Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Rose, oh Rose O+
(kan het niet helpen :P )
Voor de rest wel eens met hierboven, ik ben bang dat ik ga afhaken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik een keer geen problemen met de de wissel van de Doctor (en een bijbehorend nieuw seizoen), zijn het de andere weer. Het is ook nooit goed _O- :P

Aan Matt Smith heb ik juist erg moeten wennen, bij Peter was het eigenlijk een instant click, net zoals bij Tennant en Eccleston. Het zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Precies, die klik met Eccleston had ik ook met Cappaldi. maar ik hou van de wat oudere, meer cynische doctors. Het kinderlijke van Tennant en Smith hebben we nu wel gehad. (en zou ook totaal niet bij Cappaldi passen)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier ook Eccleston++. De "mood swings" vind ik wel erg passen bij een nieuw lichaam.

Maar er is de afgelopen 10 jaar geloof ik altijd geklaagd bij een wisseling van de wacht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, en groot deel zijn begonnen met Tennant, en vinden dat dus dé doctor. Jammer maar weinig aan te doen.

Ik ben zelf gewoon blij dat we van het kinderlijke afzijn, het sloeg nergens meer op. Ik zit niet te kijken hoe een of andere volwassen gast zich als een kind gedraagt rond een alien wereld die op opblazen staat. Als ik dat wil, dan kijk ik wel Futurama :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, het klopt wel met de doelgroep he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is wel weer waar.. als ik al kijk naar het gezeik over de kissing scene van de lizard woman, zegt het al genoeg. En de petities om Tennant terug te krijgen als doctor zegt eigenlijk nog meer. Nog net niet kansloos, maar het scheelt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was gezeur over die zoenscene?? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik vond Tennant juist een beetje vervelend :P Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Denk in ieder geval dat je op basis van 3 afleveringen nog niet echt iets kan zeggen, hij begint nu pas zijn rol te consolideren. Altijd tijdens een wissel is het eventjes vooral vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij voor een acteur ook niet makkelijk trouwens, je zult maar in hun schoenen moeten staan om het stokje de Sonic Screwdriver over te nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:43:
Lijkt mij voor een acteur ook niet makkelijk trouwens, je zult maar in hun schoenen moeten staan om het stokje de Sonic Screwdriver over te nemen :X
Die Sonic Screwdriver:
spoiler:
Is trouwens weg (hing rond de nek van de sheriff) En in het voorstukje van de nieuwe aflevering zie je dat de dokter een nieuwe heeft. Same software, different case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Teckna schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:39:
Ik vond Tennant juist een beetje vervelend :P Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren. Denk in ieder geval dat je op basis van 3 afleveringen nog niet echt iets kan zeggen, hij begint nu pas zijn rol te consolideren. Altijd tijdens een wissel is het eventjes vooral vervelend.
Daarom denk ik dat het juist goed is om verschillende karakter-types te hebben die de doctor spelen. Als je gaat forceren dat de nieuwe acteur de vorige probeert na te doen, dan zou de serie het lang niet zo lang hebben volgehouden. Op de manier waarop men het nu doet hou je het een stuk frisser. Al zal het inderdaad regelmatig voorkomen dat je een deel van het publiek tegen de schenen schopt omdat ze Doctor N+1 minder leuk vinden dan Doctor N.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:36:
Er was gezeur over die zoenscene?? :F
Jep, lesbische zoenscene, dat mag niet blijkbaar. In bepaalde landen is de scene er ook uitgehaald. Want stel je voor dat mensen een alien zien zoenen. /gasp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb zelfs een brief gelezen met een klacht over bestialiteit, nav deze aflevering. :')
Promotion of Beastiality. I am a married man with 6 children , and i do not appreciate the active promotion of beastiality on prime time t.v. The recent new series of Dr Who starts off with a servant girl declaring her love for her misstress and then smacking her mistress on the head whilst reminding her they are married ? Not too dramatic untill the fact that the servant girls mistress is a LIZARD is made apparent . I am sick of all the men kissing men and women on women in t.v. soaps but to have this depraved viewing presented to us in what is in essence a kids t.v. programme is beyond a joke . This current so called modern world mentality should be stopped .
Bron

[ Voor 81% gewijzigd door Bra-Jo op 09-09-2014 14:36 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LOL die is geniaal :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja of diep triest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En precies mijn punt. Welkom bij de ondergang van de mensheid. Volgende klacht. "ehmagerd, someone touched a person. BAN OR RIOT #Touchingissingfull!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Ach hoeveel homofobie er wel niet in de wereld speelt....te triest...
Laatst nog facebook reacties gelezen bij een plaatje van 2 vrouwen....niet aan te raden ivm verlies van hoop voor de mensheid ;(
Maar Tennant was wel geweldig!! :Y :P

[ Voor 36% gewijzigd door Mutatie op 09-09-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ben nu ook Torchwood aan het kijken, toch wel wat minder dan Doctor Who... maar zeer aan te raden aan al die homofoben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torchwood vond ik zelfs beter dan Who (series reboot 2005) in een hoop episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Wybo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:11:
Ben nu ook Torchwood aan het kijken, toch wel wat minder dan Doctor Who... maar zeer aan te raden aan al die homofoben >:)
Cpt Jack is geweldig :P Alleen de rest van de cast wat minder imo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vreemd dat nog niemand heeft gereageerd op een aflevering die vanaf nu bekend zal staan als een van de befaamde Moffat-klassiekers :P

Deze ep maakt voor mij gelijk weer duidelijk waarom ik ook alweer Dr. Who kijk _/-\o_

En interessant dat de klokken weer klonken...

[ Voor 9% gewijzigd door Stukfruit op 14-09-2014 00:56 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Stukfruit schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:55:
Vreemd dat nog niemand heeft gereageerd op een aflevering die vanaf nu bekend zal staan als een van de befaamde Moffat-klassiekers :P

Deze ep maakt voor mij gelijk weer duidelijk waarom ik ook alweer Dr. Who kijk _/-\o_

Zal misschien aan mijn bui gelegen hebben, maar vond het weer een bar weinig interresante aflevering. Mijn vriendin vond hem wel redelijk. Maar jij bent in mijn ogen wel heel positief.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wel redelijk? Ik vond het eigenlijk behoorlijk geniaal om het tijdreizen op deze manier te gebruiken :)

En het verhaal (waarin Capaldi het imho erg goed deed) slaat met deze aflevering ook gelijk een nieuwe bladzijde open: de Doctor is onder al die gekkigheid eigenlijk een heel bang jongetje...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:48
Wybo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:11:
Seizoen 1 en 2 van Torchwood zijn pretty good. Seizoen 3 (Torchwood: Children of Earth) is waarschijnlijk een van de beste stukjes TV ever. Ideale manier om deze te kijken is exact één per dag, vijf dagen na elkaar. En eerst 1 en 2 zien voor maximale feels.

Voor de Belgen viel vandaag bij de omschakeling van Tumbling naar Doctor Who het geluid op BBC One HD weg. Ik heb de aflevering dus gemist :< Altijd hetzelfde probleem bij Telenet, ofwel vreselijke beeldkwaliteit met beeldfouten ofwel geen geluid.

[ Voor 20% gewijzigd door AmbroosV op 14-09-2014 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Stukfruit schreef op zondag 14 september 2014 @ 02:07:
Wel redelijk? Ik vond het eigenlijk behoorlijk geniaal om het tijdreizen op deze manier te gebruiken :)

En het verhaal (waarin Capaldi het imho erg goed deed) slaat met deze aflevering ook gelijk een nieuwe bladzijde open: de Doctor is onder al die gekkigheid eigenlijk een heel bang jongetje...
Zoals ik al zei, het kan aan mij bui gelegen hebben, vond het verhaal gewoon niet interresant zo erg dat ik halverwege eigenlijk nog wel zat te kijken, maar niet oplette (het hele Pink gedeelte).

Ik vind eigenlijk de docter sinds Capaldi saai geworden, verhalen niet echt geweldig, geen idee of het moet groeien, al had ik dit niet bij Smith en Tennant. Zal hem binnenkort nog wel eens kijken of ie dan wel kan boeien.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
AmbroosV schreef op zondag 14 september 2014 @ 02:25:
[...]

Seizoen 1 en 2 van Torchwood zijn pretty good. Seizoen 3 (Torchwood: Children of Earth) is waarschijnlijk een van de beste stukjes TV ever.
Gisteren aan seizoen 3 begonnen. Wel iets meer dan 1 aflevering per dag hoor... ;)

Ik keek even raar op toen Capaldi in beeld verscheen :)
Moet inderdaad zeggen dat ik dit het beste seizoen van Torchwood vind.
--
Ik vond de aflevering van gisteren de beste van dit seizoen. Het was, zoals hierboven ook al gezegd wordt, een hele frisse manier om met tijdreizen te spelen. Alleen de scene
spoiler:
in de slaapkamer van kleine Rupert
vond ik wat lang, en inconsistent.
spoiler:
Het komt redelijk uit de lucht vallen dat ze niet zouden mogen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Wybo schreef op zondag 14 september 2014 @ 07:18:
Alleen de scene
spoiler:
in de slaapkamer van kleine Rupert
vond ik wat lang, en inconsistent.
Dat was "dus" gewoon een van de andere kinderen.

edit:
Of de luisteraars zijn ontstaan a la een Dr Who-variant van de Discworld-goden; als er maar genoeg mensen in geloven ontstaan ze... Gewoon een pestend kind vind ik een leukere uitleg.

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 14-09-2014 07:41 . Reden: uitgezonden, dus geen spoiler ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik sluit me bij jou aan, geweldige aflevering. Het enige jammere eraan is het feest van herkenning met de Silence. Die hebben al perfect hiding: zodra je ze niet aankijkt vergeet je dat ze er zijn ik verwachtte dan ook half dat zij het geheimzinnige monster waren. Ik ben blij dat dat niet zo was. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het was best een leuke aflevering, met weinig dingen toch spannend gemaakt en dat vind ik knap.
Ook leuk dat het de docter totaal ontgaat op welke manier Clara en de andere gelinkt zijn.

Wat ik minder vond, 'het eind van het universum' daar zijn we met de 10th ook al geweest, toen zat 'the master' daar. Dus eigenlijk vind ik dat een beetje jammer, dat zulke dingen compleet genegeerd worden. Net zoals het misschien nog bestaan van Gallifrey, ergens werd er gehint dat de timelords ook erge/kwade dingen zijn gaan doen, ook in de series van 10th. En dat word nu door Moffat totaal genegeerd, vind ik jammer.

Een nieuw wezen is leuk, al doet dit me dan wel weer erg denken aan the silence. Oke the silene vergeet je en deze zijn dan goed in verstoppen.

Nog iets, in het begin van de aflevering zit de docter alleen in de tardis en word er op een bord geschreven, hij deed het niet. En aan het eind moet iedereen de Tardis in omdat het daar veilig is?
Vond dat soort dingen toch wat rommelig naar mijn mening.

Ik vind de docter zelf wel leuk, wat grumpy enzo. Maar de verhalen blijven wat achter.

@NMe, The silence is al mee afgerekend dus die kunnen niet echt terugkomen lijkt mij.

Nee ik vind dit niet een 'moffat klassieker' Net als de eerste van dit seizoen. Er wordt gehnt naar 1 van de beste van zijn hand: the girl in the fireplace. Laat de robots er dan hetzelfde uitzien op zijn minst. Ik vond die ook tegen vallen.

Ik klink nu behoorlijk negatief en dat vind ik jammer want ik vind het nog altijd wel een leuke serie maar dat soort dingen doen toch afbreuk op het verdere leuke concept en acteurs die goed spelen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Eens !!
Heb vroegah Doctor Who gekeken, tijd van Fourth Doctor en wat ervoor/erna en toen om een of andere reden afgehaakt (heb ook geen flauw idee meer hoe, waarschijnlijk hadden we BBC in R'dam of anders herhalingen op NL ??).
Een jaar of 2 geleden werd m'n dochter plotseling overtuigd Whovian (heeft DVD's vanaf 2005 gekocht) en ben onlangs weer mee gaan kijken, laatste seizoen met Matt Smith en nu Capaldi.

Deze ep. was echt heel goed, benieuwd wat de War Doctor en de 'shed' nog gaan betekenen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daniel_Elessar schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:24:
@NMe, The silence is al mee afgerekend dus die kunnen niet echt terugkomen lijkt mij.
Met de Daleks is ook al diverse keren afgerekend. :P
Goner schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:40:
[...]

Deze ep. was echt heel goed, benieuwd wat de War Doctor en de 'shed' nog gaan betekenen ...
Ehm, dat is allemaal al uitgelegd in Day of the Doctor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:55:
[...]
Ehm, dat is allemaal al uitgelegd in Day of the Doctor?
Heb ik niet goed opgelet zeker ... of ik zoek er teveel achter.
Zal nog eens terugkijken (en heb gelijk de prequels Night of the Doctor en Last Day even opgehaald, die schijnen ook interessant te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
NMe schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:55:
[...]

Met de Daleks is ook al diverse keren afgerekend. :P
Dat is ook wel zo, maar die dingen storen me wel. Moffat houd totaal geen rekening met wat er in het verleden is gezegd/gedaan met Gallifrey. En eerlijk gezegd ben ik inmiddels de Daleks en weeping angels ook wel een beetje zat. Ja, er zijn onwijs goede/dramatische afleveringen met die wezens maar nu weer eens iets anders.
De scene waarin 10th zegt dat als hij gallifrey kon redden hij dat deed, maar dat was onmogelijk. Dat was zo'n gave, emotionele scene. kippenvel. En dan de 50th.. alles te niet.
Ik hoop dat ze Neil, 'the docters wife' nog eens laten schrijven en dat hij een nieuw of oud monster nieuw leven kan inblazen. Ik vond de cyberman nooit leuk tot die van de vorige serie, 'upgrade in progress' WTF?!
Beste aflevering met cybermen die ik me kan herinneren.

Het zijn wat dingen die me opvallen in de laatste series.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Net vanavond deze aflevering gezien en als het mijn eerste Doctor Who was geweest, wauw! Maar er zitten teveel losse en foute dingen in de afleveringen (o.a. het al genoemde 'Listen' op het bord dat wie dan geschreven zou hebben). Goed geacteerd, schitterende decors maar het verhaal moet nu wel een keertje loskomen. Dit was Ep 04 alweer. Ik zal wel blijven kijken maar kijk er wel steeds iets minder naar uit dan dat ik naar dit seizoen oorspronkelijk deed. Aan de andere kant was dat scheurtje in de muur ook niet gelijk in één aflevering duidelijk dus ik hou hoop :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie

De cloister bell: http://tardis.wikia.com/wiki/Cloister_Bell
Die gaat altijd af als de Tardis in gevaar is, of het niet zo zint.
NMe schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:19:
[...]

Ik sluit me bij jou aan, geweldige aflevering. Het enige jammere eraan is het feest van herkenning met de Silence. Die hebben al perfect hiding: zodra je ze niet aankijkt vergeet je dat ze er zijn ik verwachtte dan ook half dat zij het geheimzinnige monster waren. Ik ben blij dat dat niet zo was. :P
Echt "perfect" hiding heeft de Silence niet. Een simpel elektronisch apparaatje bij je oog en je vergeet ze al niet meer.

Verder vond ik het een goede aflevering. Zeker ten opzichte van de vorige waarbij ik bijna in slaap viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:49

Grvy

Bot

Ik sluit me aan bij het volk dat zegt dat er teveel losse eindjes aan vast zitten en teveel dingen die *net* niet klopte.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Over wie "Listen" in de Tardis had geschreven: Clara zei dat het de Doctor's eigen handschrift was, dus ik denk dat ie het zelf gedaan heeft, misschien in een wat minder heldere bui (zoals ook in de eerste aflevering).
Waar ik wel een beetje mee zit, is wie er nu precies op Rupert's kamer onder die bedsprei zat. Toen die afgleed, zag je vaag een plat, kaal hoofd. Jammer dat daar niet meer mee gedaan is.

Verder: hele mooie aflevering, ouderwets goed wat mij betreft. d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bra-Jo schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:16:
Waar ik wel een beetje mee zit, is wie er nu precies op Rupert's kamer onder die bedsprei zat. Toen die afgleed, zag je vaag een plat, kaal hoofd. Jammer dat daar niet meer mee gedaan is.
Ze zouden er best eens nog iets meer mee kunnen gaan doen. Hierboven werd al die scheur in de muur genoemd. Misschien wordt dit wel een terugkerend thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ben ik de enige die interpreteerde dat / hoopte dat het "gewoon" in het hoofd van de Dr zit, omdat 'ie in zijn jeugd blijkbaar bij de enkels was gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ja maar wie was dan die bult onder die bedsprei die Rupert en Clara zagen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Bra-Jo schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:52:
Misschien de dokter zelf? Om de illusie hoog te houden. Het zou kunnen dat de doctor nog niet klaar is voor de waarheid. (Ik verzin ook maar wat, maar ik hoop dat we er nog achter komen)

[ Voor 9% gewijzigd door Cr0kie op 15-09-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bra-Jo schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:52:
Gewoon een ander kind?

Er zijn twee mogelijkheden: of het is een terugkerend thema en we komen er later nog wel achter, of het was tóch gewoon een kind dat een grapje uit wilde halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

F_J_K schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:48:
Ben ik de enige die interpreteerde dat / hoopte dat het "gewoon" in het hoofd van de Dr zit, omdat 'ie in zijn jeugd blijkbaar bij de enkels was gepakt?
Dat was lachen ... door Clara nota bene, die je zag denken "wat doe ik nou ?! zadel ik de Doctor op met een jeugd-trauma", maar mooi terugkomt met het 'fear is a superpower' verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 15-09-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op zich wel geinig dat uitgerekend de meid die blijkbaar zijn hele leven al zijn beschermengel is geweest nu een trauma heeft veroorzaakt, ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben wel benieuwd hoe groot de rol van Danny/Rupert gaat worden ; z'n nakomeling Orson zit in de time-travel business. Rara ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En hij heeft een ruimtepak aan wat al eerder te zien is geweest... ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Ik moest gelijk denken aan de doctor and the library

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Stukfruit schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:25:
En hij heeft een ruimtepak aan wat al eerder te zien is geweest... ;)
Heh, dat is van voor mijn (Dr Who) tijd, maar Google is your friend ;
spoiler:
In de BBC shop "A detailed 5 inch figure of the Doctor in his orange spacesuit, based on Series 2 episode 'The Satan Pit' where he comes face to face with the demon himself. "
En inderdaad, precies hetzelfde pak ...
Er zijn ook foto's te vinden van Capaldi en Coleman bij opnames op Lanzarote in Wales in dezelfde pakken.

Ik ga maar niet verder zoeken, straks vind ik té veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima episode wat mij betreft, zeker het verhaal rondom nachtmerries enzo. Heb er genoeg gehad in mijn jonge leven :/ :X En nu nog, zo nu en dan. Lekker wakker schrikken met een gevoel van dat er iets of iemand is; En dan moet ik even het licht aandoen, een glas water slurpen en weer het bed inkruipen met een rotgevoel. Meestal word ik een paar uur later wakker in een rare houding en het dekbed all over the place :F Iig, heel herkenbaar en het kwam goed binnen.

Had ook liever met Clara onder het bed gekropen, maar helaas :+ Of was ze toch in mijn bed?, maar dat is geen nachtmerrie meer he :D :+

Mooie aflevering op psychologisch niveau, veel herkenbare geluiden die we eerder in vorige eps hebben kunnen horen.

Verder wel een hoop Déjà vu, maar ik volg actief de serie dan ook sinds de reboot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Deze was beter dan de vorige drie, maar tot nu toe vind ik het seizoen nog niet bepaald denderend. Meer dan 'Meh' waren de vorige afleveringen niet, deze ging de goede kant op.

Heeft iemand de ep nog staan? Dat "kind" onder dat laken zagen we maar heel kort, maar dat leek me geen gewoon kind.

Maar Clara is nu dus min of meer de reden van het bestaan van de serie? Zij heeft de Doctor aangezet om altijd met companions te reizen...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

kraats

Ik rol

Doctor Who
Tja.. ik had ook het gevoel dat er een 'bijzonder' hoofd tevoorschijn kwam.. maar kan het er nu toch echt niet meer in zien. Ook niet als ik het als video bekijk

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Lijkt de Sontaren wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:22:
...
Maar Clara is nu dus min of meer de reden van het bestaan van de serie? Zij heeft de Doctor aangezet om altijd met companions te reizen...
Ik ben er ook Clara mee, vooral dat muziekje :/
Waar is Rose? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dood als het aan mij ligt? :-p

beetje zelfde niveau als Tennant terugwillen, lorewise gaat het niet werken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles beter dan K9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien een vraag aan de fans als nieuwe kijker:

Dacht dat een nieuwe doctor een mooi moment was om in te stappen bij deze serie, goeie verhalen over gehoord maar ja het loopt al zolang. Vind het wel vermakelijk en het acteerwerk is ok, alleen verhaal technisch komt het 3 eps in s08 ver een beetje beperkt over. Is dit het nou: 'beetje tijdreizen, steeds andere setting, obsessie voor cyborgs/ robots, steeds beetje knallen en de doctor de boel redden en een naïeve barbie die een beetje de rode draad speelt'? Of ben ik gewoon verkeerd ingestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Wel een erg goed beveiligde bank. Met vrij toegangelijke luchtroosters van 70x70cm in elke kluis. Met daarachter "service corridors".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
sambalbaj schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:00:

Dacht dat een nieuwe doctor een mooi moment was om in te stappen bij deze serie, goeie verhalen over gehoord maar ja het loopt al zolang. Vind het wel vermakelijk en het acteerwerk is ok, alleen verhaal technisch komt het 3 eps in s08 ver een beetje beperkt over. Is dit het nou: 'beetje tijdreizen, steeds andere setting, obsessie voor cyborgs/ robots, steeds beetje knallen en de doctor de boel redden en een naïeve barbie die een beetje de rode draad speelt'? Of ben ik gewoon verkeerd ingestapt?
Om heel eerlijk te zijn ben je een beetje verkeerd ingestapt.
Dit seizoen is een beetje speciaal omdat we net na een groot einde zaten met de 50ste verjaardag.
Er zijn 2 instap momenten. 1 de nieuwe start in 2015 (aflevering Rose) of 2 Matt Smith area.
Nu geef ik de voorkeur aan 1, dat is vanaf het begin beginnen.
Dan krijg je alles mee, dan krijg je na het einde van seizoen 7 ook de redenen van wat er nu gebeurd in seizoen 8. (Ps.: op netflix kan je alle seizoenen vinden. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

sambalbaj schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:00:

Als je het heel kort samenvat, dan is dat het ongeveer ja :P De meeste afleveringen hebben een op zichzelf staand verhaal, maar er lopen ook een of meer langere verhaallijnen die een seizoen of meerdere seizoenen doorlopen. Die komen niet iedere aflevering terug.

Overigens is een ideaal instapmoment moeilijk te vinden. Bij het begin van dit seizoen (#8 van de nieuwe serie) is er inderdaad een nieuwe doctor, maar de companion was er al, dus die neemt al wat verhaal mee. En hoewel een nieuwe doctor een ander karakter heeft en vaak andere verhaallijnen, blijft het wel dezelfde persoon met een lange geschiedenis die terug kan komen.

De beste instapmomenten, zijn volgens mij momenten met zowel een nieuwe doctor als een nieuwe companion. Daarvan zijn er in de huidige serie 2 geweest: Helemaal aan het begin in 2005 en aan het begin van seizoen 6 toen doctor 11 (Matt Smith) begon en direct een nieuwe companion vond.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb gisteravond de nieuwe ep gekeken, en vond het maar warrig en dun verhaaltje. Tot nu toe een vrij teleurstellende start van het seizoen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Deze keer mee eens. Het verhaal kwam me meer over als een van die dingen waarover je hoort dat het gebeurd is maar welke je nooit echt in de serie tegenkomt.

In de zin van "Oh i robbed a bank once" en je hoort er verder nooit meer iets over.

[ Voor 21% gewijzigd door Shamalamadindon op 22-09-2014 13:57 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:34:
Heb gisteravond de nieuwe ep gekeken, en vond het maar warrig en dun verhaaltje. Tot nu toe een vrij teleurstellende start van het seizoen.
Nouja, er waren wat leuke afleveringen en Capaldi komt in elk geval overtuigend over als Doctor. De aflevering van vorige week kon ik goed waarderen. De nieuwste aflevering vond ik minder indrukwekkend. Ik wist meteen op het moment dat ik de Architect hoorde spreken wie het was. En met dat in gedachten was de hele aflevering een stuk minder interessant. :P

• corset
The teller, mijn favoriete nieuwe monster. Wat geweldig was dat beest zeg. Heerlijk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Leuke episode afgelopen zaterdag. Uiteindelijk kwam de snarky Clara er weer uit en was de doctor weer een lul. Precies zoals ik het graag zie. Geen bullshit, geen schattig. Gewoon een Doctor die alles zat is "I picked another ape" niveau. En een Companion die wel de ballen heeft terug te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

On a side note ; m'n dochter was zaterdag op de eerste (?) NL Doctor Who fan-dag in Utrecht. Georganiseerd door de Dutch Time Travellers Association. Nog kleinschalig zo te horen, maar was blijkbaar erg leuk, want ze ging om 8 uur de deur uit en was tegen 19:00 pas thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
cool! altijd leuk om te zien dat dat soort initiatieven toch goed lopen. Kan het alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb eindelijk de eerste zes afleveringen bekeken en ben gematigd positief :)
Alleen de Robin Hood aflevering vond ik helemaal niks, kinderachtig gezeur.
De Doctor vind ik een verademing na Matt Smith, een wat cynische, narrige oudere man ipv een druk ventje dat nog nat achter de oren is.
Nu maar wachten op een paar echte top afleveringen!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
Het lastige van het live op tv willen kijken is dat je eerst nog 5 minuten lang iets met dansen ziet... :P Wat een drama dit.

En stomme ik, dat is natuurlijk half 9 uk tijd, niet nl tijd :P Ik kijk nog eens braaf live :+

[ Voor 28% gewijzigd door Teckna op 04-10-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:26
Wat een inspiratieloos verhaal deze keer in 'Kill the Moon'. Tenenkrommend gewoon.

En waarom zo inconsistent verhaal rondom the lady in the shop en dat paradise verhaal. Begin het een beetje flauw te vinden zo. Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het was inderdaad behoorlijk slecht ja. Ik vreesde er bij de intro al voor (schoolmeisje gaat mee in de TARDIS en "kom we gaan iets zien!") en het werd helaas ook waargemaakt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:41
Ik vond het juist weer een hele goede aflevering. Alleen het laatste; "it laid a new egg" Precies zo groot als de originele maan. Dat wel wel heel slap :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Ik vond 'm ook erg leuk, moest wel denken aan die 100 atoombommen die eigenlijk naar beneden hadden moeten vallen (en nog wat meuk die we daar achtergelaten hebben) maar in ieder geval wel de hele aflevering aandachtig gekeken.
Zo nu op naar Heel Holland Bakt, heerlijke weekeinden zijn dit zo ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Oeh dat einde van Kill the moon, *Goosebumps*. Zie trouwens veel reviews die het hebben over een bad day van Danny in het leger, maar ik kreeg meer het gevoel alsof hij die dag een bad day had *dagje met de doctor?*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Snapte dat stukje niet helemaal ...

Danny : I left the army
Clara : But you loved the army?
Danny : Yep. And then one day I didn't.

Maar hij zit al een hele tijd niet meer bij het leger, toch :?

Of is het een vergelijking met Clara's situatie die bij de doctor weg wil ondanks dat ze houdt van de avonturen met de Doctor ?

EDIT: wel grappig, die uiteenlopende meningen over deze (en andere) afleveringen. Ik vond 'm ook erg goed trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 06-10-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Is dus idd een vergelijking met Clara's situatie, om aan te geven dat een situatie niet eeuwigdurend is, en imo al een voorloper op later in de serie. Niet zeker of dit een spoiler waard is, maar
spoiler:
er komt een nieuwe companion, Jenna Coleman/Clara houdt ermee op
.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Bra-Jo schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
Is dus idd een vergelijking met Clara's situatie, om aan te geven dat een situatie niet eeuwigdurend is, en imo al een voorloper op later in de serie. Niet zeker of dit een spoiler waard is, maar
spoiler:
er komt een nieuwe companion, Jenna Coleman/Clara houdt ermee op
.
Dat is al te lezen over verschillende sites.
Over de aflevering: Ik vond hem niet goed!
Het was mijn ding niet, het hele gedoe rond die leerling die plots uit het niks meekwam.
(Iets wat de doctor normaal nooit doet)
En het leek er inderdaad op, dat Danny al eens met de Doctor is meegegaan.
Verder dat nieuwe ei... dat lijkt een beetje ongeloofwaardig. Zeker omdat het "beest" nog zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 10:47
Rannasha schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:31:
[...]

Als je het heel kort samenvat, dan is dat het ongeveer ja :P De meeste afleveringen hebben een op zichzelf staand verhaal, maar er lopen ook een of meer langere verhaallijnen die een seizoen of meerdere seizoenen doorlopen. Die komen niet iedere aflevering terug.

Overigens is een ideaal instapmoment moeilijk te vinden. Bij het begin van dit seizoen (#8 van de nieuwe serie) is er inderdaad een nieuwe doctor, maar de companion was er al, dus die neemt al wat verhaal mee. En hoewel een nieuwe doctor een ander karakter heeft en vaak andere verhaallijnen, blijft het wel dezelfde persoon met een lange geschiedenis die terug kan komen.

De beste instapmomenten, zijn volgens mij momenten met zowel een nieuwe doctor als een nieuwe companion. Daarvan zijn er in de huidige serie 2 geweest: Helemaal aan het begin in 2005 en aan het begin van seizoen 6 toen doctor 11 (Matt Smith) begon en direct een nieuwe companion vond.
Ik ben zelf ook net samen met mijn partner gestart met Doctor Who. Beiden wel iets van gehoord (Tardis, Dalek) maar heel weinig voorkennis. Door een vriendin werden wij geadviseerd om met 2005 te starten, dus het Eccleston seizoen. Daar zijn wij gestart, en we hebben eigenlijk weinig te klagen mbt voorkennis of ontbrekende hints naar vorige seizoenen.

In enkele dagen hebben wij dat seizoen er doorheen gewerkt..en nu zijn wij al bij Tennant. Het lijkt er inderdaad op dat het verhaal elke aflevering een zelfde rode draad heeft: Rose raakt in de problemen, Doctor redt de dag. Veel robots en aliens. Tot nu toe vinden wij het nog geen probleem, het is absoluut niet saai.

Maar 'een serie voor jong en oud' geloof ik niet echt. De jeugdige ik zou bijvoorbeeld de 'Are you my mommy? Mommy?' aflevering NIET gewaardeerd hebben. :X

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

X-Kiwi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:44:
'Are you my mommy? Mommy?' aflevering NIET gewaardeerd hebben. :X
Ah,that's the stuff nightmares are made of! :X

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

AvAars schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:44:
Ik vond het juist weer een hele goede aflevering. Alleen het laatste; "it laid a new egg" Precies zo groot als de originele maan. Dat wel wel heel slap :O
Ik vond het een behoorlijk dom idee voor een aflevering, de maan is een ei?!?Maar net zoals alle kippeëieren min of meer even groot zijn, zal die nieuwe maan ook min of meer even groot zijn, dat vond ik dan wel logisch klinken :)
Ik vond eigenlijk alleen het laatste stukje echt boeiend, Clara die de doctor eens flink de waarheid zegt.Ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren.Maar ik zal ws teleurgesteld worden.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

blobber schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 00:21:
[...]

kippeëieren min of meer even groot zijn, zal die nieuwe maan ook min of meer even groot zijn, dat vond ik dan wel logisch klinken :)
Het probleem in de logica is dat een kuiken dat net uit het ei gekropen is fysiek niet in staat is om een net zo groot ei te leggen. Even helemaal los van de eventuele biologie en geslachtsrijpheid (laat staan bevruchting) kan dat gewoon niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Tsjah, leg mij maar eens uit hoe die maan uit zichzelf die zoveel billion ton kan zijn aangekomen?

Dan is het makkelijker uit te leggen hoe dat ei er komt: Dat beest is gewoon die x-billion ton en vliegt weg en kan mooi een maantje achter laten.

oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

't blijft wel Dr Who he. Natuurwetten schenden is dagelijkse kost in die serie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

't blijft zeker Doctor Who. Maar het was duidelijk te merken dat de laatste aflevering geschreven werd door iemand die nog nooit een Doctor Who episode geschreven heeft.

Zoveel dingen die gewoon NIET doctor-esque waren.

De doctor zou nooit een, dusdanig belangrijke, keuze aan een irritant kind, clara en een depressieve astronaut overlaten.
De doctor zou nooit zomaar 'het een of het ander'-principe kiezen, maar altijd proberen beide te redden
Ow, de maan wordt ineens zwaarder en zorgt voor problemen op aarde, laten we hem opblazen want dat zorgt niet voor problemen (WAT?)
Ow, de maan heeft een gigantisch levenswezen in zich, laten we het alsnog opblazen om de mensheid te redden. Want het feit dat het allemaal bij elkaar blijft door zwaartekracht, in enorme brokstukken op aarde stort en alsnog chaos veroorzaakt boeit niet.

Doctor Who is zeker Sci-Fi, Maar het wordt altijd wel binnen de serie 'verklaard' gehouden.
Bij de vorige aflevering stikte het echt van de inconsestenties (Timey-Wimey aflevering: Alles heerlijk toegelicht, en zo zijn er wel meer).

Waar ik wel naar benieuwd ben is het character van deze nieuwe doctor. Het idee zou zijn dat deze doctor meer naar zijn 'eigen ik' character gaat, vandaar dat hij ook een oud gezicht heeft gekregen. Hij heeft niet meer het gevoel zich te moeten verstoppen. Overduidelijk heeft deze doctor minder empathy dan zijn voorgangers. Minders zelfs dan Eccleston's Doctor.
Heel erg benieuwd hoe hij nu zonder Clara verder gaat gezien zij toch wel zijn grounding was tot nu toe.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:52:
't blijft wel Dr Who he. Natuurwetten schenden is dagelijkse kost in die serie.
Er is niks mis met natuurwetten schenden voor een beter verhaal, maar de grens ligt toch wel bij het punt waar iemand van 10 nog kan zeggen dat iets niet klopt. :P Er zitten nogal wat overduidelijke plot holes in DW maar dit was de eerste keer dat ik iets had van "huh, hoe dom denken de schrijvers dat we zijn?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

NMe schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:19:
[...]

Het probleem in de logica is dat een kuiken dat net uit het ei gekropen is fysiek niet in staat is om een net zo groot ei te leggen. Even helemaal los van de eventuele biologie en geslachtsrijpheid (laat staan bevruchting) kan dat gewoon niet. ;)
Haha, heb je een punt, had ik nog niet eens bij stilgestaan, anyway het hele "maan=ei" idee was nogal knullig op zijn zachtst gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waren dat Jelly Babies die de Doctor aanbood ?? :+
In z'n sigaretten-houder ...

IJzersterke aflevering !

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 12-10-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb de aflevering nog niet helemaal gezien, maar op zich lijkt het me wel een redelijk leuke :)

Alleen.. wat ik me nu pas afvraag: partners die met de TARDIS meereizen komen soms een moment later weer terug, waardoor er voor de personen om hen heen niets gebeurd lijkt te zijn. Dit werd eerder zelfs specifiek vermeld in dit seizoen omdat Clara het niet meer vol kon houden om zulke lange dagen door te halen.

Maar tussendoor zie je haar wel bellen (via het interspace TARDIS-netwerk uiteraard) met meneer Pink. Hoe kan zo'n telefoongesprek "normaal" plaatsvinden als ze letterlijk een moment na vertrek bijna meteen weer terug is? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dat is natuurlijk het "mooie" van tijdreizen, het maakt helemaal niets uit. Zij kan prima op een vrijdagavond om 8:00 uur vertrekken, 3 weken lang met de Doctor rond reizen en in die 3 weken 4 keer met hem bellen om vervolgens om 8:01 uur op diezelfde vrijdagavond weer terug te keren.

Die 4 telefoongesprekken kunnen voor hem in 3 weken gebeuren, maar ook in 1 dag of zelfs uur, ze kunnen ook voor hem in de verkeerde volgorde komen waarbij zij weer terug is voor ze hem (voor zijn beleving) gebeld heeft. Zo kan ze ook naast hem op de bank zitten terwijl hij met haar aan de telefoon zit.

Tijdreizen.. niet te veel bij nadenken want daar krijg je hoofdpijn van :P

[Edit]
Verder vond ik deze aflevering al een stuk beter dan de rest van het seizoen, maar het feit dat de doctor (al het hele seizoen) de ene na de andere persoon dood laat gaan om te kijken wat er gebeurd staat me niet helemaal aan. Verder vind ink dit seizoen ook nog steeds niet veel meer dan "meh" -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Spike_wolf op 12-10-2014 19:22 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat snap ik, Spike. Maar als er flink gebeld wordt dan ga je de weken erna toch behoorlijk wat wibbly wobbly timey whimey gesprekjes met jezelf via jezelf naar een vriend van je krijgen :p Zouden ze best wat leuks mee kunnen doen!

Deze aflevering was inderdaad wel leuk. "are you my mummy?" :D :') :D

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Stukfruit schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:17:

Deze aflevering was inderdaad wel leuk. "are you my mummy?" :D :') :D
Dit. _o-

Overigens wel een beetje een plot twist voor mij en de mrs. Wij hadden allebei het gevoel dat dit het einde van Clara wel zo ongeveer zou zijn, maar blijkbaar gaat ze toch nog een aflevering of wat extra mee. Op zich leuk, ik moest wat langer aan haar wennen dan aan de vorige maar vind 'r nu toch best wel prima, lekker brutaal. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Leuke aflevering, maar de plotselinge ommezwaai van Clara aan het eind vond ik een beetje te snel en te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

blobber schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:02:
Leuke aflevering, maar de plotselinge ommezwaai van Clara aan het eind vond ik een beetje te snel en te gemakkelijk.
Eens.

Wat betreft de Doctor die mensen 'dood laat gaan', hij had geen andere keuze. Dat was nodig zodat hij het kon analyseren. Daarbij komt dat de Doc in zijn huidige incarnatie voor een groot deel met zijn verleden heeft leren leven en de eindeloze drang om 'pure good' te spelen waarschijnlijk een stuk minder is omdat hij minder tot geen schuldgevoelens meer heeft (nu dat hij weet dat zijn hele ras, mede door hem, gered en wel is).

Tot slot was hier te merken dat er schrijvers aan de gang waren die Doctor Who ervaring hebben.
En niet zoals vorige aflevering iemand die nog nooit één DW aflevering geschreven heeft.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Darkfreak schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:43:

Tot slot was hier te merken dat er schrijvers aan de gang waren die Doctor Who ervaring hebben.
En niet zoals vorige aflevering iemand die nog nooit één DW aflevering geschreven heeft.
Volgens IMDB is de laatste aflevering ook geschreven door iemand zonder DW ervaring ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Artjuh schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:22:
[...]

Volgens IMDB is de laatste aflevering ook geschreven door iemand zonder DW ervaring ;).
Hmmm, klopt inderdaad zie ik nu.
Alsnog stukken beter dan zijn voorganger x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De aflevering van vanavond zou best wel eens geinig kunnen worden :)
Flatline: Preview - Doctor Who: Series 8 Episode 9 (2014) - BBC One

(waarschuwing: spoiler)

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 18-10-2014 17:52 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zo, wat mij betreft is Flatline tot dusver de beste van dit seizoen :D ! Geestig, spannend, hoog tempo, mooie effecten en niets op aan te merken :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Niet de beste, maar zeker wel een leuke :) Die "Addams Family"-hand was cool en de rare wezens waren best origineel. En behoorlijk eng voor iets wat eigenlijk een soort veredelde kinderserie is. Als ik dit op 11-jarige leeftijd had gezien dan had ik de rest van het jaar niet meer over de vloer durven lopen :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
Inderdaad, een vermakelijke aflevering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Zelfde schrijver als de mummy-aflevering.
Vraag me af waarom ze dit seizoen zoveel episodes door andere schrijvers laten schrijven ipv Moffat of Gatiss.

Maar het was een redelijk leuke aflevering. Had niet echt het wow-effect (wat ik sowieso erg mis dit seizoen) maar was te kijken.

Ik vind het jammer dat ze zoveel focus op Clara (die mij stiekem een beetje de kont uit hangt) leggen. Tijdens de mummy-aflevering was ik voor een moment echt in de hoop dat we een nieuwe (male) companion zouden krijgen in vorm van die mechanic (dat was echt een leuk duo geweest).
Meer focus op de Doctor zou wel mogen. Dit nieuwe, duistere personage heeft zoveel mogelijkheden, maar nee, ze blijven op Clara en haar drama focusen (wordt een beetje oud na het hele impossible Girl gezever)

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste