who put a "stop payment" on my reality check
Ja goed het is net hoe je het bekijkt, Disney zegt dat het aflevering 4 isDaRk PoIsOn schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:48:
@Carlos0_0
Ah, daar zag ik het verkeerd.
The Church at Abbey Lane hoort nog bij de specials.
Boom is aflevering 3, er zijn maar 8 afleveringen in dit seizoen
De enige episode die Steven Moffat zal gaan schrijven (jammer genoeg)
Vandaag was de eerste keer dat ik de Doctor herkende in Ncuti Gatwa en ik vond het heerlijk om hem in zo een setting te zien.
De aflevering was zoals Moffat wel eerder doet, en zoals Doctor Who wel mag zijn, een leuke episode met een hele leuke plottwist die wel redelijk herkenbaar was
Maar toch een verfrissende kijk en een enorme opluchting dat niet elke aflevering van Doctor Who zal geschreven worden door Russel T Davies...
Ik hoop dat de ratings ook duidelijk zullen maken dat het niet gaat over race / gender / sexuality maar dat het niet uitmaakt en dat we met z'n allen enkel hopen op een goede aflevering !
Wetende dat Moffat de Weeping Angels heeft bedacht, de Silence bedacht heeft doet me heel hard hopen dat Russel T Davies de eer bij zichzelf houdt en gewoon zal opstappen zodat iemand zoals Moffat of Neil Cross kan overnemen.
Millie was nog steeds niet de beste performance (
7.5/10
...en dat allemaal om je als kijker duidelijk te maken dat je altijd je tanden moet poetsen. Knap
Dat zit wel Schnorr.
Zonder Davies hadden we nu geen Doctor Who, de reboot was zijn kindje en het mega succes van de eerste jaren is volledig aan hem te danken. Het terugbrengen van de Daleks in S1, Cybermen in S2 (incl de hilarische Dalek vs Cybermen battle die destijds bijzonder origineel was), het terugkomen van The Master, Davros... Maar ook het hele idee van "The Time-War", Jack Harkness, Face of Boo etc kwam uit zijn pen.
Ik ben het met je eens dat Moffat binnen die seizoenen de perfecte pareltjes wist te maken, dé losse hoogtepunten uit elk seizoen, maar het was Davies die de overall story-arcs bedacht en Moffat de ruimte gaf voor die meesterwerkjes.
Toen Moffat het stokje van hoofdschrijver overnam van Davies was ik destijds dolblij, de man achter The Girl in the Fireplace en Sherlock omg wat gaat dat genieten worden. En het begon ook goed, maar in de loop der jaren heeft Moffat er een beetje een potje van gemaakt als je het mij vraagt. The crack in the wall, the silence, silence will fall when the question is asked, river song, the impossible astronaut etc etc. Toffe ideeen maar het waren er zoveel die ook nog eens door elkaar heen liepen, iedereen raakte telkens de draad kwijt. Heb de seizoenen iets van 3x gezien, en telkens tijdens het kijken volgde ik het, maar tevens elke keer erna (zoals nu) heb ik eigenlijk geen idee meer hoe al die seizoenen nou precies liepen. Hij schoot echt een beetje door als je het mij vraagt.
-----------------------------
Nu de eerste 4 eps gezien t/m Boom, en och het is wel aardig. De sfeer is wel weer leuk, het ziet er allemaal bijzonder gelikt uit, maar als je goed oplet is het nog net zo'n kleinschalige productie zoals altijd; Space babies had letterlijk 1 of 2 acteurs extra (babies niet meegeteld), en Boom had opgenomen kunnen worden op een set zo groot als een tennisbaan.
Ik merk ook wel duidelijk dat ze een nieuwe generatie kinderen willen binden aan het programma. Volwassenen stappen makkelijker in seizoen 7 in en/of kijken makkelijker alles even terug. Een kind heeft dat geduld of de interesse mogelijk niet en wil gewoon vanaf nu kunnen instappen. Het gevolg is wel dat elke aflevering opnieuw oude dingen over de Doctor verteld worden ter introductie, zaken die de ervaren kijker al weet. Verder lijken de eps ook iets minder eng, net zoals S1 dat soms ook had; van plastic poppen, tot aliens in mensenpakken die continu scheetjes laten.... ditmaal zijn het babies bijv.
Met Jodie hebben ze ook geprobeerd een nieuwe generatie kids aan zich te binden, maar volgens mij waren de Jodie jaren achteraf niet echt een succes. Het was te tam voor de ervaren fans, en het was juist weer te eng voor nieuwe kinderen; uiteindelijk vonden beide kampen het niet fantastisch, alhoewel ik wel kan begrijpen dat juist onder de vrouwelijke fans Jodie het beter deed. Verder ging ook deze schrijver veel te ver, de behoefte "om een nieuw, groter dan ooit ultiem kwaad" te bedenken en daarmee alle vorige eps te overtreffen bleek toch te sterk aanwezig. Ik kan me er vrijwel 0,0 van herinneren, maar alles met "the Flux" was echt een drama. The timeless child, dat idee was nog leuk, maar wat daar vervolgens mee gedaan is een stuk minder. Chibnail had zich een beetje vastgeschreven in een hoekje, tijd voor een nieuwe reboot.
Wat ik zelf een beetje jammer vind is dat Davies ditmaal de rode draad erin verwerkt zoals Moffat dat deed, waar ik zijn eigen stijl leuker vond. Davies deed voorheen meer aan; ik laat je een seizoen vol random meuk zien, dat blijkt achteraf min of meer allemaal verbonden te zijn maar dat heb je pas door bij de finale. Moffat koos vaker voor; ik bedelf de kijker onder allemaal vage cryptische hints waar je niks mee kan, en dan later op een bepaald moment worden sommige zaken duidelijk. We hebben nu al iets met Ruby / sneeuw / haar moeder / dat wezen dat haar ten vondeling legde + he who waits + goden (nieuw fenomeen?) zoals Toymaker en Maestro.... ik laat me liever verrassen dan dat ik 10 eps lang denk "oeh wat zou dit nou zijn".
En we zijn pas bij ep 4, rustigggg Davies, je moet nog een heel eind.
Enfin; enerzijds is er niks veranderd, anderzijds merk ik bij mezelf dat ik misschien wel Doctor Who een beetje aan het ontgroeien ben. Ik loop het toch telkens te vergelijken met mn favoriete momenten, en die liggen eigenlijk nogsteeds tussen S1 en S5, maarja dat heb je soms met dierbare herinneringen; die zijn moeilijk te overtreffen. Dus voorlopig blijf ik wel kijken, gewoon als vulling van het weekeind, maar een wekelijks hoogtepuntje lijkt het vooralsnog niet te worden.
Als je series 1 gaat bekijken merk je dat de afleveringen die Davies (zo goed als solo) geschreven heeft ver onder het gemiddelde.
Waar Davies hulp krijgt van Terry Nation en blijkbaar nog oude screenplays en ideetjes van Sydney Newman heeft gevonden, die scoren goed (bad wolf)
we merken toch een constante, van zodra Moffat ten tonele verschijnt gaan de ratings hoger.
Russel T Davies zijn imdb beschrijving klopt als een bus.
"Sometimes described as a genius and sometimes as a talentless hack"
Moffat heeft het inderdaad soms moeiljk om continuiteit te behouden.
Zeker als je bedenkt dat River een omgekeerde tijdslijn begon te bewandelen.
Echter moet ik zeggen, nadat ik alles (van de jaren 60 tot nu, met uitzondering van de Jodie tapes) ik het beste vanaf S05 begon te vinden.
Matt Smith is ook een brilliante acteur.
Liefdes verhaal tussen Rory en Amy was zo "echt" dat je echt begon mee te voelen en begreep waarom ze haar door de Weeping Angel liet pakken...
Ook de trouw van Amy en Rory waar ze haar haar ragedy Doctor herinnert nadat hij in de scheur in de muur kwam.
We zouden de tijdslijnen en verhaal lijnen eens moeten uitschrijven en zien waar Moffat in de fout is gegaan...
@davidov trouwens (dit is een edit)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v1e0SrddXBCeOqUqPf7sZSev.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Wolfp4ck op 19-05-2024 20:28 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat zei ze tegen hen? Een minister president die een kernoorlog wil en doodsbang wordt? Zoveel spanning, zo'n teleurstellend einde.Raymond schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:57:
Dat niet alleen. Blijkbaar was het Ruby zelf? Waarom joeg ze juist iedereen weg?
Interessante suggestie: https://www.radiotimes.co...3-yards-ending-explained/
One theory is that she said anything she needed to in order to ensure that the younger version of Ruby stayed on her own, to keep her on the right path to one day go back in time and complete the loop.
[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 25-05-2024 22:07 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
en alhoewel ik nog steeds Millie geen bijzonder getalenteerde actrice vond had ze deze keer een goed genoeg verhaal om me bezig te houden.
Deze aflevering deed mij ook stevig denken aan Years and Years van Russel T Davies.
(is wel een aanrader!)
Dus origineel voelde deze aflevering alvast niet aan.
toch is het voor mij alvast een reden om het nog een extra kans te geven.
De eerste 2 episodes van het nieuwe season liggen nog steeds heel erg op de maag, echter heeft Moffat al gezorgd voor een leuke wijn, en heeft Russel T Davies nu gezorgd voor een salty caramel desert die de zintuigen wat in de war brengt.
ik stel voor dat iedereen zich een beetje inhoudt en zeker niet alle theorieën op het internet afschuimt waarom die vrouw iedereen afschrikt.
Zelf nadenken en theory maken
Susan Twist waarom zat ze op nieuw in de aflevering (vorige keer was ze het face van de medical drones)
Anita Dobson speelt er ook een rol in, en ik begin benieuwd te worden.
Aneurin Barnard is blijkbaar wal kilootjes bijgekomen
Deed het alvast ook niet slecht.
Wat SLECHT... Sorry maar als men de Jodie jaren al niet goed vindt (ik vind ze zelf echt heel goed te pruimen) dan is dit toch nog slechter? Bij Jodie en haar team had ik nog het gevoel dat er goed geacteerd werd... Nu een heleboel overacting.
Na het zien van deze aflevering is het bij ons de vraag of we nog doorgaan... Bleh.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik vond 1 juist wel lekker weg kijken, 2 vond ik al iets minder en 3 pff jeetje wat verschrikkelijk.kraats schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:54:
@LaFleche ik vond die aflevering ook verschrikkelijk. 2 iets beter en 3 nog wat beter. We vertrouwen dus maar op de stijgende lijn
Ook nog eend weer z'n musical aflevering, hele tijd gezin en gedans pff verschrikkelijk.
Ik hoop dat de aflevering van afgelopen zaterdag(Boom) weer wat beter is, ga zondag avond denk ik die van vorige week en dit weekend kijken.
Dan is 1 goed, 2 slecht, 3 iets beter, 4 nog iets beter en 5 (73 yards) weer een erg prettige
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Dat zit wel Schnorr.
Tot nu toe ben ik nog steeds niet onder de indruk.
Edit: oh.. okay post episode thread op reddit eens bekeken wat andere mensen ervan vinden.. juist racism bad. We get it. pff
Ik haak weer af - dit hoeft van mij allemaal niet in een show die bedoeld is om te entertainen.

[ Voor 49% gewijzigd door Grvy op 01-06-2024 20:19 ]
Dit is een account.
Met op het einde het racisme
je zou kunnen stellen is het nu vandaag de dag nog steeds nodig dit aan te kaarten ?
Met Vlaams Belang in België die in het NL-talige landsdeel bijna 30% van de stemmen haalt (extreem recht)
misschien wel ja.
Ik begrijp dat "wij verlichte zielen" hier geen boodschap meer aan hebben.
Ik begrijp ook dat diegene waarvoor deze message is deze aflevering nooit gaan zien.
preaching to the choir ...
Op zich geen slechte aflevering, ook zeker niet de beste.
[ Voor 99% gewijzigd door Wolfp4ck op 02-06-2024 00:23 ]
Wat is deze Dark Mirror?Wolfp4ck schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:21:
Dark mirror episode.
Door de hele aflevering heenMet op het einde het racisme

Soms worden promotiefilmpjes voor bijvoorbeeld politieke partijen niet per se gemaakt om mensen buiten de algemene doelgroep van de partij te overtuigen, maar juist wel de mensen binnen de doelgroep.Met Vlaams Belang in België die in het NL-talige landsdeel bijna 30% van de stemmen haalt (extreem recht)
misschien wel ja.
Ik begrijp dat "wij verlichte zielen" hier geen boodschap meer aan hebben.
Ik begrijp ook dat diegene waarvoor deze message is deze aflevering nooit gaan zien.
preaching to the choir ...
Waarom? Strategie. Om mensen die wel in de "juiste" hoek zitten te bewegen om ook daadwerkelijk aan de slag te laten gaan met dat rode potlood. Want veel mensen zijn lui, willen niet omdat het regent, vermoeden dat het wel goed komt, dat hun stem weinig nut heeft (maar als iedereen dat denkt...) en ga zo nog maar even door.
Jouw voorbeeld werkt hetzelfde: preaching to the choir zodat de mensen die daar zitten meer gemotiveerd worden om religie te verspreiden: verspreid ons gedachtengoed want anders ga je alsnog naar de hel.
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 99% gewijzigd door Grvy op 02-06-2024 10:34 ]
Dit is een account.
Ik let daar dus ook echt totaal allemaal niet op, wat whoke is en weet ik het allemaal.Grvy schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:27:
Zijn we vergeten dat Dr. Who geen promotiemateriaal is voor je eigen stokpaardjes?
Ik had de post episode thread nodig om überhaupt te snappen dat het over racisme ging en heel simpel eigenlijk omdat ik daar simpelweg niet aan denk want het is 2024 hallo zeg.
Ja, die blonde chick was irritant en heel dom en heel entitled.. ik dacht "that's the character" ik ga niet opzoek naar sublieme messaging etc. Ik wil gewoon een Doctor Who aflevering kijken zonder allemaal gedoe erbij.
Monsters, Doctor Who being a hero en een story die naar sci-fi leunt.. niks daarvan gebeurd in deze aflevering.
Wie zijn die monsters? Waar komen ze vandaan? Wat is het doel?
Waarom is de dot evil?
etc. etc. Ook weer een aflevering waarin de Dokter niks doet..![]()
Maargoed, blijkbaar wil ik gewoon simpele entertainment
Ik kan je niet eens vertellen zonder op te zoeken wat dat is, omdat ik er gewoon niet mee bezig ben of aan denk.
Enige tijd geleden was dat in een reactie van mij ergens verteld, ik ben het al weer kwijt. want het boeit mij niet ik denk er niet aan(Dus het blijft niet hangen ik onthoud het niet).
Nu ben ik zelf alleen nog niet verder gekomen dan het Duivelsakkoord, aangezien ik even iets meer dan een weekje weg was(En sowieso nog 1 achter liep).
Dus wou eigenlijk vanavond eens Boom, 73 Yards en Dot & Bubble kijken, en met Space babies heb ik mij prima vermaakt(The Devil Chord was verschrikkelijk slecht door al dat gespring en gezing).
Jammer genoeg werkt hun preaching averechts voor het grootste gedeelte
Vond de laatste 2 afleveringen in ieder geval wel vermakelijk, ondanks de m.i. slappe eindes. Maar die eindes zouden wel als opzet naar grotere verhalen kunnen dienen, dus ik vind het vooralsnog niet hinderlijk.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Het is beide mogelijk, of allebei. Zeker in het VK waar upper class dombo's nogal eens zo zijn.Ample Energy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 00:41:
Racisme? Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ze zijn toch trotse rijkeluiskindjes? Dacht zelf aan class/caste wars!
Zo las ik het ook. Op zich wel een goede aflevering, alleen het einde met het "zeker sterven" vond ik nogal zwak overkomen. Of ik begreep het niet goed genoeg, dat kon ook.Wildfire schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:22:
Racisme? Ik beschouwde het als elitair gedrag. Heeft niets met woke te maken. Ik vond dit weer eens een prima Doctor Who, echt in de stijl van wat ik bij Doctor Who vind horen.
Hoe bedoel je, "zwak overkomen"? Die groep ging vrijwel zeker sterven aangezien ze bijna niets zelfstandig kunnen doen en feitelijk altijd in de "bubble" van de "dot" leefden. En de Doctor had het er duidelijk moeilijk mee dat ze zo elitair waren dat ze zijn verdere hulp weigerden.Mercatres schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:46:
[...]
Zo las ik het ook. Op zich wel een goede aflevering, alleen het einde met het "zeker sterven" vond ik nogal zwak overkomen. Of ik begreep het niet goed genoeg, dat kon ook.
Juist, dat is een goede verklaring.Wildfire schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:04:
[...]
Hoe bedoel je, "zwak overkomen"? Die groep ging vrijwel zeker sterven aangezien ze bijna niets zelfstandig kunnen doen en feitelijk altijd in de "bubble" van de "dot" leefden.
Inderdaad. En dan zouden ze opeens in de natuur moeten overleven waar waarschijnlijk ook nog wel die monsters naar toe worden gestuurd door de Dot AI. Dat overleven ze nooit.
Vandaar dat de Doctor emotioneel werd, hij kon ze prima allemaal redden door ze in de Tardis mee te nemen en ze naar een veilige planeet te brengen.
Dat is natuurlijk niet de eerste keer dat de Doctor ze niet kan redden. Can't save the all is wat hem The Doctor maakt.Wildfire schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:53:
[...]
Inderdaad. En dan zouden ze opeens in de natuur moeten overleven waar waarschijnlijk ook nog wel die monsters naar toe worden gestuurd door de Dot AI. Dat overleven ze nooit.
Vandaar dat de Doctor emotioneel werd, hij kon ze prima allemaal redden door ze in de Tardis mee te nemen en ze naar een veilige planeet te brengen.
Deze aflevering was geschreven door o.a. Kate Herron. Van Loki S1.
Dat zit wel Schnorr.
Ncuti Gatwa blijft zeker leuk als de nieuwe Doctor, maar de TARDIS wilde hier niet echt landen.
Dat zit wel Schnorr.
Tja, zoet.... Het is nu Disney hè....Stukfruit schreef op zondag 23 juni 2024 @ 04:37:
Oei, zeer zoete laatste aflevering.
Ncuti Gatwa blijft zeker leuk als de nieuwe Doctor, maar de TARDIS wilde hier niet echt landen.
Ben al blij dat de serie niet meer al te "kinderachtig" is. Het zal voor de kleinere kinderen echt wel te eng zijn.
Toch mis ik enge vijanden zoals The Weeping Angels.
Daarnaast stoorde ik me eraan dat af en toe iedereen maar in de Tardis mocht stappen. Vooral met Capaldi had de doctor er een handje van.
Maar echt top is deze serie nog niet nee. Gatwa vast me mee. Mag blijven zolang hij niet weer gaat zingen.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Kijk vooral de seizoenen van de 10e doctor (met Rose en Martha, met name) nog eens terug
Zelf heb ik wel genoten van dit seizoen, alleen Space Babies (en het einde van The Devil's Chord) was matig. Wat mij betreft springen 73 Yards en Boom er wat meer bovenuit, maar ook de rest vond ik prima. Ncuti als doctor mag zeker nog wel even blijven.
Nu weer een halfjaar wachten op de kerstspecial (weer geschreven door Steven Moffat) en daarna seizoen 2. Ik neem aan dat we daar meer gaan zien van Mrs Flood.
Dit was volgens mij The Devil's Chord, die aflevering was gewoon echt saai.
Daarna bouwde het seizoen weer langzaam op voor mij, en net de finale gezien en die was wel weer goed.
Echt top is de serie nog niet, al is het al beter dan afgelopen 2 seizoenen met de vrouwelijke dokter.
Ik vond de vrouwelijke Doctor niets, het werd allemaal iets te politiek correct. DIt nieuwe seizoen vond ik wel aardig, maar ik mis de tijd van David Tennant en Matt Smith. Daar genoot ik echt van de afleveringen, ze waren soms raar, grappig of duister. Het ging alle kanten op, maar wel met een scherp randje.
De Vashta Nerada vond ik een heerlijk duistere vijand, net als de Weeping Angels.
De aflevering met Van Gogh vond ik weer erg ontroerend en mooi om te zien.
Het gevoel wat ik bij die afleveringen had heb ik al lang niet meer gehad met de serie.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
The War Between The Land And The Sea:
bron"During the Doctor Who panel at this year’s San Diego Comic-Con, Disney and the BBC announced that The War Between The Land And The Sea — a new series written by Russell T. Davies and Pete McTighe — is on the way. Rather than the Doctor, the new show will revolve around a group of humans as they work together to face the Sea Devils, a race of ancient, ocean-dwelling creatures who first appeared in Doctor Who back in 1972."
Dat zit wel Schnorr.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Daar was pas moeilijk doorheen te komen, deze had wat ups en downs maar gaat al ergens heen hopelijk.
Tel je de specials als Episodes of is Spacebabies episode 1?franssie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 00:55:
Nou, even de D+ aangezet deze maand (niet per se voor de Doctor) maar wat valt het tegen. De acteurs zijn prima, maar verhaal mist gewoon, zit nu in aflevering 4 denk ik maar dit is niet onderhoudend helaas.
Space babies als 1, zal het binnenkort weer eens aanzetten voor een tweede poging, maar ik vond zelfs de vorige doctor nog minder slaapverwekkend.stijn014 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:28:
[...]
Tel je de specials als Episodes of is Spacebabies episode 1?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Oei dan heb je al Boom en 73 yards gezien. Ik vrees een beetje dan.franssie schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:44:
[...]
Space babies als 1, zal het binnenkort weer eens aanzetten voor een tweede poging, maar ik vond zelfs de vorige doctor nog minder slaapverwekkend.
Dat zit wel Schnorr.
Dus ik heb wel zin in een nieuwe aflevering en Seizoen weer, hoop dat het wel iets beter nog wordt dan seizoen 1.
Ik ben eigenlijk zonder woorden en dan niet in positieve zin.
Wacht nog even tot anderen hebben gezien en wat zij er van vinden....
Ik miste de spanning.
Ik zl hem zo ook eens opstarten, net thuis alle kerstdrukte weer gehad voor het jaar.DaRk PoIsOn schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:11:
Nou, net de kerstspecial gezien.
Een woord…. matigDaRk PoIsOn schreef op woensdag 25 december 2024 @ 19:11:
Nou, net de kerstspecial gezien.
Kon mij niet zo heel boeien deze special. Veel betere gezien.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat wou ik dus zeggen, maar ik wou geen spoilers doen.loekf2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:19:
[...]
Een woord…. matig
Kon mij niet zo heel boeien deze special. Veel betere gezien.
Volgens mij zouden we in deze special ook de tweede companion leren kennen, maar dat is ook niet gebeurd.
Had ook wat meer verwacht van Nicola Coughlan...
Het einde was mooi opzich, maar de hele aflevering zelf niet heel spannend.
Gelukkig hadden we nog Wallace & Grommit op de BBC (en 3 januari op Netflix). Hopelijk is het nieuwe seizoen volgend jaar beter dan deze aflevering.Carlos0_0 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:05:
Vond hem ook matig, het kon mijn aandacht ook niet echt krijgen.
Het einde was mooi opzich, maar de hele aflevering zelf niet heel spannend.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
W&C was geniaal! Sorry offtopic.loekf2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:01:
[...]
Gelukkig hadden we nog Wallace & Grommit op de BBC (en 3 januari op Netflix). Hopelijk is het nieuwe seizoen volgend jaar beter dan deze aflevering.
Ik kan wel weer wat extra specials gebruiken, zoals:
Eve of the Daleks
Legend of the Sea Devils
edit: typos
Maar ik vind deze eigenlijk best prima.
Mooi thema en mooi einde voor Joy, time hotel was leuk (die dino, briljant), Villengard terug en gaan we vaker zien en weliswaar nog geen nieuwe companion maar wel de duidelijke verwijzing dat de doctor moet zoeken naar een nieuwe vriend. Alleen te weinig Ruby.
Zin in nieuw seizoen!
De aflevering zelf was ok. Leuk gevonden, niet heel bijzonder. En het jaartal was niet erg creatief: 4202. Zouden ze in de kerstspecial voor volgend jaar naar 5202 gaan?
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben nu halverwege het seizoen met de Ninth Doctor (2005) dus heb wat in te halen! Maar wat een leuke serie zeg
Wat een vreemde opmerking...Thombias schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:46:
De trailers zien er veel belovend uit.
Hopelijk wordt het niet te veel pride-in-space.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat zal bij dit komende seizoen wel meevallen, is vrijwel direct opgenomen na seizoen 1 en de opnames waren vorig jaar mei al afgerond...ruim een half jaar voordat die oranje drol de verkiezingen won.Of-Aaargh schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:13:
Hopelijk gaan ze niet onder financiële of andere druk van overheden aan zelf-censuur doen zoals zoveel mediabedrijven inmiddels in de Verenigde Staten.
We gaan het zien.davidov schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:46:
[...]
Dat zal bij dit komende seizoen wel meevallen, is vrijwel direct opgenomen na seizoen 1 en de opnames waren vorig jaar mei al afgerond...ruim een half jaar voordat die oranje drol de verkiezingen won.
Echter wat er na seizoen 2 gebeurd is allemaal nog niet duidelijk volgens mij.
Mogelijk het vertrek van RTD en Ncuti.
Op zich jammer want Ncuti zit best goed in zijn rol.
Het is me niet helemaal duidelijk of dit over seizoen 3 gaat of niet. Alle communicatie vanuit de BBC en Disney is dat het eerste seizoen goed is ontvangen, dus dat is positief.Popular series “The Gold,” “Doctor Who,” and “Silent Witness” are also set to return.
Dus er is nog niks bevestigd, maar ik schat in dat Doctor Who nog wel een seizoen erbij krijgt. Misschien weer met een jaar pauze, misschien gewoon volgend jaar... de tijd zal het leren.
Dat zit wel Schnorr.
Echter heb ik er een hard hoofd in met The Interstellar Song Contest.
Lux lijkt mij ook een beetje te Roger Rabit-achtig.
Maar goed dat is even afwachten.
[ Voor 14% gewijzigd door Thombias op 17-04-2025 13:47 ]
Het draagt in principe (op het deel over de goden na) niets bij aan de overkoepelende verhaallijn, maar dit is imho beter dan zweverig gedoe dat uiteindelijker nergens naartoe gaat.
Dat zit wel Schnorr.
Ik vond het stukje waarbij die godfiguur 'vlees werd' creepy qua CGIStukfruit schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:24:
Ik vond deze aflevering eigenlijk wel grappig. Aan de scores te zien heeft niet iedereen dezelfde mening
Het draagt in principe (op het deel over de goden na) niets bij aan de overkoepelende verhaallijn, maar dit is imho beter dan zweverig gedoe dat uiteindelijker nergens naartoe gaat.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Budgetcuts maken alles minder creepy zodra het te groot wordtKapoen schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:52:
[...]
Ik vond het stukje waarbij die godfiguur 'vlees werd' creepy qua CGIEn plots wisselde men (gelukkig?) weer naar de cartoonversie. Het stukje met het breken van de '4th wall' (maar eigenlijk niet) vond ik ook leuk.
Gelukkig hebben ze die vierde muur realistisch gehouden.
Dat zit wel Schnorr.
Toen we het vorige week hadden over de vierde muur dacht ik eigenlijk ook al aan dit detail
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben er nog niet helemaal uit of het onderwerp nog op deze manier aandacht nodig heeft. En ook niet of een bottle episode (met desondanks een paar erg coole effecten in bepaalde scènes) nu goed of slecht is.
Dat zit wel Schnorr.
Bedankt om mij een nieuwe term aan te leren, ik was nog niet bekend met bottle episodesStukfruit schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:29:
A leopard ate my face.
Ik ben er nog niet helemaal uit of het onderwerp nog op deze manier aandacht nodig heeft. En ook niet of een bottle episode (met desondanks een paar erg coole effecten in bepaalde scènes) nu goed of slecht is.
spoiler: episode van deze weekMaar: Ruby!
Ik vond deze aflevering omwille van het onderwerp ongemakkelijk kijken. Niet mijn wekelijkse dosis escapisme in een saus van camp/cheese
Het is een beetje gokwerk en niet iedereen wordt er blij van, maar in sommige series zijn het ondanks bv. budgetbeperkingen de beste en meest unieke episodesKapoen schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:15:
[...]
Bedankt om mij een nieuwe term aan te leren, ik was nog niet bekend met bottle episodes
Wel mee eens inderdaad. Ze hadden het subtieler kunnen houden.k vond deze aflevering omwille van het onderwerp ongemakkelijk kijken. Niet mijn wekelijkse dosis escapisme in een saus van camp/cheese
Dat zit wel Schnorr.
Hah, toen ik de definitie van bottle episode las moest ik ook meteen denken aan die specifieke aflevering van Breaking BadStukfruit schreef op zondag 4 mei 2025 @ 00:17:
[...]
Het is een beetje gokwerk en niet iedereen wordt er blij van, maar in sommige series zijn het ondanks bv. budgetbeperkingen de beste en meest unieke episodes
The Girl in the Fireplace
Midnight
Befor the Flood (niet eng, maar wel die richting)
Blink
Die aflevering dat hij in eindelijk door die muur moest rammen (Peter? Maar, dat monster was ook raar.
Ow, en the Ood. Daar ga ik ook niet goed op, terwijl ze juist heel vriendelijk zijn....
Edit:
Ik mis natuurlijk de:
Daleks
Cybermen
Judoon
En vooral echt Missy
Missy was 1 van de meest briljante figuren!!!!
[ Voor 16% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 08-05-2025 03:32 ]
Maar ik heb nu ook het gevoel dat ik even moet afkloppen

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 08-05-2025 03:49 ]
Dat zit wel Schnorr.
Dat zit wel Schnorr.
- ik denk dat ik deze doctor nog nooit zo kwaad heb gezien?
- Rylan? <-- ik kende hem echt niet
- "HoloGraham"
- ik wist dat er een reden is waarom ik niet naar het Eurovisiesongfestival kijk
Alle gekheid op een stokje, sterke aflevering met veel referenties/kritiek op lopende gebeurtenissen in realiteit.
Alvast benieuwd naar 24 mei!
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 19-05-2025 08:42 ]
Ik vond het een geweldige aflevering. Alleen jezus, wat een einde. Zeker het einde zag ik niet aankomen. Ik had veel verschillende concepten in mijn hoofd. Maar deze niet.Kapoen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:41:
Meest recente episode:
- "HoloGraham"
- ik wist dat er een reden is waarom ik niet naar het Eurovisiesongfestival kijk
Alle gekheid op een stokje, sterke aflevering met veel referenties/kritiek op lopende gebeurtenissen in realiteit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik had ergens wel verwacht dat de BBC deze week nog wat klassiekers
De doctor gaf nochtans zelf aan dat door de ruimte vliegen met behulp van een confettikanon toch behoorlijk camp was?tszcheetah schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:40:
Ook deze week was een stuk minder camp dan ik vooraf had verwacht, gezien de setting.
Oh absoluut. Maar toch was het minder erg dan ik vooraf had verwacht. Het zegt misschien ook meer over m'n verwachtingen dan over de afleveringKapoen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:21:
[...]
De doctor gaf nochtans zelf aan dat door de ruimte vliegen met behulp van een confettikanon toch behoorlijk camp was?
Eenmaal hij landt moet hij gereanimeerd worden
Het blijft een Engels/Brits programma met de daarbij behorende cultuurreferenties. Rylan doet hier de halve finales, terwijl Graham Norton de finale deed na het wegvallen van Terry Wogan. Rylan zat ook in het panel dat het liedje koos, etc.Kapoen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:41:
Meest recente episode:
- "HoloGraham"
Het is in ieder geval duidelijk waar de inspiratie vandaan komt.
Nein nein nein nein nein...

Dat zit wel Schnorr.
Ik kijk al uit naar de seizoensfinale.
Overigens wil ik mijn eigen Tardis om al de gemiste afleveringen van Doctor Who unleashed te bekijken,
ik wist niet dat die op zondagavond uitgezonden werden op BBC1

De volledige afleveringen van Unleashed van dit seizoen staan ook op YouTube.Kapoen schreef op zondag 25 mei 2025 @ 07:35:
Overigens wil ik mijn eigen Tardis om al de gemiste afleveringen van Doctor Who unleashed te bekijken,
ik wist niet dat die op zondagavond uitgezonden werden op BBC1
Ah kijk, dat is een fijne tip, hartelijk danktszcheetah schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:12:
[...]
De volledige afleveringen van Unleashed van dit seizoen staan ook op YouTube.
Zeker als je kijkt naar afleveringen als The Dot is de inspiratie erg duidelijk. Ik hou er wel van.Stukfruit schreef op zondag 25 mei 2025 @ 00:29:
The Doctor hartje Black Mirror?
Het is in ieder geval duidelijk waar de inspiratie vandaan komt.
Nein nein nein nein nein...
Ben nu helemaal bij met de huidige DOctor (moet alleen degene tussen Capaldi en de huidige nog kijken) en moet wel zeggen dat ik de kappers zaak en de "podcast idioten" de beste afleveringen vond.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
OK, nieuwe Doctor...
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 31-05-2025 21:30 ]
Volgens mij zit ik in een andere versie van dit universum. Ik heb net iets gezien wat niet mogelijk is
Dat zit wel Schnorr.
Ik denk er gelijkaardig over, naar mijn gevoel was de samenhang zoek in deze aflevering.Raymond schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:35:
Leuke aflevering, ook al begrijp ik er echt helemaal niks van
Het eigenlijke plot ivm the Rani en Omega werd wat afgerafeld, en dan werd het deel met Poppy
erop geplakt en als lead-out gebruikt om een nieuwe doctor te introduceren... dat was wel onverwacht.
Ik ken niet genoeg van de algemene lore van Doctor Who om die hele retcon ivm Poppy en Belinda te snappen vrees ik (Poppy zat blijkbaar ook al in de space babies episode volgens reddit). Het idee ivm de adoptie van de andere baby snap ik wel, maar ik vind het jammer dat er voor de rest geen fatsoenlijk afscheid was van Ruby.
Heel leuk vond ik de rol van Anita in deze aflevering, een heel goede afwikkeling van dit personage.
Ook de cameo van de 13e doctor was leuk meegenomen.
Jammer dat deze doctor de fakkel reeds doorgeeft, ik had graag nog een seizoen gezien met deze acteur.
Al bij al, goede aflevering, maar met enkele vraagtekens hier en daar wat mij betreft.
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 01-06-2025 08:18 ]
Waar ik op zat te wachten is een verklaring over hoe Poppy de space baby zou worden of blijken te zijnKapoen schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:02:
[...]
Ik ken niet genoeg van de algemene lore van Doctor Who om die hele retcon ivm Poppy en Belinda te snappen vrees ik (Poppy zat blijkbaar ook al in de space babies episode volgens reddit).
Het lijkt erop dat ze dat detail op deze manier vooral onderdeel willen maken van het idee dat ze onbewust overal het beeld van haar dochter naartoe projecteerde of zo.
Doet een beetje denken aan een poging tot een nieuwe Bad Wolf-achtige situatie, maar dan wat minder goed gelukt.
Zeker jammer, maar:Jammer dat deze doctor de fakkel reeds doorgeeft, ik had graag nog een seizoen gezien met deze acteur.
Zou dat nog iets te maken hebben met Bad Wolf?
Dat zit wel Schnorr.
Meermaals zat ik te zuchten over hoe bepaalde dingen gedaan werden of geforceerd werden.. nee. Dit was hem (voor mij) absoluut niet. Wat slecht.
Dit is een account.