Ik heb een paar afleveringen gekeken van de laatste Doctor maar vond het zo'n downgrade na de combi Peter Capaldi en Jenna Coleman dat ik ben gestopt met kijken, wellicht dat ik nog een keer geheel op halverwege de hele serie ga kijken.
Haha, dit was blijkbaar een versie met gebarentolk. Toch maar gekeken, de gebarentolk was opzich wel te negeren.MaffeMaarten schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:52:
[...]
BBC Two
Doctor Who
Aflevering 66
4 januari 02:20 | 1u 10m
Wordt een wekkertje zetten ;-)
(Gelukkig kan ik ook opnemen)
Ik vond het eigenlijk best wel een prima aflevering. Moet zeggen dat ik er ook niet teveel van verwacht had, maar het was zeker vermakelijk.
Monster of the Week (in dit geval de Daleks) wordt mooi opgebouwd en afgerond, de grote verhaallijn krijgt een duwtje, wat oude bekenden, helemaal prima.
-- edit --
Nog geluk dat het niet de versie met audio-descriptie was, dat heb ik ook wel eens gehad bij het opnemen van een herhaling. Dat vind ik zelf een stuk storender dan een gebarentolk erbij.
[Voor 13% gewijzigd door MaffeMaarten op 05-01-2021 16:29]
een weeping angel in audiodescriptie lijkt me wel lolligMaffeMaarten schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:27:
[...]
-- edit --
Nog geluk dat het niet de versie met audio-descriptie was, dat heb ik ook wel eens gehad bij het opnemen van een herhaling. Dat vind ik zelf een stuk storender dan een gebarentolk erbij.
haha - ik zal eens kijken of ik die DVD ergens heb (heb wat op DVD en ook veel gestreamd).stijn014 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:32:
[...]
een weeping angel in audiodescriptie lijkt me wel lollig
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik zag wat voorbij komen op FB en ook dit
https://www.radiotimes.co...-captain-jack-newsupdate/
weinig echt nieuws dus, behalve dat het er ergens dit jaar aankomt.
Prime en Netflix heb ik wel zo een beetje uit dus ik ben er klaar voor
https://www.radiotimes.co...-captain-jack-newsupdate/
weinig echt nieuws dus, behalve dat het er ergens dit jaar aankomt.
Prime en Netflix heb ik wel zo een beetje uit dus ik ben er klaar voor

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heb net de eerste aflevering van het nieuwe seizoen gezien, de Halloween special. Nieuwe metgezel (Dan Lewis, gespeeld door John Bishop, een Liverpudlian) maar een warrige aflevering.
Hier een review met spoilers: https://www.denofgeek.com...the-halloween-apocalypse/
Hier een review met spoilers: https://www.denofgeek.com...the-halloween-apocalypse/
[Voor 28% gewijzigd door gambieter op 31-10-2021 23:21]
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Ja, volgende zaterdag, maar om 03:05 's nachts op BBC2. Hoop dat je kunt opnemenRaymond schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:24:
Oh crap, gemist
Wordt'ie binnenkort nog herhaald?
* Raymond is gestopt met downloaden nl.

https://www.tvguide.co.uk/detail/4381217/57154539/doctor-who
Oh Dear - dat wordt zoeken, ik heb wel BBC op sat en kabel maar opnemen is even een ding.
edit: wellicht dat ik via ziggo kan terug kijken,
En dat een eerste aflevering wazig is - ik weet niet anders dan dat.
edit: wellicht dat ik via ziggo kan terug kijken,
En dat een eerste aflevering wazig is - ik weet niet anders dan dat.
[Voor 41% gewijzigd door franssie op 01-11-2021 00:17]
Voor de volledigheid: da's geen alien species maar iemand uit Liverpoolgambieter schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:18:
gespeeld door John Bishop, een Liverpudlian

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik vond het wel goed. Ja het is warrig, maar het is dan ook een set up naar de komende 5 afleveringen.
Daar bestaat twijfel over. Ik had hem ook een Scouser kunnen noemenF_J_K schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:47:
Voor de volledigheid: da's geen alien species maar iemand uit Liverpool![]()

De Scousers van komiek Harry Enfield zijn ruziezoekende, trainingspak-dragende besnorde idioten:

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 01-11-2021 11:53]
Ik ben afgehaakt sinds de doctor een vrouw werd. Overigens kwam dan niet omdat hij een zij werd, maar omdat ik er toen een beetje klaar mee was. Ik vond die doctor er voor wel goed beginnen, maar ik vond de verhalen rommelig worden en zichzelf herhalen.
Ik ben wel benieuwd of ik het toch weer eens moet gaan pakken en of de latere series nog voor mij de moeite waard blijken te zijn.
Ik heb vroeger ook veel plezier gehad aan (met name de eerste twee seizoenen van) Torchwood. Ik mis die serie wel een beetje.
Ik ben wel benieuwd of ik het toch weer eens moet gaan pakken en of de latere series nog voor mij de moeite waard blijken te zijn.
Ik heb vroeger ook veel plezier gehad aan (met name de eerste twee seizoenen van) Torchwood. Ik mis die serie wel een beetje.
Warrige aflevering, ze praat ook ook veel te snel, vond Matt Smith en David Tennent de beste Doctors, Peter Capaldi begon ik net wat aan te wennen.
spoiler:
Meerdere rode lijnen in het verhaal misschien wat te veel (Swarm, Flux, Sontaren, Weeping Angel, Die Honden) Sontaren zagen er ook anders uit
was voor mij de opstapeling van de zaken die gewoon minder werken. Het verhaal, de companions, acteren an sich (ik was skeptisch over capaldi, maar die man kan briljant acteren), maar ook beetje de richting. Of het nu is om nieuw volk aan te boren, of meer 'vandaag' te zijn, het was niet echt mijn ding meer.PrimusIP schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:21:
Ik ben afgehaakt sinds de doctor een vrouw werd. Overigens kwam dan niet omdat hij een zij werd, maar omdat ik er toen een beetje klaar mee was. Ik vond die doctor er voor wel goed beginnen, maar ik vond de verhalen rommelig worden en zichzelf herhalen.
Daarbij was het ook stuk minder makkelijk om nog te kijken, misschien later eens een flinke serie achter elkaar kijken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gedaangambieter schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:43:
[...]
Ja, volgende zaterdag, maar om 03:05 's nachts op BBC2. Hoop dat je kunt opnemen
https://www.tvguide.co.uk/detail/4381217/57154539/doctor-who
Is de versie met doventolk

Daarnet heb ik aflevering 2 van S13 gezien en ik denk dat dit m'n laatste was. Deze showrunner heeft nog geen enkel moment het niveau gehaald van parels zoals "The Girl in the Fireplace". Zelfs niet een beetje.
Ik heb geen probleem met een vrouwelijke doctor (en Jodie Whittaker is juist een toffe actrice), maar het script is gewoon heel slecht. En de aankleding en de makeup? Wat is daarmee aan de hand? Zelfs Joel Schumacher zou dit nog afkeuren.
Ik heb geen probleem met een vrouwelijke doctor (en Jodie Whittaker is juist een toffe actrice), maar het script is gewoon heel slecht. En de aankleding en de makeup? Wat is daarmee aan de hand? Zelfs Joel Schumacher zou dit nog afkeuren.
thalantis schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:58:
spoiler:Meerdere rode lijnen in het verhaal misschien wat te veel (Swarm, Flux, Sontaren, Weeping Angel, Die Honden) Sontaren zagen er ook anders uit
spoiler: Alleen lezen na het kijken van de 2e aflevering uit seizoen 13
De Sontarans hebben inderdaad een ander design:
https://screenrant.com/do...-sontaran-design-classic/
https://screenrant.com/do...-sontaran-design-classic/
Dat zit wel Schnorr.
Hoewel ik al een lange tijd (S8) niet meer kijk, besefte ik laatst dat Doctor Who zo ongeveer de eerste serie was die al heel vroeg een creatieve oplossing heeft gevonden voor het probleem van een fictief karakter en verschillende acteurs. We zijn inmiddels gewend dat in bijvoorbeeld het comic universum verschillende acteurs verschillende superhelden spelen, maar in Doctor Who is een acteur wissel geïntegreerd als plot device. Dat is uiteindelijk wel slim gedaan.
Wat imho minder goed werkt, ik weet dus niet hoe dat recentelijk gaat, is dat elke iteratie qua doctor feitelijk een soft reboot is. Bestaande concepten, plot devices, lore, etc worden in combinatie met andere design elementen en andere acteurs telkens opnieuw uitgespeeld.
Dat is uiteindelijk ook waarom ik destijds interesse verloor. Toen ik begon in 2005 was Doctor Who voor mij nieuw qua concept en universum en ik was direct hooked, maar in latere seizoenen voelde dat toch steeds meer als herhaling.
Maar die observatie is natuurlijk persoonlijk qua smaak en wensen.
Wat imho minder goed werkt, ik weet dus niet hoe dat recentelijk gaat, is dat elke iteratie qua doctor feitelijk een soft reboot is. Bestaande concepten, plot devices, lore, etc worden in combinatie met andere design elementen en andere acteurs telkens opnieuw uitgespeeld.
Dat is uiteindelijk ook waarom ik destijds interesse verloor. Toen ik begon in 2005 was Doctor Who voor mij nieuw qua concept en universum en ik was direct hooked, maar in latere seizoenen voelde dat toch steeds meer als herhaling.
Maar die observatie is natuurlijk persoonlijk qua smaak en wensen.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Wat voor mij niet echt werkt is dat ik geen emotionele binding met deze Dr Who kan krijgen. Bij bijvoorbeeld Matt Smith zag je ook de manische kant, maar zat er ook een bijna depressieve kant bij, waardoor het meer inhoud had. Deze Dr Who krijgt geen kans om dat te ontwikkelen, omdat het allemaal actie moet zijn en het alleen manisch is, en oppervlakkig.
De verhalen zijn gewoon niet sterk genoeg, en daardoor krijgen de acteurs ook geen echte kans.
De verhalen zijn gewoon niet sterk genoeg, en daardoor krijgen de acteurs ook geen echte kans.
[Voor 5% gewijzigd door gambieter op 08-11-2021 00:56]
Ben ik met je eens.defiant schreef op maandag 8 november 2021 @ 00:52:
Omdat de serie inmiddels al zo oud is is de kans ook klein dat iemand alles gezien heeft. Deel oud materiaal is ook verloren. En m.i. kijkt het oude materiaal ook niet lekker weg, terwijl daar wel verklaring ligt voor elementen uit de nieuwere series. In die zin herhalen ze ook weer niet alles.
Ik zou er wel voor zijn als ze een harde reboot zouden doen. En dan de verhaallijn 'reimaged'.
Conservative MP Nick Fletcher says Doctor Who being played by a woman has pushed young men into crime. pic.twitter.com/08rFuCtmgS
— Adam Bienkov (@AdamBienkov) 25 november 2021
Echt waar, er is meer misdaad nu Dr Who een vrouw is...
oh lol yeah. Ik heb even zo snel niet die website voorhanden met al die hilarische correlaties maar soit.
James Bond als vrouw is raar (want de boeken) maar 007 als vrouw kan prima. En de huidige Doctor vind ik een top actrice, jammer dat de scripts minder zijn en had iemand al de PC-correcte bijrollen genoemd?
edit: klinkt alsof een ingezonden brief van The Sun heeft het parlement gehaald.
James Bond als vrouw is raar (want de boeken) maar 007 als vrouw kan prima. En de huidige Doctor vind ik een top actrice, jammer dat de scripts minder zijn en had iemand al de PC-correcte bijrollen genoemd?

edit: klinkt alsof een ingezonden brief van The Sun heeft het parlement gehaald.
[Voor 11% gewijzigd door franssie op 25-11-2021 17:37]
Toch even checken: kan iemand mij vertellen of ik nog iets heb gemist?
Op de reviewsites (in artikel en comments) lijkt men niet heel positief te zijn over de laatste aflevering. Maar misschien is er toch een reden om te gaan kijken? Heeft Chris Chibnall er nog iets samenhangends van weten te maken?
Op de reviewsites (in artikel en comments) lijkt men niet heel positief te zijn over de laatste aflevering. Maar misschien is er toch een reden om te gaan kijken? Heeft Chris Chibnall er nog iets samenhangends van weten te maken?
Dat zit wel Schnorr.
Is aflevering 5 en 6 wordt e.e.a. veel duidelijker en worden wat losse eindjes aan elkaar geknoopt.Stukfruit schreef op maandag 6 december 2021 @ 05:56:
Beetje verwarrend en druk plot dit verhaal. Maar was wel aardig gedaan.
Hint naar een komende incarnatie...
1 januari volgende aflevering
"What do you get if you multiply six by nine..."
Mensen zijn gewoon belachelijk negatief soms.Stukfruit schreef op maandag 6 december 2021 @ 05:56:
Ik vond het goed en heb 6 fijne zondagen gehad ( aflevering 3 was maar de negatieve uitschieter)
Hij maakt een ietwat sarcastisch punt. En een goed punt wat mij betreft. Meer vrouwen of LBGHTI whatever personen op tv? Prima, verzin een nieuw concept en kijk of het succesvol is, maar blijf van bestaande personages af. Je mag dit belachelijk vinden, maar het verbaast mij niet dat de huidige dr Who al weer op de schopstoel zit. Hetzelfde kan je verwachten als er een vrouwelijke James Bond komt. Ik ben nooit echt conservatief geweest, maar een LBGHTI minderheid is nu wel een hoop mannen van dat stigma aan het voorzien, terwijl ze van hun eigen stigma's af willen.gambieter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:47:
[Twitter]
Echt waar, er is meer misdaad nu Dr Who een vrouw is...
Misschien een idee van een spin-off: Dr Woke 
Dit seizoen vond ik nogal rommelig,Ik kon er soms geen touw aan vast knopen.Het leek erop alsof de schrijver lukraak allerlei ideeën in de mix gooide om het maar spectaculair en interessant te maken.Wat mij betreft overkill waardoor ik me niet echt betrokken voelde bij alles dat er gebeurde.

Dit seizoen vond ik nogal rommelig,Ik kon er soms geen touw aan vast knopen.Het leek erop alsof de schrijver lukraak allerlei ideeën in de mix gooide om het maar spectaculair en interessant te maken.Wat mij betreft overkill waardoor ik me niet echt betrokken voelde bij alles dat er gebeurde.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Een vrouwelijke Bond zou prima kunnen, maar zet haar neer als persoon, en niet als statement. Vrouwelijke Dr Who kan prima, maar zet haar neer als Dr Who, niet als statement. In bijvoorbeeld superhero wereld zijn er genoeg LBHIGHGIHFHFMTI weetikhet mensen, de comic lezers hebben nooit zo'n probleme gemaakt, maar gooi ze overdreven statement-gedreven in een serie (batwoman, black lightning, legends) en het past dan gewoon niet. Om maar niets te zeggen over Fugitive doctor..CopyCatz schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:28:
[...]
Hij maakt een ietwat sarcastisch punt. En een goed punt wat mij betreft. Meer vrouwen of LBGHTI whatever personen op tv? Prima, verzin een nieuw concept en kijk of het succesvol is, maar blijf van bestaande personages af. Je mag dit belachelijk vinden, maar het verbaast mij niet dat de huidige dr Who al weer op de schopstoel zit. Hetzelfde kan je verwachten als er een vrouwelijke James Bond komt. Ik ben nooit echt conservatief geweest, maar een LBGHTI minderheid is nu wel een hoop mannen van dat stigma aan het voorzien, terwijl ze van hun eigen stigma's af willen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Legends of Tomorrow is echt zo goed als onkijkbaar de laatste seizoenen. Vooral in de laatste aflevering lag het er weer heel dik bovenop dat de meeste witte mensen slecht zijn en dat de witte mensen die dat niet zijn verplicht moeten leren over andere culturen. Ook probeerden ze om één of andere reden rascisme tijdens de tweede wereldoorlog te verhelpen terwijl ze de tijdslijn juist zouden moeten beschermen...SinergyX schreef op woensdag 8 december 2021 @ 00:52:
[...]
Een vrouwelijke Bond zou prima kunnen, maar zet haar neer als persoon, en niet als statement. Vrouwelijke Dr Who kan prima, maar zet haar neer als Dr Who, niet als statement. In bijvoorbeeld superhero wereld zijn er genoeg LBHIGHGIHFHFMTI weetikhet mensen, de comic lezers hebben nooit zo'n probleme gemaakt, maar gooi ze overdreven statement-gedreven in een serie (batwoman, black lightning, legends) en het past dan gewoon niet. Om maar niets te zeggen over Fugitive doctor..
Met Dr. Who ben ik bij het tweede seizoen van Capaldi's Doctor gestopt, niet zozeer omdat het me te "woke" werd maar vooral omdat het schrijfwerk nogal ondermaats was. Als ik zo de reacties op internet zie is er op dit gebied nog niet echt iets verbeterd.
Gezien de setting heeft men volgens mij wel redelijk last gehad van coronamaatregelen, maar de nieuwjaarsaflevering was best kijkbaar 

Dat zit wel Schnorr.
Ik heb op afleverng 1 na alles gemist, een terug kijken maar als ik het hier zo lees krijgt het niet prio 1, wat jammer is want ik vond haar het goed doen op de scripts na.
Heeft dan echt niemand de Paas-special gekeken vanavond? Seadevils, de Doctor en Yas die een pijnlijk geacteerd gesprek hebben over gevoelens (het overtuigde mij totaal niet), Chinese piraten en zwaardgevechten. Aardig maar niet speciaal.
Review op de Guardian website.
Ik was al enigzins afgehaakt bij Capaldi. Whittaker heb ik een aantal afleveringen geprobeerd, maar het kon mij niet meer boeien. Helaas, ben ik dus afgehaakt (en hoop nog altijd dat ik er ooit weer in geïnteresseerd raak)gambieter schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:21:
Heeft dan echt niemand de Paas-special gekeken vanavond? Seadevils, de Doctor en Yas die een pijnlijk geacteerd gesprek hebben[...]
Ik heb ook lang niet alle Whittaker afleveringen gezien, maar ik had toch niets beters te doenGropah schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:33:
Ik was al enigzins afgehaakt bij Capaldi. Whittaker heb ik een aantal afleveringen geprobeerd, maar het kon mij niet meer boeien. Helaas, ben ik dus afgehaakt (en hoop nog altijd dat ik er ooit weer in geïnteresseerd raak)

Vast wat spoilers voor haar laatste aflevering: Doctor Who: Former companions to join Jodie Whittaker's farewell
Waarschijnlijk niet. De serie is in Nederland lastig tot niet te zien tenzih je via de BBC direct kijkt.gambieter schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:21:
Heeft dan echt niemand de Paas-special gekeken vanavond? Seadevils, de Doctor en Yas die een pijnlijk geacteerd gesprek hebben over gevoelens (het overtuigde mij totaal niet), Chinese piraten en zwaardgevechten. Aardig maar niet speciaal.
Ik volg het nauwelijks meer en ik was best een fan maar het wordt zo moeilijk gemaakt dat ik ben afgehaakt. Zelfs op dvd etc.
Er zijn inmiddels beter series, al vind ik als uitzondering haar wel een goede Dr.
Bedankt voor de korte review! Ik had 'm nog in mijn lijst staan maar ben het eigenlijk helemaal vergeten na het zoeken naar paaseierengambieter schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:21:

Deze week besteed ik m'n tijd voor het kijken van series sowieso liever aan meesterwerkjes zoals Better Call Saul

Hopelijk wordt het straks wat beter zodra RtD weer aan het roer staat. Ze mogen wel weer eens wat herinneringswaardige verhaallijnen introduceren. Als je 17 jaar later nog steeds aan slechte wolven denkt, dán pas heb je het als showrunner goed gedaan...
Dat zit wel Schnorr.
Ik vond het wel aardig, maar ook niet spectaculair. De nieuwjaarsspecial was toch een paar niveau's beter.
Ok, de figuren die steen en been klaagden dat Dr Who geen vrouw mocht zijn en dat dat woke gedoe zo <bliep> was, kunnen tevreden zijn, de volgende Doctor is een man.
Toch vermoed ik dat ze niet tevreden gaan zijn
Doctor Who confirms Sex Education’s Ncuti Gatwa as new Time Lord replacing Jodie Whittaker
Ik heb de Netflix serie Sex Education nooit gekeken (wist niet eens van het bestaan af), maar de rol van Ncuti Gatwa zal de "traditionalisten" niet gerust stellen:

Doctor Who confirms Sex Education’s Ncuti Gatwa as new Time Lord replacing Jodie Whittaker
Ik heb de Netflix serie Sex Education nooit gekeken (wist niet eens van het bestaan af), maar de rol van Ncuti Gatwa zal de "traditionalisten" niet gerust stellen:
Ncuti Gatwa as Eric Effiong, Otis's best friend who is gay and comes from a religious Ghanaian-Nigerian family

[Voor 54% gewijzigd door gambieter op 08-05-2022 16:06. Reden: Beter plaatje]
die special was best aardig.
ok, ok ik hap:
/klaagmodus aan
voor een Doctor is hij wel erg jong.
/klaagmodus off

ok, ok ik hap:
/klaagmodus aan
/klaagmodus off

Matt Smith was niet veel ouder, toch?sambalbaj schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:01:
die special was best aardig.
ok, ok ik hap:
/klaagmodus aan
/klaagmodus off
Ik ken de nieuwe Doctor niet. Ik geef iedereen een kans. Ben blij dat het niet dat boyband ventje is geworden. Ollie nog wat
60th anniversary word mogelijk interessant.
Oh crap, nee. Zie nu pasgambieter schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:21:

Dat wordt weer een uitdaging om die legaal te kijken

Donna komt terug, Samen met David.
Dit is toch wel het meest briljante ooit ever.
De interactie Donna en David was wel één van de beste tussen companion en Doctor.
Maar, we krijgen nog 2 specials, dus ik ben heel benieuwd
De interactie Donna en David was wel één van de beste tussen companion en Doctor.
who put a "stop payment" on my reality check
Ai...DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:28:
Donna komt terug, Samen met David.
Tennant is imho de beste Doctor maar Tate is zo niet leuk...
Tate was inderdaad een van de meest irritante companions. Maar wie weet wordt het wat als ze wordt bijgestaan door de beste Doctor (Tennant dus) en "Eric Effiong" 
Dan nog Adam Groff toevoegen als companion, Gillian Anderson vragen voor de educatieve kant en natuurlijk Lily omdat zij sowieso iets heeft met paarse space aliens en daarmee kan helpen om er een shared universe van te maken.
Het kan de beste reboot ooit worden, maar ik vrees dat ze niet zo ver zullen gaan

Dan nog Adam Groff toevoegen als companion, Gillian Anderson vragen voor de educatieve kant en natuurlijk Lily omdat zij sowieso iets heeft met paarse space aliens en daarmee kan helpen om er een shared universe van te maken.
Het kan de beste reboot ooit worden, maar ik vrees dat ze niet zo ver zullen gaan

Dat zit wel Schnorr.
Het belangrijkste: ook Wilf komt terug met Donna
Goede casting. In Sex Education is Ncuti ook een verrassend sterke acteur. Zonder dat het voorspebaar wordt. Ik kan hem zo als een sprankelende frisse Doctor zien met veel karakter. Past perfect.gambieter schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:52:
Ok, de figuren die steen en been klaagden dat Dr Who geen vrouw mocht zijn en dat dat woke gedoe zo <bliep> was, kunnen tevreden zijn, de volgende Doctor is een man.
[Afbeelding]
[...]
Oké, deze zag ik niet aankomen:
https://www.doctorwho.tv/...k-harris-joins-doctor-who
https://www.doctorwho.tv/...k-harris-joins-doctor-who
Dat zit wel Schnorr.
Ok. Ik heb net The Stolen Earth en Journeys End gekeken.
Maar, Donna komt terug. Dit kan dan toch niet. Donna mag namelijk nooit meer aan de Doctor herinnerd worden.
Iemand een idee?
Maar, Donna komt terug. Dit kan dan toch niet. Donna mag namelijk nooit meer aan de Doctor herinnerd worden.
Iemand een idee?
Timey Wimey, Wibly WobblyDaRk PoIsOn schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 01:41:
Ok. Ik heb net The Stolen Earth en Journeys End gekeken.
Iemand een idee?
Die moestbik even opzoeken.
Ik wacht wel gewoon volgende week zondag af, kijken wat er gaat gebeuren.
Zit nu weer in seizoen 4, even alles weer terugkijken tot het volgende seizoen.
Reminder!Raymond schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 04:50:
https://www.doctorwho.tv/stories/the-power-of-the-doctor
23okt nieuwe aflevering!
En hierbij ook een reminder om echt ab-so-luut niet te Googlen (of YouTube, etc) totdat je de aflevering gezien hebt, ivm mogelijke spoilers

* Stukfruit gaat de aflevering zo kijken
Dat zit wel Schnorr.
Robicide schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 23:09:
spoiler:Waah, David Tennant is back! Die had ik ècht niet zien aankomen!
spoiler:
Drie afleveringen zelfs!
Helaas pas november 2023...
[Voor 4% gewijzigd door Punkrocker op 23-10-2022 23:33]
spoiler: Alleen lezen als je de aflevering gezien hebt
Zelfs nadat ik het per ongeluk las (damn you, internet!) was het een mooie verrassing

spoiler: Ook alleen lezen na de aflevering, maar minder grote spoiler
...en The Master die een dansje doet op de muziek van Boney M...

Tijd om weer eens de bijbehorende reacties onder de muziekvideo's op YouTube te lezen. Dat is de enige geldige reden om die dingen te openen

Tijd om weer eens de bijbehorende reacties onder de muziekvideo's op YouTube te lezen. Dat is de enige geldige reden om die dingen te openen

Dat zit wel Schnorr.
Ik heb hem net gekeken. Itt tot de laatste paar seizoenen kon ik dit wel waarderen, goede actie, aardig verhaal, en ik kan deze Master waarderen 

Ik ben vrij snel nadat Jodie Whitaker de Doctor werd, afgehaakt (meh verhaallijn, meh companions). Heeft het zin om alleen de laatste aflevering te kijken om weer in te stappen? Of kan ik dan beter wat verder terug gaan?
Nomen nescio
Je gaat een beetje context van de companions missen, maar eigenlijk is deze aflevering redelijk op zichzelf staand.Bra-Jo schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:58:
Ik ben vrij snel nadat Jodie Whitaker de Doctor werd, afgehaakt (meh verhaallijn, meh companions). Heeft het zin om alleen de laatste aflevering te kijken om weer in te stappen? Of kan ik dan beter wat verder terug gaan?
Heb je de nieuwe master meegekregen voordat je afhaakte? Zo ja, dan geen probleem. Hij is de spil van de show voor mijBra-Jo schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:58:

Seizoen 12, Eps 1 & 2: Spyfall.Bra-Jo schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:49:
@gambieter Nee, niks van meegekregen. Lijkt er dus wel op dat ik wat verder terug moet... Tips?
Ik ben nog bij S04, ik heb wat inhaalwerk te doen 

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Even cheaten danTommyGun schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:02:
Ik ben nog bij S04, ik heb wat inhaalwerk te doen

YouTube: Doctor Who Returns 2023... | Doctor Who
Preview voor het volgende seizoen. Ik embed 'm niet omdat het een (en hier is niets van overdreven) hele grote spoiler kan zijn voor de mensen die de aflevering van afgelopen weekend niet hebben gezien. Kijk die svp eerst
TL;DR: de eerste beelden van het werk uit de handen van Rachel Talalay en Russel T. Davies. Als je deze namen niet kent dan zou ik even terugzoeken naar afleveringen met betere beoordelingen van voor het Flux-tijdperk.
Preview voor het volgende seizoen. Ik embed 'm niet omdat het een (en hier is niets van overdreven) hele grote spoiler kan zijn voor de mensen die de aflevering van afgelopen weekend niet hebben gezien. Kijk die svp eerst

TL;DR: de eerste beelden van het werk uit de handen van Rachel Talalay en Russel T. Davies. Als je deze namen niet kent dan zou ik even terugzoeken naar afleveringen met betere beoordelingen van voor het Flux-tijdperk.
Dat zit wel Schnorr.
Woei, nooit geweten dat er een Doctor Who topic op Tweakers was!
Dat was een redelijk fijne special zeg. Onder de huidige schrijver begon ik redelijk af te knappen op de serie, het hoogtepunt lag voor mij toch wel in de tijd dat Davies de hoofdschrijver met David Tennant was...
Nou ik heb niks te klagen over de laatste special. Eindelijk weer eens een hoop content en verhaallijnen die samen komen, veel leuke easter eggs en hommages... genieten!
En het beste moet nog komen, they're back!
Voor het eerst in jaren weer iets om me echt op te verheugen, zin in!
Dat was een redelijk fijne special zeg. Onder de huidige schrijver begon ik redelijk af te knappen op de serie, het hoogtepunt lag voor mij toch wel in de tijd dat Davies de hoofdschrijver met David Tennant was...
Nou ik heb niks te klagen over de laatste special. Eindelijk weer eens een hoop content en verhaallijnen die samen komen, veel leuke easter eggs en hommages... genieten!
En het beste moet nog komen, they're back!

https://www.doctorwho.tv/...join-forces-on-doctor-who
edit: En dat nieuwe logo doet me denken aan Paw Patrol
Weet nou niet of ik er warm of koud van moet worden. En of de oude afleveringen ook beschikbaar komen?Today the BBC and Disney Branded Television - two giants of entertainment - have come together to transform Doctor Who into a global franchise for UK audiences and the rest of the world.
Under a shared creative vision, they will deliver this quintessentially British show to future generations on an unprecedented scale with Disney+ as the exclusive home for new seasons of Doctor Who outside the UK and Ireland.

[Voor 23% gewijzigd door franssie op 25-10-2022 17:45]
Dat "nieuwe logo" is een update van het logo uit de periode 1973-1980:franssie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:35:
https://www.doctorwho.tv/...join-forces-on-doctor-who
[...]
Weet nou niet of ik er warm of koud van moet worden. En of de oude afleveringen ook beschikbaar komen?
[Afbeelding]
Verder gruwel ik van het idee dat ze Disney erbij betrekken, distributie is tot daar aan toe maar de hebberigheid van Disney moet niet de franchise verkloten. Wat misschien dan wel weer goede hoop geeft is dat de producers die bij de reboot uit 2005 betrokken waren inmiddels een eigen studio zijn begonnen genaamd "Bad Wolf" (wink wink nudge nudge), en dat de BBC besloten heeft de volledige productie van alles rondom Doctor Who aan hen over te dragen vanaf het komende seizoen.
Oude hoofdschrijver: check!
Oude producers: check!
Oude bekenden: check!
En gezien de beelden uit de trailer van het komende seizoen is er al behoorlijk wat ingeblikt, dus denk dat Disney de Doctor in 2023 niet meer kan verknallen

Tevens gaat er een gerucht dat Russel T Davies een Whoniverse wil starten, net zoals er destijds ook spinoffs waren als Torchwood en Sarah Jane. Dat zou dan ook allemaal door de Bad Wolf studio geproduceerd worden.
[Voor 6% gewijzigd door davidov op 25-10-2022 18:16]
Een companion:
https://gizmodo.com/docto...lie-gibson-bbc-1849801498
Uit de commentaarsectie:
https://gizmodo.com/docto...lie-gibson-bbc-1849801498
Uit de commentaarsectie:
"She looks like a cross between Billie Piper and Jenna Coleman
This is not a criticism"
Dat zit wel Schnorr.
https://gizmodo.com/docto...fteenth-doctor-1849907690
Het is een beetje vreemd om hem met een snorretje te zien als je 'm in andere series gewend bent
Het is een beetje vreemd om hem met een snorretje te zien als je 'm in andere series gewend bent

Dat zit wel Schnorr.
Zonde dat ze dit zo vroeg teasen als het pas Volgend jaar in November uitkomt.....
Beetje absurd eigenlijks.
Beetje absurd eigenlijks.
Dat zou ik niet erg vinden, vond hem altijd al een erg fijne Doctor

Allons-y!

Jep!Wildfire schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:29:
[...]
Dat zou ik niet erg vinden, vond hem altijd al een erg fijne Doctor
Allons-y!

Alleen jammer dat Katherin Tate ook meekomt.

Tennant wordt maar kort de 16e Doctor, halverwege (?) de serie regenereert hij naar zijn nieuwe lichaam. (heb ik begrepen...?)
Kort met drie afleveringen als de veertiende doctorPunkrocker schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:18:
[...]
Tennant wordt maar kort de 16e Doctor, halverwege (?) de serie regenereert hij naar zijn nieuwe lichaam. (heb ik begrepen...?)

Dat zit wel Schnorr.