He jammer, ik wist idd nog niet dat er geen kerstaflevering zou komen! Nou ja, dan maar een andere enge aflevering kijken. Don't Blink ofzo!
De christmas special is natuurlijk veel te veel gebonden aan een christelijke traditie, en dat kan niet meer met een pc dr. who.
Waarschijnlijk zou je de kerst aflevering toch pas na kerst kijken, dus het maakt mij letterlijk niets uit. Lekker eens wat anders.
En een uitzending op de westerse nieuwjaarsdag is zeker niet kwetsend voor Joden of Chinezen?CopyCatz schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:55:
De christmas special is natuurlijk veel te veel gebonden aan een christelijke traditie, en dat kan niet meer met een pc dr. who.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik ben dusver wel tevreden met deze Doctor.
Dat ze druk en hyperactief is stoort me niet, dat is imho gewoon een van de karaktertrekken van de Doctor, daar hebben ze allemaal last van. Hals over kop naar het gevaar toe rennen met niet meer dan een sonic screw diver is wat de Doctor doet.
Iedere voorgaande Doctor (die ik gezien heb) begon met het imiteren van de stijl van z'n voorganger. Het blijft immers dezelfde persoon in een nieuw lichaam
Wat dat betreft vind ik het dus bussinness-as-usual.
Als vrouw is dat misschien lastiger dan als de zoveelste man, ze kan zich ook weer niet als kerel gaan gedragen, dat zou ook niet werken. Ik vind dat ze het prima doet en een geloofwaardige Doctor neer zet.
De metgezellen vind ik een beetje saai en cliché-matig overkomen en een grote overkoepelende verhaallijn lijkt er inderdaad nog niet te zijn, al kan natuurlijk zijn dat we het gewoon over het hoofd zien
Maar ook dit is in mijn ogen vrij normaal voor Doctor Who, bij grote veranderingen, zoals een nieuwe Doctor, doen ze wel vaker rustig aan zodat iedereen even kan wennen. Een beetje back-to-the basics, de Doktor reist naar een andere tijd, beleefd daar een spannend en beetje eng avontuur en leert de (kleine) kijker iets over de geschiedenis.
Dat ze druk en hyperactief is stoort me niet, dat is imho gewoon een van de karaktertrekken van de Doctor, daar hebben ze allemaal last van. Hals over kop naar het gevaar toe rennen met niet meer dan een sonic screw diver is wat de Doctor doet.
Iedere voorgaande Doctor (die ik gezien heb) begon met het imiteren van de stijl van z'n voorganger. Het blijft immers dezelfde persoon in een nieuw lichaam
Wat dat betreft vind ik het dus bussinness-as-usual.
Als vrouw is dat misschien lastiger dan als de zoveelste man, ze kan zich ook weer niet als kerel gaan gedragen, dat zou ook niet werken. Ik vind dat ze het prima doet en een geloofwaardige Doctor neer zet.
De metgezellen vind ik een beetje saai en cliché-matig overkomen en een grote overkoepelende verhaallijn lijkt er inderdaad nog niet te zijn, al kan natuurlijk zijn dat we het gewoon over het hoofd zien
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Mja, of ze willen gewoon niet de zoveelste keer iets doen met kerst als thema en doen het daarom een week later?CopyCatz schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:55:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
De aflevering van gisteren was daadwerkelijk wel goed. Jammer dat we daarvoor eerst een heel seizoen lang naar flauwe monster of the week-verhalen met meer focus op politiek dan op scifi hebben moeten zien.
Gisteren inderdaad genoten. Kijk nu al uit naar de nieuwjaarsuitzzending (en ik ben blij dat deze niet met Joel is - is dan toch helaas al druk genoeg).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Yep, samen met ep3 (Rosa) de beste aflevering tot noch toe. En toch een beetje een overkoepelend verhaal met de villain.
Enige flauwe vond ik dat Graham en Ryan gingen liggen en de sniperbots zichzelf uitschakelde.. aan de andere kant, zie ik er ook wel de humor van in.
Enige flauwe vond ik dat Graham en Ryan gingen liggen en de sniperbots zichzelf uitschakelde.. aan de andere kant, zie ik er ook wel de humor van in.
Tja. Prima Doctor hoor maar de verhalen missen voor mij wel datgene waarvoor ik Who kijk.
En ik mis ook m'n Daleks of m'n Cybermen of m'n Weeping Angels
En ik mis ook m'n Daleks of m'n Cybermen of m'n Weeping Angels
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik hoop dat je kijkt
edit:
@Raymond dan heb je blijkbaar een best vermakelijke aflevering gemist.
[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 01-01-2019 21:12 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik dacht dat er geen daleks zouden komen dit seizoen?
@franssie ik heb de aflevering gezien, vandaar mijn vraag 
Het zou toch een seizoen zonder de standaard vijanden worden?
Het zou toch een seizoen zonder de standaard vijanden worden?
Een Doctor zonder Dalek...Nahhhhm kan gewoon niet 
En het was toch geen standaard Dalek
En het was toch geen standaard Dalek
@Raymond Dit was niet helemaal een standaard issue Dalek natuurlijk
Ik vond het een leuke aflevering, nu weer wachten.
spoiler:
Zei Graham (of hoe heet hij) nu echt "Alien Psychopat"? terwijl hij er nog nooit een meegemaakt had?
Dat had de Doctor gezegd niet in directe woorden, maar duidelijk genoegfranssie schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:20:
@Raymond Dit was niet helemaal een standaard issue Dalek natuurlijkIk vond het een leuke aflevering, nu weer wachten.
spoiler:Zei Graham (of hoe heet hij) nu echt "Alien Psychopat"? terwijl hij er nog nooit een meegemaakt had?
Vanavondfranssie schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:34:
[...]
Ik hoop dat je kijkt
edit:
@Raymond dan heb je blijkbaar een best vermakelijke aflevering gemist.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Wat een vreselijke aflevering weer. Te simpel, veel te veel doorzagen met daddy issues. Het leek wel een aflevering van The Sarah Jane Adventures voor kleine kinderen. En waar was UNIT? Die waren weg bezuinigd, ow wat grappig. Snel Chibnall eruit en het stokje overdragen, misschien dat ik dan weer ga kijken.
Ik vond het best wel leukPjotrik schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:28:
Wat een vreselijke aflevering weer. Te simpel,
Ja was ik bijna alweer vergeten maar toen ben ik inderdaad koffie gaan zetten oid - dat voegde niets toe.veel te veel doorzagen met daddy issues. Het leek wel een aflevering van The Sarah Jane Adventures voor kleine kinderen.
Je kijkt toch wel, misschien niet live maar kom op - het risico om een gave aflevering te missen en dat vooraf al te weten hoe deze afloopt? Dat is wel een risicoEn waar was UNIT? Die waren weg bezuinigd, ow wat grappig. Snel Chibnall eruit en het stokje overdragen, misschien dat ik dan weer ga kijken.
Maar de compagnions mogen inderdaad wel ergens in een andere dimensie blijven hangen, voegen echt niets toe en dat is nieuw voor mij. Weinig is eerder gebeurd (vorig seizoen nog met die net niet compagnion), niets is nieuw helaas.
Natuurlijk zal ik wel kijken maar het plezier is er nu wel vanaf.
We kunnen vooruit kijken naar iets nieuws! Niet Doctor Who, maar Dalek Who! 
https://www.doctorwho.tv/...ace-the-thirteenth-doctor
yey!When Jodie Whittaker returns to Doctor Who next series, the Thirteenth Doctor and her friends won’t be the only familiar faces. The show, currently filming, is set to welcome back the Judoon as one of the Doctor’s fearsome adversaries.
A platoon judoon on on the moon?
[ Voor 3% gewijzigd door stijn014 op 22-05-2019 10:34 ]
Nog niet gecontroleerd maar lijkt me valide genoeg:
https://www.doctorwho.tv/...W8MFzau7hOYz9GetylpIE8w#_
https://www.doctorwho.tv/...W8MFzau7hOYz9GetylpIE8w#_
Three new writers have jumped on board the TARDIS for Series 12: Judie blijft de Doctor
Nina Metivier
Maxine Alderton
Charlene James
Also making their debut in 2020 and joining ‘the fam’ are four new directors ready to travel through space and time:
Nida Manzoor
Emma Sullivan
Jamie Magnus Stone
Lee Haven Jones
In addition, three writers return from Series 11:
Vinay Patel (Demons of The Punjab)
Ed Hime (It Takes You Away)
Pete McTighe (Kerblam!)
https://www.whatsontv.co....ho-christmas-2019-594905/
Nog een paar dagen! Geen xmas special dus, maar wel start van nieuwe serie op 1 januari.
Nog een paar dagen! Geen xmas special dus, maar wel start van nieuwe serie op 1 januari.
Ben sinds enkele maanden begonnen met de oorspronkelijke 1965 dr Who.
Het is wel. Leuk om te zien en een soort bucketlist dingetje.
Zit nu op seizoen 2 ergens over een kwart van de afleveringen.
De practical effects zijn nog best netjes te noemen. Verwacht ook dat een deel er wel beter uit ziet op toen een beeldbuis.
Teleporteren is erg leuk gedaan. Ineens de helft van het beeld zwart.
De momenten dat ik kijk is tijdens het afwassen en in de sportschool op de crosstrainer. Een mooie reden ook om 20 minuten te trainen en dan verder te gaan.
Het bevalt me wel eigenlijk.
Het is wel. Leuk om te zien en een soort bucketlist dingetje.
Zit nu op seizoen 2 ergens over een kwart van de afleveringen.
De practical effects zijn nog best netjes te noemen. Verwacht ook dat een deel er wel beter uit ziet op toen een beeldbuis.
Teleporteren is erg leuk gedaan. Ineens de helft van het beeld zwart.
De momenten dat ik kijk is tijdens het afwassen en in de sportschool op de crosstrainer. Een mooie reden ook om 20 minuten te trainen en dan verder te gaan.
Het bevalt me wel eigenlijk.
Momenteel ben ik al 'tijdreizend' Dr Who aan het bekijken. Begonnen met seizoen 8 met de doctor en Clara, die afleveringen vond ik vooral naar het einde van seizoen 9 heel erg goed en dan komt het besef - wat? het einde van Clara..? Toen de eerste aflevering waarin Clara voorkomt gaan kijken - seizoen 7 - en zo maak je kennis met een andere doctor, eigenlijk ook wel goed en zijn companions ook, maar ja, die gaan ook richting hun einde. Dus nu seizoen 8, 9 en 7 gekeken in die volgorde.
Seizoen 10 erachter want ik vond Capaldi goed. Bill imho niet zo goed als Clara maar ok en de afleveringen opzich waren wel ok dus in het geheel niks aan de hand. Die combi houdt het dan helaas maar een seizoen dus nu ben ik begonnen met seizoen 11, de kerstspecial niks aan de hand maar episode 1 is de eerste keer dat ik in slaap viel.
Even op imdb checken, hmmm, rating gaat onderuit gedurende dit seizoen. Zit nu een beetje in twijfel wat ik ga doen. Ga ik nog wat backtracken of verder met seizoen 11. Ik denk het eerste. Beginnen bij seizoen 5 en 6 en dan waarschijnlijk vanaf daar kijken wat de volgende stap wordt.
Seizoen 10 erachter want ik vond Capaldi goed. Bill imho niet zo goed als Clara maar ok en de afleveringen opzich waren wel ok dus in het geheel niks aan de hand. Die combi houdt het dan helaas maar een seizoen dus nu ben ik begonnen met seizoen 11, de kerstspecial niks aan de hand maar episode 1 is de eerste keer dat ik in slaap viel.
Even op imdb checken, hmmm, rating gaat onderuit gedurende dit seizoen. Zit nu een beetje in twijfel wat ik ga doen. Ga ik nog wat backtracken of verder met seizoen 11. Ik denk het eerste. Beginnen bij seizoen 5 en 6 en dan waarschijnlijk vanaf daar kijken wat de volgende stap wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 01-01-2020 20:41 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Op zich kan je de seizoenen redelijk goed los van elkaar zien.
Was wel een goede eerste aflevering van hiet nieuwe seizoen net. Zondag 20:00 NL tijd deel 2 van Spyfall.
Was wel een goede eerste aflevering van hiet nieuwe seizoen net. Zondag 20:00 NL tijd deel 2 van Spyfall.
Wat ik op radiotimes.com zie is dat de volgende uitzending (afl 3 dus) op zondag 12 januari zal zijn om 20:10 NL tijd (07:10PM UK tijd). Normaal vertellen ze dat aan het einde van de aflevering maar dat miste ik nu even.
Zo die tweede aflevering vond ik ook wel weer goed. Goede vaart er in en veel mysteries. Ik ben geintrigeerd
Veel mysteries die compleet niet uitgelegd worden en de terugkerende vijand is een complete psychopaat in plaats van een intelligente sociopaat. Ik hoop dat de rest van het seizoen beter is, dit was mega chaotisch en vaag.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Stilletjes hier. Snap het wel. Mij kan het ook niet meer boeien. Net de 2 spyfall afleveringen gekeken.
Te wazig, te complex en kon mijn aandacht niet vasthouden.
Te wazig, te complex en kon mijn aandacht niet vasthouden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mij doet ook te weinig. De verhaallijnen zijn zwak, en de companions irritant.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:52 ]
Meestal vind ik per seizoen hooguit twee verhaallijnen sterk, de rest onderhoudend. Deze companions zijn inderdaad irritant en voegen niets toe, of eigenlijk halen ze iets weg, namelijk de soms toch leuke 'menselijke' verhouding tussen de Docter en de reisgenoot; van die synergie is met dit stel geen sprake.
Hoe dan ook, vanavond kijk ik weer en daarna door naar Baantjer.
Hoe dan ook, vanavond kijk ik weer en daarna door naar Baantjer.
15 jaar?Ivysaur schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:30:
Einde van Doctor Who dus? Mag ook wel na 15 jaar.

Ik verklaar seizoen 12 hierbij non-canon. Toespraak terzijde, deze aflevering past gewoon niet in de timeline.
Daarnaast liepen er in deze aflevering veel teveel dingen door elkaar. Het virus had apart een hele aflevering kunnen dragen, de bom/moedercomplex had een hele aflevering kunnen dragen, vakantieoord met een duister geheim concept had een hele aflevering kunnen dragen.
Daarnaast liepen er in deze aflevering veel teveel dingen door elkaar. Het virus had apart een hele aflevering kunnen dragen, de bom/moedercomplex had een hele aflevering kunnen dragen, vakantieoord met een duister geheim concept had een hele aflevering kunnen dragen.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Pfoe, helemaal geen rekening gehouden dat er ook weer eens nieuwe afleveringen kunnen komen
. Wel een halfjaar geleden de eerste (reboot) seizoenen op DVD gekocht om opnieuw te kijken, toch weer leuk. Is er een legale mogelijkheid om in Nederland de nieuwe (en misschien Resolution, ik weet niet zeker of ik die heb gemist of niet) afleveringen te kijken? De BBC iPlayer werkt natuurlijk niet
@mat.hi.as legaal is het lastig, ze stonden vroeger op Netflix maar nu niet meer. DVD/Blu-Ray is denk ik de enige optie. Als ik op bibliotheek.nl kijk hebben ze de boxsets niet, misschien marktplaats etc?
Gewoon totale chaos, alles liep door elkaar en van hot naar her. Thema met mogelijke toekomst aarde nog wel ok, maar het werd wel heel erg moralistisch geleuter. Meest storende was dat de doctor haar klep nooit houdt, dat kakelt maar door continu met wel een leuke verwijzing dat ze daardoor zonder zuurstof kwam. Die companions voegen ook echt niets toe.Shamalamadindon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 01:51:
Ik verklaar seizoen 12 hierbij non-canon. Toespraak terzijde, deze aflevering past gewoon niet in de timeline.
Het past alleen voor geen meter in de canon.sambalbaj schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:23:
Thema met mogelijke toekomst aarde nog wel ok
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Heel eerlijk: Dat doen ze maar zelden. imho een combinatie van slecht schrijven en/of b-keuze acteurs/actrices.sambalbaj schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:23:
Die companions voegen ook echt niets toe.
Vond vooral Donna geniaal, de rest vind ik ook vaak tegenvallen.Raymond schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:06:
[...]
Heel eerlijk: Dat doen ze maar zelden. imho een combinatie van slecht schrijven en/of b-keuze acteurs/actrices.
De serie blijf ik wel kijken, af en toe zit er een pareltje tussen die ik dan toch weer niet wil missen. Het niveau van begin reboot haalt het echter niet meer, en dat is wel zonde.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De 3e aflevering vond ik ook maar matig, maar de dubbelaflevering was heerlijk. Hopelijk pakken ze dat niveau snel weer terug. De 3e aflevering had heel anders uitgewerkt kunnen worden terwijl het toch nog steeds een "monster-of-the-week" aflevering had kunnen zijn, in het verleden heeft Dr. Who bewezen dat je uitstekende monster-afleveringen kunt maken.
Qua companions, ik wil Amy Pond terug. Maar dat komt gedeeltelijk gewoonweg omdat ik een enorm zwak heb voor Karen Gillan.
Qua companions, ik wil Amy Pond terug. Maar dat komt gedeeltelijk gewoonweg omdat ik een enorm zwak heb voor Karen Gillan.
Amy!!Wildfire schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:59:
De 3e aflevering vond ik ook maar matig, maar de dubbelaflevering was heerlijk. Hopelijk pakken ze dat niveau snel weer terug. De 3e aflevering had heel anders uitgewerkt kunnen worden terwijl het toch nog steeds een "monster-of-the-week" aflevering had kunnen zijn, in het verleden heeft Dr. Who bewezen dat je uitstekende monster-afleveringen kunt maken.

Eerste twee eps waren wel goed ja.
Derde... mwoa. Matig...
Dat ze veel ratelt vind ik niet zo erg. Maar te veel "uitleg-dialogen" storen me wel.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Er komt weer een dubbel aflevering aan!Wildfire schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:59:
En ja, Amy
who put a "stop payment" on my reality check
spoiler: title
Holy crap.
2 doctors, Judoon, Jack Harkness en Cybermen.
Ik ben benieuwd of de Cybermen in de dubbele aflevering zitten!!!
2 doctors, Judoon, Jack Harkness en Cybermen.
Ik ben benieuwd of de Cybermen in de dubbele aflevering zitten!!!
[ Voor 9% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 26-01-2020 21:03 . Reden: spoilers ]
@DaRk PoIsOn Dat kan eigenlijk niet anders. Was een leuke warrige Doctor aflevering, ik heb ervan genoten.
Het zou nog een all-out battle met The Master kunnen worden! Maar, ik hoop inderdaad Cyberman!franssie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:03:
@DaRk PoIsOn Dat kan eigenlijk niet anders. Was een leuke warrige Doctor aflevering, ik heb ervan genoten.
Captain Jack is back! En een 2e Doctor die ze zich niet uit haar verleden kan herinneren (en andersom) -- wellicht heeft de Doctor een memoryblock op zichzelf uitgevoerd, net als "Ruth"? 
En dus de waarschuwing over de Cybermen -- dus die komen ook weer aan bod binnenkort!
WOW
Ik heb er zin in!
En dus de waarschuwing over de Cybermen -- dus die komen ook weer aan bod binnenkort!
WOW
Ik heb er zin in!
Platoon of Judoon near the lagune!
Vraag me af of het inmiddels CGI of nog steeds practical is. Mooi dat de gezichten een stuk beweeglijker zijn in ieder geval.
Stukje nostalgie
Vraag me af of het inmiddels CGI of nog steeds practical is. Mooi dat de gezichten een stuk beweeglijker zijn in ieder geval.
Stukje nostalgie
Beetje lui, die Judoon; lijken op de Vogons.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ook leuk om te zien dat ze dezelfde Jadoon pakken gebruiken als in 2008 met David Tennant.Shamalamadindon schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:43:
Platoon of Judoon near the lagune!
Stukje nostalgie
ik vraag me af wat de gedachtegang was van de schrijvers voor deze 2 laatste seizoenen...
"Laat ons even alle wereldproblemen oplijsten en een verhaaltje over schrijven":
- Overbevolking - check
- Microplastics - check
- Global climate change - check
- Discriminatie- check
- industrial waste - check
- artificial intelligence/robots - check
Buiten de zeer matige verhaallijnen mis ik ook het donkere en mysterieuze die de vorige doctors wel in hun hadden. Daarbij komen ook nog de matige companions en het gebrek aan timetravel, alles lijkt steeds te situeren in deze eeuw.
Als ze zo verder doen hebben ze tegen eind volgend seizoen geen kijkers meer
"Laat ons even alle wereldproblemen oplijsten en een verhaaltje over schrijven":
- Overbevolking - check
- Microplastics - check
- Global climate change - check
- Discriminatie- check
- industrial waste - check
- artificial intelligence/robots - check
Buiten de zeer matige verhaallijnen mis ik ook het donkere en mysterieuze die de vorige doctors wel in hun hadden. Daarbij komen ook nog de matige companions en het gebrek aan timetravel, alles lijkt steeds te situeren in deze eeuw.
Als ze zo verder doen hebben ze tegen eind volgend seizoen geen kijkers meer

Mja, ik ben er al mee gekapt... Ik zal wel sexistisch zijn maar de doctor hoort een man te zijn, misschien als ze een echt cool typetje gepakt hadden had het er wel mee door gekunt. Maar een 40 jarige puber met ADHD, vergt iets teveel van mijn inlevingsvermogen. Tjeez 5 min naar dat mens kijken, krijg ik het gewoon druk van.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Mja, als je vindt dat de Doctor "een man hoort te zijn" dan is dat inderdaad aardig seksistisch. Er is geen enkele reden waarom 't geen vrouw zou kunnen zijn, zeker niet nadat de Master al eerder een vrouw was.
Dat gezegd hebbende vind ik de schrijvers noch de actrice goed bezig. Jodie Whittaker is gewoon irritant en elk woord dat uit d'r mond komt ergert me. Tel daar het beroerde verhaal (of gebrek daaraan) van het vorige seizoen bij op en het wordt er allemaal niet beter op. Dit seizoen lijkt er in elk geval meer een rode draad te zijn maar ik begin alle politiek die ze in de serie verwerken aardig beu te worden. Het is een scifi-show, ik hoef echt niet in elke aflevering te horen hoe slecht wij mensen wel niet bezig zijn. Dat weet ik zelf ook wel, mag ik gewoon mijn entertainment terug?
Dat gezegd hebbende vind ik de schrijvers noch de actrice goed bezig. Jodie Whittaker is gewoon irritant en elk woord dat uit d'r mond komt ergert me. Tel daar het beroerde verhaal (of gebrek daaraan) van het vorige seizoen bij op en het wordt er allemaal niet beter op. Dit seizoen lijkt er in elk geval meer een rode draad te zijn maar ik begin alle politiek die ze in de serie verwerken aardig beu te worden. Het is een scifi-show, ik hoef echt niet in elke aflevering te horen hoe slecht wij mensen wel niet bezig zijn. Dat weet ik zelf ook wel, mag ik gewoon mijn entertainment terug?
Hell yeah, de finale van de serie is met de Cybermen.
Ik vind eigenlijk dat Jodie het eelbgoed doet. Het vergt wel wat gewenning, maar dat had ik met P.C. ook, eigenlijk vooral met hem eigenlijk
Ik vind eigenlijk dat Jodie het eelbgoed doet. Het vergt wel wat gewenning, maar dat had ik met P.C. ook, eigenlijk vooral met hem eigenlijk
Aflevering S12E07 speelt zich zo te zien gedeeltelijk af in de 14e eeuwbeOnt schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:53:
[..]
Daarbij komen ook nog de matige companions en het gebrek aan timetravel
Nou ja, had ook net zo goed niet kunnen zijn. Het voegde nou niet echt specifiek iets toe imho.
Had beter geweest als een two parter eigenlijk. Ze hadden veel meer op de nachtmerries kunnen ingaan. De eternals werden ook een beetje te makkelijk verslagen zo. Een gemiddelde Dalek had meer moeite gekost.
Denk eens terug aan The Impossible Planet/Satan’s Pit bijvoorbeeld
Had beter geweest als een two parter eigenlijk. Ze hadden veel meer op de nachtmerries kunnen ingaan. De eternals werden ook een beetje te makkelijk verslagen zo. Een gemiddelde Dalek had meer moeite gekost.
Denk eens terug aan The Impossible Planet/Satan’s Pit bijvoorbeeld
[ Voor 10% gewijzigd door Shamalamadindon op 10-02-2020 12:57 ]
Het is inderdaad nogal wat aan diepgang kwijt ten opzichte van de seizoenen met David Tennant bijvoorbeeld. Maar dat is vooral aan de schrijvers, uh, toe te schrijven. Niet aan de acteurs en actrices...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het is voor mij ook een gebrek aan goede verhalen. De acteurs an sich doen prima werk. Alleen het verkeerde werk. Jodie is idd ietwat irri, maar dat hoort bij de rol wat mij betreft.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Exact. Ik vind haar juist een goede Doctor. Hoort een beetje irritant te zijn.F_J_K schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:23:
Het is voor mij ook een gebrek aan goede verhalen. De acteurs an sich doen prima werk. Alleen het verkeerde werk. Jodie is idd ietwat irri, maar dat hoort bij de rol wat mij betreft.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik weet het niet. Iets kribbelt er. Ik mis de (daad)kracht. Het interpersoonlijk.Mx. Alba schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:29:
[...]
Exact. Ik vind haar juist een goede Doctor. Hoort een beetje irritant te zijn.Maar de schrijver(s) mogen ze wat mij betreft ontslaan...
Bij de vorige doctors hadden ook altijd iets "duisters" in zich. Alsof ze zich voortdurend in bedwang moesten houden. Dat mis ik bij haar.
Het lijkt alsof ze veel en veel minder weet als de vorige doctors en minder (daad)kracht heeft. Dat heeft ook de slechte verhalen in mijn optiek en de compleet missende balans met de metgezellen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar volgens mij is dat meer een manco van de schrijver(s) dan van de actrice...Cyberpope schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:53:
[...]
Ik weet het niet. Iets kribbelt er. Ik mis de (daad)kracht. Het interpersoonlijk.
Bij de vorige doctors hadden ook altijd iets "duisters" in zich. Alsof ze zich voortdurend in bedwang moesten houden. Dat mis ik bij haar.
Het lijkt alsof ze veel en veel minder weet als de vorige doctors en minder (daad)kracht heeft. Dat heeft ook de slechte verhalen in mijn optiek en de compleet missende balans met de metgezellen.
Hoe denken we hier trouwens over Ruth?
Zou zij The Timeless Child kunnen zijn?
Matt Smith is de 13de doctor, en daar begint de reïncarnatie cyclus opnieuw. Capaldi is dus: 14de doctor, Jodie is de 15de en de 14de acteur en de 13de incarnatie om het even ingewikkeld te maken.
In die lijn zou Ruth dus nergens tussen passen...
Zou zij The Timeless Child kunnen zijn?
Matt Smith is de 13de doctor, en daar begint de reïncarnatie cyclus opnieuw. Capaldi is dus: 14de doctor, Jodie is de 15de en de 14de acteur en de 13de incarnatie om het even ingewikkeld te maken.
In die lijn zou Ruth dus nergens tussen passen...
Ik vind Jodie het prima doen als Doctor. In dit nieuwe seizoen zijn de verhalen een stuk degelijker dan het vorige seizoen. Wat mij wel opvalt is dat Jodie wat down lijkt te reageren. Of zie ik dit verkeerd? In het vorige seizoen was ze wat speelser/meer hyperactiever dan de het huidige seizoen naar mijn idee.
Zou het haar laatste seizoen zijn?
Ze is verontrust over wat The Master haar liet zien?Thombias schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:05:
Ik vind Jodie het prima doen als Doctor. In dit nieuwe seizoen zijn de verhalen een stuk degelijker dan het vorige seizoen. Wat mij wel opvalt is dat Jodie wat down lijkt te reageren. Of zie ik dit verkeerd? In het vorige seizoen was ze wat speelser/meer hyperactiever dan de het huidige seizoen naar mijn idee.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Zou ook kunnen maar als je kijkt naar de afgelopen twee afleveringen dan zie ik dat de hele tijd door waarin de Master niet echt een groot ding isPunkrocker schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:22:
[...]
Ze is verontrust over wat The Master haar liet zien?
Nee, Jodie is iig nog 1 seizoen te zien als doctor.Thombias schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:05:
Edit: https://www.digitalspy.co...o-season-13-release-date/
[ Voor 7% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 14-02-2020 11:48 ]
Het was weer een geweldige aflevering. De Cyberman was echt goed. Beter dan in Capaldi's serie. (vindt ik).
Ik vond het ook een vermakelijke aflevering met inderdaad een goed uitgevoerde cyberman.
De 19de eeuwse griezelsfeer zat er ook wel in. Voor ons is Lord Byron misschien wat minder gekend?
Ik weet niet of je dit wel vergelijken kan gezien deze Cyberman een onvolledige Cyberman was zoals de Cybermen zijn, laten we maar zeggen.Thombias schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:00:
Het was weer een geweldige aflevering. De Cyberman was echt goed. Beter dan in Capaldi's serie. (vindt ik).
Moet zeggen dat ik deze episode ook toffer vond dan de vorige.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Als je ziet hoe ze zich voelt dan is het geen fatsoenlijk acteurThombias schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:05:
Wat mij wel opvalt is dat Jodie wat down lijkt te reageren. Of zie ik dit verkeerd?
ik merkte bij de laatste aflevering dat ik de helft vd tijd iets anders deed. Geen interesse in slechte CGI-gevechten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Gisteravond seizoensfinale gezien.
Ik vond het wel een prima einde voor het seizoen. En een mooi opzetje naar het nieuwe.
Het seizoen eindigde iig beter dan het begon
Ik vond het wel een prima einde voor het seizoen. En een mooi opzetje naar het nieuwe.
Het seizoen eindigde iig beter dan het begon
De seizoensfinale was een goede en zeker ook gedurfde aflevering 
spoiler:
Te suggereren dat de Doctor niet geboren en getogen is op Gallifrey, is wel gewaagd,
ook dat de Doctor oneindig kan regenereren is toch wel bijzonder.
En leuk om te zien dat een goed werkende Tardis aankomt op aarde als een huis of boom
En leuk om te zien dat een goed werkende Tardis aankomt op aarde als een huis of boom
Jodie is al de 13de incarnatie van de doctor, dus op zich zou dit redelijk kunnen kloppen, als je Ruth meerekent, zou Jodie de 14de incarnatie zijn. Met de war doctor er bij is zij de 15de.absrnd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:58:
De seizoensfinale was een goede en zeker ook gedurfde aflevering
spoiler:Te suggereren dat de Doctor niet geboren en getogen is op Gallifrey, is wel gewaagd,
en al tellende met die max 12 reïncarnaties in gedachte kwam je dus al bij de doctor uit als de timeless child. Als er natuurlijk ook maar iets van klopt want de master.
Vond die CyberMasters eigenlijk wel tof. Sowieso een prima aflevering en ook best wel een prima seizoen.
Maar we gaan dus weer wat met Daleks doen de volgende keer.
Vond die CyberMasters eigenlijk wel tof. Sowieso een prima aflevering en ook best wel een prima seizoen.
Goed seizoen, fantastisch einde. Nu de eindejaarsspecial nog en dan weer even wachten denk ik.
Eindelijk 'bij'franssie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:50:
Goed seizoen, fantastisch einde. Nu de eindejaarsspecial nog en dan weer even wachten denk ik.
Grappig om The Timeless Child erbij te krijgen, en the Master was een goede toevoeging.
Op naar volgende serie ...
Is het niet zo dat toen de 12 reincarnaties op waren The Doctor "gereset" is door een boel andere timelords? Het is al weer even geleden, maar ik kon me zoiets wel herinneren.sambalbaj schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:29:
en al tellende met die max 12 reïncarnaties in gedachte kwam je dus al bij de doctor uit als de timeless child. Als er natuurlijk ook maar iets van klopt want de master.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Iets anders:XyritZz schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:
[...]
Is het niet zo dat toen de 12 reincarnaties op waren The Doctor "gereset" is door een boel andere timelords? Het is al weer even geleden, maar ik kon me zoiets wel herinneren.
spoiler:
De Doctor blijkt geen Timelord te zijn en niet van origine op Gallifrey opgegroeid te zijn, en blijkt dat de Timelords haar DNA gebruikt hebben om te kunnen her-genereren, de Doctor is uniek en kan blijkbaar oneindig her-genereren.
Waar ze echt vandaan komt, wordt niet duidelijk gemaakt.
Ja, dat klopt maar dat is uit het laatste seizoen; het ging mij er om dat het feit dat The Doctor al meer dan 12 reincarnations heeft gehad geen hele sterke hint is dat de Doctor daadwerkelijk the timeless child is.absrnd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:16:
[...]
Iets anders:
spoiler:De Doctor blijkt geen Timelord te zijn en niet van origine op Gallifrey opgegroeid te zijn, en blijkt dat de Timelords haar DNA gebruikt hebben om te kunnen her-genereren, de Doctor is uniek en kan blijkbaar oneindig her-genereren.
Heb het even opgezocht en in de aflevering The Time of the Doctor hebben ze the Doctor 12 nieuwe reincarnaties gegeven toen de vorige 'op' waren.
Dus dat laat nog steeds twee mogelijkheden open;
- De timelords hebben niet gelogen, en inderdaad 12 nieuwe reincarnaties toegekend aan the Doctor. Dit zou betekenen dat de Master wel liegt en the Doctor niet the timeless child is.
- De timelords hebben gelogen; the doctor had helemaal geen nieuwe reincarnaties nodig omdat hij oneindig door kan gaan. De Master vertelt in dat geval de waarheid.
Sommige schrijvers van Who zijn heel erg wispelturig. en wat @XyritZz 12 kreeg tijdens die kerst special nieuwe Regens.
Voor de rest zou ik het niet weten hou de serie sinds Capaldi niet meer echt bij. En uit eindelijk willen ze de serie draaiende houden voor zolang mogelijk. Dus ga er dan maar vanuit dat ze elk schrijvers loophole/Artistic Licence e.d. gaan uitvoren om dit door te laten gaan.
Voor de rest zou ik het niet weten hou de serie sinds Capaldi niet meer echt bij. En uit eindelijk willen ze de serie draaiende houden voor zolang mogelijk. Dus ga er dan maar vanuit dat ze elk schrijvers loophole/Artistic Licence e.d. gaan uitvoren om dit door te laten gaan.
Maar bij Lets Kill Hitler (ja, 2 docters geleden) gaf River toch ook nog een regen aan hem?
En hele seizoen 12? Boeide me al amper, met de finale al helemaal niet meer, alsof ze een brainstorm sessie met LSD hadden en elke brainfart in die serie hebben gegooid
Hele serie heeft geen inhoud meer.
En hele seizoen 12? Boeide me al amper, met de finale al helemaal niet meer, alsof ze een brainstorm sessie met LSD hadden en elke brainfart in die serie hebben gegooid
spoiler:
oooh stel dat er nog een regen was waar hij/zij niet van weet.. check. Oohohoh, stel dat ze de regen krachten hebben gejat van iemand.. check. Ooh maar wacht, stel nu dat de doctor die persoon is waarvan het is gejat! JA!!!
Hele serie heeft geen inhoud meer.
[ Voor 71% gewijzigd door SinergyX op 27-05-2020 00:50 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wie heeft er de nieuwjaarsspecial gezien?
Weer lekker ouderwets Daleks
En ouderwets captain Jack.Raymond schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:48:
Wie heeft er de nieuwjaarsspecial gezien?
Prima aflevering wel.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Die was bij mij helemaal onder de radar gebleven - een kijken hoe ik die terug ga kijken.
Ik was niet helemaal mee met de introductie, kwam dat uit een eerdere aflevering?
Voor de rest vond ik het wel een leuke aflevering, de oplossing als je met Daleks opgescheept zit:
Voor de rest vond ik het wel een leuke aflevering, de oplossing als je met Daleks opgescheept zit:
spoiler:
voeg meer Daleks toe!
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik vond het weer een typische aflevering die past bij het afgelopen seizoen.. teleurstellend..
En meer van dat soort ongein maar daar zat het afgelopen seizoen ook al vol mee..
spoiler:
Iets wat mij sowieso irriteerde.. gewoon "opeens" een "extra" tardis ergens vinden? juist.. die heb je gewoon bij je?
En meer van dat soort ongein maar daar zat het afgelopen seizoen ook al vol mee..
Dit is een account.
Dat herken ik... En terugkijken op een kpn account mag weer niet op de BBC. Damn.franssie schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:06:
Die was bij mij helemaal onder de radar gebleven - een kijken hoe ik die terug ga kijken.
Grvy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:04:
spoiler:Iets wat mij sowieso irriteerde.. gewoon "opeens" een "extra" tardis ergens vinden? juist.. die heb je gewoon bij je?
spoiler:
Die is van de andere doctor uit het afgelopen seizoen
@stijn014 kun je nagaan. Afgelopen seizoen was zo saai dat ik het meeste daarvan niet eens meer herinner.
Ik kan mezelf dat dus echt niet meer herinneren.
Ik kan mezelf dat dus echt niet meer herinneren.
Dit is een account.
BBC TwoCyberpope schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Dat herken ik... En terugkijken op een kpn account mag weer niet op de BBC. Damn.
Doctor Who
Aflevering 66
4 januari 02:20 | 1u 10m
Wordt een wekkertje zetten ;-)
(Gelukkig kan ik ook opnemen)
Helaas ik kan niet opnemen en om 2 uur mijn bed uit? Zo goed is de serie ook weer niet.
Nou gekeken.. Maar merk dat de tijd er tussen te lang is. Ik ben alles kwijt van de vorige serie en echt geen zin om terug te kijken. En dan mis je wel het nodige.
Gerucht is dat Jodie na dit seizoen stopt als The Doctor. (mirror co uk):
Jodie Whittaker is quitting at the end of the next Doctor Who series, when she will regenerate into the 14th Time Lord.
The 38-year-old has told bosses she intends to stick to the traditional rule of leaving after three stints in the TARDIS, like the majority of her predecessors.
One insider said: “It’s all very hush-hush but it is known on set that Jodie is leaving and they are gearing up for a regeneration.
“Her departure is top secret but at some point over the coming months the arrival of the 14th Doctor will need to be filmed. It’s very exciting.”
Insiders claim Whittaker is keen to take on other roles.
The source said she will follow co-stars Bradley Walsh and Tosin Cole out of the door later this year, but showrunner Chris Chibnall is to remain.
Jodie Whittaker is quitting at the end of the next Doctor Who series, when she will regenerate into the 14th Time Lord.
The 38-year-old has told bosses she intends to stick to the traditional rule of leaving after three stints in the TARDIS, like the majority of her predecessors.
One insider said: “It’s all very hush-hush but it is known on set that Jodie is leaving and they are gearing up for a regeneration.
“Her departure is top secret but at some point over the coming months the arrival of the 14th Doctor will need to be filmed. It’s very exciting.”
Insiders claim Whittaker is keen to take on other roles.
The source said she will follow co-stars Bradley Walsh and Tosin Cole out of the door later this year, but showrunner Chris Chibnall is to remain.
Dat laatste is dan wel weer jammer. Ik vind Whittaker geen probleem als the Doctor; niet helemaal mijn smaak, maar ook niet heel dramatisch ofzo. Wij zijn vooral afgehaakt vanwege de algehele sfeer en (gebrek aan) verhaal van de laatste seizoenen (edit: en de companionsThombias schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:51:
Gerucht is dat Jodie na dit seizoen stopt als The Doctor. (mirror co uk):
....

Ik denk wel dat we het met een nieuwe Doctor weer een keer zullen proberen, maar ik vrees dat het niet veel verschil gaat maken.
Ondertussen maar opnieuw begonnen met S01, met Christopher Eccleston. Da's op alle vlakken toch echt wel een heel ander kaliber...
Nomen nescio