Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:42

franssie

Save the albatross

https://www.radiotimes.co...ehind-doctor-who-costume/

Doctor Who returns to BBC1 on Sunday 7th October at 6.45pm

Let wel dat is LT in de UK en ik weet niet hoe hun zomertijd en brexit daar invloed op heeft ;) :+

offtopic:
[quote]ilm schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:34:
Juist het seizoen van verleden jaar op netflix gezien. Hopelijk komt het nieuwe seizoen een beetje sneller op netflix, ik ben volledig in de stemming. Misschien toch maar eens zappen naar BBC1 als ik dat heb, maar dan is het geen HD :(
[/quote]
Een goed verhaal heeft geen HD nodig. Mijn favoriete film is Dr Strangelove, ZW, mono) Maar niets weerhoudt je ervan een schotel te kopen om BBC1 FTA in HD te zien, zelfs Xiggo heeft het in HD, alleen digintenne niet dacht ik?)

franssie wijzigde deze reactie 02-10-2018 22:16 (52%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:12:
Een goed verhaal heeft geen HD nodig. Mijn favoriete film is Dr Strangelove, ZW, mono) Maar niets weerhoudt je ervan een schotel te kopen om BBC1 FTA in HD te zien, zelfs Xiggo heeft het in HD, alleen digintenne niet dacht ik?)
Geen idee, in Belgie hebben we enkel tv vlaanderen :-)

• franssie

franssie

Save the albatross

ilm schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:06:
[...]

Geen idee, in Belgie hebben we enkel tv vlaanderen :-)
Maar ook in Vlaanderen kan je zonder abonnement gewoon Astra 2 Free to air (FTA) ontvangen met een 60cm schotel. En dan heb je wel HD. Zie deze https://www.2dehands.be/a...elliet-set-444026344.html
Moet je 'm alleen op de astra 2 uitrichten ipv de 3 of 1 en dan doet de tweede kop niets maar heb je wel alle BBC's en ITV en meer. Dus alle FTA UK kanalen gratis.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Haha, bedankt maar ik was niet echt serieus aan het nadenken om speciaal voor Dr Who een schotelantenne en extra abonnement aan te schaffen. Ik heb uit nieuwsgierigheid wel even op de tv vlaanderen website gekeken en ik zag daar eerst enkel BBC News World staan, maar ik zie nu dat BBC 1 HD er wel bij staat in de pdf.

Maar dank voor de herinnering. Ik heb voor het eerst sinds lange tijd mijn digicorder geprogrammeerd om het op te nemen (in SD :) ). Vergeet ik het zeker niet.

• franssie

franssie

Save the albatross

@ilm overigens, als je de driekops LNB neemt van canal vlaanderen dan heb je BBC en ITV gewoon FTA in HD. Geen abbo voor nodig.

Hoe dan ook, 19.45 NL?BE tijd op BBC1, ik heb er zin in!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tot nu toe nog niet ontevreden. Geinig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Leuke aflevering! Leuke nieuwe dokter. De vorige vond ik eigenlijk maar niets - maar ik denk dat deze net zo leuk kan gaan worden als de voorlaatste.

Alleen die tune... Niet mooi. Maar misschien moet ik er nog aan wennen of zo?

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zit er hoopvol in en de tune? soit iets heftiger misschien maar hé dat is de tijd. Voor een proloog zat de vaart er goed in en ze speelt het goed. Ik had om eerlijk te zijn verwacht dat ik het leuker zou vinden dat het een vrouw is nu, maar maakt me effectief gewoon niets uit blijkbaar.
BBC eigen is er volgende weej weer een andere starttijdm eens kijken hoe ik die opneem want dan zit ik in de auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Het accent is leuk en moeilijk voor de ondertitelaars:

Verder nog een beetje vaag, maar zeker niet slecht.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
De eerste aflevering was wel erg leuk, en duidelijk een tikkeltje meer duister, ook in de sets verlichting, net zoals het intro (eigenlijk outro) muziekje.

Ik krijg bij haar een vleugje David Tennant mee, en dat is goed, de eerste aflevering zegt niet veel, maar het begin is goed :)
Ze spelen wel heel erg op de multi-cultie, voor mij geen probleem, maar het voelt te geforceerd.

spoiler:
Ook dat er een paar doden vallen is anders dan het vorige seizoen.

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vond het enorm tegenvallen eigenlijk. Samen met mijn vrouw gekeken, stipt op tijd naar BBC1 gezapt en gewacht tot het vorige programma gedaan was.

...behalve dat we wel degelijk al naar de nieuwe Doctor Who aan het kijken hadden, maar dit eerst helemaal niet door hadden omdat het niet als een Doctor Who aflevering aanvoelt. De "evil alien" was niet quirky, gewoon 100% 'evil' zonder karakter, alsof het uit Star Trek kwam ofzo. De sidekicks voelen aan als standaard achtergrondacteurs
spoiler:
(de enige van die groep die ietwat boeide gaat dan nog dood ook)
en de nieuwe doctor lijkt heel hard te proberen om David Tennant te imiteren, maar lijkt daardoor eerder op een fan op een Sci Fi conventie die David Tennant imiteert.

Had dit mijn eerste Doctor Who episode ooit geweest had ik niet verdergekeken.

Ow, en volgende week ga ik hem prolly gewoon downloaden. Die SD resolutie op BBC1 met gigantische teletext ondertiteling (beetje hardhorend) is niet ideaal :p

boe2 wijzigde deze reactie 08-10-2018 08:50 (13%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-03 21:12

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

absrnd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:24:
De eerste aflevering was wel erg leuk, en duidelijk een tikkeltje meer duister, ook in de sets verlichting, net zoals het intro (eigenlijk outro) muziekje.

Ik krijg bij haar een vleugje David Tennant mee, en dat is goed, de eerste aflevering zegt niet veel, maar het begin is goed :)
Ze spelen wel heel erg op de multi-cultie, voor mij geen probleem, maar het voelt te geforceerd.

spoiler:
Ook dat er een paar doden vallen is anders dan het vorige seizoen.
Precies dit, ik tweette gisteren naar een vriend, dat ik het een vrouwelijk Ten vond met een vleugje 12.

Nonetheless vond ik het een fijne aflevering, het multiculti, tsja dat is al sinds Martha wel aan de gang, vorig seizoen hadden we natuurlijk Bill welke weer onderdeel was van de LGBT discussies, daarentegen vind ik wel wel ok allemaal.

Ik ben aan boord voor het nieuwe seizoen, ik hoop wel dat er weer als vanouds weer eens een hele Dalek aflevering komt.

Ben ook wel benieuwd of de aflevering wat minder 'dark' worden, die van 12 zaten er echt een paar bij die niet geschikt waren voor mijn kinderen van 4 en 6

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• absrnd
SpoekGTi schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:02:
[...]

Ik ben aan boord voor het nieuwe seizoen, ik hoop wel dat er weer als vanouds weer eens een hele Dalek aflevering komt.
spoiler:
Natuurlijk :)
Ben ook wel benieuwd of de aflevering wat minder 'dark' worden, die van 12 zaten er echt een paar bij die niet geschikt waren voor mijn kinderen van 4 en 6
Ik dacht dat de Doctor Who doelgroep, voor 10 jaar en hoger was ?

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:57
Vorig jaar begonnen met de allereerste aflevering. Uiteindelijk weinig tijd gehad terwijl ik toch eigenlijk graag wil starten met Doctor Who. Zag dat hiervoor ook al aangegeven was met welke te beginnen. Op dit moment heb ik van de eerste reeks 760 afleveringen liggen. Geloof wel dat dat alles is wat er beschikbaar is van die reeks. De huidige wordt ook nog gewoon binnengehaald. Twijfel nog even of ik echt vanaf het begin begin. Wellicht maar eens streamen voor in de pauze.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:54
SpoekGTi schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:02:
[...]

Precies dit, ik tweette gisteren naar een vriend, dat ik het een vrouwelijk Ten vond met een vleugje 12.

Nonetheless vond ik het een fijne aflevering, het multiculti, tsja dat is al sinds Martha wel aan de gang, vorig seizoen hadden we natuurlijk Bill welke weer onderdeel was van de LGBT discussies, daarentegen vind ik wel wel ok allemaal.

Ik zou het dan ook niet met kleine kinderen kijken. Er zitten sowieso best wat spooky afleveringen tussen af en toe, zoals die van de stenen beelden die zich bewegen als je je ogen dicht doet? Mijn kinderen zouden weken niet kunnen slapen na zo'n aflevering :z

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:47
Gisteravond ook vol spanning gekeken naar de nieuwe aflevering. De doctor viel me reuze mee, verhaal was wel een beetje matig. Er zat nog niet echt de diepgang in die ik hoop/verwacht. Maar goed, wat niet is, kan nog komen.

We hadden al een tijdje voordat de aflevering begon naar BBC gezapt (om zo niks te missen), en wat ook niet helpt in het hele 'LGBT' discussie, is dat de BBC een reclamespot hadden met 'sterke vrouwen', waaronder de Doctor natuurlijk. Jammer dat dit zo'n punt moet zijn.

En de intro/outrotune hebben ze nu helemaal verpest. Het oorspronkelijke melodietje is nog wel te horen, maar er zit voor mij weinig 'gevoel' in.

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-03 07:23

Dido

heforshe

mat.hi.as schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:10:
Jammer dat dit zo'n punt moet zijn.
offtopic:
Heel jammer, inderdaad. In een betere wereld zou dat niet (meer) nodig zijn.

Wat betekent mijn avatar?

• SpoekGTi

SpoekGTi

Garyu schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:10:
[...]

Ik zou het dan ook niet met kleine kinderen kijken. Er zitten sowieso best wat spooky afleveringen tussen af en toe, zoals die van de stenen beelden die zich bewegen als je je ogen dicht doet? Mijn kinderen zouden weken niet kunnen slapen na zo'n aflevering :z
Kent 2 kanten, ik heb namelijk de periode met nachtmerries (beginnen met dromen en alles wat ik zie in het donker is een monster) bij allebei kunnen inperken tot 2 avonden vanwege Doctor Who.

Immers, hij/zij/het wint altijd :) de monster leggen het altijd af.

En ik heb een miniatuur Tardis staan met een werkend ledje er op. En die heb ik bij de deur gezet en ze vertelt dat de Doctor alle monsters weghoudt.

Presto geen monsters meer in de kamers :)

De afleveringen van Ten en Eleven waren prima voor kinderen geschikt (en geloof me er zijn ouders die laten 6 jarige al gewoon meekijken met The walking Dead, en ik ga er van uit dat dat nu echt niet pedagogisch verantwoordt is)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik miste de tardis in de intro/outro. Zou dat komen omdat de tardis zoek is? Dat'ie later erbij komt?

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Arunia schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:09:
Vorig jaar beginnen met de allereerste aflevering.
Wetende dat dit seizoen 63 van Dr. Who is... Wow! Waar heb je seizoen 1 gevonden? :o

;)

• Arunia
@Albantar Ik heb nog aardig wat te gaan, maar vaak komen er jammer genoeg andere dingen tussendoor.

Waar ik ze vandaan heb? Torrents. Dacht toentertijd (is al lang niet meer te vinden natuurlijk) Demonoid oid. Kwaliteit is aardig of iig wat je er van kan verwachten.
1963-11-23 - S01 E01 - An Unearthly Child
Echter, The Cave of Skulls, The Forest of Fear en The Firemaker staan ook als S01E01. Mijn app waarbij ik bij hou wat ik/we gezien heb(ben), geeft het weer wat anders aan. Maar volgens mij klopt het wel zo ongeveer.

Zie net dat er van 2005 t/m later ook nog wat afleveringen staan. Welke ik juist weer los van elkaar heb. Dus daar is iets wat weg kan. Zijn dan minder dan 760 afleveringen voor de oude reeks. De oude loopt voor zover in mijn lijst t/m 1996 volgens mij.

Eindscore is 700 voor de oude reeks.
Seizoen 1 is compleet.
Seizoen 2 missen 7 afleveringen.
Seizoen 3 1 teveel.
Seizoen 4 is compleet.
Seizoen 5 missen er 3.
Seizoen 6 2 teveel, maar wellicht is dat ergens gesplitst. No clue.
Seizoen 7 1 teveel.
Seizoen 8 t/m 26 compleet.

Nu net maar even in Sonarr gezet en de map laten scannen. Ben benieuwd. Scheelt ook weer in de naamgeving. Zo te zien klopt het daar wel volgens wat ik heb.

Arunia wijzigde deze reactie 08-10-2018 10:30 (24%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Vond het vrij redelijk, wat voor mij een plus is.
Zag het namelijk helemaal niet in de doctress, maar dat ging dus wel.
Ergerde me wel een beetje aan het drukke van hot naar her gedoe en de MacGyver acties. Verhaaltje zelf was erg dun, maar stond duidelijk in de schaduw van de introductie.

• SpoekGTi

SpoekGTi

Arunia schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:12:
@Albantar Ik heb nog aardig wat te gaan, maar vaak komen er jammer genoeg andere dingen tussendoor.

Waar ik ze vandaan heb? Torrents. Dacht toentertijd (is al lang niet meer te vinden natuurlijk) Demonoid oid. Kwaliteit is aardig of iig wat je er van kan verwachten.
Echter, The Cave of Skulls, The Forest of Fear en The Firemaker staan ook als S01E01. Mijn app waarbij ik bij hou wat ik/we gezien heb(ben), geeft het weer wat anders aan. Maar volgens mij klopt het wel zo ongeveer.

Zie net dat er van 2005 t/m later ook nog wat afleveringen staan. Welke ik juist weer los van elkaar heb. Dus daar is iets wat weg kan. Zijn dan minder dan 760 afleveringen voor de oude reeks. De oude loopt voor zover in mijn lijst t/m 1996 volgens mij.

Seizoen 1 is compleet.
Seizoen 3 1 teveel.
Seizoen 4 is compleet.
Seizoen 5 missen er 3.
Seizoen 7 1 teveel.
Ik heb ze ook inderdaad destijds van Torrents afgehaald. Wel leuk om helemaal het begin te zien, Seizoen 2 is heel veel van verloren gegaan met een brand bij de BBC, dus die kan je nergens compleet vinden.

Van de 'oude' seizoenen is de Neus met de sjaal nog steeds de beste.

• Arunia
Ben op dit moment bezig met hernoemen en zit t/m seizoen 11 al met voor zover volgens Sonarr alle afleveringen. Uiteraard weet ik niet wat er wel en niet in mee is genomen. Maar dat geeft iig hoop.

• absrnd
sambalbaj schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:25:
Vond het vrij redelijk, wat voor mij een plus is.
Zag het namelijk helemaal niet in de doctress, maar dat ging dus wel.
Ergerde me wel een beetje aan het drukke van hot naar her gedoe en de MacGyver acties. Verhaaltje zelf was erg dun, maar stond duidelijk in de schaduw van de introductie.
De eerste keer Doctor Who ?
Dit is normaal gedrag voor een Doctor in het wild :)

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:33
De nieuwe Doctor heb ik geen problemen mee, de nieuwe Tardis daarintegen. Wat een lelijk gedrocht is de nieuwe binnenkant zeg.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• absrnd
puntje013 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:45:
De nieuwe Doctor heb ik geen problemen mee, de nieuwe Tardis daarintegen. Wat een lelijk gedrocht is de nieuwe binnenkant zeg.
Net als de gehele look and feel een beetje meer duister, maar lijkt ook kleiner, maar zeker niet lelijk.
ik ben benieuwd of ze ook een verhaal in de tardis (wereld) gaan doen :)

• Mercatres
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-03 13:10
Ik ben tot nu toe best tevreden over Jodie als Doctor. Ook de companions lijken in eerste instantie best aardig, al mogen ze nog iets meer diepgang krijgen - al vermoed ik dat dat nog wel gaat komen.
Ook het van hot-naar-her geren is leuk, doet me een beetje denken aan Tennant en Smith, wat in dit geval heel positief is. Ik kijk met plezier uit naar de volgende.

• Raymond
Mercatres schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:12:
al mogen ze nog iets meer diepgang krijgen
Volgens mij krijgen die companions nooit echte diepgang. Vind ik iig niet, bij alle companions na rose :)

• absrnd
Hier een wat duidelijker beeld van de nieuwe Tardis, toeval dat de kristallen vergelijkbaar zijn als de nieuwe Sonic van de Doctor :)

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:47
Raymond schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:30:
Ik miste de tardis in de intro/outro. Zou dat komen omdat de tardis zoek is? Dat'ie later erbij komt?
Nu was die toch teruggevonden, maar was hij niet te zien in de outtro. Ik begrijp er niks van :?

• Mercatres
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-03 13:10
Raymond schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Volgens mij krijgen die companions nooit echte diepgang. Vind ik iig niet, bij alle companions na rose :)
Los van Bill, ben ik niet helemaal akkoord.
  • (Doctor) Donna
  • Amy (en Rory)
  • River
  • Clara

• Arethusa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:42

Arethusa

Niet die server

absrnd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:52:
[...]

Net als de gehele look and feel een beetje meer duister, maar lijkt ook kleiner, maar zeker niet lelijk.
ik ben benieuwd of ze ook een verhaal in de tardis (wereld) gaan doen :)
Ik vond dat halletje bij de deur zo gek. Dat heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. Verder heel erg steampunk, houd ik wel van.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Vinyl: Discogs

• absrnd
Arethusa schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

Ik vond dat halletje bij de deur zo gek. Dat heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. Verder heel erg steampunk, houd ik wel van.
Dat halletje was er al bij vorige Tardisses (spelling ?), maar niet zo duidelijk wit,

http://www.thedoctorwhosite.co.uk/wp-images/tardis/console-room-series-5/tardis-console-series-5.jpg

en soms ook niet :)

• Arethusa
  • Laatst online: 20:42

Arethusa

Niet die server

Ah! Weer wat geleerd, die details had ik altijd gemist.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Vinyl: Discogs

• thalantis
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 13:32

thalantis

7220 Wp

Arunia schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:12:

Seizoen 1 is compleet.
Seizoen 3 1 teveel.
Seizoen 4 is compleet.
Seizoen 5 missen er 3.
Seizoen 7 1 teveel.

Nu net maar even in Sonarr gezet en de map laten scannen. Ben benieuwd. Scheelt ook weer in de naamgeving. Zo te zien klopt het daar wel volgens wat ik heb.
Heb ook alle "oude" seizoenen en ze staan per aflevering in een mapje bv S01e01 - An Unearthly Child en die namen die jij noemt zijn part 1 t/m 4 (S01e1p1 etc)
Denk niet dat je van seizoen 2 afleveringen mist, bij nummeren ze op van S01e08 naar S02e09 (waarbij die laatste weer 3 parter is)
Lekker duidelijk niet vooral als je imdb er bij pakt, daar zie je ook die namen staan.
IMDB: Doctor Who - Season 1 en IMDB: Doctor Who - Season 2

Jsunnyreports

• Arunia
@thalantis Dank je voor je uitleg. Ondertussen heb ik ze allen in Sonarr gezet en zijn ze inderdaad compleet. Voor zover natuurlijk de bekende missende afleveringen, maar die staan überhaupt niet in Sonarr volgens mij.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Eerste aflevering vond ik bar slecht, maar de tweede was meteen een heel stuk beter. Was ietwat verbaasd dat ik nu geen kranten lyrisch zie zijn over hoe goed Doctor Who wel niet was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:31
boe2 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:14:
Eerste aflevering vond ik bar slecht, maar de tweede was meteen een heel stuk beter. Was ietwat verbaasd dat ik nu geen kranten lyrisch zie zijn over hoe goed Doctor Who wel niet was.
Ik was net https://www.nrc.nl/nieuws...welijke-hoofdrol-a2561399 aan het lezen toevallig.

Niet perse een lyrische "jemig wat is dit geweldig", maar zeker wel positief.

• franssie

franssie

Save the albatross

"you are not Bansky are you" oid - geniaal.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Or am I? :)

Punctuality is the politeness of kings

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ben minder enthousiast, iets te dik er bovenop.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• franssie

franssie

Save the albatross

Dus Bansky schrijft mee in Dr Who, no way dat ze dat er zo snel in hebben kunnen krijgen. :+

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Leg uit? Er zat niets actueels in van Banksy

• franssie

franssie

Save the albatross

Cyberpope schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:49:
Leg uit? Er zat niets actueels in van Banksy
Zelfverdwijnende inkt als in zelf vernietigende kunstwerken?

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Dammit, ik heb 'm gemist! Ik was laat thuis en wilde 'm terugkijken maar kennelijk heeft KPN bij de BBC alleen begin gemist en niet terugkijken. En ik was 5 minuten te laat...

Weet iemand wanneer en waar deze aflevering herhaald wordt de komende week?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

franssie schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:50:
[...]

Zelfverdwijnende inkt als in zelf vernietigende kunstwerken?
VInd ik ver gezocht. De referentie kan ook gewoon op de muur tekenen zijn.

• franssie

franssie

Save the albatross

Albantar schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:37:
Dammit, ik heb 'm gemist! Ik was laat thuis en wilde 'm terugkijken maar kennelijk heeft KPN bij de BBC alleen begin gemist en niet terugkijken. En ik was 5 minuten te laat...

Weet iemand wanneer en waar deze aflevering herhaald wordt de komende week?
Ik dacht op zaterdag naar zondag nacht rond een uur of 3/4 in de ochtend. zie radiotimes.com. Let op, wintertijd gaat dat weekeinde ook in.

Ook wel een leuke breakdown van hints https://www.radiotimes.co...-whos-rosa-parks-episode/

franssie wijzigde deze reactie 21-10-2018 22:49 (13%)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

franssie schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:01:
[...]

Ik dacht op zaterdag naar zondag nacht rond een uur of 3/4 in de ochtend. zie radiotimes.com. Let op, wintertijd gaat dat weekeinde ook in.

Ook wel een leuke breakdown van hints https://www.radiotimes.co...-whos-rosa-parks-episode/
Inderdaad, dat is het enige terugkijkmoment dat ik gevonden heb... Niet erg praktisch. Dus heb ik het maar "anders" "moeten" oplossen.

Het was een leuke aflevering weer. En zoals in die link ook blijkt die je aanhaalt, historisch zeer correct.

Vooral die opmerking van de Doctor tegen die politieagent vond ik geweldig. "I don't recognise anybody by those descriptions," en "I'm not hiding anybody who doesn't have the right to be here" of zoiets.

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:34
Ik ben wel fan van de nieuwe stijl. Het heeft iets relaxing/zen om te weten dat er geen veel te ingewikkeld multi-episode/season-breed verhaal is om op te letten. Geen "suddenly Cybermen"/"suddenly Daleks", gewoon losse verhalen met wat character building over de afleveringen heen.

Plus ondertussen ook wel fan van Jodie Whittaker en de stijl van Chris Chibnall. Na Broadchurch had ik een beetje gevreesd dat 't allemaal wat donker/saai/sereen zou zijn, maar dat lijkt niet het geval te zijn! Visueel sterk en degelijke verhalen! Kijk uit naar de aflevering van volgende week!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-03 23:26

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

AmbroosV schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:47:
Ik ben wel fan van de nieuwe stijl. Het heeft iets relaxing/zen om te weten dat er geen veel te ingewikkeld multi-episode/season-breed verhaal is om op te letten. Geen "suddenly Cybermen"/"suddenly Daleks", gewoon losse verhalen met wat character building over de afleveringen heen.
Zo begint elke complete reset (lees: nieuwe Doctor én nieuwe companion) toch? De kans lijkt aardig aanwezig dat er snel genoeg een groter verhaal begint.

Ik vind het wel grappig dat er nu een vrouw in de rol van de Doctor gecast is en dat het eerste wat er gebeurt is dat ze haar Tardis verliest, het tweede dat ze "de weg kwijt is" en haarzelf de ruimte in teleporteert (en daarbij per ongeluk haar companions meeneemt) en het derde dat ze de Tardis niet onder controle krijgt en daarom in de verkeerde tijd en op de verkeerde plek belandt. Ik heb nog niet echt opgezocht wat de feministische kijker ervan vindt maar ik heb zo mijn vermoedens. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

<cue grapjes over parkeren> :+

• absrnd
NMe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Zo begint elke complete reset (lees: nieuwe Doctor én nieuwe companion) toch? De kans lijkt aardig aanwezig dat er snel genoeg een groter verhaal begint.

Ik vind het wel grappig dat er nu een vrouw in de rol van de Doctor gecast is en dat het eerste wat er gebeurt is dat ze haar Tardis verliest, het tweede dat ze "de weg kwijt is" en haarzelf de ruimte in teleporteert (en daarbij per ongeluk haar companions meeneemt) en het derde dat ze de Tardis niet onder controle krijgt en daarom in de verkeerde tijd en op de verkeerde plek belandt. Ik heb nog niet echt opgezocht wat de feministische kijker ervan vindt maar ik heb zo mijn vermoedens. :+
Grapje...is...wel...heel...erg...flauw ;w
Als je met de serie bekend bent, is het een beetje standaard dat de Doctor zijn Tardis wel eens kwijt is, en dat de Tardis een eigen wil heeft, de Doctor eigenlijk ook maar een passagier is.
en tel ook even op hoe vaak de Doctor niet terecht komt waar die eigenlijk naar toe wil :)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

absrnd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

Grapje...is...wel...heel...erg...flauw ;w
Als je met de serie bekend bent, is het een beetje standaard dat de Doctor zijn Tardis wel eens kwijt is, en dat de Tardis een eigen wil heeft, de Doctor eigenlijk ook maar een passagier is.
en tel ook even op hoe vaak de Doctor niet terecht komt waar die eigenlijk naar toe wil :)
Ja, maar het gebeurde nou allemaal in directe opeenvolging. :P

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

NMe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Volgens mij is die al begonnen en spelen de aliens uit de eerste aflevering een rol. En ook de man die nu is weggezapt in deze aflevering. De doctor reageerde namelijk niet op het feit dat er een wapen gebruikt is.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Cyberpope schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:42:
[...]

Volgens mij is die al begonnen en spelen de aliens uit de eerste aflevering een rol.
Klopt, die zijn nou al in twee afleveringen genoemd.
En ook de man die nu is weggezapt in deze aflevering. De doctor reageerde namelijk niet op het feit dat er een wapen gebruikt is.
Daar hebben we inderdaad vast niet voor het laatst van gehoord, maar dat wapen is sowieso niet heel problematisch denk ik. Het is geen dodelijk wapen. :P

• beOnt
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik ben wel een fan van de nieuwe doctor, maar deze aflevering vond ik helemaal niets. Zeer voorspelbaar en matig verhaal. (doet me beetje denken aan de serie "Timeless") Op naar de volgende.

• absrnd
Cyberpope schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:42:
[...]

Volgens mij is die al begonnen en spelen de aliens uit de eerste aflevering een rol. En ook de man die nu is weggezapt in deze aflevering. De doctor reageerde namelijk niet op het feit dat er een wapen gebruikt is.
Die weg-gezapte man gaan we misschien nog wel een keer zien,
het viel me op dat hij dezelfde soort Vortex Manipulator gebruikte als Captain Jack Harkness :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Als ik van de week tijd heb de Rosa Parks aflevering maar eens kijken :)

Ik hoop dat deze beter is dan ik verwacht; toen ik de aankondiging zag, had ik niet echt een "wow" gevoel.

gambieter wijzigde deze reactie 23-10-2018 03:26 (87%)

• absrnd
gambieter schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 03:25:
Als ik van de week tijd heb de Rosa Parks aflevering maar eens kijken :)

Ik hoop dat deze beter is dan ik verwacht; toen ik de aankondiging zag, had ik niet echt een "wow" gevoel.
Ga ook niet kijken met de verwachting ge-wowed te worden, het is gewoon een goede aflevering :)

• FreshMaker
  • Niet online
absrnd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:51:
[...]

Die weg-gezapte man gaan we misschien nog wel een keer zien,
het viel me op dat hij dezelfde soort Vortex Manipulator gebruikte als Captain Jack Harkness :)
Ik had gelijk dezelfde gedachte, hij was TE gestyled aanwezig om als eenmalige cast ingezet te worden.

Verder had ik mijn bedenkingen wel over Jodie Whittaker, ik had wat andere series van haar gekeken, maar kon er niet echt een topper uithalen.
* FreshMaker had dat trouwens ook wel bij Capaldi ;)

De reboot met Eccleston, Tennant en Smith waren dan ook supersterk.

Ik heb altijd wel het gevoel dat het 'goed' komt, BBC kan dat best wel ...

• absrnd
FreshMaker schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:44:
[...]

Ik had gelijk dezelfde gedachte, hij was TE gestyled aanwezig om als eenmalige cast ingezet te worden.

Verder had ik mijn bedenkingen wel over Jodie Whittaker, ik had wat andere series van haar gekeken, maar kon er niet echt een topper uithalen.
* FreshMaker had dat trouwens ook wel bij Capaldi ;)

De reboot met Eccleston, Tennant en Smith waren dan ook supersterk.

Ik heb altijd wel het gevoel dat het 'goed' komt, BBC kan dat best wel ...
Het is geheel afhankelijk van de schrijvers of die een goed verhaal schrijven passend bij de acteer talenten van de Doctor,
ik vond dat ze bij Peter Capaldi de plank geheel misgeslagen hebben, hij is een hele goede acteur, maar dit kwam maar in een paar momenten goed naar voren.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Tot zover vind ik het een prima serie. Aflevering 4 vind ik wat minder door de "vijand"
(aflevering zit wel weer goed in elkaar)

spoiler:
* Mad-Matt heeft het niet zo op 8potige beestjes.

Mad-Matt wijzigde deze reactie 29-10-2018 19:57 (17%)

D3 Profile D3 XP Ladder

• TommyWho
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-12-2018
Mad-Matt schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:56:
Tot zover vind ik het een prima serie. Aflevering 4 vind ik wat minder door de "vijand"
(aflevering zit wel weer goed in elkaar)

spoiler:
* Mad-Matt heeft het niet zo op 8potige beestjes.
Het gedeelte dat de Doctor wordt uitgenodigd wordt voor thee. Vind ik zelf geweldig. :Y

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

TommyWho schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:34:
[...]

Het gedeelte dat de Doctor wordt uitgenodigd wordt voor thee. Vind ik zelf geweldig. :Y
zeker. Lekker awkward, heerlijk.

Ik hoop dat ze ook wat meer David Tennant achtige afleveringen gaan maken, gekke offworld afleveringen en wat geschiedenis spul.

D3 Profile D3 XP Ladder

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik vond deze aflevering de eerste van dit seizoen waar ik iets bij had van "waarom"? Misschien dat er nog op terug gekomen wordt in latere afleveringen maar ik snap niet helemaal waar ik naar gekeken heb. Leuk nieuw monstertje wel overigens. Vond het zelf misschien wel meer een Star Trek verhaal dan een Doctor Who verhaal.

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:07
franssie schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:11:
Ik vond deze aflevering de eerste van dit seizoen waar ik iets bij had van "waarom"? Misschien dat er nog op terug gekomen wordt in latere afleveringen maar ik snap niet helemaal waar ik naar gekeken heb. Leuk nieuw monstertje wel overigens. Vond het zelf misschien wel meer een Star Trek verhaal dan een Doctor Who verhaal.
Deed mij denken aam Gremlins. Vond het wel geinige aflevering. Maar zou toch wel graag een wat langere verhaallijn zien. Al is Doctor who in het algemeen toch meer monster of the week. Nja, we zullen het meemaken.

• erwinalien
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 20:52
Tot nu toe vond ik de aflevering over Rosa Parks het beste. Ik wacht nog wel op de emotionele kant van de Doctor, dat vond ik altijd de sterke kant van de serie. Nu is het vooral veel grappen, veel ADHD gedoe en nog niet echt een hechte band tussen de companions.
Ik hoop ook dat er meer langere story-arcs komen over meerdere episodes ( zoals de River Song episodes).

• Alan z
  • Laatst online: 13:45
analogworm schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:17:
[...]

Al is Doctor who in het algemeen toch meer monster of the week. Nja, we zullen het meemaken.
Tot nu toe vind ik de monsters allemaal wat tegenvallen. Een wezen wat alles kan opeten, wordt gevangen met een deken en weggetrapt als een voetbal?
Spinnen worden in een kamer opgesloten om te verhongeren, en dan wordt Mrs Doctor boos wanneer de grootste spin uit haar lijden wordt verlost?
Vorige encounter met 'spinnen' vond ik een stuk sterker. YouTube: The Doctor vs Empress Racnoss - The Runaway Bride - Doctor Who - BBC

Ook 'team TARDIS' komt nog niet echt uit de verf. Voor alsnog vind ik Rosa inderdaad een van de meest degelijke afleveringen (achteraf gezien), omdat daar ook nog iets gedaan is met de achtergronden van de companions.

Ik hoop dat er toch snel iets van een enigszins boeiende verhaallijn in begint te komen, anders gaat dit het eerste seizoen worden waar ik mid-season ga afhaken.

Alan z wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:51 (8%)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De twist was OK. Idem de niet-subtiele reminder voor de jeugd van tegenwoordig a. wat er gebeurt bij zware polarisatie (sort-of burgeroorlog) en b. dat er niet alleen Yankees/Giles/Ivans vochten in WW2. Maar verder: meh.

Weer een stel tijdreizigers?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Artjuh
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Vooraf was al bekend gemaakt dat dit seizoen geen dubbele afleveringen heeft helaas. Maar de volgende vier (?) seizoenen staan al in de planning en de showrunner zou wel een groot meerjarenplan hebben. De enigste 'verhaallijn' nu lijkt de ontwikkeling van de companions.

Of misschien is het missende tijdsbesef van de Doctor/Tardis een hint op iets groters? Vorige week vroeg ze welke eeuw het was, nu vroegen ze welk jaartal het was...

Na het nieuwe dieptepunt van vorige week was ik bijna afgehaakt. Nu verwacht ik weinig meer van dit seizoen en hoop ik dat ze het daarna beter doen. Dan was deze aflevering wel weer een verademing. Met gewoon één grote verhaallijn met de focus op één companion, na die chaos met allerlei mini drama's vorige week.

Natuurlijk is er veel veranderd deze reboot, maar het heeft nog weinig met Doctor Who te maken, voor m'n gevoel. Er is geen enkele verwijzing naar het verleden van de Doctor (of haar emotionele bagage, inderdaad). De Doctor noemt terloops wel erg vaak historische figuren (Patton, Einstein), wat niets toevoegt (of ik mis de grap). Maar de humor is ook weg of erg veranderd. Weinig gelachen nog, misschien soms een glimlach. De vele verwijzingen naar de actualiteit/echte wereld zijn ook jammer voor sci-fi. Zal ook even wennen zijn dat composer Gold is vervangen. Die soundtracks voegen heel veel toe aan de vorige 10 seizoenen.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Beetje Legends of Tomorrow niveau met het monster van de week verpakt in een geschiedenisles met een moraal. Alleen de humor ontbreekt, dit neemt zich nog wel serieus.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vermaak me wel met de afleveringen, maar vind het niet top. Weinig tot geen humor, "team Tardis" is niet mijn ding, de tardis zelf vind ik "meh" en Jodie Whittaker doet iets te veel haar best, het komt niet natuurlijk over. En die move die ze elke keer maakt met de sonic screwdriver is ook wat over de top.

* Mad-Matt mist David Tennant.

D3 Profile D3 XP Ladder

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:39
Wat ik zelf een vreemd detail vind is de nieuwe inrichting van de Tardis; als ze binnen komen zie je de zijkanten van de Tardis nog, terwijl het vroeger alleen een deur was. Dat vond ik logischer qua "it's bigger on the inside", nu is het alsof de binnenkant erachter is geplakt oid. Als je wil laten zien dat het schip zich niet aan de laws of physics houdt dan vind ik dit een rare ontwerp keuze qua prop. Door dat soort details vind ik dr who nu veel te kiddie geworden, het lijkt wel een soort themaprogramma voor basisschool leerlingen geworden.

• Raymond
Oeps, vergeten te kijken afgelopen zondag :o
Gelukkig neem ik de serie op, hopelijk is dat goed gegaan :)

• absrnd
CopyCatz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:30:
Wat ik zelf een vreemd detail vind is de nieuwe inrichting van de Tardis; als ze binnen komen zie je de zijkanten van de Tardis nog, terwijl het vroeger alleen een deur was. Dat vond ik logischer qua "it's bigger on the inside", nu is het alsof de binnenkant erachter is geplakt oid. Als je wil laten zien dat het schip zich niet aan de laws of physics houdt dan vind ik dit een rare ontwerp keuze qua prop. Door dat soort details vind ik dr who nu veel te kiddie geworden, het lijkt wel een soort themaprogramma voor basisschool leerlingen geworden.
Niet helemaal waar, er is in het verleden diverse versies geweest met dat halletje :)

• Pjotrik
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11-03 20:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik vind het seizoen nog erg tegenvallen. Monster of the week werkte vorige eeuw misschien maar sinds de reboot in 2005 verwacht ik gewoon meer dan dit. We gaan al richting einde van het seizoen dus ik ben benieuwd of er nog wat meer komt. Die andere tijdsreiziger, of die ontsnapte regeneratie adem wat misschein nu helemaal niets is, of iets. Laat ik maar hoop houden want dat is erg belangrijk.

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zit er wat dubbel in, een prima Docter maar iets meer lijn door de afleveringen heen was welkom geweest. Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat er niets steeds weer Cybermen en Daleks door het beeld wandelen, daar ben ik ook ook wel weer klaar mee. Dus misschien plukken we de vruchten pas volgend jaar, ik vind de afleveringen vermakelijk genoeg. Zeker die van vorige week met dat amazon distributiecentrum was een mooie op zichzelf staande aflevering.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:31
franssie schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:48:
Ik zit er wat dubbel in, een prima Docter maar iets meer lijn door de afleveringen heen was welkom geweest. Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat er niets steeds weer Cybermen en Daleks door het beeld wandelen, daar ben ik ook ook wel weer klaar mee. Dus misschien plukken we de vruchten pas volgend jaar, ik vind de afleveringen vermakelijk genoeg. Zeker die van vorige week met dat amazon distributiecentrum was een mooie op zichzelf staande aflevering.
Helemaal mee eens.
spoiler:
* MaffeMaarten tijdens die aflevering:
jemig wat voorspelbaar,
dat warehouse met al die humanoid robots is natuurlijk overgenomen door Cybermen.
Jammer hoor...
Ohw, daar heb je het al, vermiste personen..
Hoe lang zou het duren totdat we iemand het woord "Upgrade" horen zeggen..."

• analogworm
  • Laatst online: 23:07
Jeetje, deze aflevering was een beetje mixed. Aan de ene kant vond ik king James echt heerlijk gespeeld. Aan de andere kant vond ik die Duchess of wat dan ook, tenenkrommend slecht. Man die scene waar ze overgenomen werd…. nekharen overeind.

Nja, ik hoop dat ze toch nog wat beters voor elkaar krijgen met de beschikbare potentie. Iets meer overkoepelend verhaal. En nét iets minder deus ex machina pfoef alles is ineens opgelost.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb het intussen wel een beetje gezien met die verwijzingen naar hoe moeilijk vrouwen het wel niet hebben. Andere seizoenen van Doctor Who hadden een rode draad. Dit seizoen ook, maar die rode draad lijkt vooral te zijn dat er in elke aflevering wel iemand seksistisch of racistisch is. Ik vind het prima dat daar wat aandacht op gevestigd wordt maar moet dat nou echt élke aflevering?

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:36
NMe schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:24:
Ik heb het intussen wel een beetje gezien met die verwijzingen naar hoe moeilijk vrouwen het wel niet hebben. Andere seizoenen van Doctor Who hadden een rode draad. Dit seizoen ook, maar die rode draad lijkt vooral te zijn dat er in elke aflevering wel iemand seksistisch of racistisch is. Ik vind het prima dat daar wat aandacht op gevestigd wordt maar moet dat nou echt élke aflevering?
Binnen de geruchten over het mogelijke vertrek van Jodie Whittaker en Chibnal wordt daar ook al naar verwezen:

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.doctorwho.tv/...o-new-years-day-special#_

Ik zou het jammer vinden als ze vertrekt, vind haar wel behoorlijk verfrissend. Verfrissender dan de schrijvers zeker.

Edit een niet video link https://www.nme.com/news/...edly-leaving-2019-2411329

franssie wijzigde deze reactie 27-11-2018 05:02 (22%)

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Wildfire

Joy to the world!

Ik vind Jodie Whittaker tot nu toe prima. Was heel ff wennen aan een vrouw, maar voor mij voelt ze nu ook echt aan als "The Doctor".

Wel jammer inderdaad dat er nog niet echt iets van een rode draad te onderscheiden is. Ik vermaak me prima met losse afleveringen, maar het zou wel fijn zijn als er een wat meer doorlopend verhaal door de afleveringen heen komt.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Pjotrik schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:51:
Ik vind het seizoen nog erg tegenvallen. Monster of the week werkte vorige eeuw misschien maar sinds de reboot in 2005 verwacht ik gewoon meer dan dit. We gaan al richting einde van het seizoen dus ik ben benieuwd of er nog wat meer komt. Die andere tijdsreiziger, of die ontsnapte regeneratie adem wat misschein nu helemaal niets is, of iets. Laat ik maar hoop houden want dat is erg belangrijk.
Je zou inderdaad wel verwachten dat een tijdsreiziger die vrijkomt uit een high security gevangenis, een verboden wapen en een tijdsmachine steelt en 10000 jaar naar het verleden reist dit doet om betere redenen dan hij haat gewoon de zwarten ZO hard.

Ik mis vooral gewoon een groter plot. Vorige seizoenen hadden altijd een overlappend mysterie dat ook enorm hielp met het opbouwen naar een grote finale. Alsook, een deus ex machina einde komt wel vaker voor in Doctor Who afleveringen, maar nu ligt het er ieder aflevering wel HEEL dik op, tot het punt dat ik iets heb van "ja, whatever".

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

boe2 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:37:
[...]

Je zou inderdaad wel verwachten dat een tijdsreiziger die vrijkomt uit een high security gevangenis, een verboden wapen en een tijdsmachine steelt en 10000 jaar naar het verleden reist dit doet om betere redenen dan hij haat gewoon de zwarten ZO hard.
Volgens mij was het niet specifiek dat hij zwarten haatte maar het feit dat de emancipatie van zwarten een keerpunt betekende waardoor meer en meer groepen geëmancipeerd werden. Het was wel typisch voor de rest van het seizoen. Echt alles is politiek, er is geen verhaallijn en zelfs als "monster of the week" is het redelijk matig momenteel. De Doctor lijkt eigenlijk weinig van zichzelf te hebben, zoals in de video hierboven al gezegd wordt is het meer een mix van Tennant en Smith waarbij de charme van Tennant en de flair van Smith allebei ontbreken. Ik vind haar geen slechte actrice maar ze zet geen op zichzelf staande Doctor neer. Niks van de Doctor's verleden lijkt überhaupt meegenomen te zijn in haar karakter. Niet haar acteertalent maar haar geslacht definieert haar Doctor, op dezelfde manier dat niet Chibnal's schrijftalent de verhalen definieert maar zijn politieke voorkeur.

NMe wijzigde deze reactie 27-11-2018 11:55 (3%)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ben het wel eens dat er weinig nieuws van de Doctor zelf is te vinden. Ik kan me heel goed voorstellen als je naar beneden pleurt in een trein als vrouw dat je enigszins moet acclimatiseren. Maar ik zit nu 8 afleveringen later nog steeds naar een hyper vrouw met een sonic screwdriver fetish te kijken. Twee konijnen ogen in groot licht blijven zich maar verbazen hoe gemeen de wereld is en vind daar ook steeds wat van, maar de wijsheid van 700+ jaren is ver te zoeken.
Een beetje zelfspot zou misschien wel leuk geweest zijn. In plaats van een sonic screwdriver die veel te veel kan, had ze ook een handtasje kunnen maken. It's bigger on the inside, en dan steeds leeg kieperen bij gevaar en het laatste item is de redding van de aflevering.
Zoals het nu is kijk ik niet meer uit naar een nieuwe aflevering.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Caveman

whahoehaha

Pjotrik schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:13:
een hyper vrouw met een sonic screwdriver fetish.
Precies wat ik ook in gedachte had, dat overactieve gedrag word ik wel een beetje moe van.... :| Bij Matt Smith had ik daar niet zo'n last van, kwam op een of andere manier veel natuurlijker over

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• TommyWho
Ben het wel eens dat er weinig nieuws van de Doctor zelf is te vinden. Ik kan me heel goed voorstellen als je naar beneden pleurt in een trein als vrouw dat je enigszins moet acclimatiseren. Maar ik zit nu 8 afleveringen later nog steeds naar een hyper vrouw met een sonic screwdriver fetish te kijken. Twee konijnen ogen in groot licht blijven zich maar verbazen hoe gemeen de wereld is en vind daar ook steeds wat van, maar de wijsheid van 700+ jaren is ver te zoeken.
Een beetje zelfspot zou misschien wel leuk geweest zijn. In plaats van een sonic screwdriver die veel te veel kan, had ze ook een handtasje kunnen maken. It's bigger on the inside, en dan steeds leeg kieperen bij gevaar en het laatste item is de redding van de aflevering.

Ik vind de afleveringen nog steeds de moeite waard om naar uit te kijken.
Alleen heb ik het idee dat de afleveringen geschreven zijn als film maar door de beperkte tijdlengte zijn ingekort.
Hierdoor missen veel details die eruit zijn geknipt en wat het allemaal wat beperkter maakt.
Verder mis ik de "gothic"-achtige sfeer die bijvoorbeeld heerste in Heaven Send.

Wat ik verder jammer vind het politiek correctheidsgeneuzel(verder als PCG).
PCG is net als een zwarte-pieten-discussie waar sommige mensen van van worden of een harde van blijken te krijgen.
(In het oosten des lands schijnt het geen discussie te zijn en is sinterklaas nog steeds een kinderfeest in tegenstelling tot de gebieden die onder de zeespiegel liggen, maar dit ter zijde.)
Het is nog wachten op een aflevering waar de huidige The Doctor een bezoek brengt aan de gay-parade oid.
(Nog even ter verduidelijking: Ik heb niks tegen homo's/lesbiennes/hetero's/andere rassen/etc. Laten we het gewoon hebben over het menselijke ras met allemaal unieke mensen).
Laat het PCG uit de serie en het wordt weer een feest voor iedereen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Persoonlijk ben ik wel klaar met deze politiek correcte Doctor Who. Vroeger keek ik naar elke aflevering uit en konden ze niet snel genoeg komen. Vandaag de aflevering van vorige week gekeken (voor iemand zonder geduld zegt dit genoeg).

Laat het weer lekker politiek/maatschappelijk vrij zijn en gewoon vermakelijk. Ik word er moe van dat alles op tv/radio/games een boodschap door je strot probeert te rammen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:45
Mad-Matt schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:41:
Persoonlijk ben ik wel klaar met deze politiek correcte Doctor Who. Vroeger keek ik naar elke aflevering uit en konden ze niet snel genoeg komen. Vandaag de aflevering van vorige week gekeken (voor iemand zonder geduld zegt dit genoeg).

Laat het weer lekker politiek/maatschappelijk vrij zijn en gewoon vermakelijk. Ik word er moe van dat alles op tv/radio/games een boodschap door je strot probeert te rammen.
Het verbaast mij altijd dat mensen vandaag de dag opeens vallen over veel sci-fi series die zogenaamd plots veel te politiek correct zouden zijn. Is het je dan nooit opgevallen dat er altijd al een politieke / maatschappelijke boodschap in zit?
Pacifisme is bijvoorbeeld een kernthema in de serie. De doctor strijd al decennia tegen kortzichtige vooroordelen en stereotyperingen.

Dat is allemaal vreselijk politiek correct. Nu is er toevallig een vrouwelijke Doctor en hebben twee compagnions een kleurtje en is er een select groepje kijkers dat loopt te jammeren over hoe vreselijk politiek correct het allemaal is.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Volgens mij zit niemand de boodschap dwars maar op de manier hoe het gebracht wordt. We hebben een hele reeks van assertieve en sterke companions gehad en volgens mij had Martha een kleur. Niks geforceerd, kwam heel natuurlijk over door goed schrijfwerk. Ik hou van lekker eten maar wanneer het met een trechter mn strot ingeduwd wordt dan word ik er op zijn minst een beetje misselijk van.
Hier worden ook enkele goede punten genoemd waarom het niet lekker loopt. https://www.syfy.com/syfy...-for-the-reason-you-think

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

De companions zijn inderdaad niet veel soeps. De enige leuke companion ging dood in de eerste aflevering ;)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mugwump schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:04:
[...]

Dat is allemaal vreselijk politiek correct. Nu is er toevallig een vrouwelijke Doctor en hebben twee compagnions een kleurtje en is er een select groepje kijkers dat loopt te jammeren over hoe vreselijk politiek correct het allemaal is.
Het probleem is dat die diversiteit vroeger vanzelfsprekend was in veel geek series, terwijl het nu steevast misbruikt wordt om kritiek te deflecteren, alsof scifi/fantasy fans enorm vrouwonvriendelijk zouden zijn. Extra onnozel in Doctor Who omdat de vrouwelijke sidekicks daar steevast zeer sterke personages zijn die de dokter regelmatig op zijn plaats zetten.

Om een andere geek serie als voorbeeld te nemen: Star Trek had lang geleden al een (fantastische) vrouwelijke capitein in Voyager en een zwarte kapitein in DS9, zonder dat er lange artikels over geschreven moesten worden over hoe progressief dit is. Zonder dat de 10 troll tweets die er bestaan onder de loep genomen moeten worden onder het motto "kijk eens hoe racistisch de star trek fanbase is". Niemand kloeg er over, want de series waren gewoon enorm goed.

Nu moet ik wel zeggen dat ik ondertussen 2 afleveringen achter zit met Doctor Who, en ik ook niet echt een drang heb om ze asap te kijken. Heb ik nog nooit voorgehad sinds ik begonnen ben met de 2006 serie.

boe2 wijzigde deze reactie 03-12-2018 10:28 (8%)

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:45
boe2 schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:25:
[...]

Het probleem is dat die diversiteit vroeger vanzelfsprekend was in veel geek series, terwijl het nu steevast misbruikt wordt om kritiek te deflecteren, alsof scifi/fantasy fans enorm vrouwonvriendelijk zouden zijn. Extra onnozel in Doctor Who omdat de vrouwelijke sidekicks daar steevast zeer sterke personages zijn die de dokter regelmatig op zijn plaats zetten.

Om een andere geek serie als voorbeeld te nemen: Star Trek had lang geleden al een (fantastische) vrouwelijke capitein in Voyager en een zwarte kapitein in DS9, zonder dat er lange artikels over geschreven moesten worden over hoe progressief dit is. Zonder dat de 10 troll tweets die er bestaan onder de loep genomen moeten worden onder het motto "kijk eens hoe racistisch de star trek fanbase is". Niemand kloeg er over, want de series waren gewoon enorm goed.

Nu moet ik wel zeggen dat ik ondertussen 2 afleveringen achter zit met Doctor Who, en ik ook niet echt een drang heb om ze asap te kijken. Heb ik nog nooit voorgehad sinds ik begonnen ben met de 2006 serie.
Ik zou dat eerder om willen draaien. Juist de enorme terugslag online over alles wat riekt naar "progressiviteit" is de oorzaak. Zoals je zelf al zegt werd er in het verleden nooit echt gerept over zwarte acteurs, vrouwen aan het roer of wat dan ook. Maar vandaag de dag is er een hele echokamer online waarin het allemaal zogenaamd vreselijk problematisch is dat de cast van de nieuwe Star Trek te divers is, er een vrouwelijk Doctor is of een aflevering over Rosa Parks gaat.

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik ben ook nog aan het wennen. Het is bij mij de overkoepelende verhaallijn denk ik, ik vind dat er niet heel veel spanning in zit. Toch kijk ik wel nog steeds graag. De proef op de som wordt natuurlijk wel de kerstaflevering, die is traditioneel altijd wat enger en gruwelijker dan de rest.. ben benieuwd!

• absrnd
Frieda schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:24:
Ik ben ook nog aan het wennen. Het is bij mij de overkoepelende verhaallijn denk ik, ik vind dat er niet heel veel spanning in zit. Toch kijk ik wel nog steeds graag. De proef op de som wordt natuurlijk wel de kerstaflevering, die is traditioneel altijd wat enger en gruwelijker dan de rest.. ben benieuwd!
dat zal dan wel tegen vallen :)
https://screenrant.com/doctor-who-no-christmas-special-2018/

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:11

burgt

Starbass

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• TommyWho
Dat er geen Christmas Special komt is geen achterhaald nieuws, dat is een feit.
Die komt er dus niet.. @Frieda was daar blijkbaar nog niet van op de hoogte.

• absrnd
Reageren zonder het artikel gelezen te hebben :'(
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True