Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tennant too scottish
Smith too young
Capaldi too old
Whittaker too female

Wordt de e-penissonic screwdriver vervangen door een sonic deegroller?

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:01
quote:
gambieter schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:03:
Wordt de e-penissonic screwdriver vervangen door een sonic deegroller?
Sarah Jane's sonic screwdriver was een lippenstift...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
RocketKoen schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:05:
[...]

Sarah Jane's sonic screwdriver was een lippenstift...
[afbeelding]
_o-

En roze, he.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:25

Grvy

Bot

I'm out.

Omdat het moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11-03 20:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Leuk. Zien we ook een keer de keuken van de Tardis.

Zolang het in de serie maar niet gemolken gaat worden. Nu de companion nog, die waren doorgaans vrouw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ach we gaan het wel zien. Maar Nardole is volgens mij echt exit, gezien de laatste aflevering.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Jammer dat ze de show zo enorm verzieken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
quote:
Pjotrik schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:19:
Leuk. Zien we ook een keer de keuken van de Tardis.

Zolang het in de serie maar niet gemolken gaat worden. Nu de companion nog, die waren doorgaans vrouw.
John Boyega? :P
Die kennen elkaar nog van Attack the Block.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
En de trailer:

Nog ruim een jaar wachten waarschijnlijk, maar ik ben benieuwd wat de nieuwe showrunner en Doctor gaan neerzetten :).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Stelletje vrouwonvriendelijke azijnpissers hiero... :/ Gewoon eerst één of twee afleveringen kijken en dán pas oordelen!

Bra-Jo wijzigde deze reactie 16-07-2017 20:16 (9%)

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:48

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
Bra-Jo schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:15:
Stelletje vrouwonvriendelijke azijnpissers hiero... :/ Gewoon eerst één of twee afleveringen kijken en dán pas oordelen!
Belangrijker is dat ze ook een nieuwe hoofdschrijver hebben.

Als het goed is stopt moffat nu ook met schrijven dus krijg je direct al een heel ander verhaal.

Hopelijk meer kazigheid :D

OEH! Zou Captain Jack Harkness terugkomen? :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

quote:
"Shit ze zijn het niet eens met een stomme keuze voor de doctor laten we het vrouwonvriendelijke azijnpissers noemen"

Juist DAT is het probleem. Het is geen vrouw omdat het kan, maar omdat het moet. Want anders is de show vrouwonvriendelijk etc, zoals mensen al een paar maanden aan het lobbyen zijn. Kijk maar naar de laatste afleveringen van dit seizoen. |:(

Grvy wijzigde deze reactie 16-07-2017 20:20 (15%)

Omdat het moet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-03 23:26

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Grvy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:18:
[...]

"Shit ze zijn het niet eens met een stomme keuze voor de doctor laten we het vrouwonvriendelijke azijnpissers noemen"
Er is geen enkele reden om nu al moord en brand te schreeuwen voordat je haar hebt zien acteren. Als je dan aankomt met enorme epistels als "I'm out." is het niet heel vreemd dat mensen je een vrouwonvriendelijke azijnpisser noemen, nee. Er is geen enkele reden waarom een vrouwelijke Doctor per se slecht zou zijn, net als er geen enkele reden is waarom een mannelijker Doctor per se goed is. Capaldi was een prima Doctor maar het verhaal was ronduit belabberd. Als het verhaal maar beter is mag de Doctor van mij een vrouw, een hond of een stoel zijn...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:31

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
[...]

Juist DAT is het probleem. Het is geen vrouw omdat het kan, maar omdat het moet. Want anders is de show vrouwonvriendelijk etc, zoals mensen al een paar maanden aan het lobbyen zijn. Kijk maar naar de laatste afleveringen van dit seizoen. |:(
Dit... maar je zag het al het hele seizoen aankomen :p

Ook grappig dat iedereen Master > Missy wel tof vond, mede dankzij Michelle Gomez... maar nu ineens issues...

Magoed, de 13e Doctor heeft best een leuk koppie en goede "leeftijd" ... ben benieuwd

Vitality Discoshow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
[...]

Wat?

Echt

Wat?

Meen je dit oprecht?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:54

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
In mijn facebook tijdlijn zijn het vooral vrouwen die hier tegen zijn en moord en brand schreeuwen omdat de doctor een man hoort te zijn :o

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:30:
[...]

Ook grappig dat iedereen Master > Missy wel tof vond, mede dankzij Michelle Gomez...
Zij is fijn om te zien acteren. Zij kan heel goed gestoord spelen en ja dat is een compliment.

Zie The Green Wing :D _O-
quote:
Spike_wolf schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:32:
[...]

In mijn facebook tijdlijn zijn het vooral vrouwen die hier tegen zijn en moord en brand schreeuwen omdat de doctor een man hoort te zijn :o
Is dat een representatieve hap mensen? :P

Touchdomex wijzigde deze reactie 16-07-2017 20:33 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

quote:
Touchdomex schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:32:
[...]

Zij is fijn om te zien acteren. Zij kan heel goed gestoord spelen en ja dat is een compliment.

Zie The Green Wing :D _O-

[...]

Is dat een representatieve hap mensen? :P
Zit er eentje tussen waar ik het wel van zag aankomen, twee andere eigenlijk totaal niet... Zijn geen tokkies ofzo :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
Spike_wolf schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Zit er eentje tussen waar ik het wel van zag aankomen, twee andere eigenlijk totaal niet... Zijn geen tokkies ofzo :P
Ja maar dat hoeft ook niet. Alsof alleen tokkies zoiets doen :P

Ik snap het wel ergens van mensen.

Aan de andere kant het belangrijkste is het verhaal en als dat logisch is en leuk is dan is het prima :+ Wat en hoe maakt niet uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:58

Mrjraider

De mannelijke zuster

Doctor Who vond ik een gave serie. Helaas is het afgelopen seizoen erg chaotisch en "onduidelijk" qua verhaal geweest. De docter werd mijn inziens wel goed neer gezet, met af en toe toch wel een stevige opmerking of knipoog.

Matt Smith de 11th doctor (toch? Nummer 11 was hij) deed het samen met David Tennant erg leuk. De special waarin beide zitten vond ik eigenlijk best goed in elkaar zitten...

Hoewel ik raar op kijk bij een vrouwelijke doctor denk ik dat dit wel een goede keus is. Het is eens wat anders en dat kan best goed uitpakken ;)

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • +2Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Ze was naast Tennant verreweg de personage met de meeste diepgang in Broadchurch. Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11-03 20:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik hoop ook dat soms weer een bekend gezicht door het scherm heen loopt, bijv. Jack Harkness, of een vorige companion. Of weer eens ingehuurd worden door unit. Er zijn genoeg karakters om nog eens wat mee te doen. Kijk maar eens naar het verschil van de eerste aflevering in 2005 en de laatste van nu. De eerste vind ik veel leuker om naar te kijken, het was wat realistischer en minder sprookje.
Vond Capaldi een leuke doctor alleen de verhalen lieten veel te wensen over aan het einde, en daar kon hij ook niets aan doen. Ben benieuwd hoe het verder gaat zonder Moffat, kan alleen maar weer beter worden. De laatste Sherlock vond ik ook al waardeloos. Kan er alleen maar blij van worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Hé, het zal sowieso beter zijn dan capaldi, dus ik ben wel benieuwd :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:58

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
scartissue schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:43:
Ze was naast Tennant verreweg de personage met de meeste diepgang in Broadchurch. Ik ben heel benieuwd!
Hoe zij de doctor neerzet? Zeker!
Ben persoonlijk ook wel benieuwd wie dan de compagnons worden en hoe die worden neergezet qua verhaal. Soms vond ik die compagnons de overhand nemen in grote lijnen, zoals bijvoorbeeld Amelia en Rory. Dat kwam op een moment beide neusgaten uit :+

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
mystic schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:48:
Hé, het zal sowieso beter zijn dan capaldi, dus ik ben wel benieuwd :p
Niet haten op Capaldi. Het schrijfwerk was gewoon niet genoeg voor zijn kwaliteiten :( :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
Touchdomex schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Niet haten op Capaldi. Het schrijfwerk was gewoon niet genoeg voor zijn kwaliteiten :( :+
Het schrijfwerk was idd niet best, maar een goede acteur zou er dan nog wel wat van kunnen maken :( :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
mystic schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Het schrijfwerk was idd niet best, maar een goede acteur zou er dan nog wel wat van kunnen maken :( :+
Dat is precies wat hij probeerde maar kun je nagaan wat het schrijfwerk was :>

Ik moet het huidige seizoen nog steeds afkijken. Ben gewoon afgehaakt :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
Touchdomex schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:57:
[...]

Dat is precies wat hij probeerde maar kun je nagaan wat het schrijfwerk was :>

Ik moet het huidige seizoen nog steeds afkijken. Ben gewoon afgehaakt :X
Same here... Ik heb geloof ik de eerste twee en de laatste aflevering gezien. En dat was vooral omdat ik verveeld thuis zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
mystic schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:58:
[...]

Same here... Ik heb geloof ik de eerste twee en de laatste aflevering gezien. En dat was vooral omdat ik verveeld thuis zat.
Ik heb alleen de eerste 2/3 gezien maar daarna dacht ik van het is wel best.

Oh en masterchef begon :+ Dat is een soort van kijkmarathon.

Weet alleen niet wanneer ik het ga oppakken maar heb gelukkig nog tot de kerst daarvoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
mystic schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Tennant had het vast beter gedaan dan Capaldi met ditzelfde broddelwerk van de schrijvers, maar Capaldi deed het zeker niet slecht als Doctor. Je kan de sterren van de hemel spelen, maar daar heb je helemaal niks aan als je je moet houden aan een belabberd slecht script.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

quote:
NMe schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:24:
[...]

Er is geen enkele reden om nu al moord en brand te schreeuwen voordat je haar hebt zien acteren. Als je dan aankomt met enorme epistels als "I'm out." is het niet heel vreemd dat mensen je een vrouwonvriendelijke azijnpisser noemen, nee. Er is geen enkele reden waarom een vrouwelijke Doctor per se slecht zou zijn, net als er geen enkele reden is waarom een mannelijker Doctor per se goed is. Capaldi was een prima Doctor maar het verhaal was ronduit belabberd. Als het verhaal maar beter is mag de Doctor van mij een vrouw, een hond of een stoel zijn...
Anders lees je even wat ik zeg.

Nogmaals, ik vind het niet boeiend dat het een vrouw is, prima who cares. Het gaat mij om het geforceerd. Het moet. Zoals in de laatste paar afleveringen het dikke lesbische van Bill er bovenop gegooid werd, wordt nu een vrouwelijke personage in de strot geduwd omdat het moet, niet omdat het kan.

Grvy wijzigde deze reactie 16-07-2017 21:44 (17%)

Omdat het moet.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Grvy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Heb ik gedaan. Ik zie je alleen maar klagen dat het slecht is, niet omdat ze niet kan acteren, maar omdat jij vindt dat het niet mag omdat er zo veel om gevraagd is vanuit de fanbase. Je beoordeelt de actrice niet op haar kunnen maar op haar geslacht, met als enige onderbouwing het feit dat er zo veel om gevraagd is en het dús slecht is. Sorry, maar dat is gewoon kortzichtig. Of het ook chauvenistisch is kan ik niet zeggen met de weinige woorden die je eraan vuil maakt, maar het is wel duidelijk dat je 't niet eens een kans geeft en je je mening al klaar hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:42

franssie

Save the albatross

quote:
Grvy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Je schreef "I'm out" ....

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

quote:
NMe schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Heb ik gedaan. Ik zie je alleen maar klagen dat het slecht is, niet omdat ze niet kan acteren, maar omdat jij vindt dat het niet mag omdat er zo veel om gevraagd is vanuit de fanbase. Je beoordeelt de actrice niet op haar kunnen maar op haar geslacht, met als enige onderbouwing het feit dat er zo veel om gevraagd is en het dús slecht is. Sorry, maar dat is gewoon kortzichtig. Of het ook chauvenistisch is kan ik niet zeggen met de weinige woorden die je eraan vuil maakt, maar het is wel duidelijk dat je 't niet eens een kans geeft en je je mening al klaar hebt.
Niet omdat het kan maar omdat het moet, is dat echt zo moeilijk te begrijpen?

Omdat het moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Grvy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Waarom is het voor jou zo moeilijk begrijpen dat zélfs als dat de motivatie is (en dat weet je niet...) het niet eens slecht hoeft te zijn? Wie weet wordt zij wel de beste Doctor tot nu toe? Maar nee, jij geeft het niet eens een kans. Moet je zelf weten, maar klaag dan niet dat anderen je aanspreken op je flauwe reactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Want ik mag niet meedelen dat ik ermee stop? omdat ik het een slechte keuze vind als doctor? omdat ik haar ook in andere series gezien heb? En imho vond ik haar daar helemaal niet zo goed.

Los daarvan zie je een trend in de laatste paar afleveringen qua "vrouwvriendelijkheid" (nogmaals: Bill) en om nou elke week te horen "Im a female doctor!" (oid) zit ik niet echt op te wachten.

Begrijp wel dat er eindelijk een nieuwe schrijver komt, dus van de drap van moffat zijn we af maar kijk anders even de laatste 3? 4? afleveringen terug.

Deze comment op reddit zegt ook wel heel goed wat ik bedoel:
https://www.reddit.com/r/...e_13th_doctor_is/dkawrch/

Grvy wijzigde deze reactie 16-07-2017 22:01 (13%)

Omdat het moet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

quote:
Grvy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Hoe weet jij dat nu zo zeker? Wellicht waren ze al heel lang van plan?
Of zou het zo kunnen zijn dat als ze dit doen omdat het kan, het altijd uitgelegd zal worden als dat het moet? Omdat we op dit moment nu eenmaal enorm polariseren?
quote:
Grvy schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:51:
Want ik mag niet meedelen dat ik ermee stop? omdat ik het een slechte keuze vind als doctor? omdat ik haar ook in andere series gezien heb? En imho vond ik haar daar helemaal niet zo goed.

Los daarvan zie je een trend in de laatste paar afleveringen qua "vrouwvriendelijkheid" (nogmaals: Bill) en om nou elke week te horen "Im a female doctor!" (oid) zit ik niet echt op te wachten.

Begrijp wel dat er eindelijk een nieuwe schrijver komt, dus van de drap van moffat zijn we af maar kijk anders even de laatste 3? 4? afleveringen terug.
Tuurlijk mag dat. Haak af. Klaar.
Maar je maakt er een beetje een punt van, staat een beetje haaks op afhaken.

Cyberpope wijzigde deze reactie 16-07-2017 21:53 (47%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

Yeezy Taught Me

Topicstarter
Hmm, jammer, ik denk dat Kilgrave uit Jessica Jones een betere Doctor geweest zou zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Chester schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:17:
Hmm, jammer, ik denk dat Kilgrave uit Jessica Jones een betere Doctor geweest zou zijn.
_O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
Chester schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:17:
Als we het zo gaan spelen :+ _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

En dan kan K9 ook terugkomen ....

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-07-2017 01:28 (49%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

En ach, Joanna Lumley was al een vrouwelijke Doctor:

Met de extra settings op de screwdriver (batteries not included) :+

Moest wel lachen om deze tweet:
quote:
*Enters mind of someone who objects to woman taking role of Doctor Who*

"Wow, it's so much smaller on the inside"

#DoctorWho13
En de video van een humeurig meisje dat ziet dat de nieuwe Dr Who een vrouw is, is erg leuk: https://www.romper.com/p/...-important-for-kids-70559

gambieter wijzigde deze reactie 17-07-2017 05:24 (54%)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:27

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
gambieter schreef op maandag 17 juli 2017 @ 02:34:
En ach, Joanna Lumley was al een vrouwelijke Doctor:

[video]

Met de extra settings op de screwdriver (batteries not included) :+

Moest wel lachen om deze tweet:

[...]

En de video van een humeurig meisje dat ziet dat de nieuwe Dr Who een vrouw is, is erg leuk: https://www.romper.com/p/...-important-for-kids-70559
Vanwege dit soort reacties ga ik haar gewoon een kans geven net als elke andere Doctor, maar wat al eerder gezegd is, ik hoop niet dat er zoveel aandacht gelegd wordt op het feit dat het een vrouw is en we gewoon weer lekker een goed verhaal krijgen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:59
Was natuurlijk al dik op gehint bij de seizoensfinale in het gesprek met The Master. Vind het eigenlijk wel tof dat ze dit gaan doen, nieuwe schrijvers, nieuwe acteurs en gewoon even over een andere boeg. Beter dan op dezelfde manier doorgaan want ik vond het qua schrijfwerk toch gewoon een aflopende zaak.

Ben wel heel benieuwd naar de companion. The Doctor heeft altijd een voorkeur gehad voor vrouwelijke companions, zou dat dan nu ineens een man gaan worden of "gewoon" weer een vrouw?

Ik hoop van harte dat deze actrice de rol van The Doctor weer wat meer humor gaat geven. Ik heb er in ieder geval zin in.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Man, wat zou jij doen als je na 900 jaar ineens een vrouw was :+
(Maar goed, das meer Dr. Who voor na middernacht)

Hoe meer ik haar zie (op fb voorbij komen etc.) hoe nieuwsgieriger ik word naar hoe ze het gaat doen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• RocketKoen
quote:
Weet je ook nog hoeveel gezeik er was toen bekend werd dat Starbuck ineens een vrouw was.
quote:
XyritZz schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:00:
Was natuurlijk al dik op gehint bij de seizoensfinale in het gesprek met The Master. Vind het eigenlijk wel tof dat ze dit gaan doen, nieuwe schrijvers, nieuwe acteurs en gewoon even over een andere boeg. Beter dan op dezelfde manier doorgaan want ik vond het qua schrijfwerk toch gewoon een aflopende zaak.

Ben wel heel benieuwd naar de companion. The Doctor heeft altijd een voorkeur gehad voor vrouwelijke companions, zou dat dan nu ineens een man gaan worden of "gewoon" weer een vrouw?

Ik hoop van harte dat deze actrice de rol van The Doctor weer wat meer humor gaat geven. Ik heb er in ieder geval zin in.
Zou niet de 1e keer zijn. Captain Jack :)

TheS4ndm4n#1919

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik had het al stiekem gehoopt, en nadat Bill de nieuwe companion werd, werden mijn vermoedens steeds groter.

Bill is lesbisch en zal er zeker een nieuwe interactie zijn tussen Bill en de vrouwelijke Doctor,
Can't wait :)

• Evil Cowman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 20:56
quote:
absrnd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:58:
Ik had het al stiekem gehoopt, en nadat Bill de nieuwe companion werd, werden mijn vermoedens steeds groter.

Bill is lesbisch en zal er zeker een nieuwe interactie zijn tussen Bill en de vrouwelijke Doctor,
Can't wait :)
Bill verlaat de serie ook.

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Evil Cowman schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:04:
[...]

Bill verlaat de serie ook.
Heb je daar een bron van? Er wordt in de laatste aflevering wel naar gehint, maar meestal wordt er wel wat meer ruchtbaarheid gegeven aan het vertrekken van een companion.

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 20:56
quote:
Bra-Jo schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:42:
[...]

Heb je daar een bron van? Er wordt in de laatste aflevering wel naar gehint, maar meestal wordt er wel wat meer ruchtbaarheid gegeven aan het vertrekken van een companion.
Huh, nu ik het nader opzoek is het nergens bevestigd nog ontkent, alleen maar geruchten. Dus sorry, ik liep iets te hard van stapel daarmee :)

• Thombias
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-09-2018
quote:
Evil Cowman schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:48:
[...]

Huh, nu ik het nader opzoek is het nergens bevestigd nog ontkent, alleen maar geruchten. Dus sorry, ik liep iets te hard van stapel daarmee :)
Het zou me niks verbazen als zij terugkeert maar dan niet als compagnion maar met Heather als een onderdeel van 1..n afleveringen.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Thombias schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:55:
[...]

Het zou me niks verbazen als zij terugkeert maar dan niet als compagnion maar met Heather als een onderdeel van 1..n afleveringen.
Ugh, ik hoop het niet, zeg. :X

• XyritZz
quote:
RocketKoen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Weet je ook nog hoeveel gezeik er was toen bekend werd dat Starbuck ineens een vrouw was.

[...]

Zou niet de 1e keer zijn. Captain Jack :)
Jack was niet echt een companion toch? Vond hem overigens wel briljant in de serie.

Rory was dan wel weer echt een companion, maar ook wel weer "gedeeld" met Amelia... maar goed dat kon waarschijnlijk ook niet anders want als zowel The Doctor als de companion een man zouden zijn zou er ook wat af geklaagd worden vermoed ik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• RocketKoen
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Jack was niet echt een companion toch? Vond hem overigens wel briljant in de serie.

Rory was dan wel weer echt een companion, maar ook wel weer "gedeeld" met Amelia... maar goed dat kon waarschijnlijk ook niet anders want als zowel The Doctor als de companion een man zouden zijn zou er ook wat af geklaagd worden vermoed ik.
Hij heeft meerdere afleveringen meegereisd (sinds de "are you my mommy" aflevering).
Maar Rose was er toen ook nog. Dus wel een beetje vergelijkbaar met Rory.

Eigenlijk waren missy en die kale de 2e helft van vorig seizoen ook companions.

TheS4ndm4n#1919

• Thombias
  • Laatst online: 10-09-2018
* Rumour *
Kris Marshall is now 13th doctor companion:

http://www.doctorwhotv.co...octor-companion-85935.htm

• XyritZz
quote:
Wordt al weer ontkend, maar wat ik belangrijker vind aan dat bericht; ze verwachten dat Nardole terug komt wat ik dan toch wel weer leuk zou vinden.

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
quote:
XyritZz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:25:
[...]

Wordt al weer ontkend, maar wat ik belangrijker vind aan dat bericht; ze verwachten dat Nardole terug komt wat ik dan toch wel weer leuk zou vinden.
Nardole vind ik echt een leuke toevoeging aan de huidige serie dus ik ben het met je eens dat het leuk zou zijn als hij terugkeert volgend seizoen.

Ik volg de geruchten omdat het toch een beleving opzich is net zoals de geruchte over de 13th Doctor.

EDIT: Pearl Mackie is in de Christmas Special en tevens haar laatste keer in Doctor Who als Bill en Clara Oswald is ook van de partij.

xdijk wijzigde deze reactie 26-07-2017 23:22 (10%)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:32
Ben heel nieuwsgierig hoe het gaat worden met een vrouwelijke doctor, ik zou willen zeggen dat ik er geen vertrouwen in heb. Maar dat heb ik al 1x gedaan op reddit en toen was ik:

Vrouw onvriendelijk
Cisgendered white male trash
etc

Dus dat doe ik maar niet :)

Ik heb er even veel vertrouwen in als toen de laatste 2 doctors er kwamen, en ze uiteindelijk leken mee te vallen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb er weinig vertrouwen in vanwege resultaten uit het recente verleden, niet vanwege het geslacht van de Doctor. :P

• txd
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 01-08-2017
Ik heb er wel vertrouwen in. Tevens ziet ze er ook nog eens leuk uit. :P

• corset
quote:
NMe schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:48:
Ik heb er weinig vertrouwen in vanwege resultaten uit het recente verleden, niet vanwege het geslacht van de Doctor. :P
Dat heb ik dus ook, helaas mag je dat op het internet bijna niet meer zeggen met de overdreven correctheid 8)7

Capaldi was goed, jammer dat de scripts gewoonweg ruk waren

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Grvy

Grvy

Bot

quote:
corset schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Dat heb ik dus ook, helaas mag je dat op het internet bijna niet meer zeggen met de overdreven correctheid 8)7

Capaldi was goed, jammer dat de scripts gewoonweg ruk waren
En de scripts lijken zelfs erger te worden als je deze Youtuber mag geloven.. best wel een redelijke analyse..

YouTube: The New Doctor Who Showrunner is a Hack Fraud - Chris Chibnall

Omdat het moet.

• absrnd
quote:
Grvy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:14:
[...]

En de scripts lijken zelfs erger te worden als je deze Youtuber mag geloven.. best wel een redelijke analyse..

YouTube: The New Doctor Who Showrunner is a Hack Fraud - Chris Chibnall
Die "analyse" kan je toepassen op bijna alle Who afleveringen, en zegt eigenlijk niets.
En is niet meer dan een beetje ranten :)

• Grvy

Grvy

Bot

quote:
absrnd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 00:49:
[...]

Die "analyse" kan je toepassen op bijna alle Who afleveringen, en zegt eigenlijk niets.
En is niet meer dan een beetje ranten :)
Vind je? want ik kon me echt geen 1 van die afleveringen herinneren (en heb de serie bijna 2x gezien elke aflevering) dus zo herkenbaar zijn zijn verhaallijnen niet..

Ik vond het echt wel een goede analyse hoor, want ook hoe die afleveringen opgebouwd zijn kom ik in geen andere afleveringen tegen.

Omdat het moet.

• corset
quote:
Grvy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:56:
[...]

Vind je? want ik kon me echt geen 1 van die afleveringen herinneren (en heb de serie bijna 2x gezien elke aflevering) dus zo herkenbaar zijn zijn verhaallijnen niet..

Ik vond het echt wel een goede analyse hoor, want ook hoe die afleveringen opgebouwd zijn kom ik in geen andere afleveringen tegen.
Ben het wel met je eens, echter is het vooral bij de Sherlock/Doctor Who fanbase dat gefundeerde kritiek niet altijd geaccepteerd wordt. Voor mij zal Donna de beste assistant blijven. (Tenminste iemand die niet als een verliefd kneusje achter de doctor aan rende, het einde is gewoon ruk van haar.) en zullen Capaldi en
Christopher Eccleston de beste doctors blijven.

Mensen ragen graag tegen Eccleston, maar vergeet niet dat hij toen net de Time War uitkwam, en inderdaad redelijk klaar was met alles en iedereen.

• SinergyX
  • Laatst online: 23:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
corset schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:09:
[...]

Ben het wel met je eens, echter is het vooral bij de Sherlock/Doctor Who fanbase dat gefundeerde kritiek niet altijd geaccepteerd wordt. Voor mij zal Donna de beste assistant blijven. (Tenminste iemand die niet als een verliefd kneusje achter de doctor aan rende, het einde is gewoon ruk van haar.) en zullen Capaldi en
Christopher Eccleston de beste doctors blijven.

Mensen ragen graag tegen Eccleston, maar vergeet niet dat hij toen net de Time War uitkwam, en inderdaad redelijk klaar was met alles en iedereen.
Deze 3 afleveringen is weinig discussie over of dit nu nog enigszins redelijke afleveringen waren, alsof hij een sum up heeft gemaakt van alle series en films die hij die weken ervoor had gezien zonder enige logische samenhang. Bij de doctors kan je nog aardige discussie voeren, elke doctor heeft z'n eigen groep fans.

We gaan het zien, maar politiek correct spelen icm verhalen van Chris, andere kant zal het toch niet erger kunnen zijn dan Nardole en Bill :P

SinergyX wijzigde deze reactie 05-09-2017 09:46 (6%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• corset
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:42:
[...]

Deze 3 afleveringen is weinig discussie over of dit nu nog enigszins redelijke afleveringen waren, alsof hij een sum up heeft gemaakt van alle series en films die hij die weken ervoor had gezien zonder enige logische samenhang. Bij de doctors kan je nog aardige discussie voeren, elke doctor heeft z'n eigen groep fans.
True, alleen de Tennant fans zijn het meest erge "Alles is tennant, tennant is god!" etc :+ Elke doctor was goed op zijn eigen manier

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
corset schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:46:
[...]

True, alleen de Tennant fans zijn het meest erge "Alles is tennant, tennant is god!" etc :+ Elke doctor was goed op zijn eigen manier
Die van voor Eccleston kan ik me niet eens meer herinneren :P

Zag nu pas dat Mark Gatiss in de special zit, Mycroft :D (al heeft hij dacht ik ver vroeger al keer meegespeeld bij Tennant?)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• XyritZz
quote:
corset schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:46:
[...]

Mja, ik ben er daar dus één van. Vond Eccleston en Tennant by far de beste Doctors. Eccleston vond ik op momenten heerlijk awkward, en Tennant deed die rol ook gewoon met meer humor dan de Doctors die er na kwamen.

Ik mis soms die echt goofy dingen een beetje uit de serie, net als die Lady Cassandra die volledig strak getrokken was. Heerlijke parodie op onze samenleving en hoe we steeds verder doorschieten in de drang naar perfectie :).

• corset
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:20:
[...]

Mja, ik ben er daar dus één van. Vond Eccleston en Tennant by far de beste Doctors. Eccleston vond ik op momenten heerlijk awkward, en Tennant deed die rol ook gewoon met meer humor dan de Doctors die er na kwamen.

Ik mis soms die echt goofy dingen een beetje uit de serie, net als die Lady Cassandra die volledig strak getrokken was. Heerlijke parodie op onze samenleving en hoe we steeds verder doorschieten in de drang naar perfectie :).
Het lastige is dat je dat bijna niet meer kan doen.. als je maar iets van kritiek hebt, dan krijg je de Tumblrinas, facebook groepjes etc dat ze zich beledigd voelen en dat iedereen zo tegen ze is etc.
Hierdoor merk je wel dat series, games etc toch wat meer PC proberen te zijn en zo min mogelijk proberen aan te wakkeren.

• XyritZz
quote:
corset schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:24:
[...]

Het lastige is dat je dat bijna niet meer kan doen.. als je maar iets van kritiek hebt, dan krijg je de Tumblrinas, facebook groepjes etc dat ze zich beledigd voelen en dat iedereen zo tegen ze is etc.
Hierdoor merk je wel dat series, games etc toch wat meer PC proberen te zijn en zo min mogelijk proberen aan te wakkeren.
Eens, maar ik vind Doctor Who nu juist zo'n serie die daar eigenlijk lak aan moet hebben en gewoon een eigen plan moet trekken. Het is al een serie die in een niche hoekje zit, en niet door de massa bekeken wordt. Ga dan lekker die confrontatie aan met al die zeurgroepjes.

Ze proberen het nog wel, de aflevering met de smileybots dit seizoen was ook weer een knipoog naar onze samenleving maar in de eerdere seizoenen hadden ze zo'n thema nog veel scherper aangesneden denk ik.

• corset
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:30:
[...]

Eens, maar ik vind Doctor Who nu juist zo'n serie die daar eigenlijk lak aan moet hebben en gewoon een eigen plan moet trekken. Het is al een serie die in een niche hoekje zit, en niet door de massa bekeken wordt. Ga dan lekker die confrontatie aan met al die zeurgroepjes.

Ze proberen het nog wel, de aflevering met de smileybots dit seizoen was ook weer een knipoog naar onze samenleving maar in de eerdere seizoenen hadden ze zo'n thema nog veel scherper aangesneden denk ik.
Klopt, voor mij heeft Black Mirror de kritiek goed opgepakt. Niet humoristisch, niet dramatisch maar gewoon lekker simpel "dit is waar we naar toe gaan" in sommige afleveringen. Heerlijk

• franssie

franssie

Save the albatross

Nog 10 minuten en dan de kerstspecial https://tweakers.net/ext/f/WEo8l5NUR4rPLMnigU7AbNCs/full.png

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• absrnd
Goede aflevering :)

spoiler:
zeker de oude Doctor was goed gedaan, en zijn regeneratie overlopend in originele opnames.
ik was even bang dat het moment van Capaldi's regeneratie zo lang duurde, dat we misschien niet eens de nieuwe doctor zouden zien :/

en nu weer minimaal 6 maanden wachten voor 5 afleveringen ?
(is echt ruk die lange pauzes tussen afleveringen)

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik vond dit zeker een van de betere. En werkelijk mooi gemaakt.

spoiler:
En als hij op het slagveld zegt - you are my memories oid - dan wist ie eigenlijk al dat hij de keuze gemaakt had technisch gesproken lijkt mij - schitterend hoe ze de regeneratie terug spoelden naar de jaren 60 op 4/3 beeld en zwart wit - net zoals het begin heerlijk opschaalde naar kleur en 16/9 - zou me niets verbazen als het begin en einde ook mono was - zulke puristen zijn het wel bij de BBC. En toch weer iets meer diepgang in de Doctor zelf ook.

franssie wijzigde deze reactie 25-12-2017 19:54 (79%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Begint goed ... een recap van 709 episodes :+

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Echt genieten dit!!

:+

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik had verwacht dat Jodi Whittaker iets eerder d'r entree zou maken, voor de rest leuke aflevering, maar na alle hype over een vrouwelijke doctor had ik de hoop dat we dit al zouden zien na zolang wachten.
Nu maar weer wachten tot ze besluiten een nieuwe aflevering uit te brengen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ah shit ik kon 'm gisteren niet kijken en dacht dan kijk ik hem vandaag terug maar dat kan kennelijk niet op BBC.

Ik vraag me af wanneer hij op Netflix beschikbaar komt?

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:39

voor ieder die de oude doctor geweldig vond.

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
Albantar schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:29:
Ah shit ik kon 'm gisteren niet kijken en dacht dan kijk ik hem vandaag terug maar dat kan kennelijk niet op BBC.

Ik vraag me af wanneer hij op Netflix beschikbaar komt?
Seizoen 10 is nog geeneens op DVD uit (maart dacht ik) dus ergens daarna? Dr Who is huge business voor de BBC (met name in de US) dus dit melken ze wel uit (helaas voor ons). Misschien dat het nog op BBC First komt (ziggo)? Vorig jaar zonden ze Doctor Who synchroon met ondertitels uit maar daar zijn ze helaas mee gestopt dacht ik (gisteren in ieder geval niet).

edit: BBC2 zaterdag 30 december om 2:30 in de ochtend dus als je de 29e even doorhaalt. http://www.bbceurope.com/benelux/tv-gids/ en dan zoeken op Doctor Who

franssie wijzigde deze reactie 26-12-2017 17:40 (10%)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:31

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Vanmorgen de aflevering gekeken... Jodie zei uiteindelijk niet veel, maar door wat ze zei zie ik haar wel gelijk als nieuwe Doctor... best knap :-)

Alleen zo lang wachten nu :/

Vitality Discoshow

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:02:
Vanmorgen de aflevering gekeken... Jodie zei uiteindelijk niet veel, maar door wat ze zei zie ik haar wel gelijk als nieuwe Doctor... best knap :-)

Alleen zo lang wachten nu :/
mee eens, voelde gelijk wel goed eigenlijk.

Jammer alleen dat BBC zo inconsequent is met afleveringen uitbrengen

D3 Profile D3 XP Ladder

• RocketKoen
Nieuwe doctor begint wel goed... Vrouw achter het stuur ;)
Maar het is tenminste technisch gezien geen cliffhanger.

TheS4ndm4n#1919

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Clara!

Leuke aflevering, zat goed in elkaar en leuk met de first doctor. Zelfs Bill Ports was niet irritant.

Wat het met de doctress moet worden, gaan we pas laat komend jaar zien. Las iets met drie companions waaronder een voetballer.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond het beetje 'geforceerde maatschappelijke correcte opmerkingen' aflevering, de continue links/rechts hintjes naar wie hij wordt, wat hij wordt, het bill/1st doctor ding, maar wel even big smile met Clara. Al miste ik daar wel beetje de 'link' in het afscheid, waar het bij vorige doctor mooier was gedaan.

Maar ben benieuwd hoe het gaat worden, bill en die kale vond ik maar niets qua companions.

• RocketKoen
quote:
SinergyX schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:25:
Vond het beetje 'geforceerde maatschappelijke correcte opmerkingen' aflevering, de continue links/rechts hintjes naar wie hij wordt, wat hij wordt, het bill/1st doctor ding, maar wel even big smile met Clara. Al miste ik daar wel beetje de 'link' in het afscheid, waar het bij vorige doctor mooier was gedaan.

Maar ben benieuwd hoe het gaat worden, bill en die kale vond ik maar niets qua companions.
Beter dan dit afscheid wordt het toch nooit:

TheS4ndm4n#1919

• xdijk
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Opzich leuke aflevering maar vond het wel wat beperkt met de verschillende omgevingsscenes.

Dat de nieuwe doctor meteen een verkeerde knop indrukt......

Ik heb hoge verwachtingen van het acteerwerk van Jodi voor het nieuwe seizen.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:37
Als ik met Doctor Who zou willen beginnen; wat raden jullie dan aan?
Toch de 1963 serie? Of gewoon modern met 2005 beginnen?

Bij Star Trek ben ik in eerste instantie begonnen met The Original Series en op een aantal zeer leuke personages na (Kirk, Spock, McCoy, Scotty) kon het me toch niet echt boeien en zat ik te wachten tot ik met The Next Generation kon beginnen. Wat ik na een klein aantal afleveringen dan ook maar gedaan heb. ;)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

2005, "Rose" :)

Sowieso is een kwart van de oude afleveringen vergaan en kan je niet eens kijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Sjezus, alweer 13 jaar terug. En dat noemen we dan "de nieuwe" :+

• absrnd
quote:
Jorgen schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:43:
Als ik met Doctor Who zou willen beginnen; wat raden jullie dan aan?
Toch de 1963 serie? Of gewoon modern met 2005 beginnen?

Bij Star Trek ben ik in eerste instantie begonnen met The Original Series en op een aantal zeer leuke personages na (Kirk, Spock, McCoy, Scotty) kon het me toch niet echt boeien en zat ik te wachten tot ik met The Next Generation kon beginnen. Wat ik na een klein aantal afleveringen dan ook maar gedaan heb. ;)
Als je meer wilt weten van de oude doctors, dan moet je sowieso de aller eerste aflevering kijken, die is pas geleden weer opgeknapt.
https://archive.org/details/DWS1S1E1

en dan een seizoen van Tom Baker, dan krijg je bijna alle bekende bad guys te zien.
dan zou je door kunnen gaan met de moderne serie 2005 Rose.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:37
quote:
absrnd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:21:
[...]

Als je meer wilt weten van de oude doctors, dan moet je sowieso de aller eerste aflevering kijken, die is pas geleden weer opgeknapt.
https://archive.org/details/DWS1S1E1

en dan een seizoen van Tom Baker, dan krijg je bijna alle bekende bad guys te zien.
dan zou je door kunnen gaan met de moderne serie 2005 Rose.
Welk seizoen met deze Doctor raad je dan aan? Moet ik sowieso eens zien of er überhaupt nog is aan te komen. Seizoen 12 (eerste met Baker, denk ik?) kost al bijna € 60. Dat is veel geld voor een serie waarvan ik nog niet weet of ik het leuk ga vinden.

Jorgen wijzigde deze reactie 23-03-2018 22:01 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• absrnd
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:26:
[...]

Welk seizoen met deze Doctor raad je dan aan? Moet ik sowieso eens zien of er überhaupt nog is aan te komen. Seizoen 12 (eerste met Baker, denk ik?) kost al bijna € 60. Dat is veel geld voor een serie waarvan ik nog niet weet of ik het leuk ga vinden.
Dat is moeilijk te zeggen, dat is persoonlijke smaak :)
Hier kan je al wat kijken:
http://www.dailymotion.com/video/x329yb6
staan wel een beetje door elkaar.

iTunes US heeft een soort sample seizoen van Tom Baker.
https://itunes.apple.com/...fourth-doctor/id721704027

Met een VPN zou je in de UK waarschijnlijk alles kunnen kijken, hier is er nergens de oude seizoenen te vinden.

absrnd wijzigde deze reactie 24-03-2018 00:01 (19%)

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
quote:
F_J_K schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:54:
2005, "Rose" :)

Sowieso is een kwart van de oude afleveringen vergaan en kan je niet eens kijken.
Da's nogal overdreven. In het materiaal van de eerste 2 doctors is misschien een kwart verloren gegaan (vaak zijn de audio tracks er nog wel en hebben ze daarmee reconstructions gemaakt met stills), vanaf doctor 3 en zeker 4 (Tom Baker) is alles gewoon beschikbaar.

Het is naar onze begrippen wel overduidelijk gedateerd. M'n vriendin wil ze allemaal zien en ik kijk meestal met 'n half oog mee, maar het kan m'n aandacht niet echt vasthouden. Op zich nog wel interessant om de vroege dalek en cybermen afleveringen te zien en ook de Master komt een aantal keer voorbij.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

quote:
anboni schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 01:15:
[...]

Da's nogal overdreven. In het materiaal van de eerste 2 doctors is misschien een kwart verloren gegaan (vaak zijn de audio tracks er nog wel en hebben ze daarmee reconstructions gemaakt met stills), vanaf doctor 3 en zeker 4 (Tom Baker) is alles gewoon beschikbaar.
Dan mag Wikipedia: Doctor Who missing episodes bijgewerkt worden?
quote:
As a result of the cull, 97 of 253 episodes from the programme's first six years are currently missing, primarily from seasons 3 through 5, leaving 26 serials incomplete.
Ik heb oude afleveringen op TV gezien, vanaf de vijfde doctor (jaren 80). Al was ik toen een dusdanig kleine f_j_k dat ik me er weinig van herinner.

F_J_K wijzigde deze reactie 24-03-2018 10:23 (9%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Comic Con Panel en Q&A:

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.radiotimes.co...is-doctor-who-back-on-tv/

After months of waiting, the BBC has finally confirmed that the series will return to BBC1 on Sunday 7th October, moving from its traditional Saturday night slot for the first time since 2005.

Paar stormen gehad dus weer even mijn schotel controleren.

• absrnd
En weer eek korte teaser.

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Juist het seizoen van verleden jaar op netflix gezien. Hopelijk komt het nieuwe seizoen een beetje sneller op netflix, ik ben volledig in de stemming. Misschien toch maar eens zappen naar BBC1 als ik dat heb, maar dan is het geen HD :(
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True