Valencia wordt nu wel erg vaak als setting gebruikt (tomorrowland ook al) maar verder een leuke aflevering. De zelfspot is iets wat je in een amerikaanse sci fi amper tegen komt. "Waarom staan die stoelen zo ver van de console, dan heb je er toch niks aan?".
Je bedoelt denk ik britse sci fi
In Britse juist wel, niet niet in Amerikaanse (In 'Australische' wel weer, FarScape dus )
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Heb laatst toch maar even de laatste helft van seizoen 9 afgekeken en begonnen met 10.... ik had moeten wachten tot 10 klaar was...
Kan er altijd slecht tegen wanneer er gewacht moet worden voor de volgende EP.
Is er inmiddels al meer bekend over de volgende Doctor? Heb het niet zo sterk in de gaten gehouden.
Is er inmiddels al meer bekend over de volgende Doctor? Heb het niet zo sterk in de gaten gehouden.
Er zijn veel geruchten maar nog niks bekend. (Zelfs geruchten dat we een vrouwelijke Doctor krijgen, wat - geef toe met Bill interessant kan wordenPlainside schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:14:
Heb laatst toch maar even de laatste helft van seizoen 9 afgekeken en begonnen met 10.... ik had moeten wachten tot 10 klaar was...
[ Voor 4% gewijzigd door Cr0kie op 03-05-2017 11:28 ]
Ik hoop idd ook dat het een vrouwelijke doctor wordt.RobbertDs1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:28:
[...]
Er zijn veel geruchten maar nog niks bekend. (Zelfs geruchten dat we een vrouwelijke Doctor krijgen, wat - geef toe met Bill interessant kan worden)
Ze hebben duidelijk aangegeven in de serie dat het mogelijk is om van een man naar een vrouwelijke generatie te gaan(zo vaag mogelijk beschrijven).
Ook hebben ze dit in het laatste seizoen laten gebeuren via een leuke manier.
Yep, daar was Missy.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Over die opmerking zijn ze in de Guardian juist heel positief:
• Bill continues to ask all the best questions: “What happens if I throw up in my helmet?”
• And the issue of her race is handled nicely – as a thing, but not the thing. “Great, we rescued a racist,” sighs Mr Blueface.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heh, ik zie dat de huillach-smiley niet voor iedereen dezelfde betekenis heeftgambieter schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:09:
[...]
Over die opmerking zijn ze in de Guardian juist heel positief:
[...]
En ik moet toegeven dat Bill eigenlijk wel een leuke companion is. Na de promo's voor dit seizoen had ik verwacht dat ze verschrikkelijk irritant zou worden, maar ze doet het leuk en de vragen die ze stelt zijn inderdaad best goed.
Dat zit wel Schnorr.
Ik interpreteerde het inderdaad negatief, dwz dat je de opmerking niet waardeerdeStukfruit schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:22:
Heh, ik zie dat de huillach-smiley niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft
Awesome. Vanavond weer een klassieke Moffat-aflevering
(qua concept iig).
Tijdens het opdreunen van de getallen had ik het nog niet door, maar eigenlijk was dat ook niet erg logisch want de programmeurs onder ons weten dat je ook gewoon iedere keer een andere seed kan opgeven
Maar toch erg tof om deze theorie eens uitgewerkt te zien in een Dr. Who-aflevering!

Tijdens het opdreunen van de getallen had ik het nog niet door, maar eigenlijk was dat ook niet erg logisch want de programmeurs onder ons weten dat je ook gewoon iedere keer een andere seed kan opgeven
Maar toch erg tof om deze theorie eens uitgewerkt te zien in een Dr. Who-aflevering!
[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 21-05-2017 01:40 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ik lag wel dubbel toen Bills date zag wie er in haar slaapkamer stonden te wachten
Wat vonden we van de vault-reveal?
Moffat heeft schijnbaar al bevestigd dat er geen verdere twist zal volgen (en in trailers lag ze op een piano).
Aan een kant erg jammer en voorspelbaar, aan de andere kant leuk voor de Missy-fans (ik ben zelf nooit echt een super-fan van haar geweest, ze is leuk, maar The Master vond ik persoonlijk leuker).
Moffat heeft schijnbaar al bevestigd dat er geen verdere twist zal volgen (en in trailers lag ze op een piano).
Aan een kant erg jammer en voorspelbaar, aan de andere kant leuk voor de Missy-fans (ik ben zelf nooit echt een super-fan van haar geweest, ze is leuk, maar The Master vond ik persoonlijk leuker).
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Shadow King? Die komt toch uit Legion? 
Ik kijk geen Class. Is het wat? Voor zover ik begreep was dat een tienerserie?
En deze keer gewoon weer die opmerkingen van Bill.. geweldig
Ik kijk geen Class. Is het wat? Voor zover ik begreep was dat een tienerserie?
En deze keer gewoon weer die opmerkingen van Bill.. geweldig
Dat zit wel Schnorr.
Een aardige aflevering, maar wel een beetje een lazy set-up zeg. Die wetenschapper heeft een kater en vergeet dus maar elk veiligheidsprotocol en let helemaal nergens meer op? Die gast liet ELKE deur open staan die hij maar open kon laten staan, laat de helft van z'n pak uit, etc... veel ongeloofwaardiger kon niet.
En dat einde, de Doctor komt met het idee om met de camera in dat lab het slot te kunnen bedienen, maar dat werkt niet want die robot dude heeft teveel van die bacterie opgenomen... okay... Dus dan offert Bill zich maar op... waarom liep ze niet gewoon naar die TV in de piramide? Daar hielden ze dat lab ook in de gaten, dus zij kon daar prima helpen, zonder dat er verder nare dingen gebeurde...
En dat einde, de Doctor komt met het idee om met de camera in dat lab het slot te kunnen bedienen, maar dat werkt niet want die robot dude heeft teveel van die bacterie opgenomen... okay... Dus dan offert Bill zich maar op... waarom liep ze niet gewoon naar die TV in de piramide? Daar hielden ze dat lab ook in de gaten, dus zij kon daar prima helpen, zonder dat er verder nare dingen gebeurde...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik ben begonnen met dit seizoen vol goede moed, de eerste aflevering was "Bill" nog te doen. Maar sindsdien waar ik vorige seizoenen allemaal vol aandacht gekeken heb elke zondag ochtend als een soort ritueel.
Dit seizoen.. na de eerste 2 aflevering.. /boring... en die Bill is zwaar irritant.
Dit seizoen.. na de eerste 2 aflevering.. /boring... en die Bill is zwaar irritant.
Dit is een account.
Over het algemeen was het een geinige aflevering, als je alle niet-kloppende bullshit negeert.
Zie ook dat het geschreven is door dezelfde faalhaas die de crap zygon en kill-the-moon aflevering geschreven heeft. Serieus, na twee zodanige flops, waarom laten ze die vent nog iets schrijven?
Maar zooooooooveel dat gewoon niet klopt/raar is:
..
Benieuwd naar de climax hiervan though.
Na een twee episode opbouw mag er wel een flinke knaller ep komen nu.
Zie ook dat het geschreven is door dezelfde faalhaas die de crap zygon en kill-the-moon aflevering geschreven heeft. Serieus, na twee zodanige flops, waarom laten ze die vent nog iets schrijven?
Maar zooooooooveel dat gewoon niet klopt/raar is:
- Vent ziet dat alles verrot, en besluit zijn helm niet op te zetten.
- Vent ziet dat alles verrot en besluit even een schepje ervan te pakken.
- Vent neemt verrotte prut mee en rent ermee naar een steriele werkruimte zonder beveiliging.
- Welke 'air lock' staat je in godsnaam toe beide deuren tegelijk open te laten?
- Suits lijken niet gesealed en hebben geen zuurstoftanks, wat?
- Lab werkt potentieel dodelijke shit en ventileert iedere 30 minuten alles naar de BUITENLUCHT!?
- De Doctor gebruikt recentelijk een telefoon, maak foto en stuur Bill?
- Waarom heeft de bril van de Doctor geen OCR? Zelfs al onze scanners hebben OCR.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Dit ^Darkfreak schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:05:
Over het algemeen was het een geinige aflevering, als je alle niet-kloppende bullshit negeert.
Maar zooooooooveel dat gewoon niet klopt/raar is:En er is nog zoveel meer mis
- Vent ziet dat alles verrot, en besluit zijn helm niet op te zetten.
- Vent ziet dat alles verrot en besluit even een schepje ervan te pakken.
- Vent neemt verrotte prut mee en rent ermee naar een steriele werkruimte zonder beveiliging.
- Welke 'air lock' staat je in godsnaam toe beide deuren tegelijk open te laten?
- Suits lijken niet gesealed en hebben geen zuurstoftanks, wat?
- Lab werkt potentieel dodelijke shit en ventileert iedere 30 minuten alles naar de BUITENLUCHT!?
- De Doctor gebruikt recentelijk een telefoon, maak foto en stuur Bill?
- Waarom heeft de bril van de Doctor geen OCR? Zelfs al onze scanners hebben OCR.
..
Ik had precies dezelfde gedachte, daarnaast vond ik het wel een leuke aflevering. Hopen dat het een begin is van een super aflevering deze Zaterdag.
zo te lezen ben ik niet de enige die me irriteert aan Dr Who op het moment.
Vind de verhalen lui, saai en oppervlakkig. Er zit geen diepte in, Bill is rete irritant en het algehele "Who" gevoel is al tijden weg bij me.
Deze laatste aflevering ook, wat gebeurd er nou eigenlijk, 0 spanning, 0 mysterie, eigenlijk 45 minuten van niets.
Vind de verhalen lui, saai en oppervlakkig. Er zit geen diepte in, Bill is rete irritant en het algehele "Who" gevoel is al tijden weg bij me.
Deze laatste aflevering ook, wat gebeurd er nou eigenlijk, 0 spanning, 0 mysterie, eigenlijk 45 minuten van niets.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik mis compleet de 'klik' met die Bill, Capaldi was even wennen, maar heeft paar geweldige dialogen, Missy had ik ook weinig mee. Nu ik de geruchten lees van mogelijke opvolgers, zitten er een paar tussen dat ik tot een punt kom dat ik gewoon complete hekel krijg aan de acteurs.Mad-Matt schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:30:
zo te lezen ben ik niet de enige die me irriteert aan Dr Who op het moment.
Zijn ze nu gewoon teveel 'politiek correct' aan het pushen voor de serie?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het zijn ook maar geruchten.
Vind het wel lastig aan het worden dat het hele "the doctor moet een vrouw zijn" zo opgeblazen wordt. Als ze het niet doen dan gaat het heibel zijn en als ze het niet doen dan krijgt iedereen het gevoel dat ze het doen omdat het moet.
Vind het wel lastig aan het worden dat het hele "the doctor moet een vrouw zijn" zo opgeblazen wordt. Als ze het niet doen dan gaat het heibel zijn en als ze het niet doen dan krijgt iedereen het gevoel dat ze het doen omdat het moet.
Geruchten heb ik niet gevolgd, vertel...SinergyX schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:38:
[...]
Ik mis compleet de 'klik' met die Bill, Capaldi was even wennen, maar heeft paar geweldige dialogen, Missy had ik ook weinig mee. Nu ik de geruchten lees van mogelijke opvolgers, zitten er een paar tussen dat ik tot een punt kom dat ik gewoon complete hekel krijg aan de acteurs.
Zijn ze nu gewoon teveel 'politiek correct' aan het pushen voor de serie?
En dat politiek correct, tja, dat is de volledige tendens van de huidige maatschappij waar ik van kots en dat het doordringt in mijn "afzonder"-series is enorm klote.
Dat de volgende Doctor een vrouw zou moeten zijn is puur politieke correctheid willen van een bepaalde groep. Het zijn dezelfde mensen die ook vinden dat er regenboog en stroopwafelpieten moeten zijn. En als het niet gebeurd moet er een stille tocht georganiseerd worden.stijn014 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:08:
Het zijn ook maar geruchten.
Ik vind het een non-discussie. Maar sommigen krijgen er blijkbaar echt een harde of een natte van om dit soort politieke correctheid.
Ja, want als niet alles evenveel en even goed overal in alles vertegenwoordigd wordt is het discriminerend en kutThombias schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:11:
[...]
Dat de volgende Doctor een vrouw zou moeten zijn is puur politieke correctheid willen van een bepaalde groep. Het zijn dezelfde mensen die ook vinden dat er regenboog en stroopwafelpieten moeten zijn. En als het niet gebeurd moet er een stille tocht georganiseerd worden.
Ik vind het een non-discussie. Maar sommigen krijgen er blijkbaar echt een harde of een natte van om dit soort politieke correctheid.

Wanneer krijgen we een mannelijke companion, zonder meid erbij?
Wanneer krijgen we een niet-blanke, mannelijke maar als dalek identificerende companion?

Iemand trouwens vermoedens wat er 'mis' is met de Doctor?
"But Doctor, please tell me, are you alright?"
- Missy
En readings op Missy;
Is ze oprecht? Faked ze het? Is ze bezorgd? Weet ze wat er gaande is?
[ Voor 4% gewijzigd door Darkfreak op 16-06-2017 11:03 ]
Het viel mij ook al op.Darkfreak schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:59:
[...]
Iemand trouwens vermoedens wat er 'mis' is met de Doctor?
"But Doctor, please tell me, are you alright?"
- Missy
En readings op Missy;
Is ze oprecht? Faked ze het? Is ze bezorgd? Weet ze wat er gaande is?
Er is al gezegd dat de regeneratie dit jaar voor verrassing zal zorgen.
Inb4 Capaldi regenerate into John SimmThombias schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:43:
[...]
Het viel mij ook al op.
Er is al gezegd dat de regeneratie dit jaar voor verrassing zal zorgen.

Hij is dus al met z'n hormonenkuur bezig om vervangen te worden door een transgender.
Maakt het diversiteitsplaatje naast Bill (donker en lesbisch) wel helemaal compleet.
Zullen ze bij de BBC ook wel richtlijnen en quota voor hebben voor van staatswege opgedrongen sociaal-culturele bewustwording/ beïnvloeding.
Vond die 3 afleveringen over fake news met die monniken eigenlijk ook niet al te best.
Maakt het diversiteitsplaatje naast Bill (donker en lesbisch) wel helemaal compleet.
Zullen ze bij de BBC ook wel richtlijnen en quota voor hebben voor van staatswege opgedrongen sociaal-culturele bewustwording/ beïnvloeding.
Vond die 3 afleveringen over fake news met die monniken eigenlijk ook niet al te best.
Man. Vrouw. Apache helikopter. Wit. Zwart. Gouden robot. Boeit niet. Zeur er dan ook niet zo over 
Ik heb het dus tegen jullie, ik zie jullie meer roepen dan de 'tegenpartij'

Ik heb het dus tegen jullie, ik zie jullie meer roepen dan de 'tegenpartij'
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als je het niet boeit reageer dan niet.F_J_K schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:18:
Man. Vrouw. Apache helikopter. Wit. Zwart. Gouden robot. Boeit niet. Zeur er dan ook niet zo over
Ik heb het dus tegen jullie, ik zie jullie meer roepen dan de 'tegenpartij'![]()

Interessante theorie.
Hij komt dit seizoen terug(Als master?) dus dat zou wel heel vreemd zijn dat hij The Doctor wordt..
Maar daarintegen twee Masters(hij en Missy) lijkt me ook heel apart.
[ Voor 34% gewijzigd door Thombias op 16-06-2017 15:40 ]

Elke aflevering komt het weer terug, kunnen we nou echt niets beters krijgen??
"Death by Scotland." 
Want je mag alleen een mening hebben als dat ook jouw mening is?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
John Simm, geweldige vent, Life on mars vond ik geweldig met hem

[ Voor 25% gewijzigd door FreshMaker op 19-06-2017 00:39 ]
Eens. Het zit er echt veel te dik op. En dit is momenteel echt het enige echt memorabele en 'bill-eigen' dat we nu hebben. Beetje jammer, ben haar liever kwijt dan rijk :\ ..Mad-Matt schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:10:
[afbeelding]
Elke aflevering komt het weer terug, kunnen we nou echt niets beters krijgen??
Girl who Waited + Last Centurian + Impossible Girl FTW.
Yep, ik vond 'm ook geweldig!FreshMaker schreef op maandag 19 juni 2017 @ 00:34:
[...]
John Simm, geweldige vent, Life on mars vond ik geweldig met hem
[afbeelding]
Heel benieuwd hoe ze hem terug brengen.
Al heb ik een vermoeden:
spoiler:
Ze zitten ergens waar de 'old school' cyberman zitten.
Deze heeft de doctor lang geleden verslagen. Wat als ze somehow ergens zijn gekomen waar Master's incarnatie ook aanwezig was?
Of:
Missy, daadwerkelijk turned good (of onderweg) geeft haar leven om iemand (Doc?) te redden, en regenerate (terug naar Simms)?
Wat gekkere alternatieven:
Doc regenerate into Simms
Deze heeft de doctor lang geleden verslagen. Wat als ze somehow ergens zijn gekomen waar Master's incarnatie ook aanwezig was?
Of:
Missy, daadwerkelijk turned good (of onderweg) geeft haar leven om iemand (Doc?) te redden, en regenerate (terug naar Simms)?
Doc regenerate into Simms

Alle voorgaande companions hadden een bij mij een "wenperiode" Vooral Donna in The Runnaway Bride" vond ik enorm irritant, maar vond haar 1 van de beste companions. Bill is gewoon een politiek correct karaktertje zonder verdere invulling.Darkfreak schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:10:
[...]
Eens. Het zit er echt veel te dik op. En dit is momenteel echt het enige echt memorabele en 'bill-eigen' dat we nu hebben. Beetje jammer, ben haar liever kwijt dan rijk :\ ..
Girl who Waited + Last Centurian + Impossible Girl FTW.
[...]
Yep, ik vond 'm ook geweldig!
Heel benieuwd hoe ze hem terug brengen.
Al heb ik een vermoeden:
spoiler:Ze zitten ergens waar de 'old school' cyberman zitten.
Of:
Doc of Missy regenerate into Simms
spoiler:
Interessante theorieën. De laatste zou fantastisch zijn, vooral als als het Doc is. maar ik vermoed dat de eerste de grootste kans van slagen heeft en de 2e klinkt ook wel do-able.
Op de helft de aflevering maar uitgezet, ben een echte Who fan. En kan de eerdere seizoenen binge watchen maar dit is gewoon niks.
Dit is een account.
Ik vind deze doctor geweldig, en Bill vind ik ook ok. Maar de verhalen dit seizoen zijn allemaal zo onrealistisch. Er gebeuren de meest fantastische dingen maar de reacties hierop zijn altijd zo makkelijk. Als ik een nieuw hart zou hebben, of zo'n trauma van een gat in je romp, zou ik toch wat anders reageren. En dan jaren wachten op de Doctor, en het voelt alsof ze alleen wat enkele gesprekken heeft gevoerd. Je weet dan toch inmiddels wel alle ins en outs van het claustrofobische gebouw waar je zit? En waarom heeft de Master zich vermomt, hij zit er jaren opgesloten? Hoe komt die daar? Waarom voelt het als een goedkoop stukje schrijven?
En volgende week toch maar weer kijken hoe het afloopt. Kan niet wachten op de reboot, helaas werd er iets te veel verteld dat de Doctor zich niet herinnerde of hij man of vrouw was toen hij man-friend met de master was, het was niet belangrijk.
En volgende week toch maar weer kijken hoe het afloopt. Kan niet wachten op de reboot, helaas werd er iets te veel verteld dat de Doctor zich niet herinnerde of hij man of vrouw was toen hij man-friend met de master was, het was niet belangrijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Pjotrik op 25-06-2017 10:35 ]
Woo-hoo!Darkfreak schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:10:
[...]
Ze zitten ergens waar de 'old school' cyberman zitten.
Hij was wel weer ontzettend voorspelbaar zeg.
Vanaf het moment dat Bill "gerepareerd" ging worden had ik al zoiets van "he, zal wel een cyberman worden
Nja, zal wel niet, dat is een beetje on the nose".
Toen zaten die gasten daar met die zakken over hun hoofd en ging dat gevoel weer kriebelen, en die ene met de oog en mondgaten in de zak had wel heeeel veel weg van de old school cybermen, en dan dat ding voor op haar hoofd zodat ze zich niet meer zou intereseren in de pijn, tja, toen ging het van 99 naar 100% zeker.
De Master zag ik ook van verre aankomen, maar dat kwam grotendeels omdat hij al aangekondigd was, als dat niet het geval was geweest was dat pas gaan dagen toen hij tegen Missy begon te praten.
Maar net als de rest van dit seizoen was dit ook niet echt een geweldige aflevering... De afgelopen jaren is het meer "meh" dan wat anders geweest
Vanaf het moment dat Bill "gerepareerd" ging worden had ik al zoiets van "he, zal wel een cyberman worden
Toen zaten die gasten daar met die zakken over hun hoofd en ging dat gevoel weer kriebelen, en die ene met de oog en mondgaten in de zak had wel heeeel veel weg van de old school cybermen, en dan dat ding voor op haar hoofd zodat ze zich niet meer zou intereseren in de pijn, tja, toen ging het van 99 naar 100% zeker.
De Master zag ik ook van verre aankomen, maar dat kwam grotendeels omdat hij al aangekondigd was, als dat niet het geval was geweest was dat pas gaan dagen toen hij tegen Missy begon te praten.
Maar net als de rest van dit seizoen was dit ook niet echt een geweldige aflevering... De afgelopen jaren is het meer "meh" dan wat anders geweest

Humankind… be both.
En weer de SJW-aanpak:Spike_wolf schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:19:
Hij was wel weer ontzettend voorspelbaar zeg.
Vanaf het moment dat Bill "gerepareerd" ging worden had ik al zoiets van "he, zal wel een cyberman wordenNja, zal wel niet, dat is een beetje on the nose".
"Ik weet niet meer of ik een man of vrouw was toen, en wat hij/zij was"
- Dus, jullie zijn daar helemaal chill in en zo, wow (Bill)
"Wij zijn het meest gecivilizeerde blablalba"
Echt .. Iedere aflevering wel een "Ras/geslacht/geaardheid"-maakt-niet-uit verwijzing dit seizoen.
Wat is dit? Hebben ze een aanklacht gekregen of zo?
Dit maakt meer kapot dan alles andere en begint echt irritant te worden zo langzaam.
Je kunt je er druk over maken maar wat heb je er aan?Darkfreak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:54:
[...]
En weer de SJW-aanpak:
"Ik weet niet meer of ik een man of vrouw was toen, en wat hij/zij was"
- Dus, jullie zijn daar helemaal chill in en zo, wow (Bill)
"Wij zijn het meest gecivilizeerde blablalba"
Echt .. Iedere aflevering wel een "Ras/geslacht/geaardheid"-maakt-niet-uit verwijzing dit seizoen.
Wat is dit? Hebben ze een aanklacht gekregen of zo?
Dit maakt meer kapot dan alles andere en begint echt irritant te worden zo langzaam.
Wat veel interessanter was dat de Doctor time dilation uitlegt.
Van dat soort details wordt ik vrolijk.
Heb je helemaal gelijk in.Thombias schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:22:
[...]
Je kunt je er druk over maken maar wat heb je er aan?
Wat veel interessanter was dat de Doctor time dilation uitlegt.
Van dat soort details wordt ik vrolijk.
Normaal boeit/stoort het mij ook niet, maar het zit er de laatste tijd zo dik en vaak in dat het mij lichtelijk begint te storen (Net als die Vegan-kennis die je keer op keer verteld hoe slecht je levensstijl is).
@ Time-dilation: Ik geloof dat dit ook mijn favoriete onderdeel was.
Sowieso vond ik het stiekem best een leuke aflevering.
Zeer benieuwd naar volgende week!
Ik vond het ook best een leuke aflevering.Darkfreak schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:33:
[...]
Heb je helemaal gelijk in.
Normaal boeit/stoort het mij ook niet, maar het zit er de laatste tijd zo dik en vaak in dat het mij lichtelijk begint te storen (Net als die Vegan-kennis die je keer op keer verteld hoe slecht je levensstijl is).
@ Time-dilation: Ik geloof dat dit ook mijn favoriete onderdeel was.
Sowieso vond ik het stiekem best een leuke aflevering.
Zeer benieuwd naar volgende week!
Een van de beste aflevering met Peter Capaldi vond ik wel "Heaven sent".
Erg benieuwd naar wat volgende week gaat brengen! In ieder geval cybermen.
Heaven sent
Dit was de eerste aflevering dit seizoen wat weer een beetje interessant was. Hopelijk zet die trend door.

Dit was de eerste aflevering dit seizoen wat weer een beetje interessant was. Hopelijk zet die trend door.
Ik ben echt volkomen mindfucked door de laatste aflevering, snap er geen hol meer van.
Maar leuk dat we met kerst even op de HP/GoT tour gaan met de uit Classic stammende "William"
Maar leuk dat we met kerst even op de HP/GoT tour gaan met de uit Classic stammende "William"
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Wat een slechte afsluiter van het seizoen. Er is niks gebeurd, er is nog steeds een heel schip vol cybermen, see Doctor heeft geen idee wat er met Bill gebeurd is (en Bill heeft nog steeds geen stempel op haar karakter gedrukt) een worst of all wordt ze "gered" door een karakter dat zo onmemorabel was dat ik niet eens meer echt weet wat er ook alweer gebeurde in die aflevering. Oh, en het hele Master/Missy-verhaal leek onderhand alleen maar filler.
Waar is de Doctor Who die een rode draad door het hele seizoen had lopen gebleven?
Waar is de Doctor Who die een rode draad door het hele seizoen had lopen gebleven?
Die rode draad heeft Russel mee naar huis genomen ben ik bang. En het is zo zonde, want na t vorige seizoen dacht ik "goh, het kan dus toch nog wat worden met die Capaldi". En dan die Bill (hands down de slechtste companion tot zover imho) en het hele SJW geleuter de hele tijd, wazige plots met irrelevante shit erdoorheen, bizar voorspelbare afleveringen, afgeraffelde verhalen (dat met die monniken zombies was echt heel spontaan opeens gefixed, terwijl t eerst best leuk was, dat was echt een downer)... Ik hoop dat het volgende seizoen veel beter wordt.
En by god, niet seksistisch of wat dan ook; maar als de doctor een vrouw wordt vind ik t welletjes geweest.
En by god, niet seksistisch of wat dan ook; maar als de doctor een vrouw wordt vind ik t welletjes geweest.
[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 02-07-2017 00:19 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik sluit me volledig bij jullie aan, wat een schijt seizoen zeg en wat een hopeloos einde van dit seizoen, maar ja, past wel in de lijn der verwachting als ik aan de rest terug denk.
Een vrouw zou rampzalig zijn, dan ben ik er echt klaar mee.
Ik hoop zelf op een weer wat jongere doctor om weer wat energie in de serie te krijgen.
(David Tennant blijft met grote voorsprong mijn favoriete doctor)
Een vrouw zou rampzalig zijn, dan ben ik er echt klaar mee.
Ik hoop zelf op een weer wat jongere doctor om weer wat energie in de serie te krijgen.
(David Tennant blijft met grote voorsprong mijn favoriete doctor)
Ik snap niks van de finale.. waarom veranderen de Mondas cybermen in normale cybermen?
Dit is een account.
Evolutie. Die dingen hebben jaren de tijd gehad om zichzelf te verbeteren en een plan op te stellen.Grvy schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:18:
Ik snap niks van de finale.. waarom veranderen de Mondas cybermen in normale cybermen?
Maar dit hele seizoen was niets anders dan een hoop tijdverspilling zeg. De verhalen gingen nergens over, waren ontzettend voorspelbaar, een rode draad is al jaren niet meer aan de orde geweest, Bil ging nergens over, ontwikkeling was er niet, nuttig was ze ook zeker niet, Missie had wad, maar ook daar hadden ze veel meer mee kunnen doen. Dat ik ben evil, nee toch niet, ja toch wel, of eigenlijk niet. Ja toch wel, nee toch maar niet... zucht...
En wtf was dat net met die Sonics? Van een stuk gereedschap zijn ze ineens veranderd in een wapen dat een Timelord met een enkele zap kan doden?

De doctor heeft een bloedhekel aan wapens, maar zapt met zijn harmless schroevendraaier toch even een Cyberman kapot.. okay..
Is dat mijn geweer? Ja, nee, ik hou niet van geweren, hier heb je een appel, ga daar maar een big ass explosie mee maken.. Weet je wat, dan doe ik hetzelfde maar dan 76347634x groter met mijn sonic en vermoord ik alles en iedereen dat hier nog aanwezig is inclusief mezelf...
En dat regenereren? Gebeurt nu stukje bij beetje terwijl hij min of meer piekfijn in orde is? Oh ik heb een beetje pijn, mijn handen gaan gloeien!!! nee toch maar niet, geen zin in nu...

Ik zou er geen problemen mee hebben als ze de hele show weer 10 jaar in de kast gooien voor ze verder gaan, dan kan iedereen die nare moffat smaak even uit de mond spoelen en weer fris beginnen...
Het is al jaren huilen met de pet op, maar dit seizoen sloeg werkelijk alles

Humankind… be both.
Vorig seizoen was nog wel te doen maar dit.. idd. Wat je zegt, zet het maar weer in de koelkast zeker nu met al dat gendergezeik eromheen.
Dit is een account.
Nee niet de koelkast in, het stokje wordt nu net overgedragen. Daar ben ik wel benieuwd naar. Maar als de doctor opeens een vrouw moet worden omdat het 'moet' dan heb ik er echt geen zin meer in.
De finale tja.. Van de pilot zag ik mijlenver aankomen, was ook de enige manier dat Bill enigszins een happy end zou kunnen hebben. Missy zal met de kerstspecial nog wel terugkomen. Want wat had ze nou gedaan voor haar straf, en wat zijn de consequenties voor het openen van de vault? Zo blij als Moffat weg is, en dan hopen dat er weer een stabiele leuke doctor wordt neergezet.
De finale tja.. Van de pilot zag ik mijlenver aankomen, was ook de enige manier dat Bill enigszins een happy end zou kunnen hebben. Missy zal met de kerstspecial nog wel terugkomen. Want wat had ze nou gedaan voor haar straf, en wat zijn de consequenties voor het openen van de vault? Zo blij als Moffat weg is, en dan hopen dat er weer een stabiele leuke doctor wordt neergezet.
Ik durf er bijna geld op te zetten dat het een vrouw wordt, dat is nu eenmaal politiek correct tegenwoordig net als dat Bill pot is.
Allemaal rommel. Ik maak mijn beslissing bij de kerstspecial, als die mij niet kan boeien hoef ik het verder niet meer te zien.
Allemaal rommel. Ik maak mijn beslissing bij de kerstspecial, als die mij niet kan boeien hoef ik het verder niet meer te zien.
Waarom is het een probleem als de Doctor een vrouw wordt? Dat interesseert me dus echt geen drol. Als 'ie de rol goed vertolkt mogen ze wat mij betreft een kind van 10 de Doctor laten spelen...
BIj mij omdat het in deze tijd politiek correct is en daar heb ik een hekel aan "de maatschappij verwacht het, dus het moet"
En omdat de companion waarschijnlijk zo'n zeikerd als Rory wordt.
En omdat de companion waarschijnlijk zo'n zeikerd als Rory wordt.
Doogie Howser?NMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:05:
Waarom is het een probleem als de Doctor een vrouw wordt? Dat interesseert me dus echt geen drol. Als 'ie de rol goed vertolkt mogen ze wat mij betreft een kind van 10 de Doctor laten spelen...
Maar inderdaad,
Was er al niet een vrouwelijke doctor in een van de specials?NMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:05:
Staat me iets van bij dat er kort een vrouwelijke doctor was in een special.
★ What does that mean? ★
Beetje een drogreden hoor. Het zou prima zijn als er niet al een paar keer om geroepen was maar omdat erom gevraagd wordt is het ineens niet meer OK?Mad-Matt schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:27:
BIj mij omdat het in deze tijd politiek correct is en daar heb ik een hekel aan "de maatschappij verwacht het, dus het moet"
Joanna Lumley (bekend van Absolutely Fabulous) heeft de Doctor gespeeld. O.a. Rowan Atkinson en Hugh Grant ook: IMDB: Comic Relief: Doctor Who - The Curse of Fatal Death (1999) (TV) Non-canon trouwensMrMonkE schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:00:
Was er al niet een vrouwelijke doctor in een van de specials?
Als het een vrouw wordt: boejuh. Of een Sikh homo, een moslim travestiet, Tom Cruise, whatever. Als het maar een fatsoenlijk goed verhaal is. Dat was het de laatste tijd niet echt meer, helaas.
Maar: het is een show gericht op (ook) kinderen. Dan is minder subtiliteit en meer herhaling nodig dan in Shakespeare of een Tarantino-film. Ook al was het voor ons ondertussen irritant veel 'in your face' herhaald.
Dat ja. Is het OK als wordt verteld dat bij de laatste paar castings een dobbelsteen is opgeworpen?NMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:02:
Beetje een drogreden hoor. Het zou prima zijn als er niet al een paar keer om geroepen was maar omdat erom gevraagd wordt is het ineens niet meer OK?
[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 02-07-2017 20:13 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Nu blij dat Moffat weggaat?
Die is dan ook van zn voetstuk gevallen. In eerdere seizoenen waren de Moffat afleveringen juist de afleveringen om naar uit te kijken.
Die is dan ook van zn voetstuk gevallen. In eerdere seizoenen waren de Moffat afleveringen juist de afleveringen om naar uit te kijken.
Mij gaat de overload aan sarcasme en gebrek aan emotie behoorlijk irriteren. Het lijkt wel een vehikel geworden voor maatschappelijke bewustwording over Trump en LBGT of wat de afkorting tegenwoordig is, in plaats van een mooi complex verhaal met inhoud. Iedere Doctor heeft wel zo zijn karakter eigenschappen, maar het gebrek aan inlevingsvermogen in anderen ging me nu behoorlijk tegen staan. Ik vraag me af of dat een gebrek is in het acteertalent van Capaldi of dat dat de "doctor manier" is die hij zich aangemeten heeft.
Geen Tom Cruise... Er zijn grenzen...F_J_K schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:11:
[...]
Als het een vrouw wordt: boejuh. Of een Sikh homo, een moslim travestiet, Tom Cruise, whatever. Als het maar een fatsoenlijk goed verhaal is. Dat was het de laatste tijd niet echt meer, helaas.
Precies! Mijn voorkeur is een Britse acteur geen amerikaan.
MIssy zou wat mij betreft The Doctor kunnen spelen maar toch gaat mijn voorkeur niet uit naar een vrouw.
Hoewel ik het eens ben met dat dit een zwakke afsluiter was, moet ik toch even wat dingen aanhalen:Spike_wolf schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:31:
[...]
Evolutie. Die dingen hebben jaren de tijd gehad om zichzelf te verbeteren en een plan op te stellen.
Maar dit hele seizoen was niets anders dan een hoop tijdverspilling zeg. De verhalen gingen nergens over, waren ontzettend voorspelbaar, een rode draad is al jaren niet meer aan de orde geweest, Bil ging nergens over, ontwikkeling was er niet, nuttig was ze ook zeker niet, Missie had wad, maar ook daar hadden ze veel meer mee kunnen doen. Dat ik ben evil, nee toch niet, ja toch wel, of eigenlijk niet. Ja toch wel, nee toch maar niet... zucht...
En wtf was dat net met die Sonics? Van een stuk gereedschap zijn ze ineens veranderd in een wapen dat een Timelord met een enkele zap kan doden?
De doctor heeft een bloedhekel aan wapens, maar zapt met zijn harmless schroevendraaier toch even een Cyberman kapot.. okay..
Is dat mijn geweer? Ja, nee, ik hou niet van geweren, hier heb je een appel, ga daar maar een big ass explosie mee maken.. Weet je wat, dan doe ik hetzelfde maar dan 76347634x groter met mijn sonic en vermoord ik alles en iedereen dat hier nog aanwezig is inclusief mezelf...
En dat regenereren? Gebeurt nu stukje bij beetje terwijl hij min of meer piekfijn in orde is? Oh ik heb een beetje pijn, mijn handen gaan gloeien!!! nee toch maar niet, geen zin in nu...
Ik zou er geen problemen mee hebben als ze de hele show weer 10 jaar in de kast gooien voor ze verder gaan, dan kan iedereen die nare moffat smaak even uit de mond spoelen en weer fris beginnen...
Het is al jaren huilen met de pet op, maar dit seizoen sloeg werkelijk alles
Missy:
Master regenerate into Missy nadat zijn toekomstige incarnatie (missy) hem dus neergestoken heeft, met als laatste woorden dat de Doc gelijk heeft, en het tijd voor hun is om bij (hun oude vriend) te staan.
De nieuwe Master (Missy dus) is een regeneration, met alle gevolgen van dien (nieuwe persoonlijkheid, en ik dit geval deels opgesloten herinneringen en gevoelens, zoals The Doctor dit heeft gedaan met zijn War Doctor incarnatie).
Dit verklaar Missy's hele tweestrijd van extreem heen-en-weer tussen goed en evil dus heel goed, en vond ik eigenlijk wel passend.
Haar einde was kut. Veel te zwak, veel te jammer. Zo een opbouw, en dan zo een afgang.
Master's Timelord killer:
De Sonic Screwdriver is uiteindelijk die van de Master niet te vergeten. Doctor haat wapens, Master niet. Dus het is niet zo gek dat hij een wapen gemaakt heeft ervan, dat ook in staat is een Timelord te doden (Zoals dat executie ding wat we eerder zagen). Master weet dat de Timelords nog leven/bestaan, en dat Doctor er is. Dus ook niet zo gek dat hij een dergelijke functie in zijn wapen ingebouwd heeft.
Doctor's Screwdriver:
De Cyberman op het schip zijn nog 'jong'. Op dit punt nog nooit door de Doctor 'aangevallen' met zijn Sonic Screwdriver. Doctor's screwdriver is in staat om electronica (alles wat niet van hout is eigenlijk) te bewerken/invloeden. Dus de Mondas Cyberman waren mogelijk nog te vatbaar voor Doctor's Screwdriver's frequenties. Vanaf dit punt hebben ze zich waarschijnlijk hieraan adapted, waardoor de latere incarnaties (die we in de eerdere seizoenen tegen kwamen) dus imuun waren. Geen wapen, gewoon een sonic screwdriver die nog op cyberman werkt.
Doctor en geweer/wapens:
Nergens schiet de Doctor met het geweer. Tevens is hij tegen het gebruik van wapens, en doden van onschuldigen. In voorgaande seizoenen heeft de Doctor meer dan genoeg Cyberman en Dalek opgeblazen als dat het enige middel was. Ook is het niet de appel/geweren die de schade aanrichten, het zijn de fuel-lines die ontploffen dankzij Nardole die de wapens gelinkt heeft als een trigger (en de appel).
Regenereren:
The doctor heeft in eerdere seizoenen, na zware verwondingen, zijn regeneratie al stopgezet om enkel zijn verwondingen te healen, en niet volledig te regenereren (Tennant deed dat als ik mij goed herinner). Deze Doctor wil er alles aan doen om niet weer te veranderen, en een nieuwe persoonlijkheid te krijgen, hij is content met hoe hij nu is, en dringt zijn regeneratie dus telkens terug. Hij is meerdere malen zwaargewond geraakt, en blijkbaar zodanig dat het zijn tol begint te eisen op zijn lichaam, waardoor zijn regenerative process getriggerd wordt. Hij weerhoudt dit telkens, waardoor hij waarschijnlijk wel een stuk sneller geneest, maar niet volledig regenerate.
Niet het sterkste seizoen inderdaad, maar hoeft wat mij betreft absoluut nog niet te stoppen hoor. Blijf het gewoon een leuke serie vinden, beter dan 99% van de andere meuk die gemaakt wordt.
Moet wel zeggen dat ik de 'oude' Doctor Who een klein beetje mis; en daarmee bedoel ik dan de eerste paar seizoenen van de reboot. De 9e Doctor was niet fantastisch maar wel lekker raar, Tennant was mijns inziens de beste Doctor van de moderne serie en had ook gewoon rare fratsen en veel humor en dat mist nu een beetje...
De serie wist geweldige afleveringen (Blink, The girl in the Fireplace, Vincent and the Doctor) te combineren met rare grappen en grollen en uiteindelijk vaak nog wel een overkoepelend verhaal waar een heel seizoen naar gehint werd. De serie nam zichzelf nooit te serieus, en dat lijkt het nu steeds meer te doen.
Vind de companions en bijrollen ook niet geweldig de laatste tijd, Donna vond ik een super leuke companion, Jack Harkness was ook een leuke bijrol en bijv. Rory en Amy vond ik ook nog wel wat hebben. Clara en Bill vond ik dan weer een stuk minder. Nardole was wel een leuke toevoeging, hopelijk halen ze die nog eens terug de serie in.
Moet wel zeggen dat ik de 'oude' Doctor Who een klein beetje mis; en daarmee bedoel ik dan de eerste paar seizoenen van de reboot. De 9e Doctor was niet fantastisch maar wel lekker raar, Tennant was mijns inziens de beste Doctor van de moderne serie en had ook gewoon rare fratsen en veel humor en dat mist nu een beetje...
De serie wist geweldige afleveringen (Blink, The girl in the Fireplace, Vincent and the Doctor) te combineren met rare grappen en grollen en uiteindelijk vaak nog wel een overkoepelend verhaal waar een heel seizoen naar gehint werd. De serie nam zichzelf nooit te serieus, en dat lijkt het nu steeds meer te doen.
Vind de companions en bijrollen ook niet geweldig de laatste tijd, Donna vond ik een super leuke companion, Jack Harkness was ook een leuke bijrol en bijv. Rory en Amy vond ik ook nog wel wat hebben. Clara en Bill vond ik dan weer een stuk minder. Nardole was wel een leuke toevoeging, hopelijk halen ze die nog eens terug de serie in.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Erger nog, dat overkoepelende verhaal is er gewoon niet meer. Toen ze Missy lieten zien dacht iedereen dat zij natuurlijk degene was waar de finale om zou draaien, maar dat was niet eens zo. Het ging zelfs niet om de Master. Het was niet meer dan een random 2-parter aflevering met cybermen, en niet eens een hele goeie...XyritZz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:42:
http://www.radiotimes.com...as-special-but-is-it-true“Fans will have to wait until the Christmas special to see Peter Capaldi’s time as the Doctor come to an end,” Wright told listeners of his BBC Radio 2 show, “but today it has been announced that former companion Clara Oswald, played by Jenna Coleman, will be making a guest appearance as the Doctor regenerates. Wow!”
In fact, no official announcement of the kind has come from the BBC or Doctor Who production office. Wright’s claim appears to be based on a report in the Daily Mirror, based on unnamed sources.
The BBC declined to comment on ‘speculation’, and insisted they had not made such an announcement.
Het was jammer dat het hele Master-Missy verhaal geen enkele invloed had op het Doctor verhaal eigenlijk.NMe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:06:
[...]
Erger nog, dat overkoepelende verhaal is er gewoon niet meer. Toen ze Missy lieten zien dacht iedereen dat zij natuurlijk degene was waar de finale om zou draaien, maar dat was niet eens zo. Het ging zelfs niet om de Master. Het was niet meer dan een random 2-parter aflevering met cybermen, en niet eens een hele goeie...
Missy deed niks belangrijks. En zonder the master waren er ook wel cybermen geweest.
Ik had er meer voor gevoeld als ze het iets langer hadden laten doorgaan. Missy wordt chaotic good en helpt de Doctor. The master probeert niet alleen te ontsnappen, maar ook om de Doctor een kopje kleiner te maken. Missy redt the doctor, maar sterft zelf.
Al is dat misschien wel hoe het altijd al afloopt... Iemand anders die kiest om te sterven om de Doctor te redden.
En de finale draaide niet om cybermen. De finale draaide om de "dood" van Bill (die toevallig een cyberman was).
En het opzetten van een spin-off
Huh, komt er weer een spinoff? 
Gezien hoe dramatisch slecht Torchwood al heel snel werd heb ik het wel een beetje gehad met spinoffs van Doctor Who.

Gezien hoe dramatisch slecht Torchwood al heel snel werd heb ik het wel een beetje gehad met spinoffs van Doctor Who.
De laatste spin off (class) heeft het een stuk slechter gedaan...NMe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:01:
Huh, komt er weer een spinoff?
Maar er zijn geruchten dat de laatste scène een teaser is voor een bill + heather spin off.
Want Bill is zo goed ontvangen. 
Kweenie, Clara ging er toch op een zelfde manier tussenuit? Die heeft ook geen spinoff gehad.
Kweenie, Clara ging er toch op een zelfde manier tussenuit? Die heeft ook geen spinoff gehad.
Dat was Class. Ging over de school waar Clara werkte.NMe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:45:
Want Bill is zo goed ontvangen.
Maar ze had zelf alleen een gastrol en het is na 1 dramatische serie al gecanceld.
Ik las juist dat 't niet zo dramatisch was en zelfs semi-positieve reviews kreeg, maar dat er niet veel mensen naar gekeken hebben.RocketKoen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:22:
[...]
Maar ze had zelf alleen een gastrol en het is na 1 dramatische serie al gecanceld.
Ik bedoelde meer dat de bedenker en schrijver zelf vond dat de serie beter gecanceld kon worden. Nog voordat het daadwerkelijk gecanceld werd...NMe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:24:
[...]
Ik las juist dat 't niet zo dramatisch was en zelfs semi-positieve reviews kreeg, maar dat er niet veel mensen naar gekeken hebben.Ik ben verder ook niet echt geïnteresseerd in spinoffs van een serie die zelf al aardig achteruit aan het gaan is.
Clara zat daar niet in maar Capaldi kwam in aflevering 1 even kijken.RocketKoen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:22:
[...]
Dat was Class. Ging over de school waar Clara werkte.
Was uiteindelijk wel redelijk maar heel erg op tieners gericht en de eerste 4 eps waren een beetje doorploegen voordat het grote verhaal een beetje los kwam.
Dit seizoen vond ik verder bijzonder matig. Over Bill is al genoeg gezegd, daar lag het zeker niet eens grotendeels aan maar wel aan de zeer vlakke en matige verhaallijnen. Het hele Missy, vault, master stuk was op zich best interessant maar zo slecht uitgewerkt als grote bijzaak en uiteindelijk snel afgeraffeld. Die 3 afleveringen monniken van het fake news vond ik het dieptepunt. Laatste twee slotafleveringen waren met de cybermen en de tijdslagen van dat ship nog best aardig bedacht, maar ook hier de uitwerking te matig.
Het tranendal liefde op het eerste gezicht van Bill dat we Heather nog zouden zien was voorspelbaar. Wel leuk gedaan via die traan teruggevonden en Bill laat er nu ook achter op de doctor dus die vinden elkaar wel weer terug in de kerstspecial.
....
[ Voor 96% gewijzigd door Thombias op 05-07-2017 20:32 ]
Zolang er niets officieel is, blijft het speculeren. Het ligt er ook weer te dik bovenop en is een herhaling van Master/Missy, weinig origineel.
Zondag maakt de bbc bekend wie de nieuwe doctor wordt.
Kunnen ze niet meteen bekend maken wie die bill en die kale vervangen?
Even snelle reboot met hele nieuwe set voor de series.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dont mess with Nardole, dat is het enigste positieve op dit moment aan de hele serie.
Dit is een account.
Dat wordt ff wennen, een vrouwelijke Doctor... Jodie Whittaker

[ Voor 57% gewijzigd door Wildfire op 16-07-2017 17:46 ]
Het is bekend.
Jodie Whittaker.
(wildfire was me voor)
Ik ga het in de kerstaflevering wel zien of ik door ga ja of nee.
Jodie Whittaker.
(wildfire was me voor)
Ik ga het in de kerstaflevering wel zien of ik door ga ja of nee.
Nou, BBC, damn you, damn you all to hell!
Even serieus: gewoon een kans geven. Ik ben er niet tegen
Even serieus: gewoon een kans geven. Ik ben er niet tegen
Zat zij ook in de pool, of is zij helemaal onverwacht? 
Ik ga het wel zien. Ik ken haar niet, misschien speelt ze wel een heel leuke Dr.
Ik ga het wel zien. Ik ken haar niet, misschien speelt ze wel een heel leuke Dr.
Ik ben er ook niet tegen hoor, daarnaast ben ik blijkbaar sowieso een stuk minder kritisch want een hoop mensen klagen op de laatste paar seizoenen van Doctor Who maar ik vind het nog steeds allemaal fantastisch 
Het zal wel fors wennen worden, eerst moesten we elke keer wennen maar was het nog steeds een man, nu ook nog de switch naar een vrouw. Ik hoop wel dat ze de typische Doctor humor weten vast te houden. En natuurlijk Nardole niet vergeten!!
Het zal wel fors wennen worden, eerst moesten we elke keer wennen maar was het nog steeds een man, nu ook nog de switch naar een vrouw. Ik hoop wel dat ze de typische Doctor humor weten vast te houden. En natuurlijk Nardole niet vergeten!!
[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 16-07-2017 17:52 ]
Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen. The Doctor had voor mij echt geen vrouw hoeven zijn, maar ik denk dat er slechtere keuzes zijn. Deze dame deed het uitstekend in Broadchurch. Ik laat me verrassen.
Nomen nescio
Ik heb het wel met haar te doen, de eerste vrouwelijke Doctor. Als ze het verziekt heeft ze het voor alle vrouwen ter wereld verziekt
Een Jane Bond zie ik niet voor me, een vrouwelijke Doctor Who - waarom niet? Ben erg benieuwd!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Eerste mooie reactie zag ik alweer:
"De opname kosten gaan wel flink naar beneden, alle opnames in de keuken"
"De opname kosten gaan wel flink naar beneden, alle opnames in de keuken"

Niet echt onverwacht, een vrouwelijke Doctor. Het zal inderdaad wel even wennen zijn, maar dat hoort bij elke nieuwe Doctor. Ik ga in ieder geval weer kijken het aankomende seizoen.
Ken haar eigenlijk alleen van Broadchurch, wel sterke rol.
Ach ja, we gaan het zien.
Vast een mannelijke companion nu.
Twitter staat al vol met snowflakes die vinden dat Dr Who een man MOET zijn 
Een moslim travestiet in een burka en een rolstoelsambalbaj schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:50:
[ Voor 56% gewijzigd door gambieter op 16-07-2017 18:53 ]
Ik ontwijk vanaf nu elke vorm van fandom
Beide partijen bieden weinig positiefs
Neemt niet weg dat ik maybe de laatste afleveringen van het huidige seizoen oversla en direct bij haar aanhaak
Beide partijen bieden weinig positiefs
Neemt niet weg dat ik maybe de laatste afleveringen van het huidige seizoen oversla en direct bij haar aanhaak
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
http://www.imdb.com/name/nm2092886/sambalbaj schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:50:
Ken haar eigenlijk alleen van Broadchurch, wel sterke rol.
Aardige staat van dienst hoor
Haha zoveel kritiek op een vrouwelijke doctor op the interwebz, het zegt wel wat, wat precies daar ben ik nog niet over uit
BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG
The Doctor MOET Chris Eccleston Zijn! Schandalig dat er ooit iemand zo jong als Matt Smith of zo oud als William Hartnell is gecast!gambieter schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:51:
Twitter staat al vol met snowflakes die vinden dat Dr Who een man MOET zijn
We gaan het wel zien. Hopelijk gaat het niet, zoals de afgelopen paar afleveringen, te veel 'een ding' zijn voor de schrijvers.