Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Nou, omdat er een hij/zij rolletje in zit?
Erg overtrokken reactie, imho.

Prima aflevering, een ruime 7 krijgt'ie van me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

franssie

Save the albatross

Sowieso als je Doctor Who of Star Trek kijk en je ergert aan dit soort dingen, dan snap je het genre niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat noem ik met uitgestoken tenen tacklen en dan klagen dat de tenen pijn doen.

Het kan nog erger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-QXAazuzpaRrlWuuFeahvvuuQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j4tsUU5iONquT2jj3rRwyT7g.jpg?f=user_large

Dit ondanks dat mensen hem uitleggen dat a) niet alle rolstoelgebruikers verlamd zijn en b) de actrice in het echt ook in een rolstoel zit.

Die rolstoel was goed vet met de wapens!

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 26-11-2023 22:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Rolstoel wat inderdaad wel vet met die wapens. Waar ik tijdens de aflevering aan moest denken, in NL zien we weinig mensen in rolstoelen waar ik ze ik de UK veel zag op management functies (Ik werk in de finance wereld)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:26:
Dat noem ik met uitgestoken tenen tacklen en dan klagen dat de tenen pijn doen.

Het kan nog erger:
[Afbeelding]

Dit ondanks dat mensen hem uitleggen dat a) niet alle rolstoelgebruikers verlamd zijn en b) de actrice in het echt ook in een rolstoel zit.

Die rolstoel was goed vet met de wapens!
Dat vind ik dan wel weer leuk aan RTD. Naast "jaja, het ligt er dik bovenop" is het ook "maar we maken er wel iets f**king cools van" of "het integreert leuk met de rest".

Net zoals The Doctor en The Meep. Woordgrapje. Was wel leuk gevonden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het enige wat ik wel jammer vond aan deze aflevering is dat Doc zo overdreven deed over hoe Donna zijn beste partner zou zijn geweest.

Ik begrijp dat ze dit niet hadden kunnen doen met OG Rose (volgens mij acteert Billie Piper nog steeds?) ipv Donna, maar laatstgenoemde heeft nooit op die manier een plek gehad in de serie en het "voelde" niet alsof het gepast was.

spoiler:
Voor Wilf maak ik natuurlijk een uitzondering. RIP ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36
Het enige wat mij stoorde was "a man wouldn't understand", waar ze voordien nog zeggend at the doctor ook niet man/vrouw is.

Verder erg vermakkelijk met veel subtiele hints naar de Donna periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond hem beetje simpel, met rare logica op z'n tijd. Die shootouts waar werkelijk niemand wordt geraakt (behalve later 3 'soldiers'), je ziet continue dat jochie uit het raam kijken, de rest van de straat.. .niemand (maar bij die spaceship weer tientallen mensen) en eerlijk... ben nooit fan geweest van Donna, zeker hoe dik alles erop moet liggen hoe 'geweldig' ze was (nee, dat was Rose). Hele binair/non-binair.. andere discussie. Beetje jammer dat het stukje met 'a man wouldnt understand', maar ergens wel in lijn van verwachtingen, maar de ultieme facepalm is toch wel in de Tardis.. nog even die 'nee.. dan ga ik er koffie over gooien'.. et voila.

Maargoed, het was Tennant, die compenseert behoorlijk veel (leuke nieuwe gadgets met de screwdriver).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gokje: dat jochie (vriend van Rose, toch?) komt nog terug in een van de volgende specials. Anders is die focus op hem inderdaad wat apart... of er is een verhaallijntje gesneuveld in de edit.

Ik vond de verwijzingen naar Wilf een beetje apart, die verhaallijn is voor mijn gevoel nog niet af. Ik hoop dat we daar ook nog iets meer van gaan zien. Hij had er eigenlijk in moeten zitten, aangezien hij nog wel bij de eerste readthrough was...

Verder heb ik me erg vermaakt zaterdag. Zin in de volgende!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Fijne aflevering, van genoten. Hoop dat de seizoenen met Jodie ook nog naar disney komen. Kan ze nergens (legaal) zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik was de laatste tijd een beetje afgehaakt van Doctor Who maar deze toch gekeken... En het was weer een typische Doctor Who aflevering. :D En daarmee is eigenlijk alles wel gezegd. Lekker culty knullig zeg maar en dat is prima want dat is Doctor Who.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:47
Stiekem toch weer ouderwets genoten van Tennant en Davies die terug zijn, de sfeer, de stijl, de humor, het plot alles voelt erg vertrouwd. De invloed van Disney is gelukkig beperkt, hier en daar zullen ze iets aangepast hebben maar het is duidelijk dezelfde crew/producenten als de Eccleston/Tennant jaren. Het is ook te merken dat het budget flink omhoog is gegaan nu Disney een duit in het zakje doet.

Lekker inclusief ook weer, die opmerking over mannen viel wat vreemd maar was duidelijk als een grap bedoeld, misschien wel juist als bait voor hen die dat niet trekken.

Jammer dat we Wilf niet hebben gezien, heb het idee dat er al wel scenes met hem geschoten waren maar vermoedelijk nog niet allemaal. Denk dat hij in de 2e of 3e special wel voor komt, maar dat ze in deze 1e een oplossing in de vorm van "ow hij is ergens anders" moesten kiezen.

En verder, tja Rose is naar mijn idee echt weg, over-en-uit. Was geen fan van Donna, maar volgens mij lag ze bij veel Britse kijkers wel goed. En verder is het een typische manier van Davies om van een "afgerond verhaal" toch nog een rafelrandje los te peuteren om daar weer een verhaal/special van te maken, net als bij de 50th over de Time War. Dat waardeer ik ook zo erg aan zijn schrijfwerk voor de serie; het voelt minder samengeraapt en wekt de indruk dat Davies deze plotlijnen "altijd al in z'n achterhoofd had" wat vaak dus niet eens zo bleek te zijn.

En dat jochie dat 2x in het raam verscheen viel mij ook op, ik zie maar 2 opties; die komt terug in de latere eps of nieuwe seizoen, of hij heeft een suffe prijsvraag gewonnen en de prijs was een cameo :')

De Doctor is in een nieuw jasje gestoken, de Tardis heeft een likje verf gehad, Screwdriver heeft een leuke update gehad.... De serie kan er zo weer 10 jaar tegenaan.

Zin in de laatste 2 specials, en daarna een Christmasspecial met de 15e doctor? Eens kijken of dit voor mij de ultieme afsluiter gaat zijn (was een beetje uitgekeken op de serie na Capaldi en Foster), of dat het me enthousiast genoeg maakt om te blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:38
@davidov

Er staat geen Christmas special gepland.
Het was Destination: Skaro en daarna de 3 specials en dan wachten tot eind volgend jaar :(

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
DaRk PoIsOn schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:14:
@davidov

Er staat geen Christmas special gepland.
Het was Destination: Skaro en daarna de 3 specials en dan wachten tot eind volgend jaar :(
Dat dacht ik ook, zo werd het vorig jaar ook aangekondigd (3 specials, daarna in 2024 nieuw seizoen).
2 en 9 december zijn de 2e en 3e special.

Maar ik kwam eerder vandaag toch echt ergens tegen dat er wél weer een kerst special komt.
En volgens Wiki: A Christmas special will air in December 2023, followed by the eight-episode fourteenth series in 2024. (Bron: Davies, Russell T (December 2022). "Letter from the Showrunner". Doctor Who Magazine. No. 585. p. 7.)

Zonder Tennant als ik het goed begrijp, maar ik klaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@davidov

Je hebt gelijk: 25 december "The Church On Ruby Road" met de 15de doctor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Inderdaad: in special 3 komt de regeneratie naar Ncuti Gatwa (15e doctor). Op 1e kerstdag krijgt hij z'n eerste volledige aflevering, in het voorjaar 2024 een volledig seizoen van als ik het me goed herinner 8 afleveringen.

Ondertussen is Ncuti's tweede seizoen ook al in productie voor uitzending in 2025 (opnames beginnen bijna of zijn zelfs al begonnen).

De muziek (thema's van de companion Ruby Sunday en 15e doctor) zijn ook al een keer in première gegaan in een concert een paar maanden geleden. Dat kun je nog terugluisteren op BBC Sounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:59
Ik vind de manier waarop ze die hele metacrisis afdoen als een soort van milde irritatie ontzettend afbreuk plegen aan de boog van deze karakters en de conclusie van hun verhaal.

spoiler:
Donna en Rose zeggen iets sexistisch tegen de Dokter in de regionen van "je bent een vent dus je snapt het niet" en vervolgens wensen ze het probleem gewoon weg.
Je kan door tijd en dimensies vliegen en dit is waar je mee op de proppen komt als oplossing voor dit ogenschijnlijk onmogelijke probleem...

Verder voelde de episode niet echt als een anniversary, maar misschien hebben ze me met de 50th te veel verwend... en we gaan er nog twee krijgen dus misschien is wat geduld op zijn plaats. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 28-11-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:02:
Ik vind de manier waarop ze die hele metacrisis afdoen als een soort van milde irritatie ontzettend afbreuk plegen aan de boog van deze karakters en de conclusie van hun verhaal.

spoiler:
Donna en Rose zeggen iets sexistisch tegen de Dokter in de regionen van "je bent een vent dus je snapt het niet" en vervolgens wensen ze het probleem gewoon weg.
Je kan door tijd en dimensies vliegen en dit is waar je mee op de proppen komt...

Verder voelde de episode niet echt als een anniversary, maar misschien hebben ze me met de 50th te veel verwend... en we gaan er nog twee krijgen dus misschien is wat geduld op zijn plaats. ;)
Dit zijn nu precies de reacties waar ze op hoopte, volgens mij; om zo de gevoelige medemens te prikkelen in de trend van woke door de hededaagse naïve doorsnee burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Thombias schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:32:
[...]

Dit zijn nu precies de reacties waar ze op hoopte, volgens mij; om zo de gevoelige medemens te prikkelen in de trend van woke door de hededaagse naïve doorsnee burger.
Ik vond het vooral gewoon ontzettend lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
Polderviking schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:02:

spoiler:
Je kan door tijd en dimensies vliegen en dit is waar je mee op de proppen komt als oplossing voor dit ogenschijnlijk onmogelijke probleem...
Ik zag de clip van dat stukje ergens langskomen en het was één van de meest cringy dingen die ik in lange tijd heb gezien. Ik ben blij dat ik de serie niet meer actief volg (afgehaakt tijdens Capaldi's run).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Polderviking schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:39:
[...]

Ik vond het vooral gewoon ontzettend lui.
Ja, er werd niet veel mee gedaan verder. Maar opzich vindt ik dat niet heel erg want het had mogelijk tijd gekost voor de rest van het verhaal.

Ik vond dat teruggeven van de timelord-krachten door Donna en Rose ook een beetje bléh.
Dat had wat mij betreft ook wat gecompliceerder kunnen gaan. (Bijv. de Tardis neemt het op een of andere manier terug.).
Maar goed, het is natuurlijk in beginsel natuurlijk een kinderserie die wat uit de klauwen is gegroeid. :)

De samenspel tussen twee komieken David en Catherine is weer geweldig, vind ik.
Ik was geen fan van vooral de companions van de vorige seizoenen met Jodie. Veel te zoetsappig.

Verder heb ik geen goed voorgevoel met de volgende Doctor (Ncuti).
Ik ben vooral bang dat ze te veel gaan hangen/de nadruk leggen naar een bepaalde kant.
En dat het dan in een soort carnaval sfeer beland.

[ Voor 23% gewijzigd door Thombias op 28-11-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
Thombias schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:51:
[...]

Maar goed, het is natuurlijk in beginsel natuurlijk een kinderserie die wat uit de klauwen is gegroeid. :)
Dit vind ik altijd een beetje een cop-out, want Davies is ondanks dat het een omhooggevallen kinderseries is echt wel (veel) beter geweest. Episodes zoals Gridlock dat heeft echt wel veel voor volwassenen.
Ook wat betreft integratie van "woke" onderwerpen is het in het verleden veel organischer geweest. (Jack Harkness bijvoorbeeld)
En Sarah Jane Adventrures was echt nog wel een verdieping dieper in het kinderlandschap dan DW.

Ncuti sta ik super neutraal tegenover. Ken zijn werk niet, maar op basis van interviews lijkt me een vrij flamboyant figuur die die rol best eens goed zou kunnen passen. Maar je zorgen over de toekomst lijken me niet onterecht als deze schrijfkoers doorzet.
Ik ben niet zo gevoelig voor behandeling van "inclusieve" onderwerpen binnen entertainment maar ik moet niet het idee hebben dat me een les gelezen wordt want dan ga ik andere dingen doen met mijn tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Polderviking op 28-11-2023 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Thombias schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:51:
[...]

Ja, er werd niet veel mee gedaan verder. Maar opzich vindt ik dat niet heel erg want het had mogelijk tijd gekost voor de rest van het verhaal.

Ik vond dat teruggeven van de timelord-krachten door Donna en Rose ook een beetje bléh.
Dat had wat mij betreft ook wat gecompliceerder kunnen gaan. (Bijv. de Tardis neemt het op een of andere manier terug.).
Het gaat wel om een stuk uit het verhaal van ondertussen bijna 14 jaar geleden.

Er zijn ondertussen hele groepen kijkers voor wie dit juist de eerste kennismaking is met Tennant als doctor en er enkel een 'hij was het dus eerder al en blijkbaar was die Donna een companion' de enige verwijzing is.

Je moet er uiteraard wat mee maar voor de oude kijkers zal het nooit diep genoeg zijn en voor de nieuwere kijkers moet het ook weer niet te langdradig over iets uit het verleden zijn. Ik vond dat ze het uiteindelijk nog best aardig hadden opgelost.

Dit was eindelijk een aflevering die weer eens lekker wegkeek. Prima mee vermaakt. Bij de vorige adhd doctor had ik daar toch vaak veel moeite mee.

Destination: Skaro is wel handig om eerst even te kijken en de CBeebies bedtime story is ook wel aardig.

Bij the Meep moest ik eigenlijk een beetje aan Alf denken.
Die nieuwe inrichting van de TARDIS is nog wel heel erg steriel, wel heel anders dan die Freggelgrot hiervoor.
Ruth Madeley mag vaker terugkeren, prima aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@sambalbaj
Freggelgrot
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
sambalbaj schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:21:
[...]

Het gaat wel om een stuk uit het verhaal van ondertussen bijna 14 jaar geleden.

Er zijn ondertussen hele groepen kijkers voor wie dit juist de eerste kennismaking is met Tennant als doctor en er enkel een 'hij was het dus eerder al en blijkbaar was die Donna een companion' de enige verwijzing is.

Je moet er uiteraard wat mee maar voor de oude kijkers zal het nooit diep genoeg zijn en voor de nieuwere kijkers moet het ook weer niet te langdradig over iets uit het verleden zijn. Ik vond dat ze het uiteindelijk nog best aardig hadden opgelost.
Ben het niet persé oneens met wat je hier zegt, maar als ze verwachting van oude kijkers niet kunnen of willen waarmaken of zich vooral op nieuwe kijkers wilden focussen hadden ze Tennant's Dokter gewoon moeten laten waar hij was en wachten met nieuwe afleveringen tot Ncuti kon aantreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
Het was een geinige special, mis een beetje de manische kant van de 10th.
Wat eigenlijks alleen op het einde wat los kwam.

Hopelijk de volgende 2 afleveringen wel meer die kant op.
En het voelt allemaal wel net iets te mellow op enkele uitzonderingen na.

Weet nog steeds niet wie mijn favoriete Doctor is, moet het meest denken aan Tennant en Smith. Tennant heeft altijd aanstekelijke energie, en Smith is ondanks jonge acteur toen der tijd, kon hij net een bedachtzame opa zijn. Capaldi is ook top maar raakte moeilijk ge-investeerd in. En Eccleston bracht het terug.
En bij Jodie gewoon interesse kwijt geraakt, dus het hakt er gewoon in als je op een gegeven moment de zoveelste keer weer in een nieuwe Doctor moet leren kennen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik ben denk ik een van de weinige die de energie van Jodie echt kon waarderen, maar haar medereizigers haalden dat zo omlaag dat ik ook niet alle afleveringen gezien heb. Ik hoop echt dat ze de oudere ook op Disney+ gaan zetten, staan nu dacht ik wel op Primevideo in de US, maar NL ondertiteling scheelt wel bij mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Volgens mij zijn de judoon toch ook non binairy?
Niemand die zich daar druk over maakte. Als alien kan het blijkbaar wel.... En de Ood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 00:24:
Volgens mij zijn de judoon toch ook non binairy?
Niemand die zich daar druk over maakte. Als alien kan het blijkbaar wel.... En de Ood?
De Dokter zelf is ook non-binair op zijn eigen manier.
Maar door te doen alsof het daar om gaat vind ik ook wel dat je een loopje neemt met de realiteit.

Het zal veruit de meeste mensen (afgezien van wat oprechte foben) gaan om hoe je dat in een verhaal verwerkt.
Dat kan je organisch doen, en dat kan je preachy doen.
En deze aflevering schuurt toch vrij duidelijk tegen het laatstgenoemde aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
Valt ergens ook wel weer mee toch? Het achterliggende thema van in elk geval deze special leek te gaan om identiteit; wie ben je, waarom, en wat denken anderen.

Doctor wil weten waarom hij weer een oud gezicht heeft, wat dat betekend, wie is hij NU echt, en waar gaat dit heen?
Donna is erachter dat ze niet helemaal zichzelf is, maar weet niet wat er mist.
Haar dochter weet ook niet precies wie ze is, heeft herinneringen/kennis die ze niet hoort te hebben.

The Meep was ooit een schattig wezen maar nu een monster, samen met de Wrarth een mooi schoolvoorbeeldje "never judge a book by it's cover"; hoe je eruit ziet zegt niks over wie je bent.

En ze strooien nog met allerlei kleine knipoogjes; people change -> Doctor die opeens heel gemakkelijk zegt "I love ..." (remember hoe moeilijk dat was met Rose?), Donna die destijds vastliep met het woord Binary -> nu een woordspeling met non-binary (in 2010 was dit nog niet zo'n issue?), grapje over pronouns he/she/they? Nee -> "The" net zoals The Doctor.

En betreffende het "makkelijke" of "luie" einde/oplissing; dat is toch zo Doctor Who eigen? Zo gaat het zo vaak; hele aflevering de indruk wekken dat iets onoplosbaar is, dat alles hopeloos is, ze muurvast zitten en er echt geen uitweg is... om dan uit het niet opeens wat knopjes in te drukken iets met "polariteit omdraaien en de input flux verhogen <vul random onzin in hier> en voila, saved the day.
In dat soort eps gaat het gewoon meer om de weg naar de eindbestemming dan om de eindbestemming zelf.

Denk overigens ook dat het thema niet geheel toevallig goed aansluit bij het aanboren van een nieuw publiek; als je het vergelijkt met de 50th special, dan was die veel meer voor de huidige fans geschreven. In deze ep word alles opnieuw geïntroduceerd; Doctor heeft 2 harten, hoe werkt de Sonic Screwdriver, dat hij kan hergenereren etc. Voor de bestaande kijker is dat allemaal niet zo enerverend als een vliegende start.

[ Voor 12% gewijzigd door davidov op 29-11-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Polderviking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:53:
De Dokter zelf is ook non-binair op zijn eigen manier.
Maar door te doen alsof het daar om gaat vind ik ook wel dat je een loopje neemt met de realiteit.

Het zal veruit de meeste mensen (afgezien van wat oprechte foben) gaan om hoe je dat in een verhaal verwerkt.
Dat kan je organisch doen, en dat kan je preachy doen.
En deze aflevering schuurt toch vrij duidelijk tegen het laatstgenoemde aan.
Je kunt er ook erg overgevoelig voor zijn. Het probleem bij de meeste klagers ligt bij henzelf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
gambieter schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:51:
[...]

Je kunt er ook erg overgevoelig voor zijn. Het probleem bij de meeste klagers ligt bij henzelf.
Dat kan. Op basis van wat beweer je dat dit zo is?
Met een RT audience score van veertig procent heb je het over meer dan een enkeling die zich er aan stoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:17
De Critical Drinker doet er ook nog zijn zegje over. Ik kan me hier wel grotendeels in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
davidov schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:37:
Valt ergens ook wel weer mee toch? Het achterliggende thema van in elk geval deze special leek te gaan om identiteit; wie ben je, waarom, en wat denken anderen.

Doctor wil weten waarom hij weer een oud gezicht heeft, wat dat betekend, wie is hij NU echt, en waar gaat dit heen?
Donna is erachter dat ze niet helemaal zichzelf is, maar weet niet wat er mist.
Haar dochter weet ook niet precies wie ze is, heeft herinneringen/kennis die ze niet hoort te hebben.

The Meep was ooit een schattig wezen maar nu een monster, samen met de Wrarth een mooi schoolvoorbeeldje "never judge a book by it's cover"; hoe je eruit ziet zegt niks over wie je bent.

En ze strooien nog met allerlei kleine knipoogjes; people change -> Doctor die opeens heel gemakkelijk zegt "I love ..." (remember hoe moeilijk dat was met Rose?), Donna die destijds vastliep met het woord Binary -> nu een woordspeling met non-binary (in 2010 was dit nog niet zo'n issue?), grapje over pronouns he/she/they? Nee -> "The" net zoals The Doctor.

En betreffende het "makkelijke" of "luie" einde/oplissing; dat is toch zo Doctor Who eigen? Zo gaat het zo vaak; hele aflevering de indruk wekken dat iets onoplosbaar is, dat alles hopeloos is, ze muurvast zitten en er echt geen uitweg is... om dan uit het niet opeens wat knopjes in te drukken iets met "polariteit omdraaien en de input flux verhogen <vul random onzin in hier> en voila, saved the day.
In dat soort eps gaat het gewoon meer om de weg naar de eindbestemming dan om de eindbestemming zelf.

Denk overigens ook dat het thema niet geheel toevallig goed aansluit bij het aanboren van een nieuw publiek; als je het vergelijkt met de 50th special, dan was die veel meer voor de huidige fans geschreven. In deze ep word alles opnieuw geïntroduceerd; Doctor heeft 2 harten, hoe werkt de Sonic Screwdriver, dat hij kan hergenereren etc. Voor de bestaande kijker is dat allemaal niet zo enerverend als een vliegende start.
Natuurlijk wordt er vaker slechts een polarisatie omgedraaid maar de conclusie van dit verhaal is expliciet dat de dokter het niet snapt omdat het een vent is.
Dat registreert i.i.g. bij mij inderdaad een aardige uitslag op de preachy-o-meter. :)

En die conclusie leeft niet in een vacuum maar in de context van de rest van aflevering, Davies geef in interviews ook al toe dat hij nu op die manier issues wil aankaarten die hij belangrijk vind.
Die retcon van Davros naar een standaard SS-er, om associaties met rolstoelgebruikers is ook zoiets.
Dat staat hem natuurlijk uiteindelijk allemaal helemaal vrij maar daar zit gewoon niet iedereen op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Polderviking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:01:
[...]

Dat kan. Op basis van wat beweer je dat dit zo is?
Met een RT audience score van veertig procent heb je het over meer dan een enkeling die zich er aan stoort.
Ik denk dat het een goed voorbeeld is van het fenomeen dat een kleine groep zich ergens hard voor maakt (LHBTQI), dit door een andere kleine groep gezien en opgepakt wordt (programmamakers), en waar de helft van het publiek niet op zit te wachten. Het had van mij ook niet gehoeven, ligt er veel te dik op (vergelijk inderdaad eens met hoe Cpt Jack Harkness gebracht wordt, dat was veel natuurlijker). Maar ik maak me er persoonlijk verder niet druk om, er zijn belangrijkere dingen in de wereld.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Polderviking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:42:
[...]

de conclusie van dit verhaal is expliciet dat de dokter het niet snapt omdat het een vent is.
Daar kan ik me totaal niet in vinden, ik zou eerder zeggen dat de conclusie was dat iedereen anders is en lekker zichzelf moet zijn.
Je maakt het groter dan het is, die verwijzing naar dat hij een vent is "en daarom niks kan loslaten" is gewoon een grapje/een knipoog/plaagstootje. Het kan verwijzen naar specifiek de 10th doctor (Tennant) die ook al moeite had om Wilf of z'n eigen leven los te laten (I CAN DO SO MUCH MORE! :'( ), wat ook ditmaal weer terugkwam bij het loslaten van Donna. Hell, je kan het zelfs als knipoog zien naar Frozen/Let it go waar vooral meisjes dol op zijn.

De partner van Donna die niet jaloers is dat ze met Tennant een avontuurtje gaat beleven (en dan Tennants verbaasde/beledigde blik) is ook zo'n plaagstootje.
En die conclusie leeft niet in een vacuum maar in de context van de rest van aflevering, Davies geef in interviews ook al toe dat hij nu op die manier issues wil aankaarten die hij belangrijk vind.
Die retcon van Davros naar een standaard SS-er, om associaties met rolstoelgebruikers is ook zoiets.
Dat staat hem natuurlijk uiteindelijk allemaal helemaal vrij maar daar zit gewoon niet iedereen op te wachten.
Retcon? Ik ben niet goed genoeg bekend met de serie van voor 2005, maar zagen we niet gewoon Davros aan het begin van de Daleks dus nog ver voordat hij zelf in een "rolstoel/Dalek" veranderd? We zagen hem immers zonder allemaal afwijkingen en aanpassingen, een soort mini-prequel dat ergens tussen alle verhaallijnen valt. Vind het nogal hard van stapel lopen om dat direct te zien als een retcon "om roelstoelgebruikers maar niet te kwetsen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bra-Jo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:56:
Ik denk dat het een goed voorbeeld is van het fenomeen dat een kleine groep zich ergens hard voor maakt (LHBTQI), dit door een andere kleine groep gezien en opgepakt wordt (programmamakers), en waar de helft van het publiek niet op zit te wachten. Het had van mij ook niet gehoeven, ligt er veel te dik op (vergelijk inderdaad eens met hoe Cpt Jack Harkness gebracht wordt, dat was veel natuurlijker). Maar ik maak me er persoonlijk verder niet druk om, er zijn belangrijkere dingen in de wereld.
Nope. Het is een kleine maar vocaal zeurende groep die moeite heeft met verandering. De schrijvers hebben veel meer de pols aan de veranderende tijden.

Gewoon het aluhoedje afzetten en niet denken dat het een samenzwering is om het mensen door de strot te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
davidov schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:02:
[...]

Daar kan ik me totaal niet in vinden, ik zou eerder zeggen dat de conclusie was dat iedereen anders is en lekker zichzelf moet zijn.
Je maakt het groter dan het is, die verwijzing naar dat hij een vent is "en daarom niks kan loslaten" is gewoon een grapje/een knipoog/plaagstootje. Het kan verwijzen naar specifiek de 10th doctor (Tennant) die ook al moeite had om Wilf of z'n eigen leven los te laten (I CAN DO SO MUCH MORE! :'( ), wat ook ditmaal weer terugkwam bij het loslaten van Donna. Hell, je kan het zelfs als knipoog zien naar Frozen/Let it go waar vooral meisjes dol op zijn.

De partner van Donna die niet jaloers is dat ze met Tennant een avontuurtje gaat beleven (en dan Tennants verbaasde/beledigde blik) is ook zo'n plaagstootje.
Wat voor signalen had ik moeten oppakken dan omdat allemaal als plaagstootjes te zien?
Je zegt dat ik er te veel achter zoek terwijl jij er juist een heel verhaal omheen verzint en ik alleen maar dialoog registreer. :)
[...]

Retcon? Ik ben niet goed genoeg bekend met de serie van voor 2005, maar zagen we niet gewoon Davros aan het begin van de Daleks dus nog ver voordat hij zelf in een "rolstoel/Dalek" veranderd? We zagen hem immers zonder allemaal afwijkingen en aanpassingen, een soort mini-prequel dat ergens tussen alle verhaallijnen valt. Vind het nogal hard van stapel lopen om dat direct te zien als een retcon "om roelstoelgebruikers maar niet te kwetsen".
Nee, dit is gewoon de nieuwe Davros.
Heeft Davies expliciet toegelicht, ik verzin dat rolstoel stuk niet zelf. :)
Dit is dus ook (i.i.g. ter dele) waarom mensen de neiging zullen hebben het activistische karakter van elementen in die aflevering serieus te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Polderviking op 29-11-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

gambieter schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:12:
[...]

Nope. Het is een kleine maar vocaal zeurende groep die moeite heeft met verandering. De schrijvers hebben veel meer de pols aan de veranderende tijden.

Gewoon het aluhoedje afzetten en niet denken dat het een samenzwering is om het mensen door de strot te duwen.
Daar ben ik het niet mee eens. :) Ik heb geen alu-hoedje, en ik zie het ook zeker niet als samenzwering. Voorbeeld (waarvan ik weet dat het niet veel zegt over de rest van de wereld): ik ken in mijn omgeving één homosexuele jongen en één jongen die ooit een meid was. Daar is niet mee gezegd dat er niet meer zijn in mijn omgeving, maar het is imo toch echt een (grote) minderheid die steeds meer gehoord wordt. Dat lijkt me terecht, maar of de hoeveelheid berichtgeving een reële afspiegeling van de samenleving is, dat laat ik in het midden. Ik heb totaal geen moeite met wie dan ook uit de LHBTQI-hoek (althans, niet om geaardheid; om gedrag op andere vlakken is een andere discussie :X ). Maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel hebben; zie het heel gechargeerd als één individu die het verpest voor de rest.

Verder laat ik de discussie graag rusten. Ik ben vooral benieuwd waar de volgende twee afleveringen met Tennant naartoe gaan, en nog meer naar wat Ncuti Gatwa er daarna van gaat maken. Op basis van Sex Education vrees ik dat mensen die moeite hebben met LHBTQI-sentimenten het nog wel eens moeilijk zouden kunnen gaan krijgen... ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Polderviking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:21:

Wat voor signalen had ik moeten oppakken dan omdat allemaal als plaagstootjes te zien?
Je zegt dat ik er te veel achter zoek terwijl jij er juist een heel verhaal omheen verzint en ik alleen maar dialoog registreer. :)
Goed punt wel. Naar mijn idee omdat het een anniversary special is en er een doctor "terug komt", dan maken ze snel veel kleine verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen. Dat Tennant praktisch dezelfde breakdown heeft als aan het einde van z'n eigen eerste run lijkt me geen toeval, maar opzettelijk gedaan. De nadruk ook dat hij Wilf zo erg mocht etc.

Doet me denken aan Smith en Tennant die in de 50th special elkaars Screw Drivers gingen vergelijken waarna Tennant zei "overcompensating for something?". Ook zo'n plaagstootje omdat z'n screwdriver groter is, maar je kan er ook iets "woke" van maken "Tennant vind Smith een ordinaire opschepper" ofzo.
Nee, dit is gewoon de nieuwe Davros.
Heeft Davies expliciet toegelicht, ik verzin dat rolstoel stuk niet zelf. :)
Dit is dus ook (i.i.g. ter dele) waarom mensen de neiging zullen hebben het activistische karakter van elementen in die aflevering serieus te nemen.
Fair enough, Davies geeft idd aan dat dit is hoe we Davros voortaan zullen zien. Maar dan nóg; door zover terug id tijd te gaan scheppen ze de mogelijkheid dat Davros misschien een andere toekomst zal doorlopen dan hij eerder heeft gedaan. Wie weet komt Davros door dat korte bezoekje al op een andere tijdlijn terecht. Is nogsteeds soort van een retcon; gebeurtenissen die eerder zijn gebeurd zullen ditmaal anders verlopen, maar wel op een manier die in theorie past bij het universum van Doctor Who. Alhoewel; iets met fixed points in time, ach in dat opzicht heeft de serie zich al 100x vastgeschreven in een hoekje :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Bra-Jo schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:28:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. :) Ik heb geen alu-hoedje, en ik zie het ook zeker niet als samenzwering. Voorbeeld (waarvan ik weet dat het niet veel zegt over de rest van de wereld): ik ken in mijn omgeving één homosexuele jongen en één jongen die ooit een meid was. Daar is niet mee gezegd dat er niet meer zijn in mijn omgeving, maar het is imo toch echt een (grote) minderheid die steeds meer gehoord wordt. Dat lijkt me terecht, maar of de hoeveelheid berichtgeving een reële afspiegeling van de samenleving is, dat laat ik in het midden. Ik heb totaal geen moeite met wie dan ook uit de LHBTQI-hoek (althans, niet om geaardheid; om gedrag op andere vlakken is een andere discussie :X ). Maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dat wel hebben; zie het heel gechargeerd als één individu die het verpest voor de rest.

Verder laat ik de discussie graag rusten. Ik ben vooral benieuwd waar de volgende twee afleveringen met Tennant naartoe gaan, en nog meer naar wat Ncuti Gatwa er daarna van gaat maken. Op basis van Sex Education vrees ik dat mensen die moeite hebben met LHBTQI-sentimenten het nog wel eens moeilijk zouden kunnen gaan krijgen... ;)
In The Star Beast vond ik het niet overdreven. En er mag best wel wat over genoemd worden.

Ik heb absoluut geen moeite met wie of wat een persoon is.
Het enige waar ik een beetje kriebels van krijg is dat het een beetje een carnavalfeestje aan het worden is.
Het is allemaal een beetje over de top aan het worden.
Net als de "vegans"... Ze moeten altijd noemen dat ze "vegan" zijn ook al wordt ze het niet gevraagd.
Of de Arch liefhebbers.... "btw Ik gebruik Arch".

Het acteerwerk va Ncuti in Sex Edication wekt bij mij wel hoge verwachtingen in zijn seizoenen.
(Ze zijn volgens mij al bezig met zijn 2e seizoen aan het opnemen).
Zijn nieuwe companion doet me denken aan Billie Piper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zo, aflevering 2 van the special is al even een paar uur uit en oud. En een opmaat naar deel drie of de komende serie?
Vond het een leuk verhaal. Dat van die lange armen kwam me bekend voor, maar wellicht uit een andere serie?
Wel meer Disney achtergrond muziek in mijn beleving, en met dat autootje zie ik een attractie ontstaan.
Op naar volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb eerlijk gezegd niet eens de moeite meer genomen om te kijken… Misschien later ooit weer als er ooit positieve reviews komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het deed een beetje denken aan spul uit de jaren tachtig :Y

spoiler:
Wilf :D ;( Nogmaals RIP.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
F_J_K schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:55:
Ik heb eerlijk gezegd niet eens de moeite meer genomen om te kijken… Misschien later ooit weer als er ooit positieve reviews komen.
Alsjeblieft!
-"A nostalgic return to David Tennant’s tenure with a routine story punctuated with some tender moments."
-"The gloriously entertaining return of Doctor Who for the first of three 60th anniversary specials was a reminder that absolutely nobody does it better than Russell T Davies."
-"An unabashed homage to heartwarming 1980s escapism such as ET -- with a thoroughly modern twist on gender identity."
-"The chemistry between Tennant and Tate is winning."
-"It is a perfect return to form and a great showcase of what makes this series so special."
-"Silly, sincere, and jam-packed with wibbly-wobbly timey-wimey shenanigans, RTD and co pay loving tribute to 60 years of Doctor Who whilst teasing a bright new era ahead for the Whoniverse."
-"both campy and compelling, featuring moments of intense sentiment, high stakes, and classic Doctor Who."

Snel weer kijken dan!

(al zijn sommige van die krantenrecensies niet geschreven door witte mannen, en zijn ze verschenen in de MSM, dat kan sommigen hier misschien afschrikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
De 2e special was ook wel aardig, wederom te merken dat Davies terug is als schrijver; de sfeer, dialogen, het tempo etc. Ditmaal een ouderwetse "goedkope" ep om te maken; weinig decors, vrijwel geen andere cast, en veel greenscreen. Stoorde me niet, zag er prima uit. Tikkie spannend/eng met hele simpele trucjes, best leuk gedaan.

Deed me op een bepaalde manier wel regelmatig denken aan "The Waters of Mars".
- Onbekende Aliens die uit het niets tevoorschijn komen
- Aliens nemen mensen over of zijn aanvankelijk niet te onderscheiden van echte mensen.
- Ipv een robotwagentje (Gadget-gadget), nu een robot (die iets weg heeft van de vorige robot, danwel Marvin uit Hitchhikers Guide) en daarnaast een los wagentje
- Een gigantisch lange gang/corridor, eerst heel lang de ene kant op lopen en aan het eind met haast weer terug.

Of "Midnight"
- Steeds een beter kopie, lerende van nadoen etc.
- Opgesloten zitten samen met een andere entiteit en geen kant op kunnen.
- Bijzondere van die ep was juist dat Doc en Donna gescheiden waren, nu ervaren ze dezelfde soort problemen samen.

En ik had dus gelijk over de cameo, hoera!
Benieuwd naar wat we in de laatste gaan zien voor we daarna overstappen op doctor 15 met kerst.
Vraag me af of ze voor de laatste wel iets meer "alles uit de kast gaan trekken" of dat ze ook nog wat kruit bewaren voor kerst.

[ Voor 10% gewijzigd door davidov op 03-12-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vanavond viel me een beetje tegen, de Toymaker werd niet echt goed gebruikt, en de keuze voor twee doctors is onverstandig.

Spice up your life was grappig, dat wel.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 09-12-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@gambieter: spoilers!

Ik vind het wel interessant dat ze iets nieuws proberen. Alleen ben ik nu wel benieuwd of ze dit ook gaan aanhouden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
spoiler:
Euhm, misschien snap ik het verkeerd, maar die 2 Doctors is toch niets nieuws.
Ruth loopt ook nog steeds ergens rond en zij heeft niet haar krachten afgestaan zoals Donna en Rose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op maandag 11 december 2023 @ 03:42:
spoiler:
Euhm, misschien snap ik het verkeerd, maar die 2 Doctors is toch niets nieuws.
Ruth loopt ook nog steeds ergens rond en zij heeft niet haar krachten afgestaan zoals Donna en Rose
spoiler:
Daar is verder toch niets over bekendgemaakt? En zij ontstond voor zover ik weet ook niet op die manier, maar was een soort multiverse doctor, dus zou niets hoeven afstaan?

Zou trouwens leuk zijn als ze op die manier eens afleveringen gaan doen met alle doctors die vanuit het punt van de huidige doctor nog actief zijn. Soort Loki :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Nu online
Heb genoten van de afleveringen tot nu toe! Zou echter zo graag de laatste paar seizoenen legaal willen zien. Had eigenlijk verwacht dat ze ook op Disney zouden komen.....iemand daar nog wat van gehoord/Gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
joppe113 schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:13:
Heb genoten van de afleveringen tot nu toe! Zou echter zo graag de laatste paar seizoenen legaal willen zien. Had eigenlijk verwacht dat ze ook op Disney zouden komen.....iemand daar nog wat van gehoord/Gelezen?
Voor zover bekend komt alleen alles van de 2023 specials naar Disney toch?

De BBC heeft ondertussen wel alle 800 aflevering geüpload naar iPlayer, dus via een vpn zou je het kunnen kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
DaRk PoIsOn schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:38:
[...]

Voor zover bekend komt alleen alles van de 2023 specials naar Disney toch?

De BBC heeft ondertussen wel alle 800 aflevering geüpload naar iPlayer, dus via een vpn zou je het kunnen kijken..
Als ik het goed heb begrepen:
BBC en iPlayer blijft het distributiekanaal voor de Britten.
Maar om de versnippering op de internationale markt tegen te gaan (sommige seizoen wel, andere niet, sommigen verdeeld over verschillende merken, per land weer verschillend etc etc) gaat Disney de distributie doen voor de rest van de wereld, zowel nieuwe als oude eps.

Zo zijn de 2005+ seizoenen in Amerika nu nog te zien bij HBO, maar gaan die een deze dagen allemaal over naar Disney. In Nederland zie ik dat seizoen 1 uit 2005 bij Amazon Prima te zien is, volgens diverse bronnen zou dat seizoen 1-5 moeten zijn maar ik kom alleen seizoen 1 tegen.

Wanneer alles over gaat naar Disney+ is niet bekend. Ze zouden daarmee beginnen na/rondom de 60th special, die nu dus achter de rug is. Wie weet wachten ze op de Christmas special....

Ik mag hopen dat de Whoniverse binnen een maandje online staat op Disney+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
davidov schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:07:
[...]
In Nederland zie ik dat seizoen 1 uit 2005 bij Amazon Prima te zien is, volgens diverse bronnen zou dat seizoen 1-5 moeten zijn maar ik kom alleen seizoen 1 tegen.
Ik heb seizoen 1-10 bij Amazon Prime Nederland. Hij was ergens dit jaar verdwenen maar is een paar maand geleden weer toegevoegd. (Ze hebben wel heel lang alleen 6-10 gehad.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
ArthurMorgan schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:20:
[...]

Ik heb seizoen 1-10 bij Amazon Prime Nederland. Hij was ergens dit jaar verdwenen maar is een paar maand geleden weer toegevoegd. (Ze hebben wel heel lang alleen 6-10 gehad.)
Wait whut? Hoe dan?
Ik had eerst op de US site gekeken, die had idd 1-10.
Daarna ingelogd op de NL site, en meermaals gezocht op “doctor who”, echter kwam alleen S1 naar boven.

Hoe heb jij gezocht/het gevonden? Of keek je op de US site?

-edit- Gevonden! S1-10 staat idd op prime. S11-13 ontbreekt dan weer op Prime.... Maargoed die ga ik toch niet zo snel herkijken tbh
——
Dit is dus precies de reden waarom ik blij ben dat Disney alles permanent overneemt

[ Voor 16% gewijzigd door davidov op 11-12-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
gewoon naar de website, daarna op de kpn box. Geen vpn of iets anders.

link: https://www.primevideo.co...8HGXL5WTBUXBI1A3W1DV3967/
bovenaan staat seizoen 1, daar op klikken en dan krijg je seizoen 1 tot 10, heb het nagelopen en alles is gewoon kijkbaar.

(maar ik wacht ook op disney, zit nu al een aantal jaar te wachten op seizoen 11 en verder en wil het gewoon via een legale nederlandse streamer kijken.)

/edit: als je zoekt krijg je inderdaad alleen plaatje van seizoen 1. Maar je kunt bij prime altijd via elke seizoenslink gewoon bij de andere seizoenen van de desbetreffende serie komen.

[ Voor 40% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-12-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@davidov

https://www.google.com/se...=utf-8&client=firefox-b-m

Kom ik alleen maar links tegen die zeggen: vanaf de 2023 specials Disney+, verder alles op iPlayer en Britbox en Max en HBO in Amerika.

De eerste 5 links (onderstaande tekst van Inverse) zeggen allemaal:

While the new specials will premiere on Disney+, the new home of the franchise, it will only feature the new episodes. Inverse confirmed with Disney that Disney+ will be the home of Doctor Who starting from the specials and beyond, so you won’t see any of Seasons 1-13 there.

If you want to watch “New Who,” the series starting from Season 1 in 2005 all the way up to the last episode that was produced, it’s all available to stream on Max. However, even this isn’t the complete run of the show. “Classic Who,” the 800-plus episodes that date all the way back to 1963, are available on BritBox.

This show has three distinct streamers for three distinct eras. It may be confusing, but that’s just part of the Doctor Who experience — things are just confusing enough to be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
@DaRk PoIsOn

Verhip.
Ik vrees dat je gelijk hebt, ik kan geen recente informatie vinden waarin staat dat de oude eps ook naar Disney komen. Dat was eerder meende ik wel het plan, mogelijk moeten eerst oude contracten aflopen.

Suf, dan is iPlayer met een VPN voorlopig de enige optie. Maar dan moet je wel toegang hebben tot alles wat er is: Doctor who, Torchwood, Sarah Jane, en zelfs making offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Nu online
Is toch wel vervelend dat je dus niet legaal alles ergens kunt bekijken....vpn plus bbc is ook niet legaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
joppe113 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:38:
Is toch wel vervelend dat je dus niet legaal alles ergens kunt bekijken....vpn plus bbc is ook niet legaal..
Ik heb na lang wachten twee maanden terug maar de torrent client aangezet voor de missende seizoenen, als ik er nergens voor kan betalen dan houdt het wel een beetje op. Gelukkig zitten de nieuwe afleveringen weer bij een nette streamer, gebruiksvriendelijk en in prima kwaliteit, ik tik er met liefde een Disney+ abonnement voor af. Ik vond de 3 specials echt weer heerlijk, ik zou bijna weer de hele serie op Amazon aanzetten.

Ik had overigens bij Amazon ook het idee dat het nogal wisselt wat erop staat, ik herinner me dat ik soms seizoen 1 zag, soms 1 t/m 5 en op dit moment lijkt het weer 1 t/m 10 te zijn. En langer geleden bij Netflix was het volgens mij ook wel eens iets van 5 t/m 10. Het zou fijn zijn als alles uiteindelijk bij Disney+ beland, dat zou de populariteit geen kwaad doen. Ik zou het ook niet erg vinden als Disney+ er een kleine franchise van maakt met wellicht een nieuwe spin-off.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Seizoen 11 heb ik ooit op Blu-ray gekocht, 12 en 13 zijn hier geeneens te koop voor zover ik weet (edit: Amazon.nl lijkt ze wel te hebben) . Met VPN kijken heb ik ook wel eens gedaan maar is weer veel gedoe, bij andere bronnen vaak weer gedoe met ondertitels (voor de vriendin) dus ik blijf hopen op een Disney+ met alle afleveringen, in ieder geval 11-13.

Waar je in de USA struikelt over de merchandise zie je dat hier in NL niet, maar dat is ook niet zo raar als je het tot een niche houdt door het kijken onmogelijk te maken.

Misschien moeten we maar eens een petitie starten om de BBC te overtuigen het linksom of rechtsom toegankelijk te maken voor de EU. Als goedmakertje voor hun Brexit bijvoorbeeld :+

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 11-12-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Nu online
Ik zag op amazone ook The Jody Whittaker colection, maar helaas verkeerde regio....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb 12 en 13 net via Amazon.co.uk besteld, 11 heb ik toch al en dan tenminste geen gedoe met regio's. Ik was voor Blu-Ray GBP 40 kwijt (kleine EUR 50). Ach soit, dat is drie maal naar de bios.
Maar streamen is zoveel makkelijker (zeker met NL ondertitels ipv dat CC dat alles beschrijft voor slechthorenden maar het zij zo.

spoiler:
En ik vond de laatste van de drie specials wel geinig met de inclusieve grapjes (de rolstoel toegankelijke Tardis bijvoorbeeld, werd niet over doorgezeurd dus ik zie het als een grap)

Dus nu op naar
Watch Doctor Who's 2023 Christmas Special on BBC One and BBC iPlayer in the UK from 5.55pm on 25 December.
Let op dat is UK tijd, maar ook op Disney+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
@Stukfruit

In "Once, Upon Time"

spoiler:
To escape the Ravagers in the Temple of Atropos, the Doctor threw herself and her friends into their own time-streams. While the Doctor ended up reliving one of her memories, it was a particularly curious memory as the Doctor didn’t remember it! The reason? It was from the life of the Fugitive Doctor, whose life the Doctor had no memory of.

She was leading a Division strike team to reclaim the Temple of Atropos from the Ravagers (turns out they love attacking that place). Yet, the Fugitive Doctor was able to see the Thirteenth Doctor in her reflection, and they were able to talk to each other. While we didn’t learn much about the Fugitive Doctor, we saw that like future Doctor, she used her enemies egos and tactics against them. She’d hidden the Mouri, the temple’s guardians, in one of the Ravager’s Passengers, and restored the Mouri to their rightful position.

Dit betekent dus, dat ze voor Hartnell kwam.
Een verklaring zou "seizoen 6B" kunnen zijn.
Aan het einde van seizoen 6 zie je niet de regeneratie van de 2de naar de 3de doctor (OG series).
Hierdoor kunnen er dus in die tussentijd meerdere doctors zijn geweest, zoals Ruth.

In een interview zegt Chibnall ook dat Ruth niet uit een parallel universum komt
https://www.mirror.co.uk/...rst-black-doctor-21373790

De regeneraties kloppen ook niet, de eerste David Tennant zou de laatste regeneratie zijn als je Ruth meetelt.
Maar, we weten niet waar Ruth is gebleven.
Kavanista zegt dat ze in het niets verdwenen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
franssie schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:45:
Ik heb 12 en 13 net via Amazon.co.uk besteld, 11 heb ik toch al en dan tenminste geen gedoe met regio's. Ik was voor Blu-Ray GBP 40 kwijt (kleine EUR 50). Ach soit, dat is drie maal naar de bios.
Maar streamen is zoveel makkelijker (zeker met NL ondertitels ipv dat CC dat alles beschrijft voor slechthorenden maar het zij zo.
Ik al eerder via Rarewaves.com. Overigens mis je dan nog wel de 2022 specials, die zijn ook nog apart uitgebracht. En volgens mij is een van de Daleks specials (van nieuwjaar) ook alleen los te krijgen.

Voor Classic Who kun je bij dezelfde sites de Collection blu-rays kopen. Nog lang niet alle seizoenen zijn in die vorm uitgebracht (ze doen er 2 a 3 per jaar), maar er zit wel al wat moois van bijna alle oude doctors tussen.

Wel jammer dat er wat gedoe is met de rechten rondom An Unearthly Child (aflevering 1 van seizoen 1), die is daardoor bijvoorbeeld niet op iPlayer te zien... Maar goed, ook daarvoor zijn er nog dvds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:38:
Vanavond viel me een beetje tegen, de Toymaker werd niet echt goed gebruikt, en de keuze voor twee doctors is onverstandig.

Spice up your life was grappig, dat wel.
Dat kan je inderdaad wel aan Neil Patrick Harris overlaten.

De aflevering zelf vond ik wel erg gekunsteld, maar stond uiteraard vooral in het teken van de overgang.
Heel veel verwijzingen, ook de oude companions dat was allemaal wel leuk gedaan.
Heel veel uitleg ook, duidelijk voor het Disney publiek maar niet storend.

Nieuwe doctor acteert leuk, kan een prima vibe krijgen.
Ken m verder niet als acteur.
Was er trouwens een reden dat die de hele aflevering in z'n onderbroek rond huppelde?
Had eigenlijk zo iets van trek eens wat aan.

In ieder geval drie erg leuke afleveringen.
Krijg zin om de oude met Tennant weer eens te kijken.
En ook zin in de kerstafleveringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:48

kraats

Ik rol

sambalbaj schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 01:47:
Was er trouwens een reden dat die de hele aflevering in z'n onderbroek rond huppelde?
Had eigenlijk zo iets van trek eens wat aan.
:D Na de 'splitsing' werden ook alle kleren verdeeld over de twee Doctors. Dus één de stropdas, de ander het overhemd, de één het ondershirt, enz. En tja, ik denk dat de benen van David Tennant iets minder aantrekkelijk zijn om hem in onderbroek te laten rondhuppelen, dus mocht hij de broek houden ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 31-08 21:21
Gisteren de laatste van de specials gekeken.
Vond het jammer dat ze de Toy Maker zo snel en kort hebben behandeld. Het was dat ik tijd had gestoken om de samenvatting van de afleveringen uit 1966 te lezen. Maar anders had ik geen flauw idee gehad.
De hele aflevering voelde wel gehaast en chaotisch.
Verdict van alle specials samen, leuk concept. Snap dat ze David hebben teruggehaald. Dynamiek met Donna was er nog steeds. Ze creëren nu wel de weg naar "A new era of doctor who" Daarom stoorde het bi-generation stuk me niet zo zeer. Voor mij ook wel het moment dat we van een reeks mindere afleveringen/seizoenen afsplitsen naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Vond het als anniversary een behoorlijk matig geheel al met al. Ik had liever een heel groot iets gezien wat drie afleveringen duurde.
Wel benieuwd naar wat Ncuti naar het karakter gaat brengen.

spoiler:
Die bi-generation vind ik jammer, dat is een behoorlijk lakse plot device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Trailer voor de kerstspecial van Sex Education Doctor Who :p

De charme van Gatwa, de begeleiding van Davies en een simpeler kerstverhaaltje :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Echt jammer dat Jody withaker gestopt is.
Was voor mij weer sinds hele lange tijd dat ik genoten heb van deze serie.
Heb getracht oudere series met David weer te kijken maar ben weer afgehaakt... Waarschijnlijk vloek ik nu in de kerk.
laatste drie specials met David T. waren ook niet echt bijzonder.

Hopelijk wordt de nieuwe doctor geen Disney woke political correct feestje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 13:20
LaFleche schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:06:
(...)
Grappig, ik had juist by Jodie een politically correct woke gevoel.. Na het oorspronkelijke Donna seizoen met David Tennant waren de Jodie seizoenen m'n minst favoriete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
LaFleche schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:06:
Was voor mij weer sinds hele lange tijd dat ik genoten heb van deze serie.
Heb getracht oudere series met David weer te kijken maar ben weer afgehaakt... Waarschijnlijk vloek ik nu in de kerk.
laatste drie specials met David T. waren ook niet echt bijzonder.

Da's wel grappig. In sommige kringen werd juist geklaagd dat met Jody Whitaker Dr. Who een woke linkse kerk dingetje was geworden, met bijvoorbeeld opzettelijk een vrouw in de hoofdrol, om zo de kijkertjes te indoctrineren met het bizarre politiek correcte idee dat vrouwen, gekleurde mensen of mensen in een rolstoel soms ook op de voorgrond zouden mogen komen. :P

Deze specials waren een tussendoortje, het kan best dat met de nieuwe Doctor de serie weer terugkeert naar de 'vibe' van Jody Withaker. Dat is ook niet de gewoonlijke witte Engelse mannelijke acteur. Mensen die klaagden over een vrouw in de hoofdrol zullen ook wel gaan klagen over het feit dat nu weer juist iemand uit een minderheidsgroep (de acteur is opgegroeid in Schotland) de hoofdrol krijgt om politiek correct te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
Stukfruit schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:49:
[YouTube: CHRISTMAS TRAILER | The Church on Ruby Road | Doctor Who]
Trailer voor de kerstspecial van Sex Education Doctor Who :p

De charme van Gatwa, de begeleiding van Davies en een simpeler kerstverhaaltje :Y
Ik kijk er naar uit. Voor het eerst dat ik uitkijk naar een nieuwe Doctor, ik keek het slotstuk met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
tszcheetah schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:52:
[...]
Voor Classic Who kun je bij dezelfde sites de Collection blu-rays kopen. Nog lang niet alle seizoenen zijn in die vorm uitgebracht (ze doen er 2 a 3 per jaar), maar er zit wel al wat moois van bijna alle oude doctors tussen.
Weet iemand of de kwaliteit dan ook artificieel wordt opgekrikt (er kan veel met A.I.), of krijg je gewoon dezelfde wazige versie die op het internet rond zwerft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56

Grvy

Bot

Ik krijg een beetje een Seizoen 1 idee bij de Xmas trailer.

Blonde meid, leren jacket.. Rose en 9th doctor.. niet concreet ofzo gewoon daar dacht ik opeens aan.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:11:
Ik krijg een beetje een Seizoen 1 idee bij de Xmas trailer.

Blonde meid, leren jacket.. Rose en 9th doctor.. niet concreet ofzo gewoon daar dacht ik opeens aan.
Dat was ook mijn indruk. Een soort soft-reboot met de bewezen methode.

Als er ook weer een
spoiler:
Bad Wolf
bij komt is het compleet :p

Helaas komt Christopher Eccleston sowieso niet meer terug zolang RTD en de rest van het team er zijn. Er zit blijkbaar wat kwaad bloed tussen hen :/
"Sack Russell T Davies," Eccleston said. "Sack Jane Tranter. Sack Phil Collinson. Sack Julie Gardner. And I'll come back. So can you arrange that?"
Dat zijn erg stevige uitspraken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
robhuls schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:53:
[...]

Weet iemand of de kwaliteit dan ook artificieel wordt opgekrikt (er kan veel met A.I.), of krijg je gewoon dezelfde wazige versie die op het internet rond zwerft?
Voor zover ik weet zijn het remastered versies obv de best beschikbare bronnen (zowel audio als video), met soms wat verbeterde special effects. Ik heb nog nergens gelezen dat er AI aan te pas komt om de kwaliteit verder te verbeteren. Het zal er dus ergens tussenin zitten; in ieder geval wel de best legaal beschikbare versies van de afleveringen.

Van sommige verhalen zitten er ook meerdere versies in de collectie, bijvoorbeeld een omnibus-versie naast de originele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hmm lastig dilemma. Ik heb alles gezien tot en met seizoen 10. (Amazon Prime en daarvoor Netflix) Omdat daarna niks meer op de streamingdiensten stond hier de boel op pauze gezet in de afwachting van de nieuwe seizoenen. Nu twijfel ik een beetje om die over te gaan slaan en direct naar de Disney-afleveringen te gaan. Ook omdat die blijkbaar opnieuw gaan tellen met de seizoenen en het dus toch een soort van reboot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik moet die ook nog kijken, dvd's zijn binnen.

Maar de specials waren zonder goed te kijken.

En vanavond om 18:55 BBC de kerstspecial!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
franssie schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:44:
Ik moet die ook nog kijken, dvd's zijn binnen.

Maar de specials waren zonder goed te kijken.

En vanavond om 18:55 BBC de kerstspecial!
ook op Disney+ om die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nou, ik ben er nog niet gerust op de Disnyficatie van deze serie. Na het Paw Patrol logo vliegen de symphony orkesten je links en rechts om de oren en mij leidt dat af van het verhaal, wat op zich dan wel best aardig was.

De Doctor zelf en de companion zie ik wel samen werken, dus maar met open vizier wachten tot het nieuwe seizoen, Ik heb nog een seizoen of drie liggen op dvd om me vermaken of te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

franssie schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:18:
Nou, ik ben er nog niet gerust op de Disnyficatie van deze serie. Na het Paw Patrol logo vliegen de symphony orkesten je links en rechts om de oren en mij leidt dat af van het verhaal, wat op zich dan wel best aardig was.

De Doctor zelf en de companion zie ik wel samen werken, dus maar met open vizier wachten tot het nieuwe seizoen, Ik heb nog een seizoen of drie liggen op dvd om me vermaken of te ergeren.
Eens!
Vreselijk dat nieuwe logo!

De liedjes hoeven voor mij ook niet...

Voordeel van de twijfel voorlopig. Benieuwd wat ze er van maken. Mei weten we meer.
Previews zagen er goed uit, maar dat zegt nog niets.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Hopelijk was dat musical stuk eenmalig vanwege kerstspecial, dat hoeft voor mij inderdaad ook niet. Wel nu al een beter gevoel bij deze Doctor en Ruby dan ik ooit bij Jodie heb gehad. Nu afwachten tot Mei voor het volgende seizoen. In de tussentijd maar weer 'ns terug naar Bad Wolf en wat daarna allemaal kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het is niet toegestaan om het omzeilen van geografische restricties te bespreken. Die posts zijn verwijderd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
tweakduke schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:28:
[Modbreak]Het is niet toegestaan om het omzeilen van geografische restricties te bespreken. Die posts zijn verwijderd.[/]
Excuus, daar was ik me niet van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-09 15:16
Enorm blij van Jodie verlost te zijn, ik vermoed dat ik maar 30% van de afleveringen gezien heb waar ze in mee speelde...
Ncuti Gatwa denk ik dat wel een kans kan hebben om een goede Doctor te worden.
Heeft een onuitputtelijke energiebron en een zeker flair over zich.

Nu heb ik onlangs een YT filmpje gezien van de Critical Drinker (kan het niet onmiddelijk terug vinden)
maar in de filmpje ging het over een interview met Russel T Davies over het waarom Davros niet langer in zijn halve Dalek zit.
En nadat ik de mini episode gezien heb, vraag ik mij uberhaupt af waarom hij dit eigenlijk in een interview gezegd heeft, er was geen vuiltje aan de lucht.

In het interview zegt hij, (transcript dat ik van site geplukt heb)
"We had long conversations about bringing Davros back, because he's a fantastic character, [but] time and society and culture and taste has moved on. And there's a problem with the Davros of old in that he's a wheelchair user, who is evil. And I had problems with that. And a lot of us on the production team had problems with that, of associating disability with evil. "

Terwijl ik voornamelijk dacht dat Davros in die preview nog geen ongeluk had gehad, of dat hij zich nog niet half in zijn eigen creatie had ingebouwd.
En daar gaat Critical Drinker zijn relaas over, hoe durft Davies te beweren dat een persoon met een handicap geen super villain of held kan zijn ?
Hoe durft Davies te beweren dat iemand in een rolstoel niet evil kan zijn.

En ik moet eerlijk toegeven, ik ben het niet altijd eens met Critical Drinker maar ditmaal moet ik hem wel gelijk geven.

Ik hoop nog altijd dat Doctor Who met Ncuti terug hoogdagen kan beleven, maar ik begin ervoor te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:44:
En daar gaat Critical Drinker zijn relaas over, hoe durft Davies te beweren dat een persoon met een handicap geen super villain of held kan zijn ?
Hoe durft Davies te beweren dat iemand in een rolstoel niet evil kan zijn.

En ik moet eerlijk toegeven, ik ben het niet altijd eens met Critical Drinker maar ditmaal moet ik hem wel gelijk geven.
Zo kritisch is hij dan blijkbaar niet, want het punt was dat baddies te vaak op die manier (verlamd, slecht gebit, lelijke huid, enz) werden of worden getoond.

Twee woorden, subtiel verschil.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, er is nu eenmaal de wereld gemaakt waarin de 'character' een reallife representatie is van een groep, individu of collectief, en daar enkel 'goed' mee mag gezien laten worden en 'slecht' is direct fout. Waar je vroeger nog kon zeggen 'maar Xavier is een hero in een rolstoel' als tegengewicht, wordt nu simpelweg slecht niet meer geaccepteerd. Die 'associating' doe je namelijk zelf, is een keuze, denk dat er maar bar weinig Who kijkers diezelfde 'association' hebben gemaakt, gros zal eerder hebben gedacht 'oude mensen eindigen in een rolstoel omdat ze te zwak zijn om te lopen', zie bv ook Wilfred (RIP ouwe).

Lullig alleen voor de fan die daadwerkelijk in een rolstoel zit en er een Davros versie van had gemaakt na het ontmoeten van de acteur die Davros speelt :P
https://www.echo-news.co....s-dalek-style-wheelchair/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
De tijd is voorbij zeker dat entertainment enkel maar entertainment is, nu moet er telkens "THE MESSAGE" ergens in betrokken worden.
vond het weerzien met Wilfred ook wel heel leuk, toffe man.

Buiten Mr Glass ken ik niet echt villains die in rolstoel zitten, het is ook die disability die ervoor zorgt dat Mr Glass een villain wordt, het zit in zijn origin story.

Stel je voor een supermodel die nooit enige issues heeft gehad in de wereld... als je van die een villain wilt maken moet je al gaan naar het psychotische... maar zullen we dan op termijn niet teveel mensen in een mentale instelling beginnen te associeren met "evil" ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan dat gemekker over woke, boodschap e.d. niet elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Millie Gibson is alweer verleden tijd volgens The Mirror. De nieuwe companion zou Varada Seethu zijn.
https://twitter.com/tvukz...Vsc6v0pcR4pQn-kLCIKQ&s=19

[ Voor 30% gewijzigd door Thombias op 20-01-2024 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Thombias schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 00:15:
Millie Gibson is alweer verleden tijd volgens The Mirror. De nieuwe companion zou Varada Seethu zijn.
https://twitter.com/tvukz...Vsc6v0pcR4pQn-kLCIKQ&s=19
Met The Mirror als enige bron moet je je afvragen of het wel waar is, maar het is niet heel ongebruikelijk dat 'n companion maar 1 seizoen meedoet (Martha, Donna).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
franssie schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:18:

Wij hebben hem net gekeken en ik ben wel geschrokken. Een kinderachtig fantasy verhaaltje, Amerikaans aandoende achtergrondmuziek, achterlijke musical elementen: als dit de trend wordt zet ik de tv uit geloof ik. Doctor Who was altijd een typisch droge nerdy Engelse scifi serie. Nu wordt het Amerikaans entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
D-e-n schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:43:
[...]

Wij hebben hem net gekeken en ik ben wel geschrokken. Een kinderachtig fantasy verhaaltje, Amerikaans aandoende achtergrondmuziek, achterlijke musical elementen: als dit de trend wordt zet ik de tv uit geloof ik. Doctor Who was altijd een typisch droge nerdy Engelse scifi serie. Nu wordt het Amerikaans entertainment.
ik ga het in mei nog een kans geven.
RTD is geen idioot he... we weten dat hij goed kan schrijven.
Ngatwa is ook een degelijk acteur...
Dus what could go wrong ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wolfp4ck schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:20:
[...]

ik ga het in mei nog een kans geven.
RTD is geen idioot he... we weten dat hij goed kan schrijven.
Ngatwa is ook een degelijk acteur...
Dus what could go wrong ?
Wij ook maar ik schrok dus wel. Wellicht instructies van Disney ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
D-e-n schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Wij ook maar ik schrok dus wel. Wellicht instructies van Disney ofzo?
Ik ga het kijken op de BBC en zeker geen €-cent geven aan Disney (ooit nog voor gelijk wat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"Season 1"? Ugh gaat het zoveel meer worden ver-Amerikaniseerd dat de teller wordt gereset? Al ziet de trailer er goed uit, ik heb hoop dat het beter gaat zijn dan de kerst-aflevering.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
F_J_K schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:49:
"Season 1"? Ugh gaat het zoveel meer worden ver-Amerikaniseerd dat de teller wordt gereset? Al ziet de trailer er goed uit, ik heb hoop dat het beter gaat zijn dan de kerst-aflevering.
Doctor Disney - The Musical! :+

Het is even afwachten who dit afloopt.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste