[F1] Seizoen 2012 - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste
Acties:
  • 68.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:38

MrSleeves

You'll thank me later.

Speedpete schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:46:
[...]

Hoezo? Bij Rosberg had men al een SC moeten laten rijden, door dat niet te doen hebben we 8 ronden racing gemist omdat dat rechte stuk zo belangrijk is voor het inhalen op deze baan. Dat er iets met het astroturf zou gebeuren zag men bij de BBC ook aankomen, daar vroegen ze zich al eerder af of het geen problemen op zou leveren. Dat het uiteindelijk ook gebeurd geeft aan dat de beslissing van de raceleiding een verkeerde was.

Voor Vettel had het toch geen reet uitgehaald, Webber mag echt geen do-or-die actie uitvoeren (zie Silverstone vorig jaar) en kon in de tweede sector minimaal 5 tienden harder dan hem.
Het ging mij vooral om het feit dat degene die het stelt het dat vooral laat afhangen van wie er voorop rijdt.
Senor Sjon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:03:
Er moet snel een legende gekweekt worden door jongste 3 voudig WDC ooit te hebben. Zo hebben ze er bij RedBull een handje van om heel dramatisch over niets te doen. Zojuist om zijn band waar niks mee aan de hand was en zogenaamd heel eng was.
Ik kan me anders toch banden herinneren met een drop-off van 2 a 3 seconden per ronde. En van wat ik van Horner net begreep, is dat hij het overdreef. "We all know Sebastian in those final laps". Ofwel dikker aanzetten, zodat Vettel niet zo nodig voor z'n snelste ronde gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door MrSleeves op 14-10-2012 10:11 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:08

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat een saaie race zeg, alleen de 1e ronde was spannend en de leuke acties van hamilton. Is er voorderest uberhaupt wel ingehaald? :z

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
MrSleeves schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:06:
Ik kan me anders toch banden herinneren met een drop-off van 2 a 3 seconden per ronde. En van wat ik van Horner net begreep, is dat hij het overdreef. "We all know Sebastian in those final laps". Ofwel dikker aanzetten, zodat Vettel niet zo nodig voor z'n snelste ronde gaat.
Zou bij een 2 (bijna 3, hopelijk niet) x wereldkampioen niet nodig moeten zijn, die zou berekenend genoeg moeten zijn om zich te realiseren dat het geen bal uitmaakt of je een race wint met 10 seconde voorsprong of met 3 seconde voorsprong...
Zou misschien eens een keer verdiend geweest zijn als hij zijn banden helemaal aan gort reed en dan eens als 5e of 6e eindigde, leert ie het af. Dit soort dingen moeten ze op de radio roepen tegen een rookie, niet tegen een 2 voudig WK
fynrd1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:18:
Wat een saaie race zeg, alleen de 1e ronde was spannend en de leuke acties van hamilton. Is er voorderest uberhaupt wel ingehaald? :z
Idd, was inderdaad weer een Tilke optocht, beter nokken ze ook maar met deze baan.

Wat vallen de Saubers trouwens tegen in de races, bij kwalificatie staan ze altijd in de top 10, laatste races hebben ze of geen of maar met 1 auto een paar punten gehaald. Denk ook niet dat Koba iets had kunnen doen zonder zijn 1e ronde problemen..

[ Voor 25% gewijzigd door ThaStealth op 14-10-2012 10:22 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Senor Sjon schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:03:
Er moet snel een legende gekweekt worden door jongste 3 voudig WDC ooit te hebben. Zo hebben ze er bij RedBull een handje van om heel dramatisch over niets te doen. Zojuist om zijn band waar niks mee aan de hand was en zogenaamd heel eng was. Vorig jaar had je zijn zogenaamde 'heldenrace' in Brazilië waar hij vond dat ie als Senna reed vanwege de versnellingsbak (waar ook vrij weinig mee aan de hand was).
Ze moeten toch iets? Gezien de uitslagen, vorig seizoen zeker en nu de laatste races ook, is het heel simpel: zit je in een Red Bull en kan je goed sturen dan win je races.

Het valt inderdaad wel op, roepen dat hij voorzichtig moet doen en twee ronden voor het einde roepen dat zijn banden in dezelfde staat zijn als bij zijn eerdere stop; dan doen ze het dus nog prima. Op dat moment rijdt Webber met oudere banden de snelste ronde van de race. Veel drama maar geen nieuws, verder ook amper een vermindering van snelheid waar te nemen.

En dat is inderdaad al veel gebeurd; het team roept dat het linke soep is, maar vervolgens knalt Vettel door en gebeurt er niks. Daarop wordt gereageerd met 'wow, zie die Vettel eens, zijn [auto]/[band]/[versnellingsbak]/[motor] was bijna kapot en toch neemt hij het risico om zo door te knallen. hij rijdt zelfs [zijn persoonlijke] / [de snelste] ronde van de race!'. Dan is het toch vreemd dat die wagen alleen zogenaamd problemen heeft als Vettel aan de kop rijdt... wordt eens tijd dat een ander team door de radio iets roept van 'Red Bull is warning Vettel of a so-called problem, so he will be pushing until the end of the race'.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Wow, dikke faal weer bij McLaren en Mercedes. Mooi dat Ferrari het gas er goed op heeft richting Red Bull, ze kunnen niet de cruisemode aanzetten in ieder geval. Redelijk vermakelijke race toch, de gevechten op de baan vond ik erg leuk om te zien.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:54

Pierre

Van nature lui!

Zo en Hulkenberg gaat naar Sauber bron

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:37
En Massa blijft met hele grote kans bij Ferrari.
Felipe Massa secures Ferrari future, deal imminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 21:43
ThaStealth schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:20:
[...]
Idd, was inderdaad weer een Tilke optocht, beter nokken ze ook maar met deze baan.

Wat vallen de Saubers trouwens tegen in de races, bij kwalificatie staan ze altijd in de top 10, laatste races hebben ze of geen of maar met 1 auto een paar punten gehaald. Denk ook niet dat Koba iets had kunnen doen zonder zijn 1e ronde problemen..
Het is wisselvallig, maar niet echt een trendbreuk. Kobayashi stond de vorige race op het podium (derde) en drie wedstrijden geleden stond Perez op de tweede plek. Maar voor de rest zitten er ook veel-weinig punten bij, het hele seizoen eigenlijk al.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

ThaStealth schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:20:
[...]

Zou bij een 2 (bijna 3, hopelijk niet) x wereldkampioen niet nodig moeten zijn, die zou berekenend genoeg moeten zijn om zich te realiseren dat het geen bal uitmaakt of je een race wint met 10 seconde voorsprong of met 3 seconde voorsprong...
Zou misschien eens een keer verdiend geweest zijn als hij zijn banden helemaal aan gort reed en dan eens als 5e of 6e eindigde, leert ie het af. Dit soort dingen moeten ze op de radio roepen tegen een rookie, niet tegen een 2 voudig WK
Ach, Schumacher deed dat ook, zelfs in een Ferrari, na 2WK's. En daarvoor waren er ook genoeg andere coureurs die het hele veld op een ronde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ik snap alleen niet waarom hij niet eerder in het seizoen hard rijdt. Aan het eind van het jaar als zijn stoeltje in het geding is dan kan hij het ineens wel...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En toch snap ik niet waarom Ferrari zo'n oude middenmotor als Massa maar blijft aanhouden. Hij is duidelijk de ideale 2e man (hoewel te zwak voor het WK voor teams), maar waarom bouwt men niet aan de toekomst met een jonge hond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:58
Hedendaagse F1 is echt 1 grote grap naar mijn mening. Een parade lap van 50 ronden met ego's die geen van allen ook maar enigsinds in de buurt komen van echte coureurs als een Senna, Mansell, Piquet etc.

Systemen als DRS en KERS halen het hele skill element van een coureur weg uit de sport. Het draait niet meer om hoe hard je kan trappen, maar om hoeveel elektronische meuk er op je auto zit om al het werk voor je te laten doen. Lekker op 2 knopjes drukken en je bent weer iemand voorbij, spannend man ;(

Zelf bestond ik helaas nog niet in de jaren 70 en 80. Maar kan oprecht genieten van de filmpjes uit die tijd waar coureurs nog echt het verschil maakte met auto's die belachelijk veel vermogen en heel weinig grip hadden.

Ik zou graag zien dat de sport meer emotie terug krijgt uit die tijd (even los van de smerige politieke spelletjes) in plaats van het bijna opgezette toneelstuk wat echt dodelijk saai begint te worden.

Dat samen met een rond stuur, een H-bak en 1500 pk sterke turbo motoren. Eens kijken hoe hard Vettel ze broek vol schijt.

Het zal helaas nooit meer worden zoals vroeger waarschijnlijk. Maar geef ons op ze minst een beetje de karakteristiek van de sport terug wat het ooit zo mooi heeft gemaakt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Hoewel ik je sentiment kan begrijpen wil ik toch graag wat comments geven...
Jeroen de Wit schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:35:
Hedendaagse F1 is echt 1 grote grap naar mijn mening. Een parade lap van 50 ronden met ego's die geen van allen ook maar enigsinds in de buurt komen van echte coureurs als een Senna, Mansell, Piquet etc.
Er zijn zeker nog races in het jaar die je geen parade lap van 50 rondjen kan noemen. Sommige races heb ik echt op het puntje van mijn stoel gezeten. (nee inderdaad niet allemaal, maar lees verder)
Systemen als DRS en KERS halen het hele skill element van een coureur weg uit de sport. Het draait niet meer om hoe hard je kan trappen, maar om hoeveel elektronische meuk er op je auto zit om al het werk voor je te laten doen. Lekker op 2 knopjes drukken en je bent weer iemand voorbij, spannend man ;(
Hier kan ik het maar ten dele mee eens zijn. Aan de ene kant heb je gelijk dat je op 1 stuk van het circuit iemand 'makkelijker' kan inhalen. Echter, heb jij Kimi zien rijden deze race? Ik heb hem toch mooi zien vechten, ook dankzij DRS. Enkele jaren geleden was inhalen in het geheel niet mogelijk omdat de luchtstroom achter de auto's dusdanig verstoort was dat dichtbij kruipen in het geheel niet mogelijk was.
Zelf bestond ik helaas nog niet in de jaren 70 en 80. Maar kan oprecht genieten van de filmpjes uit die tijd waar coureurs nog echt het verschil maakte met auto's die belachelijk veel vermogen en heel weinig grip hadden.
Klopt, nog maar weinig coureurs zie je tegenwoordig driftend de bocht door gaan. Echter, dat is ook vooruitgang. De teams maken steeds betere auto's waarbij dit niet meer gebeurd/noodzakelijk is. En je zal toch toe moeten geven dat het in die jaren niet echt veilig was. Ik zie liever coureurs de races overleven en de volgende keer weer tegen elkaar racen dan dat er elk jaar wel iemand overleed in het strijdgewoel.
Ik zou graag zien dat de sport meer emotie terug krijgt uit die tijd (even los van de smerige politieke spelletjes) in plaats van het bijna opgezette toneelstuk wat echt dodelijk saai begint te worden.
Opgezet toneelstuk is wat kort door de bocht volgens mij. Naar mijn mening hebben de banden dit jaar een prima brok in de zaak te pappen. Leuk toch dat tactiek en goed zorgen voor je banden nodig is. Daarmee komt wel een ander type coureur boven drijven. Een coureur die voor zijn auto en banden kan zorgen, en daarom uiteindelijk de finish haalt. Hard trappen kunnen ze echt allemaal. Kijk maar eens naar Maldonado en Grosjean. Alleen door de manier van rijden zoals deze jongens doen, ietwat te bruut, maken ze brokken en ze zijn niet consequent in hun optreden. Dat maakt tegenwoordig het grote verschil.
Dat samen met een rond stuur, een H-bak en 1500 pk sterke turbo motoren. Eens kijken hoe hard Vettel ze broek vol schijt.
Je wil niet weten hoeveel van de coureurs die rondreden met die rijdende doodskisten ook de broek vol scheten.
Het zal helaas nooit meer worden zoals vroeger waarschijnlijk. Maar geef ons op ze minst een beetje de karakteristiek van de sport terug wat het ooit zo mooi heeft gemaakt. O+
Het kan zeker beter, er is nog zat te verbeteren. Maar om nou te zeggen dat vroeger altijd alles beter was, nee dat gaat mij iets te ver.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recht is recht en krom is krom. Dit was echt een saaie race en dat drs geleuter doet de sport echt geen eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:46
Kijk eens fend heel seizoen ipv de beste stukken van vroeger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 13:29
Jammer dat het tweede deel van het seizoen zo saai is en dat Vettel WEER wereldkampioen gaat worden. Hopelijk gaan we niet een soort van Schumacher dominantie van hem krijgen, want dan haak ik snel af.
Eerste deel van het seizoen was geweldig, met al die verschillende winnaars, maar de laatste 3 races was er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Ik breng het natuurlijk enigsinds gechargeerd. Maar een combinatie van het pure vermogen en de schoonheid van de auto's van vroeger en de hedendaagse veiligheidsmaatregelen moet je toch een aardig eind kunnen komen om het echte niveau van de coureurs weer naar boven te laten halen i.p.v. diegene te laten rijden met de grootste zak geld / politieke invloed (figuren als Bruno Senna en Maldonado bijv.die naar mijn mening vrij weinig te zoeken hebben in deze sport)

In plaats van het echte racen te bevoorderen heeft de FIA in de afgelopen 25 jaar langzaam maar zeker de teugels (te) strak aangetrokken waardoor de teams zijn gaan experimenteren met allerlei technische snufjes.

In plaats van dat de FIA gewoon een superieure technische basis neerzet waar de coureurs vervolgens het verschil mee moeten maken.

Ik ben zelf niet bekend met de technische details en dat soort dingen en er zal gerust een hele hoop bij komen kijken maar dat is het gevoel wat mij de hele tijd bekruipt bij F1 van de laatste jaren.

Ik snap aan de ene kant de zorgen om veiligheid e.d. wel. Maar aan de andere kant is het een bewust risico dat genomen wordt om op het allerhoogste niveau met de allersnelste auto's te racen. Tuurlijk is het dramatisch als er iemand gewond raakt of zelfs iemand sterft, maar met de maatregelen van de laatste jaren en de houding van de FIA naar de coureurs toe halen ze steeds meer de spanning uit de sport.

Daardoor krijg je nu van die egoisten die om het minste of geringste al gaan lopen huilen om helemaal niks. En dat doet gigantisch afbreuk aan de sport als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:31:
Kijk eens fend heel seizoen ipv de beste stukken van vroeger
Que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jeroen de Wit schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:43:
Ik breng het natuurlijk enigsinds gechargeerd. Maar een combinatie van het pure vermogen en de schoonheid van de auto's van vroeger en de hedendaagse veiligheidsmaatregelen moet je toch een aardig eind kunnen komen om het echte niveau van de coureurs weer naar boven te laten halen i.p.v. diegene te laten rijden met de grootste zak geld / politieke invloed (figuren als Bruno Senna en Maldonado bijv.die naar mijn mening vrij weinig te zoeken hebben in deze sport)

In plaats van het echte racen te bevoorderen heeft de FIA in de afgelopen 25 jaar langzaam maar zeker de teugels (te) strak aangetrokken waardoor de teams zijn gaan experimenteren met allerlei technische snufjes.

In plaats van dat de FIA gewoon een superieure technische basis neerzet waar de coureurs vervolgens het verschil mee moeten maken.

Ik ben zelf niet bekend met de technische details en dat soort dingen en er zal gerust een hele hoop bij komen kijken maar dat is het gevoel wat mij de hele tijd bekruipt bij F1 van de laatste jaren.

Ik snap aan de ene kant de zorgen om veiligheid e.d. wel. Maar aan de andere kant is het een bewust risico dat genomen wordt om op het allerhoogste niveau met de allersnelste auto's te racen. Tuurlijk is het dramatisch als er iemand gewond raakt of zelfs iemand sterft, maar met de maatregelen van de laatste jaren en de houding van de FIA naar de coureurs toe halen ze steeds meer de spanning uit de sport.

Daardoor krijg je nu van die egoisten die om het minste of geringste al gaan lopen huilen om helemaal niks. En dat doet gigantisch afbreuk aan de sport als geheel.
toon volledige bericht
Je kan beter een andere sport gaan kijken, indycar bijvoorbeeld, succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Arme Felipe :-)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/66559_415210685212648_445321586_n.jpg

Origineel van de groep "I am a diehard F1 fan" op Facebook. Loont wel om te volgen, vind ik zelf.

Over de race: Gaap. Wel genoten van Hulkenberg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

fynrd1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:18:
Agree, ben zelfs paar keer in slaap gevallen tijdens de race. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
fynrd1 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Je kan beter een andere sport gaan kijken, indycar bijvoorbeeld, succes 8)
Ik zal F1 altijd wel met een schuin oog volgen, probeer wanneer ik er tijd voor heb de races te kijken, en afhankelijk of er wat in gebeurd ze ook af te kijken. :)

Ik heb alleen een zwak voor de combinatie mens en machine zoals ze die in de jaren 60/70/80 en deels 90 hadden en ik zou het prachtig vinden als ze dat op een bepaalde manier weer terug kunnen laten komen. De her introductie van turbo motoren is in ieder geval een goed begin.

Ik heb wel eens een verdwaalde IndyCar race gezien maar daar staat me niet heel veel van bij. Zal er binnenkort eens eentje kijken of dat wat is.

Als ik zo even snel de comments door lees zijn we het in ieder geval erover eens dat de weg die de FIA de afgelopen seizoenen niet helemaal de juiste is geweest. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Vermaak me voorlopig ook prima met simracen naast het kijken van de real-life versies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Hij bedoelt dat je een heel seizoen van vroeger moet kijken om een mening te vormen. Die filmpjes zijn wel de highlights van een race/seizoen en het is dus niet 50 ronden gevecht elke GP.

Pak serieus een willekeurig F1 jaar en race: Wikipedia: 1974 Spanish Grand Prix
Inclusief regen, en de uitslag: Ferrari rijdt iedereen op een ronde..

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 14-10-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:12

Vuvuzela

My spire is forming

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/10/14/article-2217037-157EDC76000005DC-626_634x413.jpg

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:33

duderuud

Sliden is koel

Ach God, dat had ik kunnen verwachten natuurlijk...de "volksheld" mag niet missen in de paddock! :P

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Mr_Size schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:37:
Jammer dat het tweede deel van het seizoen zo saai is en dat Vettel WEER wereldkampioen gaat worden. Hopelijk gaan we niet een soort van Schumacher dominantie van hem krijgen, want dan haak ik snel af.
Eerste deel van het seizoen was geweldig, met al die verschillende winnaars, maar de laatste 3 races was er weinig aan.
Lolwut, dominantie als iemand voor het eerst aan de leiding gaat? Alonso heeft natuurlijk gewoon een paar erg slechte races achter de rug, maar er kan nog van alles gebeuren. Vettel heeft het op zijn beurt gewoon erg goed gedaan, daar valt weinig op af te dingen. Goed, zo niet perfect rijden, beter kan het niet. Het wordt echt interessant als Alonso dat ook weer gaat doen, want die kan dat zeker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
duderuud schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:53:
Ach God, dat had ik kunnen verwachten natuurlijk...de "volksheld" mag niet missen in de paddock! :P
Maar met een vlag zwaaien lukt hem niet, toen was het net een houten klaas. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:41

Killjoy

Klingon lawn products

De les van dit weekend: een McLaren met een kapotte anti-rollbar is, zelfs voorzien van een kamerbreed tapijt, sneller dan een Mercedes. Ben benieuwd of dat Hamilton ook is opgevallen...

Verder mooie actie van Hülkenberg. En dat was dan ook wel het enige interessante moment van de race.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op het Autosport forum zijn de woordgrappen ook niet van de lucht:
- Grass is greener on the other side
- Hamilton wants Pakistan nationality (groene vlag)
etc.

Wat ik wel apart vind is dat hier geen meatball (zwarte vlag, rode stip; auto moet naar de pits vanwege potentieel gevaarlijk technisch defect) voor gegeven is. Je wilt er niet achter rijden als dat tapijt weer loskomt. Sowieso snap ik niet dat de race niet was stilgelegd. Dat vlak was groot genoeg om in een sidepod of luchtinlaat te verdwijne. Laat staan als dat voor je vizier komt. Dan zie je opeens niets meer.

Maarja, een geparkeerde Rosberg gaf ook negen ronden gele vlaggen op het enige inhaalstuk van die baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:04

Player1S

Probably out in the dark

Senor Sjon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:39:
Op het Autosport forum zijn de woordgrappen ook niet van de lucht:
- Grass is greener on the other side
- Hamilton wants Pakistan nationality (groene vlag)
etc.

Wat ik wel apart vind is dat hier geen meatball (zwarte vlag, rode stip; auto moet naar de pits vanwege potentieel gevaarlijk technisch defect) voor gegeven is. Je wilt er niet achter rijden als dat tapijt weer loskomt. Sowieso snap ik niet dat de race niet was stilgelegd. Dat vlak was groot genoeg om in een sidepod of luchtinlaat te verdwijne. Laat staan als dat voor je vizier komt. Dan zie je opeens niets meer.

Maarja, een geparkeerde Rosberg gaf ook negen ronden gele vlaggen op het enige inhaalstuk van die baan.
Ik zat echt te wachten (niet in de sensationele zin) dat dat stuk gras op hoge snelheid onder de band kwam en de auto de muur in lanceerde.

Echt ongelooflijk dat ie mocht doorrijden. Ook slecht van het team.
Maar goed, het moet eerst goed mis gaan voor de FIA/Stewarts actie ondernemen. Remember loose wheels? Werd nooit bestraft als het een keer mis ging tijdens het wisselen totdat Henry Surtees om kwam door een los wiel. Toen werden teams opeens gestraft als er een band niet goed gemonteerd was.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19

Martinspire

Awesomeness

Waarom zou het de auto in de muur lanceren? Die band is wel wat sterker dan dat stukje gras, dus die scheurt dan ook wel doormidden. Hij was net toen ie eroverheen reed ook al snel een stuk kwijt en iets daarvoor hadden ze er ook wel last van, maar was het niet levensbedreigend ofzo. De kans dat het bv op de helm komt is al wel heel klein (dan moet het veel zwaarder zijn anders vliegt het er gewoon langs of overheen).

Sorry, maar het was kunstgras. Geen metale putdeksel, geen springveer, geen wiel of iets dergelijks. Als het in de sidepod of luchtinlaat verdwijnt dan valt die auto uit, maar ontploft ie niet of gaat ie hard crashen. Grote kans dat het er ook wel uit te halen is dan en het er niet helemaal doorheen gaat.

Beetje overdone dus jongens.

Anyways, vond het geen onaardige race. Voornamelijk omdat ik de saaie stukken kon doorspoelen, maar vond er toch nog wel interessante dingen gebeuren. In het begin met de eerste paar bochten (Kobayashi :') ) en daarna met Ricciardo en Vergne die enkele auto's samen inhaalden (erg mooi gedaan). De inhaalactie van Hulkenberg vond ik ook erg netjes gedaan. Het verdedigen van schumacher, Het einde nogmaals met Ricciardo en Vergne (die vond ik erg netjes rijden deze keer, erg verstandig ook). En nog een paar inhaalacties die niet alleen met DRS gedaan werden.

Al met al een wedstrijd met een magere voldoende. Het was dat er qua taktiek nog wat spanning in kwam en er aardig wat info via de radio kwam (Hulkenberg, Vettel bv), maar er zaten ook wat saaie ronden bij.

Van de volgende race (India) heb ik ook niet een hoge pet op, maar we zullen zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ook weer een leuke move, als het waar blijkt natuurlijk klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:35
Pierre61 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:24:
Ook weer een leuke move, als het waar blijkt natuurlijk klik
Kan het me bijna niet voorstellen, maar wellicht dat Alonso langzaam aan zijn pensioen denkt ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 15-07 15:58
Lijkt me onwaarschijnlijk dat die move echt gaat gebeuren. Wie zou dan eerste rijder en tweede rijder zijn? Ik zie ze allebei niet in de rol van 2e rijder kruipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En dat is niet zoals Ferrari normaal opereert. Die willen een duidelijke eerste rijder.

Wanneer was het voor het laatst met twee "eerste" rijders? 1990 (met Prost en Mansell)?

[ Voor 36% gewijzigd door MrSleeves op 15-10-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MrSleeves schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:30:
En dat is niet zoals Ferrari normaal opereert. Die willen een duidelijke eerste rijder.

Wanneer was het voor het laatst met twee "eerste" rijders? 1990 (met Prost en Mansell)?
Berger en Alesi, twee tweede rijders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat Vettel bericht is toch algemeen bekend? Als je een beetje F1 volgt op internet dan is dat bericht al een keer of honderd langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:07:
Waarom zou het de auto in de muur lanceren? Die band is wel wat sterker dan dat stukje gras, dus die scheurt dan ook wel doormidden. Hij was net toen ie eroverheen reed ook al snel een stuk kwijt en iets daarvoor hadden ze er ook wel last van, maar was het niet levensbedreigend ofzo. De kans dat het bv op de helm komt is al wel heel klein (dan moet het veel zwaarder zijn anders vliegt het er gewoon langs of overheen).

Sorry, maar het was kunstgras. Geen metale putdeksel, geen springveer, geen wiel of iets dergelijks. Als het in de sidepod of luchtinlaat verdwijnt dan valt die auto uit, maar ontploft ie niet of gaat ie hard crashen. Grote kans dat het er ook wel uit te halen is dan en het er niet helemaal doorheen gaat.

Beetje overdone dus jongens.
Als het gras op hoge snelheid onder het wiel schiet, verlies je heel even de grip op die band. De andere heeft nog wel grip en kun je dus hetzelfde effect krijgen als wanneer ze over verf heenrijden in de regen.
Ik heb wel een paar stukken gezien waar je zoiets liever niet overkomt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:12

Vuvuzela

My spire is forming

Nyck de Vries in Tooned :D

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
McLaren Mercedes Tooned Episode 8: Lecture Circuit

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

_O-

Prof: Prost, Senna and Hunt
Nyck: Lauda!
Prof: HUNT !

(ok oudje maar toch)

en dan

Gerhard's Burgers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik weet niet hoe Nyck de Vries klinkt, maar is het 'm echt of een stemacteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Anoniem: 172410 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:55:
Lolwut, dominantie als iemand voor het eerst aan de leiding gaat? Alonso heeft natuurlijk gewoon een paar erg slechte races achter de rug, maar er kan nog van alles gebeuren. Vettel heeft het op zijn beurt gewoon erg goed gedaan, daar valt weinig op af te dingen. Goed, zo niet perfect rijden, beter kan het niet. Het wordt echt interessant als Alonso dat ook weer gaat doen, want die kan dat zeker ook.
Ik bedoelde natuurlijk dominantie in de komende seizoenen. Dit seizoen is hij, tot 3 races geleden, totaal niet dominant geweest idd. Maar ik zie nu toch een duidelijke kentering, aangezien hij de laatste 3 races met redelijk eenvoudig gemak heeft gewonnen.
Het ging me er ook om dat Vettel, als hij weer wereldkampioen wordt, 3x op rij WK wordt. Dan is hij al aardig op weg om een tweede Schumacher te worden. Dat waren echt saaie jaren en ik sprak de hoop uit dat dat niet gaat gebeuren.

Alonso rijdt trouwens al op z'n limiet hoor, hij haalt bijna elke race het maximale uit zijn auto. Dus veel beter wordt het niet. Het waren in de eerste helft van het seizoen met name de Red Bulls die wat steekjes lieten vallen en Alonso presteerde toen super constant door, als enige rijder, bijna altijd op het podium te eindigen. Hierdoor had hij een aardige voorsprong opgebouwd. Hij viel ook nooit uit. Nu is hij in 4-5 races 2x in de eerste ronde van de baan geramd en Vettel loopt meteen 43 punten in. Weg voorsprong en die gaat hij niet meer terugwinnen, tenzij Vettel een keer van de baan wordt geramd. Maar ja, die staat weer elke race op de 1ste startrij, dus die kans is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mr_Size schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk dominantie in de komende seizoenen. Dit seizoen is hij, tot 3 races geleden, totaal niet dominant geweest idd. Maar ik zie nu toch een duidelijke kentering, aangezien hij de laatste 3 races met redelijk eenvoudig gemak heeft gewonnen.
Het ging me er ook om dat Vettel, als hij weer wereldkampioen wordt, 3x op rij WK wordt. Dan is hij al aardig op weg om een tweede Schumacher te worden. Dat waren echt saaie jaren en ik sprak de hoop uit dat dat niet gaat gebeuren.

Alonso rijdt trouwens al op z'n limiet hoor, hij haalt bijna elke race het maximale uit zijn auto. Dus veel beter wordt het niet. Het waren in de eerste helft van het seizoen met name de Red Bulls die wat steekjes lieten vallen en Alonso presteerde toen super constant door, als enige rijder, bijna altijd op het podium te eindigen. Hierdoor had hij een aardige voorsprong opgebouwd. Hij viel ook nooit uit. Nu is hij in 4-5 races 2x in de eerste ronde van de baan geramd en Vettel loopt meteen 43 punten in. Weg voorsprong en die gaat hij niet meer terugwinnen, tenzij Vettel een keer van de baan wordt geramd. Maar ja, die staat weer elke race op de 1ste startrij, dus die kans is klein.
Vond het wel frappant dat Massa dit keer Alonso zo goed bijhield, dus volgens mij zat het bij Alonso toch niet helemaal goed in de race. Ik hoop dat Ferrari volgende race eens met een upgrade komt die wél werkt, anders is het inderdaad bekeken. Enige wat je dan nog kunt doen is Massa op een andere strategie zetten in de hoop dat Vettel achter hem op de baan belandt en hij zo wat tijd bij hem weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 22:51

AzzKickah

06-CENSORED

Ik hoop dat het nog 4 gekke races worden met onvoorspelbare uitslagen en waarbij Webber in de laatste race als kampioen uit de bus rolt.

Om 1 of andere reden gun ik het die man heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:15:
Ik hoop dat het nog 4 gekke races worden met onvoorspelbare uitslagen en waarbij Webber in de laatste race als kampioen uit de bus rolt.

Om 1 of andere reden gun ik het die man heel erg.
^DAT!!!

GO WEBBER GO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Phusebox schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:39:
[...]

Berger en Alesi, twee tweede rijders :)
hahah _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zeg 's eerlijk, is 1 van jullie stiekemerds hier de broer van die meid uit dat programma 'Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde' op RTL5? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 16:49
AzzKickah schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:43:
Zeg 's eerlijk, is 1 van jullie stiekemerds hier de broer van die meid uit dat programma 'Mijn Vieze Vette Vervelende Verloofde' op RTL5? :D
Van Italiaanse oorsprong met als passie Formule 1? :+

Ontopic:
Op Twitter zag ik voorbij komen dat Kobayashi eruit gebonjourd wordt? Was imo al een beetje te verwachten.
Alle speculaties op een rijtje, heb ze nog niet (concreet) in dit topic voorbij zien komen:

RB: Vettel/Webber
Ferrari: Alonso/Massa
McLaren: Button/Perez
Lotus: Raikkonen/Grosjean
Mercedes: Rosberg/Hamilton
Williams: Maldonado/Bottas
Sauber: Hulkenberg/Gutierrez
Force India: Di Resta/Alguersuari
Toro Rosso: Vergne/Ricciardo
Caterham, Marussia en HRT zijn nog niet bekend.

Realistisch lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

TheBleeder schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Als het mijn zus geweest zou zijn, denk maar niet dat je er dan in de buurt mocht komen >:)

BTW: ik heb misschien de oplossing voor de benadeelden volgend jaar als het boeltje naar sport 1 vertrekt.
Omdat ik zelf de laatste tijd veel van huis ben, en toch tv bij de hand wil hebben heb ik een subscriptie genomen op futubox. Ze streamen in HD , en het is een combi van Sky ITA en Sky UK. Op het moment hebben ze 76 zenders, maar er komen alsmaar meer bij als ik ze mag geloven (dis misschien ook wel sky f1 in de toekomst). Een jaartje kost je 60 euro

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 15-10-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
[...]

Ontopic:
Op Twitter zag ik voorbij komen dat Kobayashi eruit gebonjourd wordt? Was imo al een beetje te verwachten.
Alle speculaties op een rijtje, heb ze nog niet (concreet) in dit topic voorbij zien komen:

Realistisch lijstje?
toon volledige bericht
Dat is ook hoe ik het voor me zie op dit moment.
Ik zie Williams of FI niet voor Kovalainen of Glock gaan. Ik denk dat Alguersuari en Bottas daar idd de beste kans maken. Sutil heeft z'n imago niet echt mee, dus ik vermoed dat we die niet meer terug zien in de F1.
De achterhoede teams mogen ook wel hetzelfde blijven. Ik heb het vermoeden dat ze ook de achterhoede teams zullen blijven, dus eigenlijk maakt het niet veel uit.
Misschien Kobayashi voor Petrov bij Caterham? En Karthikeyan eruit voor een random Chinees die een stuur vast kan houden. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 15-10-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Mr_Size schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:42:
Dit is precies wat ik bedoelde; je weet alles tot in het extreme te extrapoleren. Het gaat drie races goed met Vettel en ineens is hij dominant. Hij zou ook op Schumacheriaanse wijze opeens voor saaie kampioenschappen gaan zorgen. Niet dus, want het seizoen wat we nu zien is totaal anders dan wat er toen gebeurde. Dan kan je niet opeens achteraf als hij gewonnen blijkt te hebben gaan roepen dat het zo saai is.
Hier ga je ook weer. Alonso rijdt op zijn limiet? Man, hij kwam niet eens de eerste bocht door. Dan ga je mij niet vertellen dat dat de te verwachten prestaties zijn voor de rest van het seizoen.

Als we naar de prestaties van beide heren over *dit* *hele* seizoen kijken zou het wel eens een daverende strijd van jewelste kunnen worden. Van dominantie is hoe dan ook geen sprake en ook met Vettel kan van alles gebeuren, want je moet toch remmen voor die eerste bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fynrd1 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Als het mijn zus geweest zou zijn, denk maar niet dat je er dan in de buurt mocht komen >:)

BTW: ik heb misschien de oplossing voor de benadeelden volgend jaar als het boeltje naar sport 1 vertrekt.
Omdat ik zelf de laatste tijd veel van huis ben, en toch tv bij de hand wil hebben heb ik een subscriptie genomen op futubox. Ze streamen in HD , en het is een combi van Sky ITA en Sky UK. Op het moment hebben ze 76 zenders, maar er komen alsmaar meer bij als ik ze mag geloven (dis misschien ook wel sky f1 in de toekomst). Een jaartje kost je 60 euro
Thanks even checken.

Hmm Skysports1 is niet SkysportsF1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ik heb niet veel zin in een welles nietes discussie, maar ik kan het niet laten toch nog even op je post in te gaan. In dit seizoen ineens 3 races op rij winnen vind ik toch redelijk dominant. Daarnaast denk ik dat het beeld de laatste paar races niet echt gaat wijzigen, want wie gaat hem dan verslaan? Webber? Die is toch net een tikje langzamer en staat te ver achter. De Mclarens lijken alleen maar slechter te worden en kennen te veel technische problemen. En Ferrari heeft gewoon niet genoeg snelheid. Zo lang er niets fout gaat met de Red Bulls heeft Alonso weinig kans meer denk ik.
En het is toch duidelijk dat Alonso zo maximaal mogelijk presteert? In Korea derde worden achter twee snellere Red Bulls is maximaal scoren naar de mogelijkheden. Eraf geramd worden kan altijd gebeuren, dat staat er verder buiten.

Dit seizoen is inderdaad niet Schumacheriaans. Vorig seizoen wel. En nogmaals, ik sprak de HOOP uit dat het geen nieuw Schumacher tijdperk zou gaan worden, nergens heb ik gezegd dat dit al zo is of dat het zo gaat zijn.

Maar goed, we gaan het zien de komende weken. Hopelijk kan Alonso het nog een beetje spannend houden en vinden de Mclaren weer wat betrouwbaarheid en snelheid terug!

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Size op 16-10-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

[...]

Ja psies :D Volgens mij hebben we hier minstens 2 mensen van Italiaanse afkomst... ;)
Ontopic:

Realistisch lijstje?
toon volledige bericht
Lijkt me wel, maybe nog:

Caterham: Van der Garde/?

Zou me toch wel geinig lijken hoor, weer een NL-er op de grid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik mis toch iets bij Vettel... Als hij 3x WDC staat ie al in het rijtje Senna e.d. Toch heb ik het gevoel dat Vettel niet gelijk is aan Senna. Gevoelsmatig vind ik hem gewoon geen 3-voudig kampioen. Hij is echt een lights to flag winnaar. Dit jaar hebben we ook (weer) geen strijd om de leiding gezien.

Vermoedens gaan ook dat RedBull erg ruim met de RRA omgaat en er wat meer RedBull derivaten aan het werk zijn aan die auto om die boel werkend te krijgen. Wie weet wat er tijdens die 39km jump getest is. :+ Zonder gekheid, het is ook wel frappant dat elke upgrade aan de RedBull goed werkt, terwijl alle andere teams hiermee lopen te schipperen om ze überhaupt werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Mr_Size schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:25:
Maar goed, we gaan het zien de komende weken. Hopelijk kan Alonso het nog een beetje spannend houden en vinden de Mclaren weer wat betrouwbaarheid en snelheid terug!
Zo langzaam aan zijn Hamilton en Button alleen interessant om achter Alonso te eindigen en zodoende zoveel mogelijk punten bij Vettel weg te houden. Ze staan respectievelijk 62 en 84 punten weg, terwijl er nog maar vier races te rijden zijn.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Senor Sjon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:51:
Zonder gekheid, het is ook wel frappant dat elke upgrade aan de RedBull goed werkt, terwijl alle andere teams hiermee lopen te schipperen om ze überhaupt werkend te krijgen.
Er loopt natuurlijk wel iemand rond met een beetje ervaring: Adrian Newey.
Zijn collega Rory Byrne is "slechts" consultant bij Ferrari, al zie je dat de Ferrari ook beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook Newey maakt fouten. Het is alleen een constatering ;)

Opvallend is ook dat sinds de achterkant van de RB op orde is, Vettel weer harder gaat dan Webber. Blijkbaar ligt een loose achterkant Vettel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 16-06 11:58
Senor Sjon, jij geeft precies de indruk die ik ook heb van Vettel. Je mist bij hem de gevechten, de tegenstand die hij overwint. Iets wat Hamilton, Button, Alonso of Raikkonen wel hebben/kunnen. Sure, Vettel heeft het ook wel gehad maar niet vaak. Meestal, zoals je zegt, lights to finish. Ik vind dat jammer, zeker voor hem. Laat hem maar eens in een iets mindere auto zien wat hij kan. (wil niet Vettel bashen hoor)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Yonni schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:32:
Senor Sjon, jij geeft precies de indruk die ik ook heb van Vettel. Je mist bij hem de gevechten, de tegenstand die hij overwint. Iets wat Hamilton, Button, Alonso of Raikkonen wel hebben/kunnen. Sure, Vettel heeft het ook wel gehad maar niet vaak. Meestal, zoals je zegt, lights to finish. Ik vind dat jammer, zeker voor hem. Laat hem maar eens in een iets mindere auto zien wat hij kan. (wil niet Vettel bashen hoor)
Vettel is wel echt 1 van de beste coureurs ooit hoor. Wat mij opvalt is zodra dingen niet verlopen zoals hij wilt, hij gelijk gaat voor zekerheid. (ga aub niet over dat geklaag beginnen, dat doen ze namelijk allen van harte) Hij oogt dan niet als een vechter, maar het heeft imo ook wel iets met realiteitszin te maken wat op de grid eigenlijk ook alleen Alonso heeft.
Hij is ook wel een beetje een type lonewolf en zodoende ook wel heel erg koppig, net als Raikkonen overigens, wat imo een karakter trek is van iemand die heel intelligent is. Dat hij bijvoorbeeld een mentalcoach heeft illustreert imo dat hij ook heel goed weet waar zijn zwakkeplek ligt.
Jammer dat hij nog niet voor Ferrari rijdt, maar dat hoeft ook niet zolang Alonso er nog zit, maar als er een coureur is die Schumacher van vele records kan afrijden dan is hij het wel.

Ik snap wel dat deze coureur heel impopulair is bij het gros van de f1 fans, dit was schumacher ook, maar als je niet van dit soort coureurs kan genieten dan mis je de komende jaren heel erg wat vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 16:42
Vettel is zeker goed, dat was iemand, net als Alonso bv die je echt zag aankomen als toekomstig kampioen... Wat hij destijds ook met die Toro Rosso liet zien was super, al was die auto toen ook beter...

alleen moet ik het wel eens zijn met Senor Sjon
Ik mis toch iets bij Vettel... Als hij 3x WDC staat ie al in het rijtje Senna e.d. Toch heb ik het gevoel dat Vettel niet gelijk is aan Senna. Gevoelsmatig vind ik hem gewoon geen 3-voudig kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:23:
Vettel is zeker goed, dat was iemand, net als Alonso bv die je echt zag aankomen als toekomstig kampioen... Wat hij destijds ook met die Toro Rosso liet zien was super, al was die auto toen ook beter...

alleen moet ik het wel eens zijn met Senor Sjon

[...]
Ik heb de periode Senna niet meegemaakt, wat maakte Senna dan beter? Ik heb het idee dat de beste man teveel wordt geromantiseerd, zoals zoveel uit de formule 1 van "vroeger". Ik wil overigens niks afdoen op zijn prestaties, maar hij heeft het volgens mij ook alleen bereikt met destijds de beste auto. Kampioenen rijden overigens altijd in de beste auto rond van het moment. Onder beste versta ik niet alleen de snelste maar ook de betrouwbaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vettel moet je dan misschien ook meer vergelijken met een Prost.

Senna duwde de auto in het kleinste gat als ie daarmee een plek kon winnen. Prost reed veel berekender. Als die extra plek niet noodzakelijk was, nam hij geen onnodig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gevoelsmatig is het ook iemand zonder echt tegenslag in zijn carrière.
  • Hakinnen heeft de slechte tijden van McLaren meegemaakt en ternauwernood een crash overleefd.
  • Schumacher ging van het WDC/WCC team naar het tobbende Ferrari. Tegenover een superieure Williams heeft hij het ze toch aardig moeilijk gemaakt. In 1998 had hij een herboren McLaren tegenover zich met een Hakinnen in bloedvorm. In '99 brak hij zijn benen door een crash om in 2000-2004 terug te slaan.
  • 2005-2006 zag naast een bandenoorlog, de komst van Alonso. Heeft epische races op Imola met Schumacher gereden met toe-to-toe gevechten.
  • Raikonnen wordt geroemd door velen, maar heeft toch trekjes (Magnum anyone?) die hem in een seizoen op kunnen breken, hoewel hij dit jaar uitstekend rijdt, maar matig kwalificeert.
  • Hamilton is drukker met bling en $$$, in hem zie ik ook geen uitmuntend coureur, maar wel een racer. Laat het koppie wel snel hangen.
  • Button got lucky, vind ik verder ook geen WDC materiaal. Daarvoor heeft hij in de 9 jaar voor zijn titel IMO te weinig laten zien. Na een goed 2011 gaat 2012 toch een stuk minder.
  • Villeneuve heeft het ook geprobeerd om bij BAR er wat van te maken. Schumacher is in dezelfde fuik gelopen.
  • Vettel had een indrukwekkende eerste overwinning, Torro Rosso was feitelijk Red Bull met een betere motor dat seizoen. Maar, toen al was het een lights to flag overwinning. Ik zie hem weinig andere overwinningen halen en op momenten dat ie wel strijd heeft om de eerste plaats buiten de beginfase gaat het ook nog weleens mis, voorbeeldje 2010 met Webber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Senor Sjon schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:23:
Gevoelsmatig is het ook iemand zonder echt tegenslag in zijn carrière.
  • Hakinnen heeft de slechte tijden van McLaren meegemaakt en ternauwernood een crash overleefd.
  • Schumacher ging van het WDC/WCC team naar het tobbende Ferrari. Tegenover een superieure Williams heeft hij het ze toch aardig moeilijk gemaakt. In 1998 had hij een herboren McLaren tegenover zich met een Hakinnen in bloedvorm. In '99 brak hij zijn benen door een crash om in 2000-2004 terug te slaan.
  • 2005-2006 zag naast een bandenoorlog, de komst van Alonso. Heeft epische races op Imola met Schumacher gereden met toe-to-toe gevechten.
  • Raikonnen wordt geroemd door velen, maar heeft toch trekjes (Magnum anyone?) die hem in een seizoen op kunnen breken, hoewel hij dit jaar uitstekend rijdt, maar matig kwalificeert.
  • Hamilton is drukker met bling en $$$, in hem zie ik ook geen uitmuntend coureur, maar wel een racer. Laat het koppie wel snel hangen.
  • Button got lucky, vind ik verder ook geen WDC materiaal. Daarvoor heeft hij in de 9 jaar voor zijn titel IMO te weinig laten zien. Na een goed 2011 gaat 2012 toch een stuk minder.
  • Villeneuve heeft het ook geprobeerd om bij BAR er wat van te maken. Schumacher is in dezelfde fuik gelopen.
  • Vettel had een indrukwekkende eerste overwinning, Torro Rosso was feitelijk Red Bull met een betere motor dat seizoen. Maar, toen al was het een lights to flag overwinning. Ik zie hem weinig andere overwinningen halen en op momenten dat ie wel strijd heeft om de eerste plaats buiten de beginfase gaat het ook nog weleens mis, voorbeeldje 2010 met Webber.
toon volledige bericht
Vergeet niet dat Hamilton als Vettel nog jong zijn, en zodoende nog heel veel tijd hebben zich te bewijzen.
Het kaliber Vettel heeft imo genoeg potentie om zich de komende 10 jaar tot een ongekende coureur te ontwikkelen. Ik kan niet wachten op de dag dat hij in de Ferrari zit :*) (mocht die komen)
Raikkonen heeft imo de pech gehad dat zijn mclaren zo onbetrouwbaar was. Over Hamilton heb je overigens wel degelijk gelijk, maar met een snelle en betrouwbare auto wordt hij ook zo kampioen. In tegenstelling tot zijn held Senna heeft hij alleen niet de drive die Senna wel had, een soort van overlijken mentaliteit.
Ik ben overigens blij dat geen enkele coureur op de grid met deze mentaliteit rond rijdt, Simoncelli is de laatste live sterfgeval die ik wil hebben meegmaakt. Maargoed, het verlaagt echter alleen de kans op zo'n ongeval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
fynrd1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Ik heb de periode Senna niet meegemaakt, wat maakte Senna dan beter? Ik heb het idee dat de beste man teveel wordt geromantiseerd, zoals zoveel uit de formule 1 van "vroeger". Ik wil overigens niks afdoen op zijn prestaties, maar hij heeft het volgens mij ook alleen bereikt met destijds de beste auto. Kampioenen rijden overigens altijd in de beste auto rond van het moment. Onder beste versta ik niet alleen de snelste maar ook de betrouwbaarste.
Ik zeg niet dat een Senna, Prost, Schumacher, Mansell, Alonso, Hakkinen, Lauda enz beter of slechter zijn.
Het gaat mij alleen om het gevoel, daar stopte de quote ook, misschien komt het door het tijdperk, ben ik gewoon wat minder into F1 geworden door de jaren heen (wagens erg lelijk geworden, uitzendingen in NL shitty en half live op BBC) misschien hang ik wel teveel in het verleden (niet alleen met F1...).
Wie weet hebben ze dat idee ook bij RB en krijg je daardoor die bandenfratsen van de laatste paar ronden, om Vettel een grotere held te laten lijken.

Merkte afgelopen race wel op dat ik tegenwoordig aan de hand van de beelden niet goed meer weet waar ze op een circuit rijden, naar mijn gevoel (heb je dat weer...) wist ik dat vroeger veel beter. Ook bij sommige oude circuits heb ik daar moeite mee, Suzuka bv en Monza en Spa weer minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waar ze op de baan rijden heb ik bij nieuwe circuits ook bijna nooit door. Komt omdat de meeste Tilke dromes op elkaar lijken qua opbouw. Vaak heel breed zodat het perspectief weg is en overal die tentjes bij de tribunes/paddock.

Die bandenactie dit weekend en ook de zogenaamde versnellingsbakproblemen in Brazilië vorig jaar zijn helemaal niet nodig. Hamilton had toen echt bakproblemen... die lag er ook 2 ronden later uit.

Ach, Vettel en Hamilton zijn de laatsten van een generatie die nog voor de testban goed konden testen voordat ze begonnen in de F1. Daar hebben nieuwere instromers nu veel meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Ik zeg niet dat een Senna, Prost, Schumacher, Mansell, Alonso, Hakkinen, Lauda enz beter of slechter zijn.
Het gaat mij alleen om het gevoel, daar stopte de quote ook, misschien komt het door het tijdperk, ben ik gewoon wat minder into F1 geworden door de jaren heen (wagens erg lelijk geworden, uitzendingen in NL shitty en half live op BBC) misschien hang ik wel teveel in het verleden (niet alleen met F1...).
Wie weet hebben ze dat idee ook bij RB en krijg je daardoor die bandenfratsen van de laatste paar ronden, om Vettel een grotere held te laten lijken.

Merkte afgelopen race wel op dat ik tegenwoordig aan de hand van de beelden niet goed meer weet waar ze op een circuit rijden, naar mijn gevoel (heb je dat weer...) wist ik dat vroeger veel beter. Ook bij sommige oude circuits heb ik daar moeite mee, Suzuka bv en Monza en Spa weer minder...
Tjah.. Deze sport zal zich altijd blijven ontwikkelen, dat is ook de charme van de sport, samen met de 24h van le mans natuurlijk. Ik zeg ook eerlijk dat ik andere racesporten ook niet zo boeiend vind, motogp volg ik ook al een tijdje niet echt meer sinds de dood van Simoncelli.
De autos waren vroeger inderdaad veel mooier, maar wat ik echt mis zijn de v10's, een dominant team reed vroeger gewoon zelfs het podium op een ronde, dat is ook niet spectaculair te noemen.

Ik denk dat de sport qua saaiheid nooit is veranderd, thrillers als porst-senna, schumacher-hill, schumacher-hakkinen worden misschien op een iets andere manier uitgevochten(dit waren eigenlijk ook alleen moment opnames in eennheel seizoen). De gevechten zijn er vandaag de dag heus niet minder om geworden als we kijken naar het middenveld. Maar dat is mijn persectief op het geheel.
Ik heb er zelf ook een handje van om het verleden te romantiseren hoor, maar over 6 jaar kijken we misschien ookmheel rooskleurig terug op deze periode. Voor mij was het seizoen dat button kampioen werdt het allersaaiste jaar. En tot nu toe komt geen enkel seizoen daarbij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nog teveel eer voor die matige rijder.....

gaan we straks ook nog stukken baan vernoemen naar Deletraz, Inoue of Bartels vernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 11:22
L1nt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:07:
nog teveel eer voor die matige rijder.....

gaan we straks ook nog stukken baan vernoemen naar Deletraz, Inoue of Bartels vernoemen?
Hier doe je Massa wel behoorlijk te kort mee hoor, hij heeft niet het nivo van een Hamilton, Vettel of Alonso. Maar ik vind hem nou niet echt veel slechter dan een Button of een Webber. Je ziet in de laatste paar races dat hij mentaal weer veel sterker is geworden en dat de auto ook weer wat beter bij zijn rijstijl past, waardoor het gat tussen hem en Alonso toch een behoorlijk stuk kleiner is geworden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Misschien heel erg simpel gedacht, maar kan Ferrari massa niet met een hele rijke menging laten rijden? Zodat hij voor Vettel kan rijden, zonodig Vettel kan ophouden zodat alonso de aansluiting niet mist? Met een grote kans dat die de race niet kan uitrijden natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07 11:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Moeten ze 'm eerst vóór Vettel zien te krijgen...

/edit:
Even iets anders, wat ik niet helemaal snap: Red Bull is nu weer 'on top of their game' zoals de afgelopen 3 races lieten zien en volgens Olav Mol komt dat door hun diffuser. Ik heb eens gezocht op internet hoe dit zit maar ik kom overal tegen dat ieder (groot) team dit eigenlijk ook heeft en dat het sinds afgelopen juni verboden zou zijn waardoor Red Bull juist in het nádeel zou zijn. Toch is dit blijkbaar dus niet zo?
Hoe zit het nu precies?

[ Voor 82% gewijzigd door Icephase op 16-10-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
fynrd1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:27:
Misschien heel erg simpel gedacht, maar kan Ferrari massa niet met een hele rijke menging laten rijden? Zodat hij voor Vettel kan rijden, zonodig Vettel kan ophouden zodat alonso de aansluiting niet mist? Met een grote kans dat die de race niet kan uitrijden natuurlijk?
Tja ik weet niet hoeveel motoren hij nog heeft, want dat kost je geheid een motor. En dan nog zou hij eerst voorbij Vettel moeten komen, kwa quali-pace komt Ferrari niet dicht bij genoeg bij de Red-Bulls, dus hij zal er op de baan voorbij moeten komen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

En Massa blijft ook volgend jaar rijden voor Ferrari klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Laatst online: 15-07 15:58
Blijft vreemd, vind ik. Zo veel kritiek vanuit alle kanten en dan toch mogen blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dr. Horrible schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:17:
Blijft vreemd, vind ik. Zo veel kritiek vanuit alle kanten en dan toch mogen blijven?
De meeste kritiek was van de zogenaamde kenners, niet van uit Ferrari zelf. Ferrari heeft in het begin eerlijk toe gegeven dat ze gewoon niet de beste auto hadden gemaakt voor hem. En Ferrari heeft een keer gezegt dat hij toch echt harder moest rijden en dat heeft hij toch wel laten zien. Het afgelopen weekend was hij nou niet echt veel langzamer dan Alonso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind dat ook heel erg gek. Ik was er van overtuigd dat Massa na 2011 al gesacked zou worden. Het absolute tegendeel blijkt.

Je gaat me toch niet vertellen dat op basis van de afgelopen 3 races tegenover de afgelopen 2 jaar het contract van Massa vernieuwd wordt?

2 jaar slecht + 3 races redelijk goed = hij blijft de komende anderhalf jaar redelijk goed.

Ik snap die gedachtengang van Ferrari niet helemaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
AzzKickah schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:27:
Ik vind dat ook heel erg gek. Ik was er van overtuigd dat Massa na 2011 al gesacked zou worden. Het absolute tegendeel blijkt.

Je gaat me toch niet vertellen dat op basis van de afgelopen 3 races tegenover de afgelopen 2 jaar het contract van Massa vernieuwd wordt?

2 jaar slecht + 3 races redelijk goed = hij blijft de komende anderhalf jaar redelijk goed.

Ik snap die gedachtengang van Ferrari niet helemaal denk ik.
Vorig jaar was bagger. Toen begreep ik echt niet dat ze hem aanhielden.
Zijn prestaties dit jaar zijn zo slecht nog niet. Daarnaast willen ze geen gezeik over wie er de eerste rijder is :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

schandalige beslissing van Ferrari.

Meer dan voldoende betere opties. Met daarin voldoende opties die ook wel Alonso's bitch willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

frankivo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Vorig jaar was bagger. Toen begreep ik echt niet dat ze hem aanhielden.
Exactly. Ik was er ook echt van overtuigd.
Zijn prestaties dit jaar zijn zo slecht nog niet. Daarnaast willen ze geen gezeik over wie er de eerste rijder is :P
Mwach, de eerste helft van dit jaar was gewoon hetzelfde als 2011. Hij kwam echt niet in de buurt van Alonso. Waar Alonso zich als 5e kwalificeerde, stond Massa vaak gewoon rond P13.

Dat ze een duidelijke 2e rijder willen, soi, snap ik prima. Maar je wilt toch wel een 2e rijder die minstens
de helft tot driekwart van het puntenaantal van de 1e rijder binnenhaalt. Dat is bij Massa nou niet echt het geval. 209 om 88. Dat komt in de verte een klein beetje bij de helft van Alonso in de buurt. 2011 nog buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ferrari wilde toch ook een derde auto? Ben benieuwd wat voor coureur ze daar in willen laten rijden. :+

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
L1nt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:37:
schandalige beslissing van Ferrari.

Meer dan voldoende betere opties. Met daarin voldoende opties die ook wel Alonso's bitch willen zijn.
Ja echt schandalig 8)7

Ferrari laat hem rijden omdat ze een coureur niet alleen afrekenen op kale prestaties op de baan maar ook hoe hij in het team past. Wat dat betreft is Ferrari een van de menselijkste teams op de grid, soms een beetje te romantisch, maar ze laten een coureur tenminste niet zomaar vallen.

En eerlijk gezegt ik zou niet weten wie anders ze daar voor 1 jaar in die auto zouden kunnen zetten, want dat die deal met Vettel voor 2014 al rond is geloof ik wel, dat heb ik nou al vanuit zoveel bronnen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ferrari menselijk???? Laat me niet lachen.....waar was die menselijkheid toen de aanpassingen aan het asfalt van Indy de Michelin banden opvrat? Ferrari hield alle opties tegen.

Waar was de menselijkheid toen Minardi, een team wat hun nooit had kunnen bedreigen, dispensatie aanvroeg in Australie? Ferrari hield dat tegen.

Raikonen is er ook gewoon zonder pardon (maar met een zak geld) uit gebonjoured toen ze Alonso konden binnenhalen.

Ik kan voldoende namen opnoemen wie ze er beter in hadden kunnen zetten. En Vettel gaat die kant niet op zolang Alonso daar zit. Di Montezemelo heeft groot gelijk dat 2 hanen in 1 kippenhok niet werkt. Noem mij 1 rijdersduo dat beide heeft kunnen strijden voor de titel zonder onderlinge problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-07 11:20
L1nt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:58:

Raikonen is er ook gewoon zonder pardon (maar met een zak geld) uit gebonjoured toen ze Alonso konden binnenhalen.
Was het niet zo dat Raikkonen sowieso het al totaal niet kon vinden met de teambaas, de relatie nooit een goed licht gezien heeft tussen die twee, en hij er ook daardoor inderdaad zonder pardon eruit gezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Ferrari menselijk???? Laat me niet lachen.....waar was die menselijkheid toen
....
Wat opvalt is dat de voorbeelden laten vooral zien dat Ferrari zich naar externen hard opstelt. Hiermee is niet een uitspraak te doen of ze intern hartelijk of niet zo zijn. Persoonlijk durf ik geen stelling te nemen, geen idee hoe goed ze naar de mensen zijn. (Goed als in, mensen niet zomaar laten vallen, dat is iets anders dan de zakelijke kant overboord gooien.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Ach... Ferrari. Ze hebben maar 1 Driver en 1 Bitch, en aangezien Massa geen ruggengraat heeft is hij de perfecte bitch voor Alonso.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ferrari menselijk???? Laat me niet lachen.....waar was die menselijkheid toen de aanpassingen aan het asfalt van Indy de Michelin banden opvrat? Ferrari hield alle opties tegen.
Ik snap nog steeds niet waaorm mensen de schuld van dat debakel bij een andere partij durven leggen dan bij Michelin zelf.
Waar was de menselijkheid toen Minardi, een team wat hun nooit had kunnen bedreigen, dispensatie aanvroeg in Australie? Ferrari hield dat tegen.
Weer leg je een een probleem van een andere partij bij Ferrari.
Raikonen was gewoon een foute "aankoop" die hadden ze nooit moeten halen, hij paste gewoon niet in het team van Ferrari, sowieso vind ik dat een van de saaiste personen op de grid, maar de manier waarop hij met zijn fans omgaat, en dat zijn toch de mensen die zijn carriere mogenlijk maken, vind ik echt beneden alle peil.
Ik kan voldoende namen opnoemen wie ze er beter in hadden kunnen zetten. En Vettel gaat die kant niet op zolang Alonso daar zit. Di Montezemelo heeft groot gelijk dat 2 hanen in 1 kippenhok niet werkt. Noem mij 1 rijdersduo dat beide heeft kunnen strijden voor de titel zonder onderlinge problemen.
Ik snap heel goed dat ze bijvoorbeeld Perez hebben laten lopen, die is er imho gewoon nog niet klaar voor. Kobayashi is het ook niet, ik vind het echt een genot om naar hem te kijken, maar zijn resultaten vallen af en toe toch echt behoorlijk tegen. En ze gaan gewoon echt niet een onervaren rijder in die auto zetten, dus het zal iemand moeten zijn met op zijn minsta al een jaar of 2 a 3 ervaring. Ik zou echt niet weten wie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:11:
[...]
Ik snap nog steeds niet waaorm mensen de schuld van dat debakel bij een andere partij durven leggen dan bij Michelin zelf.
Of je verdiept je in de materie en ontdekt dat Indy de baan speciaal behandeld had vlak voor de race omdat dat de Good Years van NASCAR goed uitkwam. Indycar had ook problemen op die baan maar vanwege tests daar met Firestone (dochter van Bridgestone) kon Bridgestone er wel op tijd iets aan doen.
Elk team was het er over eens dat ze iets moesten verzinnen om een race te kunnen houden en geen gezichtsverlies te lijden in de VS. Elk team, behalve Ferrari.
[...]
Weer leg je een een probleem van een andere partij bij Ferrari.
Elk team ging er mee akkoord dat Minardi de auto zo mocht gebruiken. Ze waren toch geen concurrent. Elk team behalve Ferrari.
Als het nu een directe concurrent was, was het begrijpelijk. In dit geval had Ferrari gewoon schijt aan ze en liet ze stikken. Hoezo menselijk?
[...]
Ik snap heel goed dat ze bijvoorbeeld Perez hebben laten lopen, die is er imho gewoon nog niet klaar voor. Kobayashi is het ook niet, ik vind het echt een genot om naar hem te kijken, maar zijn resultaten vallen af en toe toch echt behoorlijk tegen. En ze gaan gewoon echt niet een onervaren rijder in die auto zetten, dus het zal iemand moeten zijn met op zijn minsta al een jaar of 2 a 3 ervaring. Ik zou echt niet weten wie beschikbaar is.
je laat je teveel beinvloeden door DiMontezemelo. Perez niet klaar? Eerder, goed genoeg om Alonso direct te beconcurreren. Massa had echt niet veel meer ervaring. En als je echt achter het talent Perez staat, laat je hem nooit vanuit je eigen rijdersopleiding naar je concurrent gaan. Of hij is niet goed genoeg of je zorgt dat ie sowieso nog een jaar bij Sauber bleef.
Daarnaast hebben Perez en Kobayashi de 2 jaar ervaring die jij "eist". Net als een Algusuari die nu test voor Pirelli (dikke winst qua kennis banden). Of een Sutil bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
L1nt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:19:
Of je verdiept je in de materie en ontdekt dat Indy de baan speciaal behandeld had vlak voor de race omdat dat de Good Years van NASCAR goed uitkwam. Indycar had ook problemen op die baan maar vanwege tests daar met Firestone (dochter van Bridgestone) kon Bridgestone er wel op tijd iets aan doen.
Elk team was het er over eens dat ze iets moesten verzinnen om een race te kunnen houden en geen gezichtsverlies te lijden in de VS. Elk team, behalve Ferrari.
Niet alleen Ferrari, maar ook Max Mosely! En het waren de teams met Michelin die zich terug trokken, Michelin had het jaar daarvoor op Indy ook de zelfde problemen, alleen in een wat mindere mate. Ze hebben zef het risico genomen door te zachte compounds mee te nemen, want ze hadden gewoon hardere banden klaar liggen.
Elk team ging er mee akkoord dat Minardi de auto zo mocht gebruiken. Ze waren toch geen concurrent. Elk team behalve Ferrari.
Als het nu een directe concurrent was, was het begrijpelijk. In dit geval had Ferrari gewoon schijt aan ze en liet ze stikken. Hoezo menselijk?
Jij hebt een iets te rooskleurig beeld van Paul Stoddard. Ferrari was tegen omdat paul in het jaar daarvoor 2 keer behoorlijk dwars had gelegen over nieuwe regels, eerst wilde hij in zijn eentje de ban op traction control blokkeren, en halverwege het seizoen toen alle teams van de single lap quali terug wilde naar de 1 uurs quali heeft Paul dat tegen gehouden omdat hij bang was voor de herintroductie van de 107% regel. Paul is een van de architecten van de huidge standaardisatie in de F1 en ik weet niet of we hem daar heel erg dankbaar voor moeten zijn.
Je laat je teveel beinvloeden door DiMontezemelo. Perez niet klaar? Eerder, goed genoeg om Alonso direct te beconcurreren. Massa had echt niet veel meer ervaring. En als je echt achter het talent Perez staat, laat je hem nooit vanuit je eigen rijdersopleiding naar je concurrent gaan. Of hij is niet goed genoeg of je zorgt dat ie sowieso nog een jaar bij Sauber bleef.
Ze staan dus blijkbaar niet meer achter Perez... ;)
Daarnaast hebben Perez en Kobayashi de 2 jaar ervaring die jij "eist". Net als een Algusuari die nu test voor Pirelli (dikke winst qua kennis banden). Of een Sutil bijvoorbeeld.
Sutil is te oud, Algusauri heeft inderdaad genoeg bandenkennis maar zelfs Pirelli klaagt al dat de test auto te oud is en met hele andere specs (zoals gewichts verdeling en aero) waardoor ze niet veel aan de test resultaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:15

DDX

En vergeet niet dat Massa prima z'n ronjes rijd.
Als ze zomaar iemand in de auto zetten krijg je misschien idee van 2009 met Fisichella.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Massa in de Ferrari laten vind ik persoonlijk een goede beslissing. Ferrari gaat voor continuïteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dupje schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:39:
Massa in de Ferrari laten vind ik persoonlijk een goede beslissing. Ferrari gaat voor continuïteit.
Continue slecht :p
Massa doet nu 2 races weer mee, joepie, rest van jaar was hij nergens te bekennen, was het niet zo dat hij tot 2-3 races geleden gewoon nog 0 punten had? Terwijl Webber samen met Vettel toch alweer Red Bull op #1 hebben gekregen.
Leuker nog, Ferrari staat 4e ofzo? Terwijl Alonso tot Korea leider in het WK was...
woelders schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:44:

Even iets anders, wat ik niet helemaal snap: Red Bull is nu weer 'on top of their game' zoals de afgelopen 3 races lieten zien en volgens Olav Mol komt dat door hun diffuser. Ik heb eens gezocht op internet hoe dit zit maar ik kom overal tegen dat ieder (groot) team dit eigenlijk ook heeft en dat het sinds afgelopen juni verboden zou zijn waardoor Red Bull juist in het nádeel zou zijn. Toch is dit blijkbaar dus niet zo?
Hoe zit het nu precies?
Iets met de 'Beam wing' begreep ik vorige race: http://scarbsf1.com/blog1/2012/10/15/analysis-red-bull-ddrs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:47:
[...]

Continue slecht :p
Massa doet nu 2 races weer mee, joepie, rest van jaar was hij nergens te bekennen, was het niet zo dat hij tot 2-3 races geleden gewoon nog 0 punten had? Terwijl Webber samen met Vettel toch alweer Red Bull op #1 hebben gekregen.
Leuker nog, Ferrari staat 4e ofzo? Terwijl Alonso tot Korea leider in het WK was...
Ferrari staat 2e, McLaren is juist het team dat loopt te failen.

Voor mij had Hülkenberg een logischer keus geweest overigens, maar hier zit vast een plan achter. 2013 lijkt mij een overbruggingsjaar tot er een andere coureur komt (volgens Joe Saward zou dit Webber zijn per 2014). Maar misschien heb ik ongelijk en is Massa nog 10 jaar lang 2e coureur bij Ferrari (volgens mij is dat ook de officiële functieomschrijving: 'tweede coureur'. Niets mis mee overigens, het is mijns inziens prima om bepaalde dingen uit te spreken).

[ Voor 11% gewijzigd door smvs op 16-10-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

woelders schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:44:
Moeten ze 'm eerst vóór Vettel zien te krijgen...

/edit:
Hoe zit het nu precies?
Mwah je verward teveel met elkaar nu, 1 tip luister nooit naar de technische verzinsel van dhr mol.
Maargoed, betreft dat van Juni, dat gaat om de enginemapping waarin het mogelijkwas om een coldblown diffuser effect te krijgen. 4 cilinders kregen dan een missfire, waardoor er met de 4 andere cilinders meer toeren gemaakt konden worden.

Ik neem aan dat je helemaal geen verstand van aerodynamica hebt, maar je zou eens kunnen zoeken op de termen, bernoulli theorem en het venturi effect. Daarna iets diepgaander, lift, induced drag parasite drag, ground effect en stall. Je mag mij dm-en als je meer wilt dan wikipedia :) share ik dan wel ff een dropboxlink. Wil je weten wat een geblazen diffuser precies is ask me. Ik vind het leuk omm uit te leggen.

Betreft de ddrs, tijdens het stallen van de mainplane, is het nu mogelijk dat ze ook de beamwing kunnen stallen. Echter is de beamwing met de monkeyseat de connectie tussen de diffuser en de mainplane (dat is het bovenste wing element). De connectie klinkt wellicht vreemd, maar eigenlijk moet je ook even het begrip upwash, downwash en vortices opzoeken opzoeken. Wat er uiteindelijk gebeurt is dat de upwas vanuit de diffuser helemaal wordt door getrokken tot aan de beamwing, die zelf ook een gigantische upwas heeft.
Hierop ver de tegaan, is het op high downforce circuits nodig om een monkey seat te installeren, deze zorgt ervoor dat de diffuser wordt uitgebreid tot aan de mainplane( in de regen is dit heel goed te zien).
Het resulteert eigenlijk in 1 grote triple slotted diffuser wat gigantisch veel downforce creëert. Het leuke is dat meer downforce bij een lage snelheid zorgt voor veel geinduceerde weerstand, wat met de snlheid weer afneemt terwijl de parasitaire weerstand juist stijgt. Deze krachten staan direct in relatie met de snelheid van lucht en de hoeveelheid downforce.

Ok met drs, zorg je ervoor dat de mainplane stalled, dit zorgt voor minder downforce downforce en zo ook minder parasitaire weerstand. Bij het stallen van de beamwing (redbull ddrs) idem, het gerucht gaat overigens dat ze ook de diffuser kunnen laten stallen. Maar nu komt het leuke, de diffuser is in de verhouding downforce / totale weerstand (para+ induced drag) het meest efficient. Daarmee gezegd lijkt het het meest logisch dat zij zich alleen op de beamwing concentreren. Ook hier stroomt een aardig volume aan lucht, denk hier aan de gehele airflow boven en langs de sidepod binnen een afstand van 30cm (ruwe schatting voor het idee).

Uiteindelijk is de redbull niet zo snel door toedoen van de ddrs, ze hebben ondertussen genoeg aerobalans problemen opgelost, die ze in eerste instantie met een enginemapping hadden opgelost, en door het verbod niet meer hadden. De aerobalans hebben ze opgelost door de volume die tussen de pylons van de neus en de voorvleugel zit te verkleinen. En ja dat is 1 van de voornaamste ontwikkelingem waarin zij weer een flinke stap voorwaarts hebben gezet.

Sorry voor het droge verhaal, aerodynamica is mijn lievelings vak :P ik zou je zo graag elk onderdeel willen uitleggen, maar ik weet niet of de rest dit storend vind? Anders leg ik elk onderdeel in dit proces wel wat diepgaander uit, misschiennop basis van wat gerichte vragen. maar kan wel nerdboring zijn :z

[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 17-10-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
fynrd1, je hebt voldoende karma voor een Tweakblog. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
fynrd1 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 05:38:
[...]

Mwah je verward teveel met elkaar nu, 1 tip luister nooit naar de technische verzinsel van dhr mol.
Maargoed, betreft dat van Juni, dat gaat om de enginemapping waarin het mogelijkwas om een coldblown diffuser effect te krijgen. 4 cilinders kregen dan een missfire, waardoor er met de 4 andere cilinders meer toeren gemaakt konden worden.
Natuurlijk draaien alle zuigers even snel ;). Je had cold blowing en hot blowing en de systemen werkten tijdens het afremmen op de motor.
Normaal gesproken doe je de gasklep dicht en schakel je de injectie en de ontsteking uit. Doordat de gasklep dicht is komen er geen gassen meer uit de uitlaat.

Cold blowing was simpel dat dat tijdens het afremmen de gasklep open werd gezet, waardoor de flow door de uitlaat instand bleef. Nadeel was wel dat de remmen meer moesten doen.

Bij hot blowing werd niet alleen de gasklep open gezet maar werd er ook brandstof geïnjecteerd. Dit lucht en brandstof mengsel werdt onstoken door contact met de hete uitlaat. Hierdoor zetten de gassen natuurlijk uit waardoor er meer gas over de diffuser werd geblazen. Nadeel van dit system is het zelfde als van de cold blown diffuser plus dat het nutuurlijk brandstof kost.

Hot blown is vergelijkbaar met de anti-lag systemen voor turbo motoren bij dragracen en rally. Die onsteken de brandstof pas als de uitlaat klep al open staat, hierdoor wordt er minder druk opgebouwd in de cilinder maar worden de uitlaatgassen versneld. Waardoor de turbo een extra zet krijgt.
Ik neem aan dat je helemaal geen verstand van aerodynamica hebt, maar je zou eens kunnen zoeken op de termen, bernoulli theorem en het venturi effect. Daarna iets diepgaander, lift, induced drag parasite drag, ground effect en stall. Je mag mij dm-en als je meer wilt dan wikipedia :) share ik dan wel ff een dropboxlink.
Je hebt een DM. Wat jij hebt met aerodynamica heb ik met motoren, en ik denk dat ik aerodynamica snap maar ik mis de basis kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
Inmiddels staat de teller van http://whatwillkimidonext.com/ op 0 en is bekend geworden waar Kimi getekend heeft:

YouTube: Makia Racing - How we got Kimi Räikkönen

Ik vind het persoonlijk een brakke reclame, hadden ze een stuk leuker kunnen maken, maargoed...
Cool dat Kimi eraan meewerkt!

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SnowDude schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:42:
[...]
Natuurlijk draaien alle zuigers even snel ;). Je had cold blowing en hot blowing en de systemen werkten tijdens het afremmen op de motor.
Normaal gesproken doe je de gasklep dicht en schakel je de injectie en de ontsteking uit. Doordat de gasklep dicht is komen er geen gassen meer uit de uitlaat.

Cold blowing was simpel dat dat tijdens het afremmen de gasklep open werd gezet, waardoor de flow door de uitlaat instand bleef. Nadeel was wel dat de remmen meer moesten doen.

Bij hot blowing werd niet alleen de gasklep open gezet maar werd er ook brandstof geïnjecteerd. Dit lucht en brandstof mengsel werdt onstoken door contact met de hete uitlaat. Hierdoor zetten de gassen natuurlijk uit waardoor er meer gas over de diffuser werd geblazen. Nadeel van dit system is het zelfde als van de cold blown diffuser plus dat het nutuurlijk brandstof kost.

Hot blown is vergelijkbaar met de anti-lag systemen voor turbo motoren bij dragracen en rally. Die onsteken de brandstof pas als de uitlaat klep al open staat, hierdoor wordt er minder druk opgebouwd in de cilinder maar worden de uitlaatgassen versneld. Waardoor de turbo een extra zet krijgt.

[...]

Je hebt een DM. Wat jij hebt met aerodynamica heb ik met motoren, en ik denk dat ik aerodynamica snap maar ik mis de basis kennis.
toon volledige bericht
Ik vul je heel even aan betreft de gassen over de diffuser, dit was overigens ook eerst een misvatting van mijzelf, maar de gassen werden / worden gebruikt om de diffuser aan de zijkanten te sealen. Dit wordt bevestigt door de strakes onder aan de wing end plates.
Het sealen gebeurt al bij de turning fanes voor de sidepods, je ziet op de beide hoeken van de bodemplaat vortex generators, de vortices aldaar zorgen ervoor dan de bodem plaat tot aan de tyreskird geseald blijft.
Een vortex is simpel weg een draaikolk die geen energie uitwisseling kent, het lage druk gebied onder de bodemplaat ken dan geen interventie met de iets hogere luchtdruk naast de auto. De tireskird neemt het dan over ( wordt veroorzaakt door de vortex generators voor de achterwielen) de tireskird zorgt er ook voor dat de uitlaatgassen zich hier tegen afzetten en zo tot een sealingwall ontwikkelt, de diffuser kent dan geen interventie meer met hoge druk gebieden aldaar. Dus even een korte samenvatting, de bodemplaat wordt geseald en daarna de diffuser, dit is 1 lopend proces, en de efficienty van de diffuser begint eigenlijk al vanaf de eerste vortex generator.(tbv 't groundeffect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ThaStealth schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:22:
Inmiddels staat de teller van http://whatwillkimidonext.com/ op 0 en is bekend geworden waar Kimi getekend heeft:

YouTube: Makia Racing - How we got Kimi Räikkönen

Ik vind het persoonlijk een brakke reclame, hadden ze een stuk leuker kunnen maken, maargoed...
Cool dat Kimi eraan meewerkt!
Alles is beter dan die Rexona reclame. De paarse broeken hadden daar een slechte dag. Wat kunnen we doen met een deo en een F1-team? Kom, we maken een superstatische reclame die zo internationaal is, dat niemand er meer naar kijkt.

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~~~[/html]