Precies! Dat is wat ik bedoelde. Je moet er om 9u staan en daar blijven tot 16u. Bij Le Mans hoeft dat dus niet. Je kunt rustig rondlopen en er komt altijd wel ergens een plekje vrij. Het enige probleem ontstaat bij de start en de finish. Maar wij hebben al een paar jaar een slimme exit-strategie waardoor we meteen na de race zonder files weg kunnen rijden. Dat betekent wel dat we niet bij het podium gaan kijken, anders redt je dat niet.ColTju schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:01:
[...]
tjah, mijn ervaring is dat je zeker raceday op tijd op het circuit moet zijn, een plekkie moet claimen en deze dan ook tot 4 uur vasthouden. en dan hoef je echt niet op slechte plekken te zitten.
misschien is dit in italie / duitsland anders, daar kan ik niet over oordelen
Het laatste stukje kijken we bij Arnage op het scherm en dan steken we de weg over en in de auto (gratis parkeerplaatsen!) en wegwezen! Voordeel is dat je dan na een uurtje of 2 rijden relaxed kunt stoppen om te eten. Als je te laat bent, staan er 10.000 man bij elk benzinestation/wegresto. Dus bij aankomst op Le Mans zorgen dat je tank vol zit, dan kun je naderhand zorgeloos wegrijden... (ja , ik ben inmiddels veteraan