Toon posts:

[F1] Seizoen 2012 - Deel 2 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste
Acties:
  • 65.388 views

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Camacha schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:35:
De invulling van het spectrum is wat mij betreft al genoeg. Als er alleen maar Ferrari's en Red Bulls rond zouden rijden zou er geen zak aan zijn. Je kunt geen groten hebben als er geen kleintjes zijn. Daarnaast maken ze de races ook interessanter, zoals de GT-auto's dat op Le Mans doen. Tot slot bieden kleinere teams een instap voor coureurs.

Redenen genoeg, me dunkt. Kan jij omgekeerd aangeven wat die grote teams dan allemaal te bieden hebben wat HRT op zijn eigen manier niet ook kan?
Je negeert weer wat ik zeg. Ik ben niet tegen kleine teams. Leer toch eens lezen.

En btw: bij Le Mans rijden GT auto's niet tegen de LMP1 en 2. Binnen de klassen heb je wel weer de strijd tussen grote en kleine teams. En ook daar vind ik het prima als er een klein team zich inspant en iets presteert (or die trying). Maar er rijden ook van die flapdrollen mee die niets toevoegen en er alleen maar bij zijn 'omdat het kan'. Daar heeft niemand wat aan.

Een team als Sauber heb ik altijd een warm hart toegedragen. Peter Sauber heeft in 2d instantie de boel heel goed opgepakt en voor een sterke auto gezorgd. Toen ie weer mee ging doen was de auto bijna helemaal blanco, dus had ie ook niet veel (sponsor)geld.

[Voor 31% gewijzigd door mphilipp op 03-12-2012 01:19]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:53
Altijd zo lekker vriendelijk en bescheiden die posts van jou.

HRT was een prima team voor F1. Waarom? Ze hebben voor genoeg gespreksttof gezorgd hier ( en nog steeds!). Daarnnaast hadden ze een mooie auto met 1 van de betere liveries van het veld. Leuk! Met geen enkele cent en geen ontwikkeling bleven ze aardig in de buurt van Mar/Cat. Ook heeft Ricciardo er o.a goed kunnen leren. Kleine teams, ook die met een eigenaar die er niet voor gaat, voegen iets toe.

De vraag is wat een team weghalen toevoegt aan Formule1. Hoogstens tempert het jouw ergernis. Maar sinds wanneer is ergernis een objectief steekhoudend argument geworden?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59

Player1S

Formerly known as L1nt

mphilipp schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:25:
[...]

Dan doen ze niet mee. Anders had er wel een entry gestaan met een 'onder voorbehoud'.

[algemene anti-HRT-rant]
Ik vraag me ook af of je het nog wel moet willen. Tenminste, als je serieus bent om iets te bereiken in de F1. Stel dat er op het laatste moment een sponsor komt, wat krijgt ie dan?
De enige kans om uberhaubt in de F1 te komen.

De FIA gaat geen nieuwe teams toelaten. Dus je hoeft niks te doen met de inboedel, het startbewijs is het enige dat ze echt nodig hebben

Player1s Twitch

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 11:12

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op maandag 03 december 2012 @ 02:14:

HRT was een prima team voor F1. Waarom? Ze hebben voor genoeg gespreksttof gezorgd hier ( en nog steeds!). Daarnnaast hadden ze een mooie auto met 1 van de betere liveries van het veld. Leuk! Met geen enkele cent en geen ontwikkeling bleven ze aardig in de buurt van Mar/Cat. Ook heeft Ricciardo er o.a goed kunnen leren. Kleine teams, ook die met een eigenaar die er niet voor gaat, voegen iets toe.

De vraag is wat een team weghalen toevoegt aan Formule1. Hoogstens tempert het jouw ergernis. Maar sinds wanneer is ergernis een objectief steekhoudend argument geworden?
Het is volgens mij nog altijd negatieve gespreksstof geweest, omdat mensen zich eraan ergeren. Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling. En zo mooi was die livery niet, maar dat is hetzelfde als zeggen dat een voetbalteam in de eredivisie moet blijven omdat ze wel mooie shirts dragen.

Tuurlijk zullen ze ook weer niet gigantisch ver terug vallen, maar echt snel kun je ze niet noemen. Als het een overwinning is als je geen laatste wordt, dan vind ik dat niet echt thuis horen in de F1. Begin dan gewoon een GP2 of GP3 team.

Martinspire - PC, PS4, X1

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 07:52:
[...]
De enige kans om uberhaubt in de F1 te komen.

De FIA gaat geen nieuwe teams toelaten. Dus je hoeft niks te doen met de inboedel, het startbewijs is het enige dat ze echt nodig hebben
Da's ook weer waar. Maar goed, die kans lijkt verkeken, hoewel ik geen idee heeft hoe hard deze lijst is. Ik zou verwachten dat ze bij enig uitstel het team er onder voorbehoud op zouden zetten, net als een GP die nog niet zeker is. Hopelijk komt er een serieuse overnamekandidaat die genoeg geld meeneemt om er iets van te maken. Pappen en nat houden is ook niet leuk.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Requiem19 schreef op maandag 03 december 2012 @ 02:14:

Hmmm...zoveel steekhoudende argumenten kan ik in jouw post ook niet ontdekken.
En we zijn hier allemaal volwassen mensen (hoop ik) en ik behandel iedereen ook als zodanig. Als stelselmatig zaken die ik heel duidelijk aangeef, opnieuw aangeef, onderstreep en nog eens noem genegeerd worden, heb ik geen zin meer in een diplomatiek antwoord. Als er daardoor mensen op hun tere kinderziel zijn getrapt so be it. Dan verzand je in een oeverloze discussie.

Ik sluit het hierbij dus af, want ik hoor niets anders dan varianten op 'de charme van de kleine teams' waarvan ik al 3894098543 keer heb aangegeven dat ik daar niets tegen heb. We schieten dus niet op. Klaar.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
:O

Zo... seizoen 2013 voor de deur... spannend.

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Creative S schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:16:

Voor de deur? Duurt nog eventjes hoor :X

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Creative S schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:16:

Tijd voor paar belangrijke veranderingen

- McLaren moet afstappen van dat lelijke chroom
- Ferrari moet weer echt Ferrari-rood worden met zwarte vleugels.
- Sauber moet met een echte livery komen.
- Webber kampioen graag :+

Player1s Twitch

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

AzzKickah

06-CENSORED

L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:53:
[...]

- Oneens
- Eens
- Eens
- EENS :Y :Y

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Oneens x4
Mclaren ziet er prima uit zo, beter dan enkele jaren terug (toen er vooral veel zwart was).
Ferrari ziet er prima uit. Is niet roder of doffer dan andere jaren en zwarte vleugels voegen imo niets toe (en lijkt me al snel dat het een rauwstoet-tintje geeft)
Sauber heeft gewoon meer sponsors nodig die wat kleur brengen. Al zijn ze inderdaad niet de meest mooie livery
Webber heeft al jaren kunnen laten zien dat ie kan rijden. Toch faalt ie telkens gigantisch. En niet alleen door pech, maar ook gewoon door zijn acties en het falen om de top bij te houden. Als een andere coureur in die auto had gezeten naast Vettel, had het al een stuk spannender geweest binnen het team.

Het feit dat ie bij de laatste race in de eerste bocht zijn teammate al afsnijd, geeft hem weinig sympathiek en hij reed dan ook een kleurloos seizoen. Heb hem 3 mooie acties zien doen en dat was het wel. Het is geen hele slechte coureur, maar gewoon geen hoogvlieger. Snap niet dat ze die gast erbij houden daar.

Ik hoop zelf dat Button of Raikkonen volgend jaar wat meer kunnen laten zien, maar verwacht dat het wel weer Vettel + Alonso zullen worden.

Vind het overigens maar echte bijzaken en niet "belangrijk". Dat ze volgend jaar afstappen van die vogelbekdier voorkant lijkt me een grotere prioriteit

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54
[...]
Ferrari vanaf volgend jaar in Ferrari-geel, dat lijkt me mooi :9 Laat dat Marlboro rood nu maar eens varen, die zijn toch al lang weg.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00

Damian

Insane Obtrusion

Ondanks het feit dat Raikkonen zelf een kleurloos oninteressant figuur is, mag ik zijn rijstijl wel weer erg. Hoop ook dat hij wat meer laat zien volgend jaar. Hamilton verhuist naar de middenmoot dus die zien we niet meer denk ik. Verder hoop ik dat er wat meer rookies leuke dingen gaan doen volgend jaar. Perez bij Mclaren bijvoorbeeld.

Ook hoop ik dat van der Garde tekent bij Caterham. Ook weer niet om het leuke persoon(wat een eikel is dat) maar om een Nederlander mee te hebben rijden is altijd leuk.

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Martinspire schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:04:
[...]

Vind het overigens maar echte bijzaken en niet "belangrijk". Dat ze volgend jaar afstappen van die vogelbekdier voorkant lijkt me een grotere prioriteit
Pak nog een kop koffie en wrijf je ogen even goed uit en, indien van toepassing, maak je brilglazen even schoon.....belangrijk stond in italics.... leek me toch een duidelijke hint dat het niet super serieus was :+

Player1s Twitch

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:17:
[...]

Pak nog een kop koffie en wrijf je ogen even goed uit en, indien van toepassing, maak je brilglazen even schoon.....belangrijk stond in italics.... leek me toch een duidelijke hint dat het niet super serieus was :+
Ik dacht dat je 'belangrijke' juist benadrukte.

Maar die vogelbekdiervoorkantneus is idd belangrijker dan die andere punten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jiriki schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:14:
[...]

Ferrari vanaf volgend jaar in Ferrari-geel, dat lijkt me mooi :9 Laat dat Marlboro rood nu maar eens varen, die zijn toch al lang weg.
ehh... Ze zijn nog steeds hoofdsponsor... Iig tot 2015!

http://www.guardian.co.uk...o-formula-one-sponsorship

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

[...]

Lijkt me ook leuk.....Lang geleden dat er een echt gele auto rond reed....

hoewel...deze is iets minder oud :X

[Voor 12% gewijzigd door Player1S op 03-12-2012 11:25]

Player1s Twitch

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Dit zou de opzet voor volgend jaar 2014 moeten zijn:

[...]

Ferrari was scharlaken rood. De Marlboro invloeden maakte de auto steeds iets meer oranje. Goed te zien is dat het op oude logo's op de auto afstak, terwijl het later dezelfde kleur rood was.

En Ferrari had vroeger eerst chroom en later zwarte vleugels. Later zijn ze wit, rood (2008) en nu weer wit.
Maar zwart ziet er imo het beste uit.

En een pareltje en persoonlijk favoriet:

Nog een paar gouwe ouwe:
Williams:

McLaren

Veel meer moois:
http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=158202

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:17:
[...]

Dat was het dus niet. Wat is er mis met neerzetten "semi-serieus" oid?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:24:
[...]

[afbeelding]

hoewel...deze is iets minder oud :X

[afbeelding]
Volgens mij ben je de Jordans vergeten...

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
[...]

Webber kampioen, gaat die dan GP2 rijden of zo :+?

Webber is tof als 2de rijder maar echt geen WK-materiaal. Net zoals Massa.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Senor Sjon schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:26:
[...]

Jeetje ik wordt oud...... |:(

Post de Lotus en denk...oh wacht...Benetton.....werk bij en denk...oh wacht...Forti.....en dan kom jij met Jordan en ik schaam me diep :-(

Player1s Twitch

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 11:08
[...]Vind het overigens maar echte bijzaken en niet "belangrijk". Dat ze volgend jaar afstappen van die vogelbekdier voorkant lijkt me een grotere prioriteit
Ik ben ondertussen gewend aan de vogelbekneus, kan me er totaal niet aan storen. Ben wel benieuwd hoe de wagens eruit gaan zien met de lage neuzen :)
Senor Sjon schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:26:
[...]
jaa, de Jordans van rond het jaar 2000! Rond die tijd vond ik de wagens het mooiste

iRacing Profiel

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:30:
[...]

Jeetje ik wordt oud...... |:(

Post de Lotus en denk...oh wacht...Benetton.....werk bij en denk...oh wacht...Forti.....en dan kom jij met Jordan en ik schaam me diep :-(
En de Renault van 2010 dan..? Die was toch ook behoorlijk geel :P

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

AzzKickah schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:48:
[...]

En de Renault van 2010 dan..? Die was toch ook behoorlijk geel :P
Houdt eensch op brutale vlegel!!! U zult eensch respect tonen voor uw oudere medemensch :+

Player1s Twitch

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mooi, 1 down, 2 to go. (Vind ik persoonlijk dan, u mag iets anders vinden).

Anyways, is er ergens al een grote lijst wat voor veranderingen er voor volgend jaar zijn? 2014 heb je de nieuwe motoren, maar wat veranderd er voor volgend jaar? Zijn we bv van die neuzen af, of wordt dat nog een jaar met waardeloze plaatjes?

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 08:31
Martinspire schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:46:
[...]

Mooi, 1 down, 2 to go. (Vind ik persoonlijk dan, u mag iets anders vinden).

Anyways, is er ergens al een grote lijst wat voor veranderingen er voor volgend jaar zijn? 2014 heb je de nieuwe motoren, maar wat veranderd er voor volgend jaar? Zijn we bv van die neuzen af, of wordt dat nog een jaar met waardeloze plaatjes?
de teams mogen daar een soort bak op plaatsen waardoor de 'haakneus' verdwijnt, de vraag is echter maar of deze ook echt toegepast gaan worden.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43
Camacha schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:35:
Tot slot bieden kleinere teams een instap voor coureurs.
Een Narain Kartikeyan, blijkbaar ooit wel echt een talent en door EJ in een auto gezet... maar nu iemand die met z'n centen binnen komt... en een Pedro De la Rosa die ooit aardig kon sturen...

Die 2 kunnen HRT echt als opstapje gebruiken ... :p

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:31:
[...]

Een Narain Kartikeyan, blijkbaar ooit wel echt een talent en door EJ in een auto gezet... maar nu iemand die met z'n centen binnen komt... en een Pedro De la Rosa die ooit aardig kon sturen...

Die 2 kunnen HRT echt als opstapje gebruiken ... :p
Ook EJ beschouwde hem als een inkomstenbron, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je Glock voor Karthikeyan omwisselt voor talent...

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

mphilipp schreef op maandag 03 december 2012 @ 01:14:
Je negeert weer wat ik zeg. Ik ben niet tegen kleine teams. Leer toch eens lezen.
Wat mij betreft uitwisselbaar. Dat maar als mantra blijven herhalen maakt het niet steekhoudend ;) Of je moet verdomd goed kunnen onderbouwen waarom HRT zon wereld van verschil is met Marussia of een ander klein team natuurlijk.
Webber heeft al jaren kunnen laten zien dat ie kan rijden. Toch faalt ie telkens gigantisch. En niet alleen door pech, maar ook gewoon door zijn acties en het falen om de top bij te houden. Als een andere coureur in die auto had gezeten naast Vettel, had het al een stuk spannender geweest binnen het team.
Meen je dit serieus? Dan heb je echt een bizarre definitie van gigantisch falen :Y Webber rijdt al jaren in de top mee. De echte top haalt hij net niet, maar hij harkt wel structureel punten binnen voor het kampioenschap. Daarnaast is hij, indien de punten zo liggen, een goede tweede rijder gebleken.

Het schijnt dat Ferrari Webber zelfs een plaatsje heeft aangeboden, maar dat hij dat niet wilde.

[Voor 47% gewijzigd door Camacha op 03-12-2012 17:01]

Persuader of bytes.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Camacha schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:52:
[...]

Wat mij betreft uitwisselbaar. Dat maar als mantra blijven herhalen maakt het niet steekhoudend ;) Of je moet verdomd goed kunnen onderbouwen waarom HRT zon wereld van verschil is met Marussia of een ander klein team natuurlijk.

[...]

Meen je dit serieus? Dan heb je echt een bizarre definitie van gigantisch falen :Y Webber rijdt al jaren in de top mee. De echte top haalt hij net niet, maar hij harkt wel structureel punten binnen voor het kampioenschap. Daarnaast is hij, indien de punten zo liggen, een goede tweede rijder gebleken.
Mwajah, keihard falen vind ik het ook niet, maar keer op keer zo slecht starten als hij doet is wel een redelijk dikke faal. Ook al ben ik 'fan' van Webber, als ie weer z'n start vernaggelt zit ik altijd te foeteren voor de TV.
Het schijnt dat Ferrari Webber zelfs een plaatsje heeft aangeboden, maar dat hij dat niet wilde.
Dat geloof ik direct, van beide kanten.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP

The date for the 2013 Grand Prix of Germany has been moved to 7 July, and 21 July has been reserved for another F1 European event, subject to the approval of the relevant ASNs.

Amendments have been made to the 2013 and 2014 Sporting and Technical Regulations:

2013 F1 Technical Regulations
  • More stringent front wing deflection tests have been introduced.
  • Minor changes have been made to the front roll structure design.
  • There is an increase in minimum weight to compensate for an increase in tyre weight for 2013.
  • Deletion of the ‘force majeure’ allowance when a car stops on the track in qualifying. The FIA will determine how much fuel the car would have used to get back to the pits and add it to the one litre sample minimum.
  • All chassis will now have higher static loads applied to them (formerly only one chassis was tested to the higher loads with subsequent chassis being tested to 20% lower proof loads).
2013 F1 Sporting Regulations
  • For safety reasons, use of the DRS during practice will now only be allowed in the place(s) it will be used on the track in the race.
  • The team personnel curfew will be extended from six to eight hours on Thursday night and only two exceptions will be allowed during a season (formerly four).
2014 F1 Technical Regulations
  • A new draft with numerous changes was discussed and agreed by the F1 Technical Working Group and Powertrain Working Group.
  • The requirement for cars to be driven exclusively under electric power in the pit lane has been postponed until 2017.
  • A number of changes have been made to the power unit regulations with the aim of limiting technology in some areas in order to reduce development costs.
  • Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
  • The minimum weight limit has been raised to compensate for additional power unit weight.
Bron: FIA WMSC 2012

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

BM

Moderator Spielerij
Creative S schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:07:
  • For safety reasons, use of the DRS during practice will now only be allowed in the place(s) it will be used on the track in the race.
Dat sloeg sowieso al nergens op, dus mooi dat dat er nu uit gaat :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Zonde, IMHO moet DRS juist helemaal vrij gegeven worden.
Die gene met de grootste ballen haalt het meeste eruit.

Player1s Twitch

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dan kan je het net zo goed afschaffen. Maak de auto's breder, dan heb je ook meer stabiliteit. Kan je ook weer makkelijker volgen.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Senor Sjon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:33:
Maak de auto's breder, dan heb je ook meer stabiliteit. Kan je ook weer makkelijker volgen.
Deze volg ik even niet. Wat heeft dit met DRS en wat het probeert op te lossen te maken?

Persuader of bytes.

• MrSleeves
  • Laatst online: 20-03 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

Creative S schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:07:
Deletion of the ‘force majeure’ allowance when a car stops on the track in qualifying. The FIA will determine how much fuel the car would have used to get back to the pits and add it to the one litre sample minimum.
Deze snap ik niet helemaal; moet je nu na de kwalificatie in de pits 1 liter + de hoeveelheid om terug te komen in de pits in de tank hebben? Of 1 liter - de hoeveelheid om terug te komen in de pits?
En wat is het doel daarvan?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Als je strand op het circuit moet er altijd genoeg brandstof inzitten. Dus liter plus wat je nodig zou hebben om de pits te halen.

@camacha. Met bredere auto's heb je meer mechanische grip. Zo kan je iem and beter volgen en dus beter slipstreamen. Dan kan je van die hatelijke DRS af.

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 09:37
Zoals ik hem lees: indien de auto op de baan word stilgezet moet de aanwezige brandstof minimaal zijn : 1 liter+ de benodigde hoeveelheid om vanaf die plek waar hij staat in de pits te komen. Zal zijn om discussies te voorkomen als de auto na de Q op de baan word gestopt en de hoeveelheid net iets meer als 1 liter is ( stop om mechanische zaken of om peut te sparen ? )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

charops schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:06:
Zoals ik hem lees: indien de auto op de baan word stilgezet moet de aanwezige brandstof minimaal zijn : 1 liter+ de benodigde hoeveelheid om vanaf die plek waar hij staat in de pits te komen. Zal zijn om discussies te voorkomen als de auto na de Q op de baan word gestopt en de hoeveelheid net iets meer als 1 liter is ( stop om mechanische zaken of om peut te sparen ? )
Precies. Het was op een gegeven moment usance om de auto voortijdig op de baan te stoppen en zo lekker (te) licht rond te rijden. Ook al is het een lamme regel, de regel is er, en kan niet zomaar genegeerd worden omdat het je niet uitkomt. Dus goed dat ze er nu echt een maatregel tegenover stellen. Teams zullen altijd de randjes van de regels opzoeken om te zien hoever ze kunnen gaan. Het is dan altijd weer flauw om te horen wat voor kötsmoesjes ze verzinnen om (voor de buitenwereld, insiders weten denk ik wel beter) te laten lijken dat ze niets fout hebben gedaan. Net zoals laatst met Red Bull kwamen ze met een onzinverhaal aan dat ze wel degelijk die laatste paar druppels eruit konden halen. Maar dan moest er bodywork van de auto verwijderd worden en dat staat nou juist in de regels dat dát niet toegestaan is. En dat wisten ze natuurlijk niet en kunnen ze weer de vermoorde onschuld spelen...

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Senor Sjon schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:06:
@camacha. Met bredere auto's heb je meer mechanische grip. Zo kan je iem and beter volgen en dus beter slipstreamen. Dan kan je van die hatelijke DRS af.
Mechanische grip is niet wat DRS probeert op te lossen. Het probleem is de vuile lucht achter de auto's voor je, waardoor de aerodynamica verstoord wordt. Door drag te verminderen met DRS krijgt de achterste auto meer snelheid en wordt inhalen minder lastig. Meer grip gaat je precies niets geven op rechte stukken en al helemaal niet als je concurrenten het ook hebben.

Misschien mis ik wat je bedoelt hoor, maar volgens mij zijn het twee totaal verschillende zaken :)

Persuader of bytes.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Met stabielere auto's kan je de aero wat verminderen zodat er ook minder vuile lucht is. Ik was denk ik een paar stappen verder met denken i.p.v. opschrijven. :)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Senor Sjon schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:50:
Met stabielere auto's kan je de aero wat verminderen zodat er ook minder vuile lucht is. Ik was denk ik een paar stappen verder met denken i.p.v. opschrijven. :)
Je zult die verminderde aero toch moeten afdwingen, want teams gaan het niet zomaar laten als ze het de concurrentie moeilijker kunnen maken.

Persuader of bytes.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

fynrd1

Fooled by Randomness

Senor Sjon schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:50:
Ik weet zo even niet meer wat nou de reden was tot het versmallen van de wagens? Ik kan me wel herinneren dat dit samenviel met die achterlijke gegroefde banden. Mechanische grip en aerodynamica gaan overigens niet zo heel goed samen.

De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel, aerodynamica vereist een hoog chassis, en een zo slank mogelijke carrosserie. En voor mechanische grip heb je juist een zo laag mogelijk chassis nodig wat automatisch ook leidt tot een breder en zo qua volume breder carrosserie.

[Voor 21% gewijzigd door fynrd1 op 06-12-2012 20:11]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51
Exit wings, enter '67 style sigaren met de motoren van nu en slicks van nu. Aan het eind van het jaar hebben de meest mannelijke man met dito snor en ballen die kampioen is. Titanen gevecht tussen Button, Webber en Alonso lijkt me wel wat. Hamilton die zich er tussen door playboyt en Vettel die op de comentator stoel gaat zitten samen met Kimi en dan goeie grappen tappen. Wat een show! Idee? :7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Yonni schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:55:
Exit wings, enter '67 style sigaren met de motoren van nu en slicks van nu. Aan het eind van het jaar hebben de meest mannelijke man met dito snor en ballen die kampioen is. Titanen gevecht tussen Button, Webber en Alonso lijkt me wel wat. Hamilton die zich er tussen door playboyt en Vettel die op de comentator stoel gaat zitten samen met Kimi en dan goeie grappen tappen. Wat een show! Idee? :7
F1 meets WWF.

Persuader of bytes.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-05 19:59
L1nt schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:24:
Mij staan deze altijd nog bij uit het eind van de jaren 90

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Nilsinho

Nilsinho

martijn_tje schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:44:
[...]

Mij staan deze altijd nog bij uit het eind van de jaren 90
[afbeelding]
Jordan-Peugeot...Deze is van 96 of 97..toen de auto's nog detail hadden :-)

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45
fynrd1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:00:
[...]

Ik weet zo even niet meer wat nou de reden was tot het versmallen van de wagens? Ik kan me wel herinneren dat dit samenviel met die achterlijke gegroefde banden.
Was dat niet gewoon net als die foute banden om de snelheid omlaag te brengen?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Yonni schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:55:
In '67 reden ze met profiel....en ik kan het weten...heb de nodige uurtjes in GPL zitten :+

Met die auto's heb je echt ballen nodig. En het is ook niet heel verwonderlijk dat er regelmatig iemand om kwam.

Ergens mis ik het wel. Die spanning van "OH!! als dat maar goed afloopt.....".
Toen ik naar de GP van Amerika keek besefte ik het me pas echt. Kilometers uitloopstroken. Op geen enkel moment heb je iets van "als iemand hier spint........."

Niet dat ik enkel kijk om harde klappers te zien maar ik mis wel die spanning van wanneer het toch mis gaat. De laatste keer dat m'n hart even stil stond was in 2007 met Kubica in Canada. En dat was nog een ouderwetse baan waar de muren geen kilometer verwijderd is van de baan.

Player1s Twitch

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 07:30
Ik heb eerlijk gezegd geen extra spanning nodig in de vorm van "gaan er dit jaar vijf of tien rijders sterven" zoals in die jaren het geval was.

Spanning krijg ik wel uit gevallen waar er net wel, net niet gecrashed wordt, waar mensen plaatsen verliezen door de baan te verlaten (maar niet noodzakelijk onmiddellijk de race, hun kampioenschap of zelfs hun leven). Of gewoon uit het sublieme racen dat we toch wel te zien krijgen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

SnowDude schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:55:
[...]
Was dat niet gewoon net als die foute banden om de snelheid omlaag te brengen?
Jup, om bochtensnelheden te verlagen. Inmiddels zijn de banen waar het echt fout kon gaan wel verdwenen op een paar klassiekers na. Nu heb je een GPS nodig om na een spin de baan terug te vinden (zie Kimi ;)).

Maar ja, nu hebben ze in aero veel meer ontwikkelingen zitten omdat het geld niet aan testen gespendeerd mag worden.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DexterBelgium schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:22:
Ik heb eerlijk gezegd geen extra spanning nodig in de vorm van "gaan er dit jaar vijf of tien rijders sterven" zoals in die jaren het geval was.
Precies. Ik vind die crashprogramma's ook altijd zo vreselijk. Buitenstaanders denken dat racefans het alleen maar leuk vinden vanwege de crashes. Nou, ik kan ze missen als kiespijn. Ook al kiezen ze er zelf voor, ik zit er niet op te wachten om iemand dood te zien gaan op tv. Ik heb er een aantal zien gaan met Indycar (Krosnoff, Greg Moore) en natuurlijk Senna, maar daar wordt je niet vrolijk van.

Het verhogen van de veiligheid heeft helaas wel als neveneffect dat er nu idd uitloopstroken zijn zonder gravel, waardoor de coureurs weer extra risico's nemen. Het is nu niet meteen einde wedstrijd als ze naast de baan raken. Dat is wel een beetje jammer.

Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat er weer een keer een dode te betreuren is. Al die fatale ongelukken zijn freak accidents, samenloop van omstandigheden en die ban je nooit uit. Maar ik ben wel blij dat we er geen 6 per seizoen hebben.

Overigens is dit wel een aardige docu over het noodlottige ongeval van Roger Williamson op Zandvoort in 1973. Levend verbrand in zijn auto na een crash. Hij had het kunnen overleven als er meer brandweer was, de wedstrijd meteen was stilgelegd en de marshalls beter uitgerust waren. Een leuke eye-opener voor de mensen die steeds roepen dat vroegâh alles beter was en dat we nu tè erg op veiligheid hameren. Dit is dus precies de andere kant van het spectrum... Helaas voor Roger.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 07:30
Ook aan te raden op die fiets: de BBC docu "Grand Prix: the killer years".
http://www.humo.be/tv-tips/32568/grand-prix-the-killer-years
John Matthews (programmamaker) «We begonnen eraan met de gedachte om een mooi verhaal te vertellen. Dat was onze insteek: een terugkeer naar een eerzame tijd, die in schril contrast stond met het miljardencircus dat de F1 geworden is. Wat we aantroffen was een nachtmerrie: de coureurs waren onderworpen aan complete willekeur, die bepaalde of ze een race al dan niet zouden overleven. Met stuurkunst had het weinig te maken: geen wonder dat degenen die het overleefden, nog altijd pisnijdig zijn.»
Te bekijken op Vimeo zelfs :)

[Voor 70% gewijzigd door DexterBelgium op 11-12-2012 12:00]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DexterBelgium schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:22:

Spanning krijg ik wel uit gevallen waar er net wel, net niet gecrashed wordt, waar mensen plaatsen verliezen door de baan te verlaten (maar niet noodzakelijk onmiddellijk de race, hun kampioenschap of zelfs hun leven). Of gewoon uit het sublieme racen dat we toch wel te zien krijgen.
Precies, inhaal acties die onmogelijk lijken zoals die van Raikonon op het circuit van België, of dit jaar; Schumacher en Raikonen en enkele cm's van elkaar door de bochten gaan. Dat zijn de momenten.

39

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Fietsbel schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:57:
[...]

Precies, inhaal acties die onmogelijk lijken zoals die van Raikonon op het circuit van België, of dit jaar; Schumacher en Raikonen en enkele cm's van elkaar door de bochten gaan. Dat zijn de momenten.
Ja, en gaat het mis, rijd de ene even rechtdoor om later weer de baan op te gaan en z'n weg te vervolgen.

Fouten worden niet meer afgestraft. Wil je later remmen, ga je gang. Er ligt nog voldoende reserve-asfalt om eventuele fouten op te vangen.

Vroegah kon je dat wel proberen maar ging je grind happen en was je blij dat je nog uit de grindbak kwam. En als je het op de verkeerde plek deed parkeerde je je auto tegen een muur en was het helemaal over. Kon je de walk of shame doen in de pits.

Je hoeft geen lef meer te hebben om hem ernaast te zetten. Er kan toch nauwelijks iets fout gaan.

Ik wil absoluut niet dat er doden of gewonden vallen maar de echte "do or die" acties zijn wel vervangen door "do or take the scenic route" acties.

Player1s Twitch

• fynrd1
  • Nu online

fynrd1

Fooled by Randomness

Senor Sjon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:24:
[...]

Jup, om bochtensnelheden te verlagen. Inmiddels zijn de banen waar het echt fout kon gaan wel verdwenen op een paar klassiekers na. Nu heb je een GPS nodig om na een spin de baan terug te vinden (zie Kimi ;)).

Maar ja, nu hebben ze in aero veel meer ontwikkelingen zitten omdat het geld niet aan testen gespendeerd mag worden.
Zo mag je het natuurlijk niet zien, de reden dat er zoveel effort in aero wordt gestopt heeft te maken met het bevroren motor-reglement.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Senor Sjon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:24:
[...]
Nu heb je een GPS nodig om na een spin de baan terug te vinden (zie Kimi ;)).
Kimmi had gewoon door kunnen rijden. Hij zat goed, alleen was die weg bij nader inzien langer dan even terug rijden, dan wel was ie bang dat ie was afgesloten. Check Google Maps, dan zie je dat er een weg loopt die weer op de baan uit komt. Maar dat is wel 'The Long Way Round'.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
Wat mij betreft komt er een soort lijn rondom het circuit, een virtuele muur als je wil. Kom je daar buiten, dan is je race over, je auto is virtueel aan puin. Zo zorg je dat de enorme uitloopstroken (die zeer positief zijn voor de veiligheid) niet blijven zorgen voor onmogelijke acties die zonder consequenties blijven. Risico nemen op de baan is prima, maar als dat mis loopt moeten er m.i. wel consequenties zijn. De baan is de baan, je mag niet de rest van het circuit ook nog gebruiken om de race te winnen.

Die virtuele muur hoeft ook niet overal op dezelfde plek te staan overigens. In sommige bochten vlak naast de baan, op andere plekken wat verder weg...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

ATS schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:23:
Wat mij betreft komt er een soort lijn rondom het circuit, een virtuele muur als je wil. Kom je daar buiten, dan is je race over, je auto is virtueel aan puin. Zo zorg je dat de enorme uitloopstroken (die zeer positief zijn voor de veiligheid) niet blijven zorgen voor onmogelijke acties die zonder consequenties blijven. Risico nemen op de baan is prima, maar als dat mis loopt moeten er m.i. wel consequenties zijn. De baan is de baan, je mag niet de rest van het circuit ook nog gebruiken om de race te winnen.

Die virtuele muur hoeft ook niet overal op dezelfde plek te staan overigens. In sommige bochten vlak naast de baan, op andere plekken wat verder weg...
Beetje te kunstmatig maar wel een potentieel compromis. Alleen ga je weer discussies krijgen dat iemand net op tijd stil stond zodat ie normaal gesproken wel door had kunnen gaan maar de sensor toch zegt "kapot".

Player1s Twitch

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

mphilipp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:08:
[...]

Kimmi had gewoon door kunnen rijden. Hij zat goed, alleen was die weg bij nader inzien langer dan even terug rijden, dan wel was ie bang dat ie was afgesloten. Check Google Maps, dan zie je dat er een weg loopt die weer op de baan uit komt. Maar dat is wel 'The Long Way Round'.
Weet ik, hij is in 200x ook zo gereden, toen was die weg wel open.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zeg spikestrips.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nilsinho schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:37:
[...]

Jordan-Peugeot...Deze is van 96 of 97..toen de auto's nog detail hadden :-)
De Jordan 197 inderdaad... uit 1997! De 1998 versie was ook heel mooi trouwens (Buzzin' Hornets)...
In 1996 waren de Jordans goudkleurig (net als de pakjes Benson & Hedges, hoofdsponsor destijds), Barrichello die daar destijds nog reed maakte zich op een gegeven ogenblik nog heel erg druk over de juiste kleur. De eerste wagens hadden een verkeerde kleur blijkbaar en meneer B vertikte het om te rijden met die hokken. Pas nadat ze overgespoten waren was het goed.

Waarom Barrichello zo moeilijk deed, is me echter nooit echt duidelijk geworden. Misschien paste het niet bij zijn helm ofzo?

/edit: g*tsamme, volgende keer misschien reageren op een post die níet op de één-na-laatste pagina staat... Sorry voor het compleet negeren van de huidige posts die alweer over heel andere dingen gaan...

[Voor 56% gewijzigd door Icephase op 12-12-2012 13:50]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

mphilipp schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:08:
[...]

Volgens hem niet:
http://www.formula1.com/news/headlines/2012/11/14123.html

[Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 12-12-2012 13:51]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

MrSleeves schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:45:
[...]
Volgens hem niet:http://www.formula1.com/news/headlines/2012/11/14123.html
Ah! Bij nader inzien zie ik nu inderdaad een hek. Het is nogal onduidelijk door een druppel op de lens, maar als je 'm fullscreen zet dan zie je het inderdaad. Hij ziet het waarschijnlijk beter, want zo'n camera is niet zo goed met tegenlicht.

De weg was er dus wel, maar het hek was dicht. Mijn initiele punt was meer dat iedereen 'm uitlachte omdat ie de weg kwijt was. En dat was ie dus niet.

[YouTube: http://youtu.be/N_IKynBrJvo]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Toch is het wel een beetje gek dat hij die route kiest, want op het moment dat hij beslist die kant op te sturen, is ie net over de kerbs heen. Volgens mij was het sowieso sneller geweest om gewoon via het gras terug de baan op te gaan, zeker met dat gekke bochtje wat ie nu eerst nog moet maken om op die parallelweg te komen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat een 50% performancevermindering al voldoende is om ervoor te zorgen dat ze op de baan willen blijven.

Het nieuws over McLaren dat ze volgend seizoen naar pitstops van onder de 2 seconden willen gaan, vind ik veel belovend. Vraag me af hoe ze dat willen gaan doen.

• Nilsinho

Nilsinho

woelders schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:43:
[...]

De Jordan 197 inderdaad... uit 1997! De 1998 versie was ook heel mooi trouwens (Buzzin' Hornets)...
In 1996 waren de Jordans goudkleurig (net als de pakjes Benson & Hedges, hoofdsponsor destijds), Barrichello die daar destijds nog reed maakte zich op een gegeven ogenblik nog heel erg druk over de juiste kleur. De eerste wagens hadden een verkeerde kleur blijkbaar en meneer B vertikte het om te rijden met die hokken. Pas nadat ze overgespoten waren was het goed.

Waarom Barrichello zo moeilijk deed, is me echter nooit echt duidelijk geworden. Misschien paste het niet bij zijn helm ofzo?

/edit: g*tsamme, volgende keer misschien reageren op een post die níet op de één-na-laatste pagina staat... Sorry voor het compleet negeren van de huidige posts die alweer over heel andere dingen gaan...
Geen zorgen, genoten van je verhaal over Rubinho :)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:46:
[...]
Het nieuws over McLaren dat ze volgend seizoen naar pitstops van onder de 2 seconden willen gaan, vind ik veel belovend. Vraag me af hoe ze dat willen gaan doen.
Wielen monteren met dat Apple geintje: maglock :+

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

[...]

Ik denk dat een 50% performancevermindering al voldoende is om ervoor te zorgen dat ze op de baan willen blijven.

Kijk maar naar de DTM, daar zijn stops ook razendsnel (vroeger was dat zonder tanken(?), toen ging het ook in ~2 seconden). In principe is de F1 makkelijker, want de banden zijn beter bereikbaar. Ik vind het nog lang duren voordat ze die DTM tijden halen trouwens. Ik had dat al eerder verwacht.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:32

McBoom

Broem

[...]

Dat zou ook een goede optie zijn dat de motor voor een aantal seconden geknepen wordt zodra je je buiten de baan begeeft. Ben je ook gelijk van het probleem af dat sommige coureurs buiten de baan om in gaan halen :P

The ramblings of an idiot

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Senor Sjon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:27:
[...]
Ik vind het nog lang duren voordat ze die DTM tijden halen trouwens. Ik had dat al eerder verwacht.
Hebben DTM's niet een luchtkrik? Dat is sowieso een klap sneller dan te moeten wachten op 2 mannetjes die de boel handmatig omhoogtillen.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Roamor schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:30:
[...]
Hebben DTM's niet een luchtkrik? Dat is sowieso een klap sneller dan te moeten wachten op 2 mannetjes die de boel handmatig omhoogtillen.
Inderdaad, en ook de Indycar of hoe dat tegenwoordig heet. Er moet dan wel een mannetje de luchtslang erin steken. Het is wel weer iets dat wat weegt, hoewel dat met de gewichten van tegenwoordig geen probleem zou moeten zijn. Ze klooien nog steeds met gewichten. En het is iets dat kapot kan...

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Die uitloopstroken zijn er gekomen, deels voor de veiligheid maar ook om het inhalen te bevorderen. Er is nu minder risico om vast te zitten in een grindbak dus kan je wat meer risico nemen in de inhaalmaneuvres. Ga je dat weer teniet doen en gaat er daar weer commentaar op komen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 20:16

V3g3ta

Fueled by Games!

:)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Gokje.... A1-Ring??

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 09:17
Ik denk Spa.

Wel al iemand die Eau Rouge geprobeerd heeft, lachen in de sneeuw.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

TheBleeder schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:08:
Ik denk Spa.

Wel al iemand die Eau Rouge geprobeerd heeft, lachen in de sneeuw.
Die dacht ik eerst, maar toen dacht ik nehhhh die ligt te veel voor de hand :P

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 09:17
AzzKickah schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:12:
[...]

Die dacht ik eerst, maar toen dacht ik nehhhh die ligt te veel voor de hand :P
Tweede plaatje :P

• Yonni
In dat restaurant aan de linker kant heb ik eens een dagje promowerk gedaan. Het water wat in de wc's loopt is echt rood-ig van kleur.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Roestige leidingen? Of gewoon riool-troep? :P

Volvotips.com

• Den_S85
  • Laatst online: 27-05 10:33
Spa rood natuurlijk,

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor wanneer moeten alle rijders ingeschreven zijn?

39

• Nilsinho

Nilsinho

Ik dacht voor aanvang van het eerste raceweekend, maar dit kan ik niet onderbouwen met bronnen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

Bart-Willem schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:17:
Roestige leidingen? Of gewoon riool-troep? :P
Eau = water
Rouge = rood ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Yonni
^^ d:)b

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 23:12
Weet iemand of er nog ergens een officiële seizoen samenvatting komt van de FIA. Traditioneel zenden tijdens het gala zo'n filmpje uit. Maar ik kan voor 2012 nergens het filmpje vinden.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
AquaSheep schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:27:
Weet iemand of er nog ergens een officiële seizoen samenvatting komt van de FIA. Traditioneel zenden tijdens het gala zo'n filmpje uit. Maar ik kan voor 2012 nergens het filmpje vinden.
Die komt er niet, van 2011 is het er ook nooit geweest. En als ze er wel zijn, dan zijn ze wel heel goed verstopt. Ik heb ze niet gevonden op het internet.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:54

Pierre

Van nature lui!

Ik heb van 2011 echt wel een compleet overzicht gevonden hoor op 2 DVD, ergens op een nieuwsgroep.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• AquaSheep
Op de officiële site van F1 kun je gewoon de jaarclip vinden van 2011.
http://www.formula1.com/video/

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 20:16

V3g3ta

Fueled by Games!

Grosjean is bevestigd door Lotus voor 2013 en Kobayashi zien we misschien in 2014 weer terug.

Kobayashi:
To All the fans,

Thank you for the big support. I am very appreciated that many of you have donated and trying to make donation.
I must mention this that since the donation started, it has become quite big news in Japan. And because of your big support, it gave huge influences to some of Japanese companies and I started receiving good support from them.
And I was in the position to bring a budget of 8 million Euro at least. If you could imagine the time I had, it was overwhelming reaction and it shows there still is a great potential from Japanese companies.

Unfortunately, the time was still short and I am not able to secure the seat with competitive F1 team for 2013. I have to admit that it is very sad and feel sorry for fans and Japanese companies who supported me. But I am still confident to make it happen in 2014.

I would like to stop the donation for now and while I will save all the money for 2014, I start to look what is the best option for 2013 and also 2014. My main priority is to secure the competitive F1 seat in 2014.
I have no interests to race any other categories.

I will make an announcement as soon as I make a decision for 2013.
So, please wait and really looking forward your support for coming year, too.

All the best,

KAMUI KOBAYASHI
Tokyo, Japan
December 18, 2012

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• fynrd1
  • Nu online

fynrd1

Fooled by Randomness

V3g3ta schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:27:
Grosjean is bevestigd door Lotus voor 2013 en Kobayashi zien we misschien in 2014 weer terug.

Kobayashi:

[...]
Met 8 miljoen op zak en geen werk is je toekomst tenminste zeker :P

• AquaSheep
Misschien moet Kobayashi testrijder worden bij Lotus. Als Grosjean nog een paar grote fouten maakt, zullen ze hem vast wel tijdens het seizoen eruit gooien. Ferrari zou ook nog kunnen als Massa weer zo'n slechte start van het seizoen heeft.

• Fasterinside
  • Laatst online: 25-05 22:44
Sky Sports F1 ‏@SkySportsF1

Max Chilton will race for Marussia in 2013. Full story to follow

Creating my own hero.

• Yonni
Wanneer gaan we aan het 2013 topic beginnen? 1 Januari soms of pas als de eerste auto's gepresenteerd worden?

Las zonet ook dit bericht, Webber over Alonso, en vroeg mij af of dit soort dingen niet knagen bij Vettel. Zou hij ooit weggeweekt raken bij z'n sponsor Red Bull? Vooral door de uitdaging te missen, of juist zonder Newey te willen winnen? Of zal hij zijn team loyaal blijven, zoals we van Lewis Hamilton dachten of zoals Mika Hakkinen (2 jaar lotus, 9 jaar McLaren). Ik kan me voorstellen dat hij net als bijvoorbeeld Valentino Rossi met zijn overstap naar Ducatie (en nu weer terug naar Yamaha) eens toe zal zijn aan wat nieuws.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Waarom zou het knagen? In het begin van het jaar was de RB niet echt een fantastische wagen.
Je bent niet verplicht om na in een superieure wagen gereden te hebben naar een minder team te gaan.

Dat Hamilton verkast, kan ik goed begrijpen. Het team laat gewoon veel steken vallen en ik denk dat uitvallen in een leidende positie echt frustrerender is dan op een lagere plek met een mindere auto.

• Yonni
Nou, dat z'n gevoel van voldoening niet meer aanwezig kan zijn. Dat hij zichzelf wil bewijzen, met een ander team ook winnen!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
Zoals het op autosport.com is geformuleerd is het eerder een bekentenis dan wat ze eigenlijk bedoelen:
Sebastian Vettel has revealed he never had any doubts he had done nothing wrong in the Brazilian Grand Prix despite the controversy over the yellow flags.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Staat dat er niet verkeerd (dubbele ontkenning)? Imho moet die "nothing" "something" zijn.

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee