I.v.m werk de eerste 40 ronden gemist, wat is er belangrijk geweest? Las dat Webber een kapotte auto had, Schumacher naar achteren reed, wat nog meer?
Je verliest natuurlijk ook wel eerst ineens 15-20 seconden he. Dat lijkt me zeer moeilijk, of je moet erop gokken dat Hamilton in de buurt van de cliff komt.MrSleeves schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:19:
Ik snap niet waarom ze Vettel niet binnenhalen. Winnen van Hamilton op deze banden lukt toch niet, en met 12 ronden knallen op zacht maak je wel een kans.
In Canada heeft dat anders wel gewerkt; zelfs 5 ronden voor het eind nog stoppen en dan 4 sec/ronde sneller zijn. Nu werkt dat niet, maar verse banden zijn verse banden.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Zou wel graag een domme kamikaze actie die mislukt zien van Vettel nu.
I served in a company of heroes.
Als Ik Vettel was, ging ik in cruise mode. Wagen (alternator) heel houden, en gemakkelijk voor Alonso blijven.
Misschien zit ik er toch naast en heeft Vettel nog goede banden voor een actie.
waarom uberhaupt zoveel haat op vettel? Laat hem laten zien hoe goed ie is en er voor knokken..
PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris
Dat kan hij niet. Hij is zo goed als zijn auto is.
"When you grow up your heart dies"
Lijkt mij sterk dat ie in '87 6,9 miljoen euro pakte.
Gaat Vettel nog de snelste race ronde rijden?
Ja dus
(ik had al wel zijn sector 1 en 2 tijd gezien
)
Ja dus
(ik had al wel zijn sector 1 en 2 tijd gezien
[ Voor 43% gewijzigd door Harrie op 18-11-2012 21:42 ]
13 punten verschil:
Alonso 1 = Vettel 4, gelijke punten, Vettel kampioen op winsten.
Moet hij dus vijfde worden. Ik kijk al uit naar volgende week
ja dus
Your wish has been granted.Harrie schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:39:
yupsHarrie schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:39:

39
Hamilton doet nog even een mooie ererondje.
Verwijderd
Nou, geen verkeerde race. Ik denk dat het gezeur over nieuwe banen nu toch wel ontkracht is.
Kan het niet leuk zijn met de erkenning dat Vettel, Alonso en toch ook Hamilton alledrie verdomd goede coureurs zijn?
Hou eens op met dat gezanik zeg, sommigen hier lijken net kinderenmax schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:17:
Vettel lijkt op Justin Bieber.....zeur zeur huil huil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 21:45 ]
Alonso moet dus aan de bak, want vandaag werd hij zoekgereden door Hamilton en Vettel.Nilsinho schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:39:
13 punten verschil:
Volgende week kan ook nog, natuurlijk.
Hamilton is Happy as A Motherfucker
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Wat een theatraal gejank van Vettel zeg op die onboard....
Terecht opgemerkt ook van de commentators op VT4: hij rept met geen woord over de constructeurstitel...
Neuh, dit is maar 1 uitzondering. Turkije en COTA maken gebruik van het landschap itt Korea en India, en dat zie je dus terug in een betere baan.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:43:
Nou, geen verkeerde race. Ik denk dat het gezeur over nieuwe banen nu toch wel ontkracht is.
Je had Twitter moeten zienHou eens op met dat gezanik zeg, sommigen hier lijken net kinderen
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Goed, het blijft spannend voor de laatste GP. Dat is het voornaamste.
Vettel kan zich iig geen DNF permitteren.
Vettel kan zich iig geen DNF permitteren.
Is die nu binnen voor Red Bull?Nikolas schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:46:
Terecht opgemerkt ook van de commentators op VT4: hij rept met geen woord over de constructeurstitel...
Ja maar dat was ie eigenlijk praktisch al vorige week want het gat was al heel groot
Leuk een keer geen capjes op het podium maar cowboyhoedjes.
Verwijderd
Abu Dhabi was ook een uitzondering? Het is natuurlijk na verloop van tijd niet meer houdbaar dat er steeds uitzonderingen zijn en dat punt is inmiddels wel bereikt.Speedpete schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:46:
Neuh, dit is maar 1 uitzondering. Turkije en COTA maken gebruik van het landschap itt Korea en India, en dat zie je dus terug in een betere baan.
Je zegt het perfect: teveel whining. Opdonderen met dat geneuzel, of ga lekker darten kijken ofzoJe had Twitter moeten zienHeel veel geklaag over het geklaag van Vettel, teveel 'whining'.
Haha, die hoeden. Origineel.
Mooie overwinning voor Hamilton.
Is Sao Paulo trouwens volgende week of over twee weken?
Mooie overwinning voor Hamilton.
Is Sao Paulo trouwens volgende week of over twee weken?
Volgende week
Brazilië is volgende week al. Even de F1 kalender activeren op je (Android) telefoon.
Snap die haat tegen vettel totaal niet. Is toch super knap zo jong en mogelijk 3x achtermekaar kampioen.... en hij heeft dit seizoen ook genoeg tegenslagen gehad dus toch gewoon een goede coureur dat hij toch nog 1e staat.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Dit gevoel heb ik ook. Je kunt nu toch echt niet meer met droge ogen beweren dat er niet kneiterhard voor gewerkt is. Gewoon een goede auto gaat met de resultaten van Webber ook niet meer op, dan ben je gewoon naar je mening toe aan het lullen.v8power67 schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:53:
Snap die haat tegen vettel totaal niet. Is toch super knap zo jong en mogelijk 3x achtermekaar kampioen.... en hij heeft dit seizoen ook genoeg tegenslagen gehad dus toch gewoon een goede coureur dat hij toch nog 1e staat.
Ben ik helemaal met je eensv8power67 schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:53:
Klopt weinig van dat verhaal van Mol. Hij zat bij Williams, maar tegelijk met Mansell en beiden waren daar op talent binnengehaald. Die beloningsstructuur speelde pas toen Piquet naar Benetton ging. En daar deed hij het niet meer dan redelijk.AzzKickah schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:32:
Lijkt mij sterk dat ie in '87 6,9 miljoen euro pakte.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Waar halen jullie vandaan dat het haat is tegen Vettel? Er wordt gewoon gezegd dat hij zeurt op dat moment, verder niet. Alonso doet dat ook wel eens, Hamilton ook, etc.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, ga maar na waarom AD leuk was... crashes, 2x SC, nieuwe winnaar en Vettel die van achter kwam. Exact datzelfde in India en die baan was dan ook ineens leuk geweest?Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:49:
[...]
Abu Dhabi was ook een uitzondering? Het is natuurlijk na verloop van tijd niet meer houdbaar dat er steeds uitzonderingen zijn en dat punt is inmiddels wel bereikt.
Teveel whining van Vettel natuurlijkJe zegt het perfect: teveel whining. Opdonderen met dat geneuzel, of ga lekker darten kijken ofzo
Juistem, Hamilton kwam was heel de tijd aan het pushen en kwam hem nu voorbij, dan kan je gaan zeuren, je kan ook pushen en terug inhalen.gambieter schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:57:
Waar halen jullie vandaan dat het haat is tegen Vettel? Er wordt gewoon gezegd dat hij zeurt op dat moment, verder niet. Alonso doet dat ook wel eens, Hamilton ook, etc.
[ Voor 25% gewijzigd door Speedpete op 18-11-2012 21:58 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Bernie says: Think before you drive.
Mario says....something before.....he...thinks.
Mario says....something before.....he...thinks.
En ook met het oog op de volgende race. Als Alonso alleen een kleine theoretische kans heeft is het meteen een stuk minder leuk imho.
I served in a company of heroes.
Verwijderd
De reacties richting Vettel zijn opvallend feller en vaker te zien. Misschien omdat hij teveel wint?gambieter schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:57:
Het zijn alledrie goede coureurs. Het enige wat ik mis bij Vettel, Hamilton en Alonso is charisma zoals Schumacher, Raikkonen enz. wel hebben. Maar dat zal ook wel wat met nostalgie te maken hebben bij mij.
Zit wel wat in denk ik, daarnaast ben ik het wel met Villeneuve eens. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.sjaool schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:59:
Het zijn alledrie goede coureurs. Het enige wat ik mis bij Vettel, Hamilton en Alonso is charisma zoals Schumacher, Raikkonen enz. wel hebben. Maar dat zal ook wel wat met nostalgie te maken hebben bij mij.
Kritiek richting Hamilton was begin van het seizoen ook niet van de lucht.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:58:
[...]
De reacties richting Vettel zijn opvallend feller en vaker te zien. Misschien omdat hij teveel wint?
[ Voor 45% gewijzigd door Speedpete op 18-11-2012 22:02 ]
Nee hoor, ook tegen Alonso is vaak genoeg geageerd als hij weer dramaqueen speelt in de auto. Als hij meer klaagt zal er meer over gezegd worden. Dit geklaag over het zogenaamde haten van Vettel komt nogal Calimero overVerwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:58:
De reacties richting Vettel zijn opvallend feller en vaker te zien. Misschien omdat hij teveel wint?
Andere coureurs, andere tijden. Vettel te enthousiast, Hamilton te gladjes, Alonso te humeurig, Button te normaal, het is ook nooit goedsjaool schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:59:
Raikkonen charisma?

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 18-11-2012 22:02 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Misschien omdat er in deze periode al zoveel geweldige coureurs zijn, en iedereen al een favoriet heeft?Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:58:
[...]
Verwijderd
Lolwutsjaool schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:59:
charisma zoals Schumacher, Raikkonen enz.

Calimerogedrag strookt niet echt met twee en wellicht drie wereldkampioenschappengambieter schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:01:
Nee hoor, ook tegen Alonso is vaak genoeg geageerd als hij weer dramaqueen speelt in de auto. Als hij meer klaagt zal er meer over gezegd worden. Dit geklaag over het zogenaamde haten van Vettel komt nogal Calimero over
Ik heb bij die mensen toch echt meer het gevoel van, hier staat een kampioen en dat heb ik bij de nieuwe garde namelijk totaal niet. Vandaar mijn opmerking over nostalgie.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:02:
[...]
LolwutAls ik voor mijzelf mag spreken vond ik Schumacher juist altijd een enorme kwal en hoewel Räikkönen een toffe peer is, heeft hij als Scandinavisch ijskonijn nou niet echt een heel levendig karakter.
Verwijderd
Die kritiek was misschien ook wel wat terechter, Hamilton was toch wel aan het prutsen aan het begin van het seizoen.Speedpete schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:00:
Kritiek richting Hamilton was begin van het seizoen ook niet van de lucht.
Laten we het daar maar op houden, dat vind ik een positieve insteekZamorano schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:02:
Misschien omdat er in deze periode al zoveel geweldige coureurs zijn, en iedereen al een favoriet heeft?

Lol, voorbeeld van Hamiltons gepruts? Enige moment dat je hem voor een heel klein gedeelte kunt aanrekenen is de crash met Maldonado. Verder heeft hij gewoon het seizoen gereden dat je wereldkampioen hoort te maken.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:04:
[...]
Die kritiek was misschien ook wel wat terechter, Hamilton was toch wel aan het prutsen aan het begin van het seizoen.
[...]
Laten we het daar maar op houden, dat vind ik een positieve insteek
Volgens Sky Sports was het (slecht verstaanbare) geklaag van Vettel deels gericht op Karthikayan, die hem in de S-bochten ervoor had opgehouden, waardoor Hamilton dichtbij genoeg kon komen voor de manoeuvre, en het tweede deel gericht op de manier waarop Hamilton de auto na het inhalen voor Vettel gooide om de binnenbocht te verdedigen. Het eerste is niets aan te doen (het was voorspeld dat de achterblijvers hier problemen zouden geven), het tweede mag gewoon, Vettel zou dat zelf ook doen. Maar de klacht komt met de adrenaline.
Calimerogedrag van de klagers, niet van VettelVerwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:02:
Calimerogedrag strookt niet echt met twee en wellicht drie wereldkampioenschappen
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 18-11-2012 22:08 ]
Verwijderd
Het ging toen ook over gedrag buiten de baan dat niet bij een professionele coureur hoorde. Later heeft hij zich inderdaad glansrijk hersteld en hij past nu prachtig in het rijtje Alonso en Vettel.Requiem19 schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:07:
Lol, voorbeeld van Hamiltons gepruts? Enige moment dat je hem voor een heel klein gedeelte kunt aanrekenen is de crash met Maldonado. Verder heeft hij gewoon het seizoen gereden dat je wereldkampioen hoort te maken.
Verwijderd
Laten we dat vooral ook niet vergeten. Vanaf je luie bank is het toch even wat anders dan in een hete kleine cockpit, opgejaagd door een topconcurrent, met je kampioenschap aan de lijn en terwijl de G's je om de oren vliegen.gambieter schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:07:
Maar de klacht komt met de adrenaline.
Waarom zouden die als fan van iemand die zo rijdt Calimerogedrag vertonen? Als je het nu over Massa of een dergelijke coureur had, soit, dan had je een punt.Calimerogedrag van de klagers, niet van Vettel
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:10:
Waarom zouden die als fan van iemand die zo rijdt Calimerogedrag vertonen? Als je het nu over Massa of een dergelijke coureur had, soit, dan had je een punt.
offtopic:
Het hoort juist bij fanboygedrag. Kritiek wordt gelijk als haten gezien, zeg maar eens wat negatiefs over Apple en het wordt heel snel als haten gezien. Maar wees het er gerust mee oneens, het gaat allemaal wat off-topic
Het hoort juist bij fanboygedrag. Kritiek wordt gelijk als haten gezien, zeg maar eens wat negatiefs over Apple en het wordt heel snel als haten gezien. Maar wees het er gerust mee oneens, het gaat allemaal wat off-topic
Verwijderd
Het gaat denk ik ook om de verhoudingen. Kritiek is prima, maar als het altijd en eeuwig hetzelfde geneuzel is bij de kleinste dingetjes verliest het wel zijn geloofwaardigheid. Dat maakt het overigens niet uit om welke coureur het gaat, voor de neutrale toeschouwer is het doodvermoeiend.gambieter schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:13:
offtopic:
Mwa, andere coureurs blijven vaak rustiger.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:10:
Laten we dat vooral ook niet vergeten. Vanaf je luie bank is het toch even wat anders dan in een hete kleine cockpit, opgejaagd door een topconcurrent, met je kampioenschap aan de lijn en terwijl de G's je om de oren vliegen.
Omdat ze natuurlijk doorhebben dat hij in de beste auto rijdt en wel kampioen moet wordenWaarom zouden die als fan van iemand die zo rijdt Calimerogedrag vertonen?
True!gambieter schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:13:
offtopic:
Meer ontopic: Alonso flikt het hem wel weer, leek kansloos bij de kwalificatie en wordt wel mooi derde. Jammer dan Webber uitviel, want op dat moment was Alonso net dichterbij aan het komen. Dat had een mooi gevecht kunnen worden.
Verwijderd
Als je met andere coureurs Räikkönen bedoeld heb je helemaal gelijkSpeedpete schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:18:
Mwa, andere coureurs blijven vaak rustiger.
Geweldige race, geweldige baan en de verkeerde alternator
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Exact. Die mannen hebben in feite 2-3 dagen om 'het' te doen. Ze staan onder behoorlijke druk, want iedereen buiten het team (wij dus, en de pers) weten natuurlijk véél beter hoe het zit en wat ze hadden moeten doen om wél succes te hebben. Dus als het slecht gaat, worden ze daar behoorlijk op aangevallen. Gaan ze goed, is het natuurlijk top en zijn ze super, maar de volgende week moet het maar weer lukken.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:10:
[...]
Laten we dat vooral ook niet vergeten. Vanaf je luie bank is het toch even wat anders dan in een hete kleine cockpit, opgejaagd door een topconcurrent, met je kampioenschap aan de lijn en terwijl de G's je om de oren vliegen.
Kritiek hebben is ok, maar het is vaak zo ongenuanceerd en enorm aan voorkeur onderhevig. Mensen die fan zijn van Alonso vinden het vingertje van Vettel irritant. Waarom? Mag ie niet blij zijn dat ie wint? Moet ie het doen als een sumoworstelaar die een wedstrijd of zelfs een toernooi wint? Niet lachen, niet juichen, maar een kort knikje naar de verliezer en dan weer gaan zitten. Willen we dat? Helemaal voorschrijven hoe iemand zich wel/niet mag gedragen?
En ze mogen ook niet zuur kijken als ze verloren hebben. Nou, een coureur die lachend uit de auto komt als ie nét verloren heeft, moeten ze zijn contract versnipperen. Die heeft de strijd opgegeven. Dus je pompt je op voor de race: ik ga winnen, ik ga grenzen overschrijden enzovoort. Helaas wordt dat vooral in Nederland als arrogant gezien. En als je verliest, ben je daar goed ziek van. Dat moet! Je stelt je helemaal in op winst en als het niet lukt, is dat zuur. En dan mag je van mij best zuur kijken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het zijn net gewone mensen die coureurs!
Daarom.... En klaarblijkelijk zijn het niet alleen fans van Alonso die er problemen mee hebben[b]mphilipp schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:24:Mensen die fan zijn van Alonso vinden het vingertje van Vettel irritant. Waarom?
Verwijderd
Er is een hele goede remedie tegen die vinger hoor, maar blijkbaar is die lastig voor mensen
Mooi dat Vettel ook zit te klagen hoor, maakt 'm weer wat minder perfect. Het is net een mens, zoals het kerstmanneke al aangaf. Ben blij met het gevecht dat gevoerd is en vooral met de high spirits voor Lewis. Wát een opsteker moet dat zijn voor hem, aan de leiding eens niet uitvallen. En nu...
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik hoop echt dat Brazilië een regenrace wordt. Alonso vechtend om de overwinning en Vettel vechtend om P4/P5, en dan spanning tot de laatste bocht. Een beetje zoals in 2008, dat zou heel mooi zijn.
Heb genoten van de race van vandaag. Zat genoeg actie in en de sfeer was prima. Vond een aantal coureurs echt een onopvallende race rijden (rosberg, kobayashi (moest die niet inhalen vandaag?), di resta, petrov heb ik eigenlijk niet vaak gezien.
Williams coureurs waren weer apart bezig (die inhaal actie was weer lekker dom) en de beide Torro Rosso's deden het weer prima. Weer een pluim voor Ricciardo voor het sparen van zijn banden ondanks de vele (nette) inhaalacties. Erg knap wat die gasten doen.
De inhaalactie van (wie?) op Schumacher was wel weer erg krap aan. Die ging wel weer erg ver naar de zijkant van de baan toe.
Al met al een hele aardige baan en ik denk dat deze met een mooie safetycar erg interessant kan worden. Ook een regenrace zie ik hier wel zitten, al heb je daar in Texas (net als in Brazilië) weinig kans op denk ik. Ik denk dat het Amerikaanse publiek erg blij kan zijn met deze race en baan. Vraag me alleen wel af of het een beetje kan opboxen tegen het geweld van de indicar en nascar. Heb het idee dat die toch wat meer spektakel bieden daar. Waar F1 toch vooral technisch en meer op de details is gericht. Het viel me trouwens op dat ze bij McLaren wel met Verizon op de auto reden (ipv Vodafone) maar dat niet op de kleding hadden verwerkt (behalve op de grote plek van de overall van de coureurs, het petje bv niet). Snap overigens wel dat ze Verizon hebben geplaatst, aangezien Vodafone niet actief is, maar waarom dan niet overal?
Williams coureurs waren weer apart bezig (die inhaal actie was weer lekker dom) en de beide Torro Rosso's deden het weer prima. Weer een pluim voor Ricciardo voor het sparen van zijn banden ondanks de vele (nette) inhaalacties. Erg knap wat die gasten doen.
De inhaalactie van (wie?) op Schumacher was wel weer erg krap aan. Die ging wel weer erg ver naar de zijkant van de baan toe.
Al met al een hele aardige baan en ik denk dat deze met een mooie safetycar erg interessant kan worden. Ook een regenrace zie ik hier wel zitten, al heb je daar in Texas (net als in Brazilië) weinig kans op denk ik. Ik denk dat het Amerikaanse publiek erg blij kan zijn met deze race en baan. Vraag me alleen wel af of het een beetje kan opboxen tegen het geweld van de indicar en nascar. Heb het idee dat die toch wat meer spektakel bieden daar. Waar F1 toch vooral technisch en meer op de details is gericht. Het viel me trouwens op dat ze bij McLaren wel met Verizon op de auto reden (ipv Vodafone) maar dat niet op de kleding hadden verwerkt (behalve op de grote plek van de overall van de coureurs, het petje bv niet). Snap overigens wel dat ze Verizon hebben geplaatst, aangezien Vodafone niet actief is, maar waarom dan niet overal?
[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 19-11-2012 01:29 ]
Button. Was inderdad vintage Schumi. Je zag dat bijvoorbeeld Button en Raikkonen elkaar wel de ruimte gunnen zonder aan de kant te gaan, maar Schumi kan dat nietMartinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 01:26:
Eh, het regent best vaak in de buurt van São Paolo hoor, zeker in de herfst/winter. We hebben de afgelopen 10 jaar ook wel regelmatig regenraces gehad op Interlagos (uit mijn hoofd volgens mij in 2003, 2004, 2008 en 2009).Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 01:26:
Al met al een hele aardige baan en ik denk dat deze met een mooie safetycar erg interessant kan worden. Ook een regenrace zie ik hier wel zitten, al heb je daar in Texas (net als in Brazilië) weinig kans op denk ik.
En als het daar regent...
Inderdaad staat er zo ongeveer bijna bekend om zo vaak (dreiging van) regen.Zamorano schreef op maandag 19 november 2012 @ 01:45:
[...]
Eh, het regent best vaak in de buurt van São Paolo hoor, zeker in de herfst/winter. We hebben de afgelopen 10 jaar ook wel regelmatig regenraces gehad op Interlagos (uit mijn hoofd volgens mij in 2003, 2004, 2008 en 2009).
Opzich goed nieuws dat 't wat later is dat ze in São Paolo rijden dan is de kans op regen nog wat groter geloof ik. Alleen hopen dat het niet TE nat wordt
Accu weather: sat breezy and cooler with rain, sun cooler with rain.
Weather.com: sat scattered showers 60% chance, sun showers 60% change.
Wunderground: zat 20% kans op onweer, zon 60% kans op regen.
Vooruitzichten zijn goed
Vooruitzichten zijn goed
Imho hebben regenraces in de 'moderne' f1 hun charme wel een beetje verloren. In de praktijk betekent regen nu meestal: achter de sc rijden tot het droog genoeg is voor intermediates.Speedpete schreef op maandag 19 november 2012 @ 02:02:
Accu weather: sat breezy and cooler with rain, sun cooler with rain.
Vooruitzichten zijn goed
Het zijn de mensen die niet tegen het verlies kunnen die er een probleem mee hebbenSpeedpete schreef op maandag 19 november 2012 @ 00:07:
[...]
Daarom.... En klaarblijkelijk zijn het niet alleen fans van Alonso die er problemen mee hebben

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Inderdaad, SC-racesTleilaxu schreef op maandag 19 november 2012 @ 07:39:
[...]
Imho hebben regenraces in de 'moderne' f1 hun charme wel een beetje verloren. In de praktijk betekent regen nu meestal: achter de sc rijden tot het droog genoeg is voor intermediates.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hoezo? Op het rode kan je ook rijden.gambieter schreef op maandag 19 november 2012 @ 01:35:
[...]
Button. Was inderdad vintage Schumi. Je zag dat bijvoorbeeld Button en Raikkonen elkaar wel de ruimte gunnen zonder aan de kant te gaan, maar Schumi kan dat niet

Zonder dollen, het is de tweede race achter elkaar dat Vettel op de onboards ongenuanceerd aan het mekkeren is. Hij had iets over de HRT én de inhaalactie. Vorige race kreeg hij een koekje van eigen deeg tijdens de SC en het gehuil op de boordradio was niet van de lucht. Daarvoor 'bandengate' waarbij het team probeerde Vettel terug te houden omdat ie weer FL in de laatste rondes wil rijden. Vorig jaar tijdens Brazilië zijn naar eigen zeggen Senna-achtige race omdat zijn bak problemen zou hebben. Nu kan je in de hedendaagse F1 niet zoveel meer doen als Senna toen moest doen met koppelen en schakelen. Dus de vergelijking gaat volkomen mank.
Nog steeds zie ik hem niet als racer. Vorige race toen ie moest inhalen reed ie overal tegenaan, vergelijk dat met de race van Button gisteren. Vettel had mazzel dat ie vorige race niet gecrashed was.
Ik vind hem gewoon geen drievoudig wereldkampioen. Daarmee doe je imo een Alonso tekort en zou hij gelijk aan Senna e.d. zijn. Dat gaat er voor mij niet in.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat kostentechnisch gewoon niet interessant is. Stickertje kost je misschien 500,- voor 2 auto's. Voor een enkel pak ben je makkelijk 2000,- p/stuk kwijt.Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 01:26:
Het viel me trouwens op dat ze bij McLaren wel met Verizon op de auto reden (ipv Vodafone) maar dat niet op de kleding hadden verwerkt (behalve op de grote plek van de overall van de coureurs, het petje bv niet). Snap overigens wel dat ze Verizon hebben geplaatst, aangezien Vodafone niet actief is, maar waarom dan niet overal?
Misschien niet voor de hele crew, maar voor de mensen bij de pitmuur (die toch wel in de picture staan) en op het podium, lijkt me dat best goed te doen. Het zal natuurlijk geen goedkope deal zijn denk ik zo, dan verwacht je ook wel dat je in beeld komt. Vodafone had daar gewoon weinig te zoeken, dus vind ik dat wel een rare actie ja. Of Verizon was wat goedkoop.max schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:19:
[...]
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat kostentechnisch gewoon niet interessant is. Stickertje kost je misschien 500,- voor 2 auto's. Voor een enkel pak ben je makkelijk 2000,- p/stuk kwijt.
Overigens niet slecht dat ze uberhaupt een US sponser hadden, gok dat er volgend jaar wel wat meer zullen zijn (in ieder geval in de US).
@senor sjon: Ik heb het idee dat je geen Vettel fan bent? Je maakt er blijkbaar een groot probleem van dat ie kan winnen en probeert blijkbaar alles op je eigen mening toe te passen. Ja hij zeurt misschien op de radio (wat ik wel mee vind vallen), maar mag dat dan niet meer? Niet zeuren = wereldkampioen dan? Kan me niet voorstellen dat er vroeger niet gezeurd is, maar daarbij waren die radiogesprekken gewoon niet openbaar.
En hij reed ook niet overal tegenaan, waarbij dat ook nog eens niet zijn schuld was.
Ik vind dat Sjon wel gelijk heeft, als je bijvoorbeeld de vergelijking met Raikonnen maakt. Dat jaar dat Raikonnen met MClaren WK kon worden, was hij velen malen beter in RACEN dan Vettel nu is. True, Raikonnen sloopte die MCLaren regelmatig, maar de speed die hij er toen uithaalde qua racesnelheid, is een speed ie Vettel niet kan genereren.Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:01:
[...]
@senor sjon: Ik heb het idee dat je geen Vettel fan bent? Je maakt er blijkbaar een groot probleem van dat ie kan winnen en probeert blijkbaar alles op je eigen mening toe te passen. Ja hij zeurt misschien op de radio (wat ik wel mee vind vallen), maar mag dat dan niet meer? Niet zeuren = wereldkampioen dan? Kan me niet voorstellen dat er vroeger niet gezeurd is, maar daarbij waren die radiogesprekken gewoon niet openbaar.
En hij reed ook niet overal tegenaan, waarbij dat ook nog eens niet zijn schuld was.
Waar Vettel wel een koning in is, is het handelen van de banden. Maar een echte racer, nee. Dan vind ik Kimi, Fernando en Jenson wel een stappie beter.
Alles IMHO
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Toffe race daar in de US, ook het circuit viel me eerlijk gezegd super mee. Iconische bocht, mooie inhaalmogelijkheden, mooie flow, overzichtelijk, en "scenic". Enige wat ik hoop is dat ze er wat meer auto's over jagen volgende keer zodat we van dat "green track" gezeur af zijn. Niemand wilt een traintrack waarbij offline gaan dodelijk is.
Dat gezegd zijnde: ik kan me wel vinden in waar het kampioenschap staat. Vettel met de voorsprong, Alonso met de kans.
Het feit dat Alonso nog within striking distance is, is een ongelooflijke prestatie van hem. De wagen was echt dramatisch slecht aan het begin, en dan nog kunnen blijven aan de weg timmeren, blijven punten en plaatsen sprokkelen, én blijkbaar het team de info geven die nodig is om de turnaround te maken, ... dit zou wel eens zijn sterkste seizoen ooit kunnen zijn, en van het niveau van Schumacher toen die Ferrari de "turnaround" ging bezorgen. Als Alonso er in Brazilië in slaagt de titel te pakken, dan zal die vooral door hem verdiend zijn, en dan zal ik het erg verdiend vinden.
Vettel, langs de andere kant, heeft imho dit seizoen bewezen ook te kunnen racen wanneer Red Bull er niet kop en schouders bovenuit steekt, heeft een geweldige comeback race gereden, en heeft ons getracteerd op topniveau in zowel race als quali. Mensen die na dit jaar hem geen racer vinden, zullen dat wel nooit vinden. Als Vettel zich in Brazilië voor de derde (back to back) keer zich tot kampioen weet te kronen, zal ook dat niet onverdiend zijn, en is het het bewijs van een erg grote meneer die opstaat.
Epische drive van Hamilton deze keer trouwens, hopen dat hij de turnaround bij Mercedes kan veroorzaken (vermoed wel dat het een werk van jaren zal zijn, als hij daar de stomach voor heeft zal dat ook een antwoord vormen voor de enige twijfels die je nog over hem kan hebben: kan hij ook met tegenslag om?). Ik ga, als anglofiel, het "pure British old boys" gehalte van McLaren wel missen. Vond het prachtig die twee mannen samen te zien bij dat team.
Alles bij elkaar kijk ik er ENORM uit naar de laatste race, en hebben we toch weer een geweldig seizoen achter de rug. Het veld is nog nooit zo competitief geweest, en de kwaliteit aan oude (Kimi, Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Webber) en nieuwe (zoals Perez) talenten maakten het voor mij smullen. Paar minpuntjes (Schumi die er, Monaco Quali uitgezonderd, toch net niet uit kwam; Maldonado; Grosjean) niet te na gesproken.
Voor mij: als het zondag maar weer smullen wordt, en wie der wint, die wint er, en die zal het zeker niet gestolen hebben.
(klein minpuntje: kunnen we stoppen met de coureur die NIET de voorkeur wegdraagt mechanische pech of een ongeluk te wensen? Dank jullie.)
Dat gezegd zijnde: ik kan me wel vinden in waar het kampioenschap staat. Vettel met de voorsprong, Alonso met de kans.
Het feit dat Alonso nog within striking distance is, is een ongelooflijke prestatie van hem. De wagen was echt dramatisch slecht aan het begin, en dan nog kunnen blijven aan de weg timmeren, blijven punten en plaatsen sprokkelen, én blijkbaar het team de info geven die nodig is om de turnaround te maken, ... dit zou wel eens zijn sterkste seizoen ooit kunnen zijn, en van het niveau van Schumacher toen die Ferrari de "turnaround" ging bezorgen. Als Alonso er in Brazilië in slaagt de titel te pakken, dan zal die vooral door hem verdiend zijn, en dan zal ik het erg verdiend vinden.
Vettel, langs de andere kant, heeft imho dit seizoen bewezen ook te kunnen racen wanneer Red Bull er niet kop en schouders bovenuit steekt, heeft een geweldige comeback race gereden, en heeft ons getracteerd op topniveau in zowel race als quali. Mensen die na dit jaar hem geen racer vinden, zullen dat wel nooit vinden. Als Vettel zich in Brazilië voor de derde (back to back) keer zich tot kampioen weet te kronen, zal ook dat niet onverdiend zijn, en is het het bewijs van een erg grote meneer die opstaat.
Epische drive van Hamilton deze keer trouwens, hopen dat hij de turnaround bij Mercedes kan veroorzaken (vermoed wel dat het een werk van jaren zal zijn, als hij daar de stomach voor heeft zal dat ook een antwoord vormen voor de enige twijfels die je nog over hem kan hebben: kan hij ook met tegenslag om?). Ik ga, als anglofiel, het "pure British old boys" gehalte van McLaren wel missen. Vond het prachtig die twee mannen samen te zien bij dat team.
Alles bij elkaar kijk ik er ENORM uit naar de laatste race, en hebben we toch weer een geweldig seizoen achter de rug. Het veld is nog nooit zo competitief geweest, en de kwaliteit aan oude (Kimi, Hamilton, Button, Alonso, Vettel, Webber) en nieuwe (zoals Perez) talenten maakten het voor mij smullen. Paar minpuntjes (Schumi die er, Monaco Quali uitgezonderd, toch net niet uit kwam; Maldonado; Grosjean) niet te na gesproken.
Voor mij: als het zondag maar weer smullen wordt, en wie der wint, die wint er, en die zal het zeker niet gestolen hebben.
(klein minpuntje: kunnen we stoppen met de coureur die NIET de voorkeur wegdraagt mechanische pech of een ongeluk te wensen? Dank jullie.)
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Wat ik me afvraag; wat weet Hamilton? Bedoel; hij gaat echt geen switch maken naar zoń 'minde' team zonder dat het duidelijk toekomst perspectief biedt. Ik verwacht dan ook dat Mercedes volgend jaar sterker terug komt; meer opties en features heeft kunnen introduceren dat zij dit jaar wilde doen. hamilton samen met zń kart maatje, kan nog wel iets leuks worden .... of niet?DexterBelgium schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:07:Epische drive van Hamilton deze keer trouwens, hopen dat hij de turnaround bij Mercedes kan veroorzaken (vermoed wel dat het een werk van jaren zal zijn, als hij daar de stomach voor heeft zal dat ook een antwoord vormen voor de enige twijfels die je nog over hem kan hebben: kan hij ook met tegenslag om?). Ik ga, als anglofiel, het "pure British old boys" gehalte van McLaren wel missen. Vond het prachtig die twee mannen samen te zien bij dat team.
Wat gebeurt er als Massa vol in Vettel rijdt in de eerste bocht?
Dat is een "als, als , als scenario" en de kans daarop is echt heel erg klein. Zal niet gebeuren.mat.hi.as schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:20:
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
DexterBelgium schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:07:
mat.hi.as schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:20:

EDIT:
And you. I am disappoint.Phusebox schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:34:
Ik brand deze week maar een kaarsje ter ere van de Alternator duivel...
[ Voor 17% gewijzigd door DexterBelgium op 19-11-2012 11:35 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik brand deze week maar een kaarsje ter ere van de Alternator duivel...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Het is niet een wens van me, zo staat het er ook niet. Misschien dat je door de smiley op het verkeerde been wordt gebracht, maar volgens mij is een crash of mankement het enige wat Vettel tegenhoudt om in de top 4 te eindigen, zeker gezien de afeglopen resultaten van hem. Dus als ik voor Alonso ben, moet ik wel die kant op denken. En als het gebeurt (puur hypothetisch, en het hoeft natuurlijk niet per se Massa te zijn), wordt je dan ook boos op me als ik dan 'blij' ben?DexterBelgium schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:32:
[...]
[...]
twee goddamn posts. Geen verwachting zo laag of het internet kan me teleurstellen.
Ik denk dat Mercedes al minstens sinds de zomer niets anders doet dan aan 2013 werken. Kan hun resultaten ook niet anders verklaren. Wellicht ook een eis van Hamilton?himlims_ schreef op maandag 19 november 2012 @ 11:11:
[...]
Wat ik me afvraag; wat weet Hamilton? Bedoel; hij gaat echt geen switch maken naar zoń 'minde' team zonder dat het duidelijk toekomst perspectief biedt. Ik verwacht dan ook dat Mercedes volgend jaar sterker terug komt; meer opties en features heeft kunnen introduceren dat zij dit jaar wilde doen. hamilton samen met zń kart maatje, kan nog wel iets leuks worden .... of niet?
Maar stel nu dat Massa enigsinds opzettelijk vettel een tik weet te verkopen/ eraf weet te rijden, wat gebeurt er dan?
Geen idee. Kan zo 123 geen exact vergelijkbare situatie voor de geest halen.rik86 schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:08:
Maar stel nu dat Massa enigsinds opzettelijk vettel een tik weet te verkopen/ eraf weet te rijden, wat gebeurt er dan?
Schumacher raakte alle punten kwijt toen hij in 1997 Villeneuve eraf wou rammen.
Moet Alonso gestraft worden dan? Bewijs maar dat hij er van af wist.
Bewijs maar dat Ferrari er van af wist. Of deed Massa het volledig op eigen initiatief?
Als je boordradio's hebt met "Alonso: Make Massa crash into Vettel" en "Team: Will do" en "Team: Massa, take out Vettel" en uiteindelijk "Massa: Will do......." en "Massa: it's done", dan is het duidelijk. Alonso, Massa en Ferrari alle punten afpakken en Vettel is kampioen.
Maar Ferrari zal niet zo dom zijn om het zo te doen.
Pakken we Renault erbij met Piquet die opzettelijk crasht. Eigenlijk zijn alleen paar teamleden bestraft waaronder Briatore. Alonso mocht de overwinning houden.
De zwaarste straf was eigenlijk dat oa ING er mee op hield en andere sponsoren gingen lopen.
Bij bewijs: Vettel hoe dan ook kampioen, Heel Ferrari zonder punten
Bij geen bewijs: Veel geschreeuw op fora maar geen sancties.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vettel zal Massa gewoon ontwijken, zolang hij niet achter Massa zit of Massa direct achter hem, soit. Maar andersom is het toch ook te plannen? Webber rijdt Alonso van de baan, klaar. Of als Alonso Vettel wil inhalen, deur dicht, etc.L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:20:
Pakken we Renault erbij met Piquet die opzettelijk crasht. Eigenlijk zijn alleen paar teamleden bestraft waaronder Briatore. Alonso mocht de overwinning houden.
De zwaarste straf was eigenlijk dat oa ING er mee op hield en andere sponsoren gingen lopen.
Bij bewijs: Vettel hoe dan ook kampioen, Heel Ferrari zonder punten
Bij geen bewijs: Veel geschreeuw op fora maar geen sancties.
Laten we maar gewoon de race afwachten
Oh ja, en niet vergeten: wie rijden er met Ferrari motoren, wie met Renault, wie bij Red Bull 2
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 19-11-2012 12:31 ]
Vodafone heeft een belang van 40+% in Verizon, dus vandaar de alternatieve sponsoring.Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:01:
[...]
Misschien niet voor de hele crew, maar voor de mensen bij de pitmuur (die toch wel in de picture staan) en op het podium, lijkt me dat best goed te doen. Het zal natuurlijk geen goedkope deal zijn denk ik zo, dan verwacht je ook wel dat je in beeld komt. Vodafone had daar gewoon weinig te zoeken, dus vind ik dat wel een rare actie ja. Of Verizon was wat goedkoop.
Overigens niet slecht dat ze uberhaupt een US sponser hadden, gok dat er volgend jaar wel wat meer zullen zijn (in ieder geval in de US).
Ik ben inderdaad geen Vettel fan. Ik mis gewoon het epische in zijn rijden die IMHO bij een drie-voudig WDC hoort. Het zeuren op de radio vind ik gewoon opvallend, evenals het enorm hypen van sommige basale dingen. Het is (weer IMHO) een echte lights-to-flag winnaar. Hij heeft wel de mazzel die bij een WDC hoort, want ieder ander was zijn vleugel bij de eerste shunt al kwijt geweest in AD. Gelukkig zijn de RB vleugels uitermate flexibel.@senor sjon: Ik heb het idee dat je geen Vettel fan bent? Je maakt er blijkbaar een groot probleem van dat ie kan winnen en probeert blijkbaar alles op je eigen mening toe te passen. Ja hij zeurt misschien op de radio (wat ik wel mee vind vallen), maar mag dat dan niet meer? Niet zeuren = wereldkampioen dan? Kan me niet voorstellen dat er vroeger niet gezeurd is, maar daarbij waren die radiogesprekken gewoon niet openbaar.

De tweede keer crasht ie bijna achter de SC. Een race eerder had ie bijna Button op dezelfde manier verrast. Dan moet je als het je zelf overkomt ook een grote vent zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zou wat zijn.....Massa ramt Vettel eraf. Webber ramt vervolgens Alonso eraf. FIA neemt van alle 4 de rijders en beide teams de punten af en dan Hamilton of Raikonen kampioen (afhankelijk hoe zij het doen in de laatste race....behoudt Kimi de voorsprong van 16 punten....)gambieter schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:30:
[...]
Vettel zal Massa gewoon ontwijken, zolang hij niet achter Massa zit of Massa direct achter hem, soit. Maar andersom is het toch ook te plannen? Webber rijdt Alonso van de baan, klaar. Of als Alonso Vettel wil inhalen, deur dicht, etc.
Laten we maar gewoon de race afwachten
Oh ja, en niet vergeten: wie rijden er met Ferrari motoren, wie met Renault, wie bij Red Bull 2
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Grosjean lost het wel op á la SpaL1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:38:
[...]
Zou wat zijn.....Massa ramt Vettel eraf. Webber ramt vervolgens Alonso eraf. FIA neemt van alle 4 de rijders en beide teams de punten af en dan Hamilton of Raikonen kampioen (afhankelijk hoe zij het doen in de laatste race....behoudt Kimi de voorsprong van 16 punten....)
Lotus dus ook geschorst en dus Hamilton kampioen??? Of ramt Button Raikonen er weer af waardoor uiteindelijk De La Rosa kampioen wordt in de inmiddels failliete HRT??
Ik denk niet dat Ferrari ooit iemand zal gebruiken als bewuste botser. Dat zal ze sowieso de wereldtitel en punten kosten (en dus ook veel geld). Ze zijn misschien wel geniepig met het uithalen van sommige acties, maar houden het nog altijd binnen de regels en eerlijk.
Maar opvallend is overigens ook de betrouwbaarheid van de Lotus. Raikonen heeft nu weer de race uitgereden en volgens mij is ie dit seizoen nog niet uitgevallen?
Die 198 ipv 100 punten voor zijn salaris vind ik overigens ook wel dikke humor. Geeft misschien ook wel aan waarom ie zoveel vechtlust laat zien.
Maar opvallend is overigens ook de betrouwbaarheid van de Lotus. Raikonen heeft nu weer de race uitgereden en volgens mij is ie dit seizoen nog niet uitgevallen?
Die 198 ipv 100 punten voor zijn salaris vind ik overigens ook wel dikke humor. Geeft misschien ook wel aan waarom ie zoveel vechtlust laat zien.
Eerlijk??? Wat ze met Massa gedaan hebben dit weekend is nou niet bepaald eerlijk. Slim wel maar eerlijk.....Martinspire schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:08:
Ik denk niet dat Ferrari ooit iemand zal gebruiken als bewuste botser. Dat zal ze sowieso de wereldtitel en punten kosten (en dus ook veel geld). Ze zijn misschien wel geniepig met het uithalen van sommige acties, maar houden het nog altijd binnen de regels en eerlijk.
Ga er maar van uit dat de FIA nu de regels gaan aanscherpen om dit in de toekomst te voorkomen.
Hoezo niet eerlijk? Elk team kan toch het zelfde doen?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~~~[/html]
~~~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~~~[/html]