[F1] Seizoen 2012 - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste
Acties:
  • 68.420 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:13

Coldcat

HODL

En daarnaast was het toch ook wel weer een gok nemen. Zo wordt een spelletje gespeeld.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:25:
Hoezo niet eerlijk? Elk team kan toch het zelfde doen?
maakt dat het eerlijker??
Zelfde kun je over wielrennen zeggen. Elke rijder kan toch doping nemen?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:35:
[...]

Maar doping is illegaal, dit niet

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

peeth schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:35:
[...]

Maar doping is illegaal, dit niet
Voor men wist dat doping bestond was het ook niet verboden.

Ferrari heeft slim gebruik gemaakt van een maas in de regels. De FIA kan hier nu niks aan doen maar zal er ongetwijfeld wel iets aan gaan doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Net zoals teamorderrs van vroeger, dat was ook niet verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

SnowDude schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:25:
Hoezo niet eerlijk? Elk team kan toch het zelfde doen?
Eerlijk is niet hetzelfde als legaal.
mat.hi.as schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:42:
Net zoals teamorderrs van vroeger, dat was ook niet verboden.
Teamorders zijn ook niet verboden, toch?

[ Voor 34% gewijzigd door MrSleeves op 19-11-2012 14:43 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:35:
[...]
Je ziet ook vaak dat toppers als ze slecht kwalificeren uit de pits starten in plaats van achteraan de grid, is dat dan net zo fout in jouw ogen? Want dat vind ik het zelfde.
MrSleeves schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:43:
Eerlijk is niet hetzelfde als legaal.
Eerlijk betekend dat de regels voor iedereen gelijk zijn, en dat is het in dit geval.

[ Voor 23% gewijzigd door SnowDude op 19-11-2012 14:48 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:21:
[...]

Eerlijk??? Wat ze met Massa gedaan hebben dit weekend is nou niet bepaald eerlijk. Slim wel maar eerlijk.....
Ga er maar van uit dat de FIA nu de regels gaan aanscherpen om dit in de toekomst te voorkomen.
Het is volgens de regels en als Massa ermee instemt dan vind ik het eerlijk ja. Het is gewoon puur taktiek en dat heeft gewoon goed uitgepakt. Volgens mij mag elk team ervoor kiezen om een zegel te breken om zo naar achter te gaan.

Zal wel aangepakt worden overigens, maar zolang het mag is het eerlijk. Net als teamorders die nu toegestaan zijn.

Het zou pas oneerlijk zijn als ie naar voren was gezet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
En wat vindt je dan van de Torro Rosso's die zo'n beetje van de weg reden om Vettel door te laten vorige race?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:21:
[...]

Eerlijk??? Wat ze met Massa gedaan hebben dit weekend is nou niet bepaald eerlijk. Slim wel maar eerlijk.....
Ga er maar van uit dat de FIA nu de regels gaan aanscherpen om dit in de toekomst te voorkomen.
Wat denk jij wat er gebeurd als volgende week in de laatste ronde Alonso op P1 rijdt, Webber P4 (of 5, weet niet exact welke Vettel moet hebben om nog WK te worden) en Vettel P5/P6 met een gat tussen Vettel en Webber van 20 seconden?

Dan knalt Webber op zijn rem om Vettel er voor te laten. Is dat eerlijk? Nee. Is daar iets mis mee? Nee.

Massa is al een jaar nergens te bespeuren op enkele races na. Als hij Alonso dan eens kan helpen mag hij dat wel doen zeker, zelfs al vindt hij het niet leuk/eerlijk. Opkrassen met die kar en aan de kant voor iemand die nog wel iets kan betekenen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:01:
En wat vindt je dan van de Torro Rosso's die zo'n beetje van de weg reden om Vettel door te laten vorige race?
Ja, Riccardio hielp Vettel echt die race :+
Jegapia schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:25:
Wat denk jij wat er gebeurd als volgende week in de laatste ronde Alonso op P1 rijdt, Webber P4 (of 5, weet niet exact welke Vettel moet hebben om nog WK te worden) en Vettel P5/P6 met een gat tussen Vettel en Webber van 20 seconden?

Dan knalt Webber op zijn rem om Vettel er voor te laten. Is dat eerlijk? Nee. Is daar iets mis mee? Nee.
Precies. Massa deed dat in 2007 voor Raikkonen, Alonso had dat eventueel voor Hamilton kunnen doen als die niet zover achteraan had gereden maar zou het geweigerd hebben :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:40:
Ferrari heeft slim gebruik gemaakt van een maas in de regels. De FIA kan hier nu niks aan doen maar zal er ongetwijfeld wel iets aan gaan doen.
In American Football bestaat er iets als unsportsmanlike conduct, een soort kapstokregeling voor dingen waarvan iedereen snapt dat ze ongewenst zijn. Hoewel de FIA natuurlijk de schijn tegen zich heeft op het vlak van arbitraire beslissingen en straffen, zou dat een oplossing kunnen zijn. Racen was altijd een herensport, het zou niet verkeerd zijn die gedachte een beetje vast te houden en niet alles plat te reglementeren.

Je kunt best de regel opnemen dat een straf een straf dient te zijn. Zodra een straf wordt misbruikt om er voordeel uit te halen is het geen straf meer en zal er een alternatieve, wellicht zwaardere sanctie bedacht moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De FIA moet juist wat gaan doen aan het verschil in startpositie. P2 is nu vaak een slechtere positie dan P3, en al helemaal bij een nieuw circuit. Dat kan niet de bedoeling zijn, en dan krijg je dingen als met Massa gisteren. Maar als je dat verbied, dan pak je niet de oorzaak aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:34
Iedereen achter elkaar op de schone kant van de baan laten starten ofzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Wordt leuk op de Hongaroring (en nog vele andere circuits).

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:48:
[...]

In American Football bestaat er iets als unsportsmanlike conduct, een soort kapstokregeling voor dingen waarvan iedereen snapt dat ze ongewenst zijn. Hoewel de FIA natuurlijk de schijn tegen zich heeft op het vlak van arbitraire beslissingen en straffen, zou dat een oplossing kunnen zijn. Racen was altijd een herensport, het zou niet verkeerd zijn die gedachte een beetje vast te houden en niet alles plat te reglementeren.

Je kunt best de regel opnemen dat een straf een straf dient te zijn. Zodra een straf wordt misbruikt om er voordeel uit te halen is het geen straf meer en zal er een alternatieve, wellicht zwaardere sanctie bedacht moeten worden.
De FIA heeft ook wel zo'n regel. McLaren en Renault waren eigenlijk dan ook gestraft voor "bringing the sport in disrepute".....
gambieter schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:52:
De FIA moet juist wat gaan doen aan het verschil in startpositie. P2 is nu vaak een slechtere positie dan P3, en al helemaal bij een nieuw circuit. Dat kan niet de bedoeling zijn, en dan krijg je dingen als met Massa gisteren. Maar als je dat verbied, dan pak je niet de oorzaak aan.
Mja, moet je maar beter kwalificeren toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 19-11-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nikolas schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:57:
Nee, de nr. 2 een stuk naar voren schuiven, bijvoorbeeld bijna gelijk met nr. 1.
L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:59:
Mja, moet je maar beter kwalificeren toch?
De nr. 2 heeft zich beter gekwalificeerd dan de nr. 3, maar heeft daar nadeel van.

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 19-11-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:59:
De FIA heeft ook wel zo'n regel. McLaren en Renault waren eigenlijk dan ook gestraft voor "bringing the sport in disrepute".....
In dat geval hadden ze die wel toe mogen passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
De reden dat Renault die straf gekregen heeft was wel nog een ander geval dan dit. Dit is gewoon een (ietwat speciaal) teamorder. Dat is nog iets anders dan iemand de opdracht geven een auto in de omheining te parkeren om een safetycar uit te lokken. Dat is echte racevervalsing met een redelijke kans op (ernstige) gevolgen voor de betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik zou mijn respect voor Ferrari voor eeuwig verliezen als ze zo'n lage streek zouden uithalen als destijds bij Renault. Onder normale condities kan Alonso echt geen kampioen meer worden. Gelukkig staat Interlagos garant voor spektakel, maar de Ferrari zie ik in deze staat echt niet winnen, en dat is vrijwel een voorwaarde wil Alonso nog kampioen kunnen worden. Stel dat Vettel zou uitvallen, dan zijn er nog op zijn minst 3 andere wagens die even snel al dan niet sneller zijn. Maarja fingerscrossed:)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

somewhat offtopic:
Zijn er meer mensen die last van de ogen krijgen bij het lezen van RTLGP website? Dat geel op zwart doet mij vooral 's avonds als ik wat moe-er ben gewoon pijn aan de ogen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Firesphere schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:41:
somewhat offtopic:
Zijn er meer mensen die last van de ogen krijgen bij het lezen van RTLGP website? Dat geel op zwart doet mij vooral 's avonds als ik wat moe-er ben gewoon pijn aan de ogen.
Ik niet zozeer, ik kan wel meegaan in het idee dat het niet prettig leest. Heb je er ook last van als de ruimte waarin jij je bevind goed belicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fynrd1 schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:06:
[...]

Ik niet zozeer, ik kan wel meegaan in het idee dat het niet prettig leest. Heb je er ook last van als de ruimte waarin jij je bevind goed belicht is?
Mijn verlichting is aangepast op het tijdstip dat ik er gebruik van maak, maar ook in een fellere licht-omgeving merk ik dat ik gewoon moet turen om het te kunnen lezen.
En ik heb absoluut geen slechte ogen volgens de opticien.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Firesphere schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:16:
[...]

Mijn verlichting is aangepast op het tijdstip dat ik er gebruik van maak, maar ook in een fellere licht-omgeving merk ik dat ik gewoon moet turen om het te kunnen lezen.
En ik heb absoluut geen slechte ogen volgens de opticien.
Heb je dit ook op dagen als je uitgerust bent en de gehele dag hebt kunnen ontspannen? Het kan in verband staan met vermoeidheid/werkdruk/stress door de dag heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fynrd1 schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:37:
[...]

Heb je dit ook op dagen als je uitgerust bent en de gehele dag hebt kunnen ontspannen? Het kan in verband staan met vermoeidheid/werkdruk/stress door de dag heen.
Momenteel is mijn stresslevel sowieso "through the roof", maar ik heb't altijd al gehad, sinds dat geel-op-zwart. Ik vind het gewoon erg lastig leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gambieter schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:52:
Gewoon warm-up weer invoeren. Werd vroeger ook gebruikt om de lijn schoon te rijden. Ook waren er in Austin minder supportraces(?) en was het natuurlijk een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

rik86 schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:08:
Maar stel nu dat Massa enigsinds opzettelijk vettel een tik weet te verkopen/ eraf weet te rijden, wat gebeurt er dan?
Opzettelijk zal (denk ik) een schorsing betekenen en wanneer aan het licht komt dat het team er achter zat dan kan dat uitsluiting voor 2012 betekeken. Dus nee, het risico zullen ze niet nemen. Echter, als ze Massa voor Vettel kunnen krijgen (lange eerste stint?) dan zijn ze natuurlijk vrij om hem tegen te houden.
L1nt schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:40:
Zoals men bij Ferrari zelf aangaf: ze hebben navraag gedaan bij de FIA en tot het laatste gewacht omdat er geluiden gingen dat Red Bull hetzelfde zou doen bij de wagen van Webber mocht Ferrari de stap nemen.

Daarnaast hadden ze ook net alsof kunnen doen maar men was liever eerlijk naar buiten toe.
Nikolas schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:57:
Na de GP2 de hogedruk / veegwagens erop en heel de grid schoonvegen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel logisch van Ferrari en ook wel leuk als teams binnen de regels het maximale er uit proberen te halen. Gewoon creatief zijn zonder veiligheid in het geding te brengen.

Bij de V8 Supercars hadden ze recent ook zoiets : http://www.touringcartimes.com/article.php?id=7857
Kan het altijd wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind het geschuif op de grid nog wel acceptabel. Beter dan dat men ze in de race verplicht voor laat gaan en zo een ander een eerlijk gewonnen wedstrijd ontneemt. Kijk naar het wielrennen en andere sporten waar er aangewezen winnaars in een ploeg zijn.
Nu heeft Alonso een extra voordeeltje meegekregen voor de start, maar hij moest het nog wel zelf even doen. En door dat gepruts met dat achterwiel hebben ze het bijna weer teniet gedaan... ;)

Eerlijk is het misschien niet helemaal, maar het gaat in deze sport allang niet meer om eerlijkheid en sportiviteit. Niet voor de mensen die de beslissingen nemen in ieder geval. En voor de coureurs eigenlijk ook niet, want Alons heeft de beker voor die ene race in Signapore ook niet geweigerd. En als iemand onterecht gestraft wordt, geeft de ander zijn prijs ook niet terug. Het zijn dus allemaal opportunisten. De belangen voor de teams zijn vele malen groter dan de belangen van de individuele coureurs. Als het team een kans(je) ziet om te winnen (race, kampioenschap) zullen ze die nemen, ook al staan de fans boe te roepen. Die kopen toch geen auto's van ze... ;) En een kaartje hadden ze al

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach... eerlijk. Als je dat wilt, moet je geen F1 kijken. Zie bv. de creatieve invulling van de RRA door RedBull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Of de van flubber gemaakte neusvleugels :+ .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Over dat gridgeschuif, ik had het geniaal gevonden als Red Bull na het terugzetten van Massa hetzelfde had gedaan met Webber, zodat Alonso alsnog op de vuile kant terecht kwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarom deden ze het ook heel laat, zodat RB nooit die bak meer op tijd kon wisselen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Moet de bak ook daadwerkelijk fysiek zijn verwisseld of is het verbreken van de zegel al voldoende?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:34:
Moet de bak ook daadwerkelijk fysiek zijn verwisseld of is het verbreken van de zegel al voldoende?
Zegel verbreken volstaat, hebben ze bij Ferrari ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

BreadFan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:18:
Over dat gridgeschuif, ik had het geniaal gevonden als Red Bull na het terugzetten van Massa hetzelfde had gedaan met Webber, zodat Alonso alsnog op de vuile kant terecht kwam :+
Ferrari had moeten zeggen dat ze het al eerder hadden gedaan, om bij het terugplaatsen van Webber vervolgens aan te kondigen dat het zegel nog niet verbroken was en Massa zodoende toch op zijn eigen plek start _O-

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:21
BreadFan schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:18:
Ach dan had Alonso alsnog 2 plaatsen winst gehad.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Een zeer sadistisch scenario voor de laatste race.

Er is kans op zeer veel regen. Verschil Vettel - Alonso is 13 punten.
Mocht Alonso leiden en vettel zijn uitgevallen (of iig buiten de punten liggen) en mocht de race gestaakt worden voordat er 75% of meer is afgelegd en er totaal geen mogelijkheid is om de race af te maken krijgt Alonso geen 25 maar 12.5 punten.

Dan is Vettel kampioen met half punt verschil :X

Voor de historie-freaks onder ons....Wie kent dit team nog

www.pacificgrandprix.com 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 20-11-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

L1nt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:31:
Dan is Vettel kampioen met half punt verschil :X
Lauda-Prost 1984 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Alleen was dat de 6e race van 16. Genoeg tijd dus om het nog goed te maken normaal gesproken.

Deze keer kan dat dus in de allerlaatste race theoretisch gebeuren....

Overigens als je de uitslagen ziet word ik erg verdrietig dat F1 tegenwoordig zo betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:31:

Voor de historie-freaks onder ons....Wie kent dit team nog

www.pacificgrandprix.com 8)7
Haha, dat is idd een leuke voor diegenen die vinden dat HRT niet in de F1 thuishoort :P

Reed die Belmondo daar ook niet ? Die staat niet in het rijtje (Hall of Shame ?) daarzo. Of was die zelfs niet goed genoeg om tussen Delatraz en Gachot te staan ?

Edit:
L1nt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:40:
[...]

Overigens als je de uitslagen ziet word ik erg verdrietig dat F1 tegenwoordig zo betrouwbaar is
De afgelopen races had Red Bull toch een uitvalpercentage van 50%. Als je dat doortrekt, is het dus 50-50 dat Vettel zijn dynamo heel blijft in Sao Paulo >:)

[ Voor 29% gewijzigd door u_nix_we_all op 20-11-2012 16:43 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze hadden geen cent, maar toch blijven ze 17 jaar lang hosting en domein betalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:13

Coldcat

HODL

Nog even over dat stukgaan. Hoe lang is het geleden dat je een auto zag rijden en je iets zag...zo'n klein rookpluimpje. Drie bochten later werd dat een enorm mistgordijn. En dat elke race weer. Vooral Kimi had er op een gegeven moment wel last van. Schumacher ook nog in Japan in een cruciale fase van het kampioenschap.

Dat heb je tegenwoordig bijna niet meer...

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

De mensen die vinden dat HRT niet in F1 horen moeten hier eens kijken: http://www.f1rejects.com

HRT lijkt bij een Andrea Moda een top team. Of een Life

Dat Red Bull nu loopt te stuntelen is niet genoeg.....Ik vond het juist gaaf dat je soms maar 3-4 wagens aan de finish had. Geweldig man Olivier Panis in Monaco....wint omdat er vrijwel niemand meer rijdt. Of een Herbert in de Stewart op de Nurburgring iirc. Op gegeven moment wou je geen leider meer zijn omdat je dan uitviel. Moet niet elke race gebeuren maar af en toe een keer zo'n knotsgekke race is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:51:
De mensen die vinden dat HRT niet in F1 horen moeten hier eens kijken: http://www.f1rejects.com

HRT lijkt bij een Andrea Moda een top team. Of een Life

Dat Red Bull nu loopt te stuntelen is niet genoeg.....Ik vond het juist gaaf dat je soms maar 3-4 wagens aan de finish had. Geweldig man Olivier Panis in Monaco....wint omdat er vrijwel niemand meer rijdt. Of een Herbert in de Stewart op de Nurburgring iirc. Op gegeven moment wou je geen leider meer zijn omdat je dan uitviel. Moet niet elke race gebeuren maar af en toe een keer zo'n knotsgekke race is leuk
Jaaaa, Panis, in een Ligier, 1996. Fantastich was dat. Die race wil ik nog wel een keer terugzien. Maar voor dit weekeinde hoop ik op een Brasilian Grand Prix zoals in 9 03, ook heerlijke chaos.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ook mooi hoe bijvoorbeeld Verstappen in Hongarije die 3e plek pakte.... In principe lag ie 4e maar omdat Schumacher hem er weer langs liet kon ie nog een rondje extra en toevallig viel Brundle (of was het Blundell) uit.....Mol had het ook niet gelijk door maar wat ging die uit z'n plaat.....M'n broer en ik ook man....good times...good times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

u_nix_we_all schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:41:
[...]
Haha, dat is idd een leuke voor diegenen die vinden dat HRT niet in de F1 thuishoort :P
Pacific hoorde er ook niet, net als HRT, dus ik zie niet goed waar je heen wilt.
De coureurs waren blij dat de laatste race voor het team was aangebroken want die auto was een gevaar op de baan. Moeilijk te besturen en nauwelijks grip. Ze stonden naar eigen zeggen doodsangsten uit in dat ding...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een beetje zoals de Mercedes van Rosberg en Schumacher dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:30:
[...]

Pacific hoorde er ook niet, net als HRT, dus ik zie niet goed waar je heen wilt.
Ik wil nergens heen, maar vind het wel leuk om eens de vergelijking met vroeger te maken. Als je HRT vergelijkt met bijv. Pacific van vroeger, dan is er toch wel degelijk veel veranderd. Dat HRT verworden is tot een zielloze bedoening ter vermaak van de investeerders maakt mij ook niet blij, maar laat de sport aub zo toegangkelijk mogelijk blijven, wat mij betreft mag iedere prutser die geld genoeg heeft het proberen. Hoe meer zielen, etc. Pre-qualificatie FTW :+ (Nee, die tijden komen niet meer terug, weet ik ook wel)
De coureurs waren blij dat de laatste race voor het team was aangebroken want die auto was een gevaar op de baan. Moeilijk te besturen en nauwelijks grip. Ze stonden naar eigen zeggen doodsangsten uit in dat ding...
En toch een flinke zak geld mee brengen om te mogen rijden daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Liefst zie ik ook weer pre-kwalificaties.

Mooi man die team die toch moedig vrijdag ochtend strijden om zich misschien zaterdag te kunnen kwalificeren voor de race.

Liever een paar teams als HRT erbij dan dat je straks moet kijken naar 3 Red Bull's, 3 Ferrari's en 3 McLarens om daarachter 3 Mercedessen en een verdwaalde Torro Rosse te zien rijden.

F1 moet weer betaalbaar worden want zoals het er nu uit ziet is HRT niet de enige die binnen afzienbare tijd gaat vallen.

Force India eigenaren hebben prive gezamenlijk zo'n 4 miljard open staan bij anderen. Dus afwachten wat daar gebeurd.
Lotus zou eigenlijk een belangrijke deal aankondigen afgelopen weekend maar is nog niet gebeurd. Die hebben ook geld nodig.
Marrussia schijnt een te kort te hebben van 40 miljoen. Hoewel die Russen vast wel ergens mafia geld hebben bied dat geen garanties.
Sauber's inkomsten komen voornamelijk van die Slim af.
Williams wordt grof betaald door Venezuela.

Als een aantal van die teams echt gaan vallen de komende jaren en er komt geen nieuwe aanwas dan kijk je straks echt naar saaie races als 1 team dominant is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
L1nt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:58:
Liefst zie ik ook weer pre-kwalificaties.

Mooi man die team die toch moedig vrijdag ochtend strijden om zich misschien zaterdag te kunnen kwalificeren voor de race.

Liever een paar teams als HRT erbij dan dat je straks moet kijken naar 3 Red Bull's, 3 Ferrari's en 3 McLarens om daarachter 3 Mercedessen en een verdwaalde Torro Rosse te zien rijden.
Maar daar gaat op vrijdagmorgen toch geen hond naar kijken? De kleine sponsors die men nog heeft zullen daar ook weinig zin in hebben. De huidige kwalificatiesetup vind ik ideaal; iedereen kan meedoen, maar de mindere goden zijn er niet meer bij als het er echt om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Echte pre-kwalificatie zal er ook niet meer komen ben ik bang. In die tijd had je gewoon 17-20 teams. Dat zal nooit meer terug komen.

Maar 13 teams vind ik eigenlijk het minimum wat er moet zijn. 14-16 zou mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als HRT weg gaat, dan boeit dat volgens mij echt geen hond. Ook Marussia en de groene Lotus kan me echt gestolen worden. Als ze niet mee kunnen doen voor punten (ook al is het maar een paar keer per seizoen) dan hoeft het van mij echt niet mee te doen. Die rijdende chicanes ben ik liever arm dan rijk. Doe mij maar een 104% regel met een soort kwalificatie voor het seizoen aan het begin zodat je ze ook niet elke week ziet afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:52:
Als HRT weg gaat, dan boeit dat volgens mij echt geen hond. Ook Marussia en de groene Lotus kan me echt gestolen worden. Als ze niet mee kunnen doen voor punten (ook al is het maar een paar keer per seizoen) dan hoeft het van mij echt niet mee te doen. Die rijdende chicanes ben ik liever arm dan rijk. Doe mij maar een 104% regel met een soort kwalificatie voor het seizoen aan het begin zodat je ze ook niet elke week ziet afgaan.
Ik zou het juist ontzettend saai vinden als alleen superfunded topteams meedoen.

/discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:12:
[...]

Ik zou het juist ontzettend saai vinden als alleen superfunded topteams meedoen.

/discussie
Ik vind die groene lotus wel wat charme hebben eigenlijk, i.i.g. met Kovalainen. Ze hebben toch iets meer "soul" dan de Russen en de tractors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze moeten anders een-man teams toestaan. Zie je ook veel in de Indy klasse. Heeft toch zijn charme vind ik, net als Penske die bv. met vier auto's rijdt. F1 deed vroeger niet anders toen ze begonnen (Ferrari/Mercedes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Nilsinho schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:23:
[...]

Ik vind die groene lotus wel wat charme hebben eigenlijk, i.i.g. met Kovalainen. Ze hebben toch iets meer "soul" dan de Russen en de tractors...
Dit ja, al had ik dit jaar wel meer verwacht van de Caterhams, zit toch net wat meer achter dan de andere 2 F2 teams die meedoen.

Kleine teams kunnen best wat toevoegen, hoevaak deden teams als Minardi er echt toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:54:
[...]

Dit ja, al had ik dit jaar wel meer verwacht van de Caterhams, zit toch net wat meer achter dan de andere 2 F2 teams die meedoen.

Kleine teams kunnen best wat toevoegen, hoevaak deden teams als Minardi er echt toe?
Ja, beetje zuur ook voor Caterham, omdat ze net als Marussia 0 punten hebben, gaat het om de hoogste finishplaats. Glock heeft een keer een 12e plaats gescoord met geluk met de safetycar in Singapore, maar meestal zijn de Caterhams wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

L1nt schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:58:
F1 moet weer betaalbaar worden want zoals het er nu uit ziet is HRT niet de enige die binnen afzienbare tijd gaat vallen.
Bingo!

Ik ken me discussies herinneren waarin ik stelde dat als je de F1 haar gang laat gaan, het voor iedereen onbetaalbaar wordt. Dát is het hele waarom van alle beperkingen, ban op testen, ban op doorontwikkelen motor, motor moet langer mee, enzovoort. Er zijn nl nog heel veel racefans die alle beperkingen maar niets vinden. Maar dan gaat de F1 de DTM achterna. Die is nl ten onder gegaan aan deregulering. Doe maar, jongens, the sky is the limit. Gevolg was dat alleen Audi en Mercedes nog geld hadden om erin te pompen. Alfa Romeo kon het al niet meer bijbenen.
Dus F1 betaalbaarder: ja, maar niet tegen elke prijs. Tussen de funding van HRT en McLaren zitten meer dat 50 shades of grey.

Persoonlijk vind ik dus niet dat elke sukkel met wat geld mee moet kunnen doen. Ik vind dat je een plan moet hebben en genoeg geld om dat plan te realiseren. Misschien moet er wel een soort adviesraad komen van oud F1 figuren die nieuwe teams bijstaan op kosten van de FIA met advies over hoe ze eea moeten aanpakken.

Daarnaast, en dan herhaal ik maar wat ik al eerder geopperd heb: de F1 loopt nu uit de pas met mondiale trends als 'groen' denken en het is een miljardenbusiness ten tijde van diepe crisis. Nieuwe investeerders vind je dus alleen maar onder de Russische Mafia en oliesheiks. Niet de meest sexy crowd en op die manier gaat de F1 straks gewoon die kant op en zijn wij een side-show.

En hoewel ik geen geitenwollensok ben, denk ik dat de F1 zou profiteren van een groener imago. Gooi daarvoor de remmen los. Stel doelen vwb uitstoot en door daaronder te zitten, mag je meer aan je auto doen, qua vermogen enzo. Dat zou volgens mij de bom zijn. In groene technologie wil men wel investeren en als het écht groen is, zul je wellicht nog een nieuw publiek trekken die dat wel mooi vinden (want politiek correct). En de F1 krijgt dan de verdiende reputatie dat het een kweekvijver is voor technologie die wij morgen in onze auto's krijgen.

Misschien wél 2 keiharde eisen stellen: het moet herrie maken (want dat vinden mensen nu eenmaal leuk) en het moet nét zo hard gaan als nu. Dus geen Nuna op zonnecellen over de baan in 3 kwartier per rondje...

Volgens mij is de tijd er rijp voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nilsinho schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:23:
[...]

Dus jij vind het leuk dat door die teams elke race enorm veel inhaal acties moeten worden gedaan om er maar voor bij te komen, met alle gevolgen voor de kop van het veld erbij? Sorry hoor, maar bij elke professionele sport worden trage teams al snel eruit getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:35:
[...]

Dus jij vind het leuk dat door die teams elke race enorm veel inhaal acties moeten worden gedaan om er maar voor bij te komen, met alle gevolgen voor de kop van het veld erbij? Sorry hoor, maar bij elke professionele sport worden trage teams al snel eruit getrapt.
Ja?? Bij welke dan? Graag voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Is het niet bij karten dat als je op een ronde gezet wordt, je race voorbij is?
Zoiets zou kunnen natuurlijk, maar dan eerder bij 3 ronden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
[...]

Langzame teams zijn zo oud als de geschiedenis van Formule1.

Het hoort erbij en maakte afgelopen race op z'n minst interessanter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Tis gewoon schandalig dat de beste coureurs ter wereld (want F1 is toch de topklasse??) moeite hebben met een auto die ze hooguit 2-3x per race op een rondje moeten zetten.

Wat zullen de LMP1 heren het dan zwaar hebben tijdens een Le Mans....die verdraaide slome Porsche's worden daar nog veel vaker gelapt.....en dan ben je ook nog een mindere coureur dan een Vettel of Alonso.....

Bernie en een paar coureurs zaten in 2010 ook al zo te schreeuwen.... Als je dat niet kunt, moet je per direct je racelicentie inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij LMP1 vs meerijders zijn de snelheidsverschillen gewoon belachelijk imo. Dat levert elk jaar wel weer een paar forse crashes op met 60+ km/u verschil.

Er is altijd één de langzaamste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

En vaak zijn die klappers de oorzaak van een te gehaaste LMP1 rijder en/of een niet oplettende Porsche rijder.

Daarbij heb je ook regelmatig aanrijdingen tussen 2 vrijwel even snelle auto's.
Gevaar hou je altijd

Ga echter niet roepen dat het verschil tussen een McLaren en een HRT dusdanig groot is dat het gevaarlijk is. Als beide gewoon hun koppie gebruiken, is er niks aan de hand.
Dat bewijst een 24h of Le Mans ook. Zolang iedereen hun koppie gebruiken, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

[...]

Zo vaak worden de Caterhams nou ook weer niet ingehaald in vergelijking met de daarna traagste auto, de Toro Rosso...
Daarnaast, stel dat ze continu zo traag als de HRT zijn, er moet er toch een de langzaamste zijn. Of zie jij graag 24 Red Bull's, bij wijze van spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het hoeft niet allemaal voor plaats 1 te strijden nee, maar ik vind HRT, Caterham en Marussia vergelijkbaar met Lichtenstein, Andorra of San Marino bij het voetbal. Leuk voor ze dat ze mee mogen doen, maar haal ze maar weg want die winnen toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:36:
Het hoeft niet allemaal voor plaats 1 te strijden nee, maar ik vind HRT, Caterham en Marussia vergelijkbaar met Lichtenstein, Andorra of San Marino bij het voetbal. Leuk voor ze dat ze mee mogen doen, maar haal ze maar weg want die winnen toch niet.
Dus omdat ze niet winnen, mogen ze niet meedoen?
Zullen we dat even doortrekken? Force India wint ook niet onder normale omstandigheden dus oprotten.
Torro Rosso, idem dito. Opzouten.
Williams en Mercedes, puur geluk die ene keer dit seizoen. Als jullie volgend jaar niks winnen, opdonderen.

Roda, Heracles, NAC, NEC, Zwolle, Willem II, RKC, ADO Den Haag, VVV, Groningen en Heerenveen. Jullie worden toch nooit kampioen. Hup uit de eredivisie.

3/4e van de Premier League....jullie worden nooit kampioen. ERUIT!!!
Primera divisie....Alleen Real Madrid en Barca kunnen kampioen worden...rest eruit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Martinspire schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:36:
Toro Rosso (minus Monza 2008, dat zie ik als een "one-off" incident) zal ook niet winnen, net zo min als dat ik van Force India weinig verwacht. Maar dat maakt niet uit, voor 1997 dacht men hetzelfde bij Jordan (toen Fisichella en in mindere mate "Het broertje van" podiums gingen verzamelen). Sauber heeft ook nog nooit gewonnen (BMW tel ik toch even iets anders mee), net zo min als Tyrell iets van waarde was na 1991. Zou met jou redenering een leuke boel worden :-)
Ik vind de dwerglandjes altijd wel charme hebben in het voetbal. Is toch altijd leuk als die punten afpakken van een België of een Finland. Maar hier houdt de vergelijking op; in nationaal voetbal ben je beperkt aan wat je land aan talent en kunst te bieden heeft, in de formule 1 werkt dat toch iets anders, je bent niet aan territoriale grenzen gelimiteerd.
Caterham zie ik al steeds dichter bij het middenveld komen, net als Marussia overigens, dat is ook wel eens anders geweest, en ik denk dat wanneer zij goed inspelen op de reglementen van 2014 dat ze een goede stap vooruit maken.
Voor HRT, zelfs al vinden ze een koper op het laatste moment, ben ik het volledig met je eens. Ondanks dat ze continu de 107% halen zie ik hen in de race een strijd met elkaar voeren op 30 seconden van Pic, en hier ziet geen verbetering in, al drie seizoenen niet. Er moet echt iets gebeuren wil dat team ooit iets van imporantie zijn in de F1. Maar om te zeggen dat ze niet mogen rijden in de F1 vind ik dan weer iets te ver gaan; ze halen de "wettelijke" minimumsnelheid (107%), dus ze mogen meedoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nilsinho op 21-11-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Torro rosso zal misschien niet zo gauw winnen, maar ze strijden in ieder geval mee voor de punten. Daarnaast zie je ze in de race ook gewoon in het middenveld rijden, waardoor die al een stuk plezanter is. Sterker nog, van de middenmoot vind ik die Ricciardo en Vergne best goed werk verrichten. Het podium is nog net wat te ver, maar ze kunnen ook zonder dat het halve veld uitvalt in de top 10 komen.

Maar je verdraait mijn woorden een beetje. Ik zeg niet dat als een team niet voor overwinning meedoet, dan niet meer mee mag doen. Maar wat ik bedoel is dat ik in geen 100 jaar die teams vooruit zie komen. Net als dat San Marino misschien 1x in de 10 jaar uberhaupt een wedstrijd zal winnen.

Vooral Marussia en HRT hebben gewoon helemaal niets in de F1 te zoeken. Amper budget, vrijwel geen talent, geen goede staff en geld om te testen is er ook al niet. Ik vind dat je van de topklasse best wat meer mag verwachten. Bij voetbal gaan de laatste teams toch ook naar een lagere divisie? Presteer maar beter, dan kijken we wel of ze weer terug mogen.

Zelfs al worden de kosten drastisch omlaag gegooid, dan zullen ze nog steeds niet het geld of de middelen hebben om eruit te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

De kosten omlaag is niet voldoende maar als de FIA zo'n beetje elk jaar de regels te drastisch veranderd waardoor je dure ontwikkelingskosten krijgt kunnen teams als HRT en Marrussia nooit fatsoenlijk groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
ik weet het niet hoor heren, maar ook die kleine/trage teams moeten er zijn.
er zijn weinig top teams die een coureur met 0 ervaring in een f1 auto proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Martinspire schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:20:
Torro rosso zal misschien niet zo gauw winnen, maar ze strijden in ieder geval mee voor de punten. Daarnaast zie je ze in de race ook gewoon in het middenveld rijden, waardoor die al een stuk plezanter is. Sterker nog, van de middenmoot vind ik die Ricciardo en Vergne best goed werk verrichten. Het podium is nog net wat te ver, maar ze kunnen ook zonder dat het halve veld uitvalt in de top 10 komen.

Maar je verdraait mijn woorden een beetje. Ik zeg niet dat als een team niet voor overwinning meedoet, dan niet meer mee mag doen. Maar wat ik bedoel is dat ik in geen 100 jaar die teams vooruit zie komen. Net als dat San Marino misschien 1x in de 10 jaar uberhaupt een wedstrijd zal winnen.

Vooral Marussia en HRT hebben gewoon helemaal niets in de F1 te zoeken. Amper budget, vrijwel geen talent, geen goede staff en geld om te testen is er ook al niet. Ik vind dat je van de topklasse best wat meer mag verwachten. Bij voetbal gaan de laatste teams toch ook naar een lagere divisie? Presteer maar beter, dan kijken we wel of ze weer terug mogen.

Zelfs al worden de kosten drastisch omlaag gegooid, dan zullen ze nog steeds niet het geld of de middelen hebben om eruit te komen.
Het is onzinnig om appels met peren te vergelijken (ik reageer hier niet alleen op jou), ik zou de sport ook helemaal niet boeiend vinden als elk team gelijke kansen heeft.
Wat ik wel belangrijk vind, is dat er voor iedere talentvolle coureur een mogelijkheid is om langzaam aan in de sport te groeien, hiervoor heb je gewoon de dwergteams nodig. Een hele talentvolle coureur komt vrijwel altijd wel goed op zijn pootjes terecht.

Het is voor een team als HRT, Caterham, Marussia gewoon heel erg onrealistisch om voor een punt te racen, zij hoeven alleen te zorgen dat zij de middelen hebben om als een goede kweekvijver te functioneren voor jonge ingenieurs, coureurs en overige talenten. Het moge dan duidelijk zijn wat erbij HRT ontbreekt, Marussia overtuigt mij er ook niet in, wat Caterham bij mij juist wel dat idee geeft.
Kijkend naar de vrijdagen dan zie je dat ze bij Caterham toch wel altijd aan het testen zijn op onderdelen.

Maargoed, er zijn ergere teams in het verleden geweest.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
fynrd1 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:38:
[...]
Het is voor een team als HRT, Caterham, Marussia gewoon heel erg onrealistisch om voor een punt te racen, zij hoeven alleen te zorgen dat zij de middelen hebben om als een goede kweekvijver te functioneren voor jonge ingenieurs, coureurs en overige talenten. Het moge dan duidelijk zijn wat erbij HRT ontbreekt, Marussia overtuigt mij er ook niet in, wat Caterham bij mij juist wel dat idee geeft.
Kijkend naar de vrijdagen dan zie je dat ze bij Caterham toch wel altijd aan het testen zijn op onderdelen.
Inderdaad, de kampioen van morgen kan zomaar eens beginnen in een van die drie teams. Als Minardi er niet was geweest hadden we 'nooit' Webber en Alonso gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Het probleem met teams als kweekvijver is dat die teams tegenwoordig vaak zo hard moeten schrapen achter middelen dat beloftevolle jongeren met bakken vol talent veel minder in trek zijn als "jongeren" met bakken vol sponsorgeld.

Dan schiet het hele gebeuren natuurlijk helemaal zijn doel voorbij...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

DexterBelgium schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:57:
Het probleem met teams als kweekvijver is dat die teams tegenwoordig vaak zo hard moeten schrapen achter middelen dat beloftevolle jongeren met bakken vol talent veel minder in trek zijn als "jongeren" met bakken vol sponsorgeld.

Dan schiet het hele gebeuren natuurlijk helemaal zijn doel voorbij...
Dan hoeft ook niemand te treuren dat ze binnen een paar races weer verdwenen zijn. Wellicht de b-coureurs met geld, maar die ga ik ook niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

L1nt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:44:
[...]
Dus omdat ze niet winnen, mogen ze niet meedoen?
Ik denk dat dat iets te zwaar gechargeerd is. Mijn grote 'probleem' met HRT is dat het team niet uitstraalt dat het een hele grote ambitie heeft. Force India kan op zijn minst die schijn erg goed ophouden. Kleine teams zijn prima, al was het alleen al door de kweekvijverfunctie die ze vaak hebben. Maar dan wel teams met een visie, een plan en een ambitie. Niet een stel marketeers die een leuk VIP uitje willen creëren en met een auto op komen zetten die het gewoon niet heeft en nooit zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ook dat kweekvijver verhaal, daar zie je dat een Kovalainen bij Caterham toch wel positief opvalt, goed hij had al wat ervaring, maar is gelijk in een McLaren gegooid... wat net weer een niveau te hoog was. Marussia heeft ondertussen wel Pic rondrijden... die mij verder dan niet echt opvalt, maar wel jong iemand is...
HRT heeft De La Rosa, die in 98 even wat leuks deed (en Verstappen wegjaagde! :p )en daarna blij mocht zijn dattie mocht testen voor McLaren, en Kartikeyan. Laatste schijnt volgens sommigen echt een talent te zijn, wat er door de HRT niet uit komt, maar denk dat je zelfs met een HRT mannen als Alonso wel wat op kan laten vallen, waardoor ze ineens voor een Caterham kwalificeren bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Fabriekspersoneel van HRT schijnt al ontslagen te zijn voor a.s. maandag. Dat is dus einde verhaal. Beetje lezende op de autosport forums dwarrelen er meer berichten langs. Zoals het lijmen van een voorvleugel, remmen 3x langer gebruiken dan voorgeschreven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Senor Sjon schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:35:
Fabriekspersoneel van HRT schijnt al ontslagen te zijn voor a.s. maandag. Dat is dus einde verhaal. Beetje lezende op de autosport forums dwarrelen er meer berichten langs. Zoals het lijmen van een voorvleugel, remmen 3x langer gebruiken dan voorgeschreven, etc.
Van dit soort berichten krijg ik letterlijk een brok in mijn keel.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze zullen wel met de dikste begonnen zijn en die maximaal koelen. Ze rijden al bjjna geen vrije trainingen meer en ze gaan langzamer dan de rest. Ik ben wel benieuwd of ze aan de acht motoren komen. Die zullen ook wel zwaar teruggetuned zijn. Ik las ook ergens dat de 'tub' van het chassis minstens 20kg te zwaar is t.o.v. wat er technisch gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik snap trouwens niet waarom niet alle deelnemers punten krijgen. Nu staat Marussia boven Caterham, ondanks dat ze duidelijk minder presteren. Oftewel, nu is een enkel 'mazzel' resultaat belangrijker dan de plek die het team werkelijk heeft.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AlainS schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:24:
Ik snap trouwens niet waarom niet alle deelnemers punten krijgen. Nu staat Marussia boven Caterham, ondanks dat ze duidelijk minder presteren. Oftewel, nu is een enkel 'mazzel' resultaat belangrijker dan de plek die het team werkelijk heeft.
En in het verlengde daarvan; het geld wordt ook niet onder alle teams verdeeld. Dus het gat wordt steeds groter.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:39:
[...]
En in het verlengde daarvan; het geld wordt ook niet onder alle teams verdeeld. Dus het gat wordt steeds groter.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig precies zit, maar de teams die (een bepaald aantal?) punten hebben, krijgen hun reiskosten vergoed. Ik zou liever zien dat de 'arme' teams hun reiskosten vergoed krijgen. Die rijke teams die constant in de punten rijden kunnen makkelijk een sponsordeal sluiten om die reiskosten eruit te slepen. Maar juist die kleine teams met een krap budget kunnen zoveel meer doen met die extra zak geld. Want het zal wel in de tonnen lopen per seizoen schat ik zo.

Zo worden de rijke teams alleen maar rijker en is het voor de armere teams nóg moeilijker om er bovenop te komen. En nou het toch over geld gaat: Force India heeft ergens GBP 50mln los gepeuterd.
and on that bombshell...goodnight

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
AlainS schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:24:
Ja vind ik ook niet normaal. Als Vettel volgende race uitvalt moeten ze Alonso ook gelijk geen kampioen maken.

Het ene mazzel resultaatje is er wel 1 meer dan Caterham, en aangezien je jezelf de mazzel niet in de schoenen kan schuiven, kan Marussia er zelf ook weinig aan doen dan alleen hun best. Oftewel, gewoon terecht zoals het nu staat en krijgt Marussia een dikke bonus aan geld terug (tig miljoenen). Dat kunnen zij ook zeker wel gebruiken.
L1nt schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:35:
Tis gewoon schandalig dat de beste coureurs ter wereld (want F1 is toch de topklasse??) moeite hebben met een auto die ze hooguit 2-3x per race op een rondje moeten zetten.

Wat zullen de LMP1 heren het dan zwaar hebben tijdens een Le Mans....die verdraaide slome Porsche's worden daar nog veel vaker gelapt.....en dan ben je ook nog een mindere coureur dan een Vettel of Alonso.....

Bernie en een paar coureurs zaten in 2010 ook al zo te schreeuwen.... Als je dat niet kunt, moet je per direct je racelicentie inleveren.
Je specialiseren in een discipline maakt je niet een mindere coureur, eigenlijk een vergelijking die nergens op slaat. Die verdraaide slome Porsche's rijden daarbij ook nog eens in een andere klasse en laten de prototypes dus er voorbij, want zelfs het gevecht aan proberen te gaan is kansloos, en dat is bij F1 toch een iets ander verhaal.

[ Voor 63% gewijzigd door Streskip op 22-11-2012 05:04 ]

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anderzijds: Caterham hoeft nu 'maar' 12e te worden om die plek over te nemen. In Brazilië gebeuren vaker vreemde dingen.

• Señor Sjon
mphilipp schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:30:
[...]

Ik weet niet hoe het tegenwoordig precies zit, maar de teams die (een bepaald aantal?) punten hebben, krijgen hun reiskosten vergoed. Ik zou liever zien dat de 'arme' teams hun reiskosten vergoed krijgen. Die rijke teams die constant in de punten rijden kunnen makkelijk een sponsordeal sluiten om die reiskosten eruit te slepen. Maar juist die kleine teams met een krap budget kunnen zoveel meer doen met die extra zak geld. Want het zal wel in de tonnen lopen per seizoen schat ik zo.

Zo worden de rijke teams alleen maar rijker en is het voor de armere teams nóg moeilijker om er bovenop te komen. En nou het toch over geld gaat: Force India heeft ergens GBP 50mln los gepeuterd.
and on that bombshell...goodnight
Vandaar dat Lotus de teamlaeden + Kimi maar even iets later betaalt deze maand? Ze hebben meer punten gehaald dan 'begroot', dus kost het ze iets teveel geld. Sta dan ook niet verbaasd als Grosjean toch nog gewipt wordt voor iemand die het salaris van Kimi kan betalen. Bij voorkeur een Fransoos, want dan blijven de centjes van Total ook binnenboord.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Of ze harken Coca-Cola als sponsor binnen: http://lotusf1team.com/LOTUS-F1-TEAM-IGNITES-NEW,10822.html :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• KeRsTmAnNeKe
Wel een ander merk van Coca-Cola... maar toch, om beetje indruk te maken naast Red Bull zullen ze denk wel wat centen willen neerleggen.
Of je krijgt ergens klein Burn te zien... en is het een hoop bombarie om kleingeld.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:54:
[...]

Vandaar dat Lotus de teamlaeden + Kimi maar even iets later betaalt deze maand? Ze hebben meer punten gehaald dan 'begroot', dus kost het ze iets teveel geld. Sta dan ook niet verbaasd als Grosjean toch nog gewipt wordt voor iemand die het salaris van Kimi kan betalen. Bij voorkeur een Fransoos, want dan blijven de centjes van Total ook binnenboord.
Total schijnt idd Pic te willen gaan steunen, die waarschijnlijk naar Caterham gaat, en dan is Grosjean zijn sponsor kwijt. Maldonado zou dan in beeld komen bij Lotus, en neemt dan natuurlijk PDVSA mee.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Zamorano schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:56:
[...]

Total schijnt idd Pic te willen gaan steunen, die waarschijnlijk naar Caterham gaat, en dan is Grosjean zijn sponsor kwijt. Maldonado zou dan in beeld komen bij Lotus, en neemt dan natuurlijk PDVSA mee.
My god. Je gaat me toch niet vertellen dat Maldonado doorgroeit naar een beter team?

Wat zie ik die gast graag verdwijnen zeg. Bah :-(

• Señor Sjon
Maldo doet het de laatste tijd niet verkeerd imo. Total is letterlijk een olievlek, die zie je op steeds meer auto's verschijnen. Bijna alle Renault teams straks. Burn vind ik nou niet echt een handige naam voor een autosponsor. :P

De geruchten waren eerst dat ze naar Mercedes zouden gaan, maar imagotechnisch is dat nu geen handige zet. Ik hoor ook niet veel aankondigingen van nieuwe sponsoren daar, ook niet met een aanstaande Hamilton (als ie überhaupt daar een meter gaat racen...)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Senor Sjon schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:04:
Ik hoor ook niet veel aankondigingen van nieuwe sponsoren daar, ook niet met een aanstaande Hamilton (als ie überhaupt daar een meter gaat racen...)
Waarom twijfel je daar aan?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Het zou me eerlijk gezegd weinig verbazen als Hamilton na 1 seizoen zegt "Tabee Brawn" en bij andere teams gaat lobby'en.

Ik hoop voor hem dat Mercedes volgend jaar sterk is, maar na 3 jaar een opgevoerde skelter produceren zegt mij niet dat ze volgend jaar wel even om de titel gaan meedoen..

Ik ben wel benieuwd naar de krachtmeting tussen Hamilton en Rosberg. Ik ben geen Hamilton fan maar Rosberg gaat naast zijn schoenen lopen met zijn gedachte dat hij Der Alte heeft verslagen.. Als Schumacher zijn rondjes gereden had zonder enig risico te nemen had deze ook een stuk meer punten behaald de laatste 3 jaar.. Maar grijze muizen hebben we niks aan. Liever een coureur die meer ballen toont/risico neemt.

Grosjean en Maldonado is dan weer het andere uiterste, die mogen wat mij betrefd wel weer opbokken uit de F1. Imo hebben zij ruimschoots bewezen niet te kunnen rijden.

Anders dan Schumacher heeft Kimi wel een sterke comeback, geweldig racer :)

Rest me eigenlijk nog te hopen dat de uitzendrechten naar SBS gaan en dat Schumacher in zijn allerlaatste race een mooi resultaat kan behalen :)

[ Voor 57% gewijzigd door Destruction op 22-11-2012 15:47 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja... Brawn hééft het natuurlijk eerder gedaan hè! Wat dat betreft zou het niet ondenkbaar zijn. Maar áls ze inderdaad weer zo'n 'geblazen diffuser'-achtig dingetje hebben bedacht, waarom niet op de auto van dit jaar en zo nog wat extra puntjes (lees: centjes) binnenharken? Zou dat dan echt alleen maar uit angst over kopieergedrag zijn?

• Señor Sjon
BM schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:41:
[...]

Waarom twijfel je daar aan?
1. De opmerkingen over Perez die Martin Withmarsh maakt zijn niet zo positief meer. Perez zelf presteert ook duidelijk minder na zijn contract. Als hij het siezoen begonnen was zoals hij nu racet, dan had hij nooit een McLaren contract gekregen.

2. Mercedes heeft al een lange streak zonder punten, ze verbranden geld bij het leven en ze gaan er alleen maar verder van achteruit.
woelders schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:47:
Tja... Brawn hééft het natuurlijk eerder gedaan hè! Wat dat betreft zou het niet ondenkbaar zijn. Maar áls ze inderdaad weer zo'n 'geblazen diffuser'-achtig dingetje hebben bedacht, waarom niet op de auto van dit jaar en zo nog wat extra puntjes (lees: centjes) binnenharken? Zou dat dan echt alleen maar uit angst over kopieergedrag zijn?
Dat was een of andere Super Aguri ontwerper die dat had bedacht. Die zal er niet meer werken. Maar kijk eens terug:
Benetton: Briatore was de baas, niet Brawn.
Ferrari: Todt was de baas, niet Brawn. Toen Todt wegging, kwam Dominicali en werd Brawn gepasseerd.
Bij Honda, Brawn en Mercedes is hij de baas, maar behalve lucky 2009 is er weinig uitgekomen. Ook toen was het ontwikkelen het zwakke punt. Op dit moment denk ik dat het niet veel uitmaakt wat ze erop schroeven, de concurrentie kijkt ze met een half oog aan en gaat door met hun leven. Ze zijn gewoon het traagste 'oude' team.
De tactiek doet hij ook niet meer en we hebben een paar rare fratsen zien langskomen de afgelopen jaren. In ieder geval totaal ineffectief. Ook zijn er nu wel heel veel chefs in de keuken.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mwoah, Perez is misschien niet zo top de laatste weken, maar volgens mij is dat meer de auto. Kobayashi presteert ook niet echt top, maar daarvan weten we ook wel dat ie kan gassen.

Het probleem bij Brawn is vooral dat het tijdens het seizoen ook niet echt beter was. Aan het begin viel het nog enigszins mee, maar nu is het echt een dikke middenmotor. Aan het begin was het meer een sub-topper.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er is er weer een voor in de huiskamer:
Afbeeldingslocatie: http://graphics8.nytimes.com/images/2012/11/21/automobiles/wheels-simulator/wheels-simulator-blog480-v2.jpg

Voor maar $140k is ie van jou. Plus nog installatiekosten van een kleine $10k.

Custom software, dat baart me dan wel weer zorgen. Ze hadden beter iets kunnen pakken dat breed ondersteund wordt, want als deze toko straks geen zin/geld meer heeft, krijg je nooit meer updates. Jammer. Dat open source raceding had een leuk idee geweest.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
De formule 1 en Olav Mol zijn exit na komende zondag:
De Formule 1 zal in Nederland voor de komende drie seizoenen achter de decoder gaan verdwijnen. RTL-commentator Olav Mol heeft in het radioprogramma Ruuddewild.nl laten weten dat Sport1 de races uit zal gaan zenden. Ook SBS was in de race om de rechten van RTL over te nemen.

Momenteel zijn de races nog te zien op RTL 7, maar de Luxemburgse zender had al laten weten niet mee te gaan bieden in de strijd om de rechten voor de komende seizoenen. Door dit nieuws zal ook Olav Mol na ruim 370 races niet meer te horen zijn als commentator. Het is nog niet bekend wat hij zal gaan doen.
Toch wel uitermate sneu. Zondag eindigt dus ook mijn (naar nu blijkt) laatste F1 seizoen en ik ben opgegroeid met Olav Mol als commentator. F1 staat, voor mij, gelijk aan Olav Mol en andersom. Natuurlijke maakt Olav ook fouten, maar he...hij lult wel in zijn eentje anderhalf uur vol. Het is natuurlijk ook een beetje jeugdsentiment voor mij :Y .
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Voor racerij niet zijnde F1, zie <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1519902">het algemeen race topic</a>.~~~[/html]