Tettie schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:36:
Helemaal niets te zoeken in Heerenveen. Was er vooraf al bang voor.
Clasie zoveelste zaadpot op rij en de Vrij mag ook wel eens achter zijn oren krabben. Laat ze lekker nog maar een paar jaar in de eredivisie spelen, ze hebben in het buitenland nog niets te zoeken.
Klopt. Het leek of -zoals wel vaker bij Feyenoord in cruciale wedstrijden gebeurd- de concentratie en de passie verdwenen waren. Erg veel onnodig balverlies, aannames die niet goed zijn en vooral niet het geloof in goede afloop. Ook vond ik het bijna lachwekkend hoe ontiegelijk slecht Mulder aan de wedstrijd begon. Hij is al niet zo'n ster met uittrappen, maar ditmaal waren de eerste 10 gewoon allemaal ballen waar niemand iets aan heeft.
De fitheid van spelers gaat ook zienderogen de afgelopen weken achteruit; Martins Indi en Clasie steeds meer kleine blessures, Boëtius die de 90 minuten niet meer kan volhouden en ook Schaken kan zijn explosiviteit niet meer tonen. Enige speler die vandaag zijn niveau haalde vond ik Mathijsen die gewoon een degelijke wedstrijd speelde en passie en inzet toonde, waar dat bij veel anderen ontbrak.
Dat er dan Feyenoord-haters op zo'n avond komen die voor Heerenveen juichen en gaan praten over een plan B of C, dat is inmiddels iedereen wel gewend denk ik.
Al met al zeer frustrerende -Feyenoord- avond voor mij. Dinsdag kaarten halen voor Feyenoord - Vitesse, een wedstrijd die cruciaal wordt voor beide ploegen om de aansluiting te houden bij de koploper of voor een tweede plek.