[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:
  • 61.170 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Steek naar Fulham volgens nu.nl. Zou een goede zaak zijn, de Vd Sar-route :p

http://www.nu.nl/sport/34...erweg-engelse-fulham.html

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 03-06-2013 21:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom ie naar AS Roma is gegaan toen. Hopelijk gaat ie weer in vorm komen, dan is ie toch de beste keeper van Oranje.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
iPodKiller schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:57:
[...]

Waarom zou ik me aanstellen? Ik vind gewoon dat Neymar overhyped wordt (hij is geen voetbalgod ofzo), zo vol was de stadion waarschijnlijk niet eens toen Ronaldinho destijds gepresenteerd werd. Die kerel lijkt net alsof hij het gemaakt heeft(op commercieel gebied zeker iig) terwijl hij zich nog dik moet gaan bewijzen in de CL en tegen andere topploegen. Tegen Engeland gisteren kwam hij niet zo over imo,.
1+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Napo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:17:
[...]

Doe mij deze maar :D

[afbeelding]
Die blik van Stam. Heeft Zidane dat duel nog overleefd? :D

Ben trouwens heel benieuwd naar Neymar. Ik denk dat het Europese voetbal wel wat meer persoonlijkheid kan gebruiken en dat heeft ie wel. Nu maar hopen voor Barcelona dat het een Ronaldinho-verhaal wordt en geen Robinho-verhaal. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Gaius op 04-06-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
tweaker2010 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:20:
[...]

Wel grappig eigenlijk, Neymar heeft alles wat Messi niet heeft: echt prima donna gedrag en hij is meer met randzaken dan werkelijk met voetbal bezig. Wat dat betreft vind ik hem niet zo bij Barca passen eerlijk gezegd.
Ongeveer alles wat ik over Neymar lees is voetbalgerelateerd. Waar lees jij die dingen dan over randzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

JanW schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:14:
[...]

Ongeveer alles wat ik over Neymar lees is voetbalgerelateerd. Waar lees jij die dingen dan over randzaken?
Hij speelt in videoclips gaat regelmatig uit, dat is al meer dan Messi doet volgens mij xD

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

Neymar zie ik op het moment ook erg veel voorkomen in de media, maar weet niet of je Barça in het algemeen voor? Want ik kom Messi wat dat betreft ook vaak tegen in media, maar aan de andere kant, snap precies wat je bedoeld! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Satom schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:06:
Neymar zie ik op het moment ook erg veel voorkomen in de media, maar weet niet of je Barça in het algemeen voor? Want ik kom Messi wat dat betreft ook vaak tegen in media, maar aan de andere kant, snap precies wat je bedoeld! :9
Messi is wars van alle sterallures, terwijl Neymar daar juist van geniet. Ik ben benieuwd of Neymar in de schaduw van Messi kan staan of andersom. Zo schijnt Neymar Messi al voorbij te zijn qua sponsorinkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Benieuwd ben ik zeker! Vooral of hij, Neymar, waar kan maken zoals hij in Brazilië speelde. En om het geld hoeft messi het niet te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ach ja, mij om het even, ik ben toch al tegen Barcelona ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb niet zo'n hoge pet op van Neymar zoals de media dat hebben... maar denk dat Barcelona wel het ideale team is voor hem... feitelijk hoeft hij geen flikker uit te voeren, en alleen de ballen die Messi, Iniesta en Xavi hem voorlepelen er in te schieten... en bij 3-0 kan hij dat dan met een hakje, omhaal of een of andere zaalvoetbalactie doen... kan eigenlijk niet mislukken op die manier... bij ieder ander team (ook Madrid) zou hij denk ik "door de mand gevallen" zijn... (overdreven gesproken, want hij is sowieso een goede voetballer... maar voorlopig mag hij voor iedere wedstrijd even controleren of Messi's veters wel strak genoeg gestrikt zijn)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
P.O. Box schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:07:
Ik heb niet zo'n hoge pet op van Neymar zoals de media dat hebben... maar denk dat Barcelona wel het ideale team is voor hem... feitelijk hoeft hij geen flikker uit te voeren, en alleen de ballen die Messi, Iniesta en Xavi hem voorlepelen er in te schieten... en bij 3-0 kan hij dat dan met een hakje, omhaal of een of andere zaalvoetbalactie doen... kan eigenlijk niet mislukken op die manier... bij ieder ander team (ook Madrid) zou hij denk ik "door de mand gevallen" zijn... (overdreven gesproken, want hij is sowieso een goede voetballer... maar voorlopig mag hij voor iedere wedstrijd even controleren of Messi's veters wel strak genoeg gestrikt zijn)...
Bij Barcelona hoef je geen flikker uit te voeren... Juist. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
als dat is wat je er uit haalt... tsja....

naar mijn mening is het makkelijker om een spits van Barcelona te zijn, dan om een spits van bijvoorbeel Real Madrid, Ajax of Go Ahead Eagles te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

P.O. Box schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:21:
naar mijn mening is het makkelijker om een spits van Barcelona te zijn, dan om een spits van bijvoorbeel Real Madrid, Ajax of Go Ahead Eagles te zijn...
Dat ben ik met je eens. Ik heb dan ook meer respect voor een spits als Zlatan bij PSG bijvoorbeeld.
Maar Xavi en Iniesta worden ook een jaartje ouder, ik heb het idee dat bij hun de scherpte er ook een eind af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Daar is de scherpte nog lang niet vanaf. Als je beide dit seizoen zag spelen had je gezien dat ze nog steeds absolute top zijn. Wat die Iniesta bijvoorbeeld met een bal doet in een wedstrijd is fenomenaal. Dat zie je enkel een Özil of Messi hem nadoen. Xavi heeft ook weer een geweldig seizoen erop zitten hoor, record verbroken in de CL wedstrijd tegen PSG, 96 passes verstuurd, alle 96 aangekomen.

Daar is de scherpte nog lang niet vanaf hoof, die willen echt nog wel even door gaan.

Denk trouwens dat een spits bij Barcelona het inderdaad wel iets makkelijker heeft, maar dat is bijna volledig te danken aan Xavi en Iniesta. Maar ook bij een Real of een Bayern hoef je niet te klagen hoor.

Tevens is dat ook weer afhankelijk van het type spits. Een Lewandowski zie ik niet zo snel slagen bij Barcelona bijvoorbeeld.

[ Voor 41% gewijzigd door JanW op 05-06-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:43:
Xavi heeft ook weer een geweldig seizoen erop zitten hoor, record verbroken in de CL wedstrijd tegen PSG, 96 passes verstuurd, alle 96 aangekomen.
Nietszeggend record en statistiek. Als Iniesta en Xavi de bal 90 minuten lang naar elkaar blijven passen in de middencirkel haal je dat record wel ja. Maar kansen creeëren doe je er niet mee.
Denk trouwens dat een spits bij Barcelona het inderdaad wel iets makkelijker heeft, maar dat is bijna volledig te danken aan Xavi en Iniesta. Maar ook bij een Real of een Bayern hoef je niet te klagen hoor.

Tevens is dat ook weer afhankelijk van het type spits. Een Lewandowski zie ik niet zo snel slagen bij Barcelona bijvoorbeeld.
Ach, wat is makkelijker. Iedereen speelt verdedigend tegen Barcelona waardoor ook de spits verrot weinig ruimte krijgt. In die zin kun je ook zeggen dat het makkelijker is om spits te zijn van Go Ahead Eagles, die krijgt meer ruimte van de tegenstander.

Je krijgt wellicht meer kansen met Iniesta en Xavi achter je, maar dan nog moet je er wel een spits voorzetten die om kan gaan met die ballen. Zlatan heeft het ook niet gered bij Barca, terwijl dat toch één van de beste spitsen ter wereld is. Alleen, niet het juiste type voor het Barca-spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Gaius schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Nietszeggend record en statistiek. Als Iniesta en Xavi de bal 90 minuten lang naar elkaar blijven passen in de middencirkel haal je dat record wel ja. Maar kansen creeëren doe je er niet mee.
Dat is waar:
But while Barca missed Messi’s goalscoring, they also missed his creativity. Busquets’ early passing was disrupted by Lavezzi, which meant he didn’t have his usual impact on the game. Astonishingly, Xavi Hernandez completed all of his 96 passes, but these were very conservative, and none directly created a chance.

Afbeeldingslocatie: http://tf-chalkboards.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/images/0kjK6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nike wil Ronaldo terughalen naar United
Sponsor Nike wil volgens het Engelse The Sun bijdragen aan de terugkeer van Cristiano Ronaldo naar Manchester United. De Portugese vedette speelt bij Real Madrid in een Adidas-shirt, een doorn in het oog van Nike.
Belachelijk dat een sponsor zoveel macht heeft. Het schijnt dat het geld van Nike ook bij de transfer van Neymar naar Barca de doorslag heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Het lijkt alsof steeds meer tegen Barça zijn. Snap eigenlijk niet waarom? Maar dat terzijde, Xavi en Iniesta worden zeker ouder en de verdediging wordt er ook zeker niet jonger op, ik vind dat Barcelona nu serieus verder moet gaan kijken, naar het middenveld. Dat is toch wel de kracht geweest in het Barça spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Roma heeft dus 5.6 miljoen ontvangen voor Steek, dat is 0.4 minder dan waarvoor ze hem kochten, 1 miljoen gaat naar ajax. Nou verlies nemen en Rafael halen. Ze zijn ook dicht bij Benatia en Ilicic (en evt aubameyang) Anders Astori. Baldini en Andreazzoli zijn weg, hopen dat de nieuwe trainer (garcia of blanc) er een winnaarsteam van maakt, de potentie is er zeker:

Marquinhos
Pjanic
Lamela
De Rossi
Florenzi
en nog steeds: Totti
evt Destro
voor de rest gewoon bruikbare spelers

Verdedigende versterking erbij en we zijn er klaar voor. Onder Zeman waren we niet voor niets het meest scorende team in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

kristan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:39:
Verdedigende versterking erbij en we zijn er klaar voor.
Voor weer een seizoen in de middenmooit van de serie A?
Onder Zeman waren we niet voor niets het meest scorende team in Europa.
Hoe kom je hier precies bij? Goed, ze hebben voor een serie A ploeg best veel gescoord, maar meest scorende ploeg van Europa?? Dat waren, vlak voordat Zeman wegging, deze ploegen.. Op dat moment stond Roma daar behoorlijk ruim achter, met 2,08 doelpunten per duel als ik het goed heb..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Algurgazan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:05:
[...]

Voor weer een seizoen in de middenmooit van de serie A?

[...]

Hoe kom je hier precies bij? Goed, ze hebben voor een serie A ploeg best veel gescoord, maar meest scorende ploeg van Europa?? Dat waren, vlak voordat Zeman wegging, deze ploegen.. Op dat moment stond Roma daar behoorlijk ruim achter, met 2,08 doelpunten per duel als ik het goed heb..
Middenmoot? Nu subtop en als je kijkt waar de punten hebben gehaald, is er niet te beweren dat de kwaliteit er niet is... Europees voetbal zou absoluut niet misstaan.

En ehm, sorry ik bedoel in Europa (dat wisselde toen af met Barca, en toen zakte ze weg) het team met de meeste goals in wedstrijden. Het werd namelijk 4-3 etc. Verdediging dramatisch, aanval geweldig, al werden er nog steeds veel kansen gemist. Vooral de groei van de talenten onder Zeman was noemenswaardig. Florenzi, Lamela en Marquinhos. Ook Totti speelde weer lekker en hoorde bij 1 van de 5 europese spelers met dubbele cijfers in goals en assists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
kristan schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:31:
Middenmoot? Nu subtop en als je kijkt waar de punten hebben gehaald, is er niet te beweren dat de kwaliteit er niet is... Europees voetbal zou absoluut niet misstaan.
De ranking van AS Roma in de afgelopen vijf jaar: 6e, 7e, 6e, 2e en 6e. Op de UEFA Team Ranking staat AS Roma 43e. Dus: inderdaad een subtopper, maar ook duidelijk achter de traditionele Italiaanse topclubs.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Satom schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:45:
Het lijkt alsof steeds meer tegen Barça zijn. Snap eigenlijk niet waarom?
Zoek in beide voetbaltopics even, staan aantal discussies over hoe en waarom mensen tegen Barcelona zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ergens blijf ik het apart vinden, tegen een club zijn. Ik ben al van kleins af aan een Barcelona-aanhanger, maar ben niet opzichtig tegen Real Madrid. Natuurlijk is het fijn als concurrenten punten verspelen in de competitie, dat is normaal lijkt me. Maar ook ben ik niet tegen Chelsea of Bayern, nu zij de laatste twee keer mijn club uit hebben geschakeld in de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het gaat niet om tegen een club zijn, op een gegeven moment willen de kijkers weer nieuwe kampioenen zien. 6 jaar dominantie van Barca is nogal slaapverwekkend en slecht voor het voetbal. Gelukkig heeft Bayern daar nu een einde aan gemaakt, mocht Bayern een paar jaar op rij de CL winnen, zul je hetzelfde patroon gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:37:
Het gaat niet om tegen een club zijn, op een gegeven moment willen de kijkers weer nieuwe kampioenen zien. 6 jaar dominantie van Barca is nogal slaapverwekkend en slecht voor het voetbal. Gelukkig heeft Bayern daar nu een einde aan gemaakt, mocht Bayern een paar jaar op rij de CL winnen, zul je hetzelfde patroon gaan zien.
Het team van Bayern gaat nog wel de nodige wisselingen zien en er zijn al spelers vertrokken, dus ik verwacht niet dat ze komend seizoen weer zullen zegevieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
TB1989 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:55:
Ergens blijf ik het apart vinden, tegen een club zijn.
Tegen is in dit geval niet helemaal het juiste woord. Men is het gewoon beu. Google eens op het Schumacher effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Railgunner schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:21:
[...]

De ranking van AS Roma in de afgelopen vijf jaar: 6e, 7e, 6e, 2e en 6e. Op de UEFA Team Ranking staat AS Roma 43e. Dus: inderdaad een subtopper, maar ook duidelijk achter de traditionele Italiaanse topclubs.
Ja, ze zijn erg afgezakt na het vertrek van Spalletti (aardig vaak 2e geworden achter toen nog oppermachtig Inter), ondanks dat ze in de 20 'rijkste' clubs staan, waren ze een aantal jaar geleden 'bijna' failliet. Er zitten nu Amerikanen in het bestuur, wel met Italiaanse roots. Maar niet iedereen is het daar mee eens, ik weet het nog niet, ze hebben ons geweldige talenten gebracht, een nieuw stadion etc. maar ook:
Spelers als Kjaer... Voor veel geld, Het logo is veranderd (het is nog steeds niet lelijk maar oke), ze hebben Kappa geditcht als kledingsponsor, tuurlijk is het fijn dat ze nu miljoenen gaan verdienen aan Nike, maaar Kappa besteed veeeeel meer aandacht aan de individuele shirts, en bij Nike zijn het een soort van eenheidsworsten.

Daarnaast is het voetbal niet slechter geworden, maar de plek op de ranglijst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:42:
[...]
Het team van Bayern gaat nog wel de nodige wisselingen zien en er zijn al spelers vertrokken, dus ik verwacht niet dat ze komend seizoen weer zullen zegevieren.
Dus? De selectie scherp houden is juist goed. Gotze (en evt Lewa) erbij noem ik niet bepaald een verzwakking.
Ribery heeft net bijgetekend: http://www.nu.nl/sport/3493729/ribery-en-van-buyten-langer-bij-bayern-munchen

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 06-06-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik kan nog steeds genieten als ik Barca een ploeg helemaal kapot zie spelen. Vooral de soms geniale steekballen zijn heerlijk. Er zitten wel een aantal jankerds in de selectie maar dat heb je met elke topclub.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat kapot spelen (zonder Messi) valt wel mee hoor, tikkie breed, tikkie terug... enz. In Spanje is er met het oog op het WK nu ook een hele discussie over de spitsen opgelaaid. Volgens del Bosque moet een spits iemand zijn die meevoetbalt, Fabregas dus. En dan laat je Torres en Villa op de bank zitten, zo onderhand weten tegenstanders hier ook mee om te gaan en dat kost je veel doelpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Wat betreft het eerste zullen we het dan oneens zijn (je bagetalliseert het namelijk nogal imo), het is echter een feit dat het minder verrassend is dan voorheen en tegenstanders zich er steeds meer op in stellen. Wat betreft Spanje; ik zou dus met David Villa spelen, technisch een betere spits dan Torres en het is sowieso tenminste een echte spits. Fabregas deed het wel aardig op het EK, maar is uiteindelijk gewoon geen spits. Gebruik hem dan gewoon waar hij thuis hoort, op het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
jeka schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:01:
Ik kan nog steeds genieten als ik Barca een ploeg helemaal kapot zie spelen. Vooral de soms geniale steekballen zijn heerlijk. Er zitten wel een aantal jankerds in de selectie maar dat heb je met elke topclub.
Misschien moet je Messi maar even bedanken daarvoor. De rest zijn zeker spelers van top kwaliteit, maar omdat Guardiola toen is weg gegaan werd er gespeculeerd over de kwaliteit van een aantal spelers. Het zijn geruchten, maar ik zou het graag geloven. Ik denk niet dat Neymar nu een groot verschil gaat maken en ook hoor ik mensen die wel met voetbal bezig zijn zeggen dat ze alleen maar een paar leuke acties steeds van Neymar laten zien en de rest ook gewoon prut is van hem. Hij zal gerust een zieke techniek hebben, maar we moeten hem eerst maar eens in de CL zien spelen.
Ik vind het spel van Bayer veel mooier, ook de sneller counters van Real en Dortmund vind ik geweldig. Omdraaien, omschakelen en je tegenstander achter je laten.
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Volgens mij kijk jij nooit naar de BundesLiga of wel soms ? :+
De spelers die ze aan zullen trekken zijn echt wel van niveau hoor ;)

Tja.. tegen een club zijn is inderdaad misschien een beetje kinderachtig, maar ik zat me laatst af te vragen wat mij zo stoort aan Barcelona. Waarschijnlijk, omdat het een te overhypte club is op het moment en ook de financiële schulden. Borussia Dortmund heeft hard moeten werken voor zijn schulden terug te draaien en dat is super goed gelukt, Barca is weliswaar nog leefbaar, maar gaat ook alleen maar verder weg zakken en clubs die financieel kapot gaan moet je gelijk opknopen, maar zie je het al gebeuren... Barca falliet.. daar gaat je inkomsten bron :+ Ze zullen dan wel weer alle steun van iedereen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo overhypte?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Omdat het allemaal groter gemaakt wordt, dan dat het eigenlijk is. Ze blijven meestal wel redelijk positief over ze terwijl het wel allemaal tegenvalt. Het gaat uiteindelijk om wie wint en dan kun je goed voetbal spelen, maar toch verliezen. Kijk Bayern - Chelsea vorig jaar maar. Bayern had ook tegen Arsenal op de bek kunnen gaan hoor. Niet dat ik hier Bayern sta te promoten :+
Het is ook allemaal zooo commercieel en daar ben ik ook niet zo van. Voor de rest is het een prima team.

Ik zat net op sport 1 een samenvatting te kijken van Bayern - Barca. Ik vond het zo sneu voor Pique, want hij wou echt winnen terwijl de rest maar een beetje achter liep. Zo kwam het echt over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Wat betreft de schulden van Barca; lange weg te gaan, maar het gaat de goede kant op. Aan het begin van dit seizoen werd bekend gemaakt dat er 40M winst was gemaakt, en de schulden in 2 jaar tijd van 420M naar 320M zijn gegaan. Ik verwacht dan ook in een jaar of 7/8 zeker onder de 100M te zitten en ik hoop dat zelfs al de 50M aangetikt kan worden. Het feit dat de schulden zo hoog zijn zint mij ook niet als supporter, maar zolang er netjes afbetaald wordt heb ik er nu wel vrede mee.

Wat betreft niveau; ik hoop dat er nog een aantal spelers verkocht gaan worden en er meer vers bloed in de selectie komt, daar heeft men wel behoefte aan lijkt me. Wat mij betreft zou ik wegdoen:

- Mascherano of Song
- David Villa
- Cuenca
- Afellay
- Jonathan Dos Santos
- Bojan
- Uitlenen van een aantal spelers, waaronder wellicht Deulofeu

Het liefst zou ik ook Abidal gehouden hebben en Adriano weggedaan, maar waar de club mee bezig is weet ik niet. Abidal weg doen en Adriano verlengen tot 2017? Mismanagement.

Dan moet er opnieuw geinvesteerd worden in vooral de verdediging. Het liefst, maar dat is een utopie lijkt me, zie ik Thiago Silva komen. Tevens ben ik erg gecharmeerd van Jan Vertonghen. Eventueel een speler als Inigo Martinez, die is ook zeker niet slecht. Echter heb je met Pique al een 'voetballende CB', en het liefst heb ik daar een echte stopper naast, liefst met wat lengte en snelheid, vandaar Silva als ultieme aankoop. Tevens zal Xavi minder moeten gaan spelen en Thiago langzaam zijn plekje moeten innemen. Montoya mag ook vaker starten, Dani Alves is al 1,5 jaar middelmatig, wat concurrentie zal hem wellicht goed doen.

Ik hoop ook op wat talenten uit de jeugd, zoals een Samper, Dongou, Rafinha, Deulofeu, Grimaldo, Araujo, Roberto etc. Die mogen komend seizoen in Barcelona B spelen en meetrainen bij het eerste (sommigen gaan contractueel vastgelegd al over naar het eerste, zoals bijvoorbeeld Rafinha en Deulofeu). Hoop dan ook dat er binnen een aantal jaar weer een stuk of 2/3 nieuwe spelers uit de jeugd door kunnen gaan breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
@ Hierboven; was Dani Alves niet heel opzichtig aan het flirten met Monaco ?
Zou voor Barca waarschijnlijk ook goed zijn als hij ergens anders zou gaan spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Bospa01 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:25:
@ Hierboven; was Dani Alves niet heel opzichtig aan het flirten met Monaco ?
Zou voor Barca waarschijnlijk ook goed zijn als hij ergens anders zou gaan spelen.
Opzichtig niet, maar er waren wat geruchten. Punt is nu dat de club graag een aantal brazilianen behoudt omdat Neymar hier zal moeten wennen. Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat Adriano mocht verlengen, alhoewel dat persoonlijk nooit mijn keuze zou zijn.

Zonder Neymar was het voor mij duidelijk; nu cashen op Dani Alves, nu kan het nog. Montoya heeft laten zien vooral defensief beter te zijn, waarbij het mijns inziens ook niet echt goed heeft uitgepakt om twee opkomende backs te spelen. Het kan wel, maar niet elk team is er geschikt voor. Alba heeft nu zijn rol overgenomen als het aan mij ligt, waarbij Montoya vaker achter kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Adriano is brengt verdedigend meer en is op meer posities achterin inzetbaar dan Alves.

Alves is meer een aanvaller dan een verdediger en op het niveau waar barca het verschil moet maken valt hij vaak als verdediger door de mand.

Wat Neymar betreft; ik hoop dat hij idd het talent is wat iedereen denkt maar dat gaan we pas zien na de zomer.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Villa waarschijnlijk weggaat, ik had gehoopt dat hij weer op zijn oude niveau zou komen na zijn beenbreuk :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bospa01 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:42:

Persoonlijk vind ik het jammer dat Villa waarschijnlijk weggaat, ik had gehoopt dat hij weer op zijn oude niveau zou komen na zijn beenbreuk :(
Villa komt echt niet meer terug op zijn oude niveau, zijn topjaren zitten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
iPodKiller schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Arsenal wilde hem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
iPodKiller schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:51:
[...]

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Hij is niet niet zo oud, tevens zou het hem denk ik enorm goed doen als hij week in, week uit als echte spits wordt gebruikt inplaats van LW bij Barcelona. Hij heeft een topjaar gehad in 2010-2011, maar daarna is toch grotendeels gebleken dat hij simpelweg beter functioneert als spits dan buitenspeler. Jammer, vind het echt een fantastische voetballer.

Ik hoop zelf dat hij naar de Spurs gaat, daar kunnen ze dan Defoe/Adebayor van de hand doen en David Villa in de spits zetten. Geld blijft echter een probleem naar het schijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inderdaad, prima toch, Arsenal is wel het niveau wat Villa nog aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

WasBak schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:22:
[...]

Inderdaad, prima toch, Arsenal is wel het niveau wat Villa nog aan kan.
Prima als hij in de winterstop kwam, toen we hem echt nodig hadden.

En hij hoeft ook niet meer te komen, veel te duur voor een speler die al bijna over zijn top is. Laat maar eerder Jovetic komen en Giroud die 2e kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Zie liever geen Villa komen. Ouwe bok, die gaat niet meer beter worden. Ik zelf denk dat we nog veel meer van Giroud gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
iPodKiller schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:40:
[...]

[...]

Prima als hij in de winterstop kwam, toen we hem echt nodig hadden.

En hij hoeft ook niet meer te komen, veel te duur voor een speler die al bijna over zijn top is. Laat maar eerder Jovetic komen en Giroud die 2e kans geven.
Jovetic is nou ook niet echt een doelpuntenmachine, snap niet dat clubs daar 30-40 miljoen voor zouden willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:54:
[...]

Jovetic is nou ook niet echt een doelpuntenmachine, snap niet dat clubs daar 30-40 miljoen voor zouden willen betalen.
Ook nooit begrepen. 12 goals in 33 wedstrijden, inderdaad niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

toolkist schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 18:54:
[...]

Hij is ook geen killerspits, maar meer een spelmaker met veel techniek die ook nog kan afmaken, een CA ala Del piero dus. Die wil ik wel achter Giroud zetten als Cazorla moe is.

[ Voor 3% gewijzigd door iPodKiller op 08-06-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Momenteel is Villareal - Almeria bezig, waarbij Villareal genoeg heeft aan een gelijkspel voor directe promotie en Almeria moet winnen om er over heen te gaan. 1-0 voor Villareal atm, hoop echt dat ze meteen weer terug in La Liga komen. Leuke club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

tweaker2010 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:37:
Ik ben zelf al vanaf klein af aan een Barça fan en het liefst zie je je club winnen wat maar te winnen valt, lijkt mij logisch, maar uiteraard snap ik wel wat je bedoeld. De neutrale kijker ziet graag eens wat anders.. Maar de manier waarop dat gebracht, dat men iets anders wil zien, komt (soms) over als haat (niet op tweakers bedoeld, maar om mij heen)

Mijn vraag heeft wel wat los gemaakt zo te zien! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Satom schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:45:
[...]
Ik ben zelf al vanaf klein af aan een Barça fan en het liefst zie je je club winnen wat maar te winnen valt, lijkt mij logisch, maar uiteraard snap ik wel wat je bedoeld. De neutrale kijker ziet graag eens wat anders.. Maar de manier waarop dat gebracht, dat men iets anders wil zien, komt (soms) over als haat (niet op tweakers bedoeld, maar om mij heen)

Mijn vraag heeft wel wat los gemaakt zo te zien! :9
Ja precies. Als je fan bent wil je inderdaad alles winnen, maar je moet als fan ook toegeven, dat verliezen ook een deel van de sfeer maakt. Ik denk dat als je als team 3 jaar lang geen wedstrijd verliest en er met 2 vingers in je neus overheen loopt, dan krijg je er ook op z,n minst de kreupel van. Ik had het dit seizoen soms met Bayern, ik was zeker blij, maar aan de andere kant denk je vaker (na de wedstrijd :+ ) het had heus wel wat spannender gemogen. Het mooiste voorbeeld van een spannende wedstrijd is Borussia Dortmund vs Malaga CF.

Ik zie net iemand zeggen op fb dat Guardiola zei, dat hij Gomez graag wil houden. Ik heb het nergens kunnen vinden, maar ik zou het zo tof vinden van die gozer als hij hem houd! Gewoon basis plaats geven en je goals komen hoor. Tuurlijk heb je nog een Götze enzovoorts, maar ik denk dat hij ook Gomez wat leipe balletjes in de 16 kan geven :D
Ben zeker benieuwd en hoop ook dat Guardiola hem vertrouwen geeft. Hij is helaas niet de snelste (wel na een paar meter) maar wel echt een killer spits in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Wat wil je doen met Mandzukic dan? En Lewandowski? Niet dat ik Gomez niet zou willen hebben in mijn team, maar een luxeprobleem wordt het dan wel. Lewandowski heeft zich ontwikkeld tot een zeer goede spits en Mandzukic heeft zich ook laten gelden afgelopen seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Nou Mandzukic mag van mij gerust naar een andere club gaan, omdat in mijn ogen (en waarschijnlijk van heel veel andere mensen) Gomez gewoon beter is. Ik heb het idee dat Gomez gewoon een veel groter scorend vermogen heeft.
Tja.. over Lewandowski gesproken, ik denk dat hij wel komt, alleen heb ze het denk ik niet gezegd om problemen te voorkomen zoals bij Götze.
Ik zou het dan wel raar vinden van Guardiola om te zeggen: Gomez blij maar gewoon en tegelijkertijd zorg je ervoor dat hij weer op de bank kan gaan zitten. Je weet maar nooit wat hij van plan is.
Gomez moet gewoon ergens spelen, ik denk dat ik daar genoeg mee zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mosin schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:08:
Tja.. over Lewandowski gesproken, ik denk dat hij wel komt, alleen heb ze het denk ik niet gezegd om problemen te voorkomen zoals bij Götze.
Volgens Vi.nl is dit nu helemaal van de baan, tenzij ze hard to get spelen voor meer euro's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bospa01 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:29:
[...]
Volgens Vi.nl is dit nu helemaal van de baan, tenzij ze hard to get spelen voor meer euro's ;)
Ik geloof er niets van. Lewandowski is volgend jaar transfervrij dus Dortmund gaat hem niet de deur uit laten lopen. Maar om hem nu ook naar Bayern te laten gaan zo ook een stomme actie zijn, jezelf verzwakken en de enige grote concurrent voor de landstitel sterker maken. Dus ik denk dat Dortmund hem liever aan een buitenlandse club verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Als ik Dortmund was zou ik gewoon cashen, met het geld van Gotze en Lewandowski kun je mening selectie in de top van Europa beter van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
tweaker2010 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:46:
[...]

Ik geloof er niets van. Lewandowski is volgend jaar transfervrij dus Dortmund gaat hem niet de deur uit laten lopen. Maar om hem nu ook naar Bayern te laten gaan zo ook een stomme actie zijn, jezelf verzwakken en de enige grote concurrent voor de landstitel sterker maken. Dus ik denk dat Dortmund hem liever aan een buitenlandse club verkoopt.
Nou ja, niet om lullig te doen, maar Lewandowski hebben we eigenlijk niet eens zo zeer nodig met Gomez erin en Mandzukic op de bank.

Ja het zou inderdaad stom van Dortmund zijn, maar het lukt hun wel om bij te blijven. Misschien dat er nog talenten uit komen de komende jaren. Het broertje van Götze speelt als het goed is daar nog in de jeugd, dus je weet maar nooit :+
TB1989 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 22:23:
Als ik Dortmund was zou ik gewoon cashen, met het geld van Gotze en Lewandowski kun je mening selectie in de top van Europa beter van maken.
Je als ik eerlijk ben heb je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

tweaker2010 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:46:
[...]

Klopp heeft aangegeven dat hij graag door wil met Lewandowski, het ligt aan het bestuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Mosin schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:08:
Nou Mandzukic mag van mij gerust naar een andere club gaan, omdat in mijn ogen (en waarschijnlijk van heel veel andere mensen) Gomez gewoon beter is. Ik heb het idee dat Gomez gewoon een veel groter scorend vermogen heeft.
Ik zou het dan wel raar vinden van Guardiola om te zeggen: Gomez blij maar gewoon en tegelijkertijd zorg je ervoor dat hij weer op de bank kan gaan zitten. Je weet maar nooit wat hij van plan is.
Gomez moet gewoon ergens spelen, ik denk dat ik daar genoeg mee zeg.
Hij heeft ook veel scorend vermogen maar is niet een voetballende spits zoals Mandzukic dat wel is. Gomez is meer kans afwachten en Mandzukic is ook een aanspeelpunt die het spel kan verleggen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Mosin schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:54:
[...]

Ja precies. Als je fan bent wil je inderdaad alles winnen, maar je moet als fan ook toegeven, dat verliezen ook een deel van de sfeer maakt. Ik denk dat als je als team 3 jaar lang geen wedstrijd verliest en er met 2 vingers in je neus overheen loopt, dan krijg je er ook op z,n minst de kreupel van. Ik had het dit seizoen soms met Bayern, ik was zeker blij, maar aan de andere kant denk je vaker (na de wedstrijd :+ ) het had heus wel wat spannender gemogen. Het mooiste voorbeeld van een spannende wedstrijd is Borussia Dortmund vs Malaga CF.
Klopt, ik heb het afgelopen seizoen vooral gezien dat ze op het veld stonden met de instelling: "we doen het hem wel even". Maar we hebben het allemaal kunnen zien, AC Milan uit, PSG uit (en thuis) en dan maar te zwijgen over Bayern. Ik hoop dat het de ogen van de leiding heeft geopend en dat ze beseffen dat er toch iets moet veranderen :9

Dortmund - Malaga, wat een wedstrijd, wat een spanning :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Satom schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:21:
[...]
Klopt, ik heb het afgelopen seizoen vooral gezien dat ze op het veld stonden met de instelling: "we doen het hem wel even". Maar we hebben het allemaal kunnen zien, AC Milan uit, PSG uit (en thuis) en dan maar te zwijgen over Bayern. Ik hoop dat het de ogen van de leiding heeft geopend en dat ze beseffen dat er toch iets moet veranderen :9

Die leiding heeft ook laten zien dat ze er op momenten geen drol van snappen. Ben benieuwd met welke, hoogstwaarschijnlijk matige, CB ze op de proppen komen. Of misschien nóg beter; laten we een middenvelder kopen en hem letter centraal achterin laten staan.

Zubizaretta heeft tot nu toe mij niet kunnen overtuigen van zijn kunnen als technisch directeur. Een legende bij de club, maar als TD ben ik behoorlijk ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

TB1989 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Die leiding heeft ook laten zien dat ze er op momenten geen drol van snappen. Ben benieuwd met welke, hoogstwaarschijnlijk matige, CB ze op de proppen komen. Of misschien nóg beter; laten we een middenvelder kopen en hem letter centraal achterin laten staan.

Zubizaretta heeft tot nu toe mij niet kunnen overtuigen van zijn kunnen als technisch directeur. Een legende bij de club, maar als TD ben ik behoorlijk ontevreden.
Waarschijnlijk doel je op Song? Tja, ik vraag me ook af waar je ze mee bezig waren (en zullen zijn).. Als wij, als "normale" burgers, dit al zo beoordelen, snap ik niet waar het in Barcelona dan mis gaat(?) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Satom schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Ja inderdaad, maar als ze gewoon een paar belangrijke spelers halen, dan komen ze al ver.
Kijk maar naar Bayern, die Dante, Mandzukic en Martinez hebben gehaald, ook nog Shaqiri.
Mandzukic scoort in de finale, Shaqiri scoort tegen Dortmund de gelijk maker, Martinez is over zijn algemeen super en Dante die gewoon geweldig verdedigt.
Ik vind het ook zo mooi dat Barca de beste moet hebben terwijl Bayern spelers van middenmoot clubs heeft gehaald en daardoor gewoon een flinke stap vooruit heeft gezet. Het is misschien de gedachte van Barca om goede spelers te halen, maar Bayern laat wel het tegenover gestelde zien.
Barca gaat dat grote verschil nu wel dicht maken, maar andere clubs, zoals: Bayern en Dortmund blijven ook niet stil zitten. De spaanse clubs gaan het nog lekker lastig krijgen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Barca gaat nu typisch wanhopig met veel geld smijten terwijl dat helemaal niet nodig is. Kwaliteit hebben ze genoeg, alleen de spelers zijn niet meer zo hongerig, dat is het probleem. Dan kun je een hele lading nieuwe spelers aantrekken om de oudjes te prikkelen, maar ik blijf het een grote faal van de trainer vinden.
Focus wat meer op eigen jeugd, je kan mij toch niet vertellen dat er in Barca B geen goede CV rondloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:31:
Barca gaat nu typisch wanhopig met veel geld smijten terwijl dat helemaal niet nodig is. Kwaliteit hebben ze genoeg, alleen de spelers zijn niet meer zo hongerig, dat is het probleem. Dan kun je een hele lading nieuwe spelers aantrekken om de oudjes te prikkelen, maar ik blijf het een grote faal van de trainer vinden.
Focus wat meer op eigen jeugd, je kan mij toch niet vertellen dat er in Barca B geen goede CV rondloopt?
Daar ben ik het dus niet mee eens. Natuurlijk zal de wil om een eerste CL te winnen groter zijn dan om een 4e CL te winnen, maar het is duidelijk dat er een aantal dingen in de selectie niet goed zijn.

Verdediging: Pique is de enige CB die consequent speelt, alhoewel vorig jaar een terugval. Puyol is blessuregevoelig en al 35, daar zal dus op termijn een vervanger voor moeten komen vanaf Barca B of van buitenaf. Daarnaast is de 3e CB die ze hebben Bartra, die heeft laten zien nog wat meer tijd nodig te hebben. Dan heb je nog het geniale idee van management dat elke CDM een CB kan worden, waardoor Mascherano (niet slecht overigens) en Song als CB spelen. Nu is dat simpelweg niet hun natuurlijke positie, waardoor ze niveau tekort komen om écht in de top mee te spelen week in, week uit. Qua backs: Montoya zit Dani Alves op de hielen, erg goed. Dani Alves is al 1,5 seizoen wat minder en het ziet er niet uit dat hij weer gemakkelijk op zijn oude niveau komt. Alba is een goede aankoop geweest en qua LB heb ik ook absoluut geen zorgen. Ik zou Puyol nog af en toe spelen en een nieuwe CB voor naast Pique halen. Dan heb je Bartra als nieuw talent die dan als 3e/4e CB kan fungeren. Mijn idee: nieuwe CB halen, liefst voor links in het centrum.

Middenveld: Weinig aan de hand, alhoewel Xavi minder aan spelen toe zal moeten komen en Thiago zijn plek zal kunnen gaan innemen. Iniesta is nog steeds top, Busquets vind ik persoonlijk een geweldenaar en Fabregas mag er ook zeer zeker wezen. Echter is hij op de een of andere manier niet zeker van zijn plek, omdat hij teveel tijd aan de bal nodig heeft. Thiago past daarom een stuk beter op de plek van Xavi, tbh. Song doet het leuk als backup van Busquets.

Aanval: David Villa en Pedro zijn niet meer wat ze geweest zijn. Villa door blessure, hij wil daarnaast ook weg om nog een aantal jaar in de spits te spelen. Pedro vind ik nu al een seizoen of 1,5 slecht spelen, haalt het niveau niet. Punt is echter; hij wordt gewaardeerd om zijn werklust, een back heeft het niet makkelijk tegenover Pedro. Mijns inziens is er voor spelen in het eerste van Barca meer nodig, en ben ik blij dat Alexis zijn niveau weer goed heeft kunnen pakken de afgelopen twee maanden. Neymar kan daardoor op links, als vervanging van Villa en als extra creatieve speler. Dit zorgt er voor dat twee doelen behaald worden; extra creativiteit als Messi zijn dag niet heeft of door 2/3 man wordt ingesloten, en het minder afhankelijk maken qua doelpunten van Messi. Tello is een goede sub en Deulofeu kan wat mij betreft volgend seizoen meedoen met het eerste en wat minuten maken.

Wat je zegt klopt dan wel in de zin van; men hoeft niet zoveel te halen in absolute aantallen. Echter is er wel degelijk eea te doen. Voornamelijk; verkopen. Afellay, Villa, Jonathan Dos Santos, Fontas, Bojan (die terug keert) en eventueel Valdes (hij verlengt immers niet.

Wat ik zou doen:
- CB halen (Thiago Silva is utopie, ik zou Vertonghen of Martinez halen)
- Vervanger voor Valdes halen indien hij weg gaat.

Bij Barca B speelt momenteel geen CB die het niveau aan kan wb reguliere speeltijd, dus blijf je afhankelijk van CDMs die op de CB positie spelen en een Puyol die veel geblesseerd is.

EDIT: En inderdaad, grote faal van de trainersstaf. Ik zou Tito nog wel een extra seizoen gunnen, kijken hoe hij het doet als hij een volledig seizoen voor de groep staat (in good health dan). Zo niet; andere trainer aanstellen. Roulatiebeleid is dramatisch en ook tactisch gezien heeft hij wel degelijk steken laten vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Catorce op 10-06-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
tweaker2010 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:31:
Soms komen er filmpjes voorbij van Jeugdige Barca spelers en die zijn fantastisch goed. Het enige probleem is dat ze amper uit spanje zelf komen volgensmij. Ik zag de jeugd van Bayern eens spelen, er zaten een paar Duitsers en ook toch wat buitenlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
TB1989 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:47:
Wat ik zou doen:
Als je Martinez van Bayern bedoelt (en daar ga ik wel vanuit), dat is toch echt een verdedigende middenvelder en geen CB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

TB1989 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:47:
[...]
Wat ik zou doen:
Een speler als Vertonghen gaat echt het verschil niet maken hoor bij Barca. Met alle respect, maar dat is een niveautje te hoog voor hem denk ik. Laat hem eerst maar eens in Engeland bij een topclub slagen.

De selectie van Barca is kwalitatief prima, de verdediging heeft het jarenlang goed gedaan en nu zou dat opeens het probleem zijn... beetje kort door de bocht vind ik. Spelers als Xavi en Iniesta waren ook niet in vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
toolkist schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:25:
[...]

Als je Martinez van Bayern bedoelt (en daar ga ik wel vanuit), dat is toch echt een verdedigende middenvelder en geen CB ;)
Valdes blijft nog voor 1 seizoen en ik denk dat je Martinez van Bayern wel kunt vergeten en al helemaal door Guardiola ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ik bedoelde zeker niet Javi Martinez, maar Inigo Martinez ;) Andere opties die genoemd worden als Hummels, Marquinhos, Agger zijn allemaal op zijn minst een stuk duurder, dus dat is wellicht nog een optie.

@tweaker2010; Xavi was niet op zijn best (is inmiddels ook al 33...), maar Iniesta heeft een erg goed seizoen gehad. Samen met Messi de spelers die er met kop en schouders boven uit steken, maar darover kunnen we van mening verschillen.

De verdediging heeft inderdaad goed gepresteerd in het verleden, maar is dat een reden om het allemaal maar zo te houden? Puyol is 35 en heeft afgelopen seizoen 13 competitieduels gespeeld, seizoen ervoor 26 en daarvoor 17. Kortom; daar kun je geen fundament meer op bouwen. Maar als jij TD was bij Barcelona, jij zou het allemaal zo houden qua selectie? Ik zou niet veel veranderen, maar een CB mag er echt wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

TB1989 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:09:
Ik bedoelde zeker niet Javi Martinez, maar Inigo Martinez ;) Andere opties die genoemd worden als Hummels, Marquinhos, Agger zijn allemaal op zijn minst een stuk duurder, dus dat is wellicht nog een optie.
Die blijft mooi hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Thomas Vermaelen naar Bayern ? ;(
Ik heb amper van die kerel gehoord, laat staan dat hij bij Bayern gaat voetballen. Aan de andere kant heb ik hem ook nooit zien voetballen, maar het is volgensmij geen topper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Net een stukje van een documentaire over Barca gezien. Ik zat me al een hele tijd af te vragen waarom Michael Ballack daar nooit gespeeld heeft. Blijkbaar hadden ze wel interesse in hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ach, zo zou ook bijna Pirlo daar gespeeld hebben, net als Beckham.

YouTube: KICKTV Films Presents: FC Barcelona Confidential

Zie hier hoe dat destijds ging bij het bestuur, ze wilde Beckham hebben maar die ging naar Madrid. Toen werd via de huidige president, destijds bestuurslid onder Laporta, via zijn Nike contacten geregeld dat Ronaldinho naar Barcelona zou gaan. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen...

PS: Nooit Vermaelen zien spelen? Hoe oud ben je? :P En hoe weet je dan of het wel of geen versterking is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Mosin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:15:
Ik heb amper van die kerel gehoord, laat staan dat hij bij Bayern gaat voetballen. Aan de andere kant heb ik hem ook nooit zien voetballen, maar het is volgensmij geen topper..
Hij is iig geen basisspeler meer bij Arsenal, maar dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mosin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:15:
Wie kent geen Vermaelen? Kijk jij wel Engels voetbal?

edit: Weet je het zeker dat hij geen topper is? Hij scoorde vorig seizoen evenveel als Torres, en dat als verdediger. Een Vermaelen in vorm is een wereldverdediger, kan aanvallend keigoed spelen en heeft een snoeiharde linker, kopbal en is lekker agressief. .Als Bayern hem koopt, wat ik betwijfel dan mag je een gat in de lucht springen.

[ Voor 30% gewijzigd door iPodKiller op 12-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
iPodKiller schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:05:
[...]
Dat niet alleen, Ajax??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voetbal-gerelateerd: Footballer Lionel Messi investigated for tax fraud in Spain
Barcelona footballer Lionel Messi and his father are being investigated in Spain for allegedly defrauding the state of more than 4m euros (£3.4m). The 25-year-old Argentina forward and his father, Jorge Horacio, are suspected of filing fraudulent tax returns for 2007-09, officials say.
[...]
The accusation is that by using companies based outside Spain where he lives and plays club football, Messi and his father avoided paying more than 4m euros in tax. If convicted, Messi could face up to six years in prison and a large fine, according to Spain's EFE news agency.
Dat zal zijn voetbal niet verbeteren...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Messi in prison? Lijkt me niet erg realistisch, en waarom zou hij frauderen? Messi heeft die miljoenen niet nodig, die is financieel al helemaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Zal wel loslopen denk ik zo, als het al waar is. Indien dat het geval is zal er hoogstwaarschijnlijk een deal gesloten worden met de belastingdienst. Gezien hij en miljoen of 35-40 aan inkomen had afgelopen jaar zal het betalen van 4M+boete oid niet het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:31:
Messi in prison? Lijkt me niet erg realistisch, en waarom zou hij frauderen? Messi heeft die miljoenen niet nodig, die is financieel al helemaal binnen.
Dan weet je duidelijk niet hoe miljonairs denken ;) . En vergeet niet: hij heeft zaakwaarnemers, papa ziet $ enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:31:
Tja, waarom fraudeerde die directeur van Bayern (Hoeness?) met z'n bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
gambieter schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Dan weet je duidelijk niet hoe miljonairs denken ;) . En vergeet niet: hij heeft zaakwaarnemers, papa ziet $ enzovoort.
Precies, mocht het kloppen dan kan het goed zijn dat Messi zelf er niets mee te maken heeft.
Messi zal dat soort papier werk door anderen laten doen zoals bijvoorbeeld zijn vader.
En dit zou niet de 1e keer zijn dat de ouders hun eigen kind zitten te bezeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deadsy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:45:
Precies, mocht het kloppen dan kan het goed zijn dat Messi zelf er niets mee te maken heeft.
Messi zal dat soort papier werk door anderen laten doen zoals bijvoorbeeld zijn vader.
En dit zou niet de 1e keer zijn dat de ouders hun eigen kind zitten te bezeiken.
Dat maakt echter niets uit: hij is dan wel medeverantwoordelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
gambieter schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:49:
[...]

Dat maakt echter niets uit: hij is dan wel medeverantwoordelijk :)
Uiteraard. Of Messi er vanaf wist is bijzaak. Hij heeft de persoon in kwestie gemachtigd om dit voor hem te doen en hij zal hoe dan ook het geld moeten betalen.

Alhoewel betreffende straf het vaak meetelt of je er vanaf wist of niet.
Mocht hij er niets vanaf geweten hebben dan kan hij een zaak tegen de gemachtigde persoon beginnen.

Dit is eigenlijk de reden waarom je echt goed moet uitkijken wie je precies machtigt om zulke dingen voor jouw te doen. Familie zou ik al sowieso niet kiezen voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

En Barcelona toont interesse in Torres? Nou is mijn Spaans niet zo goed, maar geloof dat ik zoiets voorbij zag komen in de Spaanse krant! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Satom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:47:
En Barcelona toont interesse in Torres? Nou is mijn Spaans niet zo goed, maar geloof dat ik zoiets voorbij zag komen in de Spaanse krant! :X
Zal nu wel goedkoop zijn, niet heel veel druk meer dan en heeft naast Chelsea overal zijn doelpuntjes gemaakt. (Eigenlijk overal behalve in de PL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Zal nu wel goedkoop zijn, niet heel veel druk meer dan en heeft naast Chelsea overal zijn doelpuntjes gemaakt. (Eigenlijk overal behalve in de PL)
Nee bij Liverpool raakte hij niets......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:39:
[...]
Tja, waarom fraudeerde die directeur van Bayern (Hoeness?) met z'n bedrijf...
Hoeness is een zakenman, Messi heeft plezier in voetballen, die paar miljoen kan hem gestolen worden.
Als er iemand schuldig is in deze zaak, zal zijn vader dat zijn die misschien iets te hebberig is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

kristan schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:36:
[...]

Ik geloof dat er geruchten rondgaan dat Barcelona er 20 miljoen voor over heeft, maar ik kan me niet herinneren dat hij een killer-spits is.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Ik verbaas me altijd over jouw glazen bol tweaker2010...
Satom schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:41:
[...]
Ik geloof dat er geruchten rondgaan dat Barcelona er 20 miljoen voor over heeft, maar ik kan me niet herinneren dat hij een killer-spits is.. :?
Bij Liverpool deed hij het heel behoorlijk.

[ Voor 73% gewijzigd door Vos op 12-06-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
iPodKiller schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:05:
[...]

edit: Weet je het zeker dat hij geen topper is? Hij scoorde vorig seizoen evenveel als Torres, en dat als verdediger. Een Vermaelen in vorm is een wereldverdediger, kan aanvallend keigoed spelen en heeft een snoeiharde linker, kopbal en is lekker agressief. .Als Bayern hem koopt, wat ik betwijfel dan mag je een gat in de lucht springen.
Dat zal wel het probleem zijn.. ik kijk geen engels voetbal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:35

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
André Schürrle voor €21 miljoen naar Chelsea :X
Andre Schurrle: Chelsea agree £18m deal for German forward
Andre Schurrle is set to become Jose Mourinho's first signing since his return as Chelsea manager.

The Blues have agreed an £18m fee with Bundesliga club Bayer Leverkusen for the Germany international forward.

Schurrle, 22, will now discuss personal terms with the London club and undergo a medical before completing the move.
Ken de speler niet heel erg, maar hij is Duits international en nog jong, maar dat prijskaartje lijkt me ietwat hoog. Niet dat dat uitmaakt voor Abramovich natuurlijk :P Al is 23 goals in 83 wedstrijden nou ook niet echt denderend te noemen.

In ieder geval interessant om te zien wat dit voor de positie van Torres betekent.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 13-06-2013 15:35 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Angeloonie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:32:
André Schürrle voor €21 miljoen naar Chelsea :X
[...]
Ken de speler niet heel erg, maar hij is Duits international en nog jong, maar dat prijskaartje lijkt me ietwat hoog. Niet dat dat uitmaakt voor Abramovich natuurlijk :P Al is 23 goals in 83 wedstrijden nou ook niet echt denderend te noemen.

In ieder geval interessant om te zien wat dit voor de positie van Torres betekent.
Blijkbaar denken die Engelse clubs na afgelopen seizoen gelijk dat elk Duits talent een soort Gotze is ofzo.
Ik vind Schurrle ook weinig bijzonders en hij past naar mijn idee helemaal niet in de PL, maar we gaan het zien.
Schurrle is meer een winger, in ieder geval geen spits zoals Torres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Vos schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:41:

Bij Liverpool deed hij het heel behoorlijk.
Dat is wel positief, heb hem niet zien spelen :X .. En dan Neymar links, Torres midden, Messi rechts? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Mag toch hopen dat Torres niet komt, investeer die 20M maar eventjes mooi in een centrale verdediger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

TB1989 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:39:
Mag toch hopen dat Torres niet komt, investeer die 20M maar eventjes mooi in een centrale verdediger...
Villa ruilen tegen Torres lijkt me geen slechte deal. Tenminste ik dacht dat Villa ook mocht vertrekken bij Barca. Er zijn wel meer goede spitsen mislukt bij Chelsea (zie Shevchenko).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:27:
[...]

Villa ruilen tegen Torres lijkt me geen slechte deal. Tenminste ik dacht dat Villa ook mocht vertrekken bij Barca. Er zijn wel meer goede spitsen mislukt bij Chelsea (zie Shevchenko).
Dat zou dan een goede deal zijn ja, voornamelijk omdat Torres meer marktwaarde vertegenwoordigt dan Villa. Maar of een ruil uberhaupt te bespreken valt, het lijkt me van niet. Ook denk ik niet dat het zal gebeuren, Torres naar Barcelona.
Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.