toolkist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 01:55:
[...]
Vindt hem absoluut niet de perfecte opvolger. Het voetbal wat ie bij Everton laat spelen past totaal niet bij Man Utd, hij heeft nagenoeg geen Europese ervaring en in de 10 seizoenen dat ie bij Everton zit heeft ie volgens mij
geen enkele prijs gewonnen (nog niet de League cup). En dan moet hij volgend seizoen ineens de CL gaan winnen?
Nagenoeg geen Europese ervaring kan ik inderdaad niets tegenin brengen, maar ik vind het voetbal dat hij Everton laat spelen juist prima bij Man United passen...gespiegeld aan zijn middelen is het organisatorisch goed, vaak gedurfd en niet lange-halen-vroeg-thuis voetbal. Dat hij in 10 jaar Everton geen prijs heeft gewonnen...sjah, het is Everton, hoeveel prijzen denk je te winnen? Ik denk dat het feit dat hij daar 10 jaar zit zwaarder meetelt dan zijn prijzenkast.
Mourinho kan dan af en toe (laatste tijd weer wat vaker) een hork van een vent zijn, maar Ferguson kan ook flink zeiken tegen de pers. Heeft echt gigantisch lang de BBC geboycot (of nu nog steeds?) omdat die een negatief stukje over z'n zoon hadden geschreven.
Ik ben ook niet zo'n fan van SAF als persoon, als manager kun je niets dan respect voor hem hebben. Mourinho geldt hetzelfde voor, hoewel ik Jose eigenlijk beter kan pruimen dan SAF...zeker na het verhaal van een vrijwilliger van het trainingskamp van Real in LA...(als je het verhaal niet kent, zoek het eens op...laat zien wat voor kerel Mourinho toch ook wel is). Niettemin is Mourinho meer een succestrainer...die zit er een tijdje, wint alles wat er te winnen valt en vertrekt dan weer. Ik denk niet dat dat is waar Man United naar op zoek is. Dan zouden ze ook voor Advocaat of Koeman kunnen gaan