Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 86.656 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanishing point (1971)Vanishing point (1971)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama | Runtime: 99min.
Plot: Kowalski works for a car delivery service. He takes delivery of a 1970 Dodge Challenger to take from Colorado to San Francisco...
In mijn ogen een roadmovie zoals het hoort te zijn in zijn puurste vorm.

Geen overdreven special effects van deze tijd zoals piepende banden op zand, versnelde opnames om het allemaal veel sneller te laten lijken, of auto's die als ze een klein tikje tegen de bumper krijgen al ontploffen in één groot vuurzee.

Deze film heeft een goede mix van achtervolgingen, muziek en sfeer die de 70's uitstraald.
IMDb -- Vanishing point (1971)Wikipedia -- Vanishing point (1971)Bekijk trailer van Vanishing point (1971) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Vanishing point (1971)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Resident Evil: Retribution (2012)Resident Evil: Retribution (2012)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min.
Oh, oh, oh, oh.

Oh, oh. Oh, oh, oh. Oh, oh, oh, oh, oh.

Nee, dat zijn geen termen van een mooie dame die zichzelf bovenop de trillende wasmachine ligt te bevochtigen. Dit zijn termen die gebezigd werden tijdens het kijken van Paul W.S. Anderson's nieuwste film; Resident Evil: Retribution.

En evil is het. Lopende zombies, rennende zombies, vliegende zombies en zelfs de ietwat lachwekkende waterzombies zijn allemaal aanwezig, met stuk voor stuk heel veel zin om een stukje van Alice op te eten. Want hoewel de halve hele wereldbevolking in RE tegenwoordig zombie is, zoekt men nog steeds naar een mooie vrouw om zichzelf eens lekker in vast te bijten.

Goed, tot daar aan toe kan ik het verhaal nog begrijpen, want dat is het levensverhaal van iedere man. Het ziet er ook allemaal prachtig uit en de voorwerpen vliegen in oogstrelend 3d langs je oren.

Is er dan helemaal niets slechts aan deze film? Jazeker, het is namelijk geen film. Het is een trailer voor een videogame. Een waarin de meest onlogische beslissingen worden genomen (wist je dat je altijd midden op het pad richting een verschrikkelijk monster moet blijven staan?), want de persoon die het spel speelt is te druk bezig met beren op mooie plaatjes.

Omdat ik dit een geweldig excuus vind van de heer Anderson, ik ben tenslotte ook een man en begrijp daarom wat mijn mancollega's soms moeten doorstaan, geef ik deze film geen 1, maar een 2.
IMDb -- Resident Evil: Retribution (2012)Wikipedia -- Resident Evil: Retribution (2012)Bekijk trailer van Resident Evil: Retribution (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Resident Evil: Retribution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Fietsbel schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:29:
Redelijk lijstje aan films gezien, hierrrrrrr komen ze:
Total recall een 7.8 en Blade Runner een 5.3? :? 8)7 Nou weet ik dat smaken verschillen maar dit vind ik toch wel appart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Eens, die Death at a Funeral heb ik ook gezien en is echt best wel goed. Aan die nieuwe begin ik niet eens.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

IMDb: 5.9 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Allereerst moet ik zeggen dat er films zijn die ik zo bar en boos slecht vind dat ik er geen woord aan vuil zal maken. Een daarvan is bijvoorbeeld The Amazing Spider-Man maar ook The Watch met Ben Stiller. En ondanks dat ik een groot fan ben van Stiller heb ik de Watch na 15 minuten uitgezet.
Van de RE serie heb ik deel 4 nog in 3D in de bios gezien maar dat bleek zo'n tegenvaller dat ik besloot om deel 5 aan me voorbij te laten gaan en zelfs niet op blu-ray te bekijken maar middels een hd download.
Waarom dan uberhaubt kijken..?? Nou, omdat ik RE fan ben. Hoe slecht Ajax ook speelt, daar blijf ik ook naar kijken en gisteravond was Barca ook niet om aan te zien maar ik blijf toch kijken. Zo is het met een nieuwe RE ook.

Het lijkt wel een deja-vu.....!! Zolang het lucratief blijft gaat ook Paul Anderson kennelijk door met het maken van telkens dezelfde film zoals er meer reeksen,trilogieen, etc. zijn die zich herhalen. En ook Deel 5 eindigt weer met een open eind zodat je op je klompen aan kunt voelen dat er beslist een vervolg komt die wellicht reeds op de schappen ligt.

Bij deel 3 hield het verhaal al wel op, hoewel eigenlijk in deel 2 al. Deel 3 had voor mij nog een zekere toegevoegde waarde en deed me, door zijn Road-Train in een mooie desolate woestijn omgeving, aan Mad Max denken. De aarde was namelijk opgedroogt. Volstrekt ongeloofwaardig dus dat er door de 1 of ander wonder in deel 4 weer water aanwezig bleek te zijn.

In deel 4 was de echte wow-factor dan ook reeds volledig afwezig en was bovendien al geen horror meer maar gewoon een glanzend gepolijste sci-fi actie film waarbij de actie werd ondersteund door dreunende techno-beats wat natuurlijk ook een van de kenmerken is van de RE reeks samen met in slow motion spinning back-kicks en rondvliegende zoomed-in kogels.

Echter is deel 5 zelfs volledig kapot gepolijst en een film geworden wat een aaneenrijging is van actie waarin 0,0 verhaal te bespeuren valt. Althans, het plot is kort gezegd; Alice bevrijden uit een geheim ondergronds testlab. Hierdoor zal het wellicht ook niet snel opvallen dat de dialogen gewoon schaamteloos slecht zijn.
Alleen al de opening, hoe mooi ook in beeld gebracht, is een langdradige samenvatting van de voorgaande 4 delen.
Als vulling keren er al dan niet geklonde personages uit vorige delen terug en er zijn veel toespelingen op/van de games waarvan we Leon Kennedy en Ada Wong herkennen.

Sinds deel 1 heeft jovovich' karakter zich ook 0,0 ontwikkeld hoewel ik haar met de jaren wel steeds mooier vind worden en ook Sienna Guillory heeft zich in dit deel in een superstrak pakje gehezen en achteraf zijn het slechts deze twee milfs wat me van de hele film is bijgebleven.

Deel 5 had als deel 4 totaal geen toegevoegde waarde en het is een kwestie van afwachten hoe strak Jovovich en Guillory er in deel 6 uit gaan zien.
Het zijn dan toch de, na een moeizame start, stijlvolle actie die in een adembenemend tempo verloopt, gelikte plaatjes maar vooral Jovovich die deze film voor de RE fan overeind houden.

IMDb -- Resident Evil: Retribution (2012)Wikipedia -- Resident Evil: Retribution (2012)Bekijk trailer van Resident Evil: Retribution (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Resident Evil: Retribution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stargate: Continuum (2008)Stargate: Continuum (2008)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 98min.
Plot: Ba'al travels back in time and prevents the Stargate program from being started. SG-1 must somehow restore history.
Na Stargate: The Ark Of Truth, wilde ik natuurlijk ook Stargate: Continuum zien, om zo de serie helemaal te kunnen afsluiten. Ik vond Continuum uiteindelijk leuker dan The Ark Of Truth. De aloude vijand, de tijdreizen en het weerzien met enkele van de bekende karakters, maakten van deze film toch wel een feestje voor de SG-fan. Ook in deze film zaten stukjes die ik anders zou hebben uitgewerkt en die beter tot hun recht hadden kunnen komen. Op zich deert dat niet, want ook met deze film zijn een aantal van de plotlijnen prima tot een eind gebracht. Ba'al is gewoon een leuke slechterik en Mitchell een leuke held. Als dan ook de verschillende gebeurtenissen aan het eind nog eens kort de revue passeren waardoor je bepaalde uitspraken en situaties beter begrijpt, is dat erg leuk. Een aanrader voor de SG-fan. Voor wie de serie niet kent is het waarschijnlijk lastig om bepaalde elementen te plaatsen. Al met al goed voor een leuke middag. Ik geef de film een 7,9.
IMDb -- Stargate: Continuum (2008)Wikipedia -- Stargate: Continuum (2008)Bekijk trailer van Stargate: Continuum (2008) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Stargate: Continuum (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.9 7.9 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Stukfruit schreef op donderdag 06 december 2012 @ 03:01:
Resident Evil: Retribution (2012)[afbeelding]
Oh, oh, oh, oh.

Oh, oh. Oh, oh, oh. Oh, oh, oh, oh, oh.

Nee, dat zijn geen termen van een mooie dame die zichzelf bovenop de trillende wasmachine ligt te bevochtigen. Dit zijn termen die gebezigd werden tijdens het kijken van Paul W.S. Anderson's nieuwste film; Resident Evil: Retribution.

En evil is het. Lopende zombies, rennende zombies, vliegende zombies en zelfs de ietwat lachwekkende waterzombies zijn allemaal aanwezig, met stuk voor stuk heel veel zin om een stukje van Alice op te eten. Want hoewel de halve hele wereldbevolking in RE tegenwoordig zombie is, zoekt men nog steeds naar een mooie vrouw om zichzelf eens lekker in vast te bijten.

Goed, tot daar aan toe kan ik het verhaal nog begrijpen, want dat is het levensverhaal van iedere man. Het ziet er ook allemaal prachtig uit en de voorwerpen vliegen in oogstrelend 3d langs je oren.

Is er dan helemaal niets slechts aan deze film? Jazeker, het is namelijk geen film. Het is een trailer voor een videogame. Een waarin de meest onlogische beslissingen worden genomen (wist je dat je altijd midden op het pad richting een verschrikkelijk monster moet blijven staan?), want de persoon die het spel speelt is te druk bezig met beren op mooie plaatjes.

Omdat ik dit een geweldig excuus vind van de heer Anderson, ik ben tenslotte ook een man en begrijp daarom wat mijn mancollega's soms moeten doorstaan, geef ik deze film geen 1, maar een 2.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding] 2 / 10
Ik had zelf een review kunnen schrijven maar bovenstaande somt het geheel goed op. Laat ik daar het gebrek aan echt verhaal en matig acteerwerk aan toevoegen. Voeg nog een paar Oh, oh. Oh, oh, oh. Oh, oh, oh, oh, oh's aan toe en klaar ben je.

Een 2. Zonde van de tijd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Sint (2010)Sint (2010)
IMDb: 5.6 | Genre: Horror | Runtime: 85min. | MPAA: NOT-RATED
Gisteravond ook maar eens gekeken. Het begint allemaal heel leuk, de eerste 10 seconden. Daarna is het alweer te nep voor woorden. Het idee is leuk, de uitvoering is dramatisch.

Ik weet niet hoe meer NL films in 2010 waren, maar ik vind de NL films van dit jaar VELE malen beter! De voorspelbaarheid was niet normaal. Zelfs de acteurs vond ik niet goed. Allemaal te simpel, domme rollen en te kinderachtig. Wat niet in een film als Sint hoort.

Het paard dat je over de daken zag rennen, ja natuurlijk. Dat kan niet, maar zo nep? Verder ook nog wel wat neppe dingen, maar geen spoilers zo.

Van mij krijgt de film een 3, omdat ik hem niet halverwege heb uitgezet. Verder, soms zaten er leuke meiden in, daar houdt het wel mee op.
IMDb -- Sint (2010) Wikipedia -- Sint (2010) Bekijk trailer van Sint (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sint (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Side by Side (2012)Side by Side (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 99min. | MPAA: NOT-RATED
Keanu Reeves interviewt diverse grote namen in de filmindustrie over de overgang van analoog (film) naar digitaal. De meeste geïnterviewden zijn niet rouwig om deze stap, terwijl Reeves overduidelijk van mening is dat dit een gevaarlijke overgang is. Dit levert interessante discussies op, waarbij met name zijn medestanders Christopher Nolan en Wally Pfister goede argumenten brengen.

De keuze voor film of digitaal gaat verder dan menig filmliefhebbers zal denken, waardoor dit voor iedereen die er maar een beetje interesse voor heeft een aanrader is.
IMDb -- Side by Side (2012) Wikipedia -- Side by Side (2012) Bekijk trailer van Side by Side (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side by Side (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010)Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 60min. | MPAA: TV-PG
Interessante blik op de geschiedenis van ILM, dat al zoveel grote producties heeft voorzien van baanbrekende effecten. Diverse spelers uit de historie van het bedrijf worden geïnterviewd, begeleid door scènes die keer op keer iets hebben getoond dat ervoor nog niet mogelijk was.
IMDb -- Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010) Zoek meer informatie over Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010) op Google Zoek trailer van Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010)

Jiro Dreams of Sushi (2011)Jiro Dreams of Sushi (2011)
IMDb: 7.8 | Genre: Documentary | Runtime: 81min. | MPAA: PG
Prachtig inkijkje in het leven van de beste sushichef ter wereld, die zijn hele leven in het teken van zijn beroep heeft gesteld. De man maakt al tientallen jaren sushi, maar is nog altijd zelden echt helemaal tevreden met het eindresultaat.

Een ander aspect dat deze docu zeer de moeite waard maakt is de druk op zijn zoons die naar voren komt. Wanneer Jiro zal komen te overlijden moet zijn oudste zoon de zaak overnemen, maar zelfs als hij net zo goed blijkt als zijn vader wordt hij waarschijnlijk als mislukking beschouwd.
IMDb -- Jiro Dreams of Sushi (2011) Wikipedia -- Jiro Dreams of Sushi (2011) Bekijk trailer van Jiro Dreams of Sushi (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jiro Dreams of Sushi (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Ben-Hur (1959)Ben-Hur (1959)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Drama, History, Romance | Runtime: 212min. | MPAA: Approved
Terechte klassieker waar het epische van afdruipt. Wat daar nog eens aan bijdraagt is dat de film vol zit met spectaculaire visuele effecten, die in die tijd uiteraard veel lastiger waren om te vervaardigen dan met de cgi van nu.
IMDb -- Ben-Hur (1959) Wikipedia -- Ben-Hur (1959) Bekijk trailer van Ben-Hur (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ben-Hur (1959)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Queen of Versailles (2012)The Queen of Versailles (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Documentary | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Wellicht de beste documentaire over de meest recente crisis die ik heb gezien. We volgen één van de rijkste families van de VS die het grootste huis van het land laat bouwen, totdat de crisis toeslaat en ze dit halverwege moeten staken. Naar eigen zeggen gaan ze van enorm rijk naar "arm", maar wie de docu ziet zal geen medelijden met ze hebben.
IMDb -- The Queen of Versailles (2012) Wikipedia -- The Queen of Versailles (2012) Bekijk trailer van The Queen of Versailles (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Queen of Versailles (2012)

[ Voor 46% gewijzigd door Ram0n op 09-12-2012 16:50 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

The Boondock Saints (1999)The Boondock Saints (1999)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: NC-17
Plot: Fraternal twins set out to rid Boston of the evil men operating there while being tracked down by an FBI agent.
Leuke film, beter dan ik verwacht had, aangezien hij niet hoog scoort op de lijstjes van professionele reviews.

Het verhaal is niet echt super, maar, dat verwacht ik bij geen enkele actiefilm. De kleine plottwist op het eind zag ik eerlijk gezegd niet aankomen, iets wat ik wel waardeerde.

De actie was prima, goed in beeld gezet. Het door elkaar heen lopen het politiewerk en het werk van de Saints vond ik een leuke afwisseling dan van normale actiefilms.

Misschien wel het belangrijkste aan deze film:
De acteurs hadden zichtbaar dikke vette lol. Dat maakte de film stukken beter en zorgt voor zeker twee punten meer. De FBI-agent genoot zichtbaar van zijn rol, net als de Saints.

Kortom: leuke film, leuke actie. Prima dus.
IMDb -- The Boondock Saints (1999) Wikipedia -- The Boondock Saints (1999) Zoek trailer van The Boondock Saints (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over The Boondock Saints (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Het beste aan Boondock Saints is toch wel Ron Jeremy :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lex schreef op donderdag 06 december 2012 @ 08:43:
[...]

Total recall een 7.8 en Blade Runner een 5.3? :? 8)7 Nou weet ik dat smaken verschillen maar dit vind ik toch wel appart.....
I know, was er zelf ook verbaasd van. Om een of andere reden kon Bladerunner me totaal niet grijpen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Pitch Perfect (2012)Pitch Perfect (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Eigenlijk gewoon een standaard high school film met lekkere wijven (die door actrices van 30 worden gespeeld) en verder niets nieuws in het genre. Het enige verschil, er wordt niet gedanst maar het draait om a capella-optredens. Verder wat absurde humor en voor de zondagmiddag heb je een prima film.
Pluspunten zijn het goede geluid (daar draait het eigenlijk ook om natuurlijk) en:

Afbeeldingslocatie: http://pairody.com/images/2012/09/Alexis-Knapp-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aceshowbiz.com/images/wennpic/anna-camp-la-premiere-pitch-perfect-02.jpg

IMDb -- Pitch Perfect (2012) Wikipedia -- Pitch Perfect (2012) Bekijk trailer van Pitch Perfect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
God Bless America (2011)God Bless America (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: On a mission to rid society of its most repellent citizens, terminally ill Frank makes an unlikely accomplice in 16-year-old Roxy.
Een van de beste films die gezien heb denk ik de afgelopen tijd. Film toont erg goed aan wat er "fuck-up" is aan de samenleving waar we in wonen. Acteerwerk van Joel Murray en Tara Lynne Barr is zeer goed.
IMDb -- God Bless America (2011) Wikipedia -- God Bless America (2011) Bekijk trailer van God Bless America (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over God Bless America (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Fietsbel schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:43:
[...]

I know, was er zelf ook verbaasd van. Om een of andere reden kon Bladerunner me totaal niet grijpen.
Je bent niet de enige, zelf heb ik de film halverwege uitgezet. Geen doorkomen aan.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik dacht dat ik de enige was, maar ik heb Bladerunner ook niet uitgezeten :+ Paar maanden geleden voor het eerst een poging gewaagd, omdat iedereen er altijd zo positief over is, maar na een uur ofzo had ik het er echt mee gehad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:17:
Ik dacht dat ik de enige was, maar ik heb Bladerunner ook niet uitgezeten :+ Paar maanden geleden voor het eerst een poging gewaagd, omdat iedereen er altijd zo positief over is, maar na een uur ofzo had ik het er echt mee gehad.
Dan zou ik niet aan Tarkovsky's Stalker beginnen, Blade runner =/= Stalker

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Was ik ook niet van plan, dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:23:
Was ik ook niet van plan, dus dat scheelt.
Lijkt me ook beter, want 0.02% van de mensen begrijpen die film.
Dan is Blade Runner een cartoon.

Overigens als je Solaris met het koffiekind George Clooney goed vond, dan zou ik het origineel van Tarkovsky maar eens kijken.
Wellicht verander je van mening.

Of niet..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 22:49
Koning van Katoren (2012)Koning van Katoren (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Adventure, Family
Plot: The seventeen year old Stach is faced with seven impossible assignments he has to complete in order to become king...
Waar zal ik beginnen?
Ik kan de film op 2 manieren bekijken:
als boekverfilming, of als losstaande Nederlandse film die toevallig wat weg heeft van het boek.

Als Nederlandse film geef ik hem een 6, omdat sommige acteurs het over-acten zichtbaar met groot plezier doen, en ze toch nog een redelijke film in elkaar hebben gedraait van relatief weinig geld (5 miljoen).
Alsnog maar een 6je, vanwege vele tenenkrommend slechte scenes, en dialogen die soms echt totaal nergens op slaan.

Als boekverfilming slaat hij de plank compleet mis, geef ik hem een 2.
Het verhaal van het boek is grotendeels uit het raam gegooid, dient alleen als kapstok. Eigenlijk hetzelfde probleem als Kruistocht in Spijkerbroek, karakters veranderen omdat dat beter uitkomt in het idee van de regisseur/producer.

spoiler:
Het enige dat klopt aan de hele film, is de eerste 15 minuten ofzo.
Daarna klopt er werkelijk geen hout meer van.

Ze hebben volgordes omgegooid en opdrachten eruit gehaald: Decibel, Wapenfelt en Stellingwoude. Waarom? Die laatste kost geen drol om te filmen en duurt ook niet lang. Daarvoor in de plaats wordt het resultaat van die opdracht samen gebracht met de opdracht om van de toren te springen.

Als gevolg van het weghalen van Wapenfelt zitten ze met Kim, wiens rol ze compleet anders hebben gemaakt, die in niks lijkt op het karakter.

In het boek leert Stach haar kennen in de trein, onderweg naar Wapenfelt, waar zij de dochter van de burgemeester blijkt te zijn. Na de Wapenfelt opdracht spreken ze elkaar alleen nog in brieven omdat het gewoon niet uitkomt, ze zijn beiden te druk. Ze komt pas bij de sprong van de toren weer in beeld, en is daarna wederom weg tot de laatste opdracht.
De opbouwende relatie tussen hen is aanwezig, maar ligt op de achtergrond.

In de film leert hij haar kennen als "journaliste" en zitten ze elkaar in de haren tot ze elkaar gaan helpen. Vervolgens is ze eigenlijk continu in de buurt. Grootste fout is echter dat ze nu ineens de dochter van een minister is. Ze draait wel bij, maar dit levert een principieel ander karakter op.

Over de opdrachten: de knobbelneuzen van Afzette-Rije was heel aardig gedaan, al gaan ze ineens heel snel naar de oplossing.
Dat er Italiaans gesproken werd sloeg helemaal nergens op.

Uikemene was ook nog aardig, maar bewogen die kerken echt idioot snel naar mijn idee.

Bij Smook ging het echt compleet de mist in.
Het moest een stad zijn waar iedereen steenrijk is, en waar Stach in een luxe hotel logeert. In plaats daarvan is het een soort Mad Max post-apocalyptische verlaten stad geworden, en Stach logeert in een sta caravan. Zowel Kim's rol als die van Janus is hier compleet uit de duim gezogen.

De tovenaar van Pantaar was eigenlijk wel vrij goed gedaan, op de bizar slechte Duits/Nederlande dialogen na. Wederom: Why The Fuck? Waarom ineens Duits.

Waarom ga je Italiaans en Duits spreken in hetzelfde land?
Het idee was om aan te geven hoe groot het land is, maar dit is niet de manier. Het irriteerde me mateloos.
De manier waarop het verhaal is overgebracht naar deze tijd vind ik overigens wel goed gedaan.
IMDb -- Koning van Katoren (2012) Zoek meer informatie over Koning van Katoren (2012) op Google Bekijk trailer van Koning van Katoren (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Koning van Katoren (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat ongelofelijk zuur. Wauw.

Het was een van mijn lievelingsboeken als kind maar ik snap goed dat ze omwille van de verfilming andere keuzes hebben gemaakt. En natuurlijk omdat we veertig jaar verder zijn. Het was niet altijd even goed maar zat, zeker voor een a) goedkope en b) Nederlandse productie, toch vrij goed in elkaar. Alleen Abbey Hoes moet nog wat extra acteerlessen krijgen ...

Zoveelste recensie van een adaptatie die niet veel verder komt dan "het is niet hetzelfde als het origineel DUS is het slecht" :N

Dit doet de film echt geen recht. De Popcornmeter toont ook een veel genuanceerder beeld.

Disclaimer 1: Ja, recht op eigen mening blah blah blah. Whatever.
Disclaimer 2: Ja, het boek is beter.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik vind het nogal een verschil als ze een beetje afwijken, of dat ze karakters en hele delen van het verhaal compleet veranderen. In Kruistocht in Spijkerbroek zijn bijvoorbeeld Leonardo en Marieke samengevoegd tot 1 karakter, Jenne. Dit levert een dusdanig ander verhaal op, dat het weinig meer met het boek te maken heeft behalve de setting.

Zoals ik al aangaf: als Nederlandse film geef ik hem een 6, maar het moet een boekverfilming zijn, en die slaat gewoon de plank mis. Veranderingen in de geest van het verhaal, prima. Het gebruik van huidige media hebben ze leuk gedaan, zul je me niet over horen. Je moet alleen geen karaktermoord plegen want dat is iets waar ik me bijzonder aan erger. Ik ergerde me echt meer aan hoe Kim's achtergrond en personage veranderd is, dan aan de vervallen opdrachten.
En zodra je je daaraan irriteert, gaan kleine dingen ook meetellen. Waaronder dus de gesproken taal.

Het kan overigens ook andersom. Ik vond bijvoorbeeld de HP boeken Half Blood Prince en Deathly Hallows echt nergens op slaan, ivm karakters die meer en meer out-of-character gingen om de situatie te krijgen die de schrijfster bedacht. Dat hebben ze in de films juist stukken realistischer gemaakt naar mijn idee. Meer in evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

IMDb: 5.5 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Alsof iemand z'n eigen braaksel een keer of 5 opnieuw heeft opgegeten en weer heeft uitgebraakt. Deze film is een moetje voor mij als Resident Evil-/zombiefan maar ik was blij dat hij zo kort duurde. Wat me nog meer verbaast is dat de man die briljante films als Event Horizon en Death Race maakt dit durft te doen. Echt.
Een aantal films in de serie hadden nog wel hun aardige momenten, maar dit is gewoon kwetsend voor de kijker. Ook kan ik de komende 5 jaar geen slow motion beelden meer zien. Bah.
IMDb -- Resident Evil: Retribution (2012) Wikipedia -- Resident Evil: Retribution (2012) Bekijk trailer van Resident Evil: Retribution (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Resident Evil: Retribution (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Ik had een paar maanden terug de trailer gezien, en was met met een verkeerde gedachte de cinema binnengestapt. Maar goed ook, want anders was ik waarschijnlijk een andere gaan zien.

Het begin is vlot, daarna neemt het tempo iets af en wordt het serieuzer. Net als het te langdradig dreigt te worden komt er altijd een komische noot voor de afwisseling zorgen (onder andere met een geniale John Goodman). Denzel Washington trekt de film naar zich toe, maar door zijn goede prestatie is dat zeker geen nadeel.

Kortom gewoon een goede film. Soms wat voorspelbaar, maar dat is in dit geval helemaal niet erg. En door zijn serieuze ondertoon met komische noot bereikt hij een breed publiek.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Afgelopen weekens de laatste Resident Evil bekeken en ben het compleet met MOWA eens (bovenstaand). De film is slecht, verhaal is er niet, en het enige wat leuk te noemen is zijn de pakjes en een aantal (LANG niet alle) vechtscenes!

Gisterenavond Excision gekeken....damn!!! Ik hoop dat ik het de komende 4 weken uithou met wat antidepressiva maar het krukje en touw stonden gisteren al bijna klaar:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:17
Sharky schreef op maandag 10 december 2012 @ 00:59:
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Alsof iemand z'n eigen braaksel een keer of 5 opnieuw heeft opgegeten en weer heeft uitgebraakt. Deze film is een moetje voor mij als Resident Evil-/zombiefan maar ik was blij dat hij zo kort duurde. Wat me nog meer verbaast is dat de man die briljante films als Event Horizon en Death Race maakt dit durft te doen. Echt.
Een aantal films in de serie hadden nog wel hun aardige momenten, maar dit is gewoon kwetsend voor de kijker. Ook kan ik de komende 5 jaar geen slow motion beelden meer zien. Bah.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 3 / 10
Eensch...ik ben opzich best fan van de RE films (vooral door Milla!) Maar deze ging werkelijk helemaal nergens over ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

gesneuveld (2012)Gesneuveld
IMDb: n/a
Nederlandse documentaire over de nabestaanden van gesneuvelde soldaten in Afghanistan.

Hier iets meer info: http://teledoc.cobofonds....el/Gesneuveld_in_prem_NFF

Hoewel allesbehalve vrolijk, wel een indrukwekkende documentaire. Het is erg mooi gefilmd en het toont de mens (of misschien beter gezegd: de Nederlander) in al zijn 'echtheid' en kwetsbaarheid zonder een oordeel te vellen over de oorlog of de keuzes van de mannen die er heen gaan. Kwaliteit en waar we in onze media wel wat meer van kunnen gebruiken vind ik - in het algemeen, niet alleen mbt oorlog.
Zoek meer informatie over gesneuveld () op Google Zoek trailer van gesneuveld () via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 09:45
Rise of the Guardians (2012)Rise of the Guardians (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 97min. | MPAA: PG
Plot: When the evil spirit Pitch launches an assault on Earth, the Immortal Guardians team up to protect the innocence of children all around the world.
Eigenlijk alles wat je mag verwachten van een animatiefilm gericht op kinderen (en aan het volk in de zaal te zien jonge studenten zoals ik :+ ).

Het verhaal is leuk bedacht, de guardians zijn leuk voorgesteld (zoals de kerstman met russisch accent en wat tatoes) en het verhaal blijft leuk om te volgen.

Natuurlijk is het het standaard "ik weet niet wie ik ben" verhaal maar dat is het punt niet bij die soort films.

Ik heb me prima vermaakt en zelfs soms eens gelachen met de grapjes (zoals de hele zaal overigens).
IMDb -- Rise of the Guardians (2012) Wikipedia -- Rise of the Guardians (2012) Bekijk trailer van Rise of the Guardians (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rise of the Guardians (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lost (2004)Lost (2004)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 42min. | MPAA: TV-PG
Plot: The survivors of a plane crash are forced to live with each other on a remote island, a dangerous new world that poses unique threats of its own.
Geen goede film als je actie wil maar best wel een vermakelijke prent voor een wegkijkertje die eigenlijk nooit verveelt. Leuk verhaaltje alhoewel de film zeer voorspelbaar is. Deze film kent ook nog goed acteerwerk van Dean Cain, een minpunt is dan weer dat die Tracy (vrouw aan telefoon) wel een stukje kon zagen.
IMDb -- Lost (2004) Wikipedia -- Lost (2004) Bekijk trailer van Lost (2004) op YouTube Bekijk showinfo van Lost (2004) GoT Topic -- Lost (2004) Schrijf zelf een recensie over Lost (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verdomd lange film is dat dan, aangezien je nu refereert naar een serie met 6 seizoenen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 10-12-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
The Divide (2011)The Divide (2011)
IMDb: 5.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Ondanks het lage cijfer op IMDB toch maar een kans gegeven aangezien ik een sucker for post-apocalyptic series en films ben.

Ik vond het uiteindelijk een verrassend goede film die, hoewel bij tijd en wijle volledig over de top, wel laat zien dat je niet alleen maar bang moet zijn voor wat er buiten is.
IMDb -- The Divide (2011) Wikipedia -- The Divide (2011) Bekijk trailer van The Divide (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Divide (2011)

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

The Sum of All Fears (2002)The Sum of All Fears (2002)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: CIA analyst Jack Ryan must thwart the plans of a terrorist faction that threatens to induce a catastrophic conflict between the United States and Russia's newly elected president by detonating a nuclear weapon at a football game in Baltimore.
Heerlijke recht toe recht aan actie film, redelijke special effects voor 10 jaar terug.
IMDb -- The Sum of All Fears (2002) Wikipedia -- The Sum of All Fears (2002) Bekijk trailer van The Sum of All Fears (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Sum of All Fears (2002)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:33:
Verdomd lange film is dat dan, aangezien je nu refereert naar een serie met 6 seizoenen :P
Ik heb het gevoel dat hij eigenlijk deze film samen met zijn datingsitesvergelijker wilde promoten, maar dat hij harder bezig was met promoten dan met het kijken van de film ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

WFG schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:52:
[...]

Je bent niet de enige, zelf heb ik de film halverwege uitgezet. Geen doorkomen aan.
Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:17:
Ah gelukkig ben ik dus niet de enige ;)
Heb intussen redelijk veel IMDB user review gelezen en het zijn vaak reviews van uitersten, slecht of geweldig. Had graag de magie van de film willen begrijpen maar ik zie het echt niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Over films gesproken die _iedereen_ leuk vindt maar jij niet. Ik ben vorige week voor de tweede keer aan The Big Lebowski begonnen. Wat een jeukfilm is het toch. Na drie kwartier zit ik me zo op te vreten dat ik niet anders kan dan hem uitzetten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Sharky schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:05:
Over films gesproken die _iedereen_ leuk vindt maar jij niet. Ik ben vorige week voor de tweede keer aan The Big Lebowski begonnen. Wat een jeukfilm is het toch. Na drie kwartier zit ik me zo op te vreten dat ik niet anders kan dan hem uitzetten.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Gisteren Silent Night gekeken. Een kerst-horror film! Een horror film die vermakelijk is maar zonder enige verhaal! De film heeft een lekkere sfeer van een klein dorpje rond kerst waar een kerstman flink aan het rondhakken is.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

M-Opensource schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:28:
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man...
:D

Ik heb Entre les murs, Beasts of the Southern Wild, Benjamin Button, Amélie en Edward Scissorhands allemaal een 6 gegeven. Spirited Away en 2001:ASO zelfs een 5 ...

Af en toe moet je een ketter zijn :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonetti
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Goron schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:42:
Dune (1984)afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137min.
Plot: In the distant future, a man appears who may be the prophet that a long-suffering galaxy has been waiting for.
Deze film ooit op dvd gekocht omdat ik dacht dat het een sci-fi classic was. Nu toch maar eens gekeken. Dit is officieel een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Ik ben op de helft van de film in slaap gevallen. Het verhaal is totaal onbegrijpelijk, het acteerwerk is bagger. De helft van de tijd is de hoofdpersoon tegen je aan het fluisteren. De special effects zijn lachwekkend slecht, en deze film is uitgekomen ná starwars. Ik heb de neiging om de film weg te gooien in plaats van te bewaren. Absolute afrader.
Ik ben het niet met je oordeel eens. er zitten imo één slechte effecten in bv het landende space ship van de gild bij de Emperor. je geeft zelf aan "Deze film ooit op dvd gekocht[....]. Nu toch maar eens gekeken" , en zoals je het zegd gekocht als aanbieding 3 voor €25 waarbij Dune dus een aanvuller was. Als ik een film koop kijk ik hem ook en laat ik hem niet eerst X tijd op de plank liggen.
IMO is de film meer

Dune (1984)Dune (1984)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
-
IMDb -- Dune (1984) Wikipedia -- Dune (1984) Bekijk trailer van Dune (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dune (1984)

Wat Joarie over de boeken qua lagen schrijft klopt.
Joarie schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:03:Tja, ook bij deze (cult)film passen de woorden: het boek is veel beter.
Puur eigenlijk omdat er zoveel lagen in het boek zitten die zich maar moeilijk laten vertalen op het witte doek.
Ik moet wel zeggen dat de verfilmpoging in de jaren '80 beter is geluk dan in de jaren '00.
Dat gezegd als Dune de film gefilmd was zoals de Star Wars of Lord of the Rings trilogie Movies zou deze ook beter in elkaar zitten en uit de verf komen.
Dit zie je dus wel duidelijk terug in de mini series, terwijl deze meer TV producties zijn:

Dune (2000)Dune (2000)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 292min. | MPAA: UNRATED
Plot: A three-part miniseries on politics, betrayal, lust, greed and the coming of a Messiah. Based on Frank Herbert's classic science fiction novel.[hr=noshade...
IMDb -- Dune (2000) Wikipedia -- Dune (2000) Bekijk trailer van Dune (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dune (2000)

en

Children of Dune (2003)Children of Dune (2003)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 235min. | MPAA: UNRATED
Plot: The twins of Paul "Muad'dib" Atreides become embroiled in the political landscape of Arrakis ("Dune") and the rest of the universe.
....
IMDb -- Children of Dune (2003) Wikipedia -- Children of Dune (2003) Bekijk trailer van Children of Dune (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Children of Dune (2003)

[ Voor 10% gewijzigd door Dragonetti op 11-12-2012 12:29 ]

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
kenneth schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:43:
[...]
k heb Entre les murs, Beasts of the Southern Wild, Benjamin Button, Amélie en Edward Scissorhands allemaal een 6 gegeven. Spirited Away en 2001:ASO zelfs een 5 ...

Af en toe moet je een ketter zijn :7
Okay, dat mag natuurlijk (al is een 6je voor Amélie wel erg met vuur spelen ten aanzien van je geloofwaardigheid ;) ). Maar wat mij nu interesseert in deze context, noem eens een paar films die jij een 8 of een 9 op IMDb geeft (laat staan een 10), dat plaatst dan e.e.a. in perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Sinister (2012)Sinister (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A true-crime writer finds a cache of 8mm "snuff" films that suggest the murder he is currently researching is the work of a serial killer whose career dates back to the 1960s.
Trailer leek zeer intressant. Man vindt een doos met films die eigenlijk bezeten zijn en als portaal voor een demoon vormen.

Leuk bedacht, uitwerking laat helaas wel wat te wensen over. De spanning wordt matig opgebouwd en de echte "schrikmomenten" laten te wensen over.

Het einde van de film voldeed perfect aan mijn verwachtingen en had eigenlijk dezelfde trend willen zien in de film.

Mochten mensen de film thuis bekijken, spoel door naar het einde, dat is tenminste de moeite waard.
IMDb -- Sinister (2012) Wikipedia -- Sinister (2012) Bekijk trailer van Sinister (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sinister (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is dat eigenlijk niet gewoon een soort van ripp off van IMDB: 8MM (1999) ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Notna schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:20:
Is dat eigenlijk niet gewoon een soort van ripp off van IMDB: 8MM (1999) ?
Bedoel je sinister?:S Sinister gaat over een demoon/duiveltje/geest/whatever....8mm is met nicholas cage die op zoek gaat naar de makers van een snuff filmpje waar een grietje erg lomp afgemaakt word. Behalve dat ze beide beeld en geluid hebben ben ik even op zoek naar de gelijkenis:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Plot van Sinister:

A true-crime writer finds a cache of 8mm "snuff" films that suggest the murder he is currently researching is the work of a serial killer whose career dates back to the 1960s.

Plot van 8mm:
A private investigator is hired to discover if a "snuff film" is authentic or not.

Klinkt hetzelfde (ok niet helemaal maar het deed mij er meteen aan denken) en ook als je 8 mm gezien hebt en dan het plot van Sinister leest leg ik snel een link.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

arsimo schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:45:

Okay, dat mag natuurlijk (al is een 6je voor Amélie wel erg met vuur spelen ten aanzien van je geloofwaardigheid ;) ). Maar wat mij nu interesseert in deze context, noem eens een paar films die jij een 8 of een 9 op IMDb geeft (laat staan een 10), dat plaatst dan e.e.a. in perspectief.
10: Pulp Fiction, Slumdog Millionaire, The Godfather
9: o.a. Shawshank Redemption, Un prophète, Heat, Donnie Darko, The Perks of Being a Wallflower, American Beauty, Back to the Future, Black Swan.
8: Almanya-Wilkommen in Deutschland, Okuribito, Moonrise Kingdom, Skyfall, Forrest Gump, The Departed, De rouille et d'os, The Breakfast Club, The Ides of March, El secreto de sus ojos, Up in the Air, Never Let Me Go e.v.a ...

Spirited Away en Amélie ga ik trouwens ooit nog een tweede kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Weet iemand nog vette wraak films zoals I saw THE devil? En ben zoek naar zieke films zoals À Serbian Film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Versteegrob schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:57:
Weet iemand nog vette wraak films zoals I saw THE devil? En ben zoek naar zieke films zoals À Serbian Film.
Oldboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:57:
Heb ze zelf niet gezien, want heb niks met 't genre, maar dit schijnen toch wel redelijk zieke films te zijn:

IMDB: À l'intérieur (2007)
IMDB: Koroshiya 1 (2001)
IMDB: Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Taken 2 (2012)Taken 2 (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Matig. Niet zo goed als Taken 1.
IMDb -- Taken 2 (2012) Wikipedia -- Taken 2 (2012) Bekijk trailer van Taken 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 2 (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:15
The Man with the Iron Fists (2012)The Man with the Iron Fists (2012)
IMDb: 6.2 | Genre: Action | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: On the hunt for a fabled treasure of gold, a band of warriors, assassins, and a rogue British soldier descend upon a village in feudal China, where a humble blacksmith looks to defend himself and his fellow villagers.
Zojuist terug van de sneak preview, hierbij de review van de vertoonde film.

Heerlijke B-film die zichzelf totaal niet serieus neemt. Slechte verhaallijn, foute humor en mooie martial arts maken het een mooie film. Zeker eentje om te kijken met een groep vrienden.
IMDb -- The Man with the Iron Fists (2012) Wikipedia -- The Man with the Iron Fists (2012) Bekijk trailer van The Man with the Iron Fists (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man with the Iron Fists (2012)

Morgenavond om 20:45 zit ik iig klaar in de IMAX van Eindhoven voor The Hobbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ram0n schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:47:
Side by Side (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 99min. | MPAA: NOT-RATED
Keanu Reeves interviewt diverse grote namen in de filmindustrie over de overgang van analoog (film) naar digitaal. De meeste geïnterviewden zijn niet rouwig om deze stap, terwijl Reeves overduidelijk van mening is dat dit een gevaarlijke overgang is. Dit levert interessante discussies op, waarbij met name zijn medestanders Christopher Nolan en Wally Pfister goede argumenten brengen.

De keuze voor film of digitaal gaat verder dan menig filmliefhebbers zal denken, waardoor dit voor iedereen die er maar een beetje interesse voor heeft een aanrader is.
[afbeelding] 7.5 / 10

Industrial Light & Magic: Creating the Impossible (2010)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary | Runtime: 60min. | MPAA: TV-PG
Interessante blik op de geschiedenis van ILM, dat al zoveel grote producties heeft voorzien van baanbrekende effecten. Diverse spelers uit de historie van het bedrijf worden geïnterviewd, begeleid door scènes die keer op keer iets hebben getoond dat ervoor nog niet mogelijk was.
[afbeelding] 7.5 / 10
Ik heb ook beide films gezien. Ik vond Side by Side echt een hele gave film / documantaire. De impact die digitaal op de manier van filmen, regiseren, acteren en weet ik wat en wat dat doet met de betrokkenen en hoe iedereen er tegen ageert, is echt heel erg mooi in beeld gebracht dmv de interviews. Ik vond Side by Side echt bijzonder. DIe krijgt van mij een 8,5

Creating the impossible is cool. Gewoon leuk om te zien hoe dat bedrijf gestart is en een chronologische opsomming van de effecten die ze door de loop van de jaren gemaakt hebben. Ik vond dit erg interessant, maar het had ook iets van "the making of 25 movies", met en beetje extra. Die krijgt van mij een 7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
kenneth schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:40:
[...]

9: o.a. Shawshank Redemption, Un prophète, Heat, Donnie Darko, The Perks of Being a Wallflower, American Beauty, Back to the Future, Black Swan.
8: Almanya-Wilkommen in Deutschland, Okuribito, Moonrise Kingdom, Skyfall, Forrest Gump, The Departed, De rouille et d'os, The Breakfast Club, The Ides of March, El secreto de sus ojos, Up in the Air, Never Let Me Go e.v.a ...

Spirited Away en Amélie ga ik trouwens ooit nog een tweede kans geven.
Thanx. Mooi lijstje, sluit me er niet 100% bij aan, maar voor 80, 90 % wel.

Opvallend dat je Slumdog Millionaire een 10 geeft maar Amelie dus een 6je - zijn naar mijn mening erg in dezelfde lijn liggende films op hetzelfde hoge niveau. Een aversie tegen Frans heb je zo te zien zeker niet dus daar kan het niet aan liggen. Nou ja, ik herken bij mezelf ook dergelijke inconsistenties geregeld, smaak is beperkt stuurbaar zeker bij jezelf. Is alleen maar leuk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Plot: A curious Hobbit, Bilbo Baggins, journeys to the Lonely Mountain with a vigorous group of Dwarves to reclaim a treasure stolen from them by the dragon Smaug.
Na bijna 10 jaar terugkeren in Middle-earth voelt heerlijk!
Vanaf de eerste klanken door Howard Shore waan je je terug, het voelt meteen vertrouwt aan.

De film is een prequel op de LOTR films, we maken kennis met een jonge Bilbo Baggins, briljant gespeeld door Martin Freeman.
Op een dag komt Gandalf bij hem en nodigt hem uit op avontuur te gaan samen met een groep dwergen. In eerste instantie wil hij niet maar gaat dan toch mee.

De film is een stuk luchtiger en humor voller dan zijn voorganger en daar is niks mis mee.
Het is een feest der herkenning: we zien Galadriel, Elrond, Gollum/Smeagol, Frodo en de soundtrack is ook weer geweldig.

De film wordt uitgebracht in 3 versies: 2D, 3D en 3D HFR.
Die laatste heb ik dus gezien, HFR wil zeggen dat de film is opgenomen in 48 frames waar normaal 24 frames gebruikelijk is. Dit zorgt voor een ongekend realistische weergave.....MAAR.....ik vond dit niet fijn kijken. De rustige beelden zijn prima maar zodra er actie is ziet het er allemaal raar uit, haast nep. En dit is erg jammer. Ik ga de film snel weer zien in gewoon 2D of 3D.

De LOTR films krijgen van mij allemaal een dikke 10. Deze een dikke 9.
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Zoek trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Erg goede film; is wel op waarheid gebaseerd en daardoor had ik in de eerste helft het idee dat de film een beetje 'kabbelt' en langzaam op gang komt. Na de pauze kwam de film beter op tempo en zat ik op het puntje van m'n stoel.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Two young officers are marked for death after confiscating a small cache of money and firearms from the members of a notorious cartel, during a routine traffic stop.
Geweldige film over politiewerk in achterbuurten van LA. Voor mij wel één van de beste films van dit jaar.
IMDb -- End of Watch (2012) Wikipedia -- End of Watch (2012) Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LOTR films een 10!? :'( Ga de boeken eens gauw lezen, je kent maar de helft van het verhaal!
Niet dat het slechte films zijn trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:14:
[...]

De LOTR films een 10!? :'( Ga de boeken eens gauw lezen, je kent maar de helft van het verhaal!
Ik lees de boeken ieder jaar weer opnieuw ;)
Toch krijgen de films een dikke 10 van me.

[ Voor 6% gewijzigd door Sargan op 12-12-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sargan schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:33:
[...]

Ik lees de boeken ieder jaar weer opnieuw ;)
Toch krijgen de films een dikke 10 van me.
Nee, nee, nee! Dat mag dus niet hè.

Óf de boeken niet lezen, de films een 10 geven, en uitgelachen worden door mensen die de boeken wél gelezen hebben....
óf de boeken wel lezen, maar dan hooguit een 9 voor de film.

Kom op zeg, wat denk je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:14:
[...]

Het zijn zelfs erg goede films, het is voor vele de beste trilogie ooit gemaakt dus een 10 is niet zo raar. De boeken en films kan je niet met elkaar vergelijken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Sorry Smultie... :P

Maar dat zie je bij iedere boekverfilming wel weer terugkomen dit soort discussies.
Ik vind dat Peter Jackson hele logische keuzes heeft gemaakt om veel te schrappen uit het boek ten behoeve van de film.
Een film wordt tenslotte ook gemaakt voor diegene die niet bekend zijn met de boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom kan/mag je niet genieten van de boeken en van de film? Lijkt me niet heel moeilijk als je begrijpt dat beide een totaal ander soort media zijn. Je kan de boeken toch waarderen op hoe goed de boeken zijn in vergelijking met andere boeken en hetzelfde geld voor de film? Nou ja, misschien is het ook wel wat makkelijk voor mij want ik heb de boeken niet gelezen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50
kenneth schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:40:
[...]

Dat zijn je drie enige tienen? ;) Dat moet je ook niet te vaak doen inderdaad. Uit mijn hoofd tel ik voor mezelf er twee: Eternal Sunshine of the Spotless Mind en Lars and the real girl.

De negens zijn talrijker maar dit jaar heb ik er nog geen gegeven. Nou moet ik zeggen dat een film nogal eens een puntje kan stijgen als hij een jaartje of wat ouder is. Dan denk je: "ja, het was toch een klassieker".

The Big Lebowski is voor mij overigens een dikke negen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera, discussie losgemaakt *O*
:P

Maareh, doet The Hobbit tot nu toe ook een beetje recht aan het boek?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:38:

Van harte! oOo

Vind ik wel net als dat LOTR dat deed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:38:

10 uur aan film over 200 pagina's aan boek :P

De 1e keer dat het sneller is om het boek te lezen dan om de film te zien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ze hebben meer materiaal gebruikt dan alleen het Hobbit boek :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Ze hebben idd The Appendices gebruikt om het verhaal aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:53
//semi-offtopic:
iemand toevallig de recensie van The Hobbit in de Spits gelezen vanochtend? Ik vond het best wel opvallen dat de recensent niet bepaald over kwam als "liefhebber" van LotR/The Hobbit. Niet alleen omdat hij (of zij, heb het artikel even niet bij de hand) slechts een score van 3 uit 5 gaf (terwijl de recensies wereldwijd toch zeer positief zijn), maar met name vanwege een bepaalde zin waarin iets stond in de trend van "in tegenstelling tot LotR hebben we hier niet zo'n zeikerige Frodo".
Nu is het natuurlijk je taak als recensent om je mening/visie te geven, vond dit alleen wel opvallend.

[ Voor 3% gewijzigd door Moi_in_actie op 12-12-2012 18:38 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Erg leuke film alle leeftijdscategorieën, soms wel erg druk op het scherm waardoor het misschien geen aanrader is voor mensen die last hebben van epileptische aanvallen.
Ik heb zelf de Nederlandse versie gezien en daar kwam de humor en woordspellingen goed tot hun recht, wellicht dat dit in de Engelse versie nog beter is.
Zeker het kijken waard, helemaal als je de vorige delen ook hebt gezien, een 8 dus :)!
IMDb -- Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012) Zoek meer informatie over Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012) op Google Zoek trailer van Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
IMDb: 8.9 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Vandaag om 00u10 in slechts '3D' gezien. Ik begrijp nu waarom Jackson er drie delen van wil maken. In de zin van dat je met deze trilogie niet slechts het verhaal uit het gelijknamige boek op het witte doek brengt, maar ook de kans hebt om aanvullende informatie er in mee te nemen zodat het echt de opmaat voor LotR vormt. Waarom geen hfr? Zaal was te snel uitverkocht en imax zit niet in de buurt.

Afjn, vwb de loomheid van de film: dit ervoer ik persoonlijk niet zo. Ja, het is wel zo dat er geen haast te bekennen is. Maar het voordeel is dat je geen hak op de tak scènes krijgt, maar afgeronde en rustig opgebouwde fragmenten die prettig in elkaar overvloeien. Waar ik Skyfall wel als een lange zit ervoer, was dit niet zo bij The Hobbit. Het enige moment waar er rust op de plaats wordt gehouden is juist wel zo prettig na een zekere achtervolgingsscène.

De beelden worden zoals we uit de LotR gewend zijn zeer mooi tevoorschijn getoverd. Dit in combinatie met de goede bijpassende muziek geeft je audiovisueel een aantrekkelijke film.

Hoe hfr uitpakt ben ik benieuwd naar, maar ik vertik het om aan de zijkant van de eerste rij de film te aanschouwen. Kortom, ik zal de film later nog eens gaan bekijken. En oh, ik ga zo naar de marathon over twee jaar om de trilogie achter elkaar te zien. Daarna naar bed om de avond erop te beginnen met de LotR marathon :Y
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Zoek trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Moi_in_actie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:37:
The Hobbit [...] slechts een score van 3 uit 5 gaf (terwijl de recensies wereldwijd toch zeer positief zijn),
Mwoh, gemiddeld cijfer van 79 profrecensenten op RT is een 7. Dan is 3/5 niet heel afwijkend.
"in tegenstelling tot LotR hebben we hier niet zo'n zeikerige Frodo".
Nu is het natuurlijk je taak als recensent om je mening/visie te geven, vond dit alleen wel opvallend.
Heel begrijpelijk, eerder. Waar de cast van LotR grotendeels dik in orde was, was uitgerekend de hoofdrolspeler Elijah "Oh, Sam!" Wood het meest vlakke karakter van de films. Freeman is wat dat betreft een veel betere hoofdrolspeler. En met Armitage en McKellen naast hem zijn de belangrijkste rollen wmb zelfs beter vertolkt dan in LotR.

Verder: een visueel spektakel, HFR is een lust voor het oog en de film heeft wat mij betreft minstens zoveel epische grandeur als LotR. Alleen de pacing is bij vlagen écht te traag en dat vind zelfs ik als Tolkienfan die 166 minuten met een glimlach in de zaal heeft gezeten.

De scenes in Rivendell hebben een prachtige sfeer, Elrond komt majestueuzer over dan in LotR en Galadriel is mooier dan ooit.

Over een cijfer ben ik nog niet uit, zaterdag na de IMAX-versie misschien :)

Verwijderd

End of Watch (2012)End of Watch (2012)
Plot: Two young officers are marked for death after confiscating a small cache of money and firearms from the members of a notorious cartel, during a routine traffic stop.
Wat mij betreft goed geacteerd. Realistische dialogen. Er zit een goede gang in de film maar is toch iets anders dan dat je verwacht na het lezen van het IMDb plot. Ik las ergens dat het de perfecte blend is tussen komedie, drama, romantiek, actie en bovenal tragedie daar kan ik me bij aansluiten. Voor mij was dit type film niet geheel nieuw want ik volg ook de serie Southland waar de politie van Los Angeles en ook eenzelfde soort achterbuurt centraal staat.

IMDb -- End of Watch (2012) Wikipedia -- End of Watch (2012) Bekijk trailer van End of Watch (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over End of Watch (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Stukfruit schreef op donderdag 06 december 2012 @ 03:01:

[afbeelding] 2 / 10
Ik vond deze film echt zo achterlijk. Totaal niet serieus te noemen. 1 voor de moeite en de hete blondje.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• DVDL
  • Laatst online: 17:13
Taken 2 (2012)Taken 2 (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Het vervolg op Taken 1 is goed, maar vind de 1e film toch net wat beter in elkaar gezet. Daarbij hadden special effects net wat beter gemogen. Korte flashbacks naar de 1e film is wel erg goed geimplementeerd. Zeker wel het kijken waard als je 1 al hebt gezien.
IMDb -- Taken 2 (2012) Wikipedia -- Taken 2 (2012) Bekijk trailer van Taken 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 2 (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand die naar "The broken circle breakdown" is gaan kijken? Blijkt ook een goeie film te zijn.

Had gehoopt er hier ook wat over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alex Cross (2012)Alex Cross (2012)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: A homicide detective is pushed to the brink of his moral and physical limits as he tangles with a ferociously skilled serial killer who specializes in torture and pain.
We konden gisteren kiezen tussen Looper en Alex Cross. De keuze viel helaas op de tweede. In de film volg je detective Alex Cross, die een gehaaide huurmoordenaar gaat opsporen.

Menig "Nee, nee, nee!" en "WTF" vloog door de kamer tijdens het kijken van deze film. Alle pogingen in deze film zijn gefaald. De humor is niet leuk, relaties tussen personages worden niet uitgewerkt, het acteren is bij vlagen dramatisch en de effecten zijn bijzonder goedkoop uitgevoerd.

Tijdens de House/CSI-achtige analyse-scènes verwacht je ieder moment dat iemand z'n duim in z'n mond steekt, ophoudt in de wind en dan besluit zonder iets te zeggen een bepaalde actie gaat uitvoeren. Alles wordt overgelaten aan het toeval, logica is ver te zoeken.

De punten zijn voor Matthew Fox, die in de eerste helft een heerlijk serieuze moordenaar neerzet. In de tweede helft wordt hij plotseling maniakaal, waarvoor de reden pas weer een half uur later wordt uitgelegd, waardoor je tijdens dat halve uur geen flauw idee hebt waarom 'ie ineens verandert.

Uiteindelijk waren we het zat en hebben we hem afgezet, want het verhaal leek klaar maar de tijdbalk gaf aan dat 'ie nog een kwartier duurde. Wegblijven van deze film! :)
IMDb -- Alex Cross (2012) Wikipedia -- Alex Cross (2012) Bekijk trailer van Alex Cross (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Alex Cross (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 14-12-2012 11:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Eens met hierboven, maar ik heb hem wel uitgekeken. Ik kan vertellen dat het laatste kwartier net zo slecht is als de rest van de film.

Eigenlijk hadden ze het karakter van Tyler Perry halverwege de film moeten vermoorden en Matthew Fox tot het einde laten spelen. Dat had dan misschien gelijk nog wat van zijn rol (van laatstgenoemde) kunnen redden ivm een slecht script.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:50

Player1S

Probably out in the dark

Sleepwalk with Me (2012)Sleepwalk with Me (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: PG-13
Plot: A burgeoning stand-up comedian struggles with the stress of a stalled career, a stale relationship, and the wild spurts of severe sleepwalking he is desperate to ignore.
Kende de komiek via een Amerikaans radio programma, the Bob and Tom show.
Zijn komedie-show Sleepwalk with me is erg goed en daarom keek ik uit naar deze film.

Helaas duurde de film maar 1 uur 20 en is heel veel uit de show geschrapt.
In de show word verteld dat zijn eerste vriendin het slaapwandelen accepteerde en in haar slaap zei dat er niks aan de hand was. Zijn latere vriendin hamerde er juist op dat hij echt naar de dokter moest gaan.... Eerst stuk wordt half behandeld en zijn latere vriendin komt helemaal niet voor in de film waardoor je, IMHO, toch een deel mist van het verhaal.

Verder wel een leuke film. Paar leuke cameo's zoals Henry Philips (heeft ook leuke indie-film over zijn carriere en toepasselijk nr voor 21 december.)
Ik geef de film een 7
IMDb -- Sleepwalk with Me (2012) Wikipedia -- Sleepwalk with Me (2012) Bekijk trailer van Sleepwalk with Me (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sleepwalk with Me (2012)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arbitrage (2012)Arbitrage (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A troubled hedge fund magnate desperate to complete the sale of his trading empire makes an error that forces him to turn to an unlikely person for help.
De score op IMDb voorspelde al een net niet film en dat bleek het ook te zijn. Het is een redelijk bekend verhaal. Een succesvolle man komt zowel zakelijk als op privévlak in de problemen. Hij wil alsmaar rijker worden en daarom heeft hij op een of andere manier fraude moeten plegen. Daarnaast heeft hij een minnares waarmee het ook niet helemaal lekker loopt. Dat ontspint zich vervolgens. Op zich is het wel zo dat je wel blijft kijken en wilt weten hoe het afloopt. Alleen al je dan klaar bent met kijken heb je het idee dat er nog wel meer uit het verhaal te halen was.
IMDb -- Arbitrage (2012) Wikipedia -- Arbitrage (2012) Bekijk trailer van Arbitrage (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Arbitrage (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben net terug van Wreck it Ralph, erg leuke film :). Het subplot wordt op een gegeven moment wat vergeten en komt pas terug bij de finale (há) en sommige stukjes zijn wel erg emotioneel neergezet terwijl dat niet altijd nodig was, maar over het algemeen veel gelachen en een leuk verhaal. Aanrader :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:04:
End of Watch (2012)[afbeelding]
Wat mij betreft goed geacteerd. Realistische dialogen. Er zit een goede gang in de film maar is toch iets anders dan dat je verwacht na het lezen van het IMDb plot. Ik las ergens dat het de perfecte blend is tussen komedie, drama, romantiek, actie en bovenal tragedie daar kan ik me bij aansluiten. Voor mij was dit type film niet geheel nieuw want ik volg ook de serie Southland waar de politie van Los Angeles en ook eenzelfde soort achterbuurt centraal staat.

[afbeelding] 7.8 / 10
gisteren deze film ook zitten kijken.
Erg sterk, maar wat ik een beetje jammer vond was:
De opzet was volgens mij een realistisch beeld te schetsen van hoe de politie in Los Angeles te werk gaat. Dat had ik ook begrepen uit interviews met Jake Gyllenhaal en hoe hij van te voren een tijdje meegelopen heeft met een aantal agenten.
Echter een van de eerste scenes maakte het een beetje onrealistisch
spoiler:
die collega die even een potje gaat "stoeien" met een gangster. Ik vraag me serieus af hoe realistisch dat is. Er zitten een hoop risico's aan, niet in het laatste dat je aangeklaagd wordt voor alles wat je hebt, of erger. Rodney King anyone?

Ook daarna bleef de film een beetje hangen op de lijn van Hollywood realisme.

Uiteindelijk een prima film.
Ik kom er elke keer weer achter dat ik Jake Gyllenhaal een geweldige acteur vind. Daarnaast vind ik dat Anna Kendrick vaker mee moet spelen in films, om meerdere redenen.
(behalve als het Twillight betreft natuurlijk...laten we even wel wezen)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die scene laat zien dat die cops niet gewone cops zijn. Het is natuurlijk wel gewoon een film, die scene laat zien dat de wet voor hun soms ook wat grijs is. In plaats van pussy out door die grote kerel mee te nemen naar het bureau laat hij nu zien dat hij respect van die lui verdiend. Zo iets zie je later weer terug komen wanneer ze door de wijk aan het rijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

XyritZz schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:25:
End of Watch (2012)[afbeelding]
Geweldige film over politiewerk in achterbuurten van LA. Voor mij wel één van de beste films van dit jaar.
[afbeelding] 9 / 10
Wat mij betreft een van de beste films van dit jaar! Verwachte er niets van, maar heb de hele film zitten genieten! :9~ Mooie manier van filmen ook, docu style waardoor het ook nog een stukkie realistischer werd :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me echt een chickflick het spreekt me niet aan wat ik op IMDb bij plot lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
End of watch, de eerste 10 minuten waren niet om aan te gluren, die "shaky" live cam is daarbij super irritant.
Heb hem daarom ook uitgezet, en gedelete.

Als mensen toch op zoek zijn naar een goeie docu/film, kijk is naar Cocaine Cowoys.

Cocaine Cowboys (2006)Cocaine Cowboys (2006)
IMDb: 7.9 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: 118min. | MPAA: R
Ongelofelijk en toch waar gebeurt, "Was hast du fur ein pistole Crockett?, Est ist ein funfundfiertsiger"

Disclaimer: slecht Duits is toch Duits.
IMDb -- Cocaine Cowboys (2006) Wikipedia -- Cocaine Cowboys (2006) Bekijk trailer van Cocaine Cowboys (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cocaine Cowboys (2006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bad Brains schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:36:
End of watch, de eerste 10 minuten waren niet om aan te gluren, die "shaky" live cam is daarbij super irritant.
Heb hem daarom ook uitgezet, en gedelete.

Als mensen toch op zoek zijn naar een goeie docu/film, kijk is naar Cocaine Cowoys.
Of kijk End of Watch uit. Cocaine Cowboys zal vast heel goed zijn maar suggereren dat End of Watch dat niet is terwijl je veruit het grootste gedeelte van de film niet hebt gezien ... tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik heb een grote aversie tegen "shaky cam" movies.
Maar.. wie weet, kijk ik em nog een keer.

Transformers, The Blair Witch Project en Cloverfield...
Wat een meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja, als je je er erg aan stoort lijkt het me een goede reden waarom de film niet bij je past. Al wordt het shaky cam een stuk minder naar mate de film vordert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik begrijp het heel goed hoor, ik vind films als End of Watch en de Bourne trilogie goed ondanks de shaky cam, niet dankzij. Maar zo'n opmerking als "toch op zoek naar een goede film" doet End of Watch wel een beetje tekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Laatst online: 17:13
IMDb: 8.7 | Genre: Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Erg aparte film. Zoals ik hem heb gezien in de bioscoop (arcaplex Spijkenisse) met 48 FPS in 3D is het echt een onvoorstelbare ervaring! Film moet je zelf zien om een oordeel te vellen. Van mij een 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybergeddon. Best wel leuke (internet)film. Realistische benadering van hacken en cyber security(?). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
kenneth schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:24:
Ik begrijp het heel goed hoor, ik vind films als End of Watch en de Bourne trilogie goed ondanks de shaky cam, niet dankzij. Maar zo'n opmerking als "toch op zoek naar een goede film" doet End of Watch wel een beetje tekort :)
Bourne trilogy is niks mee, we hebben het daar wel over een klein stukje verschil in acteerwerk.
Datzelfde acteerwerk is in het begin van End of watch echt bar en bar slecht, vandaar dat ik hem vrij snel uitgezet heb. Want over het algemeen word dit er naar mate de film vordert niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bad Brains schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:26:
[...]

Bourne trilogy is niks mee, we hebben het daar wel over een klein stukje verschil in acteerwerk.
Datzelfde acteerwerk is in het begin van End of watch echt bar en bar slecht, vandaar dat ik hem vrij snel uitgezet heb. Want over het algemeen word dit er naar mate de film vordert niet beter.
Ik vond juist het acteerwerk in The Bourne Trilogy en vooral het eerste deel bar en bar slecht. Ik ergerde me dood aan die Franka Potente. En een film gelijk in het begin uitzetten en zeggen dat het een slechte film is.. Eerst uitkijken en dan een oordeel vellen. End of Watch is een van de betere films van dit jaar! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

En als je die film toch wilt afzeiken, ga dan hier niet zeggen dat je m niet hebt afgekeken :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bad Brains schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:26:
[...]

Grappig. Ik vind de hele bourne reeks maar zozo. Niet echt heel interessant, totaal geen medeleven met de karakters. niet het gevoel om echt in het verhaal getrokken te worden. Met name bijzonder vanwege de shaky cam opnamen.

End of Watch vond ik aanvankelijk ook een beetje irritant vanwege de shaky cam, maar die film is echt heel gaaf. De manier van vertellen is origineel en de karakters spreken aan. Je leert ze kennen en leeft met ze mee. En de film heeft gewoon een hele coole mix van brute actie met erg leuke humor. En dan niet op de Bad Boys manier (die ik ook leuk vond trouwens, maar heel anders dan deze), maar heel donker. End of Watch vond ik in elk geval heel vet. Hooguit wat ongeloofwaardig hoe die twee agenten van situatie naar situatie met een heftig verhaal vielen en altijd gelijk hadden met hun 'hunch', maar dat is te overzien voor een film :).

Een dikke acht voor End of Watch zou ik zeggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Ik vond Bourne Identity niet meer dan een zesje waard - inderdaad, de karakters boeiden niet. Wel heb ik daarna de originele mini-serie aangeschaft en bekeken. En inderdaad, m'n geheugen klopte nog: de originele mini-serie is stukken beter dan de eerste film.

Wat voor mij het grote verschil maakte: Richard Chamberlain t.o.v. Matt Damon. In het verhaal gaat het om een ervaren meesterspion/killer, en Chamberlain past daarbij. Matt Damon komt over als een jong broekie, wat mij betreft totaal ongeschikt om over te komen als ervaren (oudere) spion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:24
Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Plot: In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent 30 years into the past, where a hired gun awaits. Someone like Joe, who one day learns the mob wants to 'close the loop' by transporting back Joe's future self.
Leuke film!
Origineel uitgangspunt (tijdreizen bestaat NU nog niet, maar...) en hoe ze dat met het criminele circuit combineren.

Dat
spoiler:
dat jongetje
de bad guy zou worden lag snel voor de hand, maar hoe het verhaal zich daaromheen zou ontwikkelen zag ik minder snel aankomen. Ook de keuze van de hoofdrolspeler aan het einde wist mij te verrassen.

Ergens halverwege zakte het tempo voor mij wat in elkaar, boeide de film wat minder, maar dat trok later wel weer bij. Ofwel, leuke film, aanrader.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13 Assassins (2010)13 Assassins (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Plot: A group of assassins come together for a suicide mission to kill an evil lord.
Het is een buitenlandse film dus je weet dat het tempo dan 9 van de 10 keer lager ligt dan bij een Hollywood film. Ook deze film vormt daarop geen uitzondering. Als kijker wordt je uiteindelijk beloond met een erg lang gevecht tussen de samurai's en de samurai's/ dienaren van de wrede Lord die gedood moet worden. Ik vond het een vermakelijk film, alleen de Japanse taal vind ik minder prettig aanhoren dan de Koreaanse.
IMDb -- 13 Assassins (2010) Wikipedia -- 13 Assassins (2010) Bekijk trailer van 13 Assassins (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 13 Assassins (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
vanaalten schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:43:
Ik vond Bourne Identity niet meer dan een zesje waard - inderdaad, de karakters boeiden niet. Wel heb ik daarna de originele mini-serie aangeschaft en bekeken. En inderdaad, m'n geheugen klopte nog: de originele mini-serie is stukken beter dan de eerste film.

Wat voor mij het grote verschil maakte: Richard Chamberlain t.o.v. Matt Damon. In het verhaal gaat het om een ervaren meesterspion/killer, en Chamberlain past daarbij. Matt Damon komt over als een jong broekie, wat mij betreft totaal ongeschikt om over te komen als ervaren (oudere) spion.
De Bourne Identity was in mijn ogen juist wel een goede film, mede dankzij het goede acteerwerk. De rol van een jonge en zoekende spion die zijn verleden terug probeert te vinden was in mijn ogen erg goed vertolkt. De serieuze aard van Matt Damon past hier goed bij.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de snelle shots af en toe ook een beetje beu werd. Met name in de latere delen van de triologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind trouwens Batman ook wel een beetje overrated met een 9 op IMDb. Als je net 13 Assassins hebt gezien waar er even een zwaard in iemands schouder blijft hangen dan is Batman wel erg clean in zijn vechten. Dat cleane vechten vind ik wel afdoen aan de kwaliteit van de films.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de UBB-generator, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.

Je kunt daarnaast ook een review achterlaten op de: Filmrecensiedatabase van Bergie.