Gisteren voor de raid begon zijn we met z'n alleen ook nog even de LFR ingedoken, in totaal ongeveer 15 guildies dus dat scheelt al een hoop
Verder was het allemaal extreem simpel, stone guards lekker alles bij elkaar tanken en nuken met die hap, alleen in het begin even eentje iets langer apart houden om er zo voor te zorgen dat niet alle 3 de explosies op exact hetzelfde moment komen. Op zich overleeft iedereen het wel met 3x explosies ineens maar dan moet iedereen full health zijn. Als je er eentje iets later bij de group zet dan explodeerd die iets later wat volgende moet zijn voor de healers om iedereen weer boven de 20%-30% health te krijgen (ongeveer de dmg die ze doen).
Feng is op al een stukje gevaarlijker, de laatste fase kan nogsteeds je groep wipen als iedereen stacked en er 1 persoon met de debuff midden in de groep staat. Gewoon baas in het midden en iedereen spreiden (maar niet te ver). de dmg arcane velocity zelf valt nog wel te healen. De eerste arcane resonance stond bij ons iedereen echter nog redelijk op elkaar dus toen ging de helft van de raid dood

de andere helft kon toen zonder problemen de baas killen
Spirit kings.. tja... ik zag die hele totems niet eens omdat ze nu objecten zijn die je moet klikken ipv een enemy npc die je moet killen, dus in het begin stond ik maar te zoeken waar ze nou bleven, terwijl er dus al 2 bleken te staan

de hele debuff die je oneshot heb je ook al niks meer mee te maken, dus nuke.. click.. nuke.. click.. achja beetje saai op die manier..
Daarna de echte raid nog heroic Stone Guard geprobeerd, helaas die pogingen uitgezeten omdat ze nu het wouden proberen met iets meer melee die vorige week uitzaten en een ranged die ook uitzat. Na een paar uurtjes hebben ze dat opgegeven. Die chains combinatie was echt een nachtmerrie, is al moeilijk genoeg om alle shit te ontwijken, maar 3 seconden te lang uit elkaar met de chains en je bent al dood als die debuff niet er is, en als je net moest omlopen om alle pools & ice traps te ontwijken is dat al heel snel.
Daarna hebben de het op normal geprobeert, maar de combo melee + chains bleek ook daar te problematisch. Dus toch maar full ranged gegaan (14-15 raiders is behoordlijke keuze) en toen kon ik dus ook weer mee

..
Helaas wel op het einde doodgegaan. Was echt een nachtmerrie op het einde, nauwelijks ruimte om te moven en dan gechained zij. Tijdens de laatste 10% kon ik geen kant meer op door slechte positionering (mede door chain partner) en toen werd ik chain stunned (lol) door de ice traps, was frozen en master's call was op CD. op het moment dat die frozen debuff ophield stond ik echter alweer in een nieuwe trap voordat ik weg kon... bagger.
Gelukkig wel een kill, maar al met al teveel wipes on de volgende baas nog te proberen.
Melee is erg ongelukkig met stoneguard en niet erg blij met Blizzard.