Omdat mensen die nog geen One X hebben misschien twijfelen tussen One X vs. One X+ ook hier...
Tevens staan er wat JellyBean-ervaringen in, waar ook de huidige One X bezitters mee te maken krijgen!
Na 7 maanden de One X te hebben gebruikt met veel plezier en alle genot is het One X+ tijd

Het is hetzelfde toestel, maar op sommige punten toch wel stukken beter, wat me vandaag al opviel...
Was de softtouchfinish toen ik het toestel voor het eerst vasthad, het lijkt een beetje op de behuizing van de BlackBerry PlayBook, voelt solide en stroef aan en is eigenlijk een veraderming t.o.v. m'n huidige One X.

De rode accenten op de achterkant (Beats logo en rond de camera-ring) zijn netjes en ogen chique, evenals de powerbutton die soort metallic zwart is. Voor de rest is de pikzwarte behuizing iets anders dan de witte van m'n One X, maar eigenlijk vind ik het wel chique met de genoemde rode accenten en de drie rode softbuttons op de voorkant van het toestel. Het lensje van de frontcamera is iets groter en ligt iets minder verzonken dan bij de One X (dit zal te maken hebben met de verbetere frontcam, maar daar ga ik pas op in, in m'n One X+ review)

Het ding is s-n-e-l, of dat nou werkelijk waar is, of dat nou is 'omdat die nieuw is' weet ik niet, maar hij is snel. Applicaties laden als 'n malle, applicaties installeren achter elkaar, downloaden van content (voor games) gaat rap, scrollen door m'n homescreens gaat buttersmooth... Kracht van de One X+ of toch Android 4.1 JellyBean? Time will tell, want ik heb nog een One X die draait op Android 4.0.4 ICS, dus tijd voor wat vergelijkingen!
Het scherm van de One X+ is iets grauwer (blauwer / grijziger) dan het Acer-scherm van mijn One X...
Ja, als je ze naast elkaar legt zie je dat er verschil is (maar dat was ook tussen de drie type schermen bij de One X) Gebruik je de toestellen echter zonder ze naast elkaar te leggen dan heb je er niet eens weet meer van.
Ik heb als type scherm in de One X+ een '0x944a03', die ook al genoemd was eerder in de thread. Of er nog meer fabrikanten zijn voor het SLCD2 scherm van deze HTC telg durf ik niet te zeggen,
zie XDA-thread.
Omdat ik de One X redelijk goed ken is het gebruik van de One X+ een peuleschilletjes, maar doordat daar al Android JellyBean op draait is het hier en daar anders. Een kleurtje daar, een schuifje zo, een extra menu'tje daar and that's it. Van wat ik tot nu toe gezien heb is Android JellyBean icm Sense 4+ lekker om mee te werken, werkt het erg vlot en is er weinig tot niks op aan te merken. Sommige applicaties
(zoals de camera-app / browser) hebben wat aanpassingen ondergaan of zijn geüpdatet
(zoals HTC Watch) naar nieuwere versies.
Een toggle voor de 'flashlight' die ik gebruikte van SwitchPro Widget werkt niet meer, evenals een widget van SetCPU, waarmee ik de CPU-snelheid in de gaten kan houden, waarschijnlijk Android 4.1 JellyBean related.
Wat ik wel jammer / gek vind is dat ik de 'onscreen' tijd niet meer precies kan zien, dat is gewoon heel weird.
Bij de browser heb je met ICS de keuze om de tabbladen 'Most visited', 'History' , 'Saved' te laten zien of niet, dat is fijn, want dat hoef ik niet, bij JB kun je die bijvoorbeeld niet weghalen, wat resulteert in 'schermverlies' Het toevoegen van widgets is wat mooier gemaakt, ipv een hele lijst met 100 widgets zie ik nu een paar applicaties met daarachter hoeveel widgets ze bevatten, ik klik erop en ik kan kiezen, das mooi. Als ik bijvoorbeeld een foto open, kan ik dat met meerdere applicaties. Bij Android ICS kun je dan kiezen voor bijvoorbeeld QuickPic en hij opent hem. Als je hem altijd wilt openen met QuickPick moet je daarvoor een vinkje zetten. Bij Android JB kan ik hem ook openen met QuickPic, maar moet ik persé een vinkje zetten bij 'altijd QuickPic' of 'slechts 1x' oftewel een extra handeling. Kleine dingetjes maar toch ICS vs JB! De 'skins' hebben niet meer dezelfde kleur

Zo is de 'Matte' skin op ICS blauwig en op JB groen... Dit zie je bijvoorbeeld in settingsmenu's, laadbalkjes enzovoort.. Beetje vaag en erg jammer, ik wil blauw en 'matte'! Android JB werkt niet meer met 'mass storage device' maar met 'MTP' M'n One X+ hangt nu aan de computer en wordt gezien als een 'draagbare mediaspeler'. Ook goed, want nu kan ik er dus content opzetten, maar ondertussen wel een applicatie installeren, een wallpaper kiezen of files weggooien met een file-manager. Bij Android ICS kan dit niet, want als hij als 'mass storage device' aan de computer hangt, kan je geen content openen, verwijderen, aanpassen of gebruiken. Wel krijg je constant de melding (bij films) in de trend van 'misschien kunt uw apparaat het niet afspelen, wilt u het toch kopiëren?' Zo vaak zet ik er geen content op, met 64GB
Willen jullie vergelijkingen zien tussen de One X en One X+? Wat wil je dan zien?
Een benchmark, een spel, de browser, foto's van de schermen, foto's van de camera? Let me know!
In de loop der weken ga ik lekker genieten van m'n upgrade en ben ik weer bezig met een uitgebreide review!