Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Lizard schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:49:
[...]
Je hebt er nog niets aan. Dit is (nog) een test update.
Link heb ik niet, zodra het tijd is komt het vanzelf op XDA ;)

En mensen met s-on toestel kunnen hem gewoon flashen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Nu een kleine twee dagen aan het spelen met mijn HTC One X en wat een speelgoed is het toch! Geweldig! _/-\o_

Wat ik mij nu afvraag is wat voor een instellingen jullie, als HTC One X-gebruiker, gebruiken:
  • Laten jullie de applicaties en accounts automatisch updaten en syncen?;
  • Stelt het scherm automatisch de helderheid in of doen jullie dat zelf?;
  • Hoe vaak sluiten jullie de recente applicaties? Ik meteen na gebruik.
Daarnaast staan er in de 'Taskmanager' applicaties in de lijst die ik die dag niet heb gebruikt. Kan dit kwaad?
Oh, en wat mij wel opvalt is dat als het toestel uit de slaapstand komt de agenda en mail widget alles opnieuw moeten laden, voordat de e-mailberichten en agenda-items worden weergegeven. Hoort dit zo? Ik kan mij herinneren dat mijn Desire HD dit niet deed.

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 14-10-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sync alles, schermhelderheid regel ik zelf en ik kill of sluit nooit wat af...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

CLB schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:20:
Ik sync alles, schermhelderheid regel ik zelf en ik kill of sluit nooit wat af...
Doe eigenlijk hetzelfde als CLB. Schermhelderheid staat hier echter praktisch altijd op automatisch, mits ik s'morgens in de trein zit dan demp ik hem tot het minimum.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 13:13

Comgenie

Soms heb je dat

Hier trouwens geen enkel probleem met de batterij. Ik hoef hem vaak maar 1x per 2 dagen op te laden. Wifi en 3G staan altijd aan. Ook sync ik altijd alles. Heb wel altijd de brightness op 1/3e staan en in die 2 dagen heb ik "maar" 4 uur on-screen time. Ik gebruik hem vooral om te surfen tijdens het reizen en Japans te leren. Verder staat whatsapp en de facebook app altijd aan.

Als ik online radio ga streamen via 3g (Via de Tune-in app) gaat het wel heel rap met de batterij. Een oorzaak is dat ik het scherm wel aan moet houden (zet brightness maar zo laag mogelijk). Wanneer het scherm uit staat gaat hij na een minuut in een soort van besparings-stand waardoor de radio stream enorm gaat haperen. Moet daar nog iets voor verzinnen. Hij overleeft het ongeveer 4 uur als ik zo radio ga luisteren.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comgenie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:36:
Hier trouwens geen enkel probleem met de batterij. Ik hoef hem vaak maar 1x per 2 dagen op te laden. Wifi en 3G staan altijd aan. Ook sync ik altijd alles. Heb wel altijd de brightness op 1/3e staan en in die 2 dagen heb ik "maar" 4 uur on-screen time. Ik gebruik hem vooral om te surfen tijdens het reizen en Japans te leren. Verder staat whatsapp en de facebook app altijd aan.

Als ik online radio ga streamen via 3g (Via de Tune-in app) gaat het wel heel rap met de batterij. Een oorzaak is dat ik het scherm wel aan moet houden (zet brightness maar zo laag mogelijk). Wanneer het scherm uit staat gaat hij na een minuut in een soort van besparings-stand waardoor de radio stream enorm gaat haperen. Moet daar nog iets voor verzinnen. Hij overleeft het ongeveer 4 uur als ik zo radio ga luisteren.
Dat klinkt heel wat beter als mijn hox. Ook mijn helderheid staat maar op een derde..
Maar gezien de reacties hier van anderen ihier verschillen de prestaties erg veel. De ene haalt 4 uur en de ander maar 2 uur. Wacht de reactie van htc wel af.. Ben erg blij met mn telefoon maar de accu moet de volgende keer echt wel beter wil ik weer een htc nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 4 uur haal ik ook bijna nooit...
Wel als ik bijvoorbeeld 2 speelfilms kijk, maar niet als ik af en aan ff internet, WhatsApp enzovoort.

Heb het al vaker gezegd, beter 2x 2 uur film kijken, dat lukt wel, 16x 15 minuten niet

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Xmoo schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Link heb ik niet, zodra het tijd is komt het vanzelf op XDA ;)

En mensen met s-on toestel kunnen hem gewoon flashen hoor...
Alleen als je een bepaalde CID hebt. Omdat er weer een hboot update bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Comgenie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:36:

Ik heb Tune-in op werk hele dag aanstaan met scherm uit. Hapert nooit, blijft lekker spelen. Raar dat dat bij jou niet lukt.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
CLB schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:20:
Dat ik de applicaties verwijder uit het 'Recent App'-venster moet toch geen negatieve gevolgen hebben, of wel soms? Ik denk: hoe meer applicaties je open hebt staan hoe zwaarder het wordt voor de telefoon, maar misschien zit ik dan nog teveel met de Desire HD in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt naar de High End Smartphone 2011 van HTC zijn deze na een paar maanden snel vergeten door de consument en is alleen de I-Phone en Samsung die het veel langer vol houden .
Nu hoop ik dat dit jaar de HTC One X wel langer populairder zal blijven dan de HTC Sensation .
Maar ikzelf vind mijn HTC One X een schitterend toestel en heb bewust voor deze gekozen vanwege de goede HTC Sence / strakke mooie vormgevende toestel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik moet even wat rechtzetten, mijn batterijduur was inderdaad afhankelijk van een aantal apps die ik verwijdert heb. Automatisch uploaden na het nemen van een foto of video uitzetten, Google plus doet hetzelfde en inderdaad: pas op met het downloaden van apps die je misschien niet of nauwelijks gaat gebruiken. Verder natuurlijk de spaarstand v.d. verlichting gebruiken. Ik ondervind géén hinder van de spaarstand, hij reageert goed env het beeld is en blijft goed. Dropbox ook niet op automatisch uploaden zetten, tenzij s`nachts, aan de lader. Ik heb trouwens de originele clock-widget weer geïnstalleerd die is weliswaar niet zo origineel en veelzijdig maar wel, naar mijn mening, zuiniger. Misschien is het voor jullie ook wel duidelijk dat wanneer je een mooie donkere achtergrond gebruikt ook accuduur bespaard. Ik heb niet kunnen testen wanneer je de apps killed daarmee bespaart, maar dat de snelheid iets terugloopt met veel openstaande apps! Ik ben verder wel een beetje bang voor de cameralens, kleine krassen en beschadigingen hebben wel degelijk invloed op het nemen van een foto met tegenlicht.
Kortom ik doe nu makkelijk 1 dag met de accu met veelvuldig gebruik en normaal hou ik er aan het eind v.d. dag een kwart over. Jellybean verwacht ik overigens pas in november, voorgevoel, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donkere achtergrond is met Amoledschermen het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55
CLB schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:50:
De 4 uur haal ik ook bijna nooit...
Wel als ik bijvoorbeeld 2 speelfilms kijk, maar niet als ik af en aan ff internet, WhatsApp enzovoort.

Heb het al vaker gezegd, beter 2x 2 uur film kijken, dat lukt wel, 16x 15 minuten niet
Zelfde als brandstof verbruik.
Het is zuiniger om constant xkm/h te rijden voor een periode lang dan bij elke stoplicht te moeten optrekken remmen optrekken remmen etc.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Negaiido schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:23:
[...]

Terwijl Samsung z'n mobieltjes er gewoon goedkoop uitzien en plastic behuizingen hebben.
En dit terwijl de One X precies dezelfde behuizing heeft... Ook polycarbonaat. ;)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Ik sync apps handmatig.
Ik sluit bijna nooit wat.
helderheid staat automatisch
WiFi en Bluetooth altijd aan.

maar ik haal 1 a 2 uur onscreen tijd.
meestal zit ik aan het eind van de dag tussen de 30 en 60%.
Ik laad wel elke nacht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen krijgt m'n dochter een nieuwe sim kaart voor een nieuw abonnement (dus ook nieuw nummer). Ze heeft een One X. Nu was ik ff aan het zoeken hoe ze haar contacten van de sim op de telefoon kan krijgen zodat ze die niet hoeft te missen en toen las ik ergens dat als je een andere sim in een telefoon stopt, dat 'ie dan een factory reset doet omdat 'ie denkt dat de telefoon een nieuwe eigenaar heeft... en dan is alles dus weg... Ik heb hier nog NOOIT van gehoord...! Ze wil natuurlijk niet dat morgen opeens AL haar contacten en wat dan ook verdwenen zijn! Kan je gewoon ongestraft een andere sim in een telefoon stoppen? Ja toch? Er zijn toch genoeg lui die met twee simkaarten rondlopen? Die krijgen toch ook niet elke keer een factory reset...?

Soms zou je willen dat er minder info op internet te vinden was... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:10:
Morgen krijgt m'n dochter een nieuwe sim kaart voor een nieuw abonnement (dus ook nieuw nummer). Ze heeft een One X. Nu was ik ff aan het zoeken hoe ze haar contacten van de sim op de telefoon kan krijgen zodat ze die niet hoeft te missen en toen las ik ergens dat als je een andere sim in een telefoon stopt, dat 'ie dan een factory reset doet omdat 'ie denkt dat de telefoon een nieuwe eigenaar heeft... en dan is alles dus weg... Ik heb hier nog NOOIT van gehoord...! Ze wil natuurlijk niet dat morgen opeens AL haar contacten en wat dan ook verdwenen zijn! Kan je gewoon ongestraft een andere sim in een telefoon stoppen? Ja toch? Er zijn toch genoeg lui die met twee simkaarten rondlopen? Die krijgen toch ook niet elke keer een factory reset...?

Soms zou je willen dat er minder info op internet te vinden was... ;)
Hangt natuurlijk vanaf waar je contacten staan. Als ze op de sim staan, dan, tsja, zijn ze weg. Als ze in Google staan hoef je alleen maar in te loggen met je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:11:
[...]

Hangt natuurlijk vanaf waar je contacten staan. Als ze op de sim staan, dan, tsja, zijn ze weg. Als ze in Google staan hoef je alleen maar in te loggen met je account.
Ja, ok, maar dan staan ze alsnog op die andere sim en die kan je er desnoods nog weer een keer instoppen. Mijn eigenlijke vraag was of het kan kloppen dat een andere simkaart in de telefoon stoppen een complete factory reset kan doen waardoor je alles wat op de telefoon staat kwijt bent... Dat lijkt mij wat vreemd want ik hoor wel vaker dat iemand ff z'n sim in een andere telefoon stopt, om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:58
Nee, is complete bullshit! Zou ook nergens op slaan..

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan misschien wel door een third party beveilingsapplicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:21:
[...]

Ja, ok, maar dan staan ze alsnog op die andere sim en die kan je er desnoods nog weer een keer instoppen. Mijn eigenlijke vraag was of het kan kloppen dat een andere simkaart in de telefoon stoppen een complete factory reset kan doen waardoor je alles wat op de telefoon staat kwijt bent... Dat lijkt mij wat vreemd want ik hoor wel vaker dat iemand ff z'n sim in een andere telefoon stopt, om wat voor reden dan ook.
Nee, daar klopt echt geen bal van. Zelf ook vaak genoeg een simmetje verwisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dank voor de snelle geruststelling! ;)

Die One X van m'n dochter is trouwens toch wel een leuk ding, hoor... Ben benieuwd wanneer Vodafone de X+ gaat aanbieden...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
Vandaag een rustige zondag gehad, hele dag lopen whatsappen en af en toe Twitter en Facebook bekeken. Screen on time van 3 uur, en 10 uur op accu. Nu nog 35 procent over.
Redelijk netjes dacht ik zo, maar toen keek ik tussen de apps die de telefoon ingeschakeld houden en zag ik dit: http://db.tt/pVbI1tes
Is de enige app die de telefoon lang ingeschakeld hield. Iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:10:
...en toen las ik ergens dat als je een andere sim in een telefoon stopt, dat 'ie dan een factory reset doet omdat 'ie denkt dat de telefoon een nieuwe eigenaar heeft... en dan is alles dus weg... Ik heb hier nog NOOIT van gehoord...! ... Kan je gewoon ongestraft een andere sim in een telefoon stoppen? Ja toch? Er zijn toch genoeg lui die met twee simkaarten rondlopen? Die krijgen toch ook niet elke keer een factory reset...?

...
Ondanks alle nee's hierboven even een nuance -> De instellingen passen zich wel aan. Volgens mij ben je niet je contacten kwijt maar bij mij ging wel de "desktop" weer terug naar de standaard instelling bijvoorbeeld. De data was niet van de telefoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peedee schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:44:
Misschien is het voor jullie ook wel duidelijk dat wanneer je een mooie donkere achtergrond gebruikt ook accuduur bespaard.
Dat is natuurlijk in het geval van een TFT/LCD-scherm (zoals bij de One X) niet waar. Bij AMOLED dan weer wel.

Je kan TFT/LCD als een soort projector zien: je schijnt een lamp door een film en die film bepaalt welke kleur je ziet. Als dat toevallig zwart is, betekent dat niet dat de lamp opeens minder stroom verbruikt. Natuurlijk heeft het dimmen van je scherm wel invloed, maar dat heeft dan weer geen invloed op de vertoonde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:33
Sterker nog, er zijn lcd schermen die zuiniger zijn als ze wit vertonen ipv zwart :P
Dit omdat de shutters, die het backlight licht blokkeren, energie nodig hebben als ze het het licht moeten dimmen.
Zie in dit topic een duidelijke uitleg :)

Nou weet ik niet wat voor panel de One X heeft maar gezien het minimale stroomverbruik van de shutters is het verschil tussen en witte en zwarte achtergrond wss secondenwerk op een accu..

Het backlight zelf verbruikt veruit het meeste energie en deze mag op de laagste stand wat mij betreft nog wel minder fel kunnen. (Ik heb zelfs een app die de brightness op de laagste stand nog met 50% verlaagd, zodat het ook in het donker nog fijn leest :))
Gezien dit, neem ik aan, alleen een simpele overlay is zal dit niet schelen in de accu, mocht ik iemand op het idee brengen om ook zo'n app te installeren :P)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 15-10-2012 11:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Laatst online: 05-07 11:10
SmiGueL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:11:

Het backlight zelf verbruikt veruit het meeste energie en deze mag op de laagste stand wat mij betreft nog wel minder fel kunnen. (Ik heb zelfs een app die de brightness op de laagste stand nog met 50% verlaagd, zodat het ook in het donker nog fijn leest :))
Ik heb hem altijd op 25% staan overdag. 's-avonds op '0%'. Bij mijn iPhone was dat 50% overdag. Maar de HOX heeft standaard een erg felle verlichting.

Welke app gebruik jij om hem onder 0% te krijgen? Die lijkt mij ook wel fijn voor 's-avonds in bed.

Ik haal zelf de dag vrij gemakkelijk. Meestal rond de 40% over nog. Volgens mijn battery app vebruik ik 1% per 12 minuten. (gemiddeld that is)

[ Voor 10% gewijzigd door Huppol op 15-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

ik ben sinds gister wat aan het spelen met de camera, wat een gaaf ding is het! vooral als je Country effect gebruikt.

hier wat voorbeelden.

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AAA6LiKSnurholu2vMPaa7FPVi_do5j57teQ99TBd5C_Qg/10/113379410/jpeg/32x32/6/_/1/2/2012-10-15%2014.31.51.jpg/vf7ENvlUgHM1Db8Qbo2QLtGTlAN3woBejhV5g_UflFY?size=800x600

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/0/AAD6XGKBSsOuU5mW5bauXUoTNvDOsDvA1QmUYZRVcvPLMA/10/113379410/jpeg/32x32/6/_/1/2/2012-10-14%2017.47.10.jpg/FuvFfer5L_tpyzykwHv9CWbsuyQHtPQWfV8m9Q8_cYo?size=800x600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Huppol schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

Welke app gebruik jij om hem onder 0% te krijgen? Die lijkt mij ook wel fijn voor 's-avonds in bed.
Ik gebruik zelf Night Mode, maar kan best zijn dat bovenstaande beter werkt :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
  • Laatst online: 06-08 13:16
Ik weet niet wat jullie hier van vinden maar ik vind dit echt wel beneden alles!!

Synchronisatie stond zelfs helemaal UIT vandaag. Puur en alleen door de wifi connectie.
Het lijkt dus op het wifi probleem, echter waar ik bovenaan ook duw, mijn signaal wordt nooit sterker (integendeel, doordat mijn hand daar komt wordt het zelfs zwakker als ik duw).
Ik snap dit echt niet.

Verder snap ik ook niet wat mijn gsm toch nog elke keer durft in te schakelen ondanks dat synchronisatie uit staat?

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gWCU7i67WFQ/UHx1wy_pVhI/AAAAAAAACpY/bnllD2jrJ24/s720/2012-10-15_22-31-50.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-XeJ-2cpECAY/UHx1y4QwCrI/AAAAAAAACpg/N35hcjPxUdo/s720/2012-10-15_22-31-55.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-7-yG_FAS5LQ/UHx10kLpOkI/AAAAAAAACpo/w0P5CLQE3Bo/s720/2012-10-15_22-32-08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:26
Als je in je eigen screenshots kijk kan je je batterij verbruik gewoon al verklaren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ja, lijkt mij ook zo klaar als een klontje. Endomundo eraf, en voila! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Kan iemand mij vertellen wat ik precies met NFC kan als een andere telefoon ook NFC heeft?
Heb thuis 2 HOXen, maar we komen niet verder dan:
- locatie van Google maps
- Een app doorsturen en dan opent Google Play van de desbetreffende app
- website
- contactgegevens

Waarom werkt bijv niet:
- muziek doorsturen
- foto doorsturen
- video doorsturen
- berichtje doorsturen
- x bestand doorsturen

Dacht dat dit wel kon met NFC...tenminste, out of the box met de HOX.

---
lees dat het in 4.1 kan...

[ Voor 6% gewijzigd door DNA_Saint op 16-10-2012 00:56 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
DNA_Saint schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:28:
Kan iemand mij vertellen wat ik precies met NFC kan als een andere telefoon ook NFC heeft?
Heb thuis 2 HOXen, maar we komen niet verder dan:
- locatie van Google maps
- Een app doorsturen en dan opent Google Play van de desbetreffende app
- website
- contactgegevens

Waarom werkt bijv niet:
- muziek doorsturen
- foto doorsturen
- video doorsturen
- berichtje doorsturen
- x bestand doorsturen

Dacht dat dit wel kon met NFC...tenminste, out of the box met de HOX.

---
lees dat het in 4.1 kan...
Nee die dingen die niet werken kunnen met de S3 kan dat out of the box. Die maakt daarvoor een ad hoc WiFi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Leech_NL schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:36:
Ja, lijkt mij ook zo klaar als een klontje. Endomundo eraf, en voila! :P
Helemaal niet!
Endomondo staat zo hoog omdat ik 2,5 uur ben,gaan lopen. Endomondo stond enkel op waar mijn gps ook op stond. (mijn curve gaat daar zelfs minder stijl naar beneden dan bij de rest...)
Dus daar logt het helemaal niet aan..

Toch bedankt voor jullie reactie, blijkbaar weten,jullie het evenmin als ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ys8574 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:38:
[...]

Helemaal niet!
Endomondo staat zo hoog omdat ik 2,5 uur ben,gaan lopen. Endomondo stond enkel op waar mijn gps ook op stond. (mijn curve gaat daar zelfs minder stijl naar beneden dan bij de rest...)

Better battery stats...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Thx! Zal eens kijken welk programma ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat heel vaak mobiel internet eruit knalt. Hij zegt dan verbinding verbroken en dat de service niet beschikbaar is. Als je dan de HTC One X opnieuw opstart doet hij het weer. Dus aan de provider ligt het niet. Tijd voor een custom Rom denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:19:
Ik merk dat heel vaak mobiel internet eruit knalt. Hij zegt dan verbinding verbroken en dat de service niet beschikbaar is. Als je dan de HTC One X opnieuw opstart doet hij het weer. Dus aan de provider ligt het niet. Tijd voor een custom Rom denk ik.
Denk ik ook.. Maar ik wacht even af, eerst kijken hoe Jelly Bean het ervan af gaat brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
We mogen dan wel weinig snappen, maar 52% van je batterijlading is toch opgegaan aan die 2,5uur lopen met Endomondo. Zoniet dan had je nog vele uurtjes langer met je lading kunnen doen.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf gebruik ik (voor de geïnteresseerde) de IceColdJelly.
Hiermee nooit problemen!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1796340 ;)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Web-Brielle schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:54:
Zelf gebruik ik (voor de geïnteresseerde) de IceColdJelly.
Hiermee nooit problemen!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1796340 ;)
Je zit in het verkeerde topic.. -> [HTC One X] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ys8574 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:04:
[...]

Thx! Zal eens kijken welk programma ik nodig heb :)
Better Battery Stats, dus ;)
Als je even op XDA zoekt kan je een free version vinden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
JeanLeGrand schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:51:
We mogen dan wel weinig snappen, maar 52% van je batterijlading is toch opgegaan aan die 2,5uur lopen met Endomondo. Zoniet dan had je nog vele uurtjes langer met je lading kunnen doen.
Ja, ziet er vrij logisch uit. Endomondo heeft constant de GPS aan, die nipt niet aan de batterij. Die slurpt het.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Klopt ja, maar ik zie mensen met batterij problemen dus dacht van he, dit is een rom die dat niet doet, misschien het proberen waard.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
ys8574 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:38:
[...]

Helemaal niet!

Niet zo agressief hè ;).
Je ziet dat Endomondo boven aan staat, daar kan je op klikken en zie je hoeveel de CPU aan is geweest, ik durf te wedden op meer als 2,5 uur.
Je had zelf al kunnen bepalen om Endomondo eraf te halen en kijken wat er dan gebeurt. ik vind je reactie mede hierdoor nogal grof en ongepast naar je mede gotters toe.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Web-Brielle schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Klopt ja, maar ik zie mensen met batterij problemen dus dacht van he, dit is een rom die dat niet doet, misschien het proberen waard.
een ROM doet niets tegen batterijproblemen, een kernel iets, maar tenzij er een fout in je huidige kernel zit, scheelt dat niet meer dan enkele procenten, een verkeerde baseband kan een wereld van verschil maken, maar als je op stock zit, heb je daar ook geen problemen mee

batterijproblemen op een stock ROM worden gewoon veroorzaakt door bepaalde apps die veel wakelocks veroorzaken, door slechte data/wifi ontvangst, of door overmatig gebruik, zo simpel is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:19:
Dat merk ik dus ook! Ook nu weer (voor de tweede keer sinds vier dagen) krijg ik de melding: 'Verbinding verbroken, omdat dienst niet beschikbaar is'. Het aan en uit zetten van het mobiele netwerk helpt niet, maar het aan en uit zetten van het toestel wel. Vreemd ... :(

Daarnaast krijg ik niet altijd meldingen van o.a. mail, Facebook en Whats App door. Vanochtend heb ik handmatig mijn accounts moeten synchroniseren - terwijl dit op automatisch staat, waarna heel mijn notificatiebalk volstond met meldingen. Bijv. Whats App-berichten van gisteravond ontving ik toen pas. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Gisteravond lag whatsapp er ff uit, dat wist je? :p

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Quad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:40:
Gisteravond lag whatsapp er ff uit, dat wist je? :p
Nu wel ... :F Maar goed, dat verklaard nog niet waarom mijn mail niet gepusht wordt, zoals staat ingesteld en ik geen Facebook-meldingen ontvang (ondanks de automatische synchronisatie om de 30 min.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Wel vreemd iig, enige wat ik je kan aanraden om te proberen is om je smsjes en whatsappe tc te backuppen en een factory reset uit te voeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Yonix schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Dat merk ik dus ook! Ook nu weer (voor de tweede keer sinds vier dagen) krijg ik de melding: 'Verbinding verbroken, omdat dienst niet beschikbaar is'. Het aan en uit zetten van het mobiele netwerk helpt niet, maar het aan en uit zetten van het toestel wel. Vreemd ... :(

Daarnaast krijg ik niet altijd meldingen van o.a. mail, Facebook en Whats App door. Vanochtend heb ik handmatig mijn accounts moeten synchroniseren - terwijl dit op automatisch staat, waarna heel mijn notificatiebalk volstond met meldingen. Bijv. Whats App-berichten van gisteravond ontving ik toen pas. Waar kan dit aan liggen?
Bij welke provider? Want dit kan ook heel goed een probleem bij de provider zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:26
Yonix schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Toevallig t-mobile regio Limburg? Bij gebeurde namelijk precies hetzelfde rond 1 uur 's nachts geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Xanion schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:40:
[...]

Bij welke provider? Want dit kan ook heel goed een probleem bij de provider zijn,
rdohmen schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

Toevallig t-mobile regio Limburg? Bij gebeurde namelijk precies hetzelfde rond 1 uur 's nachts geloof ik.
Mijn provider is Tele 2 en die maakt, weet ik toevallig, gebruik van het T-Mobile netwerk. Ik dacht eerst dat de oorzaak van het probleem zou liggen bij de combinatie Wi-Fi + Mobiel Netwerk (beiden geactiveerd), maar dat leek mij niet mogelijk. Nu laat ik het toestel heel de dag op het mobiele netwerk staan (Wi-Fi uit) en houd ik het in de gaten. Mocht het probleem zich nog een keer voordoen, dan neem ik contact op met Tele 2.

Trouwens, op dit moment worden e-mail-, Whats App-berichten e.d. netjes gepusht. Zoals het hoort. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 16-10-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eens foto's gemaakt met mijn HTC One X en ook dezelfde foto's gemaakt met mijn compact camera Nikon Coolpix S6300 .
Heb deze foto's bekeken met programma Irfanview op mijn laptop .
Ik stond verbaasd te kijken naar de vergelijkingen tussen deze twee maar de HTC One X doet echt niet onder voor deze compact camera .
En het verschil tussen mijn vorige HTC Desire en de HTC One X is zeker groot te noemen .
Ik ben zeer en zeker tevreden met de camera kwaliteit en dat bewijst maar HTC goed hun best hebben gedaan in deze nieuwe One serie's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
sinds zaterdag mijn HTC terug. had de wifi bug.. en moet zeggen dat mijn batterij er zeker op vooruit gegaan is.
waarschijnlijk omdat de radio steeds probeert de verbinding tot stand te houden of disconnect en reconnect ik weet het niet maar het scheelt aardig.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Proxx schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:44:
sinds zaterdag mijn HTC terug. had de wifi bug.. en moet zeggen dat mijn batterij er zeker op vooruit gegaan is.
waarschijnlijk omdat de radio steeds probeert de verbinding tot stand te houden of disconnect en reconnect ik weet het niet maar het scheelt aardig.
Wat hebben ze er mee gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Wow kalm aan man... komt vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Quad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Niet zo agressief hè ;).
Je ziet dat Endomondo boven aan staat, daar kan je op klikken en zie je hoeveel de CPU aan is geweest, ik durf te wedden op meer als 2,5 uur.
Je had zelf al kunnen bepalen om Endomondo eraf te halen en kijken wat er dan gebeurt. ik vind je reactie mede hierdoor nogal grof en ongepast naar je mede gotters toe.
Het is absoluut niet agressief bedoeld geweest hoor, ik wist gewoon al dat er mensen zouden zeggen dat Endomondo mijn batterij leegtrekt terwijl dat eigenlijk totaal niet het probleem is ;). Endomondo stond enkel op wanneer de GPS op stond, dat heeft dus helemaal geen 50% batterij geslurpt (zoals de grafiek ook weergeeft ;-) ) Ik heb echt wel een ander probleem dan dat :(. Wifi slurpt nog meer dan de gps bij mij.. ( zie grafiek :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
ys8574 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:29:
[.Je ziet dat Endomondo boven aan staat, daar kan je op klikken en zie je hoeveel de CPU aan is geweest, ik durf te wedden op meer als 2,5 uur..]

Het is absoluut niet agressief bedoeld geweest hoor, ik wist gewoon al dat er mensen zouden zeggen dat Endomondo mijn batterij leegtrekt terwijl dat eigenlijk totaal niet het probleem is ;). Endomondo stond enkel op wanneer de GPS op stond, dat heeft dus helemaal geen 50% batterij geslurpt (zoals de grafiek ook weergeeft ;-) ) Ik heb echt wel een ander probleem dan dat :(. Wifi slurpt nog meer dan de gps bij mij.. ( zie grafiek :) )
Maar als je er op klikt is/was het dan meer als 2,5 uur?
Dat de app het niet gebruikt door de GPS aan te zetten wil niet zeggen dat het niet met wat anders bezig was?

@ CLB hieronder:
GPS stond maar 1/5 van de tijd aan he, dus de overige 4/5 van de tijd is dit wss geen GPS geweest maar de app die nog wat anders aan het doen was oid..

[ Voor 35% gewijzigd door SmiGueL op 16-10-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je GPS staat ingeschakeld, zie je screenshot, simpel, dat slurpt je batterij leeg, punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
CLB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:53:
Je GPS staat ingeschakeld, zie je screenshot, simpel, dat slurpt je batterij leeg, punt :)
GPS Staat aan gedurende 2u, dat verklaart 20% batterij, niet de overige 80%.
Voor de ongelovigen onder ons zal ik nog eens de phone laten leeglopen zonder dat ik er mee ga lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
SmiGueL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Maar als je er op klikt is/was het dan meer als 2,5 uur?
Dat de app het niet gebruikt door de GPS aan te zetten wil niet zeggen dat het niet met wat anders bezig was?

@ CLB hieronder:
GPS stond maar 1/5 van de tijd aan he, dus de overige 4/5 van de tijd is dit wss geen GPS geweest maar de app die nog wat anders aan het doen was oid..
Endomondo heeft toen 2u 35 min cpu verbruikt :). (kwartiertje langer dan dat ik gelopen heb :))
Waaruit ik concludeer dat het dus absoluut niet Endomondo is ;)

Vandaag juice defender geinstalleerd en die killt gewoon elke keer mijn wifi waardoor mijn batterij echt suuuuuper lang mee gaat :)
Ik zal gewoon zonder wifi ermee verder gaan denk ik :)

Iedereen bedankt om te reageren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

had vanavond om 7 uur nog 50Procent batterij en screen on tijd van anderhalf uur. vanochtend om half 8 van de lader gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
ys8574 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:10:
Ik zal gewoon zonder wifi ermee verder gaan denk ik :)
Wat is dat nou voor een tweakeroplossing :+

Doet hij dit bij alle WiFi routesrs/accesspoints? of alleen een specifieke?
Reset dat ding of stel misschien (hoe kansloos ook) een andere encryptie in oid.

Je WiFi niet gebruiken omdat de telefoon snel leegloopt zou ik persoonlijk geen genoegen mee nemen en in geval van een enkele router/accespoint gewoon een nieuwe aanschaffen en als hij bij meerdere WiFi punten niet werkt eerst een factory reset, en daarna opsturen naar HTC :)

[ Voor 52% gewijzigd door SmiGueL op 16-10-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
NLF schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:10:
had vanavond om 7 uur nog 50Procent batterij en screen on tijd van anderhalf uur. vanochtend om half 8 van de lader gehaald.
Sterk! Ik wou dat ik dat ook kon halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
SmiGueL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:18:
[...]

Doet hij dit bij alle WiFi routesrs/accesspoints? of alleen een specifieke?
Reset dat ding of stel misschien (hoe kansloos ook) een andere encryptie in oid.
Goed idee! Ik ga eens zien hoe het bij andere acces points is! Thx!
Daarna zal ik inderdaad eens naar de encrypte kijken en factory reset (iets wat ik wel pas zal doen als JB uitkomt :) )

Heeeeel hard bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:04:
[...]

Wat hebben ze er mee gedaan dan?
Staat alleen. onderdeel vervangen. Heb nu echt 60% meer bereik

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Beetje off topic maar wel een mooie telefoon: nieuws: HTC introduceert 5"-smartphone met resolutie van 1920x1080 pixels

Ik hoop toch echt dat HTC binnenkort uit het slop raakt, want ik wil over 1.5 jaar toch graag weer een HTC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Laatst online: 12-09-2022
Om de batterij kwestie van de HTC: sinds kort opeens meer batterijduur. Wat de Wifi betreft ga naar de instellingen en draagbare wifi hotspot uitschakelen en wifi direct, allemaal onder kopje ''meer''. Ik heb de snelle opstart ook uitgeschakeld. Zodra ik buiten mijn huisbereik ben schaked hij gewoon automatisch over naar mijn provider-internet, kom ik weer thuis heb ik weer internet via Wifi!. Al met al kom ik nu makkelijk de dag door...En zoals ik al eerder zei ongebruikte apps verwijderen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
peedee schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:29:
Om de batterij kwestie van de HTC: sinds kort opeens meer batterijduur. Wat de Wifi betreft ga naar de instellingen en draagbare wifi hotspot uitschakelen en wifi direct, allemaal onder kopje ''meer''. Ik heb de snelle opstart ook uitgeschakeld. Zodra ik buiten mijn huisbereik ben schaked hij gewoon automatisch over naar mijn provider-internet, kom ik weer thuis heb ik weer internet via Wifi!. Al met al kom ik nu makkelijk de dag door...En zoals ik al eerder zei ongebruikte apps verwijderen.!
Als je je hotspot aan had staan kan ik me voorstellen dat je telefoon snel leeg is idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ik heb via iBOOD de Denon C560R oordopjes gekocht. Zit afstandbediening op die alleen op de iPhone werkt. Op mijn One X werkt enkel de middelste knop: 1x drukken = play/pauze, 2x drukken is recent contact bellen.

Het geluid is echt erg goed. Mooie spreiding van de lage en hoge tonen. Maar ik zie dus wel dat de batterij echt snel achteruit gaat hiermee. Hij laat het mediaserver-process ook echt awake.

Is het dan nou zo dat de One X alle 4 de cores inschakelt zodra je zo'n koptelefoon met afstandbediening aansluit? De companion core zou normaal zijn werk moeten doen bij dit soort "low" activities...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Zijn er anderen hier die Jelly Bean "Android 4.1" update op hun HTC One X hebben gekregen, aangezien de update vanaf 08-10 reeds beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
lawkexarib schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
Zijn er anderen hier die Jelly Bean "Android 4.1" update op hun HTC One X hebben gekregen, aangezien de update vanaf 08-10 reeds beschikbaar is?
Klein lees foutje Van je denk ik..

Android 4.0.4 en HTC Sense 4.1 update voor Europa op 08.10.2012.

T gaat hier om sense 4.1 en Android 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Oké, volgens mij heeft de telefoon vandaag zijn kuren, want ik zit wederom met een aantal 'kleine' problemen:
  • De switch van Wi-Fi naar het mobiele netwerk gaat gewoon niet zonder problemen. Zodra ik het toestel van de Wi-Fi haal, dan zou hij automatisch over moeten schakelen naar het mobiele netwerk. Echter, dit gebeurt niet met als gevolg een mooie 'verbinding verbroken' melding. Na wat zuchten en het aan- en uitzetten van het mobiele netwerk komt er dan toch eindelijk een verbinding tot stand;
  • Als ik in Wi-Fi-modus zit worden e-mailberichten en andere meldingen niet gepusht;
  • Als ik gebruik maak van het mobiele netwerk gebeurt het pushen van meldingen, ondanks de instellingen, 'sporadisch': de ene keer wel, de andere keer niet;
  • Bij het aan- en uitzetten van het toestel krijg ik zo nu en dan de melding dat het toestel een 'herstelpoging' heeft ondergaan en of ik een foutrapport wil sturen naar HTC;
  • Als het toestel opnieuw opstart duurt het héél lang voordat er eindelijk een signaal is gevonden en er verbinding kan worden gemaakt met het mobiele netwerk.
Tja, wat zou de oorzaak zijn? Een vervelende update? En wat zou een oplossing kunnen zijn? Terugzetten naar de fabrieksinstellingen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Deathchant schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:19:
Hmmm ik heb via iBOOD de Denon C560R oordopjes gekocht. Zit afstandbediening op die alleen op de iPhone werkt. Op mijn One X werkt enkel de middelste knop: 1x drukken = play/pauze, 2x drukken is recent contact bellen.

Het geluid is echt erg goed. Mooie spreiding van de lage en hoge tonen. Maar ik zie dus wel dat de batterij echt snel achteruit gaat hiermee. Hij laat het mediaserver-process ook echt awake.

Is het dan nou zo dat de One X alle 4 de cores inschakelt zodra je zo'n koptelefoon met afstandbediening aansluit? De companion core zou normaal zijn werk moeten doen bij dit soort "low" activities...
Ik heb ook een Philips headset geschikt voor iphone. Geen last van dat mijn batterij slurpt, gebruik Spotify en vaak via een opgeslagen play list. Als ik stream slurpt het wel wat meer.

Overigens heb ik nog wel een tip. Download jayz headset control. Kan je instellen wat de knoppen doen. Er zit een standaard instelling op die de iphone instellingen overneemt maar je kan het ook zelf instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02
Yonix schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:48:
Oké, volgens mij heeft de telefoon vandaag zijn kuren, want ik zit wederom met een aantal 'kleine' problemen:

...

Tja, wat zou de oorzaak zijn? Een vervelende update? En wat zou een oplossing kunnen zijn? Terugzetten naar de fabrieksinstellingen? :(
Dat lijkt me heel gemakkelijk te proberen en ook zeker het eerste wat je zou moeten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Yonix schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:48:
  • De switch van Wi-Fi naar het mobiele netwerk gaat gewoon niet zonder problemen. Zodra ik het toestel van de Wi-Fi haal, dan zou hij automatisch over moeten schakelen naar het mobiele netwerk. Echter, dit gebeurt niet met als gevolg een mooie 'verbinding verbroken' melding. Na wat zuchten en het aan- en uitzetten van het mobiele netwerk komt er dan toch eindelijk een verbinding tot stand;
  • Als ik in Wi-Fi-modus zit worden e-mailberichten en andere meldingen niet gepusht;
  • Als ik gebruik maak van het mobiele netwerk gebeurt het pushen van meldingen, ondanks de instellingen, 'sporadisch': de ene keer wel, de andere keer niet;
  • Bij het aan- en uitzetten van het toestel krijg ik zo nu en dan de melding dat het toestel een 'herstelpoging' heeft ondergaan en of ik een foutrapport wil sturen naar HTC;
  • Als het toestel opnieuw opstart duurt het héél lang voordat er eindelijk een signaal is gevonden en er verbinding kan worden gemaakt met het mobiele netwerk.
Lijkt idd op een bug ofzo, factory reset is wel aan te raden. Plaats je simkaart ook opnieuw. Heb je snelopstarten aan staan? Zo ja uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

@yonix , het zelfde probleem met internet verbinding heb ik ook, na 3x opnieuw aanklikken van provider internet is het goed.. ik dacht dat het aan tele2 lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Billie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Dat lijkt me heel gemakkelijk te proberen en ook zeker het eerste wat je zou moeten doen. :)
EJPostema schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Lijkt idd op een bug ofzo, factory reset is wel aan te raden. Plaats je simkaart ook opnieuw. Heb je snelopstarten aan staan? Zo ja uitvinken.
NLF schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:01:
@yonix , het zelfde probleem met internet verbinding heb ik ook, na 3x opnieuw aanklikken van provider internet is het goed.. ik dacht dat het aan tele2 lag?
Bedankt jongens. :) Ik heb het toestel even met rust gelaten en het lijkt erop dat meldingen nu weer gepusht worden. Dus voor nu bespaar ik mijzelf de factory reset. ;)

Wat het Wi-Fi probleem betreft: ik heb eens op het forum van Tele 2 gekeken en het blijkt dat dit geen onbekend probleem is. Er zijn meerdere topics over gebruikers van een HTC One X die problemen hebben met de Wi-Fi en het mobiele netwerk. Blijkbaar gaat het toestel en de software niet goed samen met het netwerk van Tele 2: klik.

Wat voor mij wel heeft geholpen is om bij de APN-instellingen het verificatietype te wijzigen van PAP naar PAP of CHAP. Hij schakelt nu, in ieder geval, wel over naar het mobiele netwerk en geeft geen 'verbinding verbroken' melding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

Bedankt Yonix! ik zal die instelling ook eens proberen en hoop dat er van HTC een oplossing komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
lawkexarib schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
8.10.2012 is een UK/US datum notatie.
Dus 10 augustus en niet 8 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX660TIGamer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 11:54
hallo,
Ik heb een zwarte HTC One X en heb een groene vastzittende pixel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Gamet (haast) niet meer en heeft geen GTX660TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroeger kon je het scherm 'masseren' maar met de schermen van tegenwoordig wordt dat niks...
Wat je nog kan doen is 'n filmpje draaien waardoor die kan verdwijnen zoals: YouTube: Remove Stuck Pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF

NLF

ik heb die wijziging ook even snel gedaan @yonix, switch in eerste instantie erg langzaam maar gaat nu echt heel snel en geeft inderdaad geen melding meer. Dus het is voor nu zeker een goeie oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
NLF schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:44:
ik heb die wijziging ook even snel gedaan @yonix, switch in eerste instantie erg langzaam maar gaat nu echt heel snel en geeft inderdaad geen melding meer. Dus het is voor nu zeker een goeie oplossing
Fijn om te lezen dat het ook voor jou werkt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
stefan-smit20 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Klein lees foutje Van je denk ik..

Android 4.0.4 en HTC Sense 4.1 update voor Europa op 08.10.2012.

T gaat hier om sense 4.1 en Android 4.0.4
Oh jah. Je hebt gelijk! Ik draai al een tijdje Android 4.0.4.
Is het al bekend wanneer HTC Android 4.1 vrijgeeft voor HTC One X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat denk je van zelf info zoeken, Googlen of wat dan ook? De TS misschien is lezen?
nieuws: HTC begint deze maand met Android 4.1-update One X en One S, nog twee weken max. dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

EJPostema schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:35:
[...]

Ik heb ook een Philips headset geschikt voor iphone. Geen last van dat mijn batterij slurpt, gebruik Spotify en vaak via een opgeslagen play list. Als ik stream slurpt het wel wat meer.

Overigens heb ik nog wel een tip. Download jayz headset control. Kan je instellen wat de knoppen doen. Er zit een standaard instelling op die de iphone instellingen overneemt maar je kan het ook zelf instellen
Ok done. Werkt idd wel redelijk. Alleen zet je al snel het volume veel te hard, ff wennen. Bedankt voor de tip. Het was trouwens JAYS headset control, niet JAYZ :)

In ieder geval ik heb 7% drain in 1 uur en 10 minuten nu. Ik had echt het idee dat dat anders was met de oude oordopjes die geen afstandbediening had. Op hetzelfde volume zijn de nieuwe oordopjes niet alleen veel beter van kwaliteit, maar ze staan ook veel harder op de een of andere manier. Dus vandaar dat ik dacht dat er meer stroom getrokken werd, gecombineerd met de constante awake, dacht ik dat mijn batterij er sneller van leeg ging.

Normaal heb ik zeker nog 50% over rond een uur of 19:00. Nu heb ik nog maar 39% over.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
*Weg* Dit hoort niet op het forum, hier hebben we tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Proxx schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:08:
ik zou 400 betalen als het een one x was :+ als het iets anders was zou ik een ander topic zoeken.
Oeps sorry! Ik zal het in een ander topic zetten!

het verkopen van spullen hoort helemaal niet op het forum, dit doen we hier tweakers.net/aanbod

[ Voor 60% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Zie je iets wat niet op het forum hoort, ga niet zelf reageren maar maak gebruik van de TR knop!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mailinstellingen op mijn X-one zijn goed ingesteld.
Thuis is het geen probleem om mijn mail van meerdere accounts op te halen via wifi.
Afgelopen weekend zat in 2 verschillende hotels met wifi en daar kon ik mijn mail niet ophalen. Eén of 2 x is het gelukt van 1 account. Ook had ik internet maar dan moest ik via een site van het hotel inloggen.
De signaalsterkte status is thuis uitstekend met 54 Mbps en in het hotel was de status redelijk met 11 Mbps.
Is de oorzaak de lagere verbindingssnelheid of ligt dat ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:11
Volgens mij heb ik behoorlijke last van battery-drain... ?

Heb hem half 11 van de oplader gehaald en binnen 8 uurtjes gebruik is hij op 16% batterij.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2a5nbea.png

andere stats:

Scherm: 2 uur en 40 minuten actief, automatische helderheid
Internet: 16 minuten

Thuis op wifi verbonden en buiten gewoon 3G/3,5G

Enige verklaring die ik er voor kan vinden is de heen reis naar school (20 minuten met de metro) en terug weer 20 minuten dat de telefoon constant verbinding zit te maken en dat die vaak wegvalt, wat veel energie kost.

Dit kan denk ik niet zorgen voor zo een snelle battery drain?

Heb de nieuwste software trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 uur en 40 minuten schermtijd is de 'boosdoener' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Draint de batterij zo snel doordat het scherm 2.5 uur aan staat ?

hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mr.Joker schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:32:
Draint de batterij zo snel doordat het scherm 2.5 uur aan staat ?

hmm...
Heeft ook te maken met de activiteiten die je op dat moment doet. Als je dan een game speelt voor 2.5 uur lang zou hij wel snel op zijn ja.
Ben je constant aan film kijken mmoet hij rustiger leeglopen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
alleen browsen/whatsapp..
Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste

Let op:
Discussie over de Jelly Bean-update graag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1528372">HIER</a>.

Heb wel/geen last van wifi problemen na de laatste update? <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40820284#40820284">Vul de poll in!</a>