Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Deathchant schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 21:34:
@Lexo: Het gaat zich erom dat wanneer je deze feature heel vaak gebruikt en dus 9 van de 10 keer in die "sightseeing" feature zit, dat mensen toch in je telefoon kunnen komen wanneer je je telefoon zou verliezen. Want na het drukken van de aan-uitknop kom je meteen in de camera, en als je dan op home drukt of gallery hoef je geen wachtwoord in te tikken en kun je dus zo in je telefoon.
Wanneer er gewoon een beveiliging is in ingesteld is er niks aan de hand. Enige dat werkt is dan de camera verdere acties (home button, gallery, whatever) gaat terug naar de beveiliging. Dus op zich geen probleem om deze feature te gebruiken tijdens festivals of iets.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
janvanduschoten schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:06:
Net even getest met schermbeveiliging (code en patroon) en in beide gevallen kan ik vanuit de camera niet direct naar homescreen of gallery, hij vraagt direct om de code zodra ik uit de camera wil.
Niets aan de hand dus, is een goed beveiligde feature.
Dat bedoelde ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Vorkie schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:17:
Sinds kort overgestapt naar een Iphone 5, wat mij vooral opmerk nu is hoe kort de batterij meeging van de One X.

Waar ik met mijn accounts (3x Exchange, 1x imap en 1x Hotmail) maar 14 uur met een batterij kon doen, doet de Iphone er gewoon meer als 1 dag met een acculading, (dag 1 ochtend eraf, dag 2 in de ochtend nog 30%)

Mijn vrouw heeft nog steeds de One X 32GB Wit, maar ook deze is, met normaal gebruik, gewoon binnen 24 uur leeg. Heb ongeveer alles al van de telefoon verwijderd bij haar. Dit heeft wel iets geholpen, maar toch, bij het spelen van een spelletje vliegen de %ten van de batterij af. (ook met energiebesparing aan)

Nu. logischerwijs, begint ze ook te zeuren dat ze een Iphone 5 wilt, alleen maar dat ze dan kan vergeten de telefoon op de lader te doen.
Voordat ik hier op in ga wil ik weten of meer mensen dit probleem ondervinden.

Hebben er nog meer mensen zulke lage batterij tijden? Heb de HTC test ook gedaan en die geeft aan dat de batterij normaal is, ook bij mijn vrouw.
Ik weet niet hoor maar ik mag blij zijn als mijn iphone 5 het 7 uurtjes uit houd!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weetje zeker dat je een officiële Iphone 5 hebt ?:P ik heb namelijk die ook en ik spring (letterlijk) een gat in de lucht als ie langer dan 7 uurtjes volhoudt. De batterij van mn HTC one X gaat minimaal 12 uur mee.
Sinds kort overgestapt naar een Iphone 5, wat mij vooral opmerk nu is hoe kort de batterij meeging van de One X.

Waar ik met mijn accounts (3x Exchange, 1x imap en 1x Hotmail) maar 14 uur met een batterij kon doen, doet de Iphone er gewoon meer als 1 dag met een acculading, (dag 1 ochtend eraf, dag 2 in de ochtend nog 30%)

Mijn vrouw heeft nog steeds de One X 32GB Wit, maar ook deze is, met normaal gebruik, gewoon binnen 24 uur leeg. Heb ongeveer alles al van de telefoon verwijderd bij haar. Dit heeft wel iets geholpen, maar toch, bij het spelen van een spelletje vliegen de %ten van de batterij af. (ook met energiebesparing aan)

Nu. logischerwijs, begint ze ook te zeuren dat ze een Iphone 5 wilt, alleen maar dat ze dan kan vergeten de telefoon op de lader te doen.
Voordat ik hier op in ga wil ik weten of meer mensen dit probleem ondervinden.

Hebben er nog meer mensen zulke lage batterij tijden? Heb de HTC test ook gedaan en die geeft aan dat de batterij normaal is, ook bij mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:37
Ik heb laatste tijd nogal vaak dat de HOX uitvalt door een error. Daarna start die weer van zelf op en geeftie aan dat er een onverwachte error heeft plaatsgevonden. Met een pop-up om een foutrapport naar HTC te sturen. Gisteravond bijvoorbeeld, lag gewoon aan de oplader en is toen uitgevallen, vanochtend moest ik m'n PIN code weer intoetsen. Heeft iemand anders dit ook wel eens?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hebben er nog meer mensen zulke lage batterij tijden?
Nee. Ik haal met groot gemak één à twee dagen. 24 uur gebruik en een screen-on time van 4 tot 5 uur is normaal.

Zit op ARHD rom. Geen power saver, wel screen brightness op 30% en gematigd gebruik van de sync functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
PM_Petrol schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:15:
Ik heb laatste tijd nogal vaak dat de HOX uitvalt door een error. Daarna start die weer van zelf op en geeftie aan dat er een onverwachte error heeft plaatsgevonden. Met een pop-up om een foutrapport naar HTC te sturen. Gisteravond bijvoorbeeld, lag gewoon aan de oplader en is toen uitgevallen, vanochtend moest ik m'n PIN code weer intoetsen. Heeft iemand anders dit ook wel eens?
Ik heb nooit een onverwachte error. Zelfs zelden van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik ook weleens, en soms nog veel meer foutmeldingen en valt dan ook weer uit maar gelukkig niet al te vaak maar het is wel heel irritant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

Holgersson schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:43:
[...]

Nee. Ik haal met groot gemak één à twee dagen. 24 uur gebruik en een screen-on time van 4 tot 5 uur is normaal.

Zit op ARHD rom. Geen power saver, wel screen brightness op 30% en gematigd gebruik van de sync functies.
Met de nieuwste Viper ROM i.c.m. custom kernel haal ik zelfs makkelijk <1% per uur verbruik, met scherm aan is het ~8% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Een fijne telefoon, maar een barst in het touchscreen zorgt ervoor dat schijnbaar het gehele scherm moet worden vervangen en dat is helaas een dure grap. Heeft iemand ervaring met een reparatiedienst? Ik heb www.mobiletechcenter.nl op het oog, maar kan weinig reviews op internet vinden (gebruikt men originele onderdelen, afhandelingstijd, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Ik zou je vraag even hier stellen: Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb sinds twee maanden een One X en hoewel ik hem af en toe nog wel erg groot vind ben ik er toch erg tevreden mee, ik loop echter tegen een aantal zaken aan...

Is het mogelijk om een eigen background op je homescreen te zetten en toch de kalender te tonen? Ik krijg het idee dat het nu een beetje of/of is. Via Settings > Personalize > Lock Screen Style kan ik wel kiezen voor Wallpaper, maar zie ik mijn agenda niet meer, kies ik een andere style (Productivity) dan zie ik geen mogelijkheid om een background te kiezen.

In de custom roms op mijn HD2 had ik de mogelijkheid om in de notifcation bar direct een aantal zaken aan en uit te zetten, nu moet ik eerst naar mijn settings toe en dan zit GPS nog eens twee kliks verder, is dit niet anders op te lossen?

De HTC Media Link setup demo begint te pas en te onpas te spelen. Dit lijkt geheel willekeurig te gebeuren. Is er een manier om dit voor eens en voor altijd uit te schakelen?

TIA!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaallicht
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 07:52
Notification bar: power toggles
HTC media link reageert op drie vingerig slepen. Je kunt dit uitzetten in instellingen bij weergave en gebaren. Je kunt misschien ook stoppen met drie vingers te slepen. Background weet ik even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ff pimpen met m'n One X review :) Vandaag de 50.000 views aangetikt :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:22:
Ik heb sinds twee maanden een One X en hoewel ik hem af en toe nog wel erg groot vind ben ik er toch erg tevreden mee, ik loop echter tegen een aantal zaken aan...

Is het mogelijk om een eigen background op je homescreen te zetten en toch de kalender te tonen? Ik krijg het idee dat het nu een beetje of/of is. Via Settings > Personalize > Lock Screen Style kan ik wel kiezen voor Wallpaper, maar zie ik mijn agenda niet meer, kies ik een andere style (Productivity) dan zie ik geen mogelijkheid om een background te kiezen.

In de custom roms op mijn HD2 had ik de mogelijkheid om in de notifcation bar direct een aantal zaken aan en uit te zetten, nu moet ik eerst naar mijn settings toe en dan zit GPS nog eens twee kliks verder, is dit niet anders op te lossen?

De HTC Media Link setup demo begint te pas en te onpas te spelen. Dit lijkt geheel willekeurig te gebeuren. Is er een manier om dit voor eens en voor altijd uit te schakelen?

TIA!
Voor het allereerste probleem zou je ervoor kunnen kiezen een andere launcher (Nova, Apex etc.) of een custom rom te gebruiken. Dan kun je precies instellen wat je zelf wil.

Die instellingenknop in het drop down menu is inderdaad verdwenen. Misschien zijn er custom roms welke deze weer wel hebben, maar als je daar liever niet mee bezig bent kun je ook een kleine widget op je homescreen plaatsen. Zelf gebruik ik als 'instellingbar' de Elixir widget.

Dat kan vrij opvallend zoals hier: http://img.1mobile.com/we...de0b956f4375af37f6b0f.png

Of wat subtieler, zoals ik 'm zelf gebruik: http://i46.tinypic.com/ekri2v.png

edit:
Ik zie net dat hij op 't plaatje nog best opvalt, maar ik heb m'n helderheid dan ook altijd wat laag staan. Je zou 'm altijd nog wat transparanter kunnen zetten.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Om langer plezier van je telefoon te hebben zal je meer moeten doen dan 'm uit de doos halen en gebruiken. Zo kill ik zelf regelmatig apps die idlen, heb ik de sync en wifi functie knoppen in een kleine toolbar op mijn homescreen staat zodat ze gemakkelijk aan en uit gezet kunnen worden (deze vreten energie op iedere telefoon) en draai ik Extended Battery Life x 1.7 om zo over te kunnen schakelen naar een zuiniger modus (bijvoorbeeld op kantoor als ik mijn mobiel langer niet gebruik).

Beetje onderhoud helpt dus enorm, zo ga ik vrolijk een dag of 2 met mijn telefoon om zonder te laden terwijl ik deze toch intensief gebruik. Doe ik dat niet en laat ik alles aanstaan dan schrik ik na een dag gebruik ook van 14% batterij.
Denk dat iedereen voor zichzelf hierin een magische combinatie van apps en gebruik (of zelfs een andere ROM) moet vinden die het fijnste werkt. Wellicht dat hier nog tweakers zijn die hun ideale recept willen delen met je.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32
CLB schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:47:
d:)b *O*

Ook terecht natuurlijk, prachtige review.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CLB schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:47:
Props en je 15 minutes of fame. Inderdaad zeer nette review! d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:45:
[...]
Hopelijk heb je hier wat aan :)
Zeker, dank je wel!

Nu die Media Link nog killen en we zijn helemaal blij :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

dwaallicht schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:44:
Notification bar: power toggles
HTC media link reageert op drie vingerig slepen. Je kunt dit uitzetten in instellingen bij weergave en gebaren. Je kunt misschien ook stoppen met drie vingers te slepen. Background weet ik even niet.
Dank!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Een algemeen vraagje: bestaat het scherm van de One X uit twee onderdelen die los van elkaar te vervangen zijn? Vanuit esthetisch oogpunt overweeg ik het iets beschadigde touchscreen zelf te vervangen, als dit tenminste mogelijk is zonder hierdoor de garantie te laten vervallen. (Ik overwoog deze post in de garantietopic te zetten, maar mijn vraag is hier denk ik wat te algemeen voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@Joeridev, zoiets zelf doen zonder dat de garantie vervalt? Komop het is geen simkaartje vervangen of zo, natuurlijk heb je daarna geen garantie meer!

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Joeridev schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:59:
Vanuit esthetisch oogpunt overweeg ik het iets beschadigde touchscreen zelf te vervangen, als dit tenminste mogelijk is zonder hierdoor de garantie te laten vervallen. (Ik overwoog deze post in de garantietopic te zetten, maar mijn vraag is hier denk ik wat te algemeen voor.)
JeanLeGrand schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:11:
@Joeridev, zoiets zelf doen zonder dat de garantie vervalt? Komop het is geen simkaartje vervangen of zo, natuurlijk heb je daarna geen garantie meer!
Een Scherm bestaat uit een geheel volgens mij, en niet apart uit een touchscreen en glas oid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Ja, dat dacht ik dus ook al, maar het vreemde is dat ik hier tegenstrijdige dingen over hoor. Een medewerker van een KPN winkel gaf bijvoorbeeld aan dat dit een simpele ingreep is waarvoor de case niet open hoeft. Op internet lijkt men het touchscreen ook apart te verkopen (http://www.mobilesupplies...display-glas-p-13914.html).

Op andere sites staat weer aangegeven dat de twee onderdelen uitsluitend als één geheel geleverd worden (http://www.htcrepair.nl/rephtconex.php). Behoorlijk verwarrend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Case open of niet, je garantie is weg :w

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
I beg to differ! :) Volgens die KPN medewerker werd het verlopen van de garantie bepaald door de sluiting van de case: indien deze eerder geopend was, dan is dit niet te verhullen en kan HTC concluderen dat je met het toestel geknoeid heb. Hoe dan ook, het touchscreen of het complete LCD scherm vervangen blijkt qua prijs nogal een wereld van verschil en vooralsnog kan ik nergens uitsluitsel vinden of dit los van elkaar te vervangen is (zelf of bij een belwinkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Om de behuizing van de One X open te krijgen moet je het scherm eraf halen..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Okay, da's dan wel een overweging om mee te nemen. Ik heb inmiddels een paar GSM winkels gebeld en tot nu toe krijg ik het antwoord dat het touchscreen niet apart (los van het LCD scherm) te vervangen is. Vreemd dat medewerkers bij een grote provider als KPN hier schijnbaar niet van op de hoogte zijn; het zal toch niet de eerste keer zijn dat iemand alleen het touchscreen wilt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb nou sinds gister ook de BetterBatteryStats geinstalleerd en Advanced Taskkiller free. Na 7uur was de batterij gewoon weer op zoals elke dag, paar keer per uur een paar seconden op het beeldscherm kijken en wat berichtjes sturen. Meer doe ik er niet mee. Heb de google locatie dingen al uitgezet, GPS staat ook uit. Beeldscherm helderheid op Auto (anders gaat het nog harder). Als ik op de Taskkiller kijk en alles kill komen er naar een paar seconden allemaal weer apps die worden opgestart. Google+, facebook, twitter, maps, allemaal automatisch. Ik wordt hier stront ziek van. RAM zit telkens op 800MB. Helemaal niks werkt er goed op dat ding. Slaat nergens op. Beetje raar dat dat allemaal automatisch wordt opgestart, zelfs de taskkiller heeft geen zin (hij moet alles killen als mn beeldscherm uitgaat), werkt gewoon niet of het start daarna direct weer allemaal op.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Een taskkiller is sowieso onzin.

hier staat het wel uitgelegd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaallicht
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 07:52
Ik heb wel eens per ongeluk WiFi hotspot aangehouden, Bluetooth tethetering is ook zoiets om te checken dat het uit staat. Verder geen idee waarom je batterij zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Mijn accu gaat sinds de laatste Google+ update ineens een stuk langer mee. Haal vandaag moeiteloos het einde van de dag, waar ik normaal om 8 uur 's avonds aan het infuus moest...

Discussie:
jullie de nieuwe HTC One gezien met Sense 5? Verwachten we dat Sense 5 ook naar de One X komt en willen we dat eigenlijk wel?

Ik verwacht dat er een soort van Sense 5 lite voor de One X komt, net zoals met Sense 4 gebeurde bij de Sensation. We zullen de nieuwe camerafuncties (Zoës) van de One wel niet krijgen, maar Blinkfeed en de nieuwe app drawer en lockscreen zal er wel inzitten. Ik begrijp dat in Sense 5 de core is losgekoppeld van de Sense apps, waardoor updates sneller mogelijk zijn. Dat zou ook voor HTC zelf en ons HTC One X bezitters voor de toekomst van pas kunnen komen...

Nog steeds erg happy met m'n One X, maar de One doet hem er wel ineens wat ouderwets uitzien op de een of andere manier. De One is een beetje de ultieme samensmelting van mijn geliefde HTC Legend en One X... Hmmmmmm, maar terug on-topic :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Mobiel kwijt aan de vreemde service van Hi die het speaker probleem moet oplossen. Werkt allemaal heel vaag bij Hi. Er zou een monteur langs komen sturen ze iemand van de pakket dienst die hem naar de monteur toe brengt. Nu is er bij mij niks bekend voor het zelfde geld valt dit ineens niet onder de gerantie en zadelen ze mij op met: "Je hebt hem laten vallen.." Of iets anders: "Hij is nat geworden" Ja tuurlijk in je broekzak door al het zweten >.> Beetje vreemd van Hi. Denk dat ik na dit jaar overstap weg bij hun.

Maar hier boven ik vind de One X er mooier uit zien dan het nieuwe toestel. De OneX ziet er helemaal smooth uit, simpel en luxe. Zonder te veel extra's. Dat is naar mijn mening wat bepaalde dingen mooi maakt, niet alles hoor. De nieuwe one ziet er een beetje te uit naar mijn mening. Maar wat een specs !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:16
Zojuist mijn HTC One X besteld i.c.m. een hollandsnieuwe abonnement. Mijn 2e toestel van HTC, ik ben benieuwd!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Heb dit ook gehad maar na een complete wipe niet meer. Weet ook niet meer welke app ik er toen op had en nu. Wellicht daar mee te maken?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• OneTimer
iCy schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:17:
[...]

Heb dit ook gehad maar na een complete wipe niet meer. Weet ook niet meer welke app ik er toen op had en nu. Wellicht daar mee te maken?
Vandaag ging het eigenlijk goed. HOX is nu pas leeg en heb er de laatste 4 uur mee zitten whatsappen.
En hij is ook in Deep Sleep gegaan als ik m echt niet gebruikte. Die Task Killer doet dus wel dergelijk iets. Ik vindt het goed zo als het nu is. Maar zoals het daarvoor was, was niet normaal. In ieder geval bedankt voor de reacties ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

PM_Petrol schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:50:
[...]

Vandaag ging het eigenlijk goed. HOX is nu pas leeg en heb er de laatste 4 uur mee zitten whatsappen.
En hij is ook in Deep Sleep gegaan als ik m echt niet gebruikte. Die Task Killer doet dus wel dergelijk iets. Ik vindt het goed zo als het nu is. Maar zoals het daarvoor was, was niet normaal. In ieder geval bedankt voor de reacties ;).
Je melding ging over errors en reboot niet over battery drain, maar mooi dat het is opgelost =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
iCy schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 07:31:
[...]

Je melding ging over errors en reboot niet over battery drain, maar mooi dat het is opgelost =)
Ja ook ;)
Maar t'is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Laatst online: 23:22
Ik heb de One X nu een aantal maanden, maar ben in die tijd er steeds minder tevreden over geworden, hij crashed gewoon veels te vaak... deze week crashte die bv 4x terwijl ik hem niet eens gebruikte op het moment van crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 07:02
wimdezoveelste schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:03:
Ik heb de One X nu een aantal maanden, maar ben in die tijd er steeds minder tevreden over geworden, hij crashed gewoon veels te vaak... deze week crashte die bv 4x terwijl ik hem niet eens gebruikte op het moment van crashen.
Test het toestel eens in de veilige mode. In deze mode is hij standaard zonder de apps die je zelf installeert.
Zeg maar als je een reset uitvoert. Als je hem daarna weer normaal opstart is je toestel weer zoals je nu hebt.

Als het in de veilige mode wel goed gaat weet je dat het door een App komt en kun je dmv een reset naar fabriekinstellingen weer oplossen. Dan steeds een aantal apps installeren en gaan testen. De meeste crashen komen vaak de apps en ondanks dat je hem niet gebruikt draaien ze wel op de achtergrond.

Als het in de veilige mode ook gebeurt dan is dat kans groot dat er hardwarematig iets fout gaat en zou ik contact opnemen met HTC.

Hoe je het toestel in de veilige mode kunt starten kun je meerdere keren in dit topic terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuzige
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2023

deuzige

2nd best person ever!!

SNap niet al die problemen die ik hier lees.
Mijn One X is nog steeds de bomb hoor. Word alleen maar beter! En dat die batterij snel leeg is snap ik ook niet. Misschien wat minder battery apps laten draaien?

Ik ben steed tevredenerder over mijn one-x hoor.

Was al prima toen ie nog op Ik Gil Boterham draaide maar nu er dzjellie biens op staat gaat het steeds sneller, vloeiender, langer en stabieler.

Moet er natuurlijk niet zo'n mainstream rommeke op gooien als dat brakke cyanogen of zo, of die asok en al dat populaire troep.

Da's volgens mij allemaal spyware verspreiding.

De beste die je kunt draaien is Insert Coin.

Rete stabiel (al weken geen reboot gedaan) en ondanks dat ie super snel en vloeiend is, houd de batterij het soms 48 uur uit en da's incl. bellen whatsappen en epub lezen.

Als ik em normaal gebruik, dus hier en daar een filmpke van your troep en op achtergrond altijd FB natuurlijk. Zo'n 20 foto's per dag (meteen uploaden naar fb natuurlijk) en toch zeker meer dan 35 uur volhouden.

Da's voor mij een prima prestatie hoor!

Ik heb dat batterij gedoe alleen gehad met CM, DROIDX, MUI en die ASPOK (ofzoiets)
Dan haalde ik het einde van de dag ook niet nee.

Nee wie klachten heeft over zijn one-x kan het volgens mij bij zichzelf en de rom keuze zoeken!

Enige is dat die speaker zo weinig volume heeft. Kun je wel eenvoudig harder krijgen maar dan is je batterij ook zo leeg. Maar het is niet zo dat je niks hoord als de telefoon gaat en als je je oren plugt als je gamed of vid kijkt dan issie hard zat, en vet goed geluid in mijn ervaring.

En geloof me ik heb geen super one x of een one x plus ofzo. Gewoon een standaard one-x van telfort.

Schiet mij maar lek.

8)7

WACHT! IK WEET IETS
ik weet een punt wat ik wel k.... slecht vind. dat de camera een beetje uitsteekt! Als je de hox op zijn rug legt krast de camera en als je em op ze buik legt het scherm.... das niet handig, dom van de designers!!
Zo, hoor ik er toch bij, heb ik toch kunnen klagen! :P

*happy zijn doet*

[ Voor 40% gewijzigd door deuzige op 23-02-2013 10:36 . Reden: Geniale inval die tegenviel in geniaal zijn. ]

Spawned from the awesomeness of deuZige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De HTC One X heeft sinds de Jellybean update geen USB mass storage meer, maar is alleen nog via het MTP protocol benaderbaar op de PC (Windows XP). Dat heeft één voordeel (opslaggeheugen is gelijktijdig benaderbaar door PC en HOX) en verder een hoop nadelen (geen preview mogelijk ik verkenner, omslachtiger, Calibre ziet HOX niet meer, HOX is niet meer standaard op elk apparaat via USB benaderbaar etc.).

Bovenstaand probleem lijkt (via google search) algemeen bekend te zijn en voor meer Android merken te gelden (ook Samsung).

Mijn vraag is nu of er een custom rom die dit probleem verhelpt?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuzige

deuzige

2nd best person ever!!

Dit voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuzige

deuzige

2nd best person ever!!

[mbr]*knip*[/]
The_Sukkel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:36:
De HTC One X heeft sinds de Jellybean update geen USB mass storage meer, maar is alleen nog via het MTP protocol benaderbaar op de PC (Windows XP). Dat heeft één voordeel (opslaggeheugen is gelijktijdig benaderbaar door PC en HOX) en verder een hoop nadelen (geen preview mogelijk ik verkenner, omslachtiger, Calibre ziet HOX niet meer, HOX is niet meer standaard op elk apparaat via USB benaderbaar etc.).

Bovenstaand probleem lijkt (via google search) algemeen bekend te zijn en voor meer Android merken te gelden (ook Samsung).

ff checken moment.

ok weet niet precies wat je bedoeld maar ik krijg meteen dropbox synch, drive herkend en de htc swiet gaat ook meteen synchroniseren.

De hox vraag of dat zo moet blijven of dat hij het mobiele data internet moet sharen.
Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/a38f5cebf47f8ee28923238933c70722/tumblr_mio3iyCzVE1rti5kbo1_500.jpg
Heb je daar iets aan?

[ Voor 20% gewijzigd door deuzige op 23-02-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41

Dit geldt dus niet voor de Samsung Galaxy Note I en Note II die ik gebruik.
Hier kan je usb gewoon inschakelen als je de telefoon aan je pc (XP) hangt en dan zie je gewoon twee extra stations (als je ook een microsd kaart hebt geïnstalleerd natuurlijk)
En dat betekent dat je gewoon met de verkenner alle taken kan uitvoeren onder Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Deuzige: dank voor de snelle check!
Een paar aanvullende vragen:
Heb je windows XP of W7-W8 (ik weet niet of W7-W8 het MTP protocol meer native ondersteunt)? Heb je een schijfletter die aan de One X is toegewezen in de verkenner of staat er in de verkenner helemaal onderaan een icoontje van de One X met de naam van je telefoon (zonder schijfletter)? In het eerste geval denk ik dat je USB mass storage hebt in het andere het MTP protocol. Om er zeker van te zijn: kan je in de verkenner een preview/thumbnail zien van je foto's als je daarvoor kiest?

Als het antwoord op deze vragen allemaal "ja"zijn, dan begin ik erg enthousiast te worden rest me nog te vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Root met custom rom? :9~

@catt4u: het schijnt dat Google zelf ondersteuning voor USB mass storage heeft uitgeschakeld in android vanwege problemen met formatteren, eisen aan bestandssysteem, partities etc. etc. Elke fabrikant kon in zijn eigen schil wel of niet een optie kan toevoegen om USBMS te ondersteunen. HTC heeft die optie sinds Jellybean verwijderd. Heeft de Note I en Note II misschien nog een androidversie < jellybean? Ik las namelijk verhalen dat de S3 hetzelfde probleem zou kennen.

edit:
Oeps... excuses, ik merk zojuist dat ik dit topic aan het vervuilen ben met Jellybean gerelateerde vragen. Ik zal mijn post overzetten naar het Jellybean topic. Sorry voor de vervuiling! :o

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 23-02-2013 11:19 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online

Ja. Inmiddels zijn er kernels die samen met de mod "JB modPack Ver 4.0" van "lyapota" de USB mass storage terug zetten. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2114584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik probeer mijn HOX aan de autoradio te hangen via USB (Custom JB ROM, ViperX 3.3.7 met custom kernel), echter zodra ik hem inplug gaat het lampje aan, uit, aan, uit, aan, uit etc. De radio zelf ondersteunt wel MTP devices. Tevens een andere kabel geprobeerd, maar to no avail.

Ja, ik weet dat de radio ook aan bluetooth streaming doet, maar op de 1 of andere manier kan ik dan niet bladeren door de nummers en/of naar het volgende/vorige nummer gaan. En aangezien je de telefoon niet mag bedienen onder het rijden is dat dus een probleem.

Allicht dat dit komt omdat de HOX een bepaald bluetoothprofiel mist? De radio ondersteunt wel het streamen van data als TrackID, het bedienen van vorige/volgende en bestanden bladeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Zorian op 23-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Holgersson schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:41:
[...]
Ja. Inmiddels zijn er kernels die samen met de mod "JB modPack Ver 4.0" van "lyapota" de USB mass storage terug zetten. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2114584
Thx Holgersson!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.vanbeek5
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb een probleem met een zwart scherm.
Komt of tevoorschijn als ik gebeld wordt of als ik bel en verbinding heb.

Krijg dan alleen mijn scherm terug als ik op aan en uit knop druk, waarna uiteraad de verbinding weg is.

Heb gebeld met HTC en testen doorlopen geeft geen problemen aan met sensoren.
En toch zit hem hierin denk ik. Als ik een lamp op het zwarte schermn richt schakeld het scherm wel over van zwart naar normaal.

Om het wat ingewikkelder te maken. Als ik energie besparing uit zet.
Dan werkt het net andersom.

iemand een idee wat te doen..?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

heb je een screenprotector?:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.vanbeek5
Ja heb een schermbeveiling aan staan in de vorm van slaapstand..
wel van dus telefoon zelf geen app.

ik heb ook een app gedownload t.w. : screebl lite, waarbij je screen on blijft staan.
maakt geen verschil als ik het uit of aan zet.

vreemd is wel dat als ik energie besparing aan of uit zet dit wel weer verschil maakt.
de ene keer krijg ik een zwart scherm als ik zelf bel en als ik de energie besparing uit zet
krijg ik een zwart scherm als ik gebeld wordt.
iik heb gemerkt dat als je een felle lamp op je zwarte scherm richt dat het dan wel weer oplicht en je scherm beschikbaar is, uiteraad als lamp weer weggaat valt het weer uit.
heeft HTC desire indertijd ook gehad las ik op forum.

dus proximity sensor zou mijns insziens niet goed functioneren.
echter bij de test met deze sensor via *#*#3424#*#* gaat het wel goed.

is het een idee om aktie te ondernemen om het terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik denk dat marcel een screenprotector in vorm van folie op je beeldscherm bedoelt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.vanbeek5
oeps alweer te snel gereageerd.
neen geen screenprotector maar probleem blijft nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Samen met mijn vriendin wilde ik een gezamenlijke (google) agenda starten als zijnde een 'huisagenda' naast mijn eigen prive agenda.

ik heb via mijn pc een nieuwe google agenda toegevoegd onder mijn gmail account en deze gedeeld met mijn vriendin. tusen de one S van mijn vriendin en mijn agenda online werkt alles prima. ik kan online wat wijzigen en zij ziet dat op haar mobiel en vice versa.

MIJN one X doet dat echter niet. hij synct alle agenda's behalve onze huisagenda. instellingen lijken hetzelfde te zijn als bij mn vriendin.

iemand suggesties? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Fried schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:56:
Samen met mijn vriendin wilde ik een gezamenlijke (google) agenda starten als zijnde een 'huisagenda' naast mijn eigen prive agenda.

ik heb via mijn pc een nieuwe google agenda toegevoegd onder mijn gmail account en deze gedeeld met mijn vriendin. tusen de one S van mijn vriendin en mijn agenda online werkt alles prima. ik kan online wat wijzigen en zij ziet dat op haar mobiel en vice versa.

MIJN one X doet dat echter niet. hij synct alle agenda's behalve onze huisagenda. instellingen lijken hetzelfde te zijn als bij mn vriendin.

Heb je multi agenda aangekruist? Daar kan je tussen meerdere agendas kiezen, misschien dat je dat hebt vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gebruik je de standaard HTC-agenda? Volgens mij moet je daarin eerst nog aanvinken dat ook de nieuwe agenda gesynct moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
j.vanbeek5 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:26:
oeps alweer te snel gereageerd.
neen geen screenprotector maar probleem blijft nog bestaan.
Ik denk dat er dan toch iets met de sensor is, want als je er met een lamp opschijnt werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Ja, op beide vragen :)
gebruik multi-agenda, en hij staat ook aangevinkt om gesynchroniseerd te worden.

er zit toch geen max aan? ik heb er nu namelijk 3 instaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fried schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:02:
Ja, op beide vragen :)
gebruik multi-agenda, en hij staat ook aangevinkt om gesynchroniseerd te worden.

er zit toch geen max aan? ik heb er nu namelijk 3 instaan..
Nee, ik sync er een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
En de "huishoud kalender" is onder de zelfde gmail account aangemaakt als ik het goed begrijp?
Misschien kan je proberen om je account van je HTC te verwijderen en daarna weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
inderdaad, momenteel ziet het er zo uit:

adres1.gmail.com
- huishoudagenda
- priveagenda
- nederlandse feestdagen (uitgevinkt)
- taken (uitgevinkt)

adres2.gmail.com
- nederlandse feestdagen (uitgevinkt)
- taken (uitgevinkt)
- zakelijke agenda

//edit:
Als ik kijk bij instellingen > accounts&synchroniseren > google
dan staan daar mn 2 gmail adressen, en beide hebben een synchronisatiefout. als ik hem dan open is dat ook alleen bij de agenda..

[ Voor 28% gewijzigd door Fried op 26-02-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ben sinds zondag ook in bezit van een (grijze) hox. Mooi toestel, kom van een SIII af, waarvoor een xpreria S en daarvoor een Desire HD. Mijn laatste htc is dus alweer even geleden.
Wat mij meteen opviel was dat htc er naar mijn mening met sense echt een puinzooi van heeft gemakt. Binnen een halve dag had ik de bootloader unlocked, root, nova launcher geinstalleerd, energiemelding in de notification panel weggemod en er toggles voor wi-fi e.d. voor in de plaats gezet.
Nu is het een prima toestel :)

Hoe dan ook: Heeft iemand behalve ikzelf wel eens last van gelige foto's als er met flits geknipt wordt? Bij foto's zonder flits zijn de kleuren wel natuurgetrouw. Op een andere hox speelt dit geen rol, dat heb ik getest. Het was overigens al zo vóór het rooten en modden e.d.

Verder: Ik heb al die snelkoppelingen in de gallerij verwijderd, van dropbox, facebook, flickr e.d. zodat ik alleen nog maar 'my phone' over heb als keuze. Kan ik dit op de een of andere manier zó instellen dat deze automtisch opent? Nu moet ik telkens eerst op my phone klikken als ik de gallerij open.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert G
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 09:58
Foto's met duidelijk geel flitslicht bleek ik tot mijn schrik ook op mijn nieuwe HOX te hebben. Maar de upgrade naar JB 4.1.1 heeft dit probleem gelukkig opgelost. Ook is de gelige kleurzweem van het scherm voor een groot deel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Waarom dan niet AOSP erop zetten? Werkt veel beter en geeft een lekker Android gevoel. Custom launchers vind ik helemaal niks.

[ Voor 68% gewijzigd door Quad op 26-02-2013 21:52 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Omdat ik hem nog niet zo lang heb en me eerst wil verdiepen in de beschikbare ROMs. Ik lees goede dingen over venom nogwat, maar dat is iets voor een ander topic.
Voorlopig modder ik wat aan. Mijn huidige queeste is naar een mod om de buttons onder het scherm altijd aan te houden als het scherm aan staat.

Kwa hardware is het iig een prachttelefoon. Voelt honderdmaal steviger aan dan mijn SIII, die na één val al een gebarsten scherm had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Fried schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:56:

Stomme vraag maar staan de vinkjes aan onder multi calender?

Mijn vrouw en ik gebruiken allebij een gmail calender en ik kan haar agenda daarin gewoon zien. Ook op m'n one X. (omgekeerd ook).
(Wij hebben dus geen 3de huishoud calender maar delen onze eigen calenders met elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Xereon schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:46:
Ik probeer mijn HOX aan de autoradio te hangen via USB (Custom JB ROM, ViperX 3.3.7 met custom kernel), echter zodra ik hem inplug gaat het lampje aan, uit, aan, uit, aan, uit etc. De radio zelf ondersteunt wel MTP devices. Tevens een andere kabel geprobeerd, maar to no avail.

Ja, ik weet dat de radio ook aan bluetooth streaming doet, maar op de 1 of andere manier kan ik dan niet bladeren door de nummers en/of naar het volgende/vorige nummer gaan. En aangezien je de telefoon niet mag bedienen onder het rijden is dat dus een probleem.

Allicht dat dit komt omdat de HOX een bepaald bluetoothprofiel mist? De radio ondersteunt wel het streamen van data als TrackID, het bedienen van vorige/volgende en bestanden bladeren.
Om de vraag even nogmaals te stellen. :p
Dit is overigens wat er in het display van de autoradio verschijnt tijdens streamen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rFl3gqvl.jpg

Ik wil dus de trackinfo zien, en de mogelijkheid door de lijst met nummers te kunnen bladeren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 27-02-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Hey die Sony radio heb ik ook :D Sony Mex BT3900u? :)
Heb zelf de 3800U geloof ik.

Edit: even geprobeerd, ik heb de 3700u.
Ik kan wel next en previous via BT maar bladeren niet. Overigens kan ik niet de HOX verbinden via USB, gaat hij piepen. En dus aan uit aan uit etc.

[ Voor 83% gewijzigd door Quad op 27-02-2013 14:21 ]

PVOutput☀️

• Fried
golem501 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 06:31:
[...]

Stomme vraag maar staan de vinkjes aan onder multi calender?

Mijn vrouw en ik gebruiken allebij een gmail calender en ik kan haar agenda daarin gewoon zien. Ook op m'n one X. (omgekeerd ook).
(Wij hebben dus geen 3de huishoud calender maar delen onze eigen calenders met elkaar)
ja die staan inderdaad aan..

bij accounts en synchroniseren hebben beide gmail accounts dus een synchronisatiefout bij alleen de agenda, alle overige google 'onderdelen' synchroniseren gewoon netjes.. apart.

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:14
Ik heb een HTC one x nu een tijdje maar de laatste tijd krijg ik steeds de melding SIM voorbereiden. Dit gebeurt vaak wanneer je even wilt kijken op je telefoon. Dan krijg je deze melding. Dan meld hij zichzelf weer aan en kan ik gewoon verder gaan. Maar wanneer mijn scherm dus uitstaat heb ik geen verbinding dus... Dit gebeurt zo'n 3 a 4 keer per dag.
Weet iemand een oplossing?

• OneTimer
PsyNu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:38:
Ik heb een HTC one x nu een tijdje maar de laatste tijd krijg ik steeds de melding SIM voorbereiden. Dit gebeurt vaak wanneer je even wilt kijken op je telefoon. Dan krijg je deze melding. Dan meld hij zichzelf weer aan en kan ik gewoon verder gaan. Maar wanneer mijn scherm dus uitstaat heb ik geen verbinding dus... Dit gebeurt zo'n 3 a 4 keer per dag.
Weet iemand een oplossing?
Misschien een keer de SIM kaart er uit halen, even in het SIM kaart slot blazen en dan de SIM kaart er weer in doen. Misschien helpt dat ,want het lijkt er op dat je SIM niet goed op de pinnetjes aansluit.

• Fried
Volgens mij heb ik het (weer) werkend... het verwijderen en toevoegen van de google accounts op de HOX seems to do the trick.

vanavond ff kijken of het dan ook op de HTC van mn vriendin werkt en dan ben ik een gelukkig man. thanks voor de hulp iig!

• OneTimer
Fried schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:10:
Volgens mij heb ik het (weer) werkend... het verwijderen en toevoegen van de google accounts op de HOX seems to do the trick.

vanavond ff kijken of het dan ook op de HTC van mn vriendin werkt en dan ben ik een gelukkig man. thanks voor de hulp iig!
Oke mooi zo :)

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
blijkbaar krijgen wij ook de nieuwe HTC Sense versie:
http://www.phonesreview.c...sed-for-one-x-and-others/

Ik ben benieuwd of we ook de nieuwe camerafuncties (Zoe) krijgen? Zou volgens mij geen hardware beperking voor moeten zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door luappul op 28-02-2013 12:17 ]

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:47
Collega komt hier net mijn zijn HOX. Zijn softbuttons werken niet meer.
Inmiddels heeft hij alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en nog wat zaken uitgeprobeerd
Als je hand voor de lichtsensor houdt, gaan de soft buttons wel branden.

Is het een bekend probleem bij de HOX en heeft iemand een oplossing?

bvd

~André

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wel erg raar, aangezien de "soft buttons" gewoon een "verlengd" stuk van het touchscreen zijn :P

Lijkt me dan dus ook puur een softwareprobleem? Tenzij je bij Developer -> (mss nog paar menuutjes dieper) -> "Optie waarbij je touchscreen-input visueel maakt" kunt aantonen dat het touchscreen op dat specifieke deel verrot is.

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Allen,
Sinds een paar dagen geeft mijn HTC One X geen geluid meer bij binnenkomende calls, sms-jes (ja van mn moeder) en whatsapp berichten ..... geen notificatie geluiden meer!
Als ik het profiel instel op "normaal" en het volume op maximaal zet, dan accepteerd hij de instelling, maar past hem niet toe.
Als ik het volume probeer aan te zetten/ verhogen met de volumeknop op de zijkant gebeurt er helemaal niets.
Mijn overige geluiden als media-volume en dergelijke doen het wel gewoon.

overige info:
Android 4.1.1
HTC Sence 4+
Softwarenummer 3.14.401.31
HTC SDK API-niveau 4.63

Graag hoor ik of jullie een oplossing hebben/ kennen voor dit probleem?

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:28
ZND-Photo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:03:
Allen,
Sinds een paar dagen geeft mijn HTC One X geen geluid meer bij binnenkomende calls, sms-jes (ja van mn moeder) en whatsapp berichten ..... geen notificatie geluiden meer!
Als ik het profiel instel op "normaal" en het volume op maximaal zet, dan accepteerd hij de instelling, maar past hem niet toe.
Als ik het volume probeer aan te zetten/ verhogen met de volumeknop op de zijkant gebeurt er helemaal niets.
Mijn overige geluiden als media-volume en dergelijke doen het wel gewoon.

overige info:
Android 4.1.1
HTC Sence 4+
Softwarenummer 3.14.401.31
HTC SDK API-niveau 4.63

Graag hoor ik of jullie een oplossing hebben/ kennen voor dit probleem?
Misschien zal een soft-reset jouw probleem verhelpen! Een soft-reset voer je uit door de aan- en uitknop lang ingedrukt te houden. Je zal ondertussen de backlit-toetsen (terug, home en multitask) zien knipperen waarna het beeldscherm en het hele toestel uit zal gaan. Houdt de knop ingedrukt totdat je een vibratie voelt en jouw mobiel zal alles op een rijtje gezet hebben! Dit proces kan je vergelijken met defragmentatie op een computer; niks zal dus verloren gaan!

• over-de-heuvel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:14
PM_Petrol schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Misschien een keer de SIM kaart er uit halen, even in het SIM kaart slot blazen en dan de SIM kaart er weer in doen. Misschien helpt dat ,want het lijkt er op dat je SIM niet goed op de pinnetjes aansluit.
Dit heeft geen verschil gemaakt helaas.

Ik heb ook al gekeken naar alle power save functies. Ook dat maakt geen verschil. Mijn telefoon terug gezet naar fabriekinstellingen maakt ook geen verschil. Iemand nog een idee?

• Quad
Doet hij het in Safe mode ook niet?

PVOutput☀️

• Osiris
  • Niet online
Hou het alsjeblieft beschaafd...

[ Voor 92% gewijzigd door AmbroosV op 02-03-2013 01:20 ]

• ZND-Photo
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
thomasvant schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:06:
[...]
Misschien zal een soft-reset jouw probleem verhelpen! Een soft-reset voer je uit door de aan- en uitknop lang ingedrukt te houden. Je zal ondertussen de backlit-toetsen (terug, home en multitask) zien knipperen waarna het beeldscherm en het hele toestel uit zal gaan. Houdt de knop ingedrukt totdat je een vibratie voelt en jouw mobiel zal alles op een rijtje gezet hebben! Dit proces kan je vergelijken met defragmentatie op een computer; niks zal dus verloren gaan!
Thomas,
Bedankt jouw methode heeft gewerkt ..... ik heb weer geluid! _/-\o_
Voor mijn probleem wist je iig waar je het over had ;)

• jooproo
  • Laatst online: 23:05
Jeuuhhh, we krijgen sense 5! Waarschijnlijk wel weer een afgeslankte versie, zoals sense 4 voor de sensation, sensation XE & sensation XL
nieuws: HTC brengt Sense 5 naar oudere toestellen

• Quad
Sense 5 lijkt mij helemaal weer niets, Sense 4 vond ik echt prima maar zoals ik Sense 5 zie is dat weer een heel drukke home screen hebben.

PVOutput☀️

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:28
Osiris schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:30:
[...]

WTF heeft een defragmentatie te maken met een (al dan niet soft)reset? :X Als je niet weet waar je 't over hebt, zeg dan niets 8)7
Omdat ik probeerde te zeggen dat ook hierbij er geen bestanden verloren gaan. Als je een soft-reset uitvoert zet je mobiel alles op een rijtje (is mij verteld door de klantenservice van HTC) en een defragmentatie zet ook alle bestanden op een rijtje zodat de computer weer weet waar alles staat. Overigens heb ik ongeveer hetzelfde probleem gehad en wilde dus de waarschijnlijke oplossing delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Quad schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:25:
Sense 5 lijkt mij helemaal weer niets, Sense 4 vond ik echt prima maar zoals ik Sense 5 zie is dat weer een heel drukke home screen hebben.
Nee lijkt mij ook niks, soort METRO look net als op Windows8, ik hoop dat dit ook uitgezet kan worden?!

En heeft iemand ervaring met de Smartcare van Hi? Omdat ik het bekende WIFI probleem heb met mn HOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie hebben het over Blink Feed, dat is niks meer dan een widget die je op een van je homescreens kan zetten en dus ook niet kan doen, zodat je het niet hebt. Sense 5 omvat natuurlijk wel meer dan dat :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
CLB schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:47:
Jullie hebben het over Blink Feed, dat is niks meer dan een widget die je op een van je homescreens kan zetten en dus ook niet kan doen, zodat je het niet hebt. Sense 5 omvat natuurlijk wel meer dan dat :)
Oke dat is dan al beter nieuws ;)
Nog meer nieuws er over?
Ik heb net met HTC een chatsessie gehad, maar die kon natuurlijk ook niks zeggen over de update. "Hou de site en onze Facebook in de gaten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beleefd blijven.

[ Voor 94% gewijzigd door AmbroosV op 01-03-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Vanavond heeft mijn One X het begeven. Hele avond op diverse momenten gebruik van gemaakt, tot plots het scherm niet meer aan ging. Laatste acties die ik heb gedaan was een reactie plaatsen op Facebook. Paar uurtjes daarvoor nog VLC een update gegeven.

Ik kan via de aan/uitknop wel de softkeys laten branden, maar het scherm zelf blijft uit. Toestel reageert ook niet op softkeys. Heb zojuist net weer wat beeld gehad, maar na een paar seconden is dit volledig scrambled. Hierna opnieuw geen beeld meer. Hij reageert ook zeer traag op diverse momenten. Vanavond eerder zorgde een druk op de volumeknop direct voor reactie, later zat er zo een minuut tussen. Heb inmiddels al zo'n 10-15 forced reboots gedaan (aan/uit 10 sec ingedrukt houden), maar dat mag niet meer baten. Kan het toestel nog wel benaderen via USB.

Morgen maar eens contact opnemen met HTC/Dynafix, maar ben bang dat ze zoiets toch op vochtschade afschuiven. Helaas een verkeerde toetscombinatie gebruikt waardoor ik inmiddels ook alles kwijt ben. Foto's, eerste geluiden van het hartje van onze kleine ed. Balen, maar goed. Iets teveel vertrouwen in mijn toestel gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door The Executer op 02-03-2013 01:18 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Als je hem aansluit aan de PC, wordt hij dan wel of niet herkent? Je kan wel bij een eventuele reparatie aangeven om de data expliciet niet te laten wissen, tenminste dat heb ik een paar keer gehoord.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Toestel wordt wel herkend, schijven worden ook netjes gekoppeld etc. Helaas is alle data al verdwenen. Hoe het mogelijk is, geen idee, maar feit is dat alles weg is. Doordat er geen driveletter aan gekoppeld wordt kan recovery software ook weinig uithalen.

Edit: Zojuist contact opgenomen met HTC Support. De medewerker die ik heb gesproken gaf aan dat het toestel mogelijk ter plekke gerepareerd kan worden indien er geen val- stoot- of vochtschade aanwezig is. Toestel is een half jaar terug een keer gevallen, waarbij 1 van de hoeken van het toestel licht beschadigt is geraakt. Nu hoop ik niet dat ze hier moeilijk over gaan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door The Executer op 02-03-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
The Executer schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:03:
Edit: Zojuist contact opgenomen met HTC Support. De medewerker die ik heb gesproken gaf aan dat het toestel mogelijk ter plekke gerepareerd kan worden indien er geen val- stoot- of vochtschade aanwezig is. Toestel is een half jaar terug een keer gevallen, waarbij 1 van de hoeken van het toestel licht beschadigt is geraakt. Nu hoop ik niet dat ze hier moeilijk over gaan doen.
Meer iets voor het garantie topic, maar ik denk dat ze daar niet moeilijk over doen. Mijn toestel is ook al 2x onder garantie gerepareerd terwijl hij valschade heeft.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

The Executer schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:16:
Vanavond heeft mijn One X het begeven.

Knip
Probeer hem anders eens in veilige modus op te starten, janvanduschoten in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

The Executer schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:16:
Helaas een verkeerde toetscombinatie gebruikt waardoor ik inmiddels ook alles kwijt ben. Foto's, eerste geluiden van het hartje van onze kleine ed. Balen, maar goed. Iets teveel vertrouwen in mijn toestel gehad.
Niet gekoppeld met dropbox toevallig? Indien wel gekoppeld, dan staat het nog in je dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
iCy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Niet gekoppeld met dropbox toevallig? Indien wel gekoppeld, dan staat het nog in je dropbox.
Sowieso mag je wel vanuit gaan dat zo iets gebackupped wordt naar tenminste een PC..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Laatst online: 24-06 09:27
Mijn telefoon was laatst stuk. of althans, de speaker in ieder geval, deze was 60-70% te zacht. Heb hem opgestuurd met de Hi service, binnen 2 weken mobiel weer in mijn handen (wow! ik heb geluk, aangezien de service normaal om te huilen is). Maar ze hebben ook de hele achterkant vervangen (glas van camera (misschien camera zelf) Alleen het scherm kan ik zien dat nog van mij is door krasjes enz. En natuurlijk de speaker vervangen. Bij ontvangst telefoon opnieuw moeten installeren en alles was er af. Maar goed contacten back up en programma's zijn zo te downloaden bij google als je aanmeld. Geluid werkt ook weer top, ik ben helemaal tevreden (alweer) met de oneX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hoe heb je in godesnaam krasjes op 't scherm van je One X gekregen? :X

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 02-03-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Osiris schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:03:
Hoe heb je in godesnaam krasjes op 't scherm van je One X gekregen? :X
Dat is niet zo moeilijk. Heb het zelf ook voor elkaar gekregen toen mijn telefoon weggleed en met het scherm op de badkamervloer terecht kwam. Zijn echt minimale krasjes hoor, maar ze zitten er wel.

Ik ben vanmiddag bij ThePhoneHouse in Drachten geweest op verzoek van HTC. Ze hebben daar het scherm vervangen, maar dezelfde klachten blijven. Het toestel zal dus opgestuurd moeten worden. Ze gaven aan dat vermoedelijk het mainboard naar zijn grootjes is. Wat ze ook aangaven, was dat het eigenlijk wel een 'bekend probleem' is. Het is niet het eerste toestel met deze klachten die ze hebben gehad daar.

Nu loop ik tegen een klein ander probleem aan: mijn contacten. Heb afgelopen 2 maand al mijn contacten overgezet naar Google, zodat ik hiervan een backup heb. Dit is heel leuk, maar als je terug gaat naar een telefoon zonder Google, dan heb je een probleem :P.
iCy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Heb laatst toevallig Dropbox geïnstalleerd. De laatste foto's staan op Dropbox, van de rest heb ik een backup. Van de rest heb ik eigenlijk nog niet gekeken hoe ik dit kon koppelen. Wsl een folder aangeven die ook gesynced moet worden. Nou jah, niet gebeurt. Jammer en we gaan weer verder ;).
Quad schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:16:
[...]

Sowieso mag je wel vanuit gaan dat zo iets gebackupped wordt naar tenminste een PC..
Inderdaad, je zou het wel verwachten. Maar soms verandert een maand niets (afgezonderd van een paar foto's) en soms in 1 week een heleboel. Vaak maak ik om de maand eens een backup. Blijkt dat op het toestel van mijn vrouw nog een opname staat die ik doorgestuurd had. Mis dus uiteindelijk niet zoveel.

[ Voor 27% gewijzigd door The Executer op 03-03-2013 00:07 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Let op:
Discussie over de Jelly Bean-update graag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1528372">HIER</a>.

Heb wel/geen last van wifi problemen na de laatste update? <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40820284#40820284">Vul de poll in!</a>