Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Op bol.com noemen ze het een shell, al zal dat wat jij zegt ook wel een shell zijn.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:52
MarkoVie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:39:
Op bol.com noemen ze het een shell, al zal dat wat jij zegt ook wel een shell zijn.
Op pdashop.nl noemen ze het ook een shell, maar staat het onder de categorie 'Covers'. Daarom ben ik een beetje in de war. Ach, ik bestel er gewoon een, de screenprotector die er bij zit gebruik ik toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Die zijn vaak wel brol, heb er zo 2 gehad, en die heb ik er vrijwel meteen weggeflikkerd na 2 dagen in gebruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
MarkoVie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:45:
Die zijn vaak wel brol, heb er zo 2 gehad, en die heb ik er vrijwel meteen weggeflikkerd na 2 dagen in gebruik te hebben.
We zullen zien :)

Ik heb overigens ook al een kras in het glas op de voorkant. Die kras is zichtbaar op het scherm zelf als een klein streepje van ongeveer een halve centimeter waar de pixels een iets andere kleur vertonen dan de rest. Best jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 22:32
Nou, fijn hoor. Tot nu toe aardig tevreden, maar... vanmiddag nog even aan de lader gehad en toen weggelegd. Pak ik hem vanavond weer en zet hem aan, zie in unlock scherm met alleen foto (verder geen datum of tijd), telefoon gaat uit en gaat niet weer aan....... Aan lader gezet, niks..... Toen de crime om dat achterkantje eraf te halen, wat mij 4 nagels en een half uur irritatie heeft bezorgd... Batterij eruit en na 5 minuten er weer in, aan de lader en toen deed ie het weer. Batterij op 90%, dus die was niet leeg.

Iemand dit eerder of ook gehad??

Blijft irritant als je telefoon zonder reden uitvalt en je allerlei kunstgrepen moet uithalen om weer te laten werken. Ben blij dat ie niet stuk is en dat ie naar de reperateur valt.

Ik vulde trouwens mij imei in op de site van Nokia om te kijken naar de garantietermijn, staat er in beeld: geen garantie in dit land....
Gewoon gekocht bij CoolBlue, lijkt me wel een veilig adres dat geen meuk uit het buitenland haalt, maar ja. Heb gewoon de bon, dus als er gezeik is lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Sinds vandaag ook een L820 als vervanging van mijn L800. Gaaf ding! :) Ik heb alleen wel een developer device, daar zit geen stopcontact-ding bij, alleen een kort USBkabeltje. Hebben retailmensen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee, in de retailverpakking zitten dezelfde accessoires als bij de Lumia 800, dus data/oplaadkabel, adapter voor het stopcontact en headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakdoef schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:26:
Nou, fijn hoor. Tot nu toe aardig tevreden, maar... vanmiddag nog even aan de lader gehad en toen weggelegd. Pak ik hem vanavond weer en zet hem aan, zie in unlock scherm met alleen foto (verder geen datum of tijd), telefoon gaat uit en gaat niet weer aan....... Aan lader gezet, niks..... Toen de crime om dat achterkantje eraf te halen, wat mij 4 nagels en een half uur irritatie heeft bezorgd... Batterij eruit en na 5 minuten er weer in, aan de lader en toen deed ie het weer. Batterij op 90%, dus die was niet leeg.

Iemand dit eerder of ook gehad??

Blijft irritant als je telefoon zonder reden uitvalt en je allerlei kunstgrepen moet uithalen om weer te laten werken. Ben blij dat ie niet stuk is en dat ie naar de reperateur valt.

Ik vulde trouwens mij imei in op de site van Nokia om te kijken naar de garantietermijn, staat er in beeld: geen garantie in dit land....
Gewoon gekocht bij CoolBlue, lijkt me wel een veilig adres dat geen meuk uit het buitenland haalt, maar ja. Heb gewoon de bon, dus als er gezeik is lijkt me dat geen probleem.
Had je niet gewoon een hard-reset kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:21:
[...]

Had je niet gewoon een hard-reset kunnen doen?
Je bedoelt een soft reset? Hard reset is meestal wel drastisch. Soft reset lost de meeste directe problemen wel op

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Sinds gistermiddag heb ik opeens problemen met de 820. Whatsapp berichten komen pas aan na meer dan een kwartier en als ik gebeld wordt gaat ie niet eens over maar krijg ik pas een sms als er een voice mail is ingesproken.

Een soft-reset helpt niet. Wat kan er nog meer gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Insert12 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:02:
Sinds gistermiddag heb ik opeens problemen met de 820. Whatsapp berichten komen pas aan na meer dan een kwartier....
Dat ligt aan WA. Android en iOs toestellen hebben hetzelfde probleem.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
The Dolf schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:17:
[...]

Dat ligt aan WA. Android en iOs toestellen hebben hetzelfde probleem.
Ik merk het ja, kreeg net een notificatie van een bericht dat ik drie uur geleden heb gelezen. Nu ook een melding dat ik 6 ongelezen berichten heb, maar nu zijn ze er niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsApp op Windows is echt bras.. Met name op Windows 8. Ik krijg berichten 34 keer binnen en vaak pas uren nadat ze verzonden zijn. Dit gaat vooral mis wanneer de tegenpartij ook Windows heeft. Bij Android en iOS gaat het vaker wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:51:
WhatsApp op Windows is echt bras.. Met name op Windows 8. Ik krijg berichten 34 keer binnen en vaak pas uren nadat ze verzonden zijn. Dit gaat vooral mis wanneer de tegenpartij ook Windows heeft. Bij Android en iOS gaat het vaker wel goed.
Whatsapp zelf heeft de laatste tijd wel meer storingen. Het ligt dus niet alleen aan de Windows app, maar die lijkt er op dit moment wat slechter mee om te gaan dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Aangezien ik mijn 820 alleen zakelijk gebruik en whatsapp zelden gebruik heb ik het ge-uninstalleerd en mijn accu gaat nu significant langer mee (2+ dagen). Wat een verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martinspire > Okay, toch zou een update niet verkeerd zijn, er zitten wel wat meer bugs in. Oa de battery drain.

@E-Jungle > Hoe lang was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Moest voor de uninstall de telefoon voor het einde van de dag wel weer aan de lader hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
E-Jungle schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:55:
[...]

Moest voor de uninstall de telefoon voor het einde van de dag wel weer aan de lader hangen.
Maar was Whatsapp dan telkens wel actief? Als je namelijk apps als Stop the Music draait, maakt het weinig uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Insert12 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:49:
[...]

We zullen zien :)

Ik heb overigens ook al een kras in het glas op de voorkant. Die kras is zichtbaar op het scherm zelf als een klein streepje van ongeveer een halve centimeter waar de pixels een iets andere kleur vertonen dan de rest. Best jammer :P
Het is een case die over de achterkant heen gaat. De kleur klopt ook niet helemaal met het geadverteerde plaatje, hij is namelijk donkerrood. Wel een mooie kleur en hij voelt stevig aan. Past er perfect om heen, dus ik gebruik hem gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Insert12 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Het is een case die over de achterkant heen gaat. De kleur klopt ook niet helemaal met het geadverteerde plaatje, hij is namelijk donkerrood. Wel een mooie kleur en hij voelt stevig aan. Past er perfect om heen, dus ik gebruik hem gewoon :)
Zou je hier eens een foto van kunnen laten zien? Ik ben namelijk wel benieuwd. Ik vind die rubberen hoesjes zo groot en dit klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:11
die koop je bij amazon voor een paar pond, staat er alleen geen Nokia op.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
pascoa341 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:11:
[...]

Zou je hier eens een foto van kunnen laten zien? Ik ben namelijk wel benieuwd. Ik vind die rubberen hoesjes zo groot en dit klinkt interessant.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5oibnt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2dgupeg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/6sx7oy.jpg
ozzynator schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:26:
die koop je bij amazon voor een paar pond, staat er alleen geen Nokia op.
Deze was tien euro inclusief verzending op Ebay.de. Ik heb geen Paypal of creditcard, dus het moest maar via Nederland of Ebay Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
is ongeveer dezelfde ja, alleen is bij mij de uitsparing van de camera hetzelfde als bij de originele zeg maar.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07
Mijn vriendin heeft haar 820 laten vallen. Hij zat in haar tasje. De telefoon doet niks meer, behalve een half blauw scherm tonen. Wel gaat ie aan en uit. Als je het toestel wat tordeert gaat ook het scherm uit en weer aan, er lijkt dus iets kapot te zijn. Ik dacht dat die Nokia's zo robust waren? Een val van een meter hoog in een damestas is schijnbaar teveel van het goede.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/9378940/_MG_3592.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:24
Hij is heel ongelukkig op een betonnen rand of iets dergelijks gevallen, waardoor die barst bij de microfoon is ontstaan in het glas. Dit is dus gewoon pech.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een val van een meter hoog in een damestas is ...
Was bij mij nog een meter hoger (vanaf ooghoogte) draaiend door de kamer en dat ging wel goed. Zelfs geen kras te zien. Ik denk dat het er aan ligt hoe die valt. Aan de barst te zien erg ongelukkig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Hier ook een teleurstelling. Bekijk vanmorgen mijn 820 eens goed, zie ik een aantal krasjes op het scherm. Zo dun als een haar en niet diep, maar ze zij er wel . Heb 'm altijd los in mijn broek- of jaszak, uiteraard zonder sleutels oid in dezelfde zak. Valt me wel tegen na 6 weken. Had ik misschien toch voor de 920 met gorilla glass moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Die barst komt dan weer niet door de val :) Mijn vriendin wou het hoesje eraf hebben, maar wist niet hoe. Dus met een mes aan de gang gegaan. Dat was al een tijdje dus.

Ik heb telefoons gezien waarvan het hele scherm aan gruzelementen lag, maar nog wel beeld gaf en met een werkend touchscreen. Deze val heeft het scherm kapot gemaakt, maar ook het touchscreen lijkt het niet meer te doen. De lampjes achter de home, back en zoek knop werken wel nog, maar als je ze aanraakt krijg je geen tril meer als herkenning. En een damestas lijkt me een best goed hoesje, dus hoeveel G heeft de telefoon nou echt te verduren gekregen? Al met al heel erg teleurstellend. Ik hoop dat het gerepareerd kan worden, want met een simpele vervanging van het glas komen we er niet denk ik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:24
Kijk, het glas is een soort bescherming en absorbeert bij een val veel van de bewegingsenergie die vrijkomt. Als dat scherm niet meer intact is, kan het dat ook niet meer doen. Hetzelfde geldt voor een motorfietshelm. Als je die laat vallen, mag je hem eigenlijk niet meer gebruiken, omdat de interne structuur dan barsten kan hebben, waardoor hij mogelijk niet meer goed functioneert.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart40 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:27:
[...] Bekijk vanmorgen mijn 820 eens goed, zie ik een aantal krasjes op het scherm. [...] Valt me wel tegen na 6 weken. Had ik misschien toch voor de 920 met gorilla glass moeten gaan.
Zowel de L820 als de L920 hebben een krasbestendige glasplaat. Hierbij is die van de L820 merkloos en die van de L920 van Gorilla (Corning). NB: beiden hebben dus geen krasvast glas.

Mijn L800 heeft gorillaglas en ofschoon ik er zuinig op ben, heb ik meerdere krasjes op mijn scherm. De reden is simpel: een zandkorrel is harder dan de coating en de L800 heeft een groot glasoppervlak. Hierdoor is de kans op een krasvrij scherm bij gebruik toch echt bijzonder klein.

Kort samengevat: een screenprotector lijkt mij meer effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Ik snap alleen niet hoe het scherm dan zo'n vreemde blauwe kleur heeft en dan nog zo'n hoekje zwart, net alsof het LCD gebroken is en de vloeibare kristallen door de war liggen. Behalve dan dat dit een AMOLED scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb via Duitsland een nieuwe zwarte Lumia 820 bestelt (350 euro inclusief verzenden). Er stond bij vermeld dat het toestel simlock vrij is alleen het is wel gebrand door Vodafone. Nu is dat opzich niet zo'n probleem alleen ik heb via Navifirm uitgezocht of de Duitse Vodafone de nieuwe 1308 (storage fix) firmware al heeft doorgevoerd. Nu blijkt dit nog niet zo te zijn.

Nu zocht ik dus naar een Nederlandse/Europese generic firmware voor de 820, maar helaas lijkt deze er niet te zijn. De enige firmware die in de buurt lijkt te komen is RM-825_CV_NL_VAR268220_13080_001_Black_v3_Default

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G1rQqpl.png

Heeft er iemand hier ervaring met het flashen van hun 820/920? Is het de moeite en risico waard om mijn toestel te flashen naar een generieke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Laatst online: 09-04 08:07
heeft er iemand problemen met het binnenhalen van de mails via 3G?

ik krijg telkens 86000107 & 80072EFD als error, via de WiFi is het geen probleem om mails binnen te krijgen..

Exchange (bedrijf) werkt perfect maar hotmail/outlook niet ... iemand een idee/tip.?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
iAbdel schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:02:
heeft er iemand problemen met het binnenhalen van de mails via 3G?

ik krijg telkens 86000107 & 80072EFD als error, via de WiFi is het geen probleem om mails binnen te krijgen..

Exchange (bedrijf) werkt perfect maar hotmail/outlook niet ... iemand een idee/tip.?

Thanks.
Ik Sync drie mailboxen, Exchange, Hotmail en Outlook, zelfde als jou maar hier geen enkel probleem. Even een reboot doen zodat je opnieuw inlog op het netwerk maybe?

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Laatst online: 09-04 08:07
Heb van alles geprobeerd zonder resultaat, heb je nog onlangs een update uitgevoerd? Op het internet kampen velen met dit soort probleem. Maar je krijgt/verstuurd mails via de 3G toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:46

B64

zonoskar schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:13:
Die barst komt dan weer niet door de val :) Mijn vriendin wou het hoesje eraf hebben, maar wist niet hoe. Dus met een mes aan de gang gegaan. Dat was al een tijdje dus.

Ik heb telefoons gezien waarvan het hele scherm aan gruzelementen lag, maar nog wel beeld gaf en met een werkend touchscreen. Deze val heeft het scherm kapot gemaakt, maar ook het touchscreen lijkt het niet meer te doen. De lampjes achter de home, back en zoek knop werken wel nog, maar als je ze aanraakt krijg je geen tril meer als herkenning. En een damestas lijkt me een best goed hoesje, dus hoeveel G heeft de telefoon nou echt te verduren gekregen? Al met al heel erg teleurstellend. Ik hoop dat het gerepareerd kan worden, want met een simpele vervanging van het glas komen we er niet denk ik.
Misschien dat Stella kan helpen? >:)

Lijkt erop dat-ie behoorlijk ongelukkig terecht is gekomen. Alsof er ergens een connector of soldering is losgekomen.

Een damestas is inderdaad een oversized hoesje maar is uiteraard geen bescherming tegen valschade. Ligt er helemaal aan waar de telefoon in de tas wordt opgeborgen; mijn wederhelft stopt 'm doorgaans in een zijvak zodat er alleen maar een laagje leer een eventuele val opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Laatste tijd last van spontane reboots. Meestal 1x per dag, soms 2x.
Zijn er anderen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Gister-ochtend mij overslapen :( Ik hang mijn gsm aan de lader 's nachts, en zet 2 wekkers. Dan surf ik nog wat of speel wat spelletjes, en zet ik hem op vliegtuigmode en ga ik slapen. Blijkbaar is hij die nacht ergens blijven vast hangen, want om kwart na 7 werd ik wakker, terwijl ik om 5.30 moest beginnen.

Toch maar een andere wekker opzetten 's nachts :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkoVie schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:48:
Gister-ochtend ....Toch maar een andere wekker opzetten 's nachts :/
Of een van je apps verwijderen. Kijk eens naar de achtergrondtaken/apps. Gebruik mijn Lumia 820 ook als wekker. En heeft me vanaf het begin altijd op tijd wakker gemaakt.
Een Lumia 820 heeft een hele goede accuduur ( < 1% per uur ), zeer betrouwbaar (nog nooit een spontane reboot of hang gehad) , maar het blijkt dat sommige Windows Phone 8 apps roet in het eten kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Enkel Endomondo en HERE Drive+ staan als achtergrondtaken.

Voor de rest heb ik er nagenoeg geen applicaties opstaan. Dit is ook maar de eerste keer dat het gebeurd, maar liever toch geen tweede keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
MarkoVie schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:48:
Gister-ochtend mij overslapen :( Ik hang mijn gsm aan de lader 's nachts, en zet 2 wekkers. Dan surf ik nog wat of speel wat spelletjes, en zet ik hem op vliegtuigmode en ga ik slapen. Blijkbaar is hij die nacht ergens blijven vast hangen, want om kwart na 7 werd ik wakker, terwijl ik om 5.30 moest beginnen.

Toch maar een andere wekker opzetten 's nachts :/
Het feit dat je twee wekkers nodig hebt om wakker te worden lijkt het me dan waarschijnlijker dat je er gewoon doorheen bent geslapen. Ik word iig niet wakker van die wekker.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ZIjn er hier mensen die de 1308 update al hebben mogen ontvangen? Ik heb met mijn (helaas0 Vodafone branded versie nog niks binnen helaas.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tomba schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:30:
ZIjn er hier mensen die de 1308 update al hebben mogen ontvangen? Ik heb met mijn (helaas0 Vodafone branded versie nog niks binnen helaas.
Hij is volgens mij nog niet uit voor de 820. De 920 had hem wel, maar die is ook al even niet meer bereikbaar vanwege de providerbug (verbinding met 3g/4g valt weg). Ik denk dat ie over een paar dagen wel beschikbaar zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Nee, het uitrollen van die update is gestopt vanwege een bug die er in zat. Bug wordt verholpen en daarna gaan ze weer verder met uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
The Dolf schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:19:
[...]

Het feit dat je twee wekkers nodig hebt om wakker te worden lijkt het me dan waarschijnlijker dat je er gewoon doorheen bent geslapen. Ik word iig niet wakker van die wekker.
Lijkt me niet, aangezien ik bij het ontgrendelen van het scherm enkel de foto op de achtergrond zag, en geen klok ofzo. Dus deze heeft niet gewerkt. Ik slaap nooit door mijn wekkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
MarkoVie schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:31:
[...]

Lijkt me niet, aangezien ik bij het ontgrendelen van het scherm enkel de foto op de achtergrond zag, en geen klok ofzo. Dus deze heeft niet gewerkt. Ik slaap nooit door mijn wekkers :)
Gaat die klok niet weg als het alarm al afgegaan is? Heb het alarm ook maar twee keer gebruikt dus weet het niet zeker. Ben blij dat ik een veel te dure wake up light heb gekocht. De eerste wekker waar ik wel wakker van word.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:42:
[...]

Hij is volgens mij nog niet uit voor de 820. De 920 had hem wel, maar die is ook al even niet meer bereikbaar vanwege de providerbug (verbinding met 3g/4g valt weg). Ik denk dat ie over een paar dagen wel beschikbaar zal komen.
Die is er wel degelijk, heb via Navifirm de NL CV (Country Variant) al gedownload namelijk :)
Insert12 schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:43:
[...]

Nee, het uitrollen van die update is gestopt vanwege een bug die er in zat. Bug wordt verholpen en daarna gaan ze weer verder met uitrollen.
Ik weet dat dat geldt voor de 920, maar over de 820 is bar weinig te vinden. Gezien het feit dat er al voor verschillende varianten de update in Navifirm staat, vroeg ik me dus af of er hier wellicht al mensen ervaring mee hadden :P

[ Voor 35% gewijzigd door Tomba op 08-04-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
heb hem ook nog niet, maar nieuwe toestellen worden er al wel mee geleverd, dus komt ook voor de 820 beschikbaar.

Maar wacht liever een weekje langer dan dat ik een brakke update krijg.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Sinds gister ook trotse eigenaar van een gele 820. Wat een schitterend toestel. Tot op heden nog geen spijt dat ik mijn iPhone 5 weg heb gedaan. Mis nog wel wat apps en moet nog even rondkijken naar mooie apps voor WP8 maar dat komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:06
Ik krijg regelmatig klachten dat mensen mij (met name in het begin van het gesprek) bijna niet kunnen verstaan. Zowel als ik hen bel, als wanneer ik door hen word gebeld. Na een tijdje is het dan weer goed, maar soms gebeurt het midden in het gesprek ook weer. Iemand die dit herkent en eventueel een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Makster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:12:
Ik krijg regelmatig klachten dat mensen mij (met name in het begin van het gesprek) bijna niet kunnen verstaan. Zowel als ik hen bel, als wanneer ik door hen word gebeld. Na een tijdje is het dan weer goed, maar soms gebeurt het midden in het gesprek ook weer. Iemand die dit herkent en eventueel een oplossing weet?
Misschien een slechte verbinding? Misschien aan het rondlopen bij een matig bereik in de buurt of storende verbindingen zoals wifi of andere straling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:06
Heb het op verschillende locaties, ook waar ik met mijn oude iPhone 3GS nooit problemen had. Op het werk ben ik ook de enige die er last van heeft, met de overige (iPhone) toestellen geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:13
Makster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:12:
Een vriendin van me heeft ook af en toe klachten dat ze zo zacht klinkt. Geen idee hoe of wat, maar ik ben benieuwd naar een eventuele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Helemaal niemand dus? Alleen branded Vodafone toestel eigenaren hier? (Zag namelijk dat KPN en T-Mobile de 1308 ook al vrij hadden gegeven, die staat althans ook op navifirm)
Zou graag wat ervaringen horen voordat ik mijn telefoon debrand, ben wachten op Vodafone beetje beu....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2EJa0TcN0g7RSTAT2uOBPYKW/full.png
KPN

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9YqTZGm1zxo9HtQmDbXEjYsE/full.png
T-Mobile

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MCm7Uj4W3siinVjQVhFjjH7L/full.png
NL Country Variant (Unbranded dus)

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 11-04-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ik heb hem nog niet op mijn unbranded BRD toestel. Iemand meldde gisteren wel op wp7.nl dat hij op zijn 620 (ook unbranded BRD) dat hij hem had mogen ontvangen.

Maar als ik jou was, zou ik een goede back-up maken en de gok wagen, terug kan altijd nog.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ozzynator schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:48:
ik heb hem nog niet op mijn unbranded BRD toestel. Iemand meldde gisteren wel op wp7.nl dat hij op zijn 620 (ook unbranded BRD) dat hij hem had mogen ontvangen.

Maar als ik jou was, zou ik een goede back-up maken en de gok wagen, terug kan altijd nog.
Wat is BRD?

Ik wil graag eerst weten of de connectieproblemen van de 920 ook optreden op de 820 eigenlijk ;) (zo goed als dezelfde telefoon met minder intern storage en een andere shell/minder scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
BRD = onze oosterburen.

Volgens mij is de update om die reden stil gelegd en zou dat nu gefixt moeten zijn met de nieuwe uitrol.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Als we Nokia mogen geloven is de uitrol van de 1308 update wel weer verder gegaan en nu ook voor de 820 en 620. Weet alleen nog niet of we hem ook al kunnen ontvangen. Check zo wel even de 820 van mn moeder als ze terug is.

Zoals bij de 920 zal je niet meteen de update notificatie krijgen maar kun je bij Instellingen->Telefoonupdates wel even handmatig kunnen zoeken. Proces kan tussen de 5 en 20 minuten duren (afhankelijk van hoeveel er gemigreerd moet worden)

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 11-04-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ozzynator schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:56:
BRD = onze oosterburen.

Volgens mij is de update om die reden stil gelegd en zou dat nu gefixt moeten zijn met de nieuwe uitrol.
Wow, Bundesrepublik Deutschland, jaren 90 flashback alert ;)

Mij is niet helemaal duidelijk of ie stil gelegd is voor alleen de 920 of ook voor de 820... Maar goed ik mag concluderen dat hier nog niemand de update draait dus dan toch maar...afwachten!
Martinspire schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:30:
Als we Nokia mogen geloven is de uitrol van de 1308 update wel weer verder gegaan en nu ook voor de 820 en 620. Weet alleen nog niet of we hem ook al kunnen ontvangen. Check zo wel even de 820 van mn moeder als ze terug is.

Zoals bij de 920 zal je niet meteen de update notificatie krijgen maar kun je bij Instellingen->Telefoonupdates wel even handmatig kunnen zoeken. Proces kan tussen de 5 en 20 minuten duren (afhankelijk van hoeveel er gemigreerd moet worden)
Heb je er een bron voor dat de 820 update weer uitgerold wordt? Dat naar telefoonupdates zoeken heeft voor mij geen zin aangezien er voor de Vodafone NL branded variant nog geen updates zijn helaas...

[ Voor 44% gewijzigd door Tomba op 11-04-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tomba schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:23:
[...]

Wow, Bundesrepublik Deutschland, jaren 90 flashback alert ;)

Mij is niet helemaal duidelijk of ie stil gelegd is voor alleen de 920 of ook voor de 820... Maar goed ik mag concluderen dat hier nog niemand de update draait dus dan toch maar...afwachten!
je er een bron voor dat de 820 update weer uitgerold wordt? Dat naar telefoonupdates zoeken heeft voor mij geen zin aangezien er voor de Vodafone NL branded variant nog geen updates zijn helaas...
Ik weet ook niet of het meteen gaat beginnen, maar het kan nu niet meer lang duren: http://discussions.nokia....-820-and-620/td-p/1841710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ja, is al begonnen, kreeg gisteravond een tweet dat men weer begonnen is met uitrollen.

[ Voor 50% gewijzigd door ozzynator op 11-04-2013 12:45 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn 820 heeft nu versie: 1232.5957.1308.0003

Ik heb er niets van gemerkt of hoeven doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Dat is ook niet de nieuwste, dus stond er al wel op.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
ozzynator schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:33:
Dat is ook niet de nieuwste, dus stond er al wel op.
Aan het plaatje een paar posts boven je te zien wel. Ik heb nog de oudere versie, 1232.5951.1249.1005 dus. Dat is de oude, die 1232.5957.1308 is wel de nieuwste volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen mijn Lumia 820 geflashed naar 1308. Mijn toestel is van oorsprong een Duits Vodafone toestel. Ik heb nog geen problemen ondervonden met betrekking tot connectiviteit, dit lijkt zich dus te beperken tot AT&T klanten. Verder is mijn accu 20 uur meegegaan met normaal gebruik, internetten en geregeld Whatsappen.

Ik heb het volledig via Nokia Care Suite gedaan. Er wordt wel aangegeven dat er een firmware wordt geflashed met een andere product code. Dit is verder geen probleem.

Let op sluit je toestel nog NIET aan!

1. Open Nokia Care Suite
2. Open Product Support Tool For Store
3. Klik File>Open Product
4. Selecteer RM-825 (Nokia Lumia 820)> Open
5. Klik links onderin op Programming>Recovery
6. Klik Find Online (nu ga je firmwares zoeken)
7. Vind RM-825_CV_NL_VAR268220_13080_001_Black_v3_Default (dit is de Nederlandse Generic Firmware)
8. Click Download
9. Daarna selecteer je de gedownloaden firmware en klik op start
10. Sluit nu je Lumia aan op je PC en volg de stappen op het scherm.

Klaar! Je hebt nu de laatste update (1308) en de generieke Nederlandse firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:48:
Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen mijn Lumia 820 geflashed naar 1308. Mijn toestel is van oorsprong een Duits Vodafone toestel. Ik heb nog geen problemen ondervonden met betrekking tot connectiviteit, dit lijkt zich dus te beperken tot AT&T klanten. Verder is mijn accu 20 uur meegegaan met normaal gebruik, internetten en geregeld Whatsappen.

Ik heb het volledig via Nokia Care Suite gedaan. Er wordt wel aangegeven dat er een firmware wordt geflashed met een andere product code. Dit is verder geen probleem.

Let op sluit je toestel nog NIET aan!

1. Open Nokia Care Suite
2. Open Product Support Tool For Store
3. Klik File>Open Product
4. Selecteer RM-825 (Nokia Lumia 820)> Open
5. Klik links onderin op Programming>Recovery
6. Klik Find Online (nu ga je firmwares zoeken)
7. Vind RM-825_CV_NL_VAR268220_13080_001_Black_v3_Default (dit is de Nederlandse Generic Firmware)
8. Click Download
9. Daarna selecteer je de gedownloaden firmware en klik op start
10. Sluit nu je Lumia aan op je PC en volg de stappen op het scherm.

Klaar! Je hebt nu de laatste update (1308) en de generieke Nederlandse firmware.
Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

HeSitated schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:24:
Mijn 820 heeft nu versie: 1232.5957.1308.0003

Ik heb er niets van gemerkt of hoeven doen....
Feli das de nieuwste :)

Hoe bevalt 1308? Merk je verschil in accutijd/is het 'other storage' probleem verholpen? (dat laatste is waar ik om zit te springen, nog iets meer dan 1GB vrij intern en bijna 3GB aan 'other storage' :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Insert12 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:04:
[...]

Aan het plaatje een paar posts boven je te zien wel. Ik heb nog de oudere versie, 1232.5951.1249.1005 dus. Dat is de oude, die 1232.5957.1308 is wel de nieuwste volgens mij.
klopt, ik heb scheel zitten te kijken. |:( In de vs van a is alweer een nog nieuwere uit.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ozzynator schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:01:
[...]

klopt, ik heb scheel zitten te kijken. |:( In de vs van a is alweer een nog nieuwere uit.
Maar die is alleen voor de AT&T versie van de Lumia 920 (neem althans aan dat je de 1314 bedoeld)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 12-04-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
die bedoel ik ja, vandaar dat ik al met een hoger nummer in mijn hoofd zat.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vorige keer duurde het ook maar 5 dagen voordat de nieuwe firmware uitrol die bij AT&T begint in Nederland uitgerold werd. Dus ik denk dat de 920 ook wel snel zal volgen in Nederland. Gezien dat er toch minder problemen met de 820 lijkt te zijn, heeft deze dan ook minder haast, maar voor zover ik kan zien is de 1314 vooral een fix voor de providerproblemen die de 1308 voor de 920 met zich meebracht. Ik geloof niet dat de 820 dat probleem had met de huidige firmware.

Je mist er overigens verder weinig aan, dus gewoon nog effe geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:21:
Vorige keer duurde het ook maar 5 dagen voordat de nieuwe firmware uitrol die bij AT&T begint in Nederland uitgerold werd. Dus ik denk dat de 920 ook wel snel zal volgen in Nederland. Gezien dat er toch minder problemen met de 820 lijkt te zijn, heeft deze dan ook minder haast, maar voor zover ik kan zien is de 1314 vooral een fix voor de providerproblemen die de 1308 voor de 920 met zich meebracht. Ik geloof niet dat de 820 dat probleem had met de huidige firmware.

Je mist er overigens verder weinig aan, dus gewoon nog effe geduld hebben.
Ik vind het 'Other Storage' issue toch wel nijpend worden hoor...907,56MB vrij....2,24GB 'other storage :( (en ook nog 1,91GB 'system')
Hoe doen mensen dat met een 4GB telefoon???

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 12-04-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Tomba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:26:
Ik vind het 'Other Storage' issue toch wel nijpend worden hoor...907,56MB vrij....2,24GB 'other storage :( (en ook nog 1,91GB 'system')
Hoe doen mensen dat met een 4GB telefoon???
Ik zal wel een poweruser zijn.
220,06MB vrij(gemaakt) Overig 4,25GB, Systeem 1,93GB

Vrijwel elke week de melding telefoon vol. Met mijn Omnia7 nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Als het goed is maakt ie gewoon ruimte vrij als je de 0 nadert. Dat is ook wat die tool Schrink Storage doet (wat je mogelijk als alternatief kunt gebruiken tot de 1308 update er is).

Ik heb hier zelf weinig last van overigens (genoeg ruimte) maar anders verplaats je wat dingen naar je geheugenkaart als je het echt lastig vind.

Wat kan helpen is je mail niet van 3 jaar geleden op te laten halen maar gewoon 2 weken of een maand. En het opschonen van je foto's kan ook wel helpen (gewoon naar een andere directory op je skydrive verplaatsen, kun je ze altijd nog bekijken op je telefoon)

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 12-04-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yarc
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03-2021
Gisteren de update ontvangen. 1 gig kunnen vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:38:
Als het goed is maakt ie gewoon ruimte vrij als je de 0 nadert. Dat is ook wat die tool Schrink Storage doet (wat je mogelijk als alternatief kunt gebruiken tot de 1308 update er is).

Ik heb hier zelf weinig last van overigens (genoeg ruimte) maar anders verplaats je wat dingen naar je geheugenkaart als je het echt lastig vind.

Wat kan helpen is je mail niet van 3 jaar geleden op te laten halen maar gewoon 2 weken of een maand. En het opschonen van je foto's kan ook wel helpen (gewoon naar een andere directory op je skydrive verplaatsen, kun je ze altijd nog bekijken op je telefoon)
Ik sla alles wat op te slaan valt op de SDkaart al op op de SDkaart. Valt dus niets meer te verplaatsen :(
Mail staat al 'minimaal' (history kijk ik wel op mijn laptop) en foto's staan dus op SDkaart... Wat die storage betreft heeft MS wat mij betreft echt de bal laten vallen. (en Nokia dat ze de 820 maar 8GB hebben gegeven eigenlijk ook...)

En verdomme Vodafone, schiet eens op met vrijgeven van 1308!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tomba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:10:
[...]

Ik sla alles wat op te slaan valt op de SDkaart al op op de SDkaart. Valt dus niets meer te verplaatsen :(
Mail staat al 'minimaal' (history kijk ik wel op mijn laptop) en foto's staan dus op SDkaart... Wat die storage betreft heeft MS wat mij betreft echt de bal laten vallen. (en Nokia dat ze de 820 maar 8GB hebben gegeven eigenlijk ook...)

En verdomme Vodafone, schiet eens op met vrijgeven van 1308!
Mwoah vind het wel meevallen. 8gb voor applicaties e.d. is op zich wel genoeg. Ik had zelf niet door dat ik mn hele mailbox had gedownload. Dat scheelde wel veel. Maar sommige games en applicaties zijn ook retarded groot. Die Modern Combat, Batman, Spiderman en Asphalt games zijn bij elkaar al bijna 4gb. Dat is imo veel teveel. Daarom is het wel handig om te kijken wat je er precies op hebt staan. Ook alle kaarten van Europa zul je niet nodig hebben, dus op Nederland (en mogelijk België of Duitsland) na kun je daar ook wel wat mee besparen. Muziek had ik op mijn Omnia (ook 8gb) ook erop staan, maar daar heb ik destijds ook hard in moeten snoeien om nog wat bruikbare ruimte over te houden.

Met het opruimen van de "Other storage" heb je wel een redelijke hoeveelheid weer vrij, maar als je het meeste op de SD kaart zet moet het geen probleem zijn. 8gb zonder SD is irritant, anders valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:45:
[...]

Mwoah vind het wel meevallen. 8gb voor applicaties e.d. is op zich wel genoeg. Ik had zelf niet door dat ik mn hele mailbox had gedownload. Dat scheelde wel veel. Maar sommige games en applicaties zijn ook retarded groot. Die Modern Combat, Batman, Spiderman en Asphalt games zijn bij elkaar al bijna 4gb. Dat is imo veel teveel. Daarom is het wel handig om te kijken wat je er precies op hebt staan. Ook alle kaarten van Europa zul je niet nodig hebben, dus op Nederland (en mogelijk België of Duitsland) na kun je daar ook wel wat mee besparen. Muziek had ik op mijn Omnia (ook 8gb) ook erop staan, maar daar heb ik destijds ook hard in moeten snoeien om nog wat bruikbare ruimte over te houden.

Met het opruimen van de "Other storage" heb je wel een redelijke hoeveelheid weer vrij, maar als je het meeste op de SD kaart zet moet het geen probleem zijn. 8gb zonder SD is irritant, anders valt het reuze mee.
Ik ben blij voor dat jij het vindt meevallen, maar het feit dat je er dus actief mee bezig moet (en tot de update die ik nog altijd niet heb te maken krijgt met een groeiende hoeveelheid 'other storage') vind ik dus een designfout... Spellen zoals Modern Combat zal ik nooit kunnen spelen, juist vanwege die 8GB. Met andere woorden ik vind niet dat het reuze meevalt, ik vind dat Nokia en Microsoft op dit vlak de bal juist hebben laten vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tomba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:02:
[...]

Ik ben blij voor dat jij het vindt meevallen, maar het feit dat je er dus actief mee bezig moet (en tot de update die ik nog altijd niet heb te maken krijgt met een groeiende hoeveelheid 'other storage') vind ik dus een designfout... Spellen zoals Modern Combat zal ik nooit kunnen spelen, juist vanwege die 8GB. Met andere woorden ik vind niet dat het reuze meevalt, ik vind dat Nokia en Microsoft op dit vlak de bal juist hebben laten vallen!
Ik heb met die Omnia alleen problemen gehad om dat ik er geen SD kaart in kon zetten. Als ik dat wel had gehad, dan was het geen probleem nee. Net als dat jij er weinig van zult merken als je je bestandslocaties gewoon goed instelt.

Sure, je kunt misschien niet alle 4 die grote games tegelijk erop zetten, maar de kans is klein dat je ze ook tegelijk gaat spelen. Dus ja, je wordt enigszins beperkt, maar daar heb je dan ook een goedkoper model voor genomen. Bij een Windows Pc moet je ook nog wel eens kijken hoe het met je schijfruimte staat, dat is hier dus niet anders. En als je 50 apps hebt geïnstalleerd zul je waarschijnlijk ook nergens tegenaan lopen. Ikzelf heb nu 250 apps&games op mn 920 staan. Puur ook omdat het nog niet uitmaakt of ik ze verwijder of niet. Als er echter meer 1gb games aankomen heb ook ik een probleem. Dat is nou eenmaal het gevolg van meer opslag ter beschikking hebben: dat gaat ongetwijfeld gebruikt worden. Je kunt dan Nokia de schuld geven, maar ik zou het eerder op de ontwikkelaars gooien die niet aan compressie lijken te doen. Zo'n Modern Combat ziet er wel mooi uit, maar zou veel kleiner kunnen zijn.

Het is dus niet zo'n groot probleem als wat jij doet vermoeden, maar het is volgens mij op elke telefoon op den duur wel een probleem. Met 8gb loop je er misschien sneller tegenaan, maar ook 64gb kan je vol krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 12-04-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Sedert een dag de 820 en moet zeggen dat het een hele verademing is om met dit toestel te werken. Is ook niet zo moeilijk aangezien mijn vorig toestel een HTC Desire was.

Wel twee dingetjes waar ik nog niet over uit ben. Hier al keer door het topic gebladerd. Denk dat het misschien niet echt een specifiek 820 probleem is.

Bij instellingen heb je "mijn telefoon zoeken". Daar staat nu bij "laten overgaan, vergrendelen, wissen of zoeken". Je zou dus denken dat het actief is. Als ik daar dan op "klik", zie ik "Uitgeschakeld" staan.

Ook lukt het niet om via windowsphone.com apps naar de telefoon te sturen. Staat "mijn telefoon zoeke" op uitgeschakeld, dan komt er in de lijst "wordt over enkele ogenblikken in de lijst weergegeven" maar enkele uren later is er nog niets veranderd. Staat "mijn telefoon zoeken" op ingeschakeld, dan vindt ie de telefoon niet.

Voor de rest vind ik het beetje jammer dat de achterkant blijkbaar niet plat is. Als de telefoon op tafel of bureau ligt en je wilt bedienen, dan gebeurt het regelmatig dat je de telefoon rond draait door het kantelen van de telefoon (als je begrijpt wat ik bedoel).

Maar het overheersende gevoel is "ik moest al veel vroeger zo'n toestel gekocht hebben" :)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:32:
[...]

Ik heb met die Omnia alleen problemen gehad om dat ik er geen SD kaart in kon zetten. Als ik dat wel had gehad, dan was het geen probleem nee.
Ik had op mijn Lumia 800 ook geen enkel probleem, want daar speelde het 'other storage' probleem niet! Dat speelt namelijk alleen op WP8....
[..]
Net als dat jij er weinig van zult merken als je je bestandslocaties gewoon goed instelt.
[...]
Tomba schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:10:
[...]

Mail staat al 'minimaal' (history kijk ik wel op mijn laptop) en foto's staan dus op SDkaart...
[...]
Volgens mij lees je niet goed ;)
[...]
Sure, je kunt misschien niet alle 4 die grote games tegelijk erop zetten, maar de kans is klein dat je ze ook tegelijk gaat spelen.
[...]
Omdat die spellen 5GB vrij ruimte eisen en 'other' bij mij al 3GB inneemt en 'system' 2GB zal ik dus inderdaad nooit ook maar 1 van deze spellen kunnen spelen, tenzij MS de bug plet! Zelf Joe Belfiore heeft aangegeven dat dit gewoon niet goed werkt: https://twitter.com/joebelfiore/status/307909297231253504
[...]
Dus ja, je wordt enigszins beperkt, maar daar heb je dan ook een goedkoper model voor genomen. Bij een Windows Pc moet je ook nog wel eens kijken hoe het met je schijfruimte staat, dat is hier dus niet anders. En als je 50 apps hebt geïnstalleerd zul je waarschijnlijk ook nergens tegenaan lopen. Ikzelf heb nu 250 apps&games op mn 920 staan.
[...]
Ok, nu snap ik dat jij er geen probleem mee hebt. Op je 920 heb je 32GB, waarbij een GBtje meer of minder other storage niet uitmaakt.
[...]
D
Puur ook omdat het nog niet uitmaakt of ik ze verwijder of niet. Als er echter meer 1gb games aankomen heb ook ik een probleem. Dat is nou eenmaal het gevolg van meer opslag ter beschikking hebben: dat gaat ongetwijfeld gebruikt worden. Je kunt dan Nokia de schuld geven, maar ik zou het eerder op de ontwikkelaars gooien die niet aan compressie lijken te doen. Zo'n Modern Combat ziet er wel mooi uit, maar zou veel kleiner kunnen zijn.

Het is dus niet zo'n groot probleem als wat jij doet vermoeden, maar het is volgens mij op elke telefoon op den duur wel een probleem. Met 8gb loop je er misschien sneller tegenaan, maar ook 64gb kan je vol krijgen.
Het is dus wel degelijk een groot probleem. Door de other storage loop je op 8GB devices dus snel tegen beperkingen aan en dat kan niet de bedoeling zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het is helemaal geen groot probleem want zodra je de 0 nadert, wordt het geheel opgeruimt. Dat is precies wat die Shrink Storage tool doet. Die propt hem gewoon helemaal vol (waardoor die trigger dus afgaat) en gooit het weg. Heb je er dus echt last van dan kun je die tool gebruiken, maar "other storage" is meer dan alleen wat temp-files. Maar je zult er wel 3x overheen gelezen hebben dat je dus geen last van zult hebben, alleen dat het lijkt (!) dat ie vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:30
Ik heb een uitdaging met een lumia 820, hierin zit een KPN simkaartje welke internet toegang heeft via het apn portalmmm.nl

Ik krijg echter geen werkende verbinding.

Wat is de makkelijkste manier om dit aan de praat te krijgen? Handmatig via de KPN site lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Martinspire schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:02:
Het is helemaal geen groot probleem want zodra je de 0 nadert, wordt het geheel opgeruimt. Dat is precies wat die Shrink Storage tool doet. Die propt hem gewoon helemaal vol (waardoor die trigger dus afgaat) en gooit het weg. Heb je er dus echt last van dan kun je die tool gebruiken, maar "other storage" is meer dan alleen wat temp-files. Maar je zult er wel 3x overheen gelezen hebben dat je dus geen last van zult hebben, alleen dat het lijkt (!) dat ie vol zit.
Volgens mij lees je zelf ergens overheen.
Ik vind het niet kunnen installeren van bepaalde games wel een issue, jij klaarblijkelijk niet :) Hebben we gewoon een andere manier van er tegenaan kijken, even goede vrienden.
.NCK schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:50:
Ik heb een uitdaging met een lumia 820, hierin zit een KPN simkaartje welke internet toegang heeft via het apn portalmmm.nl

Ik krijg echter geen werkende verbinding.

Wat is de makkelijkste manier om dit aan de praat te krijgen? Handmatig via de KPN site lukt het me niet.
Je hebt deze handleiding gevolgd?
Sowieso wil een reboot ook wel eens helpen, t blijft Windows he ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Tomba op 12-04-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Martinspire schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:02:
Martin, je kan wel 100x vertellen dat jij het geen probleem vind, maar jij hebt er ook geen last van met 32GB.
Leuk als je de telegraaf app start en een geheugenmelding om je oren krijgt (vandaag gehad). Email staat er slechts tot 7 dagen terug op. Ik heb er amper spellen, geen muziek en foto's op staan, dus daar zit het probleem niet.

Je kan wel mooi vertellen wat die Shrink Storage tool doet, maar heb je hem ook gebruikt? Telefoon vullen, reboot (volgens instructie van de app) en dan maakt hij het geheugen vrij. Meer dan 200MB maakt hij echter bij niet vrij, grotere programma's en of spellen kan je dan nog steeds niet installeren.
Op mijn Omnia 7, stonden muziek en foto's op het toestel zelf en ik had het dubbele aan apps. Geen enkel probleem.

EDIT 13-04
Vandaag met mijn dochtertje naar Hoek van Holland geweest. Lekker foto's lopen Whatsappen naar de vrouw die aan het werk was. Wil ik thuis nog een foto maken en sturen krijg ik onderstaande melding. (foto van de tafel ter illustratie ;))
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/medium/441/wpss2013041300071.png

'Wondertool' Shrink Storage:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/medium/5/wpss2013041300111.png

Wat een totale ruimte geeft van:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/medium/339/wpss2013041300091.png

Toch maar eens die nieuwe update flashen. Kijken wie er zoveel ruimte vreet. :)

[ Voor 19% gewijzigd door ImpaileR op 13-04-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ImpaileR schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:51:
[...]
Martin, je kan wel 100x vertellen dat jij het geen probleem vind, maar jij hebt er ook geen last van met 32GB.
Leuk als je de telegraaf app start en een geheugenmelding om je oren krijgt (vandaag gehad). Email staat er slechts tot 7 dagen terug op. Ik heb er amper spellen, geen muziek en foto's op staan, dus daar zit het probleem niet.

Je kan wel mooi vertellen wat die Shrink Storage tool doet, maar heb je hem ook gebruikt? Telefoon vullen, reboot (volgens instructie van de app) en dan maakt hij het geheugen vrij. Meer dan 200MB maakt hij echter bij niet vrij, grotere programma's en of spellen kan je dan nog steeds niet installeren.
Op mijn Omnia 7, stonden muziek en foto's op het toestel zelf en ik had het dubbele aan apps. Geen enkel probleem.

EDIT 13-04
Vandaag met mijn dochtertje naar Hoek van Holland geweest. Lekker foto's lopen Whatsappen naar de vrouw die aan het werk was. Wil ik thuis nog een foto maken en sturen krijg ik onderstaande melding. (foto van de tafel ter illustratie ;))
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je toevallig de 'auto upload naar Skydrive' optie aanstaan? Joe Belfiore had geadviseerd die uit te schakelen tot deze bug geplet was: https://twitter.com/joebelfiore/status/307909297231253504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ImpaileR schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:51:
[...]

EDIT 13-04
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gast, ik zeg toch dat ik er nu geen last van heb maar met mijn Omnia 7 wel een beetje? Die had niet eens een SD kaart en daar was 8gb dus de max. Dus ik weet ook wel hoe het is als je weinig ruimte hebt, maar als je er niet al te rare dingen op zet dan gaat het prima. Schrink Storage haalde bij mij zo'n 700mb weg, dus ja die werkt wel. En ik heb ook wel wat Other Storage maar niet zoveel als jij. Jij hebt duidelijk last van een ergere variant van de other storage wat gewoon niet weg wil gaan (waarschijnlijk geen schrijfrechten of het is in gebruik). Dan snap ik ook wel dat je er last van hebt ja, maar dit is niet bij iedereen het geval.

Flashen kan mogelijk helpen, maar ik denk dat het hard-resetten van je 820 (wat ook gebeurd bij een flash) al veel op kan lossen, zeker als je de skydrive upload uit zet. Al heb ik daar zelf dus geen last mee.

Edit: ik zie nu dat ik 5.7gb aan overige ruimte heb en met het verwijderen van de tijdelijke bestanden haalt ie er 1.9gb vanaf. Dus het haalt niet alles weg. Zoals ik dus eerder al zei, in Other Storage zit meer dan alleen tempfiles.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 15-04-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
klopt, zaterdag ook harde reset gedaan om hem eens lekker op te schonen. Hierna alle apps weer terug gezet die er op stonden, ook de sms-history. Dus niet de hele back-up zoals hij vraagt bij het opnieuw opstarten.

Scheelde al met al toch 1gb aan vrije opslag extra, dus in de cache van de auto upload blijft nogal wat hangen. Maar die weer gewoon aangezet, als hij weer eens gaat haperen voordat ik de update heb, reset ik hem wel weer een keer. Is al met al, met alles restoren en opnieuw instellen ook maar een uurtje werk.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Martinspire schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:33:
Flashen kan mogelijk helpen, maar ik denk dat het hard-resetten van je 820 (wat ook gebeurd bij een flash) al veel op kan lossen, zeker als je de skydrive upload uit zet. Al heb ik daar zelf dus geen last mee.
Ik heb hem met de nieuwere firmware geflashed om dat Nokia tooltje (nokia storage check) te kunnen gebruiken. Hardresetten om je telefoon bruikbaar te houden... :X

Overigens best interressant om te zien waar je ruimte heen gaat.

Direct na (her)installeren van alle apps 500MB aan tijdelijke bestanden kunnen ruimen.
3,1GB vrije ruimte nu met dezelfde apps.

Mail neemt bij mij slechts 88MB ruimte in. Het instellingen menu 63.
Leuk om te zien dat Apps ~1GB in neemt via het instellingen menu en via nokia storage check 1,4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ImpaileR schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:38:
[...]

Ik heb hem met de nieuwere firmware geflashed om dat Nokia tooltje (nokia storage check) te kunnen gebruiken. Hardresetten om je telefoon bruikbaar te houden... :X

Overigens best interressant om te zien waar je ruimte heen gaat.

Direct na (her)installeren van alle apps 500MB aan tijdelijke bestanden kunnen ruimen.
3,1GB vrije ruimte nu met dezelfde apps.

Mail neemt bij mij slechts 88MB ruimte in. Het instellingen menu 63.
Leuk om te zien dat Apps ~1GB in neemt via het instellingen menu en via nokia storage check 1,4GB.
Aangezien jij hem nu dus zelfs geflasht hebt (neem aan met Nokia Care Suite?); wat moest je allemaal nog instellen na de 'hardreset'?
Ik heb moeite om te achterhalen wat MS nou precies backupt. Heb al begrepen dat het reinstallen van de apps niet veel voorstelt (dat vraagt ie na de reboot) en ook de (voor mij totaal niet boeiende) SMSjes. Ik weet al wél dat alle appsettings weg zijn (das dus behoorlijk m'eh maar goed)

Ben met name benieuwd naar;
- opnieuw instellen van 'overige' mailadressen
- indeling van je startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
[...]

klopt inderdaad, is niet echt ideaal, maar een mens moet iets af en toe. Kreeg zelf overigens Nokia Care Suite niet geinstalleerd op mijn Windows8 laptop, dus verder geen aandacht meer aan geschonken om hem op die manier te flashen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Het lijkt me nu toch wel duidelijk dat dit ook niet de normale gang van zaken is en je daardoor een slechte gebruikservaring krijgt. Het is niet alsof andere platformen zonder problemen zitten, maar dit is wel iets wat al wel gefixed had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Tomba schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:52:
Ben met name benieuwd naar;
- opnieuw instellen van 'overige' mailadressen
- indeling van je startmenu
Na het terugzetten van de backup komt hij met een lijstje van alle accounts die je op he telefoon had staan. Daar moet je de wachtwoorden opgeven en werkt dat stukje weer.
Startmenu indeling ben je kwijt. Ik had van te voren schermafdrukken gemaakt.
Mocht je Whatsapp gebruiken. Die berichten ben je kwijt. Backup vanuit Whatsapp staat waarschijnlijk lokaal op je telefoon en ben je kwijt na een hard reset.
Dus ja het is wat werk, maar ik vond het wel waard.
ozzynator schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:52:
klopt inderdaad, is niet echt ideaal, maar een mens moet iets af en toe. Kreeg zelf overigens Nokia Care Suite niet geinstalleerd op mijn Windows8 laptop, dus verder geen aandacht meer aan geschonken om hem op die manier te flashen.
Heb je alle prereqs geinstalleerd? Daarna kreeg ik hem zo draaiende op Windows 8 64bits.
Van beide zaken krijg je een linkje te zien, waar je kunt downloaden. (doet hij niet automagisch)
Martinspire schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:05:
Het lijkt me nu toch wel duidelijk dat dit ook niet de normale gang van zaken is en je daardoor een slechte gebruikservaring krijgt. Het is niet alsof andere platformen zonder problemen zitten, maar dit is wel iets wat al wel gefixed had moeten zijn.
Ik zou ook niet over willen stappen op een ander platform. IOS weinig inovatief en duur. Android... Tja... Rommelig, geen vloeiende gebruikerservaring en niet veilig. (beide gebruikt of nog in gebruik)
Nee, mij krijg je niet zo maar van Windows Phone af. <3
Op soms een klein ruimte probleempje na, ben een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ImpaileR schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:45:
[...]
Na het terugzetten van de backup komt hij met een lijstje van alle accounts die je op he telefoon had staan. Daar moet je de wachtwoorden opgeven en werkt dat stukje weer.
Startmenu indeling ben je kwijt. Ik had van te voren schermafdrukken gemaakt.
Mocht je Whatsapp gebruiken. Die berichten ben je kwijt. Backup vanuit Whatsapp staat waarschijnlijk lokaal op je telefoon en ben je kwijt na een hard reset.
Dus ja het is wat werk, maar ik vond het wel waard.

[...]
Was er al bang voor... Je moet eigenlijk zo'n beetje alles opnieuw doen... Maar goed, aangezien Vodafone 1308 nog steeds niet vrijgegeven heeft en mijn other storage inmiddels nog maar 500MB vrije ruimte overlaat (en ook Shrink Storage helpt niet :( ) ga ik vandaag of morgen toch maar de Country Variant laden want door dit geneuzel heb ik het gevoel dat ik weer op Android zit (continu bezig met 'kloten' zeg maar)

[Update]
Zojuist update uitgevoerd, eigenlijk fluitje van een cent. Bedankt Nokia Care Suite :D
Nu alles herstellen.... 94 apps worden gedownload pffffft...

[Update2]
Wat ik wel echt raar vind is dat (net als toen ik van mijn 800 naar de 820 ging) ik weer enkele contacten mis die wel op contacts.live.com staan....

[quote]ImpaileR schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:38:
[...]

[...]
[/quote]
Waar vind ik die Nokia Storage Check? Kan hem helaas niet ontdekken in mijn instellingen menu :(

Never mind, kwestie van de Nokia Extras + Info app bijwerken :)

Hier zijn alle Nokia apps makkelijk te updaten: http://discussions.nokia....-App-Updates/td-p/1640082

[ Voor 32% gewijzigd door Tomba op 17-04-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Deze tool van Nokia is echt een dikke aanrader: Lumia Storage Check Beta
Hiermee kun je de maps van Nokia Here Drive+ verplaatsen naar je SDkaart en zo je interne storage verder ontlasten :)
Zojuist getest op mijn Lumia 820 en werkt perfect :D (Wel eerst bestaande kaarten verwijderen en dan opnieuw downloaden! Moven gaat helaas nog niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tomba schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:15:
[...]

Was er al bang voor... Je moet eigenlijk zo'n beetje alles opnieuw doen... Maar goed, aangezien Vodafone 1308 nog steeds niet vrijgegeven heeft en mijn other storage inmiddels nog maar 500MB vrije ruimte overlaat (en ook Shrink Storage helpt niet :( ) ga ik vandaag of morgen toch maar de Country Variant laden want door dit geneuzel heb ik het gevoel dat ik weer op Android zit (continu bezig met 'kloten' zeg maar)

[Update]
Zojuist update uitgevoerd, eigenlijk fluitje van een cent. Bedankt Nokia Care Suite :D
Nu alles herstellen.... 94 apps worden gedownload pffffft...

[Update2]
Wat ik wel echt raar vind is dat (net als toen ik van mijn 800 naar de 820 ging) ik weer enkele contacten mis die wel op contacts.live.com staan....

[...]

Never mind, kwestie van de Nokia Extras + Info app bijwerken :)

Hier zijn alle Nokia apps makkelijk te updaten: http://discussions.nokia....-App-Updates/td-p/1640082
Sinds een update op de WindowsPhone.com website kun je nu ook bij je Nokia Collection via die website (dus ook installeren). Kijk maar eens op http://www.windowsphone.com/nl-nl/store en dan bovenaan onder het hoofdmenu ;) . Overigens heb je daar nog niet alle zaken staan (zoals Scherm+Touch bv), maar die kun je idd wel via de pagina van jou binnenhalen. Al komt dat ook wel redelijk snel als update via de store.

Verder heb je mogelijk ook wat aan je bestelhistory ( https://www.windowsphone.com/nl-nl/my/purchase-history ) als je hem geflashed hebt. Maar over het algemeen moet het met de applicaties wel goedkomen. Wel mis je settings en savegames van je apps&games. Imo de grootste reden om niet te flashen op dit moment.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 18-04-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tomba

Yep, en omdat ik die wilde draaien heb ik gewoon ff mijn toestel geflashed. Ik heb een backup terug gezet en behalve de startscreen instelling heb ik alles automatisch terug gekregen. De mogelijkheid om kaarten op de SD kaart op te slaan is geweldig.

Vreemd dat gehannes met firmware trouwens. Mijn partner en ik hebben beide een 820, de zijne (met hi sim) werd vorige week al geupdated, de mijne met T-Mobile niet. Geprobeerd om de hi sim in mijn 820 te stoppen, maar nog steeds geen update gevonden, nu dus maar even geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ImpaileR schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:45:
[...]
[...]
Heb je alle prereqs geinstalleerd? Daarna kreeg ik hem zo draaiende op Windows 8 64bits.
Van beide zaken krijg je een linkje te zien, waar je kunt downloaden. (doet hij niet automagisch)
Daar begon hij te sputteren, komend weekend eens op mijn pc proberen en anders gewoon nog even wachten, al valt dat niet mee.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:36:
@tomba

Yep, en omdat ik die wilde draaien heb ik gewoon ff mijn toestel geflashed. Ik heb een backup terug gezet en behalve de startscreen instelling heb ik alles automatisch terug gekregen. De mogelijkheid om kaarten op de SD kaart op te slaan is geweldig.

Vreemd dat gehannes met firmware trouwens. Mijn partner en ik hebben beide een 820, de zijne (met hi sim) werd vorige week al geupdated, de mijne met T-Mobile niet. Geprobeerd om de hi sim in mijn 820 te stoppen, maar nog steeds geen update gevonden, nu dus maar even geflashed.
KPN en T-Mobile hebben ieder hun eigen firmware (al is die van KPN dezelfde als die voor de Country Variant) wellicht dat daar t verschil in zat?
Heb je gewoon de T-Mobile versie geflasht of de CV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:49:
[...]

KPN en T-Mobile hebben ieder hun eigen firmware (al is die van KPN dezelfde als die voor de Country Variant) wellicht dat daar t verschil in zat?
Heb je gewoon de T-Mobile versie geflasht of de CV?
Ik had een unbranded phone, gewoon via een website gekocht, dezelfde website waar ook die andere 820 vandaan kwam. Ik heb NCS een firmware laten ophalen, een generic NL CV.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden