• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Weet iemand of dit sd-kaartje geaccepteerd wordt door de 820? Zo ja, dan neem ik de 32 GB :)

http://www.1dayfly.com/nl/nl/?zanpid=1739450125514052609

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:22
Insert12 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:16:
Weet iemand of dit sd-kaartje geaccepteerd wordt door de 820? Zo ja, dan neem ik de 32 GB :)

http://www.1dayfly.com/nl/nl/?zanpid=1739450125514052609
Zo heel bijzonder goedkoop is die nu ook weer niet:
Tweakers Pricewatch

[ Voor 14% gewijzigd door St00mwals op 21-02-2013 08:04 ]

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:22
Insert12 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:12:
[...]

Portico stond er al op bij levering bij de mijne. Dat linkje ga ik wel een keer uitproberen. Eerst nog even een 16 of 32 GB SD-kaartje er in doen, dan heb ik zeker genoeg ruimte :)
de apps staan dan nog steeds niet op je sd kaart, alleen de installatiebestanden. En om voor elke app je telefoon open te maken of aan de pc te hangen?

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:05
Vanavond Lumia 820 horror gehad. De telefoon viel in een urinoir :/ compleet onder water (ja lomp inderdaad...). Snel uitgezet en batterij verwijderd. Er zat wat water aan de binnenkant en in de aansluitingen. Na lang drogen en föhnen werk de telefoon weer normaal. :D
Wel kwaliteit dus, of misschien heb ik gewoon geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 12:28
Werkt bij veel elektronica op die manier. Wanneer je het maar lang genoeg laat drogen zal het hoogstwaarschijnlijk weer werken. De kans bestaat echter dat hij over een week alsnog gekke trekjes krijgt en dat langzaam functies uitvallen (ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had mijn vorige Lumia 800 een nacht buiten laten staan op de camping in de mot regen, volgende dag afgedroogd en geen centje pijn gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

The Slicer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:42:
Vanavond Lumia 820 horror gehad. De telefoon viel in een urinoir :/ compleet onder water...[knip]
Was het wel water? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
The Slicer schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:42:
De telefoon viel in een urinoir :/ compleet onder water
Was flink urinoir dan? :)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Staat een flink laag water in zo'n ding zodat ie helemaal onder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Raad voor iedereen aan om je nokia kaarten te updaten, niet zo gek lang geleden een update uitgekomen. Dit kan je doen door naar instellingen-kaarten en dan op updates te drukken.

Raad wel om gebruik te maken van wifi, want het kost een boel data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
De laatste paar dagen zit m'n 820 steeds vaker vast als hij uit de standby-modus wordt gehaald. Het enige dat dan kan is hem weer in standby te zetten en er daarna weer uit halen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
Insert12 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:58:
De laatste paar dagen zit m'n 820 steeds vaker vast als hij uit de standby-modus wordt gehaald. Het enige dat dan kan is hem weer in standby te zetten en er daarna weer uit halen. Meer mensen hier last van?
same here...en mijn lampjes van de tiptoetsen gaan uit..en alleen aan als ik het toeste lin en uit standby doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Queros schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:35:
[...]

same here...en mijn lampjes van de tiptoetsen gaan uit..en alleen aan als ik het toeste lin en uit standby doe
Heb je dan toevallig Whatsapp draaien als hij in stand-by gaat? De mijne ontwaakt dan namelijk ook nogal sloom, alleen tijd in beeld en de lopende puntjes, met hervatten er onder.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
ozzynator schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Heb je dan toevallig Whatsapp draaien als hij in stand-by gaat? De mijne ontwaakt dan namelijk ook nogal sloom, alleen tijd in beeld en de lopende puntjes, met hervatten er onder.
Ik kan hem niet eens de afbeelding op m'n lockscreen omhoog schuiven om de code in te toetsen. Alleen weer in standby drukken en er weer uit halen werkt dan nog.

Tiptoetsen blijven dan ook donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 15:45
Ik heb whatsapp altijd wel op de achtergrond draaien ja.. dus zou het dan weer met whatsapp te maken hebben?..laatste whatsapp update was ook al waardeloos met black-screens e,d,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Zucht......... Sinds die update sessies van afgelopen weekend voor WA houd mijn telefoon het niet eens meer een dag vol!!!! Ben op dit moment werkzaam in een ATEX zone en aangezien de Lumia 820 geen EX telefoon is blijft hij op kantoor liggen ern kijk er heel de dag niet naar om. 'S ochtends haal ik hem van de lader, oftewel volle mep lading, dagje standby 's middags uur of 3...4 staat het hartje alweer bij de battery indicator WTF!?!?! Het was eerst al niet zo best met die misselijke batterij vreter maar dit slaat echt alles. Ergste is nog dat je die zooi niet kan verwijderen want Jan en alleman gebruikt WA........... Voor de rest is er aan mijn App lijst niets veranderd dus het moet die $%#@$#@ WA zijn.

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 01:59
Ik heb gemerkt dat wifi enorme invloed heeft op het batterijgebruik op mijn 820. Zonder wifi houdt de accu het 2 "dagen" vol (40uur) en met wifi ben ik blij met 18uur.
Whatsapp en internet hebben wel flinke invloed op het batterijgebruik, maar als standby met whatsapp en dergelijke op de achtergrond is er een flink verschil tussen 2g/3g enerzijds en wifi anderzijds.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Ik heb WiFi nooit aanstaan (Anders krijg ik mijn 10GB niet op :P) en alleen bij mij thuis heb ik een slechte verbinding. Dankzij mijn super geisoleerde toko is het constant switchen tussen 2 en 3G. Dus op het werk een mooie constante verbinding, en toch leeg lopen.......

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Hier ook een enorm batterijverbruik, vermoedelijk door WA en wifi. Hopelijk komen er snel updates om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 22:32
Heb Whatsapp er na een paar dagen meteen afgegooid. Niet goed doorontwikkeld voor Windows. Trekt je accu idd binnen paar uur leeg. Laad de 820 nu eenmaal in de twee dagen op. Bij intensief gebruik 1 keer per dag.

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Ik heb het idee dat "scherm+ aanraken" op normaal in plaats van hoog ook scheelt. Maar dat is een gevoel wat ik daarna zo ervaren heb. Wellicht dat meer mensen dit kunnen testen. (enige wat dan niet kan is bedienen met handschoen)

Overigens denk ik dat ik de 820 ga ruilen (heb hem bij belcompany gehaald, speciaal daarom). Ik merk dat er voor een "poweruser" te weinig kan. Zo is het niet mogelijk om (behalve foto's en video's) bijlages bij mailtjes te stoppen, sommige teksten te kopiëren in invoervakken die groter zijn dan het scherm, het skippen van muziek (binnen een nummer dan althans). Het werkt allemaal erg goed samen, echt beter dan android. Overigens is dit allemaal puur softwarematig, qua degelijkheid blijft dit een nokia. In de ideale wereld had ik een nokia telefoon met android op er op. Of windows phone maar dan veel meer tweakbaarder dan het nu is.

• shyblue
  • Laatst online: 28-08 11:41
@ranjo: ik doe kennelijk iets verkeerd.

* Ik kan alle Office documenten (vanuit de Office Hub) en fotos en videos als email bijlages versturen
* Ik kan teksten die groter zijn als het scherm kopieren en plakken.

Skippen van muziek begrijp ik niet.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:39
ranjo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:29:
Ik heb het idee dat "scherm+ aanraken" op normaal in plaats van hoog ook scheelt. Maar dat is een gevoel wat ik daarna zo ervaren heb. Wellicht dat meer mensen dit kunnen testen. (enige wat dan niet kan is bedienen met handschoen)

Overigens denk ik dat ik de 820 ga ruilen (heb hem bij belcompany gehaald, speciaal daarom). Ik merk dat er voor een "poweruser" te weinig kan. Zo is het niet mogelijk om (behalve foto's en video's) bijlages bij mailtjes te stoppen, sommige teksten te kopiëren in invoervakken die groter zijn dan het scherm, het skippen van muziek (binnen een nummer dan althans). Het werkt allemaal erg goed samen, echt beter dan android. Overigens is dit allemaal puur softwarematig, qua degelijkheid blijft dit een nokia. In de ideale wereld had ik een nokia telefoon met android op er op. Of windows phone maar dan veel meer tweakbaarder dan het nu is.
Skippen binnen een nummer doe je door de "Next" knop ingedrukt te houden. Het is dus gewoon mogelijk.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Verwijderd

Ik heb sinds gister de Nokia Lumia 820. Ik ben erg blij met dit toestel en ik ben alles nog een beetje aan het ontdekken. Echter heb ik al iets irritants gevonden.. Als ik bijvoorbeeld 5 berichten via whatsapp krijg van 1 persoon, dan krijg ik daar ook 5 verschillende meldingen van en als ik dan op 1 melding klik en alle berichten lees, dan moet ik eerst al die meldingen van de overige 4 berichten weghalen. Is er een mogelijkheid dat ik maar 1 melding krijg voor bijv 5 berichten van 1 persoon? Excuses voor de moeilijke uitleg..

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Als je problemen hebt met je batterijverbruik.
Zorg dat je elke keer WhatsApp afsluit als je iets stuurt of leest. het verbruikt veel batterij door juist niks te doen. Gewoon even op de back knop, gaat je heel veel batterij schelen. Op deze manier haal ik weer gemakkelijk de dag.

• Eochaidh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-08 22:09
Veel last van dubbele (en soms zelf drie of vier dubbele items in mijn muziek lijst). Muziek staat opgeslagen op een 32GB sd kaart.

Dit artikel al opgevolgd maar geen succes: Muziek dubbele vermeldingen verschijnen in Windows Phone 8 Al de xbox music instellingen heb ik uit gezet.

Iemand anders ook deze problemen?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Rezje schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:02:
Als je problemen hebt met je batterijverbruik.
Zorg dat je elke keer WhatsApp afsluit als je iets stuurt of leest. het verbruikt veel batterij door juist niks te doen. Gewoon even op de back knop, gaat je heel veel batterij schelen. Op deze manier haal ik weer gemakkelijk de dag.
Stop the music gebruiken, die haalt ook dat audio dingetje weg welke de wifi open laat.

Had de indruk dat het nu tijdelijk gratis was :9
http://www.windowsphone.c...88-4233-851a-82460df8d709

• Maikel64
raymond.kales schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:27:
Veel last van dubbele (en soms zelf drie of vier dubbele items in mijn muziek lijst). Muziek staat opgeslagen op een 32GB sd kaart.

Dit artikel al opgevolgd maar geen succes: Muziek dubbele vermeldingen verschijnen in Windows Phone 8 Al de xbox music instellingen heb ik uit gezet.

Iemand anders ook deze problemen?
Jep, niets dan gezeik met muziek direct vanaf de pc op de Lumia 820 zetten. Mijn oplossing: iedere keer de SD kaart uit je telefoon halen en deze in je PC stoppen. Ondertussen je Lumia opnieuw starten zodat de muziek database weer gesynced is op je telefoon (oftwel: leeg)
Dan de mappen op de geheugen kaart zetten en weer terug in je telefoon. Daarnaa staat alles er bij mij netjes in.

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
ranjo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:29:
De zaken die jij hier aangeeft als niet mogelijk die zijn zeer zeker wel mogelijk. Je kan bijvoorbeeld een word document toevoegen aan een mailtje, dit doe je door de Office app te openen en je vinger op het gewenste bestand te houden. Vervolgens kies je voor delen en zie daar de mogelijkheid om te kiezen voor het gewenste emailaccount (mits je er meerdere hebt).

Skippen van muziek binnen het nummer is ook gewoon mogelijk door simpel de next knop in te houden in plaats van aan te tikken.

Bij het kopiëren van teksten denk ik dat je het selecteren bedoeld, ook dit kan door simpel weg door het selectie balkje naar de onderkant van je scherm te slepen hierdoor zal je vanzelf verder naar onder scrollen.

Dus misschien is het verstandig nog even te wachten met oordelen en er nog even een weekje ofzo mee spelen voordat je hem inruilt.

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Maikel64 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:57:
[...]

Jep, niets dan gezeik met muziek direct vanaf de pc op de Lumia 820 zetten. Mijn oplossing: iedere keer de SD kaart uit je telefoon halen en deze in je PC stoppen. Ondertussen je Lumia opnieuw starten zodat de muziek database weer gesynced is op je telefoon (oftwel: leeg)
Dan de mappen op de geheugen kaart zetten en weer terug in je telefoon. Daarnaa staat alles er bij mij netjes in.
Ik heb hetzelfde probleem, en probeer al tijden een oplossing te vinden. In dit topic staan ook nog wat oplossingen:
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8/205464-2.htm
Maar als je zeg wekelijks je collectie wil syncen, schiet het niet op om elke keer je kaart eruit te halen en het dan op die manier te doen. Andere optie is je kaartje elke keer formatteren en je collectie er weer op zetten geloof ik, maar dat duurt met >20gb muziek ook aan de lange kant...hm...Lijkt mij toch een niet al te moeilijk te verwijderen bugje ergens, maar zal het wel mis hebben. :X
Overigens vind ik dat hij voor een 1,5GHz dual core+1GB-Ram betrekkelijk veel moeite heeft met 'albums' van >200 nummers... :?
Klopt het ook dat skippen in een nummer niet kan in de Nokia Music App?

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand trouwens waar ik de foto`s en video`s die in whatsapp terug kan vinden? Ik dacht dat er een mapje aangemaakt zou worden onder "foto`s " maar ik kan ze nergens vinden

Edit: heb het al gevonden:

From the Windows Phone WhatsApp app, you can only send messages, pictures from the pictures hub, audio notes and videos you have taken from the WhatsApp app. There is no option to send a song (and I'm not sure if you can receive one unless its recorded using the audio note option in the app).

Having said that, to access any file (picture, audio or video) sent or received, go into the chat thread > tap the ellipsis ... > tap info > swipe the screen horizontally. All the files sent by a contact will be stored there.

For picture files, if you long press the file in whatsapp, you'll get an option to save. If used, the picture file will be saved to your pictures hub > album

[ Voor 66% gewijzigd door Distortion op 28-02-2013 20:06 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Verwijderd

Ik wil een game installeren, die is vrij groot, maar m,n geliefde 820 blijft zeggen dat ik ruimte vrij moet maken, heb al het overbodige er al afgemieterd, heb 2,56 gb vrij op telefoon maar hij blijft die melding geven..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zelfs meer dan 3 gig vrij en nog steeds die melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
hjs schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:31:
[...]

Stop the music gebruiken, die haalt ook dat audio dingetje weg welke de wifi open laat.

Had de indruk dat het nu tijdelijk gratis was :9
http://www.windowsphone.c...88-4233-851a-82460df8d709
Ja maar dan ontvang je dus niks meer als je niet actief met je telefoon bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Rezje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:53:
[...]
Ja maar dan ontvang je dus niks meer als je niet actief met je telefoon bezig bent?
Geen last van op mijn L800, ontvang gewoon berichten.
Maar dat zal via mijn data bundel gaan, die notificatie, ipv via wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 01-03-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:11
raymond.kales schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:27:
Ja helaas lijkt er nog geen oplossing voor te zijn voor zover ik weet :(

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb zojuist een Lumia 820 besteld (zou binnen 2 weken binnen moeten komen) en ben me hierop vooruitlopend aan het orienteren op een MicroSD kaartje. Ik lees op internet behoorlijk wat horror verhalen, terwijl er ook veel mensen geen problemen hebben. Wie kan mij een hint geven welke ik het beste kan bestellen. Ik wil minimaal eigenlijk een 16GB kopen, maar heb een voorkeur voor een 32GB kaartje.

Kom overigens van een Lumia 800 af :P Ben helemaal verslaafd aan de interface van WP!

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 01-03-2013 13:53 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Tomba schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:52:
Wie kan mij een hint geven welke ik het beste kan bestellen. Ik wil minimaal eigenlijk een 16GB kopen, maar heb een voorkeur voor een 32GB kaartje.
Heb zelf bij mijn toestel in de BRD er gelijk een goedkoop Hama kaartje bij gekocht voor iets van €13,- voor 16 Gb, volgens de verkoper daar kon praktisch alles er in.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ozzynator schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:34:
[...]

Heb zelf bij mijn toestel in de BRD er gelijk een goedkoop Hama kaartje bij gekocht voor iets van €13,- voor 16 Gb, volgens de verkoper daar kon praktisch alles er in.
Hmm toch raar dat er dan zoveel klachten over op internet te vinden zijn. Ik bestel dan wel gewoon de goedkoopste die ik kan vinden :)

[offtopic]
Insane, vanmiddag bij vodafone, nu al leveringsafspraak voor morgen :D
[/offoptic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Lumia 820 nog maar een paar weken en nog geen klachten behoudens nu met de kleurinstellingen. Sinds kort zijn alle items namelijk zwart behoudens het blokje Office, zowel op het startscherm als in het app menu. Via instellingen - Thema - heb ik rood als accentkleur en de achtergrondkleur als zwart. Op een of andere manier komt de accentkleur niet door, ook als ik een andere kleur selecteer blijven de items zwart. Weet iemand waar je dit kan instellen? Via de handleiding kom ik helaas niet echt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Heb je hoog contrast ingeschakeld? Dan worden alle tiles opeens zwart, ongeacht je kleurinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, inderdaad als hoog contrast is ingeschakeld via Instellingen - Toegankelijkheid worden de tiles zwart. Ik heb het uitgeschakeld en de kleuren zijn weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
The Slicer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:47:
Hier ook een enorm batterijverbruik, vermoedelijk door WA en wifi. Hopelijk komen er snel updates om dit te verhelpen.
Tip: Schakel je locatieservices uit. Gisteravond gedaan, nachtje aan de lader en vandaag maar 24% eraf in 11 uur. Resterende tijd is nog 2 dagen en 5 uur. Redelijk veel gebruikt vandaag voor WhatsApp, bellen en internetten. Enige nadeel is dat je weerapp niet meer update en aanpast naar je locatie. Voor mij niet zo'n probleem.

Met locatieservices ingeschakeld ging m'n accu ongeveer 18 uur mee, nu wat langer dus. Locatieservices blijven hier nu mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nou heb mijn 820 vandaag binnen gekregen, maar ik heb 2 heel rare dingetjes:
- Search zeurt dat er geen data verbinding is (terwijl ik wel mail/WhatsApp etc binnen krijg)
- Niet al mijn contacten worden gesynct (heb alles op Hotmail staan en op mijn WP7 Lumia 800 staan ze er wel allemaal?)

Is er iemand die dit herkend/een oplossing heeft?

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 02-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Pas een product review geschreven. Vandaag aangepast met wat benchmarks van mijn oude Omnia 7, een Lumia 800 en de Lumia 820. Het begint wat te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Nog mensen waar de schermrotatie ook niet van werkt? Mijn moeders 820 heeft er wat problemen mee. Vooral bij het bekijken van foto's is dat erg lastig want hij roteert nooit of vrijwel nooit. Heb het heel soms na wat schudden, maar dat lijkt ook wel random. Ik denk dat ie defect is, maar wil eerst effe weten of het een globaal probleem is voordat ie moet worden opgestuurd.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52
Mhhh... ik zit nog wat in twijfel om m'n L800 weg te doen en een L820 te halen. Windows 8 is zeker een voordeel. Ik ben alleen wat huiverig voor de batterij tijd van de L820 na het lezen van dit topic.

De L800 gaat bij mij zeker 2 dagen mee op 1 lading en in het gunstigste geval zelfs 3 dagen. Ga ik dat met de L820 ook halen? Op een normale werkdag gebruik ik de telefoon om een paar whatsapp berichtjes te sturen, facebook, mail en twitter ongeveer 4 of 5 keer per dag te raadplegen en een beetje internet. Ik gebruik hiervoor het meenst wifi: op kantoor, in de trein en thuis. Nu op de L800 staat de helderheid op z'n laagst en is batterijbesparing ingeschakeld. De enigste tile die op de achtergrond draait is Regenmeter, verder niets. Nu schakeld de L800 wifi pas in als je het scherm unlocked, bij de L820 staat het continu aan.

Kortom, go or no go?
Alvast bedankt voor het advies.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

rimave schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:45:
Nu schakeld de L800 wifi pas in als je het scherm unlocked, bij de L820 staat het continu aan.
Tussen wifi van de L800 en de L820 zit geen verschil. Bij de L820 kan je er voor kiezen om het continue aan te zetten, maar het hoeft niet.

Blijft een lastige keuze voor je. De L820 heeft een groter scherm, is veel sneller en WP8. Batterij van mijn vrouw der L800 gaat inderdaad langer mee, dan mijn L820, maar ik gebruik hem dan ook veel meer. Twee dagen is overigens best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als ik weinig doe met de telefoon: bijna alleen 2g aan en soms 3g of wifi. weinig whatsapp of internet, dan gaat de accu 2 dagen mee.
Als ik redelijk wat aan het whatsappen ben (zelfs met 2g), dan keldert de accu-capaciteit in een halfuur tijd zo'n 15%. Zelfde met internet via 3g of wifi.
Dus iets lijkt mij niet echt goed gaan, of dit is ook op andere telefoons zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Universal Creations schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:42:
Als ik weinig doe met de telefoon: bijna alleen 2g aan en soms 3g of wifi. weinig whatsapp of internet, dan gaat de accu 2 dagen mee.
Als ik redelijk wat aan het whatsappen ben (zelfs met 2g), dan keldert de accu-capaciteit in een halfuur tijd zo'n 15%. Zelfde met internet via 3g of wifi.
Dus iets lijkt mij niet echt goed gaan, of dit is ook op andere telefoons zo....
Hetzelfde hier met allerlei batterijbesparings maatregelen. Locatiebepalingen staan uit, helderheid van het scherm op laag en zo weinig mogelijk achtergrondtaken.

Als ik hem dan regelmatig gebruik is de accu in anderhalve dag leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
het is natuurlijk ook wel weer zo, dat als je je toestel normaal gebruikt waar hij voor bedoeld is, dus telefoneren/communiceren/internetten/mailen/whatever, dat de batterij leeg gaat. Hoe snel dat is, zal af hangen van hoeveel je het toestel gebruikt.

Wil je dat hij heel lang standby is, alles uitzetten en niet gebruiken, of mijn verstofte 1610 over nemen, die kan wel 14 dagen zonder op te laden. ;)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Meestal kan ik zo'n 1,5 - 2 dagen op een accu (tenzij ik lang in de trein zit en dan ga internetten/gamen :+ )
Bluetooth, Locatie, Tikken& Verzenden staan standaard uit en wifi alleen thuis aan.

Maar nu had ik iets raars:
Zondag mijn telefoon opgeladen, 's avonds nog 78% -> Vliegtuigmodus aan en niks in de background (lang op de back toests)
Maandag ochtend nog 74 %, niks aan de hand dus.
Maandag overdag niet veel gedaan (bijna weinig), 's avonds ff geïnternet, met 53% in de vliegtuigmodus en weer niks in de background.
Vanmorgen 6%, ff mail kijken en een uurtje later is die echt uit.

Ik vind het heel vreemd dat ik de ene nacht een paar % batterij verlies en de andere nacht ineens bijna 50% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik ga mijn HTC One X ruilen tegen een Nokia Lumia 820 omdat ik Windows Phone 8 wil proberen. Zijn er nog tips voor iemand die overstapt van Android naar Windows Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over SD kaarten:
Tijdens mijn afgelopen wintersportvakantie had ik er tijdelijk een ouder 2GB kaartje in in plaats van mijn 16GB SD kaartje. De 16GB had ik nodig voor films op mijn Surface.
Foto's worden automatisch op SD kaart gezet.

Na het plaatsen van de 2GB SD kaart was het nemen van foto's heel traag! Stop ik de 16GB er weer in, gaat foto's nemen weer net zo snel als naar intern geheugen.
Een snelle SD kaart is dus zeker van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Martinspire schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:52:
Nog mensen waar de schermrotatie ook niet van werkt? ...
Ik ken dit probleem niet. Wellicht de hardware? Een sensor kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:45:
Mhhh... ik zit nog wat in twijfel om m'n L800 weg te doen en een L820 te halen. Windows 8 is zeker een voordeel. Ik ben alleen wat huiverig voor de batterij tijd van de L820 na het lezen van dit topic.

De L800 gaat bij mij zeker 2 dagen mee op 1 lading en in het gunstigste geval zelfs 3 dagen. Ga ik dat met de L820 ook halen? Op een normale werkdag gebruik ik de telefoon om een paar whatsapp berichtjes te sturen, facebook, mail en twitter ongeveer 4 of 5 keer per dag te raadplegen en een beetje internet. Ik gebruik hiervoor het meenst wifi: op kantoor, in de trein en thuis. Nu op de L800 staat de helderheid op z'n laagst en is batterijbesparing ingeschakeld. De enigste tile die op de achtergrond draait is Regenmeter, verder niets. Nu schakeld de L800 wifi pas in als je het scherm unlocked, bij de L820 staat het continu aan.

Kortom, go or no go?
Alvast bedankt voor het advies.
Ik twijfelde eerst om een L820 te kopen. De belangrijkste reden waarom ik twijfelde was de accuduur aangezien er maar een accu inzit van 1650 mAh. Na drie weken de L820 in bezit te hebben ben ik enorm tevreden over de accuduur. De L820 gaat bij makkelijk 3 dagen mee. Weet niet waarom veel mensen klagen over de accurduur van de L820. Wat ik heb gedaan in het begin was om de accu helemaal leeg te laten loipen en daarna de tel 12 uur opladen. Dit process heb ik 3 keer acher elkaar herhaald.
Martinspire schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:52:
Nog mensen waar de schermrotatie ook niet van werkt? Mijn moeders 820 heeft er wat problemen mee. Vooral bij het bekijken van foto's is dat erg lastig want hij roteert nooit of vrijwel nooit. Heb het heel soms na wat schudden, maar dat lijkt ook wel random. Ik denk dat ie defect is, maar wil eerst effe weten of het een globaal probleem is voordat ie moet worden opgestuurd.
Probeer om wanneer je de tel heb gekanteld om de bovenkant van de tel even naar je toe flippen. Ik vond de schermrotatie ook niet lekker werken maar doordat ik nu de bovenkant van het scherm in een snelle handeling naar me toe flipt heb ik dat probleem niet meer.

Vraagje. Met nokia maps op mijn e72 kon ik ook een route per voet berekenen. Deze optie heb ik niet op nokai maps op mijn L820. Is dat normaal? Is het nog niet moegelijk om op nokia maps op WP8 om routes per voet te berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Met 3G gaat de accu lang mee, met wifi is het een heel ander verhaal (om over whatsapp maar niet te spreken). Dus vandaar dat mensen klagen over batterijduur.
Telefoon helemaal leeg laten lopen is overigens helemaal niet goed voor de accu. Lithium kan daar niet goed tegen.

[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 06-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Het lijkt de laatste dagen wel alsof m'n accu kapot is. Vandaag amper 8 uur gehaald op een acculading. Een uurtje internetten, half uur Whatsappen en een half uur bellen.

Lijkt m'n ouwe HTC Desire wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:58:
[...]

Probeer om wanneer je de tel heb gekanteld om de bovenkant van de tel even naar je toe flippen. Ik vond de schermrotatie ook niet lekker werken maar doordat ik nu de bovenkant van het scherm in een snelle handeling naar me toe flipt heb ik dat probleem niet meer.

Vraagje. Met nokia maps op mijn e72 kon ik ook een route per voet berekenen. Deze optie heb ik niet op nokai maps op mijn L820. Is dat normaal? Is het nog niet moegelijk om op nokia maps op WP8 om routes per voet te berekenen?
Hoe bedoel je de bovenkant flippen? Een snelle verticale rotatie? En wanneer bedoel je dan precies en met welke kant? :? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:58:
Klopt, in Ovi drive zat die optie, in Nokia Drive niet meer.

:+ Of je moet hem in het Engels zetten, dan krijg je miles, yards, feet.....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik ben er bijna zeker van dat ik een lumia 820 ga kopen, maar wil nog even 1 ding zeker weten.

Stel iemand belt mij, ik haal dan even de telefoon van mijn oor af en kijk dan even in mijn agenda, gaat dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
detim schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:55:
Ik ben er bijna zeker van dat ik een lumia 820 ga kopen, maar wil nog even 1 ding zeker weten.

Stel iemand belt mij, ik haal dan even de telefoon van mijn oor af en kijk dan even in mijn agenda, gaat dat goed?
Zojuist ff voor je getest:
Tijdens het gesprek op de Windows toets drukken en je komt in je vergrendelingsscherm uit -> PIN invoeren en je hebt volledige toegang tot je telefoon, het gesprek blijft vervolgens bovenin het scherm actief, druk erop en je bent terug in je gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
St00mwals schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Zojuist ff voor je getest:
Tijdens het gesprek op de Windows toets drukken en je komt in je vergrendelingsscherm uit -> PIN invoeren en je hebt volledige toegang tot je telefoon, het gesprek blijft vervolgens bovenin het scherm actief, druk erop en je bent terug in je gesprek.
Even aanmerken: dat vergrendelingsscherm komt alleen als je de telefoon nog niet vergrendeld hebt. Als je dat wel hebt gedaan ga je meteen naar je startscherm toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog steeds dat memoryprobleem bij games installeren, meer voorkomende error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ik heb de lumia 820 binnen en hij bevalt aardig.
Wat ik echter totaal niet fijn vind werken is de agenda.

Als ik bij android per dag ging kijken welke afspraken ik had kon ik gewoon naar de zijkant schuiven en zo schakelen tussen dagen, nu moet ik eindeloos naar onder scrollen als ik bijvoorbeeld snel een aantal dagen wil bekijken, dit werkt een stuk minder makkelijk. Iemand hier een goede oplossing/app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:20:
[...]

Hoe bedoel je de bovenkant flippen? Een snelle verticale rotatie? En wanneer bedoel je dan precies en met welke kant? :? :>
Welke kant maakt niet uit. Ik heb het over als het scherm niet mee roteert als je de telefoon roteert van portrait mode naar landscape mode of vice versa.

Indien de telefoon niet mee roteert (wat ik dus vaak OOK heb) dan moet je de bovenkant van de telefoon naar je toe kantelen voor een fractie van een seconde.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:06
@detim: je kunt eens kijken naar een alternatieve agenda, bv. Chronos. Misschien dat dat je beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:38:
Heb nog steeds dat memoryprobleem bij games installeren, meer voorkomende error?
ik wilde laatst zo een nieuwerwets racespel van 900 Mb installeren, toen begon hij ook te zeveren dat het geheugen vol was, maar had nog ruim 3 Gb vrij. Vond dat ook een beetje vreemd, verder geen aandacht meer aan geschonken.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb een klein probleempje met mijn nokia 820. De eerste foto die ik maak nadat de camera app gestart is reageert niet direct. Het duurt zo'n 5 seconden vanaf het moment dat ik de shutter indruk totdat de foto daadwerkelijk geschoten wordt. Het maakt niet uit hoeveel licht er is (ivm autofocus ofzo), of ik de flitser gebruik en of ik de foto op de sd kaart of op het interne geheugen laat opslaan. Alle foto's na de eerste gaan wel direct.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Jup, hier ook, worden deze intern opgeslagen of op micro-sd? Misschien moet hij eerst wat bewerkingen doen voordat hij foto's kan wegschrijven?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Heb inmiddels een vijftal NTAG203 NFC tags binnen, werkt best aardig!
Alleen jammer dat je weer eerst moet accepteren voor ie iets doet... (dat wist ik overigens wel hoor ;) )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nxNSF4y5AoFanT1h1EYiVeuf/full.jpg
Ook beetje gemiste kans dat er maar 1 actie aan gehangen kan worden (dus niet, zet bluetooth aan, WiFi uit en start Nokia Music)

[ Voor 27% gewijzigd door Tomba op 11-03-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Heb zelf een nokia Lumia 820, en gebruik hem naar volle tevredenheid.

Mijn vader wilde er ook een. Hij heeft er een van MP gekocht.
Helaas, branded en met simlock van AT&T.

Heb de AT&T klantenservice al gebeld. Op 9 Mei word de telefoon automatisch simlock vrij.
De klantenservice verwees me door naar site's als dollar unlock punt ...
Daar een aanvraag gedaan voor deze code, maar tot nu toe zonder resultaat.

Weet iemand een andere oplossing?
- Zijn deze in Nederland ook unlockbaar?
- Andere suggesties zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar ik heb nu een aantal nummers gedownload (legaal overigens, maar dat terzijde). Direct luisteren na de download is mogelijk, maar daarna ben ik het kwijt. Nokia Music vindt het nergens terug en ik kan handmatig ook bar weinig vinden.

Tweede is dat ik alles uit heb gezet (wifi, locatiebepaling, etc. etc.) en ik sluit whatsapp af door telkens na gebruik terug te gaan naar de homescreen. Nog steeds haalt de telefoon één dag nét niet op één lading. Is er nog iets waar ik op kan bezuinigen? Mijn Androidje trok dit met een mindere accu namelijk gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik heb mijn Lumia eergisteren van 1m hoog laten vallen, overigens puur tegenslag want hij gleed uit mijn hand terwijl ik hem uit mijn zak wilde halen.

Enkel een beschadiging aan de body, heb al een nieuwe body gekocht, zwart deze keer, bij bol.com (kreeg nog korting :)). Hij is weer zo goed als nieuw :D

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
MarkoVie schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:56:
Ik heb mijn Lumia eergisteren van 1m hoog laten vallen, overigens puur tegenslag want hij gleed uit mijn hand terwijl ik hem uit mijn zak wilde halen.

Enkel een beschadiging aan de body, heb al een nieuwe body gekocht, zwart deze keer, bij bol.com (kreeg nog korting :)). Hij is weer zo goed als nieuw :D
Het lijken weer Nokia's "uit grootmoeders tijd" te zijn die Lumia 820's.

Mijn vriendin liet haar week oude 820 van de eerste verdieping zo van de trap stuiteren, en alleen de body heeft een heel klein deukje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Mijn 820 is inmiddels in een urinoir gevallen en een vijftal keer vrij hard op de grond gegooid door mijn zoontje (1 jaar). Hij werkt nog perfect. Tot nu toe geen schade aan de body, maar mocht dat het geval zijn dan is het handig dat ik die simpel kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die van mij is ook al wat gestuiterd, maar er zit wel een Nillkin cover op de achterkant. Verder geen screenprotector, maar na 2 maanden gebruiken totaal geen krasjes of wat dan ook op de telefoon. Dus wat dat betreft: topding

offtopic:
@GuusB: ik zie dat wij toevallig dezelfde registratiedatum hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 15-03-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de degelijkheid bevestigen:
Sta ik met mijn Lumia 820 in de hand een nummer via Shazam te zoeken, geeft mijn zoontje van 10 al dansend en tik aan de onderkant van mijn arm, waarin ik mijn Lumia 820 vast had: mijn Lumia 820 vloog draaiend met een boog de kamer door op de houten vloer. Pak ik 'm weer op, minstens een gebroken scherm te zien: nog geen schrammetje.

Ik weet mijn Lumia 820 steeds meer te waarderen. Te waarderen op zaken die echt van belang zijn.
En inderdaad het gevoel van ouderwets degelijke telefoons zonder een een dikker en zwaarder makend hoesje nodig te hebben.
.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Edit: ho, foutje.

[ Voor 91% gewijzigd door Insert12 op 16-03-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Allereerst: ben echt superblij met de Niokia L820. Vandaag twee accesoires voor de 820 gekocht: een draadloze oplader en een SanDisk 32GB microSD. Die laatste omdat ik wil gaan proberen of de telefoon mijn oude vertrouwde ipod nano kan vervangen in de trein. Het ingebruikname gaat echter niet geheel vlekkeloos.

Ik heb verder geen kaartlezer voorhanden dus alles gaat via de telefoon zelf. Het kopieren van ca. 15 GB, gewoon via de verkenner, leek goed te gaan maar bleef op ongeveer driekwart hangen. De telefoon deed het nog wel, maar het "Instellingen"-scherm niet (knalde elke keer terug naar startschem) en de PC herkende de telefoon niet meer. Uitzetten van de phone bleef ook hangen en moest de telefoon soft resetten om hem weer te laten herkenen. En daarna kon ik telkens maar een paar folder per keer kopieren, voordat het riedeltje zich weer herhaalde. Dan maar een keer de microSD formatten, maar dat leverde na driekwart weer hetzelfde resultaat op. Maar met een beetje geduld uiteindelijke alles er toch opgekregen.

Daarna ook wat foto's op de SD gezet maar ook daar moest ik paar keer proberen. Regelmatig werden fotos dubbel getoond (terwijl ze er echt maar 1 keer op stonden). Na wat geexperimenteer met de hele Picture folder leeghalen ziet het er nu fatsoenlijk uit.

Dat kan helaas niet gezegd worden van de muziek collectie. Veel albums, vooral verzamel albums, worden opgeknipt per nummer. Zal wel iets met tags te maken hebben, maar laat me dan gewoon per folder browsen. :( Maar daar zijn meer mensen over aan het klagen lees ik zo. Navigeren gaat soms traag en de muziek app heeft de phone ook al een keer vast doen lopen. Weer een soft reset.

Ik weet niet of een paar van die symptomen te wijten zijn aan de SD kaart, maar zou me niet verbazen. Alhoewel het merk en snelheid toch voldoende zou moeten zijn. Als ik in de Instellingen kijk naar de SD-kaart, dan staan daar ook rare getallen, die elke keer anders zijn en totaal niet mogelijk zijn. Behalve het vrije geheugen blijft hetzelfde en zou wel eens kunnen kloppen. Zie screenshot.
Wellicht toch ergens een kaartlezer vandaan halen zodat ik (hopelijk) sneller en betrouwbaarder nog een keer kan formateren en vullen...

Enfin, super telefoon maar het gedoe vandaag met de SD-kaart, foto's en muziek wilde ik toch even kwijt.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1jp6s9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Je hebt zeker ook niet een andere SD kaart om het mee te proberen?
Het lijkt me handig om te kijken of het echt aan de SD kaart (al dan niet in combinatie met telefoon) ligt dan aan de telefoon. Heb namelijk het vermoeden dat die 2 gewoon niet lekker samenwerken. Mijn moeder heeft overigens ook een sandisk (welliswaar 8gb maar toch) en die werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kan idd goed zijn dat de telefoon niet helemaal overweg kan met klasse 10 kaartjes. Heb er zelf een C6 in zitten, nog nooit iets mee gehad.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb de 16GB daarvan: pricewatch: Sandisk Mobile Ultra 16GB microSDHC UHS-I 30MB/s maar die werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
Ik heb hier thuis een Lumia 820 Vodafone branded, die prive op het Vodafone netwerk gebruikt wordt maar voor het werk is het de bedoeling dat deze op het KPN netwerk gebruikt gaat worden. Nu heb ik al contact gehad met Vodafone en daar is mij verteld dat het toestel simlock vrij moet zijn.

Maar zodra ik de simkaart van KPN in het toestel stop vind deze geen netwerk. En als ik dan handmatig zoek naar netwerken wordt het KPN netwerk wel gevonden maar lijkt het alsof de simkaart zich niet kan aanmelden op het netwerk.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
baszzz schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:25:
Ik heb hier thuis een Lumia 820 Vodafone branded, die prive op het Vodafone netwerk gebruikt wordt maar voor het werk is het de bedoeling dat deze op het KPN netwerk gebruikt gaat worden. Nu heb ik al contact gehad met Vodafone en daar is mij verteld dat het toestel simlock vrij moet zijn.

Maar zodra ik de simkaart van KPN in het toestel stop vind deze geen netwerk. En als ik dan handmatig zoek naar netwerken wordt het KPN netwerk wel gevonden maar lijkt het alsof de simkaart zich niet kan aanmelden op het netwerk.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?
Doet de simkaart het in een ander toestel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
Martinspire schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Doet de simkaart het in een ander toestel wel?
Ja daarin werkt hij prima. Ook heb ik een simkaart kunnen lenen van een vriend die Hi heeft en die simkaart werkte wel in de Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Ben sinds ongeveer een maandje eigenaar van de Lumia 820, en moet zeggen dat ik de hier gestelde ervaringen maar ten dele deel. Uiteraard issie degelijk, aantal keer gestuiterd (wel behoorlijke schade aan de cover, maar goed die kan ik vervangen, dus is niet zo erg) maar ik vind de krasbestendigheid juist tegenvallen tov mijn SGSII die ik hiervoor had. Ik draag hem uiteraard niet in een zak met sleutels etcetera, maar vind de voorkant voor mijn gebruikt al wel echt behoorlijk bekrast, zal binnenkort eens kijken of ik er een fotootje van kan schieten.

Verder heb ik sinds vorige week een softcase erbij (ik snap de functie van hardcases niet, volgens mij wil je als je telefoon valt zoveel mogelijk de klap opvangen (elastisch) zodat je scherm niet breekt in plaats van de kracht van de val door je harde case simpelweg doorstoten naar je telefoon, maar goed) en draag ik vanaf nu braaf screen protectortjes om verder krassen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dan vraag ik me toch echt af wat jij met je telefoon doet, waardoor al die krassen op het scherm komen? Je hebt namelijk iets scherps nodig om krassen te maken. Werk je veel met zand? Of heb je kleingeld in dezelfde zak als de telefoon? Ik gebruik de telefoon gewoon, zonder extra voorzichtig te zijn en zonder screenprotector, maar heb nog geen enkel krasje op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Geen zand, geen geld. Misschien overdrijf ik het ook wel een beetje, je ziet het als je er een lamp schuin op zet, maar voor de rest is het niet zichtbaar dus voor mij geen probleem, en screen protectors draag ik in principe altijd wel (ook op m'n SGS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als je altijd screenprotectors hebt gebruikt op je SGS, is het ook niet echt een eerlijke vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Daar had ik evenzo een opstartfase zonder, die vergelijkbaar is met deze :-). Koop ze er niet direct bij (Ebay duitsland, hiephoi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hier ook geen last met het scherm. Ik heb hem zelf altijd in mn broekzak met het scherm richting mn been en alles wat er daarna in mn broek komt, gaat tussen mn telefoon en de buitenkant van de zak. Zo komt er in ieder geval niets op mijn scherm te zitten.
Ik heb hem (gelukkig) nog niet laten vallen, maar ben dan ook wel wat voorzichtiger hierop dan mn vorige toestel.
Als je al van plan was om er een screenprotector op te doen (wat volgens mij wel jammer is want dan verlies je volgens mij de mogelijkheid om ook met handschoenen de telefoon te kunnen bedienen), dan had je dat beter ook vanaf het begin kunnen doen. Misschien met een tijdelijke el cheapo protector die je vervolgens vervangt door je definitieve versie.

Zelf geen slechte ervaringen met het scherm dus, maar ik denk dat je beter kunt gaan onderzoeken wat er nou precies voor heeft gezorgd dat er uberhaupt krassen op zijn gekomen. Niet alleen van je broekzak, maar ook waar je hem neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik had een screen protector besteld via dealextreem.com (3nogwat euro zonder verzendkosten, maar wel 2 weken wachten) maar die na aankomst direct verprutst met mn vieze vingers 8)7. Intussen nog geen enkel krasje op de phone dus denk dat ik het gewoon zo laat.

Vandaag ook een kaartlezer besteld dus volgende week even verder experimenteren met mn vage microSD...

[ Voor 16% gewijzigd door Ray-zor op 17-03-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Er is een betere accu voor de lumia 820!
DaveD1109 in "Accessoires voor de Nokia Lumia 820"

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Beetje duur voor 9% meer batterij.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
ozzynator schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:23:
Beetje duur voor 9% meer batterij.
1800 - 1650 = 9??? 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

1% van 1650 = 16.5
9 x 16.5 = 148.5
Ok 9,nogwat % meer batterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
hjs schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:46:
[...]

1% van 1650 = 16.5
9 x 16.5 = 148.5
Ok 9,nogwat % meer batterij :+
Whahahahaha!!! Zo goeie morgen!!! Ben blijkbaar nog niet helemaal wakker! Had er even overheen gelezen dat je het in procenten bedoelde! 8)7 O-)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
1800/1650= 1,09 nogwat. Maar staat vermeld in het linkje naar Muegen, reken zelf ook niet zo snel om 07:23 uur.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Ik ben op zoek naar een rode achterkant voor m'n 820 voor weinig en op Ebay kom ik deze tegen. Alleen, is dat nou een case of een achterkant?
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden