Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Tot nu toe zijn mijn ervaringen zeer positief en ik mis android nog op geen enkele manier. Ik ben altijd een nokia van geweest en op één of andere manier kom ik altijd terug bij deze fabrikant. Degelijk toestel die doet wat het doen moet. Muziek, bellen, one note, af en toe internetten, office bestanden openen, patience, sudoku & navigatie.
De lagere resolutie merk je eigenlijk alleen op bij direct vergelijken, bij normaal gebruik is het me nog niet opgevallen.
Mijn vriendin heeft de lumia 800 en ik merk toch dat het grotere scherm met dezelfde resolutie beter is voor mijn dikke vingers :-)
Heb nog lang getwijfeld om te wachten op de lumia 620, blij dat ik toch voor deze heb gekozen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 11:19 ]
zeker, zeker
Sinds een paar dagen constateer ik dat mijn batterij als een razende leeg loopt. Vannacht aan de oplader gehad. Bij ontkoppelen van lader gaf de app "Batterij info" 99% aan. Nu na 7 uur wordt 15% aangegeven. Ik heb de telefoon echter nauwelijks gebruikt. Een paar keer aan en uit, 1 sms tikken en lezen, en hooguit 5 minuten "Flow Free" gespeeld.
Lees dat whatsapp problemen kan veroorzaken maar het is echt iets van de laatste paar dagen en whatsapp heb ik al vanaf het begin. Whatsapp heb ik vandaag ook niet opgestart gehad.
In ieder geval heb ik een aantal dagen geleden (volgens mij iets langer dan een paar dagen geleden, maar niet veel langer) de nieuwste update binnengehaald.
In ieder geval voor de update deed ik twee dagen met een accu-vulling.
[ Voor 7% gewijzigd door devlam op 06-02-2013 12:41 ]
Skype geinstalleerd?
Antwoord:
Lees verder: http://conversations.noki...-a-nordic-design-classic/To understand the thinking behind the Nokia Lumia 820's design, you need look no further than Nokia's own backyard. The Nordic design movement has dazzled the world with the concept of “beautiful things that make your life better” for more than half a century. But what are its key elements and where can you see its influence in the Nokia Lumia 820?
Ja inderdaad gaat het om de lumia 820. Geen skype geinstalleerd.fruitbakje schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:54:
Klinkt als de 7.8 livetile bug? Maar ik ga er vanuit dat je een 820 hebt, dus dat kan dan niet...
Skype geinstalleerd?
Heb na de update nog wel een 1 of 2 apps geinstalleerd, maar weten even niet welke dat was. Kan je zien sinds wanneer een app is geinstalleerd?
kun je zien bij je account via een pc, bij de windowsphone site, inloggen en dan bij aankoopgeschiedenis.devlam schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:29:
[...]
Ja inderdaad gaat het om de lumia 820. Geen skype geinstalleerd.
Heb na de update nog wel een 1 of 2 apps geinstalleerd, maar weten even niet welke dat was. Kan je zien sinds wanneer een app is geinstalleerd?
zeker, zeker
Verwijderd
Ja, maar ik gebruik WhatsApp niet veel. Soms helemaal niet op een dag en soms een paar keer.Universal Creations schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:02:
[...]
Maar heb je ook whatsapp? Want dat heb ik wel en dat lijkt toch een beetje de boosdoener. Ik heb nu ook even van alles uitgezet via dat achtergrondtaken-menu, dus ik ben benieuwd.
Een paar dagen geleden had ik ook een leegloop geval gedurende de nacht. Vervolgens alle achtergrondtaken uitgezet en de accuduur is weer super. LinkedIn had ik helemaal verwijderd. Ik zie nu Nokia City Lens en Nokia Drive nog als achtergrondtaken staan. Die heb ik net weer op toestaan gezet. Eens kijken of die de boosdoener was, maar mijn gevoel zegt dat het LinkedIn was.
Maar het feit dat die >80% meerdere malen gehaald heb, geeft me een heel goed gevoel over mijn Lumia 820. Bijna niet te geloven als ik het vergelijk met andere smartphones hier op de zaak.
De manier hoe je dit verteld lijkt te suggereren dat je ergens in 1 klap kan zien welke achtergrondtaken er draaien. Waar moet je dan kijken?Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:50:
[...]
... Vervolgens alle achtergrondtaken uitgezet en de accuduur is weer super. ... Ik zie nu Nokia City Lens en Nokia Drive nog als achtergrondtaken staan. ...
Ga naar 'Instellingen' en dan bovenin het scherm vegen naar 'toepassingen'. Vervolgens kun je in dat scherm 'achtergrondtaken' zien en eventueel blokkeren.
Met het knopje 'geavanceerd' kun je zien welke applicaties er allemaal taken op de achtergrond kunnen uitvoeren (maar het kan zijn dat je ze niet kunt uitschakelen).
Bedankt! Dat schermdeel was me nog niet opgevallen
Zou dit nou een softwarebug zijn of niet? Heb allen toepassing op de achtergrond kon blokeren al geblokkeerd en hij ligt nu aan de lader. Ben benieuwd hoelang ie het deze keer doet.
Is Whatsapp nu echt een batterijslurper?
@sake, gebruik je de telefoon wel. Kan er niet bij dat ie maar 1% per uur doet!
Daarnaast ook wellicht een bugje ontdekt. Had het alarm gezet voor de hele week. Dat ging maandag en gisteren goed, maar vanochtend ging het alarm niet af, terwijl hij wel aanstond (ook met geluid). Meer mensen dit gemerkt?
Stop Music is momenteel gratis, met dank voor de tip aan deBennie in het Lumia 920 topic:
http://www.windowsphone.c...88-4233-851a-82460df8d709
En anders kun je de probeerversie van 'Stop the music' ook installeren, die is op de ads na hetzelfde als de betaalde versie.
Ik begrijp sowieso niet waarom Whatsapp het nodig vindt om dat stille muziekje af te blijven spelen. Ik begreep om de wifi aan te houden tijdens standby, maar waarom zou ik dat willen? De push-notificatie komt toch via 3G binnen? Dan kan er toch verbinding met wifi gemaakt worden op het moment dat ik Whatsapp open? Of mis ik nu iets?

Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling dat de batterij zo snel leeg gaat. Misschien ligt het aan de Portico update?
De Speelhoek kun je ook gebruiken als verzamelhoek voor andere doeleinden (bijv een "navigatie hoek"). Als ware het een extra startscherm (zij het met wat beperkingen).
Kan natuurlijk zijn dat dit al breder bekend is, maar ik heb het toestel pas enkele dagen en ben nog vollop aan het ontdekken.
Over batterij-gebruik kan ik nog niet veel zeggen want ik ben continue aan het spelen, downloaden en herinrichten. Tot nu toe zeer blij met zowel het toestel als Windows phone. Geen enkele spijt, al zal ik niet beweren dat ik niks mis van Android.
Verwijderd
Goed hé. Het is toch echt mijn zakelijk gebruik zoals het al jaren zo is. Bellen, mail checken /beantwoorden, af en toe een whatsapp , SMS en ongeveer 10 minuten navigatie.Dakdoef schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:33:
@sake, gebruik je de telefoon wel. Kan er niet bij dat ie maar 1% per uur doet!
Degene die wel een snel leeglopende accu hebben, moet het gezien mijn ervaringen, wel door slechte 3G en/of een of meerdere achtergrond taken komen.
Vandaag van een collega met een LG 4HD gehoord dat deze met 3G aan na een werkdag een eind leeg is. En dus aan t kijken is hoe het alleen 2G is. Ik hoef dat met de Lumia 820 absoluut niet te doen, waar ik dat met mijn vorige Lumia 800 ook moest doen om 2 werkdagen te kunnen halen. Daarnaast viel me op dat de Lumia 820 merkbaar sneller is als de quadcore Android. Bijvoorbeeld heel goed te zien bij het openen en kantelen van een foto. Daarnaast kan ik mooi vergelijken met andere collega's. Dus ja, het is gebruik zoals ik al jaren een smartphone gebruik. En nu met ALLE connectivity aan. Met sinds de Lumia 820 inclusief NFC (om lui Nokia Drive te starten
Heb alleen wheater master en de batterij app op de achtergrond draaien, 2 mailboxen en voor de rest scherm op lage helderheid. Moet wel zeggen dat ik altijd uitstekend bereik heb, meestal 4 streepjes gsm en een H bij data, ook met 3 of 4 streepjes. Wifi uit overdag en als hij aan staat des avonds, gaat hij uit met het uitgaan van het scherm.
zeker, zeker
Verwijderd
maar zodra ik veel ga internetten op 3g is ie na 6u toch wel een heel end leeg.
op wifi gaat de batterij langer mee
Heb zelf geen 3G dus dat kan het probleem niet veroorzaken. Er liepen een 5 tal achtergrond taken. O.a. Gmaps en die heb ik volgens mij na de portorico update geinstalleerd. Heb nu alle achtergrondtaken geblokkeerd, ben benieuwd hoe de accu het morgen houd.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:29:
[...]
Degene die wel een snel leeglopende accu hebben, moet het gezien mijn ervaringen, wel door slechte 3G en/of een of meerdere achtergrond taken komen.
Bij mij stond ook nokia drive als achtergrond taak te draaien. Iemand een idee waarom het handig is om deze in de achtergrond aktief te hebben?
Hoop echt dat het een software bug is en dat Nokia snel met een update komt.
Verwijderd
Ben zelf uiteraard meer dan tevreden, maar met wat uit proberen hoop mijn mede tweakers van info te voorzien.
Verwijderd
Ik ben geen superuser qua hoeveel tijd die ik met mijn telefoon speel/gebruik, maar ik ben als ik eerlijk ben toch flink tevreden als ik kijk naar de andere meningen in dit topic.
WTF moet je met Gmaps als er standaard Nokia Maps en drive op staat? Drive staat standaard zo ingesteld, waarom weet ik ook niet eigenlijk.devlam schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:02:
[...]
. O.a. Gmaps Bij mij stond ook nokia drive als achtergrond taak te draaien. Iemand een idee waarom het handig is om deze in de achtergrond aktief te hebben?
zeker, zeker
Overigens is het volgens mij niet zo dat de achtergrondtaken die je in dat overzichtsscherm ziet ook daadwerkelijk op dat moment draaien. Het zijn de apps die mógen blijven draaien in de achtergrond. Lijkt mij tenminste niet dat Nokia Drive continu actief blijft terwijl je niet navigeert.
Weet wel dat mijn batterij behoorlijk snel leeg wil, terwijl ik de telefoon helemaal niet zoveel gebruik. Geen idee wat de boosdoener is. Gisteren alle synchronisatie met xbox-games en muziek maar eens uitgezet, maar zo te zien is dat het ook niet.
Deze app zuigt echt je hele accu leeg, ook als je hem niet gebruikt want waarschijnlijk heb je hem dan nog in de achtergrond open staan. Dus na gebruik van Whatsapp deze meteen afsluiten.
Hopen dat die weergegeven tijd ook waar blijkt te zijn
Verwijderd
Voor het slapen gaan stroom afgekoppeld. Ideaal om het idle verbruik te kunnen zien.
Daarna 7 uurtjes slapen en vervolgens een standaard werkdag gehad. Die was wel ietsje rustiger als normaal. Een kwartier navigeren (Nokia Drive), Nokia Drive gestart via NFC, regelmatig kort scherm aan/ om kort email te kijken/te versturen. Een 10 tal relatief korte telefoongesprekken. Geen Whatsapp. Iets van 5 SMS berichten verstuurd/ontvangen.
Bij een normale werkdag met iets meer navigatie, zat ik de afgelopen dagen einde dag tussen de 82-84% remaining charge.
Volgens Battery Stats dus minder dan 1% stroomverbruik per uur!
NA 10 UUR:

NA 13 UUR:

NA 15 UUR EN EINDE WERKDAG:

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 15:41 . Reden: Links aangepast naar directe links. ]
Verwijderd
Lag niet aan jou. Ik heb net de links aangepast naar direct naar de printscreens in plaats van de links.Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:05:
ligt het nou aan mij of........kan niets zien van de afbeeldingen
Verwijderd
heb toen mp3's eraf gehaald maar de kaarten van nokia drive staan er nog op die zouden mij ook nog 1 gb schelen.
Kaarten nemen niet zo heel veel in beslag, behalve als je heel Europa er op zet, maar dat is ook wat overdreven vind ik. Heb alleen NL, BE en stukje BRD.
zeker, zeker
Ik heb hem eraf gegooid, dan ga ik manueel eens kijken hoelang die meegaat..
Drive it like you stole it.
Gespreksgeschiedenis? en sms? Hoeveel moet je daar van hebben wil je überhaupt aan een 100 mb zitten? een standaard sms heeft om en nabij de 140 bytes/bits wtf (ik kan niet meer rekenen, maar iig erg weinig)ozzynator schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:42:
meeste zal je gespreksgeschiedenis en sms zijn, wat veel gaat innemen. Foto's en video's gaan bij mij gelijk op de sd kaart.
Kaarten nemen niet zo heel veel in beslag, behalve als je heel Europa er op zet, maar dat is ook wat overdreven vind ik. Heb alleen NL, BE en stukje BRD.
[ Voor 6% gewijzigd door hendrikjan op 10-02-2013 11:58 ]
Verwijderd
Verwijderd
heb nu 2.60 gb over heb van maps een aantal landen er af gehaald
440 mb aan apps-zit maps bij
1.96 gb sytem
2.46 gb others - wat weet ik niet eens
bedoel als in van je whatsapp geschiedenis.
zeker, zeker
Maar eigenlijk al vanaf het begin is er een probleem.
Ongeveer 3x per dag ontwaakt het scherm (na het drukken op de aan/uit knop) niet.
Toevallig zat ik ook een keer in de auto toen dit voorviel maar pakte hij wel de bluetooth van mijn radio/carkit.
Wil ik het probleem oplossen dan moet ik de batterij eruit halen en er weer instoppen en opnieuw aandoen.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Of is dit een bekend probleem?
Groeten,
Tjalling
-edit-
Klopt niet helemaal meer. Hij doet niks meer op het moment dat het scherm niet meer ontwaakt.
Daarnaast kwam het volgende probleem vandaag:
Luidspreker deed niks meer... Herstarten en batterij eruit/erin werkte niet.
Pas na "terug naar fabrieksinstelling" werkte het weer.
Maar we blijven positief

-edit2-
Vandaag gebeld met T-Mobile. Geen gezeur gewoon meteen omruilen. Dat is service!
-edit3-
Nieuwe Lumia 820 binnen. Geen problemen meer!!!
[ Voor 32% gewijzigd door toos87 op 14-02-2013 10:41 . Reden: update ]
Verwijderd
http://www.wp7.nl/23360/r...umia-820-windows-phone-8/
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
zeker, zeker
accuweather.com
battery stats
engadget
metrotube
nokia drive
blocked bg is:
bloomberg
cnn
nokia trailers
uin advanced staan er overigens een hele rits aplicaties
zoals bbc news
bnr
extras + info
linked in
media downloader
natgeo photos free
nokia city lens
nokia music
nokia trailers
nos
rtl z
weather
yousendit
maar die moeten in principe niet aan staan.
[ Voor 50% gewijzigd door justice strike op 12-02-2013 10:04 ]
Wat me heel erg tegenvalt: bluetooth van dit toestel is slechter dan mijn 2 jaar oude htc 7 pro
- geen sms to text in auto
- wegvallende verbindingstreepjes
- sommige mensen gaan op "prive modus" kun je ze niet horen , extra knop indrukken
volgens berichten is skype nogal een batterij trekker, voor de rest is het ook te proberen om drive uit te zetten, want ja, waarom moet die op de achtergrond draaien als je niet navigeert?justice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:01:
maar die moeten in principe niet aan staan.
zeker, zeker
average discharge is nu 9% bizar hoog. peak is 36%. wist niet eens dat het zo hoog kon zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door justice strike op 12-02-2013 10:46 ]
Verwijderd
Op WP8 is het omslachtig om de oorzaak van de drain te isoleren. Zo kan je L820 last hebben van een spastische radio, een op hol geslagen app, een uitzonderlijke interactie tussen apps en OS, etc. Om te voorkomen dat je per app moet gaan lopen experimenteren:justice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:45:
drive is blocked. Skype staat niet in het lijstje met actieve applicaties.
average discharge is nu 9% bizar hoog. peak is 36%. wist niet eens dat het zo hoog kon zijn.
Heb je al een soft-reset geprobeerd?
Staan onnodige radio's uit (bluetooth, nfc)?
Is de drain er ook als battery saver (link1) aan staat?
Gebruik je Whatsapp icm met stop the music! (link2)?
die bij geavanceerd staan zijn die op de achtergrond kunnen draaien en die je niet zelf uit kunt zetten, zou daar eens naar kijken.justice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:45:
zeker, zeker
Ik heb ook last gehad van een snel leeglopende accu. Zie eerdere berichten.justice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:45:
Nadat ik alle achtergrondtaken had geblocked en opnieuw opgeladen was het probleem verdwenen.
Ik ging van iets meer dan een halve dag weer naar 2 dagen op 1 accuvulling.
Ben langzamerhand bezig weer zaken in de achtergrond te activeren maar tot nu toe geen echte boosdoener kunnen vinden. Wel loopt hij iets sneller leeg dan geen achtergrondtaken maar dat is logisch.
Oorzaak was in ieder geval NIET:
1. Whatsapp die gekoppeld blijft aan de mediaspeler (ondanks dat hij die koppeling vasthoud loopt mij batterij hierdoor niet zo snel leeg)
2. Appointile
3. Battery tile & log
4. Gmaps pro
Een echte verklaring tot nu toe dus niet gevonden....
Verwijderd
Dat is een bizarre discharge rate (gaat dan minder dan 17 uur mee in battery saver). Ik raad je aan om (als je dit nog niet hebt gedaan):justice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:36:
ik heb allemaal zaken gedeinstalleerd en ik heb de battery saver aangezet... maar hij zit nog steeds op 5.9 % discharge rate.
1) Skype deïnstalleren
2) Soft reset uitvoeren (onderste volumeknop + powerknop 10 sec. ingedrukt houden)
3) GPS, Bluetooth, NFC antennes uit
4) Battery saver aan
Dan na 1 à 2 uur checken wat de discharge rate is.
kun je me even helpen herinneren. Met soft reset ben ik all mijn software en gegevens kwijt of alleen de instellingen?Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:57:
[...]
Dat is een bizarre discharge rate (gaat dan minder dan 17 uur mee in battery saver). Ik raad je aan om (als je dit nog niet hebt gedaan):
1) Skype deïnstalleren
2) Soft reset uitvoeren (onderste volumeknop + powerknop 10 sec. ingedrukt houden)
3) GPS, Bluetooth, NFC antennes uit
4) Battery saver aan
Dan na 1 à 2 uur checken wat de discharge rate is.
Ik was helemaal niks kwijt voor zover ik heb gemerktjustice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:17:
[...]
kun je me even helpen herinneren. Met soft reset ben ik all mijn software en gegevens kwijt of alleen de instellingen?
zeker, zeker
Al een paar keer helemaal leeg laten lopen?justice strike schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:21:
net reset gedaan maar discharge staat nu op 6.9%.
Dit is de mijne van vandaag. Rond 12 uur vannacht van de lader gehaald en nu nog ruim 80% over. Ik heb hem nu ruim een week en een aantal keer helemaal leeg laten lopen.

Hier is de review te vinden: productreview: Nokia Lumia 820 Zwart review door Insert12
Heeft iemand anders dit ook al gehad? Overigens draai ik nog niet op de laatste firmware versie wat hopelijk een fix hiervoor bevat...
spoor12b
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen skype of whatsapp draai, maar wel alle overige antennes op heb staan
Kan ik Battery Level for WP8 dan nog wel gewoon weer downloaden en installeren als ik hem verwijder? Ik heb hem gekocht namelijk en om dan weer opnieuw te gaan betalen vind ik een beetje onzinMarkoVie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:44:
Je moet die battery apps eens deïnstalleren, Heb ik gedaan en ik zit na een dag actief (smsen, en wat gesurf) op 60% (vanaf 5u vanochtend).
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen skype of whatsapp draai, maar wel alle overige antennes op heb staan
Ik draai wel Whatsapp trouwens. Die verwijder ik sowieso niet, al m'n kameraden e.d. gebruiken die ook dus veel van de berichten gaan via die app
[ Voor 11% gewijzigd door Insert12 op 13-02-2013 18:51 ]
Ik mag het hopen van wel?Kan ik Battery Level for WP8 dan nog wel gewoon weer downloaden en installeren als ik hem verwijder?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb nog niet veel issues met de batterij, maar ook geen gekke apps draaien, wel Whatapp. Skype was standaard niet geïnstalleerd, waar ik wel vanuit ging, maar dat heb ik dan ook niet nodig.
Het openen van de achterkant is inderdaad lastig en het lijkt me ook dat er vrij snel kleine beschadigingen optreden als je iets anders gebruikt dan je nagels. Een beetje ongelukkige constructie, maar het zorgt wel voor een mooie unibody. Ik vind hem dan ook mooier dan de 920. Die zag er in de winkel door het glanzende oppervlak toch wat goedkoper uit naar mijn mening.
Openmaken moet je ook niet met iets anders doen dan je nagels. Zo lastig is het niet.
zeker, zeker
Openmaken was een hel inderdaad. Ik samen met de man van de phonehouse 10 minuten aan het klooien geweest XD En nu mag hij morgen weer open voor mijn micro-SD.
Maar...:
Iemand nog tips voor dingen die ik echt moet doen? Ik kom van een Android (xperia S) af. Heb al wel wat apps geïnstalleerd etc. Ook al achter dat ik geen FM radio meer zal kunnen luisteren.
1 vraagje tot nu toe is of ik de live tiles verschillende kleuren kan geven of dat het 1 vaste kleur voor alle is..?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Maar weet iemand een app waarmee je je audio kunt beheren? Ik wil graag bepalen of alleen het geluid voor het bellen aanstaat, of ook als er pingetjes of emails binnen komen. Ik wil snachts nog wel graag wakker worden als er gebeld wordt, maar als dat ook gebeurt met mails en pingetjes, dan heb ik weinig nachtrust!
*edit* Okee... Dus gewoon onder instellingen... Heb me echt kapot zitten zoeken!

[ Voor 10% gewijzigd door Giel83 op 17-02-2013 10:24 ]
Wil je ze vanaf een andere telefoon overzetten of stonden ze al op je 820? Voor zover ik weet ben je ze gewoon kwijt.denikids schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:06:
Ben er dus ook net achter dat,ik mijn whatsapp berichtjes volledig kwijt ben... Klopt dit of is hier toch een manier voor over te zetten?
Mijn telefoon heeft er sinds een paar dagen last van dat de unlockknop meerdere malen ingedrukt moet worden om hem uit de standby-modus te halen. Het lijkt ook alsof die unlockknop wat verder naar binnen zit dan de andere knoppen op de zijkant.
Verwijderd
Haal de backcover er eens af. De kleine knoppen onder de cover kun je ook met je nagel indrukken. Dan weet je in ieder geval of het aan de cover ligt.Insert12 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:40:
[...]
.....Het lijkt ook alsof die unlockknop wat verder naar binnen zit dan de andere knoppen op de zijkant.
Verwijderd
de surround optie? of toch handmatig de instellingen aanpassen (en welke zijn dat). Muziek die ik luister zijn in volgorde van meest voorkomend 1. rock 2. top 40 en 3. trance / rap
Even gedaan, maar de unlockknop blijft nog steeds wat verder naar binnen zitten dan de anderen. Hij hoeft nu niet meer meerdere malen ingedrukt te worden om te unlocken, dus eigenlijk is het probleem verholpen. BedanktVerwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:52:
[...]
Haal de backcover er eens af. De kleine knoppen onder de cover kun je ook met je nagel indrukken. Dan weet je in ieder geval of het aan de cover ligt.
Erg vervelend, binnenkort maar eens aankloppen bij Vodafone.
Er zijn echter wat dingetjes die mij negatief opvallen aan deze telefoon:
- Er zit bij mij onder het scherm een soort veeg die van rechts naar links loopt. Het lijkt op vocht of vet. Je ziet het niet echt als het scherm aan is, maar juist heel erg wanneer het scherm op schermbeveiliging staat en je de telefoon dan in het licht houdt.
- Het interne geheugen met zijn 8GB is zeer klein, eigenlijk te. Ik moest voor de installatie van de portico update de gehele telefoon wipen om voldoende ruimte voor de update te krijgen en deze uberhaupt te kunnen installeren. Dit terwijl ik alles wat ik van WP8 mag opslaan op de SD kaart die ik erin heb zitten van 32GB al netjes op de SD kaart opsla.
- Soms zie ik geen bereik staan in de livetile van de telefoon. Dit gebeurt zo maar uit het niets en kan echt op elk moment van de dag zijn. Ik moet dan de telefoon openmaken, batterij eruit en de simkaart er uit halen en weer in doen. Dan heb ik weer bereik en doet alles het weer. Zeer vreemd, ik ben benieuwd of er iemand hier is die dit probleem ook weleens heeft gehad?
Voor het laatste punt kan een soft reset oplossing bieden. Daarvoor moet je volgens mij de volumeknop en de unlockknop tegelijk indrukken.
In wp7 is dat gekoppeld. Je kan niet instellen dat ie altijd alleen trilt en geen geluid maakt. Als je je telefoon op tril stand zet (of dus geluid op 0), dan trilt ie toch ook alleen maar? Niet dat dat altijd de gewenste oplossing is natuurlijk...JelkeBart schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:40:
Ik heb nu sinds maandag ook de Lumia 820, maar ik kom er niet uit hoe ik het geluid van Whatsapp uit zet en het trillen aan laat staan. Als ik het geluid voor overige meldigen uit zet lijkt het wel of het trillen het ook niet meer doet. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Nee dat is inderdaad niet gewenstfruitbakje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:45:
[...]
In wp7 is dat gekoppeld. Je kan niet instellen dat ie altijd alleen trilt en geen geluid maakt. Als je je telefoon op tril stand zet (of dus geluid op 0), dan trilt ie toch ook alleen maar? Niet dat dat altijd de gewenste oplossing is natuurlijk...
JelkeBart schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:49:
[...]
Nee dat is inderdaad niet gewenstIk wil namelijk wel dat mijn beltoon gewoon hoorbaar is.
als je hetzelfde account gebruikt, zal hij (als het goedis, en mits goed ingesteld op je 8s) een back-up terug gaan zettenlevi1700 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:46:
Krijg vandaag mijn Lumia 820 geleverd, en zou alles willen overzetten van mijn HTC 8s. Hoe kan ik dat het beste doen?
zeker, zeker
Ik heb al een paar keer deze melding gehad. Elke keer lijkt hij iets ruimt vrij te maken, maar het was meer een druppel op de gloeiende plaat. Portico geinstalleerd en nu heb ik 2GB vrij met dezelfde apps.Insert12 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:27:
Interne geheugen loop ik ook al een beetje tegen aan. De map 'overig' neemt erg veel ruimte in voor toekomstige updates van apps en andere rotzooi.
Voor het laatste punt kan een soft reset oplossing bieden. Daarvoor moet je volgens mij de volumeknop en de unlockknop tegelijk indrukken.

Heeft iemand onderstaande al eens uitgeprobeerd? Niet dat ik zin heb om bij elke app mijn telefoon open te trekken en ik snap dat hij ze installeerd naar het telefoon geheugen, maar ik hoorde dat dit ook ruimte kan besparen.
Hoe installeer ik apps van een SD-kaart?
En van waar haalt hij die backup?ozzynator schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:26:
[...]
als je hetzelfde account gebruikt, zal hij (als het goedis, en mits goed ingesteld op je 8s) een back-up terug gaan zetten
Doet hij dat met alles, zowel apps, als media?
[ Voor 14% gewijzigd door levi1700 op 20-02-2013 15:20 ]
Anders in het menu, bij systeem > back-up, daar staat wat je aan hebt staan en wat er precies geback-upt wordt.
[ Voor 122% gewijzigd door ozzynator op 20-02-2013 15:27 ]
zeker, zeker
ok, thanxozzynator schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:22:
die back-up staat als het goed is in je cloud, hij haalt gewoon alle instellingen, apps en sms-berichten terug. Foto's die in je cloud staan synct hij ook weer terug naar je telefoon.
Anders in het menu, bij systeem > back-up, daar staat wat je aan hebt staan en wat er precies geback-upt wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 20-02-2013 15:39 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
edit: is me al duidelijk
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 22:02 ]
Portico stond er al op bij levering bij de mijne. Dat linkje ga ik wel een keer uitproberen. Eerst nog even een 16 of 32 GB SD-kaartje er in doen, dan heb ik zeker genoeg ruimteImpaileR schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:01:
[...]
Ik heb al een paar keer deze melding gehad. Elke keer lijkt hij iets ruimt vrij te maken, maar het was meer een druppel op de gloeiende plaat. Portico geinstalleerd en nu heb ik 2GB vrij met dezelfde apps.
[afbeelding]
Heeft iemand onderstaande al eens uitgeprobeerd? Niet dat ik zin heb om bij elke app mijn telefoon open te trekken en ik snap dat hij ze installeerd naar het telefoon geheugen, maar ik hoorde dat dit ook ruimte kan besparen.
Hoe installeer ik apps van een SD-kaart?
Er is wel meer wat hij niet backupped. (Account) instellingen van alle apps, zelfgemaakte Ringtones, Speelhoek, Indeling van het startscherm, Alarm instellingen, Wifi instellingen en Bluetooth profielen waren bij mij allemaal verdwenen.zonoskar schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:39:
Het enige wat niet gebackupped wordt is je homescreen instelling (en misschien Whatsapp berichten). Dus het is handig om daar wat screenshots van te maken mocht je dezelfde instelling terug willen.
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden