zeker, zeker
Super! Inderdaad gewoon volhouden.ozzynator schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:04:
hehe, eindelijk gelukt, dankzij turn up the sun zijn turtorial. En mijn eigen eigenwijze volhardendheid!
Tot nu toe geen spijt van het flashen. Nog steeds 3,1GB vrij en een Overig van 'slechts' 1,42GB en dat met dezelfde apps als hiervoor.
Nokia kaarten zijn verhuisd naar de SD kaart en meteen de kaarten voor de vakantie er alvast opgezet.
Helemaal tevreden over de 820.
Maar met name ook de kaarten op de SD kaart kunnen plaatsen is erg fijn, dat scheelt een heleboel ruimte.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Hey ik kwam er net achter dat er ook een dikkerd is voor de 820maratropa schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:12:
Alle smartphones zijn out of the box gewoon crap qua batterij.. Ik heb nu een omnia 7 met dubbele batterij van mugen en dat is pas fijn.
Ik overweeg om de 920 daarom te skippen en als er eenmaal wat opties zijn voor de 820 voor die te gaan. En dan hopen dat ze bijv. meteen dikke batty komen met wat bollere behuizing ofzo.
http://www.mugen-power-ba...20-with-battery-door.html
[...]
Hey ik kwam er net achter dat er ook een dikkerd is voor de 820
Maakt hem wel erg dik! Er is ook een 1800 versie!
[ Voor 22% gewijzigd door DaveD1109 op 21-04-2013 18:53 ]
DaveD
Had zelf ook nog wat problemen, hij zette de back-up wel terug maar gaf problemen met de apps zoals netwerk+ en dergelijke. Deze wilde hij niet meer installeren.tipex schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:21:
Was even klooien om hem daadwerkelijk te laten flashen
Hierna opnieuw harde reset gedaan en zonder back-up terug te zetten opnieuw opgestart. Dit gaf verder geen problemen meer, was alleen iets meer werk om via de pc alle apps weer opnieuw te verzenden en te installeren. SMS zet hij op deze manier oop gewoon terug.
Uiteindelijk nog 3,9 Gb over, heb ook de kaarten op de sd gezet, nu gelukkig wat plaats voor leuke spelletjes.
12:24 krijg nu via de store de opslag controleren toepassing pas binnen, die mistte ik nog. Had al wel de beta van de opvolger erop staan.
[ Voor 9% gewijzigd door ozzynator op 22-04-2013 12:25 ]
zeker, zeker
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik merk eigenlijk geen verschil. Haal makkelijk het einde van de dag net als voorheendreameater schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:49:
Hoe ervaren jullie als 820 gebruikers de 1308 firmware update? Merken jullie net als de 920 gebruikers een verbetering qua accu duur?
Ben trouwens wel blij dat ik vorige week de gok gewaagd heb aangezien Nokia inmiddels de toegang tot de updates geblokkeerd heeft
Merk zelf ook niets van verbetering in de batterijduur, had wel zaterdag- en zondagnacht een drain, hierna nog een soft reset gedaan en afgelopen nacht geen noemenswaardig verlies.
zeker, zeker
[ Voor 19% gewijzigd door Universal Creations op 23-04-2013 14:02 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Is trouwens de enige manier om kaarten te verplaatsen naar een SD card om ze eerst allemaal te verwijderen en ze vervolgens weer opnieuw te downloaden? En kan ik dan bij het opnieuw downloaden kiezen voor opslaan op de SD kaart?
Ik zie bij de kaarten geen mogelijkheid om er eentje te verwijderen, of kijk ik niet goed?
Gewoon er af gooien, kan als je de app opent en dan bij instellingen > kaartbeheer. Als je dan opnieuw de kaarten neerlaadt vraagt hij waar je zel wil opslaan.Makster schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:13:
Ik heb door het handmatig wissen van de 'tijdelijke' bestanden even 1,5Gb vrijgemaakt, dus dat was nog wel de moeite.
Is trouwens de enige manier om kaarten te verplaatsen naar een SD card om ze eerst allemaal te verwijderen en ze vervolgens weer opnieuw te downloaden? En kan ik dan bij het opnieuw downloaden kiezen voor opslaan op de SD kaart?
Ik zie bij de kaarten geen mogelijkheid om er eentje te verwijderen, of kijk ik niet goed?
zeker, zeker
Nadat je de opslag omzet naar SDkaart kun je de kaarten op je phone storage niet verwijderen dus dat moet je doen voor je deze omzetMakster schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:13:
Ik heb door het handmatig wissen van de 'tijdelijke' bestanden even 1,5Gb vrijgemaakt, dus dat was nog wel de moeite.
Toen ik vorige week keek stond 1308 nog steeds niet klaar voor Vodafone branded 820's... dat was voor mij de reden om toch maar de CV te installeren.Insert12 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:54:
Iemand met een Vodafone abo of simkaart al de 1308 update ontvangen? Hier nog steeds niets..
Drive it like you stole it.
Via Nokia zelf:MarkoVie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:36:
Is dat het enige wat er veranderd is? Ik vind zo 1 2 3 geen changelog..
En daar boven op dus de mogelijkheid van het runnen van de Lumia Storage Check app.Change log of Lumia 820 1232.5957.1308.00xx SW release:
- Improved automatic display brightness adjustment
- Fix for intermittent screen blanking during a call
- Updated proximity sensor parameters
- Performance and stability improvements
[ Voor 11% gewijzigd door Tomba op 25-04-2013 09:38 ]
Das balen zeg, wellicht toch een optie om m te flashen naar CV NL? Ik had een Vodafone NL (daarvoor is de 1308 nog niet eens uit....) en flashen was echt piece of cake. (al ben je daarna wel tijd kwijt aan opnieuw instellen en bovendien al je voortgang in bv spelletjes kwijt)MTDjassen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:24:
Hier een Duitse Vodafone waar de OTA update maar niet binnen wil komen, helaas.
Wacht nog heel even af denk ik en dan ga ik me verder bezinnen.
Zal niet gaan lukken denk ik, bij mijn eveneens BRDTomba schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:30:
[...]
Das balen zeg, wellicht toch een optie om m te flashen naar CV NL?
zeker, zeker
Verwijderd
Service specific exception:
com.nokia.posti.server.caresuite.webservice.UnauthorizedFault
Ik gebruik windows 7 op de laptop.
Iemand enig idee wat dit inhoud en hoe het op te lossen?
Groet, Henny
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 13:08 ]
http://www.wpcentral.com/nokia-shuts-down-access-navifirm
Niet? Ik kreeg op mijn Vodafone NL branded wel de melding dat de hardware mogelijk niet compatible was maar bij OK klikken ging hij gewoon door en ook onze medetweaker Turn Up The Sun heeft zijn Duitse Vodafone toestel gewoon kunnen flashen met de CV NL.ozzynator schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:28:
[...]
Zal niet gaan lukken denk ik, bij mijn eveneens BRD820 kreeg ik ook geen NL geflashed, heb toen gewoon die erop gezet die hij zelf automatisch pakte, is alleen wat meer werk met instellen van taalvoorkeuren en verwijderen van de standaard aanwezige Duitse reclame apps.
Verwijderd
Da's balen dan, zijn we voortaan afhangkelijk van ota updates.Makster schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:18:
Dat betekent dat Nokia de toegang heeft afgesloten:
http://www.wpcentral.com/nokia-shuts-down-access-navifirm
Of een Nokia medewerker die het gewoon ergens anders neerzet. Maar het was dan ook niet echt de officiële manier.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:55:
[...]
Da's balen dan, zijn we voortaan afhangkelijk van ota updates.
Overigens zou Microsoft nog met een update-systeem komen voor Windows Phone Enthousiasts om die de laatste updates sneller aan te bieden. Maar sinds de presentatie in september hebben we daar weinig meer van vernomen.
Ik vind OTA updates (nu ik een CV NL versie heb haha) ook helemaal niet ergVerwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:55:
[...]
Da's balen dan, zijn we voortaan afhangkelijk van ota updates.
Verwijderd
Groet,
Cateye
zeker, zeker
Het volgende is aan de hand. De 820 geeft een "spinning gears" scherm. Gevolgt door een zwart scherm met alleen een : - ( er op. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Soft reset werkt niet. En het internet is het niet eens over wat de combinatie is voor een hard reset.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
zeker, zeker
Gears betekenen volgens mij dat ie bezig is met het updaten van het systeem of plegen van onderhoud. het is in ieder geval niet goed, dus de kans is groot dat je alles kwijt gaat raken met een hard-reset.
Harde reset (volume down+power+camera) werkt hetllaas ook niet. De spinning gears komen dan weer terug, en daarna het negatieve smiley face dingetje. Ik denk dat het overleden is
Ik heb de WIFI al eens uitgeschakeld gehad, de telefoon uitgeschakeld gehad, de batterij er uit gehad voor een aantal minuten....
Kom echter niet verder....
Iemand anders dit al bij het handje gehad?
Hmm, ik had gisteren bij de opdrachtgever ook geen verbinding en dacht daarom dat het aan de telefoon lag....
Nu even de wifi van mijn router geprobeerd en dat werkt wel...
[ Voor 24% gewijzigd door HeSitated op 26-04-2013 15:55 ]
Heb je die spinning gears dan ook niet voor het uitvoeren van een hard reset? Reinstall kan namelijk ook wel even duren lijkt me zo.ye-roon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:11:
Ik denk na het installeren/updaten van een app.
Harde reset (volume down+power+camera) werkt hetllaas ook niet. De spinning gears komen dan weer terug, en daarna het negatieve smiley face dingetje. Ik denk dat het overleden is
Als de spinning gears in beweging zijn, zou ik hem als ik jou was gewoon aan laten staan. Als ie na een uur of 6 nog steeds niet werkt zou ik gewoon terug gaan naar de winkel.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 26-04-2013 14:35 ]
Ik heb heel erg getwijfeld tussen deze telefoon en de Ativ S maar ik heb uiteindelijk voor de 820 gekozen omdat ik het Nokia meer gun als ik zie hoeveel moeite ze doen voor de Lumia lijn terwijl Samsung naar mijn mening alleen maar een wp8 toestel uit brengt om zo ook van die markt nog een graantje mee te pikken.
het werkt redelijk goed op een WP8 telefoon itt een WP7.X telefoon. Binnenkort komt er een Whatsapp update uit die het niveau flink zal opkrikken. Dus ik zou zeggen twijfel niet en een goede WhatsApp versie is minder dan denk ik 2/3 weken verwijderd van release.thorgal21 schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:19:
Hebben meer mensen last dat WhatsApp niet goed werkt? Ik ben van plan een 820 te bestellen, maar overal lees ik reviews dat WhatsApp voor geen meter werkt...
Berichten komen direct binnen, alleen WhatsApp start soms nogal moeilijk op als je direct op een notificatie bovenin je scherm klikt na unlocken.thorgal21 schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:19:
Hebben meer mensen last dat WhatsApp niet goed werkt? Ik ben van plan een 820 te bestellen, maar overal lees ik reviews dat WhatsApp voor geen meter werkt...
Vanavond een melding dat ik de storage checker kon downloaden. Gedaan en dan wil je hem opstarten, doet ie het niet. Daarna ging m'n telefoon opeens opnieuw opstarten. Best vreemd. De app doet het nu nog steeds niet. De 1308 update ook nog steeds niet binnen.
Je moet ook de 1308 versie hebben voordat je de storage check app kunt gebruiken: Zie hier, laatste alineaInsert12 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:00:
Vanavond een melding dat ik de storage checker kon downloaden. Gedaan en dan wil je hem opstarten, doet ie het niet. Daarna ging m'n telefoon opeens opnieuw opstarten. Best vreemd. De app doet het nu nog steeds niet. De 1308 update ook nog steeds niet binnen.
Handig is dat. Die update komt steeds maar niet binnen.HeSitated schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:36:
[...]
Je moet ook de 1308 versie hebben voordat je de storage check app kunt gebruiken: Zie hier, laatste alinea
Telefoon lag zonet nog naast mij op bureau, zie plots vanuit ooghoek "Windows Phone" (boot screen) verschijnen.
Had al idee gekregen van Nokia Care (@NokiaHelps) om SIM pin te verwijderen, batterij eruit te halen (heb terwijl ook SIM uitgehaald), batterij (+SIM) opnieuw erin, SIM ping opnieuw instellen... resultaat: 20 minuten later bovenstaand scenario.
Iemand nog een suggestie?
Ik heb er gewoon de Samsung Class 10 32gb SD kaart inzitten die hierboven ook al es genoemd werd en bij anderen naar volle tevredenheid werkt (toch?).
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? (lijkt toch aan mijn kaartje te liggen denk? anders was er al wel een bugfix geweest gok ik)
Professioneel Heftruck Syndroom
Zoeken naar de update lukt dus blijkbaar niet?MTDjassen schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:35:
Iemand nog andere mogelijkheden om aan 1308 te komen? Begin het vertrouwen in OTA een beetje te verliezen momenteel...
Had je niet toevallig al de vorige 1308 update geïnstalleerd? Ik had hem namelijk ook al maar krijg nu niet de verbeterde versie.
WP8, Windows Mobile is een paar jaar geleden reeds overleden. Wat voor vernieuwends zoek je dan, een rond scherm of iets?NeFoRcE schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:10:
zit er aan te denken over te stappen naar WM8. Deze 820 lijkt me wel wat. Echter is ie niet veel vernieuwend denk ik... lastig lastig.
zeker, zeker
Zoeken waar? Als ik in m'n menu manueel zoek naar een update zegtie dat m'n toestel up to date is. Ik zit echter nog steeds op firmware revision 1232.5951.1249.1005. Zoeken via de Nokia Care Suite kan ook niet meer omdat, nokia die servers heeft uitgezet.Martinspire schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:45:
[...]
Zoeken naar de update lukt dus blijkbaar niet?
Had je niet toevallig al de vorige 1308 update geïnstalleerd? Ik had hem namelijk ook al maar krijg nu niet de verbeterde versie.
820 is allicht een stuk vloeiender dan je HTC Desire Z, enerzijds omdat het een (veel) nieuwer model is, anderzijds aangezien WP8 geoptimaliseerd is voor een selecte hoeveelheid hardware, waardoor het minder resource-hungry is en veel smoother werkt. Wat betreft vernieuwendheid denk ik wel dat je kunt stellen dat android en iOs OS'en zijn van een oudere generatie, waar android nog steeds een streepje voor heeft (want dynamischer met widgets). De manier waarop WP een OS benadert (vanuit de personen, niet vanuit verschillende apps) vind ik zelf wel vernieuwend en werkt m.i. ook goed.NeFoRcE schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:10:
Ik heb nu 2,5 jaar een HTC Desire Z en zit er aan te denken over te stappen naar WM8. Deze 820 lijkt me wel wat. Echter is ie niet veel vernieuwend denk ik... lastig lastig. De Z die ik nu heb is zo traag als stront in een trechter. Hoe zit dat met de 820??
Overigens wellicht een beetje offtopic, maar er is een nieuwe officiele facebook app uit (facebook beta) die echt een verademing tov de vorige versie. Zie hier.
Hoe bedoel je niet vernieuwend? Als je van Android komt is WP8 een enorme vooruitgang hoorNeFoRcE schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:10:
Ik heb nu 2,5 jaar een HTC Desire Z en zit er aan te denken over te stappen naar WM8. Deze 820 lijkt me wel wat. Echter is ie niet veel vernieuwend denk ik... lastig lastig. De Z die ik nu heb is zo traag als stront in een trechter. Hoe zit dat met de 820??
WP8 (en WP7) toestellen zijn zeer snel, door de manier van werken. (er draaien in principe geen applicaties op de achtergrond) De 820 heeft ook 1GB RAM (het max op dit moment) dus alles draait bijzonder soepel
- Geen supercamera (zeker vergeken met de Lumia 920 die een maatje van me heeft)
- 8GB storage
Verbeterde versie? Er is maar 1 'nieuwste update' voor de 820 en dat ís de 1308Martinspire schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:45:
[...]
Zoeken naar de update lukt dus blijkbaar niet?
Ah nog een Vodafone slachtoffer zie ik.... Vodafone heeft de 1308 nog altijd niet vrij gegeven. Daarom heb ik mijn toestel ook geflasht met de CV NL versie (1232.5957.1308.0003)MTDjassen schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Zoeken waar? Als ik in m'n menu manueel zoek naar een update zegtie dat m'n toestel up to date is. Ik zit echter nog steeds op firmware revision 1232.5951.1249.1005. Zoeken via de Nokia Care Suite kan ook niet meer omdat, nokia die servers heeft uitgezet.
[...]
Overigens; ik heb heel Navifirm+ niet gebruikt, alleen de Nokia Care Suite (versie 5.0_2012.45.4.5). Wellicht werkt die nog steeds? (Let op, je bent echt al je data, instellingen en apps kwijt als je gaat flashen)
[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 02-05-2013 12:39 ]
Ben nu de nieuwste nokia Care Suite (51.4.4) uit een XDA forum aan het trekken om te kijken of die werkt, maar ik heb een heel donkerbruin vermoeden dat die de firmware van dezelfde Nokia servers trekt en dus unusable is geworden.Tomba schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:32:
[...]
Ah nog een Vodafone slachtoffer zie ik.... Vodafone heeft de 1308 nog altijd niet vrij gegeven. Daarom heb ik mijn toestel ook geflasht met de CV NL versie (1232.5957.1308.0003)
Overigens; ik heb heel Navifirm+ niet gebruikt, alleen de Nokia Care Suite (versie 5.0_2012.45.4.5). Wellicht werkt die nog steeds? (Let op, je bent echt al je data, instellingen en apps kwijt als je gaat flashen)
[ Voor 53% gewijzigd door MTDjassen op 02-05-2013 12:45 ]
Grote spellen kun je prima spelen hoor. Je moet alleen wel een SD kaart erin doen en daar alles op laten zetten van de foto's en video's. 8GB is misschien wel krap en je zult ze niet allemaal tegelijk erop kunnen zetten, maar er is goed mee om te gaan. Er zit 1gb ram in, dus je zit niet aan hetzelfde limiet als de 512mb toestellen.Tomba schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:32:
[...]
Hoe bedoel je niet vernieuwend? Als je van Android komt is WP8 een enorme vooruitgang hoor
WP8 (en WP7) toestellen zijn zeer snel, door de manier van werken. (er draaien in principe geen applicaties op de achtergrond) De 820 heeft ook 1GB RAM (het max op dit moment) dus alles draait bijzonder soepelEnige nadelen dat ik heb kunnen ontdekken zijn:
- Geen supercamera (zeker vergeken met de Lumia 920 die een maatje van me heeft)
- 8GB storageJe hebt wel een SDkaart maar apps daarop zetten kan niet. Grotere spellen zul je dus nooit spelen op de 820
De camera is overigens ook wel een stuk minder in de 820. Je mist sowieso de optical stabilisation, maar ook met de opname's zelf is de 920 iets beter in scherpstellen en contrast.
Niet dat je het veel zult merken, maar de 920 heeft ook een hogere resolutie en het scherm is iets groter.
Wel is de 820 lichter, kleiner van formaat, en heeft het dus een MicroSD slot.
Meer hier: http://versusio.com/nl/nokia-lumia-920-vs-nokia-lumia-820
In de VS hebben ze voor AT&T een 1314 update uitgebracht om de problemen met de 4g netwerken op te lossen. Die hebben wij niet gehad hier. Ik zie ook niet echt wat ze nou hebben gewijzigd sinds het stopzetten van de update anders had dat namelijk niet nodig geweest (er is dus wel degelijk iets veranderd). In ieder geval maakt het me niet uit want het werkt allemaal prima.[...]
Verbeterde versie? Er is maar 1 'nieuwste update' voor de 820 en dat ís de 1308
Volgens mij moet je toch van navifirm de update halen om die met de care suite te flashen?[...]
Ah nog een Vodafone slachtoffer zie ik.... Vodafone heeft de 1308 nog altijd niet vrij gegeven. Daarom heb ik mijn toestel ook geflasht met de CV NL versie (1232.5957.1308.0003)
Precies zoals verwacht: bij het downloaden van nieuwe firmware showt ie niks, volgens mij omdat de servers nu dicht zijn. Mooie bummer voor mij, ik kan niks.Tomba schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:32:
[...]
[ Voor 69% gewijzigd door PaT op 02-05-2013 13:06 ]
[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 02-05-2013 13:06 ]
Pertinent onwaar, maar die dicussie ga ik niet opnieuw aanzwengelen met je. ImpaileR verwoordde dat al heel goed namelijk eerder in het topic.Martinspire schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:46:
[...]
Grote spellen kun je prima spelen hoor. Je moet alleen wel een SD kaart erin doen en daar alles op laten zetten van de foto's en video's. 8GB is misschien wel krap en je zult ze niet allemaal tegelijk erop kunnen zetten, maar er is goed mee om te gaan.
[...]
Tot Microsoft met de 'other storage bug' fix komt houdt het helaas op met grotere spellen op de 820.
De 1314 update was alleen voor Lumia 920 en dan ook nog alleen voor de AT&T variantMartinspire schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:46:
[...]
Er zit 1gb ram in, dus je zit niet aan hetzelfde limiet als de 512mb toestellen.
De camera is overigens ook wel een stuk minder in de 820. Je mist sowieso de optical stabilisation, maar ook met de opname's zelf is de 920 iets beter in scherpstellen en contrast.
Niet dat je het veel zult merken, maar de 920 heeft ook een hogere resolutie en het scherm is iets groter.
Wel is de 820 lichter, kleiner van formaat, en heeft het dus een MicroSD slot.
Meer hier: http://versusio.com/nl/nokia-lumia-920-vs-nokia-lumia-820
[...]
In de VS hebben ze voor AT&T een 1314 update uitgebracht om de problemen met de 4g netwerken op te lossen. Die hebben wij niet gehad hier. Ik zie ook niet echt wat ze nou hebben gewijzigd sinds het stopzetten van de update anders had dat namelijk niet nodig geweest (er is dus wel degelijk iets veranderd). In ieder geval maakt het me niet uit want het werkt allemaal prima.
[...]
Ik heb Naviform+ alleen gebruikt om te kijken wat er beschikbaar was, voor het flashen zelf volstond de Care Suite.Martinspire schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:46:
[...]
Volgens mij moet je toch van navifirm de update halen om die met de care suite te flashen?
Verwijderd
Analyse: de druk die de val heeft uitgeoefend op het interne gebeuren van de telefoon was blijkbaar te veel van het goede..
Ik ben het ermee eens dat ik mijn telefoon niet had moeten laten vallen en bovenal had moeten laten verzekeren, maar een droog valletje door zwaartekracht van +/- 50 cm, daar moet een dagelijks gebruiksobject van 450 e toch tegen kunnen of niet, helemaal als het een Nokia is! Zijn er meer van dit soort verhalen bekend toevallig? Ben wel erg benieuwd of dit een algemeen probleem is van de 820 of dat het misschien gewoon een productiefout + veel pech is geweest..
Ik denk inderdaad pech, tuurlijk moet een gebruiksvoorwerp van €450.- normaliter tegen een val van 50cm kunnen, maar anderzijds zijn er altijd uitzonderingen waarbij de telefoon juist ongelukkig terecht komt. Als er genoeg kracht op komt om je scherm precies dwars door midden te scheuren zou het bv kunnen dat je mobo (ik zeg maar iets) op eenzelfde manier overdwars gescheurd is door diezelfde kracht, dat lijkt me een onoplosbaar probleem.
Verwijderd
Mijn telefoon heeft wel een cover en is ook een paar keer uit mijn handen geglipt, waarbij laatst op een ruwe betonnen vloer. Resultaat: heel klein schrammetje in het kunststof van de telefoon (de cover bedenkt niet de hele telefoon), maar verder niets.
Je kunt natuurlijk altijd pure pech hebben, maar de schuld ligt altijd bij jezelf. Als je weet dat je onvoorzichtig bent en je wil een telefoon die daar tegen kan: bouwvakkers telefoon.
1 GB ram zag ik inderdaad, de 920 heeft dat ook. Maat van me heeft de 920 en dat draait toch wel behoorlijk slick. De 820 heeft alleen niet zo'n hoge schermresolutie, maja, dat boeit me ook niet echt. Het toestel is maar 'tijdelijk'. En veel doe ik er niet (meer) mee, hooguit Whatsapp, Facebook en een beetje patienceTomba schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:32:
[...]
Hoe bedoel je niet vernieuwend? Als je van Android komt is WP8 een enorme vooruitgang hoor
WP8 (en WP7) toestellen zijn zeer snel, door de manier van werken. (er draaien in principe geen applicaties op de achtergrond) De 820 heeft ook 1GB RAM (het max op dit moment) dus alles draait bijzonder soepelEnige nadelen dat ik heb kunnen ontdekken zijn:
- 8GB storageJe hebt wel een SDkaart maar apps daarop zetten kan niet. Grotere spellen zul je dus nooit spelen op de 820
Professioneel Heftruck Syndroom
kom even ''nieuw'' binnenvallen hier. Ik heb sinds kort de Nokia Lumia 820, voorheen een samsung galaxy s2 gehad. Ik moet ontzettend wennen aan de whatsapp op deze windows phone.. Zo was ik gewend dat ik in mijn chats allerlei achtergrondjes/wallpapers kon instellen en nu zit ik met een pikzwart achtergrond scherm, is dit te veranderen of (nog) niet? Waar ik mij nog het meeste aan irriteer zijn de smileys op mij telefoon, die komen niet overeen met de whatsapp smileys. Dan denk ik bijvoorbeeld een
Ik baal er ook beetje van dat de smileys er zo verrot uit zien, op mijn omnia 7 had ik hier geen last van. Met de 3.0 update wordt btw verholpen.Mandarijn91 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:03:
Hallo,
kom even ''nieuw'' binnenvallen hier. Ik heb sinds kort de Nokia Lumia 820, voorheen een samsung galaxy s2 gehad. Ik moet ontzettend wennen aan de whatsapp op deze windows phone.. Zo was ik gewend dat ik in mijn chats allerlei achtergrondjes/wallpapers kon instellen en nu zit ik met een pikzwart achtergrond scherm, is dit te veranderen of (nog) niet? Waar ik mij nog het meeste aan irriteer zijn de smileys op mij telefoon, die komen niet overeen met de whatsapp smileys. Dan denk ik bijvoorbeeld eensmiley te versturen en na het versturen zie ik een compleet andere smiley in de chat.. Niet erg handig. Hebben jullie dit ook? Of is het wachten op een volgende update? Verder top toestel afgezien van dit!
Een wallpaper instellen vergt blijkbaar veel werk om te implementeren, want dat heeft er sinds dag 1 niet ingezeten.
Verwijderd
EDIT: Laat maar ik heb hem alweer aan de praat gekregen, even de accu verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 10:43 ]
Wat is de meerwaarde van de gyroscoop? Voor welke apps of games is deze sensor nuttig?
Iemand ervaringen in bv. Modern Combat 4?
http://www.windowsphone.c...59-4150-bef0-6866345fa26b
Btw., zijn er al pogingen tot overclocken gedaan? In het 620-ervaringen topic kreeg ik hierop geen antwoord. Waar zijn de tweakers gebleven?

[ Voor 0% gewijzigd door wangsken op 04-05-2013 20:52 . Reden: taalfout ]
Windows Phones en de 8 in het bijzonder, zijn niet te overklokken. Het systeem zit op slot.wangsken schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:40:
Btw., zijn er al pogingen tot overclocken gedaan? In het 620-ervaringen topic kreeg ik hierop geen antwoord. Waar zijn de tweakers gebleven?
Zonder gyroscope kun je Photosynth minder goed gebruiken en verder wordt daarmee ook diverse apps waar je je toestel mee draait. Volgens mij werkt het bv ook sneller als je het toestel draait, dat de rest mee komt. Hier nog wat meer info: http://www.wpcentral.com/...roscope-affect-photosynth
In principe maakt het niet veel uit, maar als ie erop zit kan het nog wel handig zijn. Het is echter geen grote verplichting, maar apps als Here City Lens worden er wel wat beter van.
Modern Combat doet het op mijn 920 prima. Voor een mobiele game zijn de graphics best indrukwekkend en het geheel draaide vloeiend. Toch vind ik de besturing wel waardeloos waardoor ik de game ook niet verder heb gespeeld dan wat je in de trial kunt doen. Batman en Spiderman (ook 2 grote games) zijn wat dat betreft al wel iets makkelijker, maar ook daar heb ik liever andere controls. Er is aan te wennen, maar ik doe liever games die wat beter werken met touch.
[ Voor 0% gewijzigd door Martinspire op 04-05-2013 14:32 . Reden: fixed it ]
Zonder gyroscope kun je Photosynth gewoon gebruiken. (staat ook in je eigen link)Martinspire schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:10:
Zonder gyroscope kun je Photosynth niet gebruiken
[ Voor 26% gewijzigd door ImpaileR op 04-05-2013 13:28 ]
Hou er ook rekening mee dat bij de 520 en 720 alleen HERE Drive zit (dus alleen NL) en geen Drive+ (zo goed als wereldwijd navigatie) die bij de 620 en 820 wel meegeleverd wordtwangsken schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:40:
Ik ben mijn keuze nog aan't maken tussen een Lumia 520(prijs), 620 (1 sensor méér), 720(mooi scherm) of de 820(niet veel duurder dan 720 èn een gyroscoop èn 1 gb ram)
Wat is de meerwaarde van de gyroscoop? Voor welke apps of games is deze sensor nuttig?
Iemand ervaringen in bv. Modern Combat 4?
http://www.windowsphone.c...59-4150-bef0-6866345fa26b
Verder zit bij de 820 ook standaard de SmartQI Cover erbij itt de 720 waar je die los bij moet kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 04-05-2013 22:01 ]
Daar hou ik rekening mee Tomba, k'ben Limburger, mijn volk leeft in 2 landenTomba schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:58:
[...]
Hou er ook rekening mee dat bij de 520 en 720 alleen HERE Drive zit (dus alleen NL) en geen Drive+ (zo goed als wereldwijd navigatie) die bij de 620 en 820 wel meegeleverd wordt
Ik koop een Lumia wegens de goeie gesproken navigatie, die ik nu draai op een C5-03(enigste dat goed is aan dat toestel) Kostprijs van dat toestel was 200€. Als je dat vergelijkt met wat je nu krijgt met een 520/620, zijn deze laatste echte koopjes.
Het prijsverschil tussen een 720 en 820 is op dit moment toch erg klein: 14 €
http://tweakers.net/categ...YgqiwxB2iqkpmpgaVSbG1tLQA
299€ voor een 720 lijkt me logischer?
Maar daar heb je zonder oplader ook geen ene ruk aan natuurlijk.Tomba schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:58:
[...]
Verder zit bij de 820 ook standaard de SmartQI Cover erbij itt de 720 waar je die los bij moet kopen.
zeker, zeker
Verder wat betreft flashen: of ik heb de gehele vorige week iets fout gedaan of Nokia heeft z'n servers weer opengegooid, want firmwares downloaden met nokia care suite gaat nu weer prrrrima. Zometeen even CV flashen en kijken waar we komen :-).
- Edit: het is gelukt, ik had een oude(re) versie van de nokia care suite waarmee downloaden dus nog wel ging, updaten naar de nieuwste versie zorgde ervoor dat downloaden niet meer ging, maar flashen juist weer wel. Ik moest wat filenames veranderen zodat Nokia Care Suite het OK vond dat ik NL firmware op een DE-toestel flashte, maar toen hij dat door had ging het allemaal van een leien dakkie.
[ Voor 37% gewijzigd door MTDjassen op 06-05-2013 12:53 ]

euh... QI cover is toch niet dikker? Bij mij ligt de QI-cover op een halve milimeter na gelijk aan de camera.MTDjassen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:01:
Overigens heb ik mijn 820 zonder QI cover gekregen (waar ik wel blij mee ben, minder dik).
Lager of hoger? Kan me herinneren van een vriend van me die hem met QI-cover heeft dat de QI-cover inderdaad iets hoger ligt dan de cameramodule, terwijl zonder QI de cameramodule juist een heel klein beetje uitsteekt.wappiewappie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:12:
[...]
euh... QI cover is toch niet dikker? Bij mij ligt de QI-cover op een halve milimeter na gelijk aan de camera.
--edit, zie ook dit plaatje bijvoorbeeld. zonder QI is dat niet zo, en dat vind ik er een stuk mooier uit zien (je kunt zeggen ach tis maar een millimeter, maar ik vind dat naar binnen rond aflopende echt niet mooi bij de cameramodule). Zie voor een img zonder QI bv deze.
[ Voor 43% gewijzigd door MTDjassen op 06-05-2013 21:07 ]
Als je geen lader hebt zou ik er ook gewoon een normale shell op zetten, maar anders is het wel een uitkomst.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 06-05-2013 21:16 ]
-- edit: ah, die kruiste je edit
[ Voor 5% gewijzigd door MTDjassen op 06-05-2013 22:24 ]
En jammer van de batterij 10 uur vanochtend helemaal opgeladen, was de hele dag op pad paar foto's gemaakt en paar whatssapjes gestuurd en nu valt hij uit omdat hij helemaal leeg is.. Dus een kleine 9 uur voordat batterij helemaal leeg is, vind ik wel snel voor niet al te intensief gebruik.. Nou had ik al gelezen dat whatsapp op Windows phone je batterij heel erg snel leeg trekt.. Trouwens een update is ook al een tijd terug aangekondigd, hoelang zou dat nog kunnen duren voordat ze is met een fatsoenlijke update voor whatsapp komen? Over de facebook app zal ik maar niet beginnen
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het QI-cover heb gekozen vanwege de matte kleuren.
Dat je het toestel daarbij ook draadloos kan opladen is mooi meegenomen.
Je brand een heel OS af door twee apps, vind je dat niet een beetje naïef? Er is al genoeg keren voorbij gekomen dat er een update gaat komen voor whatsapp en voor de liefhebbers van de ios en android interface er al een beta app is voor facebook.Mandarijn91 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:27:
Dat whatsapp werkt echt irritant (naast de niet overeenkomende smileys). Op Andriod was ik gewend dat je whatsapp foto's in een aparte whatsapp fotomap werden opgeslagen. Nu moet ik dat handmatig steeds doen.. Daarnaast met een lang berichtje typen kon ik op mijn Android telefoon naar boven scrollen in het tekst vak, als ik even terug wou lezen voor ik het bericht verstuur, op deze Windows phone niet.. Soms dan draai ik mijn scherm om makkelijker te typen en is het hele tekst vlak verdwenen, wat weer tevoorschijn komt als ik mijn telefoon weer ''rechtop'' draai..
En jammer van de batterij 10 uur vanochtend helemaal opgeladen, was de hele dag op pad paar foto's gemaakt en paar whatssapjes gestuurd en nu valt hij uit omdat hij helemaal leeg is.. Dus een kleine 9 uur voordat batterij helemaal leeg is, vind ik wel snel voor niet al te intensief gebruik.. Nou had ik al gelezen dat whatsapp op Windows phone je batterij heel erg snel leeg trekt.. Trouwens een update is ook al een tijd terug aangekondigd, hoelang zou dat nog kunnen duren voordat ze is met een fatsoenlijke update voor whatsapp komen? Over de facebook app zal ik maar niet beginnenHeb achteraf wel spijt tot nu toe om op Windows phone over te stappen na al die tijd Android te hebben gebruikt.. Toestel zelf werkt heerlijk, maar het besturingssysteem vind ik nog echt om te huilen hoor..
Kleine tip, naar boven scrollen is wel mogelijk. Tekst korte tijd inhouden en met je cursor omhoog gaan. Dat Whatsapp het niet erin heeft geïmplementeerd, moet het maar op deze manier worden gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 07-05-2013 23:01 ]
Meningen mogen verschillen nietwaar? Overigens zijn er tal van reactie's te vinden (kijk alleen al bij de beoordeling van whatsapp op Windows Phone) van mensen met talloze problemen en vastlopers met deze app. Ik heb hiervoor jaren Android gehad en daar had ik niks over te klagen, dus nu ik Windows als OS heb is dat een flinke stap achteruit doen. En het is fijn dat Windows een update voor o.a. Whatsapp wil uitbrengen hoor, alleen wel een beetje jammer dat ze niet kunnen mededelen wanneer die update gaat komen..? Vergeleken met een Android toestel werkt het allemaal gewoon (nog) niet bepaald fijnvali schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:56:
[...]
Je brand een heel OS af op twee apps, vind je dat niet een beetje naïef? Er is al genoeg keren voorbij gekomen dat er een update gaat komen voor whatsapp en voor de liefhebbers van de ios en android interface er al een beta app is voor facebook.

Meningen kunnen natuurlijk verschillen, maar doelde meer op het feit dat Microsoft niks eraan kan doen dat het bij Whatsapp zolang duurt tot het uitbrengen van een goede app. Heb je toevallig deze versie van facebook al geprobeerd?Mandarijn91 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:19:
[...]
Meningen mogen verschillen nietwaar? Overigens zijn er tal van reactie's te vinden (kijk alleen al bij de beoordeling van whatsapp op Windows Phone) van mensen met talloze problemen en vastlopers met deze app. Ik heb hiervoor jaren Android gehad en daar had ik niks over te klagen, dus nu ik Windows als OS heb is dat een flinke stap achteruit doen. En het is fijn dat Windows een update voor o.a. Whatsapp wil uitbrengen hoor, alleen wel een beetje jammer dat ze niet kunnen mededelen wanneer die update gaat komen..? Vergeleken met een Android toestel werkt het allemaal gewoon (nog) niet bepaald fijnFB app overigens weer verwijderd. In het nieuwsoverzicht kreeg ik eindeloos updates van spelletjes van vrienden, verder ontbraken er nieuws update's van vrienden, geen zoek functie, geen tag functie etc.
Om toch nog op android terug te komen, zo geweldig zijn de reviews van de facebook app ook weer niet..
Maar whatsapp zou niet veroorzaken waarom je accu maar 9 uur meegaat. Zou eerder kijken wat je precies aan hebt staan zoals: automatisch aanpassing van scherm bij zonlicht, nfc, hoge gevoeligheid van scherm, wifi, background tasks.
ging klein beetje off topic
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 07-05-2013 23:28 ]
Of het moet eraan liggen dat ik bij vrijwel elk contactpersoon op facebook uit heb gezet dat ik applicatie-berichten van ze wil zien. Is sowieso wel aan te raden bij sommigen.
Whatsapp is inderdaad nog niet fantastisch, maar de huidige app werkt in ieder geval, is stabiel en bevat de meeste functionaliteiten die de overige platforms hebben. Wel is de applicatie nog niet echt snel, bevat het inderdaad nog niet alles, doet het sommige platform-eigenschappen verkeerd (dus ook dat scrollen in het tekstvak) en zuigt het je batterij leeg door de bug-abuse ervan. De nieuwe moet het meeste wel weer oplossen, maar Whatsapp is altijd al een probleemkindje geweest. Niet alleen op WP maar ook in de eerste paar jaar op Android was die echt niet fantastisch. Ook nu is het geen feest (als ik zo mijn vrienden hoor op Android).
De nieuwe versie zal wel weer geweigerd zijn geweest bij het insturen en Whatsapp kennende duurt dat altijd even. Wat overigens wel opvallend was sinds de week waar er ineens 3 updates achter elkaar kwamen. Ik vermoed dat de komende versie in ieder geval wat beter WP compliant zal zijn en daardoor een stuk functioneler. Het is echter zonde om het hele platform op die 2 apps af te schrijven, want mijn ervaring met de mail, nieuwe skype, diverse youtube apps, nieuws-apps zoals die van nu.nl of telegraaf zijn echt prima. Ook die van het weer en verkeer werken gewoon hardstikke goed. Beter dan wat ik zo op Android kan vinden imo. De huidige nu.nl of telegraaf apps zijn daar bv weer brak.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 08-05-2013 02:43 ]
Nog even een vraagje, als ik per ongeluk woorden een elkaar typ bijv: ''allesgoed'', dan was ik gewend door op het touchscherm tussen ''allesgoed'' aan te tikken en dan kwam de cursor te staan waar ik met mijn vinger op het scherm tikte, zodat ik een spatie er tussen kon zetten en het ''allesgoed'', weer goed met spatie stond. Als ik dat op deze telefoon doe dan selecteert hij het hele ''aanelkaar'' woord waardoor ik dus onmogelijk de woorden los kan koppelen dmv spatie en wis ik tot zover maar steeds om het opnieuw te typen. Is daar nog een manier voor?
En dan nog een laatste dingetje ik heb vandaag de backcover Green cc-3040 gekocht, deze beschermt tegen krassen omdat er nu een opstaande rand om het scherm loopt. Helaas past hij nu niet meer in het bescherm hoesje (die al vrij krap was). Weet iemand toevallig een niet al te duur hoesje, die wat ruimer valt zodat mijn nokia met deze backcover erin past?
Typen - Tik en houd uw vinger vast om een cursor weer te geven die u overal kunt neerzetten waar u kunt typen.
Fixed that for youwappiewappie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:21:
http://www.windowsphone.c...o-try-tapping-and-holding
Typen - Tik en houd uw vinger op het scherm om een cursor weer te geven die u overal kunt neerzetten waar u kunt typen.
Ik hoop dat het aan een verkeerd contactje ligt oid, zodat ik het misschien zelf nog kan oplossen.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mezelf lag, dat mijn hand trilt o.i.d.. Na mijn toestel eens op een vaste ondergrond gelegd te hebben en geconcentreerd het scherm bekeken te hebben zie ik dat de data op mijn scherm enkele pixels heen en weer wiebelt.
Ben benieuwd of er nog iemand dit probleem heeft.
Wat denken jullie? Zou dit een software of een hardware probleem zijn? Hard resetten is een rot klusje gezien je weer alles terug moet zetten en van een boel apps data kwijt bent.
[ Voor 6% gewijzigd door JvdHoudt op 12-08-2013 13:08 ]
Verwijderd
Mijn firmware revision number is: 1232.5957.1308.2003. Ook heb ik de storage check. Echter weet ik niet hoe ik de kaarten kan downlaoden op mijn sd kaart.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?
BTW, er werd ook gezegd dat de temporary files kon worden verwijderd met de storage check. Als ik dat probeer te doen dan blijft er nog steeds 815 mb aan temporary files over. Heeft iemand een verklaring daarvoor?
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden