Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Paar dagen terug viel m'n Lumia uit mijn zak, ik was op een stelling in een magazijn aan het plafond bezig. Dit op een 4-tal meter hoogte. Hij viel in een plastieken bak.

Ik ga kijken, niks aan de hand, geen kras, geen deuk, geen barst, niets :D

Ik ben er nog steeds zéér tevreden over!

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:54:
Er wordt hier gezegd dat het mogelijk is om de navigatie kaarten op de sd kaart op te slaan na de 1308 update en de storage check.

Mijn firmware revision number is: 1232.5957.1308.2003. Ook heb ik de storage check. Echter weet ik niet hoe ik de kaarten kan downlaoden op mijn sd kaart.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet?

BTW, er werd ook gezegd dat de temporary files kon worden verwijderd met de storage check. Als ik dat probeer te doen dan blijft er nog steeds 815 mb aan temporary files over. Heeft iemand een verklaring daarvoor?
Dat kan ja, alleen niet met de standaard storage checkert.

Je moet hiervoor de beta van Nokia labs hebben, de opvolger van de standaard aanwezige. Hierbij moet je de kaarten eraf gooien, waarna je in kunt stellen om ze op de sd te plaatsen bij het opnieuw neerladen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Insert12 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:40:
Wow, extreme batterydrain opeens vandaag. Telefoon was ook al vrij warm vanmiddag, maar toen had ik nog niet in de gaten dat de batterij ergens door leeg werd getrokken.
*plaatje*
Ik heb vandaag ook ineens een extreme batterydrain, enig idee wat het bij jou veroorzaakte? Ik heb vrijwel alle apps uit staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 22:32
Heeft iemand ook last van het volgende. Als ik een foto maak en kijk op het scherm ziet alles er super scherp uit. Op het moment dat ik een foto maak is het net of er een soor "waas" overheen gaat en is de foto naar mijn idee minder scherp dan dat ik dit in eerste instantie via het scherm zie. Dacht eerst dat het kwam doordat je altijd een beetje beweegt als je afdrukt, maar ook al ik het toestel op een vast ondergrond zet en dan afdruk, gebeurt dit.

Daarnaast baal ik er een beetje van dat de prijs van dit toestel in twee maanden tijd enorm gedaald is. In februari gekocht voor 499 en zie hem nu voor 369 bij dezelfde winkel..... beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:35
Dakdoef schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:57:
Daarnaast baal ik er een beetje van dat de prijs van dit toestel in twee maanden tijd enorm gedaald is. In februari gekocht voor 499 en zie hem nu voor 369 bij dezelfde winkel..... beetje jammer.
Die prijs gaat nog veel verder zakken ;).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here. Ik zie hem zelfs voor 346 euro in de winkel liggen. Mijn inziens is deze telefoon niet meer waard dan 346 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Heeft iemand ook last van het volgende. Als ik een foto maak en kijk op het scherm ziet alles er super scherp uit. Op het moment dat ik een foto maak is het net of er een soor "waas" overheen gaat en is de foto naar mijn idee minder scherp dan dat ik dit in eerste instantie via het scherm zie. Dacht eerst dat het kwam doordat je altijd een beetje beweegt als je afdrukt, maar ook al ik het toestel op een vast ondergrond zet en dan afdruk, gebeurt dit.

Hoe druk je af, middels de knop of het scherm?

Prijs, tja, dat hou je met nieuwerwetse technologie. Had de mijne overigens in december voor 469.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
Zijn de covers zonder draadloos laden wel vlak ? Zit nu zo'n IQ cover op maar gebruik toch geen draadloos laden. En één van de (zeer weinige) minpunten van dit toestel is de gebolde achterkant.

Mocht zo'n cover van nokia vlak zijn, zou ik veranderen. Ziet er alleszins redelijk vlak uit op de foto

Afbeeldingslocatie: http://press.nokia.com/wp-content/uploads/mediaplugin/photo/reso/700-nokia-lumia-820-covers.jpg

EDIT : blijkbaar is dat een afbeelding van zo'n oplaad cover

[ Voor 7% gewijzigd door Kenhas op 14-05-2013 14:00 . Reden: toevoeging ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
ozzynator schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Hoe druk je af, middels de knop of het scherm?

Prijs, tja, dat hou je met nieuwerwetse technologie. Had de mijne overigens in december voor 469.
Ik druk meestal af met knop, maar ook wel via scherm. resultaat geen verschil.

Ja prijs is balen, maar ja, dan had ik maar een paar maanden moeten wachten. Je weet dat het zo gaat met die elektronica. Kocht mijn eerste 32" LCD TV in 2006 voor € 1100. Betaal je nu € 250 voor..

Hoop dat er wel een update komt voor wat betreft dat foto gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijn91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-08 16:55
Kom misschien als een zeurkous over :P Maar sinds een paar dagen werkt mijn Whatsapp echt mega slecht ineens! Allereerst ben ik een veelvuldig gebruiker van deze app. Ik heb dus sinds een paar dagen dat Whatsapp vreselijk langzaam opstart. Verder krijg ik geregeld foto's toegestuurd en dan zit er vaak 1 tussen die ik niet kan openen/downloaden meestal pas na een paar keer heropstarten van Whatsapp. Wat nog het vervelendste is, als ik een gesprek met iemand heb en ik ga weer terug naar het hoofdmenu, dat ik steeds een deuntje met het pop-upje krijg dat ik nieuwe berichten van die persoon heb ontvangen. Als ik dan Whatsapp open zijn er helemaal geen nieuwe berichten en laat hij in de pop up boven in het scherm oude teksten zien. Echt raar dit en bloed irritant als dat zo de hele tijd doorgaat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ligt niet aan jou denk ik, heb de laatste paar dagen ook enorme vertraging bij WA. Berichten komen pas na 4 uur ofzo aan en inderdaad, bijlage's gaan soms niet helemaal woei.

Merk wel, dat als ik via data verstuur het beter gaat als via wifi, maar kan ook aan mijn Ubee modem liggen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Kenhas schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:57:
Zijn de covers zonder draadloos laden wel vlak ? Zit nu zo'n IQ cover op maar gebruik toch geen draadloos laden. En één van de (zeer weinige) minpunten van dit toestel is de gebolde achterkant.

Mocht zo'n cover van nokia vlak zijn, zou ik veranderen. Ziet er alleszins redelijk vlak uit op de foto

[afbeelding]

EDIT : blijkbaar is dat een afbeelding van zo'n oplaad cover
Zie mijn eerdere post in dit topic hierover, de QI cover ligt inderdaad hoger dan de gewone cover en ook ik vind dit lelijk en heb dus géén QI-cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik had al een hele tijd last van een snel leeglopende batterij. Al heel veel dingen geprobeerd maar m'n 820 bleef constant 5% per uur leeglopen. Inmiddels ben ik erachter dat dit komt door de mail van mijn mail accounts direct op te laten halen zodra deze binnenkomt. Nu ik dit heb aangepast naar 1x per uur verbruik ik nog 1.75% per uur en kom ik de dag zowaar door op 1x laden.

Op mijn iPhones heb ik er nooit last van gehaald om mijn mail direct binnen te krijgen maar met windows phone is dit kennelijk een probleem. Wellicht een tip voor andere die problemen hebben met hun lumia.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:10
MTDjassen schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:08:
[...]

Zie mijn eerdere post in dit topic hierover, de QI cover ligt inderdaad hoger dan de gewone cover en ook ik vind dit lelijk en heb dus géén QI-cover.
Had je post gelezen maar daar gaat het meer over het iets hoger liggen van de cover. Dat maakt mij in principe niet zoveel uit. Ik kijk toch nooit naar de achterkant van mijn telefoon :) Heb er ook niet echt een probleem mee dat de camera module beetje verzonken zit. Kan maar beter beschermen, denk ik dan.

Mij ging het eigenlijk vooral over de "platheid" van de covers. Met die QI is de cover precies beetje bolvormig waardoor de telefoon eigenlijk nooit plat ligt. Ligt de telefoon voor je op je bureau en je drukt ergens richting een hoek van de telefoon, dan gebeurt het regelmatig dat de telefoon rond draait. Kan ook aan mijn onhandigheid liggen natuurlijk :+
Nu eigenlijk pas opgemerkt dat er een Accessoires topic is 8)7

Maar voor de rest ben ik absoluut tevreden over de 820. Had echt wel verwacht dat er standaard RDP in zou zitten maar blijkbaar niet. Maar ja, dat moest ik maar op voorhand opgezocht hebben.

Moet ook wel zeggen dat ik niet echt zo'n "power user" ben. Telefoon gaat nu tussen de drie en de vier dagen mee.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Kenhas schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:47:
[...]

Moet ook wel zeggen dat ik niet echt zo'n "power user" ben. Telefoon gaat nu tussen de drie en de vier dagen mee.
Nee, dat kun je beter als "non user" bestempelen. ;)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
Ik heb mijzelf afgelopen zaterdag een 820 kado gedaan en ben uiteraard al met het beestje
aan het spelen en heb inmiddels ook een aantal apps op deze windows phone installed.
Wat ik nog niet heb gevonden is een top15 tips voor een zuinig batterij gebruik bij dit toestel,
ik lees hier wel wat losse tips echter een mooie bundeling ben ik nog niet tegen gekomen.

Misschien dat iemand een paar goede tips voorhanden heeft ? alvast mijn dank !

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:55
Energiebesparing aanzetten, schermhelderheid laag, NFC en bluetooth uit en in je achtergrondtaken kijken wat er allemaal door blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Schermhelderheid kan prima op automatisch hoor. Anders is het in het zonlicht ook niet handig. Dat gaat namelijk al snel tegen de gebruikservaring in. Idem voor energiebesparing, die moet je alleen aan laten gaan als je ook weinig batterij hebt. Geen noodzaak om hem altijd aan te hebben, dan krijg je ook geen notificaties meer binnen.

Wat wil helpen is het aantal achtergrondtaken te beperken (settings, naar rechts swipen en dan achtergrondtaken). Mail ook minder vaak updaten van minder gebruikte mailboxen kan ook wel helpen en verder is het niet binnenhalen van alle mail maar alleen de laatste maand of 2 weken wel aan te raden ivm geheugengebruik.

Whatsapp heeft verder de nare eigenschap om een audio-bug te misbruiken. Moet je eventjes op googlen als je daar meer voor wilt weten, maar stop-the-music is daar wel handig voor.

Verder heeft de batterij een tijdje nodig om in te komen zeg maar. Na een paar dagen/weken heb je dat ie wel langer meegaat waardoor ie minder lang aan het infuus hoeft.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring zegt dat je alleen naar achtergrondtaken hoeft te kijken en soms zit er een gare app bij die excessief accuverbruik heeft. Ik heb verder alles aan staan, meerdere mailsync iedere uur en zit behalve bij gamen op 0.5 % per uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:43:
Mijn ervaring zegt dat je alleen naar achtergrondtaken hoeft te kijken en soms zit er een gare app bij die excessief accuverbruik heeft. Ik heb verder alles aan staan, meerdere mailsync iedere uur en zit behalve bij gamen op 0.5 % per uur :)
Whatsapp staat dus nog niet bij de achtergrondtaken, maar is wel de grootste slurper op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Martinspire schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Whatsapp staat dus nog niet bij de achtergrondtaken, maar is wel de grootste slurper op dit moment.
Moet je voor de lol eens op geavanceerd tikken en in de lijst kijken met apps waarvan je het niet uit kunt zetten......

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:03

Dennis1812

Amateur prutser

Vervelend probleempje met muziek op de 820. Als ik muziek verwijder van de SD kaart denkt de muziek-app dat de muziek er nog opstaat en krijg ik alleen een foutcode en het berichtje dat het liedje niet afgespeeld kan worden.. Dit terwijl ik zou verwachten dat hij gewoon fatsoenlijk synchroniseert en die liedjes ook uit de lijst haalt..

Iemand hier een oplossing voor of evt een andere muziek-app? Heb Nokia music en de standaard muziek-app al geprobeerd.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:55
Anderen er ook last van dat de wifi het niet doet? Hij vind geen enkel netwerk meer en het icoontje bovenin het scherm is zelfs verdwenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
wel eens gehad ja, even uit en aan en was opgelost, anders is er mss iets kaduuk.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijn91
  • Laatst online: 19-08 16:55
Pff word niet goed van Whatsapp. Zo heb ik nu vaak dat ik een heel verhaal aan het typen ben en als ik dan op verzenden druk is mijn complete bericht verdwenen en dus ook niet verzonden! Meer hier last van? En waar blijft toch die update, als ik kijk bij recensies van whatsapp ben ik zeker niet de enige met een hoop ongemak aan deze app en die ook staan te springen om een update :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik heb daar helemaal geen last van. Er zit soms wat vertraging in whatsapp, maar dat is volgens mij niet te wijten aan WP8 of de Lumia 820.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
nee, klopt, ligt aan Whatsapp. Volgens "bronnen dichtbij Whatsapp" zou hij eind deze maand een grote update krijgen, dus binnen nu en een week.
eswa schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:28:
[...]

Ik heb vandaag ook ineens een extreme batterydrain, enig idee wat het bij jou veroorzaakte? Ik heb vrijwel alle apps uit staan...
ik heb voor de lol vanochtend eens niet de data ingeschakeld, alleen dus telefoon en sms. Bttery was vol, geeft nu aan dat ik er nog 5 dagen en 14 uur mee kan doen. Denk dat 3g dus ook gigantisch sap trekt, hou het normaal rond de 24 uur uit, af en toe wat langer bij weinig gebruik.

[ Voor 65% gewijzigd door ozzynator op 24-05-2013 11:56 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
Goedemiddag! Heb mijn Lumia 820 nu 24 uur, dusver ge-nie-ten. Wat een mooie phone, en Internet Explorer werkt zowaar geweldig. Één vraagje: als ik een Nokia Account wil aanmaken probeert 'ie meteen in te loggen, dat terwijl ik geen account heb gemaakt. Verder ook geen optie om het alsnog te maken aangezien hij persé wil inloggen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieshoutmv
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 15:58
Hallo,
Ik heb gisteren dit toestel opgehaald. Mijn duo sim op micro formaat geknipt, de sim getest in mijn s3 en toen vol verwachting de sim in de lumia gedaan.
Hij start netjes op, meldt zich aan op het netwerk, maar geen 3g...

Inmiddels al een keer terug naar factory settings, apn opnieuw ingesteld, sim nogmaals getest... en ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Zou het ding het liefst in een hoek gooien en er nooit meer naar omkijken.

Maar misschien heeft iemand van jullie nog een goed idee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 12-09 10:33
Staat je verbinding simpelweg wel op? Dit kan je zien bij "Netwerk settings".. Je gooit de handdoek wel snel in de ring precies :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieshoutmv
Zowel op 3g als 4g gezet. Geen verschil: haal niet meer dan gprs en edge. }:O

[ Voor 81% gewijzigd door lieshoutmv op 25-05-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb vandaag een Nokia Lumia 820 van een medetweaker overgenomen. Echter heeft deze onverwacht een AT&T simlock erop zitten, hierdoor kan ik met mijn T-mobile kaartje er niks mee, weet iemand hoe ik deze kan verwijderen? Ik heb zelf al rond gekeken op google, maar dan kom ik vooral van die betaaldiensten tegen, echter heb ik hier in eerste instantie niet heel veel vertrouwen in. Dus als een van jullie mij hierbij kan helpen, zou dat heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

lieshoutmv schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:42:
Hallo,
Ik heb gisteren dit toestel opgehaald. Mijn duo sim op micro formaat geknipt, de sim getest in mijn s3 en toen vol verwachting de sim in de lumia gedaan.
Hij start netjes op, meldt zich aan op het netwerk, maar geen 3g...

Inmiddels al een keer terug naar factory settings, apn opnieuw ingesteld, sim nogmaals getest... en ben er eigenlijk helemaal klaar mee. Zou het ding het liefst in een hoek gooien en er nooit meer naar omkijken.

Maar misschien heeft iemand van jullie nog een goed idee? 8)7
Mijn vrouw had net zoiets, bleek uiteindelijk de geknipte SIM kaart te zijn. Ik heb toen een nieuwe Micro SIM besteld en bam, niks meer aan de hand. Wat is het voor SIM? Prepaid? Heb je wel een data-bundel?

Het proberen waard?

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieshoutmv
FoggyFreek schreef op zondag 26 mei 2013 @ 07:50:
[...]

Mijn vrouw had net zoiets, bleek uiteindelijk de geknipte SIM kaart te zijn. Ik heb toen een nieuwe Micro SIM besteld en bam, niks meer aan de hand. Wat is het voor SIM? Prepaid? Heb je wel een data-bundel?

Het proberen waard?
zeker het proberen waard natuurlijk, thx.
Het gekke is alleen: de geknipte SIM werkt prima in mijn Galaxy s3 en in een iPhone. Sterker nog: het gaat om een duo sim die allebei geknipt zijn, en die allebei prima werken in de Galaxy, maar allebei niet in de Lumia... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Mr.DD schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:36:
Goedemiddag! Heb mijn Lumia 820 nu 24 uur, dusver ge-nie-ten. Wat een mooie phone, en Internet Explorer werkt zowaar geweldig. Één vraagje: als ik een Nokia Account wil aanmaken probeert 'ie meteen in te loggen, dat terwijl ik geen account heb gemaakt. Verder ook geen optie om het alsnog te maken aangezien hij persé wil inloggen. Iemand tips?
Kan iemand me nog met bovenstaand probleem helpen?

Edit: En nog een probleem, heeft deels met Lumia, deels met mijn oude HTC Desire te maken. Heb contacten altijd opgeslagen op Google. Maar nu mis ik met gemak de helft bij het overzetten, en op google contacts (de site) staan ze ook niet meer... Waar kunnen ze zijn gebleven? Snap er niks van.

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Hier hebben we de "wijzig" knop voor

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik kan je niet helpen met je probleem, maar je had je vorige berichtje ook kunnen editten. Ziet er wel zo netjes uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieshoutmv
Mr.DD schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:40:, en op google contacts (de site) staan ze ook niet meer... Waar kunnen ze zijn gebleven? Snap er niks van.
Die staan waarschijnlijk op je telefoongeheugen dan. Even kopiëren naar Google en vervolgens je contacten importeren naar je Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar dat bij Vodafone de 1308 update nog steeds niet uit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
lieshoutmv schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Die staan waarschijnlijk op je telefoongeheugen dan. Even kopiëren naar Google en vervolgens je contacten importeren naar je Lumia.
Fieuw, gelukt. Schijnbaar had m'n HTC nooit meer de Google contacten gesynchroniseerd, het laatste jaar. Van 200 naar 700 contacten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:51:
Bizar dat bij Vodafone de 1308 update nog steeds niet uit is..
Ik zit met mijn Lumia op Vodafone, en mijne heeft versie 1232.5957.1308.0001....Bizar idd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
drBunhead schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:01:
Ik heb vandaag een Nokia Lumia 820 van een medetweaker overgenomen. Echter heeft deze onverwacht een AT&T simlock erop zitten, hierdoor kan ik met mijn T-mobile kaartje er niks mee, weet iemand hoe ik deze kan verwijderen? Ik heb zelf al rond gekeken op google, maar dan kom ik vooral van die betaaldiensten tegen, echter heb ik hier in eerste instantie niet heel veel vertrouwen in. Dus als een van jullie mij hierbij kan helpen, zou dat heel fijn zijn.
Fijn. Koper niets vermeld als ik je verhaal zo lees, zal hem wel goedkoop mee genomen hebben uit de VS van A en hetzelfde gemerkt, daarna jou ermee opgescheept.

Misschien is hij via Nokia CareSuite te flashen, maar ben er bang voor.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:44
drBunhead schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:01:
Mosterd na de maaltijd, en als het kalf verdronken is, etc.. maar toch: als ik een tweedehandstoestel koop - en dat doe ik regelmatig - probeer ik hem altijd uit met mijn eigen sim-kaartje. Dit om dit soort problemen te voorkomen. Maar ik snap ook dat je nu niets meer hebt aan die wijsheid.

Misschien helpt dit draadje je wel verder: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34593986

Een andere mogelijkheid is de verkoper je geld terug te vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 27-05-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:55:
[...]

Ik zit met mijn Lumia op Vodafone, en mijne heeft versie 1232.5957.1308.0001....Bizar idd :?
Oh wat vreemd. Bij mij komt echt niets binnen, ook niet als ik handmatig zoek naar updates. Ik 't weten als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
coenox schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Mosterd na de maaltijd, en als het kalf verdronken is, etc.. maar toch: als ik een tweedehandstoestel koop - en dat doe ik regelmatig - probeer ik hem altijd uit met mijn eigen sim-kaartje. Dit om dit soort problemen te voorkomen. Maar ik snap ook dat je nu niets meer hebt aan die wijsheid.

Misschien helpt dit draadje je wel verder: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34593986

Een andere mogelijkheid is de verkoper je geld terug te vragen.
Had ik zelf ook al aan gedacht om dat te gaan doen, maar ik had zo snel geen micro-sim voorhanden. De verkoper werkt echter zelf ook actief mee aan een oplossing en we hopen de telefoon zo snel mogelijk simlockvrij te krijgen. Bovenstaande link zal hier zeker van dienst kunnen zijn. Bedankt. (en voor de volgende keer ga ik zoiets natuurlijk gelijk op locatie testen, had het nu op goed geluk/vertrouwen niet gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:44
drBunhead schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:39:
[...]

Had ik zelf ook al aan gedacht om dat te gaan doen, maar ik had zo snel geen micro-sim voorhanden. De verkoper werkt echter zelf ook actief mee aan een oplossing en we hopen de telefoon zo snel mogelijk simlockvrij te krijgen. Bovenstaande link zal hier zeker van dienst kunnen zijn. Bedankt. (en voor de volgende keer ga ik zoiets natuurlijk gelijk op locatie testen, had het nu op goed geluk/vertrouwen niet gedaan)
Klinkt goed. Handig om voor anderen om hier te laten weten als het gelukt is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Grappige 'ervaring' er nog bij: vriend heeft vorige week ook een Lumia 820 gekocht. Gister zagen we elkaar voor een vergadering, zitten daarvoor ook in dezelfde whatsappgroep. Onze telefoons gingen éxact tegelijkertijd af bij ieder whatsappje :9 . Stabiel, sterk systeem dus, ondanks alle verschillende apps die we beiden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Niet bepaald... Is dan meer toeval. Ik heb heel vaak dat ik notificaties pas uren later krijg. Ik heb zelfs een keer m'n notificatie 2 dagen later gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 16:29
Ik zit te twijfelen tussen een 720 en een 820 ..
Bij Saturn.nl zijn ze momenteel allebei wel voor een schappelijke prijs, alleen is de 720 iets duurder.
Ik vind dit echter behoorlijk raar, want dat ding lijkt (mij) op alle fronten slechter?

Of zie ik iets over het hoofd?
Graag advies, welke nou echt beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Laatst online: 15-07 21:35
Zen!th schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:51:
Ik zit te twijfelen tussen een 720 en een 820 ..
Bij Saturn.nl zijn ze momenteel allebei wel voor een schappelijke prijs, alleen is de 720 iets duurder.
Ik vind dit echter behoorlijk raar, want dat ding lijkt (mij) op alle fronten slechter?

Of zie ik iets over het hoofd?
Graag advies, welke nou echt beter is!
820: groter werkgeheugen, AMOLED scherm, 4G
720: betere batterij,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
Merellecht schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:56:
[...]

820: groter werkgeheugen, AMOLED scherm, 4G
720: betere batterij,...
Vergeet ook niet dat de 820 here+ heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
De 820 is inmiddels al bijna 3/4 jaar leverbaar, dus in principe al een verouderd model, de 720 is nieuwerwetser. Vandaar het prijsverschil.

En de 820 heeft een verwisselbare batterij, vind ik zelf wel prettig.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
Gaat weer lekker hier. Heeft iemand nog een goede tip omdat $%@$%^& achterkantje eraf te halen. alle Jezus wat is dat een crime, niet normaal. Zojuist per ongeluk telefoon uitgezet (althans mijn dochter...). Wil hem nu weer aanzetten, maar ding blijft nu al 15 minuten op een mooi zwart scherm staan met Nokia erop....... mooi K dit.

Los daarvan. Ik heb die Beta storage checker gedownload, maar hoe krijg ik nu die kaarten op de SD kaart. Heb de kaarten eerst verwijderd, maar als ik ze opnieuw wil downloaden, krijg ik geen optie om ze op de SD kaart te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Je moet met je duim op dat camerading drukken en dan met de nagel van je wijsvinger aan de bovenkant proberen het fontje los te pulken (bij het hoekje gaat het makkelijkst).

edit: ik krijg hem makkelijker los als ik op de linkerkant van de camera druk (bij het lampje), en aan de linkerbovenhoek peuter (vanaf de achterkant gezien, telefoon rechtop).

[ Voor 34% gewijzigd door Avalaxy op 28-05-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakdoef
Avalaxy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:49:
Je moet met je duim op dat camerading drukken en dan met de nagel van je wijsvinger aan de bovenkant proberen het fontje los te pulken (bij het hoekje gaat het makkelijkst).

edit: ik krijg hem makkelijker los als ik op de linkerkant van de camera druk (bij het lampje), en aan de linkerbovenhoek peuter (vanaf de achterkant gezien, telefoon rechtop).
Check, gelukt. Overigens is het opnieuw downloaden van die kaarten ook al gelukt. Gewoon kwestie van beter kijken.......

Het lijkt overigens wel of het downloaden op een SD kaart een stuk langzamer gaat dan downloaden op de telefoon zelf. Er zit een snel genoeg kaartje in, daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dakdoef op 28-05-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
coenox schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Klinkt goed. Handig om voor anderen om hier te laten weten als het gelukt is. Succes!
Inmiddels is er een unlock-code ontvangen, ik weet echter niet precies wat hierbij de gang van zaken was gezien de verkoper dit geregeld heeft. Echter denk ik wel dat dit via de customer-support van AT&T is gelopen (maar dit is een vermoeden). Ben in ieder geval heel blij dat ik mijn telefoon ook kan gebruiken om te bellen :P Zeer fijn toestel tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Iemand al ervaring met de Mugen Power 3600mAh Extended Battery for Nokia Lumia 820 with Battery Door? http://www.mugen-power-ba...20-with-battery-door.html

En zou die wireless chargeable te maken zijn? Mugen zelf heeft daar geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn Nokia Lumia 820 sinds februari en ben best content over deze smartphone.
Het is een degelijk toestel en kan wel tegen een serieus stootje. Ik ben niet zo voor WP als besturingssysteem maar vind de live tiles heel intressant en leuk om mee te werken. Zonde dat WP nog steeds weinig apps heeft, maar hoop dat daar nog verandering in komt.

Ik heb wel 1 groot probleem en dit stoort me enorm, namelijk dat sommige muziek nummers en foto's er meerdere keren instaan. Ik heb al alles van mijn SD kaart verwijdert maar de nummers blijven er op staan. als ik geselecteerde foto's verwijder, dan verwijdert mijn gsm ook de oorspronkelijke foto die ik niet heb geselecteerd. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan oplossen?
MVG

Afbeeldingslocatie: https://fjtiuq.dm1.livefilestore.com/y2pGn5puFHrJxU01X7b6RtbndsW4DRhMCGP6nYGi8U7UA1Q2BSsnLbqH9AphzFoCknE-hRaSt_yvcupq2a6xPJjQzf8RSjjylQ5JbfFMsTI0HE/wp_ss_20130529_0007.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:20:
Ik heb wel 1 groot probleem en dit stoort me enorm, namelijk dat sommige muziek nummers en foto's er meerdere keren instaan. Ik heb al alles van mijn SD kaart verwijdert maar de nummers blijven er op staan. als ik geselecteerde foto's verwijder, dan verwijdert mijn gsm ook de oorspronkelijke foto die ik niet heb geselecteerd. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan oplossen?
MVG
[afbeelding]
Je plaatje werkt bij mij niet, maar ik zou zeggen: join the club, ik heb exact hetzelfde. Met name bij de muziek, maar kwam er laatst ook achter dat mijn foto's hetzelfde probleem hebben. Ik heb geen idee hoe het op te lossen is, en merk dat er maar een kleine groep mensen is met dit probleem. Welk geheugenkaartje heb je erin zitten? Samsung? Ik vind het erg storend omdat de muziekspeler zo goed als onbruikbaar is, en hetzelfde begint voor de foto-app te gelden (die ik als eyecandy op mijn startscherm foto'tjes laat shufflen: krijg continu dezelfde te zien, om van browsen maar te zwijgen).
Opties voor (tijdelijke) oplossingen kunnen zijn: kaartje backuppen op je pc, kaartje formatteren, meuk terug zetten. Wat ook kan is kaartje uit je telefoon, kaartje in je pc, op deze manier muziek erop gooien, en kaartje weer in je telefoon doen. Maar over het algemeen zijn dat uitstellen van executie want na 1 week heb je zo zoetjes aan je duplicaten weer terug. Heb het idee dat het aan het kaartje kan liggen iig, want dat is de enige variabele, wat zou verklaren waarom niet iedereen dit probleem heeft. Of hebben mensen met een L920 het ook? (ben het na een korte zoekactie niet tegengekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 21:10
Even een vraag... Ik heb niet het hele topic doorgespit dus vergeef het me als het al eerder ter sprake is geweest. Ik heb bij mijn 820 een tele2 abo. Eerder had ik Simyo en deed ik ongeveer 2 dagen met mn batterij. Nu ik tele2 heb (deze provider roamed) doe ik er nauwelijks 16 uur mee. Ligt dit aan het roamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1109 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 05:09:
Even een vraag... [...] Eerder had ik Simyo en deed ik ongeveer 2 dagen met mn batterij. Nu ik tele2 heb (deze provider roamed) doe ik er nauwelijks 16 uur mee. Ligt dit aan het roamen?
Simyo roamt op het KPN-netwerk
Tele2 roamt op het T-mobile-netwerk

Indien je smartphone-gebruik sinds de overstap naar Tele2 niet is veranderd, dan kan het aan de netwerk-dekking liggen. Als de netwerk-dekking bij Tele2 een stuk zwakker is in jouw gebied (dan Simyo), dan zullen de GSM- en/of dataverbinding meer energie vragen en je accu sneller leeg zijn.

Probeer anders je telefoon thuis (of op je werk) op een plek te leggen waar deze meer bereik heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Ik heb zojuist een game gekocht via de Xbox Store. Just to be sure, is er een mogelijkheid om je geld terug te krijgen, en zo ja hoe? Of binnen 10 dagen omdat je het spel slecht vind oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Mr.DD schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:54:
Ik heb zojuist een game gekocht via de Xbox Store. Just to be sure, is er een mogelijkheid om je geld terug te krijgen, en zo ja hoe? Of binnen 10 dagen omdat je het spel slecht vind oid?
Nee, dat kan niet.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Werkelijk? Vind het niet erg hoor. Maar volgens de thuiswinkel wet zou dit toch wel móeten kunnen?
(ps: Rayman is top trouwens, haha. Draait tevens supersnel).

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.DD op 01-06-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Laatst online: 08-09 21:10
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:23:
[...]

Simyo roamt op het KPN-netwerk
Tele2 roamt op het T-mobile-netwerk

Indien je smartphone-gebruik sinds de overstap naar Tele2 niet is veranderd, dan kan het aan de netwerk-dekking liggen. Als de netwerk-dekking bij Tele2 een stuk zwakker is in jouw gebied (dan Simyo), dan zullen de GSM- en/of dataverbinding meer energie vragen en je accu sneller leeg zijn.

Probeer anders je telefoon thuis (of op je werk) op een plek te leggen waar deze meer bereik heeft.
Hey! Bedankt voor je antwoord. Ik ga het eens proberen. Even een kleine kanttekening, met Simyo had ik niet het roaming driehoekje in beeld, met Tele2 wel. Maakt dit nog iets uit? Ook mn navi valt het op dat ik aan het roamen ben sinds overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Mr.DD schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:36:
[...]

Werkelijk? Vind het niet erg hoor. Maar volgens de thuiswinkel wet zou dit toch wel móeten kunnen?
Dat geldt alleen voor fysieke goederen, die mag je inderdaad binnen een afkoelingsperiode ongebruikt (en met ongeopende verpakking) zonder opgaaf van reden retourneren.

Met een download word dit wat lastig. Al kan het bij Android weer wel meen ik.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Volgens mij staat er toch ook bij het kopen bij dat het niet in aanmerking komt voor restitutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heb deze telefoon nu een dag, erg blij mee. Merkbaar vlotter en een handvol kleine verbeteringen tov de 800 met WP7.8. Wat me wel (juist gezien de snelheid) opvalt is dat de woordsuggesties vrij laat in beeld komen. Gaat om een paar honderd milliseconde maar traag genoeg om mijn flow te onderbreken.

Klinkt dit bekend?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kenneth schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:56:
Gaat om een paar honderd milliseconde maar traag genoeg om mijn flow te onderbreken.
ik zou, als ik zo een gave had om millisecondes te meten/opmerken, er iets mee gaan doen.....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
oh, wist ik niet, weer wat geleerd vandaag!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan ook gelijk in de praktijk toegepast. Twijfelde over een app en inmiddels lijkt er een betere app te zijn voor dezelfde functionaliteit (domotica) En dan niet chatten maar met de terug bel optie.
Werd door een vriendelijk mevrouw gebeld. Restitutie stond binnen een half uur onder transacties. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:55:
Vandaag dan ook gelijk in de praktijk toegepast. Twijfelde over een app en inmiddels lijkt er een betere app te zijn voor dezelfde functionaliteit (domotica) En dan niet chatten maar met de terug bel optie.
Werd door een vriendelijk mevrouw gebeld. Restitutie stond binnen een half uur onder transacties. Netjes.
Ik heb zelden zo'n positieve ervaring als met die ingang bij MS :)
Ik heb contact met ze gezocht omdat ik Angry Birds Star Wars gekocht had op mijn Lumia 800 en die doet t niet meer op mijn Lumia 820 (WP8 heeft een aparte versie). Echt binnen 5 minuten geregeld. Ook een app op mijn Surface die totaal niet voldeed was zo gecrediteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ozzynator schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:41:
[...]

ik zou, als ik zo een gave had om millisecondes te meten/opmerken, er iets mee gaan doen.....
Een paar honderd milliseconde, wijsneus.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 04:44
Ik heb net een goeie ervaring gehad, de 820 zwart gekocht aan 299€ bij Vanden Borre. Fantastische prijs voor België. Nooit gezien, dat een winkel in België aan dezelfde prijs verkoopt als online in Nederland.
oOo

(zijn ze aan't dumpen?komt de 825 er aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Laatst online: 25-06 22:39
Even een vraagje of jullie hier ook last van hebben.

Wilde voor het eerst gebruik maken van Nokia Music. Op mijn Nokia Lumia kon ik gewoon een genre uitkiezen, maar wanneer ik voor mix radio heb gekozen blijft het onder het kopje gewoon zwart. Dus die optie lijkt te ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Chevalley schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:48:
Even een vraagje of jullie hier ook last van hebben.

Wilde voor het eerst gebruik maken van Nokia Music. Op mijn Nokia Lumia kon ik gewoon een genre uitkiezen, maar wanneer ik voor mix radio heb gekozen blijft het onder het kopje gewoon zwart. Dus die optie lijkt te ontbreken.
Dit is ook een Nokia Lumia ;)
Heb je je Nokia account al wel ingesteld via Accounts?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mODHIG7RwusqvgprHVdvg1mR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Tomba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:51:
[...]

Dit is ook een Nokia Lumia ;)
Heb je je Nokia account al wel ingesteld via Accounts?
[afbeelding]
Lumia 800 moest daar staan.

Nokia account is ingesteld, aparte is enkel dat er niet zoals bij de andere accounts mijn naam of emailadres eronder komt te staan. Maar voor de rest doet mijn Nokia-account het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Chevalley schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Lumia 800 moest daar staan.

Nokia account is ingesteld, aparte is enkel dat er niet zoals bij de andere accounts mijn naam of emailadres eronder komt te staan. Maar voor de rest doet mijn Nokia-account het wel gewoon.
Ging ik al vanuit dat je '800' vergeten was vandaar de smiley ;)
Heb je al eens gereboot? Stuur eens een tweet naar @NokiaNL anders, die helpen mij altijd heel goed :)

Update:
Hmm, denk dat er gewoon een storing is bij onze vrienden van Nokia, bij mij is het scherm 'Mixen' ook leeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 07-06-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
Tomba schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Ging ik al vanuit dat je '800' vergeten was vandaar de smiley ;)
Heb je al eens gereboot? Stuur eens een tweet naar @NokiaNL anders, die helpen mij altijd heel goed :)

Update:
Hmm, denk dat er gewoon een storing is bij onze vrienden van Nokia, bij mij is het scherm 'Mixen' ook leeg.
Ok, thanks voor de hulp!

Zal inderdaad dan wel, komende dagen nog maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zie ook topic over de 920! Stoing bij Nokia Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Bah, heb m'n lumia nu twee weken en vindt allemaal mini krasjes, zelfs net voelbaar, op m'n scherm. Terwijl ik sleutels strik scheidt van telefoon in broekzak. Nooit last van gehad bij HTC Desire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mr.DD schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:42:
Bah, heb m'n lumia nu twee weken en vindt allemaal mini krasjes, zelfs net voelbaar, op m'n scherm. Terwijl ik sleutels strik scheidt van telefoon in broekzak. Nooit last van gehad bij HTC Desire!
Ik vraag me toch echt af hoe je dat doet, want ik heb hem nu bijna een half jaar en nog geen enkel krasje op het scherm. En ik gebruik geen beschermfolie of hoesje over het scherm en stop hem altijd in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Universal Creations schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:45:
[...]

Ik vraag me toch echt af hoe je dat doet, want ik heb hem nu bijna een half jaar en nog geen enkel krasje op het scherm. En ik gebruik geen beschermfolie of hoesje over het scherm en stop hem altijd in mijn broekzak.
zou t niet weten, of hij ligt op m'n bureau, of in m'n broekzak. Foutief scherm toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:10
Mr.DD schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:55:
[...]

zou t niet weten, of hij ligt op m'n bureau, of in m'n broekzak. Foutief scherm toestel?
Ik heb het zelfde probleem, heb mijn 820 nu ongeveer een half jaar en heb er meerdere krassen op zitten. Gelukkig zijn ze niet hinderlijk maar ja toch jammer. Dit is de eerste telefoon waar ik dit bij heb, nog nooit heb ik een telefoon gehad waar ik zo zuinig op was en toch krassen ging vertonen. Hier voor had ik altijd BB's en nog nooit een krasje gezien op die schermpjes. Ik had toch echt anders verwacht maarja......

mijn scherm is trouwens ingebrand..... Heb de scherm instellingen heel lang op high contrast gehad om dat je dan zo'n lekker minimalistische look heb op je homescreen. Sta nu weer op blauwe tiles maar ik zie heel vraag het toetsenbord ingebrand!

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik heb de mijne nu een maandje of 4. Altijd gewoon in mijn broekzak en gelukkig nog geen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
HULLEP!!!

Ik heb net een mindere ervaring met mijn pas aangekochte 820.
Als ik de demo van Modern Combat 4 probeer te installeren zegt ie:

De opslaglimiet op uw telefoon is bereikt.
Maak ruimte vrij en probeer het opnieuw.

Hoe ken dat nouw? Pas nieuw toestel? Dus heb ik fabrieksinstellingen gedaan en niets geinstalleerd, krijg ik net hetzelfde...

3,62GB vrij, SD-kaart: 7,45GB vrij (Transcend 8GB class 10)
Apps 919MB//overige 925MB//systeem 1,98GB
dataverbinding uitgeschakeld
wifi

Ik heb voor dit toestel gekozen om dit soort grote Apps te kunnen gebruiken en nu zegt tem dit!!

Vorig toestel was een C5-03, en XP op mijn PC. Dubbele cultuurshock :? |:(
Doe ik iets fout?
Iemand een ervaring met dit fenomeen?

[ Voor 0% gewijzigd door wangsken op 08-06-2013 23:45 . Reden: foutjeeee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Nog meer krassen. Heeft alleen in broekzak gezeten, zit niks in. Wat is dit voor een onzin? Garantie raadplegen ofzo dan maar? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:35
Mr.DD schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:58:
Nog meer krassen. Heeft alleen in broekzak gezeten, zit niks in. Wat is dit voor een onzin? Garantie raadplegen ofzo dan maar? :s
Heeft geen zin.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Laatst online: 28-08 11:41
wangsken schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:37:
3,62GB vrij, SD-kaart: 7,45GB vrij (Transcend 8GB class 10)
Apps 919MB//overige 925MB//systeem 1,98GB
dataverbinding uitgeschakeld
wifi
http://www.wpcentral.com/...duty-xbox-windows-phone-8

"Hefty download
As I mentioned earlier, Modern Combat 4 requires a device with both ample horsepower and storage space in order to run. It needs 1 GB of RAM, so low-RAM devices like the Lumia 620 can’t play it.

As for storage, the game itself is a massive 1011 MB download. But Windows Phone 8 games require over four times as much space as their download size in order to install. That's 5 gigabytes in this case (though one user has reported it needs about 7.7!), so many gamers will need to clear some room before they can download it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
kan je vertellen, ik had erge krassen op mijn l920 door een origineel cc hoesje en heb hem gewoon kunnen opsturen (en heb een nieuwe gekregen). Ik vind het bezopen dat mijn achterkant binnen een weekje vol zit met kleine krasjes. Als ik had geweten dat silicone hoesjes dat snel veroorzaakt had ik gelijk een leren sleeve gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 09-06-2013 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
De opslaglimiet op uw telefoon is bereikt.
Maak ruimte vrij en probeer het opnieuw.

http://discussions.nokia....ur-phone-but/td-p/1778898

Dus het probleem ligt niet aan hoeveelheid RAM die je toestel heeft om Modern Combat4 te spelen, want dat is voldoende, nl. 1 GB.
Het probleem is de ruimte die het spel nodig heeft om dit game te installeren. De 920 met zijn 32GB heeft geen probleem. Voor de 820 wordt het aangeraden de XAP files manueel te downloaden op je PC, en dan via usb op je sd kaart te kopiëren.

Dat heb ik dus gedaan
http://www.windowsphone.c...tall-apps-from-an-sd-card

Tik in Start Knop Start op Store Tegel Marketplace en vervolgens op SD-kaart.
Opmerking

Als u net de SD-kaart hebt geplaatst of de XAP-bestanden hebt toegevoegd, moet u mogelijk enkele minuten wachten voordat u toegang tot uw SD-kaart krijgt vanuit de Store.

... en dan tik ik op STORE, en dan vind ik geen SD kaart???

opslag: telefoon: 3,87GB gebruikt//SD-kaart: 1,01GB gebruikt

Ik heb nog een andere, grotere SD -kaart liggen...

edit: SD-kaart effe uithalen en terugsteken, en de SD-kaart is zichtbaar in STORE
MC4 geinstalleerd, hij doet het!!

opslag: telefoon 4,94GB gebruikt//SD-kaart 1,01GB gebruikt

Oef, gefixt!! De demo werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door wangsken op 09-06-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merellecht
  • Laatst online: 15-07 21:35
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of deze smartphone werkt met een gewone sim kaart of heb ik hiervoor een micro sim nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 08:57
Merellecht schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:46:
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of deze smartphone werkt met een gewone sim kaart of heb ik hiervoor een micro sim nodig?
Je bent een micro sim nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
vali schreef op zondag 09 juni 2013 @ 02:50:
[...]

kan je vertellen, ik had erge krassen op mijn l920 door een origineel cc hoesje en heb hem gewoon kunnen opsturen (en heb een nieuwe gekregen). Ik vind het bezopen dat mijn achterkant binnen een weekje vol zit met kleine krasjes. Als ik had geweten dat silicone hoesjes dat snel veroorzaakt had ik gelijk een leren sleeve gebruikt.
Ben nog langs de telefoon winkels geweest vandaag. Hadden zulke krassen nog niet vaak gezien, oppervlakkig maar onzichtbaar bij bepaald licht. Morgen Studentmobiel of Nokia maar bellen. Iemand nog tips voor beste resultaat gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
Zaterdag voor mijn dochter ook een lumia 820 gekocht. Bij het instellen stuitte ik op 2 onverwachte problemen.
1. In tegenstelling tot mijn lumia is bij instellinge/mobiel netwerk de apn knop "apn voor internet bewerken" niet aanwezig. Bij netwerkselectie werd hollandsnieuwe wel gevonden alleen stond er een vraagteken achter hollandsnieuwe. Ergens iets gelezen over nokia toegangspunt en die gedownload. Daar stond vodafone vooringesteld, heb nieuw toegangspunt aangemaakt en vervolgens werkte internet.
2. Op mijn lumia 820 is firmware 1232.5957.1308.0005 aanwezig. Op de nieuwe kom ik niet verder dan firmware 1232.5957.1308.0002.

Kan iemand deze verschillen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Laatst online: 28-08 11:41
devlam schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:58:
Kan iemand deze verschillen verklaren?
xxx 1308. .. is die nieuweste OS versie.
xxx.1308.0002 of 0005 zijn codes voor de regio en/of de mobile operators.
Ik heb bijv. 1308.0001 -- in Duitsland gekocht omdat het toestel 100 euro goedkoper was dan in NL :)

Bij settings --> extras&infos zie je meer, hier staat: Manufacturer name, en ook Mobile Operator.

APN hoefde ik niet in te stellen, was automatisch. Heb t-mobile NL. Ook als ik roam in het buitenland, UK of Duitsland doet ie het automagisch.
Wat ik kan doen (zonder extra app) is bij Network Selection van automatisch overschakelen naar handmatig kiezen.

Bovendien bij settings een menu, geen app: access point :)

[ Voor 12% gewijzigd door shyblue op 10-06-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 08:57
Mr.DD schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:42:
Ik gebruik hem nu een half jaar en heb hem ook altijd in jas- of broekzak zitten, maar nooit bij iets anders in en die van mij heeft ook behoorlijk wat hele fijne krasjes en een paar iets grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 18:43
Ik heb sinds een paar weken dat ik mijn toestel niet uit kan zetten.
Wanneer ik hem uitschakel gaat hij in reboot en kan dus nooit uit. Meer mensen met dit vreemde verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:58

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

ducolwd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:27:
Ik heb sinds een paar weken dat ik mijn toestel niet uit kan zetten.
Wanneer ik hem uitschakel gaat hij in reboot en kan dus nooit uit. Meer mensen met dit vreemde verschijnsel?
Heb je je toestel wel van de lader af? Tegenwoordig kunnen veel telefoons niet meer uit als ze aan het sap hangen.. dit is dus normaal

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Let op:
In dit topic mogen de ervaringen met het toestel besproken worden. Levertijden horen hier niet en accessoires mogen hier besproken worden