HP Probook wederom goedkoop bij Bol.com Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 36.484 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:50:
[...]

De EOL status haal ik uit de grafiek van de pricewatch.
En die pricewatch is lang niet altijd betrouwbaar.
Deze hield eind december 2011 op. Nu zijn er altijd webwinkels die hun bestand laat opschonen of dat ding als 'te bestellen' neerzetten terwijl ze hem niet meer kunnen krijgen, dus ik ga gemakshalve ervan uit dat een paar maanden hiervoor het apparaat al niet meer leverbaar was. Met het bedrag van 94 euro zie je namelijk de grafiek een mooie schuine lijn naar beneden maken, naar nu.
En hoef vaak zie je een linearie daling als het om de waarde van notebooks gaat?
Mijn verwachting was dan ook dat er een restpartij op de markt kwam hiermee, omdat ie na een jaar opeens weer gereanimeerd is. En met restpartijen weet je het nooit met de prijs. Voor hetzelfde geld werden in het verleden op HP HQ de laptops als kerstpakketten uitgedeeld, who knows.
In diverse nieuwsberichten staat dat de lap- en desktop markt te lijden heeft onder tablets, dus het kan zomaar zijn dat ze i.c.m. een crisis nog wat overproductie hadden uitgeleverd.
Of wellicht was het gewoon een fout in de prijs... de meest simpele verklaring is vaak de juiste.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet dieper op de palletdeals ben ingegaan met kijken, ik heb alleen de banner gezien bovenaan elke pagina.

Met de huidige financiele crisis en de vele stunts rond de BTW verhogingen kom je veel gekke acties tegen, dus ik vond deze ook niet absurd onlogisch, zeker gezien de verouderde specs.
Toon me 1 vergelijkbare actie met notebooks zo zwaar onder de marktprijs.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutagh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:49:
@aymeric:
Ik vind het wel vreemd dat ze het inderdaad zo duur maken. Echter, kijk ik naar de prijsgeschiedenis op de pricewatch zie ik tot december '11 dat de prijs nooit onder de €800 is geweest en gemiddeld rond de €900, is de prijs nu wel duur maar niet absurd duur t.o.v. vroeger. Dat de prijs daarna in een rechte lijn naar de €93 minimum zakt, is dan te wijten aan gebrek aan data tussen toen en het begin van deze fout en zou ik dus negeren, zelfs tweakers maakt meetfouten.

offtopic:
Het is trouwens niet nodig mijn volledige post te quoten denk ik, alleen even verwijzen ernaar ;)
als je daar ook goed kijkt zie je dat er sinds december 2011 geen prijzen meer bekend zijn : dus dat ie niet meer verkocht werd :X en dan kan je de conclusie trekken dat het een EoL product is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

als je daar ook goed kijkt zie je dat er sinds december 2011 geen prijzen meer bekend zijn : dus dat ie niet meer verkocht werd :X en dan kan je de conclusie trekken dat het een EoL product is...
Het feit dat de notebook EOL is betekent niet direct dat deze geen drol meer waard zou zijn.
Neem een MBA 2011, hardstikke EOL, maar zou nog steeds minimaal 75%-80% van de nieuwprijs opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Het feit dat de notebook EOL is betekent niet direct dat deze geen drol meer waard zou zijn.
Neem een MBA 2011, hardstikke EOL, maar zou nog steeds minimaal 75%-80% van de nieuwprijs opleveren
als ze zo'n lange tijd uit productie zijn moeten ze wel zakken, en in combinatie met die actie's kan het wel een erg mooie deal worden (is niet gebeurd). maar ik snap die wijzigingen in die prijs niet, ik bedoel een laptop met 2 gb ram en uit de productie gaan ze duurder maken dan een laptop die nog in de productie zit en 4gb ram heeft (ik kan wel diep ingaan op de specs maar je begrijpt het idee vast wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Zo: http://www.nu.nl/internet...ops-van-1092-95-euro.html

klaar, communique de deur uit. Iedereen happy, topic kan dicht :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Ik vind dat bol.com dit anders had kunnen oplossen.
Gewoon een mailtje sturen en thats it vind ik een beetje onbeschoft.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:27
50 mensen maar? Lijkt me nogal sterk he. Iemand op het forum hier vertelde al dat er bij hem op school 2 klassen a 50 man per klas de laptop hadden besteld, laat staan al de tweakers op dit forum en waarschijnlijk ook veel andere mensen die de laptop hebben besteld. 50 mensen kan toch nooit, of moet ik begrijpen dat 50 mensen ook daadwerkelijk de laptop voor de lage prijs krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Zer0 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

En die pricewatch is lang niet altijd betrouwbaar.

[...]

En hoef vaak zie je een linearie daling als het om de waarde van notebooks gaat?
De PW grafiek daalt in een rechte lijn omdat deze 'connect the dots' doet. Als hij een jaar geen input heeft, dan maakt ie een mooi lijntje tussen de laatste bekende prijs en de huidige prijs. In dit geval een rechte lijn tussen de ~800 euro en ~100 euro prijs.
[...]

Of wellicht was het gewoon een fout in de prijs... de meest simpele verklaring is vaak de juiste.

[...]

Toon me 1 vergelijkbare actie met notebooks zo zwaar onder de marktprijs.
Hoever verwacht je dat een klant gaat? De AT tablet met Win7 van een halfjaar (?) geleden ging ook van 500+ naar 100 euro. Deze zijn uiteindelijk ook uitgeleverd, zo goed en zo kwaad als het ging.
Zer0 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

Over de prijselasticiteit van Apple producten kunnen we het beter niet hebben. :X Die prijsvoering is met geen enkele andere fabrikant te vergelijken.

Wat ik wel weet is dat HP een nieuwe directie heeft en zij nog getwijfeld hebben überhaupt notebooks te gaan maken. WebOS hebben ze in eerste instantie ook bij het grof vuil gezet inclusief hardware. Vandaar dat de prijs bij een grote reseller én het feit dat het HP is (die zich beraadt over haar positie in de markt), nog enigszins te verklaren valt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:10:
[...]

50 mensen maar? Lijkt me nogal sterk he. Iemand op het forum hier vertelde al dat er bij hem op school 2 klassen a 50 man per klas de laptop hadden besteld, laat staan al de tweakers op dit forum en waarschijnlijk ook veel andere mensen die de laptop hebben besteld. 50 mensen kan toch nooit, of moet ik begrijpen dat 50 mensen ook daadwerkelijk de laptop voor de lage prijs krijgen?
HONDERDEN, misschien zelfs duizenden hebben hem besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk eerder 50 mensen via iDeal en de rest via CC of acceptgiro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:08
DoubleTweaks schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:07:
Ik vind dat bol.com dit anders had kunnen oplossen.
Gewoon een mailtje sturen en thats it vind ik een beetje onbeschoft.
Wat had je dan gewild dat ze doen? Iedereen een bos bloemen sturen voor het ongemakt dat de meesten vrijwillig over zichzelf hebben afgeroepen? 8)7 Dat iedereen die laptop zomaar geleverd krijgt? Iedereen persoonlijk opzoeken en verontschuldigen? Komop je kan zelf ook wel inzien dat dit de snelste en duidelijkste weg is (als het via post gaat kost het een dag extra)

Ik vind het een nette en vooral snelle afhandeling uiteindelijk. Binnen goed een dag weet eigenlijk iedereen waar die aan toe is (heeft wel eens langer geduurt bij winkels) Ik denk niet dat een bedrijf heel anders kan reageren, laat staan dat ze gewoon hier mee kunnen lezen en zien wat er is geroepen.

Het lijkt er op dat iemand van Bol gister een quick-fix actie heeft uitgevoerd om de prijs iig naar een "normaler" niveau te veranderen om dan vandaag als iedereen weer aan het werk is de damage-control te gaan doen. Helaas voor Bol ging dat fout (werd weer overschreven), maar het blijft mensen computer werk (en dat kan automagisch zomaar fout gaan)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:16:
Ik denk eerder 50 mensen via iDeal en de rest via CC of acceptgiro.
Dat zou goed kunnen, maar het bericht gaat overigens ook alleen maar over zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42
DGonlag2 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Dat zou goed kunnen, maar het bericht gaat overigens ook alleen maar over zondag.
Nee want zondag was deze 92,99 en geen 94,99. Het bericht is dus nogal scheef vind. Ook 50 is erg weinig of deze nu ideal, cc of giro. Het zijn zeker veel meer.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik denk dat die "50" damage control is in de media. Het kleiner laten lijken dan het daadwerkelijk is.
Als ik o.a. dit topic zie zijn het er vele malen meer.
In het Wehkamp Galaxy Tab 8.9 (voor de halve prijs) topic stond toen een kleine poll, daar waren zo'n 400 Tweakers in enkele minuten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42
Ik had een emailtje gestuurd en krijg als antwoord hetzelfde mailtje als in eerste instantie is verstuurt. Jammer maar ondertussen wel duidelijk verhaal zo.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aymeric
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-08 10:00
wel mooi dat het nu op nu.nl staat :) Ziet toch iedereen de faal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
En of artikel 4 nou echt van belang is in dit geval.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makstra
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-08 00:16
Ben ik nou de enige wiens bestelling nog steeds op wordt verwerkt staat? Even naar aanleiding van het nu.nl bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
makstra schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:24:
Ben ik nou de enige wiens bestelling nog steeds op wordt verwerkt staat? Even naar aanleiding van het nu.nl bericht?
Heb hem vanochtend besteld en hier staat ie ook nog op 'wordt verwerkt', ik verwacht echter dat het elk moment wordt geannuleerd... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makstra schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:24:
nee bij mij is ie ook nog aan het verwerken ;) en een grote groep anderen ook maar volgens mij moeten ze alles handmatig annuleren, en zijn ze wel ff bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Vijftig mensen is sowieso damage control. Bij twee keer dezelfde fout en met hele 'ICT' klassen die deze Notebook bestellen. Het eerste topic heeft al 50 mensen die hem besteld hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
En nog blijf ik het een slechte zaak vinden.

Moet je die mensen van de €27 "Cartridge" van die eerdere stunt van bol.com eens vertellen.

" Ach weiger hem aan de deur of stuur even een mailtje met annulering dan is alles goed! "

Tot incasso's aan toe, voordat die mensen bol.com duidelijk konden maken wat er fout ging.

Maar wij moeten niet zeuren, want uiteindelijk hadden we maar niet zo stom moeten zijn om hem te bestellen.

Beetje omgedraaide wereld of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door D3LTA op 01-10-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als er al betaald is, boekt Bol.com dat bedrag terug. Het bedrijf kijkt nog of ze de vijftig 'kopers' op een of andere manier tegemoet kan komen, bijvoorbeeld door een korting bij een volgende aankoop aan te bieden.
Kom maar op. Ik had gisteren besteld en mijn bestelling is geannuleerd. Beetje schraal en kortaf, een korting lijkt mij op zijn plaats voor het geleden leed. Ik ben een vaste klant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hmm,
ik heb 92,99 afgerekend.

De prijs van 94,99 is van een later tijdstip en de prijs is verschillende malen aangepast.

* Iblies krijgt zin om de discussie aan te gaan. Communicatie is waardeloos en het straalt een bepaalde arrogantie uit. De claim dat die laptop daadwerkelijk 1092 heeft gekost kan gewoon niet kloppen. Ongetwijfeld dat er iets mis is gegaan, maar dat is ook drie keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Arsenius schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:32:
Beetje schraal en kortaf, een korting lijkt mij op zijn plaats voor het geleden leed. Ik ben een vaste klant dus.
"Het bedrijf kijkt nog of ze de vijftig 'kopers' op een of andere manier tegemoet kan komen, bijvoorbeeld door een korting bij een volgende aankoop aan te bieden." staat gewoon in de tekst dus vanwaar deze hysterie?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Kom maar op. Ik had gisteren besteld en mijn bestelling is geannuleerd. Beetje schraal en kortaf, een korting lijkt mij op zijn plaats voor het geleden leed. Ik ben een vaste klant dus.
Wat is het geleden leed dan? Netjes geannuleerd vanuit bol.com met een mail. Zie het leed niet echt.

Iedereen wist van tevoren dat die prijs niet klopte. Dat er nu, na de annulering, alsnog mensen op doorgaan is diep triest.
Iblies schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:34:
[...]
* Iblies krijgt zin om de discussie aan te gaan. Communicatie is waardeloos en het straalt een bepaalde arrogantie uit. De claim dat die laptop daadwerkelijk 1092 heeft gekost kan gewoon niet kloppen. Ongetwijfeld dat er iets mis is gegaan, maar dat is ook drie keer niks.
Hoezo waardeloos? Binnen een dag een mail met duidelijke uitleg.

[ Voor 30% gewijzigd door Ruzor op 01-10-2012 16:37 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
[...]

Leed? welk leed

heb je er niet van kunnen slapen ofzo of wat is het?

Moeten natuurlijk ook niet overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[...]

Ik mis een smily bij je post :)

Zo niet dan ben ik wel benieuwd wel leed je dan heb opgelopen door deze fout. Ook altijd interessant dat een financiële tegemoetkoming het leed weer teniet doet.

Is het niet zo dat je had gehoopt dat je de laptop geleverd zou krijgen maar dat de kans daarop niet erg groot was? Ik noem dat persoonlijk geen leed, hoogstens een beetje (maar een wel te verwachten) teleurstelling :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
D3LTA schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Leed? welk leed

heb je er niet van kunnen slapen ofzo of wat is het?

Moeten natuurlijk ook niet overdrijven.
Het leed voor mijn baas... zit al heel de dag dit topic te volgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
janvandusschoten, misschien bestaal leed dan wel überhaupt niet, het heeft altijd te maken met (gefrustreerde) wil/verwachting/hoop.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
boppos schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

Het leed voor mijn baas... zit al heel de dag dit topic te volgen >:)
Dan hoop ik niet dat de laptop je uiteindelijk nog duur komt te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vind het overigens wel een faalmail die ik van de klantenservice heb gehad. Ze stellen dat de laptop voor 92,99 op de site stond, terwijl ik die van 94,99 heb besteld.

Ze hebben het dus 2x fout gedaan bij het invoeren van de prijs.

Goed, ik wist natuurlijk op voorhand dat deze deal niet zou doorgaan, maar 2x die fout in zeer korte tijd is wel heel erg slordig.

Ga er verders dan ook geen heisa van maken, ik zou eigenlijk stomverbaasd zijn als ie namelijk geleverd zou worden :P Daarbij kan ie toch niet tippen aan m'n hudige Asus :P Maar de Tweakerst kan nooit genoeg systemen hebben natuurlijk >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:13:
Hoever verwacht je dat een klant gaat? De AT tablet met Win7 van een halfjaar (?) geleden ging ook van 500+ naar 100 euro. Deze zijn uiteindelijk ook uitgeleverd, zo goed en zo kwaad als het ging.
Leuk dat je juist dat voorbeeld noemt. Door alle commotie om die "actie" is het toch voor vrijwel elke nederlander duidelijk dat het om een fout ging.
Over de prijselasticiteit van Apple producten kunnen we het beter niet hebben. :X Die prijsvoering is met geen enkele andere fabrikant te vergelijken.

Wat ik wel weet is dat HP een nieuwe directie heeft en zij nog getwijfeld hebben überhaupt notebooks te gaan maken. WebOS hebben ze in eerste instantie ook bij het grof vuil gezet inclusief hardware. Vandaar dat de prijs bij een grote reseller én het feit dat het HP is (die zich beraadt over haar positie in de markt), nog enigszins te verklaren valt.
Weer ben je allerlei mogelijkheden aan het verkennen om maar "aan te tonen" dat de prijs reëel zou zijn.
Zoals ik al eerder zei, de simpelste verklaring is meestal de juiste, waarschijnlijk een foute prijs, en wat blijkt? Bol heeft een fout gemaakt met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Senor Sjon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

[...]

Er zijn een aantal gevallen bekend waarna er nog geleverd is, klopt. Deze kun je op 2 handen nog tellen (en voor de wijsneuzen onder ons, met gebarentaal kun je tot 99 tellen met 1 hand :+ maar ik ga uit van de gemiddelde tweaker die dus geen gebarentaal kan en met 2 handen dus tot 10 telt), in een aantal jaar. Dan kun je er toch van uit gaan dat het zeer uitzonderlijk is. Er is een groot verschil tussen een gebruikelijke korting van 5% wat om de haverklap gegeven wordt en een korting van 75% wat in de computerbranche zeer zeldzaam is, waardoor je bij de eerste geval niet hoeft te betwijfelen of de winkel de wil had om te verkopen voor 95% van de originele prijs en bij de tweede of de winkel de wil had om voor 25% van de originele prijs te verkopen...

En daardoor komen we weer terug bij de onderzoeksplicht voor de tweede geval, dat is in feite gewoon navraag doen of de prijs klopt. Even de klantenservice bellen is voor de meeste mensen geen probleem en dus redelijk om te verwachten dat je dit even doet, net zoals bij de Dell XPS 17 met 2x SSD en de Toshiba Folio is gebeurd, waar in beide gevallen is bevestigd dat de winkel de wil had om voor deze prijs te verkopen (ook al zijn vergelijkbare producten significant duurder etc etc). Alleen bij de Dell XPS 17 was de wil achteraf niet aanwezig, maar toen was het al te laat want we horen te kunnen vertrouwen op de klantenservice aangezien we verder niemand te spreken kunnen krijgen en de klantenservice had gezegd dat de prijs klopt en er een overeenkomst was gemaakt.

TL:DR Er is een groot verschil tussen een korting die regelmatig voorkomt in die markt, daar mag je op vertrouwen dat die klopt, en een korting die zeer uitzonderlijk is in die markt... In de tweede geval is de onderzoeksplicht niet 'aannemelijk maken dat de prijs kan kloppen' maar 'aannemelijk maken dat de winkel de intentie had om te verkopen voor die prijs' wat je dus in de regel alleen kunt doen door de klantenservice te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Ruzor schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:34:
...
Hoezo waardeloos? Binnen een dag een mail met duidelijke uitleg.
Ik heb geen mail ontvangen.

Laatste mail is nog altijd de bevestigingsmail. Daarom vind ik het zo frappant dat ze blijkbaar conclusies hebben getrokken zonder iedereen fatsoenlijk informeren. Communicatie is een vak, en dat vak zijn ze niet machtig.
Ze zakken faliekant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Technisch gezien gaat het nieuwsbericht alleen over de zondagbestellingen, dus als je vandaag hebt besteld val je nog buiten het nieuwsbericht.

Er zal nog wel een mail komen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Iblies schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:56:
[...]

Ik heb geen mail ontvangen.

Laatste mail is nog altijd de bevestigingsmail. Daarom vind ik het zo frappant dat ze blijkbaar conclusies hebben getrokken zonder iedereen fatsoenlijk informeren. Communicatie is een vak, en dat vak zijn ze niet machtig.
Ze zakken faliekant.
Die komt nog wel dan. *knip* op de man spelen is nergens voor nodig.

Er is gewoon een fout gemaakt bij bol.com. Dit geven ze in de mail toe en je order wordt netjes geannuleerd. Dat hier mensen dan zo op reageren en nog een slaatjes proberen uit te slaan is echt belachelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2012 17:10 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Oeps, ik moet beter lezen, de link was al geplaatst:

http://www.nu.nl/internet...ops-van-1092-95-euro.html

[ Voor 24% gewijzigd door Kecin op 01-10-2012 17:04 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessant ....
Ben benieuwd of ik een tegoedbon krijg, want bij mijn bestelstatus staat dat ie nog aan het verwerken is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Mijn god, zijn er nog steeds mensen die bij een dergelijke fout lekker gaan bestellen en dan serieus hopen dat hetzij het product voor dat bedrag geleverd wordt, dan wel dat ze enige 'compensatie' (waarvoor dan) ontvangen? Dat is wel buitengewoon bedroevend. Kennelijk hebben mensen tijd teveel, want wie verzint het anders om met een stofkam ook nog weer door de mail van de klantenservice te gaan? "ZOMFG!!1 NU DOEN ZE HET 2X FOUT!!!!11"

[ Voor 25% gewijzigd door nare man op 01-10-2012 17:08 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Als ik zie hoe droef een aantal mede-forumleden zich gedragen, dan schaam ik me dat ik ook één van de mensen ben die een laptop besteld heeft.

Ik heb het eerder geroepen, maar als je serieus verwacht had een laptop te ontvangen dan moet je je na laten kijken. Er was een kleine kans dat je mazzel had, maar die hebben we duidelijk niet. Gegokt en verloren. Als je niet hebt gekozen voor acceptgiro, dan moet je een paar dagen wachten op je geld. Met wat mazzel ontvang je ook nog een tegoedbon of kortingsbon. Ben ik dan de enige die dit volledig zag aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B1tchwax schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:10:
Als ik zie hoe droef een aantal mede-forumleden zich gedragen, dan schaam ik me dat ik ook één van de mensen ben die een laptop besteld heeft.

Ik heb het eerder geroepen, maar als je serieus verwacht had een laptop te ontvangen dan moet je je na laten kijken. Er was een kleine kans dat je mazzel had, maar die hebben we duidelijk niet. Gegokt en verloren. Als je niet hebt gekozen voor acceptgiro, dan moet je een paar dagen wachten op je geld. Met wat mazzel ontvang je ook nog een tegoedbon of kortingsbon. Ben ik dan de enige die dit volledig zag aankomen?
Denk jij nu echt dat je de enigste bent die geen laptop verwachtte? Van alle mensen die de laptop hadden besteld wist 98% dat ze hem toch niet zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nee dat ik hem niet kreeg dat was mij wel duidelijk, dat ze echter 2x de fout ingaan en eenzijdig alles maar annuleren, dat vind ik nog wel wat hoor.

Bij elke zaak krijg je een koringsbon, coupon, gratis artikel, hier echter niets, dat vind ik niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij welke prijs hadden ze wel moeten leveren? 150? 200? 250? 300?

[ Voor 7% gewijzigd door beat op 01-10-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beat schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:11:
Bij welke prijs hadden ze wel moeten leveren? 150? 200? 250? 300?
De bedrag wat ie eigenlijk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij kost ook geen 1100 euro. ;)

Wat vind je het waard kan je beter zeggen. Een laptop met deze specs zou ik ook niet voor 300 euro gekocht hebben. Daarvoor is ie toch al te verouderd. Op veel manieren komt ie wel overeen met mijn netbook en die is ook al een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Laatst online: 23-07 15:19
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:11:
[...]

Denk jij nu echt dat je de enigste bent die geen laptop verwachtte? Van alle mensen die de laptop hadden besteld wist 98% dat ze hem toch niet zouden krijgen.
Als 98 procent het verwachtte, zouden we maar één klager hebben op het forum. Ik zie er meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
Bol.com verwijst dan wel naar hun Algemene Voorwaarden, maar ik vraag mij af of ze 'm dan wel gaan leveren voor een prijs van bijna 1100 euro aangezien deze prijs ook veel te hoog is? En hebben wij dan eigenlijk ook het recht om een deel van het bedrag terug te eisen indien we iets voor een te hoge prijs kopen en dit afzetterij van hun kant blijkt te zijn?

Ik krijg nu namelijk het gevoel dat Bol.com alleen maar handelt in hun voordeel en als de klant eens een keer voordeel kan hebben dan beroepen ze zich opeens op de Algemene Voorwaarden.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorco schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:18:
Bol.com verwijst dan wel naar hun Algemene Voorwaarden, maar ik vraag mij af of ze 'm dan wel gaan leveren voor een prijs van bijna 1100 euro aangezien deze prijs ook veel te hoog is? En hebben wij dan eigenlijk ook het recht om een deel van het bedrag terug te eisen indien we iets voor een te hoge prijs kopen en dit afzetterij van hun kant blijkt te zijn?

Ik krijg nu namelijk het gevoel dat Bol.com alleen maar handelt in hun voordeel en als de klant eens een keer voordeel kan hebben dan beroepen ze zich opeens op de Algemene Voorwaarden.
Stel je niet zo aan zeg, hoe oud ben jij?
Dit is een duidelijke fout en met een beetje geluk krijg je nog een kortingsbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:12:
...
De bedrag wat ie eigenlijk kost.
Bij het bedrag waarbij niet aan de wilsverklaring/overeenstemming hoeft te worden getwijfeld toch? Ik snap het nut van dat artikel 4.2 niet echt.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Haha, in de reacties van nu.nl staat nu ook een kant-en-klare voorbeeldbrief:
Van
[Afzender]
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]

Betreft: Prijsaanbod verkoper
[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op [datum sluiten overeenkomst] (via uw website) een [product] bij u gekocht voor [bedrag noemen].

Ik had geen reden om aan te nemen dat de prijs niet klopte. Er is daarom een bindende overeenkomst tot stand gekomen. Ik heb alsnog recht op levering van het product.

[Indien de verkoper is aangesloten bij de geschillencommissie]

Mocht u het product niet leveren? Dan zal ik mijn klacht voorleggen aan de geschillencommissie.

Graag ontvang ik een bevestiging van de levering van het product binnen twee weken.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Lees meer: http://www.nujij.nl/inter...98265.lynkx#ixzz2864M5S8b
Best zielig als je op deze manier toch je laptop probeert te krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerfox schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:28:

[...]

Overduidelijk door iemand met juridische ervaring geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Nihil kans. Ik heb gevraagd of ze hier willen reageren onder hun account.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zerfox schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:28:

[...]

Die brief ziet er meer uit als chantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:29:
[...]

Overduidelijk door iemand met juridische ervaring geschreven.
Blijkt van de consuwijzer af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Jorco schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:18:
Ik snap best dat je dat denkt, maar juridisch staat Bol.com in hun recht... En bekijk het ook eens vanuit de standpunt van de andere kant: Van wat ik hoor zijn er honderden laptops besteld. Even uit de lucht gegrepen, 1000 laptops á €95 elk is €95.000 aan omzet. Stel dat ze een vergelijkbare laptop moeten leveren, nieuw kosten vergelijkbare laptops €400+ met een inkoopprijs van €300+ dan lijdt Bol.com een verlies van circa €200.000. Nou zou Bol.com het in de jaarcijfers terug zien maar ze kunnen dit nog overleven... Maar dat is geen excuus om dan alsnog levering te eisen, waarom zou Bol.com het wel moeten leveren en een kleine webwinkel in een vergelijkbare situatie niet? De kleine webwinkel zou waarschijnlijk failliet gaan hierdoor ;)

De OTTO arrest zegt momenteel in feite dat bij kleine prijsverschillen een fout in de prijs geen reden is voor ontbinding van de koop en bij grote verschillen wel een reden is tenzij de klant er redelijkerwijs op kan vertrouwen dat de winkel daadwerkelijk voor die prijs wilde leveren (oftewel navraag doen bij de winkel). Dit geeft webwinkels een vangnet om grote fouten op te vangen en zo te voorkomen dat men massaal te goedkoop spul koopt waardoor ze failliet kunnen raken, terwijl ze bij kleine fouten het wel in hun marge zullen merken en daardoor gemotiveerd zijn om zulke fouten te voorkomen (hoe is niet belangrijk voor ons) of incalculeren in hun strategie. En voor het geval dat webwinkels behoorlijk vaak grote fouten maken, hebben we ook nog dingen als misleiding (lokkertje) waardoor de webwinkel in een tijd- en geldrovende rechtszaak terecht kan komen, wat hun ook weer financieel motiveert om zulke situaties te voorkomen.

De wet probeert de zwakke kant te beschermen. De klant laten profiteren van fouten van anderen valt niet onder bescherming, dat we dit wel mogen bij kleine fouten is om te voorkomen dat bedrijven zo vlak onder de prijs van een concurrent gaan zitten om klanten te kapen en dan de prijs te verhogen voordat ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kutagh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:38:
...
Ik snap best dat je dat denkt, maar juridisch staat Bol.com in hun recht... En bekijk het ook eens vanuit de standpunt van de andere kant: Van wat ik hoor zijn er honderden laptops besteld. Even uit de lucht gegrepen, 1000 laptops á €95 elk is €95.000 aan omzet. Stel dat ze een vergelijkbare laptop moeten leveren, nieuw kosten vergelijkbare laptops €400+ met een inkoopprijs van €300+ dan lijdt Bol.com een verlies van circa €200.000. Nou zou Bol.com het in de jaarcijfers terug zien maar ze kunnen dit nog overleven... Maar dat is geen excuus om dan alsnog levering te eisen, waarom zou Bol.com het wel moeten leveren en een kleine webwinkel in een vergelijkbare situatie niet? De kleine webwinkel zou waarschijnlijk failliet gaan hierdoor ;)
...
Hoeveel verlies een winkel maakt lijkt me op zich irrelevant, het gaat erom of de koper de verkoper zou mogen vertrouwen. Andersom is het ook niet zo dat de financiële positie van de koper meteen een reden zou zijn een (voor de koper onverstandige) overeenkomst te kunnen ontbinden (tenminste, zolang die situatie bij de verkoper niet bekend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ennuh.. hoe zat dat ook alweer met.. "leergeld"?

Het gebeurt notabene voor de 2de dag op rij. Zo kan je wel erg makkelijk publiciteit krijgen zeg door zo'n actie. Zal allicht goedkoper zijn dan adverteren :P

Men had bij die actie van de Hema ook hun bedenkingen of het niet een PR-stunt was.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Jammer dat ik zulke acties altijd pas achteraf zie. Ooit ben ik er op tijd bij!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruyckske schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:45:
Jammer dat ik zulke acties altijd pas achteraf zie. Ooit ben ik er op tijd bij!
En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Hopen dat hij het geluk heeft dat het een situatie als bij Phonehouse of Dell is? :+

@Begintmeta: Klopt, juridisch is het niet van toepassing maar ik denk dat het wel in overweging is genomen bij het opstellen van wetten en/of rechtelijke uitspraken (zulke situaties en het OTTO arrest, ivm risico op grote verliezen, evenals de WKoA voor de financieel slechtere situaties of product die niet aan verwachtingen voldoet).

[ Voor 44% gewijzigd door kutagh op 01-10-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Iedereen die besteld heeft gewoon de brief invullen en opsturen,Bol.com heeft de fout wel 2x gemaakt.
De laptop zul je waarschijnlijk niet krijgen maar ze moeten wel reageren op de brief en dat zal ze in de toekomst misschien wat voorzichtiger maken.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:41
Volgens nu.nl gaat het om 50 laptops die kunnen ze toch wel leveren?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullit1991
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07 23:55
thijssie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:49:
Het is nog geen sinterklaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:48:
Iedereen die besteld heeft gewoon de brief invullen en opsturen,Bol.com heeft de fout wel 2x gemaakt.
BTW verhoging anyone?? Lang leve scripts die nieuwe BTW bedragen voor je uitrekent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:53:
[...]

BTW verhoging anyone?? Lang leve scripts die nieuwe BTW bedragen voor je uitrekent..
Ik denk meer dat gedoeld wordt op 92€ -> €10xx -> €94.

Het bedrag was immers al handmatig (?) opgehoogd.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Sinds wanneer geloven wij 100% wat er door de media bericht wordt? We zien wel vaker dat dingen aangedikt worden (en in dit geval juist afzwakt) ;)

@Begintmeta: Natuurlijk is dat het belangrijkst... Maar context weglaten en dingen verdraaien is waardoor men in de eerste plaats denkt recht te hebben op de HP ProBook voor €95 en daarom haal ik dat soort dingen ook aan ;)

[ Voor 25% gewijzigd door kutagh op 01-10-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kutagh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:48:
...
@Begintmeta: Klopt, juridisch is het niet van toepassing maar ik denk dat het wel in overweging is genomen bij het opstellen van wetten en/of rechtelijke uitspraken (zulke situaties en het OTTO arrest, ivm risico op grote verliezen, evenals de WKoA voor de financieel slechtere situaties of product die niet aan verwachtingen voldoet).
Ik zou zeggen dat het vertrouwensbeginsel het belangrijkst is, maar het moet misschien inderdaad niet de spuigaten uitlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 01-10-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
heb ondertussen een 2e mail ontvangen die nergens op slaat, blijkbaar durven ze niet meer toegeven dat de prijs verkeerd aangegeven stond
Geachte heer,

Uw bestelling is uit voorzorg geannuleerd omdat er bij controle bleek dat er in het verleden een probleem was met de door u opgegeven bestelgegevens.

Om de artikelen alsnog geleverd te krijgen vragen we u vriendelijk de bestelling opnieuw te plaatsen en daarbij te kiezen voor de betaalmethode iDEAL of vooruitbetaling.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

bol.com klantenservice
http://www.bol.com

[ Voor 56% gewijzigd door xenne op 01-10-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik heel eerlijk ben; ik denk dat ze die laptops niet eens hebben bij Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselprof
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 14:33
Waarom gaan alle cheapo mensen dit bestellen? Iedereen weet heus wel dat dit een fout is en dat ze die laptop nooit gaan krijgen. Dus ik vind het gewoon dom om dan toch te gaan bestellen met de hoop dat ze deze ook echt gaan krijgen. Kost alleen een hoop extra moeite om het bedrag weer terug te krijgen en het artikel te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
driesjuh1 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:44:
Waarom gaan alle cheapo mensen dit bestellen? Iedereen weet heus wel dat dit een fout is en dat ze die laptop nooit gaan krijgen. Dus ik vind het gewoon dom om dan toch te gaan bestellen met de hoop dat ze deze ook echt gaan krijgen. Kost alleen een hoop extra moeite om het bedrag weer terug te krijgen en het artikel te retourneren.
Als je niks krijgt hoef je ook niet te retourneren, dus dat is onzin. Overigens zijn er helemaal geen moeilijkheden met terugkrijgen van geld: er is namelijk nog niet betaald of ze storten binnen 5 werkdagen het bedrag terug. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasselprof
  • Laatst online: 22-06 14:33
De laatste keer dat ik keek kregen alle mensen ipv een laptop een cartridge thuis.
Dus het is totaal onzin, je krijgt echt geen laptop van €1000 euro voor nog geen €100 euro.
En iedereen met goed verstand snapt dat dit om een fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@driesjuh1, niet geschoten is altijd mis!

Ik had ongeveer 1,5 jaar geleden precies zo'n geval,
deze aanbieding http://www.belnuzakelijk....35--+-t-mobile-pulse.html
(als je deze ellende al een aanbieding kan noemen)
stond er toen een weekend voor "gratis", met een 1 jarig klein abo (+verzend en aansluitkosten)
de uiteindelijke totale prijs kwam uit op 180 euro. (all in)

Is keurig geleverd, zonder protesten.
De Pulse telefoon is uiteindelijk (wegens vagina telefoon, en niet werken) zelfs nog omgewisseld
voor een galaxy plus! (wel via t-mobile).

Was uiteindelijk een prachtig verjaardag kado voor zoonlief.

(en de maandag erna was de prijs natuurlijk fors verhoogd)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47
driesjuh1 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:48:
De laatste keer dat ik keek kregen alle mensen ipv een laptop een cartridge thuis.
Dus het is totaal onzin, je krijgt echt geen laptop van €1000 euro voor nog geen €100 euro.
En iedereen met goed verstand snapt dat dit om een fout gaat.
Eerder een laptop van 350 euro ;)
Omdat dit om een oude serie gaat icm de palletaanbiedingen heb ik ook een poging gedaan.
In tegenstelling tot anderen verwacht ik echter niets en heb ik betaald met een tegoed (cadeaubonnen).

Overigens is mijn order nog niet gecancelled.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
Bospa01 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

Eerder een laptop van 350 euro ;)
Omdat dit om een oude serie gaat icm de palletaanbiedingen heb ik ook een poging gedaan.
In tegenstelling tot anderen verwacht ik echter niets en heb ik betaald met een tegoed (cadeaubonnen).

Overigens is mijn order nog niet gecancelled.
Vergelijk je hem dan wel met business notebooks en niet met consumenten electronica? Ik zie veel mensen roepen dat deze laptop erg goedkoop te krijgenis,maar houden die mensen rekening met de zwaardere bouw van deze laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
ok, ze hebben het nieuws gehaald, maar 50 ????

Nu.nl over Bol laptop korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Grapje van ze natuurlijk. Logischer wijs beter om te zeggen dan 1000.
Ben benieuwd voor die mensen of ze een tegemoetkoming ontvangen. En zo ja, in welke vorm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:51:
De Pulse telefoon is uiteindelijk (wegens vagina telefoon, en niet werken) zelfs nog omgewisseld
voor een galaxy plus! (wel via t-mobile).
Say what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36
kutagh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:48:
[...]

Deze kun je op 2 handen nog tellen (en voor de wijsneuzen onder ons, met gebarentaal kun je tot 99 tellen met 1 hand :+ maar ik ga uit van de gemiddelde tweaker die dus geen gebarentaal kan en met 2 handen dus tot 10 telt),
Een beetje tweaker telt tot 1023 op twee handen...... ;) (En rekent zich graag rijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
bszz schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:52:
[...]

Een beetje tweaker telt tot 1023 op twee handen...... ;) (En rekent zich graag rijk)
Ik ben dan wel benieuwd hoe je de 4 doet (is binair de middelvinger...) en 8 (probeer maar alleen je ringvinger op te steken) als je vanaf de duim begint :+ Wel leuk bedacht ;)
@RemcoDelft: Inderdaad een beetje vreemd verwoord... Ik gok dat een Android toetsenbordje autocorrectie eroverheen is gegaan :z

[ Voor 14% gewijzigd door kutagh op 01-10-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

edit: handig als iemand link voor de tigste keer post, ga ik voor de tigste keer zelfde reactie geven...

[ Voor 74% gewijzigd door DDX op 01-10-2012 20:15 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
N3oC schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

Vergelijk je hem dan wel met business notebooks en niet met consumenten electronica? Ik zie veel mensen roepen dat deze laptop erg goedkoop te krijgenis,maar houden die mensen rekening met de zwaardere bouw van deze laptop...
Een business notebook is vaak ook alleen maar een consumenten laptop met een support contract.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
Bospa01 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Een business notebook is vaak ook alleen maar een consumenten laptop met een support contract.
Dan zou ik er toch eens 2 naast elkaar zetten... bouw is steviger (kunstof is steviger, scharnieren zijn steviger), gaan algemeen langer mee, onderdelen zijn langer leverbaar, docks verkrijgbaar etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Bospa01 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:19:
Je zit hier op Tweakers.net, wie denk je voor de gek te houden? Van de fabrikant krijg je een jaar carry-in garantie, extra support kun je apart aanschaffen. De hogere prijs is voornamelijk gebaseerd op de bouwkwaliteit en uitgebreide aansluitmogelijkheden.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Waarom moeten tweakers nou toch altijd fouten in webshops tot het maximale uitbuiten en gaan bestellen? :/ Kan je niet gewoon inzien dat iemand een foutje heeft gemaakt en het daarbij laten? Ik snap ook niet dat dit soort topics nog toegestaan worden. :O

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ramon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:58:
Waarom moeten tweakers nou toch altijd fouten in webshops tot het maximale uitbuiten en gaan bestellen? :/ Kan je niet gewoon inzien dat iemand een foutje heeft gemaakt en het daarbij laten? Ik snap ook niet dat dit soort topics nog toegestaan worden. :O
Ik denk omdat bedrijven 'ons' ook waar ze maar kunnen je een poot uitdraaien. Dus dan doe je dat terug waar je dat kunt.
Maar jij niet natuurlijk. Ik gok dat jij ook aaaaaltijd terug zou gaan als je er, wanneer je al weer buiten bent, erachter komt dat de cassiere je teveel geld heeft teruggegeven.

Ik noem dat bedrijfsrisico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Ramon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:58:
Je hoeft niet te reageren.
Ik snap nooit dat mensen de moraalridder uit gaan hangen.
Geloof er niks van dat al die mensen zo heilig zijn.

*zelf trouwens geen gebruik gemaakt van deze mogelijkheid maar wel van bijvoorbeeld de actie van Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
xenne schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:24:
heb ondertussen een 2e mail ontvangen die nergens op slaat, blijkbaar durven ze niet meer toegeven dat de prijs verkeerd aangegeven stond

[...]
Die mail heb ik ook ontvangen,
met een verwijzing naar artikel 5 van de algemene verkoopwaarden.

http://www.bol.com/nl/m/v...ex.html#Artikel%20%20%205

Je mag me voor veel uitmaken,
maar je moet mij zeker niet uitmaken voor niet kredietwaardig en/of dat ik iemands identiteit heb gestolen en met andermans cc heb betaald.

Geloof niet dat die mensen daar bij bol.com begrijpen dat ze het van kwaad naar erger maken en mensen irriteren. Ze hadden gisteren al de foto van de medewerker op hun site kunnen zetten en aangeven dat hij heeft geblunderd.

Je krijgt wat je toekomt luid de gezegde,
in mijn geval niks,
maar bol.com krijgt iig wat extra werk.

Thank god voor de privacywetgeving,
http://www.mijnprivacy.nl...voorbeeldbrief_inzage.pdf

Je gaat mensen toch niet uitmaken voor een crimineel als je zelf hebt geblunderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Iblies schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

maar je moet mij zeker niet uitmaken voor niet kredietwaardig en/of dat ik iemands identiteit heb gestolen en met andermans cc heb betaald.

Je gaat mensen toch niet uitmaken voor een crimineel als je zelf hebt geblunderd.
Waar haal je al die termen vandaan? Wat staat er in die mail dan?
Want in die voorwaarden zie ik nergens niet kredietwaardig, identiteitsfraude, andermans CC of crimineel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
8088 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:57:
[...]

Je zit hier op Tweakers.net, wie denk je voor de gek te houden? Van de fabrikant krijg je een jaar carry-in garantie, extra support kun je apart aanschaffen. De hogere prijs is voornamelijk gebaseerd op de bouwkwaliteit en uitgebreide aansluitmogelijkheden.
Ik werk momenteel op mijn 4/5e bedrijfslaptop. de types die ik tot nu heb gehad die kun je als consument ook gewoon kopen (lenovo / dell). Met HP laptops heb ik persoonlijk geen ervaring.

Wat bouwkwaliteit heb je een punt, maar dat valt tegenwoordig ook wel weer mee.
De uitgebreide aansluitmogelijkheden tja, dan had mijn vorige MBP ook uitgebreide aansluitmogelijkheden tenzij je naar dockinstations verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
AzzKickah schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:17:
[...]

Want in die voorwaarden zie ik nergens niet kredietwaardig, identiteitsfraude, andermans CC of crimineel staan.
http://gathering.tweakers...message/39026955#39026955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
AzzKickah schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:17:
[...]

In de mail staat het artikel dat niet meer leverbaar is opnieuw bestellen met ideal of een vooruitbetaling, mijn CC wordt dus niet geaccepteerd.

Enigste punt in artikel 5 die daar op kan wijzen is punt 4.
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
Na diepfgravend onderzoek zijn ze tot de conclusie gekomen dat er iets schort aan mijn CC. Kom op, doe effe normaal, dat pasje gebruik ik om de haverklap.
Ipv
Sorry, we fucked up.
worden er standaard-mailtjes verstuurd met dergelijke insinuaties om een probleem dat ze zelf hebben gecreeerd te doen verdwijnen? Een dergelijke organisatie kan en moet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

[...]
Ik heb ook met CC betaald, maar ik heb zo'n mail niet gehad, alleen de 'vergissingsmail'. Wellicht doen zij (steekproefsgewijs?) een (extra) CC-check die los staat van het HP fiasco. Maar ik kan me voorstellen dat je kwaad bent van zo'n onterechte insinuatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N3oC schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:08:
Ik heb al zo'n type Probook als van Bol, zelfde generatie met iets betere processor en meer ram. Het is gewoon consumenten kwaliteit plastic met een mat scherm. Het is geen Elitebook ofzo, dat zijn de echte stevige business notebooks van HP. Zwaar is ie inderdaad, maar zware bouw zoals jij bedoelt kan ik niet echt bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
Volgens mij is hij 2,5 kg, niet extreem zwaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:41
Echt slechte service, ik lees net op de site dat mijn bestelling is geannuleerd maar ik heb geen mail gehad?
Stuur dan op zijn minst nog een mailtje.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

thijssie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 23:09:
Echt slechte service, ik lees net op de site dat mijn bestelling is geannuleerd maar ik heb geen mail gehad?
Stuur dan op zijn minst nog een mailtje.
Die volgt nog. Mijn vrouw heeft het ook een tijd na de annulering ontvangen.
Iblies schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:34:
[...]

In de mail staat het artikel dat niet meer leverbaar is opnieuw bestellen met ideal of een vooruitbetaling, mijn CC wordt dus niet geaccepteerd.

Enigste punt in artikel 5 die daar op kan wijzen is punt 4.

[...]
Na diepfgravend onderzoek zijn ze tot de conclusie gekomen dat er iets schort aan mijn CC. Kom op, doe effe normaal, dat pasje gebruik ik om de haverklap.
Ipv

[...]

worden er standaard-mailtjes verstuurd met dergelijke insinuaties om een probleem dat ze zelf hebben gecreeerd te doen verdwijnen? Een dergelijke organisatie kan en moet beter.
Mijn vrouw heeft geen cc en dezelfde e-mail ontvangen. Toen heeft ze telefonisch contact gehad met twee personen van HCN/Unamic in Almere. Laat ik zeggen dat het gesprek niet soepel verliep en men niet kon aangeven waarom de bestelling geannuleerd is en waarom Accountor de reden is tot annulering terwijl met Ideal is betaald. Dit krijgt nog een staartje.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even O.T is een bestelling bevestiging bindend?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Blijf serieus en on-topic, anders gaat dit topic op slot, net zoals het vorige topic. De eerste de beste die hier de boel op stelten denkt te moeten zetten kan op een weekje vakantie rekenen.

Don't feed the trolls, maak a.u.b. een TR aan als mensen zich hier misdragen.

Vraag en aanbod van kortingscodes is hier niet gewenst. Aanbod (dus <ins>niet</ins> vraag) van codes kan in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1512627">Algemeen korting en aanbiedingen topic - deel 2</a>.~[/html]