Audio Station op computer of DS Audio op smartphone voor bedizening/keuze muziek
Airplay naar Denon 3312 Receiver met ingebouwde Airplay
Synology NAS
geen appel nodig....
Werkt hier prima!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Audio Station op computer of DS Audio op smartphone voor bedizening/keuze muziek
Verwijderd
Een hele rij microsoft certificeringen.
Plex.... Ik heb de server op de DS413j draaiende. Een App gekocht in de Appstore en de Ipad logt direct in op de server. So far, So good. Maar zodra ik wat af wil spelen: "plex media server you are currently connected to doesn't support video transcoding"Scon schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:25:
[...]
Ik zal eens kijken naar Plex, omdat deze server eenvoudig is te installeren vanuit het package center op de NAS. Vreemd dat dit zoveel moeite kost op een Ipad. Ik had een Asus Transformer Prime en daar ging streamen van zowel beeld als geluid een stuk eenvoudiger (veel meer players beschikbaar zoals BSPlayer en DicePlayer).
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Kut. Waarmee kan ik ze het beste inbakken? AVIAddXSubs kom ik niet mee uit...@r!k schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:11:
Is normaal, ps3 kan daar niet mee omgaan.
[ Voor 35% gewijzigd door NaN op 12-02-2013 20:12 ]
Verwijderd
Contact gezocht met Plex. Het ligt aan de ARM processor van de DS413j. Deze is niet krachtig genoeg om te transcoden. Oplossing is door de Nas alleen als storage te gebruiken en je pc als server te laten fungeren, dan werkt het feilloos... een typisch gevalletje van "jammer dan".Scon schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:35:
[...]
Plex.... Ik heb de server op de DS413j draaiende. Een App gekocht in de Appstore en de Ipad logt direct in op de server. So far, So good. Maar zodra ik wat af wil spelen: "plex media server you are currently connected to doesn't support video transcoding"
Al van allerlei settings geprobeerd... no go.
[ Voor 6% gewijzigd door Scon op 12-02-2013 21:07 ]
Zal ik eens bekijken, kan hierdoor wel draadloos namelijk.Tadango schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:07:
[...]
Niet met DLNA DMR dus. Je mediaplayer wordt dan aangestuurd vanuit je tel / nas.
Ook een mooie losse audio renderer gevonden :
http://www.missingremote....relay-dlna-audio-renderer
Zijn inderdaad prima opties, bedankt voor je reactie!MikeOO schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:18:
[...]
Gebruik zelf een Eminent Audio Blaster in een DS212 werkt uitstekend. Heb er een paar boxen aan gekoppeld en prima geluid. Je kan het natuurlijk ook aansluiten naar je versterker.
Mocht je een Raspberry hebben of overwegen dan kun je daarmee ook een mooi systeem maken.
Je kan dan de muziek op je NAS via een tablet of telefoon afspelen. De Rapsberry sluit je aan op je versterker en wordt een Render apparaart voor afspelen net zo iets als Airplay. Dan hoef je geen TV of iets aan te zetten.
Duidelijk verhaal, voor mij geen optie want er zit geen airplay in mijn receiver maar dit is inderdaad een oplossing om alleen je receiver aan te hoeven zettenbwynants schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:28:
[...]
Airplay naar Denon 3312 Receiver met ingebouwde Airplay
Synology NAS
geen appel nodig....
Werkt hier prima!
Ik denk dat transcoding over algemeen fijner werkt op mobiele devices. Je zou GoodPlayer kunnen proberen. Volgens mij komt het doordat Apple striktere regels heeft met betrekking tot mediaplayers/codecs. Weet niet of dit juridische redenen heeft (codecs zijn nogal juridisch oerwoud), commerciële (iTunes) of technische/UX (Apple heeft strikte programmeerregels om kwaliteit te waarborgen. Zo mag JIT bijv. niet). Waarschijnlijk combinatie van deze drie. Transcoden vanaf bron is op zich nette oplossing. Zorgt ervoor dat ik vloeiend van oorsprong 720p content kan kijken op mijn iPhone, zelfs met redelijk beperkte bandbreedte.Scon schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:25:
[...]
Ik zal eens kijken naar Plex, omdat deze server eenvoudig is te installeren vanuit het package center op de NAS. Vreemd dat dit zoveel moeite kost op een Ipad. Ik had een Asus Transformer Prime en daar ging streamen van zowel beeld als geluid een stuk eenvoudiger (veel meer players beschikbaar zoals BSPlayer en DicePlayer).
Ik heb er speciaal een airport express voor aangeschaft. De aiport express heeft een optische aansluiting zodat het geluid digitaal naar mijn receiver kan.Qli-max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:42:
Duidelijk verhaal, voor mij geen optie want er zit geen airplay in mijn receiver maar dit is inderdaad een oplossing om alleen je receiver aan te hoeven zetten
[ Voor 40% gewijzigd door job op 12-02-2013 20:53 ]
Raspberry Pi's analoge uitgang is wel prut dus dan heb je nog een USB geluidskaart nodig. Je kan ook eens kijken naar Apple Airport express. Die heeft audio uitgang en ondersteund AirPlay. Andere optie is een AirPlay speaker. Of een oude Android of IOS device met iets als AirFoil Speakers.MikeOO schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:18:
[...]
Gebruik zelf een Eminent Audio Blaster in een DS212 werkt uitstekend. Heb er een paar boxen aan gekoppeld en prima geluid. Je kan het natuurlijk ook aansluiten naar je versterker.
http://www.4allshop.nl/EM3751
Mocht je een Raspberry hebben of overwegen dan kun je daarmee ook een mooi systeem maken.
http://blog.scphillips.co...dia-streaming/#comment-14
Je kan dan de muziek op je NAS via een tablet of telefoon afspelen. De Rapsberry sluit je aan op je versterker en wordt een Render apparaart voor afspelen net zo iets als Airplay.
Dan hoef je geen TV of iets aan te zetten.
mijn ds413 staat dus 24/7 aan en ik heb er twee weken een meter tussen gehad, gemiddeld dus 32 watt, zo'n 60 euro per jaar kost dat.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:15:
[...]
Die scheduled lijkt me wel interessant, bedankt om me hierop te wijzen. Enig idee hoeveel uw NAS u grosso modo jaarlijks aan energie kost ? Toch geen 10-tallen euro's tot 100euro neem ik aan ?
Ik denk inderdaad dat het lage bitrate is... klinkt erg blikkerig/ echo achtig. De opties in video Station om de kwaliteit van audio remixen in te stellen heb ik nergens gevonden. Niet op mijn Ipad App en niet in DSM. Als het er wel in zit dan vraag ik me af waar.McVirusS schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:46:
[...]
Wat bedoel je trouwens met slecht geluid? Lage bitrate of iets dergelijks? Je zou eens je instellingen van video applicatie in DSM en op je iPad kunnen nalopen. Er staan daar wel opties voor kwaliteit en audiomuxing. Experimenteer eens. Hoor graag welke oplossing beste resultaat opleverde.
Verwijderd
Kutzooi. Net die ondertiteling in het mkv'je geplaatst, afgespeeld met PS3, en wat gebeurd er? Niks. Geen ondertiteling. Begin beetje balen van te krijgen, niet vanwege mzelf maar me vriendin heb moeite met Engels volgen. Mensen op de maan zetten is geen probleem maar ondertiteling op de PS3 is o-zo-lastig.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:20:
Hehe, mediaplayer is leuk, maar ik wil niet 200 verschillende apparaten om en nabij e TV hebben staan...
Ik had al zoiets gevonden. MKVToolnix. Converteren werkt tot nu toe prima. Als ik thuis ben even proberen te streamen.
Ik gebruik handbrake, en converteer naar MP4 ( kan evt ook DIVX )Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:54:
[...]
Kutzooi. Net die ondertiteling in het mkv'je geplaatst, afgespeeld met PS3, en wat gebeurd er? Niks. Geen ondertiteling. Begin beetje balen van te krijgen, niet vanwege mzelf maar me vriendin heb moeite met Engels volgen. Mensen op de maan zetten is geen probleem maar ondertiteling op de PS3 is o-zo-lastig.En nou?
Had ik ook gedaan, maar de performance was flink minder dan gewoon een IEEE 802.3ad bond.ascent schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:30:
Ach, ymmv, maar probeer 't gewoon eens uit als je benieuwd bent zou ik zeggen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja ik, om 00:15 gaat de 412+ uit en om 06:45 weer aan.martinusz schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:52:
Gebruiken jullie power off/on schema's?
Bijvoorbeeld snachts uit en 's ochtends weer aan? Of alleen 's avonds aan?
Heb je de prullenbak aanstaan? Dat helpt in ieder geval tegen bestanden per ongeluk weg gooienXyphoid schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:38:
Ik maak nu om de zoveel tijd een backup door een externe usb schijf aan te sluiten. Ik maak backups op twee schijven. Alleen beschermd dit niet tegen stommiteiten, zoals bestanden per ongeluk weggooien/overschrijven. Over een tijdje kan ik via het interweb mijn backup wegschrijven naar de Synology van mijn broertje, maar dat betekent alleen maar dat ik op 1 schijf minder een backup hoef te gooien.
Yep. Die check ik ook regelmatig. En die backup ik ookOlgeros schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:39:
[...]
Heb je de prullenbak aanstaan? Dat helpt in ieder geval tegen bestanden per ongeluk weg gooien
Los daarvan is geen enkele backup methode fool-proof....
[ Voor 13% gewijzigd door Xyphoid op 12-02-2013 22:48 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik heb dan toch maar mijn stoute schoenen aangetrokken. Voor alle zekerheid toch een backup genomen.abusimbal schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:24:
Heeft er iemand al geprobeerd een iSCSI lun uit te breiden en dit zonder dataverlies ?
Ik heb 400GB iSCSI "HDD"' in mijn windows 7. Deze is te klein geworden, ik wil deze graag uitbreiden. Kan dit zonder dataverlies ? Heb een SSD als opstart en die iSCSI als Data.
Verwijderd
Kan ik ze dan aan en uit zetten?FreshMaker schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:24:
[...]
Ik gebruik handbrake, en converteer naar MP4 ( kan evt ook DIVX )
Subs in laten bakken, duurt wel een beetje, maar het werkt
( ik heb AVS videoconverter aangeschaft, die heeft de settings voor de ATV3 en andere als shortcut, en aangezien mijn werkgever dit wilde laten gebruiken, ging ik niet weigeren )
Als de ondertiteling is ingebakken dan staan deze standaard aan en kan je de ondertiteling ook niet aanpassen tijdens het afspelen. (timing, kleur, encoding etc.)
Verwijderd
Bedankt voor je bericht FreshMaker, de link komt goed van pas.FreshMaker schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:08:
[...]
Ik heb hem ook zoveel mogelijk online, maar aangezien er geen gebruikers zijn die in de nachtelijke uren toegang nodig hebben, gaat mijn NAS om 01:30 uit, en om 08u in de ochtend weer aan.
Dat scheelt 7u op dagelijkse basis, 20 á 23€ op jaarbasis minder dan.
Ben ik ook van plan om te doen. Ik tracht mij momenteel een idee te vormen hoeveel mij dit allemaal gaat kosten. 60 euro / jaar valt goed mee. Ik neem aan dat dit ivm de DS412+ een 10-tal eurootjes meer zal zijn.thalantis schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:06:
[...]
mijn ds413 staat dus 24/7 aan en ik heb er twee weken een meter tussen gehad, gemiddeld dus 32 watt, zo'n 60 euro per jaar kost dat.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
[ Voor 18% gewijzigd door thalantis op 13-02-2013 09:00 ]
20w / 1000 (naar KwH) * 24 uur * 365 dagen * 0,22 cent prijs per Kwh = 38,544 euroNjay schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:36:
Mooie grafiek,
ik ben zelf niet al te handig met rekenen maar wat zou mijn ds212j kosten die 24 uur per dag b.v. een heavy load doet van max 20w (meer verbruikt ie niet volgens vele testen) per jaar kosten?
thx alvast
Een simpele stelregel is dat elke watt die je continu verbruikt, €2,- per jaar zal kosten. Klopt niet heel exact, maar het geeft je wel een goede indicatie.Njay schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:36:
Mooie grafiek,
ik ben zelf niet al te handig met rekenen maar wat zou mijn ds212j kosten die 24 uur per dag b.v. een heavy load doet van max 20w (meer verbruikt ie niet volgens vele testen) per jaar kosten?
thx alvast
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat geeft je SMART of je DSM voor je aan.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 07:48:
Hoe kun je zeker weten dat je schijven stuk zijn?
Dat is inderdaad handige tipHooglander1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:14:
[...]
Een simpele stelregel is dat elke watt die je continu verbruikt, €2,- per jaar zal kosten. Klopt niet heel exact, maar het geeft je wel een goede indicatie.
Onzin. Werkt hier prima. Rapsberry uitgang op versterker en uitstekend geluid. Alleen als je boxen zonder eigen versterker gebruikt heb je dit nodig.McVirusS schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:55:
[...]
Raspberry Pi's analoge uitgang is wel prut dus dan heb je nog een USB geluidskaart nodig.
Je kan audio remuxing uitzetten. Volgens mij gebruikt hij dan originele audio stream (not sure).Scon schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:22:
[...]
Ik denk inderdaad dat het lage bitrate is... klinkt erg blikkerig/ echo achtig. De opties in video Station om de kwaliteit van audio remixen in te stellen heb ik nergens gevonden. Niet op mijn Ipad App en niet in DSM. Als het er wel in zit dan vraag ik me af waar.
Transcoden vanaf een pc die als server dient met Plex werkt mooi, maar ik zou het liever zonder pc doen (ik denk zelfs dat ik het ook voor elkaar had gekregen op deze wijze met VLC... gratis).
Verwijderd
Dank je wel. Alleen nu is het zo, dat ik vorige week problemen had met mijn NAS (DS213+) en deze heb ingewisseld voor een nieuwe (DS213+). De schijven die hierin zaten heb ik op de juiste plaatsen overgezet maar nu start het niet op. Zonder de schijven erin kwam ik in de webwizard waarbij ik de schijven moest plaatsen . Nadat ik de schijven had geplaatst kon ik verder met de webwizard en heb DSM 4.2beta geinstalleerd. Na/Tijdens het rebooten bleef het blauwe led weer knipperen en gebeurde er vrij weinig. Via de webbrowser was het weer niet bereikbaar. Nu luister ik of de schijven opspinnen en dat gebeurt maar op 1 schijf (denk ik). De ledjes van DISK 1 en DISK 2 blijven overigens uit.ascent schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:16:
[...]
Dat geeft je SMART of je DSM voor je aan.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 11:31 ]
Computerspeakers zijn powered en hebben dus eigen versterker ingebouwd. Ik zal 'm voor d'r gein eens aan mijn receiver hangen maar aan mijn AudioEngine A5+ was het niet om aan te horen. Is toch bekend probleem met RPi? Komt door incorrecte ontkoppeling van DC.MikeOO schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:21:
[...]
Onzin. Werkt hier prima. Rapsberry uitgang op versterker en uitstekend geluid. Alleen als je boxen zonder eigen versterker gebruikt heb je dit nodig.
Als het geluid slecht klinkt heeft dat meer te maken met de instellingen / rechten. Als je gmrender-resurrect gebruikt maar vergeet de juiste rechten te geven dan kan het geluid zeer slecht klinken. Maar dat is kwestie van de reacties eronder lezen voor oplossingen.
Een stuk voordeliger dan een Airplay. Maar goed dat is offtopic verder.
Die schijven staan vziw gewoon op de HCL dus dat zou 't niet mogen zijn. Als de leds uitblijven zou ik denk ik toch, als je die mogelijkheid hebt, eens proberen of je de disks aan een andere pc kunt hangen. Zo kun je iig disks uitsluiten. Wellicht is 'r ergens matig contact tussen de disk en de backplane?Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:26:
Nu luister ik of de schijven opspinnen en dat gebeurt maar op 1 schijf (denk ik). De ledjes van DISK 1 en DISK 2 blijven overigens uit.
Hoe kan ik nu testen of:
A) 1 van mijn schijven kapot is; jammer want had RAID0 dus ben mijn data kwijt
Beide schijven kapot zijn; jammer snel ter reparatie opsturen
C) Dat mijn schijven werken maar dat mijn NAS (alweer?) defect is
D) Dat mijn schijven (Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001) icm DSM 4.2beta niet werken
E) Totaal iets anders wat ik over het hoofd zie wellicht
Yep, die onderste heeft al 4 bad sectors en nog eens 33 die binnenkort ook de geest gaan geven. WD is niet meer wat het geweest is, sorry hoor maar wat een bagger, dit soort dingen hoor je steeds vaker...syno schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Disk 1 (bovenste) lijkt wel ok, disk 2 lijkt minder (zie ook plaatje hieronder).. terugsturen dus?
[afbeelding]
Ik gebruik een scheduled power on omdat mijn ds een rsync station ismartinusz schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:52:
Gebruiken jullie power off/on schema's?
Bijvoorbeeld snachts uit en 's ochtends weer aan? Of alleen 's avonds aan?
Wil ook een website hosten en gebruik m ook om te downloaden (incl. rarren) en tegelijk te streamen van films / muziek etc. Daarnaast wil ik voorkomen dat ik op korte termijn een nieuwe moet aanschaffen omdat ik toch meer / zwaardere functionaliteit gebruik.JPS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:58:
Waarom wil je de relatief zware DS213+ of zelfs DS713+? Ga je zware toepassingen/packages gebruiken?
[ Voor 21% gewijzigd door Xyphoid op 13-02-2013 13:12 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Als je plaats overhebt op de timecapsule kun je via schijfhulp programma proberen om de schijf te partioneren naar twee partitie's . de enne gebruik je voor timemachine de nieuwe partie voor te backuppen van de nas .Erik-1980 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:54:
Zelf ben ik een apple gebruiker en heb ook een timecapsule (router + backup in één). Nu wil ik graag voor mijn centrale opslag een DS213+ of DS713+ kopen inclusief 2 x 3TB HDD. Dit wil ik configureren middels SHR.
Door SHR toe te passen is de data beveiligd tegen de crash van één van de twee harde schijven. Een backup is natuurlijk een ander verhaal. Mijn timecapsule backupt op dit moment mijn macbook. Zodra ik de NAS heb, wil ik mijn foto's / films / muziek overzetten naar de NAS.
Is het mogelijk om de foto's (en andere relevante bestanden) welke op de NAS staan, te backuppen naar mijn timecapsule?
Iemand ervaring hiermee?
Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD
Als je speakers een eigen versterker hebben zou dit op zich moeten werken zonder problemen. Een versterker doet in deze hetzeflde.McVirusS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:28:
[...]
Computerspeakers zijn powered en hebben dus eigen versterker ingebouwd. Ik zal 'm voor d'r gein eens aan mijn receiver hangen maar aan mijn AudioEngine A5+ was het niet om aan te horen. Is toch bekend probleem met RPi? Komt door incorrecte ontkoppeling van DC.
In de router van je ouders dien je de poort open te zetten middels een port forward.readytoflow schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:58:
Kunnen jullie me misschien helpen bij het instellen van een DS110J als externe BackUp?
Ik heb zelf een DS209 in huis staan die ik over kan benaderen.
Nu heb ik bij mijn ouders een DS110J neergezet. Ik wil elke nacht een BackUp maken van mijn DS209 naar de DS110J. Instellingen in de DS'en qua BackUp is niet zo lastig lijk me. Bij mij thuis (beiden in hetzelfde netwerk dus) werkte het feilloos om elke nacht een BackUp over te zetten.
Maar nu de DS110J bij mijn ouders staat krijg ik maar geen verbinding met de DS110J. Eigenlijk is poort 5000 en de poorten voor de BackUp het enige dat ik open wil zetten. Dat heb ik denk ook zo gedaan ik heb dezelfde poorten gepakt als die op de DS209 open staan.
Verschil is wel dat bij mij de DS209 direct aan het modem zit. Mijn ouders hebben een Fritzbox! modem waar maar 1 LAN poort opzit. Daarachter zit een draadloze 'Tornado' router waaraan de DS110J verbonden is.
Zou iemand mij kunnen helpen met de juiste instellingen op alle apparaten zodat ik de DS110J van buitenaf kan benaderen? Ik blijf dat erg lastig vinden...
[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 13-02-2013 14:14 ]
Die overweging ben ik nu inderdaad ook aan het maken. Wel vind ik het zonde dat de 713+ niet de slaapstand en dus lage stroomverbruik heeft zoals de DS213+ dit wel heeft.binky_nl schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:45:
[...]
Als je plaats overhebt op de timecapsule kun je via schijfhulp programma proberen om de schijf te partioneren naar twee partitie's . de enne gebruik je voor timemachine de nieuwe partie voor te backuppen van de nas .
Zelf zou ik gaan voor de 713+ of 712+ kun je nog altijd uitbreiden in de toekomst met een extra unit dx513 of zo .
Verwijderd
Oh zo, dat is wel minder, maar wel beter voor haar. Ik ga even aan de slag met HandbBrake. Kijken hoe het werkt en zo.PAL86 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 07:30:
[...]
Als de ondertiteling is ingebakken dan staan deze standaard aan en kan je de ondertiteling ook niet aanpassen tijdens het afspelen. (timing, kleur, encoding etc.)
Met HDMI heb je geen enkel probleem. Maar dan heb je dus receiver met HDMI nodig. Probleem is specifiek voor de analoge uitgang. Mijn opmerking ging over RPi als losse Airplay unit gebruiken en dat dit dus niet zomaar goed werkt. Als je beetje fatsoenlijke audio wilt moet je dus of externe USB geluidskaart gebruiken of een apparaat hebben die HDMI digitale audio omzet naar analoge output voor je speakers.MikeOO schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:45:
[...]
Als je speakers een eigen versterker hebben zou dit op zich moeten werken zonder problemen. Een versterker doet in deze hetzeflde.
Mijn is/was niets bekend over dit probleem.
Check ook deze eens
http://chrisbaume.wordpre...rry-pi-upnp-media-player/
Het schijnt dat je ook de HDMI evt kunt gebruiken volgens deze site. De stappen zover ik kan begrijpen werkt het via HDMI en als je de analoog aansluiting wilt gebruiken moet je iets aanpassen.
Dit ga ik zelf ook nog proberen als test aangezien ik hem liever via HDMI aansluit op mijn versterker.
Best interessant zo'n airport express voor airplay. Nu is echter mijn vraag: Al mijn muziek is veelal flac en wat mp3's. Kan DSaudio via Airplay flac spelen direct naar een Airport via optical aan de receiver, of moet dit dan nog steeds Apple Lossless zijn (waar ik dus geen files van heb).job schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:49:
[...]
Ik heb er speciaal een airport express voor aangeschaft. De aiport express heeft een optische aansluiting zodat het geluid digitaal naar mijn receiver kan.
Muziek kan je kiezen via je browser of via mobiel/tablet met de dsaudio app (zowel voor android als ipad).
Voordeel van de aiport is dat deze draadloos in mijn netwerk heb hangen. Mijn ds staat niet in de buurt van mijn receiver. Ik had vooraf twijfels over de stabiliteit van geluid via wifi, maar het valt me alles mee. Al helpt het natuurlijk dat de bandbreedte voor mp3's uiteraard minimaal is.
Geen commentaar
Heb het zelfde ontdekt een keer bij mijn schijven echter was dat er maar bij 1 maar draait nog steeds na ruim een jaar.robbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:03:
Sinds begin januari ben ik in het bezit van een DS 213. De NAS draait nu dus zo'n 6 weken. Nu bekeek ik zojuist van mijn 2 WD Red 3TB disken de smart status en deze ziet er als volgt uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarbij vielen mij voor de relatief korte gebruiksperiode de hoge Start_Stop_Count, Power_Cycle_Count en Load_Cycle_Count op.
Is dit iets om mij zorgen om te maken en zo ja, is bijvoorbeeld het uitzetten van de HDD slaapstand verstandig om te doen?
Y'24
Maak jij ook gebruik van WD RED's en is er mogelijk een mechanisme in dit type disk dat hiervoor verantwoordelijk is? Ze zijn namelijk "speciaal" voor de NAS gemaakt.schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:07:
[...]
Heb het zelfde ontdekt een keer bij mijn schijven echter was dat er maar bij 1 maar draait nog steeds na ruim een jaar.
Geen commentaar
Ik heb net even geprobeerd met 96 KHz FLAC bestanden maar dit werkt niet echt lekker. Het werkt dus wel maar DS Audio reageert niet echt meer op commando's zoals geluid harder/zachter zetten of seeken in de audio.Dennism schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:25:
[...]
Best interessant zo'n airport express voor airplay. Nu is echter mijn vraag: Al mijn muziek is veelal flac en wat mp3's. Kan DSaudio via Airplay flac spelen direct naar een Airport via optical aan de receiver, of moet dit dan nog steeds Apple Lossless zijn (waar ik dus geen files van heb).
Bij mijn 412+ staat er bij HDD management onder power (meen ik) dat ie default na 20 min de schijven down spinned. Dat is waardoor die smart stats komen. Je kunt ze idd gewoon laten draaien, kost wat stroom, maar voor een WD Red zou dat qua functioneren niet uit mogen maken. Ik ben 'r zelf nog niet over uit, laten draaien kost stroom en draaien is ook slijtage, maar spindown en spinup kost ook stroom en het herstarten van een schijf is volgens mij nooit echt lekker..robbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:
[...]
Maak jij ook gebruik van WD RED's en is er mogelijk een mechanisme in dit type disk dat hiervoor verantwoordelijk is? Ze zijn namelijk "speciaal" voor de NAS gemaakt.
Ik teken nergens meer voor
Gebruik geen RED's maar herken je constatering wel.robbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:
[...]
Maak jij ook gebruik van WD RED's en is er mogelijk een mechanisme in dit type disk dat hiervoor verantwoordelijk is? Ze zijn namelijk "speciaal" voor de NAS gemaakt.
Hoe gebruik je je NAS, staat hij altijd aan? Doe je veel downloaden?robbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:03:
Sinds begin januari ben ik in het bezit van een DS 213. De NAS draait nu dus zo'n 6 weken. Nu bekeek ik zojuist van mijn 2 WD Red 3TB disken de smart status en deze ziet er als volgt uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarbij vielen mij voor de relatief korte gebruiksperiode de hoge Start_Stop_Count, Power_Cycle_Count en Load_Cycle_Count op.
Is dit iets om mij zorgen om te maken en zo ja, is bijvoorbeeld het uitzetten van de HDD slaapstand verstandig om te doen?
Kijk in de Syslog wat het opspinnen veroozaakt. Bij mij bleek hij om het uur op te spinnen om de klok te synchroniserenrobbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er inmiddels twee nieuwe schijven ingehangen. Kopiëren gaat nu gewoon zonder fouten en ook de console geeft geen fouten meermvds schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:37:
[...]
Yep, die onderste heeft al 4 bad sectors en nog eens 33 die binnenkort ook de geest gaan geven. WD is niet meer wat het geweest is, sorry hoor maar wat een bagger, dit soort dingen hoor je steeds vaker...
Is dat niet het 'head parking issue'? Via wdidle3 even de waardes uitlezen, als ze op 8 seconden staan is dat niet echt best voor je hdd's. De nieuwe greens die ik onlangs kocht stond ook default op 8 seconden. Even naar 300 seconden gezet op advies van synology zelf.robbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:
[...]
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Dan moet je in de Fritzbox portforwarding aanzetten richting de Tornado en in de Tornado weer richting de Synology.readytoflow schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:58:
Kunnen jullie me misschien helpen bij het instellen van een DS110J als externe BackUp?
Ik heb zelf een DS209 in huis staan die ik over kan benaderen.
Nu heb ik bij mijn ouders een DS110J neergezet. Ik wil elke nacht een BackUp maken van mijn DS209 naar de DS110J. Instellingen in de DS'en qua BackUp is niet zo lastig lijk me. Bij mij thuis (beiden in hetzelfde netwerk dus) werkte het feilloos om elke nacht een BackUp over te zetten.
Maar nu de DS110J bij mijn ouders staat krijg ik maar geen verbinding met de DS110J. Eigenlijk is poort 5000 en de poorten voor de BackUp het enige dat ik open wil zetten. Dat heb ik denk ook zo gedaan ik heb dezelfde poorten gepakt als die op de DS209 open staan.
Verschil is wel dat bij mij de DS209 direct aan het modem zit. Mijn ouders hebben een Fritzbox! modem waar maar 1 LAN poort opzit. Daarachter zit een draadloze 'Tornado' router waaraan de DS110J verbonden is.
Zou iemand mij kunnen helpen met de juiste instellingen op alle apparaten zodat ik de DS110J van buitenaf kan benaderen? Ik blijf dat erg lastig vinden...
Thx. dat bevestigd wel mijn vermoeden van een switch inderdaad! Ga ik maar doen dan.Leader98 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:05:
[...]
Dan moet je in de Fritzbox portforwarding aanzetten richting de Tornado en in de Tornado weer richting de Synology.
Even goed nakijken wat er allemaal geforward moet worden.
Twee routers achter elkaar moet kunnen maar je maakt het jezelf niet makkkelijk.
Als je tussen de Fritzbox en de Tornado nog een kleine switch zet en daar zowel de Tornado als de Synology aan zet ben je de Tornado als extra configuratie kwijt.
En als je op die manier gaat backuppen, stel dan eerst alles in met de DS110J bij jou thuis naast de DS209 want anders duurt de eerste backup veel te lang en heb je geen controle over de omgeving.
Pas als het in je eigen netwerk werkt zet je de DS110J op de andere lokatie neer.
Succes!
RvV schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:08:
Ik had ook in een paar weken 1000 spinups. Op de een of andere manier gaat mijn DS213 erg vaak aan, terwijl er dan op de rest van het netwerk niets aan de hand is (pc's uit).
Dus heb ik er maar voor gekozen om hem lekker 24/7 te laten draaien. Kost iets van 6 watt voor 2 disken, dus pak hem beet 12 euro per jaar.
Tot op heden had ik de HDD slaapstand ook zo ingesteld. Vanmiddag heb ik deze uitgezet. Eens zien wat dat de komende weken betekent qua oplopende SMART waardes. De extra kosten voor stroom zijn verwaarloosbaar als ik het zo lees.ascent schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:45:
[...]
Bij mijn 412+ staat er bij HDD management onder power (meen ik) dat ie default na 20 min de schijven down spinned. Dat is waardoor die smart stats komen. Je kunt ze idd gewoon laten draaien, kost wat stroom, maar voor een WD Red zou dat qua functioneren niet uit mogen maken. Ik ben 'r zelf nog niet over uit, laten draaien kost stroom en draaien is ook slijtage, maar spindown en spinup kost ook stroom en het herstarten van een schijf is volgens mij nooit echt lekker..
Geen commentaar
Op Plex klikken op de DS212+. Dan opent de Plex pagina. Dan ga ik naar Movies en klik op een film. Dan op play. En dan heeft ie geen zin meer.ascent schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:56:
XBMC op de DS lijkt me ook wel wat
Maare, plex ging hier echt 1-2-3 soepel .. wel alles lokaal netwerk, weet niet precies hoe jij test?
Dat is wel een flink verschil met mijn Start_Stop_Counts. Heb jij time sync service aanstaan of staat deze op manual?McVirusS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:01:
[...]
Hoe gebruik je je NAS, staat hij altijd aan? Doe je veel downloaden?
Ik heb een DS1512+ met 5 schijven die eigenlijk nooit idle is. Spindown time staat bij mij ook op 20 minuten (is standaard zoals asc366 al aanhaalt). Ik denk dat ik de 1512+ nu iets van 9 maanden heb. Maar bij mij staan de Start_Stop_Count waardes (zelfde schijven als jij) tussen de 10 en de 15.
De Start_Stop_Count waardes van de 2 schijven die ik in mij vorige NAS ook al gebruikte (Samsung 2TB dingen) staan op rond de 980. Maar die schijven zijn denk ik al minimaal 2 jaar oud en toen gebruikte ik mijn NAS minder actief.
Heb je misschien de naam van die tool. Hoe ik die syslog configureer moet ik nog eens induiken.Mr_gadget schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:08:
[...]
Kijk in de Syslog wat het opspinnen veroozaakt. Bij mij bleek hij om het uur op te spinnen om de klok te synchroniserenEr is ook een tool voor.
Als ik zo het net afstruin lijken de WD30EFRX disken hier geen last van te hebben (http://www.anandtech.com/...ed-hdds-worth-the-premium & http://www.storagereview....ard_drive_review_wd30efrx)Brainpower schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:39:
[...]
Is dat niet het 'head parking issue'? Via wdidle3 even de waardes uitlezen, als ze op 8 seconden staan is dat niet echt best voor je hdd's. De nieuwe greens die ik onlangs kocht stond ook default op 8 seconden. Even naar 300 seconden gezet op advies van synology zelf.
[ Voor 26% gewijzigd door robbydw op 13-02-2013 23:58 ]
Geen commentaar
Het aanmaken van een volume is véél sneller in 4.2-betaJerk61 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:19:
Andere drie schrijven wilde ik één volume voor aanmaken (JBOD) voor films/muziek/foto's. Maar man.. dat duurt lang zeg! Pffff..
Op de shell "dmesg" intikken geeft dat wellicht ook aan, of anders "cat /var/log/messages"robbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:44:
Heb je misschien de naam van die tool. Hoe ik die syslog configureer moet ik nog eens induiken.
Als m'n Synology klaar is zal ik eens kijken naar de 4.2 beta!ascent schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:48:
[...]
Het aanmaken van een volume is véél sneller in 4.2-beta
Mijn NAS is gewoon vrijwel nooit idlerobbydw schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:44:
[...]
Dat is wel een flink verschil met mijn Start_Stop_Counts. Heb jij time sync service aanstaan of staat deze op manual?
Zit je met je tablet op het interne netwerk?Xyphoid schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:54:
Ik geef het op. Ik krijg Plex niet zover dat ik films kan openen op mijn Android tablet.
Als ik in Plex op play klik, dan krijg ik de melding:
There was an error attempting to play this video.
Alle films zijn wel geindexeerd en poort 32400 is open.
Ik ga Video Station of XBMC maar proberen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Is handig de mediaplayer alle transcoding te laten doen aangezien deze daar speciaal voor gemaakt is.Jerk61 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:19:
Vraagje: welke DSM apps gebruiken jullie voor het streamen naar een mediaplayer? Ik heb zelf de Mede8er 600X3D. Is het handig om met gewone NFS share te werken, of een mediaserver op de NAS installeren. Begreep van een kennis dat PLEX mediaserver wel iets is.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Klein offtopic stapje: Hoe kom jij aan de DTS codec voor MX player?? Ik heb me rot gezocht maar kan niets vinden. Als je me een pm zou willen sturen heel graag (om niet nog meer vervuiling hier te veroorzaken)Xymox schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:45:
[...]
Zit je met je tablet op het interne netwerk?
Waarom dan niet gewoon via een share rechtsreeks?
Ik gebruik MX player op android (met DTS codec) en kan via ES explorer een film aanklikken en wordt afgespeeld.
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Live youre Life and Enjoy every Day
Ja. Dat werkt wel. BSPlayer speelt alles af. Maar ik zou ook graag via het interweb willen kijken als ik onderweg ben. En als ik nu dus een bestand onderweg open, dan gaat ie eerst downloaden. Dat is niet handig.Xymox schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:45:
[...]
Zit je met je tablet op het interne netwerk?
Waarom dan niet gewoon via een share rechtsreeks?
Ik gebruik MX player op android (met DTS codec) en kan via ES explorer een film aanklikken en wordt afgespeeld.
network mapping uitgeschakeld en we was de probleem.Viper® schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:51:
[...]
Een tijdje geleden werd hier nog een link gepost om rebuild snelheden te wijzigen. Default stond deze op 1 mb/s maar schijnbaar kan het sneller alleen werkt dit dynamisch niet zo goed.
[...]
Apart, heb je misschien een network mapping naar de nas folder waar hij bestanden neerzet wanneer hij uitpakt. Kan me voorstellen dat windows via het netwerk bestanden wil ophalen en inlezen.
Je internet loopt niet via de NAS neem ik aan, zou vreemd zijn dat je internet op je pc ermee stopt als je nas uitpakt.
Nee, sabnzbd werkt echt brak op een J versie... Zeker in combinatie met sickbeard en couchpotato... als je dit wil zou ik minimaal een 413 of 412+ pakken. Ik heb een 412j gehad en die liep regelmatig vast met deze taken.jokapo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:48:
Ik ben van plan om een DS413J aan te schaffen voor het streamen van mn films en series.
Enige wat ik me afvraag is 512mb geheugen genoeg voor streamen en het gebruik van Sickbeard, Couchpotato, SABnzb etc.
Is dit eventueel nog uitbreidbaar?
ik heb een 212J en helemaal geen problemen met sabnzd en sickbeard....Xenophoben schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:16:
[...]
Nee, sabnzbd werkt echt brak op een J versie... Zeker in combinatie met sickbeard en couchpotato... als je dit wil zou ik minimaal een 413 of 412+ pakken. Ik heb een 412j gehad en die liep regelmatig vast met deze taken.
713 kun je natuurlijk leuk uitbreiden, 213 heeft een hybernation instellingEl_V schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:23:
Ik ben aan het twijfelen tussen de: 413, 713+ en 213+
http://www.synology.com/p...19%2C109#compare_show_top
Ik denk eigenlijk wel aan 2disks genoeg te hebben dus dan blijft de 713+ en 213+ over.
Ik vraag me af wat de meerwaarde is qua geheugen en processor. Ik zal hem met name gebruiken voor sab, sickbeard etc
Dit halve forum staat vol met Sabnzbd, Sickbeard etc. problemen en niet alleen op J modellen ... werkt dat spul nou echt zo ongelukkig ??Xenophoben schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:16:
[...]
Nee, sabnzbd werkt echt brak op een J versie...
Dit, met een 411Jmsmilde schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:19:
[...]
ik heb een 212J en helemaal geen problemen met sabnzd en sickbeard....
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
213+ kan je ook uitbreiden.. DX213 of DX513maartend schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:29:
[...]
713 kun je natuurlijk leuk uitbreiden, 213 heeft een hybernation instelling
Ik teken nergens meer voor
Ligt er (volgens mij, ben geen specialist) voornamelijk aan hoe je je Synology nog meer gebruikt en hoe je SAB inricht/africht/instelt. Ik draai vrij veel services op mijn 211J en op de J modellen is geheugen (of het ontbreken daarvan) volgens mij de grote boosdoener. Photo Station, Audio Station, SAB, SickBeard, CouchPotato, Time Machine, standaard filesharing services, runnen van websiteje met PHP en MySQL... het wordt soms gewoon teveel. Ik merkte gewoon dat het streamen van een HD filmpje naar XBMC gewoon soms niet meer ging dan. En SAB neemt echt de grootste hap uit je resources dus dat is eenvoudig besparen door over te stappen naar een alternatieve downloader.
Ik weet niet wat de througput van een 1080p/720 mkv precies is, maar vanaf buiten je rekening moet houden met je upload snelheid van je internet.Xyphoid schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:58:
Ja. Dat werkt wel. BSPlayer speelt alles af. Maar ik zou ook graag via het interweb willen kijken als ik onderweg ben. En als ik nu dus een bestand onderweg open, dan gaat ie eerst downloaden. Dat is niet handig.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq