Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Kijk eerst even in DSM bij Configuratischerm --> Netwerk --> Netwerkinterface --> NetwerkstatusJustinoFTW schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:39:
[...]
Heb een UPC Abbo van 60mbit. Met een Horizon box (helaas)
Overigens loopt deze wel full duplex zover ik weet.
Moet de firewall van Syno poort 563 doorlaten? Wil dat helpen.
Welke snelheid en verbinding hij daar aangeeft.
Je kunt als test de firewall in DSM altijd tijdelijk uitzetten en even testen. Weet je direct of dat van invloed is.
De poort staat nog dicht, dus dat ga ik sowieso even openzetten. (dom van me)Munters schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:47:
[...]
Als er een poort dicht staat heb je helemaal geen verkeer, dat kan het niet zijn.
Kijk voor de zekerheid toch even op het configuratie scherm -> netwerk -> tabblad netwerkinterface, wat er staat bij "netwerkstatus".
Het is toch niet zo dat het apparaat net nieuw is, en de initialisatie en/of indexering nog loopt?
Daarbij ga ik gelijk even kijken bij de Netwerk status.
Het apparaat is vorige week opnieuw geinstalleerd.
Het gaat om een DS109j
Ik zal het eens testen, en ook de Netwerkstatus bekijkenMikeOO schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Kijk eerst even in DSM bij Configuratischerm --> Netwerk --> Netwerkinterface --> Netwerkstatus
Welke snelheid en verbinding hij daar aangeeft.
Je kunt als test de firewall in DSM altijd tijdelijk uitzetten en even testen. Weet je direct of dat van invloed is.
5120Wp Oost/West - PV Output
In de 5 a 6 jaar dat ie ondersteund wordt worden er natuurlijk allerlei fixes voor gemaakt voor problemen die "in het wild" zijn gevonden door de grote Synology community. Als er na die periode nog fouten worden ontdekt ben je de sjaak. Maar wat is de kans dat er dan nog een echte major bug wordt gevonden?Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:35:
Waar ik weinig over kon vinden; veiligheid na de supportperiode?
Ik las dat Syno's 5 tot 6 jaar ondersteund worden. Stel dat je 'm meerdere jaren daarna zonder updates gebruikt, wordt je dan kwetsbaar voor beveiligingsproblemen?
Ik ben er mij van bewust dat de boel versleuteld wordt; maar hij draait een OS en moet toch gebruik maken van firewalls? Dat hij niet constant BitCoins loopt te minen of allerlei dingen host die je beter niet uit eigen naam op internet zet?
Maar met een goeie firewall ben je al een flink eind op weg naar een veilige DS die het jaren kan volhouden.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Verwijderd
Heb je de paden ook goed staan in je config file van Transmission? Volgens mij was dit bij mij het probleem - ik had tijdens de install de paden opgegeven, maar vervolgens één van de mappen een hoofdletter meegegeven en dit stond niet zo in de config. Ik weet dit niet exact meer uit m'n hoofd, maar volgens mij heb ik het uiteindelijk opgelost in de config file.Xymox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:35:
[...]
De port forward is OK. In de details van Transmission wordt aangegeven dat de port open is.
De torrent start op zonder problemen en het downloaden gaat tot ongeveer 4 Mb. Dan lijkt het alsof Transmission het gedownloade stuk wil wegschrijven in de download folder wat dus niet mag.
De torrent gaat dan op pauze.
Heb zojuist de bestelknop ingedrukt voor de Synology DS413 + 4x WD RED 3TB drives.
Heb nog nooit een NAS gehad en ben complete noob. Dus enkele vragen vooraleer ik aan de installatie begin.
1) De 4 drives in raid zetten of toch niet? Wat zijn de voor- en nadelen? Of 2 drives in raid en de andere 2 stand alone?
2) Mijn PC is binnen voor herstelling, wachten tot ik hem terug heb of alles reeds opstarten via men macbook pro?
3) Aanschaf van een UPS? Had al gedacht om mijn pc zowieso hiermee van electriciteit te voorzien.
is deze goed?
http://www.alternate.be/h...ack-UPS_ES_BE400GR/81733/?
http://www.alternate.be/h...Back-UPS_ES_550VA/143301/?
Thanks!
Ik gebruik zelf SHR, met 1 disk fault, hierdoor kan er altijd 1 schijf stuk gaan zonder dat je data kwijt raakt. Dus, ligt er maar net aan hoe veilig jij je data wilt hebben.LollieLaurie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:13:
1) De 4 drives in raid zetten of toch niet? Wat zijn de voor- en nadelen? Of 2 drives in raid en de andere 2 stand alone?
is prima te doen vanaf je mbp, waarom wachten?LollieLaurie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:13:
2) Mijn PC is binnen voor herstelling, wachten tot ik hem terug heb of alles reeds opstarten via men macbook pro?
http://www.synology.nl/tu..._to_internet.php?lang=nld13tha1pi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:15:
Mag ik vragen hoe dat EZ-Internet precies werkt in de praktijk? Dus in hoeverre je dan bv makkelijk bij je bestanden kan. Moet je dan op de externe computer waar je op zit altijd een FTP verbinding opzetten? Of hoe gaat dat?
Hoe je vervolgens je bestanden wilt benaderen is afhankelijk van wat je wilt en welke services (FTP, ..) je aan hebt gezet op je DS.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
ben al tijdje trotse eigenaar van een DS412+ i.c.m. 2x 3TB schijven hitachi ultra's.
wat me opvalt is dat als ik een groot bestand aan het uitpakken ben zeg maar 8GB mkv film. Me internet snelheid wordt echt letterlijk naar beneden getrokken. Dit moet toch niet kunnen? tijdens het downloaden met snelheden tot 12 MB/s gebeurt er niets enkel bij uitpakken.
wel moet ik nog bij vermelden dat zowel de cpu evenals de ram respectievelijk 7% en 8% worden belast tijdens het uitpakken. Dus hieraan ligt het ook niet
Hardware:
DS412+ ram upgrade 2GB
2x 3TB Hitachi staat gewoon op de compatibiliteit lijst
DSM 4.1 en 4.2beta nu zelfde probleem.
UPC fiberpower 120Mb/s
Configuratie:
Fibermodem -> Cisco E4200 (laatste firmware) -> DS412+ & Sitecom LN121 8 ports gigaswitch -> PC
tijdens het uitpakken kan ik niet eens pagina laden. Waarom heb ik dit probleem niet als ik vol aan het downloaden ben met volle bandbreedte?
EZinternet zorgt ervoor dat de juiste poorten op je router geopend worden (als je router UPNP support) voor div. connectie-mogelijkheden die jij aanzet op je NAS. Dus inderdaad FTP, Telnet/SSH, WebDAV, HTTP en noem maar op.13tha1pi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:15:
Mag ik vragen hoe dat EZ-Internet precies werkt in de praktijk?
Bij downloaden me 12 MB/s worden de schijven niet echt zwaar belast. Beetje afhankelijk van het type en de setup natuurlijk, maar ze halen minimaal het tienvoudige. Geen probleem dus.Legendary1985 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:21:
tijdens het uitpakken kan ik niet eens pagina laden. Waarom heb ik dit probleem niet als ik vol aan het downloaden ben met volle bandbreedte?
Bij uitpakken van 8 GB, wordt 8 GB gelezen en 8 GB geschreven (en waarschijnlijk dezelfde schijven, dus een hoop ge-seek). Dit belast de schijven voor 100%, en komt de rest van het systeem min of meer tot stilstand.
Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Dank je! Dus eigenlijk is het een hulpmiddel om je router in te stellen via UPNP niet meer dan dat.Goner schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:24:
[...]
EZinternet zorgt ervoor dat de juiste poorten op je router geopend worden (als je router UPNP support) voor div. connectie-mogelijkheden die jij aanzet op je NAS. Dus inderdaad FTP, Telnet/SSH, WebDAV, HTTP en noem maar op.
De verdere services zoals FTP en Webdav kunnen natuurlijk ook handmatig ingesteld worden.
Hopelijk is alles er morgen allocaljoost.nl schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:19:
[...]
Ik gebruik zelf SHR, met 1 disk fault, hierdoor kan er altijd 1 schijf stuk gaan zonder dat je data kwijt raakt. Dus, ligt er maar net aan hoe veilig jij je data wilt hebben.
[...]
is prima te doen vanaf je mbp, waarom wachten?
Ga nog wat leeswerk moeten doen, want snap er niet veel van
ik snap het wel dat bij het uitpakken vol belast wordt. ik wil mijn nas niet benaderen maar gewoon op internet op mijn pc.Munters schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:30:
[...]
Bij downloaden me 12 MB/s worden de schijven niet echt zwaar belast. Beetje afhankelijk van het type en de setup natuurlijk, maar ze halen minimaal het tienvoudige. Geen probleem dus.
Bij uitpakken van 8 GB, wordt 8 GB gelezen en 8 GB geschreven (en waarschijnlijk dezelfde schijven, dus een hoop ge-seek). Dit belast de schijven voor 100%, en komt de rest van het systeem min of meer tot stilstand.
Ik zou sowieso alles handmatig op de router forwarden ... Ik heb het destijds even geprobeerd door UPnP te enablen op m'n router, maar behalve EZInternet konden toen ook andere devices en software poorten openen.13tha1pi schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:31:
[...]
De verdere services zoals FTP en Webdav kunnen natuurlijk ook handmatig ingesteld worden.
Snel weer uitgezet dus en met het handje de port-forwards gedaan ...
Poort 563 in firewall opengezet.Munters schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:47:
[...]
Als er een poort dicht staat heb je helemaal geen verkeer, dat kan het niet zijn.
Kijk voor de zekerheid toch even op het configuratie scherm -> netwerk -> tabblad netwerkinterface, wat er staat bij "netwerkstatus".
Het is toch niet zo dat het apparaat net nieuw is, en de initialisatie en/of indexering nog loopt?
Nog geen effect.
Netwerk Status is 1000, Full Duplex, MTU 1500
Heb ik inderdaad ook nagekeken en die staan correct.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:04:
[...]
Heb je de paden ook goed staan in je config file van Transmission? Volgens mij was dit bij mij het probleem - ik had tijdens de install de paden opgegeven, maar vervolgens één van de mappen een hoofdletter meegegeven en dit stond niet zo in de config. Ik weet dit niet exact meer uit m'n hoofd, maar volgens mij heb ik het uiteindelijk opgelost in de config file.
Na meerdere pogingen heb ik het opgegeven om Transmission aan de praat te krijgen. Heb nu Download Station geïnstalleerd en die werkte meteen.
Ik blijf echter wel het losse package NZBGet gebruiken voor de NZB's aangezien (voor zover ik begrepen heb) deze wel de par controle/repair heeft en geautomatiseerd kan uitpakken.
Zou mooi zijn als een komende versie van Download Station dit ook zou kunnen. De interface spreekt mij wel aan en zou handig zijn om voor zowel NZB als torrent dezelfde client te gebruiken...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Dan is het netwerk in orde.JustinoFTW schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:57:
[...]
Poort 563 in firewall opengezet.
Nog geen effect.
Netwerk Status is 1000, Full Duplex, MTU 1500
Kijk eens bij Broncontrole (de volledige), en dan even hoe druk de schijven zijn.
Download station controle/repair doet dit inderdaad NOG niet maar dit is wel mogenlijk als je de BETA van DSM installeerd 4.2 of anders nog even wachten op de officiele release .Xymox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:06:
[...]
Heb ik inderdaad ook nagekeken en die staan correct.
Na meerdere pogingen heb ik het opgegeven om Transmission aan de praat te krijgen. Heb nu Download Station geïnstalleerd en die werkte meteen.
Ik blijf echter wel het losse package NZBGet gebruiken voor de NZB's aangezien (voor zover ik begrepen heb) deze wel de par controle/repair heeft en geautomatiseerd kan uitpakken.
Zou mooi zijn als een komende versie van Download Station dit ook zou kunnen. De interface spreekt mij wel aan en zou handig zijn om voor zowel NZB als torrent dezelfde client te gebruiken...
zie http://www.synology.nl/support/beta_dsm4.2.php?lang=csy
Enhanced auto-extract functionality to detect all archived files in a folder and extract all files with supported extensions.
[ Voor 30% gewijzigd door Xenophoben op 11-02-2013 14:03 ]
Catagorisering dat inderdaad niet, maar controle/repair is al een hele vooruitgangXenophoben schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:03:
Helaas heb je dan nog geen catagorisering toch? Dit heb je bijvoorbeeld bij sabnzbd wel
Is er een manier om Download Station opdrachten te sturen via email? Dus een mailbox aanmaken voor de Synology, applicatie installeren dat via POP3 mail naar binnen slurpt en vervolgens de URL's in de body van de mail doorgeeft aan Download Station.
Thanks.
En geen goede nativ RSS ondersteuning.Xenophoben schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:03:
Helaas heb je dan nog geen catagorisering toch? Dit heb je bijvoorbeeld bij sabnzbd wel
Ik heb wat feeds via nzbs.org en binsearch lopen, die ik graag automagisch wil behouden.
Dan mag nzbget idd sneller zijn, mar het 'gemak' van SAB wint het voor mij voorlopig
Ik heb net SABnzb verwijderd. En poef, NAS is enorm snel!Munters schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:28:
[...]
Dan is het netwerk in orde.
Kijk eens bij Broncontrole (de volledige), en dan even hoe druk de schijven zijn.
Ik ga toch maar eens kijken met NZBget
Ik heb idd de beta geïnstalleerd staan, dus meteen uitgeprobeerd.martijn24 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:52:
[...]
Download station controle/repair doet dit inderdaad NOG niet maar dit is wel mogenlijk als je de BETA van DSM installeerd 4.2 of anders nog even wachten op de officiele release .
Enhanced auto-extract functionality to detect all archived files in a folder and extract all files with supported extensions.
Het verschil met NZbGet wat ik zo zie is dat Download Station alle PAR's download, ongeacht of er repair nodig is of niet. Bij NZbGet kan je opgeven alleen de eerste PAR te downloaden.
(of ik mis ergens een setting in Download Station).
Uiteraard heeft dan NZBGet mijn voorkeur.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Control Panel -> Network-> Networkinterface en dan kan je create doen.ascent schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:36:
Zijn 'r hier nog meer mensen die beide NICs hebben aangesloten op de DS412+ ? Ik vond 't wel erg leuk dat je met wat tweaken 160MB/s kunt downloaden, maar helaas wederom kon ik dit in 4.2-beta niet in de DSM interface terugvinden..
Als je die bond gecreate hebt kan je vervolgens bij Link aggregation instellen of je redundacy wil of snelheid verbetering
[ Voor 13% gewijzigd door Xenophoben op 11-02-2013 15:10 ]
Mja, maar ik wil vanuit de interface een bond maken die active/active is, met de standaard active/passive haal je nog maar max gbit ook al sluit je beide nics aan (en dan bedoel ik dus geen LACP, want mijn unmanaged elcheapo switch snapt dat niet)Xenophoben schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:06:
[...]
Control Panel -> Network-> Networkinterface en dan kan je create doen.
Als je die bond gecreate hebt kan je vervolgens bij Link aggregation instellen of je redundacy wil of snelheid verbetering
[ Voor 8% gewijzigd door ascent op 11-02-2013 15:12 ]
Nee, als het goed is, is er een user Transmission aangemaakt (zie /etc/passwd)Xymox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:12:
Ik neem aan dat Transmission start onder de rechten van admin?
transmission:x:100:100:Transmission User:/usr/local/transmission/var:/bin/sh
ik heb het destijds (jaar geleden) geinstalleerd mbv deze handleiding :
http://synoblog.superzebu.../transmission-spk-manual/
ik gebruik nu de package van SynoCommunity (en doe regelmatig updates) en Transmission loopt als een zonnetje.
Zonder IEEE 802.1ax support op je switch zal je nooit active active kunnen bonden.ascent schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:11:
Mja, maar ik wil vanuit de interface een bond maken die active/active is
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik probeer al een aantal dagen om full HD videos met fatsoenlijk (DTS, Dolby Digital) geluid naar mijn Ipad mini te streamen vanaf een DS413j. Met de Synology video app komt het beeld voortreffelijk door echter het geluid wordt geconverteerd wat niet om aan te horen is.
Als ik het geluid niet converteer dan wordt er een applicatie van een 3e partij opgestart, zoals OPlay. Dat stottert dan vervolgens als een bezetene. Heeft er iemand de gouden tip hoe/ met welke applicatie ik bovenvermelde content kan streamen?
Thanks!
Nou, da's niet helemaal waar natuurlijk, ik heb 'm nu op a/a staan, maar ik baal 'r van dat 't niet via de interface kan. Ik houd niet zo van custom hacksDukeBox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:39:
[...]
Zonder IEEE 802.1ax support op je switch zal je nooit active active kunnen bonden.
Ik moet nu een file killen...iemand die weet hoe dit nu kan?
Ik heb nergens last vanLegendary1985 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:21:
kleine kickje.
ben al tijdje trotse eigenaar van een DS412+ i.c.m. 2x 3TB schijven hitachi ultra's.
wat me opvalt is dat als ik een groot bestand aan het uitpakken ben zeg maar 8GB mkv film. Me internet snelheid wordt echt letterlijk naar beneden getrokken. Dit moet toch niet kunnen? tijdens het downloaden met snelheden tot 12 MB/s gebeurt er niets enkel bij uitpakken.
wel moet ik nog bij vermelden dat zowel de cpu evenals de ram respectievelijk 7% en 8% worden belast tijdens het uitpakken. Dus hieraan ligt het ook niet
Hardware:
DS412+ ram upgrade 2GB
2x 3TB Hitachi staat gewoon op de compatibiliteit lijst
DSM 4.1 en 4.2beta nu zelfde probleem.
UPC fiberpower 120Mb/s
Configuratie:
Fibermodem -> Cisco E4200 (laatste firmware) -> DS412+ & Sitecom LN121 8 ports gigaswitch -> PC
DS412+ met 4x 3TB Red's in raid6
120 mbit upc maar 90 mbit usenet account
download 8/9 mb/s
Vaak tijdens uitpakken de downloadstation open etc.
Wat gebruik je voor het downloaden/uitpakken ?
Hoe heb je de bond/ether channel/portgroup/(lacp)trunk op je switch dan gemaakt ? Hoe heb je de bond handmatig op de syno gemaakt ?ascent schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:13:
Nou, da's niet helemaal waar natuurlijk, ik heb 'm nu op a/a staan, maar ik baal 'r van dat 't niet via de interface kan. Ik houd niet zo van custom hacks
Als je een unmanaged switch hebt heb je nu alleen maar last van arp polution of excessieve broadcasts.
In de regel zijn het .MKV's En het geluid verschilt, meestal DTS of AC3. X264 zie ik ook vaak in de bestandnamen staan... zegt me niet zoveel.MAher schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:54:
Wat is dan het formaat van die full HD filmpjes?
Via de shell de bondmode omgezet van active/passive naar balance-alb .. daardoor doet 'ie wat slims zodat 'ie over beide porten 1gbit kan duwen. Ik heb met meerdere pc's in huis een file lopen downloaden en de totale upload vande snolly was op dat moment 160 MB/s en da's over de gbit/s heen dus dat doet wel degelijk wat. 't WAs alleen aardig geweest als snolly dat als config in de DSM zou stoppen.DukeBox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:39:
[...]
Hoe heb je de bond/ether channel/portgroup/(lacp)trunk op je switch dan gemaakt ? Hoe heb je de bond handmatig op de syno gemaakt ?
Als je een unmanaged switch hebt heb je nu alleen maar last van arp polution of excessieve broadcasts.
edit:Voor de duidelijkheid, hier hoef je dus niets voor in je switch aan te passen
Voor: BONDING_OPTS="mode=active-backup use_carrier=1 miimon=100 updelay=100 primary=eth0"
Na: BONDING_OPTS="mode=balance-alb use_carrier=1 miimon=100 updelay=100 primary=eth0"
[ Voor 14% gewijzigd door ascent op 11-02-2013 19:04 ]
Nee hoor, da's de balance-tlb:DukeBox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:18:
Dat geld dan alleen voor TX, niet voor RX..
http://www.enterprisenetw...et-Bonding-With-Linux.htmbalance-tlb or 5
Adaptive transmit load balancing- outgoing traffic gets the benefit of bonded interfaces without needing support in the switch, but not incoming. The interface driver must support Ethtool. This also provides redundancy and failover.
balance-alb or 6
We know all about this–it's similar to balance-tlb, except both send and receive traffic are bonded. This requires Ethtool support, and support for changing MAC addresses on active interfaces in the interface's driver.
active-backup and broadcast don't have that many practical applications. balance-rr and 802.3ad are probably the most useful on networks that use managed switches, for both performance and availability.
tijdens het uitpakken download ik via mijn NAS gewoon met 12/14 MB/s dat is niet het probleem. De probleem is als mijn NAS aan het uitpakken is dat ik op mijn PC geen internet meer heb het lijkt echt dat al mijn bandbreedte tijdens het uitpakken gebruikt wordt. Wat heel raar is natuurlijk.Viper® schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:46:
[...]
Ik heb nergens last van
DS412+ met 4x 3TB Red's in raid6
120 mbit upc maar 90 mbit usenet account
download 8/9 mb/s
Vaak tijdens uitpakken de downloadstation open etc.
Wat gebruik je voor het downloaden/uitpakken ?
Tijdens het downloaden via mijn NAS 12/14 MB/s kan ik wel gewoon heel snel surfen op mijn PC.
Gebruik:
Download station voor zowel downloaden evenals uitpakken
Verwijderd
Als grote filmfanaat streamde ik mijn films vanaf mijn pc lange tijd naar een Mede8er med500x2 en nu naar de nieuwere med600x3d. Het gebeurt ook wel eens dat ik externe schijfjes aan mijn mediaplayer aansluit.
Financieel ben ik op het punt gekomen om mij nu eindelijk een treffelijke 4-bay nas server aan te schaffen, mijn voorkeur sowieso synology wegens de goede reviews en de onklopbare diskstation. Wensen zijn het streamen van 1080p MKV bestanden naar mijn mediaplayer / smartphone / tablet in dit gecombineerd aan een zo laag mogelijk stroomverbruik. Het is niet zozeer een noodzaak dat dit simultaan naar meerdere apparaten gebeurt aangezien ik de enige multimedia gebruiker in huis ben maar wel zou ik de mogelijkheid willen om 24/7 een 2-tal IP cams op te nemen terwijl een film zonder problemen kan worden afgespeeld.
Ik las dat de DS413 ook in System Hibernation kan en zodus slechts 3.37W verbruikt. Ideaal lijkt me als de DS slechts beperkt wordt gebruikt maar wel 24/24 toegankelijk blijft. Maar ik vind geen gebruikerservaring terug die me kan bevestigen dat 1080p streamen lukt zonder problemen. Synology raadt mij een DS412+ aan wegens de hogere snelheden maar het stroomverbruik vind ik wat aan de hoge kant.
Ik kreeg van Synology de mededeling dat er de komende maanden geen nieuwe 4-bay NAS (bvb. DS413+) op de planning staat. Ik twijfel dus in aankoop tussen de DS413 (voordeel: stroomverbruik) en de DS412+ (voordeel: snelheid / betere cpu).
Zijn er mensen die met de DS413 probleemloos mijn verwachtingen van een NAS kunnen uitvoeren ?
Ik heb zelf een DS410 en heb 1 IPcam die continu opneemt en stream regelmatig via mijn Boxxee en een Acryan mini tegelijk 1080p en heb nooit last van een hapering of wat dan ook. Regelmatig is Sabnzb ook aan het downloaden ook dan merk ik geen haperingen.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:54:
Beste tweakers,
Als grote filmfanaat KNIP Ik twijfel dus in aankoop tussen de DS413 (voordeel: stroomverbruik) en de DS412+ (voordeel: snelheid / betere cpu).
Zijn er mensen die met de DS413 probleemloos mijn verwachtingen van een NAS kunnen uitvoeren ?
Ik heb in mijn huis alles bedraad met cat5e.
Verwijderd
Heb toch al wat rondgeneusd maar vind merkwaardig weinig ervaringen terug rond het afspelen van full-hd content met de DS413. De eerste reactie is al positief. Verrassend leuk :-) Zijn er nog die dit kunnen beamen ?
extra: transcoding nt nodig. Ligt buiten m'n kennis.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 20:58 ]
Uit dat zelfde stuk:ascent schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:26:
Nee hoor, da's de balance-tlb:
Oftewel, zoals ik al eerder schreef, arp polution.The balance-alb mode depends on swift ARP trickery to fool the kernel into thinking the two physical interfaces are one by rewriting the MAC address on the fly.
Ik ben wel erg benieuwd naar je broadcasts en re-transmits op je netwerk door een vrijwel continu corrupte arp tabel. Overigels kan ALB kan alleen 'goed' werken wanneer je iedere interface in een andere fysieke switch stopt.
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 11-02-2013 21:02 ]
Spelen ze wel goed af als je ze op de ipad zelf zet?Scon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:54:
[...]
In de regel zijn het .MKV's En het geluid verschilt, meestal DTS of AC3. X264 zie ik ook vaak in de bestandnamen staan... zegt me niet zoveel.
Hm nou, als ik in /proc/net/bonding/bond0 loer, zie ik wel dat 'ie per dest. mac een src mac/interface bijhoud. 't Doet zeker wat trickery, maar 't werkt dus wel degelijk met tx en rx. Heb ze overigens op dezelfde goedkope 8ports unmanaged switch gepriktDukeBox schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:54:
Oftewel, zoals ik al eerder schreef, arp polution.
Ik ben wel erg benieuwd naar je broadcasts en re-transmits op je netwerk door een vrijwel continu corrupte arp tabel. Overigels kan ALB kan alleen 'goed' werken wanneer je iedere interface in een andere fysieke switch stopt.
Index Slave Assigned Client-MAC Server -> Client
98: eth1 yes 00:11:d8:3c:da:39 192.168.1.31 -> 192.168.1.11
104: eth0 yes 00:23:69:b9:bf:6c 192.168.1.31 -> 192.168.1.1
Ach, ymmv, maar probeer 't gewoon eens uit als je benieuwd bent zou ik zeggen
Al een tijdje een nogal irritant probleem.
Mijn NAS (Synology DS212J) speelde altijd netjes de MKV + SRT bestanden af op mijn TV (Samsung UE32D6500) via media server. Sinds kort streamde de NAS echter geen SRT meer mee. Van alles geprobeerd maar weinig helpt. Zodra ik in DSM > MediaServer > DMA-comptabiliteit kijk bij apparaatlijst staan er de volgende apparaten:

De bovenste is netjes herkend en alles klopt verder. Maar, nog geen ondertiteling.
Als ik het profiel van de Samsung TV verwijder door op herstellen te klikken, komt ie opnieuw terug precies hetzelfde en komt de SRT wel mee. Echter na een half uur of een uur is het weer hetzelfde, geen ondertiteling meer. Dit ondanks dat er dus niks door mij veranderd is. Ook staan de profielen etc. hetzelfde na die tijd.
Het is geen probleem van de TV aangezien USB-stick met dezelfde bestanden het wel doet.
Iemand ervaring hiermee?
Zowel PC als NAS is lid van de Thuisgroep "Hoekje"
NAS word wel weergeven als een Computer, maar is niet toegankelijk.
Windows geeft een foutmelding:
Geen toegang tot \\JUSTINNAS
Controlleer de spelling van de naam
Kan het netwerkpad niet vinden
Terwijl deze wel weergeven word in het Netwerkcentrum
Kan iemand mij hiermee helpen?
Is al opgelost, mistte 1 vinkje in de Firewall
[ Voor 24% gewijzigd door JustinoFTW op 11-02-2013 23:21 ]
Denk dat de ipad het niet trekt. Op de iPad2 kan ik in ieder geval niet vloeiend .MTS files draaien, ookal gebruik ik Oplayer. De 413j kan die MKV's wellicht niet on-the-fly decoderen, en de ipad ook niet.Scon schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:54:
[...]
In de regel zijn het .MKV's En het geluid verschilt, meestal DTS of AC3. X264 zie ik ook vaak in de bestandnamen staan... zegt me niet zoveel.
Edit: .MTS is ws zwaarste wat er is, MKV zou moeten gaan?
[ Voor 6% gewijzigd door MAher op 12-02-2013 09:36 ]
Verwijderd
Ik denk dat je weinig reacties of reviews ziet, aangezien zelfs de instapmodellen van Synology (J-modellen) al uitstekend overweg kunnen met het streamen van HD-content.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:41:
@0Burner0 : bedankt voor je reactie. In mijn geval heb ik cat6 voorzien, dus dat zit ook goed.
Heb toch al wat rondgeneusd maar vind merkwaardig weinig ervaringen terug rond het afspelen van full-hd content met de DS413. De eerste reactie is al positief. Verrassend leuk :-) Zijn er nog die dit kunnen beamen ?
Ikzelf heb de DS412+ en ben er zeer content mee. Je bent ook meteen enigszins voorbereid op de toekomst (uitbreiding van opslagcapaciteit, snelheid, eventueel RAM-uitbreiding) en ondertussen kun je alles draaien wat je wenst. Succes met het maken van een beslissing. Wat je ook besluit; de Synology NAS-stations stellen eigenlijk nooit teleur en zeker de plus-uitvoeringen niet.
Ik laat nog wat horen wat het probleem/oplossing is.
Heb je vaak dat je geheugen vol zit? Want ik heb het idee dat meer geheugen niet altijd veel toevoegt. Maar goed, ik heb 3GB in mijn 1512+.ascent schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:27:
Ik wil vanavond ook m'n DS412+ uitbreiden qua geheugen. Heb nu een 2GB SODIMM liggen (las dat 'r problemen waren met 4), ben benieuwd of 't merkbaar is aan de soepelheid van 't beestje :-)
Zoals Gees0001 al zei is het eigenlijk gemeengoed dat alle huidige modellen van Synology probleemloos Full HD materiaal streamen. Daarom hoor je er eigenlijk zo weinig over aangezien de focus is verschoven naar alle andere applicaties en opties die ze tegenwoordig erbij doen waardoor de functionaliteit alleen nog maar groter wordt.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:41:
@0Burner0 : bedankt voor je reactie. In mijn geval heb ik cat6 voorzien, dus dat zit ook goed.
Hier thuis een bedraad netwerk met een DS211 die moeiteloos tegelijkertijd:
- 1080p materiaal streamt
- 1 IP camera continu in verbinding staat met de NAS (via wifi)
- NZB's downloadt/uitpakt
Het enige waarvoor ik zou willen gaan upgraden is om meer opslagcapaciteit te hebben (liefst 4+ bay) en wat extra CPU/RAM voor NZB-acties (nu beperkt tot 5 MB/s download ipv 15 MB/s)
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Geen idee, ik heb 'm nu nog in test want heb 'm net een paar dagen...McVirusS schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:50:
[...]
Heb je vaak dat je geheugen vol zit? Want ik heb het idee dat meer geheugen niet altijd veel toevoegt. Maar goed, ik heb 3GB in mijn 1512+.
Dit is onzin. Hij geeft aan de video app van Synology te gebruiken. Deze streamt niet direct het bestand zelf maar doet transcoding. Scon vind die transcoding niet om aan te horen blijkbaar en zoekt alternatief.MAher schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 06:34:
[...]
Denk dat de ipad het niet trekt. Op de iPad2 kan ik in ieder geval niet vloeiend .MTS files draaien, ookal gebruik ik Oplayer. De 413j kan die MKV's wellicht niet on-the-fly decoderen, en de ipad ook niet.
Edit: .MTS is ws zwaarste wat er is, MKV zou moeten gaan?
Volgens mij kan je daar helaas niet erg veel aan aanpassen. Je zou eens een andere transcoding app kunnen proberen. Weet niet of Plex ook transcoding doet? Misschien die eens proberen.
Een ander alternatief is Serviio: http://pcloadletter.co.uk...serviio-synology-package/
Het kan vast geen kwaad en het kost geen drol ;-). Bedoelde meer dat je er niet perse direct wonderen van moet verwachtenascent schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:08:
[...]
Geen idee, ik heb 'm nu nog in test want heb 'm net een paar dagen...Zag wel dat python/sickbeard/sabnzbd allemaal wel wat geheugen lusten dus 't zal nooit slechter worden. Had nog een 2GB SODIMM op 't werk liggen, zodoende
Heh -- nee, da's zeker waar. Maargoed, als ik de blogpost van Randy mag geloven gebruikt 'ie 't wel degelijk nuttigMcVirusS schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:10:
Het kan vast geen kwaad en het kost geen drol ;-). Bedoelde meer dat je er niet perse direct wonderen van moet verwachten.
http://weblog.aklmedia.nl...gy-ds713-from-the-inside/
http://nl.hardware.info/r...aten-getest-en-vergeleken
Verwijderd
@joarie, @Gees0001 : leuk dit te horen ! Ik ben er steenvast van overtuigd dat ik een prima NAS in huis zal halen als ik voor Synology kies. De DS412+ is erg verleidelijk. Als ik de reviews volg, gaat het allemaal toch een stuk sneller (grote bestanden via LAN op de NAS gooien). Aan de andere kant bekoort de DS413 mij vooral door zijn betere energie prestaties en lijkt het erop dat deze mijn wensen meer dan verwacht kan invullen. De DS412+ is mss voor mij wat overpowered.Joarie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:53:
[...]
Zoals Gees0001 al zei is het eigenlijk gemeengoed dat alle huidige modellen van Synology probleemloos Full HD materiaal streamen. Daarom hoor je er eigenlijk zo weinig over aangezien de focus is verschoven naar alle andere applicaties en opties die ze tegenwoordig erbij doen waardoor de functionaliteit alleen nog maar groter wordt.
Synology postte onlangs op hun FB pagina volgende review (vergelijking DS412+, DS413, DS413J)
http://www.xbitlabs.com/a...413j-ds413-ds412plus.html
Hoop deze middag tijd te vinden om even door te lezen.
Verwijderd
Wel, 4K is er misschien sneller dan ik denk. Hier wens ik alvast rekening mee te houden. Geen idee of de DS413 dit zal meester kunnen. Aan de andere kant denk ik dat ik tegen dan mss wel een 6 of 8 bay nodig heb. In dat geval kan ik de DS413 als off-site backup gebruiken.Tadango schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:10:
Overpowered voor nu... maar over een paar jaar?
Het spijtige is dat de DS412+ volgens de specs toch een stuk minder zuinig is dan de DS413 die ook in system hybernation gaat. En er komt blijkbaar de eerst komende maanden geen DS413+, anders was mijn keuze snel gemaakt !
grotere files overzetten ipv honderden kleintjes ;-) probeer maar eens met een zip file van een gieg.mvds schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:46:
Heeft iemand een idee hoe je de performance van rsync kan opkrikken? Ik heb een netwerkbackup van DiskStation naar DiskStation over internet, upload is 6Mbit/sec maar rsync doet maar 150KB/sec. CPU zit rond de 30% en RAM op 50%.
Verwijderd
Maar, energiezuinig zijn ze toch allemaal? Ik bedoel, de DS412+ mag dan misschien meer verbruiken dan de DS213, maar het verschil is minimaal. Hooguit 10-20 Watt? Dat is wel te overzien, toch? Volgens mij verbruikt de DS412+ maximaal zo'n 44W. En dit zul je vrijwel nooit verbruiken, en zeker niet continu.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:45:
[...]
Wel, 4K is er misschien sneller dan ik denk. Hier wens ik alvast rekening mee te houden. Geen idee of de DS413 dit zal meester kunnen. Aan de andere kant denk ik dat ik tegen dan mss wel een 6 of 8 bay nodig heb. In dat geval kan ik de DS413 als off-site backup gebruiken.
Het spijtige is dat de DS412+ volgens de specs toch een stuk minder zuinig is dan de DS413 die ook in system hybernation gaat. En er komt blijkbaar de eerst komende maanden geen DS413+, anders was mijn keuze snel gemaakt !
Ik begrijp je punt hoor; als je absoluut wil gaan voor een gering stroomverbruik, dan is de DS213 wellicht gunstiger. Aan de andere kant heb je met de DS412+ twee maal zoveel performance tegen een nog steeds gunstig stroomverbruik. Keuzes, keuzes, keuzes.
Error System 2013/02/12 13:01:17 SYSTEM Read error at internal disk [1] sector 10175328.
Error System 2013/02/12 13:01:17 SYSTEM Read error at internal disk [1] sector 10202336.
Error System 2013/02/12 13:01:17 SYSTEM Read error at internal disk [1] sector 10202464.
En dan een stuk of 100. Dit terwijl ik de NAS nog nauwelijks in gebruik heb. Ik ben tot nu toe alleen nog bezig geweest met wat configuratie + geprobeerd om zo'n 20 mp3'tjes over te zetten.
Wel is op dit moment de Parity Consistency Check aan het draaien (!). Wellicht dat dit invloed heeft?
Kan iemand mij advies geven wat nu te doen? Is dit normaal, of mag disk[1] weer terug naar WD?
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door syno op 12-02-2013 13:35 ]
Oei, da's balen. Wat zegt de SMART info over de disks die erin zitten?syno schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:34:
Wel is op dit moment de Parity Consistency Check aan het draaien (!). Wellicht dat dit invloed heeft?
Kan iemand mij advies geven wat nu te doen? Is dit normaal, of mag disk\[1] weer terug naar WD?
Alvast bedankt!
Ik zou 'm linea recta terugsturen. Weg met die zooi. Zoiets mag niet met 'n nieuwe schijf.syno schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:34:
Ik ben vandaag de trotse eigenaar geworden van een Synology DS212J + 2x WD Caviar Red 2 TB. Naast dat ik wat connectieproblemen heb (welke waarschijnlijk aan mijn brakke Sitecom router liggen), kwam ik de volgende log-messages tegen:
Error System 2013/02/12 13:01:17 SYSTEM Read error at internal disk \[1] sector 10175328.
Error System 2013/02/12 13:01:17 SYSTEM Read error at internal disk \[1] sector 10202336.
Error System 2013/02/12 13:01:17 SYSTEM Read error at internal disk \[1] sector 10202464.
En dan een stuk of 100. Dit terwijl ik de NAS nog nauwelijks in gebruik heb. Ik ben tot nu toe alleen nog bezig geweest met wat configuratie + geprobeerd om zo'n 20 mp3'tjes over te zetten.
Kan iemand mij advies geven wat nu te doen? Is dit normaal, of mag disk\[1] weer terug naar WD?
Alvast bedankt!
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Een tijdje geleden werd hier nog een link gepost om rebuild snelheden te wijzigen. Default stond deze op 1 mb/s maar schijnbaar kan het sneller alleen werkt dit dynamisch niet zo goed.ascent schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:22:
De DS412+ is juist geweldig! ;-) Alleen mogen die raidreshapes wel wat vlotter
Apart, heb je misschien een network mapping naar de nas folder waar hij bestanden neerzet wanneer hij uitpakt. Kan me voorstellen dat windows via het netwerk bestanden wil ophalen en inlezen.Legendary1985 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:33:
[...]
tijdens het uitpakken download ik via mijn NAS gewoon met 12/14 MB/s dat is niet het probleem. De probleem is als mijn NAS aan het uitpakken is dat ik op mijn PC geen internet meer heb het lijkt echt dat al mijn bandbreedte tijdens het uitpakken gebruikt wordt. Wat heel raar is natuurlijk.
Tijdens het downloaden via mijn NAS 12/14 MB/s kan ik wel gewoon heel snel surfen op mijn PC.
Gebruik:
Download station voor zowel downloaden evenals uitpakken
Je internet loopt niet via de NAS neem ik aan, zou vreemd zijn dat je internet op je pc ermee stopt als je nas uitpakt.
[ Voor 54% gewijzigd door Viper® op 12-02-2013 14:54 ]
Gebruikt iemand van jullie een usb-geluidskaart gekoppeld aan een versterker om zodoende via je mobiel (android) muziek af te spelen via je geluidsinstallatie thuis? Zo ja welke usb-geluidskaart gebruik je (kan niet goed vinden welke compatibel zijn) en wat zijn de gebruikers ervaringen (in combinatie met ds audio app).
Disk 1 (bovenste) lijkt wel ok, disk 2 lijkt minder (zie ook plaatje hieronder).. terugsturen dus?ascent schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:15:
[...]
Oei, da's balen. Wat zegt de SMART info over de disks die erin zitten?

Airplay!Qli-max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:56:
Gebruikt iemand van jullie een usb-geluidskaart gekoppeld aan een versterker om zodoende via je mobiel (android) muziek af te spelen via je geluidsinstallatie thuis? Zo ja welke usb-geluidskaart gebruik je (kan niet goed vinden welke compatibel zijn) en wat zijn de gebruikers ervaringen (in combinatie met ds audio app).
Mja, 't rare is dat die fix juist bij mij niet helpt. Tenminste, neem aan dat 't om 't aanpassen van de /proc/sys/dev/raid/speed_limit_min en /proc/sys/dev/raid/speed_limit_max gaat..Viper® schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:51:
Een tijdje geleden werd hier nog een link gepost om rebuild snelheden te wijzigen. Default stond deze op 1 mb/s maar schijnbaar kan het sneller alleen werkt dit dynamisch niet zo goed.
Idd Airplay dmv Airport Express. Maar ik zag dat andere combinaties tegenwoordig met de nieuwste mediaplayers ook al mogelijk zijn.Qli-max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:56:
Ik moet mijn ds213+ nog binnenkrijgen en installeren maar heb even een vraagje over één van de dingen die me mooi lijken om met de nas te kunnen:
Het meest fijne werkt de eigen app van Synology (DS Audio). Ik kan bij wijze van spreken de muziek aanzetten in mijn eigen huis terwijl ik 50 km verder op zit
Misschien eens een idee om mijn schoonmaakster te laten schrikken
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Interessant, even snel doorheen geclicked.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:54:
[...]
@joarie, @Gees0001 : leuk dit te horen ! Ik ben er steenvast van overtuigd dat ik een prima NAS in huis zal halen als ik voor Synology kies. De DS412+ is erg verleidelijk. Als ik de reviews volg, gaat het allemaal toch een stuk sneller (grote bestanden via LAN op de NAS gooien). Aan de andere kant bekoort de DS413 mij vooral door zijn betere energie prestaties en lijkt het erop dat deze mijn wensen meer dan verwacht kan invullen. De DS412+ is mss voor mij wat overpowered.
Synology postte onlangs op hun FB pagina volgende review (vergelijking DS412+, DS413, DS413J)
http://www.xbitlabs.com/a...413j-ds413-ds412plus.html
Hoop deze middag tijd te vinden om even door te lezen.
Niet echt een duidelijke reden voor de opmerking voor RED disks, behalve dan het vrij lage energie gebruik.We used Western Digital Red WD20EFRX drives for this test session. Comparing the different operating modes for the ARM and PPC platforms, we can estimate how much power is needed by the HDDs. It is about 15 watts in idle mode and 20 watts under load. That’s not much considering that we had four HDDs installed. The WD Red series seems to be optimal for NASes.
Zoals al door meer mensen hier genoemd is dat de J modellen over het algemeen niet interessant zijn voor tweakers. Ik heb het zelf gemerkt met het gebruik van Photostation op een ds210j model. Het indexeren en thumbnails bouwen van high res foto's duurt gewoon zeer zeer lang, ook MySQL is 2 keer zo langzaam.
Ben ook blij om te lezen dat de Atom en het x86 platform het zeer goed doen voor Raid5/6. Overigens valt het me niet tegen hoe de 413j en 413 presteren op raid gebied. Natuurlijk zijn dit ook 2013 modellen.
Stroomverbruik in Idle ligt vrij dicht bij elkaar, dat de Atom meer verbruikt snap ik wel, de processor zal bij full load ook sneller zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 12-02-2013 15:16 ]
Auw, ja, terug met disk 2. Vooral de pending sectors (33) en reallocated (4) doen 'm de das om, dat hoort niet bij een nieuwe disksyno schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:05:
[...]
Disk 1 (bovenste) lijkt wel ok, disk 2 lijkt minder (zie ook plaatje hieronder).. terugsturen dus?
[afbeelding]
Ik zit ook te kijken naar een oplossing om muziek af te spelen vanaf de nas via de versterker. In DSM 4.2 komt BT audio support, maar de nas staat op zolder en dat is te ver weg. USB netwerk kaart is daarom ook niet echt handig...... Ik heb een WD TV Live besteld met DLNA DMR om de muziek te kunnen streamen vanaf de nas. Dan hebben we gelijk ook een goede speler voor video edg.
En Apple komt ook hier echt nooit binnen.
En kan je je mede8ter niet bedienen via je smartphone dmv DNLA? Of zit de audio-output van je mediaspeler op je TV geprikt?Qli-max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:21:
Ik heb wel een mediaspeler, een Mede8er MED600X3D 3D, maar dan moet ik weer mijn tv aanzetten om muziek af te spelen (anders zie ik natuurlijk niet wat ik doe), ik wil gewoon alleen mij geluidsinstallatie aanzetten en met mijn mobiel muziek pompen zonder appels nog peren
Doe ik ook zo ; met Harmony AB worden TV, mediaplayer (AUX naar hi-fi) en hi-fi aangezet, muziek kiezen en dan TV weer uit.
Daarom zeg ik dus: als je mediaspeler om kan gaan met DNLA kan je die stap overslaan. Je stuurt dan de muziek van je Syno naar je Mediaspeler met behulp van je smartfone.Goner schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:32:
Je hebt de TV nodig voor het menu van je mediaplayer ... om op het netwerk je Syno en de betr. folder en MP3's te selecteren.
Bij mij moet de TV aan om de android-stick in de HDMI-poort z'n geluid af te kunnen laten spelen (doorgelust naar de hifiset). Bediening via tv-scherm of via smartfone...Doe ik ook zo ; met Harmony AB worden TV, mediaplayer (AUX naar hi-fi) en hi-fi aangezet, muziek kiezen en dan TV weer uit.
Tja, als je syno toch in de woonkamer staat, naast je stereo, is dat een optie....Qli-max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:40:
Maar dat is dus niet nodig als je een usb-audiokaart die compatibel is met de syno aansluit aan je versterker (ik wil al die apparaten niet onnodig aan hebben staan), maar ik heb er geen ervaring mee dus dat was de vraag, wie heeft dat wel en welke usb-audiokaart gebruikt diegene
Heb ik ook gehad met hetzelfde model. Bleek defecte hardware te zijn volgens Synology. Na wat getouwtrek met de leverancier heb ik uiteindelijk een vervangend model kunnen uitkiezen. Het is een DS213 geworden en draait nu ongeveer 2 maanden prima.lordloeder schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:35:
Vorige week een ticket aangemaakt bij Synology helpdesk. DS212+ blijft zichzelf maar uitschakelen (tijdsduur verschilt van na 1 minuut tot na 1 dag). Dit gebeurt random. Jammer dat men daar nu chinees Nieuwjaar viert en dit enkele dagen duurt.
Ik laat nog wat horen wat het probleem/oplossing is.
Niet met DLNA DMR dus. Je mediaplayer wordt dan aangestuurd vanuit je tel / nas.Goner schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:32:
Je hebt de TV nodig voor het menu van je mediaplayer ... om op het netwerk je Syno en de betr. folder en MP3's te selecteren.
Doe ik ook zo ; met Harmony AB worden TV, mediaplayer (AUX naar hi-fi) en hi-fi aangezet, muziek kiezen en dan TV weer uit.
Ook een mooie losse audio renderer gevonden :
http://www.missingremote....relay-dlna-audio-renderer
Gebruik zelf een Eminent Audio Blaster in een DS212 werkt uitstekend. Heb er een paar boxen aan gekoppeld en prima geluid. Je kan het natuurlijk ook aansluiten naar je versterker.Qli-max schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:40:
Maar dat is dus niet nodig als je een usb-audiokaart die compatibel is met de syno aansluit aan je versterker (ik wil al die apparaten niet onnodig aan hebben staan), maar ik heb er geen ervaring mee dus dat was de vraag, wie heeft dat wel en welke usb-audiokaart gebruikt diegene
http://www.4allshop.nl/EM3751
Mocht je een Raspberry hebben of overwegen dan kun je daarmee ook een mooi systeem maken.
http://blog.scphillips.co...dia-streaming/#comment-14
Je kan dan de muziek op je NAS via een tablet of telefoon afspelen. De Rapsberry sluit je aan op je versterker en wordt een Render apparaart voor afspelen net zo iets als Airplay.
Dan hoef je geen TV of iets aan te zetten.
Verwijderd
Op zich wel een minimaal verschil maar ik weet niet wat dit verschil in de praktijk geeft (24/7 365d). Als ik logisch redeneer mag ik ervan uitgaan dat 3/4 van de dag de NAS niet actief is en dus in volledige slaapstand kan. In dat geval scheelt dat waarschijnlijk wel een stuk bij de DS413. Heb zonet een poging gedaan om de prijs te simuleren maar ik kwam een kostprijs beneden de 10euro/jaar uit, klopt denk ik niet echt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:26:
[...]
Maar, energiezuinig zijn ze toch allemaal? Ik bedoel, de DS412+ mag dan misschien meer verbruiken dan de DS213, maar het verschil is minimaal. Hooguit 10-20 Watt? Dat is wel te overzien, toch? Volgens mij verbruikt de DS412+ maximaal zo'n 44W. En dit zul je vrijwel nooit verbruiken, en zeker niet continu.
DS413 | DS412+ | |
Toegang | 35.62W | 44W |
Slaapstand HDD | 13.09W | 15W |
Slaapstand systeem | 3.37W | / |
Yep heb via mijn computer network mapping aangemaakt naar de map waar hij uitpakt, ligt het hieraan?Apart, heb je misschien een network mapping naar de nas folder waar hij bestanden neerzet wanneer hij uitpakt. Kan me voorstellen dat windows via het netwerk bestanden wil ophalen en inlezen.
Je internet loopt niet via de NAS neem ik aan, zou vreemd zijn dat je internet op je pc ermee stopt als je nas uitpakt.
Als ik deze uitschakel wat is de beste manier om je mappen op je nas via windows te benaderen?
Want nu is het zeer simpel network mapping-> shorcut op mijn bureaublad
wel moet bij vermelden dat de downloadmap voor spotnet ook hetzelfde map is als download station. echter als de bestanden via spotnet worden uitgepakt dan is er geen probleem met mijn internet?
[ Voor 13% gewijzigd door Legendary1985 op 12-02-2013 18:15 ]
Ik zal eens kijken naar Plex, omdat deze server eenvoudig is te installeren vanuit het package center op de NAS. Vreemd dat dit zoveel moeite kost op een Ipad. Ik had een Asus Transformer Prime en daar ging streamen van zowel beeld als geluid een stuk eenvoudiger (veel meer players beschikbaar zoals BSPlayer en DicePlayer).McVirusS schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:10:
[...]
Dit is onzin. Hij geeft aan de video app van Synology te gebruiken. Deze streamt niet direct het bestand zelf maar doet transcoding. Scon vind die transcoding niet om aan te horen blijkbaar en zoekt alternatief.
Volgens mij kan je daar helaas niet erg veel aan aanpassen. Je zou eens een andere transcoding app kunnen proberen. Weet niet of Plex ook transcoding doet? Misschien die eens proberen.
Een ander alternatief is Serviio: http://pcloadletter.co.uk...serviio-synology-package/
Ik heb daarop draaien:
Antivirus Essential
Download Station
Ik heb twee users (mijn vrouw en ik) ingesteld en ik kan met alle devices in huis (laptops, Android telefoons/tablets, HTPC) bij mijn bestanden via een file browser.
Er zijn echter een aantal dingen die ik nog steeds niet goed ingesteld heb:
- Ten eerste
Ik maak nu om de zoveel tijd een backup door een externe usb schijf aan te sluiten. Ik maak backups op twee schijven. Alleen beschermd dit niet tegen stommiteiten, zoals bestanden per ongeluk weggooien/overschrijven. Over een tijdje kan ik via het interweb mijn backup wegschrijven naar de Synology van mijn broertje, maar dat betekent alleen maar dat ik op 1 schijf minder een backup hoef te gooien.
Ik kan Time Backup gebruiken, maar dan moet ik wel weten dat ik een stommiteit heb begaan. Soms heb ik wel eens dat ik met de touchpad van een laptop een map per ongeluk in een ander mapje sleep. Als ik dat niet doorheb, dan kan ik het ook niet terugdraaien.
Ik kan natuurlijk ook alleen leesrechten aan users geven. Maar dat zou betekenen dat ik Cloud Station moet installeren en om de zoveel tijd de bestanden die op een laptop zijn veranderd in de juiste map moet gaan zetten. Ik heb bijvoorbeeld een map [DOCS] met documenten die ik alleen mag lezen. Ik kopieer ze naar de laptop om er rare dingen mee te doen. Als ik daarmee klaar ben, dan synchroniseer ik de laptop met Cloud Station. 1 keer in de week of maand zal ik dan handmatig met een admin account de gesynchroniseerde documenten naar [DOCS] moeten verplaatsen. Als een andere user dan ook hetzelfde document heeft aangepast, moeten die weer vergeleken worden.
Ik wil dus met alle apparaten bij mijn files, maar wel een beveiliging hebben tegen stommiteiten.
Wat zou voor mij een goede oplossing zijn?
- Ten tweede
Plex. Daar moet ik nog mee beginnen, dus lmgtfy linkjes zijn welkom
Als ik het goed heb gelezen en begrepen, dan kan je Plex ook als DLNA server instellen. Maar betekent dit dan dat het decoden op de Synology gebeurt en ik dus op mijn DLNA tv kan kijken? Of werkt dat niet zo?
Tips en tricks voor Plex en waar ik in het algemeen op moet letten bij streamen zijn welkom.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
die hibernate is leuk en aardig maar het is en blijft een nas in mijn ogen en die staat 24/7 aan bij mij en doetVerwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:21:
[...]
Op zich wel een minimaal verschil maar ik weet niet wat dit verschil in de praktijk geeft (24/7 365d). Als ik logisch redeneer mag ik ervan uitgaan dat 3/4 van de dag de NAS niet actief is en dus in volledige slaapstand kan. In dat geval scheelt dat waarschijnlijk wel een stuk bij de DS413. Heb zonet een poging gedaan om de prijs te simuleren maar ik kwam een kostprijs beneden de 10euro/jaar uit, klopt denk ik niet echt.
DS413 DS412+ Toegang 35.62W 44W Slaapstand HDD 13.09W 15W Slaapstand systeem 3.37W /
sickbeard
autosub
spotweb
nzbget
photostation
videostation
timemachine
oftwel eigenlijk nooit de tijd om te hibernaten omdat dit na de spindown gebeurt en deze staat minimaal al op 10 minuten.
je kan hem scheduled uit en aan zetten als je wil besparen in stroom.
Verwijderd
Die scheduled lijkt me wel interessant, bedankt om me hierop te wijzen. Enig idee hoeveel uw NAS u grosso modo jaarlijks aan energie kost ? Toch geen 10-tallen euro's tot 100euro neem ik aan ?thalantis schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:39:
[...]
die hibernate is leuk en aardig maar het is en blijft een nas in mijn ogen en die staat 24/7 aan bij mij en doet
...
je kan hem scheduled uit en aan zetten als je wil besparen in stroom.
asc366, dank voor je reactie.ascent schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:13:
[...]
Auw, ja, terug met disk 2. Vooral de pending sectors (33) en reallocated (4) doen 'm de das om, dat hoort niet bij een nieuwe disk
Wat ik nog niet helemaal snap: hoe kan het dat ik fouten (Read errors) krijg voor disk 1, maar dat de SMART test er juist bij disk 2 niet goed uitziet.
Disk 2 geeft inmiddels ook enkele (4 stuks) read errors. Mogen read errors überhaupt voorkomen bij een gloednieuw harddisk?
http://stroomkosten.michaelplaza.nl/Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:15:
[...]
Die scheduled lijkt me wel interessant, bedankt om me hierop te wijzen. Enig idee hoeveel uw NAS u grosso modo jaarlijks aan energie kost ? Toch geen 10-tallen euro's tot 100euro neem ik aan ?
Zo kan iedereen zich orienteren
Ik heb hem ook zoveel mogelijk online, maar aangezien er geen gebruikers zijn die in de nachtelijke uren toegang nodig hebben, gaat mijn NAS om 01:30 uit, en om 08u in de ochtend weer aan.
Dat scheelt 7u op dagelijkse basis, 20 á 23€ op jaarbasis minder dan.
Ik bekijk nu al de log's om te kijken of het aangepast moet worden, aangezien de kinderen nu op school gaan, en zodoende de mediaspelers niet meer aan staan op die uren
Dan gaat de scheduling naar 12 of 13u om in te schakelen, wat op 40€ jaarlijks zou komen aan kosten
[ Voor 45% gewijzigd door FreshMaker op 12-02-2013 18:16 ]
Dit topic is gesloten.