Even een (S)FTP tip, gezien Synology iets simpels als (S)FTP users toegang geven tot 1 specifieke directory niet mogelijk wilt maken. Alleen toegang tot de hoofdshare. Of je moet moeilijk lopen doen met allemaal rechten, maar alle mappen zie je dan nog steeds staan ookal heb je geen toegang. En ACL is niet beschikbaar op systeem shares, anders hadden ACL permissies nog een oplossing kunnen zijn.
Activeer eerst de User Home optie (Onder Users in DSM), kan volgens mij ook wel zonder, alleen ik weet niet in welke map je dan binnenkomt.
Je krijgt nu een 'homes' share erbij (/volume1/homes/)
Via SSH
code:
1
| mkdir /volume1/homes/<username>/<virtuele mapnaam> |
Dan in "/etc/rc.local" de volgende regel toevoegen, voor de exit 0:
code:
1
| mount --bind /volume1/<share>/<path>/<naar>/<map> /volume1/homes/<user>/<virtuele mapnaam> |
Dit commando kan je ook direct uitvoeren, maar als je wilt dat hij het na een reboot ook doet is /etc/rc.local een goede optie.
Upgraden van DSM zal dit bestand echter wel overschrijven, dus na een upgrade moet je dit commando weer even toevoegen.
Als je nu als (S)FTP user inlogt, zie je een map home. In die map staat je "virtuele map".
Volgens mij zouden meerdere mappen ook geen probleem moeten zijn, maar dat heb ik niet getest.