Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Quakie schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Ik gebruik het best vaak. Ik zit zelfs midden in een support email conversation met Tech Support. Niet eens ticket geopend dus echt super.

Beta1.1 zou embedded subtitles moeten ondersteunen. Helaas worden ondertitels NIET naar een AppleTV gestreamd. Het zou wel via de HDMI cable meoten werken. Ik heb hem maar kan hem helaas niet vinden.

Enige wat ik nu nog moet doen is kernel log file terugsturen. Ik heb vaak dat niet alle films terug te zien zijn. Ze gaan dat hopelijk dan in de toekomst fixen.

Nee videostation is vet!
Quakie, mag ik vragen op welke manier jij he media in folders hebt ingedeeld? Heb je nog naming conventies gebruikt of alles geconverteerd naar één format bijvoorbeeld?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvisje schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:39:
als je jb hebt-> xbmc denk ik, en anders via plex? heb t zelf beide nog niet geprobeerd maar 1 van de 2 moet prima werken denk ik?
Plex werkt echt niet fijn, ding zit alleen maar te zeuren dat hij niet kan transcoderen terwijl het met goodplayer gewoon werkte. Weer 5 euro kwijt voor niks... wat een bagger.

Plex gaat hier er weer af, nog slechter dan video station van synology zelf... plex en synology gaan niet echt lekker samen begrijp ik ook uit het plex forum.

Ik ga wel even verder zoeken naar een goodplayer vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Ik heb een DS212+ en een HTC One X waarop ik de nieuwe Cloud Station app geinstalleerd heb. Ik vind het jammer dat je binnen deze applicatie alleen toegang hebt tot de Cloudstation mappen en geen content van je telefoon (foto's bijvoorbeeld) kan synchroniseren met de NAS.

Dit zou de applicatie voor mij echt perfect maken, op het moment ik thuis kom, WIFI verbinding maak dat automatisch nieuwe foto's gesynchroniseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Dit zou de applicatie voor mij echt perfect maken, op het moment ik thuis kom, WIFI verbinding maak dat automatisch nieuwe foto's gesynchroniseerd worden.
Hier heb je de Android App 'FolderSync' voor. Even configureren en hop, gesynced met je Google Drive / NAS. 8)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14
ElCondor schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:52:
[...]

Quakie, mag ik vragen op welke manier jij he media in folders hebt ingedeeld? Heb je nog naming conventies gebruikt of alles geconverteerd naar één format bijvoorbeeld?
Ik heb de default video folder met daarin alle films, sommige los, sommige in mapjes. Een mapje heet series en daarin vallen weer de series eronder.

Ik laat SABNZBD de namen veranderen maar dat werkt niet echt...

Ik laat subliminal zoeken naar losse srt subs, dit zou nu overbodig moeten zijn...

Voor de rest doe ik niks qua formaten omzetten... ik hernoem ze soms alleen handmatig...

Oke het is niet mijn default video player maar ze komen steeds verder.. en ik zie het in de toekomst zeker wel zo zijn dat het wel alles vervangt...

maar goed, zijn maar weinig die series en films op een iPad kijken denk ik? heerlijk voor het slapen gaan:)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
ChUcKiE schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:59:

[afbeelding]

Is dit een functie die iemand wel eens uitvoert? Behoud je hiermee alle data? Levert het wat op??
Grappig die is nieuw in 4.2 gezien de engelse tekst in mijn Nederlandse NAS, ik heb pas behoorlijk zitten stoeien om alles te unmounten om het volume eens te scannen. Zijn diverse blogs over dat deze optie niet in DSM <4.2 zat.

Ik heb hem maar eens gestart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wie van jullie gebruikt http://www.symform.com als back-up? Ik moet zeggen dat de resultaten behoorlijk positief zijn, security spreekt me ook aan. En de restore snelheid was met een paar testen 10mbit wat ik redelijk goed vindt.

Houdt zich goed aan de gestelde up en download limieten, ben benieuwd of jullie het ook gebruiken?

Ik vraag me zelfs af of deze dienst niet more secure is dan een willekeurig backup dienst waar je complete files op een omgeving zet, die zijn direct leesbaar dit is geheel versleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en sinds enkele weken in het bezit van een prachtige ds 1512+ met 5 2 tb schijven in SRH met 2 schijven foutmarge. Nu wil ik via video station en de app graag gebruik maken van tv recordpoging en live streaming. Maar ik geraak er niet uit. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik heb inmiddels drie verschillende tv sticks hier liggen. Een pinnacle e340, een pinnacle e72 en een terratec cynergy t stick.

Alledrie lijken ze te werken, en worden ze hij kanalen zo3ken met hun typenummer herkent. Echter bij kanalen zoeken blijft die bij de een langer dan de ander op scannen staan, waar hij geen kanalen kan vinden en na een bepaalde tijd zegt dat dat ie geen kanalen kan vinden en mogelijk regio niet goed staat.

Kan iemand van jullie mij helpen? Heb al van alles geprobeerd en wil het heel graag werkend hebben.

Alvast bedankt!

Groet vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
stormfly schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:22:
Wie van jullie gebruikt http://www.symform.com als back-up? Ik moet zeggen dat de resultaten behoorlijk positief zijn, security spreekt me ook aan. En de restore snelheid was met een paar testen 10mbit wat ik redelijk goed vindt.

Houdt zich goed aan de gestelde up en download limieten, ben benieuwd of jullie het ook gebruiken?

Ik vraag me zelfs af of deze dienst niet more secure is dan een willekeurig backup dienst waar je complete files op een omgeving zet, die zijn direct leesbaar dit is geheel versleuteld.
Ik gebruik Symform ook. Ik draag 2TB bij zodat ik zelf gratis 1TB cloud backupspace heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:30

ChUcKiE

Dus........

stormfly schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:19:
[...]

Grappig die is nieuw in 4.2 gezien de engelse tekst in mijn Nederlandse NAS, ik heb pas behoorlijk zitten stoeien om alles te unmounten om het volume eens te scannen. Zijn diverse blogs over dat deze optie niet in DSM <4.2 zat.

Ik heb hem maar eens gestart ;-)
En al resultaat?? :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
43% en gisteren na mijn post direct gestart ;-) 5.3TB...kortom een lang proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
abusimbal schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:54:
[...]

Ik gebruik Symform ook. Ik draag 2TB bij zodat ik zelf gratis 1TB cloud backupspace heb.
Ja het jammere is alleen dat hij niet meer in hibernation gaat, maar daar was hij toch al slecht in met sickbeard erop. Ik 300 en krijg 150.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 26-01-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het proces om 2 (3TB) schijven in RAID0 te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:35:
Hoelang duurt het proces om 2 (3TB) schijven in RAID0 te zetten?
Ligt eraan welke NAS je gaat kopen...

RAID0 en RAID1 is redelijk vlot.

RAID5 duurt bijna een dag met 4x 3 TB @ DS1812P

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heeft hier iemand Hitachi Deskstar schijven van 4 TB in zijn NAS zitten?

Na een tijdje wikken en wegen wil ik binnenkort toch maar eens de stap zetten om een Synology te halen, eentje die ook een beetje voorbereid is op de toekomst. Ik zat aan een DS412+ te denken, en er te beginnen met 2 nieuwe schijven van 4TB erin te gooien. Uit mijn desktop heb ik nog 2x 2TB schijven die ik er tijdelijk in gooi, en als het hele gebeuren volraak dan upgrade ik die andere 2 ook nog wel naar 4TB schijven.

Ben altijd tevreden geweest met mijn Seagate-schijven, maar de enige 4TB schijven van Seagate zijn 350 euro en dat vind ik wat te gortig. De Hitachi-schijven zijn de helft daarvan, maar dan denk ik meteen: hoe komt dat dan? Waar zit dat verschil in?

Iemand ervaringen of tips waarom ik dit wel of niet zou moeten doen? Of is het toch aan te raden om bij Seagate te blijven (of naar WD over te gaan) en dan maar 3TB schijven erin te doen... Wat is wijsheid?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Napsju schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:01:
Toch maar even een emailtje gestuurd:
Beste Mediamarkt,

Zojuist heb ik bestelling XX geplaatst, waarbij ik 6,05 euro verwijderingsbijdrage / thuiskopieheffing heb betaald. Echter ben ik van mening dat deze niet van toepassing is op het product Synology DS713+. Mediamarkt is namelijk de enige webwinkel die deze heffing toepast op dit product. Hoe kan ik aanspraak maken op de door mij te veel betaalde heffing?

Mvg,
Napsju
Zoals verwacht nog geen reactie van Mediamarkt. Inmiddels bewijs gevonden. Kijk maar eens op Thuiskopie.nl
Algemeen Uitgangspunt
Bij het vaststellen of een apparaat onder een heffingsplicht valt dient het apparaat te beschikken over een zelfstandig, geïntegreerd beschrijfbaar geheugen dat audio en video kan vastleggen, waarbij het apparaat in staat is dit audio- en videomateriaal zelf weer te geven of waarbij het apparaat als audio- of videobron kan dienen voor afspeelapparatuur.
De DS713+ heeft dus geen zelfstandig, geïntegreerd beschrijfbaar geheugen bij aankoop!

Wel is de DS713+ net binnen. Migratie vanuit een 212+ was simpel. Hoefde zelfs de config niet terug te zetten, want alles stond er nog. Totaal een uurtje bezig geweest incl schroeven.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb ook Hitachi's (Toshiba's) overwogen, maar ben veiligheidshalve toch voor de WD Red gegaan. Met enige tegenzin, want ik had graag 4TB willen hebben en vind het WD-kleurtje vooral marketing gewouwel, althans, ik zie niet in waarom de prijs een stuk hoger moet liggen. De gebruikelijk 4TB Hitachi schijven komen wel op de compatibility list van Synology voor.

De 3,5" schijvendivisie van Hitachi is overgenomen (via WD) door Toshiba om de concurrentie gaande te houden. Er zijn nu restvoorraden en omgelabelde schijven te krijgen, maar nieuwe generaties zullen native Toshiba zijn. Zie ook hier.

4TB prijsverschillen komen doordat deze schijfgrootte nog de norm moet gaan worden en Hitachi wat voorloopt. Gaat vanzelf nivelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:53
Ik heb op mijn ds212+ films en tv series, deze kijk op de Popcorn C-200.
Ik doe dat via Media Server, werkt op zich prima. Maar hierdoor gaat de NAS niet in hibernate en staat 24/7 aan.

Nu kan ik het via NFS doen maar zijn er nog andere manieren/tools om dit te doen? De nas moet wel in slaap kunnen gaan.

Nadeel van de media server is dat ik niets kan deleten via de popcorn (voordeel de kids kunnen dat ook niet) En zo dus ook via NFS, ik kan wel rechten geven om te deleten maar dan kunnen de kids dat ook.

Dit moet beter kunnen. Als er een manier is om het via Media Server voor elkaar te krijgen dat de nas wel gaat hibernaten is dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:14:
Ik doe dat via Media Server, werkt op zich prima. Maar hierdoor gaat de NAS niet in hibernate en staat 24/7 aan.

Nu kan ik het via NFS doen maar zijn er nog andere manieren/tools om dit te doen? De nas moet wel in slaap kunnen gaan.

Nadeel van de media server is dat ik niets kan deleten via de popcorn (voordeel de kids kunnen dat ook niet) En zo dus ook via NFS, ik kan wel rechten geven om te deleten maar dan kunnen de kids dat ook.

Dit moet beter kunnen. Als er een manier is om het via Media Server voor elkaar te krijgen dat de nas wel gaat hibernaten is dat ook goed.
Ook ik baal van het feit dat het ding nu altijd aan staat, dat ga ik dan ook weer veranderen en alle zut als media server er gewoon af. Plex is momenteel nog bezig maar dat lijkt niet al te stabiel draaien; opeens was de bibliotheek weer verdwenen hmm. Maar goed, ik heb een Xtreamer Prodigy en die heb ik aan dezelfde router zitten als de DS212. Dus ik ga vanaf de mediaspeler gewoon naar de netwerkshare toe op de NAS en speel de film dan af, gaat allemaal prima. Je moet misshien de functie ook gewoon bij het apparaat laten zoals het bedoeld is. Dat die NASjes tegenwoordig halve pc's zijn wil niet zeggen dat alles dan ook lekker werkt. Mijn Prodigy (voordat die eens lekker werkte 8)7 pfff) doet het nu prima zo i.c.m. de Synology.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:14
LuNaTiC schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:51:
Heeft hier iemand Hitachi Deskstar schijven van 4 TB in zijn NAS zitten?

Na een tijdje wikken en wegen wil ik binnenkort toch maar eens de stap zetten om een Synology te halen, eentje die ook een beetje voorbereid is op de toekomst. Ik zat aan een DS412+ te denken, en er te beginnen met 2 nieuwe schijven van 4TB erin te gooien. Uit mijn desktop heb ik nog 2x 2TB schijven die ik er tijdelijk in gooi, en als het hele gebeuren volraak dan upgrade ik die andere 2 ook nog wel naar 4TB schijven.

Ben altijd tevreden geweest met mijn Seagate-schijven, maar de enige 4TB schijven van Seagate zijn 350 euro en dat vind ik wat te gortig. De Hitachi-schijven zijn de helft daarvan, maar dan denk ik meteen: hoe komt dat dan? Waar zit dat verschil in?

Iemand ervaringen of tips waarom ik dit wel of niet zou moeten doen? Of is het toch aan te raden om bij Seagate te blijven (of naar WD over te gaan) en dan maar 3TB schijven erin te doen... Wat is wijsheid?
Ik krijg vandaag mijn hitachi 4tb schijven binnen.... Ik zal hier mijn ervaringen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06

Yucko

One clown to rule them all !

SpeedersPeugeot schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:34:
[...]

... Je moet misshien de functie ook gewoon bij het apparaat laten zoals het bedoeld is. Dat die NASjes tegenwoordig halve pc's zijn wil niet zeggen dat alles dan ook lekker werkt. ...
tja, en zo heb ik totaal geen problemen met Plex hier. Werkt gewoon zoals het hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 26-01-2013 12:37 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Xenophoben schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Ik krijg vandaag mijn hitachi 4tb schijven binnen.... Ik zal hier mijn ervaringen posten!
Thanks, appreciated! JPS ook bedankt voor je reactie.

het gaat me er vooral om of het een beetje stille, duurzame schijven zijn. Dat is natuurlijk lastig te testen, maar goed.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Weet iemand van jullie dit toevallig?
Stel dat ik een proces heb wat mijn schijven uit hibernate houdt, omdat er bijv. ieder uur een logfile wordt aangemaakt.
Als ik die logdir nu zou verplaatsen (bijv naar USB) en dan via een symlink de logdir zou aanwijzen, gaat de Syno dan wél in hibernate? Of valt het benaderen van de symlink ook onder schijf i/o?

Ik kan daar nergens een antwoord op vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik vermoed dat symlink ook i/o nodig heeft.

Misschien een andere oplossing: ik dacht dat de syno een virtual disk in het geheugen had. Ik weet alleen het path ernaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
witteveder schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:55:
Ik vermoed dat symlink ook i/o nodig heeft.
Ik *denk* het ook, maar dat is voor mij wel een cruciaal verschil ;) Het gaat juist om de disk-access..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
(jarig!)
Ik heb de TS weer bijgewerkt naar de laatste van de beschikbare producten van Synology.

Op- en aanmerkingen zijn welkom!

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
mstreutker schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:42:
Als ik die logdir nu zou verplaatsen (bijv naar USB) en dan via een symlink de logdir zou aanwijzen, gaat de Syno dan wél in hibernate? Of valt het benaderen van de symlink ook onder schijf i/o?
Ja.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
ik moet ook binaire vragen stellen }:O

Ja, hij gaat in hibernate

of

Ja, symlink = disk access (dus geen hibernate)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 21:14
helloitsme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:35:
Er zijn vorderingen bij het 'dropbox voor synology' project:

https://bitbucket.org/polandj/synobox/wiki/Home

Bij mij (DS 211) installeerde het programma niet goed. De foutmelding die ik kreeg zag ik ook al staan bij de issues waar ze nog aan werken. Nog even afwachten dus...
Edit: Ik heb zojuist alpha versie 0172 geinstalleerd en het lijkt te werken! (wel goed de instructies volgen)
laatste versies staan hier: http://cbo.netau.net/synopackages/

Ik heb nu dropbox gekoppeld aan een share op m'n Nas :)
(heb er wel even een nieuw / test dropbox account voor aangemaakt, je weet maar nooit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 23:26

JdM

Humbled

Ik heb een vraagje over het hosten van webpagina's op de synology.
Ik wil uiteindelijk drie verschilende domeinnamen gaan hosten op mijn synology en heb daarvoor een php bestandje gevonden via internet, maar ik krijg het niet werkend..
Is er iemand hier die me rbij wil ondersteunen, ik ben echt een mega-leek in hosten.

Even wat info nog:
Ik wil een site maken met Joomla en dat beheren via phpMyAdmin, dit is denk ik het veiligst?
Of maak ik een Joomla pagina en zet die in de webfolder, kan dat ook?
Probleem bij de laatste optie is dan weer hoe ik drie domeinnamen kan gaan hosten.

Het is nu zo, dat ik via een domeinnaam op de synology uitkom. Als ik een index.html pagina in mijn webfolder zet, dan zie ik de gemaakte index pagina.
Het lukt me niet om de Joomla pagina die ik gemaakt heb zichtbaar te maken. Deze Joomla site staat in de map web/joomla.
Straks komen er twee sites bij die bijvoorbeeld in de map web/site2 en web/site3 zullen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagates draaien 24 uur non stop op 29c en 32c graden. Bijzonder blij. Binnen 14uur had ik mijn RAID0 systeem klaar. Voor nu enorm tevreden over mijn DS213+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Ik heb vanaf het begin af aan, dat mijn DS211 heb al het probleem dat File Station niet werkt. Als ik het aanklik dan krijg ik bovenin de balk alleen het icoon van File Station te zien, met een laad teken erbij, maar voor de rest gebeurd er niks.

Ik heb alles geüpdatet, flash, java, browser, synology zelf, en voor zover ik weet zou er dan ook geen belemmering moeten zijn om File Sation te laten werken. Ik heb ondertussen IE, chrome en firefox geprobeerd, zonder resultaat.

Wie kan mij helpen met dit probleem? Ik zou nu toch graag eens zien dat dit opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
Wat als je het niet via het icoon probeert, maar rechtstreeks via het hostname/ip adres van je synology?
De filestation kan je bereiken door te verbinden met poort 7000. Oftewel, http://diskstation:7000 (of ipv hostnaam het ip-adres).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 26-01-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Yucko schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:37:
[...]

tja, en zo heb ik totaal geen problemen met Plex hier. Werkt gewoon zoals het hoort.
Muziek afspelen in de auto ging goed vanaf mijn Android phone. Maar video's...? Met foto's is die al een dag aan het cachen, dus dat laat nog ff op zich wachten... O-)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:18:
[...]

43% en gisteren na mijn post direct gestart ;-) 5.3TB...kortom een lang proces.
Jan 26 18:36:49 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220936
Jan 26 18:36:49 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220944
Jan 26 18:36:49 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220952
Jan 26 18:36:49 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220960
Jan 26 18:36:50 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220968
Jan 26 18:36:50 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220976
Jan 26 18:36:50 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220984
Jan 26 18:36:50 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045220992
Jan 26 18:36:50 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221000
Jan 26 18:36:50 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221008
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221016
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221024
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221032
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221040
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221048
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221056
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221064
Jan 26 18:36:51 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221072
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221080
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221088
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221096
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221104
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221112
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221120
Jan 26 18:36:52 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221128
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221136
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221144
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221152
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221160
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221168
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221176
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221184
Jan 26 18:36:53 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221192
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221200
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221208
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221216
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221224
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221232
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221240
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221248
Jan 26 18:36:54 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221256
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221264
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221272
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221280
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221288
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221296
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221304
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221312
Jan 26 18:36:55 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221320
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221328
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221336
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221344
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221352
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221360
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221368
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221376
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221384
Jan 26 18:36:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221392
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221400
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221408
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221416
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221424
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221432
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221440
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221448
Jan 26 18:36:57 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221456
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221464
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221472
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221480
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221488
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221496
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221504
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221512
Jan 26 18:36:58 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221520
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221528
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221536
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221544
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221552
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221560
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221568
Jan 26 18:36:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221576
Jan 26 18:37:00 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221584
Jan 26 18:37:00 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221592
Jan 26 18:37:05 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221600
Jan 26 18:37:11 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221608
Jan 26 18:37:21 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221616
Jan 26 18:37:27 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221624
Jan 26 18:38:03 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221632
Jan 26 18:38:25 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221640
Jan 26 18:38:32 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221648
Jan 26 18:38:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221656
Jan 26 18:38:56 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221664
Jan 26 18:39:10 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221672
Jan 26 18:39:17 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221680
Jan 26 18:39:36 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221688
Jan 26 18:39:47 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221696
Jan 26 18:39:59 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221704
Jan 26 18:40:09 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221712
Jan 26 18:40:24 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221720
Jan 26 18:40:37 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221728
Jan 26 18:40:40 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221736
Jan 26 18:40:40 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221744
Jan 26 18:40:40 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221752
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221760
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221768
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221776
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221784
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221792
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221800
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221808
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221816
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221824
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221832
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221840
Jan 26 18:40:41 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221848
Jan 26 18:40:42 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221856
Jan 26 18:40:42 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221864
Jan 26 18:40:42 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221872
Jan 26 18:40:42 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221880
Jan 26 18:40:42 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221888
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221896
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221904
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221912
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221920
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221928
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221936
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221944
Jan 26 18:40:43 scemd: SCEMD: read error at md2 disk 3 sector 3045221968

Disk 3 is defect, in SMART zie je niets geks behalve abnormal. Dit is gekomen na de diskscrub actie. Ik vraag me dan ook af of het defecten zijn op de disk of defecten in de raid data parity check.... Zal hem morgen eens in een andere pc hangen of daar meer smart info zichtbaar wordt.

Tja dit is de output van een beta 4.2 os....moet je dan de disk vervangen of niet 8) Zit gelukkig nog garantie op, maar buiten de garantie is het wel een moelijkere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:53
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:20:
Seagates draaien 24 uur non stop op 29c en 32c graden. Bijzonder blij. Binnen 14uur had ik mijn RAID0 systeem klaar. Voor nu enorm tevreden over mijn DS213+.
Grappig bij mij zit er ook verschil tussen de 2 schrijven, zit schrijf 2 zeker dichterbij de hardware van de synology? De schrijven(2x Hitachi 4TB) bij draaien op 33 / 36 graden (hele dag al met cloudstation synchronisatie bezig), de meterkast is van zichzelf helaas al erg warm dus vraag me nog even af of dit nou wel een juiste locatie is voor de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
job schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 18:39:
Wat als je het niet via het icoon probeert, maar rechtstreeks via het hostname/ip adres van je synology?
De filestation kan je bereiken door te verbinden met poort 7000. Oftewel, http://diskstation:7000 (of ipv hostnaam het ip-adres).
Werkt helaas ook niet, dan krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

EDIT: Op mijn Android tablet werkt File Station wel. Ik dacht er ineens aan om dat te proberen. End at werkt dus. Ik gebruik op mijn tablet ook chrome, en vraag dan de desktopversie van de synology webpagina op.
Ik zie bijvoorbeeld niet mijn computer, maar alleen de mappen op mijn nas.

Ik vermoedt denk ik dat het iets met Java is op mijn computer. Die heb ik al helemaal verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Buffalo op 26-01-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

stormfly schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:39:
[...]

Disk 3 is defect, in SMART zie je niets geks behalve abnormal. Dit is gekomen na de diskscrub actie. Ik vraag me dan ook af of het defecten zijn op de disk of defecten in de raid data parity check.... Zal hem morgen eens in een andere pc hangen of daar meer smart info zichtbaar wordt.

Tja dit is de output van een beta 4.2 os....moet je dan de disk vervangen of niet 8) Zit gelukkig nog garantie op, maar buiten de garantie is het wel een moelijkere keuze.
Maar deze fouten zijn dus te repareren en data zal niet verloren gaan door deze actie?
Misschien toch maar even wachten tot de officiële 4.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ChUcKiE schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:08:
[...]

Maar deze fouten zijn dus te repareren en data zal niet verloren gaan door deze actie?
Misschien toch maar even wachten tot de officiële 4.2...
Ja dat is wat de tool doet, hij scant voor " te repareren data binnen de raid disks " en probeert deze dan te fixen. Maar of ik daar een disk voor moet vervangen of dat dit normaal gedrag is, dat weet ik niet...mijn volume blijft degraded...

Jan 26 18:30:29 kernel: [188148.960000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045222992 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188148.970000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223000 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188148.980000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223008 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188148.990000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223016 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188148.990000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223024 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.000000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223032 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.010000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223040 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.020000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223048 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.030000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223056 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.040000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223064 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.050000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223072 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.060000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223080 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.070000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223088 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.080000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223096 [raid5_end_read_request]
Jan 26 18:30:29 kernel: [188149.080000] read error corrected, md2, sdc5 index [2], sector 3045223104 [raid5_end_read_request]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Mijn volume is op zich verder goed en ik kan overal bij, daarom twijfel ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Haha ja zo starte ik ook vanmorgen ;-) maar op zich hou ik er zelf wel van om af en toe even disaster recovery te testen...nu weet ik dat mijn backups op orde waren voordat ik de knop in drukte. Die disk blijkt toch read errors te hebben, de zwakste in de schakel van 4 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Nou File Station werkt weer bij mij. Ik heb geen idee waarom.
Chrome vroeg nu wel om Java te mogen draaien, dit heb ik nooit eerder gehad. En ik kreeg een pop-up over Java of dat het iedere keer gestart mag worden.
Ik heb mijn virusscanner even afgesloten, maar ik vraag me af of dat er iets mee te maken had.
Toen ik nog een vorige versie had van de virusscanner, werkte dat trucje ook niet. Nu staat deze weer aan en werkt het nog steeds.
Dus ik vraag me echt af waarom het plotseling werkt nu.

EDIT: Synology herstart, en nu werkt File Station weer niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door Buffalo op 26-01-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand die een tv stick met videostation gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Turb0Turb0 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:14:

Ik heb mijn eigen "probleem" opgelost.
Nu gewoon NFS Share en op de map video de prullenbak aangezet.
Mocht iemand iets deleten dan staat het in de prullenbak, deze check ik dus af en toe even.

Nu kan ik ook op de popcorn na het kijken van een aflevering deze deleten.

Ik had ook een probleem met sickbeard en autosub, deze zorgen er ook voor dat de nas niet ging slapen.
Nu heb ik van beide de logs op een oud 1GB usb stikkie laten schrijven en hij gaat nu gewoon netjes uit.
:*)
NzbGet aan gaf geen problemen met hibernate dus daar heb ik niets aan gedaan.

I love my DS212+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
ben sinds kort trotse bezitter van DS213+ i.c.m. 2x 3TB. deze heb ik op mijn router aangesloten op mijn slaapkamer echter maakt deze toch meer geluid dan ik had gehoopt.

Dus dan maar een switch in de woonkamer gezet na de fibermodem van UPC vervolgens hierop de NAS aangesloten, ook mijn router is hierop de switch aangesloten. Nu de probleem als ik zoek naar mijn NAS is deze niet te vinden.

oude situatie dus me NAS is te benaderen:
Fibermodem -> router Cisco E4200 -> PC + NAS

nieuwe situatie NAS wordt niet gevonden:
Fibermodem -> Switch sitecom LN-121 -> NAS + Router cisco E4200 -> PC

ik heb het vermoeden dat ik de instellingen van mijn router moet wijzigen, maar weet niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Fibermodem -> Router -> NAS + Switch -> PC

Dit lijkt me meer logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Legendary1985 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:35:

nieuwe situatie NAS wordt niet gevonden:
Fibermodem -> Switch sitecom LN-121 -> NAS + Router cisco E4200 -> PC

ik heb het vermoeden dat ik de instellingen van mijn router moet wijzigen, maar weet niet wat?
Als je router de IP adressen uitgeeft, krijgt de NAS nu geen IP adres meer. Je hebt hem nu voor de router geplaatst ipv er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Turb0Turb0 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:48:
[...]

...............

Ik had ook een probleem met sickbeard en autosub, deze zorgen er ook voor dat de nas niet ging slapen.
Nu heb ik van beide de logs op een oud 1GB usb stikkie laten schrijven en hij gaat nu gewoon netjes uit.

..............
Bedoel je dat de schijven in slaapstand gaan of kan de nas zelf ook in een slaapstand? En hoe/waar kan je dat zien? Ik heb nog niet zo lang een 213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06

Yucko

One clown to rule them all !

SpeedersPeugeot schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:35:
[...]

Muziek afspelen in de auto ging goed vanaf mijn Android phone. Maar video's...? Met foto's is die al een dag aan het cachen, dus dat laat nog ff op zich wachten... O-)
humz, ik moet wel bekennen dat ik hem juist enkel gebruik voor het afspelen van video (films, series, clips) op mijn beide Samsung tv's (LE40C650 en UE40ES6100) icm de daarop te installeren Plex app en dat werkt echt probleemloos.
Zodra je de android app gebruikt dan zul je de kwaliteit flink terug moeten schroeven (althans, hier op mijn Galaxy Note icm met een DS412+) omdat hij anders continue aan het bufferen slaat onder het kijken. Meer dan 1.5Mbit kwaliteit lijkt hij niet echt te trekken. Ik weet alleen niet of dit aan mijn DS412+ of aan mijn Note ligt :/

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
stormfly schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:10:
[...]

Ja dat is wat de tool doet, hij scant voor " te repareren data binnen de raid disks " en probeert deze dan te fixen. Maar of ik daar een disk voor moet vervangen of dat dit normaal gedrag is, dat weet ik niet...mijn volume blijft degraded...

Jan 26 18:30:29 kernel: [188148.960000] read error corrected, md2, sdc5 index \[2], sector 3045222992 [raid5_end_read_request]
Na de extended smart test blijkt de disk goed te zijn alleen blijft hij binnen het volume op "initialized" staan. Waardoor ik aanneem dat de " data scrum " functie deze disk niet volledig kon gebruiken binnen de partity check en hem afgewezen heeft.

Hij is nu aan het rebuilden en dan doe ik daarna weer een data scrub om te kijken of alle disk dan groen blijven, dan bevatte disk 3 dus fouten welke netjes zijn gevonden door de nieuwe data scrub optie.

[ Voor 48% gewijzigd door stormfly op 27-01-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 09:24
Gents,

Ik heb het gevoel dat mijn schijven niet in hibernate/sleep gaan. Ik heb de instellingen op 10 minuten gezet maar ik zie na die tijd + langer de lampjes niet minder gaan branden/uitgaan.

In welke log kan zien waar dit door gestopt word? In /var/logs/messages zie ik niks raars.

Ik draai : CP, Sabnzbd, SB, en headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
ocdaan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:08:
[...]
[...]
Bedoel je dat de schijven in slaapstand gaan of kan de nas zelf ook in een slaapstand? En hoe/waar kan je dat zien? Ik heb nog niet zo lang een 213.
Alles gaat down. Schijven gaan sluimeren en ook hibernate.
Configuratiescherm/power/HDD Slaapstand

Gewoon alles lekker openen en bekijken, als je iets niet weet kom je hier zoeken of op google. Als je er dan niet uit komt hier vragen en meestal binnen 10 minuten heb je je antwoord. _/-\o_

Hier vond de oplossing (is toevallig ook een 213 maar is universeel).
http://www.mimimi.be/2012...ng-synology-ds213-to.html

Hier hoe te troubleshooten:
http://www.synology-forum...erfeed&utm_medium=twitter

[ Voor 20% gewijzigd door Turb0Turb0 op 27-01-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier en ben een behoorlijke leek, maar hoop dat jullie me kunnen helpen. Wij hebben een DS212J. Met mijn Android telefoon was het tot voor kort geen probleem om d.m.v. DS Audio muziek af te spelen via de Apple Tv.
Als ik nu een speler wil selecteren in DS Audio via mijn Galaxy SII , kan ik niet langer kiezen voor 'Apple TV'. Via de I-Pad gaat het nog wel, maar ik was juist zo blij dat het ook op mijn Android telefoon werkte. Is dit op te lossen en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:21
Ik heb deze week een usb station 2 gekocht en gisteren aangesloten.
Na alle staandaard instellingen te hebben gedaan deed het apparaatje wat hij moest doen maar een paar uur later was hij de verbinding met mijn mac al kwijt. Ik heb vervolgens en reset gedaan van de us2 en toen was het weer in orde.
Helaas was de mac vanmorgen weer de verbinding kwijt. Waar kan dit aan liggen? Ik heb namelijk met mn windows pc en ipad wel nog gewoon verbinding.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over mijn DS412+.

Ik heb een aantal users aangemaakt met bepaalde rechten. Dit werkt prima, echter - nu lukt het me alleen niet om ervoor te zorgen dat ze géén toegang krijgen tot mijn Transmission en NZBGet packages.

Wanneer men inlogt, krijgt men toegang tot Photo Station (dit heb ik zo ingesteld), maar tevens tot bovenvermelde applicaties.

Heeft iemand een idee wellicht? Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:52:
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over mijn DS412+.

Ik heb een aantal users aangemaakt met bepaalde rechten. Dit werkt prima, echter - nu lukt het me alleen niet om ervoor te zorgen dat ze géén toegang krijgen tot mijn Transmission en NZBGet packages.

Wanneer men inlogt, krijgt men toegang tot Photo Station (dit heb ik zo ingesteld), maar tevens tot bovenvermelde applicaties.

Heeft iemand een idee wellicht? Bedankt alvast!
Wachtwoord instellen voor de betreffende applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:52:
Dit werkt prima, echter - nu lukt het me alleen niet om ervoor te zorgen dat ze géén toegang krijgen tot mijn Transmission en NZBGet packages.
Ook zonder die icoontjes in dsm (die icoontjes zijn niets meer dan snelkoppelingen) hebben ze toegang tot transmission en nzbget. Ze weten dan alleen niet dat het uberhaupt bestaat. Iets beveiligen door het te verbergen (icoontjes weg halen) is geen beveiliging, een wachtwoord erop is dus je oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-01-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, OK - dit heb ik ook gedaan. Echter, ik heb zelf beide accounts getest net en zodra ik op één van de twee apps klik, word ik vrolijk doorverwezen naar de web interfaces van beide programma's, zonder dat er gevraagd wordt om een wachtwoord...

Ik zou ze graag helemaal verwijderen uit het profiel van deze gebruikers, maar deze apps worden gewoon nergens genoemd en kan het dus ook niet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je browser heeft de wachtwoorden waarschijnlijk onthouden.. cache legen en nogmaals testen.

Dat je ze gewoonweg wilt verbergen begrijp ik wel, je bent ook de eerste niet met deze vraag. Ben alleen nog geen oplossing tegen gekomen in dit topic.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 27-01-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:09:
Je browser heeft de wachtwoorden waarschijnlijk onthouden.. cache legen en nogmaals testen.

Dat je ze gewoonweg wilt verbergen begrijp ik wel, je bent ook de eerste niet met deze vraag. Ben alleen nog geen oplossing tegen gekomen in dit topic.
Dank je wel, Job. Het punt is alleen, dat je geen wachtwoord kunt instellen voor de Transmission web interface, voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn ook precies de third-party apps die hij laat zien. De rest is gewoon NIET zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 21:38:
Is er niemand die een tv stick met videostation gebruikt?
Jawel, werkt prima mits je goede antenne ontvangst hebt. Zoek in dit topic, heb er al ergens over geschreven.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:26:
Dank je wel, Job. Het punt is alleen, dat je geen wachtwoord kunt instellen voor de Transmission web interface, voor zover ik weet...
Ook in transmission kan je een wachtwoord instellen. Niet via een simpel vinkje, maar als je even googlet vind je tientallen pagina's met uitleg.
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:33:
Het zijn ook precies de third-party apps die hij laat zien. De rest is gewoon NIET zichtbaar...
Klopt. Blijkbaar is het lastig/niet mogelijk dit te implementeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, na lange tijd twijfelen heb ik dan eindelijk een keuze kunnen maken op een Synology NAS behuizing en een hardeschijf. Een DS112+ en een Western Digital Red 1TB. :D Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor opslag, PS3 streamen en verschillende bestanden (audio(*.flac/*.mp3/)/foto/video(*.mkv/*.mp4) en enkele text bestanden (*.txt/*.pdf) kunnen toevoeggen/verwijderen en bekijken op afstand met laptop en/of android telefoon (Sony Xperia T). :)

Ik heb het Synology DSM 4.1 OS geïnstalleerd en ik heb begrepen dat er meerdere 1st/3rd party apps zijn die je kunt installeren om bestanden te kunnen streamen naar een PS3 en om te kunnen VPN'en (dat is toch dat op afstand gebeuren?). Welke zouden beste voor mijn doeleinden (snel, gemakkelijk in gebruik en licht)?

Mijn enige eis is eigenlijk dat ik het meeste vanuit Windows Explorer/Android wil kunnen doen. :> Liever niet via Chrome/DSM 4.1 zelf. Ik vind het onoverzichtelijk en Explorer ken ik me wél goed in uit. :+ Denk aan bestanden downloaden/rippen en deze verplaatsen naar mijn DS112+ via Explorer om deze later te kunnen bekijken/streamen. Natuurlijk zal ik bepaalde instellingen moeten doen via Chrome/DSM 4.1 zelf maar dat spreekt voor zich en zou geen probleem moeten zijn. 8)7

Dus, wat is de volgende stap? Want nu heb ik geen idee wat ik doe. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 10:08
helloitsme schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Edit: Ik heb zojuist alpha versie 0172 geinstalleerd en het lijkt te werken! (wel goed de instructies volgen)
laatste versies staan hier: http://cbo.netau.net/synopackages/

Ik heb nu dropbox gekoppeld aan een share op m'n Nas :)
(heb er wel even een nieuw / test dropbox account voor aangemaakt, je weet maar nooit..)
Ik heb synobox op mijn ds1812+ geïnstalleerd en met wat extra settings werkend gekregen. Mijn dropbox account gekoppeld. So far so good.

Nu heb ik een lokale folder aan mijn dropbox gekoppeld, maar daar gaat het mis. Blijft roepen: access denied op de lokale folder. Kan je aangeven welke settings jij hebt gebruikt om het wel werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo maker,

Bedankt voor je reactie. Heb je post gevonden. Zie dat jij hem met antenne gebruikt. Ik wil hem graag gewoon hier op de kabel aansluiten. Neem aan dat dit dezelfde soort is en dus moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:28:
[...]

Ook in transmission kan je een wachtwoord instellen. Niet via een simpel vinkje, maar als je even googlet vind je tientallen pagina's.
Het is gelukt inmiddels! Dank u. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 07:14
Vraagje, ik ben bezig met mijn DS212j te installeren. Ik heb een 2 tb schijf vol met films die ik in de NAS heb zitten. Kan ik de NAS installeren met behoud van de data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrissis schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:32:
Vraagje, ik ben bezig met mijn DS212j te installeren. Ik heb een 2 tb schijf vol met films die ik in de NAS heb zitten. Kan ik de NAS installeren met behoud van de data?
Nee. Deze word geformatteerd. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Turb0Turb0 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Alles gaat down. Schijven gaan sluimeren en ook hibernate.
Configuratiescherm/power/HDD Slaapstand

..........................
Ahh natuurlijk ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 13:55
goede avond, ik heb een ds213+. Ik vroeg mij af of iemand een script of programma heeft gevonden om het indexeren automatisch te laten gaan. Soms heb ik een nieuwe map die nog niet herkend is en moet alles opnieuw geindexeerd worden.. dit duurt lang en gaat niet automatisch.

iemand oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Sinds ik de beta erop heb gaat het uploaden en downloaden van bestanden erg traag. Heb gekeken of caching aan staat en dat was zo. Voor de rest gekeken of mijn settings verder niet aangepast waren en dat was niet zo. Nog steeds jumbo/ MTU 15k . Heb het tussen twee computers geprobeerd en dat ging als een trein. Nog meer mensen die dit tegen zijn gekomen?

gebruik trouwens ST2000DL003-9VT1 schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:19:
Hallo maker,

Bedankt voor je reactie. Heb je post gevonden. Zie dat jij hem met antenne gebruikt. Ik wil hem graag gewoon hier op de kabel aansluiten. Neem aan dat dit dezelfde soort is en dus moet werken?
Als ik mij goed herinner, dan werkt het alleen met DVB-T, kabel is anders. Beste is om op Syno-forums te kijken.

Kan iemand bevestigen dat exiftool niet in de 4.2 Beta werkt? Bij mij i.i.g. niet lijkt het. En dat is niet leuk...

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sangroid meldt zich maar even als nieuwe 1512+ gebruikert...

Men, wat een leuke uitdaging tot nu toe!

2x3TB WD Red, 3x2TB WD green, geen Raid, ik wil opslag(ruimte!).

Verder lekker aan het klooien met de synology applicaties en aan het inrichten. Ik gebruik hem voor downloaden (SABNZBD!), streamen en backup van foto's. En ik draai spotweb, gelinkt met SABNZBD.

Ben nog bezig met de volgende uitdaging:

1 share met daarin links of mounts (bind), zodat ik via 1 share films met mijn mede8er af kan spelen. Dat heb ik nog niet lekker voor elkaar. Symlinks schijnen door smb niet goed te werken, maar ik had al iets gevonden door het aanpassen van smb.conf. Daar ga ik morgen eens mee verder.

Hiervoor had ik als 'server' een xp-pc, toen ik de nas had ingericht, ging de pc stuk! Prima op tijd dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 29-09 09:43
Ik heb gisteren een een DS213+ incl. 3TB RED WD schijf aangeschaft ter vervanging van m'n DS110J.

Nu wil ik deze in 1 keer meteen goed installeren en heb daarover een vraag waar jullie misschien een antwoord op hebben, kom er zelf niet uit ... :?

Naast mijn DS213+ wil ik ook diverse externe HDD's kunnen koppelen waar mijn back-ups op staan, maar die ik ook op mijn Mac's (thuis) en op Win pc's (werk) kan gebruiken.

Hoe ik de schijven ook formatteer, EXfat, MS-DOS fat, Mac OS (uitgebreid) geen van deze kan op alle 3 de apparaten gebruikt worden.

Mijn voorkeur gaat uit naar EXFat, aangezien deze ook meer dan 4GB bestanden aan kan, maar deze is weer niet onder de DS te vinden, hierdoor moet ik bestanden van mijn DS kopiëren via mijn Mac naar de externe HDD. Wat dus super traag gaat en erg omslachtig is, hiervoor heb ik dus de DS 213+ aangeschaft.

Kortom, hoe kan ik mijn DS 213+ zo inrichten, dat deze alle externe HDD's kan lezen en schrijven en dat deze externe HDD's ook op een Mac of Win pc gebruikt kan worden ...?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 23:50
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:42:
Goed, na lange tijd twijfelen heb ik dan eindelijk een keuze kunnen maken op een Synology NAS behuizing en een hardeschijf. Een DS112+ en een Western Digital Red 1TB. :D Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor opslag, PS3 streamen en verschillende bestanden (audio(*.flac/*.mp3/)/foto/video(*.mkv/*.mp4) en enkele text bestanden (*.txt/*.pdf) kunnen toevoeggen/verwijderen en bekijken op afstand met laptop en/of android telefoon (Sony Xperia T). :)

Ik heb het Synology DSM 4.1 OS geïnstalleerd en ik heb begrepen dat er meerdere 1st/3rd party apps zijn die je kunt installeren om bestanden te kunnen streamen naar een PS3 en om te kunnen VPN'en (dat is toch dat op afstand gebeuren?). Welke zouden beste voor mijn doeleinden (snel, gemakkelijk in gebruik en licht)?

Mijn enige eis is eigenlijk dat ik het meeste vanuit Windows Explorer/Android wil kunnen doen. :> Liever niet via Chrome/DSM 4.1 zelf. Ik vind het onoverzichtelijk en Explorer ken ik me wél goed in uit. :+ Denk aan bestanden downloaden/rippen en deze verplaatsen naar mijn DS112+ via Explorer om deze later te kunnen bekijken/streamen. Natuurlijk zal ik bepaalde instellingen moeten doen via Chrome/DSM 4.1 zelf maar dat spreekt voor zich en zou geen probleem moeten zijn. 8)7

Dus, wat is de volgende stap? Want nu heb ik geen idee wat ik doe. :D
Wat heb je zelf al bekeken of geprobeerd? Zou sowieso de handleiding er gewoon even bij pakken, want daar staat verrassend veel in!

Sowieso kan je even kijken naar WebDAV voor het extern bekijken van je bestanden op je laptop. Op je telefoon kan je gebruik maken van DS file, wat ook redelijk eenvoudig werkt.
VPN heb je (voorlopig) niet nodig, en zou ik dus nog even met rust laten...
Over streamen naar de PS3 heb ik totaal geen verstand. Kan je gewoon een folder toevoegen of moet je bestanden converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 29-09 09:43
FabianNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Wat heb je zelf al bekeken of geprobeerd? Zou sowieso de handleiding er gewoon even bij pakken, want daar staat verrassend veel in!

Sowieso kan je even kijken naar WebDAV voor het extern bekijken van je bestanden op je laptop. Op je telefoon kan je gebruik maken van DS file, wat ook redelijk eenvoudig werkt.
Over streamen naar de PS3 heb ik totaal geen verstand. Kan je gewoon een folder toevoegen of moet je bestanden converteren?
Ik heb zelf een HDD in diverse format's geformatteerd, maar de een kan ik wel gebruiken op mijn DS213+ maar dan weer niet op de MAC of PC, de andere weer op de MAC en/of PC en dan weer niet zichtbaar (althans geen bestanden) op de DS 213+ ...

DSfile, is me bekend, deze gebruikte ik ook op mijn DS110J, maar het gaat mij er meer om hoe ik het beste de HDD schijven kan formatteren, zodat ik deze, uiteraard, op de DS 213+ kan gebruiken, maar ook op een MAC of PC ...?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Hi. Ik heb een DS213 met 2x2TB Red disks in SHR. Ding is fantastisch. Echter, ik wil mijn videofilm van de laatste vakantie kunnen streamen via internet voor familie.

Ik heb een eigen domeinnaam en heb daarbij een subdomein naar mijn KPN router ip-adres aangemaakt. Moet ik dan Video Station, Media Server, WebDAV of Plex aanzetten? Met Plex heb ik gemerkt dat het ding altijd aan blijft, ik wil wel kunnen hibernaten als die niks hoeft te doen...

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Video Station zou dat moeten kunnen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:33
ElCondor schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:54:
Ik heb sinds kort Video Station in gebruik om te streamen naar laptop/samsung/TV/etc.
Ik heb daarvoor de mijn download folder als index folder voor videostation gedefinieëerd. Daarin staan video bestanden in verschillende formaten, van ISO bestanden tot losse DivX bestanden, ook losse TS_VIDEO mappen van DVD's en Bluerays.
Als ik die laat indexeren door Video Station dan krijg ik voor sommige formaten hele vreemde entries in mijn database. Sommige series en DVD's worden niet herkend of als losse VOB bestanden weergegeven. Dat maakt afspelen vanuit de webclient of vanaf de app erg lastig. (Welk VOB bestand moet ik hebben, welke film/serie is dit eigenlijk etc.)

Heeft iemand wat tips over hoe je Video collectie in te delen zodat hij ook een beetje logisch door Video Station geïndexeerd wordt? Kun je bijvoorbeeld het best ISO voor DVD's gebruiken in plaats van losse TS_VIDEO folders, of beter alles converteren naar DivX of een ander formaat?
Hoe pakken jullie dat aan?
Ik heb precies hetzelfde, bij mij wordt onder 1 map in Video station wel 4 iso bestanden opgeslagen :/
terwijl elke iso in een afzonderlijke map staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo maher,

Ok bedankt. Ik was in de veronderstelling aangezien het op mijn pc met die stick ook op kabel werkt. Zal het eens op antenne gaan proberen dan, en kijken of ik ergens iemand vind waar het wel met kabel werkt.

Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
pvdlaan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:37:
[...]

Ik heb zelf een HDD in diverse format's geformatteerd, maar de een kan ik wel gebruiken op mijn DS213+ maar dan weer niet op de MAC of PC, de andere weer op de MAC en/of PC en dan weer niet zichtbaar (althans geen bestanden) op de DS 213+ ...

DSfile, is me bekend, deze gebruikte ik ook op mijn DS110J, maar het gaat mij er meer om hoe ik het beste de HDD schijven kan formatteren, zodat ik deze, uiteraard, op de DS 213+ kan gebruiken, maar ook op een MAC of PC ...?
Ik gaf dan ook geen antwoord op jouw vraag, maar op die van Bounkass ;)
Maar, als ik even snel Google dan kom ik NTFS of FATex tegen als mogelijke opties om te gebruiken op Linux, Mac en Windows. Als FATex geen optie is, dan houd je volgens mij alleen NTFS over... Maar sorry, ook hier heb ik geen verstand van om eerlijk te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
cypher21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:08:
Video Station zou dat moeten kunnen
Moet ik dan het poortnummer doorsturen op mijn router zodat ik vanaf buitenaf bij de video's kan komen?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
Ja, poort X op je router forwarden naar poort 9006 op je NAS. Vergeet je firewall niet.

[ Voor 70% gewijzigd door technorabilia op 28-01-2013 11:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
kraades schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:01:
Ja, poort X op je router forwarden naar poort 9006 op je NAS. Vergeet je firewall niet.
Inderdaad, poortoverzicht. Moet de optie streaming dan aan in Video Station, want dat lijkt wel alleen voor TV (DVT) bedoeld te zijn...

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Welke handleiding? Heb er alleen een CD-ROM bij gekregen, Quick Installation Guide en een license agreement paiertje... 8)7

En een beetje zitten spelen met de apps van Synology zelf. Video Station bijvoorbeeld. Die werkt perfect. Alleen die maakt zelf mappen aan die ik in Explorer niet kan aanpassen... Is hier wat aan te doen? Zo ja: _/-\o_

Nou ik heb Google afgespeurd naar 3rd party NAS apps omdat Video Station het niet helemaal is, maar er is maar bar weinig te vinden...

WebDAV heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet... Alles in enabled met vinkjes in me DS, ik voer de 192... code in op me telefoon, gebruikersnaam en wachtwoord, maar DS File vraagt elke keer dat ik zeker moet wezen dat WebDAV aangevinkt is. Yep! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn er trouwens nog mensen die problemen hebben met samba2 uit de DSM 4.2 beta onder windows vista? Ik kan geen enkel bestand openen/verwijderen/aanmaken. Windows 7 blijkt er helemaal geen last van te hebben.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:45:
[...]

Welke handleiding? Heb er alleen een CD-ROM bij gekregen, Quick Installation Guide en een license agreement paiertje... 8)7

En een beetje zitten spelen met de apps van Synology zelf. Video Station bijvoorbeeld. Die werkt perfect. Alleen die maakt zelf mappen aan die ik in Explorer niet kan aanpassen... Is hier wat aan te doen? Zo ja: _/-\o_

Nou ik heb Google afgespeurd naar 3rd party NAS apps omdat Video Station het niet helemaal is, maar er is maar bar weinig te vinden...

WebDAV heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet... Alles in enabled met vinkjes in me DS, ik voer de 192... code in op me telefoon, gebruikersnaam en wachtwoord, maar DS File vraagt elke keer dat ik zeker moet wezen dat WebDAV aangevinkt is. Yep! :?
En wat stond er op die CD-ROM? 8)7 Of anders downloaden...
En is je telefoon verbonden via Wifi? Zo niet, dan dien je ook wel poorten op je router open te zetten. Verder zijn er juist (relatief gezien) heel veel applicaties te vinden! Maar, dat is natuurlijk net wat je verwacht en/of nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:58:
[...]

En wat stond er op die CD-ROM? 8)7 Of anders downloaden...
En is je telefoon verbonden via Wifi? Zo niet, dan dien je ook wel poorten op je router open te zetten. Verder zijn er juist (relatief gezien) heel veel applicaties te vinden! Maar, dat is natuurlijk net wat je verwacht en/of nodig hebt.
Hehe, ik kan geen CD-ROM's in me notebook stoppen. :+ Maar ik heb al die bestanden al gedownload. 4.1 heb ik al, Assistant heb ik 4.1 mee geïnstalleerd, Cloud hoeft van mij (nog) niet, Surveillance heb ik niet en Data Replicator heb ik ook niet nodig...

Btw, ja me telefoon is met WiFi verbonden. Ik zou het graag juist búitenom WiFi willen doen. Overal ter wereld bijv.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 14:23
Hoi,

Ik wil binnenkort een een NAS kopen, waarschijnlijk de 212j
Ik heb een vraag over het aanmaken van RAID partities: is het mogelijk om een gedeelte als raid 0 en een gedeelte raid 1 in te richten? Het lijkt me handig om met 2x 3tb schijven bijvoorbeeld:
- 1 tb per schijf redundant te maken voor belangrijke documenten
- 2 tb per schijf niet-redundant te maken voor media streamen naar mijn htpc

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:29
Ik heb een DS212+ en ben er achter gekomen dat deze geen exFAT SD kaartjes kan lezen.
Ik heb dit doorgegeven aan Synology Support en zij hebben dit opgenomen in hun enhancement database. Hopelijk kunnen ze dit oplossen in de firmware.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12:24
Ik heb sinds kort een ipad 3 en heb daarop DS file geinstalleerd. De app crasht zodra ik mijn "video submap" wil openen, hierin staat +/- 1,5 TB aan data. Het lijkt erop dat hij tijdens het "lezen" crasht op de hoeveelheid data. Op mijn Samsung GS3 ondervind ik geen problemen met DS File. Ik weet het niet zeker of het komt door de huidige 4.2 beta versie. Iemand anders daar ook last van?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tdjager schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:17:
Hoi,

Ik wil binnenkort een een NAS kopen, waarschijnlijk de 212j
Ik heb een vraag over het aanmaken van RAID partities: is het mogelijk om een gedeelte als raid 0 en een gedeelte raid 1 in te richten? Het lijkt me handig om met 2x 3tb schijven bijvoorbeeld:
- 1 tb per schijf redundant te maken voor belangrijke documenten
- 2 tb per schijf niet-redundant te maken voor media streamen naar mijn htpc

iemand hier ervaring mee?
Nope, dat is niet mogelijk. Je stelt een raid volume in met harde schijven, niet met partities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:12:
[...]

Hehe, ik kan geen CD-ROM's in me notebook stoppen. :+ Maar ik heb al die bestanden al gedownload. 4.1 heb ik al, Assistant heb ik 4.1 mee geïnstalleerd, Cloud hoeft van mij (nog) niet, Surveillance heb ik niet en Data Replicator heb ik ook niet nodig...

Btw, ja me telefoon is met WiFi verbonden. Ik zou het graag juist búitenom WiFi willen doen. Overal ter wereld bijv.
Haha, vooruit, dat verklaard het! Maar, je kan ook de handleiding downloaden van de link welke ik eerder gaf. Daar staat verrassend veel in uitgelegd. Ik was in ieder geval verbaasd van de kwaliteit.
Waarschijnlijk werkt DS file nu niet omdat de juiste poorten niet openstaan op je router. Dit kan je handmatig doen, of anders gebruik maken van EZ internet, wat standaard is geïnstalleerd op je DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 14:23
cypher21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:28:
[...]

Nope, dat is niet mogelijk. Je stelt een raid volume in met harde schijven, niet met partities
Ja, snap ik.

Maar als je deze pagina bekijkt: http://www.synology.com/d...y_hybrid_raid.php?lang=us

blijken er toch wel meerdere volumes te zijn:
Optimized storage capacity

Unlike traditional RAID that creates volume based upon the smallest hard disk within the array, SHR divides each hard disk into smaller chunks, creating additional redundant storage. This allows the capacity of each disk to be utilized to its maximum possible, thus optimizing total volume capacity.
Ik ben dus benieuwd of je hier zelf ook iets mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
tdjager schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:22:
[...]
Ja, snap ik.

Maar als je deze pagina bekijkt: http://www.synology.com/d...y_hybrid_raid.php?lang=us

blijken er toch wel meerdere volumes te zijn:

[...]

Ik ben dus benieuwd of je hier zelf ook iets mee kan..
Nee. Ik heb ook contact gehad met Synology zelf om te vragen of ik van mijn 2x2TB een stukje kon Mirroren en de rest voor JBOD kon gebruiken. Ik heb een DS212. Bij Synology ondersteunen ze dat helaas niet, terwijl Dlink bijvoorbeeld dat wel doet.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Zojuist een DS1512+ besteld met daarin 5x 2GB disken. Dit op aanraden van een vriend en omdat ik al ruim een jaar jaloers naar zijn nas omgeving gluur..

Nu wil ik straks dus gaan streamen naar mijn tv maar ik heb een ATV3... ik heb dit topic doorgezocht maar ik kon nergends een goede oplossing hiervoor vinden. Weet iemand dit? Ik hoorde namelijk van een collega dat dit met de nieuwe DSM4.2 wel zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Jedi Geub schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:31:
Zojuist een DS1512+ besteld met daarin 5x 2GB disken. Dit op aanraden van een vriend en omdat ik al ruim een jaar jaloers naar zijn nas omgeving gluur..

Nu wil ik straks dus gaan streamen naar mijn tv maar ik heb een ATV3... ik heb dit topic doorgezocht maar ik kon nergends een goede oplossing hiervoor vinden. Weet iemand dit? Ik hoorde namelijk van een collega dat dit met de nieuwe DSM4.2 wel zou kunnen?
Mooist zou zijn een jailbreak voor die ATV3 zodat je er XBMC op kunt zetten ;)

Maar VideoStation (In DSM 4.2) kan dit, en plex media server werkt ook prima om naar de ATV te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
iemand bekend wat het volgende logfile van nzbget betekend?

Could not establish secure connection: TLS handshake failed: error:140770FC:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:unknown protocol

krijg namelijk helemaal geen verbinding meer :/

[ Voor 11% gewijzigd door CallmeGod op 28-01-2013 15:06 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.