Is er iemand onder jullie die ook een Synology DS213+ (of gelijkaardig model) heeft draaien ?
De DS213+ gaat na 10 minuten bij mij in HDD slaapstand en een minuut later in Systeem slaapstand.
De WOL (Wake On Lan) optie staat aangevinkt in DSM.Heb ondertussen ook een patch van Synology (via de support) ontvangen, die deze WOL beter zou moeten regelen. Maar merk daar voorlopig nog niet zoveel van.
Probleemschets:
- Ik slaag er niet in, om de DS213+ uit zijn Systeem slaapstand te krijgen vanaf een lukrake pc.
- Met de
magicpacketfree windows tool lukt het me wel.
- Met de
mc-wol dos tool niet.
Ik zou echter graag een "eenvoudige" DOS tool, dit "magic packet" laten verzenden. Zodat ik bij het opstarten van een bepaalde pc (bv de HTPC) de NAS mee uit zijn slaapstand laat komen. Maar niet bij het opstarten van andere pc's (Dekstop, Laptop).
Bij het verzenden van een Magic packet wordt het Mac adres meegegeven.
Alsook het lokaal IP adres (optioneel), subnet mask (255.255.255.0) en eventueel ook een poort.
Welk poortnummer de DS213+ hiervoor gebruikt weet ik niet. Standaardpoorten voor WOL lijken 7 of 9 te zijn.
Ik kan maar weinig informatie (m.b.t. de DS213+) op het internet hierover vinden.
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee ?