Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
cypher21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Mooist zou zijn een jailbreak voor die ATV3 zodat je er XBMC op kunt zetten ;)

Maar VideoStation (In DSM 4.2) kan dit, en plex media server werkt ook prima om naar de ATV te streamen
Werkt de beta van 4.2 dan zo goed dat upgraden een 'must' is?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Vorige week heb ik na het nodige zoek- en knutselwerk een self signed SSL certificaat kunnen koppelen aan mijn NAS waardoor het verkeer nu behoorlijk secured is met HTTPS icm SSL certificaat. DS audio en DS video op mijn iPhone hebben geen problemen met het HTTPS verkeer.

Echter, mijn Windows phone 7.5 van het werk kan alleen overweg met HTTP. Op deze telefoon kan ik dus niet mijn audio station benaderen.

Is er een mogelijkheid om iets te configureren in de NAS waardoor dit alsnog mogelijk is? HTTP naar HTTPS doorsturen o.i.d.?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
SpeedersPeugeot schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Werkt de beta van 4.2 dan zo goed dat upgraden een 'must' is?
niets is een "must"
Maar 4.2 draait prima, nog geen problemen mee ondervonden, en je hebt de nieuwe apps die nog in beta status verkeren.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

cypher21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Mooist zou zijn een jailbreak voor die ATV3 zodat je er XBMC op kunt zetten ;)

Maar VideoStation (In DSM 4.2) kan dit, en plex media server werkt ook prima om naar de ATV te streamen
Kun je in het kort vertellen hoe dit werkt? Is dat een kwestie van een film starten via DS video op de iPhone en dan via airplay doorsturen, of...?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
cypher21 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:58:
[...]

niets is een "must"
Maar 4.2 draait prima, nog geen problemen mee ondervonden, en je hebt de nieuwe apps die nog in beta status verkeren.
Ik vraag het me af. Ik draai nu wel beta's maar DSM is 4.1. Ik heb ook dit probleem, de NAS gaat niet meer in hibernate en draait een proces die bijna 100% doet.. is dit de automatische uitpakservice van Download Station? Inmiddels is proces gekilled, NAS draait weer rustig...

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedersPeugeot op 28-01-2013 15:11 ]

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
robbydw schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Kun je in het kort vertellen hoe dit werkt? Is dat een kwestie van een film starten via DS video op de iPhone en dan via airplay doorsturen, of...?
Zul je even moeten googlen, video station zou idd via airplay moeten kunnen werken. Maar hoe, geen idee. Ik heb niets met een aangegeten appel logo in huis >:)
SpeedersPeugeot schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:07:
[...]

Ik vraag het me af. Ik draai nu wel beta's maar DSM is 4.1. Ik heb ook dit probleem, de NAS gaat niet meer in hibernate en draait een proces die bijna 100% doet.. is dit de automatische uitpakservice van Download Station? Inmiddels is proces gekilled, NAS draait weer rustig...
Ik heb download en videostation niet in gebruik. Audiostation wel, werkt prima.

Ik gebruik zelf SABNZBD, na het verplaatsen van de logfiles gaat hier ook alles prima in hibernate op 4.2 beta

[ Voor 44% gewijzigd door cypher21 op 28-01-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:42:
iemand bekend wat het volgende logfile van nzbget betekend?

Could not establish secure connection: TLS handshake failed: error:140770FC:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:unknown protocol
NZBGet 10.0-testing?
When the message appears? Do you try to connect from web-browser to NZBGet via HTTPS? What OS/browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

MAher schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:58:
[...]
Kan iemand bevestigen dat exiftool niet in de 4.2 Beta werkt? Bij mij i.i.g. niet lijkt het. En dat is niet leuk...
Iemand die de BETA draait en eventjes wil testen? Gewoon command line voor een willekeurig plaatje:

code:
1
exiftool /photo/test.jpg

DIt zou de exifdata moeten weergeven dan test.jpg in de folder /photo. Bij geeft hij een "exiftool: not found" error, beta 4.2.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
MAher schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:39:
[...]
Iemand die de BETA draait en eventjes wil testen? Gewoon command line voor een willekeurig plaatje:

code:
1
exiftool /photo/test.jpg

DIt zou de exifdata moeten weergeven dan test.jpg in de folder /photo. Bij geeft hij een "exiftool: not found" error, beta 4.2.
hier werkt deze ook niet

code:
1
-ash: exiftool: not found

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=225&t=63521

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbydw schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Ja:)

Echter.... geen losse subtitles support.. het blijkt zo te zijn dat DS Video de subs rendeert en dus niet door kan sturen naar de Apple TV. Als het goed is heb je met de beta wel embedded subtitle support.

Er is een hoop onrust ontstaan qua airplay en DSM4.2. Nou helaas is Synology nogal onduidelijk...

Maar vanaf 4.2 is dit dus mogelijk ZONDER i apparaat.. via de browser je film starten en streamen naar je apple tv... nou ik heb geen 4.2 maar als dit mogelijk is met subtitles ga ik gillen :+

Helaas weinig tijd om op te volgen, want ik heb nog videostation ticket lopen (zie paar paginas terug)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Gokje... Waarschijnlijk staat het path niet meer goed. Als je als root (met putty o.i.d) inlogt en dan het path en de EXPORT (die daarna staat) in je .profile remarked, en dan opnieuw inlogt als root? Dit moest ik doen om mc, ipkg en joe weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 09:43
FabianNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Ik gaf dan ook geen antwoord op jouw vraag, maar op die van Bounkass ;)
Maar, als ik even snel Google dan kom ik NTFS of FATex tegen als mogelijke opties om te gebruiken op Linux, Mac en Windows. Als FATex geen optie is, dan houd je volgens mij alleen NTFS over... Maar sorry, ook hier heb ik geen verstand van om eerlijk te zijn :+
Ik zie het nu, iets te snel gereageerd ;)

Ik ga het zo uitproberen, in ieder geval bedankt voor je reactie!

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DS213+ met DSM 4.1 krijgt de DNs-registratie niet meer voor elkaar. Hij haalt via DDNS ook een ander extern IP-adres op, dan mijn router krijgt van de provider. Het is een dynamisch IP-adres. Wat gaat hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:59
Dus het ip-adres dat je ziet staan bij Syno DDNS is niet gelijk aan het externe ip-adres van je router?

Zit de Syno direct aangesloten op je router?

Het gateway/interne ip-adres klopt wel?

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 28-01-2013 20:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Sangroid schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:10:
[...]

Gokje... Waarschijnlijk staat het path niet meer goed. Als je als root (met putty o.i.d) inlogt en dan het path en de EXPORT (die daarna staat) in je .profile remarked, en dan opnieuw inlogt als root? Dit moest ik doen om mc, ipkg en joe weer aan de praat te krijgen.
Dit volg ik niet helemaal, als ik
code:
1
vi ~/.profile
doe, zie ik inderdaad

code:
1
2
PATH=/sbin: bladibla...
export PATH

Wat bedoel je met "remark", dat is een command wat ik niet ken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 19:35
Hoi allen, is het mogelijk om met Windows 7 via het web een network drive/share te creeren zonder NetDrive?
Ik zie namelijk bij de XP/Vista uitleg een methode staan die me veel meer aanspreekt alleen krijg ik dat dus met Windows 7 niet voor elkaar, met NetDrive lukt het me wel.
Is het toevallig iets wat ze er in 7 uit hebben gesloopt?

Hier de tutorials:
http://www.synology.com/s...ials_show.php?q_id=487#t2

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:08:
1) Dus het ip-adres dat je ziet staan bij Syno DDNS is niet gelijk aan het externe ip-adres van je router?

2) Zit de Syno direct aangesloten op je router?

3) Het gateway/interne ip-adres klopt wel?
1) Inderdaad, en ik kan geen logica er in ontdekken

2) Ja, op een WAG 160N

3) Nee, dat is ongeveer het foute externe IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar vragen;

1) Bij het aanmelden in Chrome is mijn username 'admin', kan ik dat veranderen naar "LulDeBahanger" bijvoorbeeld?

2) Het is me eindelijk gelukt, met behulp van FabianNL, om bestanden te kunnen bekijken en bewerken vanuit Explorer. Maar nu moet ik perseé alleen het mapje 'public' delen... :F Kan ik ook het hele schijf delen? En hoe geef ik dat mapje 'public' een andere naam?

3) Op het moment dat ik de Mediaserver app van Synology installeer, maakt die automatisch 3 mappen aan. Namelijk; music, photo en video. Maar búiten het mapje public om, en kan ik er niets mee doen met Explorer... :X Kan ik die 3 mappen in public krijgen? En toch zichtbaar maken op me PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:24:
Nog een paar vragen;

1) Bij het aanmelden in Chrome is mijn username 'admin', kan ik dat veranderen naar "LulDeBahanger" bijvoorbeeld?
Je kunt in Control Panel bij Users een andere gebruiker aanmaken en die noemen wat je wilt. Zoveel gebruikers als je wilt.
2) Het is me eindelijk gelukt, met behulp van FabianNL, om bestanden te kunnen bekijken en bewerken vanuit Explorer. Maar nu moet ik perseé alleen het mapje 'public' delen... :F Kan ik ook het hele schijf delen? En hoe geef ik dat mapje 'public' een andere naam?
Nee, je moet ze apart aanmaken als shared folder. Control Panel - Shared Folder.
3) Op het moment dat ik de Mediaserver app van Synology installeer, maakt die automatisch 3 mappen aan. Namelijk; music, photo en video. Maar búiten het mapje public om, en kan ik er niets mee doen met Explorer... :X Kan ik die 3 mappen in public krijgen? En toch zichtbaar maken op me PS3?
Ik gebruik die app zelf niet, maar als je in Control Panel-Shared Folder kijkt kan je als het goed is aangeven hoe die mappen zich gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:26
@ MAher, met remarken wordt dit bedoelt:

#PATH=/sbin: bladibla...
#export PATH

Een hekje voor beide regels zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door ChuckyDevil op 28-01-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

^^^^
Dat bedoelde ik... :P

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 28-01-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:48
Ik heb een klein probleem. Sinds gisteren kan ik mijn Synology DS213+ niet meer bereiken vanaf buiten. Dit is niet mogelijk via mij eigen ip-adres en ook niet via mijn synology.me DDNS account.

Ik heb net geprobeerd via de EZ-Internet wizard mijn router (WNDR3700) opnieuw in te stellen, maar ook dat wil niet werken. Heeft iemand een idee wat ik verder kan proberen om dit werkend te krijgen?

Ook geeft het scherm Routerconfiguratie aan dat de verbinding testresultaten MISLUKT zijn. Dit geld voor de poorten 80, 5000, 22, 23, 8080, 8081, 8083.

[ Voor 16% gewijzigd door Extigo op 29-01-2013 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:30:
[...]
3) Nee, dat is ongeveer het foute externe IP-adres.
Maar het interne IP-adres wat je bij Control Panel, DDNS, Gateway info ziet staan is ook wel het interne IP-adres van je router?

Wat staat er in de General log file als je zoekt (rechtsboven) naar DDNS?

Misschien DDNS eens restarten? (aan.uit zetten)

Workaround: Als het echt niet werkt kun je het ook nog op je router zelf instellen (mogelijk via andere DDNS provider; zelf heb ik het via DynDNS = gratis).

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 29-01-2013 08:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 10:46
Ik heb even jullie expertise nodig op nas gebied.
ik wil een nieuwe harddisk kopen voor in mijn ds411.
er zijn er op dit moment 3 gemonteerd: 2x HD154UI en 1x HD204UI
beide zijn niet meer leverbaar, ik draai mijn setup in SHR.
iemand een goede suggestie welke disk ik erbij zou moeten prikken?

waarom ik het vraag, er zijn zo veel soorten harddisken dat ik het even niet meer zie.

zou dit een goede keuze zijn? Western Digital WD20EARX Caviar Green 2TB

[ Voor 20% gewijzigd door Vendrom op 29-01-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:48
Vendrom schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:54:
Ik heb even jullie expertise nodig op nas gebied.
ik wil een nieuwe harddisk kopen voor in mijn ds411.
er zijn er op dit moment 3 gemonteerd: 2x HD154UI en 1x HD204UI
beide zijn niet meer leverbaar, ik draai mijn setup in SHR.
iemand een goede suggestie welke disk ik erbij zou moeten prikken?

waarom ik het vraag, er zijn zo veel soorten harddisken dat ik het even niet meer zie.

zou dit een goede keuze zijn? Western Digital WD20EARX Caviar Green 2TB
Ik ben zeer tevreden met de WD RED schijven. Die zijn wat smaller en blijven een stuk koeler dan mijn oudere Seagate schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Laatst online: 03-10 14:00
mstreutker schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:42:
Weet iemand van jullie dit toevallig?
Stel dat ik een proces heb wat mijn schijven uit hibernate houdt, omdat er bijv. ieder uur een logfile wordt aangemaakt.
Als ik die logdir nu zou verplaatsen (bijv naar USB) en dan via een symlink de logdir zou aanwijzen, gaat de Syno dan wél in hibernate? Of valt het benaderen van de symlink ook onder schijf i/o?

Ik kan daar nergens een antwoord op vinden :S
Schrijven naar een symlinked directory veroorzaakt ook disk i/o. Maar dat is het probleem niet. Een leesactie die meermaals wordt uitgevoerd bevind zich vrijwel zeker in de cache. De disk is niet nodig. Schrijfacties worden wel z.s.m. weggeschreven.

Een symlink verwijst naar je usb of flash. Bij benadering kan deze verwijzing uit de cache worden gehaald (lekker snel). Toch spind je disk. Waarom? Omdat op een linux (ext) bestandsysteem bij eenleesactie je laatste access time wordt wegeschreven.

Dat kan je oplossen door je partities te remounten door bijvoorbeeld
# noatime for sensible idle time
mount -o remount,noatime /
mount -o remount,noatime /volume1
mount -o remount,noatime /opt
in je /etc/rc.local te zetten. Een andere (betere?) optie is gewoon de log locatie op flash te mounten waar je logdir is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Is het nou zo dat wanneer ik van dit IP adres: http://192.168.2.1:5000/webman/index.cgi alleen maar de poort redirect op mijn router, ik dan in de DSM4.1 omgeving kom via internet? Dus dan wordt het http://externipadresrouter:5000/webman/index.cgi ?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
SpeedersPeugeot schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:06:
Is het nou zo dat wanneer ik van dit IP adres: http://192.168.2.1:5000/webman/index.cgi alleen maar de poort redirect op mijn router, ik dan in de DSM4.1 omgeving kom via internet? Dus dan wordt het http://externipadresrouter:5000/webman/index.cgi ?
Yes, je hoef alleen poort 5000 te forwarden.

En dan is het http://externip:5000 (de rest mag je weglaten)

Als je DDNS service van synology gebruikt is het http://username.synology.me:5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Thx Cypher.
demo31051987 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:27:
Ik heb een klein probleem. Sinds gisteren kan ik mijn Synology DS213+ niet meer bereiken vanaf buiten. Dit is niet mogelijk via mij eigen ip-adres en ook niet via mijn synology.me DDNS account.

Ik heb net geprobeerd via de EZ-Internet wizard mijn router (WNDR3700) opnieuw in te stellen, maar ook dat wil niet werken. Heeft iemand een idee wat ik verder kan proberen om dit werkend te krijgen?

Ook geeft het scherm Routerconfiguratie aan dat de verbinding testresultaten MISLUKT zijn. Dit geld voor de poorten 80, 5000, 22, 23, 8080, 8081, 8083.
Twee dingen om te proberen, eerst in je router zelf kijken of je provider je toevallig een nieuw IP adres heeft gegegeven. Dan de (eventueel zelf gemaakte) regels bekijken die op de poort staan die naar je NAS gaat. Vervolgens kan een herstart van je NAS ook geen kwaad, stel op je NAS eerst eens DHCP in en kijk met welke IP adres gegevens die zelf komt. Bouw de route weer op, teken het even uit op een papiertje. Daarna deze IP gegevens weer op fixed zetten want dat is een vereiste voor EZ Internet. Ikzelf heb een Thomson KPN router, die laat zich niet 'bedienen' door EZ Internet van Synology. :9

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:07
Sinds een maand of 2 haal ik geen fatsoenlijke snelheden meer met SABnzbd: ik heb een 209 met SABnzbd 0.7.7-6 op een 30Mbps verbinding. Onder windows haal ik >3Mb/s down zonder problemen, maar vanaf de synology haal ik nog maar 1,6Mb/s vanaf de nieuwsgroepen met enorme spikes en een CPUload van 100%

Als ik voorheen SABnzb zonder limiet liet downloaden had ik hetzelfde effect, maar dan zat de downloadsnelheid tussen de 2,2Mb/s-3Mb/s. Weliswaar ook CPU 100% dus ik zette hem meestal op 1500Kb, dan had de NAS het nog niet zo druk en was de snelheid redelijk stabiel.

Als ik echter nu de cap eraf haal schiet de CPU direct naar 100% en spiked de download tussen de 1,0Mb/s en 2,5Mb/s
Wordt het steeds erger met de resources van SANnbzd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 13:56
Wobblier schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32:
[...]

Schrijven naar een symlinked directory veroorzaakt ook disk i/o. Maar dat is het probleem niet. Een leesactie die meermaals wordt uitgevoerd bevind zich vrijwel zeker in de cache. De disk is niet nodig. Schrijfacties worden wel z.s.m. weggeschreven.

[...]
Een andere (betere?) optie is gewoon de log locatie op flash te mounten waar je logdir is.
Bedankt voor je uitgebreide response! Helder verhaal.
Als ik je goed begrijp heb ik dus twee mogelijkheden:
1) Het loggen van de accesstime uitzetten (noatime). Heeft dit verder nog consequenties/nadelen?
2) De symlink op flash mounten. Daar heb ik geen ervaring mee, maar dat ga ik dan even proberen zelf uit te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

ChuckyDevil schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:21:
#export PATH
Ik voeg juist na een DSM upgrade paden toe aan .profile om ipkg weer draaiend te krijgen :
/opt/bin:/opt/sbin:
en zelfde ook in /etc/profile
SpeedersPeugeot schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:49:
Ikzelf heb een Thomson KPN router, die laat zich niet 'bedienen' door EZ Internet van Synology.
Andere routers zullen ook wel een optie hebben om UPnP uit te zetten. Toen ik zag wat EZInternet allemaal openzette op mijn Fritz!Box heb ik ook gauw opgezocht hoe om dat te disablen ! En vervolgens zelf rules aangemaakt ...

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 29-01-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Goner schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:12:
[...]

Ik voeg juist na een DSM upgrade paden toe aan .profile om ipkg weer draaiend te krijgen :
/opt/bin:/opt/sbin:
en zelfde ook in /etc/profile

[...]
Ja, dat heb ik ook wel eens eerder gelezen, raar verhaal!

Bij mij moest het juist geremarked worden. Zoals ik 'ergens' gelezen had, hiero:

http://forum.synology.com...g_etc#How_to_install_ipkg punt 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

ChuckyDevil schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:21:
@ MAher, met remarken wordt dit bedoelt:

#export PATH

Ik heb dit gedaan, echter geen resultaat. Exiftool moet op alle diskstations staan, hoef je niks aparts voor te installeren. Bij mij werkte het dus ook gewoon out of the box onder 4.1 en ook 4.1 BETA. Nu met 4.2 BETA werkt het dus niet meer, ook niet met hekjes.

Kan er iemand met de beta proberen om exif-data op te vragen van een willekeurige foto? Als het bij iemand anders ook niet lukt, file ik een ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MAher schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:24:
[...]
Ik heb dit gedaan, echter geen resultaat. Exiftool moet op alle diskstations staan, hoef je niks aparts voor te installeren. Bij mij werkte het dus ook gewoon out of the box onder 4.1 en ook 4.1 BETA.
Ah, maar dat wist ik niet... Ik ging er even vanuit dat je iets zelf had geïnstalleerd, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Zijn er mensen die HD's van verschillende merken/snelheden door elkaar gebruiken samen met SHR? Zo ja werkt dit goed of gaat dit geheid problemen geven?
Krijg namelijk deze week een DS1812+ binnen waar ik wat schijven in wil knikkeren (staan overigens allen op de compatibility list).

2x 3TB (ST3000DM001 7200rpm)
2x 1TB (WD10EADS batch 00L5B1)
1x 2TB (ST32000542AS 5900rpm)
1x 2TB (ST2000DL003 5900RPM)

Ik mag vanmiddag ook een nieuwe HD ophalen ter vervanging van een kapotte ST32000542AS alleen twijfel ik dat ik nog een 3TB ST3000DM001 moet halen of een 3TB WD30EFRX (RED).
Persoonlijk geeft me het extra jaartje garantie dat ik bij WD krijg wel iets meer vertrouwen maar ik krijg op deze manier alleen maar een grotere mix van verschillende schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Sangroid schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:12:
[...]

Ah, maar dat wist ik niet... Ik ging er even vanuit dat je iets zelf had geïnstalleerd, vandaar.
Geeft niet, ik heb ook met ipkg gespeeld (SFTP toen dat nog niet ondersteund werd) maar heb het nu niet meer nodig. Maar misschien moet ik dan exiftool zelf installeren.

Kan je even proberen of het bij jou wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Earzz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:15:
Zijn er mensen die HD's van verschillende merken/snelheden door elkaar gebruiken samen met SHR? Zo ja werkt dit goed of gaat dit geheid problemen geven?
Krijg namelijk deze week een DS1812+ binnen waar ik wat schijven in wil knikkeren (staan overigens allen op de compatibility list).

Ik mag vanmiddag ook een nieuwe HD ophalen ter vervanging van een kapotte ST32000542AS alleen twijfel ik dat ik nog een 3TB ST3000DM001 moet halen of een 3TB WD30EFRX (RED).
Persoonlijk geeft me het extra jaartje garantie dat ik bij WD krijg wel iets meer vertrouwen maar ik krijg op deze manier alleen maar een grotere mix van verschillende schijven.
Werkt prima met SHR.

Ik zou voor de WD Reds gaan, topschijven. Laag verbruik, en je hoort ze bijna niet.
Ik heb naast 2x3tb WD Red's er ook nog een Seagate 2gb 7200rpm in zitten (die ik al had) maar die hoor ik helaas wel, de reds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
cypher21 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:49:
[...]

Werkt prima met SHR.

Ik zou voor de WD Reds gaan, topschijven. Laag verbruik, en je hoort ze bijna niet.
Ik heb naast 2x3tb WD Red's er ook nog een Seagate 2gb 7200rpm in zitten (die ik al had) maar die hoor ik helaas wel, de reds niet.
Ik heb ook 2 RED's (2TB), lekker stil en de deur kan dicht blijven van het tv-kastje waar het in staat omdat het niet warm wordt.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Zijn er mensen die hun vps inc mysql backuppen naar hun synology? Zo ja, bevalt dit een beetje? Gebruik je een backup script? Zo ja, Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13

DukeBox

loves wheat smoothies

jostefa schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:53:
Zijn er mensen die hun vps inc mysql backuppen naar hun synology? Zo ja, bevalt dit een beetje? Gebruik je een backup script? Zo ja, Welke?
Niet helemaal, maar ik backup wel mijn web, mail en mysql servers naar mijn syno's.
Web (platte files) gaat iedere 4 uur middels data replicator, werkt erg goed en kan zo gemakkelijk door versies browsen (staat op max 365 versies, slaat toch alleen wijzigingen/toevoegingen op).
Mysql heb ik een master/slave draaien met op de syno een mysqldump job per dag en bewaar 14 versies.
Mail gaat via dump/copy naar een backup share maar dat wordt gescheduled op m'n mail servers zelf.
Vervolgens gaat ook alles nog (minder versies) offsite met rsync.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 29-01-2013 16:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 19:51
Hulp nodig:

Ik zou graag een mailserver willen instellen en daarnaast ook de mailstation. ik ben dus net nieuw met mijn DS213+ Synology server.

Daarnaast ga ik straks naar een nieuwe woning met een "Ziggo" aansluiting pakket 3 die ik graag zou willen nemen.

er komen bij mij een hoop vragen naar boven zoals IP-adressen in vullen, poorten etc...

mijn hoofdgebruik zal wezen om dus meerdere accounts aan te maken en foto's the sharen tussen fam. en vrienden, omdat niet iedereen alles hoeft te zien van me vrienden of fam. zou ik dus daarvoor de gebruikers interface voor willen gebruiken op de synology en deze via mail te kunnen beheren etc. en mensen te kunnen informeren en daarnaast als ik het account aanmaak deze dus met alle informatie wordt verzonden naar het aangewezen e-mail adres.

ik heb wel wat lopen prutsen maar dit lukt dus niet helemaal... en loopt alles in errors waar ik dus dacht, ik stel hier de vraag om verdere fouten te voorkomen en wat ervaringen op te doen...

kan iemand mij hier eventueel een handleiding voor vinden/posten of even totaal uitleggen met de beschikbare poorten?

dit mag o.a. ook via e-mail.

Bedankt,
Sharpster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje over een instelling bij NZBget. Ik heb zelf een niet zo snelle DS211J synology NAS. Nu kan ik in NZBget instellen dat hij tijdens de par/unrar process hij niet verder gaat met het downloaden van de volgende uit de queue zodat hij de volle CPU kan gebruiken voor dit process. Je kunt er ook voor kiezen dat dit process wat langzamer gaat, omdat hij ondertussen wel gewoon verder gaat met het downloaden van de volgende job uit de queue.

Weet iemand wat uiteindelijk sneller is als je b.v. 5 films in de queue hebt staan, dit omdat er natuurlijk aan beide methoden voor- en nadelen aanzitten.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SpeedersPeugeot schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Ik heb ook 2 RED's (2TB), lekker stil en de deur kan dicht blijven van het tv-kastje waar het in staat omdat het niet warm wordt.
Niks mis met de RED's inderdaad (tot nu toe dan en kleine maand in gebruik). Lampjes op de NAS verklappen dat ze draaien, niet het geluid.

BTW: iemand die mij kan helpen met mijn eerdere vraag over DS audio app op Windows Phone 7.5 icm HTTPS toegang naar NAS?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MAher schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Geeft niet, ik heb ook met ipkg gespeeld (SFTP toen dat nog niet ondersteund werd) maar heb het nu niet meer nodig. Maar misschien moet ik dan exiftool zelf installeren.

Kan je even proberen of het bij jou wel werkt?
Ik heb er een "find / -name exiftool" op los gelaten, maar niets gevonden. :'( (wel exiv2)

(oh, ik zie dat het een PERL-package is? Heb je dat wel geïnstalleerd?) oh, doh, PERL staat bij mij ook geïnstalleerd...

[ Voor 14% gewijzigd door NaN op 29-01-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 10:13

DukeBox

loves wheat smoothies

Sharpster schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:34:
Ik zou graag een mailserver willen instellen en daarnaast ook de mailstation. ik ben dus net nieuw met mijn DS213+ Synology server.
Opzich zijn het maar een paar basis stappen:
1: mx records van je domain verwijzen naar je syno's (smtp server).
2: op je syno de accounts aanmaken en connecten (pop/imap/syncml enz).
3: om te versturen kan je het beste een smarthost (bijv. smtp server van je isp) instellen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Beetje verwarrend:

Ik heb DSM Beta 4.2 geinstalleerd.

Onder de vorige versie had ik met "Power" aangegeven dat de NAS om 4.00 uur 's-nachts uit mag, tot 's-ochtends 09.00. Deze optie zit nu onder "Control Panel, Hardware, Power Schedule"

Dit uitschakelen had ik gisteravond uitgezet, ik wilde een backup laten lopen naar Amazon enne, dat zou nog wel even gaan duren.

Vanochtend (kwart voor negen of zo), tot mijn verbazing, is de NAS niet te bereiken... terwijl ik zeker wist dat ik deze 'Shutdown" uitgezet had.

Uiteindelijk maar de powerknop ingedrukt en hij kwam weer op. Even in het logfile gekeken en daar zie ik staan dat hij vannacht toch om 04.00 uitgegaan is? :?

Telnetten, in de crontab gekeken en daar stond deze taak ook nog braaf in?

Nu is er een nieuwe feature met 4.2 beta erbij gekomen: "Task Scheduler" en daar stond deze Shutdown ook gewoon in _EN_ aangevinkt!

Sja, zo wordt het een beetje verwarrend, 3 opties om een cronjob in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
[...]

Werkt prima met SHR.

Zojuist de Xtreamer Prodigy geflashed naar 4.0.1 en... de DS213 met 4.2 Beta ook geïnstalleerd... we wachten af. :>

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 07:53:
[...]

Maar het interne IP-adres wat je bij Control Panel, DDNS, Gateway info ziet staan is ook wel het interne IP-adres van je router?

Wat staat er in de General log file als je zoekt (rechtsboven) naar DDNS?

Misschien DDNS eens restarten? (aan.uit zetten)

Workaround: Als het echt niet werkt kun je het ook nog op je router zelf instellen (mogelijk via andere DDNS provider; zelf heb ik het via DynDNS = gratis).
Ik heb de nas al eens een keertje aan en uitgezet. Helaas geen soelaas. Opzetten via een andere provider zou misschien ook wel kunnen, maar ik vind dat dat iets wat gewerkt heeft, nu ook moet blijven werken. Het stoort mij ontzettend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
[...]

Werkt prima met SHR.

Ik heb een WD Red opgepikt, mijn Seagate ST3000DM001 schijven zijn ook fluister stil dus dat is niet echt de reden voor mij om voor een Red te gaan maar meer de garantie duur die Seagate tegenwoordig geeft.
De Seagate ST32000542AS 5900RPM is de echte herrie shopper van het stel maar dat is ook niet zo'n probleem aangezien mijn NAS op een plek staat waar ik m toch niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:01:
[...]

Ik heb de nas al eens een keertje aan en uitgezet. Helaas geen soelaas. Opzetten via een andere provider zou misschien ook wel kunnen, maar ik vind dat dat iets wat gewerkt heeft, nu ook moet blijven werken. Het stoort mij ontzettend.
Wat staat er in de logfile?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
Inmiddels draai ik 2 maanden 2x 3TB Red WD30EFRX in mijn 412+.
Deze schijven zijn echt muisstil! Sinds vandaag een derde 3TB erbij gezet voor meer
data opslag. Gebruik zelf SHR met 1 schijf als gegevensbeveiling, de volume uitbreiden duurt wel
altijd lang maar over de disks heb ik tot nu toe geen enkele minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een DS112+ gehaald om mijn DS111 te vervangen en heb gelijk een vraagje over WOL.

Als ik de DS laten we zeggen tussen 18:00 en 20:00 uur altijd nodig heb ivm backups en ik heb dit ingesteld in het schema (18 uur aan en om 20 uur uit) en ik gebruik de WOL functie om 21 uur omdat ik nog iets nodig heb van de DS, gaat deze daarna dan automatisch weer uit of moet ik dan in het schema voor elk uur (21 uur, 22 uur etc.) een regel plaatsen dat hij dan uit moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Hij gaat niet automatisch uit als je hem opgestart hebt. Een extra regel lijkt me dan wel handig, of een batch script waarmee je vanaf je pc de syno via telnet uitschakelt is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik overweeg om ook de 4.2 beta te gaan installeren.

Heb nu nog 4.1 en gebootstrapped. Maar helaas werkt ipkg niet meer. Nu weet ik dat je 2 bestanden aan moet passen, zie:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=46095

Je moet 2 bestanden aanpassen, dit kan via Putty, namelijk /etc/rc.local en /root/.profile

Toen ipkg enzo nog werkte gebruikte ik altijd Winscp om bestanden aan te passen. Dat werkt als een soort van ftp programma en zo kan ik heel handig bestanden opzoeken en editten. Ik ben niet bekend met VI enzo.

Hoe kan ik nu op een eenvoudige manier die 2 bestanden editen zodat alles weer werkt nadat ik de update naar 4.2 beta heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:26
Je weet dat er tegenwoordig een package is, voor bootstrap? Lijkt me dan opnieuw installeren, als het stuk is.

[ Voor 23% gewijzigd door ChuckyDevil op 29-01-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee dat wist ik niet! Dat ga ik gelijk even proberen, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Earzz schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:15:

Ik maak nu 4 dagen gebruik van de Seagates (ST3000DM001) en bevalt mij uitstekend. Gemiddeld worden ze 30 graden warm en zijn stil. Alleen zorg wel dat je een 'made in Thailand' model aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ChuckyDevil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:41:
Je weet dat er tegenwoordig een package is, voor bootstrap? Lijkt me dan opnieuw installeren, als het stuk is.
Ik heb de package geinstalleerd zoals beschreven stond op de site. Maar na een reboot werkt het commando ipkg update niet. Hij zegt dat hij ipkg niet gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ook met dit package moet je nog de 2 files aanpassen: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=46095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:11
Goed nieuws voor wie ook tijdens de BTW dagen van MediaMarkt online een Synology heeft gekocht:
Geachte meneer Napsju,

Wij hebben uw vraag nogmaals voorgelegd bij de desbetreffende afdeling. Zij hebben gecontateerd dat het bedrag van € 6,05 voor de thuiskopieheffing onterecht in rekening is gebracht. Dit bedrag zal op uw credit card worden teruggestort.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Uw Media Markt team

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Napsju schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:29:
Goed nieuws voor wie ook tijdens de BTW dagen van MediaMarkt online een Synology heeft gekocht:

[...]
Wordt op de site nog steeds in rekening gebracht...zul je dus zelf achteraan moeten hengelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 14:12
Is het mogelijk een Synology DS108j te voorzien van DSM 4.1?

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:58
JustinoFTW schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:35:
Is het mogelijk een Synology DS108j te voorzien van DSM 4.1?
Volgens mij is die niet te updaten naar de 4.1 versie. Op de site is de laatste versie 4.0......
Ik weet dat je via een omweg wel weer een lagere versie kan installeren. Maar of je moet gaan proberen via een omweg een hogere versie te installeren die niet word ondersteunt, ik zou het niet doen.
Zelf heb ik een DS508 en daar is 4.0..... ook de laatste. Gebruik hem alleen maar als opslag en om muziek en films te streamen. En soms als vpn server. Zolang dat blijft werken ben ik verder tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:29:

[...]
Mag ik vragen waar jij je klacht had neergelegd?
Via Twitter of mail? Heb je een adres voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Ik ben onlangs bezig geweest in het optimaliseren van het hibernaten van mn syno, daarbij heb ik (via tip van medetweaker) gekeken naar het uitzetten van het loggen van de accesstime (noatime).
Kort samengevat zou het in het volgende moeten doen in /etc/rc.local
# noatime for sensible idle time
mount -o remount,noatime /
mount -o remount,noatime /volume1
Op zich vrij duidelijk, alleen heb ik geen /etc/rc.local :S
Ik heb namelijk geen bootstrap / ipkg op mn syno staan (had gelezen dat rc.local daarbij werd aangemaakt).
Weet iemand toevallig of die noatime nog ergens anders kan registreren? In /etc/rc bijv?
Of kan ik zelf een /etc/rc.local aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Is er iemand onder jullie die ook een Synology DS213+ (of gelijkaardig model) heeft draaien ?
De DS213+ gaat na 10 minuten bij mij in HDD slaapstand en een minuut later in Systeem slaapstand.

De WOL (Wake On Lan) optie staat aangevinkt in DSM.Heb ondertussen ook een patch van Synology (via de support) ontvangen, die deze WOL beter zou moeten regelen. Maar merk daar voorlopig nog niet zoveel van.

Probleemschets:
- Ik slaag er niet in, om de DS213+ uit zijn Systeem slaapstand te krijgen vanaf een lukrake pc.
- Met de magicpacketfree windows tool lukt het me wel.
- Met de mc-wol dos tool niet.

Ik zou echter graag een "eenvoudige" DOS tool, dit "magic packet" laten verzenden. Zodat ik bij het opstarten van een bepaalde pc (bv de HTPC) de NAS mee uit zijn slaapstand laat komen. Maar niet bij het opstarten van andere pc's (Dekstop, Laptop).

Bij het verzenden van een Magic packet wordt het Mac adres meegegeven.
Alsook het lokaal IP adres (optioneel), subnet mask (255.255.255.0) en eventueel ook een poort.
Welk poortnummer de DS213+ hiervoor gebruikt weet ik niet. Standaardpoorten voor WOL lijken 7 of 9 te zijn.

Ik kan maar weinig informatie (m.b.t. de DS213+) op het internet hierover vinden.

Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Gent32m schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:12:

Probleemschets:
- Ik slaag er niet in, om de DS213+ uit zijn Systeem slaapstand te krijgen vanaf een lukrake pc.
- Met de magicpacketfree windows tool lukt het me wel.
- Met de mc-wol dos tool niet.
Ikzelf heb een DS213. Hij Hibernate weer netjes (Plex staat nu uit) na 10min lekker deep sleep, knipperend groen lampje voorzijde. Via https buitenom en via binnenaf ook gewoon benaderbaar. Duurt ff paar seconden maar dan loopt die weer bij mij... draai 4.2 beta maar bij 4.1 deed die dit ook goed. Heb die tooling die jij noemt niet geïnstalleerd. Heb het WoL vinkje niet aanstaan.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Gent32m schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:12:
Is er iemand onder jullie die ook een Synology DS213+ (of gelijkaardig model) heeft draaien ?
De DS213+ gaat na 10 minuten bij mij in HDD slaapstand en een minuut later in Systeem slaapstand.

De WOL (Wake On Lan) optie staat aangevinkt in DSM.Heb ondertussen ook een patch van Synology (via de support) ontvangen, die deze WOL beter zou moeten regelen. Maar merk daar voorlopig nog niet zoveel van.
Je hebt toch helemaal geen WOL nodig om je NAS uit slaapstand te halen?
WOL dient om hem aan te zetten wanneer de NAS uit staat, maar dat is niet het geval als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe kan ik op een eenvoudige manier die files editten? Ik gebruik nu de package config file editor en dan kan je vanuit de nas de files editten. Maar dit werkt niet voor het rc.local bestandje (ook al heb ik die handmatig in de config file editor toegevoegd). Ik ben niet zo bekend met VI om files aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 09:03
Weet iemand of je een synology zelf nog wat kan "pimpen" qua prestaties?
Ik heb een DS107+ werkt op zich prima, alleen zit ik nu op de hoogste firmware voor dit model, nieuwere versies worden er niet meer uitgebracht. Daarnaast vind ik de verbinding prestaties wat tegenvallen, max download direct op de NAS is 3mb/sec max.

Nu zit er natuurlijk geen fantastische processor in, maar zou je 1 van deze dingen kunnen upgraden? Het geheugen misschien?
Of kun je toch op 1 of andere manier nieuwe firmware er alsnog opzetten?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Het is een beetje vogelen, maar hiermee moet je er uit kunnen komen:
http://www.cs.colostate.edu/helpdocs/vi.html

1) start putty
2) login als root met SSH
3) typ "vi rc.local" (kan zijn dat je naar de juiste dir moet gaan met cd / en dan cd etc of welke dir bestand staat
4) nu met de commands (bijvoorbeeld i voor insert) die in de link beschreven staan kan je toevoegen en deleten
5) bestand opslaan en sluiten met commando :wq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Waking_The_Dead schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:03:Je hebt toch helemaal geen WOL nodig om je NAS uit slaapstand te halen? WOL dient om hem aan te zetten wanneer de NAS uit staat, maar dat is niet het geval als ik het goed begrijp.
Klopt. Maar ik krijg de Nas (eens die in systeem slaapstand is) niet meer wakker. Door bv \\Nas (in verkenner) in te tikken. Of door naar de DSM webpagina te gaan (http://nas:5000). Het beest blijft in slaap.

Nu, dacht ik. Als ik zo een "magic packet" (die gebruikt wordt bij WOL) verzend. Dan wordt hij misschien wel wakker. En dat werkt. Maar enkel met de windows tool. Ik zoek een goed werkende dos tool (licht programmaatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:53
Gent32m schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:28:
[...]

Klopt. Maar ik krijg de Nas (eens die in systeem slaapstand is) niet meer wakker. Door bv \\Nas (in verkenner) in te tikken. Of door naar de DSM webpagina te gaan (http://nas:5000). Het beest blijft in slaap.

Nu, dacht ik. Als ik zo een "magic packet" (die gebruikt wordt bij WOL) verzend. Dan wordt hij misschien wel wakker. En dat werkt. Maar enkel met de windows tool. Ik zoek een goed werkende dos tool (licht programmaatje).
Hier precies hetzelfde, met de deep sleep (systeem slaapstand) wordt de NAS niet meer wakker. Voorlopig alleen nog maar de HDD slaapstand aangezet, hopende op een patch of verbetering met de volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
MAher schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:27:
Het is een beetje vogelen, maar hiermee moet je er uit kunnen komen:
http://www.cs.colostate.edu/helpdocs/vi.html

1) start putty
2) login als root met SSH
3) typ "vi rc.local" (kan zijn dat je naar de juiste dir moet gaan met cd / en dan cd etc of welke dir bestand staat
4) nu met de commands (bijvoorbeeld i voor insert) die in de link beschreven staan kan je toevoegen en deleten
5) bestand opslaan en sluiten met commando :wq
En wat als de file rc.local niet bestaat? Stel dat je die zelf handmatig aanmaakt, wordt ie dan automatisch 'opgepikt' bij een reboot? Of moet je dat nog ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

mstreutker schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:36:
[...]

En wat als de file rc.local niet bestaat? Stel dat je die zelf handmatig aanmaakt, wordt ie dan automatisch 'opgepikt' bij een reboot? Of moet je dat nog ergens instellen?
Dat weet ik niet, ik weet alleen (een beetje) hoe vi werkt :) Probeer het zou ik zeggen. Kan je altijd nog weer deleten die file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mstreutker schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:09:
Ik ben onlangs bezig geweest in het optimaliseren van het hibernaten van mn syno, daarbij heb ik (via tip van medetweaker) gekeken naar het uitzetten van het loggen van de accesstime (noatime).
Kort samengevat zou het in het volgende moeten doen in /etc/rc.local

[...]

Op zich vrij duidelijk, alleen heb ik geen /etc/rc.local :S
Ik heb namelijk geen bootstrap / ipkg op mn syno staan (had gelezen dat rc.local daarbij werd aangemaakt).
Weet iemand toevallig of die noatime nog ergens anders kan registreren? In /etc/rc bijv?
Of kan ik zelf een /etc/rc.local aanmaken?
Dit is niet mogelijk zonder bootstrap.

Voor meer info zie:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Spindown_issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Djie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:31:
Hier precies hetzelfde, met de deep sleep (systeem slaapstand) wordt de NAS niet meer wakker. Voorlopig alleen nog maar de HDD slaapstand aangezet, hopende op een patch of verbetering met de volgende firmware update.
Met die windows tool krijg ik hem alvast wakker. Maar inderdaad, dit nieuwe product van Synology werkt nog niet helemaal naar behoren. Er zijn ook maar twee modellen voorlopig die deze 'deep sleep' reeds ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstreutker
Dank voor je reactie, maar kun je ook toelichten wat er dan precies niet mogelijk is?
Ik ben bekend met dat artikel, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de rol van de bootstrap voor mijn wens is.
Ik zal het even concreet proberen te maken;

Mijn doel is om mijn volume te mounten met noatime (zoals ook in dat artikel beschreven staat).
Ik heb dus geen /etc/rc.local (want geen bootstrap), dus de letterlijke handleiding kan ik niet volgen. Maar met mijn beperkte kennis hoopte ik dat ik zelf eenvoudig kan aanpassen.
Want werkt er nu precies niet zonder bootstrap?
1) Kan ik zelf geen rc.local aanmaken?
2) Kan ik zelf wel een rc.local aanmaken, maar wordt deze niet automatisch opgepakt?
3) Werkt noatime uberhaupt niet, omdat dit een bootstrap feature is?
4) ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
SpeedersPeugeot schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:07:
[...]

Heb problemen gehad met de oude NZBget na upgrade. Daarna heb ik volledige schoonmaak gehouden en opnieuw geïnstalleerd en de laatste versie van Nzbget geïnstalleerd via de synocommunity. Deze werkt grandioos goed en zonder dat de CPU en memory telkens pieken als nzbget niets te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Zeer ingewikkelde situatie]
We willen graag een map op een tweetal DiskStation’s op twee verschillende locaties aan elkaar koppelen.
Alleen de map staat op een DiskStation 211+ en moet alles pushen naar een map op een DiskStation 213+.
Dus de DS213+ wordt een 1:1 kopie maar hier komt de tricky part: alle wijzigingen op de DS211+ moeten doorgevoerd worden naar DS213+ maar andersom niet.
DS213+ krijgt dus geen rechten mee om het te kunnen wijzigen.
Wie weet hoe we dit kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:53
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:27:
We willen graag een map op een tweetal DiskStation’s op twee verschillende locaties aan elkaar koppelen.
Alleen de map staat op een DiskStation 211+ en moet alles pushen naar een map op een DiskStation 213+.
Dus de DS213+ wordt een 1:1 kopie maar hier komt de tricky part: alle wijzigingen op de DS211+ moeten doorgevoerd worden naar DS213+ maar andersom niet.
Kun je dan niet gewoon gebruik maken van de replicator package en zorgen dat alleen die ene map wordt gesynced? Ben helaas nog niet bekend met de replicator. Als je vervolgens geen gebruikers (behalve admin) op de 213+ aanmaakt dan zal niemand behalve admin instaat zijn de documenten te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb problemen met mijn DS Audio Android app.

Lokaal kan ik naar muziek luisteren, hij vond mijn diskstation auto. (ip adres + poort = poort van dsm niet van audio)

via internet heb ik alle poorten opengezet die nodig zijn en dat werkt ook (via browser), enkel via de DS audio app op mijn android telefoon werkt dit niet.

http:\\mijnadres:audiopoort + login en pass = nok (het netwerk is momenteel niet beschikbaar)
https:\\mijnadres:audiopoort + login en pass = nok (het netwerk is momenteel niet beschikbaar)
http:\\mijnadres:dsmpoort + login en pass = nok (het netwerk is momenteel niet beschikbaar)
https:\\mijnadres:dsmpoort + login en pass = nok (het netwerk is momenteel niet beschikbaar)

quickconnect-id + login en pass = nok (De verbinding is mislukt. Meld u opnieuw aan en probeer opnieuw)

iemand die kan helpen of die ook zulke problemen geeft?

app = DS Audio 2.2.-107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Binnetie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:22:
[...]
Hoe kan ik op een eenvoudige manier die files editten? Ik gebruik nu de package config file editor en dan kan je vanuit de nas de files editten. Maar dit werkt niet voor het rc.local bestandje (ook al heb ik die handmatig in de config file editor toegevoegd).
wat lukt er precies niet ?
heb het ook even geprobeerd :
/etc/rc.local,rc.local
toegevoegd aan het Config File Editor lijstje en ik kan hem gewoon openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat heb ik ook gedaan, maar hij blijft leeg.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/rc_zpsd00ef446.jpg

Ik heb de bootstrap opnieuw geinstalleerd als package en niet geherstart (dacht misschien verdwijnt het bestandje na een herstart).

Maar ook nu blijft de config leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:59

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:27:
En gewoon een netwerk backup voldoet niet? Dat doet precies wat jij wil maar het is dus niet real-time. Dwz dat alle wijzigingen op de 211 op door ingestelde momenten gesynced worden naar de 213+.

[ Voor 46% gewijzigd door GaMbiNo op 30-01-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Hoe kan ik vanaf mijn laptop op een ander netwerk een film bekijken die wordt gestreamed vanaf mijn NAS? Ik kan wel met mijn Android via https en de app DS Video de film bekijken... maar ik heb liever groot scherm 8)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

SpeedersPeugeot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:58:
Hoe kan ik vanaf mijn laptop op een ander netwerk een film bekijken die wordt gestreamed vanaf mijn NAS? Ik kan wel met mijn Android via https en de app DS Video de film bekijken... maar ik heb liever groot scherm 8)
Zoek eens op DLNA. Apple TV. Media-speler. Apple Airport Express. Beetje inlezen mag wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hij bedoeld via een andere internet verbinding (niet bij hem thuis) ;)

Maar dat kan door de poorten juist te forwarden, en in te loggen op je DS video site op je eigen NAS

[ Voor 46% gewijzigd door cypher21 op 30-01-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

SpeedersPeugeot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:58:
VPN verbinding gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Laatst online: 05-10 14:57
Ik heb zojuist mijn DS413j binnen gekregen en wil graag raid-5 gaan draaien.
1 schijf is echter vol en die wil ik gaan gebruiken.
Is het mogelijk om eerst met 1 schijf te beginnen en dan later uit te breiden naar raid-5?

Zoja, hoe vlieg ik dat aan? zonder data verlies.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat is niet mogelijk, voor Raid 5 heb je minimaal 3 schijven nodig om deze überhaupt te kunnen configureren.

Sowieso is data behoud op de hdd bij geen enkele raid configuratie mogelijk trouwens, maar goed.

Hoe je dat aanvliegt?
Data kopieren naar een USB hdd oid, raid instellen en terug kopieren ;)

[ Voor 19% gewijzigd door cypher21 op 30-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Hmm ik dacht dat met SHR iets soortgelijks mogelijk was, helaas.

Ik heb geen 3TB aan vrije schijfruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je kunt wel een SHR instellen met 2 drives, daarna de data kopieren, en dan de derde schijf aan de SHR config toevoegen.

Let wel, een schijf toevoegen kan ALLEEN als de schijf dezelfde grootte of groter heeft (hier ging ik helaas nat mee :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
2disks vrij maken gaat denk ik wel lukken.
Ik lees echter nogal wat verontrustende verhalen over het failen tijdens een rebuild en dan raid6 een veel betere oplossing zou zijn.
Is dat een serieuze dreiging? Anders gebruik ik liever jbod.
Ik ga sowieso een backup inregelen voor de allerbelangrijkste data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net weer even gezocht naar het ca.crt probleem bij het gebruiken van de nieuwe ios openvpn app. Maar helaas kan ik nog geen oplossing vinden.

Nu heb ik hier een aantal mensen zien proberen om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Is het iemand inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Eureka _/-\o_

Het is gelukt via de dos tool: mc-wol.exe <mac address> /a <ip-address>

Synology gaf me ook nog deze patch op de huidige (4.1-2668) DSM firmware (voor de DS213+)

De combinatie werkt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jelte schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:37:
Net weer even gezocht naar het ca.crt probleem bij het gebruiken van de nieuwe ios openvpn app. Maar helaas kan ik nog geen oplossing vinden.

Nu heb ik hier een aantal mensen zien proberen om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Is het iemand inmiddels gelukt?
Volgens mij moet het lukken als je het voor elkaar krijgt om:

Generate the client.crt and client.key on the Synology and use these in the config.
(and delete the 'client-cert-not-required' from the Syno server config)

https://forums.openvpn.net/topic11961.html

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:07
Ik heb sinds een week of 1,5 problemen met Cloudstation. Ik verbind (thuis of buiten) via mijn eigen ip-adres middels de domeinnaam. Die werkt nog steeds (er draait een simpele website op), en tot voor kort werkte ook Cloudstation op deze manier.
In de status zie ik nu telkens "bezig met verbinden" maar er gebeurt niks.

In de map op mijn laptop zie ik bij geen enkel item meer het synchronisatieteken. Als ik op de Synology via Filestation naar de map homes/Stefijn/ ga zie ik wel de bestanden, maar de bestandenlijst loopt achter op die op de laptop als ik er doorheen scroll.
Als ik via windows naar \\DISKSTATION\home ga is de map leeg...

Het is duidelijk dat de boel geen verbinding maakt, maar waarom is ie daar mee gestopt. Mijn externe IP is niet gewijzigd, mijn domeinnaam verwijst naar het juiste (mijn externe) IPadres. Ook mijn interne netwerk is niet gewijzigd.

Voor zover ik me herinner zijn er geen settings nodig in de router (bijv. forwards). Iemand een idee?

edit: als ik de Cloud-client afsluit en opnieuw start op mijn laptop zie ik het groene icoontje en bij verbindingstatus "verbonden". De boel IS echter niet synchroon...

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 30-01-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
stefijn schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:03:
Ik heb sinds een week of 1,5 problemen met Cloudstation. Ik verbind (thuis of buiten) via mijn eigen ip-adres middels de domeinnaam. Die werkt nog steeds (er draait een simpele website op), en tot voor kort werkte ook Cloudstation op deze manier.
In de status zie ik nu telkens "bezig met verbinden" maar er gebeurt niks.
De boel IS echter niet synchroon...
Bij mij hetzelfde probleem...

Mary had a crypto key...

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.