Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik ga dan toch maar gaan voor de DS412+. :)

Nog even twee vragen:
  1. Heb je voor videobewaking speciale harde schijven nodig? Ik bezit op dit moment 4x samsung HD103SJ harde schijven die ik daar graag voor wil gaan gebruiken. Waarschijnlijk ga ik opnames instellen mbv bewegingsdetectie (maar het kan ook zijn dat hij 24/7 beelden gaat opnemen).
  2. Kan ik met een DS412+ (in het ergste geval, waarschijnlijk gaat dit niet vaak voorkomen) tegelijk downloaden, HD streamen en videobewaking gebruiken? Of gaat die 1GB RAM daar te weinig voor zijn?
Wat meer info:
  • Heel het netwerk gaat over een 1Gbit verbinding, ik zou eventueel mijn camera's op één netwerk poort kunnen steken, en het stream/download gedeelte via de andere netwerk poort van de DS412+
  • Het gaat om opnames van 4-5 camera's (H264 compressie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 20:53
stefve1 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:24:

Nog even twee vragen:
[list=1]
• Heb je voor videobewaking speciale harde schijven nodig? Ik bezit op dit moment 4x samsung HD103SJ harde schijven die ik daar graag voor wil gaan gebruiken. Waarschijnlijk ga ik opnames instellen mbv bewegingsdetectie (maar het kan ook zijn dat hij 24/7 beelden gaat opnemen).
Nee niet echt.
Ik heb een 2411+ met 11x3Tb WD30EZRX schijven.
11 schijven staan in Raid en 1 schijf (een oude HD154UI)gebruik ik voor videobewaking (24/7)
Zo heb je enkel constante belasting op maar 1 schijf en niet op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 01:47
Heeft iemand een idee hoe je de rechten van een gebruiker kan aanpassen zodat je ook als tweederangs gebruiker muziek via DS audio (dat weer via Audio Station werkt) d.m.v. je externe USB geluidskaart kan afspelen. Als admin lukt dit wel en heb ik de keuze uit bijvoorbeeld iPad of external USB maar met de gebruikeraccount (waarvoor ik wel alle rechten om toepassingen te bedienen heb 'gegrant') krijg ik de keuze niet en speelt hij alleen via iPad af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:26:
sinds een tijdje krijg ik onderstaande fouten in mijn log.
ik heb op al mijn schijven en snelle en uitgebreide smart test gedaan en die waren goed.
Je moet geen SMART testen doen, die zijn vrijwel nutteloos en 'gevaarlijk' omdat je daarmee bewijs kunt vernietigen. Wat je moet doen bij hardeschijfproblemen is de SMART data veilig stellen. Current Pending Sector in het bijzonder.

smartctl -A /dev/.... onder Linux.

Aangezien je nu al andere testen en actieve utilities hebt gebruikt, kan het zijn dat je bewijs vernietigt is. Volgende keer éérst de SMART veilig stellen voordat je gaat rommelen. Op een plaats delict gaat de politie ook eerst bewijzen veiligstellen voordat er eventuele schade wordt gerepareerd. Want met dat laatste kun je het eerste beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 04:40
jaco218 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:46:
Bij mij is van de een op de andere dag de hibernate functie van mijn DS413 gestopt met werken. Heb de afgelopen tijd niets gewijzigd in de configuratie.

Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat het groene standby led knipperde i.p.v. de blauwe hibernate led.

-knip-.

Heeft iemand van jullie dit probleem ook weleens gehad?
Ik heb dat sinds kort ook, volgens mij gebeurde het nadat ik de power opties zo had ingesteld dat usb schijven na x minuten ook uit moeten. Heb sinds gister de timeout van usb schijven weer uitgeschakeld (ik gebruik geen usb schijven) en hij ging vanacht weer netjes in hibernation. Zeker weet ik het nog niet want ik heb gister ook geupdate naar laatste DSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Kan iemand me helpen ?

Ik heb in de Synology DS213+ een WD Red 2TB zitten.
Hiervoor in DSM een Eenvoudig Volume aangemaakt (EXT4).
Daarop een gedeelde map gemaakt "Data".

Wanneer ik bestanden kopieer van mijn pc (Windows 7) naar de DS213+ behaal ik maar write snelheden van 30 MB/ seconden. Ik vind dit nogal laag. Heb al wat zitten zoeken in de instellingen en gegoogled op het internet, maar vind er niks over terug.

Als ik dezelfde bestanden kopieer van pc (Windows 7) naar een andere pc (Windows XP) behaal ik schrijf snelheden van 60 MB/seconden. Dus aan mijn netwerk kan het niet liggen.

Waarom is die DS213+ zo traag ? :|

Kan daar iets aan veranderd worden ?
Is die bij jullie ook zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Heeft iemand anders dat de laatste versie (3.2-2295) van Download Station op de Kirkwood versies simpelweg weigert om zoekopdrachten uit te voeren?

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:02:
[...]

Je moet geen SMART testen doen, die zijn vrijwel nutteloos en 'gevaarlijk' omdat je daarmee bewijs kunt vernietigen. Wat je moet doen bij hardeschijfproblemen is de SMART data veilig stellen. Current Pending Sector in het bijzonder.

Aangezien je nu al andere testen en actieve utilities hebt gebruikt, kan het zijn dat je bewijs vernietigt is. Volgende keer éérst de SMART veilig stellen voordat je gaat rommelen. Op een plaats delict gaat de politie ook eerst bewijzen veiligstellen voordat er eventuele schade wordt gerepareerd. Want met dat laatste kun je het eerste beïnvloeden.
Kan je misschien ook even zeggen hoe ik uitvis welke /dev/ dingen mijn harddisks zijn? /dev/hd* heb'k namelijk dit 20 en zoveel disks heb'k toch echt niet.

Waarom zou een smart test trouwens schadelijk kunnen zijn? Enige dat zo'n smart test doet is toch gewoon die waardes uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is geen verkoop of spam actie maar vond toch dat ik dit hier ook moest delen schumi2004 in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07
Ik draaide de test vanuit configuratiescherm.
kun je me (een echte linux leek) zeggen welke commands ik in welke volgorde moet draaien en waat ik pending sector ik kan terugvinden?
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:02:
[...]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:03
I-Heine-I schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:26:
Zojuist even de Synology uit gezet en de tweede HDD eruit gehaald: de NAS start op (wel met wat foutmeldingen) en ik kan bij al mijn bestanden. Hierdoor heb ik het volgende bedacht:

1. Ik haal HDD2 er uit en formatteer deze
2. Ik maak een complete backup van HDD1 naar HDD2
3. Ik wis HDD1 en maak hier een nieuw volume (nr. 1) op
4. Ik schrijf de backup van HDD2 naar HDD1
5. Ik formatteer HDD2 en installeer deze in de NAS als volume nr.2.

Nu is mijn vraag: is dit mogelijk? :P

EDIT: Iemand ervaring met dit alternatief?
Geen ervaring met het alternatief, ik zou het zelf ook niet proberen zonder back-up... Als je nu RAID1 draait dan is HD1=HD2, als je dan een HD via USB aan je NAS hangt dan kan je hem gewoon uitlezen. Evt kan je dan dus een nieuw volume aanmaken op de schijf die nog in de NAS zit en daarna de data via USB verplaatsen.

Ik ben zelf na een crash overgestapt van RAID1 naar 2 volumes, ik maak dagelijks een back-up van een aantal folders van volume1 naar volume2 (naast back-ups naar externe disk / cloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
eggda schreef op zondag 30 december 2012 @ 09:28:
[...]

Geen ervaring met het alternatief, ik zou het zelf ook niet proberen zonder back-up... Als je nu RAID1 draait dan is HD1=HD2, als je dan een HD via USB aan je NAS hangt dan kan je hem gewoon uitlezen. Evt kan je dan dus een nieuw volume aanmaken op de schijf die nog in de NAS zit en daarna de data via USB verplaatsen.

Ik ben zelf na een crash overgestapt van RAID1 naar 2 volumes, ik maak dagelijks een back-up van een aantal folders van volume1 naar volume2 (naast back-ups naar externe disk / cloud)
dit zou inderdaad wat sneller moeten zijn, bedankt voor je antwoord! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Is er hier al iemand met ervaring met de Synology in combinatie met een HDhomerun, Smargo, TVheadend en Oscam?

Ik heb gisteren een HDhomerun en een Smargo besteld. Ik heb hier nog geen ervaringen gezien, maar ben toch benieuwd of er al een tweaker is met ervaringen met deze combinatie.
Ik heb wel wat ervaringen gelezen op de fora van XBMC en Synology zie:
HDhomerun op Synology forum (NL)
HDhomerun op Synology forum (ENG)
HDhomerun op synology op XBMC forum (ENG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

stefve1 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:24:

Nog even twee vragen:
  1. Heb je voor videobewaking speciale harde schijven nodig? Ik bezit op dit moment 4x samsung HD103SJ harde schijven die ik daar graag voor wil gaan gebruiken. Waarschijnlijk ga ik opnames instellen mbv bewegingsdetectie (maar het kan ook zijn dat hij 24/7 beelden gaat opnemen).
  2. Kan ik met een DS412+ (in het ergste geval, waarschijnlijk gaat dit niet vaak voorkomen) tegelijk downloaden, HD streamen en videobewaking gebruiken? Of gaat die 1GB RAM daar te weinig voor zijn?
Wat meer info:
  • Heel het netwerk gaat over een 1Gbit verbinding, ik zou eventueel mijn camera's op één netwerk poort kunnen steken, en het stream/download gedeelte via de andere netwerk poort van de DS412+
  • Het gaat om opnames van 4-5 camera's (H264 compressie)
Overigens kan je vrij eenvoudig het RAM geheugen uitbreiden. Heb ik ook gedaan zie ook deze tutorial: http://www.mwits.eu/2012/08/ram-upgrade-ds412/ of http://forum.synology.com...hp?f=140&t=55105&start=75

[ Voor 3% gewijzigd door pj op 30-12-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Wie van jullie heeft een DS213+ en haalt schrijfsnelheden > 30 MB / s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:16
Goed ik ben een leek in dit en kom er maar niet uit. Ik wil heel graag een NAS hebben gezien mijn opslag vol is :P.

De NAS moet:

* Minimaal 2 TB ondersteuning
* Torrents kunnen downloaden
* 1080p Streamen naar mijn ATV3 & Netgear EVA 9001
* In de toekomst NZBs kunnen downloaden

Thuis heb ik overal gigabit ethernet aangelegd dus de snelheid voor streamen moet lukken maar nu las ik dat sommige NAS systemen een bepaalde processor onboard moeten hebben om dit door te kunnen stromen zonder happeringen etc.

Nu las ik dat Synology een van de betere merken zijn en dat hier vergeleken met bv netgear echt vele male beter presteert.

Ik heb net even bij pricewatch gekeken maar kom er niet echt uit.

Zouden jullie mij een advies kunnen geven over welke synology dit zou kunnen allemaal. Tevens jullie mening of het slim is om voor 4TB te gaan en dan ze in RAID zetten.

Bedankt voor alle moeite en ik hoop dat ik dit hier mag posten ;)

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Laatst online: 07-10 16:30
Headblast schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:51:
Goed ik ben een leek in dit en kom er maar niet uit. Ik wil heel graag een NAS hebben gezien mijn opslag vol is :P.

De NAS moet:

* Minimaal 2 TB ondersteuning
* Torrents kunnen downloaden
* 1080p Streamen naar mijn ATV3 & Netgear EVA 9001
* In de toekomst NZBs kunnen downloaden
Je hebt niet erg strenge eisen. Mijn DS212 streamt naar 3 verschillende locaties tegelijkertijd. Mocht je daarnaast ook nog eens NZB's aan het uitpakken zijn dan krijgt die inderdaad problemen.

Mijn NZB's downloaden smorgens als ik werk en zijn klaar als ik thuis kom :-). Je zou naar een DS213 kunnen kijken. Geen -J modellen, daar ga je spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:16
funkeey schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:56:
[...]

Je hebt niet erg strenge eisen. Mijn DS212 streamt naar 3 verschillende locaties tegelijkertijd. Mocht je daarnaast ook nog eens NZB's aan het uitpakken zijn dan krijgt die inderdaad problemen.

Mijn NZB's downloaden smorgens als ik werk en zijn klaar als ik thuis kom :-). Je zou naar een DS213 kunnen kijken. Geen -J modellen, daar ga je spijt van krijgen.
Ben vrij makkelijjke vent hahaha.. maar torrents etc moet ook lukken neem ik aan? ook 1080p moet makkelijk kunnen?

Is het mogelijk om iets zoals PS3 mediaserver te installeren erop? Of kan je alleen die programmas die op het begin blad van deze forum erop zetten?

EDIT: DS213 en de DS213+ zit daar alleen het verschil in schrijfsnelheid?

[ Voor 7% gewijzigd door Headblast op 30-12-2012 15:11 ]

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 23:58

Goner

What can I do you for ?

Headblast schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:09:
[...]
maar torrents etc moet ook lukken neem ik aan? ook 1080p moet makkelijk kunnen?
dat doe ik op m'n DS212j (geen spijt :+ ) zonder problemen, downloaden met Transmission (zijn ook leuke apps voor op je Android tablet/telefoon) en streamen naar PlayonHD (AV homeplugs) en Archos A9 tablet (wifi). Meest is 720p, maar ook wel 's 1080.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 30-12-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotman21
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
Ik ga een Synology NAS kopen en twijfel tussen de volgende modellen:
- DS112
- DS212j

Ik zie zelf de voordelen nog niet zo van een 2-bay model en neig derhalve naar de koop van de DS112 met een 2Tb WD Red Harddisk. Hier kan ik dan via USB 3.0 eventueel nog een externe harde schijf aan koppelen. Ten opzichte van Raid-1 bij een 2-bay model verdient dit mijn voorkeur. Ook beschikt de DS112 over een snellere processor en meer intern geheugen.

Ik gebruik de NAS om enerzijds een backup te maken van mijn Macbook via Time Machine. Anderzijds zal ik hem gebruiken om rechtstreeks mee te downloaden en zo te kunnen streamen via een mediaspeler (overweeg de koop van een WD TV Live) naar mijn tv. De NAS zal in dat geval dus ook dienen als opslag van films.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Wat verdient de voorkeur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:19
scotman21 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:33:
Ik ga een Synology NAS kopen en twijfel tussen de volgende modellen:
- DS112
- DS212j

Ik zie zelf de voordelen nog niet zo van een 2-bay model en neig derhalve naar de koop van de DS112 met een 2Tb WD Red Harddisk. Hier kan ik dan via USB 3.0 eventueel nog een externe harde schijf aan koppelen. Ten opzichte van Raid-1 bij een 2-bay model verdient dit mijn voorkeur. Ook beschikt de DS112 over een snellere processor en meer intern geheugen.

Ik gebruik de NAS om enerzijds een backup te maken van mijn Macbook via Time Machine. Anderzijds zal ik hem gebruiken om rechtstreeks mee te downloaden en zo te kunnen streamen via een mediaspeler (overweeg de koop van een WD TV Live) naar mijn tv. De NAS zal in dat geval dus ook dienen als opslag van films.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Wat verdient de voorkeur ?
Voor wat jij wilt werkt een j model al. Heb zelf een 108j en daar doe ik dat nog mee. Ik wil echter wel upgraden naar een 213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje, wat is de snelste manier om van NAS naar NAS bestanden te kopieren ? Is dat mogelijk via het OS zelf van de NAS?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Ik wil vandaag/morgen een Synology gaan bestellen. Ik denk dat het de DS1512+ gaat worden.
Ik heb enkel nog 2 vragen:
  1. Ik wil een 1080P IP-camera aansluiten op een DS1512+, maar bij de specificaties van de DS1512+ staat het volgende:

Totaal aantal frames per seconde (FPS) : 250 FPS @ D1 (NTSC: 720x480, PAL: 720x576), 200 FPS @ 720p (1280x800)

Wat is hier precies de betekenis van? Wil dit gewoon zeggen dat ik via het surveillance station maar 720p kan zien, maar wel 1080p kan opnemen op de harde schijf? (Want bij de NVR selector van Synology kan ik wel berekenen hoeveel 1080p beeldmateriaal in beslag zou nemen.)
  2. Er komen 4x 1TB schijven in de Synology met SHR en 1X 500GB apart voor video bewaking. Als ik 's nachts enkel met videobewaking bezig ben, zullen die 4 andere schijven dan wel in slaapstand gaan?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:47

_Arthur

blub

stefve1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:17:
Wat is hier precies de betekenis van? Wil dit gewoon zeggen dat ik via het surveillance station maar 720p kan zien, maar wel 1080p kan opnemen op de harde schijf?
Hier wat meer info over Surveilance Station: http://www.cctvforum.com/viewtopic.php?f=19&t=30691

In het kort: live display wel in 1080P, opnames in max 1600x1200.

Woei, die Avtech kost 370euro. En toch ben ik niet overtuigd van de Night Vision kwaliteiten, aan het filmpje te zien...

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 30-12-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
_Arthur schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:32:
[...]

Hier wat meer info over Surveilance Station: http://www.cctvforum.com/viewtopic.php?f=19&t=30691

In het kort: live display wel in 1080P, opnames in max 1600x1200.

Woei, die Avtech kost 370euro. En toch ben ik niet overtuigd van de Night Vision kwaliteiten, aan het filmpje te zien...
Bedankt!

Ken je toevallig nog een andere IP Camera die een beter nachtzicht heeft? Ik wil er zeker nummerplaten op herkennen tot ongeveer 20m ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

stefve1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:00:
Ken je toevallig nog een andere IP Camera die een beter nachtzicht heeft? Ik wil er zeker nummerplaten op herkennen tot ongeveer 20m ver.
20mtr ver 's nachts of overdag? Voor 's nachts is dat best ver en ga je echt naar het hoge segment kwa cameras. Maar of deze dan weer door een Synology worden ondersteund weet ik niet. Dat zou je zelf even moeten opzoeken.

De denken valt dan aan een Camtech CT720IP/CT1920IP of een Mobotix variant zoals een M12D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
_Arthur schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:17:
[...]

20mtr ver 's nachts of overdag? Voor 's nachts is dat best ver en ga je echt naar het hoge segment kwa cameras. Maar of deze dan weer door een Synology worden ondersteund weet ik niet. Dat zou je zelf even moeten opzoeken.

De denken valt dan aan een Camtech CT720IP/CT1920IP of een Mobotix variant zoals een M12D.
Bedankt voor je suggesties.
20m zeker overdag, 's nachts toch nog een 10m zeker. Is het eigenlijk wel mogelijk om 's nachts nummerplaten te zien met infrarood? Of kan het IR licht ervoor zorgen dat het niet meer leesbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Laatst online: 03-10 20:53
stefve1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor je suggesties.
20m zeker overdag, 's nachts toch nog een 10m zeker. Is het eigenlijk wel mogelijk om 's nachts nummerplaten te zien met infrarood? Of kan het IR licht ervoor zorgen dat het niet meer leesbaar is?
ik gebruik buiten een Dericam met infrarood.
Mijn ervaring is dat je geen nummerplaten kan lezen als het donker is want deze platen zijn reflecterend en weerkaatsen het infrarood licht zodat je gewoon een witte vlek ziet.

Deze foto heb ik 5min geleden getrokken.
Let wel ik moet dringend het glas eens schoonmaken :*)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/camera.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door sn0w13 op 30-12-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Laatst online: 07-10 16:30
Headblast schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:09:
[...]

Ben vrij makkelijjke vent hahaha.. maar torrents etc moet ook lukken neem ik aan? ook 1080p moet makkelijk kunnen?

Is het mogelijk om iets zoals PS3 mediaserver te installeren erop? Of kan je alleen die programmas die op het begin blad van deze forum erop zetten?

EDIT: DS213 en de DS213+ zit daar alleen het verschil in schrijfsnelheid?
Torrents kan prima en 1080p is wat ik dus 3x tegelijk kan streamen. Wat betreft het PS3 verhaal, dat weet ik niet omdat ik geen PS3 heb en er dus nooit naar gekeken heb.

Je kunt meerdere 'packages' installeren. Die op het voorblad staan zullen de standaard meegeleverde packages zijn. Maar er zijn best een aantal thirdparty packages.

Wat schrijfsnelheid betreft dus ik niets zeker te zeggen, maar dit lijkt me ook van je schijven af te hangen.

Ik zou niet zoveel meer twijfelen, heb destijds hetzelfde gedaan en niemand kon mij vertellen of ik kon streamen en downloaden etc. Maar ik verzeker je, met mijn DS212 kan ik downloaden en streamen tegelijk, zonder problemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

sn0w13 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:25:
Ik zie 1 grote waas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

rikadoo schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:15:
Klein vraagje, wat is de snelste manier om van NAS naar NAS bestanden te kopieren ? Is dat mogelijk via het OS zelf van de NAS?
Kan, in Linux met 'cp' ... maar ik gebruik altijd File Station in DSM, wel zo overzichtelijk. Als je het maar niet op je PC doet in de Explorer ...

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 30-12-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:44

DukeBox

loves wheat smoothies

stefve1 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:00:
[...]
Dan moet je meer kijken naar één of meerdere extra IR lichtbronnen. Met de goedkoopste nacht cam heb je dan al een heel leuk resultaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindred
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-08 10:10
schumi2004 schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:24:
Dit is geen verkoop of spam actie maar vond toch dat ik dit hier ook moest delen schumi2004 in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
Zoals ik in dat draadje reeds beaamde;
Sundtek is the way to go!

Ik heb zeker en vast waar voor mijn geld gekregen.

Nu maar hopen dat Synology snel met DVB-C support komt in DS Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast Sundtek is Synology ook een top product, iets of wat trager qua support maar net zo goed.
Ik ben nu behoorlijk bevooroordeelt (slecht Nederlands woord?) in mijn ervaringen maar zal deze producten zeker aanraden bijn kennissen vrienden jammer dat Sundtek niet in Pricewatch aanwezig is (of ik heb slecht gezocht maar sundtek zou voldoende moeten zijn lijkt me) om een review achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
Hoe luid zijn de standaard fan van ds1512+ ? Nou heb ik voor de zekerheid nieuwe fans besteld 2x 80mm voor de achterkant.

Nou heeft de psu ook fan is deze storend ? Zo ja, wat is de diameter van deze fan ik schat zelf 40mm?

(Nas gaat in mijn slaapkamer komen daarom dient deze echt stil te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

schumi2004 schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:36:
Naast Sundtek is Synology ook een top product, iets of wat trager qua support maar net zo goed.
Ik ben nu behoorlijk bevooroordeelt (slecht Nederlands woord?) in mijn ervaringen maar zal deze producten zeker aanraden bijn kennissen vrienden jammer dat Sundtek niet in Pricewatch aanwezig is (of ik heb slecht gezocht maar sundtek zou voldoende moeten zijn lijkt me) om een review achter te laten.
Geen slecht Nederlands woord, wel verkeerd gespeld: bevooroordeeld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:09:
[...]

Geen slecht Nederlands woord, wel verkeerd gespeld: bevooroordeeld O-)
LOL, touché

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat iedereen voor safe gaat en kiest voor een WD Red schijf maar overweegt hier niemand een Hitachi schijf? Hitachi is inmiddels overgenomen door WD en leveren een snelle (7200rpm) schijf met 4TB.
http://www.hgst.com/inter.../deskstar/deskstar-7k4000
Mijn interesse hebben ze gewekt hiermee want met 2x4TB kan ik zeker vooruit de komende jaren.
Alleen ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en geluidsproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hi,

Betreft: Synology DS213+

1. De fan is fluisterstil.
2. De WD Red zijn prima schijven erin.
3. Ik behaal schrijf snelheden van 55 MB/seconde (rechtstreeks op Linksys Switch SE 2800)
4. Ik behaal schrijf snelheden van 30 MB/seconde (naar Linksys Switch SE 2500, via Switch SE 2800)
5. Leessnelheden liggen steeds rond de 60 MB/seconde (onafhankelijk van de Linksys Switch)

Waar ik wel een probleem nu nog mee heb, is de System Hibernation (heb me hier al dood op gezocht). :( De DS213+ gaat na 10 minuten in HDD Hibernation. Maar weigert om (een minuut later) nog in System Hibernation te gaan. Vroeger deed hij dit wel. Met geen enkel package running doet hij het nog steeds niet meer...

Vreemd. Ik heb via Putty eens volgende commando ingevoerd: "syno_hibernate_debug_tool --enable 10" en vervolgens "syno_hibernate_debug_tool --disable". Daarna wel een reset van DSM uitgevoerd. Dus dat commando moet toch zeker weg zijn, of niet.

Iemand met een DS213+ die hier ervaring mee heeft ? Hoe die system hibernate weer aan de praat te krijgen.

Groetjes,
Gent32m

[ Voor 6% gewijzigd door Gent32m op 31-12-2012 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem119
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 12:06
Ik heb altijd met Hitachi's gedraaid.
Eerst 2x 2TB in een DS710 (ruim 2 jaar)
Daarna 3x3TB in een DS1512 (ongeveer 1 jaar nu)
Recentelijk 1x4TB bijgeplaatst.
Tot nog toe nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
rikadoo schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:15:
Binnen de NAS zelf is de FileManager de manier, van de ene naar de andere NAS zou je aan 'rsync' via de CLI kunnen denken. Er zijn ook rsync-opties binnen de GUI bij "Backup & Restore" module voor deze manier van kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:20:
Ik zie dat iedereen voor safe gaat en kiest voor een WD Red schijf maar overweegt hier niemand een Hitachi schijf? Hitachi is inmiddels overgenomen door WD en leveren een snelle (7200rpm) schijf met 4TB.
http://www.hgst.com/inter.../deskstar/deskstar-7k4000
Mijn interesse hebben ze gewekt hiermee want met 2x4TB kan ik zeker vooruit de komende jaren.
Alleen ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en geluidsproductie.
Deze harde schijven staan toch ook gewoon op de compatibility lijst van Synology. Zouden dus probleemloos moeten functioneren. Ik wil ze in iedere geval in mijn nog aan te kopen NAS stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 11:14
Gent32m schreef op maandag 31 december 2012 @ 06:16:

Iemand met een DS213+ die hier ervaring mee heeft ? Hoe die system hibernate weer aan de praat te krijgen.

Groetjes,
Gent32m
Je hebt zo ongeveer overal op internet gepost, maar heb je ook gezocht?

Er is op het forum, waar je ook gepost hebt, een hele aparte topic groep voor met een sticky.

http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem119 schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:16:
Ik heb altijd met Hitachi's gedraaid.
Eerst 2x 2TB in een DS710 (ruim 2 jaar)
Daarna 3x3TB in een DS1512 (ongeveer 1 jaar nu)
Recentelijk 1x4TB bijgeplaatst.
Tot nog toe nooit problemen gehad.
Kijk dit wekt vertrouwen :)
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark9534 schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:28:
[...]

Deze harde schijven staan toch ook gewoon op de compatibility lijst van Synology. Zouden dus probleemloos moeten functioneren. Ik wil ze in iedere geval in mijn nog aan te kopen NAS stoppen.
Klopt. Ik zag ze ook tussen staan maar hoorde nog weinig op GoT. Eigenlijk zijn de UltraStar schijven bedoeld voor een NAS (24x7). Alleen deze zijn beduidend duurder (2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 00:30
Klojum schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:33:
[...]

Binnen de NAS zelf is de FileManager de manier, van de ene naar de andere NAS zou je aan 'rsync' via de CLI kunnen denken. Er zijn ook rsync-opties binnen de GUI bij "Backup & Restore" module voor deze manier van kopieren.
Wat ook nog kan, is in de file manager op de NAS een share mounten van NAS2 in een folder op NAS1. Dat doe ik om grote kopieer acties te doen van de Synology naar een oude Stora. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
Verschijnen die gemounte shares (SMB, NFS?) ook in de FileManager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 09-10 00:30
Klojum schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:56:
Verschijnen die gemounte shares (SMB, NFS?) ook in de FileManager?
Yep!

Je maakt een folder aan op je Syno, vervolgens kies je in het menu 'Action' de optie 'Mount folder' en geeft dan de share op met credentials en je linkt de zojuist gemaakte folder met de share.

[ Voor 7% gewijzigd door lexi op 31-12-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
stormfly schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:39:
Je hebt zo ongeveer overal op internet gepost, maar heb je ook gezocht?
Ik heb al uren en uren gezocht op het internet. Probleem is dat je over die "System Hibernation" niet veel informatie terug kunt vinden. Die komt namelijk maar voor op 2 van alle huidige Synology Nas modellen. (DS213+ en DS413) Al de andere modellen hebben deze functionaliteit niet.

Groetjes,
Gent32m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 2e schijf toevoegen aan mijn 213+, en via JBOD formateren. Door deze werkwijze creeer ik een volume2. Is het mogelijk om NZBget downloads naar /volume2/NZBgetDownload/ weg te laten schrijven?

Je leest namelijk overal op het net dat bij installatie van NZBget je download folder op volume1 moet staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

lexi schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:01:
Je maakt een folder aan op je Syno, vervolgens kies je in het menu 'Action' de optie 'Mount folder' en geeft dan de share op met credentials en je linkt de zojuist gemaakte folder met de share.
Tools - Mount remote folder ... om precies te zijn :+
en inderdaad, werkt als een trein, gebruik het regelmatig om files te verplaatsen tussen NAS en mediaplayer bijv.
wat ook wel vlot werkt is FTP, maar dan moet je op je andere NAS een ftp-client hebben of ipkg/lftp op je Syno installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 31-12-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een 213+ aan te schaffen. Althans, ik dacht dat ik mijn keus had gemaakt maar ik zie nu ook wel de voordelen in van de 213. Daarnaast las ik op verschillende plekken dat SabNZB (nog) niet zou werken op de 213+ omdat dit met de architectuur van de nieuwe processor te maken heeft. Is SabNZB inmiddels gewoon te installeren via het package center?

De DS zal ik voornamelijk gebruiken voor het downloaden, uitpakken en streamen van series en films. Daarnaast ga ik er een IP-camera aanhangen en surveillance station gebruiken, en gebruik ik de DS voor opslag, back-ups en het streamen van muziek. In het apparaat komen 2 3TR schijven. Waar zal jullie keuze in dit geval naar uit gaan? Naar de 213+ of de 213?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het aanmeldscherm kun je een achtergrond en logo kiezen.
Eenmaal een logo gekozen kun je die niet meer verwijderen.
Waar worden de logo's die zijn geupload opgeslagen?
Heb hier als eens rondgekeken maar niks gevonden: /usr/syno/synoman/webman/
Ofwel na wat experimnteren wil ik alles weer terug in originele staat, maar dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:37:
Heb hier als eens rondgekeken maar niks gevonden: /usr/syno/synoman/webman/
als ik de page-info van m'n Syno eens bekijk zou het daar toch moeten zitten ...
bijv : http://my.syno:5000/webman/resources/images/icon_dsm.png
als ik dan zoek naar dat plaatje (DSM logootje):
/usr/syno/synoman/webman/resources/images/icon_dsm.png

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 31-12-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wens iedereen een gezond en gelukkig nieuw jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:44:
[...]

als ik de page-info van m'n Syno eens bekijk zou het daar toch moeten zitten ...
bijv : http://my.syno:5000/webman/resources/images/icon_dsm.png
als ik dan zoek naar dat plaatje (DSM logootje):
/usr/syno/synoman/webman/resources/images/icon_dsm.png
Dat klopt, daar staan de standaard icoontjes. Maar als ik zelf een plaatje heb geupload dan worden die elders opgeslagen. Maar waar?
Ze krijgen dan ook een standaard naam met volgnummer, bijvoorbeeld logo1.gif, logo2gif enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52
Gent32m schreef op maandag 31 december 2012 @ 06:16:
Hi,

Betreft: Synology DS213+

1. De fan is fluisterstil.
2. De WD Red zijn prima schijven erin.
3. Ik behaal schrijf snelheden van 55 MB/seconde (rechtstreeks op Linksys Switch SE 2800)
4. Ik behaal schrijf snelheden van 30 MB/seconde (naar Linksys Switch SE 2500, via Switch SE 2800)
5. Leessnelheden liggen steeds rond de 60 MB/seconde (onafhankelijk van de Linksys Switch)

Waar ik wel een probleem nu nog mee heb, is de System Hibernation (heb me hier al dood op gezocht). :( De DS213+ gaat na 10 minuten in HDD Hibernation. Maar weigert om (een minuut later) nog in System Hibernation te gaan. Vroeger deed hij dit wel. Met geen enkel package running doet hij het nog steeds niet meer...

Vreemd. Ik heb via Putty eens volgende commando ingevoerd: "syno_hibernate_debug_tool --enable 10" en vervolgens "syno_hibernate_debug_tool --disable". Daarna wel een reset van DSM uitgevoerd. Dus dat commando moet toch zeker weg zijn, of niet.

Groetjes,
Gent32m
Dit probleem had ik ook en de oplossing was in mijn geval het uitzetten van DHCP op de DS213+ en het gebruiken van een vast IP adres.
Ik heb deze oplossing ook op het nl Synology forum gepost en ik meen ook eerder hier op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 20-09 22:07
sn0w13 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:25:
[...]

ik gebruik buiten een Dericam met infrarood.
Mijn ervaring is dat je geen nummerplaten kan lezen als het donker is want deze platen zijn reflecterend en weerkaatsen het infrarood licht zodat je gewoon een witte vlek ziet.

Let wel ik moet dringend het glas eens schoonmaken :*)
[afbeelding]
Ik zat ook te kijken naar een Dahua HDBW3300 maar die wordt niet goed ondersteund door Synology. Meeste 1080P camera's die ik heb gezien voor weinig geld ,hebben niet een geweldig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:33:
[...]
Dat klopt, daar staan de standaard icoontjes. Maar als ik zelf een plaatje heb geupload dan worden die elders opgeslagen. Maar waar?
Ze krijgen dan ook een standaard naam met volgnummer, bijvoorbeeld logo1.gif, logo2gif enz.
Kun je die niet terugvinden op het systeem dan ?
Kijk met je browser naar de source van je site en zoek de naam van het plaatje :
code:
1
find / -name logo1.gif

ik zie wel dat je via options de kleur en wallpaper kunt wijzigen, maar hoe verander je andere plaatjes op het aanlogscherm dan ? dacht eigenlijk dat je dan zelf de html en php code moest aanpassen ...

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 01-01-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Wat is Postgres?
Ik heb een DS212+ met DSM 4.1-2668. Om de een of andere reden is er een proces dat Postgres heet en die snoept tot bijna 100% van m'n cpu op. Erg irritant omdat ik ook niet weet hoe ik dat stomme process kan killen of waar het uberhaupt voor dient.
Geinstalleerde pakketten:
- SAB
- SB
- CP
- AutoSub
- Python
- Audio station
- MediaServer

Afbeeldingslocatie: http://rtdevries.eu/Naamloos.jpg

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Postgres is de database die de Syno gebruikt voor allerlei processen en apps (Download Station ?) ... ik heb 'm wel eens behoorlijk wat memory zien verbruiken, maar nooit veel cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:56:
Ik sta op het punt een 213+ aan te schaffen. Althans, ik dacht dat ik mijn keus had gemaakt maar ik zie nu ook wel de voordelen in van de 213. Daarnaast las ik op verschillende plekken dat SabNZB (nog) niet zou werken op de 213+ omdat dit met de architectuur van de nieuwe processor te maken heeft. Is SabNZB inmiddels gewoon te installeren via het package center?

De DS zal ik voornamelijk gebruiken voor het downloaden, uitpakken en streamen van series en films. Daarnaast ga ik er een IP-camera aanhangen en surveillance station gebruiken, en gebruik ik de DS voor opslag, back-ups en het streamen van muziek. In het apparaat komen 2 3TR schijven. Waar zal jullie keuze in dit geval naar uit gaan? Naar de 213+ of de 213?
sab werkt als een trein op een 213+ ik doe alles behalve de ip camera en het werkt goed/snel. Verschil 213/213+ is al meer over geschreven en het komt vaak neer op gevoel. In reviews lees je vaak dat de 213+ alleen (significant) sneller is met encryptie. Zelf heb ik voor dual Core gekozen voor als pakketten etc daar ook specifiek op geschreven gaan worden dit sneller zou kunnen zijn dan een 213. Maar eigenlijk zou een 213 prima voldoen voor mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:02:
[...]

Kun je die niet terugvinden op het systeem dan ?
Kijk met je browser naar de source van je site en zoek de naam van het plaatje :
code:
1
find / -name logo1.gif

ik zie wel dat je via options de kleur en wallpaper kunt wijzigen, maar hoe verander je andere plaatjes op het aanlogscherm dan ? dacht eigenlijk dat je dan zelf de html en php code moest aanpassen ...
Er wordt gewerkt met een script (SYNO.SDS) waarbij in de bron-code van de webpagina gebruik wordt gemaakt van de variabele "login_logo_enable". De filenaam komt niet in de broncode voor. Die is dus waarschijnlijk aan een variabele gekoppeld. Dus mijn puzzle is nog opgelost. :/

Bij Configuratie scherm / DSM-instellingen / Aanmeldingswijze kun je het logo toekennen. Dit is bij DSM v4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Leader98 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Dit probleem had ik ook en de oplossing was in mijn geval het uitzetten van DHCP op de DS213+ en het gebruiken van een vast IP adres.
Ik heb deze oplossing ook op het nl Synology forum gepost en ik meen ook eerder hier op GOT.
als je kijkt bij synology word het ook uitgelegd
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=557&lang=enu

Any SMB/CIFS broadcasting packet may prevent the server from entering System Hibernation

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

na veel gezocht te hebben kom ik er alsnog niet uit...
Ik heb wel veel kunnen vinden, maar kan het niet op mijn situatie toepassen.

Ik wil mijn nas van buitenaf kunnen benaderen. (DS Finder, DS download, DS File en DS Video en ook via www)
Ik heb een Aiport expres, maar ik heb geen idee hoe ik deze moet instellen en moet ik dan ook via het internet (ipadres:5000) mijn synology instellen?

Heeft iemand iets waar het stap voor stap wordt uitgelegd? Ik ben namelijk niet bepaald onderlegd op dit gebied.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:07
Vraagie: hoeveel MB/s trekt de DS111?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:28

Yucko

One clown to rule them all !

@Bennyyy:
Je even verdiepen in het portforwarding verhaal

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:57:
@Bennyyy:
Je even verdiepen in het portforwarding verhaal
Port forwarding of port mapping is het doorsturen van een TCP-of UDP-pakket in een NAT-gateway om een intern netwerk aan een extern netwerk (bijvoorbeeld internet) te koppelen door middel van poortnummers. Deze techniek wordt gebruikt om communicatie mogelijk te maken tussen externe hosts en andere diensten binnen een LAN.

Port forwarding maakt het mogelijk externe computers (bijvoorbeeld openbare machines op het internet) te verbinden met een bepaalde computer binnen een privé-netwerk (LAN).
Bijvoorbeeld:
Draaien van een openbare HTTP webserver binnen een privé-LAN (poort 80)
Het toestaan van Secure Shell (SSH) toegang op het privé-netwerk van het internet (poort 22)
Het toestaan van FTP toegang op een privé-netwerk van het internet (poort 21)
In de Linuxkernel is dit mogelijk door de iptables of netfilter modules aan te passen. BSD- en Mac OS X-besturingssystemen gebruiken een soortgelijke tool genaamd Ipfirewall (ipfw).

Deze hele terminologie zegt me niets, zelfs als ik ga zoeken naar SSH of FTP enz, dan snap ik wel wat het is. Maar geen idee hoe ik dit kan toepassen.

Kan iemand mij zijn instellingen van zijn airport expres (extreme) met mij delen zodat ik de instellingen kan overnemen oid?

Ik ben al zover gekomen dat ik weet dat ik hier de instellingen moet invullen: Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/506Schermafbeelding_2013_.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Leader98 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:42:
Thanks man ! Ge zijt een schat :)

DS213+ is gisteren mooi in System Hibernate gegaan.
En zo heel de nacht gebleven.

Problem solved.

Wat ik wel nog jammer vind, is dat de DS213+ steeds automatisch wakker wordt, met het opstarten van Windows XP (op Windows 7 nog niet getest). Maar echt erg is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:09:
[...]
Kan iemand mij zijn instellingen van zijn airport expres (extreme) met mij delen zodat ik de instellingen kan overnemen oid?
Ok, dus je hebt alleen een Airport Expreme die direct aan het internet is gekoppeld?
http://forum.synology.com...le_Airport_Extreme_Router
De poorten:
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=299

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 02-01-2013 07:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Iemand Sick Beard al geupdate?
Ik krijg nu deze error...
("DB error: duplicate column name: tvr_id")

Na een paar keer updaten opgelost... :?

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 02-01-2013 07:55 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 09:52
Gent32m schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 07:04:
[...]

Thanks man ! Ge zijt een schat :)

DS213+ is gisteren mooi in System Hibernate gegaan.
En zo heel de nacht gebleven.

Problem solved.

Wat ik wel nog jammer vind, is dat de DS213+ steeds automatisch wakker wordt, met het opstarten van Windows XP (op Windows 7 nog niet getest). Maar echt erg is dit niet.
Danku!

Hebben die XP machines een drivemapping naar de nas ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
Leader98 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:41:
Zou dit dan niet moeten werken? :)
Hm, ik dacht dat met "Do not forget the /persistent:no parameter, to avoid the auto mount of the volume." bedoeld werd dat hij niet ging connecten op het moment van aanmaken. (maar hij dit alleen doet bij het echt benaderen van de netwerkschijf) Waarschijnlijk wordt connecten na de volgende boot bedoeld. Niet helemaal hetzelfde. :/

[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 02-01-2013 11:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe betrouwbaar is die SMART info bij Synology eigenlijk?

Ik heb een DS211 met 2 exact dezelfde schijven echter zitten er flinke verschillen in waardens zo is bv bij volume2 helemaal geen waarde voor Throughput Performance (0) eb bij volume1 wel.

Zijn deze statistieken terug op 0 te krijgen? (of een gedeelte ervan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik overweeg nu toch ook om er eentje in huis te halen, toch enkel vragen

Al iemand ervaring met de Synology softwares in combinatie met Windows 8?
Het lijstje is behoorlijk beperkt, en ook in the user reported compatible printers komt mijn printer niet voor. Wat is er speciaal aan een synology dat dit niet kan werken?
DVB link, wie gebruikt dat, en wat zijn de ervaringen???

tnx

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Yalopa schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:10:
Ik overweeg nu toch ook om er eentje in huis te halen, toch enkel vragen

Al iemand ervaring met de Synology softwares in combinatie met Windows 8?
Het lijstje is behoorlijk beperkt, en ook in the user reported compatible printers komt mijn printer niet voor. Wat is er speciaal aan een synology dat dit niet kan werken?
DVB link, wie gebruikt dat, en wat zijn de ervaringen???

tnx
Ik heb met Windows 8 geen problemen ondervonden met de Synology. De webinterface werkt uiteraard gewoon en Cloudstation was ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Leader98 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:41:
Ja, ik heb een aantal netwerkshares op Xp aangemaakt. Waarop ik schrijfrechten (ingelogd via andere user dan "Guest") heb toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DS werkt goed, helaas werkt de automatische uitpak functie nog steeds niet.
Blijkt op het synology forum dat dit al vrij lang gebugged is. Valt me toch wel weer tegen.

Overigens is de installatie verder goed gegaan, draait als een zonnetje en nog geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Gent32m schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:02:
[...]

Ja, ik heb een aantal netwerkshares op Xp aangemaakt. Waarop ik schrijfrechten (ingelogd via andere user dan "Guest") heb toegekend.
Ik heb geen netwerkshare aangemaakt (waarom zou je?) maar gewoon een snelkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05
Zie, weer eens, door de bomen het bos niet meer helemaal.
Wat moet ik doen om voor elkaar te krijgen dat nzb files vanzelf worden gedownload (dat lukt), maar ook vanzelf worden gerepaired, uitgepakt en evt in de juiste directory worden gezet? Laatste niet persee nodig, maar vanzelf repairen (par2 files) en uitpakken zal wel erg fijn zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Download Station ondersteunt repairen niet, uitpakken wel maar dit werkt niet voor archives die over meerdere bestanden verdeeld zijn. In een notendop, dit werkt dus ook niet.

Je zal dus naar andere mogelijkheden zoals sabnzb, nzbget oid moeten kijken.

Ik pak ze meestal handmatig uit via de file explorer en dan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:42
Ik ben ook aan het rond kijken voor mijn eerste NAS. Nu zie ik dat Synlogy ook Mail Station als package heeft. Kan ik hiermee ervoor zorgen dat de e-mail van naam@domein.nl op de NAS binnenkomt en dat het door Outlook/Thunderbird weer vanuit Mail Station opgehaald wordt?

Ik zoek iets met Exchange ActiveSync o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Joster schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:36:
Ik heb geen netwerkshare aangemaakt (waarom zou je?) maar gewoon een snelkoppeling.
Kun je zo een snelkoppeling ook met andere rechten starten ? (dus bv user X, ipv Anonymous of Guest)

Ik heb de laptop (die ook nog Xp heeft draaien) eens opgestart, zonder netwerk share.
De DS213+ blijft mooi in slaapstand. Dus inderdaad, dit is de reden.
Mijn desktop pc's heeft wel shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Ah ja, rechten. Daar heb ik nooit naar gekeken maar ik maak op mijn laptop als enige gebruik van die snelkoppeling want ik ben de enige die de laptop gebruikt :) Volgens mij kan het wel gewoon als je vereist dat iedereen die op het interne ip connectie probeert te maken óók in moet loggen. Dat geldt van voor een verbinding middels een snelkoppeling net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 27-09 07:34
rm84 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:19:
Ik ben ook aan het rond kijken voor mijn eerste NAS. Nu zie ik dat Synlogy ook Mail Station als package heeft. Kan ik hiermee ervoor zorgen dat de e-mail van naam@domein.nl op de NAS binnenkomt en dat het door Outlook/Thunderbird weer vanuit Mail Station opgehaald wordt?

Ik zoek iets met Exchange ActiveSync o.i.d.
Doet Zarafa dat ook niet voor je? Of ben ik abuis en is het meer een webmail verhaal?

Zarafa is an email and calendaring collaboration solution which can be accessed through a web interface from multi-platform systems and supported mobile devices. Zarafa provides open and compatible E-mail and groupware platform that can be used as a drop-in Microsoft Exchange replacement for email, calendaring, collaboration and tasks
http://www.synology.com/dsm/dsm_app.php?lang=us

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
Zoals velen anderen, wil ook ik een Synology. Nu was ik benieuwd naar de ervaringen m.b.t. hitteproductie / koeling van deze apparaten, wanneer ze in een gesloten kast worden geplaatst.

Concreet: Ik wil een DS413j kopen en deze in mijn tv meubel plaatsen. De voorkant van het meubel heeft een 'klik-deur', welke een halve cm speling overlaat tussen meubel en deur. De achterkant heeft een klein kabel gat (+/- 4 cm).
Zou mijn Synology / schijven nu te heet worden?

Zoja, hoe gevoelig zijn die apparaten voor trilling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 11:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

N.a.v. imdos in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3" over (de onderhouden fork van) LazyLibrarian: zijn er mensen die dit werkend hebben gekregen op een Synology? Zo ja, dan hoor ik graag hoe :)
De package van SynoCommunity is helaas van de oude en niet meer onderhouden fork is daar is geen land mee te bezeilen. Er loopt overigens wel een actie om de nieuwe versie in SynoCommunity te hangen.

edit: gisteren de package van SynoCommunity geinstalleerd en vervolgens de laatste versie van git eroverheen gezet, dat werkte. Helaas moeten constateren dat het enkel nog werkt voor engelstalige boeken vanwege het gebruik van goodreads.com als bron.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-01-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Joster schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:55:
Volgens mij kan het wel gewoon als je vereist dat iedereen die op het interne ip connectie probeert te maken óók in moet loggen. Dat geldt van voor een verbinding middels een snelkoppeling net zo goed.
En waar stel je dat in ? Op iedere pc ? Of op de Synology ?

[ Voor 6% gewijzigd door Gent32m op 02-01-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-10 15:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

mad_dog schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:31:
Zoals velen anderen, wil ook ik een Synology. Nu was ik benieuwd naar de ervaringen m.b.t. hitteproductie / koeling van deze apparaten, wanneer ze in een gesloten kast worden geplaatst.

Concreet: Ik wil een DS413j kopen en deze in mijn tv meubel plaatsen. De voorkant van het meubel heeft een 'klik-deur', welke een halve cm speling overlaat tussen meubel en deur. De achterkant heeft een klein kabel gat (+/- 4 cm).
Zou mijn Synology / schijven nu te heet worden?

Zoja, hoe gevoelig zijn die apparaten voor trilling?
Ik heb die van mij ook in een TV-meubel staan, samen met mijn PS3, versterker en modem. Als alleen modem, diskstation en versterker aanstaan dan gaat dat prima. Als ik de PS3 aanzet doe ik een deurtje open want dan wordt het te warm.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 20-09 22:07
Devian schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:15:
Zie, weer eens, door de bomen het bos niet meer helemaal.
Wat moet ik doen om voor elkaar te krijgen dat nzb files vanzelf worden gedownload (dat lukt), maar ook vanzelf worden gerepaired, uitgepakt en evt in de juiste directory worden gezet? Laatste niet persee nodig, maar vanzelf repairen (par2 files) en uitpakken zal wel erg fijn zijn.
NZBGET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:25
Ik zou gaan voor SABnzbd, werkt imo net even wat prettiger, ook gezien de vele clients.
Info kun je hier vandaan halen: http://blog.mobile-harddi...ge-sources-voor-synology/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik had een klein vraagje, ik heb via een medetweaker een DS211 overgenomen, en hier wil ik nu opslag in plaatsen. In eerste instantie was de bedoeling 2x 3TB, maar nu zie ik dat de hitachi 4TB ook aardig in prijs is gedaald voor zo`n 180 euro. Nu staat er in de specificatielijst van de DS211 dat er 2x 3TB word ondersteund, mijn vraag is nu zou 2x 4TB ook werken. Ik weet van die schijf dat die op de compatabiliteits lijst staat, dus 1 werkt zowieso maar nu vraag ik me af stel dat ik er later nog 1 wil toevoegen, word dan wel de volle 8TB gezien?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 09:30
Hey Tweakers,

Een vraagje m.b.t. de Google Cloud Print optie, iemand hier ervaring mee?

Ik heb twee printers aangesloten op de nas, printen werkt binnen het netwerk altijd prima.
Nu is er de mogelijkheid om deze printers ook via Google Cloud Print te delen, zodat je m.b.v. deze dienst meteen kan afdrukken wanneer je je buiten het lokale netwerk van de printer bevind. Er zijn bepaalde netwerkprinters die deze functie zelf al in zich hebben. Maar de wat gangbare modellen hebben dit niet. Tot zo ver geen nood, want op pc's die in de buurt van de printer staan doe je dit door ze toe te voegen via Chrome, dan pakt ie simpelweg je printers uit je OS. Dit lukt allemaal prima, werkt met de niet fancy netwerkprinters, zonder extra driver geknoei zelfs.

Nu terug naar de Synology, daar zit in het printer menutje ook de functie om ze aan deze cloud dienst toe te voegen. Het enige probleem is dat je hier het printer type moet selecteren, en beide printers staan niet in dit kleine lijstje, terwijl ze wel correct herkend zijn in het bovenliggende menu onder externe apparaten. Uiteraard kies ik als driver bij het toevoegen van de printer aan de cloud dienst er eentje die qua type het meest in de buurt komt. In Google Cloud Print vind ie de printers wel onder het juiste type overigens, maar afdrukken op deze manier gaat helaas mis. Is dit een gevalletje van simpelweg wachten op andere drivers?

Iemand toevallig die hier al eerder mee gestoeid heeft?

Ik hoor het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:55
Ik ben verleden week een week op vakantie gegaan en heb mijn Synolgy (DS212J) aan laten staan. Toen ik terugkwam stond deze uit. Hij is dus waarschijnlijk uitgevallen.

Helaas krijg ik hem niet meer aan de praat. Hij gaat wel nog aan en alle lampjes branden groen maar hij is niet meer beschikbaar via de webinterface of android app. Enig idee wat ik moet doen om hem weer te "activeren" of gaat er meer aan schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 11:16
Kaspers schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:19:
Ik zou gaan voor SABnzbd, werkt imo net even wat prettiger, ook gezien de vele clients.
nzbget 9.0 heeft wel een hele nieuwe verbeterde user-interface, dus ik zou die niet direct van de lijst schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn DS staat 365 dagen 24/7 aan; al jaren lang.
Probeer nog even een reset uit te voeren zonder dataverlies (Google).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 16:18
frye schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:22:
Ik ben verleden week een week op vakantie gegaan en heb mijn Synolgy (DS212J) aan laten staan. Toen ik terugkwam stond deze uit. Hij is dus waarschijnlijk uitgevallen.

Helaas krijg ik hem niet meer aan de praat. Hij gaat wel nog aan en alle lampjes branden groen maar hij is niet meer beschikbaar via de webinterface of android app. Enig idee wat ik moet doen om hem weer te "activeren" of gaat er meer aan schelen?
Gewoon even met rust laten, over een uurtje is hij waarschijnlijk weer te benaderen. Nu druk met uitvoeren van diverse checks (althans, dat doet mijn DS107+ bij onverwachte stroomuitval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57

Nakebod

Nope.

Als hij idd met checks bezig is (RAID check bijvoorbeeld) kan dat wel langer duren dan een uurtje.
Zover ik mij kan herinneren bij mijn eigen DS209, hoor je dan alsnog bij de webinterface te kunnen komen.
Als het goed is zie je dan onder Storage Manager iets staan van "Parity consistency check"

Maar als hij helemaal niet pingbaar is, kan je proberen een reset te doen van het netwerk, bij punt 2:
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=493

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
UTMachine schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:27:
[...]

nzbget 9.0 heeft wel een hele nieuwe verbeterde user-interface, dus ik zou die niet direct van de lijst schrappen.
En Sabnzbd had bij vele "j" versie gebruikers onverklaarbare slowdowns tot gevolg bij grotere (+10GB) jobs. Dus inderdaad, nzbget zeker niet schrappen, de nieuwe interface is imho net zo goed als Sabnzbd.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.