Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs een nieuwe receiver gekocht die ook de media van mijn nas (212+, dsm4.1) kan afspelen.
Nu staat er alleen in de handleiding van de receiver; kijk in de handleiding van de nas voor details.
Lekker vaag dus...
Hoe krijg ik de map /music zichtbaar voor de receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
MrJames schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:03:
Gebruik op mijn DS de Cloud station. Werkt uitstekend!

Nu wil verschillende soorten data in de cloud zetten. Kan ik hier onder nog een map toevoegen?
Wil namelijk niet alles bij elkaar hebben.
[afbeelding]
nope, je kan wel via een 2e user werken maar echt handig is het niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:18
MrJames schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:03:
Gebruik op mijn DS de Cloud station. Werkt uitstekend!

Nu wil verschillende soorten data in de cloud zetten. Kan ik hier onder nog een map toevoegen?
Wil namelijk niet alles bij elkaar hebben.
[afbeelding]
Ja, dat kan.
Als je in DSM in de Cloud station settings bij 'sharing' een extra folder aankruist (en saved) zul je die in de client ook terug zien.
De user waarmee je vanaf je PC Cloud Station gebruikt moet dan wel R/W rechten hebben op de nieuwe shared folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

markvl schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:23:
[...]

Ja, dat kan.
Als je in DSM in de Cloud station settings bij 'sharing' een extra folder aankruist (en saved) zul je die in de client ook terug zien.
De user waarmee je vanaf je PC Cloud Station gebruikt moet dan wel R/W rechten hebben op de nieuwe shared folder.
Bedankt. Werkt zo heel goed. Fijne dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 23:01

Smarron

The bend

Smarron schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:59:
Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een DS413J. Had ik echt allang eerder moeten doen, maar dat terzijde.

Ik wil hem dus met 4 HD's vullen van 1.5TB en deze in SHR gebruiken. De situatie op dit moment is dat er nu 2 Samsung schijven inzitten, 1 van 1.5TB en 1 van 2TB (uit nood, de andere 1.5TB zit nog in de PC met backup data). Ik heb namelijk ook 2 defecte 1.5 schijven die ik op heb gestuurd naar Seagate (neemt alles blijkbaar over van Samsung) en volgens de normale procedure zou ik refurbished schijven terugkrijgen. Nu is er denk ik de kans aanwezig dat het Seagate schijven worden van 1.5TB en geen Samsungs. Aangezien er weleens een aantal KB's verschil is tussen de verschillende merken, is de kans aanwezig dat de Seagate HD's iets kleiner kunnen zijn.

Mijn vragen:
1) Kan ik de 2TB er nu sowieso nu gewoon uithalen, ik dacht namelijk van wel. Dan zou ik deze schijf leeg kunnen halen, de backup data wat nu op de 1.5TB in de PC staat daarop kunnen zetten en de dan beschikbare 1.5TB in de NAS stoppen. Deze zou de SHR dan weer compleet moeten maken ?
2) Mochten de 2 terugontvangen schijven werkelijk kleiner zijn dan de huidige Samsungs (al is het een paar KB), moet ik dan compleet opnieuw beginnen door eerst de 2 'nieuwe' schijven in een SHR te zetten en vervolgens pas de 2 'oude' Samsungs? Dat zou betekenen dat ik de Samsung die nu in de NAS zit eerst helemaal moet backuppen, voordat ik ook maar ga beginnen met het swappen van de HD's.

Volgens mij zit ik aardig in de buurt, maar wil het even zeker weten! Zou in het slechtse geval erg veel tijd gaan kosten. :X
Inmiddels heb ik de 2TB schijf vervangen en een identieke 1.5TB er weer in gestopt. Ik kon voor een repair kiezen en nu draait het weer prima en heb 500GB gewonnen voor in de PC. Probleem 1 dus opgelost.

Ben ik nog wel benieuwd of iemand mij de 2e vraag kan beantwoorden. 8)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:37
ik probeer wat wijzer te worden mbt dit soort ' data servers ' en ben erg benieuwd of je zowel vanaf pc als mac of eventuele iphone/ipad data van de server af kunt krijgen... zodat ik vanaf mijn gehele thuisfront met de server kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:16
Ja dat kan zeker, voor de ipad en iphone zijn er apps van synology waarmee, je films ect
Op je iphone of ipad kan zetten, muziek afspelen vanaf de nas , video ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik kom er wederom niet helemaal uit. Het is me eindelijk gelukt om alles aan te sluiten, ding werkt prima (212j), maar als ik een bijvoorbeeld een backup wil doen krijg ik veel foutmeldingen over bestandsnamen die te lang zijn (waarschijnlijk omdat hij het path ook meeneemt?).

Hoe kan ik dat voorkomen? De schijven op een andere (NTSF) manier formatteren?

Of praat ik nu onzin, kom er niet echt uit met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:42:
Heb onlangs een nieuwe receiver gekocht die ook de media van mijn nas (212+, dsm4.1) kan afspelen.
Nu staat er alleen in de handleiding van de receiver; kijk in de handleiding van de nas voor details.
Lekker vaag dus...
Hoe krijg ik de map /music zichtbaar voor de receiver ?
Zet het pakket 'mediaserver' aan. Zorg dat er in de gedeelde map 'music' (die automagisch wordt aangemaakt) wat muziek staat, zet de receiver op 'server' of iets dergelijks, en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Was bij mij ook, zodra de NAS (met inderdaad wat muziek bestanden in de muziekfolder) in de lucht was zagen mijn televisie, thuisbioscoop en blu-ray spelers hem. Misschien dat je het ergens in je receiver moet verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 15:56
Ik zou mij een Synology DS212j aankopen, waarop ik ook al mijn films/series zou plaatsen.
Ik deed dit vroeger op een externe schijf, maar deze is nu gecrashed en ben al mijn data kwijt, dus wou ik een NAS aanschaffen.
Vroeger kon mijn broer via een app (Air Video dacht ik) overal de films bekijken op zijn iPad, is zoiets ook mogelijk indien ik een NAS gebruik als opslag voor mijn series en films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
demol88 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:58:
Ik zou mij een Synology DS212j aankopen, waarop ik ook al mijn films/series zou plaatsen.
Ik deed dit vroeger op een externe schijf, maar deze is nu gecrashed en ben al mijn data kwijt, dus wou ik een NAS aanschaffen.
Vroeger kon mijn broer via een app (Air Video dacht ik) overal de films bekijken op zijn iPad, is zoiets ook mogelijk indien ik een NAS gebruik als opslag voor mijn series en films?
Zit erbij in het package center:

Video Station is an ideal video organizer of your collection of movies, TV shows, and home movies. It searches for video information from the Internet automatically and streams videos to your iPad or iPhone. You can also stream or record digital TV programs with a USB DTV dongle plugged into your DiskStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DSfile is er, en ook DSaudio voor muziek. Via DSfile kun je afspelen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 15:56
Sanction schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:08:
[...]

Zit erbij in het package center:

Video Station is an ideal video organizer of your collection of movies, TV shows, and home movies. It searches for video information from the Internet automatically and streams videos to your iPad or iPhone. You can also stream or record digital TV programs with a USB DTV dongle plugged into your DiskStation.
Werkt dit ook voor Android toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
synology heeft gratis apps voor android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
edit: probleem opgelost! Zie onderaan

Stom geweest.. via phpmyadmin de 3 root users gedelete.
Geen probleem phpmyadmin eraf en weer erop maar helaas. Blijkbaar waren dat de db users.

Ik kan nu dus niet meer als root inloggen op m'n mysql. Via 2 andere users kan'k nog wel inloggen maar die hebben dus enkel access tot hun dbase en niks anders.

Mysql disablen via control panel > webservices en hierna weer enablen verwijderd blijkbaar niks. De dbases en users blijven.

De vraag is nu dus hoe in hemelsnaam ik die mysql weer naar default config krijg zodat ik weer toegang kan krijgen tot de root user?

Ik probeer de 'guide' op http://hack2live.blogspot...air-reset-mysql-root.html en http://stackoverflow.com/...er-and-password-for-mysql maar de vertaling naar synology linux is me wat moeilijk.. ik eind met iets als
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
admin@synstorage:/volume1/homes/admin$ /usr/syno/mysql/libexec/mysqld --skip-grant-tables & /usr/syno/mysql/bin/mysql -v -v -v < /usr/syno/mysql/bin/restore_root_privileges.sql
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (111)
admin@synstorage:/volume1/homes/admin$ 121226 22:25:30 [Note] Plugin 'FEDERATED' is disabled.
121226 22:25:30  InnoDB: Started; log sequence number 1 257699016
121226 22:25:30 [ERROR] Can't start server : Bind on unix socket: Address already in use
121226 22:25:30 [ERROR] Do you already have another mysqld server running on socket: /tmp/mysql.sock ?
121226 22:25:30 [ERROR] Aborting

121226 22:25:30  InnoDB: Starting shutdown...
121226 22:25:36  InnoDB: Shutdown completed; log sequence number 1 257699016
121226 22:25:36 [Note] /usr/syno/mysql/libexec/mysqld: Shutdown complete

maar zoals je kan zien, werkt dat niet echt.

oplossing: uch, synology heeft blijkbaar een setting om het sql root passwd te resetten (control panel > restore defaults - reset mysql database passwd) en dat maakt gelijk die user weer mee aan.
Zit ik al uren vanalles te proberen is het gewoon een reset knopje in de default gui :'(

[ Voor 59% gewijzigd door witchdoc op 26-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Photo Station geinstalleerd op mijn DS213+, daarnaast heb ik DS Photo geinstalleerd op mijn tablet. Op de tablet kan ik alle foto's oproepen. Deze moet ik oproepen via de externe IP. Dit lukt niet via de interne IP. Jammer, want nu laden de foto;s zich erg traag.

Als ik vanuit het DSM 4.1 bureaublad op het pictogram klik, dan opent zich een nieuw tabblad. Alleen krijg ik daar een foutmelding. Er opent zich dus geen nieuw venster waar ik instellingen kan veranderen. Terwijl dit wel zou moeten.

[list]
• Ik heb ondertussen meerdere malen de handleiding volledig uitgeplozen.
• Ik heb Photo Station opnieuw geïnstalleerd
• Ik heb de NAS opnieuw opgestart.
[/list]

Toch krijg ik het niet voor elkaar. Waar zit de fout? Iemand een idee?
Overigens kan ik mij ook niet aanmelden bij de Android applicatie DS File; extern en intern
Bij DS Audio kan ik mij wel intern en extern aanmelden

Ik heb het opgelost na een lange zoektocht op het www. De firewall blokkeerde de boel. Nu nog even uitzoeken hoe de firewall ingesteld moet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 22:51 . Reden: toevoeging ]

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:15
demol88 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 17:15:
[...]

Werkt dit ook voor Android toestellen?
DS audio/photo/file is er voor iOS en Android.
DS video is momenteel alleen beschikbaar voor iOS, komt later voor Android.

Verwijderd

Grrrr de 713+ gooit roet in mijn berekeningen. Ik wilde de 213+ gaan halen voor kerst maar na het lezen van vele berichten hier op GoT ben ik in twijfel gebracht.
Ik wil straks 2x 3TB WD RED schijven icm Sabnzb gebruiken voor films&series af te kunnen spelen.
Dit wil ik op de iPad, iPhone, MacBookPro en Win7 pc kunnen doen. Het liefst ook via DLNA naar mijn tv kunnen streamen. Nu weet ik dat je met tussenkomst van een mediaspeler (A-300 / A-400) dit zeer eenvoudig kunt maar het liefst wil ik proberen om zonder een mediaplayer dit te kunnen. Dit bespaart mij zeker 250 a 300 euro. Ik las hier ook berichten over Plex maar om Plex goed te kunnen draaien is men hier meer over te spreken over de 713+ dan de 213+. Grotendeels te maken met rekenkracht.
Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties: Moet ik voor de 213+ kiezen of 120euro meer betalen en voor de 713+ gaan? Ik heb specs naast elkaar in een excelsheet gezet maar anders dan een dual gigabit lan, intel proc, 3jaar garantie en 1gb ram ben ik niet tegengekomen.

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:27:
Grrrr de 713+ gooit roet in mijn berekeningen. Ik wilde de 213+ gaan halen voor kerst maar na het lezen van vele berichten hier op GoT ben ik in twijfel gebracht.
Ik wil straks 2x 3TB WD RED schijven icm Sabnzb gebruiken voor films&series af te kunnen spelen.
Dit wil ik op de iPad, iPhone, MacBookPro en Win7 pc kunnen doen. Het liefst ook via DLNA naar mijn tv kunnen streamen. Nu weet ik dat je met tussenkomst van een mediaspeler (A-300 / A-400) dit zeer eenvoudig kunt maar het liefst wil ik proberen om zonder een mediaplayer dit te kunnen. Dit bespaart mij zeker 250 a 300 euro. Ik las hier ook berichten over Plex maar om Plex goed te kunnen draaien is men hier meer over te spreken over de 713+ dan de 213+. Grotendeels te maken met rekenkracht.
Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties: Moet ik voor de 213+ kiezen of 120euro meer betalen en voor de 713+ gaan? Ik heb specs naast elkaar in een excelsheet gezet maar anders dan een dual gigabit lan, intel proc, 3jaar garantie en 1gb ram ben ik niet tegengekomen.
Hoogst waarschijnlijk heeft dit ook met het processor type te maken. De 213+ bevat een Freescale en de 713+ een Intel Atom. Zover ik begrepen heb zijn er wat minder problemen met de Intel's.

http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Gents,

Ik bezit al een tijdje een Synology NAS maar haal er ook al een tijdje niet uit wat er in zit. Ik gebruik nu zelfs BackBlaze om overal en altijd een backup te kunnen maken van mijn data, maar ik zou dit het liefste naar mijn NAS doen met bijv. Data Replicator.

Nu is mijn vraag dus eigenlijk als volgt: wat moet ik doen om via het internet en lokaal op mijn LAN mijn Windows systeem te laten backuppen naar mijn Synology op een "backblaze achtige" manier?

Volstaat het bijvoorbeeld om een hele schijf te selecteren voor Cloud Station? Of... kan Data Replicator dit?

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Wat zijn jullie ervaringen met "time backup"?

Ik heb nu een DS210j en DS107+. Ik denk erover om de DS107+ up te graden naar (b.v.) een DS110j, zodat ik DSM3.2/4.1 kan draaien en Time Backup kan gebruiken.

Werkt bij jullie jullie "Time Backup" naar behoren?

Verwijderd

Het is gelukt, super ! Had het configuratiescherm al binneste buiten gekeerd maar kon niks vinden. :)
MRammeloo schreef op woensdag 26 december 2012 @ 16:01:
[...]

Zet het pakket 'mediaserver' aan. Zorg dat er in de gedeelde map 'music' (die automagisch wordt aangemaakt) wat muziek staat, zet de receiver op 'server' of iets dergelijks, en spelen maar.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01
Ik zag op het forum van dvblink dat ze bezig zijn om een IPTV oplossing te ontwikkelen voor op de Synology. Mocht dat zo ver zijn ben ik zeer geinterreseerd om een Synology aan te schaffen. Dit zal dan wel een dual lan versie moeten zijn. Naast de dvblink server wil ik er ook nog sabnzbd op draaien en het apparaat natuurlijk ook gebruiken waarvoor het gemaakt is, als NAS. Heeft iemand enig idee welk model ik dan minimaal aan zou moeten schaffen?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ventrigo schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:46:
[...]

Ik kan surfen naar de nas in een browser. Ik moet wel nu "ineens" intern ook een port aangeven na het ipadres zoals : 10.10.10.10:5000. Dit was eerst alleen voor externe adressen.

Heb al een paar keer de NAS opnieuw opgestart, maar dat mocht niet baten. Ik dacht eraan om de NAS te resetten, maar als ik dit anders kan oplossen dan zou ik er nog iets van kunnen leren B).
Probleem is opgelost. Ik heb waarschijnlijk via de "router" functie me firewall aangezet. Hierdoor stond alles geblokkeerd, maar is nu allemaal weer zichtbaar door de firewall uit te zetten en alles toe te staan. Zal hier wat verder induiken als ik de tijd heb, maar voor kan ik weer verder. Altijd leuk zo'n knutsel apparaat ;).

Self reflection is the school of wisdom

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Persoonlijk zou ik dan toch echt voor een 412+ gaan. Ja, is wel weer 100 EUR duurder dan de 713+ (je twijfelt nu toch) maar voor die "extra" 100 EUR heb je toch wel weer 2-bays extra. Die ga je geheid gebruiken in de nabije toekomst want de NAS ga je echt overal voor inzetten.

De 412+ heeft dezelfde CPU als de 713+ dus daarmee zit je ivm Plex goed. :+

..::System Specs::..

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Nu ik voor kerst een DS212j heb gekregen, moet ik natuurlijk nog wat schijfjes a 2 TB erin gaan plaatsen. Ik heb de knoop tussen seagate en wd doorgehakt, zit ik nog te twijfelen tussen WD20EARX en de WD20EZRX. In tegenstelling tot de oude kan ik van de nieuwe maar weinig reviews vinden. Mijn gevoel gaat uit naar WD20EZRX omdat deze weer wat nieuwer is en daarom een verbeterde versie van zijn voorganger (data transfer 110 MB/s
vs 123MB/s). Is het prijsverschil van 7 euro per schijf de moeite waard? Het wordt een raid1 opstelling. (betrouwbaarheid staat bovenaan)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:52
Zover ik weet is er nog geen Plex package voor de DS213+ dus de keus is makkelijk...

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Hoe zit het ook alweer... :?

Paar maanden terug ben ik overgestapt van Zebulon naar SynoCommunity.
Ik heb SABnzbd, SickBeard, Couch Potato draaien.
In Package Center geven allen nu aan dat er een Update beschikbaar is.

SABnzbd heb ik zojuist geupdate van 0.7.5 naar 0.7.6.
Dat moet altijd handmatig.

Maar ik dacht dat SB en CP zelf updates uitvoeren?
In CP zie ik in de log file wel een periodieke update voorbij komen.
SB gaf "vroeger" dacht ik zelf aan dat er een update beschikbaar is, dat zie ik nu niet meer.

👉🏻 Blog 👈🏻

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33
De sab versie van synocommunity geeft niet zelf aan als er een update is. Je kan dat uiteraard wel terugvinden in dsm.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
En CP en SB updaten zichzelf ook niet meer?

👉🏻 Blog 👈🏻

• Viper®
  • Niet online
Zo, deze zijn binnen

WDs

Zaterdag de DS412+ halen :9

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Heb van WD 2 nieuwe RED's 3TB gekregen. Heb RAID6 opgebouwd op mijn DS1812+ met 8 RED's 3TB.
Hun stilte valt enorm op t.o.v. van mijn DS1010+ met 5 Samsung Eco F3 2TB's. Heb ook 2GB RAM bijgestoken.

Dus na de 2 defecte HDD's bij levering draait het nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Is het mogelijk om de NAS (212j) direct via Ethernet op mijn laptop aan te sluiten en dan een backup te doen? Gaat een stuk sneller dan via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Sanction schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:05:
Is het mogelijk om de NAS (212j) direct via Ethernet op mijn laptop aan te sluiten en dan een backup te doen? Gaat een stuk sneller dan via wifi.
Dat kan zeker.
Het makkelijkst is met een switchje (bijv. ingebouwd je router).
Anders eerst een vast IP instellen op je DS212j en in het zelfde subnet op je laptop ook (dus allebei 192.168.1.x o.i.d.). Kabeltje ertussen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
MissileHugger schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:13:
[...]

Dat kan zeker.
Het makkelijkst is met een switchje (bijv. ingebouwd je router).
Anders eerst een vast IP instellen op je DS212j en in het zelfde subnet op je laptop ook (dus allebei 192.168.1.x o.i.d.). Kabeltje ertussen en klaar.
Thanks. :)

Ga er ff mee rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
le dj schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:04:
Nu ik voor kerst een DS212j heb gekregen, moet ik natuurlijk nog wat schijfjes a 2 TB erin gaan plaatsen. Ik heb de knoop tussen seagate en wd doorgehakt, zit ik nog te twijfelen tussen WD20EARX en de WD20EZRX. In tegenstelling tot de oude kan ik van de nieuwe maar weinig reviews vinden. Mijn gevoel gaat uit naar WD20EZRX omdat deze weer wat nieuwer is en daarom een verbeterde versie van zijn voorganger (data transfer 110 MB/s
vs 123MB/s). Is het prijsverschil van 7 euro per schijf de moeite waard? Het wordt een raid1 opstelling. (betrouwbaarheid staat bovenaan)
Voor de extra snelheid van die schijven moet je het in elk geval niet doen aangezien de DS212j in dit geval de bottleneck is: http://www.synology.com/p...rmance.php?lang=us#tabs-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Er zullen hier wel mensen zijn met ervaring met Media Servers op onze Syno...

Ik heb nu een eindje XBMC getest, kende het van vroeger, super gemakkelijk op de ipad (jammer omdat je moet JB'en)
Wat wel raar is op 1 van de HTPC's (heb er 2) staat dezelfde 'config' file, omdat ik met een 'shared bibliotheek' werk, en die config werkt niet, nochtans compleet dezelfde als de andere toestellen...

Nu wilde ik ook eens Plex gaan testen, op aanraden van een collega, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik heb deze nu ingesteld en lokaal werkt dit allemaal goed, maar als ik remote op de manage page wil aanroepen, vraagt deze om een 'login en passwoord'? Wat ik nooit bij installatie heb moeten ingeven...
Lokaal, moet ik dit niet doen en heb ik ook nergens in options moeten instellen ofzo?
Iemand een idee, waar hij dit van haalt?

En wat zijn jullie ervaringen met 1 of beide media center software's?

Mijn korte ervaring is dat plex, wel goed werkt momenteel, maar wel een stuk meer geheugen vraagt. (en heb al af en toe een hapering gehad...)

XBMC = vlotter, veel minder geheugen, maar wel wat werk om op te zetten. (zeker een shared library)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
abusimbal schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:52:
Heb van WD 2 nieuwe RED's 3TB gekregen. Heb RAID6 opgebouwd op mijn DS1812+ met 8 RED's 3TB.
Hun stilte valt enorm op t.o.v. van mijn DS1010+ met 5 Samsung Eco F3 2TB's. Heb ook 2GB RAM bijgestoken.

2 defecte van de 8 :/
Waren die 2 DOA's ?

Goed om te horen dat ze stil zijn, ga zelf ook voor Raid6.

Die 2 Gb extra, had je die echt nodig ? Zover ik gelezen heb zit is die 1 Gb vaak ruim voldoende. Ipv de 412+ is de 1512+ namelijk ook nog een optie, deze is uitbreidbaar naar 3 Gb.
echter wel 150 euro duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
abusimbal schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:52:

Dat kan ik ook beamen. Erg stil. Nu ook 8x WD RED 3TB in RAID6 zonder problemen in mijn DS1812+

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:01:
[...]
Die 2 Gb extra, had je die echt nodig ?
Misschien niet. Ik heb het ook gedaan. Was iets van 11 euro kwijt en op een NAS van €2000,- maakt dat niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
11 euro ?

Heb je er dan gewoon een 'normale' 2GB DDR3 in gedaan. Ik dacht dat Synology's vrij kieskeurig waren wat betreft geheugen en dat je het beste de officiële ram uitbreiding kan halen. Deze kost ook maar rond de 40 euro dus.

Als je de uitbreidingsmogelijkheid hebt zou ik het ook doen. De 412+ heeft deze echter niet. Sommige maken hem open en vervangen de standaard geheugenmodule, bij sommige types is deze niet vast gesoldeerd op het moederbord: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=140&t=55105

Schijnbaar geeft 4 Gb toch wat problemen, met name configuratie en applicatie, misschien te maken met de x86 architectuur van de Intel Atom en de memory limit rondom 3/4 Gb.

2 Gb schijnt minder problemen te geven. Echter betekent dit wel dat je hem open moet maken en je geen garantie meer hebt, iets wat ik dus niet van plan ben.

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 28-12-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:01:
11 euro ?

Heb je er dan gewoon een 'normale' 2GB DDR3 in gedaan. Ik dacht dat Synology's vrij kieskeurig waren wat betreft geheugen en dat je het beste de officiële ram uitbreiding kan halen. Deze kost ook maar rond de 40 euro dus.

Als je de uitbreidingsmogelijkheid hebt zou ik het ook doen. De 412+ heeft deze echter niet. Sommige maken hem open en vervangen de standaard geheugenmodule, bij sommige types is deze niet vast gesoldeerd op het moederbord.
Ja, niet de Synology variant. Gewoon Kingston geheugen. werkt perfect. Gelijk mee besteld bij de HDDs.

Deze dus:
Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:01:
Schijnbaar geeft 4 Gb toch wat problemen, met name configuratie en applicatie, misschien te maken met de x86 architectuur van de Intel Atom en de memory limit rondom 3/4 Gb.

2 Gb schijnt minder problemen te geven. Echter betekent dit wel dat je hem open moet maken en je geen garantie meer hebt, iets wat ik dus niet van plan ben.
Dat 4GB problemen geeft heb ik ook gelezen, en omdat 4GB betekent dat je het moederbord moet verwijderen en de 1GB die er al inzit moet inwisselen tegen 2x2GB. Je garantie vervalt zodra je het moederbord losmaakt en de 1GB verwijdert (zit een sticker over). 4GB niet doen dus!

ECHTER, als je 2GB bijplaatst (3GB totaal), dan behoudt je gewoon de garantie. Je hoeft alleen de kap eraf te halen en de 2GB extra kun je er gewoon bijsteken omdat die aan de achterkant van het moederbord zit, en vrij toegankelijk is.

3GB geheugen gewoon doen dus, je behoud je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:13:
[...]

Dat 4GB problemen geeft heb ik ook gelezen, en omdat 4GB betekent dat je het moederbord moet verwijderen en de 1GB die er al inzit moet inwisselen tegen 2x2GB. Je garantie vervalt zodra je het moederbord losmaakt en de 1GB verwijdert (zit een sticker over). 4GB niet doen dus!

ECHTER, als je 2GB bijplaatst (3GB totaal), dan behoudt je gewoon de garantie. Je hoeft alleen de kap eraf te halen en de 2GB extra kun je er gewoon bijsteken omdat die aan de achterkant van het moederbord zit, en vrij toegankelijk is.

3GB geheugen gewoon doen dus, je behoud je garantie.
Dit geldt voor de DS1512+ en DS1812+, deze hebben namelijk een uitbreidingsslot en 1 Gb onboard.

De DS412+ heeft alleen dit slot.

Er zit een sticker op :P

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Synology/DS412Plus/images/in_main_PCB1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 17:58
Vet!
Hoewel het nu al goed werkt zie ik toch een paar leuke dingen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Laatst online: 09-10 09:05

MyS

Pff... slapen die mensen bij Synology ook wel eens?? DSM 4.2 zit wel weer vol met vernieuwingen / verbetering. Ik ben zelf erg blij met Amazon Glacier support als externe back-up vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:27:
[...]
Dit geldt voor de DS1512+ en DS1812+, deze hebben namelijk een uitbreidingsslot en 1 Gb onboard.

De DS412+ heeft alleen dit slot.

Er zit een sticker op :P
Je hebt gelijk, ik ging idd uit van de DS1512+ en DS1812+. Maar hier kun je wel de upgrade van 1GB naar 2GB maken. Er zit wel een sticker op het geheugen, maar die wordt niet beschadigd als je de SO-DIMM verwijderd. Plaats een 2GB module terug en bij problemen zet je het originele geheugen terug en claim je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindboer
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 12:58
Goedemiddag,

Heb sinds gister een Synology DS213+ thuis staan, nou ben ik heel enthousiast aan de slag gegaan en heb ik al behoorlijk wat data erop staan. nu kwam ik er net achter dat ik maar 1 volume van 1 terabyte heb, terwijl ik er 2 schijven in heb zitten van 1tb p/s waarschijnlijk omdat hij automatisch RAID1 opbouwt. Nu vraag ik mij af kan ik dit nu nog wijzigen en er één groot volume van 2 terabyte van maken?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
kraades schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:16:
En CP en SB updaten zichzelf ook niet meer?
van SB lijkt de ontwikkeling stil te staan, al komt er af en toe een kleine update voorbij.
Van CP is de ontwikkeling gestopt, stap je over op CPv2 (CP server) dan heb je om de x dagen een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
robindboer schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:17:
Goedemiddag,

Heb sinds gister een Synology DS213+ thuis staan, nou ben ik heel enthousiast aan de slag gegaan en heb ik al behoorlijk wat data erop staan. nu kwam ik er net achter dat ik maar 1 volume van 1 terabyte heb, terwijl ik er 2 schijven in heb zitten van 1tb p/s waarschijnlijk omdat hij automatisch RAID1 opbouwt. Nu vraag ik mij af kan ik dit nu nog wijzigen en er één groot volume van 2 terabyte van maken?

alvast bedankt!
ligt eraan wat je precies wilt. Als het nu een raid1 is ben je wel beschermd tegen disk uitval. Je kan eventueel beide schijven als 1 volume laten zien (JBOD), of basic volumetype nemen waarbij je beide schijven als losse volumes ziet. Of eventueel standard (Synology Hybrid RAID).
zie hiervoor: http://www.synology.com/s...how.php?q_id=482&lang=enu

Volgens mij kan je niet je volume type wijzigen van raid1 > basic/standard. Je dient dan het volume eerst te verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 28-12-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindboer
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 12:58
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:00:
[...]

ligt eraan wat je precies wilt. Als het nu een raid1 is ben je wel beschermd tegen disk uitval. Je kan eventueel beide schijven als 1 volume laten zien (JBOD), of basic volumetype nemen waarbij je beide schijven als losse volumes ziet. Of eventueel standard (Synology Hybrid RAID).
zie hiervoor: http://www.synology.com/s...how.php?q_id=482&lang=enu

Volgens mij kan je niet je volume type wijzigen van raid1 > basic/standard. Je dient dan het volume eerst te verwijderen.
Maar dan ben ik zeker al me data kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
Je kan de ram van DS412+ upgraden naar 4gb zonder problemen
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=140&t=55105

Je kan hiervoor het volgende gebruiken.
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Legendary1985 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:17:
Je kan de ram van DS412+ upgraden naar 4gb zonder problemen
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=140&t=55105

Je kan hiervoor het volgende gebruiken.
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Dat topic had ik ook al gelinked ;)

Als je daar pagina 4+ leest merk je dat veel mensen problemen ondervinden met de 4 Gb. High cpu load, raid array corruption. Het lijkt erop dat het toch niet helemaal lekker werkt.
2 en 3 Gb geeft geen problemen, echter omdat je bij de DS412+ maar 1 geheugenslot hebt wordt het dus 2 Gb.

Persoonlijk zou ik 4 Gb niet aanraden.
Well, after a few days of testing and monitoring i must report that i have been getting very high processor utilization for no apparent reason. RAM utilization is very low but with very high trade off for high processor usage. Even with nothing running all services and packages stopped the processor would still be sitting at 50-60%. When i reverted back to the 1GB chip. Everything went back to normal, CPU sits at 1-10% for the most part and RAM sits at 16%.

I tested with and without the /etc/rc file being edited. So which leaves to think there must some setting that needs to be tweaked or the MB + Processor can't accommodate the 4GB stick.
After a couple of days I removed the 4Gb unit and replaced it with the original one because the DS became really sluggish with CPU around 80% while actually doing nothing. The 2Gb Kingston unit I ordered was on backorder because of delivery problems in the Netherlands so I canceled that order and bought a Crucial 2 GB DDR3 1333 MHz PC3-10600 unit that arrived yesterday. I plugged in the 2GB memory yesterday evening and the DS is behaving the same as with the original memory. No elevated CPU while actually being idle and as responsive as it was with the original memory.
robindboer schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:15:
[...]

Maar dan ben ik zeker al me data kwijt?
Ik weet niet hoe de configuratie nu is.

Maar je kan het volume type raid1 niet omzetten naar jbod of basic/standard. Dat betekent dat je het volume moet verwijderen en volgens mij ben je dan je data inderdaad kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 28-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-weg-

[ Voor 98% gewijzigd door Viper® op 28-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 14:52
remcoXP schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:43:
[...]

Vet!
Hoewel het nu al goed werkt zie ik toch een paar leuke dingen.
Heel mooi inderdaad, gelukkig ook meer support voor smartphones en voornamelijk Android en WP7.5/8 _/-\o_ zag alleen geen lanceer datum.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Laatst online: 12-09 14:15
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:24:
[...]

Dat topic had ik ook al gelinked ;)

Persoonlijk zou ik 4 Gb niet aanraden.
Heb 2gb besteld ipv 4gb 8) dit zal meer dan genoeg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb nu een 1 basic volume van 1.5 TB en er komt nog een 2 TB schijf bij (een WD20EZRX). Dit wordt waarschijnlijk ook een basic volume. Is het mogelijk de nieuwe schijf op plek 1 te zetten? En bied dit nog voordelen? Kunnen de disks bijvoorbeeld los van elkaar hibernaten (als het losse volumes zijn ten minste)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 01:47
We hebben zojuist een DS 212j aangezet met twee 2TB schijven. Hij doet nu een pariteitscheck maar ik vraag mij af of hij al in RAID1 (zoals wij willen) geconfigureerd staat.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/24kze3n.png

Dit staat er dus. Lijkt al wel RAID1 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens mij is het Synology Hybrid Raid.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
DesertRose schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:47:
We hebben zojuist een DS 212j aangezet met twee 2TB schijven. Hij doet nu een pariteitscheck maar ik vraag mij af of hij al in RAID1 (zoals wij willen) geconfigureerd staat.

[afbeelding]

Dit staat er dus. Lijkt al wel RAID1 of niet?
Het is inderdaad SHR maar met twee schijven komt dat in de praktijk gewoon op hetzelfde neer als RAID 1.

Ik weet niet of RAID 1 verticale uitbreiding ondersteunt, maar SHR in elk geval wel, Dan kan je later één schijf vervangen door een grotere schijf, de RAID set laten rebuilden en dan de tweede schijf ook vervangen. Op die manier heb je dan uiteindelijk meer opslag met behoud van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Laatst online: 08-09 23:59
Dag Tweakers

Ik bezit nu bijna een jaar een zelfbouw nas met ubuntu desktop erop (geen server versie omdat ik toch nog graag via VNC een desktop omgeving wou hebben). Nu zou ik toch graag willen overschakelen naar Synology omdat deze makkelijker te onderhouden is, en hij verbruikt ook veel minder stroom.

Ik wil hem (tegelijk) geen gebruiken voor volgende zaken:
  • Download server (CP, SB, Sabnzbd, subliminal). Dit zal vooral 's nachts plaatsvinden.
  • Stream server (naar een Raspberry Pi meestal 720p, soms 1080p). Werkt dit goed met een Synology? Met het streamen van mijn huidige zelfbouw nas heb ik geen problemen met haperingen etc via SMB verbinding.
  • Fileserver (Films/series, muziek, foto's, backups,...)
  • Webserver (al zal dit niet veel gebruikt worden)
  • Surveillance. Bij de aanschaf van een Synology ga ik ook twee-drie camera's installeren en aansluiten op de Synology.
  • Printserver. (Dit is ook maar af en toe eens wat afdrukken...)
Nu ben ik aan het twijfelen tussen twee producten van Synology:

DS412+
  • Voordelen:
    • Specificaties zijn allemaal in orde (genoeg camera aansluitingen, RAID, ...)
  • Nadelen:
    • RAM upgrade niet mogelijk?
    • 4 schijven & geen uitbreidingsunit beschikbaar
DS1512+
  • Voordelen:
    • Specificaties dezelfde als de DS412+
    • 5 schijven + uitbereidingsunit beschikbaar
    • Ram makkelijk te upgraden
  • Nadelen:
    • Prijs stuk hoger voor alleen maar 1 hdd-bay meer
Zijn deze twee Synology's goed genoeg voor mijn zaken tegelijk te laten werken? Welke zou ik het beste kunnen nemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
^

Er zijn een aantal posts geweest betreffende de DS412+ vs DS1521+, ook van mij.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de DS412+. Zoals je zelf al aangeeft is het prijsverschil rond de 150 euro. Wil je er profijt van hebben dan zal je er 5 schijven moeten instoppen, dus ben je al weer meer kwijt.

In de praktijk schijnt de 1 Gb ram ruim voldoende te zijn. In het ergste geval vervang je hem door 2 Gb.
De keus ligt bij jezelf. Ga je er effectief gebruik van maken, dat is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:02

Yucko

One clown to rule them all !

RAM upgrade bij DS412+ is wel mogelijk al is dat wat moeilijker dan bij bv. de DS1512+ omdat Synology nooit bedoeld heeft dat gebruikers de behuizing van de DS412+ gingen verwijderen.

Tevens kun je de DS412+ weldegelijk uitbreiden (DX213 en DX513) alleen zul je dan wel vastzitten aan een nieuw volume (volume kan bij de DS412+ dus niet verspreid over de DS412+ en uitbreidingsunit staan)
DX513/DX213 - Independent volume only: DS413, DS412+, DS213+, DS212+, DS112+, DS112

[ Voor 41% gewijzigd door Yucko op 28-12-2012 16:26 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
stefve1 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:04:
Dag Tweakers

Ik bezit nu bijna een jaar een zelfbouw nas met ubuntu desktop erop (geen server versie omdat ik toch nog graag via VNC een desktop omgeving wou hebben). Nu zou ik toch graag willen overschakelen naar Synology omdat deze makkelijker te onderhouden is, en hij verbruikt ook veel minder stroom.

Ik wil hem (tegelijk) geen gebruiken voor volgende zaken:
  • Download server (CP, SB, Sabnzbd, subliminal). Dit zal vooral 's nachts plaatsvinden.
  • Stream server (naar een Raspberry Pi meestal 720p, soms 1080p). Werkt dit goed met een Synology? Met het streamen van mijn huidige zelfbouw nas heb ik geen problemen met haperingen etc via SMB verbinding.
  • Fileserver (Films/series, muziek, foto's, backups,...)
  • Webserver (al zal dit niet veel gebruikt worden)
  • Surveillance. Bij de aanschaf van een Synology ga ik ook twee-drie camera's installeren en aansluiten op de Synology.
  • Printserver. (Dit is ook maar af en toe eens wat afdrukken...)

DS412+
  • Voordelen:
    • Specificaties zijn allemaal in orde (genoeg camera aansluitingen, RAID, ...)
  • Nadelen:
    • RAM upgrade niet mogelijk?
    • 4 schijven & geen uitbreidingsunit beschikbaar
DS1512+
  • Voordelen:
    • Specificaties dezelfde als de DS412+
    • 5 schijven + uitbereidingsunit beschikbaar
    • Ram makkelijk te upgraden
  • Nadelen:
    • Prijs stuk hoger voor alleen maar 1 hdd-bay meer
Zijn deze twee Synology's goed genoeg voor mijn zaken tegelijk te laten werken? Welke zou ik het beste kunnen nemen?

Alvast bedankt!
Wil je persé alles op 1 NAS of server? Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je films/series bekijkt, maar je zou kunnen een DS412+ aanschaffen voor alles behalve streamen en je huidige Ubuntu machine behouden enkel voor het streaming gedeelte. Ervan uitgaande dat je geen 24/7 voor de buis zit, kan je je Ubuntu enkel aanzetten als je daadwerkelijk wil gaan streamen. Dat scheelt ook weer een pak in stroomverbruik.

Zelf heb ik een DIY NAS waar al mijn films/series op staan die ik enkel aanzet wanneer ik daadwerkelijk iets wil bekijken. Mijn DS212+ staat 24/7 aan en doet alle andere werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
Sinds enkele weken bezit ik een Synology Ds 412+ + 1 HDD 3TB (RED) dit vanwege het grote bedrag wat ik ineens moest betalen voor de nas + HDD . Me bedoeling was later nog een 3TB aanschaffen dat heb ik inmiddels gedaan en deze 3 TB (RED) komt morgen binnen.Mijn vraag is dan ook wat het verstandigste is in mijn situatie. Nu heb ik dus een SHR (zonder gegevensbescherming) vrij logisch omdat ik natuurlijk gebruik maak van 1 schijf . Kan ik de nieuwe HDD erin prikken en ziet me Nas deze automatisch en maakt hij dan zelf een SHR (RAID1) configuratie van of krijg ik nog een optie waaruit ik kan kiezen? bijv volume uitbreiden of JBOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Bedankt voor aal reacties!

Op dit moment heb ik 4x 1TB schijven, en ik heb ook nog 1x 500GB liggen. Dus in principe zou ik direct 5 schijven kunnen gebruiken. Alle zaken die ik had opgesomd zullen 9/10 nooit tegelijk worden uitgevoerd.

Zo zal het downloaden enkel 's nachts gebeuren (en dan moet de NAS in principe niets anders doen).
Het streamen zal altijd overdag/'s avonds gebeuren. Dus bijna nooit tegelijk met het downloaden.
De file- en webserver zal wel op elk moment moeten werken. Ik zal geregeld kleine en grote bestanden via ftp overzetten. De webserver daarintegen zal veel minder intensief gebruikt worden.

Dus in principe kan ik het best wat geld besparen, voor de DS412+ gaan, en indien nodig gewoon het RAM geheugen upgraden? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
martijn24 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:31:
Sinds enkele weken bezit ik een Synology Ds 412+ + 1 HDD 3TB (RED) dit vanwege het grote bedrag wat ik ineens moest betalen voor de nas + HDD . Me bedoeling was later nog een 3TB aanschaffen dat heb ik inmiddels gedaan en deze 3 TB (RED) komt morgen binnen.Mijn vraag is dan ook wat het verstandigste is in mijn situatie. Nu heb ik dus een SHR (zonder gegevensbescherming) vrij logisch omdat ik natuurlijk gebruik maak van 1 schijf . Kan ik de nieuwe HDD erin prikken en ziet me Nas deze automatisch en maakt hij dan zelf een SHR (RAID1) configuratie van of krijg ik nog een optie waaruit ik kan kiezen? bijv volume uitbreiden of JBOD?
SHR volume type kun je uitbreiden, zie hiervoor hfdstk 4.2: http://www.synology.com/s...how.php?q_id=482&lang=enu

Let erop dat je de NAS uitschakeld als deze geen hot swap ondersteunt.

DS412+ ondersteunt hot swap, gewoon erin rammen

that's what she said >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 28-12-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 03-10 08:26
SpeedingWilly schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:00:
[...]

Je hebt gelijk, ik ging idd uit van de DS1512+ en DS1812+. Maar hier kun je wel de upgrade van 1GB naar 2GB maken. Er zit wel een sticker op het geheugen, maar die wordt niet beschadigd als je de SO-DIMM verwijderd. Plaats een 2GB module terug en bij problemen zet je het originele geheugen terug en claim je garantie.
Inderdaad. Ik gebruik ook de KVR1066D3S8S7/2G in mijn DS1812+. bij de +5 bay Synology's kan je extra geheugen bijsteken, bij de andere zou je eventueel de aanwezige module kunnen veranderen.
Let wel op dat Synology moeilijk kan doen als ze willen. Ze zouden kunnen achterhalen dat je er een andere hebt ingezet.

@SpeedingWilly, ik heb voor elke HDD elke woensdag een korte SMART test ingepland. Jammer genoeg kan je dit niet eenvoudig doen voor pariteitscontrole (bv. 1 keer per maand) en bij SMART testen kan je max. per week shedulen, niet per maand. Dit is wel aangevraagt bij Synology om in de toekomst dit te kunnen.

Als mensen van hier ook zouden willen reageren op onderstaande posts, dan word het eerder in orde gemaakt ;)
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=59004
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=61628

[ Voor 26% gewijzigd door abusimbal op 28-12-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

stefve1 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:04:
DS412+
DS1512+
Er zijn ook wat verschillen in licenties (apps) en max users bij de software.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
DukeBox schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:12:
[...]

Er zijn ook wat verschillen in licenties (apps) en max users bij de software.
Inderdaad, bedankt :)

Nu heb ik ook even gekeken wat een RAM upgrade kost, en voor +-10€ heb je al 2GB. Dus als ik nu de DS1512+ neem met een upgrade van 2GB RAM, dan zit ik wel voor een tijdje goed denk ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Viper® schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:56:
[...]

SHR volume type kun je uitbreiden, zie hiervoor hfdstk 4.2: http://www.synology.com/s...how.php?q_id=482&lang=enu

Let erop dat je de NAS uitschakeld als deze geen hot swap ondersteunt.

DS412+ ondersteunt hot swap, gewoon erin rammen

that's what she said >:)
Oke bedankt voor je antwoord. Ik zal hem morgen gewoon erin rammen :)
Kan ik ook kiezen dat ik me huidige volume1 uit ga breiden? inplaats SHR of raid functie.
Dus de volledige 6TB tot me beschikking heb of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
:o
abusimbal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:59:
@SpeedingWilly, ik heb voor elke HDD elke woensdag een korte SMART test ingepland. Jammer genoeg kan je dit niet eenvoudig doen voor pariteitscontrole (bv. 1 keer per maand) en bij SMART testen kan je max. per week shedulen, niet per maand. Dit is wel aangevraagt bij Synology om in de toekomst dit te kunnen.
Bedankt voor de tip hoor, maar ik weet al dat dit mogelijk is. Ik begin er echter niet meer aan. Ik heb alle REDs uitgebreid getest voor ze in mijn NAS gingen. Ik heb met mijn probleem nassen en schijven veel problemen gekregen tijdens het draaien van de extended test. Ik ik weet vrij zeker dat iig een aantal schijven die daarna problemen gaven wel goed waren. ik waag me niet meer aan die test.

Alles werkt nu goed, ik heb nog de extra bescherming van RAID6, en veel data is al een backup die op de nas staat. Verder check ik zelf regelmatig de SMART data van alle schrijven om te kijken of er problemen (te verwachten) zijn.

Een pariteitscontrole (via de DSM UI) is idd wel een optie die ik zie zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
martijn24 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:27:
[...]

Oke bedankt voor je antwoord. Ik zal hem morgen gewoon erin rammen :)
Kan ik ook kiezen dat ik me huidige volume1 uit ga breiden? inplaats SHR of raid functie.
Dus de volledige 6TB tot me beschikking heb of?
Volgens mij niet als je nu SHR hebt, dan moet je type jbod hebben namelijk.

Maar dit weet ik zo niet zeker eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
abusimbal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:59:
Als mensen van hier ook zouden willen reageren op onderstaande posts, dan word het eerder in orde gemaakt ;)
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=59004
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=61628
Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 08-10 17:18
Weet iemand of Cloudstation alle files ook bewaart op de NAS of slechts een mirror verzorgt op de geselecteerde andere computers?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Alle bestanden staan op de nas.
Je kan ze terugvinden in de home folder van desbetreffende gebruiker, in de folder CloudStation.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 28-12-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 08-10 17:18
job schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:27:
Alle bestanden staan op de nas.
Je kan ze terugvinden in de home folder van desbetreffende gebruiker, in de folder cloudstation.
In home/cloudstation staan niet alle mappen en bestanden, die door cloudstation wel goed worden gekopieerd naar mijn vaste pc en laptop. Enig idee hoe dit wordt veroorzaakt?
Edit: iets concreter: In de map home/cloudstation staan 3 mappen, terwijl in alle cloudstationmappen op mijn verschillende pc's ruim 7 mappen staan waarvan de inhoud goed gesynchroniseerd is.

[ Voor 18% gewijzigd door Menno1234 op 28-12-2012 18:38 ]

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik zit te denken om een NAS van synology te kopen (213+ of de 413) voor backups en om de media die erop komt te staan te kunnen streamen naar een toekomstige htpc of mediaspeler.

Aangezien ik zelf een aantal externe hdd heb staan (WD30EZRX) zou ik deze graag willen gebruiken in de betreffende NAS (dus zonder extra kosten m.b.t. nieuwe harde schijven).
Is dit mogelijk en is dit verstandig (voor- nadelen?
Ik stel voornamelijk deze vraag omdat ik op de site van synology het bovenstaande type schijf niet tegenkom in het betreffende systeem (wel de WD30EFRX).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik heb een WD30EZRX in mijn Synology en hij werkt probleemloos. Kan je er dus gewoon inzetten, maar de data er op raak je kwijt. Je moet hem namelijk waarschijnlijk ff formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een grapje mag ik hopen ;)
Johny_B schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:48:
Ik heb een WD30EZRX in mijn Synology en hij werkt probleemloos. Kan je er dus gewoon inzetten, maar de data er op raak je kwijt. Je moet hem namelijk waarschijnlijk ff formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Het is geen grapje dat ik een WD30EZRX in mijn Synology heb zitten. Wat betreft de data... Dat ligt aan jou. Als je hem er gewoon inplugt zonder voorbereiding [verplaatsen data of uitleggen hoe hij is ingedeeld] dan is een van de eerste stappen bij het in gebruik nemen van een disk een format.

Het was iig niet als een grapje bedoeld, maar meer als waarschuwing. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat een ntfs geformateerde disk meteen werkt en dan loop je tegen een nare verassing aan als de synology hem bij ingebruikname wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Bedankt voor de waarschuwing!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 10:11
Bij mij is van de een op de andere dag de hibernate functie van mijn DS413 gestopt met werken. Heb de afgelopen tijd niets gewijzigd in de configuratie.

Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing dat het groene standby led knipperde i.p.v. de blauwe hibernate led.

In het verleden heb ik ook al weleens hibernate problemen gehad, maar dit was dan dat de DS413 maar enkele seconden in de hibernate bleef om vervolgens weer tot leven te komen. Destijds was bij mij toen de oplossing om de optie "ignore broadcasting packets from windows explorer" aan te vinken.

Ik krijg hem nu echter in geen mogelijkheid in de hibernate. Heb al geprobeerd de functie uit te schakelen, de DS413 opnieuw opstarten en vervolgens de optie weer in te schakelen, maar helaas zonder resultaat. Hij gaat na 10 minuten (ingestelde tijd) keurig in de Standby, maar gaat 1 minuut later niet in de hibernate. De standby blijft hij wel netjes in totdat ik hem weer aanspreek met een client. Ook de lan verbinding eruit halen werkt niet; de DS413 gaat netjes in standby, maar 60 seconden later niet door naar de hibernate.

Buiten DS Audio en DS Download (geen actieve downloads) draaien er geen services.

De hibernate functie heeft bij mij weken lang (ook na de laatste DS 4.1-2668 update) perfect gewerkt.

Heeft iemand van jullie dit probleem ook weleens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Laatst online: 16:08
Misschien een domme vraag maar Windows bestandsservice staan aan, maar toch kan ik de nas (synology 213) niet zien in mijn netwerk in de verkenner, terwijl ik wel de nas als Media Device kan zien en kan benaderen in windows media player.

Iemand een idee hoe ik hem wel kan connecten met mijn computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Flexicon schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:15:
Iemand een idee hoe ik hem wel kan connecten met mijn computer?
Dat is vrij normaal in Windows. Vaak staat ie er niet tussen. Gewoon de naam van je NAS intikken: \ [naam van nas]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
SpeedingWilly schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:24:
[...]

Dat is vrij normaal in Windows. Vaak staat ie er niet tussen. Gewoon de naam van je NAS intikken: \[naam van nas]
Maar als ik \\nas doe (dat is zijn naam), dan krijg ik windows cannot acces \\nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Dat zou moeten werken.

Probeer eens een folder te mounten via de Synology Assistant.

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-12-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
SpeedingWilly schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:48:
Dat zou moeten werken.

Probeer eens een folder te mounten via de Synology Assistant.
Via Synology Assistant lukt het inderdaad om de schijven te mounten. Heb nu alle mappen aan een Z:\, X:\ etc. gehangen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ik zie dat me RAM geheugen toch behoorlijk word gebruikt ineens!
me DS412+ staat continue op 51 % via broncontrole. Terwijl ik helemaal niks aan het doen ben,
via de prosecces zie ik vrij weinig wat nu zoveel gebruikt . (cpu 1 %)
paar dagen terug was het nog niet eens 10% verder niks geinstalleerd verder.
Kan ik ergens dit inzien?

[ Voor 14% gewijzigd door CallmeGod op 29-12-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 08:35
"me DS412+ staat continue op 51 % via broncontrole .... Kan ik ergens dit inzien?"
In broncontrole (resource monitor), tab processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Even een korte vraag

Ik heb mijn DS212+ een jaar geleden geïnstalleerd met een 2tb WD schijf. Vanwege een tekort aan capaciteit heb ik recent een tweede, identieke, schijf aangeschaft. Na het installeren van deze schijf viel mij echter op dat het opslagvolume niet uitgebreid was: het SHR-systeem had mijn tweede schijf ingezet als backup in een RAID 1 configuratie. Ik heb geen behoefte aan deze zekerheid, aangezien de data die voor mij zeer belangrijk is regelmatig naar een externe harde schijf wordt geschreven.

Wat zou ik nu willen? Ik heb me even ingelezen en mijn conclusie is dat ik mijn volume om wil zetten van het SHR systeem naar een RAID 0 configuratie (of twee aparte volumes, dat mag ook). Op deze manier zou ik wel gebruik kunnen maken van 4TB aan ruimte.

Echter laat het opslagbeheer van DSM mij niet veel doen: ik kan mijn huidige volume niet bewerken, enkel verwijderen. Ook het creëren van een nieuw volume is niet mogelijk. Nu bedacht ik me dat, in het geval de tweede schijf enkel als backup voor de eerste werkt, ik deze gewoon zou kunnen verwijderen en zou moeten kunnen wissen... klopt dit? In deze situatie zou ik namelijk simpel een tweede volume kunnen aanmaken (of het bestaande volume uitbreiden en omzetten naar RAID 0?).

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij wat uitleg kan geven over de situatie: 2TB backuppen en helemaal opnieuw beginnen zou niet zo fijn zijn, maar misschien is het wel de enige uitweg?

alvast hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik zonder tussenkomst van een mediaplayer via Plex al mijn files op een DS-713+ afspelen op mijn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als jouw tv dlna kan en de diverse codecs ondersteund waarschijnlijk wel. Handiger zou natuurlijk zijn om te vermelden wat voor tv je hebt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:42:
Als jouw tv dlna kan en de diverse codecs ondersteund waarschijnlijk wel. Handiger zou natuurlijk zijn om te vermelden wat voor tv je hebt.
Een LG 55LE8500 LED met DLNA inderdaad maar ondersteunt niet alle codecs. Plex is dus niet zaligmakend. Is het te vergelijken met XMBC of DSM 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Zojuist even de Synology uit gezet en de tweede HDD eruit gehaald: de NAS start op (wel met wat foutmeldingen) en ik kan bij al mijn bestanden. Hierdoor heb ik het volgende bedacht:

1. Ik haal HDD2 er uit en formatteer deze
2. Ik maak een complete backup van HDD1 naar HDD2
3. Ik wis HDD1 en maak hier een nieuw volume (nr. 1) op
4. Ik schrijf de backup van HDD2 naar HDD1
5. Ik formatteer HDD2 en installeer deze in de NAS als volume nr.2.

Nu is mijn vraag: is dit mogelijk? :P

EDIT: Iemand ervaring met dit alternatief?

[ Voor 12% gewijzigd door I-Heine-I op 29-12-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 17:58
sinds een tijdje krijg ik onderstaande fouten in mijn log.
ik heb op al mijn schijven en snelle en uitgebreide smart test gedaan en die waren goed.

wat moet ik doen? is dit ernstig? of wat betekend het uberhaubt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Dec 21 07:31:43 hotplugd: hotplugd.c (1434) ==== USB disk [sdq] plugged in ====
Dec 21 07:31:43 hotplugd: hotplugd.c:1435 goto USB disk, szDeviceName=sdq
Dec 21 07:31:49 kernel: [   51.270750] svc: failed to register lockdv1 RPC service (errno 97).
Dec 21 07:31:49 kernel: [   51.277189] NFSD: Using /var/lib/nfs/v4recovery as the NFSv4 state recovery directory
Dec 21 07:31:49 sm-notify[10995]: Failed to open /var/lib/nfs/sm.bak: No such file or directory
Dec 21 07:33:34 scemd: scemd.c:413 stop manutild.
Dec 23 12:44:52 kernel: [191558.333344] The scan_unevictable_pages sysctl/node-interface has been disabled for lack of a legitimate use case.  If you have one, please send an email to linux-mm@kvack.org.
Dec 23 12:44:52 kernel: [191558.372821] process `sysctl' is using deprecated sysctl (syscall) net.ipv6.neigh.default.retrans_time; Use net.ipv6.neigh.default.retrans_time_ms instead.
Dec 23 13:55:52 kernel: [195817.589528] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Dec 23 13:55:52 kernel: [195817.596697] ata2.00: failed command: SMART
Dec 23 13:55:52 kernel: [195817.600911] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Dec 23 13:55:52 kernel: [195817.600914]          res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Dec 23 13:55:52 kernel: [195817.615635] ata2.00: status: { DRDY }
Dec 23 13:55:52 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error 
Dec 24 06:26:55 kernel: [255257.465147] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Dec 24 06:26:55 kernel: [255257.472310] ata2.00: failed command: SMART
Dec 24 06:26:55 kernel: [255257.476518] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Dec 24 06:26:55 kernel: [255257.476521]          res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Dec 24 06:26:55 kernel: [255257.491301] ata2.00: status: { DRDY }
Dec 24 06:26:55 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error 
Dec 24 18:59:30 kernel: [300394.392486] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Dec 24 18:59:30 kernel: [300394.399660] ata2.00: failed command: SMART
Dec 24 18:59:30 kernel: [300394.403877] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Dec 24 18:59:30 kernel: [300394.403880]          res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Dec 24 18:59:30 kernel: [300394.418623] ata2.00: status: { DRDY }
Dec 24 18:59:31 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error 
Dec 24 20:59:23 kernel: [307585.337944] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Dec 24 20:59:23 kernel: [307585.345099] ata2.00: failed command: SMART
Dec 24 20:59:23 kernel: [307585.349322] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Dec 24 20:59:23 kernel: [307585.349325]          res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Dec 24 20:59:23 kernel: [307585.364120] ata2.00: status: { DRDY }
Dec 24 20:59:24 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error 
Dec 25 09:59:13 kernel: [354356.582702] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Dec 25 09:59:13 kernel: [354356.589853] ata2.00: failed command: SMART
Dec 25 09:59:13 kernel: [354356.594074] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Dec 25 09:59:13 kernel: [354356.594078]          res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Dec 25 09:59:13 kernel: [354356.608809] ata2.00: status: { DRDY }
Dec 25 09:59:14 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error 
Dec 25 14:25:29 LogViewer.cgi: SYNOLogChangeSize : logfile /var/log/synosys.log not existed
Dec 25 17:04:49 logout.cgi: login.c (867) SynoCgiLoginRemoveUser failed.
Dec 26 10:51:41 synologset1: SYNOLogChangeSize : logfile /var/log/synoconn.log not existed
Dec 28 01:57:41 kernel: [584574.279980] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
Dec 28 01:57:41 kernel: [584574.287139] ata2.00: failed command: SMART
Dec 28 01:57:41 kernel: [584574.291348] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in
Dec 28 01:57:41 kernel: [584574.291350]          res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
Dec 28 01:57:41 kernel: [584574.306102] ata2.00: status: { DRDY }
Dec 28 01:57:42 scemd: smartctl_ata_command_interface.c:117 ata ioctl HDIO_DRIVE_CMD error

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
_starbuck_ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:31:
Wat zijn jullie ervaringen met "time backup"?

Ik heb nu een DS210j en DS107+. Ik denk erover om de DS107+ up te graden naar (b.v.) een DS110j, zodat ik DSM3.2/4.1 kan draaien en Time Backup kan gebruiken.

Werkt bij jullie jullie "Time Backup" naar behoren?
Niemand die hier Time-Backup gebruikt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik heb een DS413, wat mij opvalt is dat bestanden groter dan 4 gig corrupt raken als je ze download via de Browser. Ik heb zo'n beetje 20000 foto's op mijn NAS staan nu, en vrienden kijken er ook wel eens op. Als ze een paar gig aan foto's willen downloaden via de Photostation voor eigen gebruik dan word er altijd een zip file aangemaakt die corrupt word.

Nu heb ik ze liever via de Photostation, is een makkelijke interface waar ze weinig in fout kunnen doen. Maar dit corrupte zip files zijn mega irritant. Als ik ook 2 iso's van 9gig totaal lokaal wil neerzetten voor gebruik, dan word daar dus ook leuk een zip van gemaakt merk ik net en dan is dat ding ook corrupt.

Iemand tips om ervoor te zorgen dat het downloaden van meerdere files 1 voor 1 gedaan word en niet als 1 bundle in een mega zip die altijd corrupt is?
Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.