Net als heel veel Hollanders ga ik binnenkort op vakantie maar ik heb geen camera om mee te nemen.
Ik had een Sony nex maar vond het te veel gedoe om lenzen te wisselen etc daarom ben ik opzoek naar een compact camera.
Vol goede moed ben ik gisteren bij een fotozaak geweest om vervolgens overspoelt te worden door informatie.
De meneer in de winkel raadde mij een Sony hx90 aan want deze is meer "bang for the buck" dan een Sony rx100.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze camera's erg prijzig vind.
Zelf zat ik te denken dan ongeveer 300 ~ 350 euro.
Nu lees veel goede reviews over Panasonic (Lumix), iemand hier ervaring mee?
Ook zie ik vaak termen terug komen zoals sensor grootte en croppen in plaats van zoomen.
Zoals eerder aangegeven, moet de camera mee op vakantie maar ik ben dus opzoek naar een "allround" camera.
Wat is belangrijk, zoom, sensorgrootte, megapixels?
Ik weet het even niet meer.
-edit-
De mogelijkheid om raw te schieten zou erg mooi zijn al denk ik dat er dan weinig keuze overblijft.
Ik had een Sony nex maar vond het te veel gedoe om lenzen te wisselen etc daarom ben ik opzoek naar een compact camera.
Vol goede moed ben ik gisteren bij een fotozaak geweest om vervolgens overspoelt te worden door informatie.
De meneer in de winkel raadde mij een Sony hx90 aan want deze is meer "bang for the buck" dan een Sony rx100.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze camera's erg prijzig vind.
Zelf zat ik te denken dan ongeveer 300 ~ 350 euro.
Nu lees veel goede reviews over Panasonic (Lumix), iemand hier ervaring mee?
Ook zie ik vaak termen terug komen zoals sensor grootte en croppen in plaats van zoomen.
Zoals eerder aangegeven, moet de camera mee op vakantie maar ik ben dus opzoek naar een "allround" camera.
Wat is belangrijk, zoom, sensorgrootte, megapixels?
Ik weet het even niet meer.
-edit-
De mogelijkheid om raw te schieten zou erg mooi zijn al denk ik dat er dan weinig keuze overblijft.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 09:00 ]