Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:48
Wederom problemen met m'n Note 2. Na het openen van gmaps kwam ineens een download icoontje te staan met "stemgegevens voor tekst-naar-spraak". Niet weg te krijgen. Uiteindelijk werd de telefoon onbruikbaar, want hij bleef telkens hangen. Hard reset, en guess what... na het openen van Maps komt ie wéér! Zeeer frustrerend. Alsof hij steeds iets downloaden, maar dat vervolgens niet lukt. Iemand enig idee? Ik heb tts al uitgezet, processen gekilld, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jokuh schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:44:
Wederom problemen met m'n Note 2. Na het openen van gmaps kwam ineens een download icoontje te staan met "stemgegevens voor tekst-naar-spraak". Niet weg te krijgen. Uiteindelijk werd de telefoon onbruikbaar, want hij bleef telkens hangen. Hard reset, en guess what... na het openen van Maps komt ie wéér! Zeeer frustrerend. Alsof hij steeds iets downloaden, maar dat vervolgens niet lukt. Iemand enig idee? Ik heb tts al uitgezet, processen gekilld, zonder resultaat.
Factory reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
darkdesign schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:24:
Er staan op mijn interne geheugen een aantal mapjes met foto's. De helft van die mapjes heb ik kunnen kopiëren naar de sd-kaart, maar bij de andere helft krijg ik de melding 'kopiëren mislukt' en wordt er niks over gezet. Ik probeer het steeds per mapje over te zetten maar dat lukt bij een aantal mapjes dus niet. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Kopiëer je die mapjes met je Note II of met Windows Verkenner of dergelijke? Vaak is het probleem dat er in een mapje een bestand zit dat om de een of andere reden niet gekopieerd wil worden. Als je dan de hele map probeerd te kopiëren werkt dat dus ook niet. Ik heb werkelijk geen idee waarom, maar de workaround lijkt bijna altijd te zijn: alles kopiëren, behalve dat corrupte bestandje. De verliest die specifieke foto(s) dus wel.

Om erachter te komen welk bestand je zit te jennen, is de meest efficiënte manier mijns inziens om eerst de helft van de bestanden in een map te selecteren en te kopiëren. Geeft dat een foutmelding, dan weet je dat de pestkop daartussen zit. Geeft het geen probleem, dan heb je die helft alvast gekopiëerd. Vervolgens halveer je het overgebleven stuk weer, enzovoorts. Zo kun je vrij snel het rotte bestandje vinden. Helaas heb ik geen idee hoe je tot slot ook dat ene bestandje kunt redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Zijn er ondertussen al meer mensen met een echt Nederlands toestel die al iets van een update gezien hebben? Ze nemen bij deze update echt lekker de tijd voor wij in ons kleine landje de update krijgen...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
golfdiesel schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:04:
Zijn er ondertussen al meer mensen met een echt Nederlands toestel die al iets van een update gezien hebben? Ze nemen bij deze update echt lekker de tijd voor wij in ons kleine landje de update krijgen...
Hier helaas nog niks :( Kijk ongeveer 2 a 3 keer in de week, maar verwacht er nog niet veel van.
Zou me niks verbazen als t nog 2 maand duurt

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:21
Mijn vrouw heeft een Nederlands toestel en kreeg donderdag de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

En wat zijn haar bevindingen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
Bevalt tot nu toe goed, ze zegt dat haar toestel iets sneller is/lijkt. Batterij lijkt ook iets langer mee te gaan, dus tot nu toe geen klagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een factory reset nodig na deze update of blijft gewoon alles normaal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:15:
Is een factory reset nodig na deze update of blijft gewoon alles normaal werken?
Heb ik niet gedaan en ze heeft geen problemen ondervonden tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Welke update is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Verhoef
Update naar 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Toch is de Nederlandse firmware nog niet te vinden op Sammobile. Valt wel op dat er inmiddels releases van 4.4 zijn in enkele andere Europese landen, zoals Oostenrijk.

Hoe je erachter komt waar je telefoon vandaan komt weet ik überhaupt niet, maar ik denk me te herinneren dat de taal die ingesteld stond toen ik 'm voor het eerst aanzette Pools was. Daarom vermoed ik dat ik een Pools toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Chotto Toire schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:26:
Hoe je erachter komt waar je telefoon vandaan komt weet ik überhaupt niet, maar ik denk me te herinneren dat de taal die ingesteld stond toen ik 'm voor het eerst aanzette Pools was. Daarom vermoed ik dat ik een Pools toestel heb.
Volgens mij is dit te zien aan welke CSC regio code je toestel hebt. Met bijvoorbeeld de *Samsung* Phone info app (playstore) kun je dit ook terug vinden. Mijn toestel geeft aan
Original CSC code: SEB.
Firmware CSC code: PHN.
Active CSC code: SEB / PHN.
CSC Country: The Netherlands.
Mijn toestel was met 4.3 bestemd voor de baltische staten. Daar heb ik later de Nederlandse 4.3 versie opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Uk & ire hier. Kwam bij mn t mobile abbonement

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
Om er achter te komen waar je telefoon vandaan komt kan je het volgende doen.

Op je telefoon via de beloptie
*#1234#
In toetsen

Dan op je computer (of je telefoon als je de CSC code eerst even opschrijft)
naar http://www.sammobile.com/firmwares/ gaan
daar bij FIRMWARE de CSC code in vullen.

[ Voor 23% gewijzigd door mathy_ op 30-06-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Hartelijk dank voor de info, beiden! Het lijkt erop dat ik dus ook een Nederlands toestel heb. Niet een Poolse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Naar aanleiding van dat hele update gedoe was ik aan het kijken naar custom roms - Mijn vriendin gebruikt Cyanogen voor haar S2, maar die lijken weinig Note 2 support te geven. Wat ik vaak zie is dat de S-Pen vrijwel niet wordt ondersteund door custom roms - Is die situatie verbeterd recentelijk? Ik zag namelijk dat enkele drivers een tijdje terug niet meer door Samsung werden vrijgegeven...

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

CM 11 nightlies ondersteunen de apps voor de S-Pen nog steeds niet. Hij werkt overigens wel, maar de native apps uit de stock rom zitten er niet in

Ik draai voor de Note II de laatste nightlies en ben er dik tevreden over (tezamen met de Agni Customer Kernel) Die S-Pen apps gebruik ik toch niet maar dat is afhankelijk van je eigen gebruik uiteraard.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Zelf vind ik het wel jammer als je zo een gave hardware erbij hebt en die eigenlijk niet tot zijn volle potentieel kan gebruiken, daarom heb ik me tot nu weggehouden van custom roms. Afhankelijk van hoe de 4.4 update gaat zal ik misschien toch gaan overstappen...

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmer_g
  • Laatst online: 08:16
Kijk even naar de DN3 (Ditto Note 3) ROM, deze ondersteunt namelijk de S-pen en integreert zelfs de Note 3 functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
jelmer_g schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:02:
Kijk even naar de DN3 (Ditto Note 3) ROM, deze ondersteunt namelijk de S-pen en integreert zelfs de Note 3 functies.
Heb jij deze zelf ook op je toestel staan. Wat zijn je bevindingen? Loopt het heel soepeltjes, of zijn er bugs?

Ik heb net even opgezocht op http://www.sammobile.com/firmwares/ en ik heb een Nederlands toestel. Voor mijn gevoel zal het nog heel lang gaan duren voor hier 4.4 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 17:29
Zo ik kreeg vanmorgen de melding dat de update er eindelijk is 8) _/-\o_ 8) , de nieuwe versie is Android 4.4.2, ik heb deze net geïnstalleerd en hij draait hier zonder problemen. Het lijkt inderdaad of het toestel wat sneller is geworden. Mijn toestel is een T-Mobile brand toestel Note 2. Er zullen vlug meerdere volgen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Scharrelkip schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:47:
Zo ik kreeg vanmorgen de melding dat de update er eindelijk is 8) _/-\o_ 8) , de nieuwe versie is Android 4.4.2, ik heb deze net geïnstalleerd en hij draait hier zonder problemen. Het lijkt inderdaad of het toestel wat sneller is geworden. Mijn toestel is een T-Mobile brand toestel Note 2. Er zullen vlug meerdere volgen denk ik. ;)
Kun je kijken uit welk land je toeatel komt dmv een eerdere post hier? Hrb namelijk ook een van t mobile gekregen bij mn abbo alleen die is van groot brittanie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharrelkip
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 17:29
Zover ik weet gewoon uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Scharrelkip schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:58:
Zover ik weet gewoon uit Nederland.
Zo is er achter te komen.
mathy_ schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:59:
Om er achter te komen waar je telefoon vandaan komt kan je het volgende doen.

Op je telefoon via de beloptie
*#1234#
In toetsen

Dan op je computer (of je telefoon als je de CSC code eerst even opschrijft)
naar http://www.sammobile.com/firmwares/ gaan
daar bij FIRMWARE de CSC code in vullen.
Alleen voor mij staat er nog geen update klaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Beste Nederlandse T-Mobile Note II gebruikers!

Hij is er!

Bron: zoek hier op N7100.

Alleen heb ik geen T-Mobile apparaat. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Chotto Toire op 03-07-2014 12:16 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Chotto Toire schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:14:
Beste Nederlandse T-Mobile Note II gebruikers!

Hij is er!

Bron: zoek hier op N7100.

Alleen heb ik geen T-Mobile apparaat. ;(
Gaat niet helemaal op :) Ik heb een t-mobile abbonoment, en heb daarbij een note 2 van ze ontvangen:
N7100BTUEMK2

Dat blijkt een UK Telefoon te zijn -_-' dus nog geen update voor mij :(

Edit: Als ik via odin de nederlandse 4.4 flash. Heb ik dan nog wel garantie, en behoud ik al mijn bestanden?

[ Voor 9% gewijzigd door MrMilco op 03-07-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Erg jammer dat een branded toestel de update eerder krijgt dan een unbranded...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthagen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Beste Tweakers,

Ik ben sinds mijn Samsung galaxy S2 al goed bekend met het Rooten.
Ik draaide daar naar tevredenheid de ressurection rom.
Nu ik sinds deze week mijn compleet nieuwe Note 2 heb, wou ik hier ook graag met Titanium Backup werken.
Helaas zit mijn telefoon vast in Boot loop (blijft hangen op het Samsung logo bij opstarten).

Ik heb reeds vele uren handleidingen gelezen en oplossingen toegepast.
Ik kom helaas steeds terug op het knipperende samsung scherm.
Onderstaand mijn pogingen:

• Begonnen met volledige standaard android: volledig geupdate: meest recente firmware NL: volgens mij 4.3.

1. Stappenplan gevolgd op XDA om CWM recovery te laden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531965

• Via Odin 3.09 Philz Recovery 6.43.3 –n7100 geflashed
o Odin gaf melding dat dit succesvol geslaagd was
o Vervolgens in CWM omgeving een volledige bakcup gemaakt: 2,2gb
 Deze was volgens het systeem geslaagd, staat op dit moment op Ext SD, in de map Clockworkmod

2. Stappenplan gevolgd op XDA om Multitool te installeren voor Root toegang:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531965

• Vervolgens DRKetan Multitool AdvanceV6 op Ext SD geplaatst
o In Recovery het systeem gewist: terug naar fabrieksinstellingen.
 Incl. wipe cache en Dalvick Cache
o Vervolgens via stappenplan van DRKetan Multitool het systeem geroot en busybox geladen + DeKnox
• Het systeem ging niet volgens het stappenplan na Reboot in Recovery, maar starte direct door naar Android.
 Verder werkte SuperUser wel, en gaf hij aan dat hij Root had
• Titanium backup gaf aan dat er geen root beschikbaar was (opzich vreemd)

Omdat ik graag Titanium Backup wou draaien, heb ik geprobeerd een custom rom erop te zetten. (backup had ik al gemaakt direct nadat ik Philz Recovery had geflashed via Odin

3. Stappenplan gevolgd op XDA om andere rom te laden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2504016

• Via Recovery rom geïnstalleerd: DN3 (Ditto Note 3) voor N7100 (note 2)
o Volgens het stappenplan alles geïnstalleerd en het systeem gaf aan dat dit goed was gegaan
• Vervolgens Reboot: en het systeem blijft hangen op het Knipperende blauwe samsung logo.

4. Vervolgens geprobeerd via Recovery om mijn gemaakte backup terug te zetten.
• De blijft erg lang hangen op checksum MD5
• na een aantal minuten zegt ie: using RAW mode (om terug te zetten)
o Nu begint het systeem alles terug te zetten
• Na in totaal 6 a 7 minuten is de backup van de originele rom terug gezet, en krijg ik melding dat alles goed gegaan is
o Helaas blijft het systeem weer hangen op exact hetzelfde samsung logo bij opstarten: Boot loop?

5. Via recovery alles leeg gemaakt:
• Fabrieksreset + clean om andere rom te installeren + formateren SD kaart + Format System map
• Vervolgens weer via Recovery geprobeerd om backup terug te zetten
o Helaas blijft het systeem weer hangen op exact hetzelfde samsung logo bij opstarten: Boot loop?

6. Daarna via Odin weer opnieuw stap 1 gedaan
7. Orginele firmware gedownload en geflashed: kreeg een error melding dat dit niet mogelijk was via Odin
8. Vervolgens via Kies een Noodherstel van firmware geprobeerd: Kreeg een melding dat dit niet mogelijk was
9. Daarna via Odin weer stap 1 gedaan
Nu weer toegang tot Recovery, maar bij het inladen van de backup, wederom de melding dat het geslaagd is.
En bij het opnieuw opstarten blijft het systeem weer hangen op het samsung logo.

Welke Tweaker heeft de kennis paraat om mij hier uit te helpen.
Mijn dank is erg groot voor een ieder die een poging wil wagen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ZiKVYTk.jpg

Toch maar via odin. Alleen de wifi ia er nu niet stabieler door :'(

[ Voor 11% gewijzigd door MrMilco op 03-07-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
Als je eens iets anders wil.....ss launcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hier nu op mijn Belgisch toestel een update van 427 MB binnen (waarschijnlijk 4.4). Ik heb mijn toestel aan de pc gekoppeld maar via kies3 geeft hij geen update aan. Dan nu maar gewoon via wifi de update binnentrekken. Mijn vrouw heeft een pools toestel en daar is nog niets van een update te bespeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik ook op mijn NL toestel :):):)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:08
Ik zie hem hier ook. Alleen rijkt het wifi op mijn werk niet in mijn kantoor. :P
Heel misschien dat Kies ook mee wil werken. Dan probeer ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een 45 minuutjes downloaden via wifi is alles hier in orde. Ik heb al redelijk wat kunnen testen en alles schijnt hier goed te werken. Alleen heb ik iets raars ontdekt, namelijk de app/widget voor te controleren op updates (software-update) staat niet meer op mijn toestel. Kan iemand dit eens nakijken of hij na de update dit ook ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Misschien dat Samsung besloten heeft dat dit de allerlaatste update zal zijn voor de Note 2? :P

Ik zal straks even kijken zodra ik hem heb kunnen downloaden. Via Kies overigens niets te vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt.
Hetzelfde met de "instellingen sneltoets" bij de widgets, die kan ik ook niet meer terugvinden.
Hopelijk is dat bij iedereen zo, anders kan ik een factory reset gaan doen en daar heb ik even geen zin in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Via 'Instellingen | Meer | Toestel-info | Software update' is ie er nog wel.

Ik zie zo op het eerste gezicht niet echt iets nieuws. Is er een lijstje van wat er is gewijzigd?
-edit- Ja dus: http://www.galaxyclub.nl/...andere-galaxy-toestellen/
Samengevat:
  • MP3 speler op het vergrendelscherm toont afbeelding op het volledige scherm. Als je muziek luistert, toont het toestel de zogeheten album art op het volledige vergrendelscherm.
  • Een veel uitgebreider emoji arsenaal
  • Keuze om berichten standaard met de normale SMS app te versturen, of via Google’s Hangouts
  • Makkelijker keuze van de te gebruiken launcher, oftewel van de standaard gebruikersinterface. Je kunt uiteraard kiezen voor Samsung’s TouchWiz én de Easy Mode van TouchWiz, maar ook voor andere launchers. Deze keuze is nu eenvoudig te beheren vanuit het instellingen menu.
  • Beheer van lokatiediensten- zoals die van Google - is een stuk eenvoudiger, en beter geïntegreerd in het instellingenmenu.
  • Printen via een printer op het WiFi netwerk
  • Integratie van Google’s Drive en Photos apps
  • Gebruik van de nieuwste versie van Gear Manager voor de Galaxy Gear is noodzakelijk

[ Voor 87% gewijzigd door Ursamajor op 14-07-2014 11:55 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zojuist een software update check uitgevoerd > "Geen update beschikbaar". Nog even geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:17
Hier liep ie ook binnen vanmorgen. So far so good!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Ik heb 'm ook binnen. 10 minuutjes downloaden. En het is de meest teleurstellende update die er is. Ik keek uit naar de mooie camerasneltoets--nou, die kun je alleen gebruiken als je geen andere sneltoetsen op je vergrendelscherm wilt. Ik keek uit naar de witte icoontjes in de statusbalk, maar die hebben een lelijk ogende spacing gekregen. Toegegeven, dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen. En mijn grootste teleurstelling tot nu toe: de apps die ik had verborgen verschijnen weer in m'n app drawer en de mogelijkheid ze te verbergen is weg. De optie "verwijderen" is veranderd in "apps verwijderen/uitschakelen" en de optie "verborgen apps weergeven" is veranderd in "uitgeschakelde apps weergeven". Met de verwijderoptie kun je nu van sommige systeemapps de updates weghalen en daarna wordt de app wel verborgen, zoals dat voorheen ook ging met de "verbergen"-optie, maar niet met alle systeemapps kan dit. Wel met bijvoorbeeld Samsung GO, maar niet met KNOX of Help.

[Edit] Bijna vergeten: dat "apps verwijderen/uitschakelen" gebruikte ik op "Gesproken zoekopdracht", zonder door te hebben dat dat dezelfde app is als Google Zoeken. Daarmee deïnstalleerde ik dus Google Zoeken, inclusief Google Now e.d.
Zelfde geldt voor "Foto's" en Google+.

[ Voor 12% gewijzigd door Chotto Toire op 14-07-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
Hier ook de update mogen ontvangen, heb alleen het idee dat het swipen naar een ander tabblad meer moeite kost voor mijn note 2 :(

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Helaas heb ik nog steeds last van een af en toe wegvallende wifi verbinding...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Ursamajor schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:56:
Helaas heb ik nog steeds last van een af en toe wegvallende wifi verbinding...
heb ik in het begin ook last van gehad na de 4.4 update ( die ik overigens zelf uitgevoerd heb) Maar nu nergens last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Niet overal druppelt de update binnen. Mijn toestel geeft nog steeds de melding geen update gevonden. Ik heb wel een paar maanden geleden, aangezien CSC Country SEB was, via Odin de Nederlandse 4.3 erop gezet. Klopt het dat het ook provider afhankelijk is? Ik zit zelf bij HollandsNieuwe.

[ Voor 7% gewijzigd door Mabili op 14-07-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik heb een poging gewaagd via Kies, maar ik vraag me af of dit wel goed gaat?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xxRtsOo.png

Zoals ik eerder aangaf heb ik via Odin destijds de Nederlandse versie erop gezet.
Via Kies blijft het toch op SEB staan hoort dit wel of heb ik iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik kan hem nu ook downloaden, morgen maar eens doen als ik wifi heb. Mijn plan was om ook meteen alles te resetten. Dit wordt waarschijnlijk de laatste update, dus dan maar meteen vanaf het begin met een schone installatie beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mabili schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:59:
Ik heb een poging gewaagd via Kies, maar ik vraag me af of dit wel goed gaat?
[afbeelding]

Zoals ik eerder aangaf heb ik via Odin destijds de Nederlandse versie erop gezet.
Via Kies blijft het toch op SEB staan hoort dit wel of heb ik iets fout gedaan?
SEB zal wel een ander land zijn en niet worden overschreven met een andere ROM. Helaas dus nog maar even wachten dan.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
darkdesign schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:24:
Er staan op mijn interne geheugen een aantal mapjes met foto's. De helft van die mapjes heb ik kunnen kopiëren naar de sd-kaart, maar bij de andere helft krijg ik de melding 'kopiëren mislukt' en wordt er niks over gezet. Ik probeer het steeds per mapje over te zetten maar dat lukt bij een aantal mapjes dus niet. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Bovenstaande bericht had ik geplaatst. Nu heb ik het probleem weten te verhelpen. Dus voor de mensen die ooit tegen het zelfde aan lopen zal ik even uitleggen wat ik heb gedaan.

De mapjes die ik niet kon kopiëren hadden een spatie achter de naam staan. Nu heb ik de spaties verwijderd en nu kan ik ze ineens wel kopieren. :D

Dadelijk lekker updaten naar 4.4.

Kun je inmiddels wel weer folders verplaatsten naar de sd kaart met KitKat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
hmm krijg ook de update nu binnen, iets met 427,45MB downloaden over een 'smal' WiFi lijntje.... Neemt zo de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ursamajor schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:42:
[...]

SEB zal wel een ander land zijn en niet worden overschreven met een andere ROM. Helaas dus nog maar even wachten dan.
Klopt dat is de regio baltische staten. Ik heb de nieuwe versie nu via Odin erop gezet en het werkt prima. Uiteraard wel terug naar fabrieksinstelling toegepast. Echter via Kies blijft deze, na de update via Odin, wel op SEB staan. Het toestel wordt voor de rest netjes in Kies herkend.

Via *#1234# zie ik netjes PHN CSC actief staan. Kijk ik via Phone info app dan staat er bij active CSC PHN/SEB. Moet ik dit gewoon negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
darkdesign schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:15:
Kun je inmiddels wel weer folders verplaatsten naar de sd kaart met KitKat?
Wat bedoel je met folders? Voor zover ik weet is het op de Note II altijd mogelijk geweest mappen op de SD-kaart te zetten. Vooral bij foto's, muziek en films heb ik dat altijd graag gedaan.

Als je apps bedoelt, die kunnen volgens mijn ook onder Android 4.4 nog niet op de SD-kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Chotto Toire schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:19:
[...]

Wat bedoel je met folders? Voor zover ik weet is het op de Note II altijd mogelijk geweest mappen op de SD-kaart te zetten. Vooral bij foto's, muziek en films heb ik dat altijd graag gedaan.

Als je apps bedoelt, die kunnen volgens mijn ook onder Android 4.4 nog niet op de SD-kaart staan.
Ik bedoel inderdaad folders kopiëren, want ik las een aantal berichten over restricties die google had opgelegd in 4.4. Maar het is loos alarm zie ik al :P

Het staat erop, en heb het toestel meteen een reset gegeven. Dan zijn alle mogelijke foutjes door het meenemen van oude gegevens gelijk uitgesloten. Het ging erg vlot dit keer. Alle apps werden weer automatisch geïnstalleerd en veel apps hadden meteen weer alle instellingen terug. De hele whatsapp map had in van tevoren naar de sd kaart gezet en na de reset weer terug gezet. Nu heeft ie dat ook nog eens allemaal terug gezet.

Wat ik mij kan herinneren van de voorgaande keren was dat het wat moeizamer ging allemaal.

Gelijk ook weer Nova Launcher erop gezet en de camera sneltoets op het vergrendelscherm vervangen door een rijtje van 5 andere sneltoetsen en uiteraard Swiftkey als toetsenbord ingesteld.

Het draait lekker vlot tot nu toe, even wennen aan de wat dunnere letters in het dropdown menu die daardoor wat grijziger ogen. Maar voor de rest kan ie er wel weer een tijdje tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

darkdesign schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:41:
en uiteraard Swiftkey als toetsenbord ingesteld.
Ik vraag me echt elke keer af waarom Swiftkey zo populair is :

- Veel, misschien wel alle functies heeft het Samsung toetsenbord zelf al.
- 99% van deze functies heb ik uitgeschakeld staan, omdat ik ze irritant vind :P

Dus... kan iemand mij uitleggen wat er zo bijzonder aan Swiftkey is :? :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Swiftkey gebruik ik eigenlijk al zo lang, dat ik niet eens precies meer weet wat er beter is. Ik heb wel het idee dat de tekstvoorspelling beter is, de keuze hoe ie om gaat met suggesties is ook uitgebreider.
De verschillende thema's boeien me niet zo. Ik gebruik Holo, omdat het contrast goed is en dus duidelijk.
Ook fijn vind ik dat je kunt instellen of je wel of geen numerieke rij of een pijltjestoetsenrij wil zien en het formaat van de toetsen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:25:
[...]

Ik vraag me echt elke keer af waarom Swiftkey zo populair is :

- Veel, misschien wel alle functies heeft het Samsung toetsenbord zelf al.
- 99% van deze functies heb ik uitgeschakeld staan, omdat ik ze irritant vind :P

Dus... kan iemand mij uitleggen wat er zo bijzonder aan Swiftkey is :? :D
Mijn redenen zijn:

Het donkere thema wat ik kan kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/44/3e/3c/443e3c919937ca0b5a8f55ee8f6ed1d3.jpg

De gesture waarmee ik met 1 veeg van rechts naar links over het toetsenbord een heel woord kan wissen. De gesture waarmee ik op het punt teken naar links veeg voor een uitroep teken en naar rechts voor een vraagteken.

Tot slot de voorspellingen zijn enorm accuraat, zowel Engels als Nederland die ik tevens tegelijk aan heb staan zonder dat ze door elkaar raken. Dus zelden tijdens het typen in Nederlands dat ik Engelse woorden krijg met de autocorrectie en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:46
Hoe krijg ik dat dual screen knopje weg van mijn scherm? Was altijd de terug toets inhouden dacht ik, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is niet veranderd hoor. Bij mij werkt het wel met de terugknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
Probeer multi window anders in z'n geheel uit te zetten. Daar zit een toggle voor in je meldingenbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 16:46
Chotto Toire schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:12:
Probeer multi window anders in z'n geheel uit te zetten. Daar zit een toggle voor in je meldingenbalk.
Ja dan maar zo. Dit werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28

epic_gram

undercover moderator

Ik mis de < en de > haakjes in het standaard toetsenbord. Heeft iemand een idee waar ik die vandaan kan toveren? 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:28
epic_gram schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:01:
Ik mis de < en de > haakjes in het standaard toetsenbord. Heeft iemand een idee waar ik die vandaan kan toveren? 8)
Yep. Die kan je vinden door op de Sym knop te drukken en dan op 1/2. Je vind ze dan op de plaats van de t en y knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28

epic_gram

undercover moderator

RollieBollie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:47:
[...]

Yep. Die kan je vinden door op de Sym knop te drukken en dan op 1/2. Je vind ze dan op de plaats van de t en y knop.
ooh wat stom van me :$

Dankjewel! :P

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ben ik nu de laatste die de update nog moet krijgen...... :(

yeeeh, net binnen.... maare veel verschillen zie ik nog niet. Had eigenlijk gehoopt dat de aircommand van de s-pen op de note II kwam :(

[ Voor 54% gewijzigd door Caveman op 21-07-2014 11:39 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Iemand enig idee hoe je de notificaties van apps meteen op je lockscreen kan laten weergeven.

Heb zojuist een (beta) update gehad van facebook, en die toont ze nu daar, Nu wou ik eigenlijk hetzelfde voor ebay en paypal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Laatst online: 01-07 18:51
Caveman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:24:

yeeeh, net binnen.... maare veel verschillen zie ik nog niet. Had eigenlijk gehoopt dat de aircommand van de s-pen op de note II kwam :(
IDD ik had dat idee ook een beetje dat dat zou gebeuren. Maar ik vermoed wel dat het stroomverbruik naar beneden is gegaan(nu heb ik de update net een dag, maar toch...)

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
Dat idee heb ik ook. Heb de update nu een week en aan het eind van de dag gemiddeld 30% over waarbij hij voorheen direct aan het infuus kon na het avondeten. Niet echt betrouwbaar gemeten dus maar puur vanuit een gebruikerservaring het idee dat hij zuiniger aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
jelveen schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:38:
Dat idee heb ik ook. Heb de update nu een week en aan het eind van de dag gemiddeld 30% over waarbij hij voorheen direct aan het infuus kon na het avondeten. Niet echt betrouwbaar gemeten dus maar puur vanuit een gebruikerservaring het idee dat hij zuiniger aan doet.
Mijn ervaring is hetzelfde. De telefoon gaat op een acculading langer mee met hetzelfde gebruik als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Caveman schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:24:

E zijn genoeg customroms die de air command hebben. Het is dus een kwestie van rooten en even flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
MrMilco schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:28:
Iemand enig idee hoe je de notificaties van apps meteen op je lockscreen kan laten weergeven.

Heb zojuist een (beta) update gehad van facebook, en die toont ze nu daar, Nu wou ik eigenlijk hetzelfde voor ebay en paypal :P
Met Notify!. Ik heb hem zelf een tijdje gebruikt. Het is een fantastische en prachtige app. Ik gebruik 'm persoonlijk niet meer omdat de letters alleen in het wit (zonder shaduw) weer te geven zijn en ik een lichte achtergrond op m'n vergrendelscherm wil, waardoor de letter moeilijk te lezen zijn. Daarnaast vind ik het een beetje jammer dat lockscreen widgets op Android in beginsel maar een stukje van het scherm innemen, totdat je naar beneden veegt. Daardoor is vaak maar een of twee berichtjes te zien, ook wanneer je er drie of meer hebt. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal geen belemmering te zijn. Ik moet wel opmerken dat de app mij een probleem gaf met battery drain.

Maar probeer 'm in ieder geval eens uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Jokuh schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:44:
Ik had hetzelfde probleem met mijn Samsung Galaxy S3. Het is bij mij opgelost toen ik mijn wifi aanzette. Pas toen ging de download starten. Misschien heeft het te maken met dat de instelling aan staat dat je alleen updates over wifi wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel niet goed vind na de update is dat je bij "google zoeken"- "instellingen"- "zoeken op telefoon" veel minder mogelijkheden hebt dan voorheen. Zo kan je nu geen liedje meer rechtstreeks zoeken via deze weg en moet je via de muziekspeler gaan. Nu heb je alleen maar APPS en Contacten. Vroeger had je veel meer mogelijkheden. Is dit bij iedereen zo?
Ik heb deze maal geen factory reset gedaan en misschien mis ik zo wat.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Ik heb al sinds ik de Note 2 heb af en toe een vreemde crash waarbij hij alleen alle geregistreerde wifi netwerken kwijt is. Ik heb dit in 1,5 jaar tijd een keer of 5 gehad en in de afgelopen 2 dagen toevallig twee keer. Ik was op een camping waarbij ik net buiten het bereik van de wifi was en hij dus heel af en toe iets ontvangst had.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:40:
Wat ik wel niet goed vind na de update is dat je bij "google zoeken"- "instellingen"- "zoeken op telefoon" veel minder mogelijkheden hebt dan voorheen. Zo kan je nu geen liedje meer rechtstreeks zoeken via deze weg en moet je via de muziekspeler gaan. Nu heb je alleen maar APPS en Contacten. Vroeger had je veel meer mogelijkheden. Is dit bij iedereen zo?
Is dit niet iets wat te maken heeft met de patenten ruzie tussen Apple en Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:40:
Alle Google meuk staat bij mij uit behalve de zooi die helaas verplicht nodig is voor de Google Play Store.

Voor muziek zou ik zeggen ga lekker naar http://www.grooveshark.com en leef je uit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
De afgelopen maanden heb ik een aantal klaagberichten geplaatst over het uitblijven van de update naar KitKat. Daar baalde ik toen erg van, omdat ik het idee had dat de update een hoop zou toevoegen aan het toestel.

Nu ik een aantal weken KitKat heb draaien kan ik zeggen dat ik het toestel nu nog fijner vind. De accu gaat een stuk langer mee en hij loopt weer erg soepel. Het toestel heb ik inmiddels al bijna 2 jaar in mijn bezit en ik denk dat ik daar nog wel een jaartje bij plak. Er zijn geen andere toestellen die het waard zijn om extra geld aan uit te geven voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
En ja hoor, vandaag de telefoon uit mn broekzak gevallen ( zat op een laag krukje, 30cm hoogte) en een deukje in het hoekje, net boven de ingang van de stylus :( Maajaa... De 1e is erg, de volgende 10 niet haha

Ben allang blij dat het scherm nog heel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb dat de hele buitenrand beschadigd is. 1 daarvan is van vallen. Die rand vervang ik zodra ik een nieuwe telefoon heb en deze verkoop.

dat is voor mij echt het grootste nadeel van Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
MrMilco schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:26:
En ja hoor, vandaag de telefoon uit mn broekzak gevallen ( zat op een laag krukje, 30cm hoogte) en een deukje in het hoekje, net boven de ingang van de stylus :( Maajaa... De 1e is erg, de volgende 10 niet haha

Dan heb je nog geluk. Toen ik mijn toestel net twee weken had draaide ik hem om op een ruwe ondergrond. Er zit sinds dien en klein scheurtje in het hoekje bij de stylus. Een hapje uit het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
MrMilco schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:26:

Deze kan je makkelijk vervangen door bijvoorbeeld
http://www.ebay.com/itm/M...131226088446?roken=cUgayN

Heb het bij die van m'n vriendin en me zelf ook vervangen.

Heb zo maar een link gepakt trouwens moet goedkoper kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
mathy_ schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:54:
[...]

Deze kan je makkelijk vervangen door bijvoorbeeld
http://www.ebay.com/itm/M...131226088446?roken=cUgayN

Heb het bij die van m'n vriendin en me zelf ook vervangen.

Heb zo maar een link gepakt trouwens moet goedkoper kunnen
Ik stoor me er gelukkig niet aan haha, beetje teleurstellend is het wel. ( had vanmiddag nog zo'n grote mond hier thuis dat de mijne nog nooit was gevallen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Na een factoryreset had ik gehoopt dat mijn wifi het weer normaal zou doen, maar helaas. Soms een aantal keer achter elkaar dat ie overschakelt op 3G en weer naar wifi.

Weet iemand toevallig een app die iets kan loggen over welke app toegang vraagt tot de wifi? Misschien dat er een de boel in de war schopt?
En anders is het wellicht een hardware issue... :(

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ursamajor schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:57:
Na een factoryreset had ik gehoopt dat mijn wifi het weer normaal zou doen, maar helaas. Soms een aantal keer achter elkaar dat ie overschakelt op 3G en weer naar wifi.

Weet iemand toevallig een app die iets kan loggen over welke app toegang vraagt tot de wifi? Misschien dat er een de boel in de war schopt?
En anders is het wellicht een hardware issue... :(
Ligt het niet aan je modem? Of is het op meerdere plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ook op kantoor heb ik het. Zij het wel minder vaak, maar dan gebruik ik m natuurlijk ook minder, omdat ik dan braaf aan het werk ben ;)
Maar voor hetzelfde geld heeft dat er ook mee te maken. Heb een TP-Link 1043ND v2 die door velen wordt geroemd, maar soms ook vervloekt.
De laatste firmware update voor de router heeft wel verbetering gebracht, want ik had al wifi problemen ermee, alleen i.c.m. m'n telefoon dus heel veel. Mijn vrouw met een S4 heeft weer geen problemen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Onlangs ook de update naar KitKat gehad op mijn Note 2 :D (Heb een "unbranded/simlockvrije" versie).

Maar toch tegen een iets aangelopen wat een beetje vaag is maar wel opgelost lijkt te zijn.

Ik was gewend dat als ik mijn headset aansluit en ik op het knopje druk, hij de het laatst gebruikte programma start (in mijn geval de FM radio). Maar het lijkt er op dat TuneIn (wat ik op mijn werk wel eens gebruik omdat ik daar wifi heb) op een of andere manier dit gedrag verstoord en automatisch voorrang krijgt. Pas als ik in tune-in zelf op exit druk en dan OK op de vraag of ik echt wil afsluiten lijkt hij de radio weer te starten.

Verder viel mij op dat er nu een SIP client in zit? :O Ik dacht dat Samsung die er uitgesloopt had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headline
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10-2021
Ik heb / had ook problemen met WIFI. Ik hoopte dat het Green Power het WIFI probleem zou op lossen. Helaas kan die ook niet met KITKAT overweg.

Ik heb het op kunnen lossen door IC Battery Saver Pro te gebruiken.Die schakelt nu keurig mijn Wifi in en uit volgens het zelf te programmeren schema. De Betaalde Pro versie heeft ook een logboek.

Voor mij is het opgelost. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Ik heb nu zelfs nog 60% over aan het eind van de dag.
Voorheen was dat 20%

[ Voor 8% gewijzigd door Headline op 28-07-2014 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ursamajor schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:56:
Ook op kantoor heb ik het. Zij het wel minder vaak, maar dan gebruik ik m natuurlijk ook minder, omdat ik dan braaf aan het werk ben ;)
Maar voor hetzelfde geld heeft dat er ook mee te maken. Heb een TP-Link 1043ND v2 die door velen wordt geroemd, maar soms ook vervloekt.
De laatste firmware update voor de router heeft wel verbetering gebracht, want ik had al wifi problemen ermee, alleen i.c.m. m'n telefoon dus heel veel. Mijn vrouw met een S4 heeft weer geen problemen...
Als iets van DD-WRT/OpenWRT/Tomato/enz... geprobeerd te flashen op de router :?
Een paar van die firmwares zouden compatible moeten zijn met de TP-Link als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
KitKat is ook op mijn telefoon aangeland. Heel veel verschil merk ik nog niet afgezien van het iets andere kleurenschema. Wat mij echter wel opvalt en dat is best irritant is dat in powersave mode het beeld als je de browser opent veel donkerder wordt dan voorheen en wel zo donker dat het bijna niet meer te lezen is.
Ik zit nu dus elke keer met de brightness slider te spelen om een fatsoenlijke helderheid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik voor mijn vrouw ook een note 2 aangeschaft heb (tweedehands) had deze ook problemen om de wifi vast te houden. Soms perfecte verbinding, soms wegvallende verbinding. Na lang zoeken heb ik toen de telefoon opengeschroefd en de wifi antenne eens losgemaakt en terug aangesloten. Sindsdien is de verbinding perfect, juist zoals op mijn note 2. Dit is zeer makkelijk zelf te doen. Je vind hiervan filmpjes op youtube. Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm, dat dan maar eens proberen.
Hoewel ik gister de hele tijd een stabiele verbinding had en hij pas raar begon te doen nadat de Samsung Appstore updates had gevonden en wilde installeren...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik herken veel van de bovengenoemde problemen. Regelmatig reboots, Wifi valt weg, koptelefoon aansluiting kraakt (alleen op te lossen door op achterkant toestel te drukken), toestel is traag, applicaties lopen vaak vast.

Lijkt erop dat er hardwarematig het een en ander mis is. Ik heb gekocht bij Coolblue. Wat is jullie ervaring met reparatietijd? 4 weken zou echt balen zijn, 2 is net te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Geen idee... Volgende keer toch maar een iPhone kopen, want die doen het altijd perfect... Volgens mijn collega :+

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
Mijn note heeft het vandaag begeven:(
Hij wil niet meer opladen. verschillende laders geprobeerd.
Morgen even proberen met een andere accu maar ben bang dat het aan de telefoon zelf ligt.

*edit

Me vriendin kwam net thuis direct even haar accu gepakt en hij sprong meteen aan.
Dus dacht ligt aan de accu.
Stop alle 2 de accu's weer terug, werkt mijn note in eens weer >:)

Begin van het einde waarschijnlijk maar hij laad nu gewoon op.
Kijken wat de staat morgen ochtend is.

Hij ligt in ieder geval zo dat mocht hij in de fik vliegen hij geen schade kan aan brengen.

[ Voor 60% gewijzigd door mathy_ op 30-07-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

golfdiesel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:25:
KitKat is ook op mijn telefoon aangeland. Heel veel verschil merk ik nog niet afgezien van het iets andere kleurenschema. Wat mij echter wel opvalt en dat is best irritant is dat in powersave mode het beeld als je de browser opent veel donkerder wordt dan voorheen en wel zo donker dat het bijna niet meer te lezen is.
Ik zit nu dus elke keer met de brightness slider te spelen om een fatsoenlijke helderheid te krijgen.
En dat is een powersafe optie.
Dus manual / PDF handleiding opsnorren.
Of ff door de (sub-)menu's tippelen.
Hij kan altijd helder blijven, heb ik ook, al sinds dag 3 (2 jaar geleden, dus vraag me niet hoe, zal wel elders zitten misschien ook in de menu entry's, of browser settings zelf)

U is een tweaker....!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
notsonewbie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 00:05:
[...]

En dat is een powersafe optie.
Dus manual / PDF handleiding opsnorren.
Of ff door de (sub-)menu's tippelen.
Hij kan altijd helder blijven, heb ik ook, al sinds dag 3 (2 jaar geleden, dus vraag me niet hoe, zal wel elders zitten misschien ook in de menu entry's, of browser settings zelf)

U is een tweaker....!?
ten opzichte van de eerdere versies is het beeld veel donkerder geworden. Ik weet wel dat het een powersaVe optie is maar omdat ze dat bij deze versie te extreem hebben doorgevoerd is het bijna niet meer bruikbaar...

Dus die onzinnige opmerking kan je achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

golfdiesel schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:25:
KitKat is ook op mijn telefoon aangeland. Heel veel verschil merk ik nog niet afgezien van het iets andere kleurenschema.
Ik heb het idee dat mijn batterij nog beter presteert met KitKat : Kan dat ?!
Wat mij echter wel opvalt en dat is best irritant is dat in powersave mode het beeld als je de browser opent veel donkerder wordt dan voorheen en wel zo donker dat het bijna niet meer te lezen is.
Volgens mij heeft de Android browser zijn eigen onafhankelijke helderheid settings dus misschien daarmee effe knoeien ??

Ik gebruik Firefox dus ik heb er geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

golfdiesel schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:35:
[...]
ten opzichte van de eerdere versies is het beeld veel donkerder geworden. Ik weet wel dat het een powersaVe optie is maar omdat ze dat bij deze versie te extreem hebben doorgevoerd is het bijna niet meer bruikbaar...
Dus die onzinnige opmerking kan je achterwege laten.
Allemaal n.v.t., je kan de 'functie van auto dimmen uitzetten.
Ff manual er bij, want het zijn 2 of 3 aan elkaar gekoppelde settings in menu en telefoon setting menu.
(En ja, ook ik gebruik powersafe, dus als browser gebruik ik CM browser)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:14

Gaitman

The Real One

Vanochtend mijn samsung van de lader gehaald en deze stond op het bootscreen met het samsung logo. Ik kom verder niet in de recovery, etc. Ik ben intussen ook al verder rond aan het kijken na een oplossing. Maar er zit nog garantie op dus wil nu even geen custom roms proberen.

EDIT:
Ik kom nu wel met volume down + power+ home in een flash mogelijkheid. Ga daar even mee verder stoeien.

[ Voor 17% gewijzigd door Gaitman op 01-08-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Gaitman schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:04:
Vanochtend mijn samsung van de lader gehaald en deze stond op het bootscreen met het samsung logo. Ik kom verder niet in de recovery, etc. Ik ben intussen ook al verder rond aan het kijken na een oplossing. Maar er zit nog garantie op dus wil nu even geen custom roms proberen.

EDIT:
Ik kom nu wel met volume down + power+ home in een flash mogelijkheid. Ga daar even mee verder stoeien.
Heb je al een factory reset gedaan?
Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste