Het zou echt slecht zijn als we geen update zouden krijgen doordat het uitstellen, afstel zou worden. Dat zou mij echt tegenvallen! Maar we wachten even rustig af, anders maar een rom erop zetten.golfdiesel schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:12:
[...]
Denk dat we geen 4.2 gaan krijgen...
http://androidworld.be/ni...2-direct-nieuwste-versie/
Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat van het continu uitstellen toch afstel gaat komen en dat we blijven zitten met de huidige versie. Helaas zijn de meeste fabrikanten van Android toestellen niet echt welwillend in het uitbrengen van nieuwe software voor oudere toestellen. Ik zal er nooit één kopen, maar wat dat betreft doet Apple het beter met nieuwe releases van iOS.
Nonsens. De S2 heeft nog geen officiële update naar 4.2 gekregen.darkdesign schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:40:
Het wordt nu toch wel echt tijd voor een update naar Android 4.2 of hoger. Galaxy s2's lopen er al mee rond.
De Note 2 wordt heus nog wel ondersteund door Samsung en we gaan waarschijnlijk meteen naar 4.3.
"When you grow up your heart dies"
Bij mij laadt die niet meer op.
Opeens van de ene op de andere dag, ik heb niets geiinstalleerd of zo.
De afgelopen weken gebeurde dit heel af en toe maar na een herstart laadde die weer op. Maar meestal werkte het opladen gewoon al.
Nu blijft ie ook na 2x opnieuw starten bij 65% steken. De rode LED is wel aan als het schermpje uit is dus er staat spanning op. En ook het bliksempje is aan bij het barrerij logootje op het scherm.
Is dit een bekend probleem ?
Op google niks te vinden.
Opeens van de ene op de andere dag, ik heb niets geiinstalleerd of zo.
De afgelopen weken gebeurde dit heel af en toe maar na een herstart laadde die weer op. Maar meestal werkte het opladen gewoon al.
Nu blijft ie ook na 2x opnieuw starten bij 65% steken. De rode LED is wel aan als het schermpje uit is dus er staat spanning op. En ook het bliksempje is aan bij het barrerij logootje op het scherm.
Is dit een bekend probleem ?
Op google niks te vinden.
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Ik heb dat ook gehad, hij heeft dagenlang niet opgeladen, maar na het terugflashen van de originele ROM en de batterij er een tijdje eruit gehad, deed hij het plotseling weer. Ik had al een nieuw USB poortje op Ebay gekocht.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Toen ging het heel langzaam.
Net een andere lader aangesloten (van een Tomtom) en toen laadde die wel op normale snelheid op.
Originele lader weer terug en hij deed t weer.
Heel raar.
Net een andere lader aangesloten (van een Tomtom) en toen laadde die wel op normale snelheid op.
Originele lader weer terug en hij deed t weer.
Heel raar.
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Zijn er toevallig Note II bezitters die CM10.1 draaien en waarbij het toestel diverse keren per dag spontane 'freezes' heeft? Na een reboot werkt hij dan weer.
Overigens heb ik hier met andere ROMs ook wel eens last van gehad, maar niet op zo'n frequente basis als dat het nu gebeurd.
Zou haast gaan denken dat het toch iets hardware-matigs is...
Overigens heb ik hier met andere ROMs ook wel eens last van gehad, maar niet op zo'n frequente basis als dat het nu gebeurd.
Zou haast gaan denken dat het toch iets hardware-matigs is...
Ik heb eerder dat de telefoon ineens gereboot is op CM 10.1. Maar dat had ik ook met stock firmware
Maar dan echt sporadisch of (zoals bij mij) minimaal 4 keer per dag? Toen ik de stock firmware draaide had ik inderdaad ook wel eens last van spontane reboots. Maar dan praten we echt over 1 keer in de x weken.
Nou ik meld me ook even. Een note2 gekocht om te kijken of het formaat me bevalt. De S4 maar aan me voorbij laten gaan.
Wat is het grote voordeel van andere roms bij dit toestel? Heb op mijn vorige galaxy's ook veel geprobeerd maar uiteindelijk beviel stock met andere kernel het best.
Touchwiz vind ik ook best te doen
Wat is het grote voordeel van andere roms bij dit toestel? Heb op mijn vorige galaxy's ook veel geprobeerd maar uiteindelijk beviel stock met andere kernel het best.
Only dead fish go with the flow
Welkom.Escrimador schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:57:
Nou ik meld me ook even. Een note2 gekocht om te kijken of het formaat me bevalt. De S4 maar aan me voorbij laten gaan.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Weet iemand of Cyanogenmod 10.1 nou ook stable is voor de Note 2? Lees wel en niet. Zo niet, waarom nog niet? Zag dat de Note 1 wel supported is sowieso.
Vind het jammer dat 'we' nog zitten Android 4.1.2. Straks wel 4.3 maar dat duurt nog zeker tot eind oktober, denk ik. Voorheen Cyanogenmod gedraaid op de Desire HD en beviel me perfect.
Vind het jammer dat 'we' nog zitten Android 4.1.2. Straks wel 4.3 maar dat duurt nog zeker tot eind oktober, denk ik. Voorheen Cyanogenmod gedraaid op de Desire HD en beviel me perfect.
Officieel is er geen stable uitgekomen voor de NoteII. Maar de nightly's draaien bij mij zo goed als stable, nooit last van reboots,crashes of iets anders.
Draai nu zelf Slim Rom 4.3, gebaseerd op unofficial nightly van CM, maar ook deze draait zonder problemen.
Draai nu zelf Slim Rom 4.3, gebaseerd op unofficial nightly van CM, maar ook deze draait zonder problemen.
sporadisch, niet 4 keer per dagTestpanel schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:38:
Maar dan echt sporadisch of (zoals bij mij) minimaal 4 keer per dag? Toen ik de stock firmware draaide had ik inderdaad ook wel eens last van spontane reboots. Maar dan praten we echt over 1 keer in de x weken.
Af en toe doet auto rotation moeilijk, maar dat zou ook goed kunnen komen omdat Slim Rom op 251dpi draait ipv 320 normaal (volgens mij).CasperGraaf schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:13:
Hmm oke, goed nieuws. Zitten er nog veel kinderziektes in die nightly?
In de nightlys van CM10.1 zitten volgens mij geen kinderziektes meer, niet wat mij is opgevallen iig.
De enige kinderziekte die er nog soms inzit is dat je call sound het niet meer doet. Maar dat is permanent op te lossen door je unlock sound aan te zetten (raar maar waar)
Verder werkt het als een tiet
Verder werkt het als een tiet
Verwijderd
Kan iemand mijn vertellen of ik mijn totale bel tijd uit mijn telefoon kan verwijderen om te zien hoeveel ik in 1 maand heb gebeld of een manier om dit na te kijken
Verwijderd
@Ha63ns:
Ga naar: bellen - logbestanden - druk op menu knop en kies gespreksduur - druk terug op menu knop en resetten.
Ga naar: bellen - logbestanden - druk op menu knop en kies gespreksduur - druk terug op menu knop en resetten.
Verwijderd
Dank je wel,
hoe simpel kan het zijn, maar als je het nergens kan vinden en er zoveel mogelijkheden op deze telefoon zitten.
Gisteren de stap genomen CM 10.2 (JB 4.3) te installen op de Note 2 (er waren nogal wat problemen dat de Play Store niet goed werkte ondanks het updaten van gapps. Nu niet meer dus
). Niet heel noemenswaardig; draait verder prima en niet echt iets gemerkt van wat voor verbetering (performance wise) dan ook.
Enige wat ik wel merkte is dat de CPU enorm heet werd zonder dat de telefoon iets zat te doen. Toen ik eenmaal Tricksters Mod ging draaien kwam ik erachter dat de CPU's continue op 1600 Mhz draaide. Meteen de governor maar ingesteld op 'ondemand' waardoor hij netjes weer naar 39 graden zakte (ipv 50) en de CPU's voornamelijk op 200 Mhz hield tijdens sleep. Scheelt ook weer in de batterij
Enige wat ik wel merkte is dat de CPU enorm heet werd zonder dat de telefoon iets zat te doen. Toen ik eenmaal Tricksters Mod ging draaien kwam ik erachter dat de CPU's continue op 1600 Mhz draaide. Meteen de governor maar ingesteld op 'ondemand' waardoor hij netjes weer naar 39 graden zakte (ipv 50) en de CPU's voornamelijk op 200 Mhz hield tijdens sleep. Scheelt ook weer in de batterij
Ok, dus... in concreto? Wat ben je er nu effectief mee opgeschoten?Notna schreef op maandag 02 september 2013 @ 07:52:
Gisteren de stap genomen CM 10.2 (JB 4.3) te installen op de Note 2 (er waren nogal wat problemen dat de Play Store niet goed werkte ondanks het updaten van gapps. Nu niet meer dus). Niet heel noemenswaardig; draait verder prima en niet echt iets gemerkt van wat voor verbetering (performance wise) dan ook.
Ik laat m'n Note2 denk ik maar gewoon default.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nuja; ik draaide CM 10.1 al en dat is wel fijn tov 4.2.2 (voornamelijk wat snelheidswinst)
Overstap naar 10.2 (4.3 dus) is nog niet heel erg te merken maar ik speel niet al te veel games op mijn foon. BLijkbaar is met name de Open GL aangepast voor snelheidswinst. Zal het later nog even testen
Overstap naar 10.2 (4.3 dus) is nog niet heel erg te merken maar ik speel niet al te veel games op mijn foon. BLijkbaar is met name de Open GL aangepast voor snelheidswinst. Zal het later nog even testen
Ik heb mijn toestel nu al 10 maanden en hij draait nogsteeds op de standaard software. Dit keer geen custom rom erop gezet, dat had ik bij mijn vorige toetsen wel.
Het toestel draait nog steeds super snel en hij is mega stabiel sinds de laatste update zo'n 3 maanden geleden!
Waarom ik dit post? Normaal hoor je niets van iemand die tevreden is, bij deze
Het toestel draait nog steeds super snel en hij is mega stabiel sinds de laatste update zo'n 3 maanden geleden!
Waarom ik dit post? Normaal hoor je niets van iemand die tevreden is, bij deze
Iemand nog een tip voor een geweldig hoesje voor de Note2? Mijn vrouw gebruikt deze telefoon naar grote tevredenheid, maar ze zoekt een mooi hoesje liefst 1 waar ze ook een paar pasjes in kwijt kan.
Ik gebruik de Belkin Snap Folio naar volle tevredenheid. Daar kunnen gelukkig geen pasjes in, want dat schaadt IMO het scherm. Kwalitatief 1 van de betere en hoge protectie factor.-TheNose- schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:44:
Iemand nog een tip voor een geweldig hoesje voor de Note2? Mijn vrouw gebruikt deze telefoon naar grote tevredenheid, maar ze zoekt een mooi hoesje liefst 1 waar ze ook een paar pasjes in kwijt kan.
Mijn vrouw (ook note2) had zo'n modieus hoesje via internet maar die was naar 2 maand kapot en gaan rafelen. Nu gebruikt ze de ANYMODE Cradle Case PU Note 2 (wit=erg besmettelijk)), ff afwachten hoe die zich houdt.
Ik denk dat je zoiets zoekt.
Belangrijk is de kwaliteit en dat laat nog wel eens te wensen over.
[ Voor 34% gewijzigd door BazerK op 07-09-2013 15:07 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
schijnbaar heb ik een slechte batch te pakken, vanmorgen bij het opstaan kijk ik eens goed naar mijn scherm en zie ineens in de bovenhoek een barst van boven naar beneden. Geen valschade of ruw mee om gegaan.
Even googlen leerde mij dat dit dus een bekend samsung probleem is.
Reparatie is het enige logische, iemand voor mij een site/dealer/tip waar ik dit het beste kan laten doen? samsung zelf ga ik bot bij vangen, die wimpelen alles af op valschade.
Even googlen leerde mij dat dit dus een bekend samsung probleem is.
Reparatie is het enige logische, iemand voor mij een site/dealer/tip waar ik dit het beste kan laten doen? samsung zelf ga ik bot bij vangen, die wimpelen alles af op valschade.
En heb je het al gemeld bij Samsung dan? Lijkt mij wel raadzaam. Nee heb je, ja kun je krijgen. Daarna kun je altijd nog verder kijken.
Het zou mij verbazen als er een 4.3 update komt. Ze brengen eerst de Note 3 uit en die gaat voor en als er daar genoeg van zijn verkocht zullen ze een keer gaan nadenken over de oudere toestellen.sjaool schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:35:
[...]
Nonsens. De S2 heeft nog geen officiële update naar 4.2 gekregen.
De Note 2 wordt heus nog wel ondersteund door Samsung en we gaan waarschijnlijk meteen naar 4.3.
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Mijn Note II werkt nog prima en ik mis in principe geen functies met TouchWiz op 4.1, maar ik ben dat draaien van fabrikanten wat betreft updates wel zat. HTC deed hetzelfde met de Desire HD die ik hiervoor had en ik had gehoopt dat Samsung dat beter aan zou pakken.golfdiesel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:52:
[...]
Het zou mij verbazen als er een 4.3 update komt. Ze brengen eerst de Note 3 uit en die gaat voor en als er daar genoeg van zijn verkocht zullen ze een keer gaan nadenken over de oudere toestellen.
Heel erg jammer. De kans dat mijn volgende smartphone een Nexus wordt neemt zo wel toe. Tenzij het nieuwe project waar Cyanogen aan werkt (waar hier over gesproken wordt: YouTube: The New Cyanogenmod!) een succes wordt!
Ik had hiervoor ook precies hetzelfde. Een Desire HD en geen updates. Dit terwijl er bewezen is dat die versie gewoon prima draait op de DHD.
Toen eigenlijk voor Samsung gegaan omdat ik geen zin meer had om te wachten op de Asus Padfone en op de tegenhanger van HTC wat betreft de Note 2 (vond dat metaal super fijn van HTC behuizingen).
Toen eigenlijk voor Samsung gegaan omdat ik geen zin meer had om te wachten op de Asus Padfone en op de tegenhanger van HTC wat betreft de Note 2 (vond dat metaal super fijn van HTC behuizingen).
Maaruh, behalve dat het leuk is om een laatste versie te hebben... ik ben gewoon tevreden met m'n Note2. Doet wat het moet doen. Waarom is het dan heel vreselijk erg om niet 4.3 te hebben?
Tja, ik zelf ben wel update geil zeg maar.
Alles wat geupdate kan worden update ik ook.
Maar er zitten vaak wel nieuwe functies in en wellicht betere stabiliteit of betere ondersteuning etc.
Maar er zitten vaak wel nieuwe functies in en wellicht betere stabiliteit of betere ondersteuning etc.
[Update: Note 2 as well] Android 4.3 coming to Samsung Galaxy S3 and S4 in October
http://www.sammobile.com/...ctober-no-word-on-note-2/
http://www.sammobile.com/...ctober-no-word-on-note-2/
[ Voor 29% gewijzigd door Thombias op 24-09-2013 10:20 ]
Ik ben zelf van het principe '' if it isn't broken, don't try to fix it". Dus ben blij als er mensen zijn die wel als eerste updates uitproberen. Lopen ze als eerste tegen de bugs aan die er eventueel inzitten. En kan ik altijd nog besluiten om te updaten als het me genoeg voordelen bied.Arunia schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:18:
Tja, ik zelf ben wel update geil zeg maar.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Het is overigens als het niet automagisch binnenkomt ook weer niet zo dat ik heel snel ben met updaten, maar ik hou wel van vernieuwing zeg maar. Maar blij dat ik je kan helpen 
Ik probeer nog uit te vogelen hoe ik die EXSD to SD kan gebruiken op stock firmware met root en init.d. Alleen dat rootmenu kan ik de zip niet mee installeren. Snap er dus geen bal van.
Vind het ook niet zo erg om die ook nog te veranderen, maar vind het hier net iets rottiger dan toen met mijn Desire HD. Alhoewel ik daar alleen maar custom roms op draaide.
Ik probeer nog uit te vogelen hoe ik die EXSD to SD kan gebruiken op stock firmware met root en init.d. Alleen dat rootmenu kan ik de zip niet mee installeren. Snap er dus geen bal van.
Vind het ook niet zo erg om die ook nog te veranderen, maar vind het hier net iets rottiger dan toen met mijn Desire HD. Alhoewel ik daar alleen maar custom roms op draaide.
Als ik op updates laat controleren, via het menu, toestel info (standaard rom 4.1.2.) dan krijg ik al dagen een server verbinding error.
(Wifi en 3g werkt gewoon) en via de pc met kabeltje , met KIES, deze laat toch niet android updates zien, alleen eventueel nieuwere firmware?)
Edit en update, na restart en manueel checken : er is nieuwe software aanwezig, updaten ?JA
dan meldt het toestel,
Kan firmware niet bijwerken vanwege netwerk- of serverprobleem. Probeer het later of probeer PC Kies te gebruiken.
(Wifi en 3g werkt gewoon) en via de pc met kabeltje , met KIES, deze laat toch niet android updates zien, alleen eventueel nieuwere firmware?)
Edit en update, na restart en manueel checken : er is nieuwe software aanwezig, updaten ?JA
dan meldt het toestel,
Kan firmware niet bijwerken vanwege netwerk- of serverprobleem. Probeer het later of probeer PC Kies te gebruiken.
[ Voor 35% gewijzigd door notsonewbie op 24-09-2013 09:39 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Verwijderd
ik zou graag mijn note II willen rooten en flashen maar ben zelf een n00b op dat gebied.
laat dit liever over aan iemand die ervaring mee heeft.
nu ben ik op zoek naar een telecomwinkel / zelfstandige of bv en hobbyist van uit huis , die tegen een vergoeding dit allemaal voor je doet .
graag in de omgeving van helmond , eindhoven. evt omgeving veghel kan ook.
hoor graag of iemand hier zo'n adres weet
nu ben ik op zoek naar een telecomwinkel / zelfstandige of bv en hobbyist van uit huis , die tegen een vergoeding dit allemaal voor je doet .
Just curious. Als je een noob bent op dat gebied, waarom wil je dan in godsvredesnaam je telefoon rooten en flashen!??? Wat mis je? Wat denk je te gaan bereiken?Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:05:
ik zou graag mijn note II willen rooten en flashen maar ben zelf een n00b op dat gebied.
Verwijderd
heb wat kleine problemen met mijn note II , wifi snelheid traag, verbinden met pc werkt niet altijd en heb regelmatig last van vastlopers.spaceboy schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:59:
[...]
Just curious. Als je een noob bent op dat gebied, waarom wil je dan in godsvredesnaam je telefoon rooten en flashen!??? Wat mis je? Wat denk je te gaan bereiken?
wilde kijken of een andere ROM deze problemen oplost
wil ook graag af van al die extra samsung software dus liefst een kale stock versie
Verwijderd
heb zelf ook een note 2 niks geen problemen meeVerwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:31:
[...]
heb wat kleine problemen met mijn note II , wifi snelheid traag, verbinden met pc werkt niet altijd en heb regelmatig last van vastlopers.
wilde kijken of een andere ROM deze problemen oplost
wil ook graag af van al die extra samsung software dus liefst een kale stock versie
in het verleden wel al andere toestellen gehad een van de beste custom roms is toch wel
cyanogen mod ik raad je dan ook an deze te installeren
gr jason
Kan niet mis gaan.....Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:05:
INTRODUCING THE SAMSUNG GALAXY NOTE2 TOOLKIT
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1923956
ASK THE QUESTION [NOOB FRIENDLY]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2055736
Succes.
Die raad ik dus ten zeerste af. Hier beginnen veel problemen mee. Vooral voor noobs.Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:05:
[...]
heb zelf ook een note 2 niks geen problemen mee
in het verleden wel al andere toestellen gehad een van de beste custom roms is toch wel
cyanogen mod ik raad je dan ook an deze te installeren
gr jason
Als je een noob in de problemen wilt brengen dan moet je deze aanraden.
Een stockrom zoals wamanrom lite of Android Revolution HD zijn perfecte beginners roms.
Dit kan ik bevestigen... werkt goed.Thombias schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:02:
[...]
Kan niet mis gaan.....
Zocht zelf ook naar een simpele methode. Ik wilde de foon alleen rooten, dat is hiermee gelukt.
Kan nu Titanium Backup Pro gebruiken om apps/services te freezen (uitschakelen/onzichtbaar maken).
Adfly gebruiken om apps addvrij te maken, root toegang van je telefoon, en ga zo maar door...
Vraag me alleen af of toekomstige updates nu nog meegenomen worden, iemand?
Volgens mij niet, dus heb ik m weer ge-unroot
BTW : weet iemend een manier on de statusbalk transparant te maken zonder de foon te rooten ??
Kon er zo niets over vinden, enkel als je m root.
BTW : weet iemend een manier on de statusbalk transparant te maken zonder de foon te rooten ??
Kon er zo niets over vinden, enkel als je m root.
[ Voor 62% gewijzigd door Patje040175 op 26-09-2013 11:43 ]
Goedzo !
Android 4.3 op komst?
http://www.allaboutphones...tober-android-43-mee.html
http://www.allaboutphones...tober-android-43-mee.html
Sterker nog ze zijn bezig met het testen van de firmware. (Tweet van Sammobile en Faryaab)
EDIT:
Samsung heeft tijdens het launch evenement van de Note 3 en Galaxy Gear naar buiten gebracht dat de Android 4.3 update met Galaxy Gear ondersteuning voor de Galaxy S4 in oktober wordt uitgebracht, gevolgd door de Galaxy S3 en Note 2 in december.
[ Voor 27% gewijzigd door Thombias op 26-09-2013 15:13 ]
Verwijderd
aha kijk die kende ik nog niet , zal me daar eens verder in verdiepenThombias schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:02:
[...]
Kan niet mis gaan.....
ASK THE QUESTION [NOOB FRIENDLY]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2055736
Succes.
mocht er verder niemand anders een leuk adresje weten , is dat een goede tweede optie
iedereen bij deze alvast bedankt voor alle tips
Eerst zou de update september komen, daarna in oktober en nu dus pas in december. Dit gaat zo wel erg veel lijken op het HTC-beleid: van uitstel komt afstel. Ik wacht het af, maar ik heb er een hard hoofd in.Thombias schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:49:
[...]
Sterker nog ze zijn bezig met het testen van de firmware. (Tweet van Sammobile en Faryaab)
EDIT:
Samsung heeft tijdens het launch evenement van de Note 3 en Galaxy Gear naar buiten gebracht dat de Android 4.3 update met Galaxy Gear ondersteuning voor de Galaxy S4 in oktober wordt uitgebracht, gevolgd door de Galaxy S3 en Note 2 in december.
Niet zo negatief. Die update komt heus wel. Of doet je Note II het nu niet goed.
Het probleem ligt me niet bij de Note, die doet het nog meer dan prima (al worden de power button en volumeknoppen wel wat losjes). Mijn probleem ligt bij Samsung, net zoals het met mijn Desire HD niet bij de telefoon lag maar bij HTC.sjaool schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:32:
Niet zo negatief. Die update komt heus wel. Of doet je Note II het nu niet goed.
Het is een servicekwestie: als Samsung beloofd deze telefoon te updaten, dan hoort dat ook te gebeuren. 4.2 is al overgeslagen, dus dan zou in december 4.3 moeten komen. Tegen die tijd is 4.4 waarschijnlijk al bijna uit. Dit gebeurde bij mijn HTC ook: omdat de update maar uitgesteld bleef worden, schrapten ze hem uuteindelijk maar helemaal, omdat veel oude gebruikers al op nieuwe toestellen over waren gegaan en de kosten te hoog werden. Dat is slechte klantenservice.
Afgelopen tijd op originele laatste firmware met Root en later CWM Recovery geprobeerd om EXTSD to SD te doen wat werkte. Maar toch wat rare problemen tegen gekomen waaronder dat bij installeren van APK's al dan niet via de store de ene aan geeft dat er geen ruimte is en de andere wel gewoon installeert. Of de één nu groter is of niet, dat maakte niets uit.
Kwam erachter dat het kan dat er een corruptie is voor gekomen omdat ik ook niks meer inde map Android/obb kan plaatsen.
Toen opnieuw via mobiele ODIN de laatste firmware geinstalleerd en alles laten verwijderen, maar kreeg toen het probleem dat ik alsnog niets in die map kon plaatsen, maar de galerij ook hetzelfde probleem gaf. Dat er geen geheugen over was. (had genoeg intern, maar ook 32GB SD)
Werd aangegeven op internet dat je dan nogmaals een factory reset moet doen.
Dit nu maar aan het doen. Ben benieuwd. Ik had met bovenstaande nog geen mod gedaan.
Kwam erachter dat het kan dat er een corruptie is voor gekomen omdat ik ook niks meer inde map Android/obb kan plaatsen.
Toen opnieuw via mobiele ODIN de laatste firmware geinstalleerd en alles laten verwijderen, maar kreeg toen het probleem dat ik alsnog niets in die map kon plaatsen, maar de galerij ook hetzelfde probleem gaf. Dat er geen geheugen over was. (had genoeg intern, maar ook 32GB SD)
Werd aangegeven op internet dat je dan nogmaals een factory reset moet doen.
Dit nu maar aan het doen. Ben benieuwd. Ik had met bovenstaande nog geen mod gedaan.
Firmware N7100XXUEM16 Android versie 4.3 voor Note 2 is gelekt...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2466405
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2466405
[ Voor 92% gewijzigd door Thombias op 02-10-2013 20:38 ]
Verwijderd
Ik overweeg de note 2 te kopen maar ik had eerst graag geweten of de stylus goed werkt in de microsoft OneNote app. Heeft iemand hier ervaringen mee, vooral met grote notities.
( geen andere note apps vanwege een sync met een ms-surfaceRt en pc's en geen zin om alles om te zetten )
( geen andere note apps vanwege een sync met een ms-surfaceRt en pc's en geen zin om alles om te zetten )
Wat verwacht je met de pen te kunnen doen? Anders dan tekst selecteren, kopiëren en plakken kun je helaas niet. Ook bestaande lijnen kun je niet bewerken.
Gadgets FTW!
Verwijderd
Bedankt, blijkbaar is de android versie van onenote heeeel beperkt. Ik had gehoopt dat er toch wat tekenen mogelijk was met de spen.
Try HandRite Pro , je kunt je S-Pen erbij gebruiken...precies wat jij bedoelt.Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:16:
Bedankt, blijkbaar is de android versie van onenote heeeel beperkt. Ik had gehoopt dat er toch wat tekenen mogelijk was met de spen.
na de laatste update heb ik nu regelmatig last dat mijn note 2 de wifi niet vasthoudt en dus weer opnieuw moet aanmelden bij bekende wifi points en dat de bluetooth niet meer meteen verbinding zoekt met mijn carkit. Wat nu moet doen is dus bt uitschakelen en weer inschakelen dan laten zoeken naar mijn BT radio en verbinding maken. Mijn BT radio staat wel in het lijstje van bekende en aangemelde BT verbindingen...
Welke laatste update? De gelekte 4.3 ?jefjef schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:49:
na de laatste update heb ik nu regelmatig last dat mijn note 2 de wifi niet vasthoudt en dus weer opnieuw moet aanmelden bij bekende wifi points en dat de bluetooth niet meer meteen verbinding zoekt met mijn carkit. Wat nu moet doen is dus bt uitschakelen en weer inschakelen dan laten zoeken naar mijn BT radio en verbinding maken. Mijn BT radio staat wel in het lijstje van bekende en aangemelde BT verbindingen...
Ik heb ook de gelekte 4.3 er even op geflasht, ben er super tevreden mee! toestel is gewoon weer een stukje sneller geworden! Ben er zeer tevreden over hoe die nu draait.
Batterij houdt het ook gewoon goed uit, niks op aan te merken!
Batterij houdt het ook gewoon goed uit, niks op aan te merken!
Nee gewoon de laatste versie. Het is dus constant het verliezen van wifi en bluetooth verbinding. Ik moet dus elke keer opnieuw verbinden. Om gek van te worden
Goedemiddag, iemand hier een idee hoe ik deze Note2 kan rooten (JZO54K.N7100XXDME6) kom er niet helemaal uit.
Alle hulp is welkom
Alle hulp is welkom
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Heb je al op xda-developers.com gezocht ?Pierre61 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:05:
Goedemiddag, iemand hier een idee hoe ik deze Note2 kan rooten (JZO54K.N7100XXDME6) kom er niet helemaal uit.
Alle hulp is welkom
Deze site is het wahala van het rooten, customizen, etc..
Veel suc6
Weet iemand wanneer nu eindelijk 4.3 gaat uitrollen hier in Nederland voor de Note 2 ??
Heb laatst een Beats bluetooth speakertje gekocht maar deze wil geen verbinding maken met mijn Note 2 terwijl mijn 4e generatie iPod dat speakertje meteen gevonden heeft. Heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken, iemand misschien een oplossing ?
Heb laatst een Beats bluetooth speakertje gekocht maar deze wil geen verbinding maken met mijn Note 2 terwijl mijn 4e generatie iPod dat speakertje meteen gevonden heeft. Heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken, iemand misschien een oplossing ?
Wat denk jij dan, alleen het schijnt met deze versie toch niet soepel te gaan.Thombias schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:56:
[...]
Heb je al op xda-developers.com gezocht ?
Deze site is het wahala van het rooten, customizen, etc..
Veel suc6
Vandaar de vraag hier.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb dezelfde code in mijn telefoon staan en geroot.Pierre61 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:28:
[...]
Wat denk jij dan, alleen het schijnt met deze versie toch niet soepel te gaan.
Vandaar de vraag hier.
Dus dat gaat prima.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896696
De Odin versie gebruiken.
Werkte bij mij gewoon goed. Je moet wel zorgen dat je dan Super SU er op hebt. Als dit niet zo is even APK downloaden en installeren. Zou wel automatisch moeten, maar kan zijn dat dit niet goed gaat.
Er zijn al custom 4.3 roms van een lek van samsung.Scharrelkip schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:21:
Weet iemand wanneer nu eindelijk 4.3 gaat uitrollen hier in Nederland voor de Note 2 ??
Bijvoorbeeld deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1928227
Stabiel en soepel.
Moet je alleen je toestel geroot hebben.
(Er is ook al een nieuwere gelekt maar daar zijn nog geen roms van Dr. Ketan op xda is ermee bezig.)
[ Voor 7% gewijzigd door Thombias op 17-10-2013 09:02 ]
Ha bedankt voor de tip, toch niet goed gezocht op XDAArunia schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:47:
[...]
Ik heb dezelfde code in mijn telefoon staan en geroot.
Dus dat gaat prima.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896696
De Odin versie gebruiken.
Werkte bij mij gewoon goed. Je moet wel zorgen dat je dan Super SU er op hebt. Als dit niet zo is even APK downloaden en installeren. Zou wel automatisch moeten, maar kan zijn dat dit niet goed gaat.
ff een vraagje, me broertje kwam erachter dat hij een scheur in het scherm heeft. (lijkt net dat het onder het display zit)
Hij heeft de telefoon niet laten vallen ....
Hoe kan dit?
HIj is al bij de tombile winkel geweest, en hun zeggen dat het kan komen omdat de telefoon in je broekzak zit... en dat er spanning op komt ??
de telefoon is nog maar 1 jaar oud
Hoe kan dit?
HIj is al bij de tombile winkel geweest, en hun zeggen dat het kan komen omdat de telefoon in je broekzak zit... en dat er spanning op komt ??
Dr Ketan op XDA-Developers heeft weer een nieuwe android 4.3 rom
- This ROM is AP N7100 XXUEMJ2 CP XXUEMJ2 CSC LBEMJ2 and beleved to be PreOfficial
- This ROM have KNOX security effect on bootloader
- Flashing this ROM, probably you are closing possibility to downgrade your device (still i have not tested but it's tru for Knox enabled device)
- SO first thing to do before and after flashing this ROM is to make EFS, (particularly after flashing if your IMEI is correct) because in future if you lose IMEI your old backup may or may not work and you have already closed way to downgrade.
- This ROM have bootloader and you have to flash separately (will instruct how in installation guide)
- Recommend to wipe data (factory reset) before flashing ROM
- No one here on XDA is responsible for any bad effect on your device, You are flashing this at your own risk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2488636
- This ROM is AP N7100 XXUEMJ2 CP XXUEMJ2 CSC LBEMJ2 and beleved to be PreOfficial
- This ROM have KNOX security effect on bootloader
- Flashing this ROM, probably you are closing possibility to downgrade your device (still i have not tested but it's tru for Knox enabled device)
- SO first thing to do before and after flashing this ROM is to make EFS, (particularly after flashing if your IMEI is correct) because in future if you lose IMEI your old backup may or may not work and you have already closed way to downgrade.
- This ROM have bootloader and you have to flash separately (will instruct how in installation guide)
- Recommend to wipe data (factory reset) before flashing ROM
- No one here on XDA is responsible for any bad effect on your device, You are flashing this at your own risk.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2488636
Inderdaad een zeer fijne ROM! Ik heb die inmiddels een week draaien en geen grote problemen mee gehad (eigenlijk geen; behalve dat Candy Crush vastloopt als je die afsluit. Maar dat is geen probleem voor het spel of de telefoon zelf).Thombias schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:00:
[...]
Er zijn al custom 4.3 roms van een lek van samsung.
Bijvoorbeeld deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1928227
Stabiel en soepel.
Moet je alleen je toestel geroot hebben.
(Er is ook al een nieuwere gelekt maar daar zijn nog geen roms van Dr. Ketan op xda is ermee bezig.)
update:Aggressor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:09:
ff een vraagje, me broertje kwam erachter dat hij een scheur in het scherm heeft. (lijkt net dat het onder het display zit)
Hoe kan dit?
Hij heeft met t-mobile gebeld, en deze gaf aan dat telefoons juist bedoeld zijn voor in de broekzak, en dat me broertje de telefoon het beste kan opsturen.
Echter kost dit iets van 42,50? ... en als hun zeggen dat het mijn broertjes schuld is, dan is hij soieso de 42,50 kwijt ...
iemand ervaringen hiermee? of tips?
scheur zit onder het glas.. je voelt hem niet
Candy crush is mogelijk nog niet aangepast aan de nieuwe eisen van 4.3.BabyXL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:10:
[...]
Inderdaad een zeer fijne ROM! Ik heb die inmiddels een week draaien en geen grote problemen mee gehad (eigenlijk geen; behalve dat Candy Crush vastloopt als je die afsluit. Maar dat is geen probleem voor het spel of de telefoon zelf).
Ik krijg op mn note 2 net een update gepushed. Na installatie, kan ik nergens terug vinden wat er is geupdate en gewijzigd.
hebben meer mensen die update ook gehad vanmorgen, en waar kan ik zien wat er is gewijzigd.
hebben meer mensen die update ook gehad vanmorgen, en waar kan ik zien wat er is gewijzigd.
GruB God
Via *#1234# kan je zien welke firmware/Modem etc. je hebt.maquis schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:31:
Ik krijg op mn note 2 net een update gepushed. Na installatie, kan ik nergens terug vinden wat er is geupdate en gewijzigd.
Maar ook via instellingen > toestel info
En welke heb je?
ap: n7100xxdme6
cp:n7100xxdmf1
csc: n7100phndmf1
cp:n7100xxdmf1
csc: n7100phndmf1
GruB God
Die is 17 juni al beschikbaar gekomen in Nederland
De kans als je weer zoekt op updates dat je dan naar N7100XXDMG1 gaat.
Dit is de laatste 4.1.2.
Instellingen->toestel info-> software-update
lol. raar dat deze pas vandaag naar mij gepushed word, terwijl ik toch regelmatig ff check op updates......
maar goed. geen ramp. alleen nieuwsgierig.
thanx Thombias
maar goed. geen ramp. alleen nieuwsgierig.
GruB God
Ik heb hetzelfde als jou, maquis. Ook ik kreeg vandaag pas die update en zit dus blijkbaar ook nog op die oude firmware. Bij het zoeken naar nieuwe software-update kreeg ik ook altijd de melding dat de laatste updates al zijn geïnstalleerd.
Binnenkort dan toch maar eens gaan flashen voor de nieuwigheid, maar ook meer om die Samsung bloatware eruit te halen.
Binnenkort dan toch maar eens gaan flashen voor de nieuwigheid, maar ook meer om die Samsung bloatware eruit te halen.
Graag gedaan.
Mij persoonlijk stoort mij die Bloatware niet. Maar ben blij dat ik niet de enige ben.
succes met je flash
GruB God
iemand?Aggressor schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:45:
[...]
update:
Hij heeft met t-mobile gebeld, en deze gaf aan dat telefoons juist bedoeld zijn voor in de broekzak, en dat me broertje de telefoon het beste kan opsturen.
Echter kost dit iets van 42,50? ... en als hun zeggen dat het mijn broertjes schuld is, dan is hij soieso de 42,50 kwijt ...
iemand ervaringen hiermee? of tips?
scheur zit onder het glas.. je voelt hem niet
Sinds vandaag is de zomertijd afgelopen, en de phone staat ook op de juiste tijd, en tijdzone.
Maar.......Naast de tijd in de stock weather widget, staat nog steeds het witte zonnetje met die wijzertjes erin, en de klok in de weather widget staat een uur voor.
Wat ik ook probeer (Stad verwijderen, data wissen van de widget - Widget verwijderen en weer toevoegen) dat witte zonnetje blijft erin staan, en de tijd in de widget een uur voor.
Meer mensen met dit probleem, en hoe op te lossen ????
Edit: Opgelost (Hieronder een uitleg hoe)
1) Zet bij de instellingen bij Datum en Klok de datumnotatie naar 12-31-20?? (Serieus !!!)
2) Ververs de weather widget (met de ronde pijltjes onderin), als het goed is staat de tijd in de widget dan goed.
3) Verwijder de stad in de widget, en voeg deze weer opnieuw toe (als het goed is, is dan het zonnetje met de wijzers verdwenen)
4) Zet de datumnotatie weer terug naar 31-12-20??
Klaar
Ik heb dat hier op 4 apparaten zo gedaan, en alle 4 zijn nu goed
Maar.......Naast de tijd in de stock weather widget, staat nog steeds het witte zonnetje met die wijzertjes erin, en de klok in de weather widget staat een uur voor.
Wat ik ook probeer (Stad verwijderen, data wissen van de widget - Widget verwijderen en weer toevoegen) dat witte zonnetje blijft erin staan, en de tijd in de widget een uur voor.
1) Zet bij de instellingen bij Datum en Klok de datumnotatie naar 12-31-20?? (Serieus !!!)
2) Ververs de weather widget (met de ronde pijltjes onderin), als het goed is staat de tijd in de widget dan goed.
3) Verwijder de stad in de widget, en voeg deze weer opnieuw toe (als het goed is, is dan het zonnetje met de wijzers verdwenen)
Klaar
[ Voor 36% gewijzigd door TifKag op 27-10-2013 11:26 . Reden: Oplossing gevonden ]
Je zegt "data wissen van de gadget". Bedoel je daarmee dat je de cache van de app hebt gewist? Zo nee, dan zou je dat kunnen proberenTifKag schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:12:
Sinds vandaag is de zomertijd afgelopen, en de phone staat ook op de juiste tijd, en tijdzone.
Klaar
Ik ben benieuwd wanneer we de update naar 4.3 eindelijk gelanceerd wordt in Nederland. Gelukkig heb ik een toestel zonder branding, dus heb ik hem meteen als hij uit komt! Ik wil het toestel origineel houden, dus geen leaked rom erop laden.
Gekke vraag maar waar doe je precies dit in de widgetTifKag schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:12:
Ik bedoel daarmee applicatiebeheer -> Alles -> weather widget main -> gegevens wissendarkdesign schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:42:
[...]
Je zegt "data wissen van de gadget". Bedoel je daarmee dat je de cache van de app hebt gewist? Zo nee, dan zou je dat kunnen proberen
De widget aanraken, dan zie je de stad staan, deze aanraken en vasthouden, dan zou je de mogelijkheid wissen moeten krijgen.Pierre61 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:48:
[...]
Gekke vraag maar waar doe je precies dit in de widget
Krijg je die mogelijkheid niet omdat je bijvoorbeeld via locatieservice, je stad hebt laten zoeken (Dan kun je hem niet wissen.), kun je via applicatiebeheer -> Alles -> weather widget main -> gegevens wissen .......je widget kompleet resetten.
Alles natuurlijk op eigen risico
Net las ik in een reactie van een gebruiken op FP, dat voor de S3 de update naar 4.3 uitgerold wordt op dit moment.
Iemand al een melding gehad op zijn Note 2?
Gerucht is;darkdesign schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:12:
Net las ik in een reactie van een gebruiken op FP, dat voor de S3 de update naar 4.3 uitgerold wordt op dit moment.
Mogelijk rond de 11de van deze maand
Bron?Thombias schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:31:
[...]
Gerucht is;
Mogelijk rond de 11de van deze maand
Anders weet ik er nog 1:
Gericht is:
Mogelijk rond de 18e van deze maand
De geruchtenmolen op het interweb zegt toch echter op diverse plekken:spaceboy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:00:
[...]
Bron?
Anders weet ik er nog 1:
Gericht is:
Mogelijk rond de 18e van deze maand

En dat is voor de amerikaanse, dus ik ga uit van medio december.
En dan medio als in deze snelweg opent medio december
who put a "stop payment" on my reality check
sinds afgelopen weekend heb ik ineens last van spontane reboots, heeft iemand anders hier ook last van?
Daar heb ik wel last van gehad zo'n 4 maanden geleden. Niets hielp, totdat er een update beschikbaar kwam die ik meteen heb geïnstalleerd. Maar het zou goed kunnen dat het bij jou heel ergens anders door komt natuurlijk.
Yep, in India is ie er per vandaag, 4.3 voor de note II, aldus:
http://www.beter-plan.nl/...uitrol-in-india-begonnen/
http://www.beter-plan.nl/...uitrol-in-india-begonnen/
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Beste medetweakers, ik heb momenteel een N7100 T-Mobile branded, maar ik wil deze graag omzetten naar Unbranded firmware, kan ik de PHN versie over mijn huidige N7100XXDMB2 zetten zonder alles opnieuw te moeten installeren?
En welke files heb ik nodig om via Odin te flashen?
N7100XXDMB2 > N7100XXDME6
[ Voor 7% gewijzigd door underworld202 op 10-11-2013 15:45 ]
Als je op xda-developers.com zoekt heb je zo alle info bij elkaar.underworld202 schreef op zondag 10 november 2013 @ 15:14:
Beste medetweakers, ik heb momenteel een N7100 T-Mobile branded, maar ik wil deze graag omzetten naar Unbranded firmware, kan ik de PHN versie over mijn huidige N7100XXDMB2 zetten zonder alles opnieuw te moeten installeren?
http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-2
Dank je, daar heb ik meerdere malen gekeken, maar kom er niet uit. Wil van t-Mobile Branded naar Unbranded, als het kan zonder verlies van mijn apps.Thombias schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:18:
[...]
Als je op xda-developers.com zoekt heb je zo alle info bij elkaar.
http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-2
Zoeken op XDA naar "note 2 unbrand". Maar goed.
http://www.ibtimes.com/ho...rmanently-tutorial-926231
Deze link kwam daar vandaan. Op eigen risico.
http://www.ibtimes.com/ho...rmanently-tutorial-926231
Deze link kwam daar vandaan. Op eigen risico.
Verwijderd
Mijn synchronisatie wil alleen nog werken wanneer ik de verversknop binnen Gmail (via de Note 2) gebruik.
Is er binnen het menu waar ik iets kan checken, bv of er een vinkje aan moet staan?
Bvd
Edit:
Opgelost
Is er binnen het menu waar ik iets kan checken, bv of er een vinkje aan moet staan?
Bvd
Edit:
Opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 15:04 ]
Voor degene die net als ik veel foto's en videos maakt met z'n Note is er goed nieuws.
Er is de laatste tijd veel geschreven en gepubliceerd over optische beeld stabilisatie (vooral op de Nokia telefoons).
Wij kunnen nu ook genieten van OIS op onze camera met deze app en het werkt ook nog eens goed!
Het enige wat ik jammer vind is dat er geen spotmeting mogelijkheid in zit die standaard wel in de Samsung app aanwezig is.
Maar voor de rest heel veel instellingen en je kan zelfs de focus locken in video-mode!
Er is de laatste tijd veel geschreven en gepubliceerd over optische beeld stabilisatie (vooral op de Nokia telefoons).
Wij kunnen nu ook genieten van OIS op onze camera met deze app en het werkt ook nog eens goed!
Het enige wat ik jammer vind is dat er geen spotmeting mogelijkheid in zit die standaard wel in de Samsung app aanwezig is.
Maar voor de rest heel veel instellingen en je kan zelfs de focus locken in video-mode!
Volgens mij zit die stabilisatie al in de software van de Note 2 Tenminste in de gelekte MJ5 firmware.catt4u schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:08:
Voor degene die net als ik veel foto's en videos maakt met z'n Note is er goed nieuws.
Dus dan is het ook niet nodig die dure app aan te schaffen.
De nieuwe firmware kan elk moment vrij gegeven worden.
Verwijderd
Ze mogen wel es met een datum komen, laat nogal op zich wachten zeg.Thombias schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:04:
[...]
Volgens mij zit die stabilisatie al in de software van de Note 2 Tenminste in de gelekte MJ5 firmware.
Dus dan is het ook niet nodig die dure app aan te schaffen.
De nieuwe firmware kan elk moment vrij gegeven worden.