Henk007 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:57:
[...]
Iedereen moet zelf weten waar hij zijn informatie vandaan haalt uiteraard, maar ik lees op zh regelmatig artikelen die de zaken nèt van een andere invalshoek belichten, zodat je wordt geprikkeld om zelf research te gaan doen en erachter komt dat de waarheid anders is dan wat de mainstream media ons voorschotelen.
Die invalshoek daar is wel erg vaak "Obama is bad", "Buy gold!", "the Fed is evil", "Buy More gold!", etc.maratropa schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:00:
Idd.. Zerohedge is trouwens ook het 2de meest gelezen geld & markt blog / site achter de WSJ las ik laatst. Er is veel volume vanuit alle richtingen, niet alleen maar gold-bug "nieuws".
In dat artikeltje dat gelinkt werd, gaan ze ook weer lekker te keer. Grafiekjes van cijfertjes die totaal uit context gerukt worden (wat heb je nou weer aan absolute schuldniveaus zonder enige context). Of als de realiteit niet blijkt te kloppen met hun wereldbeeld dan zijn cijfers gemanipuleerd o.i.d. Zo beschuldigen ze bv. het Bureau of Labor Statistics van manipuleren van de CPI (inflatiecijfers).
Senor Sjon schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:19:
[...]
Ik vind het verfrissend om eens een andere hoek te lezen dan de standaard ANP berichten. De NL media stelt niet zoveel meer voor in het brengen van een kritische blik.
Prima.Henk007 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:57:Niets zomaar geloven, alles in twijfel trekken, zelf de originele bronnen opzoeken en op basis daarvan je eigen mening vormen, dat is naar mijn mening de ideale situatie.
Als je geïnteresseerd bent heb ik een lijstje met blogs, opinie sites, en databases.
Blogs, een mix van macro, finance en journalisme:
- FT alphaville
- Brad deLong
- Calculated Risk
- Mark Thoma
- Karl Whelan
- Simon Wren-Lewis
- Noah Smith
- Barry Ritholtz
[ Voor 4% gewijzigd door irritableskillz op 26-07-2013 02:28 ]