Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzamataz
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
CrimInalA schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Voor mij is automatisch on/off basisfunctionaliteit :? 'k heb nooit anders geweten op mijn vorige toestellen dus dat zal in de ativ s ook wel inzitten .
Moest iemand wel weten waar deze optie in wp8 te vinden is , laat het mij weten !
Profielen is waar je naar op zoek bent. (nog) niet aanwezig in WP8.
Nog iets waar ik mee vast zit : Hoe zorg ik er voor dat mijn belgeluid niet stiller gezet wordt doordat ik stilletjes muziek wil luisteren ? Dus dat de beltoon een vast geluidsniveau heeft ?
Dat vind ik dus ook nergens .
Volume is niet afzonderlijk te regelen voor muziek en beltoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
CrimInalA schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:19:
Ativ S ondersteunt ook geen rSAP , waardoor hij niet werkt in bluetooth kits in auto's van Mercedes/Volkswagen/Audi enz..
Mijn Android deed dat wel, maar die bakte er niks van. Dan heb ik liever dat ik weet dat ik het niet eens hoef te proberen, dan dat ik gefrustreerd met een apparaat moet werken dat een eigen wil heeft. Dan weer wel verbinding, dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
Bernie V schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:26:
[...]

De EAS wordt toch nu nog door Google tot eind juli gesupporteerd? Dit zou dan toch nog steeds moeten werken zou je dan denken?
Ja en het lijkt nu inderdaad wel te werken. Heel merkwaardig, want mijn Exchange account deed het van begin af aan en Google niet. Maar helemaal vertrouwen doe ik het nog niet. Ik kan er nog niet de vinger op leggen, maar soms zit er toch wat vertraging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Is er iemand geslaagd om een mooie hoes/case voor deze phone te vinden? Ik heb vanmiddag zo'n universele pouch van Valenta gekocht om toch iets aan bescherming te hebben.
Hij past er qua breedte wel in, maar steekt er een millimeter of 7 uit.
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk waardeloos dat Samsung zo weinig aandacht aan deze phone besteedt, terwijl het een heel goed ding is. Van Samsung zelf is er geen eigen accessoire voor deze phone, wat op zich alweer genoeg zegt.
Ben bang dat er over een maand of 3-4 al geen ondersteuning meer wordt gegeven aan dit toestel, of updates voor de ATIV-S zelf, Samsung kennende.
Ik ben blij dat er WP8 op staat en geen Android met eigen Samsung schil. Anders kan je over een korte tijd ook nog eens naar algehele updates fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb een Noreve hoesje voor de Ativ S gekocht. Bevalt prima, wel prijzig maar de kwaliteit is goed. Ik gebruik hem alleen als ik aan het werk ben, voor de rest altijd zonder hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ativ S ondersteunt ook geen rSAP , waardoor hij niet werkt in bluetooth kits in auto's van Mercedes/Volkswagen/Audi enz..

Ik krijg het gevoel dat ik 10 jaar teruggeslingerd wordt in de tijd . Heel spijtig allemaal .

Edit : ik heb net een site van microsoft gevonden waar je kan voten voor bepaalde functionaliteiten .
Je hebt 10 votes .

Dit is de link om Rsap toe te voegen bijvoorbeeld : http://windowsphone.userv...ions/2280321-rsap-support

Bedankt !
rSAP wordt door de Bluetooth premium carkit van de VAG groep WEL ondersteund... Die kan rSAP en dat andere protocol aan...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 17:11

mindcre8r

Tradepedia

PaT schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:38:
[...]

rSAP wordt door de Bluetooth premium carkit van de VAG groep WEL ondersteund... Die kan rSAP en dat andere protocol aan...
dat zegt ie toch ook ;) vice versa is het probleem.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Propane schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:28:
Ik heb een Noreve hoesje voor de Ativ S gekocht. Bevalt prima, wel prijzig maar de kwaliteit is goed. Ik gebruik hem alleen als ik aan het werk ben, voor de rest altijd zonder hoesje.
Dat vind ik inderdaad een erg mooie. Ik heb ooit voor mijn oude TF101 een Noreve hoes gehad, echter vond ik het toen teveel bulk toevoegen aan de tablet. Ik ga vanavond wel even op de site van Noreve rondneuzen om te kijken of ik toch nog te overtuigen ben. Vind ze inderdaad wel stevig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 20:50
Poops_McGhee schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:17:
........
Ben bang dat er over een maand of 3-4 al geen ondersteuning meer wordt gegeven aan dit toestel, of updates voor de ATIV-S zelf, Samsung kennende.
Ik ben blij dat er WP8 op staat en geen Android met eigen Samsung schil. Anders kan je over een korte tijd ook nog eens naar algehele updates fluiten.
Ben ik niet zo bang voor. er komen zelfs nog updates uit voor de Omina7

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online

Edit : ik heb net een site van microsoft gevonden waar je kan voten voor bepaalde functionaliteiten .
Je hebt 10 votes .
Ik ben ook eens op die site gaan kijken. Het is een goed idee van Microsoft om zijn gebruikers op die manier te bedienen.
Zelf heb ik een kreet neergegooid om meerdere profielen op je account toe te kunnen passen. Net als bij BB10 een zakelijke homescreen met bijbehorende apps en eventueel contactenlijst, prive homescreen met alles behalve werkcontacten en wellicht nog andere profielen zoals entertainment of weet ik het veel.
De ATIV S ondersteund nummer blocken, dus zou je per profiel ook kunnen inregelen dat sommige nummers je niet kunnen bellen als je in een ander profiel zit. Lijkt mij retehandig.

http://windowsphone.userv...user-profiles-within-an-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Propane schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:28:
Ben toch ook weer voor een Noreve hoesje gegaan. Net besteld, 15-20 dagen wachten. Ik heb voor een niet standaard kleur gekozen. Een zwarte had ik binnen 2 dagen kunnen hebben (rechtstreeks bij Noreve vandaan), maar ik wil iets minder standaard.

Ik heb ook een Desktop Dock aangeschaft. Functioneert ook.... alleen maar als bureau lader. Ook weer aan de prijs, maar gelukkig kunnen mijn smartphones er allemaal in. Scheelt weer een oplader in de stekkerdoos..... wat een suf van Samsung dat ze alleen een applicatie, voor het synchen met deze dock, voor Android hebben gemaakt. WP8 users zijn dus fucked. Volgende keer toch maar een Nokia...

[ Voor 10% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-03-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Op zich ben ik heel tevreden met mijn ATIV S, maar hij vertoont nu toch wel een probleem. Hij gaat geregeld (meestal 's nachts) helemaal uit. En dan zodanig, dat hij alleen weer kan worden gestart door de startknop minstens 10 seconden ingedrukt te houden, wat wijst op een reset. Ik heb nog geen aanwijzing kunnen vinden waaraan het zou kunnen liggen. Mijn Samsung Galaxy Tab vertoont heel af en toe dezelfde kuren, maar dan praat ik over eens in de paar weken, de ATIV S doet het vrijwel om de dag.
ik twijfel of ik hem terug moet sturen. Dat is namelijk ook niet fijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Poops_McGhee schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:30:
Volgende keer toch maar een Nokia...
Begin ik langzaam aan ook te denken. Samsung heeft duidelijk niets met Windows Phone en al is het nog zo'n mooi ding, je wilt toch ondersteuning en commitment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Ik heb de discussie wellicht niet helemaal goed gevolgd, maar waarom zijn ondersteuning en commitment van zo'n groot belang? Natuurlijk, als ze er zijn is dat alleen maar positief. Maar is het niet zo dat bij WP de ondersteuning vanuit Microsoft moet komen? Of is het ook hier het geval dat de fabrikant de updates levert?
En commitment, tja, geen tastbaar begrip. Al blijft dat het beter is als het er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Het blijft sowieso geen prettig gevoel dat Samsung het allemaal wel best vindt. Met een Nokia krijg je veel meer extra voor je geld naar nu blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Daar zit zeker een kern van waarheid in. Al blijf je als WP8 toestel eigenaar toch het meest afhankelijk van Microsoft. En natuurlijk van de 3th party app ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27

Laguna

Connaisseur

Niku schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:34:
Ik heb de discussie wellicht niet helemaal goed gevolgd, maar waarom zijn ondersteuning en commitment van zo'n groot belang? Natuurlijk, als ze er zijn is dat alleen maar positief. Maar is het niet zo dat bij WP de ondersteuning vanuit Microsoft moet komen? Of is het ook hier het geval dat de fabrikant de updates levert?
En commitment, tja, geen tastbaar begrip. Al blijft dat het beter is als het er wel is.
Het is zeker van belang, zonder dat zal je het over het algemeen met generieke accessoires moeten doen, waarvan je geen garantie hebt dat ze goed functioneren/passen. Qua software heb je wel gelijk daarvoor ben je niet afhankelijk van Samsung.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het heeft voor een groot deel ook met het gevoel dat Nokia op weet te wekken bij zijn afnemers. Nokia komt gewoon op zeer regelmatige basis met 'handige' appjes die de andere partijen dan moeten missen. Het zijn vaak geen key-feature apps, maar het feit dat die Finnen wel bezig zijn om het platform te verbeteren en dat je van Samsung he-le-maal niets hoort over WP8 (behalve dat de vraag tegen valt, wat niet zo vreemd is als je er 0 effort in stopt en je toestel nauwelijks verkrijgbaar is)

Ik vind de Ativ S een fantastisch toestel, interessanter dan de L920, maar toch wacht ik met de aanschaf van een nieuw toestel tot er een 'echt' ubertoestel van Nokia komt (EOS?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:51
PaT schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:39:

Ik vind de Ativ S een fantastisch toestel, interessanter dan de L920, maar toch wacht ik met de aanschaf van een nieuw toestel tot er een 'echt' ubertoestel van Nokia komt (EOS?)
Maar 't blijft natuurlijk een feit dat wanneer je bereid bent om hem in Duitsland te bestellen, je een geweldige deal doet qua prijs/kwaliteit. Momenteel daar al verkrijgbaar vanaf 385 euro. Allicht hebben ze daar de vraag schromelijk overschat en zitten ze nu met overstock. Nu hij stilaan ook binnenkomt hier in België via de grote distributeurs aan prijzen tussen 549 en 599 euro vraag ik mij af hoe de verkopen hier zullen zijn. Ik verwacht ook hier een tegenvaller, zeker nu Samsung zelf alle aandacht opeist met hun nieuwe S4.
Ik denk dat ze aan de ene kant niet konden/durfden weigeren om een WP8 toestel uit te brengen, maar dat ze aan de andere kant verveeld zitten met het feit dat ze daarmee nu wel op 4 paarden moeten wedden: Android, Bada, Tizen en WP8.

PS: en ik blijf er trouwens ook van overtuigd dat de Ativ S momenteel hét toptoestel op WP8 is, ongeacht wat de 920-aanhangers ook mogen beweren.

[ Voor 6% gewijzigd door chaola op 18-03-2013 09:49 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb mijn Ativ S nu 2 weken. Ben er heel tevreden over. Toch is de houding van Samsung tov wp8 zeer bizar te noemen. Toen ik in de winkel naar de Ativ S vroeg zeiden de verkopers dat Samsung geen effort doet om dit toestel te verkopen. In de winkel hadden ze geen Ativ S op voorraad, slechts 1 exemplaar per week konden ze vastkrijgen voor verkoop. De verkopers vertelden me ook dat ze hierdoor al wat mensen moesten teleurstellen. Aan hun uitleg kon je eruit afleiden dat het net is alsof Samsung deze smartphone niet wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Het is in de telecom winkels ook niet mogelijk om een Samsung hoesje voor dit toestel te krijgen, omdat Samsung er geeneen gemaakt heeft. Accessoires voor dit toestel is miniem, uiterst miniem.
De desktop charger van Samsung kan het ding wel opladen, maar niet synchen met je pc. Het is dus een behoorlijk dure extensie van je normale oplader. 40 euro om rechtopstaand te laden is wat overdreven.
Het blijft niet alleen bij afwezige accessoires in telecom winkels. Ook de kennis van dit toestel is nihil. Tijdens mijn zoektocht naar een passende hoes dacht ruim de helft van de verkopers dat het een SIII was of dachten dat ie wel in een SIII hoesje moest passen. Als je dan aangeeft dat het geen SIII is, dan moesten ze het even bekijken en gaven daarna aan nog nooit een ATIV-S gezien te hebben.
Kwalitatief is dit echt wel een toestel dat het een paar jaar kan volhouden. Qua ondersteuning ben ik daar niet zo positief over. Ik zie wel dat er een aantal apps van Samsung regelmatig geupdate worden, maar een update voor de firmware van het toestel zie ik niet zo snel verschijnen.
Ik heb het gevoel dat de ATIV-S meer een verplicht nummertje voor Samsung is ivm de samenwerking met Microsoft en Windows an sich. Kan me wel voorstellen dat Microsoft een deal heeft waarbij Samsung in ieder geval ook een smartphone met WP moet uitgeven en wellicht wat korting krijgt op Windows licenties.
Ik vind de ATIV-S echt een perfect toestel. Misschien nog wel beter dan een Nokia, maar de ondersteuning en bemoeienis van de fabrikant tellen wel mee. Die is bij Nokia toch wel een stuk beter.
Samsung laat de ondersteuning van minder verkochte toestellen vaak snel vallen. Ik heb een tijdje een Samsung Tab 8.9 gehad. Niet een populair model qua verkoopcijfers. Het ding heeft ruim een jaar moeten wachten op een update van Android, die tegen de tijd van uitrollen alweer verouderd was. De 3G tabs hebben nooit een update ontvangen. Laat ik die nou net gehad hebben.
Dat zijn wel ervaringen die me wel 2 keer doen nadenken om een Samsung device aan te schaffen. Met de ATIV-S dacht ik wel een veilige koop gedaan te hebben, omdat de software van Microsoft komt en niet van Samsung. Als Microsoft een cyclus van 18 maanden aanhoudt, dan kan je, als je bij wilt blijven, na 18 maanden een nieuwe kopen. Ik hoop niet dat Samsung de kwaliteit van zijn hardware op deze cyclus heeft aangepast.

Either way, het is een top toestel en ik hoop dat dat zo blijft en vanuit Samsung meer erkenning krijgt.
Echter, wetende dat zij zo'n groot marketing apparaat hebben en er niets mee doen voor dit toestel, denk niet dat het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Het is ook gewoon dat het zo'n verdraaid aantrekkelijk toestel is, anders was ik er al 10 keer op afgeknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Poops_McGhee schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:53:
Dat zijn wel ervaringen die me wel 2 keer doen nadenken om een Samsung device aan te schaffen. Met de ATIV-S dacht ik wel een veilige koop gedaan te hebben, omdat de software van Microsoft komt en niet van Samsung. Als Microsoft een cyclus van 18 maanden aanhoudt, dan kan je als je bij wilt blijven na 18 maanden een nieuwe kopen. Ik hoop niet dat Samsung de kwaliteit van zijn hardware op deze cyclus heeft aangepast.
Ben het roerend met je eens. Die van mij vertoont intussen al wat kuren, dus dit is voorlopig mijn allerlaatste Samsung product. Mijn Galaxy Tab doet ook regelmatig raar en inderdaad kan je fluiten naar snelle updates bij Samsung. Heb toch wel spijt dat ik niet voor Nokia heb gekozen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
RoJan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Ben het roerend met je eens. Die van mij vertoont intussen al wat kuren, dus dit is voorlopig mijn allerlaatste Samsung product. Mijn Galaxy Tab doet ook regelmatig raar en inderdaad kan je fluiten naar snelle updates bij Samsung. Heb toch wel spijt dat ik niet voor Nokia heb gekozen. :(
Die van mij heeft geen kuren en ik hoop dat dat zo blijft. Ik heb voor de Samsung gekozen, omdat die een groot scherm heeft. Hiervoor had ik een HTC 8X met een 4,3" scherm. Dat is toch een heel stuk minder fijn dan het scherm van de Samsung. Letterlijk een groot voordeel.
Het wachten op de Nokia duurde me te lang. Ik heb, naar mijn gevoel, een eeuwigheid op de lijst gestaan en eind januari nog geen leverdatum gekregen.
Ik ben wel heel tevreden over de Samsung. Dat zeker, maar ik ben bang dat het aan de ontwikkelingen van WP8 toestellen voorbij gaat en dat je redelijk snel met een verouderd toestel zit. Nu is dat niet zo'n punt, mits je wel van alle functionaliteiten gebruik kunt maken. Snelheid is dan iets ondergeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 14:26
RoJan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Ik hoorde een vriend van mij die ook een ATIV S heeft ook over het random 'afsluiten' van de telefoon. Die van mij doet dat niet, ik vond het toen een raar verhaal. Hij had zijn telefoon wel in battery modes staan toen der tijd. Geen idee of jij dat ook hebt en dat het probleem is.

Welke kuren heb je onderhand nog meer gekregen dan? Ik was juist verbaasd hoe soepel en stabiel alles werkt, meer te danken aan Windows Phone 8 misschien. Maar ook qua hardware geen geen gebreken hier.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zijn er op GoT ook zo weinig mensen die dit toestel hebben? Want dit topic is ook behoorlijk levenloos te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het toestel is erg onbekend, wordt weinig gepromoot door Samsung en is ook nog eens niet overal verkrijgbaar. Dan krijg je inderdaad rustige topics, zelfs hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Idd een mooie demstratie wat een beetje marketing doet...

Want de 920 en de Ativ-s zijn redelijk aan elkaar gewaacht. ze hebben alle 2 hun sterke en zwakke punten. Als ik echter naar de topic drukte en aantal reviews kijk, is de 920 zo'n 20x populairder. En dat is jammer, want ik denk zeker voor de zakelijke markt dat deze Ativ-s erg intresant is.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
FricoRico schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:53:
[...]

Ik hoorde een vriend van mij die ook een ATIV S heeft ook over het random 'afsluiten' van de telefoon. Die van mij doet dat niet, ik vond het toen een raar verhaal. Hij had zijn telefoon wel in battery modes staan toen der tijd. Geen idee of jij dat ook hebt en dat het probleem is.

Welke kuren heb je onderhand nog meer gekregen dan? Ik was juist verbaasd hoe soepel en stabiel alles werkt, meer te danken aan Windows Phone 8 misschien. Maar ook qua hardware geen geen gebreken hier.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik heb hem intussen terug gestuurd naar de leverancier, die hem heeft doorgestuurd naar Samsung. Het is wel mooi (voor mij dan) om te lezen dat er minstens nog iemand is met dat probleem. Ik begrijp alleen even niet wat je met 'battery modes' bedoelt? Op het moment dat ik het zat was stond hij 2x per dag uit of vast. Het was niet duidelijk wat de oorzaak was, maar in elk geval geen software, want ik heb hem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en dat hielp niet.
Ik zal hier melden wat Samsung er aan doet. Ik was overigens verder super tevreden met het apparaat en met WP8. Ik vond Android ook altijd erg fijn, maar dat voelt om de een of andere reden een beetje verouderd nu. Viel ook niet mee om weer terug te gaan naar mijn oude HTC nu de ATIV S weg is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat vind jij persoonlijk de grote voordelen van WP8 ten opzichte van Android dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Niku schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:51:
Wat vind jij persoonlijk de grote voordelen van WP8 ten opzichte van Android dan als ik vragen mag?
Ik denk dat het hele concept van WP8 mij gewoon aanspreekt. De vormgeving, manier van werken met de (Live)tiles spreken mij erg aan. Een Android systeem is zeer uitgebreid in te richten, maar daardoor ontbreekt vaak de eenvormigheid en de duidelijkheid. Default Android vind ik ouderwets overkomen en veel Widgets zijn een rommeltje. Neemt niet weg dat Android ook prima is, maar het gebruikt meer resources en voelt dus vaak wat zwaarder. De Ativ S werkt echt perfect met WP8 en ik denk toch dat de hardware het minder flitsend zou doen met Android. ik vind een S3 (toch een goed apparaat) minder fijn werken dan de Ativ S. Net even wat minder respons e.d. Maar het voornaamste is toch gewoon: het spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:52
RoJan schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:31:
[...]

Ik denk dat het hele concept van WP8 mij gewoon aanspreekt. De vormgeving, manier van werken met de (Live)tiles spreken mij erg aan. Een Android systeem is zeer uitgebreid in te richten, maar daardoor ontbreekt vaak de eenvormigheid en de duidelijkheid. Default Android vind ik ouderwets overkomen en veel Widgets zijn een rommeltje. Neemt niet weg dat Android ook prima is, maar het gebruikt meer resources en voelt dus vaak wat zwaarder. De Ativ S werkt echt perfect met WP8 en ik denk toch dat de hardware het minder flitsend zou doen met Android. ik vind een S3 (toch een goed apparaat) minder fijn werken dan de Ativ S. Net even wat minder respons e.d. Maar het voornaamste is toch gewoon: het spreekt me aan.
Dit heb ik ook, ondanks dat ik geen Ativ S heb maar een Lumia 820. Vanavond even met de Nexus 7 tablet van m'n vader gespeeld en het voelt meteen een beetje ouderwets aan. De Play-store ziet er wat rommelig uit, het voelt allemaal wat langzamer aan en het ziet er wat ouderwets uit.

Toch koop ik aankomende zomer wel de opvolger van de Nexus 7 denk ik, gewoon om het gemak van een tablet en goede hardware voor €250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maykel88
  • Laatst online: 15-08-2017
Goedemorgen allemaal,

Zelf heb ik de Ativ S nu net zo'n twee weken en ik heb helaas een probleem.
Elke avond voor het slapen sluit ik hem aan op de oplader en als ik hem dan s morgens van de vergrendeling af wil halen gaat hij niet meer aan. De mobiel blijkt dan te zijn uit gevallen en hij gaat alleen weer aan als ik de batterij eruit haal. Daarna doet hij het weer prima.
Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Misschien iets met een SD kaart? Ik heb er namelijk een Ultra SD kaart 16 GB ingestopt.

Hopelijk hebben jullie wat ideeen en tips eventueel.

Heel vriendelijk, maar groeten hoeft niet op GoT

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 27-03-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maykel88
RoJan schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:25:
Op zich ben ik heel tevreden met mijn ATIV S, maar hij vertoont nu toch wel een probleem. Hij gaat geregeld (meestal 's nachts) helemaal uit. En dan zodanig, dat hij alleen weer kan worden gestart door de startknop minstens 10 seconden ingedrukt te houden, wat wijst op een reset. Ik heb nog geen aanwijzing kunnen vinden waaraan het zou kunnen liggen. Mijn Samsung Galaxy Tab vertoont heel af en toe dezelfde kuren, maar dan praat ik over eens in de paar weken, de ATIV S doet het vrijwel om de dag.
ik twijfel of ik hem terug moet sturen. Dat is namelijk ook niet fijn natuurlijk.
Exact hetzelfde probleem als ik heb. Ook ik twijfel of ik hem nou moet terugsturen of niet. Ik vraag me namelijk af of het verholpen kan worden. Heb jij hem uiteindelijk wel teruggestuurd en is het verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

wijzig bij voorkeur even je bericht met de edit knop als je nog wat toe te voegen hebt:)

Maar ligt het nu aan mij of is het genoemde een probleem wat wel erg vaak genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Maykel88 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:36:
[...]

Exact hetzelfde probleem als ik heb. Ook ik twijfel of ik hem nou moet terugsturen of niet. Ik vraag me namelijk af of het verholpen kan worden. Heb jij hem uiteindelijk wel teruggestuurd en is het verholpen?
Zoals ik eerder heb gemeld heb ik hem intussen teruggestuurd naar de leverancier, die hem weer naar Samsung heeft gestuurd. Dat is pas een paar dagen geleden, dus ik geef ze nog even de tijd.
Ik had er eerst ook een micro SD kaartje in, maar dat heb ik verwijderd en de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. Daar ligt het dus niet aan.
Het feit dat er meer mensen zijn met dit probleem doet hopen dat het bekend is bij Samsung. De hoop op een oplossing wordt daarmee groter. Ik zou hem als ik jou was ook terug sturen, er zit immers nog volop garantie op?
Ik zal in elk geval hier melden wat er uiteindelijk uit komt.
En nogmaals: los van dit probleem is het een geweldige telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hiervoor hebben we Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 27-03-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Niku schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:51:
Vraag was niet aan mij, maar ik antwoord lekker toch.

WP8 voelt voor mij veel meer aan als af. Android lijkt door de vele updates en verscheidenheid in UI's eeuwig in de steigers te staan. Het is gewoon nooit af. En ondanks dat er regelmatig verschillen worden toegepast, het draagt niet bij aan het "afmaken" van het systeem. Zoals eerder is gezegd voelt het ook verouderd aan. De innovatie is er nu wel vanaf. Nieuwe toepassing dragen ook niet genoeg bij om Android af te maken. Het komt te vaak voor dat een fabrikant nieuwe toepassingen voor zichzelf houdt en dus geen echte Android uitbreidingen neerzet voor de andere gebruikers. Het is te merkgebonden. WP8 is vrijwel op ale toestellen hetzelfde. Het is wel innovatief, echt intuitief en het werkt gewoon goed. Jammer dat je het nog zo weinig tegenkomt, in het wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 10:58
Even mijn ervaringen van een paar dagen. Heb hem voor mijn vrouw gekocht voor een paar redenen (haar oude was een volledig ontoereikende Galaxy GIO):
  • Windows Phone is overzichtelijker en makkelijker voor een niet power-user
  • Grootste scherm voor een Windows phone (mijn vrouw heeft lange nagels en dus moeite met on-screen toetsenborden, vooral als ze te klein zijn)
  • Uitstekende prijs-prestatieverhouding
  • Mooie user interface
  • Op thuis PC ook upgrade naar Windows 8 uitgevoerd
Beperkingen van Windows phone (voor mijzelf een reden om nog even op Android te blijven)
  • Beschikbare applicaties niet op het niveau van Adroid of IOS
  • Ontbreken van enkele voor mij belangrijke apps e.d. (DLNA, remote, flash, andere browsers dan de standaard, etc.)
  • Beperkte toegangkelijkheid tot het systeem
  • Organisatiemogelijkheden grotere aantallen apps
Heb er natuurlijk bij het inrichten gezellig mee zitten spelen. Het scherm ziet er goed uit, kleuren wat minder oververzadigd dan bijvoorbeeld mijn Galaxy S2. Scherm geeft een goede response en alles loopt bijzonder soepel. Kon de contacten niet importeren van de oude GIO, ook niet via Outlook (2013). Met Outlook 2007/2010 zou het wel moeten kunnen, maar ik kreeg alleen maar foutmeldingen. Uiteindelijk stuk voor stuk via bluetooth overgestuurd.

Verder vind ik de software, die op Windows 8 geïnstalleerd wordt bij het aansluiten van de telefoon ontzettend beperkt. Gelukkig kun je wel een aantal gesharede mappen via bestandsbeheer aan (iets wat bij Lumia's afgeschermd is). Dit is natuurlijk primair een Microsoft aangelegenheid, maar Samsung maakt rondom Android ook allerlei tools en zou dit hiervoor ook kunnen doen. Helaas is dit platform voor Samsung (nog) een ondergeschoven kindje.

Al met al zijn de eerste ervaringen positief. Mijn vrouw is er in ieder geval blij mee.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kreeg net een update OTA voor mijn Ativ S. Nieuwe versie(s):

Firmware: 2424.12.11.9
Hardware revision: 15.15.1.0
Radio Software: 2424.12.11.5
Radio Hardware: 0.0.0.800
Bootloader: 12.11.15.14
Chip SOC: 1.5.32

Heb niet gechecked wat de versies waren voor de update, dus misschien kan iemand nog even checken of er verschillen zijn in de revisies? Ik merk uiterlijk aan software in ieder geval weinig verschil.

Edit:

Zie op andere fora dat meer mensen die update hebben en anderen weer niet. Ik check nu handmatig op een update en hij vind er weer één... spannend hoor :P. Leuk ook dat ze nergens een change log hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Propane op 28-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Propane schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:05:
Kreeg net een update OTA voor mijn Ativ S. Nieuwe versie(s):

Firmware: 2424.12.11.9
Radio Software: 2424.12.11.5
Bootloader: 12.11.15.14

Heb niet gechecked wat de versies waren voor de update, dus misschien kan iemand nog even checken of er verschillen zijn in de revisies? Ik merk uiterlijk aan software in ieder geval weinig verschil.

Edit:

Zie op andere fora dat meer mensen die update hebben en anderen weer niet. Ik check nu handmatig op een update en hij vind er weer één... spannend hoor :P. Leuk ook dat ze nergens een change log hebben.
Ziet er ouder uit dan ik nu al heb. Heb mijn Ativ-s ongeveer 2 maanden en nog geen update gehad. Dit zijn mijn gegevens..

Firmware: 2424.12.12.3
Radio Software: 2424.12.12.3
Bootloader: 12.12.20.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Bryne schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:51:
Beperkingen van Windows phone (voor mijzelf een reden om nog even op Android te blijven)
  • Ontbreken van enkele voor mij belangrijke apps e.d. (DLNA, remote, flash, andere browsers dan de standaard, etc.)
Ik denk dat je lijst aardig klopt. Voor mij gelden die beperkingen niet of nauwelijks omdat ik dat soort dingen meer met een Android tablet doe en de telefoon voor onderweg is, waar het minder zwaar telt.
De beperkte toegang zal niet verdwijnen denk ik (ook niet bij iOS). Dat is zeker een voordeel van Android, maar tegelijk ook een zwakte en het maakt Android kwetsbaar.
Verder hebben iOS en Android ook geen Flash (meer), voor zover ik weet biedt nu alleen Firefox (onder Android) nog een matige Flash ondersteuning, maar FF is zoooo laaaaaangzaam...
Ook andere browsers zit er denk ik niet in (net als bij iOS).
De rest kan nog komen, maar als dit echt belangrijk is zit je vast aan Android of heel misschien Linux in de toekomst, maar daar zijn al helemaal geen apps voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
jobvr schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:50:
[...]

Ziet er ouder uit dan ik nu al heb. Heb mijn Ativ-s ongeveer 2 maanden en nog geen update gehad. Dit zijn mijn gegevens..

Firmware: 2424.12.12.3
Radio Software: 2424.12.12.3
Bootloader: 12.12.20.17
Excuses, nadat ik hem dus nog een keer op updates had laten checken vond hij er weer eentje, die bracht me naar dezelfde versies die jij post. Beetje vreemd. Heb het toestel zelf sinds beschikbaarheid in NL, hij komt er dus wel een beetje laat mee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Propane schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 00:13:
[...]

Excuses, nadat ik hem dus nog een keer op updates had laten checken vond hij er weer eentje, die bracht me naar dezelfde versies die jij post. Beetje vreemd. Heb het toestel zelf sinds beschikbaarheid in NL, hij komt er dus wel een beetje laat mee :P.
Maar merk je nou nog verschil? Of staat ergens wat de update moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 14:26
RoJan schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:41:
[...]

Maar merk je nou nog verschil? Of staat ergens wat de update moet oplossen?
Het enige verschil wat ik merkte met de laatste update was dat hij gisteren last had van random reboots.. Vandaag heb ik daar geen last van gehad nog, wie weet was het iets sporadisch.

Hiervoor heb ik ook een update gehad (week geleden ongeveer) die voegte Always WiFi on toe en Advanced Battery Saving settings... Bij deze update zie ik werkelijk geen enkel verschil met de vorrige, jammer dat er werkelijk nergens duidelijke patch notes te vinden zijn.

EDIT: Ik kon wel deze patch notes vinden van de 22e.. Maar weet niet of dit de juiste zijn, ze spreken wel over 'onopvallende' updates als je het mij vraagt. Dus het zou zo maar eens kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door FricoRico op 01-04-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Inmiddels €425,00 dat is toch wel weer interessant...
Designwise vind ik het een pracht van een toestel, Samsung ansich niet zo, maar wel MicroSD-support...
Windows Phone is weer helemaal nieuw voor me, jaren Android en loop nu wat weekjes met iOS, lastig.

Wat offtopic, maar hoe werkt Windows Phone met een bestaande Gmail-account (en contacten enzo)?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:02

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CLB schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:26:
Wat offtopic, maar hoe werkt Windows Phone met een bestaande Gmail-account (en contacten enzo)?
Kun je idd beter in het algemene WP8 topic posten ;) want Google en MS zijn geen vrienden (meer), dus het is wat lastiger geworden de afgelopen maanden.

En de Ativ is een erg mooi toestel, heb deze zelf ook overwogen, maar voor de langere termijn is Samsung niet zo zeker voor Windows Phone ondersteuning. Op mijn Omnia stopte de doorontwikkeling van firmwares en eigen apps erg snel, daar is Nokia duidelijk beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

En de Ativ is een erg mooi toestel, heb deze zelf ook overwogen, maar voor de langere termijn is Samsung niet zo zeker voor Windows Phone ondersteuning. Op mijn Omnia stopte de doorontwikkeling van firmwares en eigen apps erg snel, daar is Nokia duidelijk beter in.
Maar wat ga je daar nu feitelijk van merken? Van de eigen apps vrij weinig? En ben je van de echt grote updates niet afhankelijk van microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Maar wat ga je daar nu feitelijk van merken? Van de eigen apps vrij weinig? En ben je van de echt grote updates niet afhankelijk van microsoft?
Updates van het OS komen van Microsoft uiteraad, maar firmware van Samsung. Omdat ze bijna alleen Android toestellen verkopen verwacht ik weinig aandacht of prioriteit voor de Ativ S updates (zoals bij de Omnia).

En als er straks WP8.5 en later WP9 uitkomt moet Samsung toch echt weer meewerken zodat jij je Ativ kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hoe zit dat dan precies? Want WP8.5 is toch een update van het OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Niku schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:32:
Hoe zit dat dan precies? Want WP8.5 is toch een update van het OS?
Klopt, maar de telefoonmaker heeft ook een rol in het update verhaal:
http://www.wp7.nl/26634/s...n-naar-windows-phone-7-8/

Kijk maar naar het verhaal over LG, en stel je voor dat Samsung volgend jaar alleen nog Android en Tizen toestellen maakt. Ik zeg niet dat het zo gaat lopen, maar als je een telefoon voor 2 a 3 jaar koopt wil je toch wel kunnen blijven updaten, en daarbij ben je echt afhankelijk van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mm oke. Betwijfel overigens of ik dit persoonlijk een groot nadeel vind. Heb mijn desire Z nu bijna 2,5 jaar in gebruik, naar volle tevredenheid, terwijl deze toch ook nauwelijks ondersteund is qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maykel88
RoJan schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:44:
[...]

Zoals ik eerder heb gemeld heb ik hem intussen teruggestuurd naar de leverancier, die hem weer naar Samsung heeft gestuurd. Dat is pas een paar dagen geleden, dus ik geef ze nog even de tijd.
Ik had er eerst ook een micro SD kaartje in, maar dat heb ik verwijderd en de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat. Daar ligt het dus niet aan.
Het feit dat er meer mensen zijn met dit probleem doet hopen dat het bekend is bij Samsung. De hoop op een oplossing wordt daarmee groter. Ik zou hem als ik jou was ook terug sturen, er zit immers nog volop garantie op?
Ik zal in elk geval hier melden wat er uiteindelijk uit komt.
En nogmaals: los van dit probleem is het een geweldige telefoon!
Volledig mee eens. Het is en blijft een top toestel van Samsung!
Ik vermoed dat dit ook het zogenoemde ''Sudden Death '' probleem is.
De Samsung Galaxy S3 kampt ook met dit probleem.
Samsung heeft het probleem erkend en ze zijn bezig met een update om dit te verhelpen.
Hopelijk erkennen ze het probleem ook snel voor de Samsung Ativ S zodat ze ook hiervoor een update kunnen maken.
Momenteel valt mijn Ativ S ook overdag af en toe uit zo uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bryne schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:51:
DLNA:
http://www.windowsphone.c...19-4cec-9595-d11861a7d14b
http://www.windowsphone.c...17-4014-a0a3-5695b167db22
Schijnen best goede apps te zijn, al spelen ze nog niet alles af.

Remote: Voor wat? Voor VLC is er een, voor XBMC. VNC is er, Remote desktop, of http://www.windowsphone.c...7d-4d70-89e4-2be784403d19. Het enige wat ik echt mis is een Airplay app zodat ik mijn Mac Mini kan benaderen, maar goed, als ik dat perse wil moet ik maar een iPhone nemen, toch?

Andere browsers:
http://www.windowsphone.c...b9-48b0-8771-91dbc188f873
http://www.windowsphone.c...53-e011-854c-00237de2db9e
http://www.windowsphone.c...de-46ba-a56e-25138caa668e

Flash heeft iOS en Android ook niet, dus waarom zou dat op WP8 ineens een probleem zijn?

Beperkte toegang is by design. Organisatie mogelijkheden is inderdaad beperkt. Het enige wat je kunt doen is op het startscherm gelijke apps bij elkaar zetten. Evt met http://www.windowsphone.c...4c-4eaf-be02-eadc77095b7d scheiden.

Het is allemaal niet zo erg als velen zeggen, hoewel er wel nog veel ruimte is voor verbeteringen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
gauchov6 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:21:
[...]

Updates van het OS komen van Microsoft uiteraad, maar firmware van Samsung. Omdat ze bijna alleen Android toestellen verkopen verwacht ik weinig aandacht of prioriteit voor de Ativ S updates (zoals bij de Omnia).

En als er straks WP8.5 en later WP9 uitkomt moet Samsung toch echt weer meewerken zodat jij je Ativ kan updaten.
Tenzij er geen firmware update nodig is om de WP update te installeren. Voor je desktop Windows is ook geen hardware firmware update nodig om een update mee te pakken.
Ik verwacht eerlijk gezegd zelf ook niet dat Samsung veel aandacht aan deze lijn zal besteden, maar de nodige aandacht zullen ze best wel bieden. WP heeft nu wel een groter aandeel dan voorheen. Overal zie je het marktaandeel stijgen. En dat is toch wel een positief iets.

En vandaag was eindelijk, na een paar weken wachten, mijn Noreve hoesje binnen. Ik heb niet voor de gladde zwart lederen versie gekozen, maar een nappa blauw/grijze versie. Mooi hoesje, functioneel, maar voegt wel flink wat bulk aan je toestel toe. Het is nu met hoes bijna 2 keer zo dik als normaal. Is niet zo erg, hij is in ieder geval wel goed beschermd. Speciale kleuren en leder wordt daar met de hand gemaakt. Dat laat zich helaas zien in een lijmvlekje aan de voorkant. Heel misschien stuur ik hem nog om die reden terug. De tijd zal leren hoe erg ik me er aan ga storen. Het zit vrij dicht aan de rand, dus het valt erg mee. En ik heb niet zoveel zin om weer lang te wachten op een vervangende hoes. Heb zo het gevoel dat ze deze uitvoering niet zo vaak zullen maken....

[ Voor 30% gewijzigd door Poops_McGhee op 03-04-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

En is er waarschijnlijk een firmware update nodig om de WP update te installeren? :9
Zijn er eigenlijk ook andere hoesjes beschikbaar dan de behoorlijk prijzige Noreve hoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hmmm, ik zit dit toestel een beetje te overwegen en zou hem eventueel in duitsland willen bestellen/kopen (amazon.de bijvoorbeeld)... Zijn hier nog redenen voor om dit niet te doen?

Ziet er verder prachtig uit! En qua prijs ook prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Maykel88 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:50:
[...]

Momenteel valt mijn Ativ S ook overdag af en toe uit zo uit het niets.
Hmm, net hetzelfde probleem als ik gehad heb met mijn twee laatste "dumbphones" van Samsung en de reden om terug naar Nokia te gaan voor een "gewone" GSM. Als hun smartphones dit nu ook al beginnen te doen, dan zal het toch weer Nokia worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

m0ridin schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:38:Zijn hier nog redenen voor om dit niet te doen?
Je zou even voor de zekerheid kunnen checken hoe het met de garantie in NL zit als je het toestel in Duitsland koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Niku schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:27:
[...]

Je zou even voor de zekerheid kunnen checken hoe het met de garantie in NL zit als je het toestel in Duitsland koopt.
Dat is inderdaad wel een goede, helemaal als ik de verschillende opmerkingen hierboven lees ;) Maar qua gebruik en dergelijke neem ik aan dat het helemaal niets uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Updates zouden eerder of juist later kunnen komen, misschien wat (taal)instellingen die je mist?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Mbt garantie: zie ook mijn post hier MrBB in "Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen"

Verder geen enkel probleem met mijn in Dtsl gekochte Omnia 7 qua updates, taalinstellingen (Nederlands is gewoon te kiezen), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Niku schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:33:
Zijn er eigenlijk ook andere hoesjes beschikbaar dan de behoorlijk prijzige Noreve hoesjes?
Niet gezien in de winkels hier. Als ze uberhaupt het toestel al bijna nergens leveren, dan is het met hoesjes al helemaal slecht gesteld. Laat staan dat je een mooie lederen hoesje vindt die ook nog eens niet saai zwart, bruin of wit is.
Deze hoes kostte me 58 euro, wat op zich nog meevalt. Ik heb het zeker wel over voor dit toestel. Hij is het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vind 58 euro toch wel aan de prijzige kant hoor.

@MrBB, je bent dus niet zeker of dit bij elk samsung toestel geldt?

@CLB, qua updates zou het toch niet kunnen uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Niku schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:11:
...

@MrBB, je bent dus niet zeker of dit bij elk samsung toestel geldt?

...
Nee, daar ben ik niet zeker van. Dit staat er op de site:

SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.

Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.

Wellicht dat of Samsung of de Duitse retailer je 100% zekerheid kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Niku schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 01:11:
Vind 58 euro toch wel aan de prijzige kant hoor.
Voor een handgemaakt hoog kwalitatief hoesje vind ik het nog wel meevallen. Een Valenta pouch van kunstleer en massaal geproduceerd (met wat schoonheidsfoutjes) kost je ook al 20 euro. Het verschil in kwaliteit is echt wel meer dan 3 keer zo hoog. Er zaten wat lijmrestjes op, maar na een mailtje kreeg ik een makkelijke oplossing om het heel simpel te verwijderen. Pirma service.

Voor mijn iPad heb ik een Miniot MKII cover. Die is van hout gemaakt door een nederlands bedrijfje in Noord Holland. Die maken ook phone cases (helaas alleen voor iPhones). Die hoesjes zijn echt een stuk duurder dan een Noreve, maar wel puur vakmanschap. Noreve ook, maar niet zo als Miniot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Bedankt, één van de doelen van het kopen van de Ativ voor mijn vrouw was te ervaren op welk niveau er apps beschikbaar zijn voor Windows Phone. Dit bepaalt deels het moment dat ik zelf overstap.
Remote: Voor wat? Voor VLC is er een, voor XBMC. VNC is er, Remote desktop, of http://www.windowsphone.c...7d-4d70-89e4-2be784403d19. Het enige wat ik echt mis is een Airplay app zodat ik mijn Mac Mini kan benaderen, maar goed, als ik dat perse wil moet ik maar een iPhone nemen, toch?
Remote control apps voor mijn Samsung Smart TV en Onkyo receiver. Ik gebruik dit met name om de irritante on-screen toetsenborden te mijden.
Andere browsers:
http://www.windowsphone.c...b9-48b0-8771-91dbc188f873
http://www.windowsphone.c...53-e011-854c-00237de2db9e
http://www.windowsphone.c...de-46ba-a56e-25138caa668e

Flash heeft iOS en Android ook niet, dus waarom zou dat op WP8 ineens een probleem zijn?
Gaan we eens bekijken. Ik vind de standaard Internet Explorer op Windows Phone niet fijn werken. Gebruik Dolphin op Android. Ik vind het gebruiksgemak en de mogelijkheden hiervan schril afsteken tegen IE.
Beperkte toegang is by design. Organisatie mogelijkheden is inderdaad beperkt. Het enige wat je kunt doen is op het startscherm gelijke apps bij elkaar zetten. Evt met http://www.windowsphone.c...4c-4eaf-be02-eadc77095b7d scheiden.
Zoals gezegd, te toegang tot de Ativ is al beter dan bij mijn Lumia 800. Bij de laatste kan dat alleen maar via Zune. Ik verwacht, dat de organisatiemogelijkheden met de tijd wel uitgebreid zullen worden, hetzij bij een update, hetzij met een app.
Het is allemaal niet zo erg als velen zeggen, hoewel er wel nog veel ruimte is voor verbeteringen.
Ik vind het helemaal niet erg. Windows Phone heeft echter wel een achterstand op een aantal vlakken in te lopen. Daar tegenover staat, dat het een zeer moderne UI is met enorm veel potentie.

Ik ben inmiddels wel tegen meer kleine beperkingen aangelopen. Verwacht echter, dat deze in de loop der tijd wel aangepakt zullen worden.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Vrijdag mijn ativ ontvangen vanuit duitsland .
Zeer leuke ervaring na al die jaren android.
Gisteren tijdens een feestje liggen vergelijken met een S3
En veel apps starten gewoon sneller op als de S3 tot verbazing van al mijn vrienden.
Toch wel een goed moeten lachen

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Intussen heb ik mijn ATIV S alweer enkele dagen terug na reparatie. Hij was naar Samsung gestuurd en de reparatie heeft ongeveer een week geduurd.
Samsung heeft het moederbord vervangen. Is volgens mij ook iets wat ze standaard doen als niet snel duidelijk is wat het probleem is. Het probleem lijkt niet meer op te treden, maar ik houd nog een slag om de arm. Pas als hij enkele weken zonder morren blijft werken geloof ik het pas....
Maar wanneer je een weekje noodgedwongen moest terugvallen op je oude HTC Desire Z met zijn stokoude Androidversie valt pas op wat een heerlijke telefoon het is. Nadat ik hem volledig had gereset en inlogde met mijn Microsoftcode werd een flink deel van mijn oude situatie weer hersteld vanuit de backup in de cloud. Na een half uurtje stoeien was alles weer in oude staat en kon ik weer overal bij.
Al met al een goede beurt van Samsung, nu hopen dat het goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Goed om te horen. Hou ons op de hoogte of het probleem weg blijft! Hoelang is je telefoon weggeweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Niku schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:40:
Goed om te horen. Hou ons op de hoogte of het probleem weg blijft! Hoelang is je telefoon weggeweest?
Incliusief de afhandeling van de leverancier en een weekend 8 dagen, dus dat is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat is inderdaad snel. Goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Nu op iBOOD in de 'aanbieding' voor 319,95 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:18
Christian was mij voor

Volgens mij is het wel een mooie aanbiedingen. Ik ben ook op zoek naar een windows phone maar ik vind 4,8" echt te groot.

[ Voor 19% gewijzigd door D.I.N.G op 10-04-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:28

winnie

de poes...

Zojuist gekocht bij Ibood. Iemand ervaring met migratie WP7.8 -> WP8? ;)
Ik zal deze thread maar eens actief gaan volgen. Voor mij heeft deze Samsung in ieder geval de juiste zaken: Sd mogelijkheid, nfc, fatsoenlijke camera (hoewel niet briljant) voldoende geheugen (meer dan 8GB) en voldoende ram (meer dan 512MB). Minder relevant of niet direct gerelateerd aan het toestel: verwisselbare accu kan een voordeel zijn en de FF camera betekent eindelijk goed skypen.
En nu deze aanbieding er is ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 10:48
Wel erg verleidelijk die aanbieding van Ibood... Misschien maar even overleggen met de vrouw :+

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

winnie schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:07:
Zojuist gekocht bij Ibood. Iemand ervaring met migratie WP7.8 -> WP8? ;)
Ik zal deze thread maar eens actief gaan volgen. Voor mij heeft deze Samsung in ieder geval de juiste zaken: Sd mogelijkheid, nfc, fatsoenlijke camera (hoewel niet briljant) voldoende geheugen (meer dan 8GB) en voldoende ram (meer dan 512MB). Minder relevant of niet direct gerelateerd aan het toestel: verwisselbare accu kan een voordeel zijn en de FF camera betekent eindelijk goed skypen.
En nu deze aanbieding er is ... :P
Ja, heb ik. Lang antwoord kort: Die migratie is er niet. Gewoon alle accounts opnieuw instellen en via je aankoopgeschiedenis al je apps terg downloaden (voor zover die er zijn).

Ik vind hem ook heel verleiderlijk, die aanbieding van iBood... maar hetkomt wel verdomde slecht uit nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PaT schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:25:
Ik vind hem ook heel verleiderlijk, die aanbieding van iBood... maar hetkomt wel verdomde slecht uit nu...
Same here. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 09:04
Die aanbieding op iBood gaat om een gewoon normaal Nederlands model?
Voor zo weinig kan ik hem haast niet laten liggen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 09:04
Naja, #yolo, ik heb hem ook gekocht, mijn One x verkoop ik toch voor bijna dezelfde prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 10:48
R0SSI schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:18:
Wel erg verleidelijk die aanbieding van Ibood... Misschien maar even overleggen met de vrouw :+
En ook maar besteld :*)

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Pfff, ik wil eigenlijk terug naar Android... maar dit is ook wel heel erg cheap zeg...
Alleen totaal geen ervaring met Windows Phone, en heb een Google-gebruikersomgeving.

Ik ga even vragen in het Windows Phone topic of dat ook allemaal simpel te syncen is... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zo'n aanbieding is overigens wel goed voor de aandacht aan dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:28:
Pfff, ik wil eigenlijk terug naar Android... maar dit is ook wel heel erg cheap zeg...
Alleen totaal geen ervaring met Windows Phone, en heb een Google-gebruikersomgeving.

Ik ga even vragen in het Windows Phone topic of dat ook allemaal simpel te syncen is... :s
Die Google gebruiksomgeving is geen bezwaar. Je kunt gewoon met je gmail adres een Microsoft account aanmaken waarmee je op WP8 en Skydrive e.d. kunt. ook syncen met Google is vooralsnog geen bezwaar. In juni vervalt de gratis activesync ondersteuning van Google, maar dan heeft Microsoft intussen de CalDev en CardDev ondersteuning in WP8 geïntegreerd, dus ook dat is geen bezwaar. er is geen native Google+ app, maar dat gebruikt haast niemand (toch?).
Maar je wilt terug naar Android. Wat doe je nu dan? iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
RoJan schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:01:
Maar je wilt terug naar Android. Wat doe je nu dan? iPhone?
Yes, tussentijds een iPhone, omdat ik m'n HTC One X+ al verkocht heb :)
Dank voor de verdere uitleg! Het wordt nog even nadenken, bekijken, €325,00 is wel aantrekkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:28:

Het voelt elke keer aan als een stap terug in de tijd als ik mijn Android toestel moet gebruiken. Ik heb mijn Galaxy Nexus in gebruik als noodtoestel en gisteren even een app op moeten draaien die op WP8 nog niet echt lekker werkt. Die Nexus draait op de laatste Android versie, maar het voelde zoooo ouderwets aan. Alsof het toestel al jaren niet meer geupdate was.
Voor €. 325 euro is de ATIV-S echt een koopje. Eigenlijk gewoon een no-brainer en kopen. Ik heb er heel wat meer voor betaald.
Sinds ik WP8 gebruik heb ik een lichte aversie tegen Android ontwikkeld. WP8 is heerlijk nieuw en verfrissend. Er zit veel potentie in de OS en qua ontwikkelingen kan het nog heel wat doormaken. iOS en Android niet echt meer. Die worden, lijkt het, alleen nog opgeschmuckt met spiegeltjes en kraaltjes.
Qua apps is WP8 alweer een heel eind aangevuld. Het aantal nieuwe apps per dag lijkt snel te groeien en veel apps die al voor iOS en Android waren, komen nu ook naar WP8.
En van alle WP8 toestellen vind ik de ATIV-S nog steeds het mooist en functioneelst. Het kan alleen nog maar beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:03
Weet iemand een mooi hoesje? Beetje een wallet case tachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
De enige hoes waar hij echt mooi in past die ik gezien heb, is een Noreve. Die heb ik dan ook gekocht. Is redelijk aan de prijs, maar fits like a glove. Ik heb ook een Valenta pouch geprobeerd, maar daar steekt deze smartphone een stukje uit. Voor zover ik weet heeft Samsung zelf geen case voor deze smartphone, zoals voor hun Galaxy toestellen.
Het is nogal dun bezaaid met hoesjes voor dit model. Ik kon er op internet ook maar bar weinig mooie voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Poops_McGhee schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:54:
De enige hoes waar hij echt mooi in past die ik gezien heb, is een Noreve. Die heb ik dan ook gekocht. Is redelijk aan de prijs, maar fits like a glove. Ik heb ook een Valenta pouch geprobeerd, maar daar steekt deze smartphone een stukje uit. Voor zover ik weet heeft Samsung zelf geen case voor deze smartphone, zoals voor hun Galaxy toestellen.
Het is nogal dun bezaaid met hoesjes voor dit model. Ik kon er op internet ook maar bar weinig mooie voor vinden.
Dun bezaaid? Misschien niet zo heel makkelijk zoeken. Hier bijvoorbeeld hebben ze een enorme berg aan hoesjes in allerlei vormen, uitvoeringen en kleuren. Heb voor mijn vrouw een siliconen hoesje besteld. Past prima en de bedienbaarheid blijft ok.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kwam deze http://www.b2ctelecom.nl/...KP_7IPrx7UCFfLLtAodnWYA6g ook al eens tegen. Geen ervaring mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Op Amazon ook een karrevracht hoesjes en cases tegen scherpe prijzen: http://www.amazon.de/s/re...aps%2Ck%3Aativ%20s%20case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
De meeste van al die hoesjes vind ik echt niet mooi. Die overlappende randen gaan me danig in de weg zitten en er komt echt vuil en vet onder te zitten. Je ziet ook bijna niets meer van je smartphone, behalve het scherm.
Ik ben op zich niet eens heel kieskeurig wat hoesjes betreft, maar het moet in ieder geval niet jouw stijlvolle toestel veranderen in een universeel uitziend belblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Eens. Dan moet je denken aan een passende pouche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 30-05 08:21
http://www.case-mate.eu/s...-ativ-s-barely-there.html

Deze heb ik om mijn ativ zitten, ben er erg over te spreken, vooral omdat de ativ al een paar keer uit mn handen is gevallen en de neiging heeft met het scherm naar beneden te vallen (net als een boterham met pindakaas de pindakaas altijd), de case helpt bij het beschermen van het scherm. Ook wordt de telefoon er niet heel veel dikker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Epiphany schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:19:
http://www.case-mate.eu/s...-ativ-s-barely-there.html

Deze heb ik om mijn ativ zitten, ben er erg over te spreken, vooral omdat de ativ al een paar keer uit mn handen is gevallen en de neiging heeft met het scherm naar beneden te vallen (net als een boterham met pindakaas de pindakaas altijd), de case helpt bij het beschermen van het scherm. Ook wordt de telefoon er niet heel veel dikker van.
Heb ik ook, Echt een top hoes. Enige aanpassing die ik zou willen is dat hij iets stroever zou mogen zijn. Niet dat hij super glad is, maar ik hou van stroef.. Voor de rest heb je nauwelijks door dat er bescherming om heen zit. Past nog gewoon in mijn broekzak. Maar mijn ativ is al een paar x gestuiterd en daar heeft deze hoes prima tegen beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Gisteren even langs de mediamarkt geweest om met de ativ s te spelen.
Natuurlijk, er zat een wachtwoord op die de medewerkers niet wisten.

Achja toch even kunnen zien hoe de telefoon er in het echt uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27

Laguna

Connaisseur

Noreve hoesje is inderdaad belachelijk duur. Een handgemaakt leren hoesje van Sena heb je voor de helft van de prijs van die Noreve, alleen heeft Sena er nog geen beschikbaar voor de ATIV S.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb zojuist de twee volgende besteld op ebay.

New Luxury Battery Flip Case Cover For Samsung Ativ S i8750 + Touch Pen + Film
http://www.ebay.nl/itm/26...1497.l2649#ht_4117wt_1094

Colors Hard Metal Frame Bumper Case For Samsung Ativ S i8750 Windows 8
http://www.ebay.nl/itm/20..._trksid=p3984.m1497.l2648

Eens kijken of het gecombineerd kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
@ryatzu: die metal frame bumper had je wel in 2-voud kunnen bestellen... Dat zocht ik ook namelijk, maar heb geen ervaringen met Ebay.. (echt waar niet! :-) )
Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.