• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03 11:30

Intro

Enige tijd geleden is de Samsung ATIV S aangekondigd, helaas was er nog geen officieel discussie topic geopend. Dus vandaar deze

In het nieuws

Samsung heeft op de IFA in Berlijn de ATIV S aangekondigd, een smartphone met een 4,8" amoled-touchscreen en een 1,5GHz dualcore-processor. Het ATIV S-toestel draait op Microsofts nieuwe Windows Phone 8-besturingssysteem.

Het 4,8"-touchscreen, dat door Samsung HD Super Amoled wordt genoemd, is voorzien van Gorilla Glass 2. Intern is een 1,5GHz dualcore-processor te vinden, samen met 1GB werkgeheugen. De 135 gram wegende ATIV S is voorzien van een 8-megapixelcamera aan de achterzijde en een 1,9-megapixelcamera aan de voorkant.

Samsung komt met twee ATIV S-modellen: een versie met 16GB interne flashopslag en een uitvoering met 32GB. De opslagcapaciteit kan nog vergroot worden door middel van een microsd-kaartje. Verder is een 2300mAh-accu in de behuizing opgenomen.

Voor communicatie met de buitenwereld is de smartphone voorzien van 3g met hspa+, dualband 802.11n-wifi, bluetooth 3.0 en nfc. Ook gps- en glonass-navigatieondersteuning is geïntegreerd. Op het toestel zijn een microusb-ingang en een 3,5mm-hoofdtelefooningang te vinden.

De ATIV S zal in het vierde kwartaal op de Nederlandse markt beschikbaar komen. De adviesprijs bedraagt 549 euro.

Topics gerelateerd aan WP8 / de Samsung Ativ S

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1506404

Aantal foto's

De specificaties

• [b]Basics[/b]
  • 4.8" HD Super AMOLED (1280x720)
  • Qualcomm® S4 1.5 GHz, Dual-core
  • 1GB RAM
  • 16Gb of 32Gb internal storage + MicroSD slot (SDXC support)
  • 2300mAh Li-Ion

Sensors
  • Proximity sensor
  • Accelerometer
  • Geomagnetic
  • Ambient light sensor
  • Gyroscope

GPS
  • A-GPS
  • Glonass

Behuizing
  • 137.2 x 70.5 x 8.7 mm
  • 135g
  • Gorilla Glass 2

Verbindingen
  • Bluetooth 3.0
  • USB 2.0
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n (2.4Ghz en 5Ghz)
  • Wi-Fi Direct
  • Wi-Fi Channel Bonding
  • NFC
  • HSPA+ 42Mbps 850/900/1900/2100Mhz
  • EDGE/GPRS 850/900/1800/1900Mhz

Audio en video
  • H.263, H.264, WMV, MP4, M4V, MOV codecs
  • Full HD(1080p) Playback en Recording
  • MP3, WMA, MP4, M4A, AAC codecs
  • 3.5mm Ear Jack

Samsung ATIV S links

Officieel
http://www.samsung.com/global/ativ/ativ_s.html

Onofficieel
http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_ATIV_S
http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(system_on_chip)

Hands-on en Reviews

[Voor 24% gewijzigd door FricoRico op 29-06-2013 15:45. Reden: Update]

• Anoniem: 80466
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mooie start.

De specs lijken erg op de US versie van de immens populaire Galaxy S3 die ook deze dual core heeft

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-09-2012 19:18]

• FricoRico
Inderdaad, het enige wat lijkt te ontbreken is een 4G LTE verbinding. Dan nog is de vraag of deze wel compatible is met het toekomstig Nederlands netwerk.

Ik dacht eerst dat alle Galaxy S3's een Quad-Core CPU hadden. Maar de Verizon versie is inderdaad een Snapdragon S4.

EU versie van de S3:
http://reviews.cnet.co.uk...alaxy-s3-review-50006020/

US versie van de S3:
http://www.theandroidsoul...-pre-order-starts-june-6/

Persoonlijk mis ik wat features als je hem vergelijkt met een Nokia Lumia 920, maar ik vind de Lumia absoluut niet mooi. Het oog wil immers ook wat. Ik ben wel zeer positief als het gaat om de 2300mAh batterij. Dat is werkelijk een van de grootste batterijen die ik in een Smartphone kan vinden. En dat dan nog wel terwijl hij super dun is.

Overigens vind ik het jammer dat Nokia geen AMOLED schermen meer gebruikt. Hoewel ik niet twijfel aan goede zwart waardes ben ik nog geen LCD techniek tegengekomen die kan tippen aan een AMOLED scherm.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
AMOLED heeft een aantal voor maar ook nadelen. Zwart is ook echt zwart maar de kleuren kunnen ook behoorlijk flets en onnatuurlijk zijn. sLCD2 oogt wat natuurlijker.

• FricoRico
Robkazoe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:36:
AMOLED heeft een aantal voor maar ook nadelen. Zwart is ook echt zwart maar de kleuren kunnen ook behoorlijk flets en onnatuurlijk zijn. sLCD2 oogt wat natuurlijker.
Nou denk dat juist de kleuren overdreven verzadigd zijn. Flets zou ik het zeker weten niet willen noemen juist. Ik ben het er wel mee eens dan sLCD2 wat natuurlijker oogt. Ook de zwart waardes zijn niet slecht bij een sLCD2. Ze komen alleen niet in de buurt van AMOLED zwart waardes.

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat het een mening is wat je het mooist/best vind voor je zelf. Tenminste, bij sLCD2 en AMOLED vergelijking.

Ik heb zelf het liefste de betere zwartwaardes. Ik vind de iets overzadigde kleuren juist goed aansluiten bij de Modern UI (voormalig Metro UI) interface. Veel kleuren etc. De meeste apps hebben er ook geen last van om kleurrijker te lijken dan ze horen te zijn.

Alleen voor foto's en video's zou ik dus mijn voorkeur geven aan sLCD2, of voor webbrowsing. De wit balans in sLCD2 komt bij natuurlijker wit terecht dan bij AMOLED (die is of iets blauwer of groener, afhankelijk van de techniek).

• Robkazoe
  • Nu online
Sorry dat bedoelde ik ook. Draaide flets en verzadigd om. Maar het heeft beide wel wat.

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:18
Ik vind deze het meest interessant van de top 3 wp8. Hij is het dunst, maar liefst 2 mm, er kan een micro-sd in en hij heeft de grootste batterij. Hij is tevens licht, dus niet topzwaar zoals de Nokia is. Daar kunnen de features van de Nokia voor mij niet tegen op.

• FricoRico
Het is maar net wat je zoekt. Ik ga ook voor de Samsung ATIV S waarschijnlijk, de camera in mijn Galaxy SII voldoet me prima. Ik sta werkelijk nogsteeds versteld van die kwaliteit. De Nokia Camera is beter, en dat is verleidelijk maar mij het niet waard.

Ik wil namelijk graag een AMOLED scherm, een dun en licht toestel, grote batterij, groot scherm, micro sd kaart slot. Ook vind ik de kekke kleurtjes van de andere toestellen niets, en de standaard zwarte toestellen zijn mij te kaal. Ik mis alleen wel 4G functionaliteit, vind ik voor een telefoon met een toekomst toch wel beetje karig.

[Voor 10% gewijzigd door FricoRico op 21-09-2012 00:51]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, maar deze Samsung heeft geen Beats audio

* zonoskar rent weg....

Ik laat mijn keuze afhangen van de camera in de Lumia. Als die echt veel beter is dan deze Samsung dan wordt het een Nokia. Anders deze Samsung. En vergeet niet, Nokia heeft veel exclusieve software, dat is ook een flink voordeel. Je mag hopen dat Samsung in hun voetsporen treedt, maar ik ben er bang voor. Samsung heeft hun handen al vol aan het uitbrengen van Android updates, laat staan dat ze ook nog kwaliteit software moeten maken voor WP8.

Amoled vs Slcd vind ik minder belangrijk. Als de witbalans maar klopt. Helaas mankeert er daar vaak wat aan bij Amoled schermen. Jammer dat nog geen enkel OS een instelling daarvoor heeft.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• FricoRico
Haha Beats Audio :-P Mooie marketing dat..

Ik weet bijna wel zeker dat de camera in de Lumia een stuk beter zal zijn dan die van Samsung. Anders zou dat ook mooie marketing zijn, vast niet zo goed als ze in de voorbeelden proberen te laten zien, maar zeker wel beter dan het huidige aanbod.

De exclusieve software zou ik me geen zorgen over maken. Ik zou niet mijn handen in het vuur ervoor willen steken, maar ik denk wel dat deze geport kunnen/gaan worden door developers naar alle andere devices. Het is namelijk niet toegestaan voor de fabrikanten om WP8 aan te passen, dus kan het nooit zijn dat ze exclusieve features inbouwen. Denk aan HTC Sense die overal en nergens hun rotzooi in Android hebben gepropt, waardoor het onmogelijk is om het te porten.

Het is namelijk een van de redenen waarom ik mijn Android in ruil tegen een WP8, de ervaring is meer uniform. Maar de voornaamste reden is dat je je kapot irriteerd aan het feit dat de updates zo lang er over doen om naar je telefoon te komen, als ze uberhaupt al komen.

• Robkazoe
  • Nu online
Beats Audio lijkt nu echt een toevoeging te worden op het platform. Ik zou je daar nog maar eens in verdiepen maar als je een muziekliefhebber bent, is de HTC X8 denk ik het beste toestel vanwege de amp die erin zit.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 09:49
FricoRico schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:16:
Persoonlijk mis ik wat features als je hem vergelijkt met een Nokia Lumia 920, maar ik vind de Lumia absoluut niet mooi. Het oog wil immers ook wat. Ik ben wel zeer positief als het gaat om de 2300mAh batterij. Dat is werkelijk een van de grootste batterijen die ik in een Smartphone kan vinden. En dat dan nog wel terwijl hij super dun is.
afgezien van:
wireless charging (waarvan ik inschat dat die wellicht nog bij de ativ s kan komen... zie samsung s3)
super sensitive touch
camera

wat mis je nog aan features? En kun je een toelichting geven waarom je die mist?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:10
Robkazoe schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:19:
Beats Audio lijkt nu echt een toevoeging te worden op het platform. Ik zou je daar nog maar eens in verdiepen maar als je een muziekliefhebber bent, is de HTC X8 denk ik het beste toestel vanwege de amp die erin zit.
Wat voegt het precies toe dan? Behalve een stickertje en iets van een equalizer ofzo (wat was het ook alweer?)?
als je een muziekliefhebber bent luister je toch geen muziek op je telefoon? Dan doe je toch alles in .flac of vinyl afspelen op een installatie van €3000? ;)

• justice strike
fruitbakje schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:42:
[...]

Wat voegt het precies toe dan? Behalve een stickertje en iets van een equalizer ofzo (wat was het ook alweer?)?
als je een muziekliefhebber bent luister je toch geen muziek op je telefoon? Dan doe je toch alles in .flac of vinyl afspelen op een installatie van €3000? ;)
ik meen gelezen te hebben dat beats audio op telefoons en laptops betekenen dat alle audio componenten geaard zijn en dat de headphone jack geaard is.

• FricoRico
justice strike schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:49:
[...]

ik meen gelezen te hebben dat beats audio op telefoons en laptops betekenen dat alle audio componenten geaard zijn en dat de headphone jack geaard is.
Dat is heel interessant, maar geaard aan wat? Wat heeft is het voordeel van geaarde componenten die geaard aan iets als jijzelf? Of snap ik dan het punt niet... Meestal is een Beats Audi niets meer dan een voorgeprogrammeerde equaliser, of in het geval van de WP8 versie een niet voor geprogrammeerde equaliser.

Best leuk, maar het is maar software matig en het verbeterd geen geluids kwaliteit van de chip zelf.

• justice strike
FricoRico schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:21:
[...]

Dat is heel interessant, maar geaard aan wat? Wat heeft is het voordeel van geaarde componenten die geaard aan iets als jijzelf? Of snap ik dan het punt niet... Meestal is een Beats Audi niets meer dan een voorgeprogrammeerde equaliser, of in het geval van de WP8 versie een niet voor geprogrammeerde equaliser.

Best leuk, maar het is maar software matig en het verbeterd geen geluids kwaliteit van de chip zelf.
ik had even opgezocht wat beats audio nu precies was (aangezien je op een koptelefoon geen equalizer kunt zetten). Naast de eq is er bijv op de hp laptop de implementatie met geaarde componenten. Ik had begrepen dat dat voor meerdere apparaten geld (naast de equalizer). Maar ik kan het natuurlijk ook gewoon fout hebben.

als het een equalizer is dan vraag ik mij wat de toegevoegde waarde is van zoiets

• FricoRico
justice strike schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:22:
[...]

ik had even opgezocht wat beats audio nu precies was (aangezien je op een koptelefoon geen equalizer kunt zetten). Naast de eq is er bijv op de hp laptop de implementatie met geaarde componenten. Ik had begrepen dat dat voor meerdere apparaten geld (naast de equalizer). Maar ik kan het natuurlijk ook gewoon fout hebben.

als het een equalizer is dan vraag ik mij wat de toegevoegde waarde is van zoiets
Nee de koptelefoon aansich is inderdaad iets anders. De koptelefoons zijn van goede kwaliteit, echter vraag ik me af hoe je componenten in een portable computer aard. Gezien het woord aardenal genoeg zegt . Het moet een verbinding hebben naar de grond, dat gaat niet via een persoon lijkt mij. Maar ook ik heb hier geen verstand van.

Op Android is Beats audio echt gewoon een equalizer, het is op alle Android devices te installeren. (Software flash)

Ik heb dus niet veel vertrouwen in de WP8 versie.

• justice strike
FricoRico schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:52:
[...]

Nee de koptelefoon aansich is inderdaad iets anders. De koptelefoons zijn van goede kwaliteit, echter vraag ik me af hoe je componenten in een portable computer aard. Gezien het woord aardenal genoeg zegt . Het moet een verbinding hebben naar de grond, dat gaat niet via een persoon lijkt mij. Maar ook ik heb hier geen verstand van.

Op Android is Beats audio echt gewoon een equalizer, het is op alle Android devices te installeren. (Software flash)

Ik heb dus niet veel vertrouwen in de WP8 versie.
je kunt heel goed aarden zonder dat je echt aarde hoeft te hebben. Denk maar aan een auto. Die staat op 4 rubberen wielen maar je kunt in een auto ook aarden.

• FricoRico
justice strike schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 22:37:
[...]

je kunt heel goed aarden zonder dat je echt aarde hoeft te hebben. Denk maar aan een auto. Die staat op 4 rubberen wielen maar je kunt in een auto ook aarden.
Dat is dus niet zo, een auto kun je aarden door middel van dit:

Een metalen contactpunt die net de grond raakt, de meeste auto's hebben dit niet. Daar krijg je 's winters dus ook een schok van. Tot dusver geen geaarde voorwerpen gezien die niet aan de grond vast zit.

EDIT: Even aan mijn vader (veteraan electricien, en vrijetijds moederboard bouwer) gevraagd. Zijn antwoord op mijn vraag: "Echt aarden is niet mogelijk bij een mobiel apparaat, ook een auto is maar gedeeltelijk geaard. Een auto is alleen in staat zijn statische lading af te staan in kleine maten. Wat waarschijnlijk bedoelt wordt met het aarden van computer chips is het aansluiten van de chips op de massa van de batterij."

Oftwel, geaard is niet de juiste term ervoor maar in die zin dekt het de lading gedeeltelijk. Volgens mijn vader KAN het helpen bij het elimineren van ongewenst opgepikt signaal van de omgeving. Hij benadrukte wel dat je er waarschijnlijk meer baat bij hebt om een betere verbinding tussen de audio uitgangen en de audio chip aan te leggen, en ook zijn bepaalde chips beter in het omzetten van het geluid met minder ruis.

Is dat ook weer opgelost voor een deel, nu de vraag of HTC Beats ook daadwerkelijk goede kwaliteits chips inbouwt.

EDIT 2: Ik had nog beter me huiswerk moeten doen in 1 keer, dit dekt denk ik wel de lading:

http://www.androidpolice.com/2012/06/26/beats-me-why-htcs-amazing-sound-on-the-international-one-x-isnt-amazing-at-all-even-by-the-numbers/

Conclusie: HTC Beats is dus puur marketing, en het bracht zelfs ons Tweakers even aan het denken.

[Voor 55% gewijzigd door FricoRico op 21-09-2012 23:16]

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
fruitbakje schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:42:
[...]

Er zit sowieso een betere versterker met meer output in de 8X. Niet erg spannend als je in-ears gebruikt, maar voor gewone koptelefoons zeker wel. In ieder geval, dat is wat de press release zegt.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-09-2012 23:56]

• Robkazoe
  • Nu online
http://www.wpcentral.com/quick-demo-htc-8x-audio-amplifier

Nu jullie weer dat Beats Audio op een mobiele telefoon normaal troep is.

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-03 11:01

StrongArmLance

Endless flow

Hij lijkt erg op de iPhone ;)

#vote

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat een briljant filmpje om de kwaliteit van beats audio te bewijzen. NIET! Ik heb niet 1 woord verstaan van die gast. Maar op het eerste gezicht gaat beats audio dus om meer volume uit de speaker? Ja, dat wil ik! Als we over audio kwaliteit hebben, dan gaat het niet over volume, maar andere zaken zoals signaal/ruis verhouding, links/rechts scheiding enzo. Dat toon je niet echt aan in een filmpje, dat moet je meten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:24
Sowieso wie luistert er uberhaupt muziek uit de speaker van een telefoon? Ik zie alleen tokkies die dat doen op de fiets. Dat ding is alleen om duidelijk te maken dat je gebeld wordt :p

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FricoRico
Robkazoe schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:29:
http://www.wpcentral.com/quick-demo-htc-8x-audio-amplifier

Nu jullie weer dat Beats Audio op een mobiele telefoon normaal troep is.
Begrijp me niet verkeerd, maar je reactie begint te lijken op een fanboy aanval. Het is niet dat wij de HTC 8x onderuit willen halen, wat ik wilde bewijzen is dat de oude Beats Audio hardware een grap was.

Ik stel mijn oordeel uit over de HTC 8x, maar ik heb weinig vertrouwen in de beweerde kwaliteit van Beats Audio. Het getoonde video bewijst niets over de kwaliteit van het geluid, in dit geval gaat het om een grotere speaker dan andere modellen. Voor sommige is dat wenselijk, maar de kwaliteit van een mobile audio chip is niet via de speaker te meten.

• Robkazoe
  • Nu online
Ik wil zelf helemaal geen HTC 8x, ik vind het alleen zo jammer dat iedereen nu al de Beats Audio loopt te bekritiseren als:
1. De hardware uberhaupt nog niet eens uit is;
2. HTC nu duidelijk een andere insteek heeft met Beats Audio.

Zelf weet ik ook wel dat Beats Audio niets toevoegt aan een telefoon, maar het lijkt erop dat ze nu zowel aan speaker als 3,5mm output wat gedaan hebben. Maar goed, jullie mogen het afschieten voordat het uit is. Is jullie recht, maar ik denk dat ze hier zeker iets moois in handen hebben. En dat zegt iemand die de 920 wil hebben. Nu terug naar Samsung en zijn telefoon :P

[Voor 3% gewijzigd door Robkazoe op 22-09-2012 20:38]

• FricoRico
Dan had ik je reactie toch verkeerd geïnterpreteerd, sorry daarvoor. Je hebt inderdaad gelijk dat we nog niet mogen oordelen over nog niet uitgebrachte hardware. Ik oordeelde alleen over de oudere hardware, en ik schiep een verwachtingspatroon voor het komende.

Mijn verwachtingspatroon heeft natuurlijk niets te zeggen over of het waar is of niet. Dus laten we in dat opzichte maar effe afwachten wat HTC werkelijk gaat doen.

Ik vraag me af hoe de sound-chip op de Snapdragon S4 is, die zit er op toch? Een korte google speurtocht bracht me naar niet veel concluderends. Ik blijf altijd voorstander van een echte dedicated audio chip, mijn Galaxy SII had toch een aardige geluids kwaliteit. Volgens mij één van de koplopers in het Android segment, niet ver onder de iPhone 4S. Wat me wel irriteerde aan de Yamaha chip die gebruikt werd, is dat de source code van de drivers nooit openbaar is geworden. Hierdoor waren de geluidskwaliteiten van de custom roms vaak bagger te noemen.

Weet iemand toevallig welke grafische chip in de ATIV S komt? Er ontstaat nog wat twijfel daar over, gezien de Snapdragon S4 een tijdje met een oudere chip is geproduceerd en er beloftes waren over een nieuwe versie daarvan.

Adreno 320 is de naam van de nieuwe chip, en schijnt zelfs de iPad 3's grafische performance te evenaren. Eerst was ik toch wat sceptisch over de Snapdragon dual-core chip. Als je het zo op het eerste gezicht zou zien zou een dual-core 1.5Ghz niet op kunnen tegen de 4 koppige Tegra's, maar niets is minder waar eigenlijk.

EDIT: Overigens ook wel grappig, de ATIV S heeft bluetooth 3.0 aan boord volgens de specificaties. Maar wat ik dan appart vind is dat alle Snapdragon S4's bluetooth 4.0 ondersteuning bieden. Daarbij ook nog eens dat sommige er volgens de chip specificaties worldwilde LTE support op zit, en ook hier hoor je Samsung niet over...

Behoorlijk apart als je het mij vraagt. Dat zou in ieder geval dus kunnen betekenen dat ze geen Adreno 320 mee leveren als ze ook geen LTE mee geven. Alleen op de Adreno 320 versie zit namelijk een LTE functie. Hoewel de Adreno 225 niet slecht te noemen is, vind ik het voor een nieuwe telefoon onbegrijpelijk dat er wordt bezuinigd op de SoC bij een flagship Windows Phone 8 telefoon.

EDIT 2: Als we de wikipedia pagina moeten geloven staat de Samsung ATIV S in het lijstje met de MSM8960 chip. Ook te vinden in dit lijstje is de Nokia Lumia 920, dit zou moeten betekenen dat de Samsung ATIV S wel degelijk LTE functionaliteit krijgt EN bluetooth 4.0. Zoals de Lumia 920 wel in zijn specificaties heeft staan. Ook betekent dit dat de Adreno 225 mee geleverd wordt, hoewel dat geen grote verassing is.

[Voor 28% gewijzigd door FricoRico op 23-09-2012 17:00]

• justice strike
FricoRico schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:47:
Dan had ik je reactie toch verkeerd geïnterpreteerd, sorry daarvoor. Je hebt inderdaad gelijk dat we nog niet mogen oordelen over nog niet uitgebrachte hardware. Ik oordeelde alleen over de oudere hardware, en ik schiep een verwachtingspatroon voor het komende.

Mijn verwachtingspatroon heeft natuurlijk niets te zeggen over of het waar is of niet. Dus laten we in dat opzichte maar effe afwachten wat HTC werkelijk gaat doen.

Ik vraag me af hoe de sound-chip op de Snapdragon S4 is, die zit er op toch? Een korte google speurtocht bracht me naar niet veel concluderends. Ik blijf altijd voorstander van een echte dedicated audio chip, mijn Galaxy SII had toch een aardige geluids kwaliteit. Volgens mij één van de koplopers in het Android segment, niet ver onder de iPhone 4S. Wat me wel irriteerde aan de Yamaha chip die gebruikt werd, is dat de source code van de drivers nooit openbaar is geworden. Hierdoor waren de geluidskwaliteiten van de custom roms vaak bagger te noemen.

Weet iemand toevallig welke grafische chip in de ATIV S komt? Er ontstaat nog wat twijfel daar over, gezien de Snapdragon S4 een tijdje met een oudere chip is geproduceerd en er beloftes waren over een nieuwe versie daarvan.

Adreno 320 is de naam van de nieuwe chip, en schijnt zelfs de iPad 3's grafische performance te evenaren. Eerst was ik toch wat sceptisch over de Snapdragon dual-core chip. Als je het zo op het eerste gezicht zou zien zou een dual-core 1.5Ghz niet op kunnen tegen de 4 koppige Tegra's, maar niets is minder waar eigenlijk.

EDIT: Overigens ook wel grappig, de ATIV S heeft bluetooth 3.0 aan boord volgens de specificaties. Maar wat ik dan appart vind is dat alle Snapdragon S4's bluetooth 4.0 ondersteuning bieden. Daarbij ook nog eens dat sommige er volgens de chip specificaties worldwilde LTE support op zit, en ook hier hoor je Samsung niet over...

Behoorlijk apart als je het mij vraagt. Dat zou in ieder geval dus kunnen betekenen dat ze geen Adreno 320 mee leveren als ze ook geen LTE mee geven. Alleen op de Adreno 320 versie zit namelijk een LTE functie. Hoewel de Adreno 225 niet slecht te noemen is, vind ik het voor een nieuwe telefoon onbegrijpelijk dat er wordt bezuinigd op de SoC bij een flagship Windows Phone 8 telefoon.

EDIT 2: Als we de wikipedia pagina moeten geloven staat de Samsung ATIV S in het lijstje met de MSM8960 chip. Ook te vinden in dit lijstje is de Nokia Lumia 920, dit zou moeten betekenen dat de Samsung ATIV S wel degelijk LTE functionaliteit krijgt EN bluetooth 4.0. Zoals de Lumia 920 wel in zijn specificaties heeft staan. Ook betekent dit dat de Adreno 225 mee geleverd wordt, hoewel dat geen grote verassing is.
chip kan wel bluetooth zijn, maar als de wp8 stack hem niet ondersteund dan maakt het niets uit.

Zelfde voor lte. Als wp8 hem niet ondersteund heb je er niets aan.

Ik kan een in mijn laptop makkelijk een esata kaart in stoppen. Maar als ik de drivers niet heb dan is mijn laptop toch niet esata capable.

• FricoRico
Daar heb je niets aan gelogen, maar, Windows Phone 8 ondersteund wel degelijk LTE. De Lunia 920 gebruikt ook LTE dus daar kan het niet aan liggen.

Volgens google het volgende:
http://wmpoweruser.com/no...etooth-4-0-certification/

Wellicht dat Samsung hun specs ook nog moeten bijwerken? Tijdelijke specs waarschijnlijk? Laten we het hopen want het brengt een hoop betere punten met zich mee als ze beide toch ondersteunen.

• justice strike
FricoRico schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:50:
Daar heb je niets aan gelogen, maar, Windows Phone 8 ondersteund wel degelijk LTE. De Lunia 920 gebruikt ook LTE dus daar kan het niet aan liggen.

Volgens google het volgende:
http://wmpoweruser.com/no...etooth-4-0-certification/

Wellicht dat Samsung hun specs ook nog moeten bijwerken? Tijdelijke specs waarschijnlijk? Laten we het hopen want het brengt een hoop betere punten met zich mee als ze beide toch ondersteunen.
Wellicht. Ik ben niet te bang voor dat bt gebeuren. De belangrijkste zaken zitten toch in bt 2 (headset etc...) in bt4 zitten alleen low power devices die constant data genereren. Zoals hartslag thermometer etc... Daar meoten eerst applicaties voor komen wil dat uberhaupt van de grond komen.

belangrijkste wat de ativ brengt is toch een groter scherm en een betere batterij en sd card slot. Dat is iets wat je elke dag gaat gebruiken.

Wat de nokia daar tegenover heeft is wireless charging, super sensitive touch en de camera. De laatste zal je niet elke dag gebruiken dus dan blijft wireless charging over. Dat hij bt4 heeft of niet is voor mij niet doorslaggevend.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De camera gebruik je misschien niet elke dag, maar wel elke week meerdere malen. Ik iig wel. Een goede camera is voor mij een veel groter pluspunt dan een SD kaartje, zeker als de telefoon al 32GB aan boord heeft.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb even "Deel 1" er achter geplakt. Geen idee of er meer delen gaan komen, maar het staat wel zo netjes. Alle andere WP topics hebben dit namelijk ook.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59
PaT schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:16:
Ik heb even "Deel 1" er achter geplakt. Geen idee of er meer delen gaan komen, maar het staat wel zo netjes. Alle andere WP topics hebben dit namelijk ook.
Daar zorgen we wel voor hoor :)

• FricoRico
Dank voor de toevoeging van '- Deel 1'!

Ik vind een SD'kaartje toch wel wat belangrijker dan een iets betere camera in donkere omstandigheden. Maarja das natuurlijk een persoonlijke keuze.

Wel zal ik de wireless charging gaan missen, maarja daar krijg je weer een wat mooier design (is natuurlijk persoonlijk) en een dunnere telefoon voor terug. Ook de super sensitive touch lijkt me wel ideaal, maar goed het blijft ene afweging. Beide mobiele telefoons zijn prima in orde. Toch is de Lumia 920 innovatiever te noemen.

• Airdack
  • Laatst online: 23-02 14:47
FricoRico schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:03:
[...]

Dat is dus niet zo, een auto kun je aarden door middel van dit:

[afbeelding]

Een metalen contactpunt die net de grond raakt, de meeste auto's hebben dit niet. Daar krijg je 's winters dus ook een schok van. Tot dusver geen geaarde voorwerpen gezien die niet aan de grond vast zit.

EDIT: Even aan mijn vader (veteraan electricien, en vrijetijds moederboard bouwer) gevraagd. Zijn antwoord op mijn vraag: "Echt aarden is niet mogelijk bij een mobiel apparaat, ook een auto is maar gedeeltelijk geaard. Een auto is alleen in staat zijn statische lading af te staan in kleine maten. Wat waarschijnlijk bedoelt wordt met het aarden van computer chips is het aansluiten van de chips op de massa van de batterij."

Oftwel, geaard is niet de juiste term ervoor maar in die zin dekt het de lading gedeeltelijk. Volgens mijn vader KAN het helpen bij het elimineren van ongewenst opgepikt signaal van de omgeving. Hij benadrukte wel dat je er waarschijnlijk meer baat bij hebt om een betere verbinding tussen de audio uitgangen en de audio chip aan te leggen, en ook zijn bepaalde chips beter in het omzetten van het geluid met minder ruis.

Is dat ook weer opgelost voor een deel, nu de vraag of HTC Beats ook daadwerkelijk goede kwaliteits chips inbouwt.

EDIT 2: Ik had nog beter me huiswerk moeten doen in 1 keer, dit dekt denk ik wel de lading:

http://www.androidpolice.com/2012/06/26/beats-me-why-htcs-amazing-sound-on-the-international-one-x-isnt-amazing-at-all-even-by-the-numbers/

Conclusie: HTC Beats is dus puur marketing, en het bracht zelfs ons Tweakers even aan het denken.
Totaal off-topic maar dat verhaal van die auto slaat nergens op! Die metalen strip die je achter een auto kan hangen is een fabel, want een auto is altijd geaard. Dat dunne laagje rubber van die banden doet echt nix, en het feit dat je een schok krijgt komt puur door de kleding die je draagt icm met de bekleding van de auto en je schoenzolen. De schok die je krijgt als je uitstapt is dus omdat JIJ geladen bent, en die omdat de auto geladen is!

Nog wat aanvullende info: Dit verklaart ook waarom je er in de winter meer last van hebt, want dan draag je meestal schoenen met dikkere zolen waardoor je minder snel je lading kwijtraakt.

Wil je overigens bewijs? Als je er vaak last van hebt dan kan je uit de auto proberen te stappen zonder de auto aan te raken en aan lantarenpaal aanraken ... en krijg je een schok :)

[Voor 7% gewijzigd door Airdack op 24-09-2012 11:42]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:59
Airdack schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:32:
[...]Wil je overigens bewijs? Als je er vaak last van hebt dan kan je uit de auto proberen te stappen zonder de auto aan te raken en aan lantarenpaal aanraken ... en krijg je een schok :)
Hoe wou je dat doen? Zweven in de auto ofzo? Je raakt toch *altijd* de auto aan als je er in zit?

• Airdack
  • Laatst online: 23-02 14:47
Hm ok dat heb ik niet duidelijk verwoord, ik bedoel dat je de metalen omhulsel van de auto dan niet aan moet raken want dan ontlaadt je dus meteen via de geaarde (metalen) auto.
En is hiermee de schok discussie afgelopen?

[Voor 13% gewijzigd door PaT op 28-09-2012 15:02]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• FricoRico
Airdack schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:02:
Hm ok dat heb ik niet duidelijk verwoord, ik bedoel dat je de metalen omhulsel van de auto dan niet aan moet raken want dan ontlaadt je dus meteen via de geaarde (metalen) auto.
Ok, bedankt voor de opheldering. Ik zou het graag willen proberen, maar ik heb leren bekleding en ik betwijfel of die me echt goed statisch laden.

Om weer verder te speculeren over de telefoon, ik ben net achter een zeer interessante ontdekking gekomen waar we nog zekerder van kunnen zijn dat de Samsung ATIV S toch 4G ondersteuning biedt. Op onderstaande foto zie je duidelijk een stickertje met "Qualcomm 4G"

We kunnen er dus bijna zeker van zijn dat de specificaties niet definitief zijn

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-03 11:22
549,99€ bij Vanden Borre
http://www.vandenborre.be...msung-ativ-s-i8750-silver
Prijzen en verkrijgbaarheid bespreken we niet in het toesteltopic. Daarvoor zien we liever een apart topic in Telecomproviders

[Voor 46% gewijzigd door PaT op 28-09-2012 15:00]

• FricoRico
Zit een fout in de website, onder de titel staat:

SAMSUNG ATIV S I8750 SILVER
Smartphone, Windows Phone 8, 3G+, bluetooth 2.0

Bluetooth 2.0, en in de specificaties staat bluetooth 3.0.. Voor de rest niet veel spannends te zien op de website. Levertijd 3 weken of meer..

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:17
Aluminium behuizing? Design ziet er strak uit, mooi zakelijk is niet lelijk.
Maar 4,8 inch.. vind de ontwikkeling met steeds grotere telefoons toch een twijfelachtige.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• FricoRico
Het is geen echt aluminium als ik het goed begrijp uit de hand-on. Het is gewoon plastic met een mooi laagje zoals de S2 ook is.

• Niku
Nu je het zegt, het laatste filmpje wijst er niet echt op dat het aluminium is inderdaad.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

HollovVpo1nt

I like gadgets

Volgens mij is alleen de frame van aluminium, de covers zijn denk ik van plastic.

• FricoRico
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:43:
Volgens mij is alleen de frame van aluminium, de covers zijn denk ik van plastic.
Wat bedoel je precies met frame? De buitenrand die je ziet, of echt het frame van binnen? Ik weet eerlijk gezegt niet hoe dat bij de huidige Galaxy generaties zit. Ik hoorde altijd mensen (meestal iPhone gebruikers) klagen dat de telefoon goedkoop aanvoelt door de plastic behuizing. (Vast omdat de Galaxy S2 vooral lichter en dunner was dan de iPhone van toen de tijd).

Ik las wel in verschillende hands-on dat de achterkant heel erg metaal achtig aanvoelt (terwijl het dat niet is natuurlijk). Dat zou in ieder geval de beleving heel anders maken, plastic is namelijk prima in mijn optiek. Ik hoop wel dat het een beetje kras vast is, want ik heb op verschillende hands-on modellen al kleine krasjes zien zitten op de achterkant. Dat heb je natuurlijk al snel bij opgeborsteld metaal...

• Ramon
Volgens mij zijn de meeste high-end smartphones van Samsung gemaakt van Carbon Fiber Reinforced Plastic (CFRP), waardoor ze misschien goedkoop aanvoelen maar in feite veel steviger zijn dan zowel alu (dat deukt) of gewoon plastic (dat breekt).

• FricoRico
Dat zou heel goed kunnen, ik heb me sinds dag 1 al verbaasd over de stevigheid van het plastic back-pannel van mijn S2. Ontzettend dun, maar het is super stevig en heeft geen spoor van breken of iets dergelijks, nog niet eens een krasje daar in.

• Niku
Zoiets zal het inderdaad naar alle waarschijnlijkheid zijn. Het wel een beetje op het metale plaatje wat achter op de desire z zit, maar dat bekrast als een idioot dus dat materiaal zal wel niet gebruikt worden.

• FricoRico
Samsung heeft officieel hun komende event aangekondigd. Dit kan wel eens groot nieuws betekenen voor ons, op de IFA beurs waren ze beetje afstandelijk over hun ATIV S naar mijn idee. Het ging meer van: "Ooh ja, we hebben ook nog effe een mobieltje gemaakt. Dit is hem, mooi hè? Nou doei!"

Ik denk dat dat te maken heeft met Microsoft die te teugels strak houdt, zo mochten mensen tijdens de hands-on de telefoon niet aanzetten. Ik hoop er stiekem op dat Samsung nieuwe specifcaties geeft, want na wat onderzoek ben ik er vrijwel zeker van dat de gebruikte SoC ondersteuning biedt voor LTE en Bluetooth 4.0, net als de Nokia Lumia 920 (zelfde chip).

In ieder geval:
http://www.engadget.com/2...hing-at-october-24-event/

[Voor 8% gewijzigd door FricoRico op 29-09-2012 16:36]

• Anoniem: 614
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik denk dat dat evenement over de Note2 zal gaan.

• FricoRico
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:09:
Ik denk dat dat evenement over de Note2 zal gaan.
Dat lijkt me best logisch, maar een heel evenement alleen voor de Galaxy Note 2? Ik heb ook geruchten gehoord over de ATIV Note of iets dergelijks. Maar dat lijkt mij dikke duim werk, geloof niet dat zoiets in de komende tijd gemaakt wordt.

Ik hoop in iedergeval dat ze WAT laten zien van de WP8 telefoons, want vind dat Samsung tot nu toe erg stil is.

• Ramon
Ik kan me niet voorstellen dat Samsung een dag voor de W8 reveal een android toestel laat zien eigenlijk.

Ik kan me daarentegen ook niet voorstellen dat Samsung een eigen event gaat doen, terwijl er een dag later een mogelijkheid is om samen met MS je device aan te kondigen. Hoewel, misschien komen er dan teveel apparaten langs en wil Samsung meer exposure voor hun apparaat? Maar dan zou ik verwachten dat het misschien juist een dag na het MS event is.

• FricoRico
In ieder geval ben ik echt super benieuwd, wat het ook mag zijn. Aan de ene kant heeft W8 natuurlijk niets met WP8 te maken. Of bedoelde je WP8? Ik heb namelijk geen idee waneer die uit komt :$

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-02 03:23
Is er al iets bekend van de SAR-waarde van de Samsung Ativ S? (En hoe vergelijkt zich dit met de grootste concurrenten met windows phone? HTC 8x en Nokia Lumia 920)

• FricoRico
Ik denk dat die statistieken pas bekend worden zodra de telefoon officieel gereleased is, de fabrikant interesseert het niet zo veel wat die waardes zijn. En staat er ook niet om te springen om deze vrij 'negatieve' waardes openbaar te maken zelf.

Maak je je serieus zorgen om wat de SAR waardes zullen zijn? Ik denk dat het niet veel verschillend zal zijn van de waardes van de andere telefoons. Dat komt omdat in de meeste het signaal ontvangst afgehandelt wordt door dezelfde Snapdragon Chip, als de andere telefoons. De antenne zal niet veel verschil maken in de SAR waardes neem ik aan, misschien de behuizing er om heen? Het materiaal er om heen maakt nog het meeste verschil dan denk ik. Een alumnium verpakte telefoon zal een lagere SAR waden laten meten (Maar heeft ook minder ontvangst denk ik)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 13:48

E-Rick

I love it :7

Een collega van me heeft er even mee gespeeld en wat foto's gemaakt: klik

Choose life - Shapeways shop

• FricoRico
Super vet hoor, jammer dat er nergens gekeken kan worden wat voor verbindingen de telefoon beschikt. Ik vraag me namelijk nog steeds af waarom Samsung 3G op hun spec sheet zetten, maar er een 4G chip in de telefoon zit, en daarnaast ook nog een foto te vinden is van een 4G sticker op de zijkant.

Nokia's Lumia 920 ondersteund dit wel, maar beide gebruiken ze dezelfde chip.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:08

Laguna

Connaisseur

Review van de Samsung Ativ S @ GSMArena

In mijn ogen het beste model onder de recente Windows Phone line-up.

[Voor 11% gewijzigd door Laguna op 01-11-2012 13:00]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 17:00
Ik begin ook langzaamaan de ATIV S steeds interessanter te vinden moet ik zeggen. Ik denk dat ik het scherm van de 8X net te klein ga vinden (en de loze ruimtes boven en beneden vind ik erg zonde) en de 920 is best dik en zwaar en de camera schijnt tegen te vallen. Ik moet ze maar eens in het echt zien! Ik kan niet wachten in ieder geval.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ik zit ook al, sinds ik de telefoon voor het eerst zag, te wachten. al te pre-orderen maar wacht even tot die ergens daadwerkelijk te koop is. de HTC en Nokia vind ik te kleurrijk, en de samsung vind ik toch wel professioneler overkomen.

wireless charging? leuk, maar dat kan mijn electrische tandenborstel al jaren.

• deuxani
Hier is nog een review online gekomen van de ATIV S: http://www.phonearena.com...g-ATIV-S-Review_id3171#1-

• Niku
Pricewatch zegt 545 euro. mm. Hoeveel kostte de S3 bij introductie?

• Laguna
  • Laatst online: 25-03 20:08

Laguna

Connaisseur

Niku schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:36:
Pricewatch zegt 545 euro. mm. Hoeveel kostte de S3 bij introductie?
€599,-

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Niku
Hoe komt het dat er op dit forum relatief weinig interesse voor dit toestel lijkt te zijn ten opzichte van de andere WP8 toestellen (de 8X en de Lumia)? Aangezien de Ativ S al op verschillende plaatsen verkrijgbaar is, en het in dit topic nog totaal geen storm loopt.

• Waah
  • Nu online
Niku schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:03:
Hoe komt het dat er op dit forum relatief weinig interesse voor dit toestel lijkt te zijn ten opzichte van de andere WP8 toestellen (de 8X en de Lumia)? Aangezien de Ativ S al op verschillende plaatsen verkrijgbaar is, en het in dit topic nog totaal geen storm loopt.
misschien omdat hij alleen als pre-order is? heb hem nog nergens gezien op voorraad.

• FricoRico
Ik denk dat dat komt omdat de ATIV S weinig aandacht van Samsung zelf heeft gehad. Daarbij geen innovatie 'lijkt' te tonen.. In het event van Nokia stond de Lumia 920 centraal, hebben ze een hoop tijd besteed aan het laten uitblinken van hun innovative features (gefaked of niet)..

Je zou bijna denken dat Samsung deze telefoon maar MOEST maken maar er vrij weinig om kon geven wat de verkopen doen. PR is er nauwlijks rond om deze telefoon, ook zijn een aantal specs lager als zou kunnen (Bluetooth 4.0 en 4G LTE zouden alletwee ondersteund kunnen worden).

• deuxani
Niku schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:03:
De ATIV S is meer een design dat niet zo uniek is in de huidige mobiele wereld. Het is wat saaier dan de Lumia 920 en de 8X, maar zeker niet lelijk. En in principe heeft dit toestel minder nadelen dan de andere WP8 toestellen, dus ik snap het ook niet helemaal. Maar de ATIV S is nog helemaal nergens te koop hoor.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 21:11
Dit is ook het toestel waarop ik zit te wachten. Ik hoop dat de prijs iets concurrerender wordt dat de €550,- waar die nu in de pre-order staat. Samsung doet niet echt aan marketing voor hun WP's en dat is zonde want de Omia 7 & W waren goede WP's Het feit dat er extra geheugen in die ATIV-S kan vind ik echt een plus punt. Jammer is wel dat het geen UNI-body wordt. Die zijn toch sterker en kunnen beter tegen stuiteren en ik kan me niet herinneren dat ik ooit een batterij van een telefoon heb vervangen, dus die accu hoeft er van mij niet uit te kunnen.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Niku
deuxani schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:21:
[...]

De ATIV S is meer een design dat niet zo uniek is in de huidige mobiele wereld. Het is wat saaier dan de Lumia 920 en de 8X, maar zeker niet lelijk. En in principe heeft dit toestel minder nadelen dan de andere WP8 toestellen, dus ik snap het ook niet helemaal. Maar de ATIV S is nog helemaal nergens te koop hoor.
Hij is al te pre-orderen volgens mij? En het design is inderdaad een kwestie van smaak, ik vind het mooi. Zakelijk, maar mooi.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind hem mooier dan de Galaxy S3, minder rond. Als die chroom accenten nou echt verchroomd metaal waren had Samsung mijn geld gekregen, maar Samsung kennede zal het wel plastic zijn waar na verloop van tijd het 'chroom' vanaf valt. Deze met een pureview camera van de Nokia zou echt een winnaar zijn.

• Butch_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
An sich staat de telefoon mij wel aan vanwege het zakelijke design en de grotere capaciteit van de accu, maar opvallend in deze recensie vind ik wel de negatieve opmerkingen over de belkwaliteit. Aangezien ik zelf een smartphone nog veelvuldig gebruik om mee te bellen, vind ik dat zeker een belangrijk punt om rekening mee te houden.

Zijn er al andere (betrouwbare) recensies over deze telefoon verschenen?

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• deuxani
Niku schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:37:
[...]

Hij is al te pre-orderen volgens mij? En het design is inderdaad een kwestie van smaak, ik vind het mooi. Zakelijk, maar mooi.
Ik heb inderdaad de preorders gezien. Helaas staat overal een wachttijd van 4 weken en volgens mij is hij echt pas half december beschikbaar :( Ik denk inderdaad dat zakelijk gezien deze telefoon toch net wat boven de rest uitspringt.
Butch_NL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:28:
[...]

An sich staat de telefoon mij wel aan vanwege het zakelijke design en de grotere capaciteit van de accu, maar opvallend in deze recensie vind ik wel de negatieve opmerkingen over de belkwaliteit. Aangezien ik zelf een smartphone nog veelvuldig gebruik om mee te bellen, vind ik dat zeker een belangrijk punt om rekening mee te houden.

Zijn er al andere (betrouwbare) recensies over deze telefoon verschenen?
Ik vond het ook heel raar om te lezen, aangezien ik dat nog nooit ergens heb gelezen over de moderne Samsung telefoons. In de GSM Arena review (http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_s-review-840.php) maken ze daar ook geen melding van.

• FricoRico
Ik las juist in de review van GSMarena.com dat de telefoon juist buitengewoon goed presteerd als het gaat om de belkwaliteit. Ver boven het gemiddelde gescoord, en dat is gebaseerd op gemeten specificaties, niet op een mening.

http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_s-review-840p5.php

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ergens spookt dit toestel ook wel door mijn gedachten. Met Nokia Maps al geinstalleerd heb ik denk ik de belangrijkste applicatie van Nokai zelf te pakken. Ook de verbruiksmonitor van Nokia zit ingebouwd in WP8. Dan mis ik eigenlijk nog Nokia Music met Mix radio. daar zullen echter vast wel alternatieven voor zijn in een iets andere vorm.

Draadloos laden is leuk, maar eigenlijk gewoon een gimmick. Het enige waar je bij Nokia een stuk zekerder van ben is dat de support erg goed zal zijn. Iets dat bij Samsung te betwijfelen valt.

Ik vind het allemaal nog maar lastig. #luxeprobleem

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 14:33
Na wat reviews te lezen denk ik nu toch ook dat het deze gaat worden. Voordelen in mijn ogen zijn de stijlvolle vormgeving (ipv kleurrijke fisher-price stijl), het gewicht, de blijkbaar toch goede camera en het amoled scherm. Voornaamste nadeel blijft omvang en ontbreken van nokia drive. Dat punt van de omvang valt misschien wel mee door het dunne profiel en lage gewicht.

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• Shift
  • Laatst online: 19-12-2022

Shift

[] Dual crazy []

Dit wordt ook mijn aankomende toestel. Geweldig apparaat. Jammer dat het nogsteeds niet beschikbaar is.

• FricoRico
Zoals misschien wel te verwachten viel is/was dit ook mijn primaire keuze. Die keuze staat nogsteeds, tot nu toe ben ik zeer tevreden over de voorgaande Samsung producten die ik in gebruik heb. Mijn voornaamste reden voor de keuze is het AMOLED scherm, in mijn optiek is dit nog steeds de mooiste techniek voor displays die op het moment te verkrijgen is.

Juist het formaat heb ik gelukkig geen moeite mee, ik kan de Samsung Galaxy SIII goed gebruiken (mede dankzij mijn relatief grote handen). De stijl van de andere WP8 telefoons spreekt mij totaal niet aan, ik vind zowel de Nokia Lumia 920 als de HTC telefoons afschuwelijk, en dat niet alleen voor de kekke kleurtjes die ze hebben ingezet. Ook de vorm is in mijn optiek verschrikkelijk. Ik hoop alleen dat het geheel van Samsung slijtage vast is en daar geen hevige gebruikssporen op gaan treden na een aantal maanden gebruik.

Software maak ik mij sowieso niet zo druk om bij WP, ik denk dat alle brand specific software wel geport gaat worden, vroeg of laat...

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:10
Bij de Omnia W was het precies hetzelfde. Qua specs enzo nauwelijks slechter dan de L800, een stuk eerder uit, maar nauwelijks bekend geworden. Samsung besteedt gewoon 0 budget aan advertising voor deze telefoons.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 21:17
Volgens Bol.com is ie vanaf 11 december beschikbaar. Dat is natuurlijk afwachten, maar ik denk niet dat we hem in november mogen verwachten.

Ik vind het overigens echt weer verschrikkelijk Samsung design, veel te rond en saai...blech.

Maar ja, de keuze is niet echt reuze wat betreft WP8 toestellen, helemaal niet als je een beetje groot scherm wilt. Dan is dit eigenlijk de enige keuze. Zal 't maar mee moeten doen.

• Niku
Hij is toch echt een stuk minder verschrikkelijk rond dan de S3 hoor. Maar die prijs, die is toch echt wel hoog naar mijn mening. iPhone 5 is (goedkoopste versie) maar 100 euro duurder, en houdt veel meer restwaarde/doorverkoopwaarde over. Opnieuw: twijfelstwijfelstwijfels... :(

• Waah
  • Nu online
[b]Maar die prijs, die is toch echt wel hoog naar mijn mening. iPhone 5 is (goedkoopste versie) maar 100 euro duurder, en houdt veel meer restwaarde/doorverkoopwaarde over.
ik vind hem inderdaad niet goedkoop, maar denk dat de prijs bij release rond de 500 ligt, en na enkele maanden rond de 399. en de iPhone 5 vind je nergens voor 650 hoor. hij staat voor 670 in pricewatch, maar als je doorklikt is de goedkoopste 740

• Niku
O nee? Dan check de Apple Store zelf maar eens (670).

Ben trouwens benieuwd wat Samsung met heel de ATIV 'afdeling' wil bereiken. Aangezien er inderdaad weinig marketing aandacht naar uit lijkt te gaan.

[Voor 58% gewijzigd door Niku op 08-11-2012 11:23]

• Epiphany
  • Laatst online: 22-03 08:55
Ativ S is besteld :) selling point voor mij is het grote (amoled) scherm

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 21:17
Epiphany schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:55:
Ativ S is besteld :) selling point voor mij is het grote (amoled) scherm
Waar heb je m besteld als ik vragen mag?

• Epiphany
AmonTobin schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:40:
[...]

Waar heb je m besteld als ik vragen mag?
algebeld.nl

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jongens, ook hier de vraag. Wie van jullie maakt er even een topic aan in Telecomproviders voor de prijzen en levertijden? Net als in alle andere toestel topics is het niet de bedoeling dat we hier gaan babbelen over prijzen en verkrijgbaarheid. Onze dank zal hiervoor dan ook verpletterend zijn!

• justice strike
oh je hebt hem gepreordered
Verwacht eind november 2012! Pre-oder nu om als eerste het toestel te ontvangen!

• Epiphany
Jepper, dat ist hetzelfde als bestellen :) Ik kijk er wel naaruit, mijn ervaringen met mijn omnia 7 zijn ook erg goed!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 21:20
Niku schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:07:
Hij is toch echt een stuk minder verschrikkelijk rond dan de S3 hoor. Maar die prijs, die is toch echt wel hoog naar mijn mening. iPhone 5 is (goedkoopste versie) maar 100 euro duurder, en houdt veel meer restwaarde/doorverkoopwaarde over. Opnieuw: twijfelstwijfelstwijfels... :(
Daar zat ik ook aan te denken. De ellende is echter dat de iPhone 5 snel beschadigd, dus hoe mooi is die nog na 2jr gebruikt? Of je moet het hele ding in een flinke hoesje verstoppen zodat het aluminium niet beschadigd.
Ik twijfel zelf ook nog een beetje maar de prijs en de broze buitenkant van de iPhone 5 doen me toch rondkijken naar andere toestellen.

• justice strike
what is the deal nu? gaat deze enorm vertraagd worden? ik heb namelijk nog niet gehoord dat deze uberhaupt ergens al in de winkels zit. Nog dat samsung echt promoot.

• deuxani
Ik heb er een paar dagen geleden eindelijk eens mee kunnen spelen op een Microsoft congres en het toestel voelde toch een stuk beter en minder plastic aan dan de S3. En het scherm was echt heel responsive. Dat viel me op de een of andere manier op. Misschien dat het kwam doordat het scherm veel groter is dan de andere toestellen en het optisch bedrog is, maar dat is hoe het leek. Over beschikbaarheid konden ze helaas niks zeggen "eind van het jaar" op zn vroegst, maar dat ging dan over de Amerikaanse variant, dus die indicatie zegt ons ook niets.

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 22:31
Best wel grappig dat ze bij Coolblue vermelden dat hij deze week wordt verwacht.

Maandag stond er overigens: morgen verwacht.

VOlgens mij weet niemand het :+

• Waah
  • Nu online
Ziet er nu alweer naar uit dat het half-eind december wordt, iig in de UK is de releasedatum bij de leveranciers verschoven naar 10/21 december. balen want zit al een hele tijd te wachten op een WP8 telefoon, en na deze gezien te hebben is dit hem toch echt wel!

[EDIT]
Hij is nu misschien zelfs opgeschoven tot eind december, en europa Januari. Ik ga wel voor de HTC 8x, anders blijf ik wachten op een telefoon die misschien wel nooit uit komt.

[EDIT 2}
Uitgesteld tot februari? http://www.sammobile.com/...gain-delayed-to-february/
Zoals in het artikel staat, werdt de Note 10.1 ook 6(!) maanden uitgesteld.

[Voor 43% gewijzigd door Waah op 06-12-2012 10:36]

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:15
Eindelijk, in het wild gesignaleerd in Oostenrijk!

http://www.wpcentral.com/...-everywhere-turns-austria

Zouden we 'm dan toch nog ergens kunnen kopen vóór het einde van het jaar?

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik ben benieuwd! Zal hem zelf niet willen hebben, maar aangezien iedereen die ik ken met Samsung loopt is het natuurlijk grote kans dat dit een extra boost gaat geven aan het platform. Ja dat klinkt héél knullig, maar ik ken genoeg mensen die een merk telefoon kopen omdat ze er bij willen horen. Niets persoonlijks - het is gewoon een geweldig toestel dat helaas te groot is voor mij ;)

• Niku
Ik kijk echt uit naar de eerste recensies van dit apparaat.

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 21:11
Kijk er ook naar uit. FF doorklikken op de T-mobile site leverde op dat de telefoon €499,- als je een €0,- abo neemt. Dat is goed nieuws, want de sites van Providers staan niet bekend om het goedkoop aanbieden van telefoons. Dus met een beetje geluk komt tie rond de €450,- op de markt..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• Waah
  • Nu online
Gaargod schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:10:
Eindelijk, in het wild gesignaleerd in Oostenrijk!

http://www.wpcentral.com/...-everywhere-turns-austria

Zouden we 'm dan toch nog ergens kunnen kopen vóór het einde van het jaar?
Misschien dat ik hem uit Oostenrijk bestel. al gezien bij http://handystore.at/. wil hem graag mee op vakantie vanwege offline maps.

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:15
Leveren zij in NL waah? Ik kende deze site nog niet.

Ik kwam de Ativ S van de week al tegen op ditech.at maar zij leveren alleen Oostenrijk & Zwitserland.

• Waah
  • Nu online
Ik heb even een mailtje gestuurd met de vraag of die daadwerkelijk op voorraad is. Ondertussen doe ik nog even wat onderzoek naar de winkel. Als ik meer weet hoor je het
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee