Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 20:50
Denk niet dat ik hem voor die €529,- uit Oostenrijk zal laten komen.
Bij http://handystore.at/ is de Galaxsy S3 ook €574,- terwijl die in NL €457,- is..
Als de Ativ-s hetzelfde prijsverschil heeft ligt die straks voor €400,- in de schappen...

Mijn Omnia-7 doet het nog steeds goed, dus ik wacht wel ff totdat tie in NL te krijgen is..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323506

Waah schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:38:
[...]
Misschien dat ik hem uit Oostenrijk bestel. al gezien bij http://handystore.at/. wil hem graag mee op vakantie vanwege offline maps.
Offline maps (Nokia Drive) zit er niet op. In juni werd beloofd dat dat op WP8 zou zitten, maar Samsung en HTC mogen zelf beslissen of ze het erop zetten. Op de 8X zit het tot nu toe ook niet. Of bedoelde je een andere applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Voor levertijden en prijzen heb ik speciaal een topic aangemaakt. Post daar anders ff, het is zo rustig daar... ;)

Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen

[ Voor 18% gewijzigd door AmonTobin op 14-12-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Dan blijft er niet veel over in dit topic! haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:08
heb nog geen mail teurg, maar kan bij Nederland ook geen verzendkosten vinden, dus bestellen wordt hem daar niet.

En ja, een paar weken na release is die vast goedkoper, en een half jaar na release zit die vast onder de 300 euro. Zo blijf je bezig. Dan maar rustig wachten tot die in nederland uitkomt.

[ Voor 86% gewijzigd door Waah op 17-12-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
UPDATE:
heb hem besteld via Handystore.at. Mij is verzekerd dat hij op voorraad is, en dat hij garantie voor heel Europa heeft. Het bestellen was wat lastig, omdat je normaal niet kan verzenden naar nederland (kan alleen afhalen via het bestelformulier) maar dit zou die aanpassen. al met al goede service. Verder even gecheckt en de site is betrouwbaar (gecheckt bij vriend in Oostenrijk).

ze denken levertijd 2 a 3 werkdagen, dus misschien voor kerst een review hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ben er zeer benieuwd naar! Laat wat van je horen als je tijd hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waah schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:36:
UPDATE:
heb hem besteld via Handystore.at. Mij is verzekerd dat hij op voorraad is, en dat hij garantie voor heel Europa heeft. Het bestellen was wat lastig, omdat je normaal niet kan verzenden naar nederland (kan alleen afhalen via het bestelformulier) maar dit zou die aanpassen. al met al goede service. Verder even gecheckt en de site is betrouwbaar (gecheckt bij vriend in Oostenrijk).

ze denken levertijd 2 a 3 werkdagen, dus misschien voor kerst een review hier!
Ik ben echt heel benieuwd! Puur "telefoon-technisch" is dit voor mij de meest interessante WP8 smartphone. Alleen zo jammer dat Samsung niet de commitment heeft die Nokia voor het platform toont. Nokia Drive kan mij gestolen worden, mijn auto heeft navigatie. Veel Nokia exclusives worden ook wel heel erg gehyped. Enige echte pluspunt van bijv. de 920 boven de Ativ S lijkt mij de camera

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Ik snap Samsung echt niet met hun marketing.
Voor de S3 wordt echt alles uit de kast getrokken, zodat zelfs mijn moeder (die geen idee heeft wat je met een smartphone kan doen) me vroeg of zij ook niet een S3 moest hebben....
En nu Nokia niet aan de vraag voor de 920's kan voldoen lijkt het mij het uitgelezen moment om er een kleine reclame campagne er uit te gooien om op het succes van Nokia mee te liften, maar dat wordt er alleen een kartonnen doos met een paar telefoon afgeleverd bij een compleet onbekende dealer in Oostenrijk die niet eens een fatsoenlijke webshop heeft.... Ik snap het niet

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 22:48
Bekijk eens het marktaandeel van Windows Phone. Misschien is dat de reden voor de grote campangne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Wellicht is het een idee om de levertijden maar in de TS van dit topic op te nemen aangezien zelfs de mods hun eigen 'advies' negeren?

Kan het slotje op het topic in TP en heb ik er ook geen omkijken meer naar.

[ Voor 22% gewijzigd door AmonTobin op 17-12-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

AmonTobin schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:18:
Wellicht is het een idee om de levertijden maar in de TS van dit topic op te nemen aangezien zelfs de mods hun eigen 'advies' negeren?

Kan het slotje op het topic in TP en heb ik er ook geen omkijken meer naar.
Wait! Whut? Heb ik hier een levertijden topic over het hoofd gezien? Mea Culpa! Ik was er onterecht van uit gegaan dat die er nog niet was en liet het maar even hier gaan omdat er zo weinig over levertijden bekend was. Die enkele post zag ik dan ook door de vingers. Maar je opmerking is terecht en ik begin te zien dat langzaam de levertijd data beschikbaar komen. Levertijden en prijzen mogen dan ook besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen. Vanaf nu zal ik de reacties verplaatsen naar dat topic als het over levertijden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
PaT schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:04:
[...]

[mbr]Wait! Whut? Heb ik hier een levertijden topic over het hoofd gezien? Mea Culpa! Ik was er onterecht van uit gegaan dat die er nog niet was en liet het maar even hier gaan omdat er zo weinig over levertijden bekend was. Die enkele post zag ik dan ook door de vingers. Maar je opmerking is terecht en ik begin te zien dat langzaam de levertijd data beschikbaar komen. Levertijden en prijzen mogen dan ook besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen. Vanaf nu zal ik de reacties verplaatsen naar dat topic als het over levertijden gaat.[/mbr]
Haha, geen probleem. Vond het al zo vreemd. Nou goed, gaan we daar idd verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:16
Eindelijk beginnen er wat hands-on ervaringen met de Ativ S binnen te sijpelen!
Bijvoorbeeld hier:
http://www.wpcentral.com/samsung-ativ-s-unboxing-and-hands

Ook op het WPCentral Forum zijn inmiddels wat nieuwe topics verschenen van gebruikers.

Komt T.net ook met een review van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 17:24
Een videoreview en vergelijking tussen de Samsung Ativ S en de Nokia Lumia 920:
YouTube: Samsung ATIV S vs Nokia Lumia 920

[ Voor 5% gewijzigd door Terpstars op 19-12-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
De filmpjes ga ik zeker kijken in de trein. Ben zelf alleen niet zo kapot van Samsung. Heb liever de materialen die Nokia of HTC gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
En we hebben een EnGadget review!

http://www.engadget.com/2012/12/19/samsung-ativ-s-review/

Summary:

Pros

Expandable storage
Swappable battery
Slim, comfortable design
Solid camera performance

Cons

Samsung apps are hit and miss
WP8 app selection still weak

Bottom Line

Samsung has built a quality Windows Phone 8 device that's worthwhile for those who need expandable storage. It's a solid handset, but also the least exciting of the three current WP8 flagships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kan zeker met de cons leven, moet de review nog even fatsoenlijk lezen, want zo lijkt me de conclusie toch behoorlijk negatief. In tegenstelling tot de pro's en cons, die mij persoonlijk juist behoorlijk positief lijken.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik twijfel nog steeds tussen alle drie de w8 phones. Dus de HTC, Nokia, en de Samsung.
W8 wordt het sowieso. En de nieuwe features van de Lumia spreken me wel erg aan. (vooral dat handschoenen verhaal)

Maar moet zeggen dat de ativ wel betere look heeft. en removable battery enzo is wel een pro. Als is dat eigenlijk niet meer van deze tijd.

https://www.youtube.com/@droommotor

• Gaargod
Niku schreef op woensdag 19 december 2012 @ 23:27:
Kan zeker met de cons leven, moet de review nog even fatsoenlijk lezen, want zo lijkt me de conclusie toch behoorlijk negatief. In tegenstelling tot de pro's en cons, die mij persoonlijk juist behoorlijk positief lijken.
Engadget staat ook niet echt bekend om zijn pro-WP instelling (understatement...).

Ik ben benieuwd naar verdere reviews.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Goh, is ie niet te zwaar voor Engadget? Vreemd, hij is toch zeker wel 20 gram zwaarder dan de iPhone.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Anoniem: 493417

De Samsung Ativ S nu 2 dagen binnen en de eerste indruk is dat het een mooie lichtgewichten smartphone is. Na het volledig opladen van de accu en na een dag intensief gebruik stond de meter aan het einde van de dag op 55%.
Ondanks het formaat is de Samsung redelijk vast te houden met een hand, maar je krijgt er wel een scherp beeldscherm voor.
Verder werken de apps goed en snel.

Tot nu geen problemen ondervonden

• Waah
jaloers! hoop hem morgen te krijgen. Ben erg benieuwd naar de telefoon! blijft zonde dat ze deze telefoon niet meer onder de aandacht brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Eerste indruk is erg positief. Toestel voelt solide aan en ligt lekker in de hand. Scherm is responsive en reageert goed. Ontvangst lijkt ook prima. Kom van een SGS2 maar ben geen 'heavy app user' dus ik was vrij snel over naar WP8.

Het speakertje aan de achterkant kan redelijk hard, alleen het volume van notificaties / lock & unlock geluiden daarentegen staan standaard zo zacht dat je ze nauwelijks hoort tenzij je in een stille ruimte bent. Heb geen optie kunnen vinden om dit aan te passen?
Ik las op het WPCentral forum dat iemand de muziekkwaliteit via headphones belabberd vond, dit heb ik nog niet kunnen testen.

Hulde overigens aan Microsoft / WP8 voor het beleid voor pre-installed bloatware... Die kan je dus gewoon mooi verwijderen!! Leuk hoor Samsung maar ik zit niet te wachten op ChatON / Family Diary / etc. dus die vlogen er al snel vanaf.
In tegenstelling tot mijn iPod Touch en Samsung GS2 hoef ik nu dus geen mapje aan te maken met de titel 'Useless' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
@Gaargod of @Ruthad: heeft de ATIV S wel of geen FM radio optie (ik bedoel dus niet via een app)? Voor mij als treinreiziger nogal belangrijk ... Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Plof-kip schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:51:
@Gaargod of @Ruthad: heeft de ATIV S wel of geen FM radio optie (ik bedoel dus niet via een app)? Voor mij als treinreiziger nogal belangrijk ... Dank!
Geen enkel WP8 toestel heeft dat. Dat heb ik een keertje uitgezocht. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Dank, erg jammer. Dacht dat ik aan vervanging toe was van mijn Qtek 9090, maar dan wordt het nog even verder speuren of wachten op activering in WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb mijn ativ S nu welgeteld een dag, maar zal mijn eerste plus en minpunten toch al even benoemen. Mijn oude telefoon was een Samsung Galaxy Ace met android 2.3

Plus:
Groot scherp scherm. ben geen pixeln**ker en ik heb nog geen pixels kunnen "zien". Verder kan het scherm mooi fel, maar de automatische brightness werkt prima zodat hij nooit te fel of te zacht is. Scherm dus top.

WP8 User Interface werkt heerlijk. De terugknop zit nu links en dat is even wennen (bij mijn vorige zat die rechts). Echter is dit wel logischer. (links is ALTIJD terug bij browsers etc, dus eigenlijk is het gek dan android dit niet heeft).

Dagelijks gebruik is gewoon prima, meldingen komen prima door.

Altijd 2 a 3 klikken verwijderd van wat je wilt. iemand bellen is letterlijk 2 a 3 tikken en je hebt ze. en dat geld eigenlijk binnen alle apps. consistentie is ook erg goed. Nu zijn er natuurlijk nog weinig apps dus dan is dat ook nog makkelijk. maar de belangrijkste (internetbankieren, Facebook (zit ook geintegreerd in het OS) en Whatsapp werken prima).

Nadelen:
Youtube is nog geen succes, er zijn maar weinig video's die spelen. Geprobeerd met de Youtube App (gewoon een link naar m.youtube.com. Hoezo google is lui). Protube en Supertube. Allemaal spelen ze veel video's niet af en krijg je de melding: je moet een app installeren om dit formaat af te spelen, waarna je wordt verwezen naar de Youtube app (die dus ook niet werkt).

Geen turn by turn navigatie. heb daar nu Gmaps voor, maar het liefst gebruik ik gewoon de native applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354080

Probeer Metrotube dat schijnt de beste te zijn ;)

Nadelen:
Youtube is nog geen succes, er zijn maar weinig video's die spelen. Geprobeerd met de Youtube App (gewoon een link naar m.youtube.com. Hoezo google is lui). Protube en Supertube. Allemaal spelen ze veel video's niet af en krijg je de melding: je moet een app installeren om dit formaat af te spelen, waarna je wordt verwezen naar de Youtube app (die dus ook niet werkt).

Geen turn by turn navigatie. heb daar nu Gmaps voor, maar het liefst gebruik ik gewoon de native applicatie.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Hmm, heb ik dat al die tijd over het hoofd gezien...heeft Windows Phone 8 standaard geen navigatie? Dat is wel een groot issue voor mij. Pff, moet ik dan toch voor de Nokia Lumia 920 gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
AmonTobin schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:17:
Hmm, heb ik dat al die tijd over het hoofd gezien...heeft Windows Phone 8 standaard geen navigatie? Dat is wel een groot issue voor mij. Pff, moet ik dan toch voor de Nokia Lumia 920 gaan..
Je kan voor €50,- Navigon kopen en dan heb je een van de bestee turn by turn navigatie software, maar dat moet je natuurlijk wel meenemen in bijvoorbeeld de vergelijking tussen de 8X, Ative en de lumia 920

[ Voor 12% gewijzigd door jobvr op 23-12-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
jobvr schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:54:
[...]

Je kan voor €50,- Navigon kopen en dan heb je een van de bestee turn by turn navigatie software, maar dat moet je natuurlijk wel meenemen in bijvoorbeeld de vergelijking tussen de 8X, Ative en de lumia 920
Goed punt idd. Als je die €50 meerekent, dan liggen die prijzen van de Samsung en Nokia opeens een stuk dichterbij. Al blijft de Ativ S nog wel goedkoper met een groter scherm...Ik heb weer stof tot nadenken. :p

[ Voor 6% gewijzigd door AmonTobin op 23-12-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Locations zou ook binnenkort moeten uitkomen voor de HTC 8X, turn by turn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Sheik schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:17:
Locations zou ook binnenkort moeten uitkomen voor de HTC 8X, turn by turn.
Jep, ze kunnen een licentie nemen op Nokia Drive en deze ook aan hun klanten aanbieden.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Klopt, maar Locations is van HTC en dan is een Nokia licentie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
AmonTobin schreef op zondag 23 december 2012 @ 18:38:
[...]

Goed punt idd. Als je die €50 meerekent, dan liggen die prijzen van de Samsung en Nokia opeens een stuk dichterbij. Al blijft de Ativ S nog wel goedkoper met een groter scherm...Ik heb weer stof tot nadenken. :p
Is ook de keuze die ik moet maken. Ik ben er denk ik alleen al uit, als er geen grote problemen van Ativ naar voren komen. Mijn telefoon hoeft er niet uit te zien als een zuurstok en ik wil een groot scherm en hij moet niet te zwaar zijn, want hij zit in een zak van mijn jasje. Maar de Nokia lijkt mij weer degelijker. De grote doorslag geeft dan de mogelijkheid om extra storage toe te voegen. Lekker 64Gb erbij en ik hoef niet meer na te denken wat ik waar naar toe Sync. AL mijn foto's en muziek kunnen dan op al mijn devices staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Even een update weer:
heb de telefoon nu zo'n 2 weken. Vorige keer meldde ik dat Youtube een drama was, maar Metrotube is sinds 26 december weer terug in de store, en nu werkt alles weer naar behoren. Makkelijk in te stellen wat je favoriete resolutie is en alles speelt top.

Komende dagen zal ik Gmaps testen, lijkt allemaal al goed te werken maar even een real life test is altijd goed. Dus dan is turn by turn misschien ook al dichtbij (niet met spraak, maar dat heb ik toch uit staan).

Wel een puntje, ik heb nooit sleutels of dergelijke bij mijn telefoon, maar op de achterkant van de telefoon zitten al een aantal opvallende krasjes. Op zich geen ramp gezien de cover te vervangen is, maar het valt wel op. Al is het minder erg als de voorbeelden die ik van de Nokia Lumia heb gezien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354080

Hoe is het met de batterij tijd gesteld?
En hoe goed is de kwaliteit van signalen? (3g/wifi ontvangst)
Waah schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:12:
Even een update weer:
heb de telefoon nu zo'n 2 weken. Vorige keer meldde ik dat Youtube een drama was, maar Metrotube is sinds 26 december weer terug in de store, en nu werkt alles weer naar behoren. Makkelijk in te stellen wat je favoriete resolutie is en alles speelt top.

Komende dagen zal ik Gmaps testen, lijkt allemaal al goed te werken maar even een real life test is altijd goed. Dus dan is turn by turn misschien ook al dichtbij (niet met spraak, maar dat heb ik toch uit staan).

Wel een puntje, ik heb nooit sleutels of dergelijke bij mijn telefoon, maar op de achterkant van de telefoon zitten al een aantal opvallende krasjes. Op zich geen ramp gezien de cover te vervangen is, maar het valt wel op. Al is het minder erg als de voorbeelden die ik van de Nokia Lumia heb gezien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 30-05 08:21
Anoniem: 354080 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:32:
Hoe is het met de batterij tijd gesteld?
En hoe goed is de kwaliteit van signalen? (3g/wifi ontvangst)

[...]
Accu doet hij bij mij met intensief gebruik 1,5 tot 2 dagen. 3g/wifi ontvangst is uitstekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb op het moment een Lumia 800, maar wil deze vervangen met een WP8 toestel deze maand. Nu zit ik behoorlijk te twijfelen tussen de Lumia 920 en de Ativ S. Ik heb goede ervaringen met beide merken, maar lees ook wat mindere ervaringen bij beide telefoons.

Een van de reviews van de Ativ S heeft het over los zittende knopjes aan de zijkant. Als in, camera button en lock button die losjes in de behuizing zitten en rammelen als je de telefoon een beetje gaat schudden. Voor de mensen hier die hem al hebben, is dit ook een probleem bij jullie? Ik heb dit namelijk ook gehad op twee Lumia 800 toestellen, en het is wel zwaar vervelend om eerlijk te zijn.

Als dat geen probleem lijkt gaat mijn voorkeur denk ik lichtelijk naar de Samsung. Het uiterlijk is toch net wat meer volwassen en de Nokia apps zal ik niet zo missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ben het helemaal eens met epiphany. Batterijduur is prima. Gebruik hem nu veel met games, email en surfen. Houd het wel 1.5 tot 2 dagen vol. Telefoon is snel en hapert nooit. Heb nog geen vastlopers gehad. Heb hem niet kunnen vergelijken met andere wp telefoons
nadeel tov android is toch wel navigatie. Er zijn wel gratis (gmaps) en betaalde alternatieven. Maar kwa kwaliteit lang niet hetzelfde of 60 euro.

verzonden vanaf de Ativ S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:38:
Een van de reviews van de Ativ S heeft het over los zittende knopjes aan de zijkant. Als in, camera button en lock button die losjes in de behuizing zitten en rammelen als je de telefoon een beetje gaat schudden. Voor de mensen hier die hem al hebben, is dit ook een probleem bij jullie?
Iemand die hierover nog wat kan zeggen? Excuses voor de zelf-bump, maar ik wil hem zo snel mogelijk bestellen, omdat ik nu toevallig twee weken op dezelfde plek werk en hem dus makkelijk kan laten leveren. Ik zit echter wel in de middle of nowhere in het buitenland, dus als knopjes rammelen kan ik hem lastig even snel terug brengen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Propane schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:37:
[...]

Iemand die hierover nog wat kan zeggen? Excuses voor de zelf-bump, maar ik wil hem zo snel mogelijk bestellen, omdat ik nu toevallig twee weken op dezelfde plek werk en hem dus makkelijk kan laten leveren. Ik zit echter wel in de middle of nowhere in het buitenland, dus als knopjes rammelen kan ik hem lastig even snel terug brengen :P.
Bij mijn model zeker geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Propane schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:37:
[...]

Ook abslouut geen last van. Mijn volume-toets is IMHO zelfs ietwat te stroef!! Misschien nog wat nieuwigheid, maar ze zitten echt wel goed in elkaar. Misschien hadden die reviewers een wat minder exemplaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Gaargod schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Ook abslouut geen last van. Mijn volume-toets is IMHO zelfs ietwat te stroef!! Misschien nog wat nieuwigheid, maar ze zitten echt wel goed in elkaar. Misschien hadden die reviewers een wat minder exemplaar oid.
Of een review model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Waah schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:55:
WP8 User Interface werkt heerlijk. De terugknop zit nu links en dat is even wennen (bij mijn vorige zat die rechts). Echter is dit wel logischer. (links is ALTIJD terug bij browsers etc, dus eigenlijk is het gek dan android dit niet heeft).
De terugknop zit bij Android ook altijd al standaard links, alleen hebben fabrikanten nog wel eens de neiging om zich niet aan de standaard te houden en 'm dus rechts te plaatsen zoals bij jouw Galaxy Ace het geval was.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Epiphany schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Bij mijn model zeker geen last van.
Gaargod schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Goed om te lezen! Ik ga er denk ik nog een nachtje over slapen, aangezien ik wel met enige regelmaat foto's bij weinig licht maak. De resultaten die uit de Lumia rollen zijn dan voor mij persoonlijk stukken aantrekkelijker. Aan de andere kant krijg je met de Ativ meer scherm, vind ik het design toch wel weer wat mooier (ben een beetje uitgekeken op het originele N9 design na de Lumia 800) en heeft het nog wat andere sterke punten.

Als ik er morgen nog niet uit ben wacht ik wel tot ik ergens een winkel kan binnen lopen en ze naast elkaar kan testen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den969
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ben van plan ook de Ativ S te halen, als vervanger voor mn S3, tenminste, als ik de tel ergens te koop zie dan in NL.

Mijn vraag is, speelt de Ativ S ook allerlei videoformaten af, aangezien Samsung voor de S3 allerlei codecs heeft geinstalleerd. De S3 speelt nagenoeg alle videoformaten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 22-05 11:20
Den969 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:25:
Ik ben van plan ook de Ativ S te halen, als vervanger voor mn S3, tenminste, als ik de tel ergens te koop zie dan in NL.

Mijn vraag is, speelt de Ativ S ook allerlei videoformaten af, aangezien Samsung voor de S3 allerlei codecs heeft geinstalleerd. De S3 speelt nagenoeg alle videoformaten af.
Op dit moment speelt wp8 dezelfde formaten als windows 8 af (avi, mp4 ect. ). Zijn voor windows 8 al meerdere apps te vinden die mkv mogelijk maakt met ondertiteling. Daarnaast ga ik er vanuit dat vlc met hun app voor wp8 en windows 8 alle formaten mogelijk maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den969
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09-2024
Zou je de camera kunnen vergelijken met de camera vd iPhone 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Waah schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:06:
nadeel tov android is toch wel navigatie. Er zijn wel gratis (gmaps) en betaalde alternatieven. Maar kwa kwaliteit lang niet hetzelfde of 60 euro.
Waarom is dat een nadeel van WP? Nokia levert het standaard gratis mee, dus dat lijkt me toch echt een keuze die je zelf maakt en niks met WP op zich te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
spNk schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:57:
[...]

Waarom is dat een nadeel van WP? Nokia levert het standaard gratis mee, dus dat lijkt me toch echt een keuze die je zelf maakt en niks met WP op zich te maken heeft..
sorry? Nokia levert het mee, dus dat is een verdienste van Nokia. WP levert geen navigatie mee en er is geen goed alternatief kwa app. Dus dat is wel degelijk een nadeel van WP.

dat je de keus kunt maken voor Nokia als je navigatie wilt is natuurlijk een prima optie, maar dat blijft de verdienste van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Waah schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:44:
[...]

sorry? Nokia levert het mee, dus dat is een verdienste van Nokia. WP levert geen navigatie mee en er is geen goed alternatief kwa app. Dus dat is wel degelijk een nadeel van WP.

dat je de keus kunt maken voor Nokia als je navigatie wilt is natuurlijk een prima optie, maar dat blijft de verdienste van Nokia.
Weet niet hoe het zit met WP8, maar op WP7.5 deed navigon het heel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Net het gehele topic doorgelezen, maar ik vind nergens definitief LTE wel of niet?
En hebben jullie al een 32GB model gespot? Kunnen jullie wat foto's maken naast andere toestellen?
Hoe zit het met het instellen van geluiden voor sms, bellen, WhatsApp? Kan dat? Een notificatieledje?
Iets meer WP8... Maar hoe zit het, met het applicatie-aanbod, games, hoe kun je iets betalen bijvoorbeeld?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
CLB schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:39:
Net het gehele topic doorgelezen, maar ik vind nergens definitief LTE wel of niet?
En hebben jullie al een 32GB model gespot? Kunnen jullie wat foto's maken naast andere toestellen?
Hoe zit het met het instellen van geluiden voor sms, bellen, WhatsApp? Kan dat? Een notificatieledje?
Iets meer WP8... Maar hoe zit het, met het applicatie-aanbod, games, hoe kun je iets betalen bijvoorbeeld?
Ik had het graag voor je gedaan... helaas heb ik er nog geen :'( misschien binnenkort naar de UK, dan neem ik er een mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
jobvr schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:11:
[...]
Ik had het graag voor je gedaan... helaas heb ik er nog geen :'( misschien binnenkort naar de UK, dan neem ik er een mee..
ff googlen levert dit op:

Afbeeldingslocatie: http://specsofall.com/wp-content/uploads/2012/12/Nokia-Lumia-920-vs-Samsung-Ativ-S-I8750.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Uhm?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:58
Ik heb her en der al gelezen dat de ativ s zich onderscheidt tgo. andere modellen wat betreft batterij tijd. Is dat iets wat de eigenaars hier ook kunnen bevestigen? Kan hij met matig tot gemiddeld gebruik bv. 3 dagen mee?

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 14:26
Ik zal het je binnenkort laten weten Chaola, ik heb net een Ativ S besteld bij Belsimpel. Hopelijk krijg ik die dinsdag binnen, wellicht morgen al. Ik ben nu een Galaxy SII gewend met extended 2000mAh Samsung batterij. Ik vind het een ramp, want met de officiele 4.1.2 release van Samsung doe ik er slechts een 12-14 uur mee, zo wild gebruik ik dat ding toch niet. (Wel constant bluetooth aan voor makkelijk verbinden met mijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Sinds gisteravond een Ativ S in gebruik en damn, dat is wel even een sprong vooruit vanaf de Lumia 800. Vooral qua scherm, maar je merkt toch ook weer net wat snellere performance, ook al was de Lumia al vlot zat. Hij ligt goed in de hand, dat het plastic is maakt voor mij geen verschil. En de toevoegingen van WP8 zijn ook erg prettig, zij het relatief klein :). Helaas nog steeds geen artist art voor muziek die je zelf op het toestel zet, maar de muziek die via Xbox Music wordt gestreamed heeft het wel.

Anyway, erg tevreden tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Den969 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:17:
Zou je de camera kunnen vergelijken met de camera vd iPhone 5?
Ik zou het niet weten, maar ik heb toch gelezen dat het dezelfde camera is als de Galaxy S3 en bij reviews en benchmarks van Android Phones wordt die toch heel vaak als topreferentie aangehaald, dus ik denk dat het met die camera eigenlijk ook wel best zou moeten meevallen? De camera van de L920 wordt nu zodanig in de spotlight geplaatst dat het lijkt alsof al die andere toestellen op dat vlak kneusjes zijn geworden, wat ik durf te betwijfelen...
EDIT: bespreking van de S3 waar de camera de beste van alle android phones wordt genoemd: reviews: Samsung Galaxy S III: een versnelling hoger
Ok, de software is hier anders, maar hardwarematig komt hij overeen, dus ik denk dat deze camera ook wel een heel eind raken...
EDIT 2: Ook hier: http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_s-review-840p7.php topbeoordeling van de camera...
EDIT 3: En nog eentje om het af te leren: de photo comparison op GSM arena: http://www.gsmarena.com/p...Phone2=4967&idPhone3=4854
Check de close-ups eens van die wenkbrauwen: de ativ s is gewoon veel scherper dan de lumia 920!

[ Voor 38% gewijzigd door chaola op 18-02-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
chaola schreef op zondag 10 februari 2013 @ 08:25:
Ik heb her en der al gelezen dat de ativ s zich onderscheidt tgo. andere modellen wat betreft batterij tijd. Is dat iets wat de eigenaars hier ook kunnen bevestigen? Kan hij met matig tot gemiddeld gebruik bv. 3 dagen mee?
Ik heb geen harde data, maar ik werk in een omgeving met slecht bereik, waardoor er veel van mijn batterij wordt gevraagd. Met mijn Omnia 7 kon ik net aan de dag door komen. Als hij 's ochtend vol was dan moest hij 's avonds al aan de lader. Heb nu net een week de Ativ-s en ik kom bij vergelijkbaar gebruik net geen 2 dagen door. Dit betekend dat als ik hem heb opgeladen, het me net niet lukt om de 2de dag helemaal te redden. Natuurlijk weet ik niet welke batterij besparende verschillen er zijn tussen WP7.5 en WP8. Maar ik kan zeggen dat ik aangenaam verast ben door de online tijd. En volgens mij heeft de alleen de galaxy note een grotere batterij capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bij mij nu 1 dag en 6 uur sinds hij voor het laatst aan de lader lag. Nog 75% over en zo'n 3 dagen 9 uur te gaan volgens WP8 :P. Toegegeven, dat is bij weinig gebruik, maar wel alleen dataverbinding, geen wifi. En meerdere apps die regelmatig syncen. Ik ben tot dusver ook onder de indruk. Moet wel zeggen dat het formaat van de Ativ S voor mij echt op de praktische limiet zit. Nog groter en ik heb de hele tijd 2 handen nodig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Propane schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:01:
Bij mij nu 1 dag en 6 uur sinds hij voor het laatst aan de lader lag. Nog 75% over en zo'n 3 dagen 9 uur te gaan volgens WP8 :P. Toegegeven, dat is bij weinig gebruik, maar wel alleen dataverbinding, geen wifi. En meerdere apps die regelmatig syncen. Ik ben tot dusver ook onder de indruk. Moet wel zeggen dat het formaat van de Ativ S voor mij echt op de praktische limiet zit. Nog groter en ik heb de hele tijd 2 handen nodig :D.
Ik moet zeggen dat ik het formaat juist erg prettig vind. Met de 4" omnia 7 ging typen in landscape mode wel goed, maar zodra ik in potrait zat te typen ging het vaak mis met mijn dikke vingers. probleem heb ik nu niet meer. Wel vind ik de telefoon erg glad. Heb normaal nooit een hoesje om mijn telefoon omdat die hem dikker maakt, Maar heb er nu toch maar een besteld, want ik heb hem in een week al 2x uit mijn klauwen laten vallen tijdens het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
Heb er sinds een paar dagen één en het is een heel prettige telefoon. Inderdaad wel wat groot, maar het gaat voor mij nog prima. Hiervoor had ik een HTC Desire Z met Android Gingerbread, maar dit is wel even andere koek. Reageert snel, zeer intuïtief en lijkt inderdaad zuinig met zijn batterij.
Het enige echte 'probleem' dat ik tot nu toe heb is te danken aan onze vrienden van Google, die er voor hebben gezorgd dat er geen pushmail meer komt vanaf mijn gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
RoJan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:13:
Het enige echte 'probleem' dat ik tot nu toe heb is te danken aan onze vrienden van Google, die er voor hebben gezorgd dat er geen pushmail meer komt vanaf mijn gmail account.
Je kunt je mail vanaf Gmail direct laten doorsturen naar je Live/Outlook/Hotmail adres, dan krijg je het alsnog vrijwel direct. Had Google niet de support nog tijdelijk uitgebreid of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb sinds vandaag mijn ativ s, maar het eerst dat mij opvalt is als ik de telefoon omdraai, de rechtboverhoek van de back cover niet vast lijkt te zitten. Ik kan hem dan weer "vast" klikken maar even later komt hij weer los, nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
xardy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:28:
Heb sinds vandaag mijn ativ s, maar het eerst dat mij opvalt is als ik de telefoon omdraai, de rechtboverhoek van de back cover niet vast lijkt te zitten. Ik kan hem dan weer "vast" klikken maar even later komt hij weer los, nog mensen met dit probleem?
Geen last van, zou er even mee terug gaan of retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Sinds gisteren een ATIV S in huis. Ben van de HTC 8X overgestapt op deze telefoon, puur om het grotere scherm en dus ruimer toetsenbordje. Beide toestellen zijn fijn en rap als een raket. De Samsung heeft het toch gewonnen, puur op formaat. Het scherm is iets minder dan die van de HTC. Wit is net geen wit en op de HTC wel. Ook qua helderheid boet de Samsung iets in, maar dat is te verwaarlozen. Op medium brightness is op beide toestellen alles perfect te lezen. Op low trouwens ook en op High heb je met de HTC het idee dat je naar een TL balk kijkt.
Ik ben nu lekker de batterij aan het belasten om hem even in te werken. Ik hoop ook dat de batterij zich beter gedraagt dan de 8X dat deed. Die had nog wel eens last van spontane battery drains.

Verder geen last van loszittende knoppen, slecht sluitende hoeken of covers. Dit toestel is perfect afgewerkt en ziet er toch wel gelikt uit. Het had van mij best een WP8 kleurtje mogen hebben, maar ik ben hier dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ben het met je eens dat de ATIV S een veel zakelijkere, misschien wel saaiere look heeft dan de andere WP8-modellen, maar ik denk dat je al een leuk kleur-accentje kunt toevoegen met zo'n silicone case, die je al vanaf drie euro kunt vinden. De Ativ S is slank genoeg om zoiets te kunnen verdragen.
Dit bv voor drie euro:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51mVEYTGrdL._SL500_AA300_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
chaola schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:56:
Ben het met je eens dat de ATIV S een veel zakelijkere, misschien wel saaiere look heeft dan de andere WP8-modellen, maar ik denk dat je al een leuk kleur-accentje kunt toevoegen met zo'n silicone case, die je al vanaf drie euro kunt vinden. De Ativ S is slank genoeg om zoiets te kunnen verdragen.
Dit bv voor drie euro:
[afbeelding]
Ik ben niet zo gek op hoesjes die je scherm overlappen. Dat gaat me in de weg zitten als ik aan het typen ben. En een kleurtje is ook niet zo belangrijk. Zeker niet bij deze telefoon, come to think of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPaardekam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
Ben zeer tevreden over de Ativ S. Gebruik hem nu een dag of 5. Lichtgewicht, prachtig scherm, mooie foto's en video's en razendsnel (ik gebruikte hiervoor een Samsung Omnia 7).

In een aantal reviews vorig jaar zag ik Diagnosis terugkomen in de app-lijst. Zojuist gemerkt dat het inschakelen van de Diagnosis-optie bijna identiek is aan andere Samsung-telefoons. Door ##634# in te toetsen verschijnt er een scherm getiteld "Odyssey_121205" (vreemd, Google geeft daarop geen resultaten!?). Vervolgens staat Diagnosis in je app-lijst vermeld.

In de Diagnosis-app kan je diverse codes invoeren, zoals bijv.

*#7284# Micro USB Test (tethering?)
*#0*# Diverse tests, waaronder scherm, geluid, camera's, kompas, etc.
*#22558463# Call timer

Er zijn er vast nog meer, mocht je ze weten dan lees ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Propane schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:44:
[...]

Je kunt je mail vanaf Gmail direct laten doorsturen naar je Live/Outlook/Hotmail adres, dan krijg je het alsnog vrijwel direct. Had Google niet de support nog tijdelijk uitgebreid of iets dergelijks?
Dat is toch niet hetzelfde, mijn zakelijke e-mailadres werkt perfect. En ik heb eigenlijk geen Outlookadres (denk dat je dat bedoelt), maar het wordt misschien tijd om er één te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
Ik mis toch wel een dingetje aan de Ativ, nl. een indicatie ledje voor berichten zoals de Nexus en SIII dat hebben. Ook voor het opladen van de accu is het fijn om een indicatie te kunnen zien, zonder je scherm aan te hoeven zetten. Dat was toch ook wel handig op de HTC 8X.
Nouja, komt vast wel een keer een oplossing voor.

• Bernie V
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik twijfel nog om deze aan te schaffen. Er zou geen ondersteuning zijn voor 4G? Kan je deze nog gemakkelijk in je broekzak steken?

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik heb hem vandaag voor het eerst zelf in het wild gespot. Even meegespeeld in de mediamarkt. Ik vind het werkelijk een prachtig toestel. Wat me tegenhoudt is eigenlijk de brakke werking van whatsapp op w8, aangezien die app 24/7 draait bij mij.

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Ben van plan deze ook te halen, echter wacht nog ff tot het MWC voorbij is ;)
Wat ik me afvroeg, is het mogelijk om muziek (bij gebruik van Xboxmusic of spotify) op de sd-kaart te zetten om dit vervolgens office te luisteren?

• RPaardekam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
aimms2001 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:13:
Wat ik me afvroeg, is het mogelijk om muziek (bij gebruik van Xboxmusic of spotify) op de sd-kaart te zetten om dit vervolgens office te luisteren?
Je kan je Spotify playlists markeren als "offline beschikbaar" (bijvoorbeeld als je met WiFi bent verbonden) waarna de files inderdaad zonder gebruik van 3G afgespeeld kunnen worden. Deze bestanden kun je vervolgens niet zomaar op je SD-kaart terugvinden als je daar op doelt.

Overigens werkt de Spotify-app alleen met de Premium variant, de gratis versie is niet mobiel te gebruiken (trials uitgezonderd).

Anoniem: 392811

Niku schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:00:
Ik heb hem vandaag voor het eerst zelf in het wild gespot. Even meegespeeld in de mediamarkt. Ik vind het werkelijk een prachtig toestel. Wat me tegenhoudt is eigenlijk de brakke werking van whatsapp op w8, aangezien die app 24/7 draait bij mij.
Ik heb nog geen problemen met whatsapp gehad op mijne. De interface is iig een stuk fijner vind ik.

• Propane
  • Niet online
aimms2001 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:13:
En met Xbox Music kun je ook gewoon tracks downloaden naar je phone. Tracks zijn dan gewoon terug te vinden, maar hebben DRM zodat je ze bijv. alleen op je telefoon kan afspelen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Heeft er iemand ervaring met zo'n soort hoesje bij de Ativ S?

http://www.b2ctelecom.nl/...KP_7IPrx7UCFfLLtAodnWYA6g

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Thanks voor de info! Ging me erom of het geheugen van de phone moet gebruiken om offline muziek te luisteren. Wel dus en helaas is de sd-kaart in dit geval niet mogelijk. Maar zal wel te maken met auteursrechten en dergelijke.

• Poops_McGhee
  • Nu online
Ik heb mijn muziek gewoon op een sd kaartje staan. Heb er een 32GB kaart ingedaan en daar kan voorlopig genoeg muziek op. Zit alleen nog te wachten op een goeie player die gapless kan afspelen en een equalizer aan boord heeft.

• RoJan
Niku schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:00:
Werkt prima. Vandaag nog een behoorlijke update opgehaald, met wederom verbeteringen. Echt niet minder dan de Android versie, zeer intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
RoJan schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:25:
[...]

Werkt prima. Vandaag nog een behoorlijke update opgehaald, met wederom verbeteringen. Echt niet minder dan de Android versie, zeer intuïtief.
Ik sluit mij hier bij aan. Zeker als je met een Windows Phone wilt whatsappen, dan is de Ativ toch wel boss. Al was het alleen maar om het 4,8" scherm.
Whatsapp heeft vandaag inderdaad weer een nice update gehad en kan alleen maar nog meer verbeteren.
Die app staat bij mij ook heel veel aan. Ik heb nada problemen met Whatsapp op WP8 gehad. Ook niet met mijn vorige toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Propane schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:29:
Helaas nog steeds geen artist art voor muziek die je zelf op het toestel zet, maar de muziek die via Xbox Music wordt gestreamed heeft het wel.
Check even MPATool in de Store.
Hiermee heb je zelf de keuze uit album arts bij artiesten, de app haalt deze geloof ik vanaf de last.fm website.

Je kunt de app zelf automatisch album / artist art laten loaden, maar ook zelf artiest voor artiest langslopen en de afbeelding die jij wilt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Gaargod schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:48:
[...]

Check even MPATool in de Store.
Hiermee heb je zelf de keuze uit album arts bij artiesten, de app haalt deze geloof ik vanaf de last.fm website.

Je kunt de app zelf automatisch album / artist art laten loaden, maar ook zelf artiest voor artiest langslopen en de afbeelding die jij wilt instellen.
Heb ik al gechecked, maar duurt nogal lang, app crashed redelijk veel en als ik daarna Music & Videos op Play Music zette (dus gewoon een random playlist) zat er elke keer dat dummy bestand tussen. Ik weet dat het op te lossen is door die dan weer handmatig te wissen, maar ik vind het een beetje teveel gedoe :P.

Heb nu eigenlijk zoveel mogelijk albums gelinked in de Windows 8 Xbox Music app, die dan via Xbox Music Cloud ook op m'n foon komen. Kwestie van downloaden naar device wat ik offline wil hebben, en de rest streamen.

Iemand anders trouwens al gemerkt dat je de Help & Tips app niet kunt verwijderen? Kon op m'n 7.8 Lumia 800 wel gewoon. Heel klein minpuntje maar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zou Tweakers een recensie van dit toestel schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Valt me wel op dat Nokia alom aanwezig is. Veel mediageweld, nieuwe toestellen, nieuwe features, kortom ze zijn goed bezig. Van Samsung en de Ativ S hoor je vrijwel niets. Iedereen die er niet echt in duikt is ook hoogst verbaasd als ik het toestel laat zien. Nog nooit van gehoord. Voor veel mensen is inmiddels WP8=Nokia geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
RoJan schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:42:
Valt me wel op dat Nokia alom aanwezig is. Veel mediageweld, nieuwe toestellen, nieuwe features, kortom ze zijn goed bezig. Van Samsung en de Ativ S hoor je vrijwel niets. Iedereen die er niet echt in duikt is ook hoogst verbaasd als ik het toestel laat zien. Nog nooit van gehoord. Voor veel mensen is inmiddels WP8=Nokia geworden.
Ik heb er, naast mijn eigen toestel, nog nooit een andere in het wild gezien. Ik was ook hoogst verbaasd dat de winkel waar ik hem gekocht heb, hem op de plank had liggen (en verder niet op de internetsite heeft staan).
Het media geweld van Nokia is inderdaad redelijk aanwezig. Niks mis mee, want ik gun het ze van harte. En als de levertijd van de 920 niet zolang uitgesteld was, dan had ik waarschijnlijk al een 920 gehad. Sterker nog, ik had een pre-order staan voor dit toestel, maar het duurde me toch te lang en ik ben uitgeweken naar een ander WP8 toestel. Ik ben heel blij dat ik toch de ATIV S gekocht heb en geen kleurrijke Nokia. Dat is op zich wel heel leuk, maar komt zakelijk niet zo heel serieus over. En aangezien ik me ruim 8 uur per dag in zakelijke sfeer bevind, is het wel handig om een wat bescheidener toestel te hebben.
Daarnaast heeft deze telefoon natuurlijk (voorlopig) het grootste scherm van alle WP8 toestellen. Scheelt een berg met de HTC 8X. Daarnaast maakt de ATIV S ook nog eens betere foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Het is niet eens alleen de Ativ S, heel de Ativ lijn van Samsung lijkt een ondergeschoven kindje te zijn. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Niku schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:57:
Het is niet eens alleen de Ativ S, heel de Ativ lijn van Samsung lijkt een ondergeschoven kindje te zijn. Jammer.
Daar lijkt het inderdaad op, zie ook de posts in het levertijden-topic. In Duitsland zag ik vandaag al een aanbieding voor 425 euro en T-Mobile moet hem zelfs niet hebben.
In de Benelux zou het ook wel eens een flopper kunnen worden omdat ik verwacht dat hij hier pas vlot verkrijgbaar gaat zijn op het moment dat de Galaxy S3 bij de uitverkoop staat wegens de komst van de nieuwe S4. Combinatie van lagere prijzen van de S3 en de allicht veel hogere specs van de S4 zullen de Ativ S allicht opnieuw in de schaduw stellen. En dat is vooral de fout van Samsung die te lang gewacht hebben met de lancering hier. Je zou bijna de indruk krijgen dat Samsung die Ativ-reeks tegen hun goesting hebben uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernie V
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-01-2024
RoJan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:13:
De EAS wordt toch nu nog door Google tot eind juli gesupporteerd? Dit zou dan toch nog steeds moeten werken zou je dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb de mijne sinds gisteren binnen . Bediening is intuitief , maar ik mis toch wel heel wat opties hoor .

Hoe kan ik bijvoorbeeld mijn telefoon 's avonds automatisch uit laten gaan en 's morgens weer laten opstarten ? Ik vind het echt niet ..

En hoe zet ik screen rotation uit ?

[ Voor 7% gewijzigd door CrimInalA op 02-03-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Je mist de optie om je telefoon aan en uit te zetten? Zit er geen power knop op? :9
Nee zonder dollen, waarom is dat een functie die je mist? Je kunt de telefoon toch gewoon uit zetten als je naar bed gaan en weer aan als je eruit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 17:24
CrimInalA schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:59:
Ik heb de mijne sinds gisteren binnen . Bediening is intuitief , maar ik mis toch wel heel wat opties hoor .

Hoe kan ik bijvoorbeeld mijn telefoon 's avonds automatisch uit laten gaan en 's morgens weer laten opstarten ? Ik vind het echt niet ..

En hoe zet ik screen rotation uit ?
Screen rotation zit nog niet in WP7.8 en WP8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Niku schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:45:
Je mist de optie om je telefoon aan en uit te zetten? Zit er geen power knop op? :9
Nee zonder dollen, waarom is dat een functie die je mist? Je kunt de telefoon toch gewoon uit zetten als je naar bed gaan en weer aan als je eruit komt?
Voor mij is automatisch on/off basisfunctionaliteit :? 'k heb nooit anders geweten op mijn vorige toestellen dus dat zal in de ativ s ook wel inzitten .
Moest iemand wel weten waar deze optie in wp8 te vinden is , laat het mij weten !

Nog iets waar ik mee vast zit : Hoe zorg ik er voor dat mijn belgeluid niet stiller gezet wordt doordat ik stilletjes muziek wil luisteren ? Dus dat de beltoon een vast geluidsniveau heeft ?
Dat vind ik dus ook nergens .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Terpstars schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:23:
[...]

Screen rotation zit nog niet in WP7.8 en WP8
In mijn WP8 zit het toch in hoor , als ik op bed lig tolt het alle kanten op . Ik zou het gewoon willen 'vastzetten' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
chaola schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:00:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op, zie ook de posts in het levertijden-topic. In Duitsland zag ik vandaag al een aanbieding voor 425 euro en T-Mobile moet hem zelfs niet hebben.
In de Benelux zou het ook wel eens een flopper kunnen worden omdat ik verwacht dat hij hier pas vlot verkrijgbaar gaat zijn op het moment dat de Galaxy S3 bij de uitverkoop staat wegens de komst van de nieuwe S4. Combinatie van lagere prijzen van de S3 en de allicht veel hogere specs van de S4 zullen de Ativ S allicht opnieuw in de schaduw stellen. En dat is vooral de fout van Samsung die te lang gewacht hebben met de lancering hier. Je zou bijna de indruk krijgen dat Samsung die Ativ-reeks tegen hun goesting hebben uitgebracht...
Is toch vreemd. Ik vind het een super toestel. De bouwkwaliteit is heel goed, lekker groot scherm, ligt lekker in de hand, maakt goeie foto's etc etc. Ding draait als een zonnetje. In bijna alle opzichten is ie beter dan de HTC 8X. En de 8X is zeker niet slecht. Misschien is het wel zo dat Samsung eigenlijk helemaal geen Windows Phone meer wil uitgeven, maar dat er nog een contract bestaat waar in staat dat ze nog wel een beetje mee moeten doen. Mensen weten niet wat ze missen als ze een andere WP8 smartphone nemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Ativ S ondersteunt ook geen rSAP , waardoor hij niet werkt in bluetooth kits in auto's van Mercedes/Volkswagen/Audi enz..

Ik krijg het gevoel dat ik 10 jaar teruggeslingerd wordt in de tijd . Heel spijtig allemaal .

Edit : ik heb net een site van microsoft gevonden waar je kan voten voor bepaalde functionaliteiten .
Je hebt 10 votes .

Dit is de link om Rsap toe te voegen bijvoorbeeld : http://windowsphone.userv...ions/2280321-rsap-support

Bedankt !

[ Voor 40% gewijzigd door CrimInalA op 04-03-2013 12:33 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.