JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.
NeeNiku schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:16:
Kan het antwoord op deze vraag nergens duidelijk vinden: ondersteunt de Ativ S 4G? Ga er van uit van niet?
De ativ S Neo wel, maar die is bij mijn weten nooit in nedrland geleverd
Zuur (maar verwacht).jorisjan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:03:
[...]
Nee
De ativ S Neo wel, maar die is bij mijn weten nooit in nedrland geleverd
Meer mensen deze problemen?
Ben Windows phone intussen aardig beu op vlak van de recente "ontwikkelingen" voor de Ativ S (waar is mn laatste gdr update darnit!) maar toch ook benieuwd wat Windows 10 ons allicht nog gaat brengen. En of wij Ativ gebruikers hem nog gaan krijgen op de officiële manier. En zo ja, in welke vorm? Anyhow, een "investering" van nog geen 2tientjes in een nieuwe batterij kon het wel lijen, haha
Btw van de week nog ff enthousiast, kreeg weer een update. Geinstalleerd. Bleek een "additional language update" te zijn. Okay.

Welke heb je gekocht? Misschien wel een goede om dat ook eens uit te proberen.xxxneoxxx schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:07:
De rare dingen met accu nog niet meegemaakt. Wel toevallig deze week op bol.com een nieuwe batterij besteld. Geplaatst en nu al een wereld van verschil qua battery life. Kan toch nog geen afstand doen van de telefoon. Feit dat ik sowieso geen "waardige" vervanging kan bedenken voor de ouwe Ativ helpt ook niet. De recente Windows phones zijn wel aardig, maar op hardware vlak m.i. het allemaal net niet, terwijl we weten dat Windows 10 zwaardere hardware wel prettig vindt. Sowieso, de on screen keys bij veel nieuwere Nokias zou ik mij kapot aan ergeren. En.. Er is naar mijn weten geen enkel Windows phone toestel dat zoveel bang voor buck biedt als de Ativ destijds deed. Dan kom je al snel uit bij bijv. een MotoX. Tsjah, dan toch weer lag-droid..?
Ben Windows phone intussen aardig beu op vlak van de recente "ontwikkelingen" voor de Ativ S (waar is mn laatste gdr update darnit!) maar toch ook benieuwd wat Windows 10 ons allicht nog gaat brengen. En of wij Ativ gebruikers hem nog gaan krijgen op de officiële manier. En zo ja, in welke vorm? Anyhow, een "investering" van nog geen 2tientjes in een nieuwe batterij kon het wel lijen, haha
Btw van de week nog ff enthousiast, kreeg weer een update. Geinstalleerd. Bleek een "additional language update" te zijn. Okay.
Ben verder nog steeds tevreden over de telefoon, na twee jaar nog steeds geen snelheidsverlies wat betreft het OS te merken. Dat was bij Android wel anders. Enige wat me ervan gaat weerhouden na deze nog een WP te kopen is de beperkte app ondersteuning, mis Snapchat bijvoorbeeld enorm (al mijn vrienden gebruiken het) en ook het gedoe rondom Spotify was toen echt irritant.

Zelf ook nog de Ativ S. Prima toestel, maar erger mij wel bont en blauw aan die vervelende camera-issues (en de bijkomende spontane reboots wanneer gewisseld wordt tussen photo en video), de after-photo-flash, en reboots want geen bereik. Verder heb ik nog een andere Ativ S liggen, maar daarvan is het scherm com-pleet (!) naar zn grootje, gebeurde in aug 2013 op de camping toen een kaars incl glas uit elkaar knalde. Beetje kut. Maar die accu zal ik eens gebruiken, misschien dat die al langer mee gaat dan deze (had de telefoon toen net 2 week

Verder weinig spannende updates ja. En waar blijft die nieuwe gdr? Ach ja. Als 't geld er is maar eens een x kijken naar een Lumia XL oid..

Professioneel Heftruck Syndroom

Verder zat ik ook al te gluren naar die 640XL maar goed.. Lees online dat MS van plan zou zijn om met de w10 launch toestellen uit te brengen met 3gb memory e.d.. Dus zullen systeemeisen van w10 wel een stuk zwaarder zijn. Kan ook haast niet anders als je bedenkt hoe het ontwikkeld is lijkt mij.
Heb geen zin om straks een toestel te hebben dat of laggy loopt (lookin' at you, Android!

Voor mij was nml de USP van Windows Phone net hoe vlot en smooth het OS/de Gui aanvoelt. Als straks blijkt dat MS dit heeft laten varen ten behoeve van de optie om een keyboard en muis aan te sluiten en je telefoon als volwaardige "werkplek" te kunnen gebruiken haak ik persoonlijk af. Beide opties zou leuk zijn, maar het ene ten koste van het andere zit ik niet op te wachten persoonlijk.

Het hele "je telefoon vervangt je laptop" principe staat mij ook een beetje tegen. Ik heb liever een smartphone die gewoon goed is in smartphone zaken.. Beetje bellen, snel een appje sturen, even snel iets opzoeken op internet, zulke zaken. Liever goed in die specifieke smartphone zaken, dan dat dit weer half/half of traag werkt "maar je er ook een tobo en muis aan kunt hangen".

Probeer eens een reset. Maar het lijkt mij dat je batterij op is. Gekeken naar de symptomen.Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:20:
Na twee jaar bevalt mijn Ativ S overigens nog steeds prima, enige ding is de accu. Naast dat ie snel leegloopt zijn er nog wat andere rare dingen. Telefoon geeft soms aan dat ie aan de lader hangt, terwijl dat echt niet zo is. Ook gebeurt het vrijwel dagelijks de laatste tijd dat er staat dat de batterij leeg is (2%) nadat ik 'm 's nachts heb opgeladen. Hij blijft dan ook op batterij besparing staan. Na een tijdje springt ie dan naar 100%. Vreemd.
Meer mensen deze problemen?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik ga alles op Windows 10 draaien dus hoop an harte dat onze Ativ S ook op Windows 10 mag draaien straks.
Iemand al ervaring hiermee?
De Technical Preview builds draaien niet lekker. Ten eerste moet je met register instellingen en sideloading werken om een Lumia te faken, en daarna heb je random crashes en flikkerende schermenNafs Ruh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:12:
Mooi forum topic mensen. Ik ga weer terug naar de Ativ S. Kom van een iPhone 4S en ben Apple al na 3 maanden zat.
Ik ga alles op Windows 10 draaien dus hoop an harte dat onze Ativ S ook op Windows 10 mag draaien straks.
Iemand al ervaring hiermee?

Ik heb niet 100% vertrouwen dat de Ativ S ook nog naar Windows 10M kan upgraden zonder wat driver werk van Samsung of van Microsoft in latere builds.
ik weet alleen dat de kruidvat laatst voor 40 euro de 532 had, en de kijkshop regelmatig aanbiedingen met de 640...NeFoRcE schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:12:
Potver, m'n Ativ S is van bed gedonderd vannacht, scherm aan barrels. En heb 'm komende nacht nodig voor navigatie naar Kroatië... reparatie kost 150 euro, da's geen optie. Iemand toevallig nog een toestel liggen voor een (zeer) zacht prijsje???
verder:
V&A aangeboden: Nokia Lumia 620 Zwart + Rood/roze cover
V&A aangeboden: Microsoft Nokia Lumia 532 Zwart A00023951
EDIT: wat dom van mij, ik heb niet eens naar de datum gekeken. excuses.
[Voor 4% gewijzigd door Kraanmachinist op 13-08-2015 12:34]

Wel balen natuurlijk als je smartphone kapot valt.

[Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-08-2015 13:11]
Ik heb eerlijk gezegd niet naar specs gekeken, maar de Lumia 640 is volgens mij toch een aardig alternatief?xxxneoxxx schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:10:
Ik had de post gezien, maar vreesde ook al dat ie bot zou vangen. Zeker als je bedenkt dat er net hier een discussie was over hoe moeilijk mensen het vinden om toch afstand te doen van dit toestel i.v.m. het gebrek aan fatsoenlijke alternatieven met "ons OS", zonder dat ze er qua specs op achteruit gaan. Voor een normale prijs, uiteraard.
Wel balen natuurlijk als je smartphone kapot valt.Ebay/China voor spareparts is natuurlijk nog een optie, maar op erg korte termijn valt natuurlijk dit ook af.
Gisteren de Ativ-S en mijn Lumia 640 naast elkaar gelegd, qua snelheid was het hetzelfde.
[Voor 5% gewijzigd door Murzeltje op 13-08-2015 13:29]
PSN/XBOX : Murzeltje1976
De 640 heeft dan wel weer 4g, maar ingebouwd storage is slechts 8 GB t.o.v. 16 van onze Ativ S.. Kan je zeggen, 'ja,maar je hebt een SD kaart'.. Sure. Maar van die 8 GB blijft effectief al niet heel veel over.. Dan zit je nog met geneuzel dat je maps niet kan verplaatsen naar je SD kaart tegenwoordig, dus op phone memory moeten etc etc etc..
Verder is de chipset/cpu die er in zit volgens mij wel energie zuiniger, maar niet zo'n powerhouse als die in onze ativ S, dus met bijv. gaming kan het nog tegenvallen. Mocht je dat belangrijk vinden dan. In de standaard wp 8 GUI zal je van dit laatste niet al te veel merken denk ik.
Al met al.. M.i. geen 1 op 1 replacement van de Ativ S me thinks.

Heeft de 640 nou nog toetsen onder het scherm, of is dit ook zo'n verdwijnende balk met knopjes? Dat laatste zou voor mij nml de grootste dealbreaker zijn..
zie link
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
Wat blijft de Ativ S een mooi apparaat qua hardware. De fysieke knop is heerlijk, het beeldscherm blijft een verademing en de reactiesnelheid is perfect. Jammer dat het nog steeds niet bekend is of deze een upgrade krijgt naar W10 (hoewel ik stiekem wel weet dat dit gewoonweg niet gaat gebeuren).
[webhero.nl]
[Voor 5% gewijzigd door The_Scarabial op 14-08-2015 20:12]

Jammer om je te zien vertrekken hier! Maar goed, als ie echt goed kapot is moet je wat natuurlijk.NeFoRcE schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:57:
Mensjes! Ik ben pleite hier... m'n compleet kaduuke Ativ S vervangen met een 640 XL. Wat enorm veel extra mogelijkheden zitten daar op zeg. Dacht dat alle WP's wel hetzelfde konden, maar toch niet dus... enige wat zo ff balen is, is de fysieke homeknop en camera button... maar voor de rest, toptoestel

Alleen het onbreken van fysieke knoppen.. Told u so.

Zekers! Maar zal af en toe nog wel een blik werpen hier hoor! 2,5 jaar dat toestel gehad, misschien dat ik nog anderen kan helpenxxxneoxxx schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:39:
[...]
Jammer om je te zien vertrekken hier! Maar goed, als ie echt goed kapot is moet je wat natuurlijk.Dan lijkt mij, als je graag Windows Phone wilt blijven gebruiken, sowieso Nokia/MS hardware wel de beste keus op het moment met oog op de toekomst. Ben je in ieder geval verzekerd van Windows 10 Mobile.
Alleen het onbreken van fysieke knoppen.. Told u so.![]()
![]()

Nog een nadeel van m'n 640XL, hij heeft geen Gyroscope. Wilde een app downloaden voor panoramafoto's (Want dat is nog steeds ruk op WP), en die heeft die sensor nodig. Issie er niet

FingerspitzengefühlNeFoRcE schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Wilde een app downloaden voor panoramafoto's (Want dat is nog steeds ruk op WP), en die heeft die sensor nodig. Issie er niet... zelfs een iPhone 4 heeft een gyroscope... MS..

Gewoon veel oefenen en geloof me, je boekt op te duur betere resultaten.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Blijkbaar is er nog wat discussie over of de opslagruimte echt een probleem is, voor de Ativ S zou dat in ieder geval niet het probleem moeten zijn. We zullen zien...
Met andere telefoon geprobeert, maar oplader geeft geen power. Scheisse!!!
Wie weet, wie weet...My ATIV S, insider fast ring to .341, no fake model, region selected to US and I received the 10536 update right on the same day it released and It works fine on my device. I don't feel any difference in battery life on my three years old phone, the store works ok. A lot more resume/reload everywhere especially when there's some update going on background.
The only big issue is that this TP build seems not support ATIV S camera so I lost the autofocus function and it got blur image even I try 3rd party camera app and it "show" the focus area on the screen it still not working. I also couldn't find quiet hour setting in the setup so I have to turn the sound off when I go to sleep so it's a bit disappoint. Some tile also lose the icon upon it sometimes but it's minor. Overall speaking I carried my ATIV S for few days and I think it's ok. Looking forward for the next version of build for better support!
Weten jullie wat je tegen een reboot loop kan doen om het probleem op te lossen?
Heb je nog steeds dit issue? En zo ja, is het spontaan gekomen?Nachilnik schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:14:
Al ruim 2.5 jaar met veel plezier de Ativ S gehad. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar, sinds gisteren zit hij in een reboot loop vast zodra je het windowslogo en samsung logo gezien hebt, reboot hij weer tot in de eeuwigheid. Ik heb al de hard reset gedaan maar dat lost het probleem niet op.
Weten jullie wat je tegen een reboot loop kan doen om het probleem op te lossen?
Er is nml een update die dit veroorzaakt, maar die update hebben wij als Ativ S users niet gehad als het goed is.. (8.1.1 geloof ik)
Anyways, mogelijke oplossingen waarover ik gelezen heb zijn:
* Hopen dat het vanzelf over gaat en de boel weer doorstart..
* De telefoon terugflashen naar stock firmware.

Als dit spontaan gebeurd is (en je dus niet hebt zitten vogelen met firmwares of de Windows 10 preview o.i.d.) kan het ook zijn dat er gewoonweg iets kapot is. En dat het dus niet te fixen is.

Anyways, mocht je het aandurven, er zijn wel wat guides te vinden m.b.t. terugflashen naar GDR2 of 3. Geen garantie, maar als de telefoon sowieso niet veel anders meer doet dan alleen rebooten en je hebt geen garantie meer of whatever dan valt het allicht te proberen. Wat ik online terug gevonden heb; proberen op eigen risico uiteraard:
http://forums.windowscent...ck-wp8-gdr3-wp8-1-dp.html
Omdat je er dan weer een paar jaar tegen kan zou ik een originele kopen (€ 29,95). Op 9 november 2015Niku schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:57:
Ik zit te denken om de levensduur van mijn inmiddels 2,5 jaar oude Ativ S te verlengen door er een nieuwe batterij voor te kopen. Hebben jullie aanraders?
geeft de website van onderstaande link aan dat hij op voorraad is. Je ziet ze op internet wel goedkoper maar wat ik aantref is dat ze niet op voorraad zijn.
Zie link:
https://www.gsmpunt.nl/ba...listcpc&utm_content=1-822
[Voor 16% gewijzigd door tweakers2013 op 09-11-2015 11:09]
Ik zal overigens ook minder gaan posten in dit topic. Ben het wachten op Microsoft inmiddels een beetje beu geworden, en heb daarom maar besloten weer eens een uitstapje te maken naar Android. Kijken of daar nog mee te leven valt na zoveel jaar. Zal de livetiles wel gaan missen en de vloeiendheid van het OS naar alle waarschijnlijkheid.

Heeft er iemand positieve ervaringen met een Selfie-Stick voor de ativ S ? zo ja welke ?
Ik kan zo niks vinden via google of het mijn phone voor w/e reason, een Ativ S probleem of algemeen (windows) phone probleem.
Iemand hier bekend mee?
Ik heb nu ieg simbeveiliging uitgezet dus het zou niet meer voor moeten komen. Had belangrijk SMSje gemist hierdoor.
[Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 26-11-2015 17:06]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Dit, met name in het begin erg vaak gehad (al na aankoop gelijk). Daarom gelijk de pincode eraf gehaald. Erg irritant namelijk als je er na een tijd achter komt dat je al een tijd niet bereikbaar was...troftnom schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:01:
Dat betekent meestal dat hij een spontane reboot gedaan heeft zonder dat je het gemerkt hebt.
Consumentenbond krijgt dus ook geen antwoord van Samsung inzake updates.
"De Consumentenbond heeft maandag bekendgemaakt naar de rechter te stappen, omdat gesprekken met het bedrijf over het updatebeleid niets opleverden. Het kort geding dient op 16 februari."
Hoop dat het wat oplevert.
Met Insider app zou je windows 10 moeten kunnen installeren zonder verdere registry hacks etc. . Op mijn SGH-T899M krijg ik echter geen update voorgeschoteld.
Ik heb dat toch een beetje losgelaten om eerlijk te zijn. Heb even geleden mijn Ativ S aan de wilgen gehangen en het nog eens geprobeerd met een mid end Android telefoon van Chinese origine. Draait niet eens de nieuwste versie van Android, maar krijgt wel netjes kleine security updates. En misschien wat vervelend om te horen, maar je merkt dan wel dat qua features Android al wat langer meegaat i.t.t. windows phone, die elke keer nieuwe releases krijgt waar oude bugs weer terug geintroduceerd worden en er vooralsnog mondjesmaat nieuwe functionaliteit toegevoegd werd. Bij Android voegt een update niet zoveel toe om eerlijk te zijn. Er is weinig wat echt "ontbreekt" aan het OS naar mijn idee. Plus, updates komen wel wat sneller uit dan dat Microsoft ze uit brengt. Windows 10 wordt al vrij lang geteased en gehyped, maar vooralsnog eis er nog geen final beschikbaar voor telefoons.Michielgb schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:23:
Wel goed dat hier eens naar gekeken wordt, ik let steeds meer op het future-proof zijn van een smartphone in de vorm van updates.
Ja ik heb ook een computer.

EDIT: aha de link naar de bestanden en ROMs had ik nog ergens staan, dat is op https://yadi.sk/public/?h...3ogkMx%2BycwSplwl%2BDA%3D
[Voor 13% gewijzigd door Bokkiej op 15-02-2016 12:37]
Alternatief: uploaden naar OneDrive, en dan downloaden naar je PC.
[Voor 55% gewijzigd door jodeltje op 25-02-2016 17:34]
Gedownload, maar ik zie niet hoe ik het moet kopiëren?jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:31:
Ja dat kan zeker. Even de Files (bestanden in NL) app downloaden en je kan het zo kopiëren naar je SDkaart.
Nope.jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:07:
Kan je niet naar de foto map navigeren en dan 'select all' 'copy', navigeren naar je SDkaart, en daar plakken?
Waar loop je precies tegenaan?
Kan kopiëren niet selecteren. Zou het bestand te groot kunnen zijn?jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:29:
dat is vreemd, want ik download net de app om even te kijken, en hier gaat dat prima.
Waar loop je precies tegenaan?
Deze http://forums.windowscentral.com/samsung-ativ-s/353229-[guide]-how-update-8-1-2-a.html heeft bijvoorbeeld alleen dode links.
Iemand nog een tip hoe dit het beste te doen?
HierMADG0BLIN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:57:
Ik heb hier nog een Ativ S liggen welke nog niet op 8.1 zit. Ik ben aan het zoeken hoe dit te doen, maar de meeste info is verouderd.
Iemand nog een tip hoe dit het beste te doen?
Zelf ben ik vorige maand pas overgegaan naar WP8.1
Zonder problemen. En de kleine tiles ben ik inmiddels al aan gewend.
Heb hier het probleem dat ATO niet in de lijst staat. Nu maar even een andere geprobeerd, ik ben benieuwdRoyalty schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:01:
[...]
Hier
Zelf ben ik vorige maand pas overgegaan naar WP8.1
Zonder problemen. En de kleine tiles ben ik inmiddels al aan gewend.

Ga toch fietsen.
Het werkt dus ook met EUR.kakanox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:31:
Heb hier het probleem dat ATO niet in de lijst staat. Nu maar even een andere geprobeerd, ik ben benieuwd
En wat blijft die Ativ S toch een waanzinnig goed toestel. Blij mee

Ga toch fietsen.
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.