• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:50
Kan het antwoord op deze vraag nergens duidelijk vinden: ondersteunt de Ativ S 4G? Ga er van uit van niet?

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Niku schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:16:
Kan het antwoord op deze vraag nergens duidelijk vinden: ondersteunt de Ativ S 4G? Ga er van uit van niet?
Nee

De ativ S Neo wel, maar die is bij mijn weten nooit in nedrland geleverd

• Niku
jorisjan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:03:
[...]

Nee

De ativ S Neo wel, maar die is bij mijn weten nooit in nedrland geleverd
Zuur (maar verwacht).

• Niku
Na twee jaar bevalt mijn Ativ S overigens nog steeds prima, enige ding is de accu. Naast dat ie snel leegloopt zijn er nog wat andere rare dingen. Telefoon geeft soms aan dat ie aan de lader hangt, terwijl dat echt niet zo is. Ook gebeurt het vrijwel dagelijks de laatste tijd dat er staat dat de batterij leeg is (2%) nadat ik 'm 's nachts heb opgeladen. Hij blijft dan ook op batterij besparing staan. Na een tijdje springt ie dan naar 100%. Vreemd.

Meer mensen deze problemen?

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:51
De rare dingen met accu nog niet meegemaakt. Wel toevallig deze week op bol.com een nieuwe batterij besteld. Geplaatst en nu al een wereld van verschil qua battery life. Kan toch nog geen afstand doen van de telefoon. Feit dat ik sowieso geen "waardige" vervanging kan bedenken voor de ouwe Ativ helpt ook niet. De recente Windows phones zijn wel aardig, maar op hardware vlak m.i. het allemaal net niet, terwijl we weten dat Windows 10 zwaardere hardware wel prettig vindt. Sowieso, de on screen keys bij veel nieuwere Nokias zou ik mij kapot aan ergeren. En.. Er is naar mijn weten geen enkel Windows phone toestel dat zoveel bang voor buck biedt als de Ativ destijds deed. Dan kom je al snel uit bij bijv. een MotoX. Tsjah, dan toch weer lag-droid..?

Ben Windows phone intussen aardig beu op vlak van de recente "ontwikkelingen" voor de Ativ S (waar is mn laatste gdr update darnit!) maar toch ook benieuwd wat Windows 10 ons allicht nog gaat brengen. En of wij Ativ gebruikers hem nog gaan krijgen op de officiële manier. En zo ja, in welke vorm? Anyhow, een "investering" van nog geen 2tientjes in een nieuwe batterij kon het wel lijen, haha

Btw van de week nog ff enthousiast, kreeg weer een update. Geinstalleerd. Bleek een "additional language update" te zijn. Okay. :|

• Niku
xxxneoxxx schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:07:
De rare dingen met accu nog niet meegemaakt. Wel toevallig deze week op bol.com een nieuwe batterij besteld. Geplaatst en nu al een wereld van verschil qua battery life. Kan toch nog geen afstand doen van de telefoon. Feit dat ik sowieso geen "waardige" vervanging kan bedenken voor de ouwe Ativ helpt ook niet. De recente Windows phones zijn wel aardig, maar op hardware vlak m.i. het allemaal net niet, terwijl we weten dat Windows 10 zwaardere hardware wel prettig vindt. Sowieso, de on screen keys bij veel nieuwere Nokias zou ik mij kapot aan ergeren. En.. Er is naar mijn weten geen enkel Windows phone toestel dat zoveel bang voor buck biedt als de Ativ destijds deed. Dan kom je al snel uit bij bijv. een MotoX. Tsjah, dan toch weer lag-droid..?

Ben Windows phone intussen aardig beu op vlak van de recente "ontwikkelingen" voor de Ativ S (waar is mn laatste gdr update darnit!) maar toch ook benieuwd wat Windows 10 ons allicht nog gaat brengen. En of wij Ativ gebruikers hem nog gaan krijgen op de officiële manier. En zo ja, in welke vorm? Anyhow, een "investering" van nog geen 2tientjes in een nieuwe batterij kon het wel lijen, haha

Btw van de week nog ff enthousiast, kreeg weer een update. Geinstalleerd. Bleek een "additional language update" te zijn. Okay. :|
Welke heb je gekocht? Misschien wel een goede om dat ook eens uit te proberen.

Ben verder nog steeds tevreden over de telefoon, na twee jaar nog steeds geen snelheidsverlies wat betreft het OS te merken. Dat was bij Android wel anders. Enige wat me ervan gaat weerhouden na deze nog een WP te kopen is de beperkte app ondersteuning, mis Snapchat bijvoorbeeld enorm (al mijn vrienden gebruiken het) en ook het gedoe rondom Spotify was toen echt irritant.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Leuk, dit draadje weer wat actiever :)

Zelf ook nog de Ativ S. Prima toestel, maar erger mij wel bont en blauw aan die vervelende camera-issues (en de bijkomende spontane reboots wanneer gewisseld wordt tussen photo en video), de after-photo-flash, en reboots want geen bereik. Verder heb ik nog een andere Ativ S liggen, maar daarvan is het scherm com-pleet (!) naar zn grootje, gebeurde in aug 2013 op de camping toen een kaars incl glas uit elkaar knalde. Beetje kut. Maar die accu zal ik eens gebruiken, misschien dat die al langer mee gaat dan deze (had de telefoon toen net 2 week |:( :X )

Verder weinig spannende updates ja. En waar blijft die nieuwe gdr? Ach ja. Als 't geld er is maar eens een x kijken naar een Lumia XL oid.. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• xxxneoxxx
Die van digitals online op bol.com. Zie overigens dat de aanbieder hem niet meer aanbiedt, misschien had ik de laatste batterij haha. Maar goed, een batterij is een batterij. Als je er maar op let dat je een officiële koopt. Niet zozeer alleen vanwege de veiligheid, maar ook vanwege het feit dat Samsung de NFC antennes integreert in de batterij. Geen officiële batterij, geen NFC meer. :(

Verder zat ik ook al te gluren naar die 640XL maar goed.. Lees online dat MS van plan zou zijn om met de w10 launch toestellen uit te brengen met 3gb memory e.d.. Dus zullen systeemeisen van w10 wel een stuk zwaarder zijn. Kan ook haast niet anders als je bedenkt hoe het ontwikkeld is lijkt mij.
Heb geen zin om straks een toestel te hebben dat of laggy loopt (lookin' at you, Android! :D) of een afgeslankte versie te krijgen ten opzichte van andere windows 10 mobile toestellen o.i.d.. Zeg niet dat het gebeurt, maar ik lees overal dat de windows 10 mobile preview versie voornamelijk erg traag is op toestellen.. Toch sneu als de boel dan opeens super traag is. Zeker op een net aangeschafte telefoon.
Voor mij was nml de USP van Windows Phone net hoe vlot en smooth het OS/de Gui aanvoelt. Als straks blijkt dat MS dit heeft laten varen ten behoeve van de optie om een keyboard en muis aan te sluiten en je telefoon als volwaardige "werkplek" te kunnen gebruiken haak ik persoonlijk af. Beide opties zou leuk zijn, maar het ene ten koste van het andere zit ik niet op te wachten persoonlijk.

• Niku
Die 640XL is echt veel te groot :+ Maar ik ga net zo lang door met mijn Ativ S totdat het écht niet meer kan en dan kijk ik verder. Misschien dat de overstap naar Apple dan toch gaat plaats vinden, Android vind ik eigenlijk geen optie in verband met het snelheidsverlies van het systeem na zo'n 1,5 jaar.

• xxxneoxxx
Ja, datzelfde had ik dus ook. Misschien tzt een Iphone 5c, die zijn nog wel enigzins "leuk" betaalbaar. Alleen hebben iphones weer het nadeel dat je bijv. een batterij weer niet gemakkelijk kan vervangen.. Snap ook niet zo dat mensen nog steeds zo weglopen met Android. Leuk, zo'n "open" OS, maar ik heb dan liever een wat geslotener os zoals WP of IOS, als het in ieder gevl maar vlot blijft draaien.. Verder; Hoe Google met je data om gaat, de af en toe absurde traagheid van je toestel, updates die je niet krijgt of -m.i. Nog erger- je krijgt ze wel maar ze maken je apps of je os onbruikbaar.. Soms uren moeten pielen om iets fatsoenlijk te laten werken, spyware geneuzel, nah.. Liever geen Android meer, of het moet een zo kaal mogelijke variant zijn.. En dan lees je online dat mensen met bepaalde zaken issues hebben. Eerste advies is altijd om een andere rom te flashen. :') Beetje niveau: "he, m'n printer print opeens met strepen!" "Moet je even Windows opnieuw installeren, is dat vast opgelost!" :') Mjah.
Het hele "je telefoon vervangt je laptop" principe staat mij ook een beetje tegen. Ik heb liever een smartphone die gewoon goed is in smartphone zaken.. Beetje bellen, snel een appje sturen, even snel iets opzoeken op internet, zulke zaken. Liever goed in die specifieke smartphone zaken, dan dat dit weer half/half of traag werkt "maar je er ook een tobo en muis aan kunt hangen". :)

• Royalty
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 09:09
Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:20:
Na twee jaar bevalt mijn Ativ S overigens nog steeds prima, enige ding is de accu. Naast dat ie snel leegloopt zijn er nog wat andere rare dingen. Telefoon geeft soms aan dat ie aan de lader hangt, terwijl dat echt niet zo is. Ook gebeurt het vrijwel dagelijks de laatste tijd dat er staat dat de batterij leeg is (2%) nadat ik 'm 's nachts heb opgeladen. Hij blijft dan ook op batterij besparing staan. Na een tijdje springt ie dan naar 100%. Vreemd.

Meer mensen deze problemen?
Probeer eens een reset. Maar het lijkt mij dat je batterij op is. Gekeken naar de symptomen.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 22:03

The_Scarabial

MTB for life!

Haha grappig dat iedereen zo'n beetje dezelfde mening is toegedaan die een Ativ-S in gebruik heeft. Heb dit hier al eens eerder gepost, maar idd die nieuwe WP toestellen zijn het allemaal net niet. Dus hier blijven we ook gewoon doorgaan met de ATiv S. Overigens die problemen waar iedereen het over heeft, heb ik nagenoeg geen last van, heel sporadisch dat ik eens een keer een spontane reboot heb.

• Royalty
Wat vinden jullie ervan dat Microsoft het mogelijk maakt om Android Apps op je windows mobiel te hebben?

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 14:17
Als ik het goed begrijp kunnen ze ze makkelijk overzetten, je kan niet zomaar Android apps installeren. Fijn als ook meer obscure apps komen. Het risico is dat je een designallegaartje krijgt, nu vind ik dat dat juist een sterk punt van Windows Phone.

• Royalty
Die hele design van WP gaat naar de maan. Ze doen nu al ronde icoontjes a la Android. Snap er niets van. WP is toch van de tiles. En tiles zijn vierkant. Dus ik denk dan ook dat de tiles weggaan. Zo word het een tweede Android. Vond ze juist zo uniek met de tiles en de live tiles.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Niet waar, alle besturingselementen worden 'vervangen' voor Windows Style. Net als alle clouddiensten, denk aan google-drive > OneDrive, google-maps>Bing-maps. Je hoeft niets meer te zien van een Android UI.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 12:57
heeft iemand ervaringen met de Windows 10 TP? hoe bruikbaar is het op dit moment en kan ik gewoon GDR3 weer terugflashen met de de SMD binary downloader?

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mooi forum topic mensen. Ik ga weer terug naar de Ativ S. Kom van een iPhone 4S en ben Apple al na 3 maanden zat.

Ik ga alles op Windows 10 draaien dus hoop an harte dat onze Ativ S ook op Windows 10 mag draaien straks.

Iemand al ervaring hiermee?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nafs Ruh schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:12:
Mooi forum topic mensen. Ik ga weer terug naar de Ativ S. Kom van een iPhone 4S en ben Apple al na 3 maanden zat.

Ik ga alles op Windows 10 draaien dus hoop an harte dat onze Ativ S ook op Windows 10 mag draaien straks.

Iemand al ervaring hiermee?
De Technical Preview builds draaien niet lekker. Ten eerste moet je met register instellingen en sideloading werken om een Lumia te faken, en daarna heb je random crashes en flikkerende schermen :P.

Ik heb niet 100% vertrouwen dat de Ativ S ook nog naar Windows 10M kan upgraden zonder wat driver werk van Samsung of van Microsoft in latere builds.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potver, m'n Ativ S is van bed gedonderd vannacht, scherm aan barrels. En heb 'm komende nacht nodig voor navigatie naar Kroatië... reparatie kost 150 euro, da's geen optie. Iemand toevallig nog een toestel liggen voor een (zeer) zacht prijsje???

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 12:57
NeFoRcE schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:12:
Potver, m'n Ativ S is van bed gedonderd vannacht, scherm aan barrels. En heb 'm komende nacht nodig voor navigatie naar Kroatië... reparatie kost 150 euro, da's geen optie. Iemand toevallig nog een toestel liggen voor een (zeer) zacht prijsje???
ik weet alleen dat de kruidvat laatst voor 40 euro de 532 had, en de kijkshop regelmatig aanbiedingen met de 640...

verder:
V&A aangeboden: Nokia Lumia 620 Zwart + Rood/roze cover
V&A aangeboden: Microsoft Nokia Lumia 532 Zwart A00023951

EDIT: wat dom van mij, ik heb niet eens naar de datum gekeken. excuses.

[Voor 4% gewijzigd door Kraanmachinist op 13-08-2015 12:34]

• xxxneoxxx
Ik had de post gezien, maar vreesde ook al dat ie bot zou vangen. Zeker als je bedenkt dat er net hier een discussie was over hoe moeilijk mensen het vinden om toch afstand te doen van dit toestel i.v.m. het gebrek aan fatsoenlijke alternatieven met "ons OS", zonder dat ze er qua specs op achteruit gaan. Voor een normale prijs, uiteraard. :P

Wel balen natuurlijk als je smartphone kapot valt. :( Ebay/China voor spareparts is natuurlijk nog een optie, maar op erg korte termijn valt natuurlijk dit ook af.

[Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 13-08-2015 13:11]

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-05 11:51

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

xxxneoxxx schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:10:
Ik had de post gezien, maar vreesde ook al dat ie bot zou vangen. Zeker als je bedenkt dat er net hier een discussie was over hoe moeilijk mensen het vinden om toch afstand te doen van dit toestel i.v.m. het gebrek aan fatsoenlijke alternatieven met "ons OS", zonder dat ze er qua specs op achteruit gaan. Voor een normale prijs, uiteraard. :P

Wel balen natuurlijk als je smartphone kapot valt. :( Ebay/China voor spareparts is natuurlijk nog een optie, maar op erg korte termijn valt natuurlijk dit ook af.
Ik heb eerlijk gezegd niet naar specs gekeken, maar de Lumia 640 is volgens mij toch een aardig alternatief?
Gisteren de Ativ-S en mijn Lumia 640 naast elkaar gelegd, qua snelheid was het hetzelfde.

[Voor 5% gewijzigd door Murzeltje op 13-08-2015 13:29]

PSN/XBOX : Murzeltje1976

• xxxneoxxx
Battery life valt tegen van de 640 heb ik gelezen (misschien inmiddels gefixed met een update? Batterij is immers wel zwaar zat)

De 640 heeft dan wel weer 4g, maar ingebouwd storage is slechts 8 GB t.o.v. 16 van onze Ativ S.. Kan je zeggen, 'ja,maar je hebt een SD kaart'.. Sure. Maar van die 8 GB blijft effectief al niet heel veel over.. Dan zit je nog met geneuzel dat je maps niet kan verplaatsen naar je SD kaart tegenwoordig, dus op phone memory moeten etc etc etc..
Verder is de chipset/cpu die er in zit volgens mij wel energie zuiniger, maar niet zo'n powerhouse als die in onze ativ S, dus met bijv. gaming kan het nog tegenvallen. Mocht je dat belangrijk vinden dan. In de standaard wp 8 GUI zal je van dit laatste niet al te veel merken denk ik.

Al met al.. M.i. geen 1 op 1 replacement van de Ativ S me thinks. :D
Heeft de 640 nou nog toetsen onder het scherm, of is dit ook zo'n verdwijnende balk met knopjes? Dat laatste zou voor mij nml de grootste dealbreaker zijn..

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-10-2021
De Nokia Lumia 635 dan? € 75,00 z.g.a.n.
zie link
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 09:20

koekiemonster

want a cookie

Net weer mijn Ativ opgepakt na een half jaar plezier te hebben beleefd aan een iPhone 5c, iphone6 en een Lumia 735 (ja, ik heb een tik).

Wat blijft de Ativ S een mooi apparaat qua hardware. De fysieke knop is heerlijk, het beeldscherm blijft een verademing en de reactiesnelheid is perfect. Jammer dat het nog steeds niet bekend is of deze een upgrade krijgt naar W10 (hoewel ik stiekem wel weet dat dit gewoonweg niet gaat gebeuren).

[webhero.nl]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 22:03

The_Scarabial

MTB for life!

ja die hardware buttons zijn echt top bij de ativ S, op m'n lumia 735 (werktelefoon), loop ik altijd te etteren met dat verschijnende/verdwijnende balkje.

[Voor 5% gewijzigd door The_Scarabial op 14-08-2015 20:12]

• Royalty
Goed om te horen dat er nog meer liefhebbers zijn van een fysieke knop.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Mensjes! Ik ben pleite hier... m'n compleet kaduuke Ativ S vervangen met een 640 XL. Wat enorm veel extra mogelijkheden zitten daar op zeg. Dacht dat alle WP's wel hetzelfde konden, maar toch niet dus... enige wat zo ff balen is, is de fysieke homeknop en camera button... maar voor de rest, toptoestel :)

• xxxneoxxx
NeFoRcE schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:57:
Mensjes! Ik ben pleite hier... m'n compleet kaduuke Ativ S vervangen met een 640 XL. Wat enorm veel extra mogelijkheden zitten daar op zeg. Dacht dat alle WP's wel hetzelfde konden, maar toch niet dus... enige wat zo ff balen is, is de fysieke homeknop en camera button... maar voor de rest, toptoestel :)
Jammer om je te zien vertrekken hier! Maar goed, als ie echt goed kapot is moet je wat natuurlijk. ;) Dan lijkt mij, als je graag Windows Phone wilt blijven gebruiken, sowieso Nokia/MS hardware wel de beste keus op het moment met oog op de toekomst. Ben je in ieder geval verzekerd van Windows 10 Mobile.
Alleen het onbreken van fysieke knoppen.. Told u so. :o :+

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

xxxneoxxx schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:39:
[...]

Jammer om je te zien vertrekken hier! Maar goed, als ie echt goed kapot is moet je wat natuurlijk. ;) Dan lijkt mij, als je graag Windows Phone wilt blijven gebruiken, sowieso Nokia/MS hardware wel de beste keus op het moment met oog op de toekomst. Ben je in ieder geval verzekerd van Windows 10 Mobile.
Alleen het onbreken van fysieke knoppen.. Told u so. :o :+
Zekers! Maar zal af en toe nog wel een blik werpen hier hoor! 2,5 jaar dat toestel gehad, misschien dat ik nog anderen kan helpen ;) en inderdaad W10, incoming! haha!

Nog een nadeel van m'n 640XL, hij heeft geen Gyroscope. Wilde een app downloaden voor panoramafoto's (Want dat is nog steeds ruk op WP), en die heeft die sensor nodig. Issie er niet :(... zelfs een iPhone 4 heeft een gyroscope... MS.. :')

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 18:53
NeFoRcE schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Wilde een app downloaden voor panoramafoto's (Want dat is nog steeds ruk op WP), en die heeft die sensor nodig. Issie er niet :(... zelfs een iPhone 4 heeft een gyroscope... MS.. :')
Fingerspitzengefühl ;)
Gewoon veel oefenen en geloof me, je boekt op te duur betere resultaten.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Bokkiej
nieuws: Microsoft geeft Lumia 530 en HTC 8S geen update naar Windows 10

Blijkbaar is er nog wat discussie over of de opslagruimte echt een probleem is, voor de Ativ S zou dat in ieder geval niet het probleem moeten zijn. We zullen zien...

• xxxneoxxx
Mjah.. 1 woord: partitionstitching. Zal niet de eerste keer zijn dat wij een update laat of gewoonweg niet krijgen omdat Samsung iets gedaan zou hebben waar een update niet mee op kan gaan.

• Niku
Mm, mijn telefoon valt de laatste dagen weer regelmatig uit. Irritant.

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand nog nieuws over Windows 10 op de Ativ? Ik heb hem in de verkoop nu. Ga waarschijnlijk de 735 halen of de 640.

• Niku
Bleh. Mijn usb poort lijkt gaar te zijn. Ativ S wordt niet meer herkend door laptops en hij is ook totaal in de war tijdens en na het opladen (aangeven dat ie opgeladen wordt terwijl er in geen velden of wegen een kabeltje te bekennen is..). Niet goed.

• Royalty
What the shiznit. Nu ben ik aan de beurt. Zo out of the blue doet mijn oplader het niet meer. En ik laad het niet eens elke dag. Dus weinig gebruikt. Maar deze ochtend deed ie niets.
Met andere telefoon geprobeert, maar oplader geeft geen power. Scheisse!!!

• Bokkiej
Windows 10 lijkt (onofficieel) steeds beter te draaien: http://forums.windowscentral.com/samsung-ativ-s/376104-2.htm
My ATIV S, insider fast ring to .341, no fake model, region selected to US and I received the 10536 update right on the same day it released and It works fine on my device. I don't feel any difference in battery life on my three years old phone, the store works ok. A lot more resume/reload everywhere especially when there's some update going on background.

The only big issue is that this TP build seems not support ATIV S camera so I lost the autofocus function and it got blur image even I try 3rd party camera app and it "show" the focus area on the screen it still not working. I also couldn't find quiet hour setting in the setup so I have to turn the sound off when I go to sleep so it's a bit disappoint. Some tile also lose the icon upon it sometimes but it's minor. Overall speaking I carried my ATIV S for few days and I think it's ok. Looking forward for the next version of build for better support!
Wie weet, wie weet...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30
Tja, ik heb weinig hoop eerlijk gezegd. Ik heb zelfs via de officiële kanalen de 8.1 update nog niet binnen..

• Nachilnik
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-04 11:25
Al ruim 2.5 jaar met veel plezier de Ativ S gehad. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar, sinds gisteren zit hij in een reboot loop vast zodra je het windowslogo en samsung logo gezien hebt, reboot hij weer tot in de eeuwigheid. Ik heb al de hard reset gedaan maar dat lost het probleem niet op.

Weten jullie wat je tegen een reboot loop kan doen om het probleem op te lossen?

• xxxneoxxx
Nachilnik schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:14:
Al ruim 2.5 jaar met veel plezier de Ativ S gehad. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar, sinds gisteren zit hij in een reboot loop vast zodra je het windowslogo en samsung logo gezien hebt, reboot hij weer tot in de eeuwigheid. Ik heb al de hard reset gedaan maar dat lost het probleem niet op.

Weten jullie wat je tegen een reboot loop kan doen om het probleem op te lossen?
Heb je nog steeds dit issue? En zo ja, is het spontaan gekomen?

Er is nml een update die dit veroorzaakt, maar die update hebben wij als Ativ S users niet gehad als het goed is.. (8.1.1 geloof ik)

Anyways, mogelijke oplossingen waarover ik gelezen heb zijn:

* Hopen dat het vanzelf over gaat en de boel weer doorstart..
* De telefoon terugflashen naar stock firmware. :(

Als dit spontaan gebeurd is (en je dus niet hebt zitten vogelen met firmwares of de Windows 10 preview o.i.d.) kan het ook zijn dat er gewoonweg iets kapot is. En dat het dus niet te fixen is. :(

Anyways, mocht je het aandurven, er zijn wel wat guides te vinden m.b.t. terugflashen naar GDR2 of 3. Geen garantie, maar als de telefoon sowieso niet veel anders meer doet dan alleen rebooten en je hebt geen garantie meer of whatever dan valt het allicht te proberen. Wat ik online terug gevonden heb; proberen op eigen risico uiteraard:

http://forums.windowscent...ck-wp8-gdr3-wp8-1-dp.html

• Niku
Ik zit te denken om de levensduur van mijn inmiddels 2,5 jaar oude Ativ S te verlengen door er een nieuwe batterij voor te kopen. Hebben jullie aanraders?

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-10-2021
Niku schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:57:
Ik zit te denken om de levensduur van mijn inmiddels 2,5 jaar oude Ativ S te verlengen door er een nieuwe batterij voor te kopen. Hebben jullie aanraders?
Omdat je er dan weer een paar jaar tegen kan zou ik een originele kopen (€ 29,95). Op 9 november 2015
geeft de website van onderstaande link aan dat hij op voorraad is. Je ziet ze op internet wel goedkoper maar wat ik aantref is dat ze niet op voorraad zijn.
Zie link:
https://www.gsmpunt.nl/ba...listcpc&utm_content=1-822

[Voor 16% gewijzigd door tweakers2013 op 09-11-2015 11:09]

• xxxneoxxx
Bol.com heeft ook een tijdje batterijen aangeboden die ook origineel zijn via 3rd party seller. Volgens mij al eens voorbij gekomen in dit topic.

Ik zal overigens ook minder gaan posten in dit topic. Ben het wachten op Microsoft inmiddels een beetje beu geworden, en heb daarom maar besloten weer eens een uitstapje te maken naar Android. Kijken of daar nog mee te leven valt na zoveel jaar. Zal de livetiles wel gaan missen en de vloeiendheid van het OS naar alle waarschijnlijkheid. ;) We gaan het zien.

• Bokkiej
Als je het elders koopt, let op dat er accu's met en zonder NFC te koop zijn.

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 23:27
Gisterende Ativ S van mijn vrouw maar eens geupdate. CSC switch (2x) was blijkbaar noodzakelijk om updates binnen te krijgen ( hij stond nog op gdr1).Nu op 8.1 (0.14157.200).

Heeft er iemand positieve ervaringen met een Selfie-Stick voor de ativ S ? zo ja welke ?

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 19:00

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb nu een paar keer gehad dat de simlock/beveiliging er op is gegaan van uit het niets.
Ik kan zo niks vinden via google of het mijn phone voor w/e reason, een Ativ S probleem of algemeen (windows) phone probleem.

Iemand hier bekend mee?
Ik heb nu ieg simbeveiliging uitgezet dus het zou niet meer voor moeten komen. Had belangrijk SMSje gemist hierdoor.

[Voor 3% gewijzigd door The Chosen One op 26-11-2015 17:06]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 00:09
Dat betekent meestal dat hij een spontane reboot gedaan heeft zonder dat je het gemerkt hebt.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

troftnom schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:01:
Dat betekent meestal dat hij een spontane reboot gedaan heeft zonder dat je het gemerkt hebt.
Dit, met name in het begin erg vaak gehad (al na aankoop gelijk). Daarom gelijk de pincode eraf gehaald. Erg irritant namelijk als je er na een tijd achter komt dat je al een tijd niet bereikbaar was...

• Niku
Oke jongens, ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort het WP schip verlaten. Ga na 3 jaar weer terug naar Android, mis toch wel een aantal kleine functies en dingetjes. Wel zwaar onder de indruk van het systeem, ook als het wat ouder wordt, systeem is nog net zo snel als op dag één.

• Royalty
Zou dit ook voor WP8 gelden.

Consumentenbond krijgt dus ook geen antwoord van Samsung inzake updates.

"De Consumentenbond heeft maandag bekendgemaakt naar de rechter te stappen, omdat gesprekken met het bedrijf over het updatebeleid niets opleverden. Het kort geding dient op 16 februari."

Hoop dat het wat oplevert.

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02 18:53
Dat kan natuurlijk precedentwerking hebben maar tegen de tijd dat dit tot een (hoger) oordeel en beleidswijziging heeft geleid zijn alle Ativ S'en denk ik al overleden hoor. ;-) Wel goed dat hier eens naar gekeken wordt, ik let steeds meer op het future-proof zijn van een smartphone in de vorm van updates.

• Bokkiej
http://forums.windowscent.../376104-9.htm#post3406460

Met Insider app zou je windows 10 moeten kunnen installeren zonder verdere registry hacks etc. . Op mijn SGH-T899M krijg ik echter geen update voorgeschoteld.

• xxxneoxxx
Michielgb schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:23:
Wel goed dat hier eens naar gekeken wordt, ik let steeds meer op het future-proof zijn van een smartphone in de vorm van updates.
Ik heb dat toch een beetje losgelaten om eerlijk te zijn. Heb even geleden mijn Ativ S aan de wilgen gehangen en het nog eens geprobeerd met een mid end Android telefoon van Chinese origine. Draait niet eens de nieuwste versie van Android, maar krijgt wel netjes kleine security updates. En misschien wat vervelend om te horen, maar je merkt dan wel dat qua features Android al wat langer meegaat i.t.t. windows phone, die elke keer nieuwe releases krijgt waar oude bugs weer terug geintroduceerd worden en er vooralsnog mondjesmaat nieuwe functionaliteit toegevoegd werd. Bij Android voegt een update niet zoveel toe om eerlijk te zijn. Er is weinig wat echt "ontbreekt" aan het OS naar mijn idee. Plus, updates komen wel wat sneller uit dan dat Microsoft ze uit brengt. Windows 10 wordt al vrij lang geteased en gehyped, maar vooralsnog eis er nog geen final beschikbaar voor telefoons.

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-04 00:03

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik heb dat de Ativ op een download scherm komt wanneer ik deze aanzet. Ik kan de telefoon nog wel uitzetten met volume/poerknop. Maar krijg meteen weer het download scherm bij aanzetten. Ook wanner ik volume/cameraknop ingedrukt hou (recovery) Iemand nog een idee hoe deze Ativ S te redden valt?

Ja ik heb ook een computer.

• Bokkiej
Ben er zelf niet mee bezig geweest dus google vooral zelf nog even goed maar als ik de volgende post goed lees (http://forums.windowscent.../376104-9.htm#post3407814) heb je "original factory rom and loader, and driver" nodig. Ik weet dat op xda developers maar ook windowscentral een link rondzwerft naar iemand die een map heeft met diverse originele roms en al die bestanden. Ik denk dat je er zo wel uit moet komen. (Niet echt een stappenplan maar genoeg aanknopingspunten hoop ik :)).

EDIT: aha de link naar de bestanden en ROMs had ik nog ergens staan, dat is op https://yadi.sk/public/?h...3ogkMx%2BycwSplwl%2BDA%3D

[Voor 13% gewijzigd door Bokkiej op 15-02-2016 12:37]

• Niku
Definitief de OnePlus X besteld, wilde 'gewoon' terug naar Android. Maar wat is de Ativ S na drie jaar nog steeds een fantastisch toestel.

• Niku
Ik wil de bestanden van mijn Ativ S (foto's) graag op een harde schijf zetten, maar de telefoon wordt niet herkend door mijn computer (aansluiting van de Ativ S is rot). Is er een mogelijkheid om alles wat op de telefoon staat naar een sd kaart te kopiëren? Of heeft iemand een andere oplossing?

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja dat kan zeker. Even de Files (bestanden in NL) app downloaden en je kan het zo kopiëren naar je SDkaart.

Alternatief: uploaden naar OneDrive, en dan downloaden naar je PC.

[Voor 55% gewijzigd door jodeltje op 25-02-2016 17:34]

• Niku
jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:31:
Ja dat kan zeker. Even de Files (bestanden in NL) app downloaden en je kan het zo kopiëren naar je SDkaart.
Gedownload, maar ik zie niet hoe ik het moet kopiëren?

• jodeltje
  • Niet online
Kan je niet naar de foto map navigeren en dan 'select all' 'copy', navigeren naar je SDkaart, en daar plakken?

• Niku
jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:07:
Kan je niet naar de foto map navigeren en dan 'select all' 'copy', navigeren naar je SDkaart, en daar plakken?
Nope.

• jodeltje
  • Niet online
dat is vreemd, want ik download net de app om even te kijken, en hier gaat dat prima.

Waar loop je precies tegenaan?

• Niku
jodeltje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:29:
dat is vreemd, want ik download net de app om even te kijken, en hier gaat dat prima.

Waar loop je precies tegenaan?
Kan kopiëren niet selecteren. Zou het bestand te groot kunnen zijn?

• jodeltje
  • Niet online
Oef, dat is jammer. En geen idee verder hoe dat zit met grotes en limieten, sorry.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30
Ik heb hier nog een Ativ S liggen welke nog niet op 8.1 zit. Ik ben aan het zoeken hoe dit te doen, maar de meeste info is verouderd.
Deze http://forums.windowscentral.com/samsung-ativ-s/353229-[guide]-how-update-8-1-2-a.html heeft bijvoorbeeld alleen dode links.

Iemand nog een tip hoe dit het beste te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royalty
MADG0BLIN schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:57:
Ik heb hier nog een Ativ S liggen welke nog niet op 8.1 zit. Ik ben aan het zoeken hoe dit te doen, maar de meeste info is verouderd.

Iemand nog een tip hoe dit het beste te doen?
Hier

Zelf ben ik vorige maand pas overgegaan naar WP8.1
Zonder problemen. En de kleine tiles ben ik inmiddels al aan gewend.

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 09:00
Royalty schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:01:
[...]

Hier

Zelf ben ik vorige maand pas overgegaan naar WP8.1
Zonder problemen. En de kleine tiles ben ik inmiddels al aan gewend.
Heb hier het probleem dat ATO niet in de lijst staat. Nu maar even een andere geprobeerd, ik ben benieuwd :)

Ga toch fietsen.

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 09:00
kakanox schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:31:
Heb hier het probleem dat ATO niet in de lijst staat. Nu maar even een andere geprobeerd, ik ben benieuwd :)
Het werkt dus ook met EUR.

En wat blijft die Ativ S toch een waanzinnig goed toestel. Blij mee :)

Ga toch fietsen.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee