Hij is binnen.

Migratie WP7.8 naar WP8.0 is niet bestaand, zoals hierboven al opgemerkt. Maar een keertje handmatig alles weer instellen is geen ramp. Jammer dat ik ook alle apps instellingen kwijt ben. Misschien had ik daar wat slimmer mee om kunnen gaan (wordfeud account maken enzo), maar het zij zo. Heb ik meteen de gelegenheid om eens lekker met de nieuwe telefoon te spelen.
Wat me opvalt: goede camera. Even een foto met tegenlicht en invul flits gemaakt en dat is een goede foto geworden. Formaat van de telefoon is even wennen (na de Omnia7). Maar de grootte is niet vervelend. Wat me opviel ten opzichte van een lumia 920, die ik eerder in mijn handen heb gehad: de Windows knop midden onder heeft bij Samsung een functie. Je wekt er de telefoon mee, en je gaat altijd terug naar het startscherm. Bij die lumia zat ik op die knop te duwen zonder dat er iets gebeurde. Scherm van de Ativ is top, als je aan amoled gewend bent. Standaard Samsung apps zijn niet veel soeps. Ik hou alleen Now! op het startscherm en de rest mag alleen in het apps overzicht. Maps: kaart downloaden van heel Frankrijk is 670MB, maar dan heb je ook wat

. Nu nog België en ik kan rustig op vakantie.
Overgang van Windows 7.8 naar 8 valt trouwens reuze mee: geen gekke nieuwe dingen, wel nuttige toevoegingen.
Accu: kan ik nu weinig over zeggen. Ik ben een paar uur aan het downloaden en installeren, en de batterij is van +/- 75% naar +/- 40%. Ik vermoed dat ik bij mijn normale gebruik wel de hele dag haal.
Enige waar ik eigenlijk van baal: de naam van het toestel. Omnia was een goede naam, die lekker bekt. Nokia heeft bijna copy-cat gespeeld door voor de naam lumia te kiezen. En dan is er nu Ativ-S.

Weet iemand op welke WP8 versie je moet zitten bij een volledig bijgewerkte Ativ-S? Ik heb nu 8.0.10211.204. Firmware = 2424.12.12.3