Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:07
BAMMER schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:27:
@ryatzu: die metal frame bumper had je wel in 2-voud kunnen bestellen... Dat zocht ik ook namelijk, maar heb geen ervaringen met Ebay.. (echt waar niet! :-) )
Gewoon met paypal, gratis verzending staat er.
En goed opletten naar de gebruiker reviews, die zijn veel waard bij ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:22
Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van een hoesje om je smartphone. Dit is eigenlijk de eerste hoes die ik sinds jaren voor mijn telefoons gekocht heb. Voor zover ik me kan herinneren is het een 3310 geweest die als laatste een hoesje heeft gekregen van mij. Vanaf die tijd veel telefoons gehad, maar nooit met een hoes en ook altijd zonder krasjes weten te houden.
Op de backcover van mijn Ativ kwamen al snel wat krasjes, dus toen heb ik gekozen om toch maar een hoesje aan te schaffen. Maar het liefst heb ik echt helemaal geen hoes er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Ik ben aan het overwegen om de telefoon te bestellen via een duitse webshop (Handyshop).
De shop kan echter niet aangeven als ik de taal van Duits kan omschakelen naar Nederlands.
Heeft er iemand hier op de site ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Ik neem aan dat dat gewoon kan. Maar is ie in Duitsland dan zoveel goedkoper? Of wat is de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
michelk31 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:55:
Ik ben aan het overwegen om de telefoon te bestellen via een duitse webshop (Handyshop).
De shop kan echter niet aangeven als ik de taal van Duits kan omschakelen naar Nederlands.
Heeft er iemand hier op de site ervaring mee ?
je kan de taal gewoon instellen bij de installatie. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Niku schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:51:
Ik neem aan dat dat gewoon kan. Maar is ie in Duitsland dan zoveel goedkoper? Of wat is de reden?
De goedkoopste die ik vind op price watch is:
* phone shop 385.95 (inc. verzending)
* Handyshop (Duitsland) 368.90 € (inc. verzending)

16 € verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Aha. Nouja, ik neem inderdaad aan dat de taalinstellingen geen probleem mogen zijn, dus dat je in Duitsland prima terecht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Ter info:
De officiële reactie van samsung:

Your customer number:2811394691

Dear Sir Michel

Thank you for your email regarding your request.
It is possible to changue languages in Belgium for instance, you can change the languages if the operating system is the original one.

If you have any questions, you can always contact our Contact Centre on 0900-SAMSUNG (0900-7267864) or 022 012 418 for the Netherlands to Belgium, on weekdays from 09.00 -18.00.
For fast and efficient handling of your problem, we recommend that you have the following information ready when you call: your customer number, your IMEI number and your type of phone.

We hope to have informed you sufficiently.

Sincerely,

Samsung Electronics Benelux BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
PS. de prijs is vandaag gedropped naar 336 € inc. verzend kosten op de duitse website.
Ik ben vrij zeker dat ik hem deze avond ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
michelk31 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:18:
PS. de prijs is vandaag gedropped naar 336 € inc. verzend kosten op de duitse website.
Ik ben vrij zeker dat ik hem deze avond ga bestellen.
Absolute no- brainer voor die prijs. Ik krijg zelf de neiging om er nog 1 bij te kopen voor dat geld.
Als ik jou was had ik hem al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Als het goed is, komt de ibood aanbieding van de Ativ-S vandaag bij mij binnen. Hij is gisteren bij TNT post aangeboden. Een hele uitgebreide review zal ik (denkelijk) niet schrijven, maar ongetwijfeld meld ik me hier wel met de ervaringen. En vragen :)

Edit: grrr, bezorging is uitgesteld tot maandag

[ Voor 10% gewijzigd door winnie op 20-04-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Mijn Ativ S is ook besteld samen met een noreva hoesje. Ben benieuwd. Denk dat ik hem eind volgende week zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Die van mij van ibood is al wel binnen. Geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Grr, nog een dag uitgesteld. post nl zit te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Aangezien dit topic nu een beetje begint te lopen even een paar kleine huisregels voor de duidelijkheid.

Je hoeft ons niet op de hoogte te houden over de levering. Het is het ATIV S ervaringen topic en niet het TNT/DPC/UPS/Whatever topic.

Daarnaast is ons beleid er op gericht dat we in een ervaringen topic ook echt alleen ervaringen met het toestel zelf bespreken. Accessoires zoals hoesjes, screenprotectors, deskstands enz horen NIET in dit topic thuis. Die mogen in een eigen accessoires-topic besproken worden. Wie dat topic aan wil maken, heeft onze zegen.
Veel plezier met jullie mooie nieuwe aanwinst!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik heb mijn ativ s nu een paar dagen. Ik merk dat de de batterij het wel zo'n 2 dagen uit kan houden als ik er niets zwaars mee doen (berichten, email, en muziek). Dat zit mij betreft wel goed.

Waar ik helemaal blij mee ben is dat de windows store ondersteuning heeft voor paypal betalingen. Dit wat android nog steeds NIET heeft. Apps kopen gaat super eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Hij is binnen. :)
Migratie WP7.8 naar WP8.0 is niet bestaand, zoals hierboven al opgemerkt. Maar een keertje handmatig alles weer instellen is geen ramp. Jammer dat ik ook alle apps instellingen kwijt ben. Misschien had ik daar wat slimmer mee om kunnen gaan (wordfeud account maken enzo), maar het zij zo. Heb ik meteen de gelegenheid om eens lekker met de nieuwe telefoon te spelen.
Wat me opvalt: goede camera. Even een foto met tegenlicht en invul flits gemaakt en dat is een goede foto geworden. Formaat van de telefoon is even wennen (na de Omnia7). Maar de grootte is niet vervelend. Wat me opviel ten opzichte van een lumia 920, die ik eerder in mijn handen heb gehad: de Windows knop midden onder heeft bij Samsung een functie. Je wekt er de telefoon mee, en je gaat altijd terug naar het startscherm. Bij die lumia zat ik op die knop te duwen zonder dat er iets gebeurde. Scherm van de Ativ is top, als je aan amoled gewend bent. Standaard Samsung apps zijn niet veel soeps. Ik hou alleen Now! op het startscherm en de rest mag alleen in het apps overzicht. Maps: kaart downloaden van heel Frankrijk is 670MB, maar dan heb je ook wat :). Nu nog België en ik kan rustig op vakantie.
Overgang van Windows 7.8 naar 8 valt trouwens reuze mee: geen gekke nieuwe dingen, wel nuttige toevoegingen.
Accu: kan ik nu weinig over zeggen. Ik ben een paar uur aan het downloaden en installeren, en de batterij is van +/- 75% naar +/- 40%. Ik vermoed dat ik bij mijn normale gebruik wel de hele dag haal.
Enige waar ik eigenlijk van baal: de naam van het toestel. Omnia was een goede naam, die lekker bekt. Nokia heeft bijna copy-cat gespeeld door voor de naam lumia te kiezen. En dan is er nu Ativ-S. ;(
Weet iemand op welke WP8 versie je moet zitten bij een volledig bijgewerkte Ativ-S? Ik heb nu 8.0.10211.204. Firmware = 2424.12.12.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 10:58
Even wat accu ervaringen na ruim een maand: mijn vrouw doet 3 tot vier dagen met een acculading. Ze is absoluut geen intensieve gebruiker (een beetje bellen, af en toe een whatsapp, 's-avonds haar e-mail checken en zo af en toe iets opzoeken op het Internet) en ik heb een aantal instellingen gedaan, die helpen de accuduur te verlengen (zoals de frequentie van het ophalen van de e-mail). Al me al prima waarden voor een high end smartphone.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Met redelijk intensief gebruik haal ik een dag met een acculading. Bij minder intensief gebruik haal ik al snel 2 dagen, maar 3 tot 4 dagen heb ik nooit gehaald. Met geen enkele smartphone, overigens.
Nu heb ik ook weinig accu sparende instellingen gebruikt. Op 2G doet ie het een stuk langer, maar dan is mobiel internet weer trager.

@Winnie:
Je bent up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:11:
Met redelijk intensief gebruik haal ik een dag met een acculading. Bij minder intensief gebruik haal ik al snel 2 dagen, maar 3 tot 4 dagen heb ik nooit gehaald. Met geen enkele smartphone, overigens.
Nu heb ik ook weinig accu sparende instellingen gebruikt. Op 2G doet ie het een stuk langer, maar dan is mobiel internet weer trager.
Ik doe er vaak gewoon 4-5 dagen mee. Maar dat komt omdat ik in het buitenland werk en dus m'n data dan uit heb staan. Gewoon wifi aan 24/7. Als ik in NL ben met 3,5G gaat hij bij mij makkelijk 2 dagen mee, zelfs met veel surfen en muziek luisteren. Erg goede batterij wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 15:50
winnie schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:13:
Wat me opvalt: goede camera. Even een foto met tegenlicht en invul flits gemaakt en dat is een goede foto geworden.
Verwondert mij niks. De Lumia 920 heeft de meeste hype weten te creëren rond zijn camera maar volgens mij is de beste gewoon die van de Ativ S.Hoger in dit topic heb ik ook al eens verwezen naar de camera-test op gsmarena waar hij m.i. een pak beter uit de verf komt dan de 920. Het is de camera uit de Galaxy S3 die hierin zit en daar waren de commentaren ook al zeer positief over...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:53
Zeer fijn toestel! Kom van de Iphone 4 af maar Windows phone 8 weet me tot zover zeker te bekoren.
Het toestel zelf is ook dik in orde: snel, mooi scherm en een goede camera. Het enige minpuntje dat ik dusver heb kunnen vinden is dat ik een licht krakend geluidje via de headphones hoor als ik muziek luister via spotify of webradio. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het gevoel dat het softwarematig is en niet aan de headphones ligt hoewel ik er geen last van heb als ik muziek via de speakers luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
chaola schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:07:
[...]

Verwondert mij niks. De Lumia 920 heeft de meeste hype weten te creëren rond zijn camera maar volgens mij is de beste gewoon die van de Ativ S.Hoger in dit topic heb ik ook al eens verwezen naar de camera-test op gsmarena waar hij m.i. een pak beter uit de verf komt dan de 920. Het is de camera uit de Galaxy S3 die hierin zit en daar waren de commentaren ook al zeer positief over...
De Camera van de 920 maakt vooral verbluffende low light foto's. Voor de rest doet hij het niet veel beter als de Ativ S. De reden dat de 920 dat zo goed kan is de vrij lange sluitertijd en de technologie om de foto nog wel scherp te houden met die lange sluitertijd.

Ik denk dat de optische lens en sensor wel beter is als de Ativ S maar de 920 het softwarematig allemaal nog niet super voor elkaar heeft, waardoor ik persoonlijk sommige foto's wat donker ogen terwijl ze dat niet zouden moeten zijn op de 920. Volgensmij is dat softwarematig verkeerde belichting toepassen op foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zie nieuwsbericht frontpage: alle windows producten van Samsung (laptops ook) gaan voortaan Ativ heten. Mooi voor de naamsbekendheid van deze telefoon. Dat zou nog wel eens heel veel kunnen gaan schelen qua aandacht en interesse van mensen die er nu nog nooit van gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
duncanvdlinden schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:25:
[...]

De Camera van de 920 maakt vooral verbluffende low light foto's. Voor de rest doet hij het niet veel beter als de Ativ S. De reden dat de 920 dat zo goed kan is de vrij lange sluitertijd en de technologie om de foto nog wel scherp te houden met die lange sluitertijd.
Met de lens app SteadyCam kan je op elk toestel hetzelfde bereiken. Werkt perfect! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
@ryatzu:

Hoe bevalt je "rand" nu om je toestel heen? Die je via E-bay had aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
BAMMER schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:02:
@ryatzu:

Hoe bevalt je "rand" nu om je toestel heen? Die je via E-bay had aangeschaft.
Sorry voor de laatte reactie. Beetje offtopic maar vooruit. Hij zit goed en voelt stevig aan. Er zitten aan de binnenkant soort van rubberen randjes om de telefoon wel goed op zijn plek te houden. Was dus wel even prielen om hem ver genoeg erin te krijgen. Voor de rest maakt het je telefoon wel uniek :)

Ontopic: Nog steeds geen spijt van de telefoon. Ik heb al wat emulators erop draaien. Nu nog een moga gamepad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ilex schreef op woensdag 24 april 2013 @ 16:45:
Zeer fijn toestel! Kom van de Iphone 4 af maar Windows phone 8 weet me tot zover zeker te bekoren.
Het toestel zelf is ook dik in orde: snel, mooi scherm en een goede camera. Het enige minpuntje dat ik dusver heb kunnen vinden is dat ik een licht krakend geluidje via de headphones hoor als ik muziek luister via spotify of webradio. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb het gevoel dat het softwarematig is en niet aan de headphones ligt hoewel ik er geen last van heb als ik muziek via de speakers luister.
Ik heb er ook last van als ik muziek luister. Ik gebruik de standaard muziek app, geen spotify of iets dergelijks.

Er staat behoorlijk wat muziek op mijn SD kaart (nog maar 40 MB over), waardoor ik telkens bij het opstarten een melding krijg dat de SD kaart bijna vol is. Ik hoef niet telkens die melding te zien. Iemand een idee hoe ik dit uit kan schakelen?

Sinds 3 dagen heb ik dit toestel ook. Maar bijna elke dag heb ik wel een of andere rare bugg.
1. Af en toe zie ik het telefoonnummer in plaats van de naam (met bijbehorend plaatje) die me belt.
2. Soms krijg ik pas een paar uur later (Gmail) een melding van een nieuw bericht.
3. Een keer nadat ik op had gehangen van een telefoon gesprek was het beeld gigantisch uitgerekt. Ik zag dus maar een klein deel van het normale beeld. Beetje moeilijk uit te leggen, maar het leek wel alsof ik maar 1/8 (of iets dergelijk) van het beeld zag wat ik normaal zie.
4. Facebook berichten komen niet altijd bij mijn "berichten-app" binnen. Dit was ook al zo op mijn Omnia W.... blijkbaar heeft Microsoft en/of Facebook nog steeds dit probleem niet verholpen :(

Ik heb als besturingssysteem: 8.0.10211.204 en als fimware 2424.13.1.3. Zou volgens mij up to date moeten zijn.... Hopelijk zijn het wat kinderziektes die met een volgende update verholpen worden.

[ Voor 11% gewijzigd door kippengaas op 29-04-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 30-05 08:21
Dat is eigenaardig ik heb firmware 2424.12.11.5 hoe kan ik dat updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Ik heb zojuist mijn telefoon ontvangen maar ik krijg de sim kaart niet in het slot.
Ik durf geen kracht te zetten omdat ik dan misschien het toestel beschadigd.
Heeft er iemand een gelijkaardig probleem gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 10:48
michelk31 schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:06:
Ik heb zojuist mijn telefoon ontvangen maar ik krijg de sim kaart niet in het slot.
Ik durf geen kracht te zetten omdat ik dan misschien het toestel beschadigd.
Heeft er iemand een gelijkaardig probleem gehad ?
Je weet dat je een micro-sim nodig hebt hé? Want hij schuift er gemakkelijk in, bij mij tenminste..

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Wist ik niet.
Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor wie hem de vorige keer gemist heeft, weer als iBood Dagaanbieding, nu voor 299,95 (+ 5,95) euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb hem vandaag besteld op ibood! Als een fervent Google/Nexus gebruiker ben ik benieuwd hoe het WP8 systeem me gaat liggen. Ben wel in voor een avontuurtje, de verhalen zijn hier goed en missende apps is voor mij een non-issue aangezien ik een Nexus 7 bezit.

Enkel, hoe zit het nou met het updatebeleid? Push MS de updates of ben je hier afhankelijk van Samsung? Lees wat tegenstrijdige berichten, als we op Samsung moeten wachten kan dat lang (nooit) duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:45
OS updates komen uiteraard van Microsoft. Samsung moet ze alleen goedkeuren, zodat je ze op je eigen telefoon kunt downloaden. De invloed van Samsung op WP8 is voor zover ik weet miniem, dus het zou niet heel erg lang moeten duren voor je de updates krijgt.

Voor firmware updates ben je wel afhankelijk van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ondertussen een rubberized cover voor de achterkant gekocht bij brando.com. En een screenprotector. Reden voor aankoop daar: goede eerdere ervaringen en in Nederland is er niets in een winkel bij mij in de stad verkrijgbaar. En als het dan toch via internet gekocht moet worden....
Verder ben ik er achter gekomen dat de batterij het bij mij zeker twee dagen uit houdt.
Ik vind de verschillen in firmware wel opvallend. Vooral omdat er geen updates voor mijn telefoon klaar staan, maar ik blijkbaar niet de nieuwste firmware heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Er is in de reguliere winkels inderdaad heel weinig voor deze phone te vinden. De hele phone is al nauwelijks te vinden. In mijn kringen ben ik absoluut de enige met deze telefoon, en waarschijnlijk zijn er niet veel die het uberhaupt kennen. Samsung doet er echt geen reet aan om het toestel op welke wijzen dan ook te promoten. Niet eens met eigen accessoires. Er is wel een originele Samsung Flip Cover voor deze telefoon, maar die zal je via ebay of dergelijken moeten kopen.
WP8 wint wel marktaandeel, dus het is te hopen dat er ooit nog verbetering in het beleid van Samsung komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Is er wel een officiele cover van Samsung ja? Eens zoeken op Google dan.

edit: krijg 'm niet gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door Niku op 07-05-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Minkie

Groazers Unite.

Sinds vandaag ook eigenaar van een Ativ S. Kom van een Lumia 800 af. Weet cker dat ik geen spijt krijg. Het grote scherm bevalt goed, en WP8 ook.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Niku schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:32:
Is er wel een officiele cover van Samsung ja? Eens zoeken op Google dan.

edit: krijg 'm niet gevonden.
Het ziet er allemaal erg officieel en origineel uit. Ook de Samsung verpakking geeft aan dat het voor de Ativ-S is.
Ik heb het van Ebay besteld en het komt bij een seller uit Hong Kong vandaan, dus je zou aan de echtheid kunnen twijfelen.
Samsung zelf geeft helemaal geen melding van de cover, of enig andere accessoires voor de Ativ S. Je moet al moeite doen om de smartphone op hun site zelf te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:46
Minkie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:17:
Sinds vandaag ook eigenaar van een Ativ S. Kom van een Lumia 800 af. Weet cker dat ik geen spijt krijg. Het grote scherm bevalt goed, en WP8 ook.
Hoe vind je het scherm van de Ativ tegenover het clearblack scherm van de 800?
Bern zelf ook aan het twijfelen of ik wil overstappen van de 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Minkie

Groazers Unite.

triesvan schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:14:
[...]

Hoe vind je het scherm van de Ativ tegenover het clearblack scherm van de 800?
Bern zelf ook aan het twijfelen of ik wil overstappen van de 800.
Is toch beide amoled? Ik ben er iig tevreden over. Zwart is ook gewoon zwart, hoewel in vind dat ik nu grijs wel duidelijk vind worden weergegeven.
ik zou iig niet twijfelen en het gewoon doen, echt een verademing itt WP7.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik heb de Ativ S sinds zaterdag, en al 4 maal gehad dat de telefoon niet uit slaapstand wilde ontwaken. In androidland heet dat een 'sleep of death' of 'sod'. Heb het zowel gehad met apps als helemaal stock zonder apps.
Herkent iemand dit? Ik kan op,internet namelijk geen klachten vinden. Ben erg tevreden over het toestel zou spijtig zijn hem te moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Lees even het topic een stukje terug, volgens mij zijn er meer mensen geweest met dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik lees het inderdaad, meerdere klachten over een SoD. Dit moet een fout in de kernel / firmware zijn, het kan zijn dat bepaalde chips meer gevoelig hiervoor zijn (geen enkele chip is hetzelfde), daarom ervaart niet iedereen dit. Ik vrees dat hier geen oplossing voor is, indien Samsung enkel de toestellen reset en weer terugstuurt zal het probleem niet verholpen worden helaas.

Iemand die ook SoD's heeft gehad een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb er toevallig van de week eentje gehad. Maar dat was niet eens na lange tijd standby, gewoon na een paar minuten wilde hij al niet meer ontwaken. Ik heb `m pas sinds vrijdag, dus veel kan ik er ook nog niet over zeggen. Behalve dat ik WP8 verrassend lekker vind werken, het enige jammere is dat er geen turn-by-turn navigatie bij zit. Nu moest ik gisteren half op m`n scherm turen en soms even parkeren om te kijken hoe ik moest rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:14
Irminsul schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 07:52:
Ik heb de Ativ S sinds zaterdag, en al 4 maal gehad dat de telefoon niet uit slaapstand wilde ontwaken. In androidland heet dat een 'sleep of death' of 'sod'. Heb het zowel gehad met apps als helemaal stock zonder apps.
Herkent iemand dit? Ik kan op,internet namelijk geen klachten vinden. Ben erg tevreden over het toestel zou spijtig zijn hem te moeten missen.
Zoals je hiervoor kunt lezen heb ik dat gehad. Samsung heeft mijn moederbord vervangen en nu werkt hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 20:50
Trasos schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:24:
Ik heb er toevallig van de week eentje gehad. Maar dat was niet eens na lange tijd standby, gewoon na een paar minuten wilde hij al niet meer ontwaken. Ik heb `m pas sinds vrijdag, dus veel kan ik er ook nog niet over zeggen. Behalve dat ik WP8 verrassend lekker vind werken, het enige jammere is dat er geen turn-by-turn navigatie bij zit. Nu moest ik gisteren half op m`n scherm turen en soms even parkeren om te kijken hoe ik moest rijden.
€6,99 investeren en Navigon 3D installeren, heb je prima turn by turn. en het data verbruik valt heel erg mee. Je kan natuurlijk voor €43,49 Navigon Europe kopen, dan heb je ook de offline mappen, maar daar wacht ik nog ff mee totdat ik naar het buitenland ga. Misschien heb ik tegen die tijd wel een abonnement dat ik ook data in het buitenland kan gebruiken voor een redelijk tarief.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04:29
als die navigon 43,49 wil ik hem wel kopen maar ik vind alleen deze
http://www.windowsphone.c...6a-4227-81ea-8fc937752d98

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 09:23
Probeer anders eens GPS Voice

http://www.windowsphone.c...8b-e011-986b-78e7d1fa76f8

Voordelen imo:
- Je kunt kiezen welk kaart materiaal je wilt gebruiken (google, bing, mapquest, nokia maps)
- Kies je voor nokia maps dan kun je thuis via wifi kaart materiaal downloaden, offline navigatie dus
- Goedkoopste (€ 6,49) offline navigatie software voor niet nokia wp8 toestellen.

Ik heb hem vandaag pas gevonden toen ik op zoek was naar een offline navi app. Ik ben hem nu in een trial aan het proberen. Als hij bevalt en een beetje goed navigeert dan ga ik hem zeker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

Gebruik nu al 2 jaar Navigon op mn omnia7, maar vindt het echt één van de betere navigatie software die ik heb gebruikt. Ook wel van die online meuk geprobeerd, maar dat is als je veel in het buitenland zit echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik overweeg de Ativ S aan te schaffen, maar heb de volgende vragen waarop ik zelf nog geen atwoord kon vinden op de gebruikelijke webpagina's:
- Krijgt de Ativ S ook de update naar WP8 - GDR2 (oa met FM radio geaktiveerd ?
- Hoe zit het met de Nokia Here+ maps, deze zouden toch voor alle WP8 toestellen en fabrikanten beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Elke windows 8 telefoon heeft een minimaal (door Microsoft) verplichte ondersteuningstijd van de leverancier. Exacte regels mbt periode en startmoment ken ik niet, maar volgens mij krijgt de Ativ-S gewoon de GDR2 update.
Nokia Here+ maps is een lastige. In de VS is het uit, in Nederland nog niet. Ligt volgens mij aan Nokia, die het moet vrijgeven. Er zijn alternatieven (zie oa hierboven), maar die kosten vaak geld. Ik gebruik eigenlijk de telefoon niet als navigatie, dus ik ben hier sowieso niet in geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb mijn ATIV S ook binnen. Had eerst willen gaan voor de Lumia 820, maar het scherm en de sterkere accu (gebruik veel endomondo) heeft me over de streep getrokken. Het eerste wat op valt....nodeknetter wat is Windowsphone 8 snel en eenvoudig. Het scherm is schitterend en qua grootte valt hij me 100% mee (kom van een HTC Sensation).

Wat ik nu nog mis:

Een setting dat de telefoon automatisch naar een stil profiel gaat tijdens de avonduren. Heeft iemand daar informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, die info heb ik....

Dat kan Windows Phone niet. Dat is een van de meest gevraagde functies, die er dus nog steeds niet in zit. Dat en apart in te stellen ringtones....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:37

DjVe

Hatsaflats!

PaT schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:51:
Ja, die info heb ik....

Dat kan Windows Phone niet. Dat is een van de meest gevraagde functies, die er dus nog steeds niet in zit. Dat en apart in te stellen ringtones....
Aha! Dan zal data gebruik teller er ook nog wel niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Hoe lang doen jullie er ongeveer over om de batterij compleet op te laden? De eerste keer dat ik dat deed duurde het ongeveer 2,5 uur, maar nu eerder een uur of 8 :S Klopt niet helemaal lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sinds paar dagen in huis, maar jemig, ligt het aan mij, of is die accu snel leeg? Het opladen duurt ook ongeveer 6 uur. Hij is nu 9 uur van de lader af, en met whatsapp, beetje appen, etc, nog 18 % over. Als ik zo doorga is ie leeg als ik in bed lig rond middernacht. Meer mensen die dit hebben?

*edit*

Kippengaas, dat heb ik dus ook. Eerste keer ging vrij vlot, alle keren erna, man 6-8 uur opladen?! Absurd, en hij is nog sneller leeg...

[ Voor 20% gewijzigd door NeFoRcE op 20-05-2013 21:55 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

PaT schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:51:
Ja, die info heb ik....

Ik kan met mn Windows Phone 8 prima aparte ringtones instellen per contactpersoon hoor? In de contactlijst de gebruiker kiezen, vervolgens bewerken (dat potloodicoontje) en dan staat er +BELTOON

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
NeFoRcE schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:53:
Sinds paar dagen in huis, maar jemig, ligt het aan mij, of is die accu snel leeg? Het opladen duurt ook ongeveer 6 uur. Hij is nu 9 uur van de lader af, en met whatsapp, beetje appen, etc, nog 18 % over. Als ik zo doorga is ie leeg als ik in bed lig rond middernacht. Meer mensen die dit hebben?

*edit*

Kippengaas, dat heb ik dus ook. Eerste keer ging vrij vlot, alle keren erna, man 6-8 uur opladen?! Absurd, en hij is nog sneller leeg...
Mijn accu is wel redelijk rap leeg, maar het opladen duurt echt geen vele uren. Het ding zit met een uur of 3 echt wel vol. Het scherm vreet stroom, vooral met wat appen is het snel gebeurd.
Dus, snel leeg = ja, lang opladen = nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Murzeltje schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:58:
[...]

Ik kan met mn Windows Phone 8 prima aparte ringtones instellen per contactpersoon hoor? In de contactlijst de gebruiker kiezen, vervolgens bewerken (dat potloodicoontje) en dan staat er +BELTOON
Ja, die wel, maar een aparte toon voor sms, whatsapp enz. Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PaT schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:48:
[...]

Ja, die wel, maar een aparte toon voor sms, whatsapp enz. Dat kan niet.
Voor zover ik weet is dat wel een optie die ze willen implementeren in de komende grote update. Het is de meest verzochte wijziging voor WP8. Als Microsoft naar de userbase luistert, dan zullen ze dat niet ongemoeid laten.

Ik zit er ook wel op te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@poops,

Ik keek inderdaad verkeerd naar mijn app, opladen is in 2,5 - 3 uur gebeurd.

Vanmorgen om 7uur uit de lader gehaald, nu half 5, en nog 22 % over Beetje whatsappen, keertje facebook, en dat was het.

*edit, 17:18, +- 5x whatsapp geopend, nog maar 10% accu.

[ Voor 12% gewijzigd door NeFoRcE op 22-05-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
NeFoRcE schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:38:
@poops,

Ik keek inderdaad verkeerd naar mijn app, opladen is in 2,5 - 3 uur gebeurd.

Vanmorgen om 7uur uit de lader gehaald, nu half 5, en nog 22 % over Beetje whatsappen, keertje facebook, en dat was het.

*edit, 17:18, +- 5x whatsapp geopend, nog maar 10% accu.
Vanmorgen om 8 uur van de lader gehaald, uurtje of 2 browsen, met collega's aan het appen geweest en nu nog 58% over. Vreemd, want normaal gesproken heb ik dan ook nog maximaal 20% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Zijn er overigens in het algemeen (grote) problemen mbt accu en accuduur bekend? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En hij hangt aan de lader,

Had nog 3 % over (18:10). Al met al een 11 uur van de lader geweest. Wel hele dag op non-wifi gezeten. Grote problemen? Ik weet het niet, maar dit is toch wel vervelend. Nu krijg ik net niet mijn cyclus perfect. Liever heb ik dat ie savonds als ik op bed ga aan de lader moet. Nou moet ik 'm nu even opladen, om de rest van de avond er mee te kunnen doen, óf helemaal opladen, maar dan is ie vol als ik naar bed ga, of ik laat 'm aan't stroom tot morgenochtend, maar als ik in bed lig (en dus dat ie al vol is) is niet zo fijn voor een accu toch? dat 'druppel-laden' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 09:23
Ik zit in twijfel om deze aan te schaffen met een 1 jarig vodafone abo. Momenteel 48 bijbetalen met een abo van 1e 3 maanden 18,75 en laatste 9 maanden 37,50. Totaal een kleine 400 euro voor een jaar.
Ik ben vanaf het begin al een android gebruiker en het lijkt me weleens leuk om een jaartje wat anders te gebruiken. En ik wacht ook nog op 4 g, en momenteel heb je daar bij Vodafone nog niks aan. Dus over een jaartje zal dat wel beter zijn, en zal de dekking landelijk zijn, en hopelijk de abo's te betalen zijn/ Dan zal ik waarschijnlijk wel weer overstappen naar de absolute toptoestellen op papier, waarschijnlijk een Galaxy S5 ofzo.
Ik lees veel slechte dingen over Whatsapp op Windows, is dat echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
MarkHero schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:25:
Ik zit in twijfel om deze aan te schaffen met een 1 jarig vodafone abo. Momenteel 48 bijbetalen met een abo van 1e 3 maanden 18,75 en laatste 9 maanden 37,50. Totaal een kleine 400 euro voor een jaar.
Ik ben vanaf het begin al een android gebruiker en het lijkt me weleens leuk om een jaartje wat anders te gebruiken. En ik wacht ook nog op 4 g, en momenteel heb je daar bij Vodafone nog niks aan. Dus over een jaartje zal dat wel beter zijn, en zal de dekking landelijk zijn, en hopelijk de abo's te betalen zijn/ Dan zal ik waarschijnlijk wel weer overstappen naar de absolute toptoestellen op papier, waarschijnlijk een Galaxy S5 ofzo.
Ik lees veel slechte dingen over Whatsapp op Windows, is dat echt zo slecht?
Whatsapp ondervind ik geen grote problemen op mijn Ativ-S. Af en toe een dubbele notificatie en soms 30 sec. wachten op het daadwerkelijke bericht als je een notificatie hebt gehad. maar al met al geen grote problemen. Accu vind ik redelijk OK. bij gemiddeld gebruik doet hij het minimaal 24 uur. Bij licht gebruik en 's nachts vluchtstand doet hij het 48 uur. Bij zwaar gebruik en overdag op wifi en slecht gsm bereik ongeveer 12 uur. Zijn natuurlijk geen exacte tijden maar dat is ongeveer mijn ervaring de laatste 2 maanden..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Er is een nieuwe system-update. Ik kreeg 'm niet via automagisch updaten, maar handmatig gaf ie ineens een update aan. Hij is nu aan het einstallieren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
NeFoRcE schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:
Er is een nieuwe system-update. Ik kreeg 'm niet via automagisch updaten, maar handmatig gaf ie ineens een update aan. Hij is nu aan het einstallieren! :)
De mijne vind niets. Die heeft al 2 maanden lang:
Firmware: 2424.12.12.3
Hardware revision: 15.15.1.0
Radio Software: 2424.12.12.2
Radio Hardware: 0.0.0.800
Bootloader: 12.12.20.17
Chip SOC: 1.5.32

welke versie heb jij nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
@ NeFoRcE:
Ik heb hem nu enkele maanden, maar herken het snel leegraken of langzaam laden totaal niet, haal met gemak de cyclus die jij wil hebben!

Maar... Je grootste boosdoener zal voorlopig nog altijd WhatsApp zijn, dat is de batterij killer 1e klasse. (volgens mij zelfs op elk platform?) Hoop maar dat de verwachte major update daarvoor spoedig zal komen en ze ook het energiebeheer onder controle hebben gekregen..

edit: ik moet wel melden dat hij bij mij na ruim een week pas echt optimaal werd qua uithoudingsvermogen!

[ Voor 11% gewijzigd door BAMMER op 23-05-2013 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

@jobbv

Mijn gegevens:

OS version: 8.0.10211.0
firmware: 2424.12.11.09
hardware: 15.15.1.0

lijkt erop dat het zelfs ouder is, en wat ik nu zie, er is weer een update? Strange, alsof ie steeds terug komt. Zal zo wel zien welke versie het nu is...

edit:

firmware: 2424.12.12.3 nu :) *zoekt weer naar updates*; your phone is up to date :)

[ Voor 15% gewijzigd door NeFoRcE op 23-05-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
NeFoRcE schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:12:
@jobbv

Mijn gegevens:

OS version: 8.0.10211.0
firmware: 2424.12.11.09
hardware: 15.15.1.0

lijkt erop dat het zelfs ouder is, en wat ik nu zie, er is weer een update? Strange, alsof ie steeds terug komt. Zal zo wel zien welke versie het nu is...

edit:

firmware: 2424.12.12.3 nu :) *zoekt weer naar updates*; your phone is up to date :)
OK, ziet er naar uit dat je een beetje achter liep. Die firmware had ik al bij aankoop een paar maanden geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390596

Weet iemand iets af van de DLNA mogelijkheden van de ATIV S? Als ik de Music Hub opstart en naar "Muziek op mijn apparaten" ga dan verwacht ik daar dat de Samsung mijn WD LiveHUB en m'n NAS ziet omdat die muziek via DLNA delen. Maar helaas, dat is niet het geval. Terwijl DLNA wel in de specs staat.

Iemand tips?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 390596 op 23-05-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:56

tijmeng

Panasonic 7J

DLNA is een beetje vaag idd... WP7 had Samsung Allshare... daar zijn ze bij samsung te lui voor dit te ontwikkelen voor WP8. Opties zijn de DLNA apps uit de store... dat kost je alleen weer knaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Aangezien het toch best wel irritant is dat het toestel telkens 6-7 uur nodig heeft om opgeladen te worden heb ik afgelopen maandag hard reset uitgeprobeerd. De eerste 2 keer had mijn Ativ S inderdaad maar weer 2,5/3 uur nodig, maar helaas bleek dat van korte duur: imiddels duurt het weer "gewoon" 6/7 uur voordat hij vol is :S

[ Voor 30% gewijzigd door kippengaas op 24-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kweetal_nomap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 17:11
Laden is hier onder de 2,5 uur, en gaat 1 tot 2 dagen mee. De Ativ is één keer van slag geweest nadat de telefoon een paar uur via USB aan de computer had gehangen. De batterij was de volgende dag bijzonder snel leeg. Ik vermoed dat ie dacht al flink vol te zijn, en daarom 's nachts niet meer volledig ging laden. Daarna was het al snel weer 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518631

Telefoon is vandaag binnengekomen en wat is hij mooi, alleen het roaming teken bovenin gaat op geen enkele manier weg, dus buitenhuis kan hij eigenlijk niets, iemand enig idee hoe je dit weg krijgt (roaming aan/uit zetten helpt niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 10:51
Anoniem: 518631 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:33:
Telefoon is vandaag binnengekomen en wat is hij mooi, alleen het roaming teken bovenin gaat op geen enkele manier weg, dus buitenhuis kan hij eigenlijk niets, iemand enig idee hoe je dit weg krijgt (roaming aan/uit zetten helpt niet)?
Welke Provider heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coenox schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:11:
[...]

Welke Provider heb je ?
Tele 2
en ik heb hiervoor een lumia 920 gehad (die werd gejat) en daarna een iPhone 3GS en in geen van beide had ik dit probleem

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 518631 op 25-05-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Tele 2 is feitelijk roaming. Ik heb ergens in 1 van de Windows Phone draadjes gelezen dat dit bij Windows Phone ook in Nederland aangegeven wordt. Ik kan het nu even zo snel niet terugvinden. Waarom jouw Lumia 920 dit niet deed weet ik ook niet. Als er iemand in jouw omgeving een simkaart van KPN, Vodafone of T-Mobile heeft zou je het even uit kunnen proberen.

Roaming moet dus ook aan staan: https://forum.tele2.nl/mo...en-15236/?platform=mobile

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 25-05-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thankss, het is gelukt, ik had tele 2 gebeld en de APN instellingen stonden alsof ik in Frankrijk was, dus daar lag het aan. Bedankt voor de moeite in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Volgens mij ligt het probleem met het lange opladen aan de lader. Ik heb een beetje gegoogled en kom tegen dat Samsung telefoons dit probleem vaker hebben. Ik heb even een andere lader geprobeerd en daar ging het een stuk sneller mee (4 uur ipv 6/7 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Anoniem: 518631 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:57:
Thankss, het is gelukt, ik had tele 2 gebeld en de APN instellingen stonden alsof ik in Frankrijk was, dus daar lag het aan. Bedankt voor de moeite in ieder geval ;)
Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tijmeng schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:25:
DLNA is een beetje vaag idd... WP7 had Samsung Allshare... daar zijn ze bij samsung te lui voor dit te ontwikkelen voor WP8. Opties zijn de DLNA apps uit de store... dat kost je alleen weer knaken...
Maar dan moet Samsung niet in de specs zeggen dat de Ativ DLNA heeft. Dat heeft 'ie dus niet out-of-te-box. Dan nog vraag ik mij af waar de functie "Muziek op mijn apparaten" voor dient.

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg vanmorgen een update van Samsung binnen. Iemand enig idee wat de update inhoud? Bij Nokia stond altijd netjes online wat ze gefixed hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:56

tijmeng

Panasonic 7J

Iemand ervaring met deze hoesjes:

http://www.ebay.com/itm/L...&var=&hash=item3cd0cfc2b0

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Wat extra bescherming voor mn ativ is altijd welkom, maar ik heb weinig zin om mn foon 3x zo dik te maken en zo te zien valt dat bij deze erg mee. + de batterycover blijft mooi netjes in mn bureaula liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 390596 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:18:
Ik kreeg vanmorgen een update van Samsung binnen. Iemand enig idee wat de update inhoud? Bij Nokia stond altijd netjes online wat ze gefixed hadden.
Volgens Windows Phone Italy heb je nu tethering erbij gekregen. Heb jij een unbranded exemplaar?

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Er wordt nogal eens gesproken over een hoesje voor de Samsung Ativ S. Ik heb er een op ebay gekocht.
Past exact en steekt er niet bovenuit. Is veel mooier dan die op de ebay site is weergegeven. Kost enkele euro's. Ik ben er super blij mee.
Link:
http://www.ebay.nl/itm/12...&var=&hash=item6b2124fd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
PaT schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Volgens Windows Phone Italy heb je nu tethering erbij gekregen. Heb jij een unbranded exemplaar?
Voor zover ik weet heeft het toestel altijd al over internet sharing beschikt, dus tethering zou geen aanvulling zijn en ik zie het ook nergens als zodanig terug op mijn toestel.
Ik heb de update gisteren geinstalleerd, maar eigenlijk geen veranderingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Heb deze gekocht: http://www.amazon.de/gp/p...o01_s00_i01?ie=UTF8&psc=1

Moet wel nog toekomen (net zoals mijn gsm trouwens) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Poops_McGhee schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:37:
[...]

Voor zover ik weet heeft het toestel altijd al over internet sharing beschikt, dus tethering zou geen aanvulling zijn en ik zie het ook nergens als zodanig terug op mijn toestel.
Ik heb de update gisteren geinstalleerd, maar eigenlijk geen veranderingen gezien.
De onderstaande info is de nieuwste, dus kijk ff of jouw nummers hoger zijn of niet. Zo ja, dan heb je hele nieuwe software, zo nee, dan liep je achter en heb je nu de meest recente.

Die thetering heeft hij volgens mij altijd al gehad en staat onder "internet sharing" of een of andere nederlandse verbastering

Meest recente software:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Raar heb mijn ativ S nu al sinds eind december maar mijn firmware zit nog op 2424.12.11.5 wanneer zou ik die laatste versie krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
jobvr schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:27:
[...]

De onderstaande info is de nieuwste, dus kijk ff of jouw nummers hoger zijn of niet. Zo ja, dan heb je hele nieuwe software, zo nee, dan liep je achter en heb je nu de meest recente.

Die thetering heeft hij volgens mij altijd al gehad en staat onder "internet sharing" of een of andere nederlandse verbastering

Meest recente software:
Gegevens van mijn toestel:

Firmware: 2424.13.2.1
Radio Software: 2424.13.1.1
Bootloader: 13.02.05.15

Daar zie ik toch 3 verschillen. Ik denk dat jij nog iets achterloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Poops_McGhee schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:53:
[...]

Gegevens van mijn toestel:

Firmware: 2424.13.2.1
Radio Software: 2424.13.1.1
Bootloader: 13.02.05.15

Daar zie ik toch 3 verschillen. Ik denk dat jij nog iets achterloopt.
Loop ik dus ook nog verder achter:

Firomware revision: 2424.12.11.7
Radio Software: 2424.12.11.5
Radio hardware version: 0.0.0.800
Bootloader: 12.11.15.14

Nu rest mijn vraag eigenlijk, hoe krijg ik dit naar de nieuwste versie? Search for update levert niets op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
Hmm, ik zit een beetje te twijfelen deze te halen. Toch nog wat vragen..

Nog niet knettergek geworden door het ontbreken van bijv. de notificatieled? Ik gebruik mijn huidige telefoon vooral zakelijk, en een ledje is toch wel handig bij ontvangen email e.d. Of went dit?

Mijn werderhelft heeft een Windows phone 7.5 telefoon (Lumia 800), die af en toe toch een beetje traag-ig kan/kon zijn met het ontvangen van whatsapp berichten - lijkt de laatste tijd toch wel beter. Is dit bij windows phone 8 ook OK nu? (las wat tegenstrijdige berichten, zelfs in dit topic - misschien met wat updates verbeterd of zo..?)

Verder wel balen dat (Nokia/HERE) drive nog niet beschikbaar is. Werkt toch eigenlijk wel prima op o.a. phone 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

xxxneoxxx schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:41:

Nog niet knettergek geworden door het ontbreken van bijv. de notificatieled? Ik gebruik mijn huidige telefoon vooral zakelijk, en een ledje is toch wel handig bij ontvangen email e.d. Of went dit?

Mijn werderhelft heeft een Windows phone 7.5 telefoon (Lumia 800), die af en toe toch een beetje traag-ig kan/kon zijn met het ontvangen van whatsapp berichten - lijkt de laatste tijd toch wel beter. Is dit bij windows phone 8 ook OK nu? (las wat tegenstrijdige berichten, zelfs in dit topic - misschien met wat updates verbeterd of zo..?)

Verder wel balen dat (Nokia/HERE) drive nog niet beschikbaar is. Werkt toch eigenlijk wel prima op o.a. phone 7.5.
Notificatieled mistte ik eigenlijk niet. Ik kwam er na een paar dagen achter van; "Verrek, dr zit helemaal geen ledje op ja". Toen hoopte ik na een paar biertjes gedronken te hebben dat ie met een nieuwe firmwareupdate er wel in zou zitten XD..

Anyway, fijn toesteltje, snel!
Whatsapp bugs zitten hier ook nog in. Maar volgens geruchten komt volgende maand een nieuwe versie. En tot die tijd doen we het er wel mee. Tis niet gruwelijk storend ofzo.

Ik zeg doen! ;)

Oh, en doe niet zoals ik, dat je hem na 2 dagen al in de discotheek uit je handen laat vliegen waardoor ie 2 meter verderop hard op de grond klapt -_- :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
Hmm, okay, thanks! ;)
Oh, en lol m.b.t. de firmwareupdate gedachte, is precies wat ik zou denken na een biertje teveel, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
xxxneoxxx schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:41:

Voor de prijs die je tegenwoordig voor dit toestel betaald is het en nobrainer. Simpelweg kopen. Je krijgt er echt een top toestel voor dat 5 maanden geleden bijna het dubbele kostte.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.