Regelmatig laten zoeken. Dat is eigenlijk het enige wat je kunt doen.Epiphany schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:57:
[...]
Loop ik dus ook nog verder achter:
Firomware revision: 2424.12.11.7
Hardware revision: 15.15.1.0
Radio Software: 2424.12.11.5
Radio hardware version: 0.0.0.800
Bootloader: 12.11.15.14
Chip SOC: 1.5.32
Nu rest mijn vraag eigenlijk, hoe krijg ik dit naar de nieuwste versie? Search for update levert niets op..
Kak 😐Poops_McGhee schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 02:21:
[...]
Regelmatig laten zoeken. Dat is eigenlijk het enige wat je kunt doen.
Je bedoeld dat je hem niet in een tasje voorop het zadel moet doen, die eigenlijk voor een kleinere telefoon bedoeld was, waardoor de achterkant na 2 dagen al onder de krassen zit?NeFoRcE schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:22:
[...]
Oh, en doe niet zoals ik, dat je hem na 2 dagen al in de discotheek uit je handen laat vliegen waardoor ie 2 meter verderop hard op de grond klapt -_-

Voor mensen die na deze stupiditeiten nog een hoesje zoeken:
http://www.ebay.nl/itm/20...1497.l2649#ht_7837wt_1139
Deze is best aardig
[ Voor 25% gewijzigd door DjVe op 31-05-2013 07:51 ]
Verwijderd
Ik ben zeer tevreden over de Samsung Ativ S (GT-i8750). Ik heb deze sinds begin mei en gekocht via iBOOD. Kwam volgens mij uit Frankrijk want er zat een Franstalige handleiding bij. Ik had hiervoor een Nokia 800 met WP 7.8. Deze werkte prima maar het scherm was erg klein en het toestel was zwaarder.
Ik heb bij B2C telecom een Display Folie, Matte TPU Gel Case Samsung Ativ S Windows en een extra Battery voor Samsung Ativ S gekocht voor ongeveer € 25,-.
Ik heb wel nog een vraag. Van 14,68 GB opslag heb ik nog maar 329 MB vrij. Het merendeel van het gebruik zit in 'other' met 8,92 GB. Heeft iemand een idee wat voor data dit is en hoe ik dit kan opschonen?
Thanks,
Hans
Phone information;
Firmware revision: 2424.12.12.3
Radio Software: 2424.12.12.2
Bootloader: 12.12.20.17
Ik heb bij B2C telecom een Display Folie, Matte TPU Gel Case Samsung Ativ S Windows en een extra Battery voor Samsung Ativ S gekocht voor ongeveer € 25,-.
Ik heb wel nog een vraag. Van 14,68 GB opslag heb ik nog maar 329 MB vrij. Het merendeel van het gebruik zit in 'other' met 8,92 GB. Heeft iemand een idee wat voor data dit is en hoe ik dit kan opschonen?
Thanks,
Hans
Phone information;
Firmware revision: 2424.12.12.3
Radio Software: 2424.12.12.2
Bootloader: 12.12.20.17
Google eens op "other storage Windows Phone 8", er zal een wereld voor je open gaanVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:13:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Heren,
Ik vroeg mij af, want er zit geen notification led op de Ativ S (beetje jammer),
Is het mogelijk om de softkeys (dus back en zoeken) te laten opgloeien als notificatie indicator mechanisme ?
Enne goed bezig DjVe
Ik vroeg mij af, want er zit geen notification led op de Ativ S (beetje jammer),
Is het mogelijk om de softkeys (dus back en zoeken) te laten opgloeien als notificatie indicator mechanisme ?
Enne goed bezig DjVe
Professioneel Heftruck Syndroom
Ben ik de enige die het erg vervelend vind dat je de "Help & Tips" app niet kunt verwijderen? Heeft geen enkel nut, gewoon een link naar een webpage eigenlijk.
Ik heb nu een Note I, en het denk er heel erg aan om deze te kopen. Enige wat ik kan bedenken, is dat ik een halve inch scherm op achteruit ga, maar als dat het alleen is...
Nope, dat dacht ik ook -_-Propane schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:58:
Ben ik de enige die het erg vervelend vind dat je de "Help & Tips" app niet kunt verwijderen? Heeft geen enkel nut, gewoon een link naar een webpage eigenlijk.
Verwijderd
Jammer dat de Ativ geen DLNA heeft. Terwijl dat wel in de specs staat.
Maar verder een lekker soepel lopende toptelefoon met flink scherm terwijl 'ie ook nog prima in m'n broekzak past.
Maar verder een lekker soepel lopende toptelefoon met flink scherm terwijl 'ie ook nog prima in m'n broekzak past.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 17:00 ]
Weet iemand toevallig of hetzelfde geld voor Hollandsnieuwe? ik heb namelijk precies hetzelfde nu.coenox schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:44:
Tele 2 is feitelijk roaming. Ik heb ergens in 1 van de Windows Phone draadjes gelezen dat dit bij Windows Phone ook in Nederland aangegeven wordt. Ik kan het nu even zo snel niet terugvinden. Waarom jouw Lumia 920 dit niet deed weet ik ook niet. Als er iemand in jouw omgeving een simkaart van KPN, Vodafone of T-Mobile heeft zou je het even uit kunnen proberen.
Roaming moet dus ook aan staan: https://forum.tele2.nl/mo...en-15236/?platform=mobile
Nog nooit aan gestoord, om je eerlijk te zeggen. Ik moest net zelfs even kijken welke app dat eigenlijk was.Propane schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:58:
Ik heb overigens wel verschil gemerkt na de laatste update. Mijn connectie is ineens behoorlijk beroerd. Zowel op 3G als op Wifi. Mijn accu doet het langer, dus dat is positief.
http://www.ebay.com/itm/L...Cases&hash=item232aafcd6a
bestelt!
ik post wel een korte review over de kwaliteit als het hoesje binnen is
bestelt!
ik post wel een korte review over de kwaliteit als het hoesje binnen is
Ik had op mijn Omnia 7 wel dat ik roaming aan moest hebben staan om met Hollands Nieuwe een data verbinding te hebben. Heb nu uit gewoonte roaming aan staan op mijn Ativ-s, maar zie niet het teken dat ik op een buitenlands netwerk zit (geloof driehoekje).__Koen__ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:56:
[...]
Weet iemand toevallig of hetzelfde geld voor Hollandsnieuwe? ik heb namelijk precies hetzelfde nu.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Heeft iemand ook wel problemen met bluetooth ?
Ik heb mijn ATIV S gekoppeld aan een Parrot CK3100, echter het is mij nu 2x voor gekomen dat ik mijn toestel ene factory reset moest geven zodat ik weer kon bellen via bluetooth. Het probleem is namelijk als ik bel, dan hoor je hem het nummer draaien, maar vervolgens gaan de overgaan tonen en daarna de stemmen niet door het toestel, dus het blijft stil (ik hoor de andere kant niet, en zij mij niet). De eerste keer toen voor de reset nog verschillende bluetooth apparaten (headsetje / andere Parrots) maar er was geen verschil. Na een factory reset was het probleem weer opgelost, echter hoort dit niet zo.
Heeft iemand hier een oplossing voor?:
Firmware: 2424.13.2.1
Radio Software: 2424.13.1.1
Radio Hardware: 0.0.0.800
Bootloader: 13.02.05.15
Ik heb mijn ATIV S gekoppeld aan een Parrot CK3100, echter het is mij nu 2x voor gekomen dat ik mijn toestel ene factory reset moest geven zodat ik weer kon bellen via bluetooth. Het probleem is namelijk als ik bel, dan hoor je hem het nummer draaien, maar vervolgens gaan de overgaan tonen en daarna de stemmen niet door het toestel, dus het blijft stil (ik hoor de andere kant niet, en zij mij niet). De eerste keer toen voor de reset nog verschillende bluetooth apparaten (headsetje / andere Parrots) maar er was geen verschil. Na een factory reset was het probleem weer opgelost, echter hoort dit niet zo.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
jobvr schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:15:
[...]
Ik had op mijn Omnia 7 wel dat ik roaming aan moest hebben staan om met Hollands Nieuwe een data verbinding te hebben. Heb nu uit gewoonte roaming aan staan op mijn Ativ-s, maar zie niet het teken dat ik op een buitenlands netwerk zit (geloof driehoekje).
Op WP7.x moest ik roaming ook aanzetten met HollandsNieuwe. Op WP8/AtivS gelukkig niet meer, je kan het dan via de SIM applicatie regelen. Zie http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen__Koen__ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:56:
[...]
Weet iemand toevallig of hetzelfde geld voor Hollandsnieuwe? ik heb namelijk precies hetzelfde nu.
Bij mijn AtivS vond ik de sim applicatie onder Mobile Network in Settings (mijne staat in de Engelse taal)...
Dat had ik ondertussen ook al gevonden jatroftnom schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:46:
[...]
[...]
Op WP7.x moest ik roaming ook aanzetten met HollandsNieuwe. Op WP8/AtivS gelukkig niet meer, je kan het dan via de SIM applicatie regelen. Zie http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen
Bij mijn AtivS vond ik de sim applicatie onder Mobile Network in Settings (mijne staat in de Engelse taal)...
Alles werkt nu goed, alleen is er volgens mij niet een manier om het dataverbruik bij te houden, dat is wel jammer..

Ik heb zelf ook deze combinatie, ook met dezelfde versienummers op de Ativ, maar ondervind geen problemen tijdens het bellen. Wellicht een keer de firmware van de Parrot zelf updaten?Renegade666 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:35:
Heeft iemand ook wel problemen met bluetooth ?
De parrot heeft ook al de laatste versie. Dat is het vreemde. Maar ook andere BT apparaten waarmee je kan bellen geven dit probleem.Trasos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:34:
[...]
Ik heb zelf ook deze combinatie, ook met dezelfde versienummers op de Ativ, maar ondervind geen problemen tijdens het bellen. Wellicht een keer de firmware van de Parrot zelf updaten?
Het volledig opnieuw aanmelden heeft namelijk ook geen zin.(dus verwijderen en opnieuw koppelen)
Wat misschien wel kan, dat dit beide keren gebeurd nadat er een update van het toestel is geweest. Kan toeval zijn, maar kan ook de oorzaak zijn.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Even positief over de batterij:
Met mn Lumia 800 haalde ik net de dag. Ativ S staat aan het einde van de dag nog op 50%
Met mn Lumia 800 haalde ik net de dag. Ativ S staat aan het einde van de dag nog op 50%
Hier ook positief over de batterij. Ik haal meestal de 2 dagen wel!
Hoe ontwikkeld bij jullie de 'Overige' storage zich? Bij mij loopt het in ene hard vol.
Ik zit inmiddels met een telefoon die 8.60 GB volstopt met weet ik veel wat?
Krijg sinds gisteren dus zo af en toe de melding dat het geheugen vol is. Baal hier ontzettend van, ook omdat er (nog) geen zicht is op een oplossing voor zover ik heb kunnen lezen... Heb zo'n app geprobeerd die zogenaamd wat geheugen vrij zou kunnen maken maar dat hielp bij mij niet.
Hoe ontwikkeld bij jullie de 'Overige' storage zich? Bij mij loopt het in ene hard vol.
Ik zit inmiddels met een telefoon die 8.60 GB volstopt met weet ik veel wat?
Krijg sinds gisteren dus zo af en toe de melding dat het geheugen vol is. Baal hier ontzettend van, ook omdat er (nog) geen zicht is op een oplossing voor zover ik heb kunnen lezen... Heb zo'n app geprobeerd die zogenaamd wat geheugen vrij zou kunnen maken maar dat hielp bij mij niet.
Ik heb de laatste update nu een week draaien en bemerk toch flink verschil in de accu. Ik heb nu aan het einde van de werkdag ineens 74% over, waar ik normaliter rond de 30% hing.
In de eerste paar dagen van de update had ik last van erg slechte connectie van zowel 3G als Wifi, maar dat is op miraculeuze wijze opgelost.
Wat accu betreft, ben ik echt enorm positief verrast. Ik weet niet of dat aan de update ligt, maar daar ga ik alsnog wel even vanuit. De Radio Software is ook geupdated, dus dat kan een hoop schelen.
Het was al een goed toestel en zo wordt ie alleen maar beter!!
In de eerste paar dagen van de update had ik last van erg slechte connectie van zowel 3G als Wifi, maar dat is op miraculeuze wijze opgelost.
Wat accu betreft, ben ik echt enorm positief verrast. Ik weet niet of dat aan de update ligt, maar daar ga ik alsnog wel even vanuit. De Radio Software is ook geupdated, dus dat kan een hoop schelen.
Het was al een goed toestel en zo wordt ie alleen maar beter!!
Hier is de telefoon na een update (die ik een 1,5 week terug kreeg omdat ik nog niet de nieuwste versie had) ook beter geworden. Accu gaat wat langer mee voor mijn gevoel. Heb altijd wel het scherm op donkerst (tenzij ik buiten sta, dan zet ik 'm handmatig op fel als het nodig is).
Verder doet het scherm het perfect als de zon er fel op schijnt! Alles is gewoon leesbaar, heerlijk!
En windows phone, tja, gewoon top! Hoef echt zo 1,2,3 niet terug naar Android, ik ben verkocht!
Verder doet het scherm het perfect als de zon er fel op schijnt! Alles is gewoon leesbaar, heerlijk!
En windows phone, tja, gewoon top! Hoef echt zo 1,2,3 niet terug naar Android, ik ben verkocht!
idem parrot is zeker niet up to date maar hier werkt alles zoals het moetTrasos schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:34:
[...]
Ik heb zelf ook deze combinatie, ook met dezelfde versienummers op de Ativ, maar ondervind geen problemen tijdens het bellen. Wellicht een keer de firmware van de Parrot zelf updaten?
http://web.mac.com/kl00n
Thuis ook aangesloten op de Parrot, werkt perfect! Ook smsjes worden netjes voorgelezen via de parrot. Ideaal.
Eén nadeel wat ik zo kan vinden op de Ativ S, het maken van een foto duurt best lang? Ik open de camera app door de hardwareknop een tijdje vast te houden, dan stel ik 'm scherp en maak ik de foto. Maar je bent zeker een seconde of 5 verder voor je één gemaakt hebt? -_-
Eén nadeel wat ik zo kan vinden op de Ativ S, het maken van een foto duurt best lang? Ik open de camera app door de hardwareknop een tijdje vast te houden, dan stel ik 'm scherp en maak ik de foto. Maar je bent zeker een seconde of 5 verder voor je één gemaakt hebt? -_-
Laat je de foto's opslaan op een microSD kaartje? Toen ik dat deed was het ook erg traag (met een normaal kaartje, geen super langzame ofzo). Weer laten opslaan op het telefoon geheugen en alles was weer flitsend.NeFoRcE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:09:
Ik weet niet wat ik meemaak qua accu, na de laatste update. Gisterenochtend om 7 uur heb ik hem van de lader gehaald, gewoon zoals altijd gebruikt met bellen en appen. Gisterenavond heb ik hem eens niet, zoals ik altijd doe, aan de lader gehangen en tot op dit moment heb ik nog 43% accu over.
Normaliter is dat 25 - 30% aan het einde van 1 werkdag al het geval en MOET hij 's avonds aan de lader, want anders haalt ie de ochtend niet eens.
Zoals het er nu uitziet haal ik dat aan het einde van deze werkdag ook. Dat is voor mij dan zeker een 100% verbetering van de accu. Ik word blijer en blijer
Normaliter is dat 25 - 30% aan het einde van 1 werkdag al het geval en MOET hij 's avonds aan de lader, want anders haalt ie de ochtend niet eens.
Zoals het er nu uitziet haal ik dat aan het einde van deze werkdag ook. Dat is voor mij dan zeker een 100% verbetering van de accu. Ik word blijer en blijer
[ Voor 8% gewijzigd door Poops_McGhee op 06-06-2013 13:41 ]
Ben ik de enige die geen update heeft ontvangen op de Ativ S? Mijn toestel gebruikt 2424.12.12.3, en met name de goede berichten over de accuduur maakt mij toch nieuwsgierig.
Is er geen manier dit handmatig te doen, of te triggeren?
Nee ik ook niet. Weet niet helemaal zeker hoe het zit, bij WP7.8 was je nog gedeeltelijk afhankelijk van je provider... Weet niet of dat met WP8 nog steeds zo is. Ik denk persoonl;ijk dat de grootste batterij winst wordt gehaald met de updat van de radio firmware, maar dat is slecht een gevoel.Irminsul schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:41:
Ben ik de enige die geen update heeft ontvangen op de Ativ S? Mijn toestel gebruikt 2424.12.12.3, en met name de goede berichten over de accuduur maakt mij toch nieuwsgierig.
Toestel los gekocht, provider: Hollands Nieuwe
[ Voor 3% gewijzigd door jobvr op 06-06-2013 15:53 ]
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Ik heb ook nog geen update kunnen binnen trekken helaas.... Als provider tele2, maar heb het toestel los gekocht. Wellicht dat dat uitmaakt.
Ik heb mijn toestel ook los gekocht. Dus dat zou in principe niet uitmaken. Ik had al een aantal weken geleden gelezen over de update en meen ook al eerder iemand hier met die update gezien te hebben. Bij mij is ie niet al te lang geleden pas binnengekomen. Ik weet niet waar het aan ligt dat de updates zo ver uitelkaar liggen. Misschien heeft het iets te maken met de Windows accounts. Ik heb echt geen flauw idee.
Ik heb vandaag ook twee updates binnen gehad zit nu op:
OS version: 8.0.10211.204
Firmware revision number: 2424.13.3.1
Hardware revision number: 15.15.1.0
Radio software version: 2424.13.1.1
Bootloader version: 13.02.5.15
Chip SOC version: 1.5.32
Zie ook dat er daaronder nog een optie MEID zonder getal bij gekomen is..
Firmware revision number: 2424.13.3.1
Radio software version: 2424.13.1.1
Bootloader version: 13.02.5.15
Zie ook dat er daaronder nog een optie MEID zonder getal bij gekomen is..
Hier ook los gekocht, 3 week terug alweer. Geen update meer sinds een week of 2
Zit momenteel op:
Firmware revision number: 2424.12.12.3
Radio software version: 2424.12.12.2
Bootloader version: 12.12.20.17
Ik ben bijna de enige persoon precies die deze gsm en windows phone niet goed vind.
ik verbaas me er echt over dat er geen enkele goede youtube app te vinden is, daarnet had ik de officiele gevonden maar die kon ik niet downloaden...
Er zijn ook bijna geen apps te vinden als je vergelijkt met iphone. Surfen vind ik ook niet leuk met ie, heel vervelend ook dat je google niet als standaard zoekengine kan instellen.
De ativ s is voor dit geld zeker goed,al had ik na 1 dag ineens een kras terwijl ik de gsm nog niet had gebruikt...
ik verbaas me er echt over dat er geen enkele goede youtube app te vinden is, daarnet had ik de officiele gevonden maar die kon ik niet downloaden...
Er zijn ook bijna geen apps te vinden als je vergelijkt met iphone. Surfen vind ik ook niet leuk met ie, heel vervelend ook dat je google niet als standaard zoekengine kan instellen.
De ativ s is voor dit geld zeker goed,al had ik na 1 dag ineens een kras terwijl ik de gsm nog niet had gebruikt...
Zoals ik het bij jou lees is het voornamelijk gewenning aan het toetsenbord en aan het os. Een goede youtube app, tja heb ik niet echt nodig tbh..
Het is een bloeiend OS, het duurt zeker nog even voor er zo-goed-als-bugvrije apps zijn. Ontwikkelaars zijn hardop bezig. Geef het de tijd. Ik vind het iig een superfijn OS, en wat betreft YouTube, tja, persoonlijk gebruik ik dat zelden.
Ik vind het toetsenbord juist fijner typen dan gedacht. Ik zwoor altijd bij hardware toetsenborden zoals mijn voorige Desire Z, maar tja, het went allemaal wel
Ik vind het toetsenbord juist fijner typen dan gedacht. Ik zwoor altijd bij hardware toetsenborden zoals mijn voorige Desire Z, maar tja, het went allemaal wel
/offtopiccrazyheinz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:50:
Ik ben bijna de enige persoon precies die deze gsm en windows phone niet goed vind.
Kijk eens naar Metrotube/UC browser
Ik kom wel eens een paar dingetjes tegen waar ik me eigenlijk niet eens te hard aan kan storen. Je weet dat het een vrij nieuwe OS is waar nog ontwikkeling in is, dus dan heb ik er vrede mee. Ik kan me ook goed herinneren dat de meeste Android apps ook niet al te vlekkeloos van de band af kwamen.
WP8 heeft geen advertenties in de apps zitten, en daar ben ik dan weer heel blij mee. Daar heb ik best wat voor over.
WP8 heeft geen advertenties in de apps zitten, en daar ben ik dan weer heel blij mee. Daar heb ik best wat voor over.
Geen advertenties in de app? Veel gratis apps hebben dat gewoon? Hier iig wel?Poops_McGhee schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:28:
Ik kom wel eens een paar dingetjes tegen waar ik me eigenlijk niet eens te hard aan kan storen. Je weet dat het een vrij nieuwe OS is waar nog ontwikkeling in is, dus dan heb ik er vrede mee. Ik kan me ook goed herinneren dat de meeste Android apps ook niet al te vlekkeloos van de band af kwamen.
Vreemd, ik gebruik buiten de betaalde apps ook wel gratis apps, maar daar zie ik echt geen advertenties in. Ik weet niet welke apps jij gebruikt dan, maar ik heb er in ieder geval geeneen met advertenties erin.NeFoRcE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:46:
[...]
Geen advertenties in de app? Veel gratis apps hebben dat gewoon? Hier iig wel?
Ik zit te kijken naar een nieuwe telefoon, en met de prijs die de ativ heeft (266 euro) is hij wel erg aantrekkelijk. Op dit moment heb ik een Surface RT. Integratie tussen WP8 en Windows 8 is volgens mij niet zo heel bijzonder, en dan ook geen reden om deze telefoon te kopen, toch?
Daarnaast zit ik ook met het merk "samsung", daar heb ik eigenlijk helemaal niks mee.
Wat vinden jullie van die integratie?
Daarnaast zit ik ook met het merk "samsung", daar heb ik eigenlijk helemaal niks mee.
Wat vinden jullie van die integratie?
Ik heb exact dezelfde software als jij, ook geen update. Er lijken kleine verschillen te zitten tussen de software, 12.12.3, zag 12.12.2 voorbijkomen en enkele andere variaties. Misschien heeft het updatebeleid daar mee te maken.NeFoRcE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:42:
Hier ook los gekocht, 3 week terug alweer. Geen update meer sinds een week of 2Zit momenteel op:
Ook aangeschaft voor mijn vrouw,momenteel heeft ze een lumina 800 en voor die prijs kan je het niet
laten liggen.
Wsl morgen binnen,maar kan je u backup van zune trg zetten op je nieuw toestel?
laten liggen.
Wsl morgen binnen,maar kan je u backup van zune trg zetten op je nieuw toestel?
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Nee, dat kan niet. Je mag met de Ativ helemaal opnieuw beginnen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ok bedankt.PaT schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:06:
Nee, dat kan niet. Je mag met de Ativ helemaal opnieuw beginnen.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Heeft er iemand al ervaring met de reparatieservice van samsung?
Mijn Ativ S lijkt last te hebben van het "sleep of death" verhaal. Vooral 's nachts (wss door lang op standby(of opladen) zonder gebruik) wordt de telefoon niet meer wakker, wat je ook probeert, het scherm blijft zwart. De enige remedie is de batterij dr uit en dan doet ie het weer gewoon. Nou is dit een vrij lastig te reproduceren probleem, aangezien je lang moet wachten voor het mis gaat en het ook wel eens een paar nachten goed gaat. Gaat samsung hier iets mee doen als ik hem opstuur? Of moet ik dr maar mee leren leven en op zoek naar een andere wekker
p.s. andere tips/tricks die zouden kunnen helpen zijn welkom! Zijn er bijvoorbeeld mensen met het zelfde probleem waarbij t met n hard-reset verholpen is?
Mijn Ativ S lijkt last te hebben van het "sleep of death" verhaal. Vooral 's nachts (wss door lang op standby(of opladen) zonder gebruik) wordt de telefoon niet meer wakker, wat je ook probeert, het scherm blijft zwart. De enige remedie is de batterij dr uit en dan doet ie het weer gewoon. Nou is dit een vrij lastig te reproduceren probleem, aangezien je lang moet wachten voor het mis gaat en het ook wel eens een paar nachten goed gaat. Gaat samsung hier iets mee doen als ik hem opstuur? Of moet ik dr maar mee leren leven en op zoek naar een andere wekker
p.s. andere tips/tricks die zouden kunnen helpen zijn welkom! Zijn er bijvoorbeeld mensen met het zelfde probleem waarbij t met n hard-reset verholpen is?
Hierboven ergens kan je mijn ervaring lezen. De mijne had het ook. Opgestuurd naar Samsung via de winkel (Coolblue) en na een week terug met een nieuw moederbord. Sinds die tijd geen problemen meer.Roelant001 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:16:
Toch maar de knoop doorgehakt m op te sturen. iBood verwees me door naar samsung, welke me weer doorverwees naar gsmrepareren.nl. Hoop dat de reparatie net zo spoedig loopt als bij jou!
Ik heb het zo nu en dan nog, maar niet heel vaak. Zou het ook aan Wifi kunnen liggen? Voor mijn gevoel gebeurt het op 3G minder. Ik heb mijn eerste SoD gehad bij ontvangst van mijn toestel, ik heb deze toen enkel aangezet om op te laden, redelijk 'clean' dus. Daar zou het niet aan kunnen liggen, op Android toestellen gebeurde het vaak als de kernel de cpu undervollte. Bepaalde chips zijn gevoeliger dan anderen. Ik denk dat ik mijn toestel ook ga opsturen, het is toch niet lekker om betrouwbaar je wekker te kunnen zetten op deze manier...Roelant001 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:16:
ps. Je kan ook,de powerbutton lang indrukken voor een,reboot, hoef je niet het dunne klepje steeds te openen.
Ik heb er ook een tijdje aan gedacht dat wifi een rol speelde, na het uit gezet te hebben 's nachts ging het toen 2-3 dagen goed, maar vervolgens weer 3 dagen achter elkaar niet. Heb deze mogelijke oorzaak toen maar weg gestreept. Ook aan de lader of niet lijkt niet veel uit te maken. Nu aan het experimenteren met een softe reboot voor het slapen gaan, lijkt ook iets te helpen maar het euvel blijft zich voor doen, dus denk dat t puur n psychologisch effect is.
Heeft iemand hier ervaring met de kwaliteit van de GPS ontvanger in deze telefoon? Ik zit er over te denken een Ativ S te nemen, maar aangezien ik ermee moet navigeren in de auto is het belangrijk voor me dat dit goed werkt.
En heeft iemand toevallig ook ervaring met de Spotify app voor WP8?
Mijn ervaringen met GPS zijn erg goed, hij heeft erg snel een nauwkeurige fix en het compas doet ook wonderen om je weg te vinden. Minpuntje is wel dat op dit moment nokia drive nog niet beschikbaar is in Nederland en Navigon bijna 80€ kost (was op wp7 de beste navigatie die ik heb gebruikt en dat zal op wp8 vast niet minder zijn).
Vandaag is CoPilot uitgebracht welke een iets goedkopere oplossing lijkt te bieden en je laat betalen per functie. Deze heb ik nog niet getest.
Vandaag is CoPilot uitgebracht welke een iets goedkopere oplossing lijkt te bieden en je laat betalen per functie. Deze heb ik nog niet getest.
Ik gebruik ook Navigon (had ik al op WP7) en dit werkt echt helemaal prima op de AtivS. GPS ontvangst is ook erg goed. (Mijn LG deed dit een heel stuk minder.)
Werkt matig! Veel crashes en ontbrekende functies!Goofman schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:11:
Het ergste van de Spotify app is dat je niet kan skippen of forwarden in tracks, je kan alleen vanaf het begin afspelen. Multitasken gaat ook voor geen meter, app onthoudt niks. Je zoekopdracht is weg en je mag blij zijn als je naar het 'now playing' scherm kan terugkeren.
Is er iemand die bij hollandsnieuwe zit en al firmware 2424.13.3.1 heeft? Ik heb die update namelijk nog steeds niet gekregen..
Het maakt niet uit bij welke provider je zit als het een unbranded toestel is. De updates komen dan gewoon door als de fabrikant/microsoft ze beschikbaar stelt. Alleen bij de branded toestellen kan de provider een update uitstellen.
Ik verwacht dat die de updates meer te maken hebben met voor welke markt die toestellen eigenlijk bedoeld waren.
Ik verwacht dat die de updates meer te maken hebben met voor welke markt die toestellen eigenlijk bedoeld waren.
Als de Spotify app idd zo brak is dan is een overstap naar de Ativ S, of welke WP8 telefoon dan ook, (nog) niets voor mij helaas.
Ik heb mijn updates binnen gekregen toen ik op het WiFi netwerk van mijn werk zat, via 3G en WiFi thuis kreeg ik geen update notificatie, ik zou dus zeggen probeer het op zoveel mogelijk WiFi netwerken die je tot je beschikking hebt.__Koen__ schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 01:03:
Is er iemand die bij hollandsnieuwe zit en al firmware 2424.13.3.1 heeft? Ik heb die update namelijk nog steeds niet gekregen..
Ik heb mijn toestel gewoon via belsimpel.nl gekocht, dus dan verwacht ik dat het toestel voor de nederlande markt was bedoeld.troftnom schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:23:
Het maakt niet uit bij welke provider je zit als het een unbranded toestel is. De updates komen dan gewoon door als de fabrikant/microsoft ze beschikbaar stelt. Alleen bij de branded toestellen kan de provider een update uitstellen.
Ik probeer nu al 2x per dag via WiFi te kijken of er updates zijn, tevergeefsEpiphany schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:41:
[...]
Ik heb mijn updates binnen gekregen toen ik op het WiFi netwerk van mijn werk zat, via 3G en WiFi thuis kreeg ik geen update notificatie, ik zou dus zeggen probeer het op zoveel mogelijk WiFi netwerken die je tot je beschikking hebt.
Goeie tip van die Copilot! Vanochtend geïnstalleerd om te kijken of het wat is. Na de 1e installatie werkte het alles behalve vlekkeloos. Nederlandse en Engelse taal door elkaar, stem die het niet deed en nog een paar kleine eigenaardigheden. Verwijderd en een 2e keer geïnstalleerd en nu werkt het wel prima. Ben blij dat er wat concurrentie is t.o.v. Navigon. 14 dagen trial met stem en wat extra's, daarna nog wel wat beperkter bruikbaar. Heb Benelux als kaart geïnstalleerd, dit is een gratis kaart. Heel Europa kost 30euro, dat is wel weer jammer. Full version kost 21.50 en als het me bevalt heb ik dat er zeer zeker voor over. 80euro voor Navigon vind ik weer een beetje te veel van het goede. Vreet wel stroomRoelant001 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:22:
Mijn ervaringen met GPS zijn erg goed, hij heeft erg snel een nauwkeurige fix en het compas doet ook wonderen om je weg te vinden. Minpuntje is wel dat op dit moment nokia drive nog niet beschikbaar is in Nederland en Navigon bijna 80€ kost (was op wp7 de beste navigatie die ik heb gebruikt en dat zal op wp8 vast niet minder zijn).
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door poema op 14-06-2013 10:42 ]
Nog steeds aan het twijfelen om deze te halen. Mede door de SoD problemen welke hier gemeld worden. Lijkt een kwestie van geluk of je er last van heb, en helaas heb ik met zulke zaken meestal niet al te veel geluk.
Zulke issues zijn toch redelijk killing als je je telefoon zakelijk wilt gebruiken en ook o.a. bereikbaarheidsdiensten draait helaas..Ik lees ook verschillende ervaringen m.b.t. exchange sync. Werkt dit nu naar behoren of zitten daar eigenaardigheden aan? (aangezien het doel vnml is de telefoon zakelijk te gebruiken..
)
Nog een reden dat ik twijfel trouwens, niet zozeer vanwege het OS, maar meer vanwege, nou ja, Samsung zelf en de houding van Samsung en Microsoft zelf. Heb het idee dat wij in Nederland weer overal achteraan mogen hobbelen qua support e.d.
Zat er zelf aan te denken de Ativ S te halen vanwege de mogelijkheid tot uitbreiding van storage via SD kaart, dat maakt de telefoon toch eigenlijk wel wat beter dan de concurrentie. Andere zaken zoals het ontbreken van HERE/DRIVE zijn dan toch weer net jammer t.o.v. een Nokia. Berichten als deze helpen ook niet echt met de keuze:
http://www.wpcentral.com/...hone-8-edge-out-microsoft
Andere doorslaggevende factor bij mij zou zijn de batterylife. Battery bij de Ativ S zou op papier het beste van allemaal moeten zijn, maar ik lees daar ook wat gemixte ervaringen over.
En..? Hoe bevalt 't? Nokia maps zijn ook gewoon te downloaden en te gebruiken hier? Is de routebegeleiding ook gesproken?Crash_Override007 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:48:
Probeer anders eens GPS Voice
http://www.windowsphone.c...8b-e011-986b-78e7d1fa76f8
Voordelen imo:
- Je kunt kiezen welk kaart materiaal je wilt gebruiken (google, bing, mapquest, nokia maps)
- Kies je voor nokia maps dan kun je thuis via wifi kaart materiaal downloaden, offline navigatie dus
- Goedkoopste (€ 6,49) offline navigatie software voor niet nokia wp8 toestellen.
Ik heb hem vandaag pas gevonden toen ik op zoek was naar een offline navi app. Ik ben hem nu in een trial aan het proberen. Als hij bevalt en een beetje goed navigeert dan ga ik hem zeker kopen.
Nog een reden dat ik twijfel trouwens, niet zozeer vanwege het OS, maar meer vanwege, nou ja, Samsung zelf en de houding van Samsung en Microsoft zelf. Heb het idee dat wij in Nederland weer overal achteraan mogen hobbelen qua support e.d.
Zat er zelf aan te denken de Ativ S te halen vanwege de mogelijkheid tot uitbreiding van storage via SD kaart, dat maakt de telefoon toch eigenlijk wel wat beter dan de concurrentie. Andere zaken zoals het ontbreken van HERE/DRIVE zijn dan toch weer net jammer t.o.v. een Nokia. Berichten als deze helpen ook niet echt met de keuze:
http://www.wpcentral.com/...hone-8-edge-out-microsoft
Andere doorslaggevende factor bij mij zou zijn de batterylife. Battery bij de Ativ S zou op papier het beste van allemaal moeten zijn, maar ik lees daar ook wat gemixte ervaringen over.
Was altijd in de volle overtuiging dat ik dit toestel wilde, maar de reacties hier zijn toch gematigd negatief te noemen. Veel problemen (SoD, updates, verscheidene apps) maken me toch aan het twijfelen.
Om jullie een beetje gerust te stellen, naast de problemen van SoD ben ik erg positief over de telefoon. Mijn ervaring met exchange is erg goed, mail komt zelfs sneller binnen dan in Outlook. Ook agenda uitnodigingen e.d. werken goed. Mijn ervaring wat betreft accu is dat ik bij normaal gebruik net 2 dagen haal, als ik 1-2 uur dr mee zit te gamen/internetten in de trein dan moet ie toch echt 's nachts aan de lader.(normaal gebruik is met wifi&bluetooth, whatsapp, skype, push mail etc. aan.)
Kwa apps loopt WP nog achter op iOS en android, daarvoor krijg je wat mij betreft echter een rustige, gemakkelijke, no-nonsense, intuitieve ui voor terug. De grootste gebreken voor mij waren matige whatsapp, gemis van groepen in de standaard fb app en ontbreken van ING. Whatsapp krijgt echter komende weken een grote update die veel issues moet verhelpen, ING komt komende 1-2 weken uit en de Beta v/d nieuwe fb app van microsoft werkt behoorlijk goed en is veelbelovend.
De Nokia here apps zouden ergens een keer naar alle wp8 toestellen moeten komen, wanneer is echter onduidelijk.
Verder is de hardware van de telefoon snel, draait alles(incl games) erg soepel, scherm érg mooi. Oh en de prijs is erg scherp!
SoD lijkt idd een loterij,het is lastig in te schatten wat je kansen zijn, aangezien natuurlijk alleen mensen met een probleem zich melden. Succes met jullie keuze!
Kwa apps loopt WP nog achter op iOS en android, daarvoor krijg je wat mij betreft echter een rustige, gemakkelijke, no-nonsense, intuitieve ui voor terug. De grootste gebreken voor mij waren matige whatsapp, gemis van groepen in de standaard fb app en ontbreken van ING. Whatsapp krijgt echter komende weken een grote update die veel issues moet verhelpen, ING komt komende 1-2 weken uit en de Beta v/d nieuwe fb app van microsoft werkt behoorlijk goed en is veelbelovend.
De Nokia here apps zouden ergens een keer naar alle wp8 toestellen moeten komen, wanneer is echter onduidelijk.
Verder is de hardware van de telefoon snel, draait alles(incl games) erg soepel, scherm érg mooi. Oh en de prijs is erg scherp!
SoD lijkt idd een loterij,het is lastig in te schatten wat je kansen zijn, aangezien natuurlijk alleen mensen met een probleem zich melden. Succes met jullie keuze!
Voor mij was de doorslaggevende factor de prijs. Had een bod gedaan op Marktplaats van 150,- voor een gebruikte en dat werd geaccepteerd. Dat is weer een voordeel dat het toestel vrij onbekent/onbemint is. Liep onlangs een telecom zaak binnen en vroeg naar de Ativ S. Nou, had ie nog nooit van gehoord:). Ik had hiervoor een android toestel en ja, je mist af en toe de vrijheid en het sideloaden van android. Omdat ik het toestel vrij goedkoop (in mijn ogen) heb aangeschaft vind ik het ook niet zo erg om een paar apps te kopen. Ik heb het 1x gehad dat ik 'm uit mijn broekzak haalde en het scherm zwart bleef. Beetje met de powerknop gespeeld en toen bootte ie weer. Maar neem een willekeurige smartphone, verdiep je in die telefoon en je komt vanzelf wel issues tegen. Mijn laatste android toestel...1 dag oud...volledig gebricked. Zal me met dit toestel niet zo snel gebeuren 

Ik ben ook tevreden met mn Ativ S. Geen vastlopers of problemen met apps. Alle apps die ik nodig heb zijn er. Aantal dingen waar ik me nu nog aan erger zijn kleine dingetjes waarvan ik hoop dat ze met de 8.1 update verholpen zullen zijn: gebrek aan verschillende notificatie geluiden voor 3rd party apps, notificaties met Facebook (soms krijg ik een notificatie, meestal niet), Skype die niet geintergreerd is en sommige berichten van Facebook die niet in mijn "berichten"-app binnenkomen.
Prijs/kwaliteit verhouding is echt belachelijk goed voor dit toestel. Dus zou er gewoon voor gaan.
Prijs/kwaliteit verhouding is echt belachelijk goed voor dit toestel. Dus zou er gewoon voor gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door kippengaas op 14-06-2013 14:24 ]
Hier nog een uitermate tevreden gebruiker, Exchange werkt ook vlekkeloos hier. Tevens vind ik dit nogsteeds een van de mooiste telefoons op de markt, en na deze een goed half jaar in gebruik te hebben zijn er geen sporen van slijtage te zijn op de body. Iets wat ik bij bijv. m'n Galaxy S2 wel had. Ook blijf ik me verbazen over de baterrij waarmee ik de dag bij relatief zwaar gebruik gemakkelijk doorkom zonder enige zorgen. Bij normaal gebruik voor mij red ik de 2 dagen zonder problemen.
Overigens heb ik pas 2 weken terug voor het eerst een 'mede ATIV-S gebruiker' gespot in het wild! Verder nog nergens gezien, hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Overigens heb ik pas 2 weken terug voor het eerst een 'mede ATIV-S gebruiker' gespot in het wild! Verder nog nergens gezien, hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Met het toestel zelf ben ik nog steeds uiterst tevreden. Met de prijsdaling iets minder. Voor hetgeen wat ik heb betaald had ik er nu 2 kunnen kopen én geld over kunnen houden.Gaargod schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:10:
Hier nog een uitermate tevreden gebruiker, Exchange werkt ook vlekkeloos hier. Tevens vind ik dit nogsteeds een van de mooiste telefoons op de markt, en na deze een goed half jaar in gebruik te hebben zijn er geen sporen van slijtage te zijn op de body. Iets wat ik bij bijv. m'n Galaxy S2 wel had. Ook blijf ik me verbazen over de baterrij waarmee ik de dag bij relatief zwaar gebruik gemakkelijk doorkom zonder enige zorgen. Bij normaal gebruik voor mij red ik de 2 dagen zonder problemen.
Ik heb wel wat gebruikschade op de mijne zitten. Op de flinterdunne achterklep zitten wel wat krasjes, maar dat kan opgelost worden met een nieuwe klep. Voor de rest is mijn toestel niet van nieuw te onderscheiden.
Nu ben ik ook wel zuinig op mijn spullen.
Ik heb verder nog nooit een andere Ativ-S in het wild gespot. Over het algemeen spot ik al heel weinig WP8 users in het wild. Nu moet ik ook zeggen dat ik in mijn omgeving ook nog geen gebruiker met een Lumia 920 in het wild ben tegengekomen. Het stikt hier van de iPhones en Androids. Ze weten niet wat ze missen...
Idd, nadeel van early adoption. Ik moest en zou 'm gewoon hebben zodra het toestel uit was en heb 'm via Expansys uit de UK laten komen. Nog geen moment spijt van gehad. Als ik me niet vergis was ten tijde van de PS2 release dat ding ook meer dan EUR 1.000 en een paar maanden later ook +/- EUR 700,- ...Poops_McGhee schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:40:
[...]
Met het toestel zelf ben ik nog steeds uiterst tevreden. Met de prijsdaling iets minder. Voor hetgeen wat ik heb betaald had ik er nu 2 kunnen kopen én geld over kunnen houden.
De ps2 heeft nooit 1000 euro gekost. Omgerekend was ie wel duurder dan 1000 gulden. En als ik het goed heb is ie net voor de euro omwisseling uitgebracht. Ik kan me in ieder geval nog wel een prijskaartje van 1124 gulden op dat ding herinneren.Gaargod schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:35:
[...]
Idd, nadeel van early adoption. Ik moest en zou 'm gewoon hebben zodra het toestel uit was en heb 'm via Expansys uit de UK laten komen. Nog geen moment spijt van gehad. Als ik me niet vergis was ten tijde van de PS2 release dat ding ook meer dan EUR 1.000 en een paar maanden later ook +/- EUR 700,- ...
Dat terzijde, early adaptors betalen inderdaad altijd meer. En dat is geen punt, want dat weet je van te voren. Ik vind alleen het verschil in dit geval wel erg groot. Zeker voor het korte tijdsbestek waarin dat plaats vindt.
Foto's zet ik ondertussen alweer een tijdje op m'n phone zelf ipv sd, toch vind ik het maken van een foto (incl flits bijv), de eerste keer wel erg lang duren. Tussen de AF en het schieten zelf zit zeker een seconde of 1-2. Klinkt niet veel, maar is soms wel erg storend als je in een club staat en je een foto van vrienden wilt maken, terwijl ze met hun pretbek een houding aannemen alsof ze in beton gegoten zijn -_-
Vind de snelheid en kwaliteit van de camera voor zo'n midrange toestel echt niks op aan te merken. Alles gaat bij mij naar de sdkaart. Moet wel zeggen dat ik er een 16gb Extreme Pro in heb zitten. Volgens mij zijn er geen snellere kaartjes op de markt.
Even AnTuTu geinstalleerd en dit is het resultaat (geen sdkaart test):
Even AnTuTu geinstalleerd en dit is het resultaat (geen sdkaart test):

[ Voor 4% gewijzigd door poema op 15-06-2013 14:52 ]
Strange, mijn phone is sneller?
Memory: 752
CPU integer: 5884
CPU float-point: 4219
2D graphics: 571
Database IO: 425
Storage Write: 340 MB / 174
Storage Read: 161 MB / 221
Total score: 12246
Memory: 752
CPU integer: 5884
CPU float-point: 4219
2D graphics: 571
Database IO: 425
Storage Write: 340 MB / 174
Storage Read: 161 MB / 221
Total score: 12246
Nah, paar keer de test gedaan en krijg vrij uiteenlopende waardes, tussen de 10500 en 11880. Niet zo uitgebreid als bij Android.
Kwam er trouwens net pas achter dat als je "<-" teken naast het windows logo ingedrukt houd, je kan switchen tussen de openstaande vensters
Handig hepoema schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:47:
Kwam er trouwens net pas achter dat als je "<-" teken naast het windows logo ingedrukt houd, je kan switchen tussen de openstaande vensters
[ Voor 10% gewijzigd door D-TECH op 16-06-2013 20:21 ]
Ook ik kan na een paar maanden gebruik nu zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de Ativ-S én Windows Phone 8. ik heb inderdaad een SoD gehad, maar dat is snel en goed verholpen. Voor de prijs is er geen beter toestel naar mijn idee, zowel WP8 als android. En tegen problemen kan je natuurlijk altijd aanlopen. Ik heb mijn vorige toestel (HTC Desire Z) ook na een paar weken moeten laten nakijken.
Ik lees hier ook kritiek op de camera: dat is m.i. onterecht. Voor een smartphone is de camera snel en goed van kwaliteit. De batterij is prima, gps supersnel en accuraat, scherm top. Het enige wat ik minder vind is het achterflapje. Dat zit niet supervast, er zit wat speling in. Maar verder helemaal top.
Ik lees hier ook kritiek op de camera: dat is m.i. onterecht. Voor een smartphone is de camera snel en goed van kwaliteit. De batterij is prima, gps supersnel en accuraat, scherm top. Het enige wat ik minder vind is het achterflapje. Dat zit niet supervast, er zit wat speling in. Maar verder helemaal top.
Achterflapje?? Bedoel je de batterijcover met de tekst "8 .0 mega - Samsung - Windows Phone" ? Zit bij mij absoluut strak en spelingvrij.
Ik blijf twijfelen tussen de ATIV S en de Lumia 920. Ik moet toch nog ff wachten dus ik kan nog even lekker door twijfelen. Is het verschil in camera's groot tussen deze twee telefoons?
PSN ID: Aapzak
overdag niet, snachts en savonds een wereld van verschil.
heb zelf de ativ S, en tijdens stappen foto's maken doe ik toch niet. Overdag op vakantie gaat prima, komen strakke plaatjes uit (Galaxy S3 is hetzelfde)
heb zelf de ativ S, en tijdens stappen foto's maken doe ik toch niet. Overdag op vakantie gaat prima, komen strakke plaatjes uit (Galaxy S3 is hetzelfde)
Heb de phone nu een maand en ben er meer dan tevreden mee. Er is naar mijn idee geen betere phone voor dat geld dan deze. De batterijcover sluit ook hier naadloos aan. Het is een degelijk toestel. Maat van mij heeft de L920 dus heb wel al kunnen vergelijken. De 920 is ook zeker een mooi toestel. Maar weinig tot geen voordelen t.o.v. de Ativ S. Blij dat ik hiervoor gegaan ben in ieder geval. En het design is veel strakker dan de 920!
Ik heb net even gezocht naar wat foto vergelijkingen. De prachtige N8 vs N9 vs ATIV S vs L920. Daar zit een foto tussen in de avond. En die is op de L920 inderdaad helder en scherp maar er is wel een probleem. Het lijkt helemaal geen nacht op die foto, eerder schemering. Persoonlijk houd ik niet van dat soort processing.
De N8 is overigens ongelovelijk mooi. Daar kunnen de ATIV en L920 dus totaal niet aan tippen.
De N8 is overigens ongelovelijk mooi. Daar kunnen de ATIV en L920 dus totaal niet aan tippen.
Tsjah, Symbian. Weet niet of dit net zo slecht is als op vorige nokia's, maar elke dag of zelfs meermaals per dag een telefoon uit moeten zetten omdat deze compleet vastloopt of continue hangt.. Lijkt mij niet zo praktisch met een telefoon om eerlijk te zijn.Aapzak schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:56:
Ik heb net even gezocht naar wat foto vergelijkingen. De prachtige N8 vs N9 vs ATIV S vs L920. Daar zit een foto tussen in de avond. En die is op de L920 inderdaad helder en scherp maar er is wel een probleem. Het lijkt helemaal geen nacht op die foto, eerder schemering. Persoonlijk houd ik niet van dat soort processing.
Neem niet weg dat de meeste Nokia's een bouwkwaliteit hebben die super degelijk is. (vriendin heeft een Lumia 800 - geen kraakjes/kiertjes/whatever te bekennen)
Ik heb een Nokia 808 met symbian (naast een iPhone 4s en een Lumia 800). De foto's die dat ding maakt zijn fenomenaal. Maar symbian werkt hier ook goed. Geen vastlopers en echte multitasking. Het is jammer dat het niet verder ontwikkeld wordt. In de toekomst zal het WP8 voor mij worden, maar voorlopig is er met dit symbian toestel prima te werken. Ik overweeg wel een Ativ (voor erbij) omdat de prijs/kwaliteit verhouding op dit moment wel super is.xxxneoxxx schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:44:
[...]
Tsjah, Symbian. Weet niet of dit net zo slecht is als op vorige nokia's, maar elke dag of zelfs meermaals per dag een telefoon uit moeten zetten omdat deze compleet vastloopt of continue hangt.. Lijkt mij niet zo praktisch met een telefoon om eerlijk te zijn.![]()
Neem niet weg dat de meeste Nokia's een bouwkwaliteit hebben die super degelijk is. (vriendin heeft een Lumia 800 - geen kraakjes/kiertjes/whatever te bekennen)
Nog maar eens een oplader gekocht. De eerste twee keer opladen ging als een trein: binnen 2,5 uur volledig opgeladen. Het viel me op dat de stekker loeiheet werd. Kon hem nog wel aanraken, maar als ie nog ietsjes warmer was geweest dan zou ik me er wel aan verbranden denk ik.
En nu de derde keer duurt het met deze oplader weer 8 uur voordat ik een volle batterij heb
RAAR!
En nu de derde keer duurt het met deze oplader weer 8 uur voordat ik een volle batterij heb
Ja, dat bedoel ik.De rechter bovenhoek (van achteren gezien) lubbert een beetje.poema schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:36:
Achterflapje?? Bedoel je de batterijcover met de tekst "8 .0 mega - Samsung - Windows Phone" ? Zit bij mij absoluut strak en spelingvrij.
Ik heb er net 1 gekocht, ook via marktplaats. Ze vragen allemaal teveel, sommmigen meer dan de huidige nieuwprijs maar het hoogste bod op alle toestellen ligt rond de E200.
Dat is ook de prijs waarvoor ik er 1 heb opgepikt in Wilnis. Ben benieuwd, kom van Android dus ... wish me luck
Dat is ook de prijs waarvoor ik er 1 heb opgepikt in Wilnis. Ben benieuwd, kom van Android dus ... wish me luck
Dat is vlak bij mij... Die heb ik dus gemist.Aapzak schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:13:
Gaat helemaal goed komen. Ik kwam ook van Android en dat werkte best, maar dit is beter!Aapzak schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:13:
Ik heb er net 1 gekocht, ook via marktplaats. Ze vragen allemaal teveel, sommmigen meer dan de huidige nieuwprijs maar het hoogste bod op alle toestellen ligt rond de E200.
Volgens mij heeft hij er nog wel. Het bedrijf had er 3 gekregen bij abo's maar de werknemers gebruiken liever hun eigen telefoons.coenox schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:51:
[...]
Dat is vlak bij mij... Die heb ik dus gemist.Veel plezier ermee!
Tot nu toe vind ik het leuk. Even wennen dat er een paar apps niet zijn en ik moet op zoek naar de goede vervangers.RoJan schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:00:
[...]
Gaat helemaal goed komen. Ik kwam ook van Android en dat werkte best, maar dit is beter!
[ Voor 33% gewijzigd door Aapzak op 19-06-2013 11:07 ]
Ik ben er wel zo'n beetje uit. In juli eerst eens lekker op vakantie, en daarna de Ativ S halen. Zit er nu al zolang op te kwijlen, en met deze prijs mag ik 'm niet laten schieten.
Niet te lang meer wachten of je riskeert dat de volgende generatie er aan komt, onder meer de Huawei Ascend W2 met ongeveer zelfde specs en prijszetting als dezeNiku schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:19:
Ik ben er wel zo'n beetje uit. In juli eerst eens lekker op vakantie, en daarna de Ativ S halen. Zit er nu al zolang op te kwijlen, en met deze prijs mag ik 'm niet laten schieten.
It's just technology, not religion
Een hete stekker kan worden veroorzaakt door een slecht verbinding in het stopcontact. Een slecht contact kan ook verklaren waarom het opladen soms lang duurt. Probeer eens een ander stopcontact?kippengaas schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:43:
Nog maar eens een oplader gekocht. De eerste twee keer opladen ging als een trein: binnen 2,5 uur volledig opgeladen. Het viel me op dat de stekker loeiheet werd. Kon hem nog wel aanraken, maar als ie nog ietsjes warmer was geweest dan zou ik me er wel aan verbranden denk ik.
En nu de derde keer duurt het met deze oplader weer 8 uur voordat ik een volle batterij hebRAAR!
Volgens mij heb ik nu ook al 2 SOD's gehad. Bel ik net met het samsung service nummer, krijg ik me toch een paar irritante adviezen.
1) factory reset uitvoeren, daar begin je toch niet mee ....
2) naar de bijenkorf of amsterdam zuid, daar zitten premium samsung stores
3) andere lader gebruiken
Hadden jullie op eigen gelegenheid contact opgenomen met een reparatie service of moet Samsung dat voor je regelen? Dan moet ik inderdaad naar zo'n premiumshop toe.
edit:
Ik zit op tele2 netwerk en heb automatische APN aanstaan. Ik heb ook gewoon sms/internet als ik buiten ben dus ik denk dat het wel werkt. Tele2 is geen optie in de handmatige APN en ik heb nog niet uitgevonden hoe ik een APN aan die lijst kan toevoegen. Weet iemand of het nu gewoon goed is en hoe ik een APN kan toevoegen als ik dat nodig heb?
1) factory reset uitvoeren, daar begin je toch niet mee ....
2) naar de bijenkorf of amsterdam zuid, daar zitten premium samsung stores
3) andere lader gebruiken
Hadden jullie op eigen gelegenheid contact opgenomen met een reparatie service of moet Samsung dat voor je regelen? Dan moet ik inderdaad naar zo'n premiumshop toe.
edit:
Ik zit op tele2 netwerk en heb automatische APN aanstaan. Ik heb ook gewoon sms/internet als ik buiten ben dus ik denk dat het wel werkt. Tele2 is geen optie in de handmatige APN en ik heb nog niet uitgevonden hoe ik een APN aan die lijst kan toevoegen. Weet iemand of het nu gewoon goed is en hoe ik een APN kan toevoegen als ik dat nodig heb?
[ Voor 28% gewijzigd door Aapzak op 20-06-2013 11:47 . Reden: apn settings ]
Dat is wel zwaar vervelend. Hoe wijdverbreid is dat SOD probleem eigenlijk?
Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.