Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb iig nog geen last gehad van SOD's. Misschien een polletje hier plaatsen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Kweetal_nomap schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:26:
[...]
Een hete stekker kan worden veroorzaakt door een slecht verbinding in het stopcontact. Een slecht contact kan ook verklaren waarom het opladen soms lang duurt. Probeer eens een ander stopcontact?
Het rare is dat hij de eerste twee keer dus erg heet werd, maar ook erg snel was opgeladen. De derde (4e, 5e, 6e enz.) in verschilennde stopcontacten opgeladen: werd niet meer heet, maar laadde ook niet meer snel op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand al deze bumper geprobeerd? Word je bereik er ook minder door etc???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Aapzak schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:24:
Ik zit op tele2 netwerk en heb automatische APN aanstaan. Ik heb ook gewoon sms/internet als ik buiten ben dus ik denk dat het wel werkt. Tele2 is geen optie in de handmatige APN en ik heb nog niet uitgevonden hoe ik een APN aan die lijst kan toevoegen. Weet iemand of het nu gewoon goed is en hoe ik een APN kan toevoegen als ik dat nodig heb?
Ik zit ook bij Tele2 en heb een handmatige APN.
Het enige wat ik heb ingesteld is:
Profile category: internet (always on)
APN=internet.tele2.nl
auth type=pap

Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
NeFoRcE schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:22:
Iemand al deze bumper geprobeerd? Word je bereik er ook minder door etc???
Als ik de ervaringen om mij heen hoor met Iphones met bumpers etc is het eerder zo dat je bereik er beter van wordt. ;) Volgens mij is de bumper die je aanhaalt ook de bumper die al eerder voorbij is gekomen in het topic hier, dus als het goed is zijn er wel ervaringen mee.
* xxxneoxxx ook benieuwd is naar de bumper.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-09 19:49

DjVe

Hatsaflats!

xxxneoxxx schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:21:
[...]

Als ik de ervaringen om mij heen hoor met Iphones met bumpers etc is het eerder zo dat je bereik er beter van wordt. ;) Volgens mij is de bumper die je aanhaalt ook de bumper die al eerder voorbij is gekomen in het topic hier, dus als het goed is zijn er wel ervaringen mee.
* xxxneoxxx ook benieuwd is naar de bumper.. :P
Ik heb hem, maar er ook weer afgehaald. Hij zit wel goed en stevig en alle knopjes zijn goed bereikbaar, maar ik prefereer een al omsluitende case (gel case). Mocht iemand interesse hebben, dan mag jij voor een klein prijsje weg (zwart). DM me dan even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

DjVe schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:05:
[...]

Ik heb hem, maar er ook weer afgehaald. Hij zit wel goed en stevig en alle knopjes zijn goed bereikbaar, maar ik prefereer een al omsluitende case (gel case). Mocht iemand interesse hebben, dan mag jij voor een klein prijsje weg (zwart). DM me dan even :)
Haha, net de zilveren bumper besteld. Zo'n alles omsluitende hoeft van mij niet. Tis een gebruiksvoorwerp. Dat 't slijt is prima. Maar die bumper houdt mogelijk vallen in bijv clubs tegen... ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik had tot 3x toe in een week tijd dat het scherm zwart bleef bij het aan willen zetten van het toestel. Toestel terug gezet naar factory settings en dit keer gekozen voor de engelse taal....and guess what; haven't experienced any issues ever since. Veel apps heb ik overigens niet geïnstalleerd: What's up, wordfeud, UC Browser en een wifi snelkoppeling ("Wifi Settings" app). Wifi staat bij mij overigens bijna altijd uit, ook op de momenten dat het scherm zwart bleef. Daarnaast heb ik bijna alles op "turned off" staan.

Ik weet niet of de taal settings er iets mee te maken heeft maar ik ben blij dat ik me niet meer druk hoeft te maken of mijn toestel wel bereikbaar is.

Edit: ben trouwens met de 3e dag bezig met 1 acculading :)

Battery information
Remaining battery life:42%
Estimated time remaining:13 hours
Time since last charge:2 days 8 hours

En ja, s'nachts blijft ie gewoon aan staan

[ Voor 14% gewijzigd door poema op 21-06-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
poema schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:38:
Ik weet niet of de taal settings er iets mee te maken heeft maar ik ben blij dat ik me niet meer druk hoeft te maken of mijn toestel wel bereikbaar is.
Nee, heeft er niets mee te maken. Ik heb hem ook steeds op Engels gehad en tot een SoD gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 14:53
Gisteren een uitgebreide Samsung Galaxy en Ativ presentatie. Ladingen leuke en minder leuke dingen gepresenteerd. Wat ontbreekt: een nieuw Samsung Windows Phone toestel.

Toch jammer!

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Mja ik zat ook eventjes te hopen op een nieuw toestel. Misschien een budget variant à la hun Ace lijn op Android. Volgens mij worden in de goedkoopste prijsklasse veel smartphones verkocht.

Maar goed op zich is er niet veel te verbeteren aan de Ativ S op dit moment: er mag nog geen quadcore, meer geheugen of hoger resolutie scherm in van MS (niet dat ik hier per se op zit te wachten). Wellicht in de herfst dat dit komt.... maar ik schat eigenlijk dat er voorlopig geen WP toestel meer uitkomt van Samsung. Kijk maar naar de prijsdaling van de Ativ S, dit geeft wel aan dat het toestel slecht verkoopt. Ok ok, het is een beetje het kip en het ei verhaal: Samsung had zelf ook wel even wat reclame mogen maken voor dit toestel. Maar ik denk dat Samsung pas weer een WP toestel uitbrengt als het marktaandeel van WP flink gestegen is.

[ Voor 5% gewijzigd door kippengaas op 21-06-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Het is gewoon jammer dat WP zo dicht getimmerd is. Neem nou het NFC gebeuren. Het zit er op maar je kan er bijna niks mee, dit in tegenstelling tot bij android. De Ativ S die ik nu heb is eigenlijk een tijdelijke oplossing omdat ik een telefoon in China heb besteld waarbij de levering niet echt wil vlotten. Ik denk wel dat zodra de chinese telefoon geleverd is, de Ativ weer de verkoop in gaat. Niet vanwege het toestel ansich, die is echt super, maar meer vanwege alle beperkingen die WP met zich mee brengt. Zakelijk gezien zal het wel genoeg zijn maar als prive gebruiker wil ik er ook mee kunnen spelen en volledig naar mijn wensen in kunnen stellen. En dan kom je bij WP al snel gesloten deuren tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Dat is jouw mening, geen feit. Hele sloten ios gebruikers die de telefoon hetzelfde gebruiken.. Terwijl dat OS net zo geloten is, mogelijk nog geslotener. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Heb liever een gesloten, maar snel en makkelijk OS met "beperkingen" dan een te uitgebreid OS waar je door al die mogelijkheden tijden bezig bent om je toestel soepel te laten lopen. Nee W8 is echt prima gepositioneerd in de markt en weet het gat tussen iOs en Android goed te vullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Hopla. Vanmorgen een SOD en zojuist weer één. Terwijl hij gewoon een paar minuten in mijn zak zat. Ik zal actie moeten ondernemen. Beide keren hing hij niet aan de oplader overigens.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Het wordt nu toch wel tijd dat die bumper binnenkomt. Vannacht in de kroeg weer m'n phone laten vallen xD. Ik kan jullie iig verzekeren dat de bouwkwaliteit uitmuntend is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 09:03

Jebus4life

BE User

Hey guys,

Heb al wat online zitten zoeken, maar kan niet echt iets vinden; de achterkant (battery cover) van m'n ATIV is eigenlijk al best bekrast/afgesleten.

Kan nergens iets vinden over ergens een nieuwe cover voor de ATIV S te bestellen (mag zelfs de standaard ipv een custom zijn).

Iemand een suggestie?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Blech, alweer 2 SOD's vandaag. En ik heb nog iets raars. Ik heb al een paar keer gezien dat ik mijn telefoon wakker maak en dat hij dan geen netwerk connectie heeft. Hebben jullie dat ook ervaren? Ik begin me af te vragen hoe onbereikbaar ik word met deze telefoon. Ik heb weleens waakdiensten dus dat kan ik echt niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Aapzak schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:59:
Blech, alweer 2 SOD's vandaag. En ik heb nog iets raars. Ik heb al een paar keer gezien dat ik mijn telefoon wakker maak en dat hij dan geen netwerk connectie heeft. Hebben jullie dat ook ervaren? Ik begin me af te vragen hoe onbereikbaar ik word met deze telefoon. Ik heb weleens waakdiensten dus dat kan ik echt niet gebruiken.
Z.s.m. opsturen naar je leverancier die hem dan naar Samsung stuurt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb 'm van marktplaats, ik ben al aan het mailen met de verkoper. Het bedrijf had deze telefoons gekregen bij contractverlengingen. Ik weet niet of ik makkelijk aan een goede bon kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Jebus4life schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:23:
Hey guys,

Heb al wat online zitten zoeken, maar kan niet echt iets vinden; de achterkant (battery cover) van m'n ATIV is eigenlijk al best bekrast/afgesleten.

Kan nergens iets vinden over ergens een nieuwe cover voor de ATIV S te bestellen (mag zelfs de standaard ipv een custom zijn).

Iemand een suggestie?
Eeeh...deze misschien

Edit: ik las dat de nokia 920 ook last kan hebben van SoD, geeft meer te denken dat het aan WP8 ligt of een geïnstalleerde app. Had er trouwens ook weer eentje. Wat dieper in de menu's gedoken en echt zowat alles op "uit" gezet. Wat op de achtergrond als enige blijft draaien is What'sup. Ook al die shit die te vinden is bij "ïnstellingen"->"toepassingen"->"Games"->"verbinding maken met Xbox"
->"Muziek&Video's"->"Verbinding maken met Xbox Muziek"
->"Cloudcollectie van Xbox Muziek"

uitgezet

Edit 2: Tijdens het maken van dit berichtje zag het er overzichtelijker uit. Nouja, gewoon even zoeken :)

[ Voor 37% gewijzigd door poema op 23-06-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

De dame die ik net aan de lijn had bij de Samsung service desk adviseert mij de telefoon op te sturen aan www.gsmrepareren.nl (solid vision in Rijswijk). Beter advies dan wat ik eerder kreeg van die rare jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik ben ook in het bezit van de Ativ s en ook ik heb al meerdere malen een SoD gehad. Ik heb de telefoon vandaag bij Solid Vision(gsmrepareren.nl) in Rijswijk gebracht. Hoewel er op hun website staat dat er een walk-inn service is, moet ik gewoon 5 werkdagen wachten voordat ik iets meer weet.

Ik heb het probleem van de SoD uitgelegd en de medewerkster gaf aan dat het mogelijk het extra geheugen is. Ik heb er een originele samsung 16 gb micro-sd card in gedaan. Ze gaf aan dat er maar een kleine beschadiging in de sd-card hoeft te zitten om te zorgen voor problemen. De telefoon leest de sd-card echter gewoon en ik heb er verder ook geen problemen mee maar misschien dat andere gebruikers hier wat meer mee kunnen.

Ik ben benieuwt of het probleem wordt opgelost en hoelang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

ribidon71 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:51:
...

Ik heb het probleem van de SoD uitgelegd en de medewerkster gaf aan dat het mogelijk het extra geheugen is. Ik heb er een originele samsung 16 gb micro-sd card in gedaan. Ze gaf aan dat er maar een kleine beschadiging in de sd-card hoeft te zitten om te zorgen voor problemen.

....
Dat valt natuurlijk te testen. Ik kan best een paar dagen zonder SD kaartje.

Dat SD kaartje is sowieso interessant. Ik heb eerder deze week een paar muziek albums er naartoe gekopieerd. Als je met MTP naar de inhoud van de dir kijkt zie je gewoon de files staan. Echter, de telefoon denkt dat de nummers er meerdere keren op staan. Dat merk ik in de audio player maar ook als ik de windows phone app voor de desktop opstart, ook daarin zie ik nummers dubbel staan. Beetje raar. Ik vind het dus wel interessant om te kijken hoe de telefoon werkt zonder SDcard erin.

Hoe zit het met de rest van de SOD slachtoffers, allemaal een SD card in de slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
hmmm ik zit nog steeds op firmware 2424.12.12.3 i.p.v. 2424.13.3.1
Laat de telefoon checken, maar hij vindt nog steeds geen update. Iemand enig idee of het mogelijk is een update te forceren??

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Vanochtend was het weer raak met een SoD, ik heb er idd een Sandisk Extreme pro 16gb in zitten. Dit kaartje heb ik overigens in verschillende tablets en telefoons geplaatst zonder problemen. Telefoon gebruik ik nu met standaard fabrieksinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QZMDXHUP.jpg

Als een app hier schuldig aan is zou ik haast denken dat het aan What's up of Wordfeud moet liggen. Misschien dat iemand die nog nooit een SoD heeft meegemaakt willen kijken of er overeenkomsten zijn (of juist niet) met de sys info en eventueel de 2 genoemde apps? En iemand die ook de SoD's heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door poema op 24-06-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
Ik heb diverse apps verwijderd van mijn Ativ s maar zonder resultaat. Ook het verwijderen van Whatsapp zorgde niet voor de oplossing. Ik heb geen Wordfeud op mijn telefoon gehad dus denk ook niet dat daar het probleem zit. Ik dacht even dat het de Battery app was want toen ik die had verwijderd had ik twee dagen geen problemen. Echter daarna begonnen de problemen weer.

Ik heb ook nog gevraagd of de simkaart het probleem zou veroorzaken maar de medewerkster van Solid Vision denkt niet dat het door de simkaart komt. Ik heb zelf namelijk een twee jaar oude simkaart en mogelijk is die aan vervanging toe.

Ik wil wel even zeggen dat ik de telefoon zelf echt super vind. Echt jammer van de SoD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb mijn eerste SoD gehad toen ik de telefoon ontvangen had. Ik heb hem toen voor werk enkel uitgepakt, aangedaan en aan de lader gehangen (zonder simkaart of SD kaart), bij terugkomst had ik een SoD. Ik vermoed dat het niet met apps of SD kaartjes te maken kan hebben. Ik ken het probleem van SoD's toen ik nog een Nexus had met Android, hier kwam het vaak door (experimentele) instellingen in de kernel, bijvoorbeeld te veel undervolting of andere patches. Apps veroorzaken dit niet naar ik weet.

Ik heb overigens ook geen softwareupdate ontvangen, is dit niet regiogebonden? Ik weet niet voor welke markt mijn toestel bedoeld was. Het is ook lastig om andere fora over dit toestel te vinden op het internet waar reacties uit het buitenland op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:31

winnie

de poes...

Kan iemand de exacte symptonen van SoD beschrijven? Ik heb wel eens een spontane reboot gehad, maar volgens mij is dat geen SoD. Ik heb trouwens wel een sd kaart erin (Adata geloof ik), en gebruik wordfeud en whatsapp.

Nog een aanvulling: ik heb een zgn iBood toestel, dus een van oorsprong franse.

[ Voor 15% gewijzigd door winnie op 24-06-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
SoD staat voor sleep of death. De telefoon ontwaakt niet meer uit slaapstand, met name in de ochtend nadat hij de hele nacht standby heeft gelegen. Enige manier om te rebooten is om lang de powerknop in te drukken of de batterij te verwisselen. Erg vervelend als je je wekker hebt gezet om 6.00 uur... De ene chip is gevoeliger dan de andere, daarom heeft niet iedereen er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:17:
hmmm ik zit nog steeds op firmware 2424.12.12.3 i.p.v. 2424.13.3.1
Laat de telefoon checken, maar hij vindt nog steeds geen update. Iemand enig idee of het mogelijk is een update te forceren??
ik zit op precies dezelfde firmware en kan ook helemaal niets vinden, kan het te maken hebben met het feit dat de mijne toen ik hem ontving ingesteld was als een Frans toestel (apn instellingen waren afgesteld op Frankrijk en hij ging gelijk opzoek naar de Franse tak van Orange). Dus dat het iets te maken heeft met het land waar hij eigenlijk afgezet moest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:46:
[...]
Dus dat het iets te maken heeft met het land waar hij eigenlijk afgezet moest worden?
Stel, er wordt iets toegevoegd aan de firmware dat in een bepaald land niet toegestaan is (bijvoorbeeld tethering, weet niet maar zou kunnen). Dan zou het theoretisch kunnen dat bepaalde toestellen die voor dat land bedoeld waren de update niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Irminsul schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:38:
Ik heb mijn eerste SoD gehad toen ik de telefoon ontvangen had. Ik heb hem toen voor werk enkel uitgepakt, aangedaan en aan de lader gehangen (zonder simkaart of SD kaart), bij terugkomst had ik een SoD. Ik vermoed dat het niet met apps of SD kaartjes te maken kan hebben. Ik ken het probleem van SoD's toen ik nog een Nexus had met Android, hier kwam het vaak door (experimentele) instellingen in de kernel, bijvoorbeeld te veel undervolting of andere patches. Apps veroorzaken dit niet naar ik weet.
...
Ik denk dat jij precies beschrijft hoe het zit. Ik had ook vrij snel na het uitpakken een SOD en ik heb er ook alweer 1 gehad sinds ik de SD eruit heb gehaald.
Ik heb geen wordfeud geinstalleerd maar wel WhatsApp.

Ik heb de reparatie al aangemeld en ga het toestel inleveren bij solid vision.

Ik heb overigens ook vrij vaak dat ik het scherm aan laat springen en dat ik dan even zie dat ik geen signal heb. Misschien is er wel meer mis met dit ding, ik hoop dat ze het mobo vervangen en dat mijn problemen vanaf dat moment tot het verleden behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
@Aapzak: doe je dit zonder aankoopbon? Van de site Solid Vision:

Hoe wordt de garantie bepaald?
Solid Vision richt zich bij reparatie volledig naar de garantiebepalingen van de fabrikant van de mobiele telefoons. Voor de garantie bepaling is altijd een (kopie) aankoopnota nodig. Dezen dient dan ook ten alle tijden mee gestuurd te worden.De garantiebepalingen kunt u nalezen in uw handleiding of op de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

@poema: dat is grappig, daar heb ik overheen gelezen. Ik heb wel al contact met de vorige eigenaar en die gaat op werk even kijken hoe dat geregeld is. Volgens de Samsung dame was het geen issue en kon ik gewoon opsturen.
Aangezien het toestel nog geen 2 jaar bestaat en de garantie wel 2 jaar is zou het in principe ook niet zoveel uit moeten maken.

Hier trouwens screenshots van mijn batterij:
https://skydrive.live.com...&authkey=!AFb9eg7LYoU2PQ8

Ingezoomd:
https://skydrive.live.com...&authkey=!ACBK7YXCbI38qjo

Je kan er duidelijk in zien dat ik 'm ongeveer om 00:30 aan de oplader hang en dat hij rond 01:50 niet meer rapporteert aan de app. De lijn verandert van richting omdat er tussen het moment dat ik reboot en 01:50 geen metingen meer zijn opgeschreven, de 100% wordt dus behaald op het moment dat de telefoon weer aan gaat.

Ik heb er sinds gisteren al geen SDcard meer inzitten. Dat is bij mij dus iig niet de oorzaak.

[ Voor 1% gewijzigd door Aapzak op 25-06-2013 10:15 . Reden: img -> url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:45

Niku

Alagaesii

Je screenshots werken niet. In ieder geval bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Niku schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:11:
Je screenshots werken niet. In ieder geval bij mij niet.
Klopt, ik heb img tags veranderd in url tags, nu kan je ze wel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:43
Ik had ook geen sd-kaart dr in. Ik heb niet gecontroleerd of t aan applicaties lag. Ik heb mn toestel vorige week opgestuurd naar Solid Vision/gsmrepareren.nl. Het duurde 3 dagen na aflevering door postnl voor het toestel in hun systeem werd opgenomen en tot nu toe nog geen status veranderingen.

Ik was vergeten om de bon toe te voegen aan het pakketje 8)7 , hier over gemaild en dit zou waarschijnlijk geen probleem zijn. In de status staat nu ook: "garantie: ja", dus denk dat ze, als de productiedatum binnen garantie valt, hier niet moeilijk over doen. _/-\o_ Hoop mn toestel snel en gerepareerd terug te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Goed om te weten dat men niet al te moeilijk doet over een bon. Toestel is idd pas ruim een 1/2 jaar op de markt. Vanmiddag bleek ik niet bereikbaar te zijn (direct voicemail) en ja hoor...zo dood als een pier. Goed dat er op dat moment niemand van Samsung in de buurt was want ik was echt behoorlijk pissig. Deze gaat dus ook richting Solid Vision. Het toestel is nu gewoon onbetrouwbaar. Ik had er op dat moment geen sd in zitten dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Hoe meer van ons deze problemen aanmelden, hoe makkelijker ze boards gaan swappen. Gewoon lekker allemaal die toestellen opsturen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:37
Wat een pech verhalen. Ik heb echt helemaal geen problemen met mijn toestel. Hij doet het altijd. Heeft nog nooit een SoD gehad en ik ben altijd beteikbaar. Ik heb misschien 3 of 4 keer een spontane reboot gehad, maar dat is het dan ook wel. Ik heb het toestel halverwege februari gekocht.
Misschien heb ik een goeie serie te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Voor de geïnteresseerden, de ING app is uit

en dat mag in Windows Phone Store en applicaties besproken worden

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 26-06-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Roelant001 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:02:
Voor de geïnteresseerden, de ING app is uit

[mbr]en dat mag in Windows Phone Store en applicaties besproken worden[/mbr]
Staat hier nog niet in de store, maar via de market site van MS kom je er wel bij. App geïnstalleerd en werkt prima op m'n Ativ S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik lees net een bericht op nu.nl waarin vermeld staat dat Samsung met een nieuwe WP8 Phone komt. De Ativ S Neo.

http://www.nu.nl/tech/351...samsung-aangekondigd.html

Of het ding naar Nederland komt is niet duidelijk, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze nog een WP8 toestel zouden maken, na het gebrek aan adverteren met de huidige.
Valt me alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Betreft een versie voor de Amerikaanse provider Sprint, zal waarschijnlijk niet naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik ben vooral benieuwd wat de 'neo' nou eigenlijk zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Bah, ik mis mijn toestel. Ik had nog niet eens allemaal coole apps gevonden. Had nog geen goede instagram gevonden, feedly, sabnzb enzovoort en toch mis ik 'm. Ik gebruik nu weer mijn Galaxy S2.

post.nl zegt dat ze (Solid Vision) gisteren rond lunch hebben getekend voor ontvangst en tot nu toe is er geen status te volgen op de website van Solid Vision. Wat is jullie ervaring, hoe lang ben ik 'm kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
Ik heb mijn telefoon afgelopen maandag langs gebracht bij Solid Vision. De medewerkster vertelde dat de klanten die de telefoon brengen wel voor gaan op klanten die de telefoon opsturen maar echt veel maakt het volgens haar niet uit.
Ik heb nog niets te horen gekregen over mijn telefoon.
De medewerkster vertelde wel dat ze het erg druk hebben met reparaties dus ik denk dat wel eens langer dan vijf werkdagen kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Bij mij duurde het 2 dagen na aflevering door postnl voor hij in het systeem was opgenomen. Dit is nu 7 dagen geleden en er zijn nog geen updates in hun track&trace verschenen. Heb ze net maar eens een mailtje gestuurd hoe lang ze dr over denken te gaan doen, aangezien de website 5-7 werkdagen aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb ook gemaild om te vragen naar de doorlooptijd. Moest wel mailen want ze hebben geen tijd om de telefoon op te nemen :)
Ik laat het wel even weten als ik wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Doet Nokia toch beter dan. In 5 dagen heen en terug uit Duitsland.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Misschien ligt het ook wel aan de huidige staking van de pakketbezorgers. Pakketjes zouden nog wel eens een paar dagen later aan kunnen komen dan normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
"Gelukkig" woon ik in Den Haag, vanmiddag even met de fiets langs brengen. Ben wel erg benieuwd hoe ze dit probleem denken op te lossen. Hoop niet met een factory reset en ....alsjeblieft hier heb je 'm terug. De langste tijd die ik me kan herinneren zonder SoD is 3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Holy Moly, dikke battery drain vandaag. Telefoon 2 uurtjes van de lader, amper gebruikt, beetje whatsapp en klein kwartiertje tweakers app. 30 !!!! % eruit -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
NeFoRcE schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:02:
Holy Moly, dikke battery drain vandaag. Telefoon 2 uurtjes van de lader, amper gebruikt, beetje whatsapp en klein kwartiertje tweakers app. 30 !!!! % eruit -_-
Dat is een behoorlijke drain. Ik heb al tijden geen drains meer gehad. Gisterenavond rond 10 uur mijn phone van de lader gehaald en nu nog 92% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 22:56
Ondanks dat ik het een goed toestel en W8 een fijn platform vind gaat mijn toestel toch maar weer de verkoop in. Ik mis toch nog een aantal zaken waardoor het platform voor mij nog niet helemaal geschikt is. Het heeft zeker potentie dus wellicht probeer ik het over een tijd nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Roelant001 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:53:
Bij mij duurde het 2 dagen na aflevering door postnl voor hij in het systeem was opgenomen. Dit is nu 7 dagen geleden en er zijn nog geen updates in hun track&trace verschenen. Heb ze net maar eens een mailtje gestuurd hoe lang ze dr over denken te gaan doen, aangezien de website 5-7 werkdagen aangeeft.
Vandaag een nette reactie gehad dat mn telefoon uiterlijk maandag aan de beurt was op de reparatie afdeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
Ik heb mijn telefoon vandaag weer opgehaald bij Solid Vision. Afgelopen maandag gebracht dus het viel allemaal wel mee.
Ze hebben de mobo opnieuw gekalibreerd. De medewerkster vertelde dat er geen onderdelen defect waren maar dat ze mogelijk wel een storing veroorzaken. Dit kan gebeuren bij nieuwe telefoons en de kalibratie moet alles nu resetten. Als ik het weekend zonder problemen doorkom dan moet het goed komen.
Daarnaast hebben ze alle software opnieuw op de telefoon gezet. Ze zeggen dat het probleem nu moet zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

ribidon71 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:56:
Ik heb mijn telefoon vandaag weer opgehaald bij Solid Vision. Afgelopen maandag gebracht dus het viel allemaal wel mee.
Ze hebben de mobo opnieuw gekalibreerd. De medewerkster vertelde dat er geen onderdelen defect waren maar dat ze mogelijk wel een storing veroorzaken. Dit kan gebeuren bij nieuwe telefoons en de kalibratie moet alles nu resetten. Als ik het weekend zonder problemen doorkom dan moet het goed komen.
Daarnaast hebben ze alle software opnieuw op de telefoon gezet. Ze zeggen dat het probleem nu moet zijn verholpen.
Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 11:15
Ik ben blij dat het Samsung ATIV S topic een beetje begint te lopen. Helaas is het wel beetje spijtig dat het hoofd onderwerp de Sleep of Death bug is geworden, hoewel dat heel begrijpelijk is.

Om een beetje variatie in te brengen het topic, ik vraag me nog steeds af wat het idee is met 4G op de ATIV S. De Qualcomm die gebruikt is, is dezelfde als die van de Lumia 920. Om het verhaal nog vreemder te maken, zijn er verschillende mensen die wel 4G (LTE) hebben op hun telefoon. Er loopt een topic op het WPCentral.com ATIV S forum waar dit besproken wordt.

Er zijn dan ook wel 3 verschillende versies van de ATIV S (type nummers) voor zover ik weet. Daar heeft de SGH-T899M zeker weten 4G support, maar verder identieke hardware. Zou de 4G dan alleen software matig geactiveerd moeten worden?

Vanaf dag 1 is het al onduidelijk over de werkelijke 4G ondersteuning. Zie bijvoorbeeld te plaatjes in de eerste post waar 4G stickertjes te zien zijn bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
Hierbij een update na de reparatie. Op zaterdag kreeg ik een reboot maar dat kan nog gebeuren en vind ik niet eens zo erg. Vandaag kreeg ik een SoD. Toestel weer moeten resetten. Ik had mijn toestel op trillen staan en toen is het gebeurd. Ik zet mijn toestel wel vaker op trillen en ik ga even uitzoeken of dat eventueel de oorzaak kan zijn. Je moet toch wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Niet opgelost dus.
Dit alles laat me opnieuw (voor de zoveelste keer) twijfelen. Constante SoD problemen en brakke WhatsApp gaan samen toch een breekpunt zijn ben ik bang. Zeker omdat ik ook totaal geen inzicht kan krijgen in hoe wijd verbreid het SoD probleem is.
Ik ga mijn aankoop sowieso uitstellen, en voorzichtig verder kijken naar andere toestellen. Jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Het is een beetje gokken, als ik het zo lees. Volgens mij hebben de Ibood toestellen (uit Frankrijk) er geen last van. Die zitten dan wel weer op een oudere firmware / ROM. Of die oude ROM veel dingen mist tov de nieuwere is niet bekend. Nieuwer <> beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
winnie schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:52:
Het is een beetje gokken, als ik het zo lees. Volgens mij hebben de Ibood toestellen (uit Frankrijk) er geen last van. Die zitten dan wel weer op een oudere firmware / ROM. Of die oude ROM veel dingen mist tov de nieuwere is niet bekend. Nieuwer <> beter
Hier toch echt n Ibood toestel (1e keer dat ie in de aanbieding was gekocht) met SoD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Hebben jullie die SoD's zo vaak dan? ik heb er in de krappe maand dat ik deze telefoon heb gelukkig maar 3 gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik had ze dagelijks maar ook 3 in krap een maand vind ik teveel. Ik heb waakdiensten en moet gewoon bereikbaar zijn. Ik zou het balen vinden als ik afscheid zou moeten nemen van deze telefoon (gaat me nog geld kosten ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier al sinds release een Ativ S van Belsimpel... Nog geen enkele SoD of random reboot gehad. Denk dat het eerder uitzondering dan regel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kan de TS geen poll maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Propane schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:05:
Hier al sinds release een Ativ S van Belsimpel... Nog geen enkele SoD of random reboot gehad. Denk dat het eerder uitzondering dan regel is.
Kan je de systeem info eens plaatsen d.m.v. een screenshot? Welke firmware, radio e.d.

Ik had mijn telefoon altijd op trillen+(custom) ringtoon staan. Zowel inkomende gesprekken als berichten. Tja, ergens loopt dat ding op vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Laatst online: 27-09 22:37
Ik heb ook een Ativ S van belsimpel, nooit een SoD gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ook aan jou de vraag of je de systeeminfo van je toestel zou kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
ook nog nooit SoD gehad

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:47
ik heb sinds 2 weken deze telefoon. Diverse malen al de SoD gehad... wordt er niet blij van...

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Hier een screenshot van mijn systeeminfo, zoals hierboven staat, ik heb er in de krappe maand dat ik deze telefoon heb gelukkig maar 3 gehad.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3s7BL/af9f7a311f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Nog geen enkele SOD gehad en heb toestel nu een maand (geloof ik). Heb alleen tot twee maal toe een spontane reboot gehad (dat ik hem uit mijn broekzak haalde en zag dat ik de pincode moest invoeren)

Afbeeldingslocatie: https://7qalzg.bn1.livefilestore.com/y2pYd-vyI2qt-TrIcmLyNNrpJrDUd36sCjmxc7ff78R09cUCBbx_X9iY9rO8BppCWc0CLzoCYLJGbl-_ou0mfi_BerbuI9XxvWQFId49P8JEeU/Naamloos.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Geen verschillen in de systeem info, op basis van deze screenshots..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Niku schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:32:
Geen verschillen in de systeem info, op basis van deze screenshots..
Misschien zijn de problemen dan Sim/provider gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb een T-mobile abonnement met nieuwe SIM en een 16GB micro SD kaartje van Kingston in het toestel.

[ Voor 39% gewijzigd door DjVe op 01-07-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Ik heb Ben (ook t-mobile netwerk volgens mij). Geen SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Hoe maak je zo'n schermafdruk? Ouderwets mbv een fototoestel of is er een app? Ik heb trouwens dezelfde versies, en zo nu en dan alleen een spontane reboot. Provider is t-mobile via een bedrijfsabonnement. Dat klinkt dus erg hetzelfde als DjVe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

winnie schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:25:
Hoe maak je zo'n schermafdruk? Ouderwets mbv een fototoestel of is er een app? Ik heb trouwens dezelfde versies, en zo nu en dan alleen een spontane reboot. Provider is t-mobile via een bedrijfsabonnement. Dat klinkt dus erg hetzelfde als DjVe
Bing is your friend! Zit gewoon ingebakken in WP8!

http://answers.microsoft....50-4ae8-ab3b-da431c286fa6

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 01-07-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PaT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:05:
[...]

Misschien zijn de problemen dan Sim/provider gerelateerd?
Zou kunnen, moeten wel meer shots zien om software/hardware matige oorzaak uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Mijn versie:
Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/786384271.jpg?1372666202

[ Voor 8% gewijzigd door winnie op 01-07-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik zit met al mijn SODs op Tele2, dat is dus ook het T-Mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
Ik zit ook op het Tele2/T-Mobile netwerk. Ik heb mijn beltoon op 20 gezet en ik heb de battery-app verwijderd. Ik heb de laatste 24 uur geen SoD meer gehad. Of ik heb nu gewoon mazzel of het is misschien toch de trilstand. We wachten het nog even af.
Ik heb trouwens dezelfde systeem-info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heeft dit toestel sinds afgelopen weekend en bevalt prima! (snelheid is kwa gevoel beter dan mijn S3)
weet iemand of er ergens een "bedtime" mode op zit (of app) zoals de blokkeerstand op mijn S3? zodat er geen notificaties worden afgespeeld tussen ingestelde tijden. BING heeft geen oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier ook een maand nu de Ativ S in huis van Belsimpel.nl. Geen problemen, behalve heeel af en toe een spontane reboot, maja, dat zie ik door de vingers. Pincode en ik heb weer bereik. SoD problemen nog nooit gehad (klopt af).

Nog steeds zwaar tevreden met het toestel! En whatsapp, tja, dat duurt gewoon even. Lig er niet van wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 21:11
Mijn ativ, die ik al even heb, heeft exact dezelfde systeem info als hierboiven al een aantal keer gepost.
Nog nooit een SoD gehad.

Wat dus wel gebeurt is de spontane herstart. Maar gelukkig minder dan bij mijn oude htc Titan Dat komt puur en alleen doordat het toestel even aan de powerknop wordt vastgehouden. Bijvoorbeeld door je broekzak, tas of whatever. Doe je toestel maar eens met het scherm naar je been toe in je rechterbroekzak. Ga tuinieren op je hurken en je zal er spoedig een herstart van krijgen: de powerknop wordt toch onbedoeld ingedrukt en dan moet je pincode invullen.

Het enige wat steeds zwaarder gaat irriteren, maar daar kan Samsung of MS niets aan doen: Whatsapp, die verzorgt wel regelmatige zwarte schermen. Wat is dat een "takke app" Het is dat ik in mijn vriendengroep geen keuze heb, maar anders ging die er als eerste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 10:53
SOD's Veel, maar niet op alle toestellen.
Wij hebben hier bedrijfsmatig al een tijdje Samsung Ativ S toestellen met een Telfort chipje.
Sommige toestellen hebben last van SOD's sommige niet, en ook de één wat vaker dan de ander.
2 Toestellen zijn opgestuurd en daar zijn in tussentijds andere voor besteld, de nieuwe bestelde hebben het probleem niet (bij dezelfde gebruikers en met hun zelfde appjes en instellingen er weer op.

Ik heb nu 2 toestellen met volgende versies:
Besturingssysteem: 8.0.10211.204
Revisienummer firmware: 2424.13.2.1
Revisienummer hardware: 15.15.1.0
Software versie radio: 0.0.0.800
Bootloader-versie: 13.02. 5.15
Chip-SOC-versie 1.5.32

Toestel 1 in mijn bezit: Loopt gemiddeld om de 2,5 dag vast en ik zie hem ook wel een spontaan boote
Toestel 2 in mijn la, met fabrieksinstelling engels., zonder Sim-kaart, maar wel op wifi
dit toestel is van de leverancier teruggekomen met opmerking, 100% perfect, echter in de la liggend loopt hij nog om de 4 dagen vast.
Toestel 3 van collega (nieuw besteld) die eerst toestel 2 had: Geen problemen, heeft zelfde versienummers als hierboven.
Vastlopen kan zowel aan de (originele) lader op het net of op USB, maar
lopen ook prima vast als ze niet aan de lader liggen.Loopt zowel vast als de batterij 13% vol is
maar wil bij 43% ook wel in in de winterslaap gaan, van de instelling bij: batterijbesparing trekt hij zich ook niets aan.

Toestel 2 is vandaag weer vastgelopen, ik doe weer een hard reset en zal hem dan alleen op fabrieksinstellingen zetten, met default volgende (Engels) anders kan ik niet zien hoe vol de batterij (nu 90% is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Hé, dan heb ik een iets andere versie. Nieuwer. Ik heb de taalinstelling op Engels staan, maar het is verder een gewoon in Nederland gekocht toestel (bij CoolBlue). De naam is ook 'Windows Phone'...
Ik heb nog niet genoeg Karma om een foto te uploaden en geen zin om hem ergens anders te plaatsen en vervolgens te linken hier naartoe. Dan maar zo:

Firmware 2424.13.1.3
Radio software 2424.13.1.1
bootloader 13.01.22.21

Ik heb dus veel last gehad van SoD, maar sinds het moederbord is vervangen helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Vaag dat er zoveel verschillende firmware versies zijn zonder melding naar een update. Ik hoop dat ik mijn telefoon terug krijg met als reparatie dat het moederbord vervangen is.....of een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
Ik heb net als RoJan dezelfde versie, ook gekocht bij Coolblue.
Dan ga ik ze ook maar vragen om het mobo te vervangen.

BWT: Simyo is mijn provider en zij gaan via het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

Van het weekend veel last gehad van SoD's.... In mijn ogen ene combinatie van laden via de autolader en autoradio (was op vakantie) en de battery app. Nu eenmaal thuis werkt alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
dat zou toch ook niet mogen tijmeng?
Vreemd dat je na je weer thuis bent, je geen problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Er is volgens mij ergens ook geopperd dat het misschien zou verergeren bij slecht bereik. Misschien dat dat naast laders (of willekeur) nog een rol kan spelen?

Mijn reparatie status staat na ~2 weken nu op "onderdelen vervangen, kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd". Heb dus goede hoop binnenkort een werkend toestel terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon. nou kwam ik uit op de ATIV S. windows phone 8 lijkt me heel handig. het is ook fijn dat office er op zit. maar ik zou ook kunnen kiezen voor de SIII. ik zou graag jullie mening horen. dus ativ s of nog even door sparen voor de s3?

PS: wat zijn SoDs waar jullie het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:26:
beste tweakers,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon. nou kwam ik uit op de ATIV S. windows phone 8 lijkt me heel handig. het is ook fijn dat office er op zit. maar ik zou ook kunnen kiezen voor de SIII. ik zou graag jullie mening horen. dus ativ s of nog even door sparen voor de s3?

PS: wat zijn SoDs waar jullie het over hebben?
Even teruglezen ;) Maar vooruit: SoD (Sleep of Death) is dat de processor in je telefoon in een energie besparende stand gaat en hier niet meer uit kan komen en daardoor niet reageert. Dit is een probleem wat bij sommige chips, gebruikt in de SIII en ATIV S, voorkomt. Bij de SIII is dit voor de meesten volgens mij opgelost door een firmware update. Bij de ATIV is er ook ooit in een update vermeld dat die hier wat aan zou moeten doen, maar desondanks blijken hier een aantal mensen nog problemen te hebben.

Verder is voor mij de keuze voor de ATIV S gegaan ipv SIII vanwege het snelle gevoel wat wp8 geeft, en ik van mezelf weet dat k bij android veel tijd zou gaan steken in custom roms/tweaken en k dat eigenlijk zonde van mn tijd vind. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauwwie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:29
Heeft iemand op de ATIV internet sharing werkend icm Telfort? Ik ben overgestapt van WP7 naar WP8 en kom er nu achter dat die optie niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Het heeft even geduurd maar ik krijg nu de status "Mainboard vervangen". Hij ligt nu op de testbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
Vreemd geval hier.
Sinds ik op dit forum postte dat ik problemen had, nu SoD gehad....

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.