Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Kreeg zojuist het volgende mailtje;

Geachte mevrouw, heer,

U heeft onlangs uw reparatie aangemeld via GSMRepareren.nl

Uw reparatie is inmiddels in behandeling genomen en afgerond.
Uw reparatie wordt vandaag naar u terug verzonden.

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met ons Support team, gsmrepareren.nl@solid-vision.com
Of onze website www.GSMRepareren.nl bezoeken voor verdere informatie

Geen melding over de aard van de reparatie. Nouja, als ie het maar (goed) doet :)

Edit: net het rep.nr. op de site ingetoetst en daar zie ik dat de reparatie bestaat uit... een software update :'( . De eerstvolgende keer dat ie weer vast staat gaat ie gewoon weer terug, heb niet zo veel vertrouwen in "een software update"

[ Voor 19% gewijzigd door poema op 05-07-2013 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:43
Hier de status: "onderdelen vervangen" en wordt morgen bezorgt :) Hoop dat het verholpen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door al die berichten over SOD weet ik nu niet of ik het wel of niet moet halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23

DjVe

Hatsaflats!

Je leest hier natuurlijk alleen de probleemgevallen. Ik heb nog nooit ergens last van gehad. En laten we eerlijk zijn, is er een telefoon die niet "ergens" last van heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar. Wel geteld zijn het 4 gebruikers die in dit topic er last van hebben. Maar 1 Tweaker heeft 3 toestel in zijn omgeving waarvan er 2 rare kuren vertonen. Op kieskeurig lees ik niets erover, dat zegt ook wel wat. Ik weet dat het maar een klein aantal is, maar goed :p. Gevoelsmatig zit het niet zo lekker :p. Maar Samsung biedt wel een ok service zo te lezen. Dat is dan wel weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsees
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 23:45
Even een vraagje, zelf zit ook te kijken naar een telefoon, en dan wil ik er een waarbij ik de accu kan vervangen.
Momenteel ben ik niet tevreden over de accu duur van mijn nexus 4, weten jullie of er ook grote batterijen beschikbaar zijn voor de samsung ativ s? Op ebay vind ik zelf niet zoveel, en ik gok dat de batterij anders is dan de galaxy s3 waar wel grote batterijen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb ook last van SoD's, paar dagen geen last maar sinds 24 uur weer 3. Het heeft zeker te maken met wifi, of anders gebeurt het sneller op wifi. Gisteren overdag 2 SoD's terwijl de telefoon standby stond op wifi (2e al na zeer kort standby te staan). Heb toen wifi uitgezet, en vanochtend ging hij weer gewoon aan. Vind nu de maat wel vol, heb een sim adapter besteld zodat ik de kleine sim weer in m'n Galaxy Nexus Lan gebruiken, en ga de ativ maandag versturen. Het is niet mega storend, maar wel onbetrouwbaar op momenten dat je bereikbaar wil zijn of gewekt wil worden.

Trouwens is er van Mugen een extended battery beschikbaar, maar ik vind hem erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Die batterij van Mugen... :X ziet er niet uit. Begrijp niet waarom ze niet gewoon een 3000mAH maken zodat de telefoon nog een beetje normale vormen heeft. Had ook zoiets op mijn LG 2x speed voor eventjes maar weer snel terug gegaan naar het standaard formaat.

Vanmiddag trouwens mijn telefoon opgehaald, heerlijk om 'm terug te hebben! Hij zou een software update hebben gehad maar eerlijk gezegd zie ik geen verschil in de systeem info met de screenshot die ik eerder plaatste. Echt 100% precies hetzelfde. M'n apps er weer op gezet en de tijd zal het leren.

Edit: Pffff....ja hoor, was weer feest vandaag. Toch 24uur volgehouden zonder SoD. Volgens mij hebben ze gewoon alle software die er al op zat, er opnieuw opgezet. Nou, dat was dus NIET het probleem. Wel irritant dat ik weer vrij moet nemen van werk om dat ding opnieuw terug te brengen.

[ Voor 20% gewijzigd door poema op 06-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:47
gisteren weer 2x SoD, vandaag maar als RMA aanmelden...

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Okee, afgelopen vrijdag heb ik mijn toestel na ~2weken retour ontvangen van gsmrepareren.nl met de mededeling: onderdelen vervangen. Blij mijn toestel weer terug te hebben, alles weer ingesteld en genoten van hoe snel alles is en hoe mooi het scherm ook alweer was.

Helaas blijkt het euvel nog niet echt verholpen. De eerste nacht in gebruik: SoD (op accu met nog 50% lading), 2e nacht: SoD aan de lader... Na contact blijkt de "laadconnector en sub board daarachter" vervangen te zijn.
Moet trouwens zeggen dat het contact erg flot en netjes verloopt, hulde voor binnen 5min antwoord op je mailtjes!
Met de belofte van "extra aandacht" bij een volgende reparatie ga ik hem maar weer opsturen denk ik :( Ga deze mooie telefoon wel weer missen.. maar bereikbaar zijn en op tijd opstaan, zijn toch wel redelijke key features voor mij van een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Overigens wel hulde over de accuduur als je een sportstracker op de achtergrond laat meedraaien en loggen. Gisterochtend paar uur op de MTB gezeten en slechts 5% van batterijduur af! Mijn vorige telefoon was leeg na 5 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Het valt mij ook op hoe weinig accu een half uurtje hardlopen met tracker + muziek in verbruikt, batterij van de telefoon is prima.

Overigens niet zo mooi dat de SoD problemen ook na reparatie nog niet verholpen zijn, het maakt mij nou niet echt happig om hem ook op te sturen (en kwijt te zijn). Meestal blijft hij zonder WiFi wel aan staan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 11:15
Voor de mensen met SoD's, er komen diverse berichten binnen op het Windows Phone Central fora dat andere providers het probleem met rebooten en SoD's oplost. Ik heb zelf KPN en nergens last van, tot nu toe heb ik verhalen gehoord over mensen die overstapte naar het Engelse Orange waar geen problemen mee zijn.

Wellicht heeft het inderdaad met slecht ontvangst te maken, waarna de telefoon zich uit voorzorg reboot. Wellicht staat dat te gevoelig of iets dergelijks, misschien komt het omdat de provider bepaalde signalen stuurt waar de telefoon niet goed op reageert.

Voor iedereen die toevallig nog een micro-sim kaartje heeft liggen, start hem eens met een andere op. Wie weet kun je hem zonder sim kaart ook opstarten en zo eens een tijdje laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Heb je een linkje naar dat topic? Heb even gezocht maar kon niet echt vinden wat je bedoelt. Daarnaast zit ik ruim 18jaar bij dezelfde provider, nu t-mobile genaamd. Ook best veel smartphones gehad o.a. met WP 7.5. Echter zoiets als dit heb ik nog nooit met andere toestellen gehad. Ik heb dus echt absoluut geen intentie om over te stappen mocht daar het probleem liggen. Zit trouwens nog een jaar vast. Als het idd te maken heeft met slechte ontvangst is dat nog steeds een defect want ik geloof niet dat het normaal is dat een telefoon zichzelf uitschakelt (een reboot heb ik overigens niet meegemaakt). Of het moet een feature zijn van WP8 ;). Op XDA is er een topic over de Lumia 920 met soortgelijke problemen.

Wat ik trouwens wel zojuist merkte is de time out van het scherm. Stond me net een beetje te ergeren dat het scherm best wel snel uit ging bij geen activiteit. Echt iets van 10 seconden. Even bij de instellingen gekeken en daar stond het op 1 minuut. Op 5 minuten gezet, aan laten staan en idd, na 5 minuten ging ie uit. Weer terug naar 1 minuut en nu duurt het wel 1 minuut voordat ie uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
poema schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:24:
Heb je een linkje naar dat topic? Heb even gezocht maar kon niet echt vinden wat je bedoelt. Daarnaast zit ik ruim 18jaar bij dezelfde provider, nu t-mobile genaamd. Ook best veel smartphones gehad o.a. met WP 7.5. Echter zoiets als dit heb ik nog nooit met andere toestellen gehad. Ik heb dus echt absoluut geen intentie om over te stappen mocht daar het probleem liggen. Zit trouwens nog een jaar vast. Als het idd te maken heeft met slechte ontvangst is dat nog steeds een defect want ik geloof niet dat het normaal is dat een telefoon zichzelf uitschakelt (een reboot heb ik overigens niet meegemaakt). Of het moet een feature zijn van WP8 ;). Op XDA is er een topic over de Lumia 920 met soortgelijke problemen.

Wat ik trouwens wel zojuist merkte is de time out van het scherm. Stond me net een beetje te ergeren dat het scherm best wel snel uit ging bij geen activiteit. Echt iets van 10 seconden. Even bij de instellingen gekeken en daar stond het op 1 minuut. Op 5 minuten gezet, aan laten staan en idd, na 5 minuten ging ie uit. Weer terug naar 1 minuut en nu duurt het wel 1 minuut voordat ie uitgaat.
Hier en hierzijn de topics te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Wat ik daar lees gaat vooral over resets, en niet zozeer over de vastlopers die ik ervaar. Maar misschien is het toch interessant even te inventariseren op welk netwerk de telefoons met sod's zitten? Ik zit nml ook op t-mobile (ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Roelant001 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:06:
Wat ik daar lees gaat vooral over resets, en niet zozeer over de vastlopers die ik ervaar. Maar misschien is het toch interessant even te inventariseren op welk netwerk de telefoons met sod's zitten? Ik zit nml ook op t-mobile (ben)
Doe ik toch nog even een duit in het zakje: ook ik zit op het T-Mobile netwerk (via subprovider Tele2), en mijn SoD was definitief verholpen na een vervanging van het moederbord. Dus.... was toch echt een hardwarekwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik zit bij KPN, en op het netwerk ervaar ik vrijwel geen SoD's, het is eigenlijk alleen op WiFi. Het hoeft niet per se een hardwarekwestie te zijn, zoiets moet met een softwareupdate op te lossen zijn, maar vraag me af of Samsung daar iets aan gaat doen voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 00:07
Ik heb een paar maanden geleden ook de Ativ S gekocht bij ibood. Fantastisch apparaat, maar helaas heb ik reboot problemen. Ook al bij gsmrepareren geweest en als fix een "software update" gehad. Ik had mijn telefoon nog geen 5 minuten in mijn handen en ik had alweer een reboot. Mijn ontvangst thuis is trouwens wel heel erg slecht (nieuwbouw wijk). In huis heb ik vaak geen bereik. Ik kan mijn telefoon nu weer opsturen, maar heb weinig zin om weer 2 weken mijn toestel kwijt te zijn (met de kans dat ik weer geen echte oplossing krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
RoJan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:41:
[...]
Doe ik toch nog even een duit in het zakje: ook ik zit op het T-Mobile netwerk (via subprovider Tele2), en mijn SoD was definitief verholpen na een vervanging van het moederbord. Dus.... was toch echt een hardwarekwestie.
Er bestaat ook nog zoiets als firmware, wat de hardware aanstuurt.. ;)

Bug ontdekt in WP8 op mijn Ativ S dus. Meer dan 45 apps geïnstalleerd op mijn telefoon. Kreeg toen de alfabetisch gesorteerde jump list met apps (met lettergoepering dus) Aangezien dit m.i. wel erg lelijk is, weer wat apps gedeinstalleerd.. Onder de 45 apps weer de normale lijst. Ik vervolgens zitten Whatsappen (voor zover dat uberhaubt werkt op Winphone 8 ;( ) kom erachter dat woordsuggesties Engels zijn. Logisch, aangezien heel toestel bij mij op EN ingesteld staat. :P Dus ik NL toetsenbord ingesteld. BAM.. Alfabetisch gesorteerde lijst weer terug, terwijl er toch echt geen apps bij-geïnstalleerd zijn. Ook niet meer weg te krijgen nu overigens. Zou mooi zijn als Microsoft een optie in zou bouwen waarmee dit lelijke ding uit en aan te zetten is. Zoekfunctie bij de applijst werkt nml ook prima. :P Ter verduidelijking, een pic van de jump list. :/

Afbeeldingslocatie: http://andypiper.files.wordpress.com/2013/05/wp_ss_20130323_0002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

had ik ook al op mn wp7.8 Lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 08:24
Heb ook maar de Ativ S besteld. Mijn HTC radar heeft het begeven, en wil toch wel weer een WP hebben. Hoop alleen wel dat ik geen problemen heb, want versturen vanuit hier is erg moeilijk.. (en duur)
Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Krijg je bij een moederbord vervanging eigenlijk een nieuw IMEI nummer? Ik heb namelijk weer hetzelfde nummer in de telefoon staan.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Zover ik weet zijn IMEI nummers wel te programmeren, zeker door een service-center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
xxxneoxxx schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:43:
[...]
Zou mooi zijn als Microsoft een optie in zou bouwen waarmee dit lelijke ding uit en aan te zetten is.
[afbeelding]
Zo zie je maar hoe de meningen verschillen. Ik vind het juist ontzettend duidelijk. Moet er niet aan denken om elke keer die enorme lijst door te scrollen als ik met twee tapjes op het scherm bij de juiste letter kan komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 18:00
En daar ben ik het van harte mee eens. Ik vind het heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Vanmorgen was mijn telefoon nog wakker, ik geloof niet dat ik dat eerder heb meegemaakt. Vooralsnog nog geen SoD dus, met mijn nieuwe mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Handig an sich wel, maar niet echt mooi, vind het afdoen aan het strakke ontwerp verder. Daarom, aan of uitzetten van de functie zou op zich een aardige optie zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
xxxneoxxx schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:08:
Handig an sich wel, maar niet echt mooi, vind het afdoen aan het strakke ontwerp verder. Daarom, aan of uitzetten van de functie zou op zich een aardige optie zijn. :)
Bij je contactpersonen heb je hetzelfde. Vind je het daar wel handig, of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ziet het er op zich anders uit. Daar misstaat het m.i. niet, maar dat heeft er allicht mee te maken dat bovenin ook vnml text staat (People) en het scherm vnml uit text bestaat. Overigens zien de gekleurde solide blokjes er m.i. beter uit dan de zwarte omlijste tegeltjes met letters. Maar goed, ik ben aan het zagen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand toevallig met tele 2 interner en de apn instellingen kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Na de update van Whatsapp lijkt mijn accu nog langer mee te gaan nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:26:
Is er iemand toevallig met tele 2 interner en de apn instellingen kan posten?
Profile: internet (always on)
APN: internet.tele2.nl
auth type: none

Rest niet ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb helemaal geen APN settings ingevuld, lijkt uit netwerk te komen ofzo. Het werkt iig gewoon zonder dat ik iets heb hoeven doen.

Je moet wel data roaming aanzetten anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdekker schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:23:
[...]

Profile: internet (always on)
APN: internet.tele2.nl
auth type: none

Rest niet ingevuld.
thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie allemaal de standaard headset, of heeft iemand ook al een andere headset met remote aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:24:
Gebruiken jullie allemaal de standaard headset, of heeft iemand ook al een andere headset met remote aan de praat gekregen?
Ik werk ook met degene van mijn Omnia7, maar goed, die kwam ook van Samsung

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Afgelopen zaterdag deze bumper binnengekregen:

http://www.ebay.nl/itm/20...1497.l2649#ht_7933wt_1139

Mooi degelijke bumper. Tot dusver geen verbindingsproblemen of minder signaal.

De USB kabel gaat er wel ietwat lastig in, en eenmaal aangesloten is het een klein tikje en hij valt eruit. Maar opladen en onder/naast je kussen leggen wil wel.

Verder werkt de bijgeleverde headset zonder problemen met deze bumper. Ook alle knoppen zijn nog wel fatsoenlijk in te drukken.

Mooi strak design, en betere houvast!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:37
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:24:
De meeste headsets die ik geprobeerd heb werken gewoon. Ik gebruik in de zomer een Plantronics PLT 903 BT headsetje en in de winter een Monster Inspiration met standaard remote. Met een iPhone remote werkt het gek genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik gebruik een BT headset waarvan alle knoppen gewoon werken. Volume is volgens mij het volume van de headset zelf, verandert niets aan het volume op het device (had liever gezien dat ze het, net als op iOS, gewoon 100% uitsturen via BT).
De track skip knoppen, pause/opnemen werken ook gewoon.

Ik zal de originele headset eens bekijken, ik weet niet zeker of daar alle knoppen wel op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
NeFoRcE schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:39:
Afgelopen zaterdag deze bumper binnengekregen:

http://www.ebay.nl/itm/20...1497.l2649#ht_7933wt_1139

Mooi degelijke bumper. Tot dusver geen verbindingsproblemen of minder signaal.

De USB kabel gaat er wel ietwat lastig in, en eenmaal aangesloten is het een klein tikje en hij valt eruit. Maar opladen en onder/naast je kussen leggen wil wel.

Verder werkt de bijgeleverde headset zonder problemen met deze bumper. Ook alle knoppen zijn nog wel fatsoenlijk in te drukken.

Mooi strak design, en betere houvast!
Hier dezelfde ervaringen met de bumper, ook een aantal dagen terug binnen gehad. Lekker vlotte verzending ook vanuit China! Ook nog een volledige case besteld (el cheapo) vanuit de UK maar die's nog steeds niet binen. (dit om de verzendtijd tot de bumper te overbruggen - zonde van het geld zo blijkt.)

Welke kleur heb je? Ben zelf voor de zilveren gegaan, misschien nog eens een andere erbij aanschaffen, valt er wat af te wisselen. :P Het erin schuiven van de telefoon was m.i. overigens wel wat eng-ig; vraag mij af of het scherm/glas ook niet krast vanwege het frame aan de voorkant. Tis nogal krap nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

xxxneoxxx schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Hier dezelfde ervaringen met de bumper, ook een aantal dagen terug binnen gehad. Lekker vlotte verzending ook vanuit China! Ook nog een volledige case besteld (el cheapo) vanuit de UK maar die's nog steeds niet binen. (dit om de verzendtijd tot de bumper te overbruggen - zonde van het geld zo blijkt.)

Welke kleur heb je? Ben zelf voor de zilveren gegaan, misschien nog eens een andere erbij aanschaffen, valt er wat af te wisselen. :P Het erin schuiven van de telefoon was m.i. overigens wel wat eng-ig; vraag mij af of het scherm/glas ook niet krast vanwege het frame aan de voorkant. Tis nogal krap nml.
Ik dacht hetzelfde. Ik kreeg 'm binnen op 't moment dat ik al aardig dik in de olie zat. Gelukkig hielp een maat me XD. De volgende dag zag ik inderdaad hoe het werkte, en ja, het ziet er tricky uit. Die metalen rand die over je scherm glijdt. Hier alles goed gegaan. Ik heb zelf ook de zilveren. Wel zo strak vind ik. Als anderen een andere kleur hebben; lijkt het een beetje? :)

Enige wat ik wel heb is dat er ongv een halve-hele millimeter speling zit tussen de 2 lossen stukken aan de onderkant. Omdat dat stuk niet geklemd wordt onder de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dat laatste klopt idd. Allicht is iemand avontuurlijk genoeg geweest de blauwe, groene of zwarte te kopen. Zo ja, dan ben ik wel benieuwd naar eventuele pics, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

Heb sinds de laatste update van Whatsapp en Here Maps dagelijks een aantal reboots, gewoon out of the blue...

vreemd. Was net zo blij met WP itt Rebootandroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
tijmeng schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:29:
Heb sinds de laatste update van Whatsapp en Here Maps dagelijks een aantal reboots, gewoon out of the blue...

vreemd. Was net zo blij met WP itt Rebootandroid
Als het daar al aan ligt, dan niet aan Whatsapp. Die heb ik wel en geen Here Maps. Ook geen reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Een dag of 10 geleden mijn Ativ terug gekregen van Solid Vision. Vorige week woensdag had ik een 2e maal dat ie vast stond maar vanaf dat moment tot nu geen problemen en zonder dat gezeik van SoD's merk je pas echt wat een plezier je van dit toestel kan hebben. Begin er zo langzamer hand vertrouwen in te krijgen :).

Reboots heb ik nooit gehad maar zal zo Here Maps 's installeren, kijken hoe dat zich houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
poema schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:58:
zal zo Here Maps 's installeren, kijken hoe dat zich houd.
Ja, interessant. Ik wacht het even af, heb jij geen problemen dan ga ik het ook installeren, al geloof ik niet dat het daaraan ligt. M.i. is het gewoon een hardwarekwestie. Na vervanging van mijn MB nooit meer een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:31

winnie

de poes...

Hallo, een ander vraagje. Bij "instellingen -> systeem -> mijn telefoon zoeken" kan ik deze functionaliteit inschakelen ("mijn telefoon zoeken gebruiken" = ingeschakeld). Als ik dan echter een pagina terug ga, zie ik in het overzicht dat deze functie juist is uitgeschakeld. Hebben meer mensen dit? Gebruik ik deze functionaliteit verkeerd?
plaatje:Afbeeldingslocatie: http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/791242750.png?1374040524
Verder: bij "instellingen -> systeem -> extra oproepinstellingen -> wisselgesprek" wordt ik in het menu van de telefoon naar een niveau hoger geleid (dus "instellingen -> systeem -> extra oproepinstellingen"). Is dit een bug die meer mensen hebben?
Alslaatste: hebben meer mensen deze week meerdere updates voor oproepinstellingen e.d. gehad? Komen die van Samsung of van Microsoft?

[ Voor 7% gewijzigd door winnie op 17-07-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 16:25
Ik had ook al een tijdje last van reboots. Maar de laatste tijd niet meer sinds ik een aantal updates binnen had gehaald (van settings en whatsapp) Ik ben blij :)

Vroeger had ik ook elke dag reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
winnie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:54:
Hallo, een ander vraagje. Bij "instellingen -> systeem -> mijn telefoon zoeken" kan ik deze functionaliteit inschakelen ("mijn telefoon zoeken gebruiken" = ingeschakeld). Als ik dan echter een pagina terug ga, zie ik in het overzicht dat deze functie juist is uitgeschakeld. Hebben meer mensen dit? Gebruik ik deze functionaliteit verkeerd?
?? Ik heb dit bij "instellingen-systeem-mijn telefoon zoeken

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IS7XLKK3-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 08:24
Heb de ATIV S nu net 8 uur in gebruik en ben er best tevreden over. Mijn vorige telefoon was een HTC radar maar de microfoon was defect (ivm vallen)

Scher is lekker groot en heeft wat gewenning nodig. Ik kan alleen geen updates vindn, welke versi hebbn jullie nu?
Over de "zoek mijn tel" heb ik ook..., erg raar..., maar het is niet een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
Voor iedereen die een geunlockte Samsung ATIV S heeft; De nieuwste versie van Windows Phone 8 is gereleased, de GDR2 update met wat nieuwe features.

Ik heb hem net gedownload op mijn telefoon, hier het nieuws bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 12:37
Ik heb GD2 geïnstalleerd op mijn Ativ S, maar zie geen FM radio. Geen data sense ook trouwens.
Iemand een tip?

[ Voor 15% gewijzigd door motormuis10000 op 17-07-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

winnie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:54:
plaatje:[afbeelding]
Verder: bij "instellingen -> systeem -> extra oproepinstellingen -> wisselgesprek" wordt ik in het menu van de telefoon naar een niveau hoger geleid (dus "instellingen -> systeem -> extra oproepinstellingen"). Is dit een bug die meer mensen hebben?
Alslaatste: hebben meer mensen deze week meerdere updates voor oproepinstellingen e.d. gehad? Komen die van Samsung of van Microsoft?
Jep, dit heb ik ook. Als je in het menu zit staat er wel dat ie is ingeschakeld, maar in 't instellingen menu staat er uitgeschakeld. Misschien express gedaan, mocht je telefoon gejat worden en de diefjes kijken naar de instellingen dat ze denken; 'ok, hij wordt dus niet getracked' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Ik zie de GD2 update niet, heb als het goed is gewoon een unlocked model, gekocht bij Belsimpel.nl

Is er een manier m de update te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
motormuis10000 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 08:59:
Ik heb GD2 geïnstalleerd op mijn Ativ S, maar zie geen FM radio. Geen data sense ook trouwens.
Iemand een tip?
Dat klopt, zoals in het nieuws bericht ook te lezen is zijn deze ook niet te vinden in de versie van onze oosterburen. We zullen als ATIV S gebruikers wel weer in de kou blijven staan, zonder 4G, Bluetooth 4.0 en FM.

DataSense schijnt een optie te zijn die ook ondersteund moet worden door de provider bij wie je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Datasense lijkt in ieder geval te werken bij T-mobile en/of Vodafone.. KPN geloof ik niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
__Koen__ schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:17:
Ik zie de GD2 update niet, heb als het goed is gewoon een unlocked model, gekocht bij Belsimpel.nl

Is er een manier m de update te forceren?
Die van mij komt ook bij belsimpel vandaan en ik kreeg de update wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

FricoRico schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:19:
[...]

Dat klopt, zoals in het nieuws bericht ook te lezen is zijn deze ook niet te vinden in de versie van onze oosterburen. We zullen als ATIV S gebruikers wel weer in de kou blijven staan, zonder 4G, Bluetooth 4.0 en FM.

DataSense schijnt een optie te zijn die ook ondersteund moet worden door de provider bij wie je zit.
Ik heb 'm ook bij BelSimpel vandaan, en zie de update wel. Kan hem helaas niet downloaden omdat ik niet op WiFi zit atm. Post je about:phone gegevens eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
NeFoRcE schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:02:
[...]

Ik heb 'm ook bij BelSimpel vandaan, en zie de update wel. Kan hem helaas niet downloaden omdat ik niet op WiFi zit atm. Post je about:phone gegevens eens?
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/afd6b6a4b1b3ad080a0d5d56821c489a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
besturingssysteem: 8.0.10327.77
firmware:2424.13.5.1
software radio:2424.13.5.1
bootloader: 13.04.19.21
verder gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier allemaal hetzelfde. Vreemd. Zodra ik op WiFi zit zal ik proberen de update te downloaden.

Verder zie ik bij jou MDN nummer. Dat lijkt op je 06 nummer? Heb je die handmatig ingesteld, of het is zoiets als Microsoft Development Number/Network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
NeFoRcE schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Hier allemaal hetzelfde. Vreemd. Zodra ik op WiFi zit zal ik proberen de update te downloaden.

Verder zie ik bij jou MDN nummer. Dat lijkt op je 06 nummer? Heb je die handmatig ingesteld, of het is zoiets als Microsoft Development Number/Network?
Ik heb via een vriend die een developer account heeft m'n account op developer mode o.i.d gezet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ook de update binnen. Weinig nieuws onder de zon op het eerste gezicht, behalve dat ik nu ook een Podcasts entry heb in de music player. Kan echter geen podcasts vinden in de Store om toe te voegen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Tsjah, hier op de wifi nog niet terwijl de tel echt unbranded/provider unlocked is. De update zal allicht in waves verspreid worden. Of het is provider afhankelijk. (in mijn geval KPN..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik zit ook op KPN unlocked en heb nog geen update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ach, patience is a virtue. Beter op deze update wat langer wachten, dan op een update die daadwerkelijk echt wat bruikbaars toevoegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Propane schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:35:
Ook de update binnen. Weinig nieuws onder de zon op het eerste gezicht, behalve dat ik nu ook een Podcasts entry heb in de music player. Kan echter geen podcasts vinden in de Store om toe te voegen, haha.
Hoe werkt datasence? Ben echt benieuwd of deze onder telfort werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
vali schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:16:
[...]

Hoe werkt datasence? Ben echt benieuwd of deze onder telfort werkt :D
Geen idee, ik zie het nergens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis10000
Ik zit ook bij telfort: geen datasence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 13:59
Data Sense is provider onafhankelijk. Heb een Lumia 925 op KPN/Hi netwerk.
Ik krijg de indruk dat Data Sense nu lokaal het verkeer meet en niet meer de informatie ophaalt van de provider, zoals het op Android ook werkt.
motormuis10000 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:06:
Ik zit ook bij telfort: geen datasence.
Heb je de applicatie wel op je telefoon staan?
edit: oh, wacht, je hebt die er dus niet op staan:
Propane schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:32:
[...]

Geen idee, ik zie het nergens :P.

[ Voor 50% gewijzigd door E2TK op 17-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
E2TK schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:19:
Niet erbij gekregen met de update en niet te vinden in de Store. Nu boeit het mij weinig aangezien ik old skool unlimited internet heb, dus tja :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
E2TK schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:19:
Data Sense is provider onafhankelijk. Heb een Lumia 925 op KPN/Hi netwerk.
Ik krijg de indruk dat Data Sense nu lokaal het verkeer meet en niet meer de informatie ophaalt van de provider, zoals het op Android ook werkt.

[...]

[...]
Wel raar dat sommige mensen het niet hebben, als je telefoon unlocked is zou het niet uit moeten maken bij welke provider je zit. De update komt van Microsoft af en leverd daarom alle opties. Niet toevallig over het heeft gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hier nog steeds geen update met kpn. Oh well.

Vandaag bedacht maar eens een testje te gaan proberen te doen wat de batterij doet als ik wifi uit zet. Heb een abo van het werk waarbij er eigenlijk geen sprake is van een datalimiet. Toch heb ik op de ativ s eigenlijk altijd wifi aan staan. Voornamelijk vanwege het feit dat wij op het werk ook wifi heben, en ik thuis uiteraard ook. Kan ik natuurlijk uitzetten elke keer, maar in de praktijk blijk ik daar te lam voor. :')
Eigenlijk concreet; hoeveel invloed heeft het altijd aan staan van wifi op batterylife? Heeft het echt nut dit gewoon uit te zetten en te laten? Iemand daar cijfers van of ervaring mee? Ik bedoel, als dit een halve dag scheelt dat ie langer mee gaat of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Heb een toestel van ibood, en geen update ontvangen. Zit op 12.12.3, de update naar 13.13.1 heb ik ook nooit ontvangen. Vind het toch wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irminsul schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:48:
Heb een toestel van ibood, en geen update ontvangen. Zit op 12.12.3, de update naar 13.13.1 heb ik ook nooit ontvangen. Vind het toch wel vreemd.
Welkom bij het fabeltje van Microsoft die zegt dat alle toestellen tegelijk een update krijgen :) Zo krijgt Nokia de update ook pas veel later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:37
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 07:38:
[...]

Welkom bij het fabeltje van Microsoft die zegt dat alle toestellen tegelijk een update krijgen :) Zo krijgt Nokia de update ook pas veel later....
Ik vind het nog steeds een hele verademing ten opzichte van het update beleid bij de meeste Android smartphones. Soms moet je je daar maar afvragen of je model nog wel een update krijgt, überhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Jouw fabeltje klopt ook niet. ALLE toestel KRIJGEN de update. Waar dat 'tegelijk' vandaan komt weet ik niet, maar dat klopt al niet sinds WP7.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Iemand al de nieuwe Halo game kunnen downloaden? met je ativ s?
http://www.windowsphone.c...af-431e-966a-0d050eac9aab

http://www.windowsphone.c...af-431e-966a-0d050eac9aab

Edit: Laat maar, de game is eerst een 30 dagen lag exclusive voor Verizone....

[ Voor 41% gewijzigd door Ryatzu op 19-07-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
[...]

Dat Nokia de update later UITBRENGT (is iets anders dan krijgt) heeft te maken met hun AMBER toevoeging. Op zich vind ik MS erg transparant over hun update beleid, ze geven duidelijk aan tot wanneer de toestellen worden voorzien van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
GDR2 update nog steeds niet gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
__Koen__ schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:33:
GDR2 update nog steeds niet gehad :(
Ik ook niet. Maar misschien komt het doordat sommige telefoons uit het buitenland komen? Ik geloof dat de toestellen van Ibood uit Frankrijk (?) komen. Mijn telefoon zelf is (denk ik) Belgisch, aangezien ik bij de eerste keer de telefoon aanzetten allemaal Belgische providers als suggestie kreeg voorgesteld.
Daarnaast zullen er vast wel wat verbeteringen zijn met GDR2, maar waarschijnlijk kunnen we in ieder geval (weer) fluiten naar Data Sense. Wat voor mij toch de meest interessante toevoeging zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update ook nog niet. Heb hem los aangeschaft en heb als provider Simyo/KPN

Komt hij automatisch of kan ik hem ook ergens downloaden.

Heb trouwens ook last van niet uit slaapstand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hier met kpn nog steeds geen update. Niet zo zorgelijk, wat wel zorgelijk is, zijn de 2 spontane reboots die ik gisteravond gehad heb. :( Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
[...]

pfff snap niet waarom jij nog op forums komt van microsoft gerelateerde topics. Wij gaan toch ook niet steeds op android forums komen om gebruikers uit te lachen waarvan hun support is verlopen? Ik kan daar wel een dagtaak van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:28:
Ik heb de update ook nog niet. Heb hem los aangeschaft en heb als provider Simyo/KPN

Komt hij automatisch of kan ik hem ook ergens downloaden.

Heb trouwens ook last van niet uit slaapstand komen.
Deep sleep probleem is voor mij verholpen door Solid Vision. Die hebben het moederbord van mijn telefoon vervangen en sindsdien niet 1 SoD meer gehad.

Ik heb overigens ook nogsteeds de GDR2 update niet gekregen en dat vind ik jammer want ik ben benieuwd naar de Lotus Traveler functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Gisteren mn telefoon weer terug gekregen van solid vision. Dit was de 2e keer dat ik hem had opgestuurd ivm SoD. De vorige keer was het oplaad gedeelte vervangen, zonder effect. Deze keer, jawel: een firmware update.. Ze hebben GDR2 voor me geïnstalleerd. Mijn verwachtingen zijn dus niet al te hoog van deze "reparatie", maar vannacht is het in ieder geval goed gegaan zonder SoD dus we houden hoop.
Will keep you posted!

Weet iemand trouwens of er een mogelijkheid is om de maps van bing/nokia op je SD-kaart te zetten op de ATIV S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:45

Niku

Alagaesii

Een beetje meer eigen inzet mag wel...

[ Voor 74% gewijzigd door PaT op 23-07-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:29

nwagenaar

God, root. What's the differen

kippengaas schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:11:
[...]
Ik ook niet. Maar misschien komt het doordat sommige telefoons uit het buitenland komen? Ik geloof dat de toestellen van Ibood uit Frankrijk (?) komen. Mijn telefoon zelf is (denk ik) Belgisch, aangezien ik bij de eerste keer de telefoon aanzetten allemaal Belgische providers als suggestie kreeg voorgesteld.
Daarnaast zullen er vast wel wat verbeteringen zijn met GDR2, maar waarschijnlijk kunnen we in ieder geval (weer) fluiten naar Data Sense. Wat voor mij toch de meest interessante toevoeging zou zijn.
Volgens mij is het ook meer afhankelijk wanneer de provider hem vrijgeeft. Het duurde meer dan een week alvorens ik Bing Music Search kon gebruiken terwijl bekenden bij T-Mobile/KPN/Vodafone deze al binnen enkele dagen op hun toestel tevoorschijn zagen komen.

Op dit moment heeft mijn Ativ S (Tele2 als mobiele provider) ook de GDR2 update nog niet mogen ontvangen en deze is toch duidelijk Nederlands (krijg na een fabrieksreset de mogelijkheid om Nederlandse providers te kiezen).

Ik heb Tele2 al gevraagd wanneer zij de update vrijgeven en ze gaan er achteraan. Dus ik ben benieuwd.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

nwagenaar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:17:
[...]

Ik heb Tele2 al gevraagd wanneer zij de update vrijgeven en ze gaan er achteraan. Dus ik ben benieuwd.
Ik weet niet precies hoe dit werkt. Waarom zou een provider daar tussen zitten, mijn telefoon gaat toch gewoon kijken op bijv. updates.microsoft.com voor een nieuwe versie?

Als je denkt dat de provider hier echt een rol in heeft zou ik graag horen hoe dan precies, dan kan ik even kijken of ik iemand kan vinden die er wat aan kan doen, ik ken een paar mensen daarbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
M.b.t. de SoD discussie e.d, dit komt wel een beetje overeen met mijn ervaringen:

http://forums.wpcentral.c...roduce-ativ-s-reboot.html
http://forums.wpcentral.c...-else-having-reboots.html

Het is een goeie mogelijke verklaring anyhow. Heb binnen rolluiken welke nu dicht zitten tegen de warmte en moet zeggen, nog niet eerder een reboot gehad tot het zulk warm weer werd. Gechecked en ja hoor, heel slecht tot geen bereik met de rolluiken dicht. Slecht/geen bereik lijkt er m.i. dus mee te maken te hebben. Heb de methode zoals in het artikel nog niet gepoogd te reproduceren, maar het zal mij niet verbazen. Weet niet of dit overeen komt met wat de rest hier ervaart daaromtrent? Als dit het probleem is, dan lijkt het mij idd een OS bug. (zie ook commentaar m.b.t. HTC en hun fix in het linkje)

Anyways, mogelijk zijn er meer oorzaken aan te wijzen. Kan mij voorstelen dat als je een half/half geheugenkaartje hebt, of memory in je telefoon welke niet helemaal goed is, je ook zulke spontane reboot problemen kan verwachten.. Maar t'is iig iets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
xxxneoxxx schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:25:
...

Anyways, mogelijk zijn er meer oorzaken aan te wijzen. Kan mij voorstelen dat als je een half/half geheugenkaartje hebt, of memory in je telefoon welke niet helemaal goed is, je ook zulke spontane reboot problemen kan verwachten.. Maar t'is iig iets. :P
Het verschil tussen deze problemen (heb zelf 1 of 2 keer een reboot meegemaakt en dit was inderdaad in gebied met slecht bereik), is dat bij de mensen die de zogenaamde "sleep of death/deep sleep" problemen hebben, de telefoon niet opnieuw opstart, maar gewoonweg vastloopt en in standby blijft.
Ik zou dit graag inruilen voor een reboot, aangezien je na een reboot gewoon weer bereikbaar bent en je wekker gewoon af gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Aapzak schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:58:
[...]
Ik weet niet precies hoe dit werkt. Waarom zou een provider daar tussen zitten, mijn telefoon gaat toch gewoon kijken op bijv. updates.microsoft.com voor een nieuwe versie?

Als je denkt dat de provider hier echt een rol in heeft zou ik graag horen hoe dan precies, dan kan ik even kijken of ik iemand kan vinden die er wat aan kan doen, ik ken een paar mensen daarbinnen.
Microsoft geeft inderdaad de updates uit. Maar ik had vernomen dat de provider de update moet testen en ze kunnen zelfs per provider ook bepaalde opties uit- of aanzetten.

Nu weet ik niet 100% zeker of dit ging om gelockte WP8 toestellen of dat het om alle WP8 toestellen gaan die gebruik maken van het netwerk. Het feit blijft wel dat ik een aantal personen ken die gebruik maken van Tele2 en een (simlock vrije) Samsung Ativ S en geen van allen hebben de update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

nwagenaar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:07:
[...]

Nu weet ik niet 100% zeker of dit ging om gelockte WP8 toestellen of dat het om alle WP8 toestellen gaan die gebruik maken van het netwerk. Het feit blijft wel dat ik een aantal personen ken die gebruik maken van Tele2 en een (simlock vrije) Samsung Ativ S en geen van allen hebben de update gekregen.
Klopt, ik heb ook nog geen update mogen ontvangen. Mijn toestel is ook unbranded en niet simlocked

edit:
Betekent dit dan eigenlijk ook dat als we er geen sim in hebben zitten, of een sim van een provider waar de updates wel al uitgerold worden, dat we de update dan wel krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door Aapzak op 23-07-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Aapzak schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:35:
[...]
Klopt, ik heb ook nog geen update mogen ontvangen. Mijn toestel is ook unbranded en niet simlocked

edit:
Betekent dit dan eigenlijk ook dat als we er geen sim in hebben zitten, of een sim van een provider waar de updates wel al uitgerold worden, dat we de update dan wel krijgen?
Ik heb dat al getest, maar helaas dat werkt niet (heel weekend zonder simkaart). Waarschijnlijk omdat het IMEI nummer geregistreerd is geweest op het mobiele netwerk.

Maar ik had ook ergens gelezen dat Samsung de update ook in etappes released op basis van IMEI-nummers. Dus wellicht moeten we gewoon geduld hebben.....

[ Voor 14% gewijzigd door nwagenaar op 23-07-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook allemaal zo'n slechte kwaliteit foto's als je inzoomed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
death sleep schijnt met de power savings of draadloze functies te maken te hebben, is n bug in wp8 os

[ Voor 52% gewijzigd door silverfaustx op 25-07-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
silverfaustx schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:48:
death sleep schijnt met de power savings of draadloze functies te maken te hebben, is n bug in wp8 os
Waar haal je dat vandaan? Heb al in geen dagen een SoD gehad, maar zet tegenwoordig altijd mijn WiFi uit 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Roelant001 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:32:
[...]

Het verschil tussen deze problemen (heb zelf 1 of 2 keer een reboot meegemaakt en dit was inderdaad in gebied met slecht bereik), is dat bij de mensen die de zogenaamde "sleep of death/deep sleep" problemen hebben, de telefoon niet opnieuw opstart, maar gewoonweg vastloopt en in standby blijft.
Ik zou dit graag inruilen voor een reboot, aangezien je na een reboot gewoon weer bereikbaar bent en je wekker gewoon af gaat...
Hmm, ja, ok, heb beide inmiddels meegemaakt. gelukkig SoD maar 1 keer, spontane reboots inmiddels wel wat vaker. Maar zoals gezegd, dat laatste dus i.c.m. slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Alleen hier last van heel af en toe ene spontane reboot. Niet storend ofzo. Verder alle energiebesparende functies uitgezet. WiFi altijd aan, Bluetooth altijd aan (ivm carkit). Accu gaat met redelijk gewoon gebruik net geen dag mee, maar soms ook wel (tot 't opladen snachts). En anders laad ik 'm wat eerder op.

Heb sinds kort een metalen bumper er omheen. Heb wel het gevoel dat m'n GPS minder snel/accuraat/beschikbaar is. Meer mensen?

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.