Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn ativ s terug van solid vision vanwege de sod en alleen een nieuwe firmware update met de gdr2 update gedaan
Volgens solid vision was de reboot met sod een verkeerde aansturing van een chip en zou de firmware update van samsung dit oplossen
deze firmware update kon alleen door een samsung service point worden gedaan

vannacht is het goed gegaan, telefoon bleef zowaar aan

informatie versie nu

besturingsysteem 8.0.10327.77
rev nr firmware 2424.13.5.1
rev nr hardware 15.15.1.0
software vers radio 2424.13.5.1
hardw vers radio 0.0.0.800
bootloader 13.04.19.21
chip soc versie 1.5.32

opmerking is dat de "extra instelling" niet werkt, reageert niet op wijzigingen dus heb een trillingsreactie bij de voorste aanraaktoetsen die ik niet kan uitzetten

ook bij het 'toetsenbord' kun je de extra instellingen niet wijzigen, het zgn woord voorspellen blijft staan op 'downloaden voorbereiden'

Al met al ben ik blij indien het sod gebeuren is opgelost , zo'n probleem is niet meer van deze tijd en is erg onproffesioneel
het windows phone platform is nu bij versie 8 en nog steeds zitten er bugs in, dingen die niet werken dus slecht getest
Zou me niets verbazen dat de gdr2 update hierdoor nog even op zich laat wachten
Heb vanaf dag 1 een iphone en nog nooit dit soort gedoe meegemaakt met niet werkende settings of het hopeloze updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 07:07:
Net mijn ativ s terug van solid vision vanwege de sod en alleen een nieuwe firmware update met de gdr2 update gedaan
Volgens solid vision was de reboot met sod een verkeerde aansturing van een chip en zou de firmware update van samsung dit oplossen
deze firmware update kon alleen door een samsung service point worden gedaan

vannacht is het goed gegaan, telefoon bleef zowaar aan

informatie versie nu

besturingsysteem 8.0.10327.77
rev nr firmware 2424.13.5.1
rev nr hardware 15.15.1.0
software vers radio 2424.13.5.1
hardw vers radio 0.0.0.800
bootloader 13.04.19.21
chip soc versie 1.5.32

opmerking is dat de "extra instelling" niet werkt, reageert niet op wijzigingen dus heb een trillingsreactie bij de voorste aanraaktoetsen die ik niet kan uitzetten

ook bij het 'toetsenbord' kun je de extra instellingen niet wijzigen, het zgn woord voorspellen blijft staan op 'downloaden voorbereiden'

Al met al ben ik blij indien het sod gebeuren is opgelost , zo'n probleem is niet meer van deze tijd en is erg onproffesioneel
het windows phone platform is nu bij versie 8 en nog steeds zitten er bugs in, dingen die niet werken dus slecht getest
Zou me niets verbazen dat de gdr2 update hierdoor nog even op zich laat wachten
Heb vanaf dag 1 een iphone en nog nooit dit soort gedoe meegemaakt met niet werkende settings of het hopeloze updaten
Tsja, ik denk dat je net een pech apparaat hebt. Ik heb op mijn Ativ echt helemaal geen problemen. Hij heeft nog nooit een SoD gehad. Het enige wat ik heb gezien is een keer of 3 een spontane reboot, maar ook dat is al tijden geleden. Alle functies en settings werken perfect. Helemaal niks te klagen. Wat mij betreft is WP8 juist heel goed van start gegaan en kan alleen nog maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zojuist een spontane reboot gehad. Whatsappte een maat. Leg m'n telefoon weg. Paar seconden later; bzzzzzzt, ik kijken; Windows Phone logo -_-

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 22:37
Apart. Na 2 maanden heb ik nog steeds niets van die strekking (SoD, reboot) gehad.

Het enige probleem dat ik heb is met de muziek+video en foto applicaties die 'links' met SD-kaart bestanden dupliceren. Hierdoor lijkt het alsof ik meerdere van dezelfde bestanden heb.

Als het goed is moet GDR2 die problemen fixen en ik zit daar dus nog op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:45

Niku

Alagaesii

Zijn er mensen die een passende Valenta pouch gevonden hebben en deze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Niku schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:22:
Zijn er mensen die een passende Valenta pouch gevonden hebben en deze gebruiken?
Volgens deze website schijnt Valenta Pocket Pouch Malta 22 Black te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Tele2 heeft nooit ATIV S toestellen geleverd. Daarom kan het niet anders dan dat onze toestellen "open market" toestellen zijn of van andere providers.

Voor zover ik begrijp komen updates voor deze open market toestellen van de fabrikant zelf. Ze sturen de providers vaak wel een heads up maar die hebben verder niets te vertellen, de fabrikant bepaalt wanneer de updates worden gedaan. In ons geval is Samsung dus degene die de update nog niet heeft vrij gegeven.

Het is ook niet zo dat de updates van Microsoft komen. Voor de Lumia's komen de updates bijvoorbeeld gewoon van Nokia. Ik dacht met WP8 gevrijwaard te zijn van gedoe van fabrikanten maar dat is helaas niet zo.

Ik denk dat we dus moeten zeuren bij Samsung om de updates voor de open market toestellen open te zetten. Heeft iemand hier ervaring met Samsung en hoe we daar iets gedaan kunnen krijgen?

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gisteren dan na lange overpeinzingen toch de Ativ S besteld, komt morgen binnen, kan niet wachten om er mee te gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 12:44
Niku schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:01:
Gisteren dan na lange overpeinzingen toch de Ativ S besteld, komt morgen binnen, kan niet wachten om er mee te gaan spelen!
Ik ben benieuwd. Loop nu al een tijdje mee te lezen in dit topic en WP ziet er zeker mooi uit. Alleen die spontane reboots en SOD's weerhouden me nu één aan te schaffen. Ook het gedoe met WhatsApp is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb mijn Ativ S nu twee weken weer terug nadat mijn telefoon voor de tweede keer bij Solid Vision is langs geweest.
Ditmaal een software update van Samsung zelf omdat ze het probleem van de SoD hebben erkend(volgens Solid Vision). Ook de GDR2 update gekregen.
Ik heb geen SoD meer gehad sinds ik de telefoon terug heb gekregen en dat nu al twee weken. Ik ga er maar vanuit dat het probleem nu is opgelost. Ik heb het idee dat alles nu wel wat lekkerder werkt. Ook bij Whatsapp komen de berichten nu direct door evenals de notifications.
Ben nu erg blij met de telefoon. Data sense heb ik trouwens ook en werkt provider onafhankelijk. De telefoon registreert zelf of de mobiele verbinding dan wel de Wifi verbinding wordt gebruikt. Gewoon je abonnementsvorm instellen en alles werkt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten op de GDR2 update, echt raar dat de ene de update weken geleden al kreeg, en de ander nog steeds moet wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Niku schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:01:
Daar ga je geen spijt van krijgen.. Zeker met de huidige prijzen. IOS performance voor een Android instapmodel prijsje, can't beat it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

jeeeh barst in scherm... voor het eerst sinds vele smartfoons....

170€ kost een nieuwe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

How come?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:23

tijmeng

Panasonic 7J

geen idee... heb altijd mn telefoon alleen in mn broekzak met scherm naar mn been gericht. Niets geks gedaan vandaag en ik haal m uit mn broekzak en zie diagonaal ene scheur lopen.... baal er ook best wel van. Vooral omdat ik altijd me verbaas over al die iphones met gebarsten schermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat is inderdaad enorm zuur. Geen bescherming er omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20

DjVe

Hatsaflats!

ribidon71 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:36:
Ik heb mijn Ativ S nu twee weken weer terug nadat mijn telefoon voor de tweede keer bij Solid Vision is langs geweest.
Ditmaal een software update van Samsung zelf omdat ze het probleem van de SoD hebben erkend(volgens Solid Vision). Ook de GDR2 update gekregen.
Ik heb geen SoD meer gehad sinds ik de telefoon terug heb gekregen en dat nu al twee weken. Ik ga er maar vanuit dat het probleem nu is opgelost. Ik heb het idee dat alles nu wel wat lekkerder werkt. Ook bij Whatsapp komen de berichten nu direct door evenals de notifications.
Ben nu erg blij met de telefoon. Data sense heb ik trouwens ook en werkt provider onafhankelijk. De telefoon registreert zelf of de mobiele verbinding dan wel de Wifi verbinding wordt gebruikt. Gewoon je abonnementsvorm instellen en alles werkt vanzelf.
data sense? Hoe kom je daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribidon71
  • Laatst online: 12-04-2021
DjVe schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:39:
[...]

data sense? Hoe kom je daar aan?
Tijdens de reparatie hebben ze bij Solid Vision de GDR2 update met Data Sense erop gezet.

Ik vind het in ieder geval prima werken. Ik kan nu echt bij houden hoeveel belminuten ik nog heb en hoeveel mb ik verbruik over mijn 3G netwerk en over Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ribidon71 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:36:
Data sense heb ik trouwens ook en werkt provider onafhankelijk.
Ehh nee, dat is niet waar:
Opmerking

Niet alle mobiele providers bieden Data Sense aan.
aldus http://www.windowsphone.c...er-privacy-data-sense-faq

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:43
Ook hier na de firmware update van solid vision geen SoD's meer gehad :D Verder werkt t toestel met GDR2, en whatsapp updates toch weer n flink stuk soepeler!

Verder werkt data-sense bij mij op Ben wel, maar moet ik wel zelf invoeren wat mijn bundel is en wanneer die weer in gaat. Werkt verder mooi.
Enige wat ik nu nog mis is de nokia storage manager om maps op mn SD-kaart te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb 'm binnen! Eerste indrukken laten me watertanden! haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Niku schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:15:
Ja joh, fantastische telefoon. Gefeliciteerd met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Niku schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:15:
Nice, gefeliciteerd! Uitkijken als je op stap gaat. Als je lam bent voelt de telefoon erg glad aan, en als je 'm uit je broekzak trekt om even een vrouwelijk nummer op te slaan, kan ie maar zo 3 meter uit je handen glippen en op de grond storten. Helaas mij overkomen nadat ik 'm net 2 dagen had. Succes ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik wil graag GDR2 maar hij komt maar niet. Is er hier iemand die weet hoe we dit voor elkaar gaan krijgen. Moeten we uitvinden waar hij blijft steken en daar wat aan doen?

Ik denk dus dat het bij Samsung ligt. De open market toestellen krijgen nog geen update. Kunnen we daar wat aan doen? Heeft iemand hier ervaring met Samsung klantenservice?

Ik heb overigens mijn CSC code gecheckt, ik heb PHN, wat volgens mij in ieder geval wel een Nederlandse CSC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ik hem toch maar besteld. Gister WP even getest in de Mediamarkt. Werkt erg soepel en overzichtelijk.
Helaas hadden ze daar de Ativ niet. Ik ben benieuwd. Weer eens iets ander dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Iemand ervaring met de Krusell 3XL pouch? En dan voornamelijk of ie past, wat volgens de site van CoolBlue zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Craaaaap. Laatste week een stuk of 5 spontane reboots gehad. Ben er inmiddels achter dat het er vnml mee te maken heb waar ik de GSM weg leg als ik 'm niet gebruik; heb wat blind spots op werk en thuis waar het GSM signaal minder is, daar lijkt het mee te maken te hebben. Geen bereik gedurende langere tijd -> spontane reboot.
Ben benieuwd of dit ooit opgelost (of onderkend) gaat worden door Microsoft. Is met bereikbaarheidsdiensten wel handig dat de telefoon het blijft doen, en niet na een reboot in de nacht blijft hangen op het "input SIM pin" scherm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

xxxneoxxx schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:08:
Craaaaap. Laatste week een stuk of 5 spontane reboots gehad. Ben er inmiddels achter dat het er vnml mee te maken heb waar ik de GSM weg leg als ik 'm niet gebruik; heb wat blind spots op werk en thuis waar het GSM signaal minder is, daar lijkt het mee te maken te hebben. Geen bereik gedurende langere tijd -> spontane reboot.
Ben benieuwd of dit ooit opgelost (of onderkend) gaat worden door Microsoft. Is met bereikbaarheidsdiensten wel handig dat de telefoon het blijft doen, en niet na een reboot in de nacht blijft hangen op het "input SIM pin" scherm. :(
Sim pincode eruit halen? Als ie reboot merk je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ja, dat klopt NeFoRcE.. Net ff gechecked. We hebben ook een exchange policy (pin code om toestel te unlocken) maar om gebeld te worden na een reboot blijkt deze pin code inderdaad gelukkig niet nodig. Nu is het natuurlijk zo dat de telefoon, als ie reboot, sowieso geen signaal gehad heeft.. Dus dan ligt ie sowieso op een verkeerde plek als je bereikbaarheidsdiensten draait. ;)

Maar goed, zit nu op kantoor waar het bereik schijnbaar zelfs afhangt van de plek waar je de telefoon op je bureau weglegt. (Kantoorpand heeft een kooi van faraday principe lijkt wel) Is toch lullig dat je net aan de nieuwsgierige collega's uitgelegd hebt dat het OS en de telefoon zo tof werkt, en het ding vervolgens uit zichzelf reboot omdat er ff geen signaal was. :D

Thanks iig voor de suggestie, had het ook al zelf bedacht maar niet verwacht dat dit eik zo goed zou werken als workaround. :+

[ Voor 7% gewijzigd door xxxneoxxx op 01-08-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Toestel binnen, mooi toestel, werkt redelijk soepel. Helaas naar de eerste nacht al een sod. Maar even aankijken en anders voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten repareren bij solid vision in rijswijk en na 3 dagen retour. Alleen firmware update en gdr2. Hierna nog diverse automatische updates van Samsung via de marketplace en nomore sod, toestel super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Thanks, ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Indien die GDR2 update de problemen verhelpt, wacht ik toch echt met smart op de update! Indien ik voor het slapen ga m'n WiFi uit zet heb ik geen SoD, En wil het toestel toch het liefst niet missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Ga vanavond mijn wifi uitzetten voor het slapen. Zien of dat beter gaat. Ik ga op vakantie, dus opsturen ga ik dan later doen. Verder een top toestel. Geen WhatsApp problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Weet nog steeds niet wat voor hoesje ik nu voor mijn Ativ S zou kopen. Twijfel tussen een gewoon insteek hoesje en bijvoorbeeld iets als dit: http://www.smartphoneshop...samsung-ativ-s-black.html

Eigenlijk nog geen idee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
Ik heb een insteek hoesje, vooral omdat ik het fijn vind om de hardware zelf in mijn handen te hebben bij een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wazzim schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:10:
Ik heb een insteek hoesje, vooral omdat ik het fijn vind om de hardware zelf in mijn handen te hebben bij een telefoon.
Mag ik vragen welk insteek hoesje je hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
Niku schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 18:13:
[...]

Mag ik vragen welk insteek hoesje je hebt? :)
Ik heb deze bij de Media Markt gekocht (hij was daar goedkoper).

Hij is origineel voor de S3 bedoelt en de Ativ steekt er dus een paar millimeter uit maar dat zie ik persoonlijk niet echt als groot probleem. Voor de rest past de kleur perfect bij de telefoon en vind ik het materiaal fijn aanvoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wazzim op 02-08-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik ben niet zo happig op Valenta, daar die heel mijn Desire Z verkleurd heeft. Ander materiaal natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Niku schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:56:
Ik ben niet zo happig op Valenta, daar die heel mijn Desire Z verkleurd heeft. Ander materiaal natuurlijk, maar toch.
Merk ook dat mijn l920 aan het verkleuren is. Gelukkig zit er een invisible shield protectie aan de achterkant erop :), daar zitten nu de zwarte vegen op inplaats op mijn telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 02-08-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

vali schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:32:
[...]

Merk ook dat mijn l920 aan het verkleuren is. Gelukkig zit er een invisible shield protectie aan de achterkant erop :), daar zitten nu de zwarte vegen op inplaats op mijn telefoon.
Mm, geen Valenta dus. Kan er iemand wat anders aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:47
Op Ebay genoeg goede hoesjes te krijgen voor de Ativ S. Heb er ook twee van...

Ik heb nog een reboot gehad na dat ik hem terug heb van reparatie. Wel nieuwste updates erop... Lijkt wel een verbetering die firmware update.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R8dical
Tweede dag, sod. Ga zekerheid voor reparatie. Grrr, hoop dat het dan beter wordt. Krijg nu al spijt. Wifi uitzetten hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Bij mij is het na n update naar gdr2 (weet niet of er meer is gewijzigd) van solid vision(gsmrepareren.nl) volledig opgelost. Houdt dus hoop! Je kunt e.v. de afweging maken de gdr2 update af te wachten voor jou toestel, maar het is de vraag hoe lang dat gaat duren...

Sterkte dr mee! Ik kan je verzekeren dat het toestel zonder sod's echt heerlijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb op ebay een insteekhoes je gekocht voor de ATIV voor een belachelijk lage prijs.
In de praktijk is hij nog veel mooier dan op de afbeelding.
Zie:
http://www.ebay.nl/itm/PU...m9c0399b028#ht_1517wt_972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik wacht nog even tot mijn nieuwe telefoon uit china arriveert, daarna gaat mijn Ativ weer terug naar Solid Vision. Nog steeds Sod's, minimaal 1x per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ben aan het twijfelen over http://www.smartphoneshop...runa-pouch-3xl-camel.html, ben bang dat ie niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Even kijken bij krusell.se, daar staan bij mijn weten altijd de interne maten ook. En anders kan je hem vast nog terugsturen als je hem bij Coolblue koopt en hij past niet, staat tenslotte bij compatible toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mm, afmetingen Ativ S: 137, 70, 8. Innerdimensions Krusell: 139, 76, 10. Dat wordt krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:01
Zit ook te denken aan dit toestel echter het gebrek aan een goede watrerdichte hoes is voor mij een dealbreaker.. Gebruik nu mij iPhone 4 in een griffin survivor case voor het trainen op de fiets en dat werkt echt perfect......

Is er een waterdicchte case voor dit toestel waarmee je ook nog gewoon je koptelefoon kan blijven gebruiekn ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
De mijne komt vandaag aan. Heb er eentje gekocht via Amazon.de als vervanging van mijn Galaxy S2, belachlijk lage prijs eigenlijk voor zo een toestel, 216euro. Mijn iPad wordt deze maand ook nog vervangen door een Surface RT en dan ben ik helemaal over op windows, uniformiteit is toch wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
hebbes....
Net gehaald bij Coolblue.....

Staat nu wat updates te installeren....

Eerste indruk

Licht,mooi en snel

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Grappig, volgens mij zijn de boys bij Samsung gedachtenlezers.. ;) Leuk hun nieuw app, 'App folder' er op gezet, direct gestart en gebruikt.. Eerste gedachte bij gebruik; eigenlijk best traag startend deze app, en jammer van de nutteloos, vertragende blauwe boot screen elke keer bij het starten van de app. Paar dagen later een update van de app. Geen blauw schermpje meer bij starten en de hele app start een stuk vlotter zo lijkt het. Nice. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
GDR2 is hier nog niet binnen. Mijn Ativ meent dat ie nog steeds up to date is. Nouja, komt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Poeh wat een battery drain net. Vermoed dat het door Whatsapp komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Zijn er meer apps welke battery drain veroorzaken? Gelukkig gebruik ik geen Whatsapp, wordt amper gebruikt hier in België, waarschijnlijk omdat je al jaren bijna bij alle providers onbeperkte sms'n krijgt. Ik ben mijn nieuwe Ativ S nu aan het uitpakken, mijn eerste Windows Phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

1 uur en 40 minuten van de lader af, 82% over. Dat schiet niet op.

Edit: weet natuurlijk niet zeker of het door WA komt, maar vermoed het wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Niku op 05-08-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Oei Oei in het eerste uur gebruik al een crash gehad (reboot terwijl ik bezig was). Ook is de batterij terug 100% terwijl dit voor de crash niet was (zonder ondertussen op te laden).

Voor de rest, prachtig apparaat en mooi OS, ik mis wel iets heel basis, je kan namelijk je IE bookmarks van de Phone niet synchroniseren met de PC...

[ Voor 66% gewijzigd door timofp op 06-08-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de firmware update van solid vision geen problemen meer met sod

alleen "extra settings" werkte niet maar na een Marketplace update van Samsung alles oke

toestel helemaal goed nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Poops_McGhee schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:13:
GDR2 is hier nog niet binnen. Mijn Ativ meent dat ie nog steeds up to date is. Nouja, komt wel
Bij mij ook niet... unbranded/ unlocked toestel

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
timofp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:00:
Voor de rest, prachtig apparaat en mooi OS, ik mis wel iets heel basis, je kan namelijk je IE bookmarks van de Phone niet synchroniseren met de PC...
Ja, die functionaliteit heben o.a. Ios users ook pas sinds kort, terwijl IOS toch uit 2007 stamt. Keep in mind dat Windows phone 8 pas een jaartje of wat oud is he? Is niet echt een eerlijke vergelijking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
Weet iemand trouwens of NL-alert op de ativ S werkt? Onder advanced text messages staat het kanaal dr wel bij, maar heb t toestel pas gekregen nadat al die test berichten werden verstuurd. Iemand die m toen al wel had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
xxxneoxxx schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:13:
[...]

Ja, die functionaliteit heben o.a. Ios users ook pas sinds kort, terwijl IOS toch uit 2007 stamt. Keep in mind dat Windows phone 8 pas een jaartje of wat oud is he? Is niet echt een eerlijke vergelijking. ;)
Ik snap wat je bedoeld, maar in 2007 was cloud en synchronisatie gewoon veel minder aanwezig waardoor je argument niet opgaat. Microsoft kan vele instellingen syncen tussen al je windows PC's en Windows Tablet's (inclusief IE favorieten), maar dus niet met de Phone?

Ach het is een kleinigheidje, voor de rest kan ik na 1 avond er mee spelen al zeggen dat ik blij ven van mijn overstap van Android naar Windows Phone 8, hopelijk blijft dit. Ik heb op 1 avond al zo vaak gedacht bij kleine dingen, dit is nu echt beter dan bij Android.

Ik heb overigens op mijn Unbranded toestel uit Duitsland ook nog geen update.

[ Voor 4% gewijzigd door timofp op 06-08-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Wat vreselijk omslachtig om je agenda en contact's uit outlook te synchroniseren met je phone zeg.
Dat ging tussen Outllook en mijn iPhone 100% makkelijker en sneller.

Wel sukkel heeft er nu verzonnen dat het allemaal via outlook.com moet lopen of dat je een of andere extern pakketje moet kopen.

Ik wil gewoon zodra ik binnen bereik ben van mijn WiFi gewoon draadloos syncen met outlook zoals zelfs mijn iPhone dat doet....

Echt belachelijk .....(is natuurlijk geen ativ specifiek probleem maar meer een WP8 probleem) :(

Voor de rest erg tevreden overigens, alles werkt super snel en heb echt sinds vanmorgen 03:30 veel zitten kloten met allerlei app's en GPS etc etc en nu nog 70% accu... is niet verkeerd dacht ik zo

En gelukkig een progsel om alles uit iTunes te synchroniseren _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 06-08-2013 10:47 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roelant001 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:59:
Weet iemand trouwens of NL-alert op de ativ S werkt? Onder advanced text messages staat het kanaal dr wel bij, maar heb t toestel pas gekregen nadat al die test berichten werden verstuurd. Iemand die m toen al wel had?
http://instelhulp.nlalert.nl/samsung/i8750-ativ-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
T lijkt me zo raar dat t niet werkt als de kanalen dr wel gewoon in staan.. Misschien heeft samsung t later toegevoegd en is de website niet uptodate? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik kan in het instellingen de optie 'mijn telefoon zoeken' niet inschakelen, in het menu kan ik de schakelaar aan zetten, maar de status welke weergegeven wordt in het instellingen menu is dan nog steeds 'uitgeschakeld' en ik kan ook geen apps van de website naar de telefoon installeren, dus het is inderdaad uitgeschakeld, bug? provider afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Staat je toestel ingesteld op www.windowsphone.nl? Daarnaast moet je nog 1 optie inschakelen volgens mij, maar ik weet zo 1-2-3 niet meer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
mijn toestel staat ingesteld op windowsphone.be, en ik kan ook kiezen om een app naar de telefoon te sturen, maar krijg uiteindelijk een fout melding waar in staat dat ik de functie 'mijn telefoon zoeken' moet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik weet het echt niet zeker, maar volgens mij moest "feedback verzenden" ook ingeschakeld staan om dat te laten werken... Damn, waar werd dat laatst nou besproken....

En op windowsphone.be staat ook ALLEEN je ATIV ingesteld, of ook nog eerdere Windowsphones?

[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 06-08-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zoals eerder gezegd;

Die optie staat waarschijnlijk áltijd op UIT, zodat mocht je phone gejat worden, en kwaadwillenden lopen door je instellingen menu, en zien dat ie 'uit' staat, ze denken dat ie écht uit staat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
timofp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar in 2007 was cloud en synchronisatie gewoon veel minder aanwezig waardoor je argument niet opgaat. Microsoft kan vele instellingen syncen tussen al je windows PC's en Windows Tablet's (inclusief IE favorieten), maar dus niet met de Phone?

Ach het is een kleinigheidje, voor de rest kan ik na 1 avond er mee spelen al zeggen dat ik blij ven van mijn overstap van Android naar Windows Phone 8, hopelijk blijft dit. Ik heb op 1 avond al zo vaak gedacht bij kleine dingen, dit is nu echt beter dan bij Android.

Ik heb overigens op mijn Unbranded toestel uit Duitsland ook nog geen update.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar 2007 tot 2013 is een hoop tijd om je OS te finetunen. Als je de basics al goed werkend hebt, kan je je op kleinere zaken richten om bijvoorbeeld usability te verbeteren. Sommige zaken zijn in Windows phone 8 nog redelijk spartaans (komt ie weer, de "one to rule them all" volumeregeling, maar denk bijvoorbeeld ook aan notificaties, stabiliteit van het OS etc), dus ik verwacht dat Microsoft daar eerder de focus op zal leggen dan op "kleinere" usability features zoals een bookmark sync..
Alhoewel ze op dit moment volgens mij nog steeds de focus hebben liggen op het zoveel mogelijk overhalen van devs om hun apps ook vooral maar voor Windows phone uit te brengen, en op telefoon leveranciers om maar zoveel mogelijk telefoons uit te brengen met Windows Phone erop als OS.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
PaT schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:05:
Ik weet het echt niet zeker, maar volgens mij moest "feedback verzenden" ook ingeschakeld staan om dat te laten werken... Damn, waar werd dat laatst nou besproken....

En op windowsphone.be staat ook ALLEEN je ATIV ingesteld, of ook nog eerdere Windowsphones?
Feedback stond reeds ingesteld, op windowsphone.be staat alleen mijn Ativ inderdaad, mijn eerste windows phone :)
NeFoRcE schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:05:
Zoals eerder gezegd;

Die optie staat waarschijnlijk áltijd op UIT, zodat mocht je phone gejat worden, en kwaadwillenden lopen door je instellingen menu, en zien dat ie 'uit' staat, ze denken dat ie écht uit staat ^^
Ik snap wat je bedoeld, zou Microsoft dit echt zo gedaan hebben? Maar doet er natuurlijk niets van af dat het niet werkt :)

Ach ja dan maar via de app store installeren op de phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik heb zojuist Samsung maar gemaild over de GDR2 update voor unbranded/unlocked versies. Onze telefoon stond niet eens in de verplichte model pulldown.

Ik heb maar een andere windows phone gekozen en vermeld dat de pulldown niet compleet is. Zodra ik wat van Samsung hoor laat ik het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Aapzak schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:23:
Ik heb zojuist Samsung maar gemaild over de GDR2 update voor unbranded/unlocked versies. Onze telefoon stond niet eens in de verplichte model pulldown.

Ik heb maar een andere windows phone gekozen en vermeld dat de pulldown niet compleet is. Zodra ik wat van Samsung hoor laat ik het even weten.
Ben benieuwd
tnx in ieder geval voor de genomen moeite :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat is de nieuwst mogelijke firmware voor de Ativ S dan? Hier ook een unbranded versie.
Heb overigens Krusell 3XL Kiruna pouche binnen, mooi ding en past vrij aardig. Als ie een beetje uitgerekt is zal het prima zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
zit hier op:
OS ver: 8.0.10327.77
Firmware: 2424.13.5.1
Bootloader: 13.04.19.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Roelant001 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:38:
zit hier op:
OS ver: 8.0.10327.77
Firmware: 2424.13.5.1
Bootloader: 13.04.19.21
Ik heb mijn toestel sinds gisteren, maar alle versies zijn ouder, straks maar eens aan kies hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

timofp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb mijn toestel sinds gisteren, maar alle versies zijn ouder, straks maar eens aan kies hangen.
Mijne zijn ook allemaal ouder, maar vindt geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Niku schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Mijne zijn ook allemaal ouder, maar vindt geen update.
Niet via de update functie op de Telefoon of ook niet via Kies op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
kies op de pc... via programma?

Mis ik iets ?

Edit:
Ja miste iets progr gedownloaded inmiddels

[ Voor 71% gewijzigd door oldsmelly op 06-08-2013 14:14 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

timofp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:04:
[...]

Niet via de update functie op de Telefoon of ook niet via Kies op de PC?
Niet via de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
oldsmelly schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:05:
kies op de pc... via programma?

Mis ik iets ?

Edit:
Ja miste iets progr gedownloaded inmiddels
Is Samsung Kies enkel voor Android Smarphones? Ik dacht dat je er misschien ook Windows Phones een firmwire upgrade mee kon geven

Edit: Ja dus

[ Voor 14% gewijzigd door timofp op 06-08-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
timofp schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Is Samsung Kies enkel voor Android Smarphones? Ik dacht dat je er misschien ook Windows Phones een firmwire upgrade mee kon geven

Edit: Ja dus
Geen idee eigenlijk nog, voorlopig ziet het programma mijn ativ niet

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb overigens Vodafone, misschien dat die achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Valt voorlopig weinig te KIEZEN...

Progsel ziet de telefoon niet, zowel WifI niet als via USB niet...

Draai onder windows 8

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Volgens mij is ATIV S alleen maar OTA updates en niet via Kies. Ik heb het echter nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Dat zou een hoop verklaren, heb de kies software geinstalleerd in een Virtual Windows 7 box eens kijken of dat het wel wil doen.,....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat dit toestel en ook WP8 zo ondergewaardeerd worden. Ik heb dit toestel nu een week en had hiervoor een HTC One. Dat is dus mijn vergelijkingsmateriaal.
Dit toestel is retesnel in vergelijking met alles wat ik hiervoor heb gehad. Geen enkele vertraging in het OS. Supersnel en gelikte animaties. Een genot om mee te werken.
Design bevalt me heel erg. Zakelijk en voelt door het kleurgebruik ook bijna als metaal aan. Goed gewicht ook.
Batterijduur. WAUW. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij geen enkele smartphone. Je komt er de dag mee door zelfs tijdens intensief gebruik en dan nog royaal capaciteit overhebben.
Bij weinig gebruik gaat ie zelfs richting drie dagen. Impressed.

Minpuntje: sommige Office-bestanden zijn niet bewerkbaar op het toestel. Reden geeft ie niet aan. Is geen nadeel van toestel van maar van OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kies is alleen voor Android. WP8 updates komen OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
PaT schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:39:
Kies is alleen voor Android. WP8 updates komen OTA.
Ah ok, foutje dan op de Samsung website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Weet niet hoe jij dan bij die specifieke Samsung URL komt, maar als ik via samsung.nl of .com bij support, of download o.i.d. kijk, zie ik alleen een user guide en een safety guide staan nml?

Ah, via google specifiek zoeken op Samsung Ativ S Kies vind 'm wel, maar zoals je op de site zie staan, staat naast de download sectie ook een filmpje van de Galaxy note, een how to guide van de galaxy siii. En staat bij de downloads bij de ativ s, ernaast dus i.p.v. er onder, ook alleen de user manual. Dus geen foutje, gewoon een onduidelijke layout. Die je via de "normale" route op de samsung site ook niet gevonden zou hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Klein probleempje, ik krijg geen extra toetsenbord geïnstalleerd, als ik Nederlands (België) probeer blijft hij eeuwig hangen op downloaden voorbereiden, Nederlands (Nederland) moet blijkbaar niet gedownload worden maar blijft eeuwig staan op installeren voorbereiden.

Solved, eerst moest er blijkbaar een update voor het ENG toetsenbord worden geïnstalleerd, dit duurde maar liefst 10 minuten en vergde 2 reboots, dat voor een simpel toetsenbord taal?

[ Voor 31% gewijzigd door timofp op 06-08-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Nou jongens, bij Samsung gebruiken ze scripts en beantwoorden ze vragen eigenlijk niet. Ik kreeg eerder deze week van de live-chat een zelfde antwoord en werd er daarna uit gegooid. Dat was dus ook een bot. Ik voel me niet erg serieus genomen door deze "mensen".
Uw vraag
1) ik kan de GT-I8750 niet kiezen in de modelnummer pulldown

2) Sinds enkele weken krijgen verschillende mensen bij verschillende providers al de GDR2 update van Windows Phone 8 op hun ATIV S. Er lijkt één groep te worden overgeslagen: de unbranded / unlocked telefoons krijgen geen update.

Wellicht is deze groep over het hoofd gezien maar ook wij willen heel graag deze GDR2 update. Kunnen jullie aangeven of dit inderdaad een vergissing is en wanneer de rest van ons ook de update kan verwachten?
Geadviseerd antwoord
Geachte heer/mevrouw ,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Ativ SWindows 8. U geeft aan dat u wilt weten wanneer u de GDR2 update kunt verwachten op uw toestel.

Samsung beschikt over geen enkele wijze over informatie of data wanneer een firmware versie zal uit gaan komen.

Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via Microsoft bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen functioneren.

Heeft u nog vragen en/-of opmerkingen kunt u contact opnemen met Microsoft.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.

Met vriendelijke groet,
Het mooiste is wel dat de conversatie ook onmiddelijk is afgelopen, er is geen reply-en bij want dat komt toch niet aan, zeggen ze. Nu mag ik dus weer door die lompe formulieren heen klikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Aapzak op 06-08-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
http://www.wpcentral.com/...indow-phone-8-gdr2-update

dan zou een update niet ver weg meer moeten zijn toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb een update, nu binnen aan het trekken. Zeer benieuwd welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Eerder op de avond de gdr2 update binnengeharkt. Heb er nog niet echt mee gespeeld, maar hij lijkt prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Laatst online: 12:18
Ik heb nu de GDR2 update, alleen weet iemand of ik FM radio heb nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
jarti66 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 02:28:
Ik heb nu de GDR2 update, alleen weet iemand of ik FM radio heb nu?
Ja, en jij ook, als je in dit topic zoekt op fm radio. :'(

Btw; nu ook bezig met binnenhalen en installeren GDR2. ;) Voor de volledigheid; KPN hier.

[ Voor 16% gewijzigd door xxxneoxxx op 07-08-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20

DjVe

Hatsaflats!

Mijn telefoon kan die update dus nog niet vinden :'(
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
Levertijden van de Samsung Ativ S mogen besproken worden in Samsung Ativ S - Levertijden en Prijzen.