Zo het toestel is binnen en ik heb inmiddels ook de befaamde GDR2 update binnen die werkelijk nutteloos is voor ons Samsung gebruikers (op wat IE tweaks na, dus nu weer maaaaanden wachten op wel een puike update).
Mijn mening tot dusver is niet mals. Let wel, voorheen had ik een iPhone4s (met iOS6 en iOS7) en daarvoor een WP7 toestel en een Android toestel (en een blackberry, maar die telt niet meer mee).
Pluspunten:
- Erg goed beedscherm.
- Snappy, het toestel is snappy en dat is fijn
- Veel belangrijke apps zijn er!
- Muziek-herkenning werkt, wat leuk.
- Toestel is verbazend licht en ziet er zeer prima uit. Velen malen mooier dan een SIII, om een vergelijking te trekken.
- video kijken op dit toestel is geweldig!
Nadelen:
- Wat een prutsmarket, met honderden RSS lezers en apps die maar 1 ding doen en dan vaak ook nog slecht. De market voelt aan als de App-store, maar dan uit 2007.
- Ik mis een shitload aan NL'se apps.
- Jammer genoeg kan ik nog steeds geen alternatieve search-mogelijkheid opgeven. Het blijft allemaal Bing.
- Als Samsung en mogelijk ook HTC gebruiker voel ik me nu al in de kou gezet door MS. De focus lijkt volledig bij Nokia te liggen.
- Systeem voelt op veel plekken gewoon niet af... de market reageert vaak raar en zelfs op Wifi vraagt hij vaak om een internetverbinding of breekt een download gewoon af. Ook het zoeken lijkt niet zuiver en geeft hij zelfs vaak aan dat de zoekfunctie is uitgeschakeld, waarna de volgende search weer perfect is.
- idem voor downloaden...
- Ik mis gewoon een notification-center, zowel Android als iOS lopen op dit vlak mijlen voor.
- IE10 is trager dan op mijn oude iPhone4S, wat ik niet had verwacht. En de terug toets laadt de webpagina opnieuw in. Ik moest hier om lachen, dit is echt een oplossing uit de jaren 90. Echt jammer, zeker gezien er niet echt goede alternatieven staan in de winkel.
- Paypal koppelen ging niet, wat ik erg jammer vond. Ik moest namelijk ineens een creditcard koppelen en gezien mijn creditcard verlopen was kon ik dus geen gebruik meer maken van paypal. Nu zag ik wel prepaid creditcards, maar iets zegt me dat het ook gewoon zonder creditcard moet lukken.
- Geen navigatie-mogelijkheden. Wel als ik geld schuif, maar dat lukt dus niet. Wat jammer is, dat de directe concurrentie wel degelijke en tevens gratis oplossingen biedt.
- Toestel is eigenlijk net iets te groot om prettig vast te houden.
[
Voor 0% gewijzigd door
koekiemonster op 22-08-2013 15:27
. Reden: pluspunt toegevoegd! ]