Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erulezz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:21:
Ik vond in de handleiding op upc.nl dat je het WiFi signaal uit kunt zetten, maar ik kan dat niet vinden. Dit moet staan bij WiFi instellingen, maar het staat nergens bij. Mis ik iets of staat het ergens anders?
Inloggen in de webinterface van de Box, en wireless voor beide frequenties disablen

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=dlattach;topic=44989.0;attach=11483

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:19:
Op dit moment zit er bij UPC niet echt een duidelijke lijn in. Ik heb hem op dag 1 besteld en een week later binnen en geïnstalleerd. Mij was verteld dat ik zelf kon kiezen, nieuw of bestaand netwerk.
Het lijkt er op dat het per medewerker verschilt wat je er mogelijk is.

Ik ga toch maar eens proberen of ik van UPC een andere router kan krijgen en de Horizon daarop aan kan sluiten.
Even off-topic. Maar lees jij überhaupt wel wat er geantwoord wordt op jouw berichtjes? Zo maar een informatieve vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Meer mensen last van happeringen of zelfs helemaal geen beeld op RTL4 en 5?
Gister alles nog goed. Nu dramatisch.. Zwart beeld en stotterend geluid.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capthook
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Lekkere snelheid. toch
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2218871846.png

Voor de rest werkt het allemaal toppie. Mag ook wel eens een keer gezegd worden. Heb inmiddels al 4 Horizon boxen geïnstalleerd zonder problemen. En natuurlijk kan het altijd beter, sneller, mooier enz...
Voor nu werkt het al naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Inloggen in de webinterface van de Box, en wireless voor beide frequenties disablen

[afbeelding]
Thanks; ik ben dit ook van plan, maar mijn Horizon box moet ZELF wel internet krijgen via een draadloos signaal? Zijn dat twee aparte "interfaces"?
  • Dus hij moet zelf NIETS uitzenden, d.w.z. hij moet NIET dienen als wifi router / access point / whatsoever
  • Hij moet alleen WEL een bestaand draadloos signaal oppakken zodat hij zelf wel internet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hoe kom je bij die webinterface dan? Ik heb eigenlijk ook nieteens een wifi password gekregen voor die horizon. Ik gebruik hem alleen als mediacenter en aangezien hij bedraad zit aan gesloten aan de netgear die ernaast staat wil ik hem dus ook disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 09:35
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

[afbeelding]
Ahh, dat kan dus niet via de normale interface via de TV? Dan de Horizon maar eens aansluiten op het thuisnetwerk en zo uitzetten. Thanks.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:40:
[...]

[...]
  • Hij moet alleen WEL een bestaand draadloos signaal oppakken zodat hij zelf wel internet heeft
In welk draadloos netwerk wil je m dan hangen? Hoe is je situatie op dit moment? UPC-internet met apart modem wat nog actief is?
Alcje schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:00:
Hoe kom je bij die webinterface dan? Ik heb eigenlijk ook niet eens een wifi password gekregen voor die horizon. Ik gebruik hem alleen als mediacenter en aangezien hij bedraad zit aan gesloten aan de netgear die ernaast staat wil ik hem dus ook disablen.
Kijk even op de Box bij netwerkstatus wat het ip-adres is. Inloggen op de webinterface doe je door in een browser dat ip adres één lager in te tikken. Het ip-adres is i.e 192.168.100.2, dan moet je inloggen met 192.168.100.1. Password is standaard admin/admin

Je Wifi SSID en password staat op het label aan de onderkant van de Box
Erulezz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:05:
[...]

Ahh, dat kan dus niet via de normale interface via de TV?
Dat is correct, kan niet via de instellingen op de Box zelf [ via de tv-interface]

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:12:
[...]

In welk draadloos netwerk wil je m dan hangen? Hoe is je situatie op dit moment? UPC-internet met apart modem wat nog actief is?

[...]
Jep, er is een ander netwerk actief. Situatie is als volgt:
  1. Cisco modem in meterkast
  2. Daaraan gekoppeld een Dlink 655 router die een draadloos netwerk uitzendt
  3. Dit draadloze netwerk moet worden "opgevangen" door de Horizon box om hem toegang tot internet te geven (er loopt namelijk geen kabel naar toe)
  4. Maar ik wil NIET dat de Horizon zelf ook iets uitzendt (signaalsterkte van de 655 is prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb precies dezelfde setup en dat kan dus helaas niet. Als je WiFi connect naar je DIR, kan je diezelfde antenne niet uitzetten.

Enige oplossing je hebt is de 2.4 of de 5 Ghz antenne uitzetten en de ander SSID niet laten broadcasten + WPA2 versleuteling erop. Dat of wired naar je router en beide antenes uitzetten.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:31:
[...]

Jep, er is een ander netwerk actief. Situatie is als volgt:
  1. Cisco modem in meterkast
  2. Daaraan gekoppeld een Dlink 655 router die een draadloos netwerk uitzendt
  3. Dit draadloze netwerk moet worden "opgevangen" door de Horizon box om hem toegang tot internet te geven (er loopt namelijk geen kabel naar toe)
  4. Maar ik wil NIET dat de Horizon zelf ook iets uitzendt (signaalsterkte van de 655 is prima)
Dan lijkt mij indien je de Horizon instelt, je m opneemt in een bestaand netwerk==> draadloos. Op enig moment zal je dan bij de setup SSID's zien. Kies de SSID van je Dlink en connect.

Login op de webinterface van de Horizon, en zet daar radio op 2.4 en 5 Ghz uit. Als alles dan nog werkt, dan is het goed. Of indien je de radio van de horizon uitzet, je dan nog verbinding hebt met je Dlink zou ik zo 1,2,3 niet weten. Maar dat merk je vanzelf wel..:-)

EDIT:
Notna schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:37:
[..]

Enige oplossing je hebt is de 2.4 of de 5 Ghz antenne uitzetten en de ander SSID niet laten broadcasten + WPA2 versleuteling erop. Dat of wired naar je router en beide antenes uitzetten.
Dank voor het bevestigen van mijn vermoeden. De radio is dus nodig voor zenden en ontvangen....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Dat had ik dus gedaan maar kwam er niet in. Ik denk wat is dit nu raar hij kreeg nieteens de melding dat je aan een netwerk hing. Blijkbaar was die poort niet echt lekker. je drukte hem erin maar hoorde geen klik etc.
Dus doe hem in eeen andere poort en het was zo gepiept. Denk toch nog even die andere poort proberen. Heb met brute kracht doorgedrukt en toen hoorde ik klik. Nu doet die het wel weer. bizar;-)

Een ander probleem waar we nog wel tegenaan lopen is dat RTL 5 savonds vaak geblokeerd staat. Je ziet dan als je zapt onderin geblokeerd programma staan. voer je dan 0000 in dan zie je de zender. Kinderslot staat uit.

Ik heb dit probleem, mijn vader en andere mensen hier in de buurt ook. Iemand hier een oplossing voor? hij doet het bij iedereen op rtl 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:16
Een mooie aanbieding gekregen omdat ik ga verhuizen en wilde 'opzeggen' ;)
1 jaar voor 39,95 en geen verhuiskosten(60mbit).

Hoor tegenstrijdige resultaten uit Rotterdam. Vriend zegt slecht bereik te hebben met de modem, hoop dat het allemaal meevalt (maar dan zal ook wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Dramatisch dat Horizon, de wifi van de box doet het niet, of hij laat even de 5ghz zien, maar die klapt er weer uit naar een paar min. is niet aan te zetten ook via de web interface. Moet een monteur voor komen om dit op te lossen.
Port forwarding is een drama, kan alleen op beide (tcp&udp) gezet worden, kan geen gre protocol forwarden voor pptp, verder kan ik mijn domeinnaam hier van binnenuit niet benaderen, dit is erg lastig, gebruik dit voor mail server en de homewizard normaal.

Tv al 2 x vandaag stotteren en raar geluid gehad tjdens het tv kijken. Op diverse hd zenders geen ondertiteling standaard, moet iedere keer aangezet worden ( history hd bv)

Monteur kan pas 7 november !
Knap Waardeloos dus dat Horizon van UPC

edit:

PPTP Werkt dus wel als je de andere nodige poorten maar forward. GRE schijnt ie dan zelf wel te snappen dat dat naar die server moet ?

[ Voor 9% gewijzigd door LoneWolf op 22-01-2013 13:42 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
weet iemand hoe je de horizonbox afstandbediening weer kan resetten? Had hem op de Samsung tv maar dat werkt niet echt prettig en ik kan nu nergens meer vinden hoe je de afstandbediening weer kunt resetten.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

Dan lijkt mij indien je de Horizon instelt, je m opneemt in een bestaand netwerk==> draadloos. Op enig moment zal je dan bij de setup SSID's zien. Kies de SSID van je Dlink en connect.

Login op de webinterface van de Horizon, en zet daar radio op 2.4 en 5 Ghz uit. Als alles dan nog werkt, dan is het goed. Of indien je de radio van de horizon uitzet, je dan nog verbinding hebt met je Dlink zou ik zo 1,2,3 niet weten. Maar dat merk je vanzelf wel..:-)

EDIT:

[...]

Dank voor het bevestigen van mijn vermoeden. De radio is dus nodig voor zenden en ontvangen....
Thanks... laatste vraag: waarom heeft mijn Horizon box eigenlijk internet nodig? Twonky-shit gebruik ik niet, daar heb ik m'n Apple TV voor. Hoe komt het ding bijvoorbeeld aan updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:42:
[...]

waarom heeft mijn Horizon box eigenlijk internet nodig?
Apps, updates.
smeerbartje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:42:
[...]

Hoe komt het ding bijvoorbeeld aan updates?
Internet, duh.

Lekkere reactie. Da's dus ook de laatste keer dat ik een antwoord op een vraag van jou geef. Fijn leven nog verder!

[ Voor 48% gewijzigd door Smultie op 04-10-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Gast, het zou toch ook kunnen dat hij updates binnenkrijgt via COAX... niet gelijk zo'n mietjes-reactie a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
De horizon box krijg de firmware updates binnen via COAX en niet via internet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Cool, dankje; dan heb ik dus helemaal geen internet nodig op m'n Horizon. Die apps hoef ik niet en media speel ik wel met m'n Apple TV af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

smeerbartje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:14:
Cool, dankje; dan heb ik dus helemaal geen internet nodig op m'n Horizon. Die apps hoef ik niet en media speel ik wel met m'n Apple TV af.
Sterker nog, ik heb het idee dat de box er rapper door is zonder het aan het internet te hangen..... ik ga het dan ook binnenkort uitzetten. Heb die app troep niet nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Goed nieuws :). Als we maar wel zeker weten dat hij updates via coax binnenkrtijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je zou kunnen controlen of je kunt updaten zonder je box aan het internet te hangen. (Check op updates dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Die apps zijn momenteel ook waardeloos. Een trage zooi.
Ik pak de tablet wel als ik nu.nl of facebook oid wil bekijken, dan ben ik al klaar met lezen voor een app uberhaupt is opgestart.

Ik heb Twonky even geprobeerd, maar de beeldkwaliteit van een 1080p film is slechter via de horizon box dan via mijn htpc met xbmc.
daarnaast werkt het veel omslachtiger natuurlijk.

Als je geen media speler hebt, is het een leuke aanvulling, als je wel iets hebt, dan ga je het zeker niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 16:41
Monteur gister langsgeweest omdat we internet ook via de Horizonbox wilde laten lopen... dat ging dus niet door... wanneer de huidige situatie stabiel is via je oude modem laten ze het eerst zo... oftewel, heb hem gevraagd om even het signaal door te lopen (zodat ik zeker weet dat bij stroingen het niet aan de bekabeling ligt) en hij kon weer vertrekken... Kon hij zijn achterstand in iedergeval weer een beetje inlopen die hij om 10 uur al had :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Afijn na mijn drama met Unsubscribed komt UPC me tegemoeg met een aantal dagen niet in rekening te brengen wat op zich netjes is van ze.

Zoals gewoonlijk gaan dingen nooit in 1 keer goed ... nu mis ik gewoon divrse zenders. En zijn het nou bepaalde blokken dan snap ik het nog maar ik heb het gewoon over zender willekeur missen. Laat ik even voorop stellen signaal is bijna uitstekend en kwaliteit is uitstekend.

Ik mis bepaalde kanalen zoals SyFy, Discovery Science/World enz
Vreemd genoeg heb ik bv History channel wel weer.

Zucht bellen maar weer en spammen op Twitter .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik heb ook een apart probleem. Met favoriete zenders en zendervoorkeur, heb ik na de standaard zenders (Veronica/net5 enzo) Comedy Central staan, en daarna Comedy Central extra en daarna family. Maar als ik nu vooruit ga, slaat hij Comedy Central gewoon over, en gaat direct naar extra. Ik kan wel op 16 drukken om zelf naar het kanaal te gaan, maar dan kan ik weer niet terug/achteruit, want dan gaat hij weer naar zender 1 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
sonsan schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:17:
Ik heb een relatief eenvoudige vraag (denk ik...).
Ik heb nu Horizon als basis, dus telefoon, en internet lopen via de Horizon. Ik vind echter de wifi verbinding niet denderend. Hiervoor had ik een Cisco 3920 met daarachter een Netgear WNDR 3700 router. De monteur die gisteren alles geinstalleerd heeft zei dat ik deze router gewoon in een ethernetpoort kan steken en, na deactiveren van de Horizon Wifi, deze Netgear weer kon gebruiken. Deze router had een uitstekende verbinding. (ong. 110-120 Mb, nu 45-50 Mb....)
Kan dit zomaar?

Edit: iemand die me hier antwoord op kan geven?
(n)iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Grappig, de UPC monteur vertelt je iets en je verifieert eerst of t klopt wat ie zegt op Tweakers :P

Maar ja, dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Vanmorgen weer een nieuwe bug, GUI is gekrompen.... }:O

Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/downloads/Image1_horizon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/downloads/Image2_horizon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/downloads/Image3_horizon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webmailadres.nl/downloads/Image4_horizon.jpg

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
kattapult schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:07:
[...]

Grappig, de UPC monteur vertelt je iets en je verifieert eerst of t klopt wat ie zegt op Tweakers :P

Maar ja, dat kan
Als je ziet dat ze bij upc onderling al niet weten wat precies bepaalde procedures zijn.... dan tja :) Kan het geen kwaad om het hier na te vragen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
Michaelg schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Als je ziet dat ze bij upc onderling al niet weten wat precies bepaalde procedures zijn.... dan tja :) Kan het geen kwaad om het hier na te vragen.
Inderdaad heb ik meer vertrouwen in Tweakers...... Maar hier heb ik ook iets gelezen over het instellen van een vast IP e.d. in de router. En daar wil ik het fijne van weten. En dan moet ik hier zijn! :-)
Kan iemand mij een uitleg geven hoe ik dat moet doen?

[ Voor 5% gewijzigd door sonsan op 04-10-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Gearjunkie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:01:
Vanmorgen weer een nieuwe bug, GUI is gekrompen.... }:O
It's not a bug it's a feature ...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Barryvdh schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:57:
Ik heb ook een apart probleem. Met favoriete zenders en zendervoorkeur, heb ik na de standaard zenders (Veronica/net5 enzo) Comedy Central staan, en daarna Comedy Central extra en daarna family. Maar als ik nu vooruit ga, slaat hij Comedy Central gewoon over, en gaat direct naar extra. Ik kan wel op 16 drukken om zelf naar het kanaal te gaan, maar dan kan ik weer niet terug/achteruit, want dan gaat hij weer naar zender 1 :S
Ik heb dit probleem ook gehad. Ineens waren sommige favorieten met geen mogelijkheid meer te bereiken. Toen heb geprobeerd alle zenders uit de favorieten lijst te halen. De lijst met favorieten was leeg maar er bleven er 2 over in het menu als je de zenders wilt rangschikken. Ik kon deze dus niet meer unstarren zeg maar. Heb toen maar een factory reset uitgevoerd met al het drama van dien. Er zit een bug in dus

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Monteur vertelde mij,

eenmaal de modem gedeactiveerd te hebben moet alles via de horizon lopen,
als je dit niet doet kan je alles via je modem laten lopen, wat verstandiger is...

[ Voor 3% gewijzigd door xven0mxz op 04-10-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Vandaag ook het Horizon abonnement aangevraagd. Het oogt leuk, maar ook zojuist een review gezien over een dramatische en omslachtige besturing en het werkt niet echt snel.

Daarnaast heb ik geen enkel apparaat van Apple, maar op de tablet kan ik altijd nog streamen via de PC (Splashtop). Hopelijk komt de Android app snel.

Maar goed, 2 voordelen voor mij: Ik ga standaard 8 euro per maand minder betalen voor een identiek pakket dan wat ik had en dan krijg ik er nog een vaste telefoonlijn bij (welke ik toch niet gebruik). Dan heb ik de actiekorting nog niet eens meegenomen. En lekker op de PC kijken als de vrouw de TV weer eens in bezit heeft genomen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Aangezien ik nu toch Twonky aan 't draaien ben, dacht ik: "Laat ik eens kijken op ik op m'n telefoon (Galaxy Nexus) nu ook gewoon kan streamen.
Wow, ongelooflijk hoeveel meer, sneller en makkelijker dat werkt dan op de Horizon Box.

Mediahouse + MX Player en ik kan alles afspelen, mét ondertiteling + juiste Aspect Ratio, zonder stotteren.

Erg vervelend dat het dan op een Mediabox, die er op z'n minst gedeeltelijk voor is gemaakt, bij lange na niet zo goed werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door Smultie op 04-10-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk tevreden met de horizon, op een punt na: hij werkt niet.
Toch wel belangrijk he?

Gisteren het apperaat aangesloten en ingesteld en na ongeveer 20 min kwamen de tv zenders door en konden we kijken. Daarna heb ik hem draadloos op het netwerk aangesloten (houden oude modem/router) en ook dat werkte, eventjes dan 15 min later had hij opeens geen internetverbinding meer, als ik thuisnetwerk - bestaand- draadloos selecteerde gaf hij ook geen ssid's meer weer. Uiteindelijk vandaag het ding terug gezet naar fabrieksintellingen en op ieuw opgestart. Resultaat: foutcode 1050 en het ding kwam niet voorbij het installatiescherm. Na bellen met upchelpdesk front panel reset uitgevoerd en alvast afspraak gemaakt met de monteur mocht dat niet baten. En dat deed het dus niet: tijdens de installatie gaf hij hetzelde scherm met de melding dat hij niet kon verbinden en nu foutcode 1030. Downstream frequentie aangepast alles nagekeken maar niks helpt, bekabeling ligt het niet aan is ook al nagekeken...

Nu dus maar wachten totdat dinsdag de monteur eindelijk komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Weet niet of het al gevraagd is, maar is het mogelijk om de horizon enkel als extra router en mediabox te gebruiken?

Heb mijn modem behouden, maar aangezien de huidige router vrij ver weg staan gebruik ik de horizon graag als extra router om het draadloze bereik te vergroten.
Als dit mogelijk is, hoe dien ik hem dan in te stellen als nieuw netwerk of bestaand netwerk?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Ik moet zeggen dat Horizon bij mij probleemloos werkt (afkloppen). Tv werkt, internet werkt. Ik heb mijn oude modem behouden maar ik gebruik wel de wifi van de Horizon en daarnaast ook nog van het modem. Dat het niet zo snel is, zit ik niet zo mee en een aantal functies die niet direct te benaderen zijn heb ik in m'n Logitech AB geprogrammeerd. Blijkbaar ben ik een uitzondering :) Volgende stap is afscheid van het oude modem, want het hele zaakje gebruikt nu wat teveel stroom (box op "hoog" voor wifi en ook nog een modem).
Wat ik wel erg mis is de mini EPG bij het zappen, zodat je snel kunt zien wat er nu en straks op andere zenders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

biobak schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:55:
Ik moet zeggen dat Horizon bij mij probleemloos werkt (afkloppen). Tv werkt, internet werkt. Ik heb mijn oude modem behouden maar ik gebruik wel de wifi van de Horizon en daarnaast ook nog van het modem. Dat het niet zo snel is, zit ik niet zo mee en een aantal functies die niet direct te benaderen zijn heb ik in m'n Logitech AB geprogrammeerd. Blijkbaar ben ik een uitzondering :) Volgende stap is afscheid van het oude modem, want het hele zaakje gebruikt nu wat teveel stroom (box op "hoog" voor wifi en ook nog een modem).
Wat ik wel erg mis is de mini EPG bij het zappen, zodat je snel kunt zien wat er nu en straks op andere zenders is.
Ik ben dan 1 stapje verder :+ ik heb namelijk mijn oude modem direct weggedaan.
Logitech Harmony is de uitkomst voor de beperkte AB. Verder werkt alles, behalve mediastreaming, maar dat deed ik al via de PS3 en blijf ik ook via PS3 doen (tot er een HTPC komt).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:46:
Toch wel belangrijk he?

Gisteren het apperaat aangesloten en ingesteld en na ongeveer 20 min kwamen de tv zenders door en konden we kijken. Daarna heb ik hem draadloos op het netwerk aangesloten (houden oude modem/router) en ook dat werkte, eventjes dan 15 min later had hij opeens geen internetverbinding meer, als ik thuisnetwerk - bestaand- draadloos selecteerde gaf hij ook geen ssid's meer weer. Uiteindelijk vandaag het ding terug gezet naar fabrieksintellingen en op ieuw opgestart. Resultaat: foutcode 1050 en het ding kwam niet voorbij het installatiescherm. Na bellen met upchelpdesk front panel reset uitgevoerd en alvast afspraak gemaakt met de monteur mocht dat niet baten. En dat deed het dus niet: tijdens de installatie gaf hij hetzelde scherm met de melding dat hij niet kon verbinden en nu foutcode 1030. Downstream frequentie aangepast alles nagekeken maar niks helpt, bekabeling ligt het niet aan is ook al nagekeken...

De Horizon installatie na reset naar fabrieksinstellingen is gewoon brak. Probleem is dat je Horizon's interne kabelmodem vaak nog niet online is voordat bij het initiële "night rider" schermpje het installatiescript wordt afgekapt met een foutmelding. Check maar: je zet de Horizonbox aan, en het rode offline lampje brandt. Na precies 1 minuut meldt de Horizon vervolgens "1030 geen connectie", waarna je waarschijnlijk zo rond de 10-20 seconden later het rode offline lampje uit ziet gaan... Als je de Horizonbox via de webinterface benadert (bedraad is handigste, standaard adres is geloof ik 192.168.0.192) zie je dat ie keurig online is (download en upload) en een IP adres heeft.

De oplossing is tig keer opnieuw proberen: de tijd waarin de box online komt varieert namelijk nogal. Na x keer heb je het geluk dat ie al online is voordat het installatiescript opstart.

Vervolgens kan je nog de pech hebben dat je een foutmelding 1090 krijgt, maar dat komt dan omdat de vrijgave van jouw box bij UPC (nog) niet is gelukt. Meestal lukt het dan de volgende dag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:58:
[...]

Ik ben dan 1 stapje verder :+ ik heb namelijk mijn oude modem direct weggedaan.
Logitech Harmony is de uitkomst voor de beperkte AB. Verder werkt alles, behalve mediastreaming, maar dat deed ik al via de PS3 en blijf ik ook via PS3 doen (tot er een HTPC komt).
Streaming heb ook ik een HTPC voor, die langzame apps gebruik ik wel op telefoon/iPad. Ik heb uiteindelijk alleen maar voor Horizon gekozen vanwege de korting voor 6 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Cap schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

De Horizon installatie na reset naar fabrieksinstellingen is gewoon brak. Probleem is dat je Horizon's interne kabelmodem vaak nog niet online is voordat bij het initiële "night rider" schermpje het installatiescript wordt afgekapt met een foutmelding. Check maar: je zet de Horizonbox aan, en het rode offline lampje brandt. Na precies 1 minuut meldt de Horizon vervolgens "1030 geen connectie", waarna je waarschijnlijk zo rond de 10-20 seconden later het rode offline lampje uit ziet gaan... Als je de Horizonbox via de webinterface benadert (bedraad is handigste, standaard adres is geloof ik 192.168.0.192) zie je dat ie keurig online is (download en upload) en een IP adres heeft.

De oplossing is tig keer opnieuw proberen: de tijd waarin de box online komt varieert namelijk nogal. Na x keer heb je het geluk dat ie al online is voordat het installatiescript opstart.

Vervolgens kan je nog de pech hebben dat je een foutmelding 1090 krijgt, maar dat komt dan omdat de vrijgave van jouw box bij UPC (nog) niet is gelukt. Meestal lukt het dan de volgende dag wel.
http://192.168.192.1/

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kortsluitinkje hier, thanks voor de correctie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20
Ik vraag me af, hoe groot is de kans dat alles gelijk werkt als ik de modem/router gelijk vervang door de Horizon?
Moet UPC niet aan hun kant een schakelaar om zetten om internet niet meer op mijn oude modem/router uit te laten komen maar op de Horizon?
Zijn er mensen die een mediaspeler (AC Ryan bijv) en een NASje hebben, en alles gelijk werkend hebben gekregen met de Horizon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Lol .... XBMC > DLNA Naar Horizon ...... Afijn dat doen we maar niet gare stotterbak en traag browsen door je films. Dus gewoon films via de XBMC laten lopen. Mooiste zou zijn als er een plugin voor Horizon.tv gaat komen voor XBMC denk dat ik de box dan erg weinig ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Als ik 'm via wifi op een bestaand netwerk aansluit, wat is dan het ipadres van de webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Bij mij blijft rtl 5 geblokkeerd staan. Dit gebeurt echter alleen maar savonds. De hele buurt heeft er hier last van dat rtl geblokkerd word savonds en is alleen te kijken door pincode 0000 in te voeren en dan blijft het goed. Totdat je de box uitzet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 14:25
Na niet uitzetten die box zou ik zeggen :-)

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:44:
Als ik 'm via wifi op een bestaand netwerk aansluit, wat is dan het ipadres van de webinterface?
Even bij de netwerkinstellingen bij status kijken welk ip-adres hij heeft, en dan 1 lager. Bijvoorbeeld het ip van de box is 192.168.1.20, dan log je in op de webinterface met 192.168.1.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:06:
[...]

Even bij de netwerkinstellingen bij status kijken welk ip-adres hij heeft, en dan 1 lager. Bijvoorbeeld het ip van de box is 192.168.1.20, dan log je in op de webinterface met 192.168.1.19
Vreemd, hij krijgt een ipadres van m'n router: 192.168.1.26. Als ik echter probeer te connecten naar 192.168.1.25, dan krijg ik niets.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/UPC.ipadres.png

En wat doet die standaard gateway daar eigenlijk? Is m'n router (192.168.1.100) niet gewoon de gateway van de horizon als deze in brug staat? Of haalt hij z'n internet alsnog van de coax?

Voor de goede orde: mijn router is 192.168.1.100 en deelt adressen uit tussen 192.168.1.2 t/m 192.168.1.99.

[ Voor 22% gewijzigd door smeerbartje op 04-10-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek1952
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09-2024
Na het vastlopen met foutcode 1030 moet je de Horizon aan de achterkant uitschakelen.
Na 30 seconde opnieuw aanzetten en tegelijkertijd de stb knop aan de voorzijde uiterst rechts indrukken en ingedrukt houden totdat de het scannen start. Dan de stb knop loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

Vreemd, hij krijgt een ipadres van m'n router: 192.168.1.26. Als ik echter probeer te connecten naar 192.168.1.25, dan krijg ik niets.

[..]
En wat doet die standaard gateway daar eigenlijk? Is m'n router (192.168.1.100) niet gewoon de gateway van de horizon als deze in brug staat? Of haalt hij z'n internet alsnog van de coax?

Voor de goede orde: mijn router is 192.168.1.100 en deelt adressen uit tussen 192.168.1.2 t/m 192.168.1.99.
Ik vermoed dat dat daar nog staat voor upgrades van de box. Maar bij mij heb ik zoiets gelijks. Heb je bij je netwerkinstellingen ook 'homenetworkmode' op bestaand ingesteld. Daarna instellingen weer opslaan.

Bij de initiële setup van het netwerk heb ik dus eerst gekozen voor bestaand netwerk. Dat is op enig moment klaar. Daarna de Homenetwork op bestaand, en als laatste de instellingen opgeslagen. Ik zie dan bij controle van de status zo n beetje hetzelfde als jij. Als ik in een browser dan het ip-adres -1 intik, kom ik op de webinterface van de Box.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Ik vermoed dat dat daar nog staat voor upgrades van de box. Maar bij mij heb ik zoiets gelijks. Heb je bij je netwerkinstellingen ook 'homenetworkmode' op bestaand ingesteld. Daarna instellingen weer opslaan.

Bij de initiële setup van het netwerk heb ik dus eerst gekozen voor bestaand netwerk. Dat is op enig moment klaar. Daarna de Homenetwork op bestaand, en als laatste de instellingen opgeslagen. Ik zie dan bij controle van de status zo n beetje hetzelfde als jij. Als ik in een browser dan het ip-adres -1 intik, kom ik op de webinterface van de Box.
Oké, morgen even proberen... vrouwlief heeft tv gekaapt momenteel :). In ieder geval enorm bedankt voor je hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

cypher21 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 16:03:

Zag gister toevallig de reclame van horizon op tv. Ik wil ook zulke snelle menu's als op de reclame!!
En je gelooft ook de tv reclames van tandpasta, wasmiddelen en huidverzorging nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Denzis schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:35:
Heb de box al een week binnen, alleen nog niet volledig aangesloten. Wel drie pogingen gewaagd met als resultaat foutcode 1030. Wil graag een monteur bestellen, maar ben wat huiverig voor die wachttijden van upc..
Door niet te bellen zal de wachttijd niet minder worden denk ik zomaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:18
Ik heb een probleem met de internetfunctie en de telefoonfunctie. Elke avond reset deze zich een aantal keer. Soms 3x achter elkaar, dan weer een aantal uur niet. Er is geen lijn op te trekken, het gebeurt heel random.

De waarden van mijn netwerk:

Upload
1 2 Locked 29400000 16QAM 2560 ATDMA 50.5
Download
1 77 Locked 346750000 256QAM 6952 35.1 -0.2
2 72 Locked 306750000 256QAM 6952 35.2 -1.5
3 73 Locked 314750000 256QAM 6952 35.6 1.0
4 74 Locked 322750000 256QAM 6952 35.4 -0.7
5 75 Locked 330750000 256QAM 6952 35.6 -0.1
6 76 Locked 338750000 256QAM 6952 36.4 0.6
7 255 Unlocked 0 256QAM 6952 5.2 0.2
8 255 Unlocked 0 256QAM 6952 4.2 0.2

Volgens mij zijn deze waarden verder prima. Enig idee waar het aan kan liggen? De televisiefunctie blijft overigens wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik kan niet meer bij de web interface van de horizon komen
Ik heb het als volgt ingesteld volgens deze handleiding http://www.chelloo.com/up...45316.msg596971#msg596971

De horizon heeft nu een vast ip adres buiten de DHCP pool van mijn TP-Link WD1043ND (DD-WRT)
Draadloos heb ik exact gelijk gehouden aan de TP-Link alleen een ander kanaal (om niet te storen)
Echter kom ik nu met geen mogelijkheid meer bij de Horizon web interface (draadloos of bedraad aan router) wel als ik via draad direct aan de horizon zit.

Ik wil dus de horizon gebruiken als verlenger van mijn draadloze bereik. Router aan ene kant van huis Horizon aan andere kant (met bereik tot achter in de tuin) ik krijg het alleen niet echt aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heeft hij wel een adres in hetzelfde subnet al de rest van je netwerk?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

de subnet is bij beide apparaten 255.255.255.0 (standaard) zodra ik de Wifi van de Horizon aanzet loopt al het draadloze verkeer vast (alles staat gelijk behalve het Channel, Horizon op 13 TP-Link op 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZPronk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik heb inmiddels Horizonbox aangesloten. Ik had aangegeven het bestaande modem te behouden maar helaas heeft UPC die afgesloten en moet ik wat dagen wachten voor her-activeren. Het internet via die Horizonbox is niet echt een sterk punt van deze box. Met iPAd aansluiting gekregen maar met HTC telefoon kan ik nauwelijks iets doen. Whatsapp facebook e.d. werken niet lijkt wel og het geblocked wordt. Heeft iemand tips om dit werkend te krijgen via die Horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
piotr123 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:11:
[...]

Ja zelf geïnstalleerd, en er zit al een versterker (toen al gratis gehad) tussen en ook de bekabeling en de wcd is door upc zelf gemonteerd wegens een slecht signaal.
We zijn nu een dag verder en wat handelingen verricht ism de helpdesk, het is iets beter, maar rtl 4 en 5 blijven op zwart, Er komt idd nog een monteur, maar dan vrees ik het ergste, die andere konden het signaal ook niet beter krijgen als wat het was.
Dit is wat ik zelf een tijdje geleden schreef, en leest en huivert, nu is de monteur langs geweest en wat gebeurt er, hij haalt een stukje van buiten mantel van de door andere upc monteurs in elkaar geknutselde kabel(Deze kabel al anderhalf jaar in gebruik,bij horizon geleverde was tekort) en voila perfect beeld en ook ineens rtl 4 en 5 zichtbaar, nergens geen blokjes meer. Wat dus in houd voor andere mensen met blokjes en zwarte beelden dat de bekabeling naar de upc box volgens deze monteur van groot belang is, geen goed signaal is niet goed werken, deze box is heel gevoelig voor storing. Wel spijtig dat ik eigenlijk al anderhalf jaar beeld problemen heb en dit pas bij de 3e monteur die aan de zelfde kabel zit ineens goed komt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
habermas schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 12:48:
ook Horizon besteld, met name voor de verdubbeling vd snelheid (60 -> 120) voor dezelfde prijs. hoop dat het wat is, en dat ik die snelheid wireless uberhaupt ga halen...
er toch maar even achteraan gebeld, en de order was natuurlijk weer niet doorgekomen :F krijg het pakket nu binnen 4 en 10 werkdagen thuisgestuurd. wel vreemd dat het weer een jaarcontract is, ik dacht dat dat inmiddels niet meer mocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
habermas schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

er toch maar even achteraan gebeld, en de order was natuurlijk weer niet doorgekomen :F krijg het pakket nu binnen 4 en 10 werkdagen thuisgestuurd. wel vreemd dat het weer een jaarcontract is, ik dacht dat dat inmiddels niet meer mocht?
(meer)jaar(s)contracten mag wel, maar na de contractperiode moet deze maandelijks opzegbaar zijn :) Dat is idd veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Internet staat nu goed ingesteld na de eerder genoemde handleiding met nieuw thuisnetwerk ook al heb ik een router.

Andere vraag is of er de mogelijkheid bestaat dat de Horizon geluid door blijft geven aan de receiver (optisch) als de met HDMI aangesloten TV uitstaat. Nu schakelt de Horizon na enkele seconden het geluid over Optisch ook uit, waardoor ik weer genoodzaakt ben de TV aan te laten staan als ik de radio gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Vraagje over de router van de horizon. Voor BF3 wil ik de volgende poorten open zetten

If you are playing on PC, please enable the following online ports on your connection:
TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

https://help.ea.com/article/online-ports-for-battlefield-3

Welke van de drie opties moet ik gebruiken?

Port filters
Forwarding
Port triggers

Ik denk forwarding maar dan moet ik de volgende gegevens invullen, klopt dit wel?

Openbare port range Doel-IP-adres Doel port range

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 05-10-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Lijkt mij wel, beide port ranges kunnen in jouw geval hetzelfde zijn. Het doel IP is het IP-adres van de PC waarop je BF3 probeert te spelen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 22:45
ik heb de horizon ook nu 2weken. doet het super maar nu heb ik een probleem met u torrent. eerst downloade ik super snel films heb de 120mb internet maar vandaag wil ik weer wat downloaden en nu zegt utorrent dat ik niet verbind baar een firewall/router limiteerd je netwek verkeer je moet een poort openen zodat anderen met je kunnen delen. ik heb alles via de horizon lopen wie weet wat ik nu moet doen. ik ben zelf niet zo handig hier in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Rubman schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:52:
Internet staat nu goed ingesteld na de eerder genoemde handleiding met nieuw thuisnetwerk ook al heb ik een router.

Andere vraag is of er de mogelijkheid bestaat dat de Horizon geluid door blijft geven aan de receiver (optisch) als de met HDMI aangesloten TV uitstaat. Nu schakelt de Horizon na enkele seconden het geluid over Optisch ook uit, waardoor ik weer genoodzaakt ben de TV aan te laten staan als ik de radio gebruik.
Ik heb dit probleem niet. Misschien dus te maken met je TV? Ik heb een 5 jaar oude LCD, dus zou best kunnen dat de HDMI aansluiting nog niet echt geavanceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Lees op het Chelloo forum dat er meer mensen zijn die dit ervaren, zowel over tulp, coaxiaal of spdif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
--MeAngry-- schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:18:
Lijkt mij wel, beide port ranges kunnen in jouw geval hetzelfde zijn. Het doel IP is het IP-adres van de PC waarop je BF3 probeert te spelen.
Alleen wat vul ik? 192.168.1.1 tot 192.168.1.20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Tijd voor een update van de TS lijkt me zo omtrent welke zenders in welk pakket komen zie ook:

Veel interessante zenders (13th Street, Foxlife, History, Arte, Politiek24, 24Kitchen, Crime&Investigation Network, SkyNews, WDR, TVE) komen in het TV Extra pakket terecht vanaf februari 2013.

Vanaf 28 september biedt UPC nieuwe digitale televisieklanten de digitale tv pakketten “Digitale TV Standaard” en “Digitale TV Extra” aan. Klanten die deze maand al voor Horizon kozen werd die pakketten al aangeboden.

Voor de ruim 1 miljoen klanten die de oude pakketten UPC Digitale Televisie of Digitale Televisie Royaal hebben , verandert er niets.

bronnen:
http://www.upc.nl/pdf/zenderoverzicht.pdf?v=20121001
http://pietboon.wordpress...itale-tv-pakketstructuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Heb het volgende netwerk probleem.
Mijn huidige situatie sisco modem --> sitecom router --> Horizon.

Graag zou ik de sitecom router er tussenuit willen halen omdat de horizon dezelfde functionaliteit bied en ik daarmee dus wat stroom bespaart ( jups.. elektriciteits afrekening gehad :-)

echter als ik de sisco modem direct aan de horizon connect heb ik geen internet verbinding zowel niet als nieuw als bestaand. ( horizon geeft aan geen netwerkverbinding te krijgen)

Ik heb al van alles geprobeerd en alhoewel alle apparaten verbonden zijn aan de horizon geeft de sisco
modem het internet signaal niet door terwijl de sitecom dit dan wel doet.
wie weet raad.
Oja.. de modem direct aan mijn imac geeft wel direct internet

[ Voor 4% gewijzigd door merlin1201 op 05-10-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bizonjeetje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:27:
ik heb de horizon ook nu 2weken. doet het super maar nu heb ik een probleem met u torrent. eerst downloade ik super snel films heb de 120mb internet maar vandaag wil ik weer wat downloaden en nu zegt utorrent dat ik niet verbind baar een firewall/router limiteerd je netwek verkeer je moet een poort openen zodat anderen met je kunnen delen. ik heb alles via de horizon lopen wie weet wat ik nu moet doen. ik ben zelf niet zo handig hier in
Zou je dat iets netter willen formuleren. Het is nu lastig om de zinnen te onderscheiden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 22:45
Michael Knight schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:18:
[...]

Zou je dat iets netter willen formuleren. Het is nu lastig om de zinnen te onderscheiden.
ja sorry van hoe ik het uitleg heb dyslexie dus kan het niet zo goed uitleggen met schijven heb de horizon nu 2 weken heb er niks tussen hangen dus alles via de horizon heb in die 2weken dat ik hem heb al best veel gedownload via torrent en dat ging super snel maar vandaag gaf utorrent opeens aan dat ik niet verbind baar ben en dat ik een poort moet openen hoe zal dat komen en wat moet ik nu doen want 3dagen w8 op een film voor dat ik hem binnen heb schiet ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
wel vreemd dat het eerst wel lukte.. maar goed je moet eerst eens naar de webinterface van de horizon wat waarschijnlijk 192.168.192.1 zal zijn.
Daar kun je de poorten aanpassen, en misschien is het makkelijkste als je de DMZ openzet naar het ip adres van de pc waarmee je download.
Is niet de meest veilige manier maar je opend dan wel gelijk alle poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
En ja hoor weer een avondje gezellig TV kijken verkloot door UPC. Vanaf 20:00 wederom Unsubscribed melding op alle kanalen. Signaal & Kwaliteit goed en ook 999 geeft gewoon beeld.

Twitteren maar weer naar webcare :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand er al achter of je fixed IP adressen kan uitdelen aan je apparaten die bedraad of via wifi aan je Horizon zijn verbonden ? Ik heb nu al een conflict dat ie hetzelfde IP adres aan twee verschillende apparaten uitdeelt.....tenminste in de IP app Fing op mijn smartphone geeft ie aan dat ip adres 192.168.192.16 aan twee apparaten is toegekend (mijn Squeezebox receiver en mijn Fritz WLAN repeater). Ik wil gewoon vaste ip adressen kunnen uitdelen zodat ik deze conflicten niet meer kan krijgen. Ook zie ik in het webmenu van de Horizon "Basis/DHCP Clients" helemaal niets staan...daar zouden toch alle aangesloten apparaten moeten verschijnen ? Die ik dan het liefst een vast IP adres wil kunnen geven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ervarings vraagje: hebben jullie ook problemen met Wifi range extenders ? Ik heb twee Fritz WLAN repeaters in mijn huis die van de Horizon box (ik heb dus alleen een Horizon box, geen losse modem/router erbij) wel een IP adres krijgen (192.168.192.19 en 192.168.192.20). Maar zodra ik naar boven loop naar mijn slaapkamer (waar de ene Fritz WLAN repeater zit) verlies ik de internet verbinding (disconnected) met mijn mobiele telefoon, terwijl het signaal daar volgens mijn WIfi manager app 100% is. Loop ik naar beneden richting de Horizon box, dan heb ik weer verbinding met het netwerk (connected). Lijkt er dus op zodra de Fritz WLAN repeater gaat meedoen in de verbinding, het verbinden met de Horizon box niet meer werkt. Zit ik dus in de cirkel range van de Horizon box, dan is er verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:01

thof

FP ProMod
Lijkt er op dat de repeater niet helemaal compatible is? Ondersteunen ze beide dezelfde WiFi standaarden?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nou sinds gister ineens wel beeld maar geen telefoon & internet op de horizon box, 1,5 uur (!) in de wacht maar geen oplossing. Toen vanochtend de verkoopafdeling gebeld (die namen wel gelijk op) en hebben mij doorverbonden.
De Helpdesk wist het verder ook niet en heeft een monteur ingepland op 19 ! oktober.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bizonjeetje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:59:
[...]

ja sorry van hoe ik het uitleg heb dyslexie dus kan het niet zo goed uitleggen met schijven heb de horizon nu 2 weken heb er niks tussen hangen dus alles via de horizon heb in die 2weken dat ik hem heb al best veel gedownload via torrent en dat ging super snel maar vandaag gaf utorrent opeens aan dat ik niet verbind baar ben en dat ik een poort moet openen hoe zal dat komen en wat moet ik nu doen want 3dagen w8 op een film voor dat ik hem binnen heb schiet ook niet op
Zou je eens onderstaande link willen lezen, en doen wat daarin staat aangegeven. Misschien dat dat helpt. Als het inderdaad een probleem lijkt met de firewall, en/of openen van poorten moet het daarmee gaan lukken. Zou ook kunnen dat het slechts even een tijdelijk probleem is wat zich vanzelf weer oplost.

http://pc-en-internet.inf...utorrent-handleiding.html

YouTube: How to open ports in Windows 7 (uTorrent)
merlin1201 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:01:
Heb het volgende netwerk probleem.
Mijn huidige situatie sisco modem --> sitecom router --> Horizon.

Graag zou ik de sitecom router er tussenuit willen halen omdat de horizon dezelfde functionaliteit bied en ik daarmee dus wat stroom bespaart ( jups.. elektriciteits afrekening gehad :-)

echter als ik de sisco modem direct aan de horizon connect heb ik geen internet verbinding zowel niet als nieuw als bestaand. ( horizon geeft aan geen netwerkverbinding te krijgen)

Ik heb al van alles geprobeerd en alhoewel alle apparaten verbonden zijn aan de horizon geeft de sisco
modem het internet signaal niet door terwijl de sitecom dit dan wel doet.
wie weet raad.
Oja.. de modem direct aan mijn imac geeft wel direct internet
Als je Cisco modem nog actief is, zou je de Horizon in bestaand netwerk moeten opnemen. Doe eens netwerkinstellingen 'bestaand' , daarna meteen 'home network mode' bestaand, en vergeet dan niet als laatste stap 'instellingen opslaan.

Als je Cisco toch niet actief blijkt te zijn, kies je in beide gevallen voor 'nieuw'. Kijk eens wat dat oplevert

Vreemd is namelijk dat je iMac wel direct een ip-adres lijkt te krijgen als je m aan de modem hangt, en je Horizon niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

Heb nu ruim een week die box staan en het werkt wel aardig. Af en toe doet een zender het niet en fatsoenlijk zappen heb ik ook nog niet onder de knie. Ik heb mijn favorieten ingesteld maar die lijkt ie niet altijd te pakken. Iemand enig idee hoe je die favos aan en uit kan zetten?

Internet is wel lekker hoor! Gebruik mijn oude cisco modem en dat gaat als een speer. En dat voor die prijs, ik ben tevreden!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20
Gisteren alles aangesloten.
Ik had de Horizon als primair modem ingesteld en blijkbaar was daarna gelijk mijn oude modem gedeactiveerd. Internet via de Horizon werkte echter nog niet. Pas vanmorgen kwam ik er achter dat internet werkte via de Horizon.
Heb de oude modem er dus tussenuit gehaald. Weer aan apparaat minder! Mooi. Tot nu toe werkt alles. Maar apparatuur als de PS3, Mediaspeler en NAS heb ik nog niet getest. Daarnaast heb ik wel ondervonden dat RTL 4 vaak storing heeft. RTL 4 en 5 kwamen ook later pas met beeld op mijn TV. Signaal is ook niet denderend. Misschien dat de monteur een versterkertje kan plaatsen als hij hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:28:
[...] Misschien dat de monteur een versterkertje kan plaatsen als hij hier is.
Zou ze inderdaad even bellen. Bij mij hebben ze WCD vervangen wat al een gain opleverde van 4dB. Daarna heb iik zelf nog een versterkertje eraan gehangen wat nog eens een gain van 6dB gaf. Signaalwaarde van de box zit nu haverwege 'goed' wat meer dan genoeg is. De Horizon is wat betreft behoorlijk kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Gezien de ervaringen de afgelopen dagen vandaag de HD gebeld en binnen 5 werkdagen gaan zij mijn oude modem deactiveren en de horizon activeren.
Overigens zijn nagenoeg alle probleempjes na de laatste front pannel reset verdwenen, de freeze om de 5 minuten maar ook de complete vastloper 4x per dag waarbij ik de horizon moet resetten, maar ook ook mijn netwerk blijft actief maar heb daar wel nieuw netwerk als instelling voor moeten gebruiken omdat met het bestaande netwerk internet via de horizon niet werkt en het netwerk zelf plat gaat waarschijnlijk ip conflicten.
Dus komende week word het omgezet.. ben benieuwd

@Heppieboedah ik heb alle mogelijkheden getest, echter de horizon blijft vermelden dat er geen netwerkverbinding is.

[ Voor 51% gewijzigd door merlin1201 op 06-10-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bizonjeetje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:59:
[...]

Okay, dan weet ik wat meer van je :)

Probeer er dan wel aan te denken, dat iedere keer als je iets nieuws wilt vertellen (nieuwe zin) er een hoofdletter is. Net zoals bij je naam. Verder hoef je je niet druk te maken over andere regels of uitzonderingen enzo. :)

Als het eerst wel allemaal goed gewerkt heeft, zou je een reset kunnen doen van het kastje. In je Torrentclient kun je eventueel ook het verkeer 'encrypten/versleutelen'. Soms haal je daarmee hogere snelheden, omdat het dataverkeer dan moeilijker te bekijken is door UPC.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Hebben jullie ook zo'n last van het feit dat het internet en telefonie om de havenklap uitvalt? (op dat moment brand het offline lampje)

Het telefoonlampje brand overigens constant.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Stomme vraag: ik krijg binnenkort een Cisco modem toegestuurd. Deze "doet" het internet. De modem staat in de meterkast, net zoals de router. De horizon-boek staat (uiteraard) onder de televisie. Maar waar moet ik nu mijn telefoon aansluiten? Op de horizon box of op het modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

@smeerbartje: kijken welke je het beste uitkomt en proberen of het werkt.

Even kijken of ik de enige ben die hier last van heeft; als ik iets wil kijken wat opgenomen is geeft dat bij de rij beneden geen probleem maar als ik naar de rij bovenaan ga en een serie selecteer slaat alles vast met als enige oplossing de box herstarten. Als door een shuffle (andere programma's verwijderd) betrokken serie naar de rij beneden verhuist blijft dit een probleem...
Iemand herkenning en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:46:
Toch wel belangrijk he?

. En dat deed het dus niet: tijdens de installatie gaf hij hetzelde scherm met de melding dat hij niet kon verbinden en nu foutcode 1030. Downstream frequentie aangepast alles nagekeken maar niks helpt, bekabeling ligt het niet aan is ook al nagekeken...

De 1030 kreeg ik opgelost door de box uit te zetten, de aan knop rechtsvoor vast te houden, box weer aan en dan wachten tot er scan op het beeld komt, dan de knop rechtsvoor weer loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet UPC in hemelsnaam dat ik een gejailbreakte iPad heb?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kunnen ze blijkbaar op de één of andere manier detecteren; het resultaat van de jailbreak ;). De Apple firmware zou dit nóóit toelaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 09:35
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 07:57:
Hoe weet UPC in hemelsnaam dat ik een gejailbreakte iPad heb?
Apps kunnen dat controleren.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Vreemd genoeg kan ik geen opnames afspelen, echter na een reboot zijn de pictogrammen van de opnames weer aanwezig en kan ik ze afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Bij mij bljft constant nu in de midden stand voor standby het klokje stil staan, maar wel aan! na een kwartier nadat de box is uitgezet. Dus het display blijft de tijd weergeven, van een kwartjer na het uitzetten van de box, ipv dus dus niets weer te geven in het display.

Meer mensen hier last van ? Opnamen lijken wel goed door te gaanmop de juiste tijd .
Kan de box ook gewoon weer met de remote aanzetten, duurt dan wel een minuut of wat voor hij is opgestart.

[edit] iets duidelijker verwoord wat er gebeurt [/edit]

[ Voor 25% gewijzigd door LoneWolf op 08-10-2012 10:04 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Dat is een feature, not a bug. Bij die stand loopt de klok niet meer. Alleen bij hoog blijft hij werken en de box snel opstarten. Wil overigens niet zeggen dat het vreemd is en wellicht nog aangepast gaat worcen.

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 07-10-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Jeroen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-02 10:56
Heb een vreemd probleem met Horizon. Elke +/- 80 seconden blijft zowel het beeld als het geluid een seconde stilstaan, een zeer korte hapering. Maar nu komt het gekke: dit heb ik alleen als ik 'live' televisie kijk. Wanneer ik uitgesteld kijk, ook al is dat maar 1 seconde, dan heb ik hier geen last van. Bij alle opgenomen programma's heb ik er ook geen last van. Kortom, als ik vanaf de schijf kijk werkt het haperingvrij. Maar bij 'live' kijken dus niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Soort buffering? Mijn signaalsterkte is zeer goed, kwaliteit is uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
WHAAA wat ik ook probeer, ik heb moeite om de Horizon draadloos op te nemen in mijn BESTAANDE, draadloze netwerk. Ik volg de wizard. Dit verloopt goed. Stel 'm in als "bestaand". Daarna kan ik in de horizon inloggen op ipadres 192.168.1.96. Mijn router heeft ipadres 192.168.1.100.

Echter de webinterface van de horizon blijft geven: "Conflicted existing home network". Wat kan ik hieraan doen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1757832/UPC_conflicted_network.png

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 07-10-2012 17:04 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste