Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

smeerbartje schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:00:
WHAAA wat ik ook probeer, ik heb moeite om de Horizon draadloos op te nemen in mijn BESTAANDE, draadloze netwerk. Ik volg de wizard. Dit verloopt goed. Stel 'm in als "bestaand". Daarna kan ik in de horizon inloggen op ipadres 192.168.1.96. Mijn router heeft ipadres 192.168.1.100.

Echter de webinterface van de horizon blijft geven: "Conflicted existing home network". Wat kan ik hieraan doen?

[afbeelding]
Dit probleem had ik ook, plus het feit dat draadloos een ramp werd qua snelheid (letterlijk onder de 0.3 mbit)
Ik heb het uiteindelijk opgelost via een harde reset, terug naar fabrieksinstellingen (met alle gevaren van dien) en vervolgens deze handleiding van FrancWest.
http://www.chelloo.com/up...45316.msg596971#msg596971

Alles werkt bij mij zoals het hoort (Horizon staat wel met draad achter mijn huidige router verbonden, maar dat maakt volgens mij niet uit)
Beide routers zenden hetzelfde netwerk uit (naam en wachtwoord) en bijten elkaar niet. Internet is draadloos gewoon goed snel.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb hem nu ruim een week draaien, installatie was letterlijk unplug(oude philips DCR8111)&plug&play.
Na zo'n20 min initialiseren kreeg ik beeld (geen intro filmpje gezien b.t.w.) en 2 dagen later had ik ook film1 e.d. erbij staan.

Internet en tel. heb ik nog wel op mijn oude modem (EPC3212) lopen, daar had ik al 120/10 dus dat is onveranderd gebleven. Er achter heb ik een cisco asa als router.
De samsung tuner deel uit laten maken van bestaand (bekabeld) netwerk, ook dit ging probleemloos. WiFi disabled want ik heb al op iedere verdieping een lancom AP. Ook herkende hij mijn synology nas en kon direct alles via ldna afspelen. Heb alleen DTS nog niet werkend maar voor media heb ik toch een voorkeur voor mijn popcornhour qua snelheid.

Bij mijn ouders kende ik de cisco HD tuner al, deze werkte al een stuk sneller dan de philips maar ik vond de 3 tuners toch wel erg handig. De bekende bugs kon ik wel mee leven (en vaak voorkomen door gewoon even geduldig te wachten). Vergeleken met de cisco is de samsung toch wel langzaam maar vergeleken met de philips is het wel iets beter (in iedergeval stabiel).

Als ze een paar dingen even handiger maken (nu/straks middels ok en cursor en/of snellere toegang naar gids) dan zou ik 100% blij zijn.. nu is dat 90% zeg maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 07-10-2012 20:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:48
Nu nog een App maken voor de Apple TV denk ik dan, zodat er overal in huis op de andere tv's in huis naar de verschillende kanalen kan worden gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51
Hoe heb je je netwerkinstellingen staan?
Want ik heb de mediabox ook in een bestaand netwerk opgenomen en ik moet telkens de wizard uitvoeren, voordat de Horizon mijn Synology-NAS in het netwerk kan zien.
Misschien is het gerelateerd, maar de switch-functie van de box lijkt ook niet te werken.
DukeBox schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:07:
Heb hem nu ruim een week draaien, installatie was letterlijk unplug(oude philips DCR8111)&plug&play.
Na zo'n20 min initialiseren kreeg ik beeld (geen intro filmpje gezien b.t.w.) en 2 dagen later had ik ook film1 e.d. erbij staan.

Internet en tel. heb ik nog wel op mijn oude modem (EPC3212) lopen, daar had ik al 120/10 dus dat is onveranderd gebleven. Er achter heb ik een cisco asa als router.
De samsung tuner deel uit laten maken van bestaand (bekabeld) netwerk, ook dit ging probleemloos. WiFi disabled want ik heb al op iedere verdieping een lancom AP. Ook herkende hij mijn synology nas en kon direct alles via ldna afspelen. Heb alleen DTS nog niet werkend maar voor media heb ik toch een voorkeur voor mijn popcornhour qua snelheid.

Bij mijn ouders kende ik de cisco HD tuner al, deze werkte al een stuk sneller dan de philips maar ik vond de 3 tuners toch wel erg handig. De bekende bugs kon ik wel mee leven (en vaak voorkomen door gewoon even geduldig te wachten). Vergeleken met de cisco is de samsung toch wel langzaam maar vergeleken met de philips is het wel iets beter (in iedergeval stabiel).

Als ze een paar dingen even handiger maken (nu/straks middels ok en cursor en/of snellere toegang naar gids) dan zou ik 100% blij zijn.. nu is dat 90% zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:00
De Wifi vind ik behoorlijk slecht werken. Gebruik de Horizon als primaire modem/router, en of ik nou op de 2,4 of 5 Ghz zit, de verbinding valt elke minuut een paar seconden weg.
Ik test voornamelijk met de 2,4. Verschillende kanalen geprobeerd en ook de security op verschillende waardes gezet. Niks helpt. Nu ben ik geen expert op gebied van wireless. Zijn er bepaalde settings die ik nog kan wijzigen? Somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Net terug van 2,5 weken vakantie, en ja hoor, merendeel van de ingestelde programma's zijn niet opgenomen.
Het verliep allemaal voorspoedig zo leek het, maar dan ook nu hier dus problemen. Ook is het menu voor mijn gevoel nu minder soepel dan dat het was. Jammer UPC :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59
Monteur is hier net langs geweest omdat niet alle zenders doorkwamen. Melding 2020.
Na wat metingen heeft hij mijn wandcontactdoos vervangen. Deze was blijkbaar oud waardoor een deel van het spectrum niet doorkwam. Hij heeft me de meting laten zien. Grafiekje moet rechtdoor lopen maar werd aan 1 kant afgekapt.

Blijkbaar zit in dit "nieuwe" deel een aantal zenders en veel van internet en telefonie.
Monteur zei me meteen dat telefonie helemaal niet gewerkt zou hebben met oude contactdoos, maar dat gebruik ik niet, dus heb ik niet gemerkt.

Alles werkt nu, dus nu hopen op snelle verbeteringen mbt tot performance en menu structuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Waar ik wel benieuwd naar ben is het volgende.
Ik heb nu een philips hd decoder, en dat werkt prima, los thomson modem met telefonie.
Heb nooit problemen met de huidige setup.

Stel ik zou willen overstappen naar Horizon ( dan wil ik graag mijn huidige modem laten vervallen, en lekker alles in één hebben ).
Wat ik bijvoorbeeld niet snap is bijvoorbeeld de WCD en dat spectrum, hoe kan het nou dat als een Philips decoder alles prima doet, dit bij Horizon dan ineens minder zou kunnen functioneren? En telefonie die dan niet zou kunnen werken.
Hoe goed is het draadloze gedeelte? Lees hier best wel wat problemen over.

Is het slim om toch nog een periode aan te kijken tot kinderziektes eruit zijn?
Qua kosten met huidige abonnement scheelt het bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
l3art schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:09:
Net terug van 2,5 weken vakantie, en ja hoor, merendeel van de ingestelde programma's zijn niet opgenomen.
Het verliep allemaal voorspoedig zo leek het, maar dan ook nu hier dus problemen. Ook is het menu voor mijn gevoel nu minder soepel dan dat het was. Jammer UPC :(
Opnemen werkt prima, maar niet als je een serie programma's op wil nemen. Erg jammer want ik heb nu dus een aflevering van Louis Theroux gemist. Ik snap ook niet dat dit er tijdens het testen van de Horizon niet uit is gekomen& gefixt, lijkt me een basis functie.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
Hoe het precies werkt weet ik ook niet. Oude UPC box werkte ook gewoon.
De HD zender kan natuurlijk in ander gedeelte van spectrum zitten. Signaal kwam met oude WCD ook door, maar niet hoog genoeg in het grafiekje.
Monteur en aan de telefoon zeiden mij wel al dat de nieuwe Horizon box sterker signaal nodig heeft dan oude box.

Draadloos gedeelte heb ik niks op aan te merken, werkt allemaal prima hier.
Bereik ... heb niet zo'n groot appartement ... dus kan ik niet veel over zeggen

[ Voor 19% gewijzigd door Rudoo op 08-10-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

loves wheat smoothies

mark_vs schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:36:
Hoe heb je je netwerkinstellingen staan?
[...]
Misschien is het gerelateerd, maar de switch-functie van de box lijkt ook niet te werken.
Gewoon DHCP, zie ook dat ie 15 ip's pakt (niet in 1 reeks overigens).
De switch werkt bij mij ook niet, zodra ik iets in poort 2,3 of 4 stop dan werkt zowel het device wat er aan zit als de Samsung niet meer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft iemand hier al ervaring met Horizon.tv streaming op Ubuntu? Lees overal dat het nog niet kan, maar er moet toch wel een omweg zijn ? :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Momenteel heb ik een non-HD en non-DVR box staan van de UPC met fiber-25 internet. Dit alles werkt perfect maar we zitten ernaar te kijken om een HDDVR optie te nemen net als mijn schoonouders hebben. Ik dacht ik ga eens kijken en zie opeens alleen maar het Horizon gedoe.

Huidige setup:
- Non wireless modem van UPC (Thompson volgens mij)
- Wireless Router van TP-Link
- Hybrid (zo heet het volgens mij) UPC box welke via HDMI op de tv zit alleen zonder HD zenders
- Harmony One (+ volgens mij)

Voor het streamen van films heb ik mijn PS3 en PS Media Server.
Ik zou dus alleen horizon aanschaffen voor het opnemen van TV en wellicht ook HD zenders.

Is dit volgens jullie al het 'gedoe' waard en blijft mn Harmoney One goed werken?

BTW: ik heb geen iOS apparaten dus zou moeten wachten tot de Android apps uitkomen voor ik hier gebruik van ga maken.
Ook heb ik nog geen NAS maar ik sluit niet uit dat deze er niet komt in de toekomst (maar ook die zou ik via de PlayStation kunnen laten streamen).

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 08-10-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
janvanduschoten schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Opnemen werkt prima, maar niet als je een serie programma's op wil nemen. Erg jammer want ik heb nu dus een aflevering van Louis Theroux gemist. Ik snap ook niet dat dit er tijdens het testen van de Horizon niet uit is gekomen& gefixt, lijkt me een basis functie.
Nee klopt waren ook series die ik ingepland had. Toch jammer want als je op vakantie gaat voor meer dan een week en je wil een serie opnemen, dan gaat dat dus voorlopig niet.

Gekke is wel dat hij 1 week had overgeslagen, toen wel weer 1 aflevering had opgenomen en daarna niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 08-10-2012 17:23 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Hier hebben we inmiddels ook een poosje zo'n box staan en het is steeds meer een teleurstelling. We gebruiken hem ook als het toegangspunt voor internet. Iemand toevallig ervaringen met een wegvallende wifi connectie, packetloss, oplopende latencies, zeer beperkt bereik?.Dit, samen met de trage en vastlopende TV decoder geeft mij toch wel heel erg de neiging om de hele bende terug te sturen en terug te gaan naar de oude, beter werkende situatie.

Onbegrijpelijk toch dat er zoveel mis kan gaan bij het flagship product van UPC. We kijken het nog even aan..

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:47

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja ik mag hopen dat de eerste update die deze maand zou komen aardig wat verbeteringen met zich meebrengt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
l3art schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:23:
[...]
Gekke is wel dat hij 1 week had overgeslagen, toen wel weer 1 aflevering had opgenomen en daarna niet meer.
Wat mij het meest verbaast is dat je box 2,5 week heeft gewerkt zonder vast te lopen, of er spontaan weer uit is hersteld. Bij mij loopt ie dagelijks een of meer keren vast en dan moet ik de knop achterop gebruiken om hem weer aan de praat te krijgen. Internet en bellen blijft wel altijd werken, maar de tv-functie niet.

Mogelijk dat hij na een bepaalde periode vanzelf herstart, dat zou ook nog een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

supreme tweaker schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:01:
Hier hebben we inmiddels ook een poosje zo'n box staan en het is steeds meer een teleurstelling. We gebruiken hem ook als het toegangspunt voor internet. Iemand toevallig ervaringen met een wegvallende wifi connectie, packetloss, oplopende latencies, zeer beperkt bereik?.Dit, samen met de trage en vastlopende TV decoder geeft mij toch wel heel erg de neiging om de hele bende terug te sturen en terug te gaan naar de oude, beter werkende situatie.

Onbegrijpelijk toch dat er zoveel mis kan gaan bij het flagship product van UPC. We kijken het nog even aan..
Ja! Ervaring mee :(.... Wat geholpen heeft is het wifi kanaal op een andere nummertje zetten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakiooo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03-2021
Denzis schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:02:
Hebben jullie ook zo'n last van het feit dat het internet en telefonie om de havenklap uitvalt? (op dat moment brand het offline lampje)

Het telefoonlampje brand overigens constant.
Bij mij viel ook vrij regelmatig het internet weg. Ik heb handmatig twee DNS-servers ingevoerd en tot zover geen uitval meer.
Bij mij stond als DNS het ip-adres van de horizon-box zelf erin.
Ik zou zeggen even proberen of het werkt, baat het niet kun je het altijd terugzetten.
Even googlen op DNS adressen UPC en invoeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren geprobeerd mijn horizon mediabox te installeren. Ik wil hem graag gebruiken zonder mijn oude modem in de meterkast en heb hem dus ook zo aangesloten.

Tv werkt, mediabox krijgt een ip adres van upc (77. nogwat) en overige computers krijgen draadloos en bedraad een IP adres van de mediabox. Alleen werkt mijn internet niet. In de handleiding staat dat het een uur kan duren maar ik ben inmiddels een nacht verder. Gisteren proberen te bellen maar het is natuurlijk erg druk dus ik kwam er na 20 minuten wachten nog niet door. Telefoon werkt ook nog niet (step 2 provisioning)

Het vreemde is dat in het statusoverzicht er staat 'netwerk uit'

Moet ik dit zelf oplossen of is dit aan UPC?

Overigens ben ik matig positief over de horizon. Ding is traag, bediening is omslachtig en ik mis het snel zappen zoals de oude box door op OK te drukken en met de pijltjes door de zenders te gaan. Ik ken back en pijl naar boven of beneden maar dat werkt toch niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Kaasplank schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:19:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn horizon mediabox te installeren. Ik wil hem graag gebruiken zonder mijn oude modem in de meterkast en heb hem dus ook zo aangesloten.

Tv werkt, mediabox krijgt een ip adres van upc (77. nogwat) en overige computers krijgen draadloos en bedraad een IP adres van de mediabox. Alleen werkt mijn internet niet. In de handleiding staat dat het een uur kan duren maar ik ben inmiddels een nacht verder. Gisteren proberen te bellen maar het is natuurlijk erg druk dus ik kwam er na 20 minuten wachten nog niet door. Telefoon werkt ook nog niet (step 2 provisioning)

Het vreemde is dat in het statusoverzicht er staat 'netwerk uit'

Moet ik dit zelf oplossen of is dit aan UPC?

Overigens ben ik matig positief over de horizon. Ding is traag, bediening is omslachtig en ik mis het snel zappen zoals de oude box door op OK te drukken en met de pijltjes door de zenders te gaan. Ik ken back en pijl naar boven of beneden maar dat werkt toch niet zo lekker.
Waarschijnlijk moet je blijven internetten via je oude modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
jroz2001 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:58:
[...]

waarom staat dit dan in de mail:
Heeft u nu een apart modem om te bellen en/of te internetten?
Is de mediabox aangesloten, dan wordt binnen 1 uur ook het UPC Internet en/of UPC Telefonie-abonnement actief op de mediabox. U heeft dan géén apart modem meer nodig. Wij vragen u het modem aan ons terug te sturen. Gebruik hiervoor de retourdoos die u per post ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, net Horizon weer opgezegd, wij gaan weer terug naar het oude pakket.

De trage interface met de slechte structuur zorgden ervoor dat we eigeniljk bijna geen tv meer keken, aangezien we niets meer konden vinden op tv. Dat, samen met dat ze stiekem ons oude modem hadden afgesloten, daarna belooft hadden het modem weer te activeren zonder dat echt te doen, dan te zeggen dat ze een nieuw modem zouden toesturen maar in plaats daarvan een nieuwe horizon doos toestuurden zorgden ervoor dat we er helemaal geen vertrouwen meer in hadden.

Ben blij zometeen weer de oude box te kunnen gebruiken. Nog steeds traag, maar wel ietsje beter dan Horizon. Hopelijk is zometeen ons originele modem ook weer geactiveerd en staat ie gewoon weer in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Is er al wat bekend betreffende de aansluitingen op de achterkant van de Horizon. Ik doel dan op de USB en eSATA aansluitingen.
Het zal toch niet weer zo zijn dat er allerlei aansluitingen op de box zitten die nooit in gebruik genomen zullen worden. Dit was bij de andere boxen ook het geval en vond ik toch wel een gemis.
Vind het eigenlijk al vreemd aangezien ze de box als media apparaat marketen en dan niet de mogelijkheid bieden om er een externe schijf aan te hangen met je media bestanden.

[ Voor 21% gewijzigd door Rubman op 09-10-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
frim schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:15:
Zo, net Horizon weer opgezegd, wij gaan weer terug naar het oude pakket.

De trage interface met de slechte structuur zorgden ervoor dat we eigeniljk bijna geen tv meer keken, aangezien we niets meer konden vinden op tv. Dat, samen met dat ze stiekem ons oude modem hadden afgesloten, daarna belooft hadden het modem weer te activeren zonder dat echt te doen, dan te zeggen dat ze een nieuw modem zouden toesturen maar in plaats daarvan een nieuwe horizon doos toestuurden zorgden ervoor dat we er helemaal geen vertrouwen meer in hadden.

Ben blij zometeen weer de oude box te kunnen gebruiken. Nog steeds traag, maar wel ietsje beter dan Horizon. Hopelijk is zometeen ons originele modem ook weer geactiveerd en staat ie gewoon weer in bridge mode.
Ik ben ook terug gegaan naar mijn oude abbo maar dat gaat ook niet zo soepel.Het is en blijft UPC en veranderingen gaan daar niet altijd lekker. Duurde ruim een week voordat de horizon uitviel en ik mijn oude mediabox weer kon aansluiten. Toen begon het probleem met de extra zenders die weg waren en tot mijn verbazing stond er bij mijn upc dat ik weer een jaar contract 8)7 had vanaf het moment dat de oude box weer online was. Dit heb ik gelukkig kunnen terug draaien want ik ging toch terug naar het oude abbonnement. Nu sinds gisteren ineens weer de extra hd zenders weg :( dus maar weer bellen vandaag. Ik hou mijn hart vast als de factuur online komt , als deze totaal niet klopt dan betaal ik hem niet heb al genoeg af gezien de laatste tijd.
Het enigste voordeel waar ik me dan aanvast houd is dat er geen beeldfreezes meer zijn en de gui veel beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
Nadat gister de monteur is geweest ben ik een stuk tevredener over Horizon.
Sowieso doen nu alle zenders het (had op sommige 2020 melding) en alles lijkt ietsje soepeler te gaan dan voorheen, helemaal het zappen!
En het enige wat de monteur gedaan heeft is wandcontactdoos vervangen. Hij liep de hoek van de kamer in en zei meteen "oh, ik zie al wat het probleem is".

Dat snap ik dan niet van UPC, als dat zo'n "bekend" probleem is, waarom pakken ze dat dan niet anders aan, er ontstaan nu zoveel negatieve reacties, terwijl het gewoon aan het oude WCD kan liggen.

Enige wat mij nu nog stoort is dat sommige menu's te ver weg zitten ... maar ik heb hoop dat daar met updates wel verandering in gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb gisteren het anderhalve meter kabeltje vervangen tussen WCD en de Horizon doos (door die die UPC zelf meelevert) en daarmee is het haperen op de RTLs verleden tijd. Behoorlijk verschil ook als je de signaalkwaliteit bekijkt via het menu, nooit verwacht dat een kabeltje van anderhalve meter zulke grote verschillen kan maken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
De horizon is wel snel zeg. Haal nu bij een update van BF3 16.17mb/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Hier niet. Moet een 60Mbit abo hebben maar ik kom maar tot de 37Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
Ik heb te maken met het volgende probleem. Ik heb een versterker uit het tijdperk van voordat digitale aansluitingen gemeengoed waren. Om radio te kunnen luisteren via de Horizon Box gebruik ik een tulp kabel. Dit werkt prima, echter op het moment dat ik de TV uitschakel, of op stand-by zet dan wordt het geluid niet meer doorgegeven. schakel ik de TV weer in dan is het geluid weer terug. Op de oude Media Box werkte dit altijd probleemloos. weet iemand of dat toevallig een instelling is, of een onmogelijkheid van de horizon box?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:01:
De horizon is wel snel zeg. Haal nu bij een update van BF3 16.17mb/s :)
Bedoel je megabyte/sec?
Zo ja, da's onmogelijk, want dat is dan 130mb/s. Iets wat UPC niet eens aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 08:22
Djampire schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:12:
Ik heb te maken met het volgende probleem. Ik heb een versterker uit het tijdperk van voordat digitale aansluitingen gemeengoed waren. Om radio te kunnen luisteren via de Horizon Box gebruik ik een tulp kabel. Dit werkt prima, echter op het moment dat ik de TV uitschakel, of op stand-by zet dan wordt het geluid niet meer doorgegeven. schakel ik de TV weer in dan is het geluid weer terug. Op de oude Media Box werkte dit altijd probleemloos. weet iemand of dat toevallig een instelling is, of een onmogelijkheid van de horizon box?
Is een bekende bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Smultie schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:15:
[...]

Bedoel je megabyte/sec?
Zo ja, da's onmogelijk, want dat is dan 130mb/s. Iets wat UPC niet eens aanbiedt.
Ja dat vond ik ook al gek maar het is echt zo. Heb er zelfs een printscreen van gemaakt. Via usenet haal ik maximaal 14.2mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bij mij blijft de klok op het display in stand-by telkens hangen? Hoe f*cking lastig kan het zijn om een microchip in te bouwen die de tijd laat zien op een display? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
pakket zou vandaag binnen moeten komen. snelheid is inmiddels van 60 naar 120Mbps verhoogd, maar m'n router (WNDR3700) is inmiddels wel soort van buiten werking gesteld, want hij geeft geen internet meer door. wel netwerk: NAS etc. zijn gewoon te bereiken. ethernetkabel vanuit modem naar laptop geeft wel gewoon internet. weet dus niet zeker of dit door de Horizon instellingen komt :/

[ Voor 9% gewijzigd door habermas op 09-10-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
habermas, wanneer heb jij Horizon besteld?

Ik heb via telefoon bij UPC besteld op dinsdag 25 september, maar tot op heden nog niets... buiten een mailtje dat het wat langer gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
begin vorige week via internet besteld, en eind vorige week dus nog een keertje er achteraan gebeld. behoorlijk rap dus uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DennusB schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:03:
Bij mij blijft de klok op het display in stand-by telkens hangen? Hoe f*cking lastig kan het zijn om een microchip in te bouwen die de tijd laat zien op een display? :')
Dat komt door de energie stand waar hij in staat; enkel bij hoog blijft deze werken. Bij middel gaat hij al over zijn nek. Het opstarten van de Horizon duurt daardoor ook langer. Dat is ook de reden dat de box bij mij lekker gewoon op hoog staat. Ik ga niet lastig doen voor die paar centen die het per jaar scheelt.

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 09-10-2012 17:45 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag is de upc horizon geïnstalleerd
mijn huidige internet modem Cisco met daaraan gekoppeld een Netgear router heb ik behouden.
Echter kan de UPC horizon box niet verbonden worden met de Sitecom 3N router.
Al mijn andere apparaten (playstation, philips tv, ipad) kunnen probleemloos verbonden worden met de Sitecom 3N router. Op mijn sitecom router heb ik boven nog een een draadloze router van de Aldi verbonden waarmee de Horizon wel kan worden verbonden, echter staat deze te ver en is het signaal zwak. Heeft iemand een idee hoe ik de Horizon kan verbinden met de Sitecom 3N routeer/modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb nu een Thompson modem van UPC, dat witte ding. Deze kan wel 5Ghz wifi aan, maar helaas niet gelijktijdig met 2,5Ghz. De Horizon doet dit wel toch?

Ik kan neem ik aan in mijn situatie waarin de thompson behouden blijft gewoon wifi uitzetten in de thompson, en gebruik gaan maken van de dual band wifi in de Horizon?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakiooo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03-2021
Vanaf gister de DNS server handmatig ingevoerd in de web-interface ivm regelmatig uitvallen internet.
De Horizon-box had als DNS-server zijn eigen interne ip-adres erin staan.
Hierbij kon het internet niet meer bereikt worden en ging het offline lampje branden.
De interne adressen konden wel bereikt worden.
Dit offline duurde 10-tallen seconden tot minuten en loste vanzelf weer op.

Nadat ik handmatig de DNS-servers heb ingevoerd lijkt inderdaad deze uitval niet meer plaats te vinden.
Mocht u deze storing ook ervaren google dan op DNS- servers UPC en zet ze handmatig erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Je kan blijkbaar ook geen opnames inprogrammeren op afstand als dat ding op de middelste energie stand staat? Wat een gekloot zeg... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

jroz2001 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:58:
[...]

Waar kon je dit aangeven? Ik heb deze optie op de site nl. niet gezien bij het bestellen? Heb nu nl. losse mediabox, Cisco modem, D-Link DIR-855 router en wou dit eigenlijk vervangen door een alles-in-1 oplossing met de Horizon.

In mijn mail staat dat ik m'n oude modem moet blijven gebruiken :'( Kan ik dit gewoon via de helpdesk laten omzetten?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat is mogelijk, hou er rekening mee dat het tot 5 dagen kan duren eer de oude situatie wordt afgesloten en de Horizon telefonie en netwerk biedt.

Ik raad het je echter af. Ik ga zelf het ding retour sturen want het werkt van geen kanten en geeft, zoals je in dit topic kunt lezen, problemen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Guardian Angel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:30:
Dat is mogelijk, hou er rekening mee dat het tot 5 dagen kan duren eer de oude situatie wordt afgesloten en de Horizon telefonie en netwerk biedt.

Ik raad het je echter af. Ik ga zelf het ding retour sturen want het werkt van geen kanten en geeft, zoals je in dit topic kunt lezen, problemen.
OK thanks, dus voorlopig even aankijken, wachten tot een goeie firmware update en dan switchen?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou..... Ikzelf wacht nog wel tot volgend jaar om deze tijd. Sporadisch lees je wel van mensen zonder problemen maar daar hecht ik nauwelijks waarde aan. Eerst zelf zien en dan pas geloven.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat gaat lastig als je het product niet in huis hebt of wel :+

Ik heb echt geen problemen met dat ding apart from wat bugs. Installatie ging ook prima en als je niet klooit met de energiestanden gaat hij ook niet over zijn nek.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 19:27
Hier ook inmiddels in huis. Ging mij alleen om de 60/6mbit, en dan vooral de 6mbit, maar goed.
Leuk ding!

Horizon box + BESTAAND thuisnetwerk werkt prima, alleen de WIFI blijft broadcasten. Zowel 2.4 als 5 GHz. Een beetje dom.
Maar via de guide op http://www.chelloo.com/up...45316.msg596971#msg596971 gewoon een vast IP ingesteld en alles WIFI radio uitgezet.

Ook zeer tevreden met de standby modus LAAG! Ik kijk bijna nooit nederlandsche tv, dus ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Notna schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:02:
Dat gaat lastig als je het product niet in huis hebt of wel :+
Er staat er dus hier een, zie boven, die retour gaat. Als volgend jaar de nu bestaande problemen opgelost zijn lees ik dat wel op de diverse fora.

Misschien is mijn situatie uitzonderlijk, maar ik denk het niet. 120 Mbps betalen en 54 Mbps ontvangen is niet goed. Om over draadloos maar te zwijgen.

UPC erkent dat er problemen zijn, oplossen is een heel andere zaak.

Terug naar 3 splitters, 2 UPC modems een mediabox die als CV kan dienen en een eigen router doe ik echt niet voor mijn lol.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Op de bekende klachten over de trage interface, ontbrekende knoppen op de ab en het ietwat onlogische menu, ben ik best tevreden over Horizon.

Voorheen had ik een Linksys WRT54G voor WiFi, nu gaat dat dus via Horizon. Ik heb het idee dat de 5Ghz minder goed werkt dan de 2,4Ghz. Via dat laatste signaal en de Linksys heb en had ik altijd prima bereik op de slaapkamer met mijn Samsung GSII, terwijl de 5Ghz wegvalt. Ben dus ook maar geswitcht. Meer mensen dat idee en/of last van?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SindaPaus schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:23:
Op de bekende klachten over de trage interface, ontbrekende knoppen op de ab en het ietwat onlogische menu, ben ik best tevreden over Horizon.

Voorheen had ik een Linksys WRT54G voor WiFi, nu gaat dat dus via Horizon. Ik heb het idee dat de 5Ghz minder goed werkt dan de 2,4Ghz. Via dat laatste signaal en de Linksys heb en had ik altijd prima bereik op de slaapkamer met mijn Samsung GSII, terwijl de 5Ghz wegvalt. Ben dus ook maar geswitcht. Meer mensen dat idee en/of last van?
Da's toch logisch! 2,4 GHz is een lagere frequentie dan 5 GHz en heeft dus een groter bereik.Daarnaast dringt 5 GHz moeilijker door met name (gewapend) beton dan 2,4 GHz.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-10-2012 12:21 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:59:
Ik heb nu een Thompson modem van UPC, dat witte ding. Deze kan wel 5Ghz wifi aan, maar helaas niet gelijktijdig met 2,5Ghz. De Horizon doet dit wel toch?

Ik kan neem ik aan in mijn situatie waarin de thompson behouden blijft gewoon wifi uitzetten in de thompson, en gebruik gaan maken van de dual band wifi in de Horizon?
Iemand?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
pakket is thuisbezorgd. eerste wat opvalt: nieuw (en groter) Cisco modem.... en m'n ouwe Cisco hing net zo netjes in de meterkast :s je krijgt dus blijkbaar hetzelfde pakket als iemand die nog uberhaupt geen internet of tv heeft zo te zien... en wie gebruikt er nog een vaste telefoonlijn? :)

die splitter etc. kan je allemaal wel gewoon overslaan/laten zitten lijkt me?

[ Voor 14% gewijzigd door habermas op 10-10-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Damian schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:59:
Als ik het met mijn OneX bekijk ziet WifiAnalyzer beide frequenties tegelijk.
Ik weet even niet wat precies je bedoeling is van de gewenste opstelling. Waarom wil je het andere modem ervoor houden? Wil je namelijk de netwerkfunctie behouden dan kun je hem niet in standby laag (ivm stroomverbruik) zetten maar in hoog of middel.
Het hangt er dus vanaf wat je ermee wilt doen :)
habermas schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:08:
pakket is thuisbezorgd. eerste wat opvalt: nieuw (en groter) Cisco modem.... en m'n ouwe Cisco hing net zo netjes in de meterkast :s je krijgt dus blijkbaar hetzelfde pakket als iemand die nog uberhaupt geen internet of tv heeft zo te zien... en wie gebruikt er nog een vaste telefoonlijn? :)

die splitter etc. kan je allemaal wel gewoon overslaan/laten zitten lijkt me?
Heb je misschien nog een oud modem dat geen 60MB/120MB internet aan kan? Je krijgt altijd een nieuwe verzameling kabels/splitters. Ik zou het eerst eens met de huidige splitters/kabels proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 10-10-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
is UPC willekeurig in wel of geen extra modem of hebben jullie dat aangegeven?. Ik als bestaande klant heb niets aangegeven maar ga wel m'n oude modem inleveren. coax gaat nu direct naar de horizon en een utp kabel terug naar de meterkast waar ipv m'n router nu een gigabit switch hangt. Voordeel is dat ik nu mijn xbox en htpc direct op de overige poorten van de horizon kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Damian, ja de Horizon doet gelijktijdige 2.4 en 5GHz en deze kun je mbv de webinterface afzonderlijk aan/uitzetten en configureren.

Thomson behouden en de Horizon eraan koppelen en gebruiken als accesspoint kan, maar is niet ideaal omdat het instellen volgens de voorgeschreven methode ("bestaand netwerk", een brugmodus waarbij de Thomson de DHCP voorziening doet) niet goed werkt, er treedt een verbindingsconflict op nadat de Horizon in slaapstand is geweest. Momenteel is de enige remedie daarvoor om in de Horizon te kiezen voor "nieuw netwerk" en dan handmatig een IP adres toe te wijzen en DHCP server uit te zetten. Kies je voor de optie "bestaand" dan kan dit helaas niet. Het is dus nog een beetje behelpen. Ik ben nu maar helemaal over gegaan op de Horizon box en dat lijkt goed te werken.

@Kaasplank, UPC gaf bij bestelling zelf aan dat het modem vervangen zou worden en vuurde allemaal vragen op me af betreffende hoe nu het netwerk in elkaar zat ivm de monteurswerkzaamheden. Toen ik echter de mediabox opgestuurd kreeg zat er een brief bij dat het bestaande modem gebruikt bleef worden voor internet en telefonie. Vervolgens heb ik de monteur maar afgebeld en het zelf aangesloten, geen probleem. Na 3 weken met de combo Horizon + modem ben ik toch maar overgegaan op Horizon voor alles, dat betekent toch weer minder apparaten en minder stroomverbruik.

Let wel op dat WiFi met name verticaal een wat minder bereik schijnt te hebben dan de Thomson 870, althans dat lees je her en der op de fora. Ik gebruik de Horizon WiFi zelf niet omdat ik een gastnetwerk nodig heb en deze functie op de Horizon niet voorhanden is.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 10-10-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Kaasplank schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:14:
is UPC willekeurig in wel of geen extra modem of hebben jullie dat aangegeven?. Ik als bestaande klant heb niets aangegeven maar ga wel m'n oude modem inleveren. coax gaat nu direct naar de horizon en een utp kabel terug naar de meterkast waar ipv m'n router nu een gigabit switch hangt. Voordeel is dat ik nu mijn xbox en htpc direct op de overige poorten van de horizon kan aansluiten.
Werkt dat ja? Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat die poorten niet werkten (geen idee waarom eigenlijk). Als ik die gewoon kan gebruiken kan ik daar mijn xbox, mediaplayer en tv op aansluiten, scheelt me weel gehannes met kabels van en naar de meterkast. Dan kan in de meterkast mijn router ook helemaal uit, en ipv daarvan een simpel gigabit switchje er neer hangen. :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
janvanduschoten schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:14:
Heb je misschien nog een oud modem dat geen 60MB/120MB internet aan kan? Je krijgt altijd een nieuwe verzameling kabels/splitters. Ik zou het eerst eens met de huidige splitters/kabels proberen.
Heb nog een oud Cisco EPC3000 modem in de meterkast hangen, wat overigens de afgelopen dagen prima 120Mbps doorgaf. Maar ik krijg nu de melding 'probleem met het netwerk', dus ik denk dat ik het oude modem toch maar ga vervangen door de nieuwe Cisco EPC3925....

*edit* hoe sluit je de Mediabox eigenlijk wired aan op je router? ik zie aan de achterkant alleen maar 4 LAN poorten, maar die zijn volgens de handleiding om je pc's etc aan te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door habermas op 10-10-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Zou ook kunnen dat UPC je oude modem heeft uitgeschakeld. Mocht het nieuwe ook niet werken kan het maar zo zijn dat UPC alleen de Horizon heeft geactiveerd. Ik kijk nergens van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
BM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Werkt dat ja? Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat die poorten niet werkten (geen idee waarom eigenlijk). Als ik die gewoon kan gebruiken kan ik daar mijn xbox, mediaplayer en tv op aansluiten, scheelt me weel gehannes met kabels van en naar de meterkast. Dan kan in de meterkast mijn router ook helemaal uit, en ipv daarvan een simpel gigabit switchje er neer hangen. :)
Als je de horizon als dhcp server laat fungeren dan werkt dit. Geen idee of hij ook als switch werkt wanneer hij aan je bestaande netwerk hangt maar dat gaf bij mij sowieso allerlei problemen. Ik had 2x utp van meterkast naar tv meubel en nu dus 1 vrije aansluiting daarvan en toch nog 3 aansluitpunten achterin de horizon.

Ik weet alleen niet of de horizon gigabit is maar dat is voor mij voor de xbox en htpc toch niet zo van belang.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaasplank op 10-10-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ok, inmiddels weer (wired) online met de nieuwe Cicso. zie nu ook dat dat nu mijn standaard-gateway is geworden... hmmm.... en inloggen op de WNDR3700 geeft aan dat 'Om een conflict met uw Internet Service Provider te voorkomen, is het IP-adres van uw router bijgewerkt naar 10.0.0.1'

maar hoe sluit ik nu de Horizon box bekabeld aan op m'n Netgear? niet via 1 van die 4 LAN-poorten achterop de box toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Laatst online: 17-08 14:36
Jawel je kan gewoon 1 van de 4 lan poorten gebruiken.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ok thanks, ik dacht dat dat alleen uitgaande poorten waren.

maar goed het lijkt erop alsof het geinstalleerd is, heb inmiddels tv en ben weer wireless online via m'n netgear. heeft me toch 2 uur gekost.... nu maar es even kijken what the fuzz is all about :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
Hermanvh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

OK thanks, dus voorlopig even aankijken, wachten tot een goeie firmware update en dan switchen?
Niet helemaal mee eens. Ik heb wel alles in één (terwijl ik eigenlijk mijn modem wilde behouden....) Maar hier werkt het probleemloos. Geen uitval, alles werkt gewoon. Draadloos internet iets te langzaam (70-100mb) maar voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

sonsan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:29:
[...]

Niet helemaal mee eens. Ik heb wel alles in één (terwijl ik eigenlijk mijn modem wilde behouden....) Maar hier werkt het probleemloos. Geen uitval, alles werkt gewoon. Draadloos internet iets te langzaam (70-100mb) maar voor de rest geen problemen.
Vanmiddag even gebeld, ze "kunnen" het op het moment niet omzetten, pas over 3-4 weken. Eerst lulverhaal over "technisch niet mogelijk", daarna "we hebben de capaciteit op het moment niet". Beetje krom natuurlijk maar OK....

Ik bestel online, krijg geen keuze, UPC maakt de keuze voor me, die ik NIET wil.

Ik bel om deze keuze te wijzigen, dat kan dan niet...

LEKKER DAN :(

Gelukkig heb ik nog ergens een special care mailadres liggen van m'n vorige avontuur met UPC, die maar eens inschakelen ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:00
sonsan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:29:
[...]

Bij mij werkt het meeste ook op de Horizon :) Enkele nadeeltjes, bijvoorbeeld dat de RTL zenders het vaak niet doen. Hoor wel geluid maar heb zwart beeld, en onderaan zegt hij dat de zender niet gevonden kan worden oid.
Laatste nadeeltje is dat op de BB Playbook de Wifi elke minuut ongeveer 10 seconden eruit ligt. Dit had ik ook een tijdje op de laptop, maar dat heeft zich wonderbaarlijk verholpen. Alleen op de Playbook blijft het probleem zich voordoen. Lijkt erop alsof de PB niet helemaal overweg kan met de Wifi (security) configuratie. Hier heb ik verder nog niet veel mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Via Twitter geregeld dat ik internet via de Horizon heb. Moest wel even alles herstarten. Verder vandaag een monteur over de vloer gehad, omdat ik alles wilde laten checken, Signaal bij binnenkomst bleek slecht, nieuw kastje geplaatst en nu wel goed.

Complimenten voor de monteur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Sinds dat ik de Horizon als dhcp server gebruikt is het ding trouwens niet 1x meer vastgelopen. Met m'n oude router ertussen deed hij dat elk half uur.

Net UPC maar weer even gemaild over mijn belabberde downloadsnelheid. Ik haal net de helft van mijn beloofde 60Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
technoaddict schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:35:
[...]

Bij mij werkt het meeste ook op de Horizon :) Enkele nadeeltjes, bijvoorbeeld dat de RTL zenders het vaak niet doen. Hoor wel geluid maar heb zwart beeld, en onderaan zegt hij dat de zender niet gevonden kan worden oid.
Zeer waarschijnlijk heb je nog een oude WCD (AOP) waarbij storingen op bv RTL kunnen optreden.
Ik wil je het advies geven even te kijken welke type WCD je hebt.
Mocht je nog een oude type hebben wat ik ook wel vermoed dan is het verstandig UPC te bellen en een monteur verzoek in te dienen. De monteur zal de WCD dan kosteloos vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Nou ik doe ook mee! Paar dagen geleden is mijn bestelling doorgevoerd, gisteren pakket binnengekregen en vandaag was het actief. In de huiskamer was de signaalsterkte belabberd, dus nu staat hij in een slaapkamer, maar dat is op zich nog geen ramp want we hebben het vooral voor het internet en in de huiskamer staat nog een CRT :O

We hebben problemen met sommige zenders (NED 3 hapert, en nog een aantal), af en toe tussendoor groen/roze beeld heel even, en nu heb ik na het veranderen van de SSID en het wachtwoord geen WAN IP meer (ook niet na reset, en wel TV). Nog maar even afwachten en morgen weer proberen, ben iig wel blij dat we ons oude internet abo nog even hebben laten doorlopen.

Ik heb ook nog vragen:
  • Weet iemand hoe je de modem reset via de web interface?
  • Weet iemand al wat de mogelijkheden zijn om op een tweede HD-tv digitaal beeld te krijgen (tweede Horizon box, of een andere STB, of?)

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen op 10-10-2012 22:56 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Er is een nieuwe software versie beschikbaar.
Te vinden door handmatig ernaar te zoeken bij opties en instellingen.
Eerste indruk is dat de menu's wat soepeler lopen dan voorheen.
Verder kan ik niet snel iets vinden. Even kijken of er een changelog te vinden is.
"Oude" software: 1-1-56.011.0_V 1.25_16777389
Nieuwe software: 1-1-56.011.0a_V 1.25_16777391

[ Voor 15% gewijzigd door Rubman op 11-10-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:49:
[..]
Die 'a ' zal wel voor alpha staan... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mwa, heb het idee dat tot dusver alle firmwares alpha waren ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Rubman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:49:
Er is een nieuwe software versie beschikbaar.
Te vinden door handmatig ernaar te zoeken bij opties en instellingen.
Eerste indruk is dat de menu's wat soepeler lopen dan voorheen.
Verder kan ik niet snel iets vinden. Even kijken of er een changelog te vinden is.
"Oude" software: 1-1-56.011.0_V 1.25_16777389
Hier vindt ie geen nieuwe software helaas, kan dat regiogebonden zijn?
Edit: now updating :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
iemand al een changelog gevonden?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Is er ook al een complete zenderlijst van Horizon beschikbaar, m.n. waar ook de extra pakketten (Disney Jr etc.) in zijn opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank S schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:11:
Is er ook al een complete zenderlijst van Horizon beschikbaar, m.n. waar ook de extra pakketten (Disney Jr etc.) in zijn opgenomen?
Als je een Android toestel hebt, dan heb je daar een leuke app voor: "UPC TV Channel". Hier staan alle zenders op van UPC die je vervolgens ook nog kunt customizen. Werkt sneller dan de info via de mediabox en is ook completer. Zou mooi zijn als je met deze app ook nog zou kunnen opnemen op de Horizon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Er staat trouwens ook een zenderoverzicht in pdf in de ts...

Ik begrijp trouwens echt niks van mijn nieuwe netwerk, kan geen aangesloten apparaat meer vinden/benaderen :s

Oude situatie: (oud) Cisco modem --> Netgear (192.168.1.1) --> everything else (192.168.1.2 etc.)
Nieuwe situatie: (nieuw) Cisco modem (192.168.1.1) --> Netgear (10.0.0.1) --> Horizonbox en de rest.

Nou is de Horizonbox en de rest (Synology, Boxee) onvindbaar in m'n netwerk. Ik zie in de webinterface van de Netgear dat de Synology nog een ip uit de oude range krijgt (192.168.1.3) en de rest uit de nieuwe range, maar ze zijn geen van allen zelfs maar te pingen.

*edit* heb de Cisco alss dhcp-server uitgezet, de Netgear wel op dhcp-mode staan

[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 11-10-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelbreuk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09-2023
neem altijd maar 1 router op in het netwerk en ook maar 1 NAT+DHCP server, anders krijg je problemen met het uitdelen van ip-adressen. FF googlen en dan komt het goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Net ook heel blij de Horizon aangesloten, om daarna te merken dat vaak het beeld groen wordt en daarna alle kleuren van het beeld verziekt zijn :(

Schijnt een probleem te zijn met bepaald model Philips TV's. Kom je dan nu pas achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:56:
Er staat trouwens ook een zenderoverzicht in pdf in de ts...

Ik begrijp trouwens echt niks van mijn nieuwe netwerk, kan geen aangesloten apparaat meer vinden/benaderen :s

Oude situatie: (oud) Cisco modem --> Netgear (192.168.1.1) --> everything else (192.168.1.2 etc.)
Nieuwe situatie: (nieuw) Cisco modem (192.168.1.1) --> Netgear (10.0.0.1) --> Horizonbox en de rest.

Nou is de Horizonbox en de rest (Synology, Boxee) onvindbaar in m'n netwerk. Ik zie in de webinterface van de Netgear dat de Synology nog een ip uit de oude range krijgt (192.168.1.3) en de rest uit de nieuwe range, maar ze zijn geen van allen zelfs maar te pingen.

*edit* heb de Cisco alss dhcp-server uitgezet, de Netgear wel op dhcp-mode staan
Lijkt mij in jouw config het handigste de Cisco als modem/router te gebruiken, en de Netgear als switch. {DHCP uit]

UTP van Cisco-->Lan van Netgear. Geef de Netgear in je router setup een vast ip-adres.
Randapparatuur kan in de LAN van de router of LAN van de Netgear.

Allerhandigste is een 8-poort switch achter je Cisco hangen, en daar je apparatuur aan. Ook de Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
ZandBak schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:49:
iemand al een changelog gevonden?
Geen changelog, wel een verklaring van UPC medewerker op het chelloo.com forum:

@ALL,

Via de coaxkabel worden naast het beeld signaal nog heel veel signalen meegestuurd. De Horizon box moet dit allemaal verwerken. Daarnaast heeft de Horizon box veel contact met ons headend. Doordat er veel meegestuurd wordt en er veel contact met het headend is reageert het menu niet altijd even snel. Met de nieuwe firmware wordt er efficiënter contact gemaakt tussen ons en de Horizon box. Daardoor is het menu sneller. De 1090 error zou nu ook minder vaak moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dracula schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:32:
[...]

Geen changelog, wel een verklaring van UPC medewerker op het chelloo.com forum:

@ALL,

Via de coaxkabel worden naast het beeld signaal nog heel veel signalen meegestuurd. De Horizon box moet dit allemaal verwerken. Daarnaast heeft de Horizon box veel contact met ons headend. Doordat er veel meegestuurd wordt en er veel contact met het headend is reageert het menu niet altijd even snel. Met de nieuwe firmware wordt er efficiënter contact gemaakt tussen ons en de Horizon box. Daardoor is het menu sneller. De 1090 error zou nu ook minder vaak moeten voorkomen.
Wat is dat nou weer voor onzin. Op het moment dat ik door de TV gids blader, dan hoort alles daar al in ge pre load te zijn. Dat kan gewoon met incremental updates worden bijgehouden en dat kost niet zoveel data.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Een aantal maanden geleden is mij door iemand van de klantenservice over de telefoon verteld dat je meer dan twee UPC Horizon boxen kon aanschaffen per abonnement. Puntje bij paaltje blijkt dat dus op dit moment niet te kunnen, sterker nog, als je er twee besteld krijg je 1 Horizon box, en 1 normale.

Ik kan dus zometeen wel overal waar ik maar wil op mn tablet en smartphone TV kijken, maar niet op de TV zelf :+.

Nou kwam bij mij het idee op om zelf een derde UPC Mediabox incl. smartcard van het internet te plukken. Echter, je abonnement zit naar mijn weten vast aan je smartcard. Zou dit, op de een of andere manier, toch kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
weet iemand of je het admin menu van de horizon box vanaf het internet kan benaderen? En zo ja, welke poort ik dan moet gebruiken? Als ik nu mijn eigen ip adres (zonder poort) invul krijg ik geen sjoege. Ik wil graag poorten open en dicht kunnen zetten vanaf een andere plek.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 21:09
Poort 80, wel even forwarden in je router natuurlijk.

En default credentials wijzigen ;).

[ Voor 26% gewijzigd door smeerbartje op 11-10-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ch3cker schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:42:
Een aantal maanden geleden is mij door iemand van de klantenservice over de telefoon verteld dat je meer dan twee UPC Horizon boxen kon aanschaffen per abonnement. Puntje bij paaltje blijkt dat dus op dit moment niet te kunnen, sterker nog, als je er twee besteld krijg je 1 Horizon box, en 1 normale.

Ik kan dus zometeen wel overal waar ik maar wil op mn tablet en smartphone TV kijken, maar niet op de TV zelf :+.

Nou kwam bij mij het idee op om zelf een derde UPC Mediabox incl. smartcard van het internet te plukken. Echter, je abonnement zit naar mijn weten vast aan je smartcard. Zou dit, op de een of andere manier, toch kunnen werken?
Nee dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Na een half dagje kloten ga ik de Horizon maar retourneren denk ik. Geen zin in om een aantal keer per uur naar verkleurd beeld te gaan zitten staren en ergeren. De oplossing om via scart te kijken is natuurlijk belachelijk.

Heeft iemand ervaring met het "terugdraaien" van de situatie zodat ik weer mijn oude abonnement blijf houden? Ik neem aan dat ik die activatiekosten of andere onzin niet hoef te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 00:40
Ik heb sinds een paar weken ook de horizon alles in één, tv kijken gaat prima maar het internet vind ik toch een stuk minder geworden. Ik heb een 60Mbit abonnement maar als je kijkt hoe langzaam somige internetpagina's nu ineens werken, ook het downloaden (via newsleecher) gaat lang niet meer zo snel als dat het hiervoor met de oudere cisco 3925 modem ging. ik heb ook diverse speedtesten gedaan (www.speedtest.net) en dan kom ik soms op de 57mbit, dan weer op de 30, soms 10, het wisselt nogal. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? (en dan vooral het langzamere downloaden dan voorheen)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:59:
Lijkt mij in jouw config het handigste de Cisco als modem/router te gebruiken, en de Netgear als switch. {DHCP uit]

UTP van Cisco-->Lan van Netgear. Geef de Netgear in je router setup een vast ip-adres.
Randapparatuur kan in de LAN van de router of LAN van de Netgear.

Allerhandigste is een 8-poort switch achter je Cisco hangen, en daar je apparatuur aan. Ook de Horizon.
Heb het nu volgens jou aanwijzingen gedaan, maar m'n Boxee en Synology verschijnen niet in m'n netwerk. De Synology nog wel in het 'aangesloten apparaten' overzicht van de Netgear, maar met z'n oude ip-adres. Heel vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 00:40
Routervraagje,

Ik heb de horizon box alles in één, heeft het zin om mijn router (cisco e4200) weer tevoorschijn te halen? ik vind de WIFI namelijk niet altijd even goed van de Horizon, om over het downloaden nog maar te zwijgen.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:22:
Na een half dagje kloten ga ik de Horizon maar retourneren denk ik. Geen zin in om een aantal keer per uur naar verkleurd beeld te gaan zitten staren en ergeren. De oplossing om via scart te kijken is natuurlijk belachelijk.

Heeft iemand ervaring met het "terugdraaien" van de situatie zodat ik weer mijn oude abonnement blijf houden? Ik neem aan dat ik die activatiekosten of andere onzin niet hoef te betalen..
De oplossing om via scart te kijken is slechts een tijdelijke oplossing totdat de update (volgende week) is geweest. Vanaf dan kun je gewoon Full HD via HDMI kijken. Ik kijk nu ook noodgedwongen via Scart, maar het werkt dan wel allemaal netjes. Ik neem het risico niet om alles terug te laten draaien om vervolgens weer in de problemen te komen met aansluitingen en de afwikkeling van het financiële gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:33:
[...]

Heb het nu volgens jou aanwijzingen gedaan, maar m'n Boxee en Synology verschijnen niet in m'n netwerk. De Synology nog wel in het 'aangesloten apparaten' overzicht van de Netgear, maar met z'n oude ip-adres. Heel vreemd allemaal.
Zelfde ervaring in eerste instantie met mijn HDI-DUne Max, mijn DS212+, en mijn satalliet-decoder. Ze even van de spanning halen en opnieuw de netwerkinstellingen van deze apparaten gedaan, en daar waren ze weer, met ip-adressen in het goede subnet. Misschien een optie om dat met jouw Boxee en Synology ook even te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
heb ze al een paar keer opnieuw opgestart maar wat bedoel je met 'opnieuw de netwerkinstellingen van deze apparaten doen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de netwerksetup van die apparaten opnieuw de netwerkinstellingen doen, of laten zoeken naar het netwerk.

Bij de NAS met Synology-assistent opnieuw zoeken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
thanks, heb de Synology install wizard gedraaid en met die settings ook de Boxee geconfigureerd en ze zijn weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:37:
thanks, heb de Synology install wizard gedraaid en met die settings ook de Boxee geconfigureerd en ze zijn weer online :)
Mooi zo, als je het nu helemaal rond wil hebben, koppel je die ip-adressen in je router aan het macadress van de Synology en de Boxee. .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Eindelijk kan ik TV kijken, 2.5 week naar de 1030 melding zitten kijken totdat er toch de conclusie werd getrokken dat het een hardware matig probleem was. Nieuwe box toegestuurd gekregen en het werkte met 10 minuutjes. Oleee :)

Nu alleen het volgende probleem; Ik heb een NAD T777 waar ik alles over heb lopen (PS3/Dune Max), enkel bij de Horizon box gaat het niet goed (direct naar TV dus wel). Het gekke is dat ik wel gewoon beeld krijg alsin de interface van de box maar wanneer ik een zender wil bekijken krijg ik foutmelding 2040. Via google kom ik er dan achter dat het een HDCP kwestie is waar meer mensen last van hebben (veelal icm Philips TV's).

Hoe dan ook, niet zo fijn dus. Zijn er meer mensen die Horizon combineren met een NAD versterker? Durft iemand te zeggen of het een HDCP kwestie is aan de versterkerkant of aan de Horizonkant? Of weet iemand gewoon direct de oplossing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:47:
Mooi zo, als je het nu helemaal rond wil hebben, koppel je die ip-adressen in je router aan het macadress van de Synology en de Boxee. .. :)
Die heb ik vastgezet, op naar het volgende probleem: ik kon nergens de netwerkinstellingen in de Horizon-box aanpassen (kon het thuisnetwerk niet vinden) dus heb ik een factory-reset gedaan. Box start opnieuw op, maar geeft direct aan dat er een probleem met het netwerk is. Zelfs utp vanuit de Cisco direct in de Horizonbox mag niet helpen. Nu dus geen tv meer, terwijl er aan de setup niets gewijzigd is. Lekker weer... :s

*edit* ik heb dus blijkbaar ook de beruchte foutcode 1030 na een factory reset van de horizon-box, dat ziet er niet goed uit :/

[ Voor 16% gewijzigd door habermas op 11-10-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51
Ik heb de Horizon losgekoppeld van mijn thuisnetwerk, de coaxkabel van UPC zit er nog wel in.
Ik heb NIEUW netwerk gekozen en de instellingen opgeslagen.
In de status staat TOEGANGSPUNT en DHCP AAN.
Maar als ik een netbook met een kabel op de horizon aansluit, krijgt die geen IP-adres van de horizon.

Hoe komt dat en hoe verhelp ik het?
Pagina: 1 ... 11 ... 54 Laatste